Laatste reactie van mij
Bor schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:11:
[...]
Er waren er veel meer voor ik er langs ben gegaan.
[...]
De blog is een oude koe uit mei 2015 en daardoor geen +3. Wat opvalt is dat alleen mensen die (erg) negatief zijn over de actie massaal +3's krijgen. Dat geldt ook voor de reacties die netto niet op +3 uitkomen momenteel. Ik zie dezelfde mensen negatieve reacties omhoog stemmen en positieve reacties met -1 belonen. Dat is gewoon misbruik van het systeem waar tegen op getreden wordt.
Is de actie niets voor je? Prima, dat kan. Dan doe je niet mee. Sommige reacties nu zijn gewoon onnodig negatief vandaar de benaming azijn.
Dan kan het toch zeker relevant zijn? Dit is gewoon gedegen kritiek op de actie. Als jij vindt dat het te negatief is en het lager moet worden ondanks dat iedereen dit zeer belangrijk vindt dan klopt er iets niet. Dan kan je niet zomaar even je extra bevoegdheid gaan gebruiken op 0 te gaan zetten. Dan gebruik je feitelijk je extra gegeven bevoegdheid om het naar jouw mening te laten schikken. Dat is misbruik.
Omdat het over de actie gaat. Dit is je mening en dat is prima. Maar als jij het uberdown gaat voten omdat jij het wel leuk vindt om het te mogen reviewen? Dat zou ik zeer kwalijk vinden, zeker als men hier extra bevoegdheden heeft ten opzichte van de normale gebruikers.
En over het leuk vinden om te reviewen, daar zijn een aantal bezwaren tegen die vanuit de community komen.
En blijkbaar worden deze reacties zeer breed gedragen. Als iedereen vindt dat het een +3 is en een paar mensen hier +1, +0, dan kan je zomaar je power gebruiken om het naar een +1 of +0 te brengen, omdat die reacties maar te negatief zijn? En te azijnerig? En omdat ze niet passen in de reacties van "Gaaf", "cool"? Dan ben je het er persoonlijk niet mee eens en ga je je macht misbruiken.
En bottom line is, ja er zijn best een aantal reacties die zeker geen +2 +3 verdienen. Maar je kan niet zomaar reacties die nou juist die pijnpunt van deze actie benoemen maar uber-downvoten (extra bevoegdheid) of vastzetten omdat jij vindt dat het te 'azijnig' is of het er niet mee eens bent. Dan misbruik je je bevoegdheid.
JDVB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:30:1
@
Holland1994 Naar mijn idee is het klagen over de bedankjes wel terecht, maar hoort dat in
GR thuis.
Er wordt nu gedaan alsof het mogen schrijven van een review een voorrecht is, dat is andersom, het is een voorrecht voor T.net wanneer de community kwalitatief goede reviews schrijft die grote meerwaarde geven aan de pricewatch. Dat lijkt hier omgedraaid te worden en daarom snap ik de negatieve reacties zeker.
In een plan mag wat milder gemoddereerd worden, is mij meermaals verteld hier. Op een dergelijk cruciaal punt doen alsof die mening niet on-topic is lijkt mij dan ook ongewenst. Er is niets wat de reviewers weerhoudt om dit bij kieskeurig te posten in plaats van hier. Ik heb de goede reviews liever hier.
Ik vind dan ook dat dit artikel behoorlijk wat verbeterd kan worden.
Het viel mij ook op dat de eerste reactie op 0 vast gezet was, terwijl het wel degelijk een sterk kritiek punt had op het bedankje. Het was zeker geen +3 waard, maar zeker niet een 0, (+1) omdat een promod naar zijn mening ongepast vond. Dan betreed je gevaarlijk terrein.
Er is veel onvrede vanuit de community en het komt, zeker bij een .plan heel slecht over als 3 power Tweakers hun mening, en dus hun extra bevoegdheden kunnen gaan gebruiken om het naar hun wensen te laten bijstellen omdat het niet goed staat in hun ogen. Dan klopt er iets niet.