Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-06 09:58
Vlassie1980 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Voor enkele reis is die 500wh voldoende hoor.
Dan zou ik wel even een extra lader op je werk leggen. Of accu upgrade 😁
Mijn 983kWh geven ze minimum 60km aan. En dat doet de mijne ook zeker, op niveau 3 (= maximum).
Met niveau 2 ga je nog een stuk verder (80km). Een collega op ST3 doet 35+35=70km return met zulke batterij (mix van niveau 2 en 3). Voor luie dagen, laad hij soms beetje bij op het werk.

Niveau 3: gemakkelijk 40-45km/u.
Niveau 2: gemakkelijk 35-40km/u (minder ondersteuning vanaf 40).
Niveau 1: gemakkelijk 30km/u, maar vanaf dan stopt stilaan de ondersteuning. Niveau 1 gaat typisch dubbel zolang mee als niveau 3.

Met 500Wh zit je dan aan +/- 30km.

17+17 = 34km. Dus de 500Wh is net iets te klein voor maximum ondersteuning. Vooral in de winter moet je nog wat marge rekenen. Of opladen op werk in de winter. Of met niveau 2 rijden, en worst-case niveau 1 bij de allerslechtste gevallen. Maarja dat is mss niet je doel bij een SP?

Er zijn 4 batterijmaten, de 618Wh is al beter, heb je >20% meer dan 500.

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05-06 13:24
Grote kans op een boete in de bus.

Ik haalde op een fietspad de boswachter in die op een zandweg daarnaast reed in een auto.

Ik nam bewust het risico. Blijf het vreemd vinden dat iemand vanuit een diesel stationcar een boete geeft voor een elektrische fiets die 20 a 25 km/u rijdt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-06 21:19
indofk schreef op zondag 17 mei 2020 @ 00:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag eindelijk mijn Charger3 GT HS Met kiox en Rohloff op kunnen halen. Wat een geweldige combinatie is dit. Vooral de Rohloff naaf is een echte aanwinst , kost ff wat maar dan heb je een unieke combinatie van de mogelijkheid van een lage cadans bij 45km/h (75trm) weinig onderhoud en een zeer lage weerstand zodat je zeer makkelijk de 45km/h haalt. Vandaag met mijn zoontje naar de fietsenwinkel 10km verderop een fiets gekocht als vervanger voor zijn veelste kleine fiets en reed naast hem met de ondersteuning uit. Door de lage weerstand van de Rohloff naaf had ik steeds het idee dat ik de ondersteuning aan had staan , maar het display gaf toch echt "off" aan :P . Ik ga hopelijk nog veel aangename kilometers maken op deze fiets. Die ik ook als woonwerk verkeer ga gebruiken, vandaar dat ik er ook een fietstas op heb gezet, uiteraard met het MIK systeem zodat ie er makkelijk op en af gehaald kan worden. Moet zeggen dat de kleur bijzonder goed overeenkomt.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pfff......

Ik heb ongeveer 100km mogen genieten van mijn Riese&Muller Charger3 met rohloff naaf....

Moet zeggen dat de fiets echt heerlijk fietst zeker in combinatie met de Rohloff , als ik wind mee heb of in iedergeval niet tegen dan rijd ie zelfs met ondersteuning uit nog heerlijk en haal ik met gemak de 30km/h.

Tot zover het positieve.

Gisteren was ik onderweg naar mijn dealer om mijn vergeten zonnebril op sterkte op te halen ( die er overigens niet lag) toen ik nog zo'n 500 meter moest gaan voor ik er was en op standje toer zo,n 28km/h reed voelde ik in eens de ondersteuning afnemen.

Ik keer op mijn display of er iets te zien was maar geen bijzonderheden. Op dat moment begon er onder mij een scheurend knerpend geluid tegelijk met het geluid begon ie in eens erg zwaar te trappen dus ben ik meteen gestopt. Ik zag geen foutmelding op het display en omdat als ik de fiets vooruit duwde er geen weerstand optrad heb ik besloten om verder naar de dealer te lopen( Ik wou niks verder kapot maken )

Toen ik aankwam en mijn verhaal deed , hing ie de fiets op en belde hij de monteur op die in de andere vestigingen bezig was. Die vertelde aan hem dat ie de walk assist moest aanzetten ( kennelijk om te kijken of de moter het deed) toen de moter ging draaien en ik het krerpende en scheurende geluid weer hoorde en
De verkoper de knop ingedrukt bleef houden ( denk dat het een verkoper was) liep ik naar de fiets om te horen of het geluid vanuit de motor kwam. Toen ik dichterbij kwam zag ik allemaal aluminium schaafsel naar beneden vallen te hoogte van de achternaaf.

Vertelde hem dat ie die knop meteen moest loslaten omdat die het alleen maar erger maakten.

Het schaafsel kwam van wat ik denk de borg moer is die de achterrand wiel vast moet houden. Die was kennelijk losgekomen en tegen het frame (het pas/stelstuk ) gekomen en doordat hij de motor het wiel liet ronddraaien schaafde hij de borg moer tegen het passtuk af.
Het tandwiel zat trouwens ook los ( wat uiteraard lochish is als de borg moer los is gekomen) er zat een speling van bijna een centimeter op.

De verkoper heeft mij meerdere malen zijn excuses aangeboden omdat dit nooit zou mogen gebeuren en gaf aan dat de monteur pas zaterdag weer in deze vestiging zou zijn en zeker omdat de fiets nog helemaal nieuw is de fiets aan het einde van de dag mee zou nemen naar de andere vestiging zodat deze vrijdag nagekeken ben gerepareerd kon worden.

Uiteraard vind ik het zeer onprofessioneel dat hij zo met mijn fiets omgegaan is maar iedereen maakt fouten en hoop dat hij /ze er van leren.

Gelukkig is de moer niet tegen het frame zelf geschaafd maar op het pas/stel stuk . Ik neem aan dat ze die niet op voorraad hebben maar eis wel dat dit ook vervangen moet worden.

[Voor 16% gewijzigd door indofk op 21-05-2020 19:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bjp
Da's pech! Gelukkig nog helemaal nieuw, FM moet het in orde zetten, garantie en zo.

Wel weer wat tijd verloren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05-06 13:24
Begrijp ik nu goed dat het probleem is ontstaan omdat de borging van de achternaaf faalde?

Ik merk wel dat ook dure fietsen (6000- 7500EUR) enorm onderhoudsgevoelig zijn "per km" in vergelijking met mijn trouwe autootje (8990EUR) die ik voorheen gebruikte voor dezelfde afstand.

Stel je rijdt met je nieuwe Aygo bij de dealer weg en na 100km moet de hele versnellingsbak vervangen worden omdat er een borgmoertje is geknapt.

[Voor 39% gewijzigd door BertV op 22-05-2020 08:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06-06 10:04
BertV schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:43:
Begrijp ik nu goed dat het probleem is ontstaan omdat de borging van de achternaaf faalde?

Ik merk wel dat ook dure fietsen (6000- 7500EUR) enorm onderhoudsgevoelig zijn "per km" in vergelijking met mijn trouwe autootje (8990EUR) die ik voorheen gebruikte voor dezelfde afstand.
Bovenstaande fiets zou vrij onderhoudsvrij moeten zijn met die naaf in combinatie van die riem. Maar daar leg je dan wel heel veel pegels voor neer.

Balen, maar fm moet dit inderdaad in orde maken. Laat je niet ontmoedigen door een valse start, lijkt me verder een prima fiets en je hebt gewoon pech.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BertV schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:43:

Stel je rijdt met je nieuwe Aygo bij de dealer weg en na 100km moet de hele versnellingsbak vervangen worden omdat er een borgmoertje is geknapt.
Dit zijn fouten vanuit de fabriek dan wel in elkaar zetten bij de FM. Dat kan je bij auto's ook hebben. Zo hebben we thuis ooit een nieuwe Volkswagen golf gehad waarbij binnen 200km de remdruk wegviel door een losgeschoten hydraulische leiding..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indofk
Ik raak zeker niet ontmoedigen en ga er vanuit dat de dealer het verder profesioneel zal oppakken en de onderdelen zal vervangen.
Riese en Muller zegt in hun pr praatje dat ze alle fietsen rijklaar leveren en dat slechts het stuur en verder afstellen op persoonlijke voorkeur nodig is.Ik neem aan dat een dealer een een extra check doet op bepaalde punten, of die borgmoer daar ook onder valt dat weet ik niet maar volgens mij zouden ze dan eerst het wiel weer moeten losmaken om het aandraaimoment van 30nm te controleren

Op een duits forum wordt al bevestigd wat voor mij al duidelijk was dat de borg moer niet het juiste aandraaimoment heeft gehad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indofk
Ik kon zojuist mijn fiets ophalen, ze hebben de borgmoer vervangen, ik heb wel gevraagd of ze bij de volgende onderhoudsbeurt ook de verwisselbare ashouder willen vervangen omdat ie licht beschadigd is.

En dat gaan ze doen.

overigens gaven ze aan dat het niet de eerste keer is dat bij een rolhoff naaf in combinatie met een belt de moer los raakt, alleen ze hebben nog nooit gehad dat het zo ver los was geraakt als bij mij.

Heb ze geadviseerd om de fietsen met Rohloff naaf in hun belang toch maar vooraf te controleren of ie goed vast zit. Nu zijn ze er toch aardig mee bezig geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• indofk
Kwam net dit artikel tegen van een losgeraakte stuur/voorvork bij een stromer. Vraag me af of hier niet dramatisch amateuristisch aan geknutseld is. Lijkt mij toch niet zo maar kunnen?
Het kan dus nog veel gekker dan een borgmoer die los loopt🤔

• bjp
Dat lijkt op de ST1 Anniversary Launch Edition - nu vrees ik voor mijn ST1

Edit: Anniversary -> Launch

[Voor 25% gewijzigd door bjp op 23-05-2020 19:45]

• indofk
bjp schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:55:
Dat lijkt op de ST1 Anniversary Edition - nu vrees ik voor mijn ST1
Denk niet dat je veel zorgen moet maken dat dit jou ook zal gebeuren . Dat een komplete voorvork en stuur as van elkaar tijdens een rit van elkaar kunnen loskomen zonder dat je het bij voorhand in de gaten hebt dat gaat er bij mij niet in.
Ook al ziet het er op de foto's wel uit alsof dit wel het geval is. Zou het verhaal hier achter wel eens willen weten.
Misschien iemand op dit forum die er meer van weet.

• E-Rick
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-06 18:46

E-Rick

I love it :7

Hier het verhaal van de afgebroken voorvork: https://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?p=82348#p82348

De eigenaar is aardig beurs maar zo te lezen niet gevaarlijk gewond.

Volgens de eigenaar is de fiets 2,5 maand oud met 1200 km op de teller. Verderop in het topic staat ook nog een detailfoto van de breuk.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indofk
quote]Saab900 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Wellicht dat deze terugroepactie ermee te maken heeft:

https://www.stromerbike.com/nl/vrijwillige-terugroepactie-st5
[/quote]

Dit las ik zojuist op het grote elektrische fietsen topic
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True