Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.142 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nameinanka
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11-2020
Dat was destijds met de 7950 ook al een ramp, daar was ook niet fatsoenlijk aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:25
Blue_Fear schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:36:
Mijn stelling is dan ook dat als je rijk wil worden dat je gokken moet nemen met munten tussen de top 10 - top 30. Dit zijn munten die wel exposure krijgen en nog niet in de volwassenheidsfase zijn.
Geweldig advies O-)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:53:
Ik denk dat ik een fout heb gemaakt bij het registreren van m'n kraken account. Ik ben inmiddels tier2, maar als ik een SEPA deposit wil doen staat daar heel expliciet: Important: The name on the bank account you are depositing from must match the name entered for verification on the Kraken account you are depositing into.

Kan ik dit nog ergens aanpassen? Want ik heb mijn account aangemaakt met [voornaam uitgeschreven] [achternaam], maar mijn bankrekening staat op \[3 voorletters] [achternaam] :F. Ik zie dat je bij withdraw wel de optie hebt om een bank account toe te voegen, met opnieuw de waarschuwing dat de naam moet overeenkomen met de naam waarmee je geregistreerd bent.
Even met 1 euro proberen. Gaat het 1x goed dan gaat dat steeds goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
StephanO1990 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:08:
[...]

Je probeert geen tweede WhalePanda te worden he? ;)
Nee help graag een mede tweaker ;). Ik zou nu kopen niet aanraden dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
Nutteloze post. Geef dan aan waarom je het er niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
Timberly2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Stratis, dat soort multiples haal je niet zomaar meer. Net zoals NEM (XEM) coin bijna x200 in een jaar tijd. Reken maar uit met 1000 euro inleg...

Zelf tip ik dan als Ethereum classic contender, met een goeie community, de UBIQ. Forum user op bitcointalk en oprichter van, reageert altijd adequaat, inhoudelijk goed en heeft kennis van zaken. JYAP, tevens topicstarter: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1763606

Er draaien 2 tokens al op UBIQ, dit zijn QWARK en APX. Bij qwark wel sterke twijfels en APX is ook een soort van veredelde mining-hut. Maar dit zegt niet zoveel, feit is dat er tokens op UBIQ draaien en er waarschijnlijk meer zullen volgen (met positieve impact voor UBIQ).

Tevens komen ze met een kopie van myetherwallet.com (PYRUS)

Dus, persoonlijk ben ik UBIQs aan het kopen, ook nog op deze koersen. Heeft ook nog niet zoveel marketcap om te verliezen, waar de top 10 qua marketcap hard kan terugvallen, kan UBIQ dat (nu nog) wat minder.
Helemaal mee eens, ik ben zelf ook enorm enthousiast over dit project. Het eind is gelukkig nog lang niet in zicht en verwacht nog een flinke koersstijging komende weken en maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Stoffa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:05:
[...]

Nutteloze post. Geef dan aan waarom je het er niet mee eens bent.
Het was dan ook een stelling en geen advies, maar sommige mensen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 20:04

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb op kraken een margin long geopend met eth op 250 dollar. Deze zou ik willen sluiten met trailing stop, maar die pas in werking gaat zodra de prijs 263 is. Is dit mogelijk?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesvdenden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-09 13:20
Blue_Fear schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:36:
Ik wil even terugkomen op heel de discussie van 'ik investeer niet meer in BTC want de prijs is te hoog, je kunt beter in een goedkope munt investeren'. Mijn inziens hebben deze mensen deels gelijk. Ik heb even berekend wat de procentuele waardeverandering is van de coins als er $10M extra in de munt wordt geinvesteerd en het volume op dat moment gelijk blijft.

1Bitcoin0.0002
2Ethereum0.0004
3Ripple0.0009
4NEM0.0049
5Ethereum Classic0.0062
6Litecoin0.0064
7Dash0.0094
8Stratis0.0095
9Monero0.0137
10Bytecoin0.0189
11Waves0.0197
12DigiByte0.0221
13Steem0.0228
14Stellar Lumens0.0237
15Golem0.0238

Zoals je ziet gaat de BTC slechts met 0,02% er op vooruit in waarde terwijl bijv. Golem er 2,4% op vooruit gaat. Natuurlijk wordt er veel meer volume getrade in BTC maar de kans dat Golem een aantal keer over de kop gaat is veel groter dan bij bitcoin.

Dit haalt mijn inziens ook de stelling onderuit dat je beter een goedkope munt als Ripple kunt kopen; je moet gewoon altijd kijken naar de het prijs + het volume.

Mijn stelling is dan ook dat als je rijk wil worden dat je gokken moet nemen met munten tussen de top 10 - top 30. Dit zijn munten die wel exposure krijgen en nog niet in de volwassenheidsfase zijn.
Hoi, ik vind het wel een mooie stelling! Ik geloof er ook wel in dat over het algemeen de mooiste rendementen zijn te behalen met coins waarin het volume begint toe te nemen (en dus idd voor de volwassenheidsfase). Een run van tientallen of paar honderd procent moet dan mogelijk zijn. Juist wanneer het effect van een X bedrag een groot effect heeft zoals jouw berekening aangeeft is die potentie er.

Een eigen tactiek ontwikkelen is denk ik heel waardevol. Voor mijzelf geldt dat ik in een maand al wat leergeld heb moeten betalen. Wanneer ik vanaf de aanschaf alles in bitcoins gehouden had had ik een beter rendement dan nu. Gelukkig heb ik na een dip ondertussen een positief rendement in euro's.

Toch heb ik te vaak te snel verkocht of simpelweg teveel gehandeld waardoor oa transactiekosten mijn rendement negatief hebben beïnvloed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Voor mensen die graag zelf inzicht hebben in hun portfolio en handelen op Bittrex heb ik een Python3 (https://www.python.org/downloads/) quick-n-dirty script geschreven wat vrij gemakkelijk werkt. Je werkt de vijf regels config bij en klaar. Werkt ook op, in ieder geval, een Android telefoon met QPython3 - Disclaimer: fomo overload..

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
from urllib.request import urlopen
from json import loads
import time

#1. how many btc do you own
my_btc = 1
#2. coin name as used on coinmarketcap coin-specific page
my_coins = ['library-credit', 'monacoin', 'decred', 'komodo', 'golem-network-tokens']
#3. coin trading symbol as used on Bittrex
my_coins_symbol = ['lbc', 'mona', 'dcr', 'kmd', 'gnt']
#4. what price did you buy the coin for
my_buy_price = [0.00012297, 0.0009787, 0.01181000, 0.00036500, 0.00015642]
#5. how many coins do you have
my_buy_amount = [1000, 1000, 500, 30, 20]

api_endpoint_cmc = "https://api.coinmarketcap.com/v1/ticker/"
api_endpoint_bit = "https://bittrex.com/api/v1.1/public/getticker?market=BTC-"
api_config = "/?convert=EUR&limit=50"
one_hour = "percent_change_1h"
one_day = "percent_change_24h"
one_week = "percent_change_7d"
btc_value = "price_btc"
eur_value = "price_eur"

start_time = time.time()

while True:
    print("\n******************************************")
    print("\nGetting crypto data ... time is " + time.strftime('%X'))
    print("\n------------------------------------------")
    btc_json = loads(urlopen(api_endpoint_cmc + 'bitcoin' + api_config).read().decode("utf-8"))
    btc_price = float(btc_json[0][eur_value])
    btc_wallet_eur_value = my_btc * btc_price
    print("\n1 BTC EUR:   %.0d" % btc_price)
    print("1h, 1d, 1w:  %d%%, %d%%, %d%%" % (float(btc_json[0][one_hour]), float(btc_json[0][one_day]), float(btc_json[0][one_week])))
    print("Wallet EUR:  %d (%.4f coins)" % (btc_wallet_eur_value, my_btc))

index = 0
    total_wallet_eur_value = 0
    total_wallet_btc_value = 0

for c in my_coins:
        coin_json = loads(urlopen(api_endpoint_cmc + c + api_config).read().decode("utf-8"))
        coin_btc_value = float(loads(urlopen(api_endpoint_bit + my_coins_symbol[index]).read().decode("utf-8"))['result']['Last'])
        coin_btc_total = coin_btc_value * my_buy_amount[index]
        total_wallet_btc_value += coin_btc_total
        btc_change = coin_btc_value / my_buy_price[index] * 100 - 100
        wallet_eur_value = my_buy_amount[index] * coin_btc_value * btc_price
        total_wallet_eur_value += wallet_eur_value
        print("\nCoin:        " + coin_json[0]['name'] + ' (' + coin_json[0]['symbol'] + ')')
        print("O, L, C:     %.8f, %.8f, %.0d%%" % (my_buy_price[index], coin_btc_value, btc_change))
        #if you have a profit for a coin, make a beep (set your own threshold)
        if btc_change > 0:
            print("\a"),
        print("1h, 1d, 1w:  %.0d%%, %.0d%%, %.0d%%" % (float(coin_json[0][one_hour]), float(coin_json[0][one_day]), float(coin_json[0][one_week])))
        print("Wallet EUR:  %.0d (%.0d coins, %.4f btc)" % (wallet_eur_value, my_buy_amount[index], coin_btc_total))
        index += 1

portfolio_btc = total_wallet_btc_value + my_btc
    portfolio_value_eur = total_wallet_eur_value + my_btc * btc_price
    print("\nTotal BTC:   %.4f" % portfolio_btc)
    print("Total EUR:   %.0d" % portfolio_value_eur)

#adjust this time in seconds to determine interval of calculation
    time.sleep(300.0 - ((time.time() - start_time) % 300.0))

Copy paste bovenstaande in een *.py file, save, run. Onderin kan je de interval timing veranderen en iemand die wat handig is kan dit vast ook gebruiken met Polo API bijvoorbeeld :) . Resultaat van bovenstaande is bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/lBNS3r6

"O, L, C" staat voor order price, last price en change (percentage) respectievelijk. Have fun }:O .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Dus je advies is holden maar niet kopen? Wordt dit een gevalletje van de lange adem voordat er meer nieuws komt?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
Secsytime schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:50:
OT: Ben aan het kijken naar een nieuwe GPU, en ivm uitstellen van VEGA door AMD maar naar een RX 580 aan het kijken.. blijken deze volledig uitverkocht te zijn, omdat ze zo goed zijn voor crypto minen

stomme crypto's :X :X :X :X :X
AMD en NVIDIA gaan nu ook kaarten maken/uitbrengen die bedoeld zijn om te minen van zcash en etc. Goedkoper dan de normale variant en beter in mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Axente schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Ik ga maar uit van het positieve en ga weer in BTC voor ik ga slapen.
Morgenochtend is die koers hopelijk op 3000+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 15:53
Ok, een onbenullige ongetwijfeld maar ik zie bij polo m'n trades alleen afgezet tegen btc. Is er een makkelijke manier om dit meteen te vergelijken met de euro (of in elk geval de usdt) om beter te kunnen monitoren hoe de coin het hier vergeleken mee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
LopendeVogel schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:43:
[...]

AMD en NVIDIA gaan nu ook kaarten maken/uitbrengen die bedoeld zijn om te minen van zcash en etc. Goedkoper dan de normale variant en beter in mining.
Een vriens van mij werkt in een computerspeciaalzaak en hij krijgt vragen uit Rusland, Saudi Arabië en zelfs China, maar overal zijn de videokaarten uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0pe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 23:30
Kluifjes schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:01:
Ok, een onbenullige ongetwijfeld maar ik zie bij polo m'n trades alleen afgezet tegen btc. Is er een makkelijke manier om dit meteen te vergelijken met de euro (of in elk geval de usdt) om beter te kunnen monitoren hoe de coin het hier vergeleken mee doet?
Download blockfolio op je android device, daarin zit precies wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Een vriens van mij werkt in een computerspeciaalzaak en hij krijgt vragen uit Rusland, Saudi Arabië en zelfs China, maar overal zijn de videokaarten uitverkocht.
De kaarten waar ik het over heb zijn net pas ''aangekondigd'', moeten überhaupt nog verkocht kunnen worden :P
nieuws: Gerucht: AMD en Nvidia brengen videokaarten voor minen cryptocoins uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piediewie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:41
Ik gebruik hiervoor https://www.worldcoinindex.com/coin/bitcoin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Niet op Polo, maar je zou de app Blockfolio kunnen gebruiken, als je daar je trades ook invoert kun je de huidige waarde in EUR in één oogopslag zien.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51
Cyb schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Is jouw Kraken account inmiddels al geverifieerd?

Ik zit sinds ongeveer 22 mei te wachten op tier 2 en 3 :(

Wat zijn goede alternatieven voor Kraken, met sepa/euro?
Mijn Tier 1 is toevallig vandaag geverifieerd. Wacht nu dus nog op tier 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleecho
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Janpietertje89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Ik ben ook al geruime tijd aan het wachten totdat de Tier 2 doorkomt. Misschien maar gewoon via LiteBit BTC kopen en die dan beschikbaar maken op kraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51
Bleecho schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Ik ben ook al geruime tijd aan het wachten totdat de Tier 2 doorkomt. Misschien maar gewoon via LiteBit BTC kopen en die dan beschikbaar maken op kraken..
Er zijn veel goedkopere methodes dan litebit. Bitonic bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Sinds vandaag ben ik alle trades die ik tot nu toe gemaakt heb aan het invoeren in Blockfolio. Maar hoe vul ik nu in euro's LTC en XRP in van Kraken? Nu kan ik alleen kiezen uit Bitcoin als aankoop valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:35:
Zonder verder de technische achtergrond te kennen, vraag ik me al een tijdje iets af...
Er wordt steeds over bvb XRP gezegd dat er te veel coins van zijn (daarnet nog een berekening voorbij gekomen) om iets van waarde te kunnen krijgen.
BTC zijn er maar max 21 miljoen, hierdoor zou hij dus meer waard zijn.

Wat houdt één of andere dev tegen om een kloon van BTC te maken waar er maar 1 miljoen of zo van zijn?
En zou dat dan een reden zijn om meer waarde te kunnen hebben?
Aangezien er volgens mij een maximum van 100 miljard XRP is, gaat een XRP natuurlijk nooit €2500 waard worden.

Het is echter niet zo dat een coin automatisch meer waarde heeft puur omdat er minder van beschikbaar zijn.

Stel ik maak een kloon van BTC met een maximum van 1 miljoen coins. Laten we het de frikandellencoin noemen ;) (zonder bamiblockchain technologie, maar puur een kopie van BTC). Zou jij die aanschaffen, enkel omdat er minder van beschikbaar zijn? Aangezien er gehandeld kan worden met eenheden met meerdere decimalen achter de komma, heeft dat volgens mij geen meerwaarde.

Persoonlijk vind ik dat de techniek bij LTC momenteel beter is dan bij BTC (met Segwit en een snellere transactietijd). Bij Litecoin zijn er maximaal 84 miljoen coins. Als je puur naar het maximum aantal coins kijkt, zou de prijs van LTC 25% van de prijs van BTC moeten zijn. Dat is echter niet het geval. LTC is minder bekend dan BTC en zal deze niet gaan vervangen vermoed ik. Laat staan een coin zonder meerwaarde.
kansloze schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:16:
Sinds vandaag ben ik alle trades die ik tot nu toe gemaakt heb aan het invoeren in Blockfolio. Maar hoe vul ik nu in euro's LTC en XRP in van Kraken? Nu kan ik alleen kiezen uit Bitcoin als aankoop valuta.
Je moet dan zoeken naar de coins "Litecoin: LTC / EUR" en "Ripple: XRP / EUR", in plaats van bijvoorbeeld "Litecoin: LTC / BTC"

[ Voor 12% gewijzigd door Pazzie op 06-06-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0pe
  • Laatst online: 08-07 23:30
kansloze schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:16:
Settings>currency settings> euro. Vervolgens op het overzicht op je bitcoin saldo klikken.
Edit:
Las je vraag verkeerd, volgens mij is het nog niet mogelijk om te doen wat jij wil.

[ Voor 10% gewijzigd door p0pe op 06-06-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Janpietertje89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:14:
[...]
Er zijn veel goedkopere methodes dan litebit. Bitonic bijv.
Maar Bitonic t.o.v. Kraken is wel weer prijzig. Ze snoepen iets van 3%. Voor Kraken is een sepa deposit gratis, maar mogelijk dat je eigen bank nog wel kosten rekent, maar dat zal wel een stuk lager zijn dan die 3% vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Pazzie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Stel ik maak een kloon van BTC met een maximum van 1 miljoen coins. Laten we het de frikandellencoin noemen ;) (zonder bamiblockchain technologie, maar puur een kopie van BTC). Zou jij die aanschaffen, enkel omdat er minder van beschikbaar zijn? Aangezien er gehandeld kan worden met eenheden met meerdere decimalen achter de komma, heeft dat volgens mij geen meerwaarde.
Maar dat is dus net wat ik niet goed snap, er wordt steeds opnieuw (ook in dit topic) aangehaald dat BTC maar 21 miljoen coins kan hebben, maar dat heeft toch geen enkel belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Je moet dan zoeken naar de coins "Litecoin: LTC / EUR" en "Ripple: XRP / EUR", in plaats van bijvoorbeeld "Litecoin: LTC / BTC"
Dat is hem! Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:23:
[...]

Maar dat is dus net wat ik niet goed snap, er wordt steeds opnieuw (ook in dit topic) aangehaald dat BTC maar 21 miljoen coins kan hebben, maar dat heeft toch geen enkel belang?
Jawel, er kunnen dus geen extra BTC worden "bijgedrukt". Stel dat dat wel kan en er komen ineens 100 miljoen extra BTC bij. Denk je dan dat 1 BTC dan nog steeds even veel waard blijft?

Ik heb laatst een documentaire gezien over Venezuela. Daar liepen ze met tassen vol geld, maar de waarde daarvan was bijna niks.

Zie bijvoorbeeld:
- http://marketupdate.nl/ni...perinflatie-in-venezuela/
- http://www.volkskrant.nl/...t-geen-inflatie~a3417724/

[ Voor 24% gewijzigd door Pazzie op 06-06-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Zeker wel... Op het moment dat je, even niet gerekend in decimalen, 21 miljoen eenheden hebt en er is vraag naar 100 miljoen eenheden, dan zal de prijs stijgen totdat vraag/aanbod balanceert en de stijging/daling alleen nog wordt beinvloed door geruchten of dump/pump. Maar zoals wordt aangegeven, als XRP inderdaad 100 miljard eenheden heeft, is de vraag waarschijnlijk lager omdat het aanbod heel erg groot is (of kan zijn).

Als je weet dat van BTC al 80% in omloop is en van XRP pas ~40%, zal er dus een economisch valide reden moeten zijn om a) nu veel geld in XRP te stoppen en b) de stijging van 2.5x (market cap) te overleven.

Eigenlijk is BTC niet het goede voorbeeld; het is de sterkste pilaar in coin-land maar je kan eigenlijk van elk currency-pair wel een zaak maken waarom A beter aanslaat dan B en dus dat de prijs van A of B hoger kan liggen dan de ander.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Pazzie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:26:
[...]

Jawel, er kunnen dus geen extra BTC worden "bijgedrukt". Stel dat dat wel kan en er komen ineens 100 miljoen extra BTC bij. Denk je dan dat 1 BTC dan nog steeds even veel waard blijft?

Ik heb laatst een documentaire gezien over Venezuela. Daar liepen ze met tassen vol geld, maar de waarde daarvan was bijna niks.

Zie bijvoorbeeld:
- http://marketupdate.nl/ni...perinflatie-in-venezuela/
- http://www.volkskrant.nl/...t-geen-inflatie~a3417724/
MAX3400 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:29:
[...]

Zeker wel... Op het moment dat je, even niet gerekend in decimalen, 21 miljoen eenheden hebt en er is vraag naar 100 miljoen eenheden, dan zal de prijs stijgen totdat vraag/aanbod balanceert en de stijging/daling alleen nog wordt beinvloed door geruchten of dump/pump. Maar zoals wordt aangegeven, als XRP inderdaad 100 miljard eenheden heeft, is de vraag waarschijnlijk lager omdat het aanbod heel erg groot is (of kan zijn).

Als je weet dat van BTC al 80% in omloop is en van XRP pas ~40%, zal er dus een economisch valide reden moeten zijn om a) nu veel geld in XRP te stoppen en b) de stijging van 2.5x (market cap) te overleven.

Eigenlijk is BTC niet het goede voorbeeld; het is de sterkste pilaar in coin-land maar je kan eigenlijk van elk currency-pair wel een zaak maken waarom A beter aanslaat dan B en dus dat de prijs van A of B hoger kan liggen dan de ander.
Maar van waar komt dan de beslissing om nou net 21 miljoen coins te hebben?
En waarom zou je dan een altcoin creëren waar er geen vast aantal van is en je dus met inflatie zit na een tijdje?

Misschien moet ik dit beter in het algemene BTC-topic vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

[...]

Euh jawel. Schaarste!
Stel je voor dat de BITCOIN de cryptocoin wordt die het geld gaat vervangen en de banken op hun knieën krijgt.

Banken verhandelen 8 triljoen $ per dag! Deel 8 triljoen door 16miljoen munten (we hebben pas in 2140 de 21miljoenste munt gevonden) dan kom je uit op 500,000$. Dat is de waarde PER bitcoin!
En dan spreken we alleen over wat de BANKEN per dag verhandelen. Laat staan al het geld dat bij de mensen zit (want iedereen heeft dan ook bitcoins in zijn wallet zitten). Dan zijn de waardebepalingen van 1miljoen tot 5 miljoen dollar PER bitcoin niet overdreven! :)

Wij betalen ons brood dan gewoon met een nanoBTC.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:39:
[...]

[...]

Maar van waar komt dan de beslissing om nou net 21 miljoen coins te hebben?
En waarom zou je dan een altcoin creëren waar er geen vast aantal van is en je dus met inflatie zit na een tijdje?

Misschien moet ik dit beter in het algemene BTC-topic vragen...
Dat aantal volgt uit de wijze waarop de coins gedistribueerd worden (6 blokken per uur, dus ook 6 blockrewards per uur, beginnend bij 50 BTC per reward en reward halveert elke 4 jaar)
Here's a mathematical explanation:

Calculate the number of blocks per 4 year cycle:

6 blocks per hour
* 24 hours per day
* 365 days per year
* 4 years per cycle
= 210,240
~= 210,000

Sum all the block reward sizes:

50 + 25 + 12.5 + 6.25 + 3.125 + ... = 100
Multiply the two:

210,000 * 100 = 21 million.
Dus stel dat Satoshi voor 8 blokken per uur had gekozen, dan zouden het (ongeveer) 28 miljoen BTC totaal zijn geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 06-06-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tourniquet schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:47:
[...]

Dat aantal volgt uit de wijze waarop de coins gedistribueerd worden (6 blokken per uur, dus ook 6 blockrewards per uur, beginnend bij 50 BTC per reward en reward halveert elke 4 jaar)

[...]
Ah, thanks, vandaar dus die 21M :)
Kijk, dat bedoel ik dus, steeds wordt dat argument aangehaald.
Waarom maakte er dan niet iemand een coin waar er maar 10M van zijn, die is veel schaarser!? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Begonnen met 0.25 BTC, begin januari 2017 gekocht bij Bitonic. Puur op gevoel gekocht. Sinds januari ook meegelezen op dit forum en veel van kunnen leren. De BTC is sinds dien bijna verdrievoudigd. :). Het doel was om te holden en eventueel bij te kopen bij grote dips.
Het is mij 2x goed gelukt om redelijk dicht bij de bodem weer 0.25 in te kopen.

Vandaag toch door greed 0.5 verkocht tijdens de dip met intentie om op de bodem deze weer lager in te kopen. Dit lijkt dan ook gelijk mijn eerste foute beslissing te worden sinds ik met cryptocurrency bezig ben. De support op 2700$ lijkt te sterk te zijn, we zullen het de komende dagen nog meemaken :+

Achja, daar leren we van, toch een verdubbeling van mijn inleg op de 0.5 BTC weten te pakken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 16:57
Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:54:
Kijk, dat bedoel ik dus, steeds wordt dat argument aangehaald.
Waarom maakte er dan niet iemand een coin waar er maar 10M van zijn, die is veel schaarser!? :)
Het totaal aantal coins maakt niets uit. Of dat er nu 21M, 100B of 1 (OneCoin 8)7 ) zijn. Zolang de coin maar voldoende op te delen is in kleine stukjes.

De keuze voor 21M bij Bitcoin is dan ook vrij arbitrair. Maar wat belangrijk is, is dat de totale hoeveelheid niet onbeperkt is (dit in tegenstelling tot sommige altcoins die een constante inflatie inbouwen). Dat zorgt voor schaarste, niet het precieze aantal.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:58:
[...]

(dit in tegenstelling tot sommige altcoins die een constante inflatie inbouwen).
En wat is hier het nut dan van? Zo zorg je er toch zelf alleen maar voor dat je coin niks meer waard is/wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 11:59
Fire69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:00:
[...]

En wat is hier het nut dan van? Zo zorg je er toch zelf alleen maar voor dat je coin niks meer waard is/wordt?
Als een valuta deflatie heeft is het risico dat er nooit wat word uitgegeven want wat je hebt is morgen is het meer waard en overmorgen nog meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
roberto250b schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:04:
[...]

Als een valuta deflatie heeft is het risico dat er nooit wat word uitgegeven want wat je hebt is morgen is het meer waard en overmorgen nog meer
Aha, dan wordt iedereen dus Hodler. :P

Ok, duidelijk. Thanks guys, snap het allemaal wat beter nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 07-06-2017 00:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:54:
[...]

Ah, thanks, vandaar dus die 21M :)
Het grappige is dat de 21M eigenlijk nooit exact gehaald zal worden (het is een limiet). Elke 4 jaar halveert de blockreward (50 > 25 > 12,5 > 6,25 > 3,125 > etc.) maar op een gegeven moment (ongeveer in het jaar 2140) stopt dit omdat de kleinste eenheid van 0,00000001 BTC (1 Satoshi) niet verder gehalveerd kan worden. Er kunnen daarom eigenlijk maar maximaal 2.099.999.997.690.000 Satoshi's bestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Fire69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Er worden verschillende argumenten voor aangedragen. Ten eerste is het om deflatie tegen te gaan. Een lage inflatie werkt een zekere mate van uitgave-bereidheid in de hand. Daarnaast is de inflatie bedoeld om geleidelijk verlies van coins te compenseren. Als iemand z'n wallet kwijtraakt en geen backup heeft, zijn die coins voorgoed verloren, waardoor de totale hoeveelheid coins telkens verder daalt.

Overigens zijn de inflatie-niveaus van de coins die dit toepassen niet heel hoog. Vaak 1-2% per jaar of iets in die richting en dan pas nadat de gewone block reward tot dat niveau gedaald is. Ter vergelijking, Bitcoin zit op dit moment op een inflatie van zo'n 4% (al daalt dit percentage elk jaar een klein beetje en halveert het iedere 4 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.bestebank.org/lisk/ En deze gaat ook vertrekken.
Ik heb nu 4 mega jumps gemist omdat bitstamp sepa nog steeds niet completed is.
Frustrerend, niet normaal.

Voxels, Lisk, Steem, Ark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Rannasha schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:10:
[...]

Er worden verschillende argumenten voor aangedragen. Ten eerste is het om deflatie tegen te gaan. Een lage inflatie werkt een zekere mate van uitgave-bereidheid in de hand. Daarnaast is de inflatie bedoeld om geleidelijk verlies van coins te compenseren. Als iemand z'n wallet kwijtraakt en geen backup heeft, zijn die coins voorgoed verloren, waardoor de totale hoeveelheid coins telkens verder daalt.

Overigens zijn de inflatie-niveaus van de coins die dit toepassen niet heel hoog. Vaak 1-2% per jaar of iets in die richting en dan pas nadat de gewone block reward tot dat niveau gedaald is. Ter vergelijking, Bitcoin zit op dit moment op een inflatie van zo'n 4% (al daalt dit percentage elk jaar een klein beetje en halveert het iedere 4 jaar).
Als aanvulling hierop ook even het verhaal van Vitalik over inflation. Er zijn wat afwegingen (o.a. veiligheid) te maken om niet voor een model als Bitcoin te kiezen waarbij block reward langzaam naar nul gaat. Op moment van die post was het idee voor de Proof-of-Stake van Casper bijvoorbeeld om de transaction fees te burnen, en dat er dus Ether verdwijnt. Inflatie trekt dan de totale supply weer naar ongeveer ~0% trekken, al is niet precies te zeggen hoeveel (ook niet positief of negatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Fire69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:08:
[...]

Aha, dan wordt iedereen dus Hodler. :P

Ok, duidelijk. Thanks guys, snap het allemaal wat beter nu :)
Nadat alle bitcoins gemined zijn, wordt het netwerk alleen in stand gehouden door de transactiefees, als ik het goed heb.

Om dat te voorkomen heeft Ethereum geen maximum aantal coins (bron: http://bitscan.com/articl...of-ethereum-as-a-currency).

(Edit: Sorry, @dj_tjerk was mij net voor)

[ Voor 4% gewijzigd door Pazzie op 07-06-2017 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde idee geldt voor Monero. Om te voorkomen dat miners slechts transactiekosten verdienen is er een constante aanwas van XMR 0.3 per minuut zodra alle reguliere coins zijn gemined.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:16:
http://www.bestebank.org/lisk/ En deze gaat ook vertrekken.
Ik heb nu 4 mega jumps gemist omdat bitstamp sepa nog steeds niet completed is.
Frustrerend, niet normaal.

Voxels, Lisk, Steem, Ark.
Deze zijketens met daarboven op de decentrale applicaties zijn zeer makkelijk programmerbaar met behulp van het JAVA-script. Het idee is dat Lisk een ontwikkelingsplatform wordt voor allerlei decentrale blockchain applicaties met de meest eenvoudige en meest gebruikte programmeerscript: JAVA. Naast JAVA zal ook CSS3 en HTLM5 kunnen worden gebruikt voor de ontwikkeling van applicaties.
Ik zou de auteur niet blind vertrouwen op zijn/haar kennis :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Janpietertje89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:07:
[...]

Ziet er goed :p

Tier 1 Tier 2 Tier 3 Tier 4
3000 10000 25000 100000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:43:
[...]

[...]

Ik zou de auteur niet blind vertrouwen op zijn/haar kennis :P
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Java is een ander programeertaal dan Javascript (Wikipedia: Java (programmeertaal).

[ Voor 25% gewijzigd door Pazzie op 07-06-2017 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

https://wings.ai/
Wie kent of heeft deze?
WINGS DAO?

Zeer mooie stijging de laatste dagen!
Binnen 18u tijd wordt er iets gelanceerd.
Best een groot team ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:21
multipasser schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 01:27:
Wie kent of heeft deze?
WINGS DAO?

Best een groot team ook!
Nieuw voor mij. Ik ben even naar de site geweest en heb het filmpje gezien en de absyract van de whitepaper gelezen. Er is echter zo weinig onderscheidend en concreet dat ik na het fimpje en abstract mijn interesse al weg was. Kan ook aan mij liggen...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

FragileM64 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 01:38:
[...]

Nieuw voor mij. Ik ben even naar de site geweest en heb het filmpje gezien en de absyract van de whitepaper gelezen. Er is echter zo weinig onderscheidend en concreet dat ik na het fimpje en abstract mijn interesse al weg was. Kan ook aan mij liggen...
Wat gaat er binnen 18u gebeuren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
Hmm, vreemd. Ik probeer BTC te storten op Bittrex, dus ik log in, ga naar Wallets en krijg i.p.v. de deposit opties dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fI6PSe1.png

Ik kan dus gewoon niks depositen..... Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:59
Je bent er bewust van dat je filter "BTW" hebt ingesteld en niet "BTC"?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:26
LED-Maniak schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 02:33:
Nu wel 8)7 . Tis al laat he :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

LED-Maniak schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 02:33:
* Sando heeft liedje van Red Hot Chili Peppers in zijn hoofd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Monero.. Are you kidding me?
Is de darkweb inkopen aan het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me hele tijd zo goed gedragen en krijg ineens de kriebels... wil heel graag ARK en MYRIAD gaan kopen en NXT, LSK en twijfel nog. Waarom zo nu opeens?! Iemand enig advies over ARK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:47

Animal_X

Rodin

Waar is die mega correctie nou dan? :P Gaat weer best leuk omhoog over de gehele linie momenteel.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:58:
[...]

Het totaal aantal coins maakt niets uit. Of dat er nu 21M, 100B of 1 (OneCoin 8)7 ) zijn. Zolang de coin maar voldoende op te delen is in kleine stukjes.

De keuze voor 21M bij Bitcoin is dan ook vrij arbitrair. Maar wat belangrijk is, is dat de totale hoeveelheid niet onbeperkt is (dit in tegenstelling tot sommige altcoins die een constante inflatie inbouwen). Dat zorgt voor schaarste, niet het precieze aantal.
OneCoin, ken iemand die daarin heeft geïnvesteerd.
Moest ik volgens hem ook doen 8)7

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 03:04:
Heb me hele tijd zo goed gedragen en krijg ineens de kriebels...
Fomo? ;)
wil heel graag ARK en MYRIAD gaan kopen en NXT, LSK en twijfel nog. Waarom zo nu opeens?! Iemand enig advies over ARK?
Wat zegt je eigen research?

Snel even naar Myriad gekeken. Geen whitepaper, geen roadmap, onbekend dev-team erachter. Wat trekt jouw aan deze coin?

Waarom NXT, en geen ARDR (NXT2.0 zoals het genoemd wordt)?

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper op 07-06-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:23
Nope. geen correctie. Valt dus mee...
Kan nog komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
What goes up, goes down.
Weet dat al een tijdje als BTC hodler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 19:42
rsmits007 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:36:
Nope. geen correctie. Valt dus mee...
Kan nog komen :X
Voor mijn gevoel hoe harder we roepen: 'waar blijft die correctie'. Hoe langer deze uitblijft.

Tegen de tijd dat het een keer gebeurt zal m'n Kraken verificatie wel keer gelukt zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Crasheeee schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:44:
[...]

Voor mijn gevoel hoe harder we roepen: 'waar blijft die correctie'. Hoe langer deze uitblijft.

Tegen de tijd dat het een keer gebeurt zal m'n Kraken verificatie wel keer gelukt zijn :')
Wat mij betreft mag de BTC-prijs "voorlopig" zo blijven; mijn currency-pairs zijn in 1 nacht gemiddeld 5% meer waard geworden nu aangezien men weer aan het kopen/verkopen is en BTC eventjes links laat liggen.

En vooralsnog zijn we 2.5 weken verder en is mijn T2 verificatie bij Kraken nog steeds niet af; in de tussentijd dus lekker op Polo en Bittrix aan het traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil ik RISE verkopen op LiteBit, wordt er gevraagd om een retouradres. Vul ik netjes mijn wallet code in wordt die niet geaccepteerd. In de FAQ staat niks over een retouradres. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Mr_Ripple schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:17:
[...]

OneCoin, ken iemand die daarin heeft geïnvesteerd.
Moest ik volgens hem ook doen 8)7
Merk op dat er twee (of misschien wel meer, wie weet?) dingen zijn die OneCoin heten. Waar ik het over heb is een alt-coin die min of meer als grap is begonnen in de zomer van 2013. Een Bitcoin-kloon die een dusdanig lage block-reward had dat er nadat alle coins gemined waren precies 1 OneCoin zou bestaan.

Daarnaast is er een andere OneCoin, veel recenter, dat een ordinaire ponzi-scheme is dat zich voordoet als een soort cryptocurrency. Die laatste is waarschijnlijk waar jij over hebt gehoord, want die is nog wel eens in het nieuws geweest. De OneCoin waar ik het over heb, is altijd vrij onbekend gebleven (want het was een vrij stereotype, maar onschuldige, onzincoin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Ai.. Artbyte te vroeg verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Rannasha schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:19:
[...]

Merk op dat er twee (of misschien wel meer, wie weet?) dingen zijn die OneCoin heten. Waar ik het over heb is een alt-coin die min of meer als grap is begonnen in de zomer van 2013. Een Bitcoin-kloon die een dusdanig lage block-reward had dat er nadat alle coins gemined waren precies 1 OneCoin zou bestaan.

Daarnaast is er een andere OneCoin, veel recenter, dat een ordinaire ponzi-scheme is dat zich voordoet als een soort cryptocurrency. Die laatste is waarschijnlijk waar jij over hebt gehoord, want die is nog wel eens in het nieuws geweest. De OneCoin waar ik het over heb, is altijd vrij onbekend gebleven (want het was een vrij stereotype, maar onschuldige, onzincoin).
Dank voor wederom, je goede uitleg!

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sypie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:17:
Wil ik RISE verkopen op LiteBit, wordt er gevraagd om een retouradres. Vul ik netjes mijn wallet code in wordt die niet geaccepteerd. In de FAQ staat niks over een retouradres. Iemand?
Weet je zeker dat je wallet-code nog geldig is? Sommige exchanges werken met temporary codes en die vervallen na x uur/dagen. Ik wil eventueel wel een return-wallet voor je genereren mocht de verkoop bij Litebit niet goed gaan; DM me desnoods even.
Rannasha schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:19:
[...]

Merk op dat er twee (of misschien wel meer, wie weet?) dingen zijn die OneCoin heten.
Vandaar dat het handiger is dat men hier de shortcode + fullname van een coin post als er tips/hints te melden zijn; eerder deze week was er ook sprake van tips omtrent BAT maar daar heb je er ook 2 van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0zsXOZhtIaC2LMK63aAb8TT3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Even waarschuwing over polo, siacoin wallet al een week down voor maintenance, sia Devs zijn zeer open geweest op reddit met wat er aan de hand is en wat ze er aan doen https://www.reddit.com/r/...out_poloniex_withdrawals/
(Ik mine ongeveer 1000 sia per dag dus erg sneu voor mij)

De Wallet was ook down op bittrex maar deze is inmiddels terug up.....
In de chatbox zijn er super veel mensen die al weken/maanden wachten op een antwoord van support...
Zojuist hebben ze de chatbox disabled en nu lijkt de site ook niet te werken (kan toevallig zijn)
Ik ben allesinds verification op bitrex gestart en ga mijn portofolio moven (gelukkig heb ik niet teveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

beve schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:25:
Even waarschuwing over polo, siacoin wallet al een week down voor maintenance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/08foTuZpK6zQNNo2i33FQpQx/full.jpg
Ik vind het trouwens wel kwalijk (en schadelijk) voor een coin als er limieten bereikt lijken te zijn op de chain; dat houdt dus in dat er "iemand" geen rekening heeft gehouden met de populariteit van een coin en/of het aantal transacties wat er ging plaatsvinden.

Ik neem toch aan dat resultaten uit het verleden van andere coins, toch enigszins inzicht zouden moeten kunnen geven in het aantal transacties voor populaire handel en dat je daar je "techniek" op aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
FragileM64 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 01:38:
[...]

Deze coin is al relatief oud (enkele jaartjes).. Op www.bitcointalk.org is in hun topic veel meer info te vinden.
Even waarschuwing over polo, siacoin wallet al een week down voor maintenance, sia Devs zijn zeer open geweest op reddit met wat er aan de hand is en wat ze er aan doen https://www.reddit.com/r/...out_poloniex_withdrawals/
(Ik mine ongeveer 1000 sia per dag dus erg sneu voor mij)

De Wallet was ook down op bittrex maar deze is inmiddels terug up.....
In de chatbox zijn er super veel mensen die al weken/maanden wachten op een antwoord van support...
Zojuist hebben ze de chatbox disabled en nu lijkt de site ook niet te werken (kan toevallig zijn)
Ik ben allesinds verification op bitrex gestart en ga mijn portofolio moven (gelukkig heb ik niet teveel)
Tsja ik probeer mensen al maanden te adviseren om eens naar Bittrex te kijken ipv Poloniex (ook hier trouwens)..
Ja Poloniex is leuk omdat elke scam coin daar zijn plekje zal krijgen, op Bittrex zullen dit soort scam coins niet toegelaten worden.
Leuk dat mensen nu steeds meer richting Bittrex gaan kijken.
Ik wil trouwens niet zeggen dat Poloniex er binnenkort met jullie geld vandoor gaat (die glazenbol mis ik dan weer net wel), maar een trollbox op een exchange is natuurlijk per direct dom en lomp.. Zoiets hoort helemaal niet op zo'n site aanwezig te zijn.
Hopen voor de Poloniex gebruikers dat ze de trollbox gewoonweg aan het verwijderen zijn. Enige die daar gebruik van maakt zijn kinderen met zero verstand.

[ Voor 60% gewijzigd door LopendeVogel op 07-06-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:09
wat heb ik gemist bij Lisk? Ik had niet meer verwacht dat ze nog omhoog zouden gaan, maar ineens 100% in 2 dagen zonder nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

weertenaar schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:38:
wat heb ik gemist bij Lisk? Ik had niet meer verwacht dat ze nog omhoog zouden gaan, maar ineens 100% in 2 dagen zonder nieuws?
Zijn ze niet aan het rebranden en staat ook de SDK niet om de hoek te trappelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Nu online
Al enige tijd ben ik in het bezit van Guldens. Nu wil ik graag eens spelen met handelen op bv bittrex.
Naar 'wat' zet ik bv een deel van de Gulden om via bittrex om bitcoins aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:20

Bij mij laden de chart en koersen alleen als ik niet ingelogd ben. Meerdere mensen die daar last van hebben?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Is fluffpony blijkbaar vergeven. Monero op 50+, gekocht op 21 Euro. Stabiele coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
BSTNjitRam schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:49:
[...]

Bij mij laden de chart en koersen alleen als ik niet ingelogd ben. Meerdere mensen die daar last van hebben?
Jep ik kan niets op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Ik gebruik https://www.coingecko.com/en , kun je bij valuta switchen naar Euro. Het is wel een drukke pagina om naar te kijken, maar is wel veel info uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
BSTNjitRam schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:49:
[...]

Heb je geprobeerd in een incognito venster van je browser?
Als het dan wel werkt zou je je browser cache kunnen legen van die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:20
Soldaatje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:55:
[...]

Heb je geprobeerd in een incognito venster van je browser?
Als het dan wel werkt zou je je browser cache kunnen legen van die site.
Net geprobeerd, zelfde resultaat: Chart blijft op loading staan en geen enkele koers laadt.

Om te voorkomen dat iedereen gaat roepen dat zij ook problemen hebben: Is er iemand waarbij de charts en koersen wel laden als hij ingelogd is?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:55
BSTNjitRam schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:59:
[...]

Net geprobeerd, zelfde resultaat: Chart blijft op loading staan en geen enkele koers laadt.

Om te voorkomen dat iedereen gaat roepen dat zij ook problemen hebben: Is er iemand waarbij de charts en koersen wel laden als hij ingelogd is?
Hier werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 07-10 20:04

DirtyBird

Praktiserend denker

Weet iemand hoe het kan dat mijn market order op kraken niet wordt uitgevoerd? Ik heb een kleine order geplaatst om eth te kopen @ market, maar die staat al 5 minuten niks te doen :s

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 18:05
ARK vandaag door de 1 USD heen en later hopelijk door de 1 EU, zou mooi zijn :)
en vervolgens door naar de 10 eu en 100 eu graag

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, ook geen problemen hier.
Vandaag al meerdere keren opnieuw ingelogd, alles laadt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
Mijn portfolio bestaat momenteel uit:

stratis
ark
digibye

Statis omdat ik geloof dat dit een top 3/4 coin wordt in komende 1 a 2 jaar.
Ark puur op gevoel.. ( gokje , 250 stuk.. ach.. )
Digibye omdat minecraft cool is :-D

Mijn enige serieuze coin waar ik in geloof is Stratis. De rest is 'voor de lol'

[ Voor 3% gewijzigd door Lasteraar op 07-06-2017 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Lasteraar schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:14:
Mijn portfolio bestaat momenteel uit:

1012 stratis
[..]
Da's al een mooi aantal, als je die op tijd had zal je nu wel blij zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

loewie1984 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:10:
ARK vandaag door de 1 USD heen en later hopelijk door de 1 EU, zou mooi zijn :)
en vervolgens door naar de 10 eu en 100 eu graag
Bij Litebit mag je inmiddels almeer dan een euro neerleggen voor 1 ARK :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Trouwens, iemand al het Bancor-protocol bekeken? (is binnenkort soort van ico, moet misschien in bitcoin-topic). Wordt ook ding waarbij je kunt forecasten met Wings (heb ik vooralsnog niet gedaan, iemand daar ervaring mee?)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
Fire69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Ik was redelijk op tijd. Helaas niet in de centen-tijd maar toen deze ongeveer de helft van nu was heb ik ze aangeschaft. Echter is dus de bedoeling ze voor lange tijd vast te houden totdat er een top 3 / 4 prijskaartje aan vast hangt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ruud2001 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Bij Litebit mag je inmiddels almeer dan een euro neerleggen voor 1 ARK :)
dat is incl fees. op coinmarketcap iig door de 1 USD

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb op dit moment mijn 38 euro in ARK zitten ook (44 ARK). Wel erg jammer dat ik niet aangehouden heb toen ik er 255 had, maarja dat is het glazen bol verhaal. Ben benieuwd. 49 minuten geleden op hun twitter:

ARK.io‏ @ArkEcosystem 49m49 minutes ago
More
ARK.io Retweeted HackUC
#ARK is proud to be a sponsor of HackUC hackathon.
#blockchain #bitcoin #fintech #developers #Java #javascript #Python #csharp #NodeJSARK.io added,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Mijn portfolio op t moment:

15 ETH
21 STRAT
2300 DGB
4.5 LTC

ETH en STRAT is voor de HODL, rest voor een hopelijk snelle profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 01:27:
Wie kent of heeft deze?
WINGS DAO?

Best een groot team ook!
Ik heb er een klein bedrag inzitten maar op dit moment +220% :-)

Ik houd ze lekker vast. Net zoals mijn andere coins die al behoorlijk zijn gestegen (Waves, DGB, Ardor, Verge, Golem).

Voor andere Waves hodlers: welke lease pools gebruiken jullie? Ik zit bij Wavesnode.net maar geen idee wat de beste is of meest betrouwbare is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fire69 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Heb vorige week mijn eerste helft Stratis verkocht en dat geld staat nu te wachten op de OnePlus5; heb overigens nog een paar honderd Stratis staan sinds eind mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 00:28
Zojuist ook wat coins gekocht op poloniex, jammer genoeg is daar geen ARK beschikbaar of mis ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nopheros schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:27:
Zojuist ook wat coins gekocht op poloniex, jammer genoeg is daar geen ARK beschikbaar of mis ik wat?
Dat klopt, daarom ben ik op bittrex gaan zitten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 15:53
Op coinmarketcap kun je zien waar elke cc verhandeld wordt. Kies een mooie naam uit die je aanspreekt uit de lijst, zoek waar die te koop is en speculeren maar :-) Als ie niet op Polo staat, is ie waarschijnlijk wel op Bittrex te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 17:27
bd-casemod schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:26:
Mijn portfolio op t moment:

15 ETH
21 STRAT
2300 DGB
4.5 LTC

ETH en STRAT is voor de HODL, rest voor een hopelijk snelle profit.
LTC ga je niet veel meer aan verdienen, dus die kun je beter weg doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Mr Ronman op 07-06-2017 09:30 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).