Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.264 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is een waardeoordeel, ik zie er geen beschuldiging in. Maar ik zal er straks eens wat bronnen bij zoeken.

Trouwens, als dat je argumentatie is kunnen we natuurlijk ontzettend veel posts op -1 gaan modereren.

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2018 19:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dirk schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:37:
Het is nogal een beschuldiging van beïnvloeding. Als iedereen het 'weet', dan zal er ook wel bewijs van zijn. Zonder bewijs vind ik dergelijke beschuldigingen ongewenst.
Dan zijn dit soort artikelen ook ongewenst? Want 100% bindend bewijs is er immers niet. Beetje onzin argument vooral als het gaat over een situatie waar alleen aannames mogelijk zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:58:
[...]

deze onzin argumentatie kan je allebei de kanten opvoeren 8)7 aangezien er van beide kanten geen controleerbare feiten zijn is dit een eindeloze discussie :)
Dat was het punt wat ik probeerde te maken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

.oisyn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:42:
Dat is een waardeoordeel, ik zie er geen beschuldiging in. Maar ik zal er straks eens wat bronnen bij zoeken.

Trouwens, als dat je argumentatie is kunnen we natuurlijk ontzettend veel posts op -1 gaan modereren.
Misschien beter als de poster zijn reactie met '' gerucht '' was begonnen ;) Ik vind de -1 ook veel te zwaar,kan prima op 0 zonder bewijs.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pcgek schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:52:
[...]

Misschien beter als de poster zijn reactie met '' gerucht '' was begonnen ;) Ik vind de -1 ook veel te zwaar,kan prima op 0 zonder bewijs.
Zoals ik inmiddels ook al heb gedeeld onder het artikel zelf:
6/ Don't take anything from the fact that the charges do not immediately, on their face, implicate Trump or campaign collusion with Russia.
7/ In an investigation of this size and scope, the early charges are *mostly* intended to compel defendants to cooperate with investigators.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

.oisyn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:05:
[...]

[...]
Maar met die edit maak je de reactie van Caspersky in 'nieuws: VS klaagt dertien Russen aan voor beïnvloeding van pres...
niet sterker, wel die van jezelf. Wat dat betreft ben ik het met Dirk eens. Als je met dit soort zware uitspraken jegens personen of groeperingen komt, moet dat wel direct beter onderbouwd worden . Dus ook al zou zijn reactie er nu geloofwaardiger van worden,hoger dan een 0 kom ik voor die post niet. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
.oisyn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:05:
[...]

[...]
Daarin zie ik geen enkel bewijs voor de stelling dat getuigenissen onder druk zijn gegeven.
corset schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:04:
[...]

Dan zijn dit soort artikelen ook ongewenst? Want 100% bindend bewijs is er immers niet. Beetje onzin argument vooral als het gaat over een situatie waar alleen aannames mogelijk zijn.
Hoezo? Het artikel gaat enkel over de aanklacht en de aangeklaagden. Niet over de wijze waarop bewijzen zijn verkregen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Zie reden van edit.

[ Voor 204% gewijzigd door Meg op 18-02-2018 11:48 . Reden: Blijkbaar mag je hier wel voor "spellingsexpert" - sommige waarderen de andere benaming niet - spelen op Tweakers en daar geen hekel aan hebben, nou ok. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meg schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:35:
Onze grammar nazi[/COMMENT] is absoluut geen +3 waard, eerder een -1, max een +0.

Edit: Staat ineens weer op een betere score. :-)
Je bedoelt deze zeker ?
vinkjb in 'nieuws: Twitter stopt met aanbieden van applicatie voor de Mac'

post eens normaal @Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dirk schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:56:
[...]

Daarin zie ik geen enkel bewijs voor de stelling dat getuigenissen onder druk zijn gegeven.

[...]

Hoezo? Het artikel gaat enkel over de aanklacht en de aangeklaagden. Niet over de wijze waarop bewijzen zijn verkregen.
Nee, je roept dat je geen aannames mag doen, en dat die ongewenst zijn. Echter zie ik constant artikelen langskomen puur gebaseerd op wilde aannames en zonder onderbouwing/bewijs ;)

Overigens mag die lijn dan overal wel doorgetrokken worden. En dus ook op:

Fanboys
Pro USA zonder onderbouwing
Pro Russia zonder onderbouwing
Posts waarvan het lijkt dat het bijna sponsors zijn

Maar dat zie ik ook niet gebeuren. 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

corset schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:41:
[...]

Nee, je roept dat je geen aannames mag doen, en dat die ongewenst zijn. Echter zie ik constant artikelen langskomen puur gebaseerd op wilde aannames en zonder onderbouwing/bewijs ;)

Overigens mag die lijn dan overal wel doorgetrokken worden. En dus ook op:

Fanboys
Pro USA zonder onderbouwing
Pro Russia zonder onderbouwing
Posts waarvan het lijkt dat het bijna sponsors zijn

Maar dat zie ik ook niet gebeuren. 8)7
Ik zie als ik bij dat artikel ga kijken meer reacties staan met een vrij forse stellingen of beschuldigen welke niet met bewijs onderbouwd zijn op -1 staan.

Daarnaast hoeft niet elke aanname een bijv. beschuldiging van iemand te zijn. dat is waar het hier om draait, een beschuldiging van beïnvloeding zonder bewijs. Een dergelijke reactie mag dan best op -1.

Verder zie ik in dat nieuws artikel de redactie zelf nergens een eigen aanname maken. Een nieuwsbericht schrijven over een gebeurtenis welke wellicht (ik heb mij verder niet in verdiept) na aanleiding van een aanname is, is anders dan zelf een stelling of beschuldiging plaatsen zonder bewijs. Immers de gebeurtenis (een aanklacht tegen 13 personen in dit geval) heeft plaatsgevonden en is nieuws.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Roepen dat iemand een bepaalde werkwijze heeft die toch behoorlijk impact heeft en daar geen bewijs voor aanleveren lijkt toch zeker een behoorlijke flame. Flames komen altijd op -1 uit omdat dit ongewenst is.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Is deze reactie echt offtopic? Ik haal het punt aan dat er gesuggereerd wordt (in een bron) dat de Russische overheid achter de Internet Research Agency zit en dat dat misschien een pad opent naar stappen tegen de Russische overheid.

Dat idee is volgens mij helemaal niet zo gek (en op z'n minst ontopic in de discussie), Clapper (no pun intended, voormalig director of national intelligence), wordt door politico gequoot met dezelfde gedachtegang:
"For example, not addressed here is potential involvement of the Russian government, which we certainly saw through intelligence channels that the Russians were — government was — was masterminding this," Clapper said.
[...]
"I do think there are other shoes to drop here besides this indictment," Clapper told Dana Bash on CNN's "State of the Union."
https://www.politico.com/...ite-house-416865?cmpid=sf

https://tweakers.net/nieu...ction=11189939#r_11189939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het wel een nuttige reactie, dus van mij een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino in 'geek: AMD stelt processor beschikbaar om bios te updaten voor Ryze... ?
MrFax in 'geek: AMD stelt processor beschikbaar om bios te updaten voor Ryze... ?

zijn dit nou echt -1's? De eerste is een -1, deze -> SirJesse93 in 'geek: AMD stelt processor beschikbaar om bios te updaten voor ... want verkeerd geplaatst.

Of moet je die nou idd op 0 zetten, en mensen die een staflid proberen te helpen om iets consequenter te zijn op -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:45:
Tomino in 'geek: AMD stelt processor beschikbaar om bios te updaten voor Ryze... ?
MrFax in 'geek: AMD stelt processor beschikbaar om bios te updaten voor Ryze... ?

zijn dit nou echt -1's? De eerste is een -1, deze -> SirJesse93 in 'geek: AMD stelt processor beschikbaar om bios te updaten voor ... want verkeerd geplaatst.

Of moet je die nou idd op 0 zetten, en mensen die een staflid proberen te helpen om iets consequenter te zijn op -1?
Voor mij een grijs gebied.. Die laatste is puur gezeur dus -1 voor mij, de anderen zou ik persoonlijk op 0 zetten.
Ik denk dat mensen de post verkeerd interpreteren. De vraag gaat volgens mij over wie/wat bepaalt binnen "Patch my PC" maar lezers zullen het wellicht interpreteren als wie er bepaalt welke updates langs komen in de lijst met software updates van Tweakers. Dat laatste is misplaatst, dat eerste prima on topic.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:45:

Van mij mogen spelfout opmerkingen gewoon naar de -1 en dat geld minstens net zo goed voor auteurs die daar op reageren (Done). Inhoudelijke correcties, dus posts die onjuistheden corrigeren mogen wmb wel op +1 want het artikel waar het over gaat mist dan info of geeft verkeerde info.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Voor mij een grijs gebied.. Die laatste is puur gezeur dus -1 voor mij, de anderen zou ik persoonlijk op 0 zetten.
De laatste twee reacties ( waarvan er nu een op 0 staat en de ander op -1 ) zijn gemaakt op precies dezelfde tijd en hebben anders dan de intonatie precies dezelfde inhoud ( spel en tikfouten horen vermeld te worden in een apart daarvoor aangemaakt topic ). Ook al is de laatste ( welke jij denk ik gezeur noemt ) qua intonatie wel degelijk zeurderig de inhoud is in de basis hetzelfde. Maar ok, daar kan ik wel mee leven gezien het idd zeurderig over komt ( maar ik vind het wel een grote stap om hem dan op -1 te zetten gelijk aan flame/troll ).
botoo schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:40:
[...]

Van mij mogen spelfout opmerkingen gewoon naar de -1 en dat geld minstens net zo goed voor auteurs die daar op reageren (Done). Inhoudelijke correcties, dus posts die onjuistheden corrigeren mogen wmb wel op +1 want het artikel waar het over gaat mist dan info of geeft verkeerde info.
Ja ik vroeg dus wat officieel 'beleid' is want in veel topics komt het terug en de moderatie schijnt nogal te wisselen ( van -1 tot zelfs +1 in sommige reactie draadjes op artikelen ). Ben het helemaal met je eens over inhoudelijke fouten of aanvullingen, mits goed geformuleerd en onderbouwd is dat zelfs vaak een +2 of zelfs een +3 waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Vroegâh was het beleid: reacties over spelfoutjes -> -1 maar ook toen werd daar niet al te star over gedaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Een dergelijke reactie, mits netjes gesteld, willen we niet afstraffen maar ook niet belonen en dus is de 0 meestal de beste score.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:39:
Een dergelijke reactie, mits netjes gesteld, willen we niet afstraffen maar ook niet belonen en dus is de 0 meestal de beste score.
Kijk een 'officieel' antwoord _/-\o_

*al weet ik nou niet zeker of dit alleen gericht is naar de eerste opmerking over de spel en tikfouten, of over de reacties daarop welke duidelijk maken dat er een forum topic is voor dat soort opmerkingen, of over beide ( hopelijk, lijkt mij dan sinds de reacties elkaar 'uitlokken' ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Schoolmeester spelen geef ik altijd een -1, correcties op de spelling van het artikel zelf (waarvan ik toch meer verwacht dan van de reacties daaronder) geef ik een 0 vanwege de verkeerde plaats.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:13:
[...]

Kijk een 'officieel' antwoord _/-\o_

*al weet ik nou niet zeker of dit alleen gericht is naar de eerste opmerking over de spel en tikfouten, of over de reacties daarop welke duidelijk maken dat er een forum topic is voor dat soort opmerkingen, of over beide ( hopelijk, lijkt mij dan sinds de reacties elkaar 'uitlokken' ).
Dat is inderdaad allemaal meestal een 0 waard. Tenzij de reacties belerend of aanvallend worden, dan zijn ze ongewenst.
JDVB schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:38:
Schoolmeester spelen geef ik altijd een -1, correcties op de spelling van het artikel zelf (waarvan ik toch meer verwacht dan van de reacties daaronder) geef ik een 0 vanwege de verkeerde plaats.
Spellingscorrecties (mét tussen-s, stomme spellingscontrole in Firefox...) tussen gebruikers onderling zijn inderdaad eigenlijk altijd alleen maar irritant en dus ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Blokker_1999 in 'nieuws: Britse kerkspitsen worden ingezet voor beter wifiber...
Dreamvoid in 'nieuws: Britse kerkspitsen worden ingezet voor beter wifibereik...

Zeer zeker geen +1, eerder een -1, maar logischerwijs een 0.

[ Voor 29% gewijzigd door Slavy op 19-02-2018 18:23 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Een +0 lijkt me goed genoeg voor beide reacties @Slavy; het is igg geen -1 waard.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het zijn grappen. Daarvoor geldt:
- Misplaatste en ongepaste grappen op -1
- Mislukte, offtopic en herhaalde grappen op 0
- Geslaagde ontopic grappen op +1.

Zeker de 2e vind ik daarmee wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Uurtje gewacht. Ik krijg weer een hoop -1 mijn reactie die on topic is. Als iemand anoniem wil blijven maar wel wil laten weten dat hij schatrijk is geworden met Bitcoin, proef ik meer dan naastenliefde. Helaas mag er alleen positief op gereageerd worden, vinden sommigen.

Graag jullie oordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar dit is toch zo'n zure rant, daar is geen constructieve reactie op mogelijk. Daarmee vind ik hem toch echt ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dirk schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:14:
[...]

Het zijn grappen. Daarvoor geldt:
- Misplaatste en ongepaste grappen op -1
- Mislukte, offtopic en herhaalde grappen op 0
- Geslaagde ontopic grappen op +1.

Zeker de 2e vind ik daarmee wel een +1 waard.
Tja, ik sta er qua mening heel anders in, maar laat ook maar weer zitten...iets met grappen over religie maken...

[ Voor 4% gewijzigd door Slavy op 19-02-2018 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik ben het eens met @Dirk dat de reactie van @Elefant gewoon op -1 kan.

@Slavy relegie moet ook humor kunnen hebben, maar ik snap je punt en het is lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Meg schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:34:
Ik ben het eens met @Dirk dat de reactie van @Elefant gewoon op -1 kan.

@Slavy relegie moet ook humor kunnen hebben, maar ik snap je punt en het is lastig.
Die reactie lijkt inderdaad goed te staan. Het is wel een beetje onzinnig om in dit soort reacties mensen te gaan taggen to be honest. Gebruik de tag functie liever wanneer het iets toevoegt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TimMer in 'nieuws: Flightsimbedrijf gebruikt omstreden 'drm-tool' om pirateri...

0 of -1 lijkt me. Het niveau "ze mogen wel failliet gaan" lijkt me niet gewenst,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
Klopt het dat er de laatste tijd steeds vaker van zulke account zijn die sexads spammen?
[Verwijderde gebruiker]

Alles van vandaag is -2 en liefst graag een ban (spambot/account).

Mis ik een report button op de frontpage of block ik die zelf via een adblocker ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door jdh009 op 19-02-2018 22:32 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Voor een reportfunctie op de fp zul je helaas bij de devvers moeten zijn, zie ook "Topicreport" voor de Frontpage. De spam is in ieder geval weg, die mag je een volgende keer overigens in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only* melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat jij het moreel onverantwoord vind? Ik ben het helemaal met hem eens, bedrijven die bewust dit soort illegale meuk meeleveren moeten daarvoor boeten, en als dat lijdt tot een faillissement dikke pech hadden ze maar een klantvriendelijke bedrijfsvoering er op los moeten laten.

Waarom is een bericht een lagere score gebaseerd op jouw moraal? Gaat niet of je gelijk hebt of niet, of dat je idd 'beter' alleen het 'management' kan treffen... maar ja, het is een 7 man bedrijf dus waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:06:
[...]

Omdat jij het moreel onverantwoord vind? Ik ben het helemaal met hem eens, bedrijven die bewust dit soort illegale meuk meeleveren moeten daarvoor boeten, en als dat lijdt tot een faillissement dikke pech hadden ze maar een klantvriendelijke bedrijfsvoering er op los moeten laten.

Waarom is een bericht een lagere score gebaseerd op jouw moraal? Gaat niet of je gelijk hebt of niet, of dat je idd 'beter' alleen het 'management' kan treffen... maar ja, het is een 7 man bedrijf dus waar heb je het over?
Wat ik vind, en wat jij vind is compleet irrelevant. Ik zou zeggen, koop een taart en ga het vieren 8)7

Maar goed, daar wel even over. Als het bedrijf waar jij werkt wat fout doet, mogen ze jou gelijk ontslaan. Geen probleem dus |:(

Maar on topic. Is dat het niveau wat tweakers moet worden? Ipv normale discussies alleen maar over hoe we mensen kunnen naaien? en dat wat er ook gebeurd, ze het allemaal verdienen? Dat lijkt me niet.
Ik verwacht wat meer doordachte reacties. En ja, sinds ik hier ben is dat niveau al veel vaker naar -1/0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Wat ik vind, en wat jij vind is compleet irrelevant. Ik zou zeggen, koop een taart en ga het vieren 8)7

Maar goed, daar wel even over. Als het bedrijf waar jij werkt wat fout doet, mogen ze jou gelijk ontslaan. Geen probleem dus |:(

Maar on topic. Is dat het niveau wat tweakers moet worden? Ipv normale discussies alleen maar over hoe we mensen kunnen naaien? en dat wat er ook gebeurd, ze het allemaal verdienen? Dat lijkt me niet.
Ik verwacht wat meer doordachte reacties. En ja, sinds ik hier ben is dat niveau al veel vaker naar -1/0 gezet.
Ben je beetje gefrustreerd jongen?

Ik leg je wat uit, dat jouw moraal geen enkele invloed heeft op het moderatie systeem. Ga jij lopen zeuren dat het wel zo zou moeten zijn?

En dan nog klagen over anderen 8)7

edit: -> TimMer in 'nieuws: Flightsimbedrijf gebruikt omstreden 'drm-tool' om pirateri... dikke +2 van mij, goede aanvullende informatie met link/onderbouwing. Feitelijke informatie >>>> moreel gezever

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:14
nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Melchuzz op 20-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CivLord in 'nieuws: Flightsimbedrijf gebruikt omstreden 'drm-tool' om pirater... de reden dat dit op +2 staat is precies de reden dat ik vind dat jouw reacties totaal misplaatst zijn. Je verschuilt je continu achter 'moraal' terwijl moraal absoluut nul komma nul invloed heeft en hoort te hebben, op hoe reacties gemodereerd worden.

Iemand kan iets zeggen wat ik moreel verwerpelijk vind, iets over een onderwerp als immigratie, en als hij/zij dit op een goede manier verwoordt en onderbouwd MOET ik hem toch een +2 geven ( of hoger ). Omdat wat ik moreel ergens van vind geen invloed mag hebben op hoe ik modereer.

Hoop dat het nu duidelijker is...

edit: laatste opmerking was niet van degene op wie ik reageerde, sorry voor de verwarring :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:14:
edit: -> TimMer in 'nieuws: Flightsimbedrijf gebruikt omstreden 'drm-tool' om pirateri... dikke +2 van mij, goede aanvullende informatie met link/onderbouwing. Feitelijke informatie >>>> moreel gezever
Gezien de toon van de rest van zijn post is een +2 wat overdreven. Een +1 kan ik in meegaan.

En heren @corset en @Verwijderd hou het wat beschaafder hier en minder op de man a.u.b.!

[ Voor 6% gewijzigd door TheCapK op 20-02-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Laat maar @TheCapK ik ben er klaar mee. Ik merk meer en meer dat modden niet meer wordt gedaan op objectieve data en informatie. Maar steeds meer om onderbuikgevoelens en blinde ondoordachte opmerkingen.

Erg jammer :-( Maar misschien gaat het wel een keer veranderen.

Even als beeld, in mijn optiek als je een reactie plaatst, dan onderbouw je dat met gegevens en feiten. Blind roepen "X is crap! Y is beter" of "Bedrijf Z is crap" zijn gewoon kansloze reacties.

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 20-02-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCapK schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Gezien de toon van de rest van zijn post is een +2 wat overdreven. Een +1 kan ik in meegaan.
De reden voor de plus 2 van mij is dit ->
De wereld is niet gemaakt uit "leuk", de wereld uit regels en wetgeving en die zijn er niet voor niets.
in samenspraak met de about page met hun 7 man sterke team, en de reactie daarvoor waar de legale definitie van computervredebreuk wordt geciteerd ( telt niet zwaar mee maar als achtergrond is het relevant ). De quote is precies waar het om gaat echter, en de rest is meer motivatie daarvoor ( zelfs de anekdote van zijn persoonlijke ervaring ).

+1 is ook prima hoor, maar +2 is hopelijk wel verdedigbaar? ( heb nog zitten twijfelen, had mijn reactie aangepast naar +1 maar toch weer naar +2 nu ).
TheCapK schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:07:
En heren @corset en @Verwijderd hou het wat beschaafder hier en minder op de man a.u.b.!
Dat is moeilijk bij figuren die nog steeds van zichzelf vinden dat hun mening feitelijk is en nooit aan zelfreflectie doen. Zie hierboven....

edit: bedoel, er worden feiten genoemd -> 7 persoons bedrijf, niemand die aan de bedelstaf zou raken ( niet afhankelijk van inkomen uit bedrijf ) en alsnog is het onderbuikgevoel ' ja maar denk aan al die werknemers die niks te zeggen hebben en die aan de bedelstaf raken '. Terwijl dat dus bewezen onjuist is.

Blind moreel is nog slechter als geen morele waarden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:21:
Laat maar @TheCapK ik ben er klaar mee. Ik merk meer en meer dat modden niet meer wordt gedaan op objectieve data en informatie. Maar steeds meer om onderbuikgevoelens en blinde ondoordachte opmerkingen.
Helaas gebeurt dat steeds meer. Aan ons de schone taak om dat weer zoveel als mogelijk recht te trekken. Geloof me, ik word er ook wel eens moedeloos van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ger schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Helaas gebeurt dat steeds meer. Aan ons de schone taak om dat weer zoveel als mogelijk recht te trekken. Geloof me, ik word er ook wel eens moedeloos van. ;)
Echter, als ik dan een paar posts boven kijk, hoe dat gedrag wordt goedgepraat.. dan geef ik de hoop op. Ik kan het wel blijven proberen, maar na een tijdje wordt het gewoon irritant als al het werk wat je doet vaakwordt weggepraat met het idee "lol je weet er toch niks van moreelridder"

Ik werk graag met objectieve data, niet met onderbuikgevoelens.

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 20-02-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Voor je hem op zijn rug klopt in deze specifieke zaak, welke 'feiten' heeft Corset dan aangedragen welke genegeerd worden? Geen enkele, alleen onderbuikgevoelens. Vind dit een beetje een vreemde reactie in deze context.
corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:37:
Zoals... welke objectieve data heb jij aangedragen? Ik bedoel ik zie objectieve data aangedragen TEGEN jouw moraal gebaseerde reactie, daarom staat die op een hogere score. Maar jij bent nogal overtuigd dat jij zelf informatie hebt aangedragen en ik zou graag zien dat je dit specificeert zodat ik mijn moderatie erop aan kan passen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@corset : ik zie het nergens goedgepraat worden. @TheCapK is het met jou eens dat het geen +2 is, maar vind het in tegenstelling tot jou wel een +1 waard. Prima toch? We hoeven het niet allemaal met jou (of met wie dan ook) eens te zijn. Vrijwel alle posts ontvangen een scala een moderaties en eindigen dan gewoon op de mediaan die in (natte vinger) 80-90% van de gevallen prima te verdedigen is. Uiteindelijk blijft veel gewoon arbitrair en je weet vast wel hoeveel commentaar scheidsrechters krijgen bij het sporten. :P

@Verwijderd Ik heb het (net zoals ik Corset interpreteerde) over de post in kwestie die op basis van feiten beoordeeld moet worden en niet op basis van onderbuikgevoelens. Misschien interpreteer ik het onjuist, dat kan.
Hoe dan ook is dat de boodschap: een post moet zoveel mogelijk onderbouwd of beargumenteerd worden. Hoe meer daarvan, hoe hoger de eindscore, en hoe meer onderbuikteksten, hoe lager die eindscore simpel gezegd. Daarbij is het ook de bedoeling dat degenen die moderaties uitdelen niet kijken naar of ze het eens zijn met een bericht, maar kijken naar de kwaliteit ervan. Dat is waar ik naar refereerde in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ger schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:56:
@Verwijderd Ik heb het (net zoals ik Corset interpreteerde) over de post in kwestie die op basis van feiten beoordeeld moet worden en niet op basis van onderbuikgevoelens. Misschien interpreteer ik het onjuist, dat kan.
Hoe dan ook is dat de boodschap: een post moet zoveel mogelijk onderbouwd of beargumenteerd worden. Hoe meer daarvan, hoe hoger de eindscore, en hoe meer onderbuikteksten, hoe lager die eindscore simpel gezegd. Daarbij is het ook de bedoeling dat degenen die moderaties uitdelen niet kijken naar of ze het eens zijn met een bericht, maar kijken naar de kwaliteit ervan. Dat is waar ik naar refereerde in ieder geval.
Ah maar wees dan wel specifiek want nu geef je Corset het idee dat je het met hem eens bent dat zijn bericht wel 'feitelijk' zou zijn.
ze mogen dus failliet gaan? Dus alle medewerkers die 0 inspraak hebben op deze keuzes mogen even werkeloos worden? Lijkt me niet echt een leuke actie voor ze.

Ik snap je punt zeker, maar pak dan de mensen die dit soort dingen beslissen.
Dit is de reactie in kwestie. Waarin zit hier 'feitelijke informatie'? Is totaal niet aanwezig, alleen maar onderbuikgevoel en dan ook nog totaal misplaatst gezien ->
Heb je dat bedrijf weleens bekeken?

Het is makkelijk hoor, feitenloos de emotiekaart spelen, maar dat hele bedrijf bestaat uit slechts zeven personen die allemaal dikverdieners zijn en waarvoor dit bedrijf slechts een klein hobbyprojectje is.

De wereld is niet gemaakt uit "leuk", de wereld uit regels en wetgeving en die zijn er niet voor niets.
*zit een link in die niet gekopieerd word maar linkt dus naar about page met hun zeven koppig ontwikkel team. Dit is geen multinational waar je als low level programmeur maar te doen hebt wat je vertelt word.

Als je in het algemeen vind dat er slecht gemodereerd word -> zonder twijfel ( ook door mij, maak genoeg fouten denk ik ), maar in dit geval is dat volgens mij niet aan de orde. Dus, om Corset een plezier te doen lijkt het mij wel zo vriendelijk om dit duidelijk te houden zodat hij via zelfreflectie er misschien achter kan komen waarom er volgens de regels gemodereerd is? Ik heb ook heel veel moeite gehad met sommige moderaties en vond ook dat ik gelijk had, en 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' dus ik had ook nodig dat iemand mij corrigeerde en duidelijk maakte hoe de opzet van het moderatie systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
nvm.. het is het reageren niet eens waard. Als ik dit niveau forum wil ga ik wel naar reddit/Fok/Geenstijl

[ Voor 98% gewijzigd door corset op 20-02-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:15:
nvm.. het is het reageren niet eens waard. Als ik dit niveau forum wil ga ik wel naar reddit/Fok/Geenstijl
Kijk en daarmee diskwalificeer je dus jezelf en niks en niemand anders. Onderbuik reacties zonder inhoud kan je inderdaad beter op GS uiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Soms kom je er niet uit omdat de ModFAQ nou eenmaal niet 100 % dekkend kan zijn en wat de een een +2 vind de ander een +1 vind of misschien een 0.
In de reactie waar het hier om gaat is, naar mijn idee, de ModFAQ duidelijk dat het gaat om een reactie die wat inzicht geeft en daarmee een +2 verdient. Echter: door de toonzetting is een punt aftrek zeker te verdedigen. Sommigen vinden misschien zelfs 2 punten aftrek verdedigbaar.

Als vrij snel blijkt dat de meningen hierover uiteen lopen dan heeft het geen zin om door te blijven gaan met jouw punt te verdedigen: probeer daarentegen juist eens het punt van de ander eens uit. Hierdoor zal je zien dat, al ben je het misschien niet met hem eens, het punt van de ander ook valide is en hierdoor is het makkelijker om de discussie niet uit de hand te laten lopen maar beter begrip voor elkaar op te brengen.

Als je er echt niet uitkomt met elkaar is het wel zo wijs om naar de argumenten van de Pro en PowerMods te luisteren omdat wij toch de meeste ervaring hebben met werken met het modsysteem en de interpretatie van de ModFAQ. Hierdoor is de kans dat wij er meer dan 1 punt vanaf zitten vrijwel nihil.

[ Voor 14% gewijzigd door TheCapK op 20-02-2018 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Doom op Nintendo Switch ondersteunt motion control...

-1-gevers zijn hier fout bezig.
0 kan ik nog begrijpen, omdat het weerlegd wordt, maar van mij +1 omdat het mij gewoon ontopic lijkt.
TheCapK schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:24:
Hierdoor is de kans dat wij er meer dan 1 punt vanaf zitten vrijwel nihil.
Hoort daar geen clown-smiley achter? :+

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 20-02-2018 17:54 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:47:
Verwijderd in 'nieuws: Doom op Nintendo Switch ondersteunt motion control...

-1-gevers zijn hier fout bezig.
0 kan ik nog begrijpen, omdat het weerlegd wordt, maar van mij +1 omdat het mij gewoon ontopic lijkt.
Het is gewoon een rant, de zoveelste van deze user in een Nintendo gerelateerd nieuwsbericht. Gewoon reacties uitlokken en een positief nieuwsbericht om proberen te buigen in negativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:56:
[...]

Het is gewoon een rant, de zoveelste van deze user in een Nintendo gerelateerd nieuwsbericht. Gewoon reacties uitlokken en een positief nieuwsbericht om proberen te buigen in negativiteit.
Kan zijn. Ik ga me geen users herinneren. Ik lees iedere post op zichzelf, en kwam deze tegen. :)
JOUW naam nu echter... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCapK schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:24:
Soms kom je er niet uit omdat de ModFAQ nou eenmaal niet 100 % dekkend kan zijn en wat de een een +2 vind de ander een +1 vind of misschien een 0.
In de reactie waar het hier om gaat is, naar mijn idee, de ModFAQ duidelijk dat het gaat om een reactie die wat inzicht geeft en daarmee een +2 verdient. Echter: door de toonzetting is een punt aftrek zeker te verdedigen. Sommigen vinden misschien zelfs 2 punten aftrek verdedigbaar.

Als vrij snel blijkt dat de meningen hierover uiteen lopen dan heeft het geen zin om door te blijven gaan met jouw punt te verdedigen: probeer daarentegen juist eens het punt van de ander eens uit. Hierdoor zal je zien dat, al ben je het misschien niet met hem eens, het punt van de ander ook valide is en hierdoor is het makkelijker om de discussie niet uit de hand te laten lopen maar beter begrip voor elkaar op te brengen.

Als je er echt niet uitkomt met elkaar is het wel zo wijs om naar de argumenten van de Pro en PowerMods te luisteren omdat wij toch de meeste ervaring hebben met werken met het modsysteem en de interpretatie van de ModFAQ. Hierdoor is de kans dat wij er meer dan 1 punt vanaf zitten vrijwel nihil.
Het ging over meerdere reactie's, er werd in eerste instantie alleen geklaagd dat waar hij op reageerde eigenlijk op 0 of -1 zou moeten staan, dat is al meningmodden dus terecht dat dit niet gebeurt is ( staat gewoon op + 1 ). Dan staat hij zelf op 0, welke moderatie ik ook heb gegeven, omdat hij dus alleen onderbuikgevoelens ventileert en niet met objectieve data komt ter ondersteuning. Dan wordt daar weer op gereageerd met een reactie welke ik op +2 inschat vanwege de inhoud ( al ging ik twijfelen door de intonatie, zoals eerder al aangegeven ).

Ik heb het geprobeerd, mij te verplaatsen bedoel ik, meerdere malen gevraagd of hij kon aanduiden in zijn eigen reactie waar zijn 'feitelijke informatie' dan te vinden was, juist omdat ik besef dat ik niet feilloos ben en dus een fout gemaakt kon hebben. Maar dit wordt geweigerd, dus dan wordt het wel heel moeilijk mij in deze persoon te verplaatsen :-(

En ja ik heb lopen twijfelen of ik mijn reactie aan moest passen naar +1 vanwege de intonatie, maar besloot om hem op mijn initiële +2 te houden. Hoe meer ik daar over nadenk hoe meer ik echter ook het gevoel krijg dat het toch misschien niet een volle +2 hoort te zijn en dat ik de intonatie te makkelijk naast mij neerlegde juist omdat ik het ook inhoudelijk ermee eens ben. Echter heb ik besloten om hem te laten staan omdat de mediaan waar die reactie op uit gaat komen onwrikbaar is op +1 en het dus effectief geen nut heeft om hem aan te gaan passen.

Maar deze wisseling van redenaties ( noemen ze ook wel een discussie ) heb ik dus geprobeerd te voeren met deze andere persoon, door continue maar duiding te vragen van zijn alom continue herhaalde claim dat hij 'feitelijke informatie' had gegeven. Omdat ik dacht dat een persoon welke kwam om te klagen over anderen toch ook in staat moet zijn tot enige zelfreflectie, zodat in een discussie waarin hij geconfronteerd zou worden met echte harde feiten ( 7 koppig ontwikkel team bv, sterk feit ) hij zijn eigen mening daarop kon aanpassen.

Zoals ik al zei, jammer dat dit niet mogelijk was.

Zal proberen in de toekomst mijn eigen moderaties vaker te toetsen aan mijn eigen emotionele reactie, waarschijnlijk had ik dan geen +2 gegeven maar een +1 ( denk ik... niet 100% zeker nog steeds niet :+ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Zal proberen in de toekomst mijn eigen moderaties vaker te toetsen aan mijn eigen emotionele reactie, waarschijnlijk had ik dan geen +2 gegeven maar een +1 ( denk ik... niet 100% zeker nog steeds niet :+ ).
Nutshell...emotie dus. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
sorry, maar gaan we dit soort volk nu constant de ruimte geven? Kunnen we gewoon weer on topic verder? Nogmaals @Verwijderd als je iets tegen me hebt. DM me maar, of schrijf er een tumblr post over.

Maar ga nu gewoon on topic verder zonder je zo te gedragen. Of verwacht je serieus een excuses en sorry van me? Dan kan je namelijk lang wachten. Dat is namelijk het voordeel van verschillende meningen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:31:
sorry, maar gaan we dit soort volk nu constant de ruimte geven? Kunnen we gewoon weer on topic verder? Nogmaals @Verwijderd als je iets tegen me hebt. DM me maar, of schrijf er een tumblr post over.

Maar ga nu gewoon on topic verder zonder je zo te gedragen. Of verwacht je serieus een excuses en sorry van me? Dan kan je namelijk lang wachten. Dat is namelijk het voordeel van verschillende meningen :+
Excuus nee hoor, maar ophouden met claimen dat je 'objectieve data' aandraagt en dan hard weg rennen als gevraagd word waar, dat zou je wel sieren.

Verder stel ik je opmerking van 'dit soort volk' niet op prijs.

Je mag een andere mening hebben, maar je dient je nog wel te gedragen dit is niet je achtertuin.

Verder kan je me ook gewoon negeren, ik sprak jou ook niet persoonlijk aan ( had er al weinig van verwacht na je weg rennen ).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Excuus nee hoor, maar ophouden met claimen dat je 'objectieve data' aandraagt en dan hard weg rennen als gevraagd word waar, dat zou je wel sieren.

Verder stel ik je opmerking van 'dit soort volk' niet op prijs.

Je mag een andere mening hebben, maar je dient je nog wel te gedragen dit is niet je achtertuin.

Verder kan je me ook gewoon negeren, ik sprak jou ook niet persoonlijk aan ( had er al weinig van verwacht na je weg rennen ).
1.) quote mij precies, letterlijk waar ik zeg dat mijn opmerking objectieve data had. Maar ook precies, ik wil letterlijk zien dat ik dat toegeef. (Hint alvast, dat kan je niet)
2.) Jij blijft me constant aanvallen, ook al post ik niet meer. Dat je zo zilig bezig bent.. dat zegt meer over jou dan over mij ;)

Maar ik heb een leuke dag gehad hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:37:
[...]

Echter, als ik dan een paar posts boven kijk, hoe dat gedrag wordt goedgepraat.. dan geef ik de hoop op. Ik kan het wel blijven proberen, maar na een tijdje wordt het gewoon irritant als al het werk wat je doet vaakwordt weggepraat met het idee "lol je weet er toch niks van moreelridder"

corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:21:

Even als beeld, in mijn optiek als je een reactie plaatst, dan onderbouw je dat met gegevens en feiten. Blind roepen "X is crap! Y is beter" of "Bedrijf Z is crap" zijn gewoon kansloze reacties.
corset schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:03:
[...]

1.) quote mij precies, letterlijk waar ik zeg dat mijn opmerking objectieve data had. Maar ook precies, ik wil letterlijk zien dat ik dat toegeef. (Hint alvast, dat kan je niet)
2.) Jij blijft me constant aanvallen, ook al post ik niet meer. Dat je zo zilig bezig bent.. dat zegt meer over jou dan over mij ;)

Maar ik heb een leuke dag gehad hoor! :D
Dus je geeft toe dat jij loze opmerkingen post en dan dit soort opmerking gaat maken om jezelf te kijk te zetten _/-\o_

Wordt tijd om je te gaan negeren, wil de mods niet boos maken dus was mijn laatste reactie aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:14:
[...]

[...]

[...]

Dus je geeft toe dat jij loze opmerkingen post en dan dit soort opmerking gaat maken om jezelf te kijk te zetten _/-\o_

Wordt tijd om je te gaan negeren, wil de mods niet boos maken dus was mijn laatste reactie aan jou.
Dus je kan de reactie niet posten, en ik ben de boosdoener 8)7

Fijne avond verder, ik ga lekker genieten :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Okee, dit kinderachtige wellus-nietus-gedoe is nu wel geweest, dus dat stopt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

robvanwijk in 'nieuws: Criminelen misbruikten Tesla-serverinfrastructuur voor...

Dit is "Geachte Redactie" -materiaal. Wat mij betreft maximaal een +1, maar ikzelf heb het een 0 gegeven. 27 +3's 8)7.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Er zit een hater in het spel die mij niet mag en dus maar gaat minnen:Lijkt mij gewoon prima +1, al is een 0 ook nog wel te verdedigen..

En tsja, dit is weer met twee maten meten: als je de één een +1 geeft, moet de ander het ook krijgen (wij beiden hebben immers onderbouwde reacties).Bovendien vind ik "Nou, wat ben ik blij dat ik jou niet in mijn kennissengroep heb zeg." nogal een persoonlijke aanval (al kan dat aan mij liggen).

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-02-2018 12:45 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:45:
Er zit een hater in het spel die mij niet mag en dus maar gaat minnen:Lijkt mij gewoon prima +1, al is een 0 ook nog wel te verdedigen..

En tsja, dit is weer met twee maten meten: als je de één een +1 geeft, moet de ander het ook krijgen (wij beiden hebben immers onderbouwde reacties).Bovendien vind ik "Nou, wat ben ik blij dat ik jou niet in mijn kennissengroep heb zeg." nogal een persoonlijke aanval (al kan dat aan mij liggen).
Is niet speciaal op jou gericht. Is gewoon een slechte modder... (nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HKS-Skyline in 'nieuws: Voortvluchtige beheerder Franse streamingsite moet 84...

Lijkt mij geen +2 post, als de originele pist niet verder komt dan +1. Deze post is een toelichting op de eerste.

@HMC Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

TheCapK schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Is niet speciaal op jou gericht. Is gewoon een slechte modder... (nog wel)
Alle reacties van -Hugo- krijgen sloten -1's. Nou gedraagt hij zich soms ook niet netjes op AND Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3 op de laatste paar pagina's, maar zijn posts op dit FP topic lijken mij gewoon +1, behalve die laatste blaat, helemaal onderaan.
CH4OS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:09:
HKS-Skyline in 'nieuws: Voortvluchtige beheerder Franse streamingsite moet 84...

Lijkt mij geen +2 post, als de originele pist niet verder komt dan +1. Deze pist is een toelichting op de eerste.
Een verpiscompetitie? :+

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 21-02-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hoppa! in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads via bro... (niet alleen in deze reactie)

Er wordt hier door een aantal mensen behoorlijk zwaar gemeningmod, waardoor het genuanceerde beeld in de reacties uit beeld dreigt te verdwijnen en alleen de 'DE NOS IS SLECHT!!!!!1!!' reacties op +2 blijven.

Lijkt me niet de bedoeling van het systeem.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ook een aantal reacties die op -1 staan, kunnen w.m.b. op +0.

• HMC

HMC

Pluviophile

CH4OS schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:09:

Lijkt mij geen +2 post, als de originele pist niet verder komt dan +1. Deze post is een toelichting op de eerste.

@HMC Thnx! :)
Thanks waarvoor? :D :?

Verwijderd

Zenomyscus in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads via... geen +1 0 of -1
GeoBeo in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads via bro... geen + 1 zou 0 moeten zijn want de onderbouwing danwel ontbreekt danwel het geclaimde is bewezen onjuist.
jpsch in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads via brow... geen 0 zou -1 moeten zijn, is alleen maar een beschuldiging zonder onderbouwing

en dan ikzelf, weet niet zeker of ik een -1 wel terecht is, 0 zou ik mee kunnen leven maar het was gewoon on topic bedoeld. De 0 komt door het punt aftrek dat ik mezelf zou kunnen geven vanwege de laatste zin welke niet echt uitnodigt tot een open discussie? Verwijderd in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Deze reactie staat in mijn ogen goed op +0.

Jouw reactie is inderdaad geen -1 waard maar een +0 - waar deze nu ook op staat - [~MarvTheMartian. :)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

hotabibber in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads via...
is toch gewoon +1? Misschien geen populaire gedachte, maar gewoon on topic en netjes gebracht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Hippocampus schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:57:
hotabibber in 'nieuws: NOS wil onderzoek doen naar politieke Facebook-ads via...
is toch gewoon +1? Misschien geen populaire gedachte, maar gewoon on topic en netjes gebracht.
Dat lijkt mij inderdaad gewoon een +1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mcboogerballs in 'nieuws: Rhode Island gaat misschien belasting heffen op gew...

+3? Weet dat we nog geen uur verder zijn, maar gezien het aantal +3 zie ik deze ook niet snel naar beneden gaan. Gewoon +1.

Verwijderd

Slavy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:47:
Mcboogerballs in 'nieuws: Rhode Island gaat misschien belasting heffen op gew...

+3? Weet dat we nog geen uur verder zijn, maar gezien het aantal +3 zie ik deze ook niet snel naar beneden gaan. Gewoon +1.
Nuttige aanvullende informatie, met onderbouwing. +2 is denk is verdedigbaar. ( Edit: het is zonder twijfel te kort voor een +3 imo dat zeker).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 12:59 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deadsy in 'nieuws: 'Netflix, Amazon en Google moeten inkomsten afstaan voor N...

Een inkopper lijkt mij nou niet echt +3 waardig, wel dan?

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 22-02-2018 13:12 ]

• corset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Ik heb hem een 0 gegeven.. het is een wilde beschuldiging zonder echte onderbouwing. Als er nou iets van bewijs/aanvullende info bij zat? Dan was het wat beter geweest.

Verwijderd

Luinwethion in [i]Gerucht: Apple werkt aan spatwaterdichte AirPods[/i]

Geen +3 (heb zelf maar even meteen een 0-boost misbruikt om meneer op een normale +1 te krijgen, want ik word zo langzaam aan doodmoe van de fanboy 'moderatie stemmers')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Sorry, maar ik doe het OOK binnen het uur, want papegaaimods, en zo. :X

TheSmithNL in 'nieuws: Nederlandse fabrikant presenteert 5-in-1 usb-c-hub'

Geen +2. Hoort 0 te zijn.

Edit: En al die Aliexpress-links zijn wel ontopic misschien, maar zeker geen +2.
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:23:
Luinwethion in [i]Gerucht: Apple werkt aan spatwaterdichte AirPods[/i]

Geen +3 (heb zelf maar even meteen een 0-boost misbruikt om meneer op een normale +1 te krijgen, want ik word zo langzaam aan doodmoe van de fanboy 'moderatie stemmers')
Dat is compensatiemodden, en hoort niet. Gewoon geven wat je vindt dat het waard is.

[ Voor 52% gewijzigd door HMC op 22-02-2018 17:01 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weer zo eentje die weggehaald moet worden:
Callorenda in 'nieuws: Nieuwe Signal-stichting krijgt 50 miljoen dollar van W...

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 22-02-2018 16:53 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:52:
Dat is compensatiemodden, en hoort niet. Gewoon geven wat je vindt dat het waard is.
Klopt helemaal dat wat ik doe niet netjes is, maar met alle respect, ik zie moderators (als in: de mensen die door Tweakers aangemerkt zijn als moderators) vrijwel niets meer doen met de gemelde mismoderaties, behalve het met je eens of oneens zijn, maar scores aanpassen lijken ze ondertussen niet meer te doen...

Dus ja, dan neem ik zelf maar het heft in handen, ik heb een belachelijke stapel van die boosts (100+) dan gebruik ik die maar. (ik misbruik die boosts trouwens steeds vaker / post hier steeds minder, en tot noch toe heb ik nog geen bericht gehad van het Tweakers Team of ik daar mee wil stoppen, dus voor nu ga ik lekker door...) :P

Modbreak:Ontvangen sturing is prive en behoort niet gedeeld te worden. Wanneer je het niet eens bent of meer informatie wilt kun je gewoon per DM contact zoeken waarna wij graag meer toelichting geven

[ Voor 95% gewijzigd door Bor op 22-02-2018 19:00 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dakathefox in 'nieuws: Gerucht: Apples draadloze lader AirPower komt volgende... van -1's naar +3's, wordt aardig gemeningmod hierzo.

81x -1 -> appel fenbois
22x -0 -> de 'jaja dat weten we onderhand wel' bois
45x +1 -> tja het is toch echt gewoon on topic - bois
13x +2 -> gatverdamme zeg all de -1 fanbois laten we ze even counteren - bois
14x +3 -> jakkes de -1 fanbois winnen nog steeds - fanbois

Als we er van uit gaan dat er een correcte score is, en scores een punt daaromheen nog acceptabel zijn, zouden er dan hier niet enorm veel modrechten moeten worden afgenomen :+

Ow en ja ik denk dat het gewoon een +1 hoort te zijn, maar sta open voor argumentatie anderzijds 8)
Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2