BertV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:26:
...en die 43 is geen 43.
Ik zit met Strava op een segment van +/- 7 minuten zonder "hindernissen" voortdurend op de "43.3 - 43,8" op de Bosch teller en dan komt er een gemiddelde uit van 40,7 GPS.
Ik heb een lease fiets, dus chippen is geen optie.
Daarbij heb ik slechte ervaringen met dit soort dingen. Ooit een kleine motorscooter gekocht en deze compleet kapot getuned. (rommelen, rupsje nooit genoeg etc)
Is bij mijn bosch speedpedelec inderdaad ook het geval.
Betekent dus in mijn geval dat als ik inderdaad op de weg zou gaan fietsen dat ik dan maar maximaal 40km/h op de GPS kan halen.
Ik voel daar dus niets voor om een beetje de auto's en vrachtwagens te gaan frustreren, die achter mij aan moeten rijden.
Wat ik nu dus doe is ongeveer tussen de 27 a 31km/h over de fietspaden rijden. Ik heb mijn gele plaatje in mijn fietstas gestopt. Heb wel mijn goedgekeurde helm op en mijn fiets is ook verzekerd enzo.
Ik acht mijn kans dat ik zo gepakt word een stuk kleiner, dan dat ik met mijn gele plaat over de fietspaden ga rijden.
Wat trouwens nog een heel groot voordeel is met betrekking tot de accu is,dat het in mijn ogen ook een stuk beter is hiervoor.
Als je continu 350 watt of nog meer uit je accu aan het trekken bent, dan lijkt mij dit voor de cellen zelf ook niet zo fijn. Is toch 10 Amp wat je continu uit je accu aan het trekken bent.
Nu zitten de cellen geloof ik wel per groepje van 4 parallel en zo 10 groepjes in serie geschakeld. Bij Bosch dan tenminste.
Nu zal de BMS dit wel in de gaten houden maar er hoeft maar 1 cel slecht te zijn en de overige 3 in het parallel groepje gaan er op een gegeven moment toch onherroepelijk aan.
Het mooiste zou zijn dat de BMS elke cel daadwerkelijk kan meten, maar dat maakt het nog duurder en kwetsbaarder dan het nu het geval is.
Maar goed we zullen het vanzelf wel gaan meepakken. Zo geavanceerd als bij de Tesla auto accu zal het wel nooit worden met vloeistof gekoelde cellen maar dat terzijde.
Allemaal nog een fijne dag verder toegewenst en wat is het toch goed fiets weer momenteel