Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.292 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
@Zeehond bedankt, reactie is aangepast.
@Tjolk Bedankt voor de terugkoppeling.
Hier is de juiste link.

[ Voor 52% gewijzigd door Nas T op 25-05-2018 17:51 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ocf81 in 'nieuws: 'Ruzies en uittocht personeel maken Nederlandse privacywaak...

Waarom krijgt dit zulke enorme hoeveelheden +2's en zelfs +3's? Op zijn allerbest lijkt me dit een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Nas T die reactie was nog niet gemodereerd en was opzicht dus geen mismoderatie, maar is echter wel een -1 ja. Andere gebruikers op taalfouten wijzen wordt idd ook niet gewaardeerd, dit kun je in het vervolg beter helemaal achterwegen laten. Ik zie dat je het bij die reactie al zelf verwijderd hebt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SkiFan in 'nieuws: FBI waarschuwt consumenten voor Russische malware op ro...

Dit is absoluut geen +2.

- Het heeft niets met het onderwerp te maken van de newspost, en dus sowieso nooit meer dan 0.
- Een heel land, en dus de inwoners ervan, voor "debiel" uitmaken duwt hem bij mij toch naar de -1, wegens gigantische generalisering.

Daarom kom ik zelf op een -1 uit, maar op zijn allersoepelst is het een 0 wegens het offtopic zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:38:
SkiFan in 'nieuws: FBI waarschuwt consumenten voor Russische malware op ro...

Dit is absoluut geen +2.

- Het heeft niets met het onderwerp te maken van de newspost, en dus sowieso nooit meer dan 0.
- Een heel land, en dus de inwoners ervan, voor "debiel" uitmaken duwt hem bij mij toch naar de -1, wegens gigantische generalisering.

Daarom kom ik zelf op een -1 uit, maar op zijn allersoepelst is het een 0 wegens het offtopic zijn.
Dat is absoluut geen +2 inderdaad. Ik zal eens even in detail gaan kijken naar o.a. de +3 stemmers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Dat is absoluut geen +2 inderdaad. Ik zal eens even in detail gaan kijken naar o.a. de +3 stemmers.
Thanks!

Heeft helaas nog wel wat zetjes nodig om op het juiste niveau terecht te komen. De +2's blijven binnenstromen.

SomerenV in 'nieuws: 'Spotify past beleid omtrent 'hatelijk gedrag' artiesten...

Lijkt me ook geen massale +2, hooguit een 0?

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 26-05-2018 12:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:13

SomerenV

It's something!

wildhagen schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:44:
[...]

Thanks!

Heeft helaas nog wel wat zetjes nodig om op het juiste niveau terecht te komen. De +2's blijven binnenstromen.

SomerenV in 'nieuws: 'Spotify past beleid omtrent 'hatelijk gedrag' artiesten...

Lijkt me ook geen massale +2, hooguit een 0?
Is inderdaad geen +2. Beetje offtopic die reactie maar ik heb een hekel aan dat slachtoffergedrag :+ Maar een 0 is dus meer dan terecht ^^

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

droner in 'nieuws: 'Spotify past beleid omtrent 'hatelijk gedrag' artiesten aan'

Met termen als "debiele couch potatoes" lijkt me dit een flamebait en dus een -1 ipv de +3 die hij nu zo massaal (nu al 26x....) krijgt.

Kan er wellicht eens naar die +3-gevende modmisbruikers gekeken worden?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-05-2018 17:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Standeman in 'nieuws: 'Spotify past beleid omtrent 'hatelijk gedrag' artieste... is geen +3 / +2.

De link die @wildhagen aanduidt trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

wildhagen in 'nieuws: Interne Facebook-documenten tonen beleid omtrent haatza...

Gaan we voor deze herhalingsreactie nu iedere keer +2 of zelfs +3 krijgen?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welke herhalingsreactie? Ik weet niet wat je tegen me hebt (je zoekt wel altijd specifiek mijn posts op), maar ik vind het wel degelijk een toegevoegde waarde omdat het het verhaal van meerdere kanten bevestigd, en het vanuit een ander perspectief het nodige toevoegt aan het artikel.

Overigens stond de reactie er nog geeneens een halfuur, je mag ook wel even meer geduld hebben voor je iets meldt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die verwachtte ik al. Nein, ik heb helemaal niets tegen jou. Die post staat gewoon bovenaan in de reacties door de hoge score. Bij ieder artikel over FB-beleid wordt dat VK-artikel aangehaald. We kennen het nu wel.
wildhagen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:32:

Overigens stond de reactie er nog geeneens een halfuur, je mag ook wel even meer geduld hebben voor je iets meldt.
Dat deed je zelf gisteren ook, en dat heeft te maken met het fenomeen "papagaai-mods"

[ Voor 42% gewijzigd door HMC op 27-05-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HMC schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:38:
Die verwachtte ik al. Nein, ik heb helemaal niets tegen jou. Die post staat gewoon bovenaan in de reacties door de hoge score. Bij ieder artikel over FB-beleid wordt dat VK-artikel aangehaald. We kennen het nu wel.
In de context van de meeste Facebook-artikelen voegt dat artikel idd niet zoveel toe, omdat de meeste artikelen over andere zaken (weliswaar Facebook-related) gaan.

In dit geval gaat het echter specifiek over hetzelfde onderwerp, en dan is het imho zeker een stuk relevanter, zeker omdat het VK-artikel ook zaken benoemd die niet in de newspost benoemd worden.

En overigens gaat niet de hele reactie over dat artikel.

Een +3 is idd flauwekul, maar een +2 vind ik zeker te verdedigen. Een 0 echter absoluut niet.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 27-05-2018 09:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gewoon een mooie +1 inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Over een antal valt te twijfelen qua moderatie maar die van spokje gaat puur over moderaties en is dus derhalve ongewenst.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Egyptisch hof stelt YouTube-blokkade in voor een maand'

Leuk, allerlei complot-theorien en trolls ("politiestaat...", man, dan weet je werkelijk niet wat dat is), maar dit lijkt me geen +1, +2 of zelfs +3 waard. Eerder een -1.

Bytemaester in 'nieuws: Egyptisch hof stelt YouTube-blokkade in voor een maand'

Ook dit lijkt me geen +1, maar -1 wegens trollen.

stresstak in 'nieuws: Egyptisch hof stelt YouTube-blokkade in voor een maand'

Geen +1, hooguit een 0.

Deckkie in 'nieuws: Egyptisch hof stelt YouTube-blokkade in voor een maand'

Geen -1.

[ Voor 52% gewijzigd door wildhagen op 27-05-2018 14:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Cyb in 'downloads: Kaspersky Free 19.0.0.1088' is een prima reactie maar dat maakt het nog geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Gewoon -1: Kronossan in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan computer met ARM-chip op iOS'

Idem wegens geen enkele toegevoegde waarde: soskes in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan computer met ARM-chip op iOS'

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 27-05-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Deze reactie: mOrPhie in 'nieuws: Apple gaat mogelijk toch Steam Link-app voor iOS toestaan'
Heel fijn. Goede zaak dat Apple hier actief in samenwerkt, want het is in het verleden nog wel eens anders gegaan, waarbij app-developers geen idee hadden wat ze nu fout hadden gedaan. Ik zie uit naar de app! :)
Kreeg 2x een -1. Dat lijkt me wat overdreven.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slavy in 'nieuws: KPN start open bèta vernieuwde MijnKPN'

Snap niet dat er -1 wordt gegeven door mensen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

0 is prima en daar staat-ie ook op.

@mOrPhie die van jou staat nu goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 28-05-2018 13:28 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Tjolk schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:28:
[...]

TW:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

0 is prima en daar staat-ie ook op.

@mOrPhie die van jou staat nu goed.
Waarom is dit dan wel een +1?

Sjeefr in 'nieuws: KPN start open bèta vernieuwde MijnKPN'

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
aval0ne in 'nieuws: 'AMD Epyc-encryptie voor virtuele machines is te omzeilen''

Is dit terecht?
Ik zelf vindt van niet omdat het geen belediging is en het gaat over dit topic..

Want ik zie regelmatig -1 als het over het topic gaat en geen belediging is.

Doordat ik alleen een bericht van 2017 zag stuurde had ik het niet hier neergezet, Excuses!

[ Voor 10% gewijzigd door Tijs Beek op 28-05-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Waarschijnlijk omdat die pas een uur voordat jij dit vroeg geplaatst was. Staat nu ook netjes op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Tijs Beek schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:16:
aval0ne in 'nieuws: 'AMD Epyc-encryptie voor virtuele machines is te omzeilen''

Is dit terecht?
Ik zelf vindt van niet omdat het geen belediging is en het gaat over dit topic..

Want ik zie regelmatig -1 als het over het topic gaat en geen belediging is.

Doordat ik alleen een bericht van 2017 zag stuurde had ik het niet hier neergezet, Excuses!
Je doelt op Tijs Beek in 'nieuws: 'AMD Epyc-encryptie voor virtuele machines is te omzeil... ?
Lees aub de topic warning; je rapporteert binnen een half uur nadat je het bericht hebt geplaatst.

Verder snap ik wel dat mensen die je bericht 3x moeten lezen en nog steeds niet begrijpen wat je bedoelt je een -1 geven. Stop wat moeite in je bericht zodat het beter leest.
En klagen over moderaties op in berichten is ook een punt aftrek, dus in deze staat zie ik dit bericht niet hoger eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
Excuses @Tjolk is het nu wel duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Tijs Beek schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:31:
Excuses @Tjolk is het nu wel duidelijk?
Beter, maar ik wil je toch nog een tip geven. Probeer meer een lopend verhaal te schrijven in plaats van steeds een nieuwe regel met één zin :) .

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
Zal ik de volgende keer doen!
Fijne dag nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

mace

Sapere Aude

Hoewel mijn reactie cynisch is, is het geen troll of flamebait etc en denk ik niet dat deze een -1 verdient.

mace in 'nieuws: ING activeert naamcheck bij internetbankieren'

Indien dit wel zo is wil ik graag weten op welk criterium dit wel verdiend is.

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 28-05-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Blijkbaar heb ik wederom een zestal personen die blijkbaar weigeren om bronmateriaal te lezen (immers staat het toch heel duidelijk in de tekst waar ik naartoe heb gelinkt, dat doe ik immers niet voor niets) heel boos heb gemaakt...

Ook frappant dat elke keer als iemand het volstrekt oneens is met feiten je reactie keihard naar oblivion wordt gemod. Overigens niet alleen een probleempje hier hoor, ook op andere sites waar nogal stevig gediscussieerd wordt komt dat steeds vaker voor.

mindcrash in 'nieuws: Egyptisch hof stelt YouTube-blokkade in voor een maand'

Voor wie geen zin hebt om de aangehaalde bron door te lezen (het is nogal een lap tekst), hierbij de essentie:
Hanafi – views blasphemy as synonymous with apostasy, and therefore, accepts the repentance of apostates. Those who refuse to repent, their punishment is death if the blasphemer is a Muslim man, and if the blasphemer is a woman, she must be imprisoned with coercion (beating) till she repents and returns to Islam. If a non-Muslim commits blasphemy, his punishment must be a tazir (discretionary, can be death, arrest, caning, etc.).

Maliki – view blasphemy as an offense distinct from, and more severe than apostasy. Death is mandatory in cases of blasphemy for Muslim men, and repentance is not accepted. For women, death is not the punishment suggested, but she is arrested and punished till she repents and returns to Islam or dies in custody. A non-Muslim who commits blasphemy against Islam must be punished; however, the blasphemer can escape punishment by converting and becoming a devout Muslim.

Hanbali – view blasphemy as an offense distinct from, and more severe than apostasy. Death is mandatory in cases of blasphemy, for both Muslim men and women, and repentance is not accepted.

Shafi’i – recognizes blasphemy as a separate offense from apostasy, but accepts the repentance of blasphemers. If the blasphemer does not repent, the punishment is death.

Ja'fari (Shia) – views blasphemy against Islam, the Prophet, or any of the Imams, to be punishable with death, if the blasphemer is a Muslim. In case the blasphemer is a non-Muslim, he is given a chance to convert to Islam, or else killed

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Kleaudzak in 'geek: Amazon geeft scifiserie The Expanse een vervolg na actie ... is geen +3 of +2. Prima reactie maar +1 is voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 28-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
mindcrash schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:41:
Blijkbaar heb ik wederom een zestal personen...
Nee, 1 persoon die je een boost moderatie heeft gegeven. Misschien hier eens stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen duidelijke bron maakt imho geen +3 bij dit soort stellingen: Marvin- in 'nieuws: Fraunhofer gaat recycling autoaccu's onderzoeken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Tjolk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:31:
[...]

Nee, 1 persoon die je een boost moderatie heeft gegeven. Misschien hier eens stemmen.
Oh, nou dat is dan helemaal fraai.

Bedankt voor de tip. Wel vervelend en jammer dat dit moet zo. Kan me zeker toch wel een tijd herinneren op tweakers.net dat dit zeker geen noodzaak zou zijn geweest.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nelizmastr in 'nieuws: HP introduceert Omen 15-laptop met 144Hz-scherm met sm...

Dankzij mijn moderatie is deze gezakt naar 0, maar is gewoon een ongefundeerde troll en dus ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
.je in 'nieuws: Papoea-Nieuw-Guinea sluit Facebook een maand om effecten op b...

Omdat iemand op Reddit iets zegt hoeft niet heel het artikel van Tweakers betwist te worden en deze reactie een +3 te krijgen. Prima on topic hoor, maar +1 vind ik voldoende.

@CH4OS nmm is een 0 prima voor die post.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjolk op 30-05-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zonder bron is dit geen +3 lijkt me; TheAzuro in 'geek: Star Citizen geeft spelers optie om shippack te kopen voor...

EDIT S13:43:
Ik denk wel dat deze moeilijk omlaag te krijgen is, met 147x +3...

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Tjolk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:25:
.je in 'nieuws: Papoea-Nieuw-Guinea sluit Facebook een maand om effecten op b...

Omdat iemand op Reddit iets zegt hoeft niet heel het artikel van Tweakers betwist te worden en deze reactie een +3 te krijgen. Prima on topic hoor, maar +1 vind ik voldoende.
Hier de argumenten bij halen dat dit samen valt met is zeker wel meer dan +1 materiaal. De persverklaring van PNG roept mijn inziens meer vragen op dan deze beantwoord.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:38
Lijkt er op alsof enige nuance aanbrengen ongewenst is voor sommige gebruikers. Als je Valve steunt in hun beslissing ga je naar 0 of -1.

Philip Ross in 'nieuws: Valve verwijdert 'high school shooter' van Steam'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik denk dat veel mensen een paar belangrijke weetjes over het spel missen, aangehaald door DeaviL in 'nieuws: Valve verwijdert 'high school shooter' van Steam' (Is imo een +3 post om die reden), en daardoor mensen met te weinig informatie tegen de beslissing van Valve zijn en in discussie gaan met beter geinformeerde mensen.

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 30-05-2018 15:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
JDVB schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:28:
[...]
Hier de argumenten bij halen dat dit samen valt met is zeker wel meer dan +1 materiaal. De persverklaring van PNG roept mijn inziens meer vragen op dan deze beantwoord.
Nja, +1 of +2 is voor mij een grensgeval, maar een +3 vind ik het zeker niet. Met 179x +3 word het echter lastig compenseren op de normale manier.

Powermodjes to the rescue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Philip Ross schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:01:
Lijkt er op alsof enige nuance aanbrengen ongewenst is voor sommige gebruikers. Als je Valve steunt in hun beslissing ga je naar 0 of -1.

Philip Ross in 'nieuws: Valve verwijdert 'high school shooter' van Steam'
Zie TW. 18 minuten is maar een hele korte tijd op de 48 uur dat er gemodereerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ja het probleem is dat je papagaai moderaties heb, vroegah ;) hadden we mod bot ervoor, helaas is die afgeschaft en dit is een van de gevolgen ervan

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inny
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07 01:02
Dit Ziggo propagandakanon krijgt wel opvallend vaak 2x Informatief op zijn trollposts.

gallery: Bullet NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Inny schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:52:
Dit Ziggo propagandakanon krijgt wel opvallend vaak 2x Informatief op zijn trollposts.

gallery: Bullet NL
Zullen we het wel gewoon vriendelijk houden? Ik zie geen trollposts maar eerder een menings verschil.

Bij het nieuwsbericht van vandaag waren 3 van de 14 reacties van Bullet NL op +2 gemodereerd welke idd geen +2 zijn. Maar daar is verder buiten de +2 moderaties gegeven door een andere persoon niets vreemds aan de hand.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
mpkossen in 'nieuws: Valve verwijdert 'high school shooter' van Steam'

Zelf zie ik niet in waarom dit een -1 is, maar dat zal komen omdat ik het geschreven heb. Omdat ik graag leer van fouten die ik maak hoor ik graag van anderen waarom dit óf een -1 is óf dat dit een mismoderatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Je argumentatie is nogal beroerd. Vooral onderstaande is slecht:
Ieder mens met meer dan twee hersencellen zou moeten walgen van een dergelijk spel.
Je doet hier een beroep op een superieur moraal en wijst ieder andersluidende mening categorisch en zonder inhoudelijke argumenten af. Het is niet voldoende voor en -1, maar hoger dan een 0 ga ik niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat mij betreft geen +2: Squ1zZy in 'nieuws: Valve dicht tien jaar oude kwetsbaarheid in Steam'

De exacte en kloppende uitleg staat gewoon in de link in het artikel (inclusief voorbeeld) en een exploit met remote code execution is niet simpelweg het sturen van een paar UDP pakketjes. Dat is een behoorlijke versimpelde weergave van het artikel.

Geen +3: MSalters in 'nieuws: 'Veel mkb-websites zijn kwetsbaar voor toegang tot datab...
Idem: eric.1 in 'nieuws: 'Veel mkb-websites zijn kwetsbaar voor toegang tot databas...

Ook dit staat gewoon in de link die in het artikel staat en is daarmee geen +3 imho : Cergorach in 'nieuws: Valve dicht tien jaar oude kwetsbaarheid in Steam'

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 01-06-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
En nog meer:

Geen +2 of +3: atlaste in 'nieuws: 'Veel mkb-websites zijn kwetsbaar voor toegang tot databa...

Deels bestemd voor GR, deels meningen als feit gepresenteerd op basis van een amper gerelateerd eigen onderzoek. +1 lijkt mij max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:16

Herman

FP ProMod
Trolletje:

gallery: mongkut

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt voor het melden, ik heb erna gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Dirk schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:25:
Je argumentatie is nogal beroerd. Vooral onderstaande is slecht:
[...]
Je doet hier een beroep op een superieur moraal en wijst ieder andersluidende mening categorisch en zonder inhoudelijke argumenten af. Het is niet voldoende voor en -1, maar hoger dan een 0 ga ik niet.
Dank! Offtopic/irrelevant is waar ik hem zelf ook in zou plaatsen (los van dat ik volledig achter m'n punt sta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sbf in 'nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt GitHub over te nemen'
woutersamaey in 'nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt GitHub over te nemen'
Lethalis in 'nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt GitHub over te nemen'
ELD in 'nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt GitHub over te nemen'

Tikje overdreven -1’s, sommige wat kort dus misschien 0; maar ook gewoon +1’s.
Wordt sowieso wel heel erg snel naar -1 gegrepen bij een ieder die het idee van een overname niet prettig vinden onder dat draadje.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e (van sbf) is wel degelijk een terechte -1 wegens "M$"-troll. Die van ELD is inmiddels ook zo uitgekauwd, dat het het op het trollerige af is, en vind ik dus ook een -1.

De twee anderen kunnen idd wel op 0.

[ Voor 41% gewijzigd door wildhagen op 02-06-2018 13:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Als mensen zich vervelen, lees dit eens even door:

nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt GitHub over te nemen

Verdacht veel -1 posts die prima on-topic zijn. Meningstemmen lijkt wel met de dag een groter probleem te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Noxious schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:03:
Als mensen zich vervelen, lees dit eens even door:

nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt GitHub over te nemen

Verdacht veel -1 posts die prima on-topic zijn. Meningstemmen lijkt wel met de dag een groter probleem te worden. ;)
Heb je concrete voorbeelden? Ben er net nog eens doorheen gelopen en alles wat op -1 staat lijkt daar wel redelijk juist te staan momenteel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Jester in 'nieuws: Google stopt samenwerking met het Amerikaanse leger'

Dat getroll over "SJW" en "exteem-links" voor iedereen met een andere mening dan die van de poster is inmiddels zodanig kleuterachtig dat het imho niet meer dan een -1 verdient.

De +2 en zeker +3 gevers mogen imho wel nagekeken worden, dat is onder geen enkel geval verdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom zou dit geen -1 zijn? Het is grotendeels niet ontopic (max 0) maar door het taalgebruik krijg je punten aftrek. Ook ik kom hier op -1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 06:42:
The Jester in 'nieuws: Google stopt samenwerking met het Amerikaanse leger'

Dat getroll over "SJW" en "exteem-links" voor iedereen met een andere mening dan die van de poster is inmiddels zodanig kleuterachtig dat het imho niet meer dan een -1 verdient.

De +2 en zeker +3 gevers mogen imho wel nagekeken worden, dat is onder geen enkel geval verdedigbaar.
Het staat de crew vrij om Tweakers voor te lichten in een mooie frontpage opinieartikel waarom Google geen SJW club zou zijn. Ze hebben, gezien enkele nieuwsberichten, de schijn namelijk nogal tegen zich.
Waarom hij die krant extreem links noemt, daarvoor verwijst hij naar ene artikel uit die krant die dat zou aan moeten tonen. Ook niet uit de lucht gegrepen dus. Maar waarom the Guardian erbij gesleept wordt is mij een raadsel. Die berichtte enkel over iets wat bij Google voorgevallen was.

Dat Tweakers een platform is waar mensen met met een links georiënteerde opinie de overhand hebben is denk ik ook een gegeven. En dat er op de frontpage met grote regelmaat op mening wordt gemodereerd kunnen we aan dit topic wel zien.

Ik zou de reactie dus in eerste instantie een +1 geven, maar om de laatste zin over the Guardian een 0.

-1, +2 en +3 vind ik hier dus niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 0 is op het randje nog nét verdedigbaar, hoewel ik persoonlijk in deze trolls toch echt niet meer dan een -1 kan zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Erdogan verbiedt Uber in Turkije'

Geen +3, eerder een -1 lijk me. Dit heeft daar niks te zoeken en heeft werkelijk nog minder dan 0,0 met het onderwerp van de newspost te maken. Misschien even de +3 gevers nakijken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:33:

Geen +3, eerder een -1 lijk me. Dit heeft daar niks te zoeken en heeft werkelijk nog minder dan 0,0 met het onderwerp van de newspost te maken. Misschien even de +3 gevers nakijken?
Staat inmiddels goed.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Het staat de crew vrij om Tweakers voor te lichten in een mooie frontpage opinieartikel waarom Google geen SJW club zou zijn.
Het net zoals Tweakers is bedrijf met winstoogmerk (commercieel).
Ze hebben, gezien enkele nieuwsberichten, de schijn namelijk nogal tegen zich.
Omdat ze zijn gezwicht voor de kritiek of is precies je redenatie?
Dat Tweakers een platform is waar mensen met met een links georiënteerde opinie de overhand hebben is denk ik ook een gegeven.
Dit zegt meer over jou dan over het platform Tweakers.

De post waar we het over hebben gebruikt een paar krachttermen om op de man te spelen. Nutteloze post.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 03-06-2018 13:43 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jerie schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Dit zegt meer over jou dan over het platform Tweakers.
Het is vrij offtopic, maar dat zegt idd dat ik als gematigd rechts en lid van een middenpartij (met zowel een gematigd rechtse als gematigd linkse vleugels) hier niet vrijelijk kan ontopic kan praten in fora zonder DM's te krijgen met daarin pogingen om me de mond te snoeren en op de frontpage niet vrijelijk ontopic kan reageren bij politiek beladen onderwerpen zonder vele minnetjes te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Het is vrij offtopic, maar dat zegt idd dat ik als gematigd rechts en lid van een middenpartij (met zowel een gematigd rechtse als gematigd linkse vleugels) hier niet vrijelijk kan ontopic kan praten in fora zonder DM's te krijgen met daarin pogingen om me de mond te snoeren en op de frontpage niet vrijelijk ontopic kan reageren bij politiek beladen onderwerpen zonder vele minnetjes te ontvangen.
DMs kun je negeren. Ik zie zat posts die ik links of rechts kan noemen. Als jij een of andere stelselmatige bias hebt geanalyseerd kijk ik uit naar je data. Helaas, waarschijnlijk is die er niet en gaat het over jouw "anekdotische beleving".

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerie schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:10:
[...]
DMs kun je negeren. Ik zie zat posts die ik links of rechts kan noemen. Als jij een of andere stelselmatige bias hebt geanalyseerd kijk ik uit naar je data. Helaas, waarschijnlijk is die er niet en gaat het over jouw "anekdotische beleving".
DM's van mods, Moeilijk te negeren.
En ja, uiteraard is het beleving. Wou jij er soms een wetenschappelijke studie van maken?
Jouw mening hieromtrent is overigens evengoed beleving.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:12:
[...]

DM's van mods, Moeilijk te negeren.
DMs van mods zijn meestal met een goede reden. Het staat je vrij ze te negeren (kwestie van UI pattern) of het hogerop te zoeken. Dat eerste heeft uiteraard wel mogelijk gevolgen.
En ja, uiteraard is het beleving.
Jouw mening hieromtrent is overigens evengoed beleving.
Ik heb zo mijn eigen visie over hoe politiek georienteerd Tweakers is, ja, maar die heb ik niet geuit. Heeft over het algemeen niet zo'n zin. Ook ga ik er niet van uit dat die beleving strookt met de werkelijkheid.
Wou jij er soms een wetenschappelijke studie van maken?
Ik zou hier graag een objectievere discussie van maken met verifieerbare feiten maar de burden of proof ligt bij jou. Jij beweert iets; bewijs het maar. Zonder dat heeft deze discussie geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Waarom zou dit geen -1 zijn? Het is grotendeels niet ontopic (max 0) maar door het taalgebruik krijg je punten aftrek. Ook ik kom hier op -1 uit.
W8 ff, 2/3 gaat over MIJN PERSOONLIJKE ERVARINGEN mbt 'gameverslaving' en 'deskundigen' en hun mening hierover. Het artikel gaat over game verslaving, en er wordt door iemand geroepen dat het niet aan de ouders lag hoor maar aan hemzelf en dat hij 'goede' ouders had. Dat is niet waar, goede intenties != goede ouders. Waarom is ZIJN net zo 'persoonlijke ervaring' een +2 en van mij hoogstens een off topic en dan nog punten aftrek voor welk taalgebruik specifiek?

Ow en had een link fout in eerste post dit is de andere onterechte -1

Verwijderd in 'nieuws: Oprichter afkickkliniek pleit voor verbod op versl...

Ben heel benieuwd of je deze ook terecht vind.
Ja tuurlijk net als de 'deskundige' die in de tweede kamer aan het janken was over 'bijt-honden' want de 'deskundige' had een praktijk waarin zij 'slachtoffers' hielp. Weet je wel, het soort 'deskundige' dat bij eigen toegeving alleen ervaring heeft van een kant.

Je zou dat soort 'deskundigen' eens een weekje met mij mee moeten laten lopen, dan kan die eens zien hoe vaak mijn hondje wordt aangevallen door terriers, door labradors of door een ffin los lopende Friese Stabij. En mijn hondje moet alles maar accepteren, hoe mensen hun honden aan laten slaan op hem en hun eigen hond niet ( willen? kunnen? ) corrigeren. Alleen maar omdat mijn hondje een brede kop heeft? En als mijn hondje WEL een keer zou reageren op al die provocaties van andere honden, dan is het weer voorpagina nieuws? Dan heb je weer een geval voor de 'deskundige', een 'statistiek' die geen statistiek is want voor statistiek heb je echte cijfers nodig en geen onderbuikgejank*

*daarom was het gejank in de tweede kamer natuurlijk nietszeggend, maar steun ik van harte de oproep om betere statistieken te krijgen over incidenten met 'bijt-honden'. Mijn dochter van acht is jaren terug in haar gezicht gebeten ( lip ) door zo'n klein ### keffertje, dat soort incidenten halen het normaal nooit in de statistieken, zou goed zijn om die ook te verzamelen zodat er misschien wel een compleet beeld ontstaat van 'probleem honden'.

Niet alles wat je hoort van een 'deskundige' is waarheid, de 'kundigheid' van deze persoon kan twijfelachtig zijn ten eerste, en iedereen zelfs deskundigen ( juist 'deskundigen/specialisten'! ) zijn vatbaar voor een gevalletje door de bomen het bos niet meer zien. Daarom is er in de academische wereld zoiets als peer review.
Het 'off topic' gedeelte ( wat niet off topic is want het is een beschrijving van waarom men de term 'deskundige' niet zo zwaar kan laten tellen zonder bijliggende factoren die deze deskundige ondersteunen.
Met dit soort wilde uitspraken wacht ik altijd toch graag af of er een consensus is onder andere deskundigen. En ik sta daar misschien wat dichter bij dan jou, het opvoeden van een autistisch kind brengt namelijk nogal eens contact met 'deskundigen' met zich mee.

Dat er meer kinderen zijn met problematisch gedrag wat zich uit in vaker achter een computer zitten dat is niet iets wat ik tegen spreek. Maar de achterliggende reden is niet eenduidig, het kunnen zo veel factoren zijn die dit beïnvloeden. Mijn autistische kind maakt moeilijk contact met anderen irl, maar kan in minecraft bijvoorbeeld wel 'sociaal' gedrag laten zien.

En ja, toch moet IK als ouder ervoor zorgen dat er een balans is, tussen alles wat hij achter een computer doet ( wat dus NIET alleen 'gamen' is maar VEEL BREDER en vaak/bijna altijd volgens mij ook juist positieve kanten met zich mee brengt waar juist meer aandacht naar uit zou moeten gaan ) en wat hij buiten een computer om doet.

Dat is waar het om gaat, dat gedoe over hygiëne en niet buiten spelen, dat zijn geen gevolgen van een 'game-verslaving' maar van slecht ouderschap.

Mijn kind functioneert BETER als je een pc combineert met adequaat ouderschap ( eg. controle ). Want juist DOOR die pc is zijn gedrag socialer.

Nu heb ik het over een kind van tien, misschien bedoelt deze 'deskundige' ( die dit dan wel had mogen specificeren dan eigenlijk... maar ja dan haal je iets van het bombastische weg en is de kans dat haar vakgebied meer aandacht/subsidies gaat krijgen natuurlijk minder ) een andere 'doelgroep'? Maar nee sorry, als jij 16 bent en 'game verslaafd' heeft dat alsnog minder met de game te maken als met andere omstandigheden. Het totaal afwikkelen op computer spellen is gewoon totaal onzin en te kort door de bocht. Toen ik 16 was mocht ik voor het eerst legaal de coffeeshop in, wat een feest :+

Sociale media zijn VEEL destructiever voor kinderen als computer spellen maar daar hoor je minder over want er is minder geld beschikbaar voor mensen die dit op de kaart willen zetten ( in verhouding tot het geld beschikbaar om 'deskundigen' minder deskundig te laten lijken ). Een facebook account, als mijn kind daarmee zou thuis komen, pappa ik wel een facebook account, dan was ik VEEL ongeruster dan als dat hij thuis komt en dat hij op Steam weer twee nieuwe spellen heeft gekocht van zijn zakgeld.

Maar ja, ik ben niet 'deskundig' right :+
Dit is MEER tekst dan het zogenaamde 'off topic' gedeelte.

En je punt aftrek komt door mijn clownsgezichtje als ik mezelf als 'niet deskundig' neerzet? Weet jij wel dat ik juist door mensen met hun doctoraat nog wordt neergezet als iemand met MEER ervaring dan hun? Ervaringsdeskundige noemen ze dat. Hoe je mij daar een punt aftrek voor geeft is mij een raadsel...

En wat zou hier dan een flamebait / troll off belediging in zijn????
Tja het blijft een morele kwestie blijkt, jij geeft herhaaldelijk aan dat je intentie belangrijker vind als effectiviteit. Volgens mij kun je mensen met de beste intenties maar totaal geen effectiviteit niet kwalificeren als zijnde 'goed'.

Dat klinkt, als je de morele kant weg haalt, alsof iedereen naar zijn baas zou kunnen lopen en zeggen dat een loonsverhoging gebaseerd op je enorme inzet ( anders dan je daadwerkelijke lagere prestaties als je collega's ) alleen geïndiceerd zou moeten zijn :)
Laatste zin loopt grammaticaal niet lekker maar ik was moe en had geen zin om hem te gaan veranderen. Verder zie ik heel weinig mis met deze post ( van de link die ik aan het begin poste, mijn andere onterechte min een. Makkelijker om aan te duiden waarom dit verdiende -1's zijn zo.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Wanneer jij een reactie opent met 'janken, 'janken' en nog eens 'janken', dan kan er nog zoveel anders achteraan komen, maar ik ben dan al afgehaakt, ik ga dan op zoek naar iemand die zijn punt op een normale, nette, manier kan brengen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:21:
Wanneer jij een reactie opent met 'janken, 'janken' en nog eens 'janken', dan kan er nog zoveel anders achteraan komen, maar ik ben dan al afgehaakt, ik ga dan op zoek naar iemand die zijn punt op een normale, nette, manier kan brengen.
Het was gejank, dat is toch hoe je het noemt als iemand misbruik maakt van een mogelijk emotioneel zeer punt? Net als kinderporno, privacy is niet erg als je het kwijt raakt, denk aan al die kinderporno die de politie dan kan vinden :) Zelfde principe.

Jammer dat je zo kleinzerig bent dat je daar niet overeen kan lezen. Ik vind het jammer dat je daar zo over valt, het is niet de bedoeling om mensen af te laten haken zeker niet mensen die de inhoud van berichten zouden moeten controleren.

edit:

sorry hoor ben hier keihard in. Gisteren is mijn pitbull weer aangevallen door een hond van iemand die niet weet hoe hij met honden om moet gaan. Derde keer zelfde hond zelfde baasje hij leert het niet. Mijn pitje is heus geen allemansvriendje en dat hoeft ook echt niet, maar als ik kom aanfietsen en je ziet mij aankomen dan verwacht ik dat iemand NIET zijn stomme rothond het met meters lijn het fietspad op laat rennen naar mijn hond toe terwijl je WEET dat het absoluut geen vriendjes zijn.

En terwijl ik die honden uitelkaar probeer te halen ( en ik wordt nog gebeten door dat rotbeest van hem ) en er minstens vijf eerde momenten zijn geweest waarop het eerder had kunnen worden gede-escaleerd, maar nee de andere eigenaar is te druk bezig met MIJN HOND IN ZIJN RIBBEN TE SCHOPPEN.

Mijn pit had nog geen schade gedaan, alleen gecorrigeerd zoals hij mag, maar als je hem gaat schoppen en hij ziet hoe ik wordt gebeten door een andere hond dan moet je echt weg wezen. Gelukkig was er een attente omstander en valt de schade uiteindelijk hopelijk mee ( tetanus en antibiotica voor mij, bloed op mijn hond kwam 99% van mij af kan maar paar plekjes op zijn poten vinden. Dat andere beest interesseert mij alleen zodanig dat ik het zielig voor hem vind dat hij zo'n pech heeft met zijn baasje ).

Dus ja, sorry voor het felle betoog maar er zit echt wel wat achter.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is deze offtopic discussie met +2-en?
liberque in 'nieuws: Erdogan verbiedt Uber in Turkije'

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deze heeft 300x +3 gekregen, waar het maximaal +2 is.

com2,1ghz in 'nieuws: Erdogan verbiedt Uber in Turkije'

De moderatie klopt imo niet en met 300x +3 moeilijk nog goed te krijgen. Wellicht kunnen de meningmodders aangesproken worden. :)

EDIT:
Krijgt intussen nog altijd +3's erbij. In de tussentijd (tussen posten en nu, 23:38u staat de teller al op 308x +3.

EDIT2:
Met 314x +3 op 22:50u.

Edit3
Met 346x +3 op 04-06-2018 @ 07:33u.
Nu ik er verder over nadenk, weet ik eigenlijk ook niet of dit wel +2 maximaal is...

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2018 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit lijkt me geen +2 of zelfs +3, maar eerder een -1 of op zijn best een krappe 0, dit is GR-materiaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plexodus in 'nieuws: 'Facebook-api's gaven fabrikanten toegang tot data van F...

Imo staat dit los van het artikel en kan dus geen +3 zijn. Niet iedereen weet hoe dat overigens moet en gebruiken allicht andere oplossingen. Dit is naar mijn idee in elk geval geen +3 waardige post.

Edit;
De post uit mijn reactie hierboven staat op 365x +3, terwijl het echt geen +3 is. Vergelijkbare reacties staan op +1, behalve deze?

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
arnova in 'nieuws: NPO overweegt gebruikers te laten betalen voor documentair...

109 + 99 "mee eens" moderaties trekken deze on topic post veel te ver omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Asus introduceert Thor-psu met oledscherm'

Offtopic zou ik nog begrijpen, maar ongewenst? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sirono in 'nieuws: Test Aankoop: meer dan 14.000 Belgen doen mee aan Facebook...

Geen idee waarom dit zo massaal +2 en zelfs +3 krijgt, meer dan een +1 kan ik er toch echt niet in zien?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Xerxes249 in 'nieuws: Sneller iOS 12 zal uitkomen voor alle apparaten die nu ...
Van deze heb ik dan weer geen idee wat ie op +2 doet. Dit is niet meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt GitHub over voor 7,5 miljard dollar'

Het is een mening, een mening die ik deel met meerdere developers. Ik snap dat het niet ieder zijn mening is, maar om deze mening te onderbouwen zou ik een essay van bijna 30 jaar IT geschiedenis moeten schrijven. Dat lijkt mij niet handig ook niet ivm onnodige fanboy discussies. Dat maakt de mening echter niet onbelangrijker om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:44:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt GitHub over voor 7,5 miljard dollar'

Het is een mening, een mening die ik deel met meerdere developers. Ik snap dat het niet ieder zijn mening is, maar om deze mening te onderbouwen zou ik een essay van bijna 30 jaar IT geschiedenis moeten schrijven. Dat lijkt mij niet handig ook niet ivm onnodige fanboy discussies. Dat maakt de mening echter niet onbelangrijker om te delen.
Die valt onder totaal oninteressant voor welke lezer dan ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
laredo in 'nieuws: WatchOS 5 met 'walkie-talkie'-app komt niet uit op eerste ...

Dat is letterlijk informatie die in het artikel staat, maar dan in het Engels.
Dus een +3 lijkt me wat overdreven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WhatsappHack schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:30:
laredo in 'nieuws: WatchOS 5 met 'walkie-talkie'-app komt niet uit op eerste ...

Dat is letterlijk informatie die in het artikel staat, maar dan in het Engels.
Dus een +3 lijkt me wat overdreven.
Een 0 lijkt mij de juiste score in dit geval.

Soortgelijk geval: Fuwor in 'nieuws: Apple kondigt macOS 10.14 Mojave aan met anti-trackingtool...

Niet boeiend voor een ander: Macboe in 'nieuws: WatchOS 5 met 'walkie-talkie'-app komt niet uit op eerste ...

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 04-06-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:14:
[...]
Die valt onder totaal oninteressant voor welke lezer dan ook denk ik.
Dat vind ik nogal bijdehand, ik vind jou mening totaal oninteressant. Belachelijke argumentatie voor het wegmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Dat vind ik nogal bijdehand, ik vind jou mening totaal oninteressant. Belachelijke argumentatie voor het wegmodden.
Welke score had je zelf verwacht of gegeven aan deze reactie en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Het enige wat je in je reactie zet is dat je niets met MS te maken wilt hebben en dat dit het lastig maakt. Sorry, maar dat voegt echt niets toe. Uiteraard mag je die mening hebben, maar dat betekent niet dat er ook waarde aan toegekend zou moeten worden. Ik beschouw dit niet meer dan een loze rant, en die waardeer ik dan ook op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:19:
[...]

Welke score had je zelf verwacht of gegeven aan deze reactie en waarom?
Gewoon 1 ontopic en laat ieder zelf denken of ze het daarmee eens of oneens zijn. Of ze dat zelf ook zo ervaren of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:20:
[...]

Het enige wat je in je reactie zet is dat je niets met MS te maken wilt hebben en dat dit het lastig maakt. Sorry, maar dat voegt echt niets toe. Uiteraard mag je die mening hebben, maar dat betekent niet dat er ook waarde aan toegekend zou moeten worden. Ik beschouw dit niet meer dan een loze rant, en die waardeer ik dan ook op -1.
Pima, maar het is een mening, het is ontopic en het is geen gescheld. Dat het jou niet aanstaat staat er los van. Voor sommige zal het een bevestiging zijn, voor andere niet. Het wegmodden omdat het je niet aanstaat is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is ontopic, maar het voegt niets toe. Ik heb hem dus een 0 gegeven, irrelevant. Een -1 vind ik te zwaar.

Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2