Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:07

PinusRigida

I put the p in pool.

epostel schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:40:
Nog een punt om te bekijken afhankelijk van waar je woont: hogere gemiddelde snelheid betekent ook meer afstand in zelfde tijd. Je kan die 14km doen in 25m, maar wie weet kan je ook nog 2km omrijden en er 30m over doen, nog steeds korter dan wat je nu doet, maar op een alternatieve weg die veel mooier is.

Ik wordt toch wat blijer van 's morgens door een natuurgebied te rijden dan langs grijs asfalt.
Doe ik ook, mijn kortste route is 36,2km... maar daar is een vrij lang stuk provinciale weg bij met slecht fietspad én gevaarlijk... dan maar 2km omrijden langs een mooiere en minder drukke weg binnendoor... en ik verlies eigenlijk niks van tijd hierdoor want op die grote weg zijn stoplichten en langs binnendoor kan ik gewoon doorrijden zonder stoppen...

• PinusRigida
  • Laatst online: 17:07

PinusRigida

I put the p in pool.

multikoe schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:34:
[...]

Die zien een fiets en denken: "wat een idioot, die moet op het fietspad". Ik heb een paar keer te maken gehad met verbale agressie en ik ben één keer bijna van de weg gereden.
Dit dus...

...toch frappant hoeveel mensen niet alleen onwetend zijn over wat gewoon reglementair is, maar het ook nog 's op zich nemen om je bewust in gevaar te brengen.

Ook ik ben een paar weken geleden bijna van de weg gereden, en het was bewust, want ik zag 'm door m'n spiegel zo naar mij komen, baan was breed en zonder tegenliggers, tikte me nét niet aan met z'n zijspiegel, forceerde me zo naar de stoeprand om dan plankgas te geven.

Compleet gefrustreerd omdat ie een fietser op de weg zag i.p.v. het fietspad... ook al reed ik er 100% reglementair en in niemands weg... |:(

Op zulke momenten is het goed dat ik die niet terug inhaal want weet niet of ik me zou kunnen inhouden.

• multikoe
  • Laatst online: 17:06
PinusRigida schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:28:
[...]

Dit dus...

...toch frappant hoeveel mensen niet alleen onwetend zijn over wat gewoon reglementair is, maar het ook nog 's op zich nemen om je bewust in gevaar te brengen.
Dat zijn inderdaad twee verschillende dingen.

Dat mensen de regels niet kennen rond SpeedPedelecs, dat snap ik nog wel. Onze wegenverkeerswet is een heel dik boek en hoewel je wordt geacht alle regels te kennen ("Dat wist ik niet" helpt nooit...) lukt dat natuurlijk niet. Bovendien is een SP een relatief nieuw verschijnsel, dus de borden en regels zijn nog niet allemaal optimaal afgestemd.

Maar er zijn inderdaad mensen die bereid zijn om ver te gaan om jou te vertellen wat je in hun ogen fout doet. Dat gaat van middelvingers opsteken, tot naast je komen rijden en door het open raampje te schelden, tot inderdaad fysiek van de weg rijden.
Pagina: 1 ... 45 46 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.