Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.324 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad.

Verwijderd in 'reviews: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de bes...

Dat is ook geen +3 natuurlijk. En zeker geen 340x +3 (!!!)

Helaas gaat die dus nooit meer op het juiste niveau komen zo.

Mag denk ik even naar de misbruikers gekeken worden verder...

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2018 11:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Ik kom bij beide reacties niet verder dan 0 maar er zijn honderden +3 gevers bezig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, een +1 kan ik ook nog mee leven ,maar meer iig niet.

Die 2e heeft inmiddels 400x +3..... hier zijn idd een aantal grove misbruikers bezig ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

De misbruikers zijn dan OOK de -1-gevers, IMHO. Soort van compensatie-modden waarschijnlijk.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
Is mijn reactie als te kritisch bestempeld en wordt de moderatie overruled? Effectief 0 is wel érg creatief gerekend hier: :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y46yrJ9.png

Xtrafris in 'reviews: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de best...
Oh, lol, ik zie dat het de gemoederen al bezigt.

Geen +3, wellicht, maar ik onderbouw elke stelling die ik inneem, ook in de reacties er onder, en ik denk dat ik een geldig verhaal neerzet. Ik vraag mij ernstig af waarom dit geen geldige reactie op het artikel zou zijn, behalve dan dat het een geluid is dat je in eerste instantie niet wil horen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xtrafris op 07-09-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
wildhagen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:09:
Dat is ook geen +3 natuurlijk. En zeker geen 340x +3 (!!!)
Even voor mijn begrip dan (ik ben ook een van de +3 gevers), waarom was dat dan fout? Ik ben het hartgrondig met deze reactie eens (en mogelijk zijn er dus 339 meer). Waarom wordt dat gezien als mismoderatie? En wat had een goede waarde geweest?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mekkieboek schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:32:
[...]

Even voor mijn begrip dan (ik ben ook een van de +3 gevers), waarom was dat dan fout? Ik ben het hartgrondig met deze reactie eens (en mogelijk zijn er dus 339 meer). Waarom wordt dat gezien als mismoderatie? En wat had een goede waarde geweest?
Omdat eens/oneens geen reden is voor een moderatie (welke dan ook). Het is geen eens/oneens-systeem.

Zie ook de moderatie-FAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag.
Je moet inhoudelijk de reactie beoordelen en nav daarvan de moderatie toepassen. In dit geval was het een vrij irrelevante post die weinig met het onderwerp te maken heeft. Dat maakt het een 0 of op zijn best een krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
wildhagen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:35:
Omdat eens/oneens geen reden is voor een moderatie (welke dan ook). Het is geen eens/oneens-systeem.

Zie ook de moderatie-FAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/
Dank, duidelijk. Gezien de verdeling van de moderaties zijn er mogelijk meer lezers voor wie dat niet helder / intuitief is.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

mekkieboek schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:32:
[...]

Het is nogal simpel. Het artikel gaat over phones die goed/slecht zijn in een bepaalde situatie. Daar is een "review" van gemaakt. Dat iemand het maar niets vindt dat mensen (in deze situatie) met phones tijdens concerten staan te zwaaien, of het geheel aan het opnemen zijn, heeft echt totaal NIETS met het topic te maken.

Als je het ermee eens bent dat het irritant is dat mensen met hun phone zwaaien en/of de hele boel opnemen voor jouw neus tijdens concerten, dan kan je bijvoorbeeld op het prachtige Forum van Tweakers (GoT) een topic openen en een discussie beginnen om over het feit te praten dat je het maar niets vindt dat mensen met hun phone zwaaien en/of de hele boel opnemen voor jouw neus tijdens concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
mekkieboek schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:42:
[...]

Dank, duidelijk. Gezien de verdeling van de moderaties zijn er mogelijk meer lezers voor wie dat niet helder / intuitief is.
Er zijn inderdaad meer mensen waarvoor dat niet duidelijk is. Daarom geven we graag uitleg. We nemen ook contact op met mensen die veelvuldig mismoderaties doorvoeren of incidenteel het moderatiesysteem opzettelijk misbruiken om een eigen mening kenbaar te maken. We hebben een moderatie FAQ (zie de "let op" boven dit topic) opgesteld met uitleg en ook de popup die je krijgt wanneer je scores doorvoert geeft enige uitleg. Je krijgt een beknopte omschrijving van de score op het moment dat je deze wilt doorvoeren, of meer exact wanneer je met de muis over de toe te kennen score beweegt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
mekkieboek schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:42:
[...]

In alle eerlijkheid, dat is het grote manco van het moderatiesysteem. Velen beschouwen het als een Facebook achtig gebeuren; vind je het leuk dan geef je een +1 (duim). Heel leuk, +2, geweldig +3.
Men verwacht dat en gebruikt het als zodanig zonder te lezen. Eerlijk gezegd kan ik het nieuwe moderators niet kwalijk nemen, maar het gaat wel in tegen de gedachte van het systeem. Dat is namelijk niet populariteit belonen, maar kwalitatieve reacties in de kijker zetten en daarmee ook stimuleren.

Vooralsnog heeft niemand een goede methode gevonden om dat uit te leggen alvorens men het systeem gaat gebruiken.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Tjolk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:49:
[...]

In alle eerlijkheid, dat is het grote manco van het moderatiesysteem. Velen beschouwen het als een Facebook achtig gebeuren; vind je het leuk dan geef je een +1 (duim). Heel leuk, +2, geweldig +3.
Men verwacht dat en gebruikt het als zodanig zonder te lezen. Eerlijk gezegd kan ik het nieuwe moderators niet kwalijk nemen, maar het gaat wel in tegen de gedachte van het systeem. Dat is namelijk niet populariteit belonen, maar kwalitatieve reacties in de kijker zetten en daarmee ook stimuleren.

Vooralsnog heeft niemand een goede methode gevonden om dat uit te leggen alvorens men het systeem gaat gebruiken.
Ik vind dat geen manco van het moderatiesysteem. Ik vind dat een manco van gebruikers die het hier niet snappen.
Als ze het niet snappen dan moet dat of duidelijker gemaakt worden, of mod-rechten moeten opt-in worden, zodat men bewust de keuze gaat maken om te gaan modereren, met zelfs misschien een "Ik heb de FAQ gelezen en ik snap 'em. Ik zal niet fout modereren. " :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Tjolk schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:49:
[...]

Tsja... als je "populaire" posts toch gaat wegmoderaten omdat ze niet het gewenste kwaliteitsniveau hebben, waarom dan überhaupt deze moderaties beschikbaar stellen voor iedereen? Ik denk dat zowat iedereen op z'n sloffen aan kan gaan voelen dat in de open arena deze moderaties als "vind ik leuk" knop gebruikt gingen worden.
Ik zou het totaal niet erg vinden als mijn hierboven bespoken post nooit veel plusjes had gekregen van een panel aan erkende reviewers. Maar nu ik even op +3 gestaan heb met een (naar mijn idee geldige) reactie en gebanhammered wordt voel ik me wel wat bestolen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Xtrafris schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:58:
[...]

Tsja... als je "populaire" posts toch gaat wegmoderaten omdat ze niet het gewenste kwaliteitsniveau hebben, waarom dan überhaupt deze moderaties beschikbaar stellen voor iedereen? Ik denk dat zowat iedereen op z'n sloffen aan kan gaan voelen dat in de open arena deze moderaties als "vind ik leuk" knop gebruikt gingen worden.
Ik zou het totaal niet erg vinden als mijn hierboven bespoken post nooit veel plusjes had gekregen van een panel aan erkende reviewers. Maar nu ik even op +3 gestaan heb met een (naar mijn idee geldige) reactie en gebanhammered wordt voel ik me wel wat bestolen :p
Je zit hier sinds 2007. Je weet toch wel dat de plusjes hier op GoT ande4rs werken dan op de FP? :?
Hier krijg je 2 plusjes omdat je inbreng gewaardeerd wordt. Twee plusjes van verschillende personen.
Op de FP werkt dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Xtrafris schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:58:
Maar nu ik even op +3 gestaan heb met een (naar mijn idee geldige) reactie en gebanhammered wordt voel ik me wel wat bestolen :p
Tweakers is geen dopamine dealer maar het is lastig om deze vorm van modereren anders te beleven. Hoe het anders zou kunnen, geen idee. Mss met moderatiecategorieen ala slashdot.
Maar voor jou is het nu cold-turkey afkicken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Ik reageer praktisch nooit, ben hier vooral voor de V&A, pricewatch en een paar blogs.

En ja, ik weet dat moderaties kwalitatief zouden moeten zijn, en ik weet ook dat negen van de 10 tweakers het gebruikt als een "ik ben het hiermee eens" systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Xtrafris schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:14:
En ja, ik weet dat moderaties kwalitatief zouden moeten zijn, en ik weet ook dat negen van de 10 tweakers het gebruikt als een "ik ben het hiermee eens" systeem.
Of dat 9 van de 10 zijn waag ik te betwijfelen maar dat het er veel en veel teveel zijn is volkomen juist.

Er is een periode geweest dat modereren door een (grote) geselecteerde groep users gedaan werd maar het was de uitdrukkelijke wens van het management dat modereren voor iedereen toegankelijk moest zijn. Dit zijn de negatieve gevolgen van dat 'voor iedereen open' systeem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

MazeWing

The plot thickens...

wildhagen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:03:
Nou, een +1 kan ik ook nog mee leven ,maar meer iig niet.

Die 2e heeft inmiddels 400x +3..... hier zijn idd een aantal grove misbruikers bezig ja.
Deze post geeft een mening weer waar een boel mensen zich in kunnen vinden en bij menigeen de "spijker op z'n kop slaat". Om die extra te benadrukken worden er vervolgens +3 gegeven.

Feitelijk is dit misbruik maken van het moderatiesysteem echter is er geen andere mogelijkheid om duidelijk aan te geven het ergens mee eens of oneens te zijn. Dit wordt te pas en te onpas gedaan door -1 wanneer je het ergens niet mee eens bent (los van de eventuele kwalitatieve inhoud) of tot maximaal +3 wanneer je het er wel mee eens bent (wederom los van de kwaliteit).
Er zou een die zin iets moeten komen waarbij je een post toch kan waarderen op inhoud zonder specifiek te kijken of het betrekking heeft of meerwaarde heeft op het betreffende artikel.

Een grappige post is ook zoiets. Strikt genomen is het gewoon een 0, terwijl echt goede grapjes echt wel wat Buiter uitgelicht mogen worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MazeWing schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:49:
[...]

Deze post geeft een mening weer waar een boel mensen zich in kunnen vinden en bij menigeen de "spijker op z'n kop slaat". Om die extra te benadrukken worden er vervolgens +3 gegeven.
Juist, en dat is dus misbruik maken van het modsysteem, want dat is absoluut niet de bedoeling. Het is geen eens/oneens-systeem, zoals hierboven ook al aangegeven.
Feitelijk is dit misbruik maken van het moderatiesysteem echter is er geen andere mogelijkheid om duidelijk aan te geven het ergens mee eens of oneens te zijn
Die mogelijkheid is er wel: door te reageren op de reactie. Niet door het modsysteem te gebruiken daarvoor.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2018 15:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
[...]

Een grappige post is ook zoiets. Strikt genomen is het gewoon een 0, terwijl echt goede grapjes echt wel wat Buiter uitgelicht mogen worden...
Een ontopic en geslaagde grap mag gewoon op +1 hoor. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Tongue in cheek wordt te serieus genomen vandaag sdk1985 in 'nieuws: AMD introduceert Athlon 200GE-dualcore met Vega 3-gpu' :9 .

Deze 9x -1 slaan overigens echt nergens op
sdk1985 in 'nieuws: AMD introduceert Athlon 200GE-dualcore met Vega 3-gpu'

Je kunt er vergif op innemen dat hij trager is. Het is een cutdown en geen nieuwe architectuur. Die kan onmogelijk sneller worden dan de G4560 waarvan AMD zelf aangeeft dat hij gaat concureren. Dat hij maar PCI-E x4 ondersteund lijkt mij verder ook cruciale informatie. Dat heeft grote gevolgen voor het plaatsen van een videokaart. Het minimum voor een nihil effect is x8.

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2018 16:01 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
[...]
Feitelijk is dit misbruik maken van het moderatiesysteem echter is er geen andere mogelijkheid om duidelijk aan te geven het ergens mee eens of oneens te zijn.
Is dat nodig dan? Doel van het moderatiesysteem is het filteren op kwaliteit mogelijk te maken. Filteren op de populairste (en meeste sterk gepolariseerde) mening lijkt mij weinig nuttig.
Dit wordt te pas en te onpas gedaan door -1 wanneer je het ergens niet mee eens bent (los van de eventuele kwalitatieve inhoud) of tot maximaal +3 wanneer je het er wel mee eens bent (wederom los van de kwaliteit).
Mensen die op die manier modereren krijgen en waarschuwing en zien bij herhaling hun moderatierechten ingetrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Durandal in 'nieuws: Hoge Raad: AIVD en MIVD mogen gegevens blijven ontvangen...

Is 39x +3 niet een heel klein beetje overdreven? Dat neigt naar "mee eens!"-stemmers?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is gewoon +1 lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:17:
[...]

Dat is gewoon +1 lijkt mij.
Mee eens, maar er blijven maar +3's binnenstromen, 56 (!) nu al...

Croga in 'nieuws: Hoge Raad: AIVD en MIVD mogen gegevens blijven ontvangen va...

Vind ik ook niet echt 18x +3 waard. Niks mis met de reactie, maar een +3 is het gewoon niet.

Er lijkt iemand (of meerdere iemanden) in het hele topic kwistig met +3's aan het smijten te zijn,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

BuZZem in 'nieuws: 'Samsung en SK Hynix pauzeren uitbreiding geheugenproducti...

Precies wat ik dus zei in de initiële reactie waarmee ik de thread begon. Waarom krijgt deze reactie op mij +2?
Bovendien iets over "patentfitties". :?

Edit: Bovendien mag tijd van plaatsing van reactie ook wel weer eens wat meer waardering krijgen, zoals "vroegah". :P (niet dat ik op First Posts doel) Ik weet dat het nu standaard richting "meest gewaardeerde thread" gaat, maar, maar, maar mensen die 2 of 3 uur later hetzelfde zeggen hoeven geen "informatief" als score te krijgen.
\
Edit: En dan moet ik een reactie zoals deze doen, die inderdaad off is. :(
HMC in 'nieuws: 'Samsung en SK Hynix pauzeren uitbreiding geheugenproductie d...

Verwijderd in 'nieuws: 'Samsung en SK Hynix pauzeren uitbreiding geheugenproductie ...
Kan echt niemand meer lezen? :? Dit is precies wat ik aanhaalde. :? -O-
offtopic:
Zou ik hier een eigen topic voor moeten openen? :?

[ Voor 61% gewijzigd door HMC op 07-09-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een of andere grapjas is bezig geweest met -1 uit te delen denk ik, op de volgende reacties, die gewoon +1 zijn, de discussie is wat mij betreft immers gewoon constructief, er wordt niets of niemand aangevallen of wat dan ook:

To_Tall in 'reviews: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de beste...

CH4OS in 'reviews: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de beste o...

To_Tall in 'reviews: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de beste...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'reviews: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de beste ...

Naar die 6x +3 mag heel erg goed gekeken worden, want de reactie is niet meer dan een -1 waard. Hoort in dit forum thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Een rare dan.
New Yorker in 'reviews: Komen er linkbelastingen en uploadfilters op inte...

Zou hier een nieuw topic voor kunnen openen. Ik gaf deze -1 want mijn virusscanner sloeg op tilt toen ik op z'n link klikte.
Uiteraard is het gewoon ontopic, dus dat heb ik toch maar aangepast.
Maar waarom Avast mij die pagina niet wil laten bezoeken is me een raadsel.
Threat blocked. We've safely aborted connection on tweakers.net because it was infected with JS:Miner-S [Trj].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:25:
Een rare dan.
New Yorker in 'reviews: Komen er linkbelastingen en uploadfilters op inte...

Zou hier een nieuw topic voor kunnen openen. Ik gaf deze -1 want mijn virusscanner sloeg op tilt toen ik op z'n link klikte.
Uiteraard is het gewoon ontopic, dus dat heb ik toch maar aangepast.
Maar waarom Avast mij die pagina niet wil laten bezoeken is me een raadsel.

[...]
Hmm vreemd inderdaad >:) Ik gebruik Norton en heb nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Apple doet Infowars-app van omstreden Alex Jones n...

Gezien de 2e regel en de laatste 2 regels die imho net iets teveel op de man zijn vind ik dit geen +1?

Verwijderd in 'nieuws: Apple doet Infowars-app van omstreden Alex Jones nu volle...

Met termen als "linkse radicalen" en "agitatiepropaganda" en "mensen zoals jij" vind ik dit eerder een -1 dan 0? De +2 en +3 gevers mogen wel nagekeken worden imho.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2018 12:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurbaas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03-2021
8 -1's voor mijn reactie in topic nieuws: Apple doet Infowars-app van omstreden Alex Jones nu volledig in de ban van 8 september 2018 11:51 lijkt mij vreemd. Ik val niemand aan, ik deel argumenten en heb geen verkeerde toon aangeslagen. Bovendien is het een losstaande reactie, niet op iemand anders' post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Ik had graag geweten waarom mijn reacties in dit topic trolling of beledigend zijn:

Outlawsikici in 'nieuws: Xbox One is via apparaten met Cortana en Alexa te be...

Als dit niet het geval is, hoop ik dat die -1 voters correct bestraft worden voor het misbruik van hun functie als moderator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die Outlawkiddo is gewoon een internet troll. Don't feed the trolls ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jack Flushell in 'downloads: SABnzbd 2.3.5'

Reactie staat intussen al op -1, maar ik weet niet of dit soort overduidelijke troll reacties toegestaan zijn.

EDIT:
Al staat hij intussen weer op 0. :s

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2018 19:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ge0force schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:36:
Ik had graag geweten waarom mijn reacties in dit topic trolling of beledigend zijn:

Outlawsikici in 'nieuws: Xbox One is via apparaten met Cortana en Alexa te be...

Als dit niet het geval is, hoop ik dat die -1 voters correct bestraft worden voor het misbruik van hun functie als moderator.
Er wordt heel raar gemod op dat artikel.
Behalve die outlawski, die gewoon loopt te trollen, staan er veel reacties op -1, waar ze niet op horen. :?
Heb m'n best gedaan, maar m'n boosts zijn op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Leermomentje voor ondertekende.

Technomania in 'nieuws: Burnout-maker Criterion is verantwoordelijk voor batt...

Irrelevant lijkt me een nettere score.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Als hij gelijk heeft toch minstens +2. Het artikel zelf leest als een reclame, wat meer duiding en achtergrond over de tech had op een site als deze niet misstaan. Kan alleen zelf de info niet vinden om te bepalen of de user gelijk heeft, alleen dat BMW in het verleden, net als Mercedes, Nuances tech gebruikte (Dragon Drive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Cergorach in 'geek: Maker van TempleOS lijkt te zijn overleden'
in mijn ogen moet alles in dit draadje op 0 (off-topic) behalve de flame van tinzarian (-1 want flame)
-1 voor de off-topic reacties is IMHO te zwaar bestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het artikel duidelijk niet lezen hoort geen +1 te zijn: mdj84nl in 'geek: Maker van TempleOS lijkt te zijn overleden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Usenetsite Place2Home.net is offline'

Te oude reactie, maar dit is zeker geen +3. Als te oude reacties van mij achteraf aangepast kunnen worden qua moderatie, dan deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Mag ik hier nog eens aandacht voor vragen? Liefst met een modfix?

295x +3 voor een zwakke analogie met een sausje demonisering; ik vind het niet meer dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon 0: Geachte Redactie (en dus geen +3)

Flimovic in 'geek: Tweaker maakt compressor van Lego'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit zou een +2 kunnen zijn - misschien +1 - maar zeker geen +3:

Backspin in 'nieuws: Geen enkele fabrikant kondigde een laptop met AMD-cpu aa...

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Dan deze ook zeker geen +3:
Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Geen enkele fabrikant kondigde een laptop met AMD-cpu...Ik denk dat deze ook gefixeerd zal moeten gaan worden.

thekingofping in 'nieuws: Geen enkele fabrikant kondigde een laptop met AMD-c...
Absoluut geen +2, helemaal geen + zelfs.

[ Voor 19% gewijzigd door JDVB op 11-09-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Correct :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

nieuws: Apple-website toont namen iPhone XS, XS Max en XR

Heb het gevoel dat er iets te veel 0-tjes worden uitgedeeld en te weinig +1's over alle reacties.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Tjolk
  • Nu online
Ik zie weinig verkeerd zo op het eerste gezicht, heb ze niet alle 103 nagekeken.
Maar sowieso zat er pas drie kwartier tussen het nieuwsbericht en jouw melding, dus goede kans dat het op een natuurlijke manier al is rechtgetrokken.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
MrBlues in 'nieuws: Europarlement stemt voor licht gewijzigde 'linktaks' en '... is niet bepaald een +2 waard. Sowieso wordt dat bij artikel nogal gemakkelijk met de +2 gestrooid.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ehh... Denk dat dit geen uitleg nodig heeft (psst, kijk de +3's)

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-09-2018 16:14 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Dirk schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:51:
MrBlues in 'nieuws: Europarlement stemt voor licht gewijzigde 'linktaks' en '... is niet bepaald een +2 waard. Sowieso wordt dat bij artikel nogal gemakkelijk met de +2 gestrooid.
Een hoop mensen iig die +2 en +3 niet snappen

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Tjolk schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:37:
[...]

Een hoop mensen iig die +2 en +3 niet snappen
Er wordt bij dit artikel inderdaad flink gemodereerd op basis van meningen. Het is niet zo dat posts met een afwijkende mening een -1 krijgen, maar ze worden bijna niet gemodereerd. Daardoor belanden ze automatisch onder comments met +2 die bestaan uit een niet onderbouwde oneliner.

De echte discussie komt gelukkig nu al wat meer op gang. :)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
nieuws: Stabiele versie iOS 12 komt volgende week uit

Omdat in het artikel nergens de release datum wordt genoemd, gaf ik dat even in een bericht als info. Als dank wordt het als een -1 gemodereerd. Vindt dat onterecht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Uhuruburu schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:55:

Omdat in het artikel nergens de release datum wordt genoemd, gaf ik dat even in een bericht als info. Als dank wordt het als een -1 gemodereerd. Vindt dat onterecht.
Je plaatst een datum als loze kreet zonder extra info. Je staat nu op 0 wat mij een juiste score lijkt.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Uhuruburu schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:55:

Waarschijnlijk zou je reactie hoger zijn gemodereerd als je deze iets uitgebreider had geschreven, eventueel met link erbij waar je de informatie hebt gevonden. Ik heb je zojuist op 0 gemodereerd.

Deem in 'nieuws: Apple presenteert iPhone XS, XS Max en XR'
De prijzen staan gewoon in het artikel, +2 lijkt mij niet nodig voor deze reactie.

Gerjannn in 'nieuws: Apple presenteert iPhone XS, XS Max en XR'
Zelfde als hierboven, daarnaast staan de toestellen direct op de voorpagina van apple.com. +2 is voor deze reactie ook hoog, prima +1.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 12-09-2018 22:13 ]

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon +1: be_bert in 'reviews: Tweakers Update: Apple-keynote - Nieuwe iPhones en Apple...

Er wordt weer erg veel met extreme moderaties gestrooid daar zoals bij elk Apple topic lijkt het.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:18
Het gaat niet zo zeer om kritisch zijn op AMD maar om idiote vooroordelen verspreiden over AMD. Claims dat Intel 30% sneller is in gamen en dat ook in de toekomst zal blijven e.d.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Philip Ross schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:51:
[...]

Het gaat niet zo zeer om kritisch zijn op AMD maar om idiote vooroordelen verspreiden over AMD. Claims dat Intel 30% sneller is in gamen en dat ook in de toekomst zal blijven e.d.
Of dat idioot is valt te betwisten, maar ik zie dat de -1s nu grotendeels opgeruimd zijn. 0 kan, -1 voor die posts was niet terecht naar mijn mening.

Gamertag: FinrazielNL

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:18
Finraziel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:19:
[...]

Of dat idioot is valt te betwisten, maar ik zie dat de -1s nu grotendeels opgeruimd zijn. 0 kan, -1 voor die posts was niet terecht naar mijn mening.
0 is denk ik beter maar ook -1 kan best voor complete onzin en onwaarheden verkondigen en daar zitten sommige van die posts dicht tegenaan

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Philip Ross schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:42:
[...]

0 is denk ik beter maar ook -1 kan best voor complete onzin en onwaarheden verkondigen en daar zitten sommige van die posts dicht tegenaan
Dan is de juiste actie om aan te tonen dat het complete onzin is, niet om het maar weg te modereren. Althans, als het niet overduidelijk is wat hier volgens mij niet zo is.
Persoonlijk zie ik namelijk ook niet waar die complete onzin zit, hooguit dat er hier en daar enigszins overdreven werd. Maar goed, dit is niet de plek om een AMD-Intel discussie te gaan houden :)

Gamertag: FinrazielNL

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Er zit iemand driftig in nieuws: Spotify-abonnees kunnen tot tienduizend nummers per apparaat downloaden ontopic/offtopic reacties met -1 te beoordelen :X

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik zie het ja, ga ik even in duiken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Koenraadt in 'nieuws: Fractal Design komt met Define R6-behuizing met usb-c'

Iets wat reeds in de tekst vermeld staat, lijkt mij nou niet echt opeens informatief.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

CH4OS schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:34:
Koenraadt in 'nieuws: Fractal Design komt met Define R6-behuizing met usb-c'

Iets wat reeds in de tekst vermeld staat, lijkt mij nou niet echt opeens informatief.
Waar staat dat dan in de tekst?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is weliswaar niet exact/letterlijk aangegeven, maar mij leek het wel vrij evident. Leek mij althans wel vrij duidelijk, o.a. in de inleidende paragraaf;
Ook komt het bedrijf met losse accessoires voor de kast, zoals een zijpaneel van gehard glas.
Als later in de tekst nogmaals;
Fractal Design brengt ook accessoires uit.
Gezien de kast verder niet veranderd is, is het aanpassen voor mensen die al een R6 hebben een kwestie van een accessoire uitwisselen.

Overigens past bij deze reactie (waarin hij duidelijk laat zien dat het een mening is) het beste op +1, geen +3 waar hij nu op staat;

BrutalDave in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved ...
Uzuhl in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultra... is ook geen +3 waardige post, duidelijke meningmodders.
Ook het informatieve aan killerfreak in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved... zal ik wel missen.

SomerenV in 'geek: Forza Horizon 4 krijgt dlc met James Bond-auto's' - Nadat gisteren op de FP een artikel was verschenen dat de demo aanstaande was van deze game, lijkt het mij niet heel erg informatief meer.

[ Voor 81% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2018 12:49 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
Weet niet of het hier eerder besproken is (iets teveel pagina's om door te worstelen), maar is het al eens geopperd om het moderatiesysteem volledig uit te kunnen schakelen?

Heb ooit teveel +3-tjes uitgedeeld en heb sinds die tijd zelf geen mod-rechten meer, maar heb ze ook niet meer geactiveerd omdat ik het eigenlijk een weinig zinvol systeem vind. Post worden - zoals hierboven meer besproken - meer op mening beoordeeld dan op feitelijke inhoud. Ik maakte mezelf daar ook schuldig aan en vermoed dat het gros van de gebruikers er zo mee om gaat.

Waarom ik het dan niet volledig negeer?

Nou, het heeft wel degelijk (een m.i. negatieve) impact op sommige discussies. Gisteravond tijdens de 'Apple'-draadjes was het weer heel sterk. Met name in het begin worden negatieve comments massaal gemind. Mensen reageren daar dan weer op (waarom word ik gemind?), waarna anderen dat weer uit proberen te leggen. Zo eindigen veel subdraadjes in discussies over het moderatiesysteem.

Overigens geldt dit ook voor 'Android'-draadjes en bij nog wel meer 'controversiële' onderwerpen.

Ik zou het best prettig vinden als ik het hele moderatiesysteem uit zou kunnen zetten. Dat ik zelf dus niet meer kan modereren, maar ook niet kan zien hoe een post gewaardeerd wordt. Lijkt me veel prettiger lezen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je kunt de reacties op tijd sorteren en vervolgens alle moderatieicoontjes met css uitzetten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het gezeik over "bedankjes" krijgt volop +2 en zelfs +3 en beheerst de discussie in de eerste zooi "hoger gewaardeerde" threads, op:
plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultra-Wide moni...

Daar moeten even een paar mensen met boosts of standaard 6x-modsterkte overheen gaan.

On kan nog wel soms, maar sommigen zijn zelfs gewoon off.

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:30:
Het gezeik over "bedankjes" krijgt volop +2 en zelfs +3 en beheerst de discussie in de eerste zooi "hoger gewaardeerde" threads, op:
plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultra-Wide moni...

Daar moeten even een paar mensen met boosts of standaard 6x-modsterkte overheen gaan.

On kan nog wel soms, maar sommigen zijn zelfs gewoon off.
Hier gaat inderdaad behoorlijk wat mis. Tot nu toe zijn er veel azijnachtige reacties die veelvuldig en onterecht +3 scoren.

Wie helpt?

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Bor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:59:
[...]

Hier gaat inderdaad behoorlijk wat mis. Tot nu toe zijn er veel azijnachtige reacties die veelvuldig en onterecht +3 scoren.

Wie helpt?
Even een opmerking:

Veel? Er waren maar 4 reacties met +3. Waarvan er eentje op +0 is gezet. Wat natuurlijk een beetje raar is omdat het wel on-topic is.
De andere 2 +3 reacties geven een zeer goede inbreng in dat topic. Eentje heeft het scherm en ligt zijn bevindingen goed uit en de ander komt met een blog waarin zijn zeer relevante ervaringen instaan. Er blijft dan nog één +3 over die inderdaad geen +3 waard is. Hoe kom je dan op "Tot nu toe zijn er veel azijnachtige reacties (...) onterecht +3 scoren?

Dan wordt het wel heel erg raar dat jullie op die manier de discussie willen sturen. Dat kan gewoon niet.

[ Voor 118% gewijzigd door Holland1994 op 13-09-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Holland1994 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:08:
[...]

Even een opmerking:

Veel? Er waren maar 4 reacties met +3.
Er waren er veel meer voor ik er langs ben gegaan.
De andere 2 +3 reacties geven een zeer goede inbreng in dat topic. Eentje heeft het scherm en ligt zijn bevindingen goed uit en de ander komt met een blog waarin zijn zeer relevante ervaringen instaan. Er blijft dan nog één +3 over die inderdaad geen +3 waard is. Hoe kom je dan op "Tot nu toe zijn er veel azijnachtige reacties (...) onterecht +3 scoren?
De blog is een oude koe uit mei 2015 en daardoor geen +3. Wat opvalt is dat alleen mensen die (erg) negatief zijn over de actie massaal +3's krijgen. Dat geldt ook voor de reacties die netto niet op +3 uitkomen momenteel. Ik zie dezelfde mensen negatieve reacties omhoog stemmen en positieve reacties met -1 belonen. Dat is gewoon misbruik van het systeem waar tegen op getreden wordt.

Is de actie niets voor je? Prima, dat kan. Dan doe je niet mee. Sommige reacties nu zijn gewoon onnodig negatief vandaar de benaming azijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 13-09-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Holland1994 Wat is er uberhaupt ontopic aan zeuren over bedankjes, terwijl het sowieso leuk is om een monitor te mogen reviewen? :?

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

@Bor @Holland1994 Naar mijn idee is het klagen over de bedankjes wel terecht, maar hoort dat in GR thuis.

Er wordt nu gedaan alsof het mogen schrijven van een review een voorrecht is, dat is andersom, het is een voorrecht voor T.net wanneer de community kwalitatief goede reviews schrijft die grote meerwaarde geven aan de pricewatch. Dat lijkt hier omgedraaid te worden en daarom snap ik de negatieve reacties zeker. T.net helpen doe ik graag, maar doen alsof het andersom is komt dan arrogant over.

In een plan mag wat milder gemoddereerd worden, is mij meermaals verteld hier. Op een dergelijk cruciaal punt doen alsof die mening niet on-topic is lijkt mij dan ook ongewenst. Er is niets wat de reviewers weerhoudt om dit bij kieskeurig te posten in plaats van hier. Ik heb de goede reviews liever hier.
Ik vind dan ook dat dit artikel behoorlijk wat verbeterd kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 13-09-2018 15:32 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:30:
In een plan mag wat milder gemoddereerd worden, is mij meermaals verteld hier.
Dat klopt echter wat er nu gebeurt valt niet meer onder "milder modereren". Veel mensen gebruiken het moderatiesysteem bij dit item puur en alleen om aan te geven of men het ergens mee eens is. Ook bij een plan dient een post normaal beoordeeld te worden. Het punt "milder" zit hem vooral in het puntje dat je bij twijfel misschien eerder voor een hogere score gaat. Het geeft in ieder geval niet aan dat offtopic of normale +1 reacties +3 of -1 horen te krijgen.

Geen +3 / +2: blue13x in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ult...

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 13-09-2018 15:37 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zie dat je het deel over "uberdown voten" weer hebt weggehaald.
Dat deed ik niet (je verwees naar mij).
Als je wilt weten hoe het modsysteem werkt, is daar een FAQ voor, een guide line, als je het dan nog niet snapt.

Eerste keer gezeur over "wat is een bedankje?" mag misschien op +1, maar wat mij betreft niet. Gewoon 0.
Graag of niet.

Als men vervolgens nog meer gaat zeiken over bedankjes hoort dat op 0, of zelfs -1.
Het heeft niets met het artikel te maken, en klinkt bovendien zuur.
Take it or leave it.

Dat men daar +2 of zelfs +3 voor gaat geven is gewoon uit den boze.
Zo moeilijk is het toch echt niet. :?

Shit, ik val in herhaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Laatste reactie van mij
Bor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:11:
[...]

Er waren er veel meer voor ik er langs ben gegaan.

[...]

De blog is een oude koe uit mei 2015 en daardoor geen +3. Wat opvalt is dat alleen mensen die (erg) negatief zijn over de actie massaal +3's krijgen. Dat geldt ook voor de reacties die netto niet op +3 uitkomen momenteel. Ik zie dezelfde mensen negatieve reacties omhoog stemmen en positieve reacties met -1 belonen. Dat is gewoon misbruik van het systeem waar tegen op getreden wordt.

Is de actie niets voor je? Prima, dat kan. Dan doe je niet mee. Sommige reacties nu zijn gewoon onnodig negatief vandaar de benaming azijn.
Dan kan het toch zeker relevant zijn? Dit is gewoon gedegen kritiek op de actie. Als jij vindt dat het te negatief is en het lager moet worden ondanks dat iedereen dit zeer belangrijk vindt dan klopt er iets niet. Dan kan je niet zomaar even je extra bevoegdheid gaan gebruiken op 0 te gaan zetten. Dan gebruik je feitelijk je extra gegeven bevoegdheid om het naar jouw mening te laten schikken. Dat is misbruik.
HMC schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:12:
@Holland1994 Wat is er uberhaupt ontopic aan zeuren over bedankjes, terwijl het sowieso leuk is om een monitor te mogen reviewen? :?
Omdat het over de actie gaat. Dit is je mening en dat is prima. Maar als jij het uberdown gaat voten omdat jij het wel leuk vindt om het te mogen reviewen? Dat zou ik zeer kwalijk vinden, zeker als men hier extra bevoegdheden heeft ten opzichte van de normale gebruikers.
En over het leuk vinden om te reviewen, daar zijn een aantal bezwaren tegen die vanuit de community komen.
En blijkbaar worden deze reacties zeer breed gedragen. Als iedereen vindt dat het een +3 is en een paar mensen hier +1, +0, dan kan je zomaar je power gebruiken om het naar een +1 of +0 te brengen, omdat die reacties maar te negatief zijn? En te azijnerig? En omdat ze niet passen in de reacties van "Gaaf", "cool"? Dan ben je het er persoonlijk niet mee eens en ga je je macht misbruiken.

En bottom line is, ja er zijn best een aantal reacties die zeker geen +2 +3 verdienen. Maar je kan niet zomaar reacties die nou juist die pijnpunt van deze actie benoemen maar uber-downvoten (extra bevoegdheid) of vastzetten omdat jij vindt dat het te 'azijnig' is of het er niet mee eens bent. Dan misbruik je je bevoegdheid.
JDVB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:30:1
@Holland1994 Naar mijn idee is het klagen over de bedankjes wel terecht, maar hoort dat in GR thuis.

Er wordt nu gedaan alsof het mogen schrijven van een review een voorrecht is, dat is andersom, het is een voorrecht voor T.net wanneer de community kwalitatief goede reviews schrijft die grote meerwaarde geven aan de pricewatch. Dat lijkt hier omgedraaid te worden en daarom snap ik de negatieve reacties zeker.

In een plan mag wat milder gemoddereerd worden, is mij meermaals verteld hier. Op een dergelijk cruciaal punt doen alsof die mening niet on-topic is lijkt mij dan ook ongewenst. Er is niets wat de reviewers weerhoudt om dit bij kieskeurig te posten in plaats van hier. Ik heb de goede reviews liever hier.
Ik vind dan ook dat dit artikel behoorlijk wat verbeterd kan worden.
Het viel mij ook op dat de eerste reactie op 0 vast gezet was, terwijl het wel degelijk een sterk kritiek punt had op het bedankje. Het was zeker geen +3 waard, maar zeker niet een 0, (+1) omdat een promod naar zijn mening ongepast vond. Dan betreed je gevaarlijk terrein.
Er is veel onvrede vanuit de community en het komt, zeker bij een .plan heel slecht over als 3 power Tweakers hun mening, en dus hun extra bevoegdheden kunnen gaan gebruiken om het naar hun wensen te laten bijstellen omdat het niet goed staat in hun ogen. Dan klopt er iets niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Holland1994 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:38:
Laatste reactie van mij

Dan kan het toch zeker relevant zijn? Dit is gewoon gedegen kritiek op de actie. Als jij vindt dat het te negatief is en het lager moet worden ondanks dat iedereen dit zeer belangrijk vindt dan klopt er iets niet. Dan kan je niet zomaar even je extra bevoegdheid gaan gebruiken op 0 te gaan zetten. Dan gebruik je feitelijk je extra gegeven bevoegdheid om het naar jouw mening te laten schikken. Dat is misbruik.

[...]

Omdat het over de actie gaat. Dit is je mening en dat is prima. Maar als jij het uberdown gaat voten omdat jij het wel leuk vindt om het te mogen reviewen? Dat zou ik zeer kwalijk vinden, zeker als men hier extra bevoegdheden heeft ten opzichte van de normale gebruikers.
En over het leuk vinden om te reviewen, daar zijn een aantal bezwaren tegen die vanuit de community komen.
En blijkbaar worden deze reacties zeer breed gedragen. Als iedereen vindt dat het een +3 is en een paar mensen hier +1, +0, dan kan je zomaar je power gebruiken om het naar een +1 of +0 te brengen, omdat die reacties maar te negatief zijn? En te azijnerig? En omdat ze niet passen in de reacties van "Gaaf", "cool"? Dan ben je het er persoonlijk niet mee eens en ga je je macht misbruiken.

En bottom line is, ja er zijn best een aantal reacties die zeker geen +2 +3 verdienen. Maar je kan niet zomaar reacties die nou juist die pijnpunt van deze actie benoemen maar uber-downvoten (extra bevoegdheid) of vastzetten omdat jij vindt dat het te 'azijnig' is of het er niet mee eens bent. Dan misbruik je je bevoegdheid.

Het viel mij ook op dat de eerste reactie op 0 vast gezet was, terwijl het wel degelijk een sterk kritiek punt had op het bedankje. Het was zeker geen +3 waard, maar zeker niet een 0, (+1) omdat een promod naar zijn mening ongepast vond. Dan betreed je gevaarlijk terrein.
Er is veel onvrede vanuit de community en het komt, zeker bij een .plan heel slecht over als 3 power Tweakers hun mening, en dus hun extra bevoegdheden kunnen gaan gebruiken om het naar hun wensen te laten bijstellen omdat het niet goed staat in hun ogen. Dan klopt er iets niet.
Op basis van deze reactie kom ik tot de conclusie dat je het moderatiesysteem mogelijk niet goed begrijpt. Wanneer ik de moderaties bekijk bij dit topic wordt dat beeld nogmaals bevestigd. Voor het doorvoeren van moderaties zijn richtlijnen opgesteld welke dienen te worden gevolgd. Dat een reactie breed wordt gedragen is geen reden om een reactie op +3 te zetten. Dat noemt men "mee eens" moderaties welke het doel van het moderatiesysteem negatief beïnvloeden en derhalve niet zijn toegestaan.

Een fixatie is het vastzetten van de score wanneer deze te ver afwijkt van de genoemde richtlijnen; uitdrukkelijk niet omdat iemand met de rechten om deze redelijk zware maatregel door te voeren het persoonlijk niet of wel eens is met een reactie. Er zijn maar een beperkt aantal mensen die deze rechten hebben, juist om misbruik te voorkomen. In twijfelgevallen vind er ook eerst overleg plaats achter de schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 13-09-2018 15:51 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
Heerlijke verdeling die moderatie punten op deze reactie:
+3 Spotlight 34
+2 Informatief 4
+1 On-topic 35

Ontgaat echt iedere logica. En eerlijkheidshalve, wat hebben de inkomsten van bloggers te maken met de review van deze samsung monitor door tweakers? Persoonlijk beschouw ik dit gewoon als off-topic.

• Bor

Bor

Topicstarter
psychodude schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:44:
[...]

Heerlijke verdeling die moderatie punten op deze reactie:
+3 Spotlight 34
+2 Informatief 4
+1 On-topic 35

Ontgaat echt iedere logica. En eerlijkheidshalve, wat hebben de inkomsten van bloggers te maken met de review van deze samsung monitor door tweakers? Persoonlijk beschouw ik dit gewoon als off-topic.
Dat ontgaat iedere logica inderdaad. Het is een goed voorbeeld van hoe (slecht) veel mensen modereren bij dit item.

Geen +2: las3r in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultra...
Geen +2: ZpAz in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultra-...
Geen +3 / +2: warcow in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultr...

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 13-09-2018 16:09 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

warcow in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultr...
Ik vind dat wel een +2.
Ik vind de vergelijking met een zicht termijn wel degelijk informatief. Zoek een winkel uit waar de zicht termijn meer dan 2 weken is (30 dagen bij de eerste die bij mij opkomt), en je hebt 'meer' dan je 'wint' met deze win actie.
Namelijk wel de mogelijkheid te testen zonder de verplichting dit te moeten delen op T.net.

Als je dan wat later bent met terugsturen heb je niet meteen een boete van 100 euro per dag (30 dagen is ruim 2x zoveel tijd). Geen verplichting vooraf aan te geven dat het onbeschadigd ontvangen is. Dat is namelijk waar hij op reageert.!

Als je een 'Ja leuk' bij een .plan of .actie al met een +1 mag belonen omdat het wat milder mag bij dat soort artikelen, dan is dit op zijn minst een +2.

[ Voor 11% gewijzigd door JDVB op 13-09-2018 16:27 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:21:
warcow in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved Ultr...
Ik vind dat wel een +2.
Ik vind de vergelijking met een zicht termijn wel degelijk informatief. Zoek een winkel uit waar de zicht termijn meer dan 2 weken is, en je hebt 'meer' dan je 'wint' met deze win actie.
Namelijk wel de mogelijkheid te testen zonder de verplichting dit te moeten delen op T.net.

Als je dan wat later bent met terugsturen heb je niet meteen een boete van 100 euro per dag. Geen verplichting vooraf aan te geven dat het onbeschadigd ontvangen is. Dat is namelijk waar hij op reageert.!
Dat vind ik ook geen +2. Het is een normale reactie wat op een +1 uit zou komen maar feitelijk is het niet geheel correct. Uitvoerig testen waarbij je het product echt in gebruik neemt voor een bepaalde tijd mag niet zomaar
Mag u het product uitproberen tijdens de bedenktijd?

Ja, uitproberen mag wel. Maar u mag het product niet echt in gebruik nemen. Als vuistregel kunt u aanhouden dat u hetzelfde mag doen als wanneer u iets in de winkel koopt. U mag bijvoorbeeld een laptop of televisie aanzetten om te kunnen bekijken hoe het beeld en geluid is. Of een kledingstuk aantrekken om te zien of het past. Maar het is niet de bedoeling dat u de kleding de hele dag draagt en vervolgens weer terugstuurt.
Doe je dat wel dan heb je kans op een rekening waarbij je voor de waardevermindering opdraait volgens mij.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:27:
Doe je dat wel dan heb je kans op een rekening waarbij je voor de waardevermindering opdraait volgens mij.
En dat heb je bij deze win actie niet? Waarom dan die bevestiging vragen dat je het onbeschadigd ontvangen hebt zelfs voordat het verzonden is?
Het lijkt mij op zijn minst vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
Zullen we de inhoudelijke discussie niet hier voeren?

• HMC

HMC

Pluviophile

psychodude in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved ...

Geen +3. Informatief kan ik nog snappn, maar van mij gewoon +1.
Reden: Inkoppertjesgehalte.

Edit: En uiteraard het "ik werk zelf bij"..."ik heb zelf"-argument, wat altijd automatisch lijkt te leiden tot extra punten.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 13-09-2018 17:14 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
HMC schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:12:
psychodude in 'plan: Vul de survey in en wie weet test jij de Samsung Curved ...

Geen +3. Informatief kan ik nog snappn, maar van mij gewoon +1.
Reden: Inkoppertjesgehalte.

Edit: En uiteraard het "ik werk zelf bij"..."ik heb zelf"-argument, wat altijd automatisch lijkt te leiden tot extra punten.
Deze moderatie kan ik dan weer niet meehelpen om aan te passen :p.
Pagina: 1 ... 53 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2