Eerlijk gezegd, die thread lezende denk ik wel dat het voornamelijk aan jou ligt in dit geval. Hij zegt dat iets te verbergen hebben en iets privé houden twee compleet verschillende zaken zijn, maar jij blijft er op hameren dat het een en hetzelfde ding is ondanks zijn uitleg waarom hij dat niet zo ziet.

Dan kan je wel door blijven gaan, maar zoals hij al aangeeft: dan krijg je een cirkelredenatie waar niemand iets mee opschiet. Jullie zijn het kennelijk oneens over de betekenis, maar ik vind wel dat je daar flink je mening blijft doordrammen dat hij het ook als hetzelfde moet zien, terwijl hij duidelijk uitlegt dat hij het totaal anders ziet dan jij en meerdere malen best netjes probeert de discussie te stoppen.
Ik vind iets privé houden ook iets anders dan iets te verbergen hebben (ik onderscheid daar niet in overigens, ook de overheid heeft mijn privacy te respecteren.), alleen lijkt men het tegenwoordig hetzelfde te vinden. Imho wordt er door hem niet op de man gespeeld overigens.
Dat dacht ik eerst ook, maar ik denk dat hij doelt op ophef van een tijdje geleden dat politie statistieken gebruikte voor profiling. Door het gebruik van criminaliteitsstatistieken kwam het voor dat mensen met bepaalde afkomst sneller werden staande gehouden voor controle. Imho was die profiling overigens volkomen terecht en was het nogal flauw om dat op racisme te gooien, maar alé. Either way, ik denk niet dat SomerenV het racistisch bedoelde. Of zo’n vage one-liner echter iets bijdraagt of kan dienen als flamebait is echter weer een ander vraagstuk waar ik over twijfel bij die reactie...

Maar een -2 zou denk ik enkel voortvloeien uit een foute interpretatie van die opmerking.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)