Als iemand die spijtig genoeg al 2x een helm heeft mogen vervangen ten gevolge van een ongeval kan ik wel zeggen dat ik nooit nog op enige tweewieler zal stappen zonder helm. Het verschil tussen thuiskomen met, in het beste geval, barstende hoofdpijn of simpelweg een helm voor de vuilbak doet je inzien dat het rijden zonder gewoon niet goed is.
En ja, waar laat je dat ding dan? Zoals anderen ook al schreven, er zijn opties genoeg. Soms neem ik hem gewoon mee als ik snel even een winkel in moet. Ik kan hem ook bij de fiets laten, en op kantoor hangt ie altijd aan het stuur en leg ik de lader er in terwijl de fiets aan het bijladen is.
Men eigen ST5 staat evenwel weer maar eens bij de fietsenmaker. In februari, vlak voor deze op onderhoud ging, was er 1 gebroken spaak. Toen ik de fiets enkele dagen later ging ophalen melde men mij dat men bij Stromer een nieuw wiel had aangevraagd onder garantie. Vreemd dacht ik toen, maar ok. Doe maar.
Op donderdag kwam ik aan op het werk, ik stap af en hoor iets aan het achterwiel. Weer een gebroken spaak. Das niet goed, op vrijdag net hetzelfde. En toen ik gisteren bijna bij de FM was om hem binnen te brengen hoorde ik alweer dat er nog 1 was losgekomen. Die laatste kilometers zat de schrik er wel in moet ik zeggen. Gelukkig zat die derde wel op een ander stuk van het wiel dan die eerste 2.
Toen de fiets net nieuw was, in 2024, heb ik ook eens op korte tijd 3 gebroken spaken gehad. Die zijn toen onder garantie hersteld geweest. Daarna zowat 20k km kunnen rijden zonder problemen. En nu vraag ik mij dus af hoe het komt dat na 2 jaar en 20k die spaken ineens aan het falen zijn.
En liever dan een nieuw wiel met nieuwe motor had ik graag een nieuwe batterij gehad van Stromer

spijtig bereken ik de capaciteit zelf op 80%, en niet de 75% waar je onder moet voor vervanging onder garantie. En nu ik de verlengde garantie ben ingegaan is die batterij niet meer gedekt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.