Gaat weer dalen
Moet deze minuut tot minuut verslaggeving hier echt gepost worden?
Dus als ik het goed begrijp:Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:43:
[...]
Maar goed, in plaats van een market order kun je ook gewoon een verkoop-limit-order met prijs $1 aanmaken. Dat heeft hetzelfde effect als een market order (tenzij de koers onder de $1 komt).
- als je gegarandeerd wil verkopen zet je je prijs onrealistisch laag (1$)
- als je gegaandeerd wil kopen zet je je prijs onrealistisch hoog (5000$)
In beide gevallen gebruikt de engine de voor jou voordeligste marktprijs?
Ik heb al een paar keer gehad dat de prijs heel snel daalde waardoor mijn order niet verkocht geraakte.
Dit zou met dit systeem niet mogen gebeuren? (en ik verkoop geen BTC aan 1$?
Verwijderd
Mwha....ze hebben net zoals andere fintech startups ideeën en geld. Of dat aanslaat is een tweede. Ik heb er een klein bedrag inzitten voor de erg lange termijn. Het Is an sich geen holle coin zoals de analcoin.multipasser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:41:
[...]
Ok dus de minecraft 'server' stelt niets voor + citibank news is gewoon een pitch met 100 andere bedrijven.
Minieme kans dat ze dat ook winnen? Dit was echt een pump en dump.. en ik heb geld verloren
Blue_Fear schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:49:
De boel is alweer aan het stijgen
Beide niet echt en is nu ook nog niet echt te zeggen. 'Het schommelt' is denk ik een betere bewoording. Maar heeft weinig nut om dat allemaal tijdens de actie te posten hier.rsmits007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:52:
Gaat weer dalen
@Malarky Ook kun je natuurlijk niet zomaar een eerdere crash/correctie pakken en daarmee de volgende voorspellen. Dat is juist het idee van het spel, de markt is elke keer compleet onvoorspelbaar. Bewegingen zijn vaak wel volgens bekende patronen, maar waar de pieken en dalen komen en wanneer, dat is niet te voorspellen. Op dit moment lijkt het om een kleine correctie te gaan. ATH zit op 2600 euro er daar zitten we nu 150 euro onder. Kan straks zo weer rustig aan tegen de ATH aan gaan zitten.
Waarom denk jij precies dat de boel helemaal terug naar 2000 euro gaat?
[ Voor 11% gewijzigd door Playa del C. op 06-06-2017 19:56 ]
Hoe weten we anders wie de grootste ballen heeft, het meest verstandig is, en het meeste geld heeft/verdient?wvdveer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:54:
Moet deze minuut tot minuut verslaggeving hier echt gepost worden?
Ik reageerde misschien te snel, ik weet namelijk niet precies hoe een stoploss werkt dus laat maar zittenPlaya del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:42:
[...]
Beide gedaan zelfs. Maar ik had veel euro's en heb hem dus op euro gezet. Alsnog zou hij de fee automatisch ook van de ene of de andere moeten halen. Er staat 'preferred' bij. Neem aan dat als dat niet wil, hij wel van een andere bron de fee haalt. Alsnog werkt het dus niet...
Heb ondertussen bijgekocht in het dal, dus probleem voorlopig weg
[...]
Geen idee wat je bedoelt. Kun je dit toelichten?
In ieder geval is een stoploss van 500 BTC geen fijne constructie inderdaad. Dat kun je dan beter spreiden, liefst over meerdere exchanges.
Hier ook maar wat accounts (Coinbase, Bitstamp en Poloniex) aangemaakt, verder vooral inlezen. Wellicht vandaag of morgen wel vast wat BTC inkopen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja.Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:55:
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
Sommige exchanges hebben systemen die onder bepaalde omstandigheden orders annuleren. Zo is het mogelijk dat een $1 verkooporder er niet doorheen komt (voor BTC/USD) omdat het systeem dan vermoedt dat het mogelijk een fout is. Mijn bot gebruikte ook altijd de laatste koers +/- 20% op Bitstamp om een market-order te simuleren voordat Bitstamp daadwerkelijke market orders toevoegde.Ik heb al een paar keer gehad dat de prijs heel snel daalde waardoor mijn order niet verkocht geraakte.
Dit zou met dit systeem niet mogen gebeuren? (en ik verkoop geen BTC aan 1$?)
Helaas is het gedrag van dergelijke beschermingsmechanismes vaak niet goed beschreven en is het vaak ook niet makkelijk om het te overrulen. Gelukkig komen dergelijke mechanismes niet vaak in actie.
Het meest verstandig, dat ben ik, daar hebben we geen slowchat voor nodigkristof1234 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:56:
[...]
Hoe weten we anders wie de grootste ballen heeft, het meest verstandig is, en het meeste geld heeft/verdient?
[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 06-06-2017 19:59 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Is jouw Kraken account inmiddels al geverifieerd?Janpietertje89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
Omdat mijn Kraken verificatie zo extreem lang duurt en ik litebit toch een beetje duur vind zit ik naar een alternatief te kijken om wat Eth en bitcoin aan te schaffen. Uphold lijkt een redelijke koers te hanteren, maar ook daar duurt een SEPA overschrijving tot 5 dagen. Is dit gewoon normaal in dit wereldje of zijn er ook wel snellere manieren om voor een redelijke koers deze munten de bemachtigen.
Ik zit sinds ongeveer 22 mei te wachten op tier 2 en 3
Wat zijn goede alternatieven voor Kraken, met sepa/euro?
Ik heb wel net een leuke winst gemaakt met BTC maar het gevoel blijft aan mij knagen 'had ik niet moeten houden'. Normaal hou ik de koersen in de gaten en hoop ik dat het omhoog blijft gaan, maar hoop ik nu juist naar beneden. En dat voelt een beetje tegenstrijdig voor iemand die eigenlijk niks verkoopt.
Maar ja zoals wel vaker hier geschreven, winst is pas winst als je het naar fiat gaat omzetten.
Maar ja zoals wel vaker hier geschreven, winst is pas winst als je het naar fiat gaat omzetten.
Dat is het risico van daytraden.. daarom hold ik gewoon.l3p schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
Wat ik me nou afvraag ... er zijn hier nu dus mensen die hun BTC verkocht hebben en wachten op de dip.
Wat als hij nu niet meer dipt? Kopen jullie dan op een bepaald moment (met een zuur gezicht) weer bij? Of blijven jullie net zo lang wachten tot hij weer eens crashed?
Als je niet met verlies wil verkopen (en je soms lang moeten wachten) wil je ook liever niet met verlies inkopen (dus misschien lang wachten).l3p schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
Wat ik me nou afvraag ... er zijn hier nu dus mensen die hun BTC verkocht hebben en wachten op de dip.
Wat als hij nu niet meer dipt? Kopen jullie dan op een bepaald moment (met een zuur gezicht) weer bij? Of blijven jullie net zo lang wachten tot hij weer eens crashed?
Maar als je verkoopt tenmidden van een koers die wel erg veel sterker heeft gepresteerd dan alle dagen ervoor, is ook maar iets goedkoper terugkopen nou ook weer geen hele moeilijke opgave.
Persoonlijk is mijn "regel" dat ik nooit een nacht in ga met fiat. De reden hiervoor is dat crypto in zn geheel zon bullmarkt is dat de kans dat iets stijgt terwijl je slaapt domweg veel groter is dan dat hij daalt. Ik heb inderdaad ook wel bijgekocht met een zuur gezicht, en mn verlies genomen in het verleden ja. Heeft zich dubbel en dwars terugbetaald overigens.l3p schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
Ik hou mijn Bitcoins tegenwoordig vast. Vaak genoeg verkocht en weer ingekocht voor leuke winsten. Het nadeel is alleen dat ik voor de langere termijn coins wil houden. Als je iedere keer weer coins terug wil kopen gaat een groot deel van de winst in die nieuwe coins zitten. Wil je constant zeg 1 BTC houden word die ene BTC bij iedere keer dat je verkoopt en inkoopt iets duurder. Voor mij ben ik er nu wel achter dat ik beter de boel vast kan houden anders gaat er steeds meer geld inzitten als je dezelfde hoeveelheid coins voor lange termijn wil hebben.l3p schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
Achteraf had ik liever de hele tijd gehold dan telkens de winsten pakken die ik gepakt hebt. Sowieso is het al lastig om op het juiste moment te verkopen en wanneer je weer opnieuw in moet kopen. Toen ie van 1000 naar 1500 ging had ik een grote crash verwacht dus had ik alles verkocht. Toen ging ie wel onderuit, maar lang niet ver genoeg. Toen moest ik weer inkopen op een hoger bedrag dan verwacht, achteraf had ik veel beter de boel kunnen houden en dat doe ik nu ook. Als er dan eens 20% vanaf gaat lig ik er ook niet wakker van. Ook een keer gekocht op 350 en verkocht op 700. Dat is een leuke 100% winst, maar holden was natuurlijk veel beter geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 06-06-2017 20:13 ]
Thanks!Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:59:
[...]
Sommige exchanges hebben systemen die onder bepaalde omstandigheden orders annuleren. Zo is het mogelijk dat een $1 verkooporder er niet doorheen komt (voor BTC/USD) omdat het systeem dan vermoedt dat het mogelijk een fout is. Mijn bot gebruikte ook altijd de laatste koers +/- 20% op Bitstamp om een market-order te simuleren voordat Bitstamp daadwerkelijke market orders toevoegde.
[...]
Dus gewoon dik onder de koers zitten zonder onrealistisch te worden.
Gaat we volgende keer proberen
Verwijderd
Dit is behoorlijk gevaarlijk. Stel jij verkoopt voor 1$ en iemand zet daar een aankooporder tegenover van 1$. Ben je al je Bitcoins kwijt voor vrijwel niets.Fire69 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:55:
[...]
Dus als ik het goed begrijp:
Ik heb al een paar keer gehad dat de prijs heel snel daalde waardoor mijn order niet verkocht geraakte.
Dit zou met dit systeem niet mogen gebeuren? (en ik verkoop geen BTC aan 1$?)
Zojuist mijn bitcoin verkocht tegen ~45% winst, dus heb het nu weer even in EUR op Kraken staan. Mocht de boel verder zakken dan koop ik weer goedkoper BTC in, anders ga ik eens wat andere altcoins proberen.
Zo werkt een exchange niet. Zie topicstart.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:12:
[...]
Dit is behoorlijk gevaarlijk. Stel jij verkoopt voor 1$ en iemand zet daar een aankooporder tegenover van 1$. Ben je al je Bitcoins kwijt voor vrijwel niets.
Veel mensen hier die met verlies verkopen terwijl dat volgens mij echt niet nodig is.
1) investeer alleen geld wat je kan missen
2) koop coins als ze laag staan, wat is laag? Niet op het moment dat de grafiek nog steeds omhoog gaat. (Wil je toch kopen op dat moment dan koop je voor de langere termijn maar beter wachten tot de grafiek weer een daling laat zien)
3) verkoop alleen als er winst uit te halen is. Aangezien je je aan regel 1 houdt is er geen enkele reden om met verlies te verkopen. Tenzij je het geld door onvoorziene omstandigheden toch nodig hebt maar dan heb je of 1 verkeerd ingeschat of het is echt onvoorzien.
4) staat de koers lager dan je zou willen en je bent aan het daytraden schakel dan tijdelijk over op langere termijn en hou de coins vast.
5) laat je niet gek maken!
Ik hoop dat iemand van de beginners hier wat aan heeft.
Ik speel het spelletje op deze manier en heeft me wel een keer verlies gegeven omdat ik me mee liet slepen maar verder alleen nog maar winst.
Edit: en lees je in in de diverse coins om zo de onzin coins van de echte potentie-hebbers te kunnen onderscheiden. Niet op basis van elke post van iedereen die wat aanraad maar meteen kopen dus.
2) koop coins als ze laag staan, wat is laag? Niet op het moment dat de grafiek nog steeds omhoog gaat. (Wil je toch kopen op dat moment dan koop je voor de langere termijn maar beter wachten tot de grafiek weer een daling laat zien)
3) verkoop alleen als er winst uit te halen is. Aangezien je je aan regel 1 houdt is er geen enkele reden om met verlies te verkopen. Tenzij je het geld door onvoorziene omstandigheden toch nodig hebt maar dan heb je of 1 verkeerd ingeschat of het is echt onvoorzien.
4) staat de koers lager dan je zou willen en je bent aan het daytraden schakel dan tijdelijk over op langere termijn en hou de coins vast.
Ik speel het spelletje op deze manier en heeft me wel een keer verlies gegeven omdat ik me mee liet slepen maar verder alleen nog maar winst.
Edit: en lees je in in de diverse coins om zo de onzin coins van de echte potentie-hebbers te kunnen onderscheiden. Niet op basis van elke post van iedereen die wat aanraad maar meteen kopen dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 06-06-2017 20:18 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nou, verder met Kraken zit er helaas nog niet in. Afgelopen vrijdag Tier 1 en 2 verificatie gestart en inmiddels de boot gemist want staat nog steeds op processing.
Klikken we even verder dan wordt vermeld;
Wat raden de kenners op dit moment verder aan, als Exchange voor EU ?
Voor de duidelijkheid; Tier 1 en 2 betreft alleen het invullen van het adres, geen verdere verificatie nodig. Dat zou geautomatiseerd geaccordeerd moeten kunnen worden.Please note that tier 1, 2, and 3 account verification may take 2-4 weeks due to a heavy influx of new clients. We are sorry for the inconvenience - the verification team is working to verify accounts as soon as possible in the order they are received and we are hiring more verification agents as quickly as we can to handle the high demand.
Op zich een goed verhaal. Alleen punt 2 is volgens mij de meest gemaakte fout door traders. Juist als de 'grafiek' (koers) nog steeds omhoog gaat (zelfs op een ATH) is een ideaal moment om te kopen. Je wilt toch kopen als de trend omhoog is? En juist niet als die omlaag gaat!Gé Brander schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:14:
Veel mensen hier die met verlies verkopen terwijl dat volgens mij echt niet nodig is.
Ik koop persoonlijk daarom liever op een ATH dan tijdens dalende koers. Als je een tijd later naar de grafiek kijkt, dan blijkt in de meeste gevallen dat de koers alleen maar verder is gestegen en de oude ATH ineens voor 'goedkope coins' staat.
Tja, heb even alle grafieken van de grootste 60 cc qua marketcap (wat uiteraard lang niet alles zegt) bekeken, echt vrijwel alles is gigantisch gestegen. Volgens mij had je überhaupt niks verkeerds kunnen kopen, als je maar wat had. Enkele (relatieve) achterblijvers zijn namen als Melon, Iconomi en Aragon. Dat vind ik dan weer veel interessanter. Vrees alleen dat er binnenkort een keer een groep zeer welvarende coinbezitters alles verkopen wat een daling voor ons mini-poppetjes in deze markt tot gevolg heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door Kluifjes op 06-06-2017 20:19 ]
Kan op 2 alleen aanvullen dat als je niet wil wachten dat je een middelingsstrategie toepast. E.g. ongeveer de helft erin stoppen van wat je uiteindelijk wil en als de koers daalt bijkopen om de gemiddelde prijs te drukken (als je er nog in gelooft dat hij gaat stijgen.) Zo heb ik het gedaan toen ik in januari begon (de dag voor de januari crash inderdaad, begon met 1 BTC en tijdens de dalingen opgebouwd tot 3 BTC).Gé Brander schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:14:
Ik was T3 aan het doen, had mijn paspoort met bepaalde dingen afgeschermd opgestuurd, maar toen kreeg ik een mail dat dat niet geaccepteerd werdt. Toen maar een normale kopie opgestuurd. Ik vind het wel een risico hdat als ze gehacked worden mijn ID op straat ligt. Maarja, dit is blijkbaar wat de belastingdienst wil, wij moeten identificeerbaar zijn, nou we zullen zijn waar het eindigd.
Maar dat bedoel ik ook. Als de grafiek nog omhoog gaat dan doe je kopen meestal voor de wat langere termijn.Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:18:
[...]
Op zich een goed verhaal. Alleen punt 2 is volgens mij de meest gemaakte fout door traders. Juist als de 'grafiek' (koers) nog steeds omhoog gaat (zelfs op een ATH) is een ideaal moment om te kopen. Je wilt toch kopen als de trend omhoog is? En juist niet als die omlaag gaat!
Ik koop persoonlijk daarom liever op een ATH dan tijdens dalende koers. Als je een tijd later naar de grafiek kijkt, dan blijkt in de meeste gevallen dat de koers alleen maar verder is gestegen en de oude ATH ineens voor 'goedkope coins' staat.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De wachtlijsten voor het serieuze werk lopen overal op. Als je nu ergens anders ook begint met verifiëren, ben je net zo lang bezig als bij Kraken. Niet dat het erg is om meerdere accounts te hebben, dus je kan het proberen. Het is niet zo dat Kraken hier iets aan kan doen, er is wereldwijd een explosie van nieuwe gebruikers..RolfLobker schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:18:
Nou, verder met Kraken zit er helaas nog niet in. Afgelopen vrijdag Tier 1 en 2 verificatie gestart en inmiddels de boot gemist want staat nog steeds op processing.
[...]
Voor de duidelijkheid; Tier 1 en 2 betreft alleen het invullen van het adres, geen verdere verificatie nodig. Dat zou geautomatiseerd geaccordeerd moeten kunnen worden.
Als je het echt dringend nodig hebt (omdat je bv. denkt dat het binnen een week op 3500 euro gaat staan -- geen idee wat er zal gebeuren) en niet spectaculair veel wil betalen zoals bitonic is p2p exchange ook aan te raden.RolfLobker schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:18:
- bitcoin.de
- bitsquare.io
Een nadeel is wel (a) dat je 1 à 2 dagen moet wachten vooraleer andere persoon bevestiging geeft dat hij je SEPA transactie ontvangen heeft, en (b) als de koers plotseling zou crashen naar 2000 euro beschik je nog niet over bitcoins om ze te verkopen.
Voordeel is: (a) goedkoper, (b) geen id confirmatie nodig die weken duurt.
Als je kleine bedragen bitcoin wil kopen en ze sowieso op lange termijn wil houden is dit een mogelijk optie.
Is een beetje omslachtiger als een exchange, maar als je account momenteel niet geverifieerd is, kan je weinig doen (behalve via bitonic of andere lokale websites het iets duurder kopen).
[ Voor 14% gewijzigd door kristof1234 op 06-06-2017 20:27 ]
Ik snap wat je daarmee bedoelt, maar alsnog is het juist gebruikelijk (onder ervaren traders) om steeds bij te kopen als de prijs stijgt en te verkopen als de prijs daalt. Ik hoor veel mensen die lang wachten op een soort van dip, maar die komt niet echt bij een rustig stijgende koers. Als je er voor gaat, dan ben ik voorstander van inkopen, en dan vooral als de koest stijgende is. Voor zowel lange als korte termijn. Het werkt inderdaad beter voor lange termijn (de prijs komt dan uiteindelijk meestal wel weer eens boven een ATH). Maar ook op korte termijn is de kans groter dat de ATH meteen wordt overschreden dan dat een ATH precies als jij koopt meteen de laatste ATH is...Gé Brander schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:20:
[...]
Maar dat bedoel ik ook. Als de grafiek nog omhoog gaat dan doe je kopen meestal voor de wat langere termijn.
Bitstamp duurde bij mij 2-3 dagen om geverifieerd te worden. Alle transacties zijn aan 0.25% fee en overschrijvingen vanuit België naar hun IBAN in Slovenië duren 1-2 dagen eer ze op je balans staan.RolfLobker schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:18:
[...]
EDIT: en daarna dus bitcoin transfer naar Poloniex of Bittrex voor de altcoins. Zij verifiëren beiden bijna onmiddellijk
Edit2: alleen opletten met betalen via Visa, daar zit een 8% fee op (had een vriend van me niet door

[ Voor 15% gewijzigd door Pap3rclip op 06-06-2017 20:30 ]
Ik koop wel bij Bitonic/andere Nederlandse sites. Dit met als reden dat het zo gemakkelijk is, ik geen ID bewijzen onveilig hoef te versturen en ik de extra kosten er weer makkelijk uit haal met altcoin handel.kristof1234 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:23:
[...]
Als je het echt dringend nodig hebt (omdat je bv. denkt dat het binnen een week op 3500 euro gaat staan -- geen idee wat er gebeuren) en niet spectaculair veel wil betalen zoals bitonic is p2p exchange ook aan te raden.
- bitcoin.de
- bitsquare.io
Een nadeel is wel (a) dat je 1 à 2 dagen moet wachten vooraleer andere persoon bevestiging geeft dat hij je SEPA transactie ontvangen geeft, en (b) als de koers plotseling zou crashen naar 2000 euro beschik je nog niet over bitcoins om ze te verkopen.
Voordeel is: (a) goedkoper, (b) geen id confirmatie nodig die weken duurt.
Als je kleine bedragen bitcoin wil kopen en ze sowieso op lange termijn wil houden is dit een mogelijk optie.
OK dus even opgezocht op poloniex:
You now have some protection. You're holding your LTC, but if the price crashes to 0.024BTC, your LTC will automatically be sold (as long as there are enough buy orders at or above 0.023 BTC). As with a regular sell order, your coins will be sold at the best possible price; so, if you want to be sure your coins get sold, set the limit price even lower.
Hieruit maak ik dus op dat als de BTC nu 1000 euro zou instorten, je waarschijnlijk maar een (klein?) gedeelte van je BTC voor de prijs krijgt waar het op staat en de rest keldert lekker mee.
In mijn ogen is een stop loss dus een soort vals gevoel van zekerheid.
You now have some protection. You're holding your LTC, but if the price crashes to 0.024BTC, your LTC will automatically be sold (as long as there are enough buy orders at or above 0.023 BTC). As with a regular sell order, your coins will be sold at the best possible price; so, if you want to be sure your coins get sold, set the limit price even lower.
Hieruit maak ik dus op dat als de BTC nu 1000 euro zou instorten, je waarschijnlijk maar een (klein?) gedeelte van je BTC voor de prijs krijgt waar het op staat en de rest keldert lekker mee.
Verwijderd
Je houdt geen rekening met lange termijn en korte termijn. Een trend kan LT bullish zijn maar KT een correctie (bearish).Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:18:
[...]
Op zich een goed verhaal. Alleen punt 2 is volgens mij de meest gemaakte fout door traders. Juist als de 'grafiek' (koers) nog steeds omhoog gaat (zelfs op een ATH) is een ideaal moment om te kopen. Je wilt toch kopen als de trend omhoog is? En juist niet als die omlaag gaat!
In onderstaand voorbeeld zou jij dus kopen op 2500 en ik rond de 1950-2000. In die opgaande trend verwachtte ik namelijk een correctie naar minimaal 1950.
Oprecht: ik wordt echt zo ontzettend moe van je. Ga toch weg met dat irritante geneuzel van je. Je hoopt op gebeurtenissen om je eigen boterhammetje bij elkaar te krijgen, maar in werkelijkheid verkoop je echt een hoop lucht wat alleen op je onderbuikgevoel gebaseerd is.Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:27:
[...]
Gisteren met veel bombarie de ATH, hype en grote correctie hier aangekondigd, dan doe ik dit er nog even bovenop: mijn eerste buy order staat rond de 2000.
Voorlopig zie ik veel overeenkomsten met de correctie van 2 weken geleden, alle lijnen zijn hetzelde. Toen zat er 44 uur tussen piek en dal.
Dus helaas morgen een heel saai dagje wellicht. Een balance sinds vanmorgen bomvol USDT en EUR en wachten op het dal voor de grote inkoop. Zowel btc als alts.
Ok, ook prima.Orangelights23 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:27:
[...]
Ik koop wel bij Bitonic/andere Nederlandse sites. Dit met als reden dat het zo gemakkelijk is, ik geen ID bewijzen onveilig hoef te versturen en ik de extra kosten er weer makkelijk uit haal met altcoin handel.
Maar ik dacht bitonic en soortgelijken daglimieten hebben van 500 euro voor nieuwe gebruikers.
Wellicht zou ik nieuwe gebruikers wel aanraden om deze iets duurdere sites te gebruiken. Ik heb dat de eerste keer ook gedaan. Het is inderdaad veel duurder dan een normale exchange (4% ofzo), maar als eerste ervaring is het waarschijnlijk het beste om direct je bitcoins te hebben zonder al te veel stress.
Als je nadien voor grotere bedragen of meer frequent gaat kopen zijn alternatieven wellicht voordeliger.
Spreek voor jezelf. Hoewel ik er weinig conclusies aan verbind vind ik het wél leuk om te lezen. Juist dat gespeculeer over de koers maakt dit topic interessant voor mij. In tegenstelling tot frustraties of interessant doen over de volgende altcoin hype zonder motivatie.Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Oprecht: ik wordt echt zo ontzettend moe van je. Ga toch weg met dat irritante geneuzel van je. Je hoopt op gebeurtenissen om je eigen boterhammetje bij elkaar te krijgen, maar in werkelijkheid verkoop je echt een hoop lucht wat alleen op je onderbuikgevoel gebaseerd is.
Het is imo ook een prima analyse van de situatie, behalve dat het nu toch weer naar boven neigt
Door je limit lager te zetten kun je ervoor zorgen dat de kans groter wordt dat alles verkocht wordt.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:29:
OK dus even opgezocht op poloniex:
Ik kan me wel vinden in z'n gedachtegang. De grafieken waren vanmiddag zo ongeveer exact heen te leggen over de dalen van rond 25 mei.Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Oprecht: ik wordt echt zo ontzettend moe van je. Ga toch weg met dat irritante geneuzel van je. Je hoopt op gebeurtenissen om je eigen boterhammetje bij elkaar te krijgen, maar in werkelijkheid verkoop je echt een hoop lucht wat alleen op je onderbuikgevoel gebaseerd is.
Haha, jaaa lekker makkelijk zo achteraf in die grafiek de top en het dal aanwijzen.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Je houdt geen rekening met lange termijn en korte termijn. Een trend kan LT bullish zijn maar KT een correctie (bearish).
In onderstaand voorbeeld zou jij dus kopen op 2500 en ik rond de 1950-2000. In die opgaande trend verwachtte ik namelijk een correctie naar minimaal 1950.
[afbeelding]
Ik zeg ook niet dat ik altijd op elke ATH koop. Maar in vrijwel alle gevallen stijgt de prijs na een ATH verder. Ook als de lijn snel stijgt. Je moet dan uiteraard wel snel een stoploss net boven aankoopprijs zetten. Je kan dan (in theorie) geen verlies meer krijgen en verder is het dan wachten op hoe ver het gaat doorstijgen. Je kan dan verkopen of doen wat je wil.
De kans is in ieder geval bijzonder klein dat je precies op de top van een belangrijke piek koopt. En daar gaat het om. Wat betreft lange en korte termijn: bij bitcoins is vrijwel alles korte termijn. Op lange termijn maakt het helemaal niks uit wat je doet, dan koop je alles in wat je nu kan of wil en dan wacht je twee jaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Playa del C. op 06-06-2017 20:37 ]
Is per handelaar verschillend. Ik heb mijn IBAN laten verifieren en nu is het onbeperkt daar.kristof1234 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:31:
[...]
Maar ik dacht bitonic en soortgelijken daglimieten hebben van 500 euro voor nieuwe gebruikers.
Is het meest eenvoudig om te zien hoe alles werkt, en je hoeft niet een X bedrag naar een of andere exchange (want zo denk je in het begin) over te maken.Wellicht zou ik nieuwe gebruikers wel aanraden om deze iets duurdere sites te gebruiken. Ik heb dat de eerste keer ook gedaan.
Als je nadien voor grotere bedragen of meer frequent gaat kopen zijn alternatieven wellicht voordeliger.
Nou, nee. Ervaren traders (en dan bedoel ik de echt grote jongens op de beurs, niet per se crypto, en institutionele beleggers) zullen een "OTE" (Optimal Trade Entry) bepalen die bijna altijd in een dalende markt ligt en stappen weer uit in een stijgende markt.Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:26:
[...]
Ik snap wat je daarmee bedoelt, maar alsnog is het juist gebruikelijk (onder ervaren traders) om steeds bij te kopen als de prijs stijgt en te verkopen als de prijs daalt. Ik hoor veel mensen die lang wachten op een soort van dip, maar die komt niet echt bij een rustig stijgende koers. Als je er voor gaat, dan ben ik voorstander van inkopen, en dan vooral als de koest stijgende is. Voor zowel lange als korte termijn. Het werkt inderdaad beter voor lange termijn (de prijs komt dan uiteindelijk meestal wel weer eens boven een ATH). Maar ook op korte termijn is de kans groter dat de ATH meteen wordt overschreden dan dat een ATH precies als jij koopt meteen de laatste ATH is...
Voor wat uitleg daarover zijn genoeg trading tutorials te vinden, kijk deze bijvoorbeeld is (deze "les" gaat specifiek over fibonacci levels maar legt het ook het concept van OTE uit): YouTube: Fibonacci levels Tutorial Part 1. (retracements) (de rest van de filmpjes in die playlist zijn ook wel aanraders)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik hoop inderdaad, net als iedereen hier, op gebeurtenissen die goed voor mijn portfolio zijnRemco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Dus als de BTC nu doorknalt naar 3500 (wat ik zeker niet denk) ben ik zuur en mag van mijn part iedereen een
Zowel Bittrex en Poloniex duurt bij mij ook al dagen. Bitstamp juist weer binnen een uurtje, maar daar valt weinig te traden.Pap3rclip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:27:
[...]
Bitstamp duurde bij mij 2-3 dagen om geverifieerd te worden. Alle transacties zijn aan 0.25% fee en overschrijvingen vanuit België naar hun IBAN in Slovenië duren 1-2 dagen eer ze op je balans staan.
EDIT: en daarna dus bitcoin transfer naar Poloniex of Bittrex voor de altcoins. Zij verifiëren beiden bijna onmiddellijk
Edit2: alleen opletten met betalen via Visa, daar zit een 8% fee op (had een vriend van me niet door)
Verwijderd
Achteraf schrijf je?Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:35:
[...]
Haha, jaaa lekker makkelijk zo achteraf in die grafiek de top en het dal aanwijzen.
Ik zeg ook niet dat ik altijd op elke ATH koop. Maar in vrijwel alle gevallen stijgt de prijs na een ATH verder. Ook als de lijn snel stijgt. Je moet dan uiteraard wel snel een stoploss net boven aankoopprijs zetten. Je kan dan (in theorie) geen verlies meer krijgen en verder is het dan wachten op hoe ver het gaat doorstijgen. Je kan dan verkopen of doen wat je wil.
De kans is in ieder geval bijzonder klein dat je precies op de top van een belangrijke piek koopt. En daar gaat het om. Wat betreft lange en korte termijn: bij bitcoins is vrijwel alles korte termijn. Op lange termijn maakt het helemaal niks uit wat je doet, dan koop je alles in wat je nu kan of wil en dan wacht je twee jaar.
Dit was mijn chart destijds (op een ander forum gepost)
met deze uitleg erbij:
Afgaande op mijn eerder gebruikte TA, zou ik een top berekenen op ongeveer 2692. Daar is ie warempel al en zelfs al overheen geschoten op de 4hrs, maar eiglk telt "candle close"
ALS dat de top idd zou zijn, acht ik een correctie naar 1585 zeker mogelijk.
Die daling naar 1585 heb ik later bijgesteld:
Gistermorgen verwachtte ik btc correctie met een top op 2692
Bitfinex kwam tot 2690 en als het koersverloop erna zie, zie ik een eerste target rond 1950 maar de gisteren genoemde 1600 sluit ik ook niet uit.
Edit: bijstelling omdat ik een ABC-correctie meende te herkennen waarvan op dat moment de A en B leg gemaakt waren, waardoor ik op 1950 kwam als 1e target.
Zoals Touriniquet ook al aangeeft, zijn er diverse manieren om correcties uit te rekenen. De door hem aangehaalde Fibonacci methode gebruik ik ook altijd. In andere financiële markten beter toepasbaar omdat BTC wat meer tricky is, maar ik zit verrassend vaak goed met mijn verwachtingen. En ja: ik zit zeker ook wel eens (helemaal) mis.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 20:51 ]
Vreemd, op Bittrex waren 3 foto's en een paar minuutjes wachten zonder te refreshen voldoende voor mij...Jay-v schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:45:
[...]
Zowel Bittrex en Poloniex duurt bij mij ook al dagen. Bitstamp juist weer binnen een uurtje, maar daar valt weinig te traden.
Polo was ook zeker niet meer dan een uurtje wachten.
https://liqui.io/ heb ik ook goede dingen over gehoord, misschien dat het daar sneller lukt. (zelf geen ervaring mee)
Ik denk dat ik een fout heb gemaakt bij het registreren van m'n kraken account. Ik ben inmiddels tier2, maar als ik een SEPA deposit wil doen staat daar heel expliciet: Important: The name on the bank account you are depositing from must match the name entered for verification on the Kraken account you are depositing into.
Kan ik dit nog ergens aanpassen? Want ik heb mijn account aangemaakt met [voornaam uitgeschreven] [achternaam], maar mijn bankrekening staat op [3 voorletters] [achternaam]
. Ik zie dat je bij withdraw wel de optie hebt om een bank account toe te voegen, met opnieuw de waarschuwing dat de naam moet overeenkomen met de naam waarmee je geregistreerd bent.
Kan ik dit nog ergens aanpassen? Want ik heb mijn account aangemaakt met [voornaam uitgeschreven] [achternaam], maar mijn bankrekening staat op [3 voorletters] [achternaam]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
Dat was een geintje van één van de members. We hadden net serieus besproken hoe het met de belastingen e.d. zit.
Hoe zit t eigenlijk met belastingen?Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:54:
[...]
Dat was een geintje van één van de members. We hadden net serieus behandeld hoe het met de belastingen e.d. zit.
Ik had hetzelfde en mijn 5 stortingen zijn tot nu toe elke keer dezelfde dag nog verwerkt. Probeer het eerst met een klein bedrag uit zou ik zeggen. Maar zou me geen zorgen maken.Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:53:
Ik denk dat ik een fout heb gemaakt bij het registreren van m'n kraken account. Ik ben inmiddels tier2, maar als ik een SEPA deposit wil doen staat daar heel expliciet: Important: The name on the bank account you are depositing from must match the name entered for verification on the Kraken account you are depositing into.
Kan ik dit nog ergens aanpassen? Want ik heb mijn account aangemaakt met [voornaam uitgeschreven] [achternaam], maar mijn bankrekening staat op \[3 voorletters] [achternaam]. Ik zie dat je bij withdraw wel de optie hebt om een bank account toe te voegen, met opnieuw de waarschuwing dat de naam moet overeenkomen met de naam waarmee je geregistreerd bent.
Voor zover ik weet geldt dit als winst uit beleggingen. Je moet het aangeven als zijnde onderdeel van je vermogen, maar volgens mij hoef je geen winst/inkomstensbelasting te betalen.
Ik heb deposits gemaakt vanaf mijn rekening waar ik als <voorletter> <achternaam> bekend sta. Daarnaast is het ook nog eens een en/of rekening, dus de naam van mijn vrouw staat daar ook nog achter. Geen last van gehad.Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:53:
Kan ik dit nog ergens aanpassen? Want ik heb mijn account aangemaakt met [voornaam uitgeschreven] [achternaam], maar mijn bankrekening staat op \[3 voorletters] [achternaam]. Ik zie dat je bij withdraw wel de optie hebt om een bank account toe te voegen, met opnieuw de waarschuwing dat de naam moet overeenkomen met de naam waarmee je geregistreerd bent.
Topicstart
[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 06-06-2017 20:57 ]
Inderdaad.JeroenRos schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56:
Voor zover ik weet geldt dit als winst uit beleggingen. Je moet het aangeven als zijnde onderdeel van je vermogen, maar volgens mij hoef je geen winst/inkomstensbelasting te betalen.
https://beleggen.info/beleggen/belasting
Zie de FAQ in de OP
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik vond dit ook erg verwarrend. Mijn bankrekening heeft ook alleen voorletter. Maargoed ik heb het ingevuld zoals mijn bankrekening het heeft en dat werkt.Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:53:
Loont het nog de moeite om te traden tussen 2 exchanges?
BTC kopen bij een Exchange en voor iets meer verkopen bij de andere Exchange?

Verwijderd
Precies. Box 3. Vermogenrendementsheffing. Was een vast tarief maar gaat vanaf 2017 over schijven. We hadden het er met name over dat het verstandig is om een goede administratie bij te houden zodat je altijd aan kunt tonen waar je crypto-winst vandaan komt. En inderdaad...zie de OP.JeroenRos schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56:
[...]
Het zegt mij echt niks hoor, dat jij een keer goed hebt gegokt. Je kan de toekomst niet berekenen. Je kan het wel steeds proberen en je komt ongetwijfeld soms mooi in de buurt.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:47:
[...]
Achteraf schrijf je?
Dit was mijn chart destijds (op een ander forum gepost)[afbeelding]
met deze uitleg erbij:
Afgaande op mijn eerder gebruikte TA, zou ik een top berekenen op ongeveer 2692. Daar is ie warempel al en zelfs al overheen geschoten op de 4hrs, maar eiglk telt "candle close"
Bitfinex kwam tot 2690 en als het koersverloop erna zie, zie ik een eerste target rond 1950 maar de gisteren genoemde 1600 sluit ik ook niet uit.
Edit: bijstelling omdat ik een ABC-correctie meende te herkennen waarvan op dat moment de A en B leg gemaakt waren, waardoor ik op 1950 kwam als 1e target.
Zoals Touriniquet ook al aangeeft, zijn er diverse manieren om correcties uit te rekenen. De door hem aangehaalde Fibonacci methode gebruik ik ook altijd. In andere financiële markten beter toepasbaar omdat BTC wat meer tricky is, maar ik zit verrassend vaak goed met mijn verwachtingen. En ja: ik zit zeker ook wel eens (helemaal) mis.
Ik weet ook dat je wel bepaalde support kan zien en uit ervaring kun je ook best veel goed inschatten. Maar om te zeggen dat je precies weet wanneer je wel of niet moet kopen is puur onzin.
Als je het echt allemaal zo goed weet of berekent, dan zou jij nu multimiljonair moeten zijn.
Wie zegt dat hij dat niet is?Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:59:
[...]
Het zegt mij echt niks hoor, dat jij een keer goed hebt gegokt. Je kan de toekomst niet berekenen. Je kan het wel steeds proberen en je komt ongetwijfeld soms mooi in de buurt.
Ik weet ook dat je wel bepaalde support kan zien en uit ervaring kun je ook best veel goed inschatten. Maar om te zeggen dat je precies weet wanneer je wel of niet moet kopen is puur onzin.
Als je het echt allemaal zo goed weet of berekent, dan zou jij nu multimiljonair moeten zijn.
Probleem is dat het een paar uur kan duren voordat je BTCs zijn overgemaakt naar andere exchange, in drukke tijden nog meer (tenzij je hoge fee zet). Met deze volatiliteit kun je daar niet echt op wachten, de koers is dan zeker niet meer wat die was toen je je de BTC aangekocht.CheapTweak schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:58:
Loont het nog de moeite om te traden tussen 2 exchanges?
[afbeelding]
En dan moet je ook nog is de EUR terugsturen naar de 1e exchange, dat kan niet altijd/duur/duurt-lang.
Doe ook eens even zo'n Stratis-voorspelling voor mij danVerwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:47:
[...]
Achteraf schrijf je?
Dit was mijn chart destijds (op een ander forum gepost)[afbeelding]
met deze uitleg erbij:

* I know , mag niet.. I know.... *
Wordt wat offtopic zo
Het is meer dan gokken hoor. Gaat de BTC met 1 tot 3% per dag omhoog gaat dat heel lang goed. Gaat ie met 5 tot 15% per dag omhoog is de kans op een crash gewoon heel groot. Dat heeft niets met gokken te maken. Als je naar de charts in het verleden gaat kijken zie je iedere keer hetzelfde gedrag voorbij komen. Nee, je weet niet precies hoe hoog ie zal gaan en hoever ie zal zakken, maar wanneer iets extreem hard omhoog gaat volgt er vrijwel altijd een crash.Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:59:
[...]
Het zegt mij echt niks hoor, dat jij een keer goed hebt gegokt.
Dat het een grapje is was mij duidelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:54:
[...]
Dat was een geintje van één van de members. We hadden net serieus besproken hoe het met de belastingen e.d. zit.
Betreft belastingen. Volgens mij betaal je enkel vermogensbelasting mocht het om een hoog bedrag gaan.
Waarom niet? Allemaal gebaseerd op aannames..Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02:
[...]
Wordt wat offtopic zoMaar ... een multimiljonair besteedt zijn tijd niet hier op tweakers en andere fora om wat met bitcoin charts en lijntjes te prutsen...
hahaha, onderschat niet waar mensen die zich vervelen toe in staat zijnPlaya del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02:
[...]
Wordt wat offtopic zoMaar ... een multimiljonair besteedt zijn tijd niet hier op tweakers en andere fora om wat met bitcoin charts en lijntjes te prutsen...
Verwijderd
Je betaalt ook vermogensbelasting als de boel in elkaar zakt.Lasteraar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02:
[...]
Dat het een grapje is was mij duidelijk.
Betreft belastingen. Volgens mij betaal je enkel vermogensbelasting mocht het om een hoog bedrag gaan.
Als je het zo doet, doe je het verkeerd.Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:00:
[...]
Probleem is dat het een paar uur kan duren voordat je BTCs zijn overgemaakt naar andere exchange, in drukke tijden nog meer (tenzij je hoge fee zet). Met deze volatiliteit kun je daar niet echt op wachten, de koers is dan zeker niet meer wat die was toen je je de BTC aangekocht.
En dan moet je ook nog is de EUR terugsturen naar de 1e exchange, dat kan niet altijd/duur/duurt-lang.
Je hebt BTC klaar staan op de "dure" exchange en EUR op de "goedkope". Als het koersverschil groot genoeg is (hou rekening met fees en slippage!), plaats je de twee order zoveel mogelijk tegelijkertijd. Daarna kun je in alle rust BTC en EUR rondsturen om de hele boel nog een keer te doen.
Je betaalt vermogensbelasting over je totale vermogen, inclusief cryptocurrencies, het goud in je kluis, de kunstwerken die je ter investering hebt gekocht en de €5000 in briefgeld onder je matras.Lasteraar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02:
[...]
Heb je meer dan €25.000 (of dubbel met partner), dan betaal je belasting over het bedrag dat je boven die grens hebt. Als je dus €25.000 op je bankrekening hebt staan en je hebt daarnaast 1 Bitcoin (op 01-01-2017) dan betaal je belasting over ~€1000 (of wat ook de waarde van die Bitcoin was op 1 januari).
[ Voor 30% gewijzigd door Rannasha op 06-06-2017 21:07 ]
Is al een paar keer eerder uitgelegd, maar je moet ook niet de bitcoins of de euro's heen en weer sturen. Je hebt echter wel een flinke voorraad bitcoins/euro's op beide exchanges nodig. Je kan dan één keer alles inzetten voor arbitrage. Daarna moet je inderdaad wachten om alle munten en euro's te schuiven.Malarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:00:
[...]
Probleem is dat het een paar uur kan duren voordat je BTCs zijn overgemaakt naar andere exchange, in drukke tijden nog meer (tenzij je hoge fee zet). Met deze volatiliteit kun je daar niet echt op wachten, de koers is dan zeker niet meer wat die was toen je je de BTC aangekocht.
Maar: je koopt en verkoopt dus wel precies op hetzelfde moment op beide exchanges. Je maakt dan gebruik van je vermogen op beide exchanges.
Je betaalt belasting op je vermogen per 1 jan.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:03:
[...]
Je betaalt ook vermogensbelasting als de boel in elkaar zakt.
Dus zijn je bitcoins op dat moment 100.000 euro waard betaal je daar belasting over. Zakken ze de volgende dag 50% en komen niet met omhoog heb je pech.
Met als klein voordeel dat je dit zelf moet opgeven in je aangifte. De belasting dienst krijgt de bitcoins waarde niet. Zoals van de banken. Ik suggereer niks....
[ Voor 18% gewijzigd door lighting_ op 06-06-2017 21:09 ]
Verwijderd
Ik zeg toch nergens dat ik het altijd goed heb, sterker nog: ik geef zelf al aan dat ik ook wel eens helemaal mis zit. Dat was een voorbeeld dat ik het wel goed had en ik heb t vaker goed dan fout. Mutlimiljonair moet je wel eerst een leuk kapitaal hebben om wat op te bouwen.Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:59:
[...]
Het zegt mij echt niks hoor, dat jij een keer goed hebt gegokt. Je kan de toekomst niet berekenen. Je kan het wel steeds proberen en je komt ongetwijfeld soms mooi in de buurt.
Ik denk eerder dat het een gevalletje is dat je je te weinig verdiept hebt in methodes die kunnen werken waardoor je er bij voorbaat al negatief over bent (en daarom liever op een ATH koopt)
Cool, dit klinkt plausibel, moet alleen nu accounts hebben op meerdere exchanges, en niet onbelangrijk een extra kruiwagen met geldPlaya del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:04:
[...]
Is al een paar keer eerder uitgelegd, maar je moet ook niet de bitcoins of de euro's heen en weer sturen. Je hebt echter wel een flinke voorraad bitcoins/euro's op beide exchanges nodig. Je kan dan één keer alles inzetten voor arbitrage. Daarna moet je inderdaad wachten om alle munten en euro's te schuiven.
Maar: je koopt en verkoopt dus wel precies op hetzelfde moment op beide exchanges. Je maakt dan gebruik van je vermogen op beide exchanges.
Stratis, dat soort multiples haal je niet zomaar meer. Net zoals NEM (XEM) coin bijna x200 in een jaar tijd. Reken maar uit met 1000 euro inleg...Lasteraar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:01:
[...]
Doe ook eens even zo'n Stratis-voorspelling voor mij dan![]()
* I know , mag niet.. I know.... *
Zelf tip ik dan als Ethereum classic contender, met een goeie community, de UBIQ. Forum user op bitcointalk en oprichter van, reageert altijd adequaat, inhoudelijk goed en heeft kennis van zaken. JYAP, tevens topicstarter: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1763606
Er draaien 2 tokens al op UBIQ, dit zijn QWARK en APX. Bij qwark wel sterke twijfels en APX is ook een soort van veredelde mining-hut. Maar dit zegt niet zoveel, feit is dat er tokens op UBIQ draaien en er waarschijnlijk meer zullen volgen (met positieve impact voor UBIQ).
Tevens komen ze met een kopie van myetherwallet.com (PYRUS)
Dus, persoonlijk ben ik UBIQs aan het kopen, ook nog op deze koersen. Heeft ook nog niet zoveel marketcap om te verliezen, waar de top 10 qua marketcap hard kan terugvallen, kan UBIQ dat (nu nog) wat minder.
[ Voor 4% gewijzigd door Timberly2 op 06-06-2017 21:13 ]
Nee. Je moet enkel je box 3 vermogen op geven. Dus hoeveel je bankrekeningen + crypto waard is per 1-1. Beleggingswinst is enkel van toepassing als je meer dan normaal vermogensbeheer toepast.JeroenRos schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56:
[...]
Even voor de goede orde, als er hier gepraat wordt over UBIQ dan gaat het dus over UBIQ - [UBQ] niet over UBIQ [UBIQ] neem ik aan?
(symbool aangegeven tussen haken, let op de I bij de laatste)
[ Voor 20% gewijzigd door mvrhrln op 06-06-2017 21:17 ]
Yes, ik praat dan over UBQ. Degene waar dus ook 2 tokens op draaien (versus Ether classic slechts 1). In dat opzicht, in markten waar waardering er toch niet toe doet, zou UBQ evenveel waard kunnen zijn als ETC. Dat houdt in een verwachte verveelvoudiging van x20~.mvrhrln schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:15:
Even voor de goede orde, als er hier gepraat wordt over UBIQ dan gaat het dus over UBIQ - [UBQ] niet over UBIQ [UBIQ] neem ik aan?
Onderstaande heb ik 1 op 1 van Kraken gehaald.Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:53:
Full Name
CrashEEEE
IMPORTANT: once submitted, full name cannot be changed. Please ensure the spelling is correct.
Edit:
Ik lees veel gemopper over het verificatieproces bij Kraken. Ik las toevallig de FAQ net. Wellicht handig voor velen. Please note that tier 1, 2, and 3 account verification may take 2-4 weeks due to a heavy influx of new clients.
[ Voor 11% gewijzigd door Crasheeee op 06-06-2017 21:21 ]
Haha, nee, het is simpelweg bekend dat juist al die fancy lijntjes en berekeningen weinig zeggen. Hoe volatieler de markt, hoe erger het is. Voor de 'ervaren' mensen is het daarom lachwekkend om te zien hoe gedetailleerd sommige mensen ingaan op de charts.Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:07:
[...]
Ik zeg toch nergens dat ik het altijd goed heb, sterker nog: ik geef zelf al aan dat ik ook wel eens helemaal mis zit. Dat was een voorbeeld dat ik het wel goed had en ik heb t vaker goed dan fout. Mutlimiljonair moet je wel eerst een leuk kapitaal hebben om wat op te bouwen.
Ik denk eerder dat het een gevalletje is dat je je te weinig verdiept hebt in methodes die kunnen werken waardoor je er bij voorbaat al negatief over bent (en daarom liever op een ATH koopt)
Het komt redelijk dicht in de buurt van waarzeggerij met van die tarot-kaarten. Net doen alsof het allemaal werkt, terwijl het resultaat net zo random is als gewoon gokken.
Nogmaals, als die berekeningen meer dan 50% correct konden voorspellen, dan was je na heel veel trades gegarandeerd multimiljonair. Als je dat wiskundig niet kan volgen, dan moet je je eens in statistiek verdiepen.
Ik wil het trouwens niet al te zwart-wit maken. Er zijn zeker wel een paar methodes hier en daar bruikbaar om bepaalde trends duidelijker te plotten. Zodra je echter gaat extrapoleren in de toekomst, neemt de bruikbaarheid af tot vrijwel nul.
Je mag van mij verder zelf weten hoe je je trades wil bepalen. Je kwam echter in je eerste reactie mij uitleggen dat ik op de ATH van 2500 EUR/BTC zou kopen (en jij lekker in het dal rond de 2000 EUR). Je vergeet echter dat er voor de ATH van 2500 ook ontelbaar veel ATH zijn geweest van 0 - 2500 EUR. En zoals ik daarom eerder al zei: de kans dat ik precies de laatste ATH eruit kies is heel erg klein. En zolang er maar iets stijging is, kun je met een stoploss zorgen dat je nooit verlies meer kan lijden.
Je doet verder ook alsof jij heel precies van te voren kan bepalen waar het dal gaat zitten (rond 2000 euro). En dat laatste is niet goed mogelijk. Je kan het wat schatten en berekeningen komen meestal wel ergens op uit. Als er echter ook maar één methode was die met meer dan 50% kon bepalen waar het dal kwam...
Is het niet wettelijk verplicht van je bank om de volledig naam te geven?Ruud2001 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:53:
Kan je dit niet op de site van je bank het online aanpassen naar volledige naam?
Als je nieuwe account toevoegt om te withdrawen, denk ik dat kraken medewerker dat moet checken, redelijkerwijze gaat hij dan akkoord met de afgekorte naam. (best wel eerst is proberen met 10 euro ofzo)
success
Eens maar stoploss garandeerd zeker niet dat je geen verlies hebt gedurende een crash!Playa del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:19:
[...]
Haha, nee, het is simpelweg bekend dat juist al die fancy lijntjes en berekeningen weinig zeggen. Hoe volatieler de markt, hoe erger het is. Voor de 'ervaren' mensen is het daarom lachwekkend om te zien hoe gedetailleerd sommige mensen ingaan op de charts.
Het komt redelijk dicht in de buurt van waarzeggerij met van die tarot-kaarten. Net doen alsof het allemaal werkt, terwijl het resultaat net zo random is als gewoon gokken.
Nogmaals, als die berekeningen meer dan 50% correct konden voorspellen, dan was je na heel veel trades gegarandeerd multimiljonair. Als je dat wiskundig niet kan volgen, dan moet je je eens in statistiek verdiepen.
Ik wil het trouwens niet al te zwart-wit maken. Er zijn zeker wel een paar methodes hier en daar bruikbaar om bepaalde trends duidelijker te plotten. Zodra je echter gaat extrapoleren in de toekomst, neemt de bruikbaarheid af tot vrijwel nul.
Je mag van mij verder zelf weten hoe je je trades wil bepalen. Je kwam echter in je eerste reactie mij uitleggen dat ik op de ATH van 2500 EUR/BTC zou kopen (en jij lekker in het dal rond de 2000 EUR). Je vergeet echter dat er voor de ATH van 2500 ook ontelbaar veel ATH zijn geweest van 0 - 2500 EUR. En zoals ik daarom eerder al zei: de kans dat jij precies de laatste ATH eruit kiest is heel erg klein. En zolang er maar iets stijging is, kun je met een stoploss zorgen dat je nooit verlies meer kan lijden.
Je doet verder ook alsof jij heel precies van te voren kan bepalen waar het dal gaat zitten (rond 2000 euro). En dat laatste is niet goed mogelijk. Je kan het wat schatten en berekeningen komen meestal wel ergens op uit. Als er echter ook maar één methode was die met meer dan 50% kon bepalen waar het dal kwam...
Als ik het stop loss meganisme goed begrepen heb, is dit verre van gegeven. Stop loss zegt alleen maar dat je gaat verkopen beneden een bepaalde waarde, maar niet wat je uiteindelijk betaald krijgt voor je zuurverdiende coinsPlaya del C. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:19:
[...]
En zolang er maar iets stijging is, kun je met een stoploss zorgen dat je nooit verlies meer kan lijden.
Zal wel aan mij liggen maar vind het knap dat mensen hun eigen naam niet weten.
Staat duidelijk vermeld bij registratie, en dan nog fout doen..
Staat duidelijk vermeld bij registratie, en dan nog fout doen..
Ik heb zojuist dit topic doorgenomen en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat mensen zo'n slecht gevoel hebben bij XRP. Wat maakt een coin als ETH of ETC een betere contender om in waarde te stijgen dan XRP?
Dat klopt, vooral ook gezien de slechte prestaties van sommige exchanges. Ik ga er wel vanuit dat een stoploss afgaat of dat je in het ergste geval handmatig de boel tijdig kan verkopen. Tegen dat soort technische problemen kan geen enkele strategie op.mmmmmark schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:21:
[...]
Eens maar stoploss garandeerd zeker niet dat je geen verlies hebt gedurende een crash!
De stoploss zelf laat ik wel meegaan tijdens stijging. Meestal een vorm van 'handmatige trailing stop loss order'. Je hebt dan veel minder kans dat je uiteindelijk onder je aankoopprijs komt, omdat je dan gewoon meer tijd hebt om de technische tekortkomingen wat op te vangen.
Het werkt in theorie prima en in de praktijk voor mij al honderden keren wel goed. Een enkele keer gaat het bij Kraken toch mis helaas, niemand weet precies waarom. Maar altijd bij grote drukte / DDOS, enz.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:22:
[...]
Als ik het stop loss meganisme goed begrepen heb, is dit verre van gegeven. Stop loss zegt alleen maar dat je gaat verkopen beneden een bepaalde waarde, maar niet wat je uiteindelijk betaald krijgt voor je zuurverdiende coins
Dat de prijs iets lager is na een market sell (wat een stoploss normaal gesproken triggered) is normaal. TIjdens een crash is dat soms extreem. Het heet 'slippage' en dat betekent dat bepaalde market orders vrij ver van een ingestelde of verwachte prijs gaan liggen. Ik leg daarom de stoploss meestal zo'n tien tot twintig euro hoger dan de prijs die ik minimaal terug wil. Mijn ervaring bij Kraken is dat de prijs van een stoploss tijdens een crash daar ongeveer binnen blijft. Op rustige momenten blijft de prijs binnen de vijf euro van het stoploss punt.
[ Voor 42% gewijzigd door Playa del C. op 06-06-2017 21:30 ]
XRP is gecentraliseerd, tevens hebben de makers ruim 30% van de coins zelf in handen.p0pe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:23:
Ik heb zojuist dit topic doorgenomen en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat mensen zo'n slecht gevoel hebben bij XRP. Wat maakt een coin als ETH of ETC een betere contender om in waarde te stijgen dan XRP?
Vind t persoonlijk juist wel mooi om de verhalen van @Malarky te lezen. Lang niet iedereen durft het aan een voorspelling te geven. Je ziet eigenlijk vooral mensen achteraf kraaien dat ze het allemaal zo goed voorspeld hadden. Hulde dus dat @Malarky met de billen bloot gaat.
Je bent me wel die verdere crash nog schuldig. Ik wil cheap coinzzz
De enige reden dat ik niet voor XRP gegaan ben is omdat ik niet verwacht dat je daar winsten mee kan maken zoals je dat met bitcoin over de afgelopen 10 jaar had kunnen maken.p0pe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:23:
En hoe zou dit invloed hebben op de prijs? Weet je hoe veel BTC in handen was van de maker?Remco10 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:25:
[...]
XRP is gecentraliseerd, tevens hebben de makers ruim 30% van de coins zelf in handen.
Omdat XRP en het bedrijf Ripple verschillende dingen zijn. Het succes van Ripple (het bedrijf) heeft geen directe gevolgen voor de waarde van XRP. In tegenstelling tot ETH of BTC is XRP niet bedoeld als iets dat een serieuze hoeveelheid waarde vertegenwoordigd. Meer uitleg kun je vinden in eerdere posts van mij over dit onderwerp.p0pe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:23:
XRP is de afgelopen maand, na de gigantische bull-run, wel wat gaan liggen.Ryan1981 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:25:
[...]
De enige reden dat ik niet voor XRP gegaan ben is omdat ik niet verwacht dat je daar winsten mee kan maken zoals je dat met bitcoin over de afgelopen 10 jaar had kunnen maken.
Wel moeilijk om hodler in XRP te zijn terwijl de rest doorgaat. Maar ik verwacht nog wel e.e.a. van XRP. Juist omdat zoveel er tegen zijn bied het een kans. Als ze goeie wallets gaan maken en niet alleen maar exchange based zijn dan zie ik er wel toekomst in als betalingssysteem. Ze werken samen met banken, mwah klopt, maar dat is op zich niet erg als het alleen maar om betalingsverkeer gaat. Daarin doen banken toch niet zoveel verkeerd. Daar is niets on-ethisch aan. Dus in dat opzicht, vind ik de conclusie die getrokken wordt van decentraal en samenwerking met banken als minpunt, enigszins overdreven. Wacht maar totdat er weer een grote bank een samenwerking aankondigt, kan de koers van ripple zo weer naar de 40 cent. Daar zit gewoon een enorm sterk (fintech) team achter.
Koers van de coin ripple vind ik wel lastig trouwens, waarom die enorm zou moeten stijgen. Maar het zal de coin zijn die gebruikt gaat worden als je als consument iets wilt overmaken. Zul je toch eerst altijd nog in fiats moeten wisselen. Denk aan de implementatie die Ripple kan doen met grote banken-apps. Wellicht zal ripple wel voor iedere interbancaire overboeking gebruikt gaan worden, wie zal het zeggen. Van alle huidige blockchain hecht ik daar ripple de grootste kanshebber voor, juist vanwege die focus op snelle betalingen.
Overigens, een andere. ICONOMI vind ik als value-belegger (jaja, hier puur vanwege speculatie, I know), interessant. Check afbeelding met holdings ICONOMI eind Q1 die ik heb doorgerekend met huidige standen. Het is waardering op huidige, opgeblazen koersen, maar met de huidige koersen zou ICONOMI al 70mio waard zijn. Eigenlijk waardeert de markt dus het platform dat ze gaan aanbieden op ~50mio bij de huidige koers. Dat is echt een koopje als je gelooft in deze markt.
http://imgur.com/a/MCpJd
Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in een Excel sheet die je huidige portfolio bij kan houden...
Deze heb ik als Excel-noob (go easy on me...) op de feestdag gisteren in elkaar geknutseld, misschien is hij nog handig voor één van jullie
Het helpt mij alleszins om het overzicht te behouden zonder constant de charts zitten te bekijken.

Alleen gele velden zijn zelf in te vullen, de 'Current rates' tabel haalt hij om de 10 minuten binnen van Coinmarketcap (derde tab, voor de rates van de coins) en Google (tweede tab, voor de USD/EUR rate) binnen. Handmatig refreshen kan op ribbon Data -> Refresh All.
Altcoin namen in H6:H11 worden gezocht in de derde tab 'Ticker' dmv. *"WatJeIntypt"*, dus je moet de naam van de coin volledig of een deel hiervan ingeven.
Download link
Deze heb ik als Excel-noob (go easy on me...) op de feestdag gisteren in elkaar geknutseld, misschien is hij nog handig voor één van jullie
Het helpt mij alleszins om het overzicht te behouden zonder constant de charts zitten te bekijken.

Alleen gele velden zijn zelf in te vullen, de 'Current rates' tabel haalt hij om de 10 minuten binnen van Coinmarketcap (derde tab, voor de rates van de coins) en Google (tweede tab, voor de USD/EUR rate) binnen. Handmatig refreshen kan op ribbon Data -> Refresh All.
Altcoin namen in H6:H11 worden gezocht in de derde tab 'Ticker' dmv. *"WatJeIntypt"*, dus je moet de naam van de coin volledig of een deel hiervan ingeven.
Download link
[ Voor 4% gewijzigd door Pap3rclip op 06-06-2017 22:00 ]
Zonder verder de technische achtergrond te kennen, vraag ik me al een tijdje iets af...
Er wordt steeds over bvb XRP gezegd dat er te veel coins van zijn (daarnet nog een berekening voorbij gekomen) om iets van waarde te kunnen krijgen.
BTC zijn er maar max 21 miljoen, hierdoor zou hij dus meer waard zijn.
Wat houdt één of andere dev tegen om een kloon van BTC te maken waar er maar 1 miljoen of zo van zijn?
En zou dat dan een reden zijn om meer waarde te kunnen hebben?
Er wordt steeds over bvb XRP gezegd dat er te veel coins van zijn (daarnet nog een berekening voorbij gekomen) om iets van waarde te kunnen krijgen.
BTC zijn er maar max 21 miljoen, hierdoor zou hij dus meer waard zijn.
Wat houdt één of andere dev tegen om een kloon van BTC te maken waar er maar 1 miljoen of zo van zijn?
En zou dat dan een reden zijn om meer waarde te kunnen hebben?
Verwijderd
Er zitten hier nou eenmaal veel users hier die anti Technische Analyse zijn, waardoor anderen hier maar geen voorspellingen posten (vermoed ik).Stoffa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:25:
Vind t persoonlijk juist wel mooi om de verhalen van @Malarky te lezen. Lang niet iedereen durft het aan een voorspelling te geven. Je ziet eigenlijk vooral mensen achteraf kraaien dat ze het allemaal zo goed voorspeld hadden. Hulde dus dat @Malarky met de billen bloot gaat.
Komt ook omdat er her en der veel slechte analyses op het net gezet worden en wellicht door eigen slechte ervaringen.
Heb hier ook wel eens wat gepost, je wordt van tevoren uitgelachen en als achteraf blijkt dat je goed zat, was het een gelukje.
Sowieso is btc (en altcoins helemaal) mijns inziens te manipulatief om blind te vertrouwen op TA, daar waar het in andere markten beter toepasbaar is.
Ik wil even terugkomen op heel de discussie van 'ik investeer niet meer in BTC want de prijs is te hoog, je kunt beter in een goedkope munt investeren'. Mijn inziens hebben deze mensen deels gelijk. Ik heb even berekend wat de procentuele waardeverandering is van de coins als er $10M extra in de munt wordt geinvesteerd en het volume op dat moment gelijk blijft.
Zoals je ziet gaat de BTC slechts met 0,02% er op vooruit in waarde terwijl bijv. Golem er 2,4% op vooruit gaat. Natuurlijk wordt er veel meer volume getrade in BTC maar de kans dat Golem een aantal keer over de kop gaat is veel groter dan bij bitcoin.
Dit haalt mijn inziens ook de stelling onderuit dat je beter een goedkope munt als Ripple kunt kopen; je moet gewoon altijd kijken naar de het prijs + het volume.
Mijn stelling is dan ook dat als je rijk wil worden dat je gokken moet nemen met munten tussen de top 10 - top 30. Dit zijn munten die wel exposure krijgen en nog niet in de volwassenheidsfase zijn.
1 | Bitcoin | 0.0002 |
2 | Ethereum | 0.0004 |
3 | Ripple | 0.0009 |
4 | NEM | 0.0049 |
5 | Ethereum Classic | 0.0062 |
6 | Litecoin | 0.0064 |
7 | Dash | 0.0094 |
8 | Stratis | 0.0095 |
9 | Monero | 0.0137 |
10 | Bytecoin | 0.0189 |
11 | Waves | 0.0197 |
12 | DigiByte | 0.0221 |
13 | Steem | 0.0228 |
14 | Stellar Lumens | 0.0237 |
15 | Golem | 0.0238 |
Zoals je ziet gaat de BTC slechts met 0,02% er op vooruit in waarde terwijl bijv. Golem er 2,4% op vooruit gaat. Natuurlijk wordt er veel meer volume getrade in BTC maar de kans dat Golem een aantal keer over de kop gaat is veel groter dan bij bitcoin.
Dit haalt mijn inziens ook de stelling onderuit dat je beter een goedkope munt als Ripple kunt kopen; je moet gewoon altijd kijken naar de het prijs + het volume.
Mijn stelling is dan ook dat als je rijk wil worden dat je gokken moet nemen met munten tussen de top 10 - top 30. Dit zijn munten die wel exposure krijgen en nog niet in de volwassenheidsfase zijn.
Naar mijn idee maken de meeste mensen daar een denkfout, het succes van Ripple staat niet helemaal los van het succes van XRP. Natuurlijk kan Ripple succesvol zijn zonder XRP te pushen, maar het succes van Ripple zal zeker bijdragen aan het willen houden van XRP als asset. Waar alle andere currency binnen de RCL als IOU's genoteerd wordt zal XRP direct van wallet naar wallet overgemaakt kunnen worden waarbij dus de counterparty risk is uitgesloten.Rannasha schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:30:
[...]
Omdat XRP en het bedrijf Ripple verschillende dingen zijn. Het succes van Ripple (het bedrijf) heeft geen directe gevolgen voor de waarde van XRP. In tegenstelling tot ETH of BTC is XRP niet bedoeld als iets dat een serieuze hoeveelheid waarde vertegenwoordigd. Meer uitleg kun je vinden in eerdere posts van mij over dit onderwerp.
Thanks, ik ga er morgen even mee rommelen!Pap3rclip schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:34:
Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in een Excel sheet die je huidige portfolio bij kan houden, laat het me maar weten dan stuur ik hem door.
Het is toch niet zo'n saai dagje als gedachtMalarky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:27:
[...]
Gisteren met veel bombarie de ATH, hype en grote correctie hier aangekondigd, dan doe ik dit er nog even bovenop: mijn eerste buy order staat rond de 2000.
Voorlopig zie ik veel overeenkomsten met de correctie van 2 weken geleden, alle lijnen zijn hetzelde. Toen zat er 44 uur tussen piek en dal.
Dus helaas morgen een heel saai dagje wellicht. Een balance sinds vanmorgen bomvol USDT en EUR en wachten op het dal voor de grote inkoop. Zowel btc als alts.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
OT: Ben aan het kijken naar een nieuwe GPU, en ivm uitstellen van VEGA door AMD maar naar een RX 580 aan het kijken.. blijken deze volledig uitverkocht te zijn, omdat ze zo goed zijn voor crypto minen
stomme crypto's
stomme crypto's

Dit topic is gesloten.
Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om