Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:

• 377973
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

Vlassie1980

Alles over speed pedelecs met een kenteken.
Dus geen zelfbouw en opgevoerde e-bikes!

Besluit proces over nieuwe wetgeving speed pedelec via WOB (hele grote pdf!):
https://www.rijksoverheid...+de+weg+doc+420+-+496.pdf

Speed pedelec groep der lage landen: (wordt lid van die club want we zijn echt heel goed bezig maar hebben meer gewicht nodig!)
https://www.facebook.com/groups/1282296218454509/

[Voor 99% gewijzigd door 377973 op 31-05-2017 13:43]

• Vlassie1980
Vanaf nu gaan we inderdaad hier discussieren over de Speed Pedelec. Ik zal even met mowikan afstemmen hoe we de TS in gaan vullen.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
@Anoniem: 1295042 Op je 'vraag' uit t andere topic je kan dan net als de motor overal tussendoor kruipen.
Alleen de vraag is natuurlijk hoe 'veilig' is dat...

Ik vraag mij eerder af of een regel in de zin van binnen benieuwde kom 25km en dus gewoon op t fiets pad en buiten bebouwde kom wel snelheid en gewoon op fietspad.
Want veel 'sneller' verkeer mag daar ook ' gewoon' op t fietspad en ik denk dat het de veiligheid ten goede kan komen op deze manier?
T gros op een speed e bike zie ik binnen de bebouwde kom ook niet als een gek voorbij komen.
Terwijl men daarbuiten wel gebruik maakt van de snelheid maar wel kijkt waar t kan.

Maar ik ben van mening dat er een kleine groep is geweest die het verpest voor de normale gebruikers.

Ik zelf heb een gewone e bike maar volg deze wetgeving met interesse en verbazing.

• 377973
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:30:
@Anoniem: 1295042 Op je 'vraag' uit t andere topic je kan dan net als de motor overal tussendoor kruipen.
Alleen de vraag is natuurlijk hoe 'veilig' is dat...

Ik vraag mij eerder af of een regel in de zin van binnen benieuwde kom 25km en dus gewoon op t fiets pad en buiten bebouwde kom wel snelheid en gewoon op fietspad.
Want veel 'sneller' verkeer mag daar ook ' gewoon' op t fietspad en ik denk dat het de veiligheid ten goede kan komen op deze manier?
T gros op een speed e bike zie ik binnen de bebouwde kom ook niet als een gek voorbij komen.
Terwijl men daarbuiten wel gebruik maakt van de snelheid maar wel kijkt waar t kan.

Maar ik ben van mening dat er een kleine groep is geweest die het verpest voor de normale gebruikers.

Ik zelf heb een gewone e bike maar volg deze wetgeving met interesse en verbazing.
Dat moet wel een hele kleine groep geweest zijn want er zijn er maar 10.000 in Nederland :)
Ik heb de besluitvorming bestudeerd op het ministerie via Wob en het is allemaal zeer matig gedaan.
https://www.rijksoverheid...+de+weg+doc+420+-+496.pdf

[Voor 8% gewijzigd door 377973 op 31-05-2017 13:40]

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
Ik kom meer nette speeders tegen dan de asociale die gewoon door crost en met niks en niemand rekening wenst te houden.
En juist die tweede groep verpest een hoop denk ik zo over de nette rijders word niet geklaagd.

En over het rijden op de autoweg dat gaat vast en zeker voor meer ongelukken zorgen.
Als ik zie op de plekken waar geen fietspad is en je word gepasseerd door auto's hoe gevaarlijk dat soms is...
De afgelopen weken heb ik enkele keren gehad dat ik in geen gevaarlijke situatie belande buiten mijn schuld om.
En dan zit ik dus op een normale e bike dus ik begrijp geheel dat de speeders er niet om staan te springen.
Ik zou eerder hopen dat men regels gaat gebruiken net zoals met auto rijden.
Dus snelheids aanpassingen zodat je ook als speeder veilig op weg kan.

Ik ga dit dus zeker met veel interesse volgen en hoop van harte dat er geen grote ongelukken gaan gebeuren....

• 377973
  • Niet online
Roos79 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:50:

En juist die tweede groep verpest een hoop denk ik zo over de nette rijders word niet geklaagd.
Dit is niet wat ik lees in de besluitvorming bij het ministerie en ook niet wat ik vaak hoor.
Ik hoor voornamelijk veel klachten over scooters op het fietspad. Daar zijn er ook 700.000 van...

En ja er gaan doden vallen. Ik heb al video opnamen gezien die ivm het swov onderzoek zijn gemaakt.
Dus ik blijf voorlopig op fietspad.

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03 23:09
Ach ik fiets zonder trapondersteuning ook 25 tegen de wind in en 35/40 met de wind mee. Dus wat dat betreft.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-03 16:28

BertV

Handgemaakt

gniffel momentje van een nieuwe s-pedelecer. Vliegje kapot gereden, incl. gele drap op mijn bovenarm.

Levensbron Gelderland

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Er is nu heel veel ophef over de nieuwe regels per 1 Juli. Maar hoe groot is het probleem nu eigenlijk echt? Op mijn 45KM enkele reis woon-werk route kom ik twee stukjes tegen van beide ongeveer 500M waar ik over een gewoon fietspad rijd. Verder is er overal een bromfietspad, of fiets ik sowieso al op de weg ivm totaal ontbreken fietspad. Op die twee stukjes moet ik straks officieel dus op de rijbaan (maar pakkans 0 als je daar geen 45 rijdt). Is mijn route nu zo uniek en hebben anderen wel een enorm probleem?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-03 10:58
Afhankelijk van de route die ik kies rijdt ik over een aantal kilometer niet verplicht fietspad door het bos. Het is de kortste een mooiste route, dus ja dat is wel jammer dat ik daar niet meer mag rijden.

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-03 20:15
Devil schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:46:
Er is nu heel veel ophef over de nieuwe regels per 1 Juli. Maar hoe groot is het probleem nu eigenlijk echt? Op mijn 45KM enkele reis woon-werk route kom ik twee stukjes tegen van beide ongeveer 500M waar ik over een gewoon fietspad rijd. Verder is er overal een bromfietspad, of fiets ik sowieso al op de weg ivm totaal ontbreken fietspad. Op die twee stukjes moet ik straks officieel dus op de rijbaan (maar pakkans 0 als je daar geen 45 rijdt). Is mijn route nu zo uniek en hebben anderen wel een enorm probleem?
Ik denk dat je inderdaad je eigen gelukkig mag prijzen. In de plaats Etten-Leur moet ik dus noodgedwongen op de weg gaan fietsen waar erg veel vrachtwagens van diverse nationaliteiten rijden. Er ligt een prachtig fietspad naast wat perfect ook is voor de speed pedelec. Daar fiets ik dus ook met zo'n 27 a 28 km/h. Het is op die weg daar levensgevaarlijk om daar te gaan fietsen met max 40km/h.
Nee ik neem daar echt wel het fietspad. :)

• Vlassie1980
Dat is echt per persoon verschillend en compleet afhankelijk van de route. Voor mij is de impact vrij laag. Mijn route naar het werk is een enkeltje van 26 km, daarvan zou ik ongeveer 300 meter op de rijbaan moeten rijden. Dit doe ik dus niet en blijf op het fietspad rijden met lagere ondersteuning en zit dan even tijdelijk op de 30 km/u.

Verder rijdt ik wel door een gebied waar alleen fietsen mogen komen en geen snorfietsen/bromfietsen. Maar zelfs daar rijden ze gewoon af en toe met een scooter dus de pakkans is zeer klein.

Kan me wel voorstellen dat er ook routes zijn waar je er minder blij van wordt en vergeet niet dat de ene speed pedelec de andere niet is. Zo kan je met een Stromer ST2 nou eenmaal makkelijker een hogere kruissnelheid aanhouden als met een Bosch speed pedelec met naafversnelling. Die trappen zwaarder en de kilometers op het display kloppen ook niet waardoor de ondersteuning eerder stopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
BertV schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:00:
gniffel momentje van een nieuwe s-pedelecer. Vliegje kapot gereden, incl. gele drap op mijn bovenarm.
Vanmorgen een soortgelijke ervaring, kreeg op mijn keel opeens een hele harde tik. Waarschijnlijk een bromvlieg, bij of hommel ofzo. Ben blij dat ik altijd een zonnebril op heb 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 377973
  • Niet online
Ik woon in Almere met 500km prachtige fietspaden en dreven voor auto's waar nergens 50km gereden wordt. Het is levensgevaarlijk hier! mag ik strak met max 30km tussen rijden.

kijk maar: YouTube: Fietsen tussen auto's

[Voor 7% gewijzigd door 377973 op 01-06-2017 08:58]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Mooi filmpje, zou hem wel flink inkorten anders kijkt bijna niemand hem af denk ik. Laatste stuk is juist zo interessant, de politie vindt het dus ook onverantwoord.

• Vlassie1980
Denk dat we ons ook bewust moeten zijn dat we een niche product hebben waar amper aandacht voor is en ook geen prio heeft.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 14:17
*knip*, dat hoort hier niet thuis

[Voor 114% gewijzigd door Perkouw op 02-06-2017 08:45]

• 377973
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:13:
Denk dat we ons ook bewust moeten zijn dat we een niche product hebben waar amper aandacht voor is en ook geen prio heeft.
Nee in gesprekken met het ministerie I&M en met andere overheden zien ze de pedelec als het grote ding als het gaat om vernieuwing in mobiliteit. Vandaar dat ze nu de regels ook zo strak hebben gezet.

• 377973
  • Niet online
Ik heb nodig een Groningse Speed pedelec rijder graag in DM!
Zie: https://www.facebook.com/...notif_id=1496306964480499

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-03 09:22

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Gister mijn gele plaat binnen gekregen.
Vanavond er op zetten en eens kijken wat er gaat gebeuren.
Heb wel het idee dat op het fietspad de aanbevolen manier zal worden

O ja, die motor is verkocht om plaats te maken voor een R+M cruiser.
10 KM naar mijn werk (Nijmegen) gaat nu sneller op de electrische fiets dan de motor.

aanvulling:
Er is een hoop gepraat over dat de pedelec op de weg MOET.
De overheid geeft echter iets anders aan
Van de Rijksoverheid website
Als bestuurder moet u zich ook houden aan de regels voor bromfietsen. U mag:

45 kilometer per uur op de rijbaan;
30 kilometer per uur op het bromfietspad binnen de bebouwde kom;
40 kilometer per uur op het bromfietspad buiten de bebouwde kom.
Iets verder in het verhaal melden ze niet bromfietspad maar "fiets/bromfietspad"
Maximumsnelheid speed-pedelec
Voor een speed-pedelec gelden de volgende maximum-snelheden:

Op de rijbaan 45 km/u;
Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom 40 km/u;
Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom 30 km/u.

[Voor 91% gewijzigd door bwt op 01-06-2017 15:37]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• BertV

BertV

Handgemaakt

bwt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:
O ja, die motor is verkocht om plaats te maken voor een R+M cruiser.
10 KM naar mijn werk (Nijmegen) gaat nu sneller op de electrische fiets dan de motor.

[...]
Hier (wellicht) van hetzelfde.

Ik heb met dit mooie weer al de accu uit mijn motorfiets gehaald omdat ik niet meer rij. :X
Naar 20 jaar fanatiek gereden te hebben gaat het me, na de nodige Europese misstappen (Ducati, BMW), echt te veel kosten.

Er komt nog een jaarlijkse motorvakantie aan met mijn vader, traditie. Alleen #^%$! moet er weer een vermogen naar onderhoud. Ik ga huren.

Levensbron Gelderland

• bwt

bwt

BertV schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Hier (wellicht) van hetzelfde.

Ik heb met dit mooie weer al de accu uit mijn motorfiets gehaald omdat ik niet meer rij. :X
Naar 20 jaar fanatiek gereden te hebben gaat het me, na de nodige Europese misstappen (Ducati, BMW), echt te veel kosten.

Er komt nog een jaarlijkse motorvakantie aan met mijn vader, traditie. Alleen #^%$! moet er weer een vermogen naar onderhoud. Ik ga huren.
Klinkt heel erg vergelijkbaar.
ik heb 28 jaar gereden. (japans)
Was laatste jaren alleen maar woon/werk verkeer 10 heen en 10 terug. Vroeger 10 heen en 40-50 terug met omwegen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-03 16:53
bwt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:
Er is een hoop gepraat over dat de pedelec op de weg MOET.
De overheid geeft echter iets anders aan
Van de Rijksoverheid website

[...]

Iets verder in het verhaal melden ze niet bromfietspad maar "fiets/bromfietspad"

[...]
De regel is in de basis heel simpel (artikel 6 RVV):
1 Bromfietsers gebruiken het fiets/bromfietspad.
2 Zij gebruiken de rijbaan indien een fiets/bromfietspad ontbreekt.

Een fiets/bromfietspad wordt aangeduid met bord G12a. Daarnaast worden borden D103 en D104 gebruikt om aan te geven waar bromfietsers op de rijbaan moeten en er weer vanaf.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

karazz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:06:
Als ik terug kijk hoeveel ik mijn Specialized Turbo S dit jaar tot nog toe gebruikt heb is het verstandiger om hem te verkopen helaas. Afgelopen november nieuwe 691 Wh accu aangeschaft (bon aanwezig)

Het betreft dit model, alleen dan met spatborden en bagagedrager erop.
[afbeelding]
Een mooi , zeer uitgebreid review over deze s-pedelec lees ik:
http://www.mtbsnake.nl/Bi...alized-Turbo-S-300512.pdf

[Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 02-06-2017 08:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
Die Specilazed Turbo S heb ik altijd al een mooi model gevonden. Lekkere agressieve kleur, strakke vormgeving en achterwielaandrijving.

Ze hebben nu de opvolger uitgebracht: De Specialized Turbo Vado:

Deze heeft een middenmotor van Brose... Ik snap niet waarom ze voor een middenmotor zijn gegaan, geeft alleen maar meer slijtage op de ketting. Uiterlijk vind ik ook minder als het eerste model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Vlassie1980 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:37:
Die Specilazed Turbo S heb ik altijd al een mooi model gevonden. Lekkere agressieve kleur, strakke vormgeving en achterwielaandrijving.

Ze hebben nu de opvolger uitgebracht: De Specialized Turbo Vado:
[afbeelding]

Deze heeft een middenmotor van Brose... Ik snap niet waarom ze voor een middenmotor zijn gegaan, geeft alleen maar meer slijtage op de ketting. Uiterlijk vind ik ook minder als het eerste model.
Uiterlijk is inderdaad minder mooi dan voorheen. Maar... wellicht ziet Specialized ook in dat de middenmotor de betere oplossing is. :P Ik denk dat ze zich veel richten op sportief en heuvelachtig, daar is de middenmotor de beste keuze.

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlassie1980
BertV schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Uiterlijk is inderdaad minder mooi dan voorheen. Maar... wellicht ziet Specialized ook in dat de middenmotor de betere oplossing is. :P Ik denk dat ze zich veel richten op sportief en heuvelachtig, daar is de middenmotor de beste keuze.
Ik sta er zo in:

Speed-pedelec: Altijd achterwielmotor, meestal 500/600 Watt en minder slijtage op ketting.
E-mountainbike: Altijd middenmotor, meer koppel tot je beschikking

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik ben motorfietsen gewend, met onderhoudsbeurten van 600 tot 1200 euro.
Als het allemaal moet afhangen van het vaker vervangen van de ketting van 11,-?

man, wat een geld-put is dat, die motorfietsen. :(

[Voor 15% gewijzigd door BertV op 02-06-2017 09:24]

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlassie1980
BertV schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:22:
Ik ben motorfietsen gewend, met onderhoudsbeurten van 600 tot 1200 euro.
Als het allemaal moet afhangen van het vaker vervangen van de ketting van 11,-?

man, wat een geld-put is dat, die motorfietsen. :(
Meh.... Als je ketting op is moet je ook gelijk je cassette vervangen. Dus die 11 eurie van je gaat niet op :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwt

bwt

Maar het is nog altijd geen 600-1100 euro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Mystikal

It never hurts to help

zonnefreak schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Ik denk dat je inderdaad je eigen gelukkig mag prijzen. In de plaats Etten-Leur moet ik dus noodgedwongen op de weg gaan fietsen waar erg veel vrachtwagens van diverse nationaliteiten rijden. Er ligt een prachtig fietspad naast wat perfect ook is voor de speed pedelec. Daar fiets ik dus ook met zo'n 27 a 28 km/h. Het is op die weg daar levensgevaarlijk om daar te gaan fietsen met max 40km/h.
Nee ik neem daar echt wel het fietspad. :)
Welke weg is dat? (als mede Etten-Leurenaar). Schoonhout/Plantijnlaan/Rijsdijk?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apt
BertV schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Een middenmotor is een betere keuze als je echt wilt mountainbiken. Waar je vanuit stilstand een groot moment wilt ontwikkelen. Denk aan echt steile hellingen op. Dan is de gewichtsverdeling van een middenmotor, samen met het grote moment bij lage omwentelingen een groot voordeel. Maar dan hebben we het dus echt over mtb'en. Ik heb pas in de Eiffel met mijn ST2 een tocht van 100 km gemaakt over smalle paden, met grind en heuvels en daar gaf de ST2 echt geen krimp. Dus als je lekker door de heuvels wilt fietsen heb je echt geen middenmotor nodig.

Als ik een fiets met rekjes en spatborden zie gaat het dus sowieso al niet om echt MTB'en maar om touren of te forensen, waarbij een achtermotor m.i. de betere oplossing is.

Dus ja ik snap dat Haibike een middenmotor toepast op zijn MTB's. Check de X'duro. Maar op deze forensenfiets van vind ik het echt niet de beste keuze. Het is gewoon een keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

De Stromer is een Zwitsers product, met achterwielmotor dus bij uitstek geschikt voor berghellingen, maar neem nou bijv. de Giant E+ 0 serie met een voor- en achter derailleur die in mijn ogen nog meer geschikt is voor steile hellingen! Die zou, zeker gezien de prijs mijn voorkeur hebben.

[Voor 83% gewijzigd door racinfo op 04-06-2017 08:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

Stoney3K

Flatsehats!

Het is straks toch zo dat speedbikes gelijk gesteld worden aan bromfietsen met geel kenteken, dus ook verplicht helm op en rijbewijs?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 30-03 14:17
racinfo schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 12:45:
[...]

Dan mag dat van mij ook weer weg; ik probeerde het al maar helaas is mijn bericht gelockt?
Excuses

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlassie1980
Stoney3K schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Het is straks toch zo dat speedbikes gelijk gesteld worden aan bromfietsen met geel kenteken, dus ook verplicht helm op en rijbewijs?
Klopt, met de uitzondering dat een speed pedelec gebruiker een speciale helm mag dragen en geen integraalhelm verplichting heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonnefreak
Mystikal schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Welke weg is dat? (als mede Etten-Leurenaar). Schoonhout/Plantijnlaan/Rijsdijk?
Nee ik fiets op en neer tussen Roosendaal en Etten-Leur

Vanaf de Irenestraat in St Willebrord steek ik de snelweg over en kom dan uit op de Nijverheidsweg, ga daar rechtsaf tot aan de grote Rotonde. Die steek ik rechtdoor over en van daaruit ga ik de Roosendaalseweg op richting het centrum tot aan de bisschop Molenstraat.

Heel deze weg is voorzien van een prachtig fietspad gelegen naast de weg, maar ik mag daar dus officieel niet meer rijden nu. |:(

Misschien heb jij nog goede ideeën ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polling
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-02-2022
Ik begreep wel dat een achterwielmotor bij lange, niet te snelle beklimmingen last krijgt van oververhitting. Daar hebben niddenmotoren geen last van. En dan is de Brose ook nog eens een heerlijk soepele en stille motor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apt
Bij goede achterwielmotoren is dat volgens mij geen issue. Ik wil niet meteen stromer roepen, maar goed, daar rijdt ik zelf nu eenmaal op en ik lees al een jaar mee op het stromerforum (.ch). Daar zitten veel Zwitsers en Duitsers die in de bergen en heuvels wonen. Ik hoor daar geen klachten over oververhitting bij omhoog rijden.

Volgens mij houdt een achterwielmotor niet van hele lage toerentallen (wielomwentelingen) met een lage kadans (trapperomwentelingen). Dat krijg je eerder op stijle helling zoals bij MTB'en in de bergen. Een alpencol op rijden met een gangetje van 20 km/h zou echt geen probleem mogen zijn. Misschien ook wel harder.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Stoney3K schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Rijbewijs was al verplicht, want nu is het een snorfiets. Helm wordt inderdaad ook verplicht, maar dat is zowieso erg verstandig als je 45 gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:49

t_captain

Moderator General Chat
Je hebt speed pedelecs met helm en bromfietskeken, 45 km/h.

Is er in de liggietsen-sector ook wat snellers te krijgen? Motorkenteken en 100 km/h, dat werk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Vlassie1980 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Vanmorgen een soortgelijke ervaring, kreeg op mijn keel opeens een hele harde tik. Waarschijnlijk een bromvlieg, bij of hommel ofzo. Ben blij dat ik altijd een zonnebril op heb 8)
Geloof het of niet, maar ik heb met de ST2 een andere ervaring. @ 46km/h ineens een flinke tik op mijn lip, en er zit een insect op mijn lip, wat vanwege de winddruk niet weg kan. Voordat ik het insect met mijn hand weg heb kunnen vegen, word ik in mijn lip geprikt :( Dank je wel, wesp :/ Ik schrok toch wel even. Blij toe dat het stomme beest niet in mijn mond vloog, ik merk toch dat ik best vaak met mijn mond open rijd. Weet niet of dat herkenbaar is :P

Goed idee btw, een eigen topic :Y

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlassie1980
Sparhawk schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:40:
[...]

Geloof het of niet, maar ik heb met de ST2 een andere ervaring. @ 46km/h ineens een flinke tik op mijn lip, en er zit een insect op mijn lip, wat vanwege de winddruk niet weg kan. Voordat ik het insect met mijn hand weg heb kunnen vegen, word ik in mijn lip geprikt :( Dank je wel, wesp :/ Ik schrok toch wel even. Blij toe dat het stomme beest niet in mijn mond vloog, ik merk toch dat ik best vaak met mijn mond open rijd. Weet niet of dat herkenbaar is :P

Ouch.... Dat is wel een hele aparte ervaring.
Toch maar een helm met vizier dan 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonnefreak
Sparhawk schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:40:
[...]

Zeker wel herkenbaar. Heb al regelmatig wat vliegen achter in mijn keel gehad. Neem tegenwoordig een flesje water mee om het door te kunnen spoelen, maar is inderdaad soms wel vervelend.
Maar een wesp in je keel kan eigenlijk wel gevaarlijk zijn zeg.
Misschien zo'n bescherm mondkapje voor schadelijke dampen 7(8)7

Ziet er alleen niet uit :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

...met nat weer maken mijn schijfremmen het geluid van een remmende intercity.

Dat werkt beter dan *ting!*.

Alleen durfde een oud vrouwtje niet over te steken bij een zebrapad toen deze machinist aan kwam. _O-

[Voor 32% gewijzigd door BertV op 06-06-2017 16:14]

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apt
@BertV: Durf ik ook niet als ik niet weet of je stopt.

@Vlassie1980 de vizieren die ik ken (kask etc) komen niet bij de mond. Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk met dichte mond te fietsen, of alleen uit te ademen door de mond. Leve de winter!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vlassie1980
Dat geluid van schijremmen in de regen herken ik ook wel, wat een takkeherrie.

Vandaag even gezondigd, te veel wind, code geel... Smoesjes :+

• BertV

BertV

Handgemaakt

apt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:43:
@BertV: Durf ik ook niet als ik niet weet of je stopt.
Wel verstandig inderdaad, maar het is helaas geen show.
Gek dat ik er met motorfietsen nooit last van had tijdens regen.

Wat een rotweer, ik zag er uit als een veldrijder toen ik thuis kwam.
Het positieve is dat het een stuk rustiger is op het fietspad.

Levensbron Gelderland

• Vlassie1980
Vandaag wel weer op de Bulls naar het werk :)
Gelukkig is de wind ietsje gedraaid en afgezwakt.

• Nico_GTR
Vlassie1980 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Meh.... Als je ketting op is moet je ook gelijk je cassette vervangen. Dus die 11 eurie van je gaat niet op :+
Zeker weten? Mijn mountainbike heeft een kapot crankstel dus ik ontkom waarschijnlijk niet aan nieuwe crankbladen en een cassette maar de huidige is nog de originele uit 2010 en heeft al 5 kettingen gehad in 50.000 km.

Nog een puntje tegen een speed-pedelec.

Motor in t achterwiel lijkt me leuker op nat wegdek trouwens. O-)

• Vlassie1980
Nico_GTR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:43:
[...]

Zeker weten? Mijn mountainbike heeft een kapot crankstel dus ik ontkom waarschijnlijk niet aan nieuwe crankbladen en een cassette maar de huidige is nog de originele uit 2010 en heeft al 5 kettingen gehad in 50.000 km.

Nog een puntje tegen een speed-pedelec.

Motor in t achterwiel lijkt me leuker op nat wegdek trouwens. O-)
Mijn fietsenmaker vertelde me altijd dat een ketting inslijt op de bladen die je het meest gebruikt en dat het bij het wisselen van een ketting die versleten is ook altijd aan te raden is om de cassette mee te pakken. Maar met deze ben ik benieuwd of de slijtage net zo hard gaat. Tot nu toe is hij nog redelijk clean en loopt hij perfect na 2100 km :)

• Nico_GTR
Vlassie1980 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Mijn fietsenmaker vertelde me altijd dat een ketting inslijt op de bladen die je het meest gebruikt en dat het bij het wisselen van een ketting die versleten is ook altijd aan te raden is om de cassette mee te pakken. Maar met deze ben ik benieuwd of de slijtage net zo hard gaat. Tot nu toe is hij nog redelijk clean en loopt hij perfect na 2100 km :)
Ik heb een "meetlatje" aangeschaft destijds. 1% rek was het teken om de ketting te vervangen voor een Shimano HG70 (de iets hardere variant)

Dat nu dus 5 keer gedaan en de cassette en dergelijke zijn nog in prima conditie, als je het te laat vervangt gaat het inderdaad invreten. Dan merk je dat wel.
Ik had ongeveer 10.000 km nodig of 1 jaar om een ketting op te rekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik heb wielrenners beschuldigd van hetzelfde, zich druk maken terwijl we niet te vergelijken zijn.
Maar gisteren deed ik net zo hard mee. :)

Ik had wind mee, motortje deed bijna niks meer. (maar het blijft mechanische doping)
Een wielrenner gebruikte mij als windvanger.
Op dat moment wou ik dat ik nog wat harder kon.

Wel een prestatie dus een duim omhoog voor hem toen ik moest afslaan.

[Voor 8% gewijzigd door BertV op 08-06-2017 08:58]

Levensbron Gelderland

• apt
Nico_GTR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:36:
[...]

Ik heb een "meetlatje" aangeschaft destijds. 1% rek was het teken om de ketting te vervangen voor een Shimano HG70 (de iets hardere variant)

Dat nu dus 5 keer gedaan en de cassette en dergelijke zijn nog in prima conditie, als je het te laat vervangt gaat het inderdaad invreten. Dan merk je dat wel.
Ik had ongeveer 10.000 km nodig of 1 jaar om een ketting op te rekken.
Dat is toch prima: na 10.000 km je ketting preventief vervangen. Als je tandwielen dan nog niet ingesleten zijn scheelt dat een hoop geld. Lijkt me normaal onderhoud.

• Vlassie1980
Heb toch het idee dat een middenmotor meer aan je ketting trekt dan, bij mijn oude slow pedelec kon ik vrij snel mijn ketting weer vervangen maar ik ga dan ook vaak door weer en wind. Pekel werkt dan ook niet mee en had zelfs een gebroken schakel.

• Nico_GTR
apt schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Dat is toch prima: na 10.000 km je ketting preventief vervangen. Als je tandwielen dan nog niet ingesleten zijn scheelt dat een hoop geld. Lijkt me normaal onderhoud.
Ja hoor, kost 25 euro maar je hebt alles ff los, compleet schoon en t werkt nog steeds (op de trapas nu na) prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polling
Ik mag voorlopig niet fietsen (medisch, nieren) dus de fiets maar voor een ondehoudsbeurt weggebracht, meteen de gele plaat meegegeven om te laten monteren en ik had gelezen dat er een software-update zou zijn, dus daar gaan ze ook mee aan de slag. Heeft geen haast (op z'n vroegst eind juli weer op de fiets, maar kan ook zomaar september worden).
De Bulls lacuba e45 heeft er nu ruim 2300 km opzitten, benieuwd of de ketting/cassette ook aan vervanging toe is, zou zomaar kunnen (rijd ermee door weer en wind, incl.pekel enz.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 377973
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:52:
Heb toch het idee dat een middenmotor meer aan je ketting trekt dan, bij mijn oude slow pedelec kon ik vrij snel mijn ketting weer vervangen maar ik ga dan ook vaak door weer en wind. Pekel werkt dan ook niet mee en had zelfs een gebroken schakel.
Dat is ook zo!
Verder zie je veel mensen die veel te lang doorrijden met een versleten ketting.
Weinig mensen gebruiken een kalibreer tool. Vervang je ketting op 85% en je kan jaren met cassette en voorblad doen. Fiets je er mee door dan kan je eerder ketting breuk krijgen maar kan je ook gelijk alles vervangen.

• Gert02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
377973 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:12:
Verder zie je veel mensen die veel te lang doorrijden met een versleten ketting.
Weinig mensen gebruiken een kalibreer tool. Vervang je ketting op 85% en je kan jaren met cassette en voorblad doen. Fiets je er mee door dan kan je eerder ketting breuk krijgen maar kan je ook gelijk alles vervangen.
Ik vind dat een moeilijke. Bij iets van 5.000 km mijn ketting vervangen, maar toen was het al te laat. De nieuwe ketting werd reeds "opgevreten" door het kettingblad (Bosch middenmotor). Dus ik heb de oude ketting er maar weer opgezet en fiets nu door totdat ie breekt of doorslaat. Inmiddels 7.100 km. Fiets is nu drie jaar.

Overigens vraag ik me af, of je echt jaren (afhankelijk hoeveel je rijd natuurlijk) met je voorblad kan doen. Het voorblad heeft heel wat te verduren met zo'n speedfiets.
Overigens, de cassette zie ik nog niet veel aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik dacht slimmer te zijn dan de ingenieurs van Bosch door mijn wielmaat kleiner in te stellen.
Het enige wat gebeurt is dat de snelheidsaanduiding aangepast wordt.

Ik snap niet waarom dit niet werkt, en die kastjes die het magneetsignaal aanpassen wel?

Normaal stopt de ondersteuning bij 43-en-een-beetje op de Bosch-teller.
Bij het aanpassen naar een kleinere (en feitelijk incorrecte!) wielmaat bij 41-en-een-beetje.
Op de GPS betekent dat in beide gevallen ongeveer 41km/u.

Bosch laat zich dus niet op deze manier foppen. _O-

Het gaat nergens over, (zolang je niet op de weg tussen de auto's moet rijden) maar ik wil gewoon ondersteuning tot 45km/u GPS.

[Voor 45% gewijzigd door BertV op 12-06-2017 11:22]

Levensbron Gelderland

• 377973
  • Niet online
Gert02 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:32:
[...]

Ik vind dat een moeilijke. Bij iets van 5.000 km mijn ketting vervangen, maar toen was het al te laat. De nieuwe ketting werd reeds "opgevreten" door het kettingblad (Bosch middenmotor). Dus ik heb de oude ketting er maar weer opgezet en fiets nu door totdat ie breekt of doorslaat. Inmiddels 7.100 km. Fiets is nu drie jaar.

Overigens vraag ik me af, of je echt jaren (afhankelijk hoeveel je rijd natuurlijk) met je voorblad kan doen. Het voorblad heeft heel wat te verduren met zo'n speedfiets.
Kaliber kopen en regelmatig meten als je alles hebt vervangen. Dat is de enige oplossing. Nadeel van die kleine tandwielen is dat je ketting snelle slijt. Daar zijn die achterwiel motoren weer in het voordeel mee.

• 377973
  • Niet online
Voor iedereen die Nieuwsuur heeft gemist gisteren. Het ging over speed pedelecs. https://www.facebook.com/...rmalink/1756246924392767/

• zonnefreak
Bosch laat zich dus niet op deze manier foppen. _O-

Het gaat nergens over, (zolang je niet op de weg tussen de auto's moet rijden) maar ik wil gewoon ondersteuning tot 45km/u GPS.
De enigste manier om dit op te lossen is door zelf ook met zo'n ombouwkastje om je magneet te gaan fietsen.
Hij blijft dan wel ondersteuning bieden tot zeer hoge snelheden.

De factor tegenwind zal dan de bepalende zijn.
Als je met een 25km/h fiets met zo'n kastje gaat fietsen dan verdubbeld de maximum snelheid. Doe je dat bij een speed pedelec zou hij dan tot 90km/h gaan 7(8)7

Als je echt op de weg wilt fietsen dan is de snelheid tov het overige verkeer te laag.

Ik snap je punt wel hoor. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je met een 350 watt motor met flinke wind tegen je toch niet boven die 35 km/h uit kunt komen laat staan dat hij met zo'n kastje word misleid. De wind tegen kost je zoveel energie dat je de maximale snelheid niet eens kan halen al zou je het willen.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik heb een ligstuur dat maakt het verschil. (inclusief snel wielren-pakkie)
Zelfs bij flinke wind tegen, 4 a 5, kan ik tegen de begrenzer fietsen.

Levensbron Gelderland

• Vlassie1980
Ik werd onderweg naar huis ingehaald door een Stevens met Bosch middenmotor. Die liep gewoon uit terwijl ik 44~45 km reed en mijn tong zowat op het asfalt lag. Die moet gechipt zijn :P

Een Bulls Green Mover zal het altijd winnen van een Bosch Speed Pedelec als die standaard is. Omdat de ondersteuning bij Bosch al afbouwt bij 43 en de snelheid ook te laag is. Heb laatst een GPS app op mijn telefoon geinstalleerd en de snelheid met de Bulls is hetzelfde als de GPS.

• BertV

BertV

Handgemaakt

...en die 43 is geen 43.

Ik zit met Strava op een segment van +/- 7 minuten zonder "hindernissen" voortdurend op de "43.3 - 43,8" op de Bosch teller en dan komt er een gemiddelde uit van 40,7 GPS.

Ik heb een lease fiets, dus chippen is geen optie.
Daarbij heb ik slechte ervaringen met dit soort dingen. Ooit een kleine motorscooter gekocht en deze compleet kapot getuned. (rommelen, rupsje nooit genoeg etc)

Levensbron Gelderland

• Polling
Mijn Bulls Lacuba (Brose) stopt met ondersteunen bij 47 op de teller, dat is 44,6 op de GPS (Garmin).

• Vlassie1980
Chippen heb ik ook weleens gedaan met mijn vorige 25 km/u Merida e-spresso. En zelfs toen kon ik die gast niet bijhouden :+ Denk dat hij zelfs een Stromer ST2 voorbij gaat...

Hoop voor hem dat zijn motortje niet opeens poef zegt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonnefreak
BertV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:26:
...en die 43 is geen 43.

Ik zit met Strava op een segment van +/- 7 minuten zonder "hindernissen" voortdurend op de "43.3 - 43,8" op de Bosch teller en dan komt er een gemiddelde uit van 40,7 GPS.

Ik heb een lease fiets, dus chippen is geen optie.
Daarbij heb ik slechte ervaringen met dit soort dingen. Ooit een kleine motorscooter gekocht en deze compleet kapot getuned. (rommelen, rupsje nooit genoeg etc)
Is bij mijn bosch speedpedelec inderdaad ook het geval.
Betekent dus in mijn geval dat als ik inderdaad op de weg zou gaan fietsen dat ik dan maar maximaal 40km/h op de GPS kan halen. :(

Ik voel daar dus niets voor om een beetje de auto's en vrachtwagens te gaan frustreren, die achter mij aan moeten rijden.

Wat ik nu dus doe is ongeveer tussen de 27 a 31km/h over de fietspaden rijden. Ik heb mijn gele plaatje in mijn fietstas gestopt. Heb wel mijn goedgekeurde helm op en mijn fiets is ook verzekerd enzo.

Ik acht mijn kans dat ik zo gepakt word een stuk kleiner, dan dat ik met mijn gele plaat over de fietspaden ga rijden.

Wat trouwens nog een heel groot voordeel is met betrekking tot de accu is,dat het in mijn ogen ook een stuk beter is hiervoor.
Als je continu 350 watt of nog meer uit je accu aan het trekken bent, dan lijkt mij dit voor de cellen zelf ook niet zo fijn. Is toch 10 Amp wat je continu uit je accu aan het trekken bent.

Nu zitten de cellen geloof ik wel per groepje van 4 parallel en zo 10 groepjes in serie geschakeld. Bij Bosch dan tenminste.

Nu zal de BMS dit wel in de gaten houden maar er hoeft maar 1 cel slecht te zijn en de overige 3 in het parallel groepje gaan er op een gegeven moment toch onherroepelijk aan.

Het mooiste zou zijn dat de BMS elke cel daadwerkelijk kan meten, maar dat maakt het nog duurder en kwetsbaarder dan het nu het geval is.

Maar goed we zullen het vanzelf wel gaan meepakken. Zo geavanceerd als bij de Tesla auto accu zal het wel nooit worden met vloeistof gekoelde cellen maar dat terzijde.

Allemaal nog een fijne dag verder toegewenst en wat is het toch goed fiets weer momenteel :)

• BertV

BertV

Handgemaakt

zonnefreak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Als je continu 350 watt of nog meer uit je accu aan het trekken bent, dan lijkt mij dit voor de cellen zelf ook niet zo fijn. Is toch 10 Amp wat je continu uit je accu aan het trekken bent.
Je kunt op ons schermpje (en in Strava) zien hoeveel watt je gebruikt voor een bepaalde snelheid.
Hij trekt nergens continu de 350 watt. Volgens mij alleen op de korte momenten dat je de "oempf" van de motor voelt, en natuurlijk met vol wind tegen.

Je trapt zelf tegen de begrenzer zo richting de 150watt. Maar zeker wind mee helpt de motor maar minimaal mee. Ik besef me net wel dat dit alles met ligstuur en strak mega mindy pakje is.

Levensbron Gelderland

• zonnefreak
BertV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Je kunt op ons schermpje (en in Strava) zien hoeveel watt je gebruikt voor een bepaalde snelheid.
Hij trekt nergens continu de 350 watt. Volgens mij alleen op de korte momenten dat je de "oempf" van de motor voelt, en natuurlijk met vol wind tegen.

Je trapt zelf tegen de begrenzer zo richting de 150watt. Maar zeker wind mee helpt de motor maar minimaal mee. Ik besef me net wel dat dit alles met ligstuur en strak mega mindy pakje is.
Ik heb dan gewone kleding aan en ik zit harstikke rechtop mijn fiets. Tevens nog twee fiets tassen achterop met een aerodymica van 0,0 zal dit verschil inderdaad wel maken ja. :) :)

Heb jij zo'n Nyon scherm? Bevalt het je goed?

• Nico_GTR
Gert02 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:32:
[...]

Ik denk van wel, als je gewoon regelmatig controleert

Ik heb deze, ketting altijd vervangen rond de 10.000 op 0,75%

Meer vermogen lijkt mij toch enkel betekenen dat je sneller door je kettingen heengaat dan vroeger, maar geloof mij, die voorbladen kunnen verschrikkelijk lang mee als je er goed voor zorgt.

• BertV

BertV

Handgemaakt

zonnefreak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Heb jij zo'n Nyon scherm? Bevalt het je goed?
Nee, zou ik graag willen.
Ik heb gewoon een Intuvia. Je ziet daar rechts met balkjes aangegeven hoe sterk de motor meehelpt.

Regelmatig staan daar maar twee streepjes met wind mee en vlak. Als je dan een wielrenner achter je hebt hangen dan... }:|

[Voor 10% gewijzigd door BertV op 13-06-2017 14:22]

Levensbron Gelderland

• Gert02
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
Nico_GTR schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:50:
Ik heb deze, ketting altijd vervangen rond de 10.000 op 0,75%
Hieruit maak ik op dat jij na 10.000 km je ketting vervangt?

Maar goed, een voortandwiel kost net zoveel als een ketting. Als ik soms lees mensen met 3.000 km al hun ketting vervangen, dan schiet je er aan het eind van het liedje niets mee op.
Of je nu links of rechts moet betalen, geld kost het sowieso.

• Nico_GTR
Gert02 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Hieruit maak ik op dat jij na 10.000 km je ketting vervangt?

Maar goed, een voortandwiel kost net zoveel als een ketting. Als ik soms lees mensen met 3.000 km al hun ketting vervangen, dan schiet je er aan het eind van het liedje niets mee op.
Of je nu links of rechts moet betalen, geld kost het sowieso.
Jup klopt, nieuwe ketting kost 25 euro. Shimano HG70. En met een nieuw voortandwiel komt ook een nieuwe ketting toch? ;)

[Voor 6% gewijzigd door Nico_GTR op 14-06-2017 10:57]

• BertV

BertV

Handgemaakt

Wat dat betreft heb ik het maar lekker met mijn lease fiets.

Ik belde laatst de leasemaatschappij hoe het nou zat met het onderhoud en welk schema ik moest aan houden.

"Hun antwoord: "Breng maar weg, maakt niet uit, kijk maar wat je wil"

:? owkee.
Dus ik breng 'm binnenkort weg voor een eerste controle na aanschaf.
Zo'n 2000km na een maandje woon-werk.

Slimme constructie wel, want een leasemaatschappij gaat nooit arm worden van een goed onderhouden fiets.

[Voor 30% gewijzigd door BertV op 14-06-2017 12:13]

Levensbron Gelderland

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-03 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vlassie1980 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Eigenlijk is het verstandig 3 kettingen te nemen en deze regelmatig te wisselen zodat ze allen gelijkmatig slijten.

Asus Zenbook i7 256gb

• Rukapul
  • Laatst online: 22:46
Gisteren in Eindhoven eindelijk eens een speed-pedelec-er gezien die zich aan de wet hield en op de rijbaan reed :)

Aan de auto's erachter te zien paste het gemotoriseerde verkeer zich ook al netjes aan aan de nieuwe medeweggebruikers :) ymmv

• BertV

BertV

Handgemaakt

hier toeteren, afsnijden, en als ik denk dat het achter me goed gaat... met piepende banden afslaand...

Ik geef ook regelmatig het teken dat ze me kunnen inhalen.

[Voor 23% gewijzigd door BertV op 14-06-2017 16:57]

Levensbron Gelderland

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
BertV schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:53:
Wat dat betreft heb ik het maar lekker met mijn lease fiets.
Zo'n 2000km na een maandje woon-werk.
Wat? Doe je meer dan 80 kilometer per dag? Dat is knap.
Ik zit daar ook aan te denken, aan zo'n fiets. Voor mij is het 71 kilometer heen en weer per dag. Ik zie in die lease contracten dat het b.v. tot 5000 kilometer per JAAR is.Daar zit jij na 2 en een halve maand al aan. Wat zijn de meerkosten van zoiets?

• BertV

BertV

Handgemaakt

Bart2005 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:20:
[...]

Wat? Doe je meer dan 80 kilometer per dag? Dat is knap.
Ik zit daar ook aan te denken, aan zo'n fiets. Voor mij is het 71 kilometer heen en weer per dag. Ik zie in die lease contracten dat het b.v. tot 5000 kilometer per JAAR is.Daar zit jij na 2 en een halve maand al aan. Wat zijn de meerkosten van zoiets?
Ik rekende ruim, het is 70km per dag, maar ik gebruik 'm ook voor andere ritjes. ;)
Ik lease bij friesland lease ZONDER km-beperking.

De zaak betaald 130,- (ex btw) per maand. Dit is dus een onbeperkt aantal km's, inclusief pechhulp, reparatie, verzekering, onderhoud. Het contract loopt 2 jaar.

Levensbron Gelderland

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
BertV schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Ik rekende ruim, het is 70km per dag, maar ik gebruik 'm ook voor andere ritjes. ;)
Ik lease bij friesland lease ZONDER km-beperking.

De zaak betaald 130,- (ex btw) per maand. Dit is dus een onbeperkt aantal km's, inclusief pechhulp, reparatie, verzekering, onderhoud. Het contract loopt 2 jaar.
Dat klinkt schappelijk. Hoelang doe je over zo'n rit? In mijn geval is het zeg 75% gebied waar je goed door kan rijden en verder de beruchte stoplichten van Hoofddorp. Ik moet daar volledig doorheen. Zit ook nog een pontveer bij. Is ook niet bevorderlijk voor de totaaltijd per dag. Maar het lijkt me wel wat met dit soort weer. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ook ik heb een veerpont precies in het midden van de route!

De rit duurt minimaal 55, maximaal 65 minuten afhankelijk of ik direct de pont kan oprijden of dat hij net weg vaart.

Het is opvallend hoe gelijk en betrouwbaar de reistijden zijn.
Ik rij dan ook voortdurend tegen de begrenzer aan, maximale ondersteuning.

Eerlijk advies, bij deze afstanden wil je echt niet door stedelijk gebied rijden. Wellicht kun je een testrit maken om te kijken hoe het bevalt. (veel fietsenzaken doen daar erg moeilijk over)

Het verschilt per Speed-pedelec, maar de energie die ik nodig heb staat gelijk aan flink doorfietsen op een gewone fiets, en dat 2 uur per dag. Een behoorlijke workout terwijl ik hiervoor drie maal per week 5km hard liep en 3 uur krachttraining deed. (maar nu even niet :X dat laatste wil ik wel weer oppakken)

Een onopgevoerde snorfiets (30km/u) hou je zonder enige moeite bij, maar tegen de begrenzer aan fietsen is behoorlijk aanpoten.

[Voor 30% gewijzigd door BertV op 14-06-2017 22:27]

Levensbron Gelderland

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04

thido

Tilburg

Was vanochtend op de ebike, werd ingehaald door zo'n snelle.
Viel wel mee dat snelheidsverschil dacht ik nog maar een paar tellen later zag ik hem al oversteken in de verte. Ik denk dat hij in hield toen hij mij voorbij kwam :-)

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l

• BertV

BertV

Handgemaakt

thido schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:33:
Ik denk dat hij in hield toen hij mij voorbij kwam :-)
..en zo hoort het ook. ;)
Vervolgens worden wij met hetzelfde verschil ingehaald door bromfietsen.

In het programma Strava kan ik goed zien hoe snel ik ben in vergelijking met wielrenners.
Ik doe mee in de top van amateur wielrenners.

[Voor 20% gewijzigd door BertV op 15-06-2017 15:46]

Levensbron Gelderland

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Grappig dat het de normaalste zaak is dat auto onder de max constructie snelheid rijden maar dat dat voor de fiets ondenkbaar lijkt te zijn.

• Polling
Ze gaan ervanuit dat je de max. Toegestane snelheid rijdt, onafhankelijk van de constructiesnelheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonnefreak
Vraagje aan de mede speedpedelec eigenaren. Als de temperatuur boven de 30 graden uitkomt blijven jullie dan nog fietsen en zo ja, wat doen jullie tegen die warmte.
Ik neem wel altijd een bidon mee met water maar vind het boven de 30 graden eigenlijk niet meer om te doen.
Misschien hebben jullie tips of adviezen wat ik eventueel kan doen of juist moet laten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Ik rijd gewoon, T-shirt en lange broek (werkkleding, geen fietskleding). Heb er weinig last van, sterker nog, vind het wel relaxed, vanwege de rijwindkoeling. Beter dan met 30 graden een racefiets pakken.....

Alleen de helm zweet zo :(

[Voor 6% gewijzigd door Sparhawk op 18-06-2017 22:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
zonnefreak schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:45:
Vraagje aan de mede speedpedelec eigenaren. Als de temperatuur boven de 30 graden uitkomt blijven jullie dan nog fietsen en zo ja, wat doen jullie tegen die warmte.
Ik neem wel altijd een bidon mee met water maar vind het boven de 30 graden eigenlijk niet meer om te doen.
Misschien hebben jullie tips of adviezen wat ik eventueel kan doen of juist moet laten. :)
Gewoon rijden, maar wel een korte broek mee voor de terugweg. En een goeie slok drinken voor ik weg ga.
Heb juist een speed pedelec aangeschaft om niet om te hoeven kleden, enige plek waar ik wat zweet is de helm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nico_GTR
Doe af dan. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Denk het niet he..... :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bwt

bwt

Ik trap iets rustiger met deze hitte. Lekker relaxed rond de 30 - 33.
Heb de fiets gekocht om niet bezweet aan te komen in een fatsoenlijke tijd.

• Vlassie1980
bwt schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:33:
Ik trap iets rustiger met deze hitte. Lekker relaxed rond de 30 - 33.
Heb de fiets gekocht om niet bezweet aan te komen in een fatsoenlijke tijd.
Hier nog een. Vanmorgen ging het nog wel met 40 km/u maar vanmiddag de korte broek weer aan en en dan lekker relaxed op de cruise ~ 33 km/u naar huis. Geen weer om je uit te sloven :)

• BertV

BertV

Handgemaakt

Hier gewoon weer tegen de begrenzer in wielerkleding. Ik sloof me graag uit. ;)

Levensbron Gelderland

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik trap niet per se rustiger, omdat sneller rijden me niet meer energie kost en het wel koeling (wind) oplevert. Wel zorg ik dat de motor zo veel mogelijk het werk doet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 22:25

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Polling
Vandeweek is mijn Bulls-Brose voorzien van de nieuwe software, die een extra ondersteuningsstand biedt. Ik ga er morgen voor het eerst op rijden (klein stukje, medische problemen). Ik ben benieuwd.

• Polling
Gereden, en het is wennen. Ik reed eigenlijk alles in stand 2, dan haalde ik 35-38 kmpu. Als ik haast had (terugweg, lekker snel naar huis) ging ik in stand 3 en dn ging het met ruim 40.

Nu ga ik in stand 1 25-27, dat is maar iets sneller dan zonder ondersteuning. In stand 2 is het 30-33, in stand 3 35-38 en in stand 4 fluitend 44-46. Ik ben wel bang dat dat ten koste zal gaan van de actieradius, maar dat kon ik nog niet testen op de 2 x 6 km van vandaag.

Met de drain en de verslechterde conditie is het ook heel moeilijk vergelijken natuurlijk....

• zonnefreak
Kijk, kijk van dat bericht word ik erg blij :)
Als het ene schaap over de dam is dan......

Ben vandaag met de auto geweest naar het werk. Reed 3 minuten op de snelweg en ja hoor file :( ik baalde als een stekker en niet te zuinig.
S avonds was ik er wel blij mee dat ik wel met de auto was. Wat een onweer onderweg gehad zeg. Blij dat ik vandaag niet met de fiets was.

Maar morgen weer lekker wel. Ik heb er nu al weer zin in. :)
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee