Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'nieuws: Intel informeerde pas na geruchten overheid VS over S...

Ik mis even de informatieve waarde van het verduidelijken van een eerdere post met daarbij een nodige sneer (naar mij) te menen moeten maken.

Ook zie ik niet in, wat de originele reactie op +2 doet, maar zal wel aan mij liggen; The Zep Man in 'nieuws: Intel informeerde pas na geruchten overheid VS over S...

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2018 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:08:
dakathefox in 'nieuws: Gerucht: Apples draadloze lader AirPower komt volgende... van -1's naar +3's, wordt aardig gemeningmod hierzo.

81x -1 -> appel fenbois
22x -0 -> de 'jaja dat weten we onderhand wel' bois
45x +1 -> tja het is toch echt gewoon on topic - bois
13x +2 -> gatverdamme zeg all de -1 fanbois laten we ze even counteren - bois
14x +3 -> jakkes de -1 fanbois winnen nog steeds - fanbois

Als we er van uit gaan dat er een correcte score is, en scores een punt daaromheen nog acceptabel zijn, zouden er dan hier niet enorm veel modrechten moeten worden afgenomen :+

Ow en ja ik denk dat het gewoon een +1 hoort te zijn, maar sta open voor argumentatie anderzijds 8)
Prima +1 inderdaad, maar Apple dus helaas is het een utopie dat we hier zonder meningmodjes doorheen komen.... ;w

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Chuk in 'nieuws: Directeur Tor Project vertrekt eind dit jaar'

Ik probeer het mij verder niet persoonlijk aan te trekken gezien ik er wel op gereageerd heb, maar twijfel ten zeerste of dit eigenlijk wel zelfs een 0 waard is. Ik meld hem ruimschoots van te voren.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, de reactie is te oud om te modereren door de gemiddelde Tweaker, maar deze reactie bevat gewoon een vergelijking met appels en peren, het verwonderd mij enorm dat dit op +3 is gekomen, terwijl het totaal geen +3 is. De poster in kwestie vergelijkt de UbiKey met hardware cryptowallets, terwijl de UbiKey geen hardware cryptowallet is.

GiLuX in 'plan: Win een YubiKey in de Abo-loterij en check de inhoud van het ...

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Joepla in 'nieuws: AU Optronics begint dit jaar met levering van 8k-panelen'
On topic?
Informatief??
Spotlight???

Meer dan een 0 kan ik er toch niet van maken. Van heel die thread niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ger schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:46:
On topic?
Informatief??
Spotlight???

Meer dan een 0 kan ik er toch niet van maken. Van heel die thread niet trouwens.
Ik wil nog wel een +1 voor grappig geven, maar dat is dan wel het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Ger schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:46:
On topic?
Informatief??
Spotlight???

IK kan een +1 als grap nog wel begrijpen. Degene op wie hij reageert komt met de aloude drogreden dat er toch nog geen content voor is en het dus geen zin heeft zoiets te kopen en beter nog 10 jaar te wachten. Dan vind ik de vergelijking met een 56k6 modem wel grappig...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
TheCapK schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:50:
[...]

IK kan een +1 als grap nog wel begrijpen. Degene op wie hij reageert komt met de aloude drogreden dat er toch nog geen content voor is en het dus geen zin heeft zoiets te kopen en beter nog 10 jaar te wachten. Dan vind ik de vergelijking met een 56k6 modem wel grappig...
Nee, dat is Davidoff1976. Hij reageert op Totaalgeenhard en die geeft terecht aan dat je net zo goed kunt afwachten.

Los daarvan is heel die discussie al grijs gedraaid en zou niemand die missen als die van de FP zou verdwijnen. Irrelevant dus n.m.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Het valt mij vaak op dat deze user vaak veel te hoog wordt gemodereerd: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Intel informeerde pas na geruchten overheid VS over ...

Hoe is dat zoveel +3's en +2's waard? Komt doordat de user dingen zegt die populistisch zijn denk ik. Zelfde als deze: Processorkoeler in 'nieuws: Ziggo verwijdert per ongeluk instellingen Wifiboo...

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-02-2018 21:56 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:46:
Het valt mij vaak op dat deze user vaak veel te hoog wordt gemodereerd: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Intel informeerde pas na geruchten overheid VS over ...

Hoe is dat zoveel +3's en +2's waard? Komt doordat de user dingen zegt die populistisch zijn denk ik. Zelfde als deze: Processorkoeler in 'nieuws: Ziggo verwijdert per ongeluk instellingen Wifiboo...
Vrij zeker dat die 12x +3 for capslock 2x een x6 boost zijn. Zou die accounts eerder nakijken rest klopt toch aardig.

Processorkoeler zou ik een +2 geven vanwege een passende anecdote welke inzicht geeft in gevolgen van handelen beschreven in artikel ( goed uitgeschreven vooral, was het 2 regels geweest was het een +1 maar dit is gewoon heel beschrijvend gedaan ). Weet niet zeker of ik daarvoor 'bonus' punt mag geven want qua inhoud is het een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41
Piet91 in 'reviews: Zelf een thuismodem kiezen: gaat het dan toch nog gebeuren?'

Lijkt me niet echt een +3, veel vragen en weinig (nieuw) inzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Deze modders mogen naar mijn mening aangepakt worden (ja ja, ik weet het, het is aan de crew. Just saying..): Verwijderd in 'nieuws: Google Assistant krijgt meertalige ondersteuning en breid... (10 + 3's voor een belediging wat een -1 hoort te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:04:
Deze modders mogen naar mijn mening aangepakt worden (ja ja, ik weet het, het is aan de crew. Just saying..): Verwijderd in 'nieuws: Google Assistant krijgt meertalige ondersteuning en breid... (10 + 3's voor een belediging wat een -1 hoort te zijn).
Daar heb ik actie op ondernomen. Dat is inderdaad absoluut geen +3 materiaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Dit is geen -1: Gekke Jantje in 'downloads: AMD Radeon Software Adrenalin Edition 18.2.3'

Nu wel, vanwege het moderatiegezeur.
Nu weer niet, door @Bor.

[ Voor 14% gewijzigd door Meg op 24-02-2018 20:12 ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Is dit en mijn onderstaande reacties nou echt -1 waard?
aliberto in 'nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sture...

De vraag is eerder wie gaat er nou zoveel geld uitgeven voor een tijdelijke nieuwe telefoon. Ik gaf alleen een oplossing voor de mensen die zeiden: Maar dan zit ik zonder telefoon.

Het is niet dat ik het doe. Het was gewoon een suggestie welke niet netjes is maar wel volgens de wet Koop op Afstand legaal is.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik kan een -1 daar best begrijpen, in mijn ogen licht je de boel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Meg schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:02:
Ik kan een -1 daar best begrijpen, in mijn ogen licht je de boel op.
Oplichten of niet. Het is legaal volgens de Wet Kopen op Afstand. Netjes is een andere bewoording.

Tevens schrijf ik over telefoons (OnePlus) en reparatie service. Ik praat niet over andere andere merken telefoons. Biedt zelfs een oplossing aan voor die hard kan-niet-zonder-telefoon-leven personen.

-1 lijkt mij dan ook niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Of het mag of niet maakt niet uit, het is gewoon vreemd als je zo iets zou doen. -1 is gewoon een mooie score aangezien je gewoon aan oplichting doet, ach ja in Nederland mag dat.

[ Voor 23% gewijzigd door Meg op 25-02-2018 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nee, het is geen oplichting. Het gedrag is sociaal onwenselijk en misbruik van wetgeving, Bij oplichting zou de 'uitlener' zijn telefoon niet terugkrijgen, dat is hier wel het geval.

Overigens vind ik dergelijk sociaal onaangepast gedrag wel een -1 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Meg schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:12:
Of het mag of niet maakt niet uit, het is gewoon vreemd als je zo iets zou doen. -1 is gewoon een mooie score aangezien je gewoon aan oplichting doet, ach ja in Nederland mag dat.
Kat in het nauw kan rare sprongen maken. In dit geval consumenten die gedupeerd zijn door DRM fout van OnePlus. Daardoor moeten ze zonder telefoon zitten en zelf oplossen hoe ze ontbrekende telefoon periode moeten overleven.

Aangezien communicatie elke dag plaats vind kan ik best reactie van gedupeerden begrijpen.

Nogmaals het was een (dure) suggestie maar netjes? Nee absoluut niet. Ik denk dat ( bijna) niemand hiervan gebruik zal maken, om eerst eigen geld in te leggen voor maximaal 2 weken tijdelijke telefoon.

Een verkopende partij kan niet binnen 14 dagen bepalen of deze telefoon bij jouw levensstijl past. Zolang het bij de wet toegestaan is om een product dat gekocht is via kopen op afstand en geretourneerd wordt zonder opgaaf van redenen, kun je het niet bestempelen als oplichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
aliberto schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:11:
[...]
Het is legaal volgens de Wet Kopen op Afstand. Netjes is een andere bewoording.
Gebruik onder de wet koop op afstand is niet toegestaan. De verkoper mag hiervoor gewoon waardevermindering in rekening brengen. Hiernaast is het absoluut niet netjes wat je adviseert. Ik kan de -1 dan ook begrijpen.
a. Zichttermijn is geen gebruiktermijn

De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.
Bron: Thuiswinkel.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dancing_Animal in 'nieuws: Uitgelekte renders tonen Huawei-smartphones met in...

Deze persoon geeft aan een modmisbruiker te zijn. Wellicht een bijsturing/onderzoekje waard?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Huawei presenteert MediaPad M5-tablets met Android... geen -1

Mag ook wel naar de posts erboven gekeken worden ;) hoeft niet meer

edit: mwaa misschien zou je -1 ervan kunnen maken vanwege de edit die ook gezien kan worden als moderatie gezeur?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

wildhagen schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:18:
Dancing_Animal in 'nieuws: Uitgelekte renders tonen Huawei-smartphones met in...

Deze persoon geeft aan een modmisbruiker te zijn. Wellicht een bijsturing/onderzoekje waard?
Wat een held! :+ Die moeten ze PowerMod maken! :+

Dit is, zonder het moderatie gezeur geen -1: dindr in 'reviews: Samsung Galaxy S9(+) - De smartphonecamera wordt volwassen'
Ik zie hier geen +1 in: Carlos0_0 in 'reviews: Samsung Galaxy S9(+) - De smartphonecamera wordt volwa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ook zonder de moderatieklachten kon die reactie niet door de beugel. Hoe je daar geen -1 in ziet is mij een raadsel. Inmiddels is die reactie aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Maar @Bor hoe je mij haat is ook een raadsel, hoor je mij daar over zeuren? Nee.

Ik zie hier ook geen -1 in: D0gtag in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy S9 en S9+ over drie weken uit voor 8...

[ Voor 5% gewijzigd door Meg op 25-02-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:50:
Ook zonder de moderatieklachten kon die reactie niet door de beugel. Hoe je daar geen -1 in ziet is mij een raadsel. Inmiddels is die reactie aangepakt.
Hoewel de reactie duidelijk bedoeld is als troll, kan ik mij voorstellen dat sommigen een (slecht onderbouwde) mening zien en dus niet per definitie een -1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

CH4OS schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:51:
[...]
Hoewel de reactie duidelijk bedoeld is als troll, kan ik mij voorstellen dat sommigen een (slecht onderbouwde) mening zien en dus niet per definitie een -1 geven.
Het origineel is wel een -1, er is een gedeelte van de reactie (terecht) weg geknipt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:51:
[...]
Voor de edit stond er niets wat meer dan een -1 waard was. Puur geflame met ongewenst taalgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, dat heb ik dan gemist denk ik. :) Desalniettemin is de reactie zoals ie nu is ook discutabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:09:
Ah, dat heb ik dan gemist denk ik. :) Desalniettemin is de reactie zoals ie nu is ook discutabel. :)
Dat heb je inderdaad lol.

Het is nu gewoon geen -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Want? Ik moet zeggen dat zinnen als
Ik vind het vreemd dat Tweakers hier alles goedpraten wat OnePlus doet. Nogmaals, als het hier om Apple of Samsung zou gaan zou de wereld waarschijnlijk te klein zijn.
Dan weer niet nodig zijn en redelijk neigen naar flaming, hoewel je dat allicht niet zo bedoeld, maar kan mij voorstellen dat anderen dat wel zo opvatten.
In dit geval heeft OnePlus een slecht product geleverd en zijn zij volledig verantwoordelijk. L1-certificering is notabene gratis.
Is natuurlijk ook nietszeggend op deze manier, want mist onderbouwing. Wellicht heeft OnePlus bijvoorbeeld een reden waarom ze geen L1-certificering hebben gedaan of loopt dat proces nog. In ieder geval lijkt mij dat niet echt voldoende reden om een product dan maar direct af te schepen als slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2018 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
CH4OS schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:16:
[...]
Want? Ik moet zeggen dat zinnen als
[...]
Dan weer niet nodig zijn en redelijk neigen naar flaming, hoewel je dat allicht niet zo bedoeld, maar kan mij voorstellen dat anderen dat wel zo opvatten.

[...]
Is natuurlijk ook nietszeggend op deze manier, want mist onderbouwing. Wellicht heeft OnePlus bijvoorbeeld een reden waarom ze geen L1-certificering hebben gedaan of loopt dat proces nog. In ieder geval lijkt mij dat niet echt voldoende reden om een product dan maar direct af te schepen als slecht.
Ik ga hier niet inhoudelijk de discussie voeren, maar in dit geval is het een kwestie van onpopular opinion downvoten. Alle reacties met "DRM is slecht, weg met DRM" krijgen allemaal eenvoudig +1.

Als deze reactie geen +1 waard is, dan kan ik eenvoudig 10 andere reacties op hetzelfde bericht hier plaatsen die het ook niet waard zijn. Meten met twee maten dus. De beoordeling van de reactie zou los moeten staan van of je het ermee eens bent of niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 25-02-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarcoC schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:22:
Ik ga hier niet inhoudelijk de discussie voeren, maar in dit geval is het een kwestie van onpopular opinion downvoten. Alle reacties met "DRM is slecht, weg met DRM" krijgen allemaal eenvoudig +1.
Het is ook niet de bedoeling om hier over de inhoud te discussiëren, ik hoopte je te triggeren om de post uit te breiden. ;)
Als deze reactie geen +1 waard is, dan kan ik eenvoudig 10 andere reacties op hetzelfde bericht hier plaatsen die het ook niet waard zijn. Meten met twee maten dus. De beoordeling van de reactie zou los moeten staan van of je het ermee eens bent of niet.
Ik heb nu alleen naar de reactie gekeken waarvoor jij de aandacht vroeg, andere reacties heb ik (nog) niet bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

De toon in je reactie maakt het gewoon geen +1, een 0 is nog verdedigbaar. Maar hoger kom je niet in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

GR materiaal, punt aftrek, - 1: Verwijderd in 'nieuws: LineageOS 15.1 op basis van Android 8.1 verschijnt'
Duidelijke aanwijzing waar het hoort. Kan gewoon op +0: Sw333t in 'nieuws: LineageOS 15.1 op basis van Android 8.1 verschijnt'

[ Voor 35% gewijzigd door Meg op 26-02-2018 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Nu wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Tjolk in 'nieuws: Google: eerste smartphones met Android Go komen tijdens Mobil...

Waarschijnlijk is de 0 vanwege mijn opmerking over het filmpje, maar het filmpje waar naar gelinkt wordt duurt bij mij toch echt 8:52 minuten en geen anderhalve minuut zoals in de reactie onder mij geclaimd wordt. Verder lijkt mijn post me toch zeker on topic, zoniet informatief. Informatiever in ieder geval dan alleen een link naar een filmpje wat +2 krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ger schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:29:
Tjolk in 'nieuws: Google: eerste smartphones met Android Go komen tijdens Mobil...

Waarschijnlijk is de 0 vanwege mijn opmerking over het filmpje, maar het filmpje waar naar gelinkt wordt duurt bij mij toch echt 8:52 minuten en geen anderhalve minuut zoals in de reactie onder mij geclaimd wordt. Verder lijkt mijn post me toch zeker on topic, zoniet informatief. Informatiever in ieder geval dan alleen een link naar een filmpje wat +2 krijgt.
Je staat momenteel op +2 wat mij een beter passende score lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Tnx Bor
drvinnie in 'nieuws: Android P krijgt toch definitief geen donkere modus'

De +3 en +2 gevers snappen het niet helemaal. Net zo min als degene die hier -1 gaf overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ger schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:58:
Tnx Bor
drvinnie in 'nieuws: Android P krijgt toch definitief geen donkere modus'

De +3 en +2 gevers snappen het niet helemaal. Net zo min als degene die hier -1 gaf overigens.
De reacties daaronder kunnen ook wat bijsturing gebruiken. Die eerste van Jeanpaul145 is mooi op +2 maar die van Voodoowillie mag wel wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:27

arnoudwokke

Redacteur
bilgy_no1 in 'reviews: Nokia 8 Sirocco, 7 plus, 6 en 1 en 8110 - Kromming van...

Relevante, zij het sturende vraag. Zijn constatering staat vrijwel letterlijk ook in de preview; dit lijkt me geen +3 (al zal ik hem wel antwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
arnoudwokke schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:12:
bilgy_no1 in 'reviews: Nokia 8 Sirocco, 7 plus, 6 en 1 en 8110 - Kromming van...

Relevante, zij het sturende vraag. Zijn constatering staat vrijwel letterlijk ook in de preview; dit lijkt me geen +3 (al zal ik hem wel antwoorden)
Dat stukje over zurig etc is ook GR materiaal en geen FP materiaal... Heb hem ook van een modbreak voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

TheCapK schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:04:
[...]

Dat stukje over zurig etc is ook GR materiaal en geen FP materiaal... Heb hem ook van een modbreak voorzien.
Imho is het merendeel wel degelijk relevant en aanvullend voor het artikel en als zodanig zinvol om op de FP te houden. Een modbreak alleen voor het zurige deel is volgens mij dan ook niet nodig.
Sowieso geef je een verwarrend signaal af door wel een modbreak toe te passen maar tegelijk de post op +2 te laten staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Anonymoussaurus in 'nieuws: HaveIBeenPwned voegt inloggegevens van 26 miljoen nie...

Geen +3.
Is zo'n post als nul07 vroegah altijd deed. Zelfde onder ieder gerelateerd artikel. We kennen het nou wel.
haveibeenpwned . com uit het artikel zelf notabene aanhalen. :X

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
botoo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Imho is het merendeel wel degelijk relevant en aanvullend voor het artikel en als zodanig zinvol om op de FP te houden. Een modbreak alleen voor het zurige deel is volgens mij dan ook niet nodig.
Sowieso geef je een verwarrend signaal af door wel een modbreak toe te passen maar tegelijk de post op +2 te laten staan.
Ik heb hem zelf een +1 gegeven. Voor 1 punt verschil de reactie fixeren doen we sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:27:
Anonymoussaurus in 'nieuws: HaveIBeenPwned voegt inloggegevens van 26 miljoen nie...

Geen +3.
Is zo'n post als nul07 vroegah altijd deed. Zelfde onder ieder gerelateerd artikel. We kennen het nou wel.
haveibeenpwned . com uit het artikel zelf notabene aanhalen. :X
Helemaal mee eens! dit vind ik ook frapant, 2-3 paginas terug in dit zelfde topic:
Het valt mij (en zo te zien anderen dus ook) vaak op dat AnonymusWP vaak veel te hoog wordt gemodereerd. (Kijk ook eens naar zn karmakeizer/karmakoning labels, wat een berg, dat kan toch niet de bedoeling van die labels zijn)

Nou we het toch over AnonymusWP hebben, ik vind dat de foto op z'n profiel (die aan de rechter kant) echt niet kan, zal wel van een of andere hippe band of weet ik wat zijn maar wat mij betreft absoluut geen materiaal wat op Tweakers thuis hoort. :X

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2018 15:51 . Reden: plaatje van profiel ipv link naar profiel ivm eventuele edits ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:49:
Het valt mij (en zo te zien anderen dus ook) vaak op dat AnonymusWP vaak veel te hoog wordt gemodereerd. (Kijk ook eens naar zn karmakeizer/karmakoning labels, wat een berg, dat kan toch niet de bedoeling van die labels zijn)

Nou we het toch over AnonymusWP hebben, ik vind dat de foto op z'n profiel (die aan de rechter kant) echt niet kan, zal wel van een of andere hippe band of weet ik wat zijn maar wat mij betreft absoluut geen materiaal wat op Tweakers thuis hoort. :X
Ik ben benieuwd waar jij vindt dat ik te hoog word gemodereerd. Natuurlijk, on-topic dingetjes die verder geen linkjes en essentiële informatie bevatten snap ik, maar sommige comments vind ik best een +2 (en heel soms een +3) waard. Die karmabadges ben ik aan gekomen door reviews, topics die ik beheer en actief in ben, en de frontpage.

Dat over die afbeelding is al een keer besproken met mods (ben er laatst op aangesproken door een mod via PB). De mod waarmee ik sprak vond het prima en zei dat er niet moeilijk over gedaan wordt (door hem niet). Zou ook wat zijn. Ben de "we moeten alles zoveel mogelijk censureren" -mentaliteit een beetje beu. Hier m'n antwoord:

Toen ik deze foto instelde zat ik zelf ook te twijfelen. Ik heb bij de algemene voorwaarden gekeken en kan mij (op het moment) niet herinneren dat daar iets over stond, behalve seksuele plaatjes. Het plaatje wat is afgebeeld, is dit (link naar hun Bandcamp) plaatje. Het is een albumcover van een band waar ik naar luister. Linksonder is het logo van de band te zien (de naam). Ik heb dus ook absoluut geen kwade intenties in de zin.

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-02-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik voorop stellen dat het geen verwijt is, maar naar mijn mening ben je actief bezig met moderatie scores verzamelen, als we het voorbeeldje van HMC (wat ik ook wou posten) er even bij pakken, je zegt heel eerlijk dat je dit al een keer gedeeld hebt, maar dat maakt het niet minder gek dat je gewoon je eigen reactie van een eerder artikel kopieert. En er staan best handige links in die reactie, maar niets wat iemand zelf niet kan vinden (al dan niet in het erboven staande artikel) dus dan is een +3 al met al best gek (ondertussen is het +2 maar doet niet af aan het feit dat het +3 was)

Kijk ik vervolgens voorbij die 'grote' reactie, zie ik dat je in hetzelfde artikel bij andere reacties nog 4x een link naar de betreffende site heb gedeeld, die dus gewoon in het artikel staat, en elke keer vang je daar weer punten voor.

Al met al, komt dat dus een beetje over als 'likes farmen', en naar mijn mening betwijfelbare labels, moet jij verder lekker zelf weten als je op deze manier Tweakers wilt gebruiken, maar mij stoort dat wel een beetje, als iedereen zo zou posten dan hebben reacties geen waarde meer, waarom zou ik willen lezen wat iemand van wikipedia of waar dan ook vandaan heeft getrokken. (als voorbeeld dan he, zeg niet dat jij dat persee doet)

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een goed verhaal dan aan een verzameling links of gekopieerde quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:10:
Laat ik voorop stellen dat het geen verwijt is, maar naar mijn mening ben je actief bezig met moderatie scores verzamelen, als we het voorbeeldje van HMC (wat ik ook wou posten) er even bij pakken, je zegt heel eerlijk dat je dit al een keer gedeeld hebt, maar dat maakt het niet minder gek dat je gewoon je eigen reactie van een eerder artikel kopieert. En er staan best handige links in die reactie, maar niets wat iemand zelf niet kan vinden (al dan niet in het erboven staande artikel) dus dan is een +3 al met al best gek (ondertussen is het +2 maar doet niet af aan het feit dat het +3 was)

Kijk ik vervolgens voorbij die 'grote' reactie, zie ik dat je in hetzelfde artikel bij andere reacties nog 4x een link naar de betreffende site heb gedeeld, die dus gewoon in het artikel staat, en elke keer vang je daar weer punten voor.

Al met al, komt dat dus een beetje over als 'likes farmen', en naar mijn mening betwijfelbare labels, moet jij verder lekker zelf weten als je op deze manier Tweakers wilt gebruiken, maar mij stoort dat wel een beetje, als iedereen zo zou posten dan hebben reacties geen waarde meer, waarom zou ik willen lezen wat iemand van wikipedia of waar dan ook vandaan heeft getrokken. (als voorbeeld dan he, zeg niet dat jij dat persee doet)

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een goed verhaal dan aan een verzameling links of gekopieerde quote
Dat mag je zo noemen en dat respecteer ik ook.

Het is een afweging die ik moet maken. De vorige keren kwam het namelijk voor dat er flink wat reacties waren die hetzelfde meldde, of dat er juist naar gevraagd werd. Ik ben het deels met je eens dat het delen van informatie die anderen gewoon zelf kunnen vinden, geen +2 waard is, maar waar ligt de grens? Dan kunnen we alle +2's en +3's modereren als +1, omdat ze het zelf ook kunnen Googelen. Het is ook gewoonweg handig omdat velen geen zin hebben om de hele site door te spitten en te lezen (eventueel te vertalen). Nu heb ik het in het Nederlands bij elkaar gezet, met de linkjes en uitleg erbij. Ik snap wel dat het na 10 keer je neust uitkomt, maar er zijn ook veel lezeres die de reactie de vorige keer niet hadden gelezen (voor hun is het dus nog informatief). Daarmee kom ik weer terug op de eerste zin in deze reactie.

Ik zal m'n best doen om die irritatie bij jullie wat af te nemen, om minder over te komen alsof ik likes wil farmen (want geef toe, het is altijd leuk om waardering te krijgen. Dat ontken ik ook absoluut niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-02-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Wat je kan doen is kort aangeven wat er te vinden is in je post in het vorige topic hierover en dat daar te volgen links staan.
Dan kan je verder volstaan met de link naar je vorige post in dat andere topic en zal het minder spammerig of karmafarming lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
TheCapK schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:56:
Wat je kan doen is kort aangeven wat er te vinden is in je post in het vorige topic hierover en dat daar te volgen links staan.
Dan kan je verder volstaan met de link naar je vorige post in dat andere topic en zal het minder spammerig of karmafarming lijken.
Wat is de policy met modereren dan? Stel iemand heeft 1 uitgebreide terechte +2 of +3 post. Vervolgens plaatst diezelfde persoon nog 5+ andere posts met dezelfde strekking (dus geen nieuwe informatie t.o.v. van de eerdere +2 / +3 post) , zijn die 5+ posts dan +1 of 0? Je zou voor 0 kunnen gaan omdat het spammend overkomt / is, maar ook voor +1 omdat het, als de +2/+3 buiten beschouwing gelaten wordt, relevant is.

En als de poster in plaats van 5+ posts met dezelfde strekking alleen verwijst naar de +2/+3 post (eventueel met kleine toelichting), wat is de policy dan? Dezelfde argumenten kunnen gevoerd worden voor 0 of +1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Moeilijk inderdaad, want niet iedereen zit er met de neus bovenop. In principe informatief, maar voor de modder die dingen in de gaten houdt is het gewoon karmafarmen.
Van mij +1. Maar vanwege irritatie had ik zomaar een 0 kunnen geven, maar dat hoort niet.

Er zijn soms mensen die dezelfde "succesvolle" reactie bij gerelateerde topics blijven posten. Ik stoor mij daar aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd1 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:30:
[...]

Wat is de policy met modereren dan? Stel iemand heeft 1 uitgebreide terechte +2 of +3 post. Vervolgens plaatst die zelfde persoon nog 5+ andere posts met dezelfde strekking (dus geen nieuwe informatie t.o.v. van de eerdere +2 / +3 post) , zijn die 5+ posts dan +1 of 0? Je zou voor 0 kunnen gaan omdat het spammend overkomt / is, maar ook voor +1 omdat het, als de +2/+3 buiten beschouwing gelaten wordt, relevant is.

En als de poster in plaats van 5+ posts met dezelfde strekking alleen verwijst naar de +2/+3 post (eventueel met kleine toelichting), wat is de policy dan? Dezelfde argumenten kunnen gevoerd worden voor 0 of +1.
Niet elke situatie staat in de moderatie faq, het wordt ook lastig om elke case daarin op te nemen. Soms zijn er ook meerdere scores te verdedigen bij een reactie. In beide gevallen die jij omschrijft valt zowel de +1 als de 0 te verdedigen.

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Als iemand dezelfde informatie binnen hetzelfde topic post kan het zelfs -1 worden wegens dubbelposten.

Dezelfde informatie in verschillende topics is wel minimaal +1 materiaal als het on-topic is. Dat het niet +3 of +2 blijft is dan wel logisch omdat het op een bepaald moment wel als bekend kan worden beschouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarvTheMartian in 'nieuws: 'Qualcomm is bereid tot overname door Broadcom voo... geen -1
MarvTheMartian in 'nieuws: 'Qualcomm is bereid tot overname door Broadcom voo... geen -1

Blijkbaar TWEE soorten artikelen die de grootste meningmodders naar boven laten komen, Appel spul en politiek.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Je valt er zelf voor om zo te reageren op een post die al bijna vanaf het begin de -1's massaal om de oren krijgt. Dat is niet meer dan: feeding the trolls. Dat is net zo ongewenst. Je had beter niet kunnen reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging er inderdaad een tijdje te lang in mee :) De reactie waar ik reageerde stond toen nog niet op -1 trouwens.

edit: ow en zijn reactie werd best wel heel inhoudelijk gewijzigd in intonatie binnen een minuut dat ik had gereageerd, leek wel alsof hij twee reacties klaar had staan om ze snel om te wisselen :? Ach, zal wel niks beters te doen hebben gehad.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
EnterToets in 'nieuws: NASA: water is verspreid over hele maanoppervlak en...

Als de grap niet gewaardeerd wordt, wordt hij vanzelf wel weer naar beneden gemod. De community kan dit prima aan. Laat er dus gewoon ruimte zijn voor een goeie grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Balance schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:58:
EnterToets in 'nieuws: NASA: water is verspreid over hele maanoppervlak en...

Als de grap niet gewaardeerd wordt, wordt hij vanzelf wel weer naar beneden gemod. De community kan dit prima aan. Laat er dus gewoon ruimte zijn voor een goeie grap.
Een +1 zou in mijn ogen ook kunnen, het is een geweldige grap en ik wist niet dat er water in Polen was. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
Ik zie eigenlijk ook niet waarom die binnen 10 minuten meteen een modfix moet hebben terwijl 1 gewone moderatie van -1/0/+1 al genoeg zou zijn om hem op een acceptabel niveau te krijgen.
Een modfix wordt vaak een uiterst redmiddel genoemd, dit lijkt me nogal voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Aangezien met 1 extra nul de effectieve score alweer een 0 was, heb ik de fix er maar weer afgehaald.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ah daar hebben een aantal mensen hun moderatie aangepast zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Volgens mij is dit gewoon een 0 of 1 en niet een -1
Carlos93 in 'nieuws: 'EU wil grote techbedrijven deels gaan belasten op basis...

Waarom er ruim 40 keer -1 gegeven is?
Meningmodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWyk schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:59:
Volgens mij is dit gewoon een 0 of 1 en niet een -1
Carlos93 in 'nieuws: 'EU wil grote techbedrijven deels gaan belasten op basis...

Waarom er ruim 40 keer -1 gegeven is?
Meningmodden?
Misschien omdat 'belasting betalen waar het hoofdkantoor is' de geldende regel is die juist enorm misbruikt word? Dan nog zou het een 0 moeten zijn, -1 is te zwaar ( staat ook op 0 nu toch ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
Nou ja, ik kan me wel indenken dat men het ongewenst vind om structureel bij iedere review van jouw en pclinde te zeggen "<insertmerk>-tastische review" dat men het een keer beu is om dat steeds weer te lezen.

Niettemin is een 0 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Gewoon een mening relevant bij de .plan, dit is niet ongewenst: mrtl in 'plan: Betere duiding van gesponsorde userreviews - Development-itera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de intonatie nogal betweterig, 0 vind ik best kunnen en eigenlijk zou het al een 0 kunnen zijn qua inhoud met punt aftrek een -1?

Totaal geen onderbouwing alleen een semi verhulde beschuldiging aan de hand van een reviewer welke soms gesponsord wordt en een opmerking dat het nergens op slaat, mag dan een mening zijn maar verder dan een 0 kom ik niet. En dan dat punt aftrek, je begint je reactie toch niet met LOL als je echt een boodschap hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Afhankelijk van hoe je de reactie wil opvatten vind ik een 0 prima, maar een -1 toch te laag. Zelf heb ik een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:14:
[...]
Misschien omdat 'belasting betalen waar het hoofdkantoor is' de geldende regel is die juist enorm misbruikt word? Dan nog zou het een 0 moeten zijn, -1 is te zwaar ( staat ook op 0 nu toch ).
De regel is dat je omzetbelasting betaalt waar je omzet behaald en winstbelasting waar je je winst behaald en loonbelasting waar je je werknemers betaald enz. enz.
Het misbruik zit hem er in dat bedrijven zaken als omzet/kosten/winsten kunstmatig kunnen verplaatsen naar landen waar de belastingen het laagste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Vind de intonatie nogal betweterig, 0 vind ik best kunnen en eigenlijk zou het al een 0 kunnen zijn qua inhoud met punt aftrek een -1?

Totaal geen onderbouwing alleen een semi verhulde beschuldiging aan de hand van een reviewer welke soms gesponsord wordt en een opmerking dat het nergens op slaat, mag dan een mening zijn maar verder dan een 0 kom ik niet. En dan dat punt aftrek, je begint je reactie toch niet met LOL als je echt een boodschap hebt.
Ik vind er weinig betweterigs aan. Hij geeft een mening, hij speelt niet op de man maar neemt alleen een bekend voorbeeld wat in het artikel ook genomen wordt. Gewoon on topic zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:43:
[...]
Ik vind er weinig betweterigs aan. Hij geeft een mening, hij speelt niet op de man maar neemt alleen een bekend voorbeeld wat in het artikel ook genomen wordt. Gewoon on topic zou ik zeggen.
Wat is de intentie van de aanhef van zijn reactie dan?
lol, Foritain.
Vind dat best op de man spelen. Maar oke, heb kennis genomen van jullie standpunt :)

edit: heb het een 0 gegeven en dat is nu ook de gemiddelde score :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door TheCapK op 27-02-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
DarkJack in 'nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sture...

Wie kan mij uitleggen waarom mijn reactie in bovenstaande bericht 10x off-topic/irrelevant en 2x ongewenst oplevert.

Mijn reactie is naar mijn gevoel volledig on-topic als ook relevant. En zeker niet ongewenst. Ik heb het idee dat meerdere modders niet met mij eens zijn en daarom het mod-systeem 'misbruiken' om dat kenbaar te maken. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm... ik zie 10x +1 en 4x 0, en geen enkele ongewenst?

Netto stond hij sowieso al goed, en daar gaat het om. Uit de topic warning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
pasarica schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:09:
DarkJack in 'nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sture...

Wie kan mij uitleggen waarom mijn reactie in bovenstaande bericht 10x off-topic/irrelevant en 2x ongewenst oplevert.

Mijn reactie is naar mijn gevoel volledig on-topic als ook relevant. En zeker niet ongewenst. Ik heb het idee dat meerdere modders niet met mij eens zijn en daarom het mod-systeem 'misbruiken' om dat kenbaar te maken. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?
Pak even de link van je eigen reactie ipv die van DarkJack.

Antwoord: echt relevant is jouw reactie ook niet echt. waarom zou netflix voor een volgende koper van jouw toestel belangrijk zijn als jij dat erop hebt gehad? Het betekent hooguit dat de batterij verder is leeggetrokken en eerder aan vervanging toe is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

16x +1, zelfs een keer +2 en 5x off. Eindscore +1
fail. :F

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 27-02-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Hij gebruikt de verkeerde link, het moet deze zijn: pasarica in 'nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sture...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Voegt niets toe. 0.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 27-02-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
Mijn reactie wijst op het belang van het uitvoeren van een update (na update Netflix op HD te kunnen kijken) als reactie van iemand die aangeeft daar niets om te geven en dus de update als onnodig bestempeld.

Daar kun je het mee eens of oneens zijn maar het is zeker on-topic en relevant richting artikel en discussies.

Nogmaals, en afgaande op de reacties ook hier, lijkt het systeem te worden gebruikt om daar waar iemand het niet met jou eens is op deze manier af te serveren en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
pasarica schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:24:
Mijn reactie wijst op het belang van het uitvoeren van een update (na update Netflix op HD te kunnen kijken) als reactie van iemand die aangeeft daar niets om te geven en dus de update als onnodig bestempeld.

Daar kun je het mee eens of oneens zijn maar het is zeker on-topic en relevant richting artikel en discussies.

Nogmaals, en afgaande op de reacties ook hier, lijkt het systeem te worden gebruikt om daar waar iemand het niet met jou eens is op deze manier af te serveren en dat lijkt mij niet de bedoeling.
De reactie die ik heb gelinkt geeft anders niets aan over het belang van het uitvoeren van een update van Netflix. Dan nog is dat niet van belang voor degene die jouw toestel overkoopt. Als die geen netflix wil of heeft is het namelijk overbodig.
Dus helaas maar echt niet on-topic en relevant bij het artikel of de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rene44 in 'nieuws: F1 TV-streamingdienst geeft toegang tot livestream vanaf a...

Ik begrijp even niet wat hier -1 aan is. 0 is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On onderbouwde kritiek? Mag nog steeds geen -1 zijn denk ik, maar een 0 vind ik wel passen.

edit: je stond op 2x -1, beetje snel om te klagen? Staat nu op 0, heb je een boost gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2018 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inflatable in 'nieuws: Games met microtransacties krijgen label in Noord-Amer...

Vind een +3 wel wat hoog voor iets dat niet veel toevoegt en gewoon een rant is. Typisch geval meningmodden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Tsurany schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:24:
Inflatable in 'nieuws: Games met microtransacties krijgen label in Noord-Amer...

Vind een +3 wel wat hoog voor iets dat niet veel toevoegt en gewoon een rant is. Typisch geval meningmodden.
Die gaat wel wat compensatie nodig hebben ja. Bovenaan en dik in de +3. Gaat nog wel meer uit de hand lopen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2