Toon posts:

Het grote Speed Pedelec topic.

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste
Acties:

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

pat42 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:56:
Iemand hier ervaring met remmen die (heel) snel druk verliezen?

Situatie: ST3 nieuw gekocht in de zomer. Al na vier maanden remkracht weg en de hendels volledig naar buiten gedraaid om ze niet tot het stuur te kunnen indrukken. Naar laten kijken, en verkopende fietsenmaker heeft olie bijgevuld. Hielp nauwelijks twee weken weer terug bij af.

Nu bij een andere (lokale) fietsenmaker de remmen volledig laten bleeden, maar ook nu druk ik ze met gemak tegen het stuur.

Terug maar weer naar de verkopende fietsenmaker...

Geeft weinig hoop voor de toekomst, want als ze standaard <6 maanden nieuwe olie nodig hebben, blijf je bezig. Gek ook, want hiervoor tal van fietsen gehad met Shimano en naar mijn idee was remmen bleeden zo goed als nooit nodig (misschien een keer na 5 jaar).

Herkenbaar?
Thanks voor de reacties vorige maand. De remmen zijn onder garantie vervangen, duurde een kleine maand (lange levertijd onderdelen) maar het rijdt weer als nieuw.

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:27
DePaul schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:58:
...
Daarnaast: het lijkt me verder behalve irritant fietsen niet gevaarlijk, klopt mijn veronderstelling?
Bij 45 km/h zou ik nergens speling op willen hebben... je kan een lelijke smak maken als een van je contactpunten faalt. Ik heb ook een Kinekt, en op je eerste en tweede foto's zie je twee kleine, zwarte inbusboutjes die de weerszijden bij elkaar houden (en waartussen de veren zitten). Die bouten zouden niet moeten aanvoelen alsof er ruimte in zit. Je kan eventueel je zadel omhoog trekken om te zorgen dat ze echt vrij zitten. Als de boutjes los zitten zou ik er een beetje Loctite op doen en weer vastdraaien.

De andere optie is dat je zadelrails zijdelingse speling heeft. Dan zou ik echter verwachten dat je zadel ook naar voren en naar achteren te bewegen is. In dat geval zou ik het ook vastzetten...

Kom je er niet uit en twijfel je zou ik gewoon bij een fietsenmaker langs gaan.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16
Dank voor de informatie, ga ik mijn Kinect nog eens goed bekijken, op het eerste gezicht zag ik enkel die grote zilveren inbusschroef als enige waar ik iets aan kon doen

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.