VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Nu niet meer. Dat is inderdaad absoluut geen +3.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Maldred in 'reviews: Call of Duty: Black Ops 4 - Ruim baan voor battle royale...
Kennelijk denken een hoop mensen er toch heel anders over. Jammer dat het downmodden zo makkelijk kan gaan. Laatst kreeg ik een -1, maar daar zeurt niemand over (inclusief mijzelf). Soms moet je ook gewoon het volk kunnen laten spreken of gewoon het systeem om te stemmen afschaffen. Jammerkijk dit.Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:13:
[...]
Nu niet meer. Dat is inderdaad absoluut geen +3.
@True Je hebt het er maar zwaar mee geloof ik?
[ Voor 5% gewijzigd door Major_ton op 04-11-2018 20:52 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Lekker op de man gespeeldMajor_ton schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:51:
[...]
Kennelijk denken een hoop mensen er toch heel anders over. Jammer dat het downmodden zo makkelijk kan gaan. Laatst kreeg ik een -1, maar daar zeurt niemand over (inclusief mijzelf). Soms moet je ook gewoon het volk kunnen laten spreken of gewoon het systeem om te stemmen afschaffen. Jammerkijk dit.
@True Je hebt het er maar zwaar mee geloof ik?
Maar oké ik hap, ik ben het helemaal met je eens, BO4 is geen 7,5 waard in mijn ogen en ook is de review van naar inziens matige kwaliteit, bijvoorbeeld alleen PS4 getest waar de PC variant wezenlijk anders is. Desalniettemin is jouw post samen met die andere in mijn ogen geen +3 of +2 waard als we kijken naar de 'regels' om te moderaten: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties & https://tweakers.net/info/faq/karma/.
Dan is de vraag, willen we graag een FP zien waar de populistische reacties bovenaan staan en er geen ruimte gemaakt wordt voor discussie omdat we open deuren intrappen en maar het volk laten spreken?
Uiteraard heb je alle recht om het ergens niet mee eens te zijn, maar waar maak je je druk om? Als er nou een bepaald (onredelijk) statement gemaakt wordt of iemand post volkomen onwaarheden, dan kan ik mij een melding ervan nog wel inkomen en snap ik een overulende moderatie wel. Maar iets als wat als een mening wordt neergezet en waar mensen het duidelijk mee eens zijn mag gewoon gehoord worden. Dit de kop indrukken is in feite een belemmering van de vrijheid van meningsuiting (gechargeerd, want waar hebben we het over? En game inderdaad). En ook ik kan denken 'laat maar lekker gaan', maar in dit geval wordt er aan mijn post gerommeld, waarbij jij je 'druk maakt' om de reacties van anderen. Nogmaals, het is je goed recht hoor, so no hard feelings.True schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:01:
[...]
Lekker op de man gespeeld![]()
Maar oké ik hap, ik ben het helemaal met je eens, BO4 is geen 7,5 waard in mijn ogen en ook is de review van naar inziens matige kwaliteit, bijvoorbeeld alleen PS4 getest waar de PC variant wezenlijk anders is. Desalniettemin is jouw post samen met die andere in mijn ogen geen +3 of +2 waard als we kijken naar de 'regels' om te moderaten: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties & https://tweakers.net/info/faq/karma/.
Dan is de vraag, willen we graag een FP zien waar de populistische reacties bovenaan staan en er geen ruimte gemaakt wordt voor discussie omdat we open deuren intrappen en maar het volk laten spreken?
Overduidelijk volgens wie? Is dat ook niet een mening? Want feitelijk is dit niet te staven.Dirk schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:00:
De waardering moet op basis van kwaliteit, niet op basis van mening. Natuurlijk kan daarbij de mening over de kwaliteit van een reactie variëren, wat ook de reden is dat iedereen kan modereren in plaats van slechts een paar personen, maar deze reactie is overduidelijk overgewaardeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door Major_ton op 04-11-2018 21:20 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Het moderatiesysteem is niet geschikt noch bedoeld om aan te geven of je het ergens mee eens bent of niet. Dat heeft onder andere te maken met de mogelijkheid om te sorteren op moderatie score waarmee je de interessantste posts bovenaan wilt krijgen, niet de posts die nou eenmaal een populaire mening verkondigen. De reactie in dit geval is niet meer dan ontopic en dus +1. Omdat deze score niet haalbaar leek middels de normale weg heb ik hem gefixeerd om verder misbruik van het moderatiesysteem te voorkomen.Major_ton schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:11:
[...]
Uiteraard heb je alle recht om het ergens niet mee eens te zijn, maar waar maak je je druk om? Als er nou een bepaald (onredelijk) statement gemaakt wordt of iemand post volkomen onwaarheden, dan kan ik mij een melding ervan nog wel inkomen en snap ik een overulende moderatie wel. Maar iets als wat als een mening wordt neergezet en waar mensen het duidelijk mee eens zijn mag gewoon gehoord worden. Dit de kop indrukken is in feite een belemmering van de vrijheid van meningsuiting (gechargeerd, want waar hebben we het over? En game inderdaad). En ook ik kan denken 'laat maar lekker gaan', maar in dit geval wordt er aan mijn post gerommeld, waarbij jij je 'druk maakt' om de reacties van anderen. Nogmaals, het is je goed recht hoor, so no hard feelings.
Wat betreft jouw opmerking over de belemmering van de vrijheid van meningsuiting: dat is hier totaal niet aan de orde en daardoor niet relevant. Misschien moet je je eerst verdiepen in de definitie. Los daar van; er is niet aan jouw post "gerommeld". Het enige wat is gebeurd is de score op een te verantwoord niveau fixeren.
Een +1 is een prima score in dit geval.
Maar dat is toch ook jouw mening? En er is wel aan mijn post gerommeld, want de moderatie is aangepast. Ik hoef mij tevens ook niet te verdiepen in de definitie van de vrijheid van meningsuiting. Een meerderheidsopinie wordt de kop ingedrukt (wederom gechargeerd), een opinie die wel degelijk met de game te maken heeft anders zouden er niet zoveel mensen modereren. Als ik nou een +3 krijg omdat ik roep dat Cola lekker is, dan snap ik het volkomen en zou een -1 zelfs terecht zijn, maar dit gaat over games in het algemeen en deze game in het bijzonder adherent aan de score als uitkomst van de review. En duidelijk zijn heel veel mensen het ermee eens. Dit is een duidelijk signaal dat een bepaalde wijze waarop veel games tegenwoordig gepresenteerd worden, niet in de smaak valt bij een grote groep gamers. Die +3 is een bevestiging van die gedeelde mening en wat er gebeurt wanneer de +3 wordt omgezet naar een +1 (omdat een kleinere groep vindt dat de reactie niet feitelijk aansluit op het bericht, maar slechts een populaire mening is), is dat je die algemene mening een flink stuk minder significant maakt.Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:18:
[...]
Het moderatiesysteem is niet geschikt noch bedoeld om aan te geven of je het ergens mee eens bent of niet. Dat heeft onder andere te maken met de mogelijkheid om te sorteren op moderatie score waarmee je de interessantste posts bovenaan wilt krijgen, niet de posts die nou eenmaal een populaire mening verkondigen. De reactie in dit geval is niet meer dan ontopic en dus +1. Omdat deze score niet haalbaar leek middels de normale weg heb ik hem gefixeerd om verder misbruik van het moderatiesysteem te voorkomen.
Wat betreft jouw opmerking over de belemmering van de vrijheid van meningsuiting: dat is hier totaal niet aan de orde en daardoor niet relevant. Misschien moet je je eerst verdiepen in de definitie. Los daar van; er is niet aan jouw post "gerommeld". Het enige wat is gebeurd is de score op een te verantwoord niveau fixeren.
Een +1 is een prima score in dit geval.
Het maakt mij echt niet uit wat voor score ik krijg op een reactie, maar het kunstmatig ingrijpen en hierbij de uitingen van anderen negeren vind ik niet kloppen.
Ik snap waar je vandaan komt als het gaat om relevante reacties (of zoals jij ze noemt, interessante reacties) en het naar boven brengen van deze reacties. Reacties die inhoudelijk en goed onderbouwd zijn en iets toevoegen aan het originele artikel. Ik snap dat je kwaliteit van de reacties wilt sterken middels het moderatie systeem en terecht. Echter sinds microtransacties door de reviewer als minpunt benoemd worden is mijn reactie net zo relevant ook al betreft het slechts een mening. Ook dit aspect is een onderdeel van de discussie en omvat een veel groter geheel dan alleen een 'populaire mening'. Waarschijnlijk hoef ik je niet uit te leggen wat ik hiermee bedoel.
Dus nogmaals, de score op mijn reactie an sich is hier niet belangrijk. Als ik een -1 had gekregen na 100+ votes, dan is de meerderheid duidelijk vóór microtransacties en mag dit ook gehoord worden. Het gaat mij erom dat de moderaties van heel veel mensen nu teniet gedaan zijn door het ingrijpen. Moderaties op eenreactie die wel degelijk aansluit op het originele artikel.
Bor geeft nu juist in zijn reactie aan dat het moderatiesysteem bedoeld is om nuttige en minder nuttig reacties van elkaar te scheiden, niet een "meeste stemmen gelden". Als een score veel afwijkt van wat de richtlijnen als indicatie geven, dan grijpen we in. Dat doen we niet bij kleine afwijkingen, maar wel als een score aanzienlijk afwijkt van wat je volgens de richtlijnen mag verwachten. Het is nooit een exacte wetenschap, maar jouw reactie is op geen enkele manier een +3 waard.Major_ton schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:06:
[...]
Maar dat is toch ook jouw mening? En er is wel aan mijn post gerommeld, want de moderatie is aangepast. Ik hoef mij tevens ook niet te verdiepen in de definitie van de vrijheid van meningsuiting. Een meerderheidsopinie wordt de kop ingedrukt (wederom gechargeerd), een opinie die wel degelijk met de game te maken heeft anders zouden er niet zoveel mensen modereren. Als ik nou een +3 krijg omdat ik roep dat Cola lekker is, dan snap ik het volkomen en zou een -1 zelfs terecht zijn, maar dit gaat over games in het algemeen en deze game in het bijzonder adherent aan de score als uitkomst van de review. En duidelijk zijn heel veel mensen het ermee eens. Dit is een duidelijk signaal dat een bepaalde wijze waarop veel games tegenwoordig gepresenteerd worden, niet in de smaak valt bij een grote groep gamers. Die +3 is een bevestiging van die gedeelde mening en wat er gebeurt wanneer de +3 wordt omgezet naar een +1 (omdat een kleinere groep vindt dat de reactie niet feitelijk aansluit op het bericht, maar slechts een populaire mening is), is dat je die algemene mening een flink stuk minder significant maakt.
Het maakt mij echt niet uit wat voor score ik krijg op een reactie, maar het kunstmatig ingrijpen en hierbij de uitingen van anderen negeren vind ik niet kloppen.
Ik snap waar je vandaan komt als het gaat om relevante reacties (of zoals jij ze noemt, interessante reacties) en het naar boven brengen van deze reacties. Reacties die inhoudelijk en goed onderbouwd zijn en iets toevoegen aan het originele artikel. Ik snap dat je kwaliteit van de reacties wilt sterken middels het moderatie systeem en terecht. Echter sinds microtransacties door de reviewer als minpunt benoemd worden is mijn reactie net zo relevant ook al betreft het slechts een mening. Ook dit aspect is een onderdeel van de discussie en omvat een veel groter geheel dan alleen een 'populaire mening'. Waarschijnlijk hoef ik je niet uit te leggen wat ik hiermee bedoel.
Dus nogmaals, de score op mijn reactie an sich is hier niet belangrijk. Als ik een -1 had gekregen na 100+ votes, dan is de meerderheid duidelijk vóór microtransacties en mag dit ook gehoord worden. Het gaat mij erom dat de moderaties van heel veel mensen nu teniet gedaan zijn door het ingrijpen. Moderaties op eenreactie die wel degelijk aansluit op het originele artikel.
Waarom denk je eigenlijk zelf dat jouw mening enige meerwaarde heeft voor anderen om te lezen? En nee, dat veel mensen het met je eens zijn (ik ben er zelf overigens ook eentje van) is geen argument voor een hoge score.
Nee er is niet aan jouw reactie gerommeld. Deze staat er nog steeds in onaangepaste vorm. Wat er is gedaan is dat er een onjuiste score is vastgezet op een score overeenkomstig de hiervoor opgestelde richtlijnen. De score is geen onderdeel van jouw reactie.Major_ton schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:06:
[...]
Maar dat is toch ook jouw mening? En er is wel aan mijn post gerommeld, want de moderatie is aangepast.
Nee dat is er niet. Een score is aangepast welke geen weerspiegeling hoort te zijn van een mening. Sterker nog, het hoog beoordelen van een reactie simpelweg omdat je het er mee eens bent (of andersom) is een vorm van moderatiemisbruik. Het fixeren van de score negeert de mening van anderen niet maar zorgt er voor dat de reactie uiteindelijk en definitief op een verdedigbare score komt.Een meerderheidsopinie wordt de kop ingedrukt (wederom gechargeerd), een opinie die wel degelijk met de game te maken heeft anders zouden er niet zoveel mensen modereren.
Nee, in dat geval hoort men de reactie ook inhoudelijk te beoordelen en geen moderatie te geven puur en alleen omdat men het niet met je eens is.Als ik een -1 had gekregen na 100+ votes, dan is de meerderheid duidelijk vóór microtransacties en mag dit ook gehoord worden.
Als side note; ik ben het zelfs gedeeltelijk met je eens. Toch geef ik geen +3 omdat die score op geen enkele wijze te rijmen valt met de reactie.
Ik wil je verzoeken de Moderatie FAQ nog eens door te nemen. Het e.e.a. staat duidelijk uitgelegd.
Iets anders:
Geen +2: unilythe in 'nieuws: Nintendo Switch krijgt waarschijnlijk op 8 november YouT...
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 04-11-2018 22:33 ]
En hoewel het een grijs gebied betreft en ik het grotendeels met jullie eens ben dat mijn reactie slechts beperkt relevant is aan het gehele artikel als men de achterliggende gedachte van het moderatiesysteem in acht neemt, blijft de beredenering van het fixeren van de moderatie in zekere zin ook een mening.
@RoD Of mijn reactie daadwerkelijk een meerwaarde heeft op het artikel is een goede vraag. Ik denk dat het afhangt van diegene die het leest. Het kan een bevestiging zijn dat iemand anders er net zo over denkt als hij- of zijzelf. In die zin kan het meerwaarde hebben. Eigenlijk is het een vraag die bij praktisch elke reactie wel aansluit. Hij die de schoen past trekt hem aan.
De reviewer stelt iets, in dit geval dat de gameplay beïnvloeden middels microtransacties een minpunt is, en ik reageer daar inhoudelijk op. Met weinig woorden weliswaar, maar het is een reactie niettemin. En waar je een punt hebt, is dat het niets nieuws zegt. Het voegt in feite niks toe. Het is inderdaad puur een mening en dat is dan eigenlijk met het huidige systeem niet te modereren. Het wringt alleen een beetje met het feit dat veel mensen die mening zodaning right in the money vinden dat ze denken 'spotlight'!! Bam, +3.
Nou ja, het zal vast niet voor het eerst zijn dat jullie hiermee te maken hebben (en ook niet voor het laatst). Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn. Jullie met mij dat gameplay beïnvloedende microtransacties storende elementen zijn en ik met jullie dat het moderatiesysteem in de huidige opzet niet als een opiniepeiling gebruikt dient te worden. Niets is perfect zullen we maar denken.
Toevoeging: Ik heb mijn reactie overigens uitgebreid om mijn mening een meer relevante lading te geven ;-)
Lijkt mij geen +2 Drainion in 'nieuws: Blizzard reageert op kritiek naar aanleiding van mobiele...
[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 04-11-2018 23:39 ]
petersm1t in 'nieuws: Camera van Chinese fabrikant Yongnuo krijgt 4/3"-sensor...
En vlak daarvoor is mijn reactie weggemod:
sys64738 in 'nieuws: Camera van Chinese fabrikant Yongnuo krijgt 4/3"-sensor ...
Beetje vaag gebreuren dit.....
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Bedankt, heb ernaar gekeken.sys64738 schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:48:
Niet direct een mismod maar iemand (petersm1t) die klakkeloos mijn Reactie kopiert en net doet of het zijn/haar reactie is. WTF!?! that's a first
petersm1t in 'nieuws: Camera van Chinese fabrikant Yongnuo krijgt 4/3"-sensor...
sys64738 in 'nieuws: Camera van Chinese fabrikant Yongnuo krijgt 4/3"-sensor ...
200 fish found!

Hij lijkt trouwens een enorme geschiedenis te hebben van dit soort posts.
.edit: petersm1t in 'geek: Ai-bot voor gezichtsidentificatie kan nu radiosterrenstel... lijkt wel op een gekopieerd nieuwsartikel.
Als ik zo door zijn postgeschiedenis browse lijkt er geen enkele post te zijn die wél enigszins ontopic en zelfgeschreven is. Is het een bot ofzo?
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2018 12:21 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bekende spambot techniek om te proberen een account “waarde” te geven..oisyn schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:16:
@Zeehond en petersm1t in 'nieuws: Intel introduceert Xeon-processors in Cascade Lake-serie' is een regelrechte kopie van RoD in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" in dit topic.
Wellicht is de account van deze user overgenomen? (IP check kan helpen?) Zelfs op z’n profiel staat een reactie van zichzelf met een copy/paste van de karmastatus van @JDVB
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Bedankt, had al wat andere vreemde zaken gespot, maar deze nog niet. Maar ik pak dit intern even op. De tweede reactie is een kopie van nieuws: Facebook biedt EU-gebruikers optie voor gezichtsherkenning in privacy.....oisyn schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:16:
@Zeehond en petersm1t in 'nieuws: Intel introduceert Xeon-processors in Cascade Lake-serie' is een regelrechte kopie van RoD in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" in dit topic.
.edit: petersm1t in 'geek: Ai-bot voor gezichtsidentificatie kan nu radiosterrenstel... lijkt wel op een gekopieerd nieuwsartikel.
Als ik zo door zijn postgeschiedenis browse lijkt er geen enkele post te zijn die wél enigszins ontopic en zelfgeschreven is. Is het een bot ofzo?
200 fish found!
@Zeehond @WhatsappHack @.oisynsys64738 schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:48:
Niet direct een mismod maar iemand (petersm1t) die klakkeloos mijn Reactie kopiert en net doet of het zijn/haar reactie is. WTF!?! that's a first
Ik denk dat dit er wat mee te maken heeft dat ik genoemd wordt. Bepaald niet voor het eerst dus dat deze gebruiker dit soort dingen doet.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 05-11-2018 12:37 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Je overdrijft een beetje imhoSlavy schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:37:
Slavy in 'plan: Tweakers Gaming Live - KPN eDivisie maakt expo en plattegrond... < Alle rokers zijn lekker aan het downvoten tegen de niet rokers, ook bij de aanhangende reacties.
Ik zie een 0 ook als downvoten in dit geval, een +1 is wanneer "een reactie enige relevantie" heeft. Gezien dit relevant is aan het onderwerp, sterker nog, de foto die bij het artikel zit, is dit (en de meeste reacties die eronder hangen) gewoon +1..oisyn schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:46:
[...]
Je overdrijft een beetje imho. De 4x -1 zijn idd mismods. Ik vind een 0 niet onverdedigbaar, al heb ik het zelf als een +1 gemodereerd.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Voor mij volstaat een 0 omdat ik het als volledig nutteloze post zie.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het is wel degelijk +1. Hij geeft zijn mening over het onderwerp van het artikel. Gewoon On Topic.botoo schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:58:
In hoeverre draagt je opmerking dan iets bij Slavy? Je vertelt niets nieuws (staat immers op de plattegrond) dus het enige wat je te melden hebt is 'goed zo'. Wmb schiet je toch wel wat tekort om een +1 te halen. Een -1 is verdedigbaar omdat je lijkt te doelen op 'gaan jullie maar lekker buiten in de regen/kou staan!'.
Voor mij volstaat een 0 omdat ik het als volledig nutteloze post zie.
Hem een 0 of -1 geven omdat jij het niet met hem eens bent (het is je mening dat de post nutteloos is, omdat hij een oordeel lijkt te vellen over rokers) is juist niet verdedigbaar! Dan gebruik je het mod systeem om aan te geven dat je het niet met hem eens bent. Daar is het niet voor bedoeld.
Exact dit, dank.ExtendedCaesar schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:21:
[...]
Het is wel degelijk +1. Hij geeft zijn mening over het onderwerp van het artikel. Gewoon On Topic.
Hem een 0 of -1 geven omdat jij het niet met hem eens bent (het is je mening dat de post nutteloos is, omdat hij een oordeel lijkt te vellen over rokers) is juist niet verdedigbaar! Dan gebruik je het mod systeem om aan te geven dat je het niet met hem eens bent. Daar is het niet voor bedoeld.
Je mening zonder enige inhoudelijk argument ventileren heeft niets met ontopic te maken. Gechargeerd voorbeeld: ik post 'dat vind ik stom!', zie jij dat dan als een ontopic reactie met toegevoegde waarde?ExtendedCaesar schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:21:
[...]
Het is wel degelijk +1. Hij geeft zijn mening over het onderwerp van het artikel. Gewoon On Topic.
Waar stel ik dat ik het niet met hem eens ben? Mijn eens/oneens mening is irrelevant. Imho is het een volstrekt nutteloze reactie, inhoudelijk staat het al in het artikel zelf en verder draagt het niets bij.Hem een 0 of -1 geven omdat jij het niet met hem eens bent (het is je mening dat de post nutteloos is, omdat hij een oordeel lijkt te vellen over rokers) is juist niet verdedigbaar!
Als (let wel _als_ ,zo uitgebreid is 'goed zo'ook weer niet te noemen) de reactie gelezen moet worden als het vellen van een oordeel over rokers dan komt het over als een lange neus trekken naar de rokers en dat zou je best als flamen op kunnen vatten. Maar nu zijn we op basis van 'goed zo' een beeld aan het vormen en dat is m.i. best wel nutteloos. Indien de reacte zou bestaan uit b.v.: 'goed dat de rokersruimte buiten gesiteerd is zodat niet-rokers daar geen last van hebben.' dan ga ik met je mee, dat is dan een ontopic reactie met enig inhoudelijke waarde.
Dank je wel voor deze info, heb ik het de laatste 20 jaar toch niet helemaal goed begrepen en zal ik diverse onderdelen van de modfaq ook wel fout gedaan hebbenDan gebruik je het mod systeem om aan te geven dat je het niet met hem eens bent. Daar is het niet voor bedoeld
geintje, nofi en ik ben ook niet foutloos hoor
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ALs je kijkt naar de relvantie van de post van Slavy is zowel een 0 als een +1 denkbaar. 100 % concensus hierover bereiken zal nooit lukken. En dat geldt voor meerdere posts.een afwijking van 1 punt is dan ook niet echt verbazingwekkend te noemen.ExtendedCaesar schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:21:
[...]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Dat klopt, maar dan ga je er vanuit dat je een 0 geeft omdat je het niet met hem eens bent. Je kunt 'm wel een 0 geven omdat je het offtopic vindt, of omdat het trollerig overkomt. Daarom heb ik gezegd dat ik een 0 niet onverdedigbaar vind.ExtendedCaesar schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:21:
Hem een 0 of -1 geven omdat jij het niet met hem eens bent (het is je mening dat de post nutteloos is, omdat hij een oordeel lijkt te vellen over rokers) is juist niet verdedigbaar!
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2018 17:01 ]
Had hij dat laatste zinnetje er nou maar niet bijgeschreven.

De informatie in de post is allemaal terug te lezen in het artikel en in de gelinkte artikelen.
+1.
Edit:
Alle posts van @CARLiCiOUS daar gaarne in de gaten houden.
Andere posts van dit genie met links naar artikelen die in het artikel zelf al zijn aangehaald gaan vrij snel naar +2.
M'n best gedaan.
Respect voor z'n werk, zeker, maar maak dan één post met "dit was mijn werk!!!@@@EINZ!!" waar iedereen een +3 op kan geven en die dan naar +1 ge-fix't kan worden.
[ Voor 26% gewijzigd door HMC op 05-11-2018 17:27 ]
Eat the bugs, live in a pod
"Een -1 is verdedigbaar omdat je lijkt te doelen op 'gaan jullie maar lekker buiten in de regen/kou staan!'.botoo schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:29:
[...]
Je mening zonder enige inhoudelijk argument ventileren heeft niets met ontopic te maken. Gechargeerd voorbeeld: ik post 'dat vind ik stom!', zie jij dat dan als een ontopic reactie met toegevoegde waarde?
[...]
Waar stel ik dat ik het niet met hem eens ben? Mijn eens/oneens mening is irrelevant. Imho is het een volstrekt nutteloze reactie, inhoudelijk staat het al in het artikel zelf en verder draagt het niets bij.
Als (let wel _als_ ,zo uitgebreid is 'goed zo'ook weer niet te noemen) de reactie gelezen moet worden als het vellen van een oordeel over rokers dan komt het over als een lange neus trekken naar de rokers en dat zou je best als flamen op kunnen vatten. Maar nu zijn we op basis van 'goed zo' een beeld aan het vormen en dat is m.i. best wel nutteloos. Indien de reacte zou bestaan uit b.v.: 'goed dat de rokersruimte buiten gesiteerd is zodat niet-rokers daar geen last van hebben.' dan ga ik met je mee, dat is dan een ontopic reactie met enig inhoudelijke waarde.
[...]
Dank je wel voor deze info, heb ik het de laatste 20 jaar toch niet helemaal goed begrepen en zal ik diverse onderdelen van de modfaq ook wel fout gedaan hebben
geintje, nofi en ik ben ook niet foutloos hoor
Voor mij volstaat een 0 omdat ik het als volledig nutteloze post zie."
Bovenstaande heb ik gelezen als:
Ik zie je post als nutteloos, want bovenstaande. Vandaar
Heb zijn berichtje zelf gelezen als een compliment aan tweakers voor de plaatsing van de rookruimte/omgeving. Vandaar ook mijn +1.
Ramzzz in 'nieuws: Sociaal netwerk Gab verschijnt weer online'
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik kan helaas niet zien hoeveel mensen erop gemodereerd hebben, en dus of het al op een organische manier lager kan worden gemodereerd, maar een +2 is het iig niet
.oisyn in 'geek: Met Falcon Heavy gelanceerde Tesla Roadster is voorbij Mars ...
Er is verwarring bij iemand op wie hij nou reageerde, dat verduidelijk ik op een vriendelijke manier. Goed, verder offtopic natuurlijk, maar 10x -1
Lijkt mij althans geen +2, maar mooie +1. De bron (de PDF) staat ook in de tekst namelijk al gelinkt.
Blijkbaar heeft een zwaargewicht zijn of haar moderatie aangepast.oisyn schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:02:
Wat is hier precies ongewenst aan?
.oisyn in 'geek: Met Falcon Heavy gelanceerde Tesla Roadster is voorbij Mars ...
Er is verwarring bij iemand op wie hij nou reageerde, dat verduidelijk ik op een vriendelijke manier. Goed, verder offtopic natuurlijk, maar 10x -1
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dit lijkt mij eerder iets voor een eigen nieuwsartikel. Waarom deze reactie dan +3 krijgt, vind ik wat vreemd.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Tja, dat zijn waarschijnlijk (op dit moment) 18 keer 'ik ook' +2 moderaties terwijl ontopic wmb het hoogst haalbare is.sdk1985 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:10:
Dit is niet 'informatief' hooguit 'ontopic' StefanTs in 'nieuws: 'AMD Radeon RX 590-videokaarten komen op 15 november uit''
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verder is het best wel een reactie (met welk doel?) die idd sowieso beter in GR op z'n plaats is.Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Werkt niet bij dit soort dingen, been there done that, vandaar de post, maar nevermind.Tjolk schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:05:
Feedback op de kop van een artikel hoort in het GR forum thuis en niet op de FP. Dus off topic.
Een 0 lijkt mij een respectabele score voor deze reactie. Het is voor andere users niet interessant of jij de betreffende personen kent of niet. Daarnaast behoort dit soort feedback zoals je weet in Geachte Redactie.Slavy schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:53:
Slavy in 'plan: Tweakers Gaming Live - Ontmoet je favoriete streamer en ga vo... < dat er zo veel 0-moderaties worden gegeven terwijl het gewoonweg on topic is, ongeacht dat de score nu net goed staat.
sjappiepk in 'nieuws: 'AMD Radeon RX 590-videokaarten komen op 15 november uit''
Er zijn er zelfs met +2
NB:
Deze krijgt zelfs hardcore +3.

GiLuX in 'nieuws: 'AMD Radeon RX 590-videokaarten komen op 15 november uit''
Verwijderd
Wie kan mij uitleggen waarom er zoveel mensen zijn die dat een +3 geven? Zou eerder een -1 zijn. Het is niets meer dan een persoonlijke aanval op Kraka en 0,0 ontopic waardoor een -1 eerder terecht is, kijkend naar de regels.
Die laatste wordt duidelijk met +3 grappig gemod... Niet de juiste score echter! Nog een paar mensen en dan staat ie wel weer goed!HMC schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:32:
Deze hele thread is offtopic, hoe het doorgaat over de "looks" van een bepaalde uitvoering van deze kaart van een bepaald merk.
sjappiepk in 'nieuws: 'AMD Radeon RX 590-videokaarten komen op 15 november uit''
Er zijn er zelfs met +2
NB:
Deze krijgt zelfs hardcore +3.
GiLuX in 'nieuws: 'AMD Radeon RX 590-videokaarten komen op 15 november uit''
Vind je niet dat die hele thread off is dan? (Als ik vragen mag...)TheCapK schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:56:
[...]
Die laatste wordt duidelijk met +3 grappig gemod... Niet de juiste score echter! Nog een paar mensen en dan staat ie wel weer goed!
Nee. Het gaat over de kaart uit het topic en daar hoort het uiterlijk ook bij. Dat is weldegelijk on=topic al is het misschien een meta-discussie.HMC schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:58:
[...]
Vind je niet dat die hele thread off is dan? (Als ik vragen mag...)
Is duidelijk bedoeld als flame, waarom het dan op +1 staat en niet op -1 vind ik vreemd.
Mensen voor NSB-er uitmaken omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe lijkt me wel meer dan ongewenst, imho mag dat wel naar -2.
Gaat dus over Verwijderd in 'nieuws: Brein treedt op tegen verkoop spelcomputer met illegale kla... dat gewoon een prima +1 is. De -1 gevers mogen imho daar ook wel nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
Sowieso veel van de reacties in die thread. Wat een niveau weer. Helaas reageren mensen ook op een dergelijke manier, ook op Tweakers.wildhagen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:17:
gielie in 'nieuws: Brein treedt op tegen verkoop spelcomputer met illegale kl...
Mensen voor NSB-er uitmaken omdat ze een andere mening hebben dan de jouwe lijkt me wel meer dan ongewenst, imho mag dat wel naar -2.
Gaat dus over Verwijderd in 'nieuws: Brein treedt op tegen verkoop spelcomputer met illegale kla... dat gewoon een prima +1 is. De -1 gevers mogen imho daar ook wel nagekeken worden.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2018 19:15 ]
Dark0r in 'nieuws: Brein treedt op tegen verkoop spelcomputer met illegale kl...
Sarcasme lijkt me niet onder -1 vallen...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Begrijp even niet wat er offtopic is hieraan?
Humor blijft lastig te beoordelen, wat voor jousdk1985 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:23:
Deze vond ik dan wel weer humor:
Dark0r in 'nieuws: Brein treedt op tegen verkoop spelcomputer met illegale kl...
Sarcasme lijkt me niet onder -1 vallen...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Deze betreffende reactie is wat mij betreft gewoon een flame bij een al gevoelig onderwerp. -1 lijkt mij de juiste score. Het is ook nog eens een reactie die de user vaker plaatst bij Brein gerelateerde nieuwsitems.botoo schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:10:
[...]
Humor blijft lastig te beoordelen, wat voor jouis kan voor mij
zijn, en omgekeerd, een -1 is dus niet fout en een +1 ook niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 08-11-2018 08:20 ]
Major_ton in 'nieuws: Take-Two heeft 17 miljoen exemplaren van Red Dead Redem...
en
Major_ton in 'nieuws: Take-Two heeft 17 miljoen exemplaren van Red Dead Redem...
Aangezien het "wéér" uitgelegd wordt, wat is hier dan nog +3 aan? Ook de bronvermelding mist.
Edit:
Nog een, maar krijgt +2 en mist ook bronvermelding;
Troetelbeer in 'reviews: Google Home Hub - Slimme speaker en fotolijst in één'
Edit2;
Blorgg in 'nieuws: Bethesda reageert op klachten over Fallout 76-bèta'
Deze reactie doet een flinke aanname. Zonder bronvermelding lijkt mij dit eerder offtopic.
[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2018 12:09 ]
Staat in artikel!
bArAbAtsbB in 'nieuws: Nederlandse gebruikers Xiaomi Mi A1 klagen over bootlo...
Dubbelpost. 0
xFeverr in 'nieuws: Nederlandse gebruikers Xiaomi Mi A1 klagen over bootloops...
Offtopic. 0
Touchdomex in 'nieuws: Nederlandse gebruikers Xiaomi Mi A1 klagen over bootlo...
Juist wel weer ontopic. +1

[ Voor 66% gewijzigd door HMC op 08-11-2018 15:10 ]
Lijkt mij meer een offtopic reactie. Waarover deze reactie gaat, is al op de FP een artikel geweest immers (nieuws: Battlefield V bevat bij introductie nog geen in-game-aankopen voor ec...).
Max +1, eigenlijk 0.
CopyCatz in 'geek: Chinees staatspersbureau introduceert 'ai-nieuwslezer''
Zo u wilt. Van +1 naar 0
[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 08-11-2018 16:42 ]
2x -1?
Edit: lama, ondertussen weer aardig bijgetrokken...
[ Voor 13% gewijzigd door EddoH op 08-11-2018 21:44 ]
Verwijderd
Psychoot in 'reviews: Battlefield V - Verkiest kwaliteit boven kwantiteit'
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Wat is hier ontopic aan?
Zoop in 'reviews: Battlefield V - Verkiest kwaliteit boven kwantiteit'
Deze is geen +3.
SinergyX in 'nieuws: Microsoft lijkt probleem met Windows-activaties opgelost...
Lijkt mij ook niets meer dan een offtopic bericht?
Ook dit is geen +2;
SCIxX in 'reviews: Battlefield V - Verkiest kwaliteit boven kwantiteit'
En
Beun de Haas BV in 'reviews: Battlefield V - Verkiest kwaliteit boven kwantit...
[ Voor 84% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2018 13:30 ]
Lijkt me gewoon ontopic, en het is nog waar ook.
Komt ook op RedMi Note 5 forumtopic regelmatig terug, en in Mi Max topic heb ik het ook wel eens gelezen.
HMC in 'nieuws: Nederlandse gebruikers Xiaomi Mi A1 klagen over bootloops na ...
Het bleef bij 1 moderatie, maar die is onjuist, IMHO.
Ik krijg hier een -1 terwijl mijn reactie gewoon on topic is en absoluut niet abusive in welke manier dan ook. misschien dat het niet 100% klopt wat ik zeg, maar dat is niet waarvoor -1 bedoelt is.
Ben snel, ik weet het, naar wil ook even een punt aansnijden. Het valt mij, zowel hier als bij de Battlefield V review, op dat reacties waar een Tweaker de mening deelt eerder modereert dan een ander ontopic reactie. Dat is an sich prima, maar vaak wordt het dan wel gelijk +2 of +3 gemod, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
De modFaq alleen is (imo duidelijk) niet (meer) voldoende. Men leest die niet en modereert 'toch' op basis van eigen mening, op inhoud modereren is er al jaren niet meer bij lijkt het wel, behalve voor de mensen die er serieuzer in zijn (en die o.a. hier reageren dus) en die de modFaq wel gelezen hebben.
Context redelijk gelijk aan anderen, maar werkelijk 33 -1's?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hij maakt een valide punt, maar een +3 is wel erg ruim bemeten. Naar mijn mening een +1.
Voorbeeldjes:
- bantoo in 'nieuws: Microsoft brengt extensie uit voor AV1-videocodec in Windo...
- Single_Core in 'nieuws: Microsoft brengt extensie uit voor AV1-videocodec in ...
- fastbikkel in 'nieuws: Microsoft brengt extensie uit voor AV1-videocodec in W...
Misschien even nakijken? Want dit is duidelijk iemand die misbruik aan het maken is van het systeem
Virussen? Scan ze hier!
Dat blijkt een enkele mismodder te zijn. Dit is opgepakt.wildhagen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:28:
In nieuws: Microsoft brengt extensie uit voor AV1-videocodec in Windows 10 loopt iemand (of meerdere iemanden) structureel +3's te geven op reacties die imho eerder -1's dan +3's zijn.
Is 172x +3 niet een heel klein beetje overdreven voor deze post? Zoveel +3 waardigs vind ik dit nou ook weer niet?
theobril in 'nieuws: Disney wil Amerikaanse streamingdienst Hulu internationa...
Andersdenkenden als 'fanaten' wegzetten lijkt me toch echt een -1, geen 0. Dat is gewoon een troll.
[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 10-11-2018 11:29 ]
Virussen? Scan ze hier!
lilmonkey in 'nieuws: Steam bevatte bug die toegang gaf tot activatiesleutels... staat in het nieuwsitem en dus geen +2.
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 10-11-2018 15:27 ]
Mrgrind in 'nieuws: Xbox One krijgt woensdag ondersteuning voor toetsenbord e...
Deze reactie heeft 19 -1's gekregen terwijl het volgens mij een hele legitieme vraag is die wordt gesteld.
Het lijkt mij een 0 wat nu ook de netto score is. Een -1 is inderdaad te streng.Ford Prefect schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:11:
Volgens mij is dit geen -1:
Mrgrind in 'nieuws: Xbox One krijgt woensdag ondersteuning voor toetsenbord e...
Deze reactie heeft 19 -1's gekregen terwijl het volgens mij een hele legitieme vraag is die wordt gesteld.
Dit is een post wat +2 krijgt, maar mist een bron.
Lastig. Ik snap je +1 wel maar ik kan een +2 ook wel zeker verdedigen. Het is een terecht antwoord op de reactie waarop hij/zij reageert; omdat nogal vaak gezegd wordt dat slimme meters alleen goed voor leveranciers zijn. We zijn niet allemaal Tweakers en handig met van alles en nog wat.
Of het een +2 waard is is misschien tricky maar het is in elk geval meer waard dan de reactie waarop hij reageert, nietwaar? Ik zie zelf de toegevoegde waarde wel. Of zie je een inhoudelijke fout die ik niet zie?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik ga voor de +1 gezien ikCloud schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:42:
[...]
Of het een +2 waard is is misschien tricky maar het is in elk geval meer waard dan de reactie waarop hij reageert, nietwaar? Ik zie zelf de toegevoegde waarde wel. Of zie je een inhoudelijke fout die ik niet zie?
niet op vind gaan. Het is een generalisatie, voor het gros van de mensen zijn ze prima te begrijpen (er staat vaak zelfs maar 1 waarde op).Meters zijn lastig te begrijpen, ze geven verkeerde standen door,
Oké, daar kan ik wel inkomen; dat is te makkelijk inderdaad. Als het uitsluitend dat geweest was had ik zo een +1 gegeven maar het andere deel omtrent gebruiksgemak van doorgeven en een duidelijk inzicht in je maandelijkse verbruik staat nog steeds wel. Dat is iets wat behoorlijk lastig te bereiken is voor de consument tenzij je er veel tijd (evt. geld) in stopt. Niet iedereen kan het überhaupt. Een slimme meter faciliteert dat in één klap voor je. Ik snap wel dat het Tweakers is maar we zijn niet allemaal Tweakers héBor schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:44:
[...]
Ik ga voor de +1 gezien ik
[...]
niet op vind gaan. Het is een generalisatie, voor het gros van de mensen zijn ze prima te begrijpen (er staat vaak zelfs maar 1 waarde op).
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Klopt maar dat is min of meer common knowledge en zelfs hetgeen waar de leveranciers reclame mee maken. Het is bijna het enige bestaansrecht van die dingen. Ook dat komt imho niet boven de +1 uit.Cloud schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:46:
[...]
Oké, daar kan ik wel inkomen; dat is te makkelijk inderdaad. Als het uitsluitend dat geweest was had ik zo een +1 gegeven maar het andere deel omtrent gebruiksgemak van doorgeven en een duidelijk inzicht in je maandelijkse verbruik staat nog steeds wel.
Kan ik ook volgen maar dan moet de reactie waarop gereageerd wordt wel naar 0 toe. Als het zulke common knowledge is dat we er punten voor af kunnen trekken, dan zal dat daar ook moetenBor schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:49:
[...]
Klopt maar dat is min of meer common knowledge en zelfs hetgeen waar de leveranciers reclame mee maken. Het is bijna het enige bestaansrecht van die dingen. Ook dat komt imho niet boven de +1 uit.
Overigens vind ik dat zelfs common knowledge af en toe best een extra puntje mag hebben, zolang het niet letterlijk 'de lucht is vandaag blauw' is of zoiets doms. We hebben al zo'n bak eenheidsworst qua scores, ik zie persoonlijk liever iets meer differentatie in scores. Maar goed, dat kan natuurlijk ook door richting de onderkant het verschil te zoeken
De reactie waarop wordt gereageerd is niet heel briljant inderdaad. Een 0 zou daar kunnen denk ik maar +1 vind ik ook prima.Cloud schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:37:
[...]
Kan ik ook volgen maar dan moet de reactie waarop gereageerd wordt wel naar 0 toe. Als het zulke common knowledge is dat we er punten voor af kunnen trekken, dan zal dat daar ook moetenDeze twee reacties een gelijke score geven is m.i. niet passend.
offtopic:
Overigens vind ik dat zelfs common knowledge af en toe best een extra puntje mag hebben, zolang het niet letterlijk 'de lucht is vandaag blauw' is of zoiets doms. We hebben al zo'n bak eenheidsworst qua scores, ik zie persoonlijk liever iets meer differentatie in scores. Maar goed, dat kan natuurlijk ook door richting de onderkant het verschil te zoeken
De reactie er onder is voor mij net zo goed +1 als zijn parent. Je ziet direct al dat mensen het niet eens zijn met de stelling dat meters lastig zijn. Ik zie ook niet meer of minder "waarde" wat betreft reactie. Beide prima +1's wat mij betreft.
Ook ik zie graag meer differentiatie maar vind wel dat reacties een hogere score horen te verdienen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 12-11-2018 15:52 ]
Imho is dit geen +3?
nikipompert in 'nieuws: 'EU is dicht bij deal om techgiganten te belasten''
Domme, nergens op slaande vergelijking met WO2.
[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 12-11-2018 16:23 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie dat de scores al wat aangepast zijn, hier kan ik het prima mee eens zijn
Eens, dat gaat wel beetje ver
Aangezien al in het artikel staat dat het niet bekend is, vind ik dit geen nuttige reactie, en dus geen +2.
(of de redactie heeft het artikel aangepast, maar dat kan ik niet zien)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Aangezien hij een quote uit het artikel aanhaalt, denk ik niet dat het aangepast isbotoo schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:37:
Wmb is het dus gewoon een dubbelpost en een 0 waard. Ws het artikel niet echt gelezen en zo snel mogelijk willen posten.
(of de redactie heeft het artikel aangepast, maar dat kan ik niet zien)
Ik zou met een beetje fantasie mijn reactie nog wel offtopic kunnen noemen, maar dan was de reactie waar ik op reageerde dat ook al. Maar hij wordt nu al 6x gemod met 'ongewenst'. Hetzelfde geldt voor een andere reactie van mij in het draadje, die staat op 4x ongewenst. Volgens mij is men op de Frontpage al heel lang de definitie van ongewenst kwijt. Het lijkt erop dat alles wat niet overeenkomt met de gangbare meningen ongewenst is. Dat lijkt mij ongewenst
Bij die thread staat er meer niet goed. Daar is nog wel wat werk nodig.PhilipsFan schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:40:
PhilipsFan in 'nieuws: Volkswagen: we zijn in staat om 50 miljoen elektrische...
Ik zou met een beetje fantasie mijn reactie nog wel offtopic kunnen noemen, maar dan was de reactie waar ik op reageerde dat ook al. Maar hij wordt nu al 6x gemod met 'ongewenst'. Hetzelfde geldt voor een andere reactie van mij in het draadje, die staat op 4x ongewenst. Volgens mij is men op de Frontpage al heel lang de definitie van ongewenst kwijt. Het lijkt erop dat alles wat niet overeenkomt met de gangbare meningen ongewenst is. Dat lijkt mij ongewenst
Geen +2: Holk in 'nieuws: Volkswagen: we zijn in staat om 50 miljoen elektrische au...
Terecht punt wat hij maakt, maar +3 is wel weer erg overdreven.
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2