Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:34
Een speed pedelec is toch voornamelijk een fiets. Onderhoud is allemaal niet zo spannend en anders dan bij een fiets. Alleen als hij aan de compute moet, dan moet je wel bij de speed pedelec dealer zijn.

Alleen merk ik dat speed pedelec rijders doen alsof t een auto is qua onderhoud. En ik heb de indruk dat speed pedelec dealers dan ook een tarief rekenen als bij de auto garage.

Ik onderhoud mijn fietsen zelf. Dat is niet anders dan bij mijn speed pedelec (naja, ik heb een zwaardere elektrische takel, verder geen ander gereedschap of kennis). En onderhoud bestaat uit: remblokken, schijven, riem, riemspanner, balhoofdlagers, vork vervangen, remmen ontluchten, spaken vervangen, pinion olie. Er is voldoende voorbij gekomen, maar pas bij foutmeldingen/kapotte motor moet ik naar de dealer.

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:27
Perzikvrucht schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:29:
[...]

En wat zijn gemiddeld de kosten daarvoor? En bij de rest?

Ik overweeg om mijn tweede handse Stromer ST2 Belt naar de lokale Stromer dealer te brengen voor onderhoud, maar die zijn een stuk duurder dan de plaatselijke fietsenmaker die ook aangeeft het onderhoud van Stromers te doen (maar geen officieel dealer is). Er zit nogal een prijsverschil in de onderhoudsbeurt namelijk.
Ik was de laatste keer 119 euro kwijt voor een servicebeurt en een bandenwissel. Bij een officiele Stromer dealer.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.