Even ranten, sorry...
Voor de fun m'n helm opgezocht, weet niet waarom maar ik voelde het in mijn ellebogen dat het ding -voor wat het maar is- belachelijk duur was.
Gaat om
deze
...toen ik m'n fiets kocht bij FM, helm en fietstas bijgekocht, niet bij stilgestaan, zo had ik meteen alles en vermits ik toch een nieuwe helm moest (want m'n gewone fietshelm heeft geen SP certificering) dan maar deze genomen. Niet dat er veel keuze was: was enige SP-helm dat FM in stock had...
Ik heb 136 euro voor dat ding betaald, was in mei dit jaar... Is geen slechte helm maar het is zeker niet de eerste fietshelm die ik draag en voor het geld vond ik hem eigenlijk al goedkoop aanvoelen...
Nu zie ik die helm voor nog geen 60 euro online staan... 76 euro winstmarge (56%)
Is dit een dingetje: Fietsmaker die nogal héél grote winstmarge neemt?
Is niet de eerste x dat de fietsmaker "bedenkelijk" doet... tot nu toe was het steeds ok, maar bvb. toen ik vroeg naar een geveerde zadelpen was het ook een heel cirkus.
Ik was de fiets enkele weken voordien gaan testen bij Gazelle, mét geveerde zadelpen, bij Gazelle hebben ze me zelfs productnummer opgeschreven van de zadelpen die in de buis paste, dat ik gewoon kon meenemen naar FM.
Was letterlijk de zadelpen van de Gazelle Ultimate.
Volgens FM was dit "onmogelijk"... en dit, en dat, veel woorden. Toen ik 'm zei dat ik het letterlijk gaan testen was, en ik dit niet gedroomd heb, heeft ie het dan, ietwat gepikeerd, besteld -want niet in stock- met de waarschuwing dat het toch niet ging passen en ik het dan maar moest kopen omdat hij een aparte zadelpen niet verkocht krijgt.
(toen het een week nadien geleverd werd... bleek het zowaar te passen... wie had dat gedacht...

)