Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Volgens mij zijn er een paar mensen elkaar aan het pesten...
SizzLorr in 'nieuws: Volkswagen: we zijn in staat om 50 miljoen elektrische a... en verder door.

"nee jij" - "nee jij".

is dit een reden om een knip te geven in de draad? Of even een scheidsrechter in te vliegen?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
't Is weg. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 13-11-2018 14:47 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

neeecht in 'nieuws: Gerucht: Galaxy S10 krijgt gat in scherm en drie camera's...

Gezien het taalgebruik mag dit imho wel naar -1? En de +2's en +3's mogen imho nagekeken worden, dat is op geen enkele wijze verdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:49:
neeecht in 'nieuws: Gerucht: Galaxy S10 krijgt gat in scherm en drie camera's...

Gezien het taalgebruik mag dit imho wel naar -1? En de +2's en +3's mogen imho nagekeken worden, dat is op geen enkele wijze verdedigbaar.
Dat is inderdaad niet meer dan een -1. Ik heb naar de mismoderaties gekeken en waar nodig actie ondernomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jaenster in 'nieuws: Google-diensten waren tijdelijk niet bereikbaar door bgp...

Lijkt me eerder -1 dan 0? Ten eerste het preventie modgezeur (nog voor er dus uberhaupt gemod is), en ten tweede is het een nogal loze complottheorie met geen enkele vorm van onderbouwing.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pennywiser in 'nieuws: Microsoft hervat uitbrengen Windows 10 October Update'

Linkdump-oneliner dat beloond wordt met +2, terwijl het +1 is.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2018 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:12:
jaenster in 'nieuws: Google-diensten waren tijdelijk niet bereikbaar door bgp...

Lijkt me eerder -1 dan 0? Ten eerste het preventie modgezeur (nog voor er dus uberhaupt gemod is), en ten tweede is het een nogal loze complottheorie met geen enkele vorm van onderbouwing.
Ik ga met je mee in dit geval. Ik vind het zonder moderatie klacht een 0 tot max -1 maar in de huidige vorm kom ik ook niet hoger dan ongewenst.

memphis in 'plan: Welk (tech)cadeau voor de feestdagen raad jij je medetweake... lijkt mij een prima +1.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 14-11-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:17
Bomberman71 in 'nieuws: Essential Phone brengt afneembare 3,5mm-jack voor PH-...

8x +3
en maar liefst 23x +2

Terwijl de reactie echt absoluut géén toegevoegde waarde heeft. Het is een opinie..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DonJunior schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:03:
Bomberman71 in 'nieuws: Essential Phone brengt afneembare 3,5mm-jack voor PH-...

8x +3
en maar liefst 23x +2

Terwijl de reactie echt absoluut géén toegevoegde waarde heeft. Het is een opinie..
Een opinie die niet interessant is voor andere lezers. Een 0 lijkt mij een beter passende score of max +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terechte ontopic vraag, maar krijgt een 0;

Verwijderd in 'nieuws: Ministerie: Windows 10 Enterprise en Office zijn risico v...

EDIT:
Er wordt een vraag gesteld, dat kan (aangezien er alleen vragen gesteld worden in de reactie) natuurlijk niet informatief zijn;

oef! in 'nieuws: Http/3 gaat Googles http-over-quic in plaats van tcp gebruiken'

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2018 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Tusk in 'nieuws: Essential Phone brengt afneembare 3,5mm-jack voor PH-1 uit v...

Grappig, maar zeer zeker geen +3

offtopic:
Pssst, @HMC, stond er al :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tjolk op 14-11-2018 16:25 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Gerespecteerde tweaker, maar deze is eigenlijk zelfs 0.

Tusk in 'nieuws: Essential Phone brengt afneembare 3,5mm-jack voor PH-1 uit v...

Bij lange na geen +3
Sissors in 'nieuws: Essential Phone brengt afneembare 3,5mm-jack voor PH-1 ui...

@Tjolk

[ Voor 36% gewijzigd door HMC op 14-11-2018 16:31 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En is nu massaal op +1 gemodereerd 8)7. Waarom is het niet gewoon een +2 post?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

.oisyn schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:54:
[...]

En is nu massaal op +1 gemodereerd 8)7. Waarom is het niet gewoon een +2 post?
Mja, aangezien alles vandaag +2 lijkt te krijgen, en ik al jaren strijd voor een enkele +2, ben ik het met je eens en heb ik mijn mod van +1 naar +2 aangepast.
Er staat mooie info in. Ik wilde slechts aanhalen dat het geen +3 was, en ik bedoelde zeker niet dat mijn +1 een compensatie-mod was.

Ah well, je hebt gelijk. Informatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Nvidia brengt GeForce-driver uit met raytracingondersteunin...

Jammer dat een afwijkende mening ongewenst is. Riekt toch wel naar meningmodden.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
en ja hoor. weer kritisch naar AMD betekent automatisch een -1.

Sn0wblind in 'reviews: AMD RX 590-videokaart - Een goedkope, opgevoerde RX 580?'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

StephanVierkant in 'nieuws: Rechter: stichting Museumkaart moet privégegevens...
Noxious in 'nieuws: Rechter: stichting Museumkaart moet privégegevens aan B...

Is voor deze een +3 niet nogal overdreven? Zeker in die 2e kan ik toch echt geen +3 zien maar hooguit een +1. De 1e vind ik ook geen +3 waard.

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Die staat nu op een betere score. Gelijk maar even een gebruiker een mailtje gestuurd.

200 fish found!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Zeehond schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:14:
[...]

Die staat nu op een betere score. Gelijk maar even een gebruiker een mailtje gestuurd.
Dank, het is helaas iets wat ik vaak tegenkom, ook bij andere gebruikers die iets kritischer vs AMD zijn betreft de launches van hun kaarten. Het is net alsof je dat niet mag zijn als gebruiker zijnde en dat is erg jammer.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Sn0wblind schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:37:
[...]

Dank, het is helaas iets wat ik vaak tegenkom, ook bij andere gebruikers die iets kritischer vs AMD zijn betreft de launches van hun kaarten. Het is net alsof je dat niet mag zijn als gebruiker zijnde en dat is erg jammer.
Hier melden wanneer jouw reactie op een verkeerde score staat is het handigste. Dan wordt er vanzelf nagekeken en waar nodig gebruikers aangesproken of moderatie rechten ingetrokken.

200 fish found!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:17
Weer 6 fanatici die +3 gebruiken als 'mee eens' button: HanBurger in 'reviews: AMD RX 590-videokaart - Een goedkope, opgevoerde RX 580?'

Of de post zelf -1 is ben ik niet helemaal over uit, het is geschreven als flame bait maar kan me voorstellen dat dit gewoon de mening is van de user. Dus heb zelf nog even geen stem uitgebracht.

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 15-11-2018 19:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

W-w-wat... Waarom is de thread vanaf hier -1? Anonymoussaurus in 'nieuws: SK Hynix heeft eerste ddr5-geheugenchip gereed'

Het is wel off-topic, maar niet zooo erg off-topic (buiten het feit dat het niet eens beledigend is of troll) dat het een -1 verdiend..

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:52:
W-w-wat... Waarom is de thread vanaf hier -1? Anonymoussaurus in 'nieuws: SK Hynix heeft eerste ddr5-geheugenchip gereed'

Het is wel off-topic, maar niet zooo erg off-topic (buiten het feit dat het niet eens beledigend is of troll) dat het een -1 verdiend..
Dat gaat wel heel erg offtopic en neigt naar slowchat. Dit lijkt mij een 0 tot -1. Onder de -1 vallen ook "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Bor schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:17:
[...]

Dat gaat wel heel erg offtopic en neigt naar slowchat. Dit lijkt mij een 0 tot -1. Onder de -1 vallen ook "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde"
Het gaat over hardware, en over RAM, dus hoe is dat 'zwaar offtopic'?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 20:53

matroosoft

Lone Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Hmmm... ik probeerde er een grapje van te maken, maar de reactie was verder serieus bedoeld. Komt niet goed over? Naar aanleiding van de reactie is de tekst van het artikel verduidelijkt.

Yero in 'reviews: Elektrische auto’s en hun accu - Achilleshiel of stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Yero schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:21:
Hmmm... ik probeerde er een grapje van te maken, maar de reactie was verder serieus bedoeld. Komt niet goed over? Naar aanleiding van de reactie is de tekst van het artikel verduidelijkt.

Yero in 'reviews: Elektrische auto’s en hun accu - Achilleshiel of stil...
Je reactie is off en je had het artikel niet moeten veranderen. :)
Wat is er mis met die reactie? Gewoon off, dus 0.
Die hele discussie is off, en later zelfs -1, want iets teveel op de man.
Maar weg?
Waarom?

-1 is weg genoeg. :)

[ Voor 32% gewijzigd door HMC op 17-11-2018 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

HMC schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:17:
[...]

Wat is er mis met die reactie? Gewoon off, dus 0.
Die hele discussie is off, en later zelfs -1, want iets teveel op de man.
Maar weg?
Waarom?

-1 is weg genoeg. :)
Vanmiddag stonden er nog wat meer reacties ;), daar is inmiddels echter naar gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23

kodak

FP ProMod
Deze bijdrage lijkt me een irrelevante bijdrage door te wijzen op het bestaan van andere producten. Dat er andere producten bestaan die diabetici kunnen helpen heeft niets met het nieuws te maken dat het bedrijf hun plan om een glucosemeter op het ook niet verder ontwikkelt.
Dat het interessant kan zijn dat er andere producten bestaan lijkt me niet relevant bij het nieuwsbericht zelf. Zeker niet als die producten op een compleet andere manier werken. Is de bijdrage dan +2 waard of zelfs on topic?

[ Voor 12% gewijzigd door kodak op 18-11-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: The Boring Company is klaar met boren eerste testtunnel...

Imho is dit geen 0, maar een +1, want gewoon ontopic, met bronvermelding en al.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:53

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

SpiceWorm in 'nieuws: Alphabet-dochter Verily legt onderzoek naar glucosemete...

Lijkt mij alleen ontopic. (+1, ipv + 3)
Artikel gaat over het meten van bloedsuikers en bijborende prikken.

Vervolgens gaat de reactie over genezing en behandeling van de ziekte met daarbij een hoop onwaarheden zoals dat type 1 te genezen is met een dieet.
Het is geen +3 omdat het zeker geen spotlight reactie is maar totaal iets anders dan waar het topic over gaat.
Het is geen +2 omdat de informatie echt onjuist is. (al kan ik met een +2 leven).

edit: blijkbaar heeft het systeem zichzelf alweer gecorrigeerd.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Smuggler op 18-11-2018 13:34 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

@wildhagen Is het niet een beetje triest, om na nog geen 2 uur na plaatsing van een reactie, te klagen over de scoren van je eigen reactie?
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee hoor. De algemeen gehanteerde regel is 1 uur te wachten na het tijdstip van plaatsen, dat is al vaker gemeld in dit topic en haar voorgangers.

Weinig triests aan dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

madwoody in 'nieuws: Crowdfundingcampagne ruimtesimulator Star Citizen behaal... heeft 18 keer +3 gekregen, terwijl het -absoluut- geen +3 post is. Zijn hele bewering gaat ervan uit dat
a) het spel nog maar 2 jaar in ontwikkeling zou zijn
b) de ontwikkeling goede vooruitgang maakt en het einde ook maar ietwat in zicht is
c) het spel ondanks de 200 miljoen dollar momenteel geen grote budgetproblemen heeft

Lijkt me dat er enorme astroturfing gebeurt in dit topic (zie ook de andere comment die de feiten verbloemt en 22 keer +3 krijgt). Wanneer ik deze kritieken geef als antwoord op zijn post wordt ik onmiddelijk door meerdere mensen naar -1 gevlamd.

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 19-11-2018 10:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Een door mij keurige, on-topic en voorzien van onderbouwing geplaatste reactie wordt met een -1 beloond.

terradrone in 'nieuws: The Boring Company is klaar met boren eerste testtunne...

edit: ook deze reactie waarin ik als "andersdenkende" meteen in de min wordt gezet lijkt me onjuist gemodereerd:

terradrone in 'nieuws: Elon Musk hint op 'radicale verandering' bij Big Falco...

Het begint erop te lijken dat eenieder die een ander idee mbt heer Musk heeft meteen wordt weggemodereerd, een onwenselijke ontwikkeling zou je denken.

[ Voor 40% gewijzigd door terradrone op 19-11-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
Hier een reactie van mij die als Off-Topic (zelfs een aantal keer Ongewenst!) gemodereerd werd, terwijl het wel degelijk On-Topic is.

Slaz in 'nieuws: Microsoft werkt met Apple aan oplossing iCloud-bugs in Windo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:46:
edit: ook deze reactie waarin ik als "andersdenkende" meteen in de min wordt gezet lijkt me onjuist gemodereerd:

terradrone in 'nieuws: Elon Musk hint op 'radicale verandering' bij Big Falco...

Het begint erop te lijken dat eenieder die een ander idee mbt heer Musk heeft meteen wordt weggemodereerd, een onwenselijke ontwikkeling zou je denken.
Nou ja, op zijn best is het irrelevant. SpaceX heeft wel degelijk een hoop bereikt (heeft een hoop opgeschud in relatief korte tijd) dus dan een verhaal houden dat Elon Musk beter Sci-fi boekjes kan schrijven is niet echt een zinnige reactie natuurlijk.

Voordat je inhoudelijk reageert: die discussie gaan we niet hier voeren. Maar ik kan best begrijpen dat veel mensen het als ongewenst bericht bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Schiphol breidt proeven met gezichtsherkenning volgend jaar...

Wat is hier -1 aan? Ik val niemand aan, ik flame of troll niemand. Toch krijg ik een -1.
De reactie erop, krijgt echter +2, wat mij ook niet de juiste moderatie lijkt: borgdrone in 'nieuws: Schiphol breidt proeven met gezichtsherkenning volgend ...

Ik zou beide reacties op offtopic modereren.

EDIT:
Hoewel die persoon wel heel erg met het vingertje naar mij wijst (en zelf geen water bij de wijn wil doen), dat het aan mij ligt e.d. weet niet in hoeverre dat 'op de man spelen' is?

EDIT2:
SomerenV in 'nieuws: Schiphol breidt proeven met gezichtsherkenning volgend j...
Deze kan wat mij betreft naar -1, misschien zelfs -2? Vind dit toch wel een racistische reactie, eigenlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

nieuws: Tim Cook: ik denk dat Google-zoekmachine de beste is
Als je deze sorteert op +2, dan schrik je je echt een hoedje. :o
99% van de +2's zijn +1.

Zelfde in nieuws: Hoogste gebouw in België krijgt kleinschalige windturbine

Geen zin meer om te modden.

[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 19-11-2018 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Tjolk schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:15:
[...]

Nou ja, op zijn best is het irrelevant. SpaceX heeft wel degelijk een hoop bereikt (heeft een hoop opgeschud in relatief korte tijd) dus dan een verhaal houden dat Elon Musk beter Sci-fi boekjes kan schrijven is niet echt een zinnige reactie natuurlijk.

Voordat je inhoudelijk reageert: die discussie gaan we niet hier voeren. Maar ik kan best begrijpen dat veel mensen het als ongewenst bericht bestempelen.
Dat is jou MENING, net zoals ik mijn eigen mening heb. Jij hebt niet te bepalen of mijn mening wel of niet irrelevant is. Dat je vervolgens mijn reactie als onzinnig bestempeld is helemaal van de zotte, dat heb jij zeker niet te bepalen. Ben je wel helemaal lekker? Vervolgens je mening ventileren en afsluiten dat er hier geen discussie over mogelijk is, komt behoorlijk totalitair over. Nogmaals: het moderatie systeem is er NIET voor om een ander zijn mening weg te drukken. En ik heb het al vaker hier gezegd: ik wens op een fatsoenlijke manier benaderd te worden. Dit is NIET de manier hoe je met klanten omgaat. Als je deze toon blijft aanhouden dan moest ik morgen maar even contact met de redactie opnemen, ik ben hier namelijk NIET van gediend!

Edit: gezien je namens tweakers.net spreekt had ik ook graag je voor- en achternaam gehad. Ik heb namelijk nog nooit een bedrijf waar ik lid bij ben gesproken waar men anoniem met de klanten communiceert.

[ Voor 7% gewijzigd door terradrone op 19-11-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Je zegt dus eigenlijk dat je jaloers op Musk bent? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tjolk schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:15:
Ik zie een reactie dat niet bepaald onder de indruk is van Musk of SpaceX. Dat Musk en SpaceX veel bereikt hebben moet voor het artikel (en de moderatie op reacties) zelf niets uitmaken natuurlijk. We modereren immers op inhoud, tenminste, dat mag ik hopen en niet op de prestaties vanuit het verleden van bedrijven.
Wacht, dus jij (als ProMod) mag wel jouw mening ventileren over een reactie en die af doen als 'irrelevant', maar een discussie mag niet? :? Wat is dit dan weer voor rare houding? Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik reacties van jou altijd wel waarderen kon omdat ze goed onderbouwd waren en duidelijk een ander inzicht lieten zien, maar deze slaat de plank wel mis hoor. Volgens mij is de opzet van het forum en dit topic namelijk een totaal andere dan die je hier nu schetst. Mag hopen dat daar verbetering in gaat komen van jouw kant.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:01:
[...]
Ik zie een reactie dat niet bepaald onder de indruk is van Musk of SpaceX. Dat Musk en SpaceX veel bereikt hebben moet voor het artikel (en de moderatie op reacties) zelf niets uitmaken natuurlijk. We modereren immers op inhoud, tenminste, dat mag ik hopen en niet op de prestaties vanuit het verleden van bedrijven.

[...]
Wacht, dus jij, als ProMod mag wel jouw mening ventileren over een reactie en die af doen als 'irrelevant', maar een discussie mag niet? :? Wat is dit dan weer voor rare houding? Volgens mij is de opzet van het forum en dit topic namelijk een totaal andere dan die je hier nu schetst. Mag hopen dat daar verbetering in gaat komen van jouw kant.
Er zitten hier moderators die lekker anoniem achter hun schuilnaampje de grote jongen aan het uithangen zijn. Even fijn bepalen wat een ander wel of niet mag denken/zeggen. Wat mij betreft moest dat anoniem modereren maar eens afgelopen zijn, zeker naar betalende klanten toe. Ik overweeg ook sterk hier werk van te maken; deze gang van zaken schend volgens mij het consumentenrecht op meerdere manieren. Het maakt overigens niet uit of de klant vijf euro per jaar of 100 euro per maand betaald, deze rechten blijven aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:08:
Even fijn bepalen wat een ander wel of niet mag denken/zeggen.
Nou ja, daar is de ModFAQ natuurlijk voor. ;)
Wat mij betreft moest dat anoniem modereren maar eens afgelopen zijn, zeker naar betalende klanten toe.
Nou ja, het is natuurlijk niet zo dat iedere gebruiker die betaald een andere behandeling dient te krijgen dan de gebruiker die de gratis variant van Tweakers gebruikt (die immers op een andere manier voor zijn bezoeken aan Tweakers betaald). ;)
Ik overweeg ook sterk hier werk van te maken; deze gang van zaken schend volgens mij het consumentenrecht op meerdere manieren. Het maakt overigens niet uit of de klant vijf euro per jaar of 100 euro per maand betaald, deze rechten blijven aan de orde.
Ik denk alleen dat je nooit meer dan excuses zult gaan vinden. Een verandering zie ik niet gebeuren (om diverse redenen niet die ik hier buiten beschouwing wil laten).

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Nou ja, het is natuurlijk niet zo dat iedere gebruiker die betaald een andere behandeling dient te krijgen dan de gebruiker die de gratis variant van Tweakers gebruikt (die immers op een andere manier voor zijn bezoeken aan Tweakers betaald). ;)
Dat ben ik helemaal met je eens: het zou zo moeten zijn dat IEDERE bezoeken aan deze site aan fatsoenlijke behandeling mag verwachten van de dames en heren moderatoren. Ik bedoel enkel te stellen dat puur technisch een klant die direct voor een dienst betaald zou mogen verwachten dat hij/zij met respect en dankbaarheid wordt aangesproken. Dat een rechter zou kunnen bepalen dat bezoekers die door middel van het kijken naar banners indirect ook financieel bijdragen aan tweakers.net zou inderdaad het geval kunnen zijn, zover reikt mijn kennis niet.

Volgens mij was de kern van mijn frustratie duidelijk, je noemde het zelf nog eens; dat iemand die namens tweakers.net op een onbeschofte manier even (anoniem) komt bepalen wat een ander wel of niet mag vinden, en vervolgens zijn mening ventileert , af te sluiten met de bepaling dat hier geen discussie over mogelijk is, is zoals gezegd van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:46:

Die reactie kan op 0 aangezien de reactie inhoudelijk niet helemaal juist is en het bedrijf wel degelijk wat zaken bereikt zoals genoemd in de reacties eronder. -1 is weer te streng naar mijn mening.
terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:46:
[...]

Dat is jou MENING, net zoals ik mijn eigen mening heb. Jij hebt niet te bepalen of mijn mening wel of niet irrelevant is. Dat je vervolgens mijn reactie als onzinnig bestempeld is helemaal van de zotte, dat heb jij zeker niet te bepalen. Ben je wel helemaal lekker? Vervolgens je mening ventileren en afsluiten dat er hier geen discussie over mogelijk is, komt behoorlijk totalitair over. Nogmaals: het moderatie systeem is er NIET voor om een ander zijn mening weg te drukken. En ik heb het al vaker hier gezegd: ik wens op een fatsoenlijke manier benaderd te worden. Dit is NIET de manier hoe je met klanten omgaat. Als je deze toon blijft aanhouden dan moest ik morgen maar even contact met de redactie opnemen, ik ben hier namelijk NIET van gediend!

Edit: gezien je namens tweakers.net spreekt had ik ook graag je voor- en achternaam gehad. Ik heb namelijk nog nooit een bedrijf waar ik lid bij ben gesproken waar men anoniem met de klanten communiceert.
De redactie staat los van de FrontPage moderatie, dus dat telefoontje kun je jezelf besparen Indien je het niet eens bent met de moderatie, en er met de moderator niet uitkomt is de admin het volgende aanspreekpunt. Daarnaast moderators zijn verder vrijwilligers, ProMods vallen echter niet onder de crew.

Jouw reactie naar Tjolk getuigd daarbij verder helaas ook niet van fatsoen waar Tjolk inhoudelijk reageert en jij op de man. Dat laatste wordt ook niet gewaardeerd.

[...]
Wacht, dus jij (als ProMod) mag wel jouw mening ventileren over een reactie en die af doen als 'irrelevant', maar een discussie mag niet? :? Wat is dit dan weer voor rare houding? Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik reacties van jou altijd wel waarderen kon omdat ze goed onderbouwd waren en duidelijk een ander inzicht lieten zien, maar deze slaat de plank wel mis hoor. Volgens mij is de opzet van het forum en dit topic namelijk een totaal andere dan die je hier nu schetst. Mag hopen dat daar verbetering in gaat komen van jouw kant.
Ik vermoed (kan niet voor andere spreken) dat Tjolk hier doelt op een inhoudelijke discussie over het onderwerp uit het nieuwsbericht zelf i.p.v. inhoudelijk discussiëren over de desbetreffende reactie. Dat eerste is hier idd namelijk niet de bedoeling hier.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@terradrone Heb je wel gelezen voor welke dienst je betaald hebt dan?
Edit, nevermind spuit 11

[ Voor 75% gewijzigd door Hippocampus op 19-11-2018 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jongens, laten het het hier even gezellig houden. Ten eerste: een ProMod is geen crew maar een user net als de meeste mensen hier. Het verschil is dat een ProMod een standaard zwaardere weging heeft bij het doorvoeren van moderaties. That's all.
terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:08:
[...]
Wat mij betreft moest dat anoniem modereren maar eens afgelopen zijn, zeker naar betalende klanten toe.
Ik overweeg ook sterk hier werk van te maken; deze gang van zaken schend volgens mij het consumentenrecht op meerdere manieren. Het maakt overigens niet uit of de klant vijf euro per jaar of 100 euro per maand betaald, deze rechten blijven aan de orde.
De moderatie is met een reden niet inzichtelijk voor gebruikers. Een betalende user heeft evenveel rechten als een niet betalende user. Ik heb geen idee op welke manier je denkt dat het consumentenrecht wordt geschonden maar dit soort discussies zijn niet geschikt voor dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:35:
[...]

Die reactie kan op 0 aangezien de reactie inhoudelijk niet helemaal juist is en het bedrijf wel degelijk wat zaken bereikt zoals genoemd in de reacties eronder. -1 is weer te streng naar mijn mening.

[...]

De redactie staat los van de FrontPage moderatie, dus dat telefoontje kun je jezelf besparen Indien je het niet eens bent met de moderatie, en er met de moderator niet uitkomt is de admin het volgende aanspreekpunt. Daarnaast moderators zijn verder vrijwilligers, ProMods vallen echter niet onder de crew.

Jouw reactie naar Tjolk getuigd daarbij verder helaas ook niet van fatsoen waar Tjolk inhoudelijk reageert en jij op de man. Dat laatste wordt ook niet gewaardeerd.

[...]

Ik vermoed (kan niet voor andere spreken) dat Tjolk hier doelt op een inhoudelijke discussie over het onderwerp uit het nieuwsbericht zelf i.p.v. inhoudelijk discussiëren over de desbetreffende reactie. Dat eerste is hier idd namelijk niet de bedoeling hier.
Ik vermoed het niet, ik vermoed een behoorlijk arrogante houding zoals ik die hier vaker tegenkom. En ook nu is het weer zo dat de gelederen direct gesloten worden tussen de moderatoren. Want potverdorie het zou toch eens zo zijn men het eens niet bij het juiste eind heeft. Zum kotzen! Je gaat volledig voorbij aan de onjuiste bejegening en bijna hilarische onjuistheid. Misselijkmakend.

[ Voor 10% gewijzigd door terradrone op 19-11-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Hippocampus schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:36:
@terradrone Heb je wel gelezen voor welke dienst je betaald hebt dan?
Edit, nevermind spuit 11
Had je iets te zeggen marcel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:24:
[...]

Ik vermoed het niet, ik vermoed een behoorlijk arrogante houding zoals ik die hier vaker tegenkom. En ook nu is het weer zo dat de gelederen direct gesloten worden tussen de moderatoren. Want potverdorie het zou toch eens zo zijn men het eens niet bij het juiste eind heeft. Zum kotzen! Je gaat volledig voorbij aan de onjuiste bejegening en bijna hilarische onjuistheid. Misselijkmakend.
Kijk je eigen reactie hierboven nog eens. Iets met een pot en ketel. Deze discussie is hier nu wel klaar. Sowieso is dit niet het topic voor dit soort discussies maar daarnaast vind ik dit ook niet de manier om een eventueel probleem aan te kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 19-11-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:31:
[...]

Had je iets te zeggen marcel?
Ja, ik vroeg me af wat het afsluiten van een bannerfree abbo te maken heeft met de moderaties van jouw berichten op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Hippocampus schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:33:
[...]

Ja, ik vroeg me af wat het afsluiten van een bannerfree abbo te maken heeft met de moderaties van jouw berichten op de frontpage.
Goed zo, je moet je altijd blijven verwonderen. Je mag je melden als je zover bent. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Bor schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:32:
[...]

Kijk je eigen reactie hierboven nog eens. Iets met een pot en ketel. Deze discussie is hier nu wel klaar. Sowieso is dit niet het topic voor dit soort discussies maar daarnaast vind ik dit ook niet de manier om een eventueel probleem aan te kaarten.
Daar verschillen wij dan in van mening. De groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

terradrone schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:35:
[...]

Goed zo, je moet je altijd blijven verwonderen. Je mag je melden als je zover bent. Succes!
Dankjewel. Zal ik jou ook maar geluk wensen met jouw tirade tegen het grote boze Tnet. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Modbreak:Genoeg, hier stopt het gezeur.

[ Voor 84% gewijzigd door Dirk op 19-11-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bytemaester in 'nieuws: Google hint op eventuele sluiting News-dienst in EU a...

Gezien het moderatiegezeur is dit imho geen +1. De +2 en zelfs +3 gevers mogen sowieso nagekeken worden, dat is op geen enkele manier te verdedigen.

Verwijderd in 'nieuws: Google hint op eventuele sluiting News-dienst in EU ...

Geen +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Zoals @Zeehond al schreef doelde ik op de inhoudelijke discussie over de FP artikel / Elon Musk. Die discussie hoort op de FP thuis. Discussie over moderaties en mijn mening vs. die van anderen over moderaties horen hier natuurlijk.

Totdat het puur op de man c.q. een moddergevecht gaat worden natuurlijk zoals hier helaas gebeurd is.
Dat verhaal is dus afgesloten. Toch wilde ik dit nog even toelichten omdat er sinds gisteravond dus met name over mij is gesproken zonder dat ik mijzelf heb kunnen verduidelijken. Ik hoop de de Powermods dat even toelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:20:
EDIT:
Hoewel die persoon wel heel erg met het vingertje naar mij wijst (en zelf geen water bij de wijn wil doen), dat het aan mij ligt e.d. weet niet in hoeverre dat 'op de man spelen' is?
Eerlijk gezegd, die thread lezende denk ik wel dat het voornamelijk aan jou ligt in dit geval. Hij zegt dat iets te verbergen hebben en iets privé houden twee compleet verschillende zaken zijn, maar jij blijft er op hameren dat het een en hetzelfde ding is ondanks zijn uitleg waarom hij dat niet zo ziet. ;) Dan kan je wel door blijven gaan, maar zoals hij al aangeeft: dan krijg je een cirkelredenatie waar niemand iets mee opschiet. Jullie zijn het kennelijk oneens over de betekenis, maar ik vind wel dat je daar flink je mening blijft doordrammen dat hij het ook als hetzelfde moet zien, terwijl hij duidelijk uitlegt dat hij het totaal anders ziet dan jij en meerdere malen best netjes probeert de discussie te stoppen. ;)

Ik vind iets privé houden ook iets anders dan iets te verbergen hebben (ik onderscheid daar niet in overigens, ook de overheid heeft mijn privacy te respecteren.), alleen lijkt men het tegenwoordig hetzelfde te vinden. Imho wordt er door hem niet op de man gespeeld overigens.
EDIT2:
SomerenV in 'nieuws: Schiphol breidt proeven met gezichtsherkenning volgend j...
Deze kan wat mij betreft naar -1, misschien zelfs -2? Vind dit toch wel een racistische reactie, eigenlijk.
Dat dacht ik eerst ook, maar ik denk dat hij doelt op ophef van een tijdje geleden dat politie statistieken gebruikte voor profiling. Door het gebruik van criminaliteitsstatistieken kwam het voor dat mensen met bepaalde afkomst sneller werden staande gehouden voor controle. Imho was die profiling overigens volkomen terecht en was het nogal flauw om dat op racisme te gooien, maar alé. Either way, ik denk niet dat SomerenV het racistisch bedoelde. Of zo’n vage one-liner echter iets bijdraagt of kan dienen als flamebait is echter weer een ander vraagstuk waar ik over twijfel bij die reactie... ;) Maar een -2 zou denk ik enkel voortvloeien uit een foute interpretatie van die opmerking.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
*knip*

Zoals gezegd, deze discussie is klaar.

[ Voor 92% gewijzigd door Dirk op 20-11-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar vasteland wege...
Te verwachten, maar WTF? :?
Huidige eerste thread is alleen maar EU/Brexit-geleuter, off dus.
Alleen enkele reacties over "samenwerken" kunnen nog net op +1.

Verdere threads die on beginnen gaan vrij snel al weer met brexit/EU-geleuter verder en sommigen krijgen nog overdoses +2 ook. :?

jaenster in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar v...
Niets off aan. +1
Zeker met ISS ruimtestation in acht nemende, klopt dat gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door HMC op 20-11-2018 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
HMC schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:33:
nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar vasteland wege...
Te verwachten, maar WTF? :?
Huidige eerste thread is alleen maar EU/Brexit-geleuter, off dus.
Alleen enkele reacties over "samenwerken" kunnen nog net op +1.

Verdere threads die on beginnen gaan vrij snel al weer met brexit/EU-geleuter verder en sommigen krijgen nog overdoses +2 ook. :?
Ik zie weinig +2 reacties. Om te voorkomen dat ik alle 70 reacties moet openklikken, heb je wat links?
jaenster in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar v...
Niets off aan. +1
Zeker met ISS ruimtestation in acht nemende, klopt dat gewoon.
Nou ja, er worden genoeg voorbeelden gegeven om zijn stelling te weerleggen (space race/GPS). Dus misschien niet off topic, maar wel onjuist ergo 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Inderdaad, die is onjuist, dus irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Tjolk schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:40:
[...]
Ik zie weinig +2 reacties. Om te voorkomen dat ik alle 70 reacties moet openklikken, heb je wat links?

[...]

Nou ja, er worden genoeg voorbeelden gegeven om zijn stelling te weerleggen (space race/GPS). Dus misschien niet off topic, maar wel onjuist ergo 0.
Er staan weinig dingen meer op +2 omdat ik al m'n boosts heb verbruikt. :P

@Dirk
Ik snap dat zijn stelling goed weerlegd is, maar dat maakt zijn stelling niet off.
Zeker met ISS werken alle landen goed samen.
Wat dat betreft geven Roskosmos, NASA, etc weinig om politieke geschillen.
Dat is gewoon on en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Tjolk schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:40:
Dat iets onjuist is maakt het toch niet direct offtopic? :)
Een gebrek aan diepgang + loze statement dus 0 zou ik nog snappen, maar puur dat het niet blijkt te kloppen lijkt me niet offtopic als de persoon in kwestie wel gewoon ingaat op het topic van het artikel?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:43:
[...]

ModFAQ:
reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:43:
[...]

Een gebrek aan diepgang + loze statement dus 0 zou ik nog snappen, maar puur dat het niet blijkt te kloppen lijkt me niet offtopic als de persoon in kwestie wel gewoon ingaat op het topic van het artikel?
De 0 is niet alleen voor offtopic, maar ook voor irrelevant, zoals onjuiste reacties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Er is niets onjuists aan. :(
Het is misschien niet mooi uitgelegd, maar het klopt wel degelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zoals de reacties eronder aangeven is het wel onjuist. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

:+
Lolbroek. Die reacties zijn inderdaad gewoon on, en geven goed aan wat er WEL politiek aan is.
Maar die eerste post zegt dat politiek door vele space agencies genegeerd lijkt te worden.
Dat is niet onjuist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Tjolk @Dirk Irrelevant != hetzelfde als onjuist he. Ik had die zin in de ModFAQ nooit zo letterlijk geïnterpreteerd eigenlijk. Dus even voor de duidelijkheid, stel ik heb een discussie met iemand onder een artikel. De discussie is geheel ontopic en dus geheel overeenkomstig met het onderwerp, we praten netjes en wisselen wat bronnen uit. Uiteindelijk blijk dat wat ik zei/waarop ik me baseerde helemaal niet klopte. Ondanks dat de discussie geheel in lijn was met het onderwerp zouden al mijn reacties dan dus opeens maximaal 0 mogen krijgen?

Als dat zo is zou ik dat heel raar vinden, zeker daar de beschrijving van +1 “Ontopic” meld. :P
(Dat het in de FAQ blijkbaar ook geen ontopic mag krijgen als het wel ontopic maar wel onjuist is lijkt me zaak voor verwarring/spreekt elkaar enigszins tegen.)

-edit- Overigens voor de duidelijheid snap ik het wel dat als iemand een one-liner plaatst met foutieve info dat dit dan 0 krijgt ondanks ontopic. Want onjuist en nul nuance, soms kan dat zelfs een -1 opleveren. Daar kan ik inkomen, dus misschien is de post waardoor ik deze vraag stelde aan @Tjolk niet het beste voorbeeld daar ik de 0 ervoor sowieso ergens wel snap. Mijn vraag was dus over “in het algemeen.”

[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 20-11-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Flori in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar vast...
Nou ja, de eerste reactie erop dan maar.
Boek spammen is geen +2. :)

@Tjolk
U wilt linkjes? :)
Verwijderd in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test na...
Off. Niets +2 aan. Mooi betoog, maar heeft niets met het topic te maken.
Verwijderd in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar v... Niets +2 aan. Mooi betoog, maar heeft niets met het topic te maken.

[ Voor 78% gewijzigd door HMC op 20-11-2018 14:16 . Reden: Foute link. En 1 weggehaald, want staat beter nu ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:51:
@Tjolk @Dirk Irrelevant != hetzelfde als onjuist he. Ik had die zin in de ModFAQ nooit zo letterlijk geïnterpreteerd eigenlijk. Dus even voor de duidelijkheid, stel ik heb een discussie met iemand onder een artikel. De discussie is geheel ontopic en dus geheel overeenkomstig met het onderwerp, we praten netjes en wisselen wat bronnen uit. Uiteindelijk blijk dat wat ik zei/waarop ik me baseerde helemaal niet klopte. Ondanks dat de discussie geheel in lijn was met het onderwerp zouden al mijn reacties dan dus opeens maximaal 0 mogen krijgen?

Als dat zo is zou ik dat heel raar vinden, zeker daar de beschrijving van +1 “Ontopic” meld. :P
(Dat het in de FAQ blijkbaar ook geen ontopic mag krijgen als het wel ontopic maar wel onjuist is lijkt me zaak voor verwarring/spreekt elkaar enigszins tegen.)

-edit- Overigens voor de duidelijheid snap ik het wel dat als iemand een one-liner plaatst met foutieve info dat dit dan 0 krijgt ondanks ontopic. Want onjuist en nul nuance, soms kan dat zelfs een -1 opleveren. Daar kan ik inkomen, dus misschien is de post waardoor ik deze vraag stelde aan @Tjolk niet het beste voorbeeld daar ik de 0 ervoor sowieso ergens wel snap. Mijn vraag was dus over “in het algemeen.”
Je zou ervoor kunnen pleiten om de omschrijving van de +1 te veranderen naar 'Relevant', want dat is wat er eigenlijk mee wordt bedoeld, maar die omschrijving voelt tegelijkertijd ook meer subjectief aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
@WhatsappHack ja ik begrijp je redenering.

Puur op persoonlijke titel sprekend: de voorbeelden die je aanhaalt zouden wat mij betreft ook een +1 of indien uitzonderlijk goed onderbouwd zelfs een +2 kunnen krijgen. Een perfect onderbouwd verhaal wat één onjuistheid bevat zou volgens de letter van de ModFAQ een 0 krijgen. Ik weeg echter wel mee hoe goed e.e.a. ook onderbouwd, geformuleerd, etc. is. Uiteindelijk telt voor mij het zwaarste mee hoeveel de reactie c.q. de discussie uiteindelijk bijdraagt aan het artikel. In die zin kan een foute redenering (mits weerlegd) ook echt wel een aanvulling zijn. Al blijft de onjuiste stelling dan vaak alsnog op 1 steken, dat moet gezegd worden.

In dit geval echter zijn het 3 zinnen waarvan 1 onjuist en de rest erg beperkt is. Dan is de einduitslag toch echt een 0 bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar vas...
Heel Brextit/EU relaas aangevuld met een persoonlijke aanval (populistenplaat e.d.) maar niet meer dan offtopic en zeker geen +3 waard, een 0 is zat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Dirk @Tjolk Helder, dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

botoo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:24:
Verwijderd in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar vas...
Heel Brextit/EU relaas aangevuld met een persoonlijke aanval (populistenplaat e.d.) maar niet meer dan offtopic en zeker geen +3 waard, een 0 is zat.
Is inderdaad 0. Daar had ik 'em ook al op gezet.
Maar gaat nu helemaal verkeerd.
Ik herhaal dan ook maar wat ik eerder zei, mbt dit topic.
Het is geen Brexit good/bad topic!
Alhoewel dat wel te verwachten was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:53:
Flori in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar vast...
Nou ja, de eerste reactie erop dan maar.
Boek spammen is geen +2. :)

@Tjolk
U wilt linkjes? :)
Verwijderd in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test na...
Off. Niets +2 aan. Mooi betoog, maar heeft niets met het topic te maken.
Verwijderd in 'nieuws: Brits Airbus-deel verplaatst geheime Galileo-test naar v... Niets +2 aan. Mooi betoog, maar heeft niets met het topic te maken.
Nu zelfs vele +3's. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 22:09
bas.kb in 'nieuws: '47 procent van de pinbetalingen in Europa gebeurt contact...
Geen +2 waard, wat hij zegt staat letterlijk in het artikel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16
Andros in 'nieuws: Ziggo-klanten melden geluidshaperingen bij Mediabox XL tij...

Deze reactie is geen +1 waard. Niet ontopic/inhoudelijk ingaan op het probleem. Wordt dan ook nog eens met +2 en +3 beoordeeld door sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 21:12
JanW schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:25:
Andros in 'nieuws: Ziggo-klanten melden geluidshaperingen bij Mediabox XL tij...

Deze reactie is geen +1 waard. Niet ontopic/inhoudelijk ingaan op het probleem. Wordt dan ook nog eens met +2 en +3 beoordeeld door sommigen.
Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Het is een mening met het probleem wat wordt veroorzaakt als onderwerp.
Het is wel een interessant vraagstuk dat mensen het blijkbaar storend vinden dat de reclame niet correct afspeelt.
Wat mij betreft gewoon +1, maar ik kan mij er ook in vinden dat deze een 0 krijgt want het gaat niet inhoudelijk in op het artikel.

Maae vrijwel alle reacties op dat artikel zijn niet echt inhoudelijk.
Allemaal " ik ook " reacties en mensen die discussies voeren over of het nou wel/niet vervelend is dat het geluid niet correct werkt tijdens de reclame.
Deze reacties staan vrijwel allemaal op +1, dat lijkt mij meten met twee maten om die daar dan wel op te laten staan.

In vino veritas, in aqua sanitas

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Bailey_ in 'nieuws: Geen indicatie dat webwinkels prijzen massaal verhogen ...

Waarom krijgt dat maar liefst 68 (!!!) +3's? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 vind ik het nu ook weer niet verder.

Arnold in 'reviews: De grootste Pricewatch-dalers: beste koopjes rondom Black...

Idem... hoe krijgt dit in godsnaam 97 (!!!) +3's? Ook dit is niet meer dan een +1.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 22-11-2018 06:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 06:37:

Waarom krijgt dat maar liefst 68 (!!!) +3's? Prima reactie hoor, maar meer dan een +1 vind ik het nu ook weer niet verder.

Arnold in 'reviews: De grootste Pricewatch-dalers: beste koopjes rondom Black...

Idem... hoe krijgt dit in godsnaam 97 (!!!) +3's? Ook dit is niet meer dan een +1.
Hier is inderdaad nog wel wat moderatie nodig. Wie helpt?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 06:37:

Mag van mij wel (net) boven het maaiveld uitkomen, voegt toch iets toe aan het artikel. +2 is wmb niet fout, +3 wel stevig overdreven natuurlijk.

Daar zijn idd erg veel mismoeders bezig met hun 'mee eens, dus +3' een +1tje volstaat wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bor

Bor

Topicstarter
Medabi3 in 'nieuws: Square Enix haalt drie free-to-play-games van Belgische m... krijgt +2 of zelfs +3 maar zou niet boven de +1 uit moeten komen echter door de afsluitende flame kan ik mij een 0 ook voorstellen.

Bytemaester in 'nieuws: Square Enix haalt drie free-to-play-games van Belgisc... kan denk ik naar 0 ipv -1.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 22-11-2018 11:32 ]

• Tjolk
  • Nu online
Eddey in 'nieuws: Nederlandse wet staat virtuele zijspiegels uiterlijk in 202...

180x +3. Ik vermoed dat dit niet meer vanzelf goed komt.

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:47
Die is volledig onwaar en lokt uit naar random potje EU flamen dat die prima op -1 staat denk ik.

• HMC

HMC

Pluviophile

Waarom niet? One liner? Fantastische samenvatting van het artikel.
Andere sites gaan er zelfs in mee dat dit echt een no-buy is.
GN noemt dit zelfs de flop van het jaar.

Edit: En bovendien niet te koop/vinden. :P

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 22-11-2018 17:04 ]

Verwijderd

Verklaar je nader waarom de discussie offtopic is.
Pagina: 1 ... 61 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2