Na lang dit topic meegelezen te hebben wou ik ook maar eens mijn ervaring delen van mijn speed pedelec
Ik rij nu al 1.5 jaar met een Flyer Upstreet 5.1 45km/u en heb toch wel al paar problemen ondervonden.
Op 4000km was er ineens een probleem met mijn claxon, deze ging ineens willekeurig tuuten tot op een bepaald moment dat hij non stop begon te claxon eren. Hier heb ik dan de kabels afgesnokt om het te laten stoppen
Voor dit probleem heeft hij ~3 weken bij de fm gestaan. Dit was blijkbaar een gekend probleem bij de flyer fietsen en als oplossing wordt de claxon op een ander voltage gestoken (zo werd het mij toch uitgelegd)
Alles was dan opgelost zogezegd.. Bij deze rij ik weg van de fm en na nog geen 100meter valt de fiets uit. Geen leven meer in te krijgen. Dus ik terug naar de fm gestapt. Zo was ik hem direct nog een weekje extra kwijt. Probleem volgens de fm was hier dat de batterij in kortsluiting gegaan is. Dit werd gelukkig allemaal in garantie hersteld.
Denk na ongeveer 7000km begon de fiets terug aardig te doen, deze begon op willekeurige momenten gewoon uit te vallen tijdens het fietsen, ik moest dan telkens stoppen en de fiets terug aanzetten. Meerdere keren ging de fiets zelf niet volledig aan, toen kwam het laadbalkje erop, ging hij tot 25% en viel dan terug uit. Dit herhaalde zich tot ik de batterij eruit haalde en er terug instak.
heb ik gemeld bij de fietsenmaker toen ik hem binnen stak. Paar dagen kwijtgeweest en zei dat het gemaakt was (mooi niet dus) want het probleem bleef zich spijtig genoeg voordoen.
Ik rij elke dag met mijn fiets naar het werk, maar als de laadpunten in de fietsenstalling volstaat, dan zet ik hem tussen de gewone fietsen en haal ik mijn batterij eruit om op te laden, en maar goed dat dit gebeurd is want het is zo dat ik ineens zag dat mijn batterij aan het smelten/verbranden was
Er moet dus ergens al de hele tijd kortsluiting geweest zijn in de batterij, en dat is waarschijnlijk ook de reden van het willekeurig uitvallen van de fiets. Wat ik niet snap is dat mijn fm dit gemist heeft..
Door dit voorval staat mijn fiets nu al
3 maand bij mijn fm. Er kwam gelijk geen progressie in. Dan zo maar beginnen bellen hoe het nu eigenlijk zat. Hun uitleg was dat ze nog op antwoord wachten van Flyer zelf.
Later deed volgens hun Flyer moeilijk om mij een nieuwe batterij te geven omdat ik al eens een nieuwe gekregen heb, ookal is deze nog in garantie.
Nuja, fm zei dat mijn fiets zou klaar zijn vorige week, maar kijk, tot op deze wacht ik nog altijd op een berichtje dat mijn fiets klaar is. Vandaag toch nog eens terug bellen..
Al bij al leuke fiets voor mee te rijden, kan wel geen 40km ver rijden op de hoogste stand.
De enviolo naaf heeft ook vele problemen. Op de hoogste versnelling is mijn kadans zo verschillend, deze kan variëren van 78 tot 94rpm bij 43-44km/u
Voor de rest motorisch gelukkig nog geen problemen gehad, heeft nu toch al 10.000km op de teller. Maar ik hou mijn hart ervoor vast eens ik hem terug heb van de FM