Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.098 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

detulp050 schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:56:
Ik denk dat ze die sets prima verkopen voor 20 euro korting :)
Ja? Voor dat verschil ga ik geen tijd verspillen of geld overmaken naar een onbekende of uren in de auto zitten. Dan pak ik m'n creditcard en bestel vanuit m'n luie stoel wel bij S@H of een andere retailer. Maar ieder zijn ding :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:34:
[...]

Ja? Voor dat verschil ga ik geen tijd verspillen of geld overmaken naar een onbekende of uren in de auto zitten. Dan pak ik m'n creditcard en bestel vanuit m'n luie stoel wel bij S@H of een andere retailer. Maar ieder zijn ding :)
Dan laat MP gewoon voor wat het is en bestel lekker bij S@H inderdaad :P De mensen die lekker willen kopen en verkopen via MP, omdat het bijvoorbeeld wel in de buurt is of die geen creditcard hebben of zo toch een exclusive set voor een paar euro minder kunnen krijgen, die kunnen dan lekker hun ding doen :)

Wat jij hebt met dit hebben anderen wellicht met een Intertoys. Waarom kopen bij een Intertoys wanneer ik het goedkoper kan krijgen bij Amazon. Ieder zijn ding d:)b

En dit even terijzde, iedereen alvast een goed uiteinde gewenst en veel bouwplezier in 2018 gewenst! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 31-12-2017 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mensen op MP denken dat Lego goud waard is, bizar wat ze soms vragen voor sets die nog gewoon in de winkel liggen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:19:
mensen op MP denken dat Lego goud waard is, bizar wat ze soms vragen voor sets die nog gewoon in de winkel liggen.
Lego zelf dan ook :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik bedoel wat Gunner zegt, waarom al die moeite doen met een particulier als je het net zo makkelijk bij Lego kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zondag 31 december 2017 @ 16:19:
Oh ik ben het met je eens wanneer het sets betreffen die nog gewoon door LEGO geproduceerd en verkocht worden. Dat is bizar.

Maar ik zag ook een voorbeeld genoemd worden hierboven waarbij iemand 150 vraagt voor een set die 170 kost bij Lego. Dat is niet verkeerd.

Als je spijt hebt van een aankoop die verder nog gloednieuw is mag je best proberen er niet teveel op te verliezen.
Daarnaast kopen sommigen de sets met kortingen en/of freebies in Duitsland en verkopen t vervolgens hier waarbij t win-win kan zijn voor koper en verkoper. Zo heb ik ook sets gekocht bij mensen op MP die zich als vertrouwde verkoper bewezen hebben (voor mij). Het kopen kost dan net zo weinig moeite als bij S@H en beide partijen blij. Het heeft de verkoper dan zowaar meer moeite gekost en hij loopt t risico dat hij t niet verkocht krijgt ook al heeft ie een nette prijs.

Maar terugkomend, beschikbare sets duurder verkopen dan bij S@H zelf is absurd... Maar ja, wie koopt het dan ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 31-12-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:22
Gim schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:16:
Maar terugkomend, beschikbare sets duurder verkopen dan bij S@H zelf is absurd... Maar ja, wie koopt het dan ook :P
Wat ik pas echt bizar vind is wat er afgelopen november in de VS gebeurde. Een of ander miepje had op Instagram ofzo gepost dat de Lego Gingerbread House (die gratis Lego freebie van kerst 2015) zo geweldig was omdat het niet bederft en je het elk jaar opnieuw kunt gebruiken. Vervolgens steeg de vraag zo gigantisch dat er $180 tot zelfs $200 voor geboden werd! 8)7 Bizar gewoon.

Maar ja, sommige mensen zijn gewoon te lui om rond te kijken of voor de beste prijs te shoppen. Zo verbaas ik me ook ontzettend over wat er soms op Catawiki geboden wordt voor Lego sets die veel goedkoper via bv Bricklink gekocht kunnen worden. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

GeeBee

Oddball

Omdat mensen maar één platform gebruiken en te lui zijn om echt te zoeken?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ravefiend schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:05:
Zo kwam ik vandaag nog deze impresionante creatie tegen op YT die ik jullie niet wil onthouden: 1/24 Scale Lego Liebherr LR 11000 gebouwd door éne Dawid Szmandra in Polen.

[video]
Mooi gebouwd, maar dit soort dingen bezwijken onder hun eigen gewicht. Na die stoel aan de haak kan ik niet anders doen dan geloven dat er lijm gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:43
jadjong schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:49:
[...]

Mooi gebouwd, maar dit soort dingen bezwijken onder hun eigen gewicht. Na die stoel aan de haak kan ik niet anders doen dan geloven dat er lijm gebruikt is.
Lijm? Waarvoor zou je in dit TECHNIC model in hemelsnaam lijm gebruiken? Het model is mooi afgewerkt, maar alles is Technic. Wat wil je bij elkaar houden met lijm dat je niet bij elkaar kan houden door Technic onderdelen in 2-3 richtingen te locken?

Sowieso zijn Lego kranen met touwen makkelijker in staat zware dingen te tillen dan andere varianten.

Ik zou eerder twijfelen aan dingen die vervangen zijn door metaal (zoals de draaikrans, wat geloof ik niet het geval is en sinds de 42055 ook niet echt nodig) of onderdelen van de kraan vervangen door staal, maar lijm? Nee.

Wel zit er het 5kg contra gewicht in, wat vast niet allemaal Lego bootgewichtjes zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

En er worden technieken gebruikt die bij LEGO illegaal worden genoemd.
Aan het begin is te zien dat plaatjes van 2 breed met de noppen worden geklemd in technic balken. Dat levert wel een hele sterke constructie op, maar da mag nie!

http://bramlambrecht.com/...rard-brickstress-bf06.pdf
Blz. 12

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 01-01-2018 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De Caterham is dus uit de handel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

En sinds wanneer is dat illegaal? Het past, dus waarom niet? Omdat de noppen op een bepaalde plek niet geheel in elkaar zitten?
Dan zouden diverse van mijn constructies die ik als kind heb gemaakt illegaal zijn geweest (Lego onderdelen op elkaar laten steunen terwijl ze net niet in elkaar passen), maar functioneel waren ze zeker!

Dat document toont vooral dat bepaalde mensen bij Lego blijkbaar dingen veel te serieus nemen...
Ik vind die van de "click hinges" ook opmerkelijk, met de oude Lego scharniertjes kwam je dat probleem nooit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:10:
net als de yellow submarine :|
deze week antwerpen maar eens bezoeken, wellicht hebben ze oude voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Amphiebietje schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:12:
En sinds wanneer is dat illegaal? Het past, dus waarom niet? Omdat de noppen op een bepaalde plek niet geheel in elkaar zitten?
Dan zouden diverse van mijn constructies die ik als kind heb gemaakt illegaal zijn geweest (Lego onderdelen op elkaar laten steunen terwijl ze net niet in elkaar passen), maar functioneel waren ze zeker!

Dat document toont vooral dat bepaalde mensen bij Lego blijkbaar dingen veel te serieus nemen...
Ik vind die van de "click hinges" ook opmerkelijk, met de oude Lego scharniertjes kwam je dat probleem nooit tegen.
dat het past is mooi, maar sommige constructies leveren teveel stress op een blokje op waardoor hij bv kan vervormen of zelfs breken:Daarom is het illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

mschol schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:16:
[...]
dat het past is mooi, maar sommige constructies leveren teveel stress op een blokje op waardoor hij bv kan vervormen of zelfs breken:Daarom os het illegaal
Hoeveel daarvan zou te maken hebben met het veranderen van het plastic waarmee Lego wordt gemaakt? De enige blokjes die ik als kind heb gemold, zijn stuk gegaan door bruut geweld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Het verschil is 0.12mm. Het Lego zelf zal er weinig om laten (zit in de marge), maar Lego designers zal het enorm irriteren?

De helft van dat PDF bestandje of meer zie ik AFOLs genoeg gebruiken in hun MOCs en ik heb er zelf ook wel eens wat van gebruikt. Voordeel van geen Lego designer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:58:
[...]

Lijm? Waarvoor zou je in dit TECHNIC model in hemelsnaam lijm gebruiken? Het model is mooi afgewerkt, maar alles is Technic. Wat wil je bij elkaar houden met lijm dat je niet bij elkaar kan houden door Technic onderdelen in 2-3 richtingen te locken?

Sowieso zijn Lego kranen met touwen makkelijker in staat zware dingen te tillen dan andere varianten.

Ik zou eerder twijfelen aan dingen die vervangen zijn door metaal (zoals de draaikrans, wat geloof ik niet het geval is en sinds de 42055 ook niet echt nodig) of onderdelen van de kraan vervangen door staal, maar lijm? Nee.

Wel zit er het 5kg contra gewicht in, wat vast niet allemaal Lego bootgewichtjes zijn...
Neerwaardse/axiale druk zal het probleem niet zijn. Torsie op de mastdelen is enorm, zeker wanneer je met een stoel aan de haak een rondje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Klein verschil dat deze kraan vol zit met driekhoekjes en technieken om het gewicht over de gehele constructie te verdelen van voor naar achteren tot het contra gewicht en niet alleen 1 lange kraan die al het gewicht moet tillen aan de voorkant. Dit filmpje is precies wat ik bedoelde met "andere varianten" die moeilijker zijn om goed te laten werken met zware dingen in Lego.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 01-01-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:10:
Als het goed is heb ik nog héél héél veel geluk en wordt ie deze week toegestuurd. Caterham zag ik nog een paar maal heel kort terugkomen op voorraad maar yellow submarine dus echt totaal niet; dat was echt op is op. En ontvang ik niks dan mn eigen schuld dat ik te lang gewacht heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 01-01-2018 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AppieNL schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:57:
Het verschil is 0.12mm. Het Lego zelf zal er weinig om laten (zit in de marge), maar Lego designers zal het enorm irriteren?

De helft van dat PDF bestandje of meer zie ik AFOLs genoeg gebruiken in hun MOCs en ik heb er zelf ook wel eens wat van gebruikt. Voordeel van geen Lego designer zijn.
Snap dat de echte lego designers in Billund zich er aan moeten houden. Voor de rest is het voor iedereen bouwen en gewoon zorgen dat het niet uit elkaar valt - op wat voor manier dan ook.
En doet het dat wel, bouw je het weer op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:54
Kunnen we dit niet massaal gaan supporten? Hebben we volgend jaar iets leuks in de boom hangen ;)

https://ideas.lego.com/pr...1a-4e0d-8509-5ab3d8675f7c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik zou graag eens een groot lego project willen starten.

Ik had graag de Titanic gemaakt in lego maar ik geraak maar niet van start...
ik geraak er niet uit hoe hieraan te beginnen, ik heb al heel wat opgezocht maar vind het niet kan iemand mij hierbij helpen?
Moet ik speciale blokken hebben? of gwn de klassieke 4x2 blokjes?

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:05:

ik geraak er niet uit hoe hieraan te beginnen, ik heb al heel wat opgezocht maar vind het niet kan iemand mij hierbij helpen?

Dank bij voorbaat
begin eerst eens met een model kiezen en maken in ldd, dat kost niks en dan kan je alle soorten blokjes gebruiken die je wilt.

grotere peojecten zijn vaak opgebouwd uit 4x2 blokken of groter en hol van binnen volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:08:
[...]
begin eerst eens met een model kiezen en maken in ldd, dat kost niks en dan kan je alle soorten blokjes gebruiken die je wilt.

grotere peojecten zijn vaak opgebouwd uit 4x2 blokken of groter en hol van binnen volgens mij
ik had deze willen maken maar dan iets kleiner

YouTube: Lego Titanic

maar ik weet niet en zie niet met wat hij begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Hij begint in elk geval met (ouders met) heel veel geld :)

De filmpjes staan op youtube (Brick Builder Creations)

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 01-01-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik de vraag hier kwijt kan, maar ik heb dit weekend voor het eerst wat Lego besteld via S@H en nu zag ik dat ik geen VIP punten bijgeschreven heb gekregen (nieuw account). Duurt dit altijd eventjes of kan ik beter contact opnemen met de klantenservice?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Volgens mij krijg je de punten pas op moment van verzending?
Not sure maar dacht het wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:34
LAD93 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 06:40:
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik de vraag hier kwijt kan, maar ik heb dit weekend voor het eerst wat Lego besteld via S@H en nu zag ik dat ik geen VIP punten bijgeschreven heb gekregen (nieuw account). Duurt dit altijd eventjes of kan ik beter contact opnemen met de klantenservice?
ja, krijg je pas bij verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
kokkie20 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 06:46:
Volgens mij krijg je de punten pas op moment van verzending?
Not sure maar dacht het wel ;)
commentator schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 07:08:
[...]

ja, krijg je pas bij verzending
Dank voor de snelle reacties, ik wacht het af :-)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
LAD93 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 06:40:
dit staat letterlijk naast je bestelling op het scherm: You will earn 139 VIP Points once your amazing order has shipped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:27:
[...]

ik had deze willen maken maar dan iets kleiner

YouTube: Lego Titanic

maar ik weet niet en zie niet met wat hij begint...
YouTube: Lego Moc Titanic 2,4 m long - 11.000 pcs - Part 01 - Lego Speed Build

Hij heeft 'm (helaas) (nog) niet afgebouwd, maar hier heb je een beginnetje (in totaal 5 video's)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
IN de kerstvakantie weer twee mocjes afgemaakt en geupload...
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4682/39404415071_99d6d8467a_z.jpgHoth by Pino

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4597/39404417581_1506590a7e_z.jpgBike by Pino

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pin0 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:55:
[afbeelding]Hoth by Pino

[afbeelding]Bike by Pino
Die Hoth is geweldig.
Vind die kleine dioramaatjes erg leuk altijd. Kan er echt van genieten hoeveel details mensen erin weten te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[afbeelding]Hoth by Pino
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat een cool dingetje :D Je ziet direct wat het is en het is zo klein :D Gaaf!

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[afbeelding]Hoth by Pino

[afbeelding]Bike by Pino
Onder de indruk! Erg mooi gedaan! _/-\o_ Ik eindig vaak lomp en groots ipv zo klein en verfijnd met details :P

Zijn er een paar goede lego boeken van om zo micro bezig te zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 02-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 22:39
[afbeelding]Hoth by Pino

[afbeelding]Bike by Pino
Briljant die Hoth! knap hoeveel detail in zoiets kleins - _/-\o_ erg gaaf.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
Tijdens de Kerstvakantie genoten van het bouwen van 10225 R2-D2. Sinds ik BB-8 in mijn collectie had, en wist dat die op dezelfde schaal was als R2-D2, moest ik R2-D2 ook gewoon hebben. Dan maar wat dieper in de buidel tasten, maar gelukkig kon ik hem nog voor een 'redelijke prijs' op de kop tikken. Dankzij leuke winst uit de verkoop van Bitcoin (twee weken voordat de koers in elkaar klapte ;) ) kon ik dat voor mezelf verantwoorden. :P

En kijk eens hoe mooi ze naast elkaar staan? Is het geen plaatje zo? O+

Lego R2-D2 en BB-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Onder de indruk! Erg mooi gedaan! _/-\o_ Ik eindig vaak lomp en groots ipv zo klein en verfijnd met details :P

Ik ken persoonlijk geen boeken (al zijn ze er vast wel) ik heb gewoon gekeken naar anderen die microscale bouwen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Gim schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Ik heb deze in mijn collectie:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/45/a7/80/45a780f46e901c9933c87b40874cc4d5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.adsttc.com/media/images/55b0/030e/e58e/ceb3/3000/0177/large_jpg/Lego_Architect01.jpg?1437598463
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dorling-kindersley/image/upload/c_pad,h_578,w_459/v1/DK/547ed22d506a4dc49bd79cafc8ef10c4/878f2c00ff314ef0a9ffc23d8d5f59c1.jpg

De eerste twee boeken zijn van No Starch Press, nummer drie verscheen bij DK. Het derde boek is niet volledig gewijd aan microbuilding maar bevat wel een hoofdstuk over dit onderwerp. Alle drie de boeken zijn vlot verkrijgbaar via bol.com, amazon,... of gewoon elektronisch. Ik heb echter een voorkeur voor papieren versies.

Qua online resources zou ik theBrickBlogger aanraden, die hebben zeker wel wat artikels over microbuilding en nog meer links.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
quorumz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:47:
[...]

dit staat letterlijk naast je bestelling op het scherm: You will earn 139 VIP Points once your amazing order has shipped :)
Tijdens/na het bestellen bedoel je? Daar heb ik dan overheen gelezen 8)7

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Ik heb deze in mijn collectie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De eerste twee boeken zijn van No Starch Press, nummer drie verscheen bij DK. Het derde boek is niet volledig gewijd aan microbuilding maar bevat wel een hoofdstuk over dit onderwerp. Alle drie de boeken zijn vlot verkrijgbaar via bol.com, amazon,... of gewoon elektronisch. Ik heb echter een voorkeur voor papieren versies.

Qua online resources zou ik theBrickBlogger aanraden, die hebben zeker wel wat artikels over microbuilding en nog meer links.
Bedankt! :) Ik geef doorgaans ook de voorkeur aan een papieren versie, al is een digitaal exemplaar soms wel handig ipv een stapel boeken op tafel :) NoStarch, het daar heb ik onlangs een boek van gekocht mbt Technic. Ik ga er voor kijken!

Misschien ook maar eens kijken voor een Architectuur setje al heb ik wel dat ik er geweest moet zijn... En helaas dan wordt t hooguit Parijs of London :P Kijken welke dan t leukste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 01:39

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Haay schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:32:
. Dankzij leuke winst uit de verkoop van Bitcoin (twee weken voordat de koers in elkaar klapte ;) ) kon ik dat voor mezelf verantwoorden. :P
Ziet er goed uit!!! je had alleen die bitcoin niet moeten verkopen, maar omzetten naar TRX (tron) coin. Dan had je nu de aanschaf van een millennium falcon kunnen verantwoorden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 21:48
Lego Boost was hier al sinds de launch in huis, maar heb er nu ook zelf maar eens in wat meer detail naar gekeken:
  • blijkbaar zit er (inmiddels?) creative canvas mode in de app waarin alle programmeerblokken beschikbaar zijn inclusief loops, variabelen, etc.
  • blijkbaar is er nu ook een Windows 10 app (PC) beschikbaar. Tevens werkt het nu op (sommige?) telefoons.
  • e.e.a. is reverse engineerd en er is een ridimentarire Python library beschikbaar. Werkt o.a. op een Raspberry Pi :)
  • met s2bot helper app kun je het koppelen aan de Scratch programmeertaal. * Rukapul heeft de benodigde bluetooth dongle in bestelling
  • online is een pdf te vinden met alle programmeerblokken. Eigen bijna alle, want een paar in de app staan er niet tussen.
Al met al is het nog beter dan ik dacht. Dit gaat nog wel wat jaren mee :)

Ik was vanochtend bezig Vernie autonoom te laten rondrijden in de kamer, maar blijkbaar was eerder in dit topic al de autonomous tank gepost die het nog een graadje beter doet :P

Ik mis wel dat je de waarde van variabelen niet weer lijkt te kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 02-01-2018 18:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vandaag met het gezin bij Playtoday in Gouda geweest. Next best thing naast de officiële LEGO winkels toch? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3UtTguqALXofwlhAGaEe6fIz/full.jpg

Brickbank was daar in de aanbieding (lagere prijs dan mening marktplaats-verkoper waar ik mee onderhandelde), de Caterham en wat klein CITY spul voor samen met die kleine :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

en de ABN-reader om te kijken of je morgen nog boodschappen kan doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mad-Matt schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:44:
en de ABN-reader om te kijken of je morgen nog boodschappen kan doen :P
Deed wel even zeer ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik ga vandaag langs wijnegem om een yellow submarine te scoren, kan ik voor iemand evt wat anders meenemen die retired zijn?

volgens mij zijn die aanbiedingsprijzen nog geldig
Dat doe ik niet helemaal gratis, 5 euro onkostenvergoeding erbij + nl verzendkosten (of ophalen)

-edit-

gekkenhuis hier, alleen mijn submarine gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 03-01-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@mschol die yellow submarine stond ook nog bij playtoday zag ik gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:56:
ik ga vandaag langs wijnegem om een yellow submarine te scoren, kan ik voor iemand evt wat anders meenemen die retired zijn?

volgens mij zijn die aanbiedingsprijzen nog geldig
Dat doe ik niet helemaal gratis, 5 euro onkostenvergoeding erbij + nl verzendkosten (of ophalen)
Ik zou normaal zeggen jaaaaaah! Maar neem aan dat mijn Caterham niet geannuleerd wordt bij Lego S@H aangezien de bestelling al in magazijn is. Staat ie wel al sinds 28-29 december in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50procent
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-10-2024
Goeiemiddag blokfanaten!

Ik ben nieuw op het forum, maar lees al enige tijd (anoniem) mee. 8)

Mijn zoontje heeft recent mijn oude 9V treinsetje gekregen en speelt er met veel plezier mee.

Nou blijkt, dat na jaren gebruik de transoformator niet meer werkt (voeding stuk?) en de connectoren ook niet geheel lekker meer lopen. Zie afbeelding over welke transformator ik het heb.

Afbeeldingslocatie: https://www.starenovehracky.cz/files/prod_images/temp_big/koleje_trafo_01.jpg

Nou weet ik dat ik via sites wel een nieuwe kan bestellen en probleem opgelost, maar het lijkt mij leuker en leerzamer voor mijn zoon om het zelf te repareren. Voor ik aan de slag ga, zou ik beroep willen doen op 1 van jullie, die dit misschien eerder heeft gedaan en wellicht mij van tips kan voorzien.

Zijn er misschien alternatieven om de transformator van stroom te voorzien?
Zou je, zonder de oude kabels met kroonsteentjes aan elkaar te plakken, misschien het spoor kunnen voorzien van stroom?
Is er een eenvoudige manier om de stroomdraadjes te reviseren?

Met vriendelijke groet,

50procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meten is weten. Pak een multimeter en meet de stroom door die van de adapter af komt. Daarna die van de transformator, en daarna die van de aansluitpolen voor de rails. Issue kan overal zitten.

Is overigens geen Lego specifieke vraag; dit is in essentie gewoon een transformator danwel regelunit die toevallig in een stuk Lego verpakt zit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50procent
Dankjewel voor je reactie, ik ga aan de slag :)

(volgende keer zoek ik even naar het grote transformator topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Hmms ik moet de Assembly Square nog aanschaffen (en de Downtown Diner ook natuurlijk) voor de verzameling.
Alleen nu zie ik op lego.com bij de Assembly Square al staan 'Zeldzame items' en dat het een nalevering is als je nu bestelling plaatst.
Opletten dat ik snel ga bestellen (wilde eigenlijk wachten tot dubbele punten actie oid) ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:29:
Hmms ik moet de Assembly Square nog aanschaffen (en de Downtown Diner ook natuurlijk) voor de verzameling.
Alleen nu zie ik op lego.com bij de Assembly Square al staan 'Zeldzame items' en dat het een nalevering is als je nu bestelling plaatst.
Opletten dat ik snel ga bestellen (wilde eigenlijk wachten tot dubbele punten actie oid) ?
gewoon rustig wachten op een actie: zeldzaam is niet "binnenkort uit de handel" (en dat gebeurd op z'n vroegst eind van het jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:29:
Assembly Square is meen ik pas in productie sinds 2e kwartaal 2017? Zo'n sets zijn doorgaans een paar jaar minimaal in productie. Het is geen IDEAS set die er met een jaar of zo uit gaat. Denk dus dat je nog geen haast hoeft te hebben.

Mij lijkt dat de eerstvolgende die eruit gaat parisian restaurant is maar ook dat zie ik zo snel niet gebeuren. Palace cinema is er pas NET uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 03-01-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 19:17
50procent schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:55:
Goeiemiddag blokfanaten!

Ik ben nieuw op het forum, maar lees al enige tijd (anoniem) mee. 8)

Mijn zoontje heeft recent mijn oude 9V treinsetje gekregen en speelt er met veel plezier mee.

Nou blijkt, dat na jaren gebruik de transoformator niet meer werkt (voeding stuk?) en de connectoren ook niet geheel lekker meer lopen. Zie afbeelding over welke transformator ik het heb.

[afbeelding]

Nou weet ik dat ik via sites wel een nieuwe kan bestellen en probleem opgelost, maar het lijkt mij leuker en leerzamer voor mijn zoon om het zelf te repareren. Voor ik aan de slag ga, zou ik beroep willen doen op 1 van jullie, die dit misschien eerder heeft gedaan en wellicht mij van tips kan voorzien.

Zijn er misschien alternatieven om de transformator van stroom te voorzien?
Zou je, zonder de oude kabels met kroonsteentjes aan elkaar te plakken, misschien het spoor kunnen voorzien van stroom?
Is er een eenvoudige manier om de stroomdraadjes te reviseren?

Met vriendelijke groet,

50procent
Ik heb de mijne deze kerst nog wat opgeknapt, het rubber van de isolatie was verbrokkeld bij mij. In ieder geval, het is even flink klooien om die kleine connectors open te maken!!! De transformator van mij werkt nog dus daar geen probleem, alleen de voeding vervangen door een (18v) laptopvoeding. Dat paste perfect in het blok en de trein gaat er lekker hard mee O-)

Je kan trouwens gerust de stroomkabeltjes vervangen, die grijze blokjes hebben een eenvoudig mechanisme om aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 20:50
Gim schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Assembly Square is meen ik pas in productie sinds 2e kwartaal 2017? Zo'n sets zijn doorgaans een paar jaar minimaal in productie. Het is geen IDEAS set die er met een jaar of zo uit gaat. Denk dus dat je nog geen haast hoeft te hebben.

Mij lijkt dat de eerstvolgende die eruit gaat parisian restaurant is maar ook dat zie ik zo snel niet gebeuren. Palace cinema is er pas NET uit.
Assembly Square is sinds 1 januari 2017 verkrijgbaar. ik had hem eind januari in ieder geval. Palace Cinema is nog gewoon bij LEGO zelf te koop.

https://shop.lego.com/nl-NL/Palace-Cinema-10232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RobvG schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:09:
[...]

Assembly Square is sinds 1 januari 2017 verkrijgbaar. ik had hem eind januari in ieder geval. Palace Cinema is nog gewoon bij LEGO zelf te koop.

https://shop.lego.com/nl-NL/Palace-Cinema-10232
Huh? Zie t nu ook... dacht dat ie onlangs te boek stond als to be retired. Mjah zo zie je maar.... Ze blijven lang hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:47:

Palace Cinema heeft eind 2017 de 'tag' "Retiring Soon" gekregen. Dat betekent simpelweg: We hebben de productie gestaakt en blijven leveren tot de bestaande voorraad op is. Hoe snel dat gaat hang er geheel van af hoe groot hun voorraad nog is en hoe groot de vraag is. Bij een set als Palace Cinema, die al in productie is sinds 2013, zal de vraag niet zo heel hoog meer zijn. De meeste mensen die de set willen hebben zijn al voorzien. Natuurlijk komen er continu nieuwe Lego liefhebbers bij (zowel vanuit jongeren die de meer volwassen sets ontdekken als oudere voormalige Lego liefhebbers die terugkeren naar hun oude Lego liefde), maar dat is heel geleidelijk.

Maar, als Lego ineens besluit dat ze snel van hun oude voorraad Palace Cinema af willen, en hem met 50% korting online gooien, dan kun je er op rekenen dat het binnen een paar uur bekeken is. >:)

De volgende oudste set in de rij die dan waarschijnlijk met pensioen zal gaan is de reeds genoemde Parisian Restaurant die in productie is sinds 2014. Het te verwachten scenario is dat die set eind 2018 de "Retiring Soon" 'tag' zal krijgen. Daarna komt dan Detective's Office aan de beurt (eind 2019) en uiteindelijk ook Assembly Square (eind 2020 dus). ALS LEGO zich aan dit voorspelbare schema houdt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:20:
[...]
ALS LEGO zich aan dit voorspelbare schema houdt... ;)
Met de Town Hall hebben ze dat alvast niet gedaan, die ging op pensioen voor de Pet Shop die ouder was.

En niet direct gerelateerd, maar de Volkswagen T1 uit 2011 houdt het ook al lang vol. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het de oudste nog levende set in het huidige aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 11:36

Wom

Kapoen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Met de Town Hall hebben ze dat alvast niet gedaan, die ging op pensioen voor de Pet Shop die ouder was.

En niet direct gerelateerd, maar de Volkswagen T1 uit 2011 houdt het ook al lang vol. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het de oudste nog levende set in het huidige aanbod.
Bij de dealer waar ik kom verkopen ze die set steeds meer vertelde de verkoper. Misschien dat VAG er tussen zit om die set in leven te houden?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:42:
[...]

De T1 moet het nog 1 jaar uithouden om de eerste Death Star (speel) set te evenaren. Die liep van 2008 tot en met 2016. Waarna die eigenlijk nog steeds in productie was, maar dan met wat kleine tweaks, 400 bricks extra en een inflatiecorrectie op de adviesprijs van 100 euro als een soort versie 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37

Dank bij voorbaat
Je kunt ook Duplo blokken gebruiken binnenin, is vaak sneller/goedkoper dan 2x4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:20:
[...]
Maar, als Lego ineens besluit dat ze snel van hun oude voorraad Palace Cinema af willen, en hem met 50% korting online gooien, dan kun je er op rekenen dat het binnen een paar uur bekeken is. >:)
Mijn Palace Cinema heb ik 29 dec besteld en staat nog altijd op "In Warehouse" :( Ik denk dat ze op dit moment de Diner voorrang geven in verzending.

Mochten ze echt tegen 50% eruit gaan dan bestel ik er direct nog eentje bij :D

@Gim Palace Cinema is overal behalve EU uitverkocht en ook niet meer leverbaar. Misschien Australie site nog, maar verder overal weg.

@DDX Dubbele punten was net voor kerst, kan denk ik nog wel ff duren voor ze weer dubbele VIP punten weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dank bij voorbaat
Klassiek is nog wel het makkelijkste, maar begin eerst met een goede layout van de boot in blokjes vorm.

Vroeger had je voxel modellen, waren opgebouwd uit 1x1 blokjes, maar nu kan je ook makkelijk iets vinden in bv Minecraft, of je zoekt een eigen 3D model en gooit er legolizer overheen, dan kan je zelfs precies het formaat bepalen (op basis van pixelgrootte).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

SinergyX schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 01:46:
[...]

Klassiek is nog wel het makkelijkste, maar begin eerst met een goede layout van de boot in blokjes vorm.

Vroeger had je voxel modellen, waren opgebouwd uit 1x1 blokjes, maar nu kan je ook makkelijk iets vinden in bv Minecraft, of je zoekt een eigen 3D model en gooit er legolizer overheen, dan kan je zelfs precies het formaat bepalen (op basis van pixelgrootte).
Of beginnen met een basis in LDD

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
redfoxert schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Mijn Palace Cinema heb ik 29 dec besteld en staat nog altijd op "In Warehouse" :( Ik denk dat ze op dit moment de Diner voorrang geven in verzending.

Mochten ze echt tegen 50% eruit gaan dan bestel ik er direct nog eentje bij :D

@Gim Palace Cinema is overal behalve EU uitverkocht en ook niet meer leverbaar. Misschien Australie site nog, maar verder overal weg.

@DDX Dubbele punten was net voor kerst, kan denk ik nog wel ff duren voor ze weer dubbele VIP punten weggeven.
Je bestelling wordt waarschijnlijk vandaag verzonden en dan heb je hem morgen. Weet niet hoelaat je hem de 29e besteld hebt natuurlijk. Ik zie niet in waarom ze de ene set meer voorrang zouden geven met verzending dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50procent
mathelicious schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:50:
[...]

Ik heb de mijne deze kerst nog wat opgeknapt, het rubber van de isolatie was verbrokkeld bij mij. In ieder geval, het is even flink klooien om die kleine connectors open te maken!!! De transformator van mij werkt nog dus daar geen probleem, alleen de voeding vervangen door een (18v) laptopvoeding. Dat paste perfect in het blok en de trein gaat er lekker hard mee O-)

Je kan trouwens gerust de stroomkabeltjes vervangen, die grijze blokjes hebben een eenvoudig mechanisme om aan te sluiten.
Dankjewel, ik ga eens kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Australië webwinkel krijgt voor zover ik weet geleverd uit het EU Warehouse, dus zijn zij qua voorraad gekoppeld aan beschikbaarheid hier. :P

Ik heb ooit wel een Palace Cinema gekocht, maar als ik er nog een met 50% korting kan scoren dan zal ik dat zeker niet laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:29:
[...]

Australië webwinkel krijgt voor zover ik weet geleverd uit het EU Warehouse, dus zijn zij qua voorraad gekoppeld aan beschikbaarheid hier. :P

Ik heb ooit wel een Palace Cinema gekocht, maar als ik er nog een met 50% korting kan scoren dan zal ik dat zeker niet laten!
Tegen 50% inderdaad erg interessant, maar dan alleen als ik hem tegen die tijd nog kan gebruiken voor t verbeteren/uitbreiden van de bestaande cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

[...]
Geen haast, maar wil beide huizen wel hebben voor verzameling.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Aantal nieuwe Harry Potter/Fantastic Beast setnummers met mogelijke prijzen bekend gemaakt:

71043 Hogwarts Castle (D2C)
75950 Aragog in the Forbidden Forest 14.99$
75951 Newt Scamander's Briefcase 24.99$
75952 The Crimes of Grindelwald 29.99$
75953 Ford Anglia Escape 69.99$
75954 Hogwarts Great Hall 89.99$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Wom schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:44:
[...]

Bij de dealer waar ik kom verkopen ze die set steeds meer vertelde de verkoper. Misschien dat VAG er tussen zit om die set in leven te houden?
Ik weet niet of lokale groepen/verbruiksorganisaties/... de verkoop van één set kunnen bepalen, maar Lego kijkt wel naar ‘de markt’ en speelt kort op de bal indien nodig vermoed ik. Zo hebben ze helaas de piratenlijn uit 2015 na 6 maanden reeds uitgefaseerd :( Ik dacht dat dat kwam door de lauwe ontvangst...

*edit* vertaalde en datamined sets in de City zomerlijn:
60190 Arctic Hovercraft // L'aéroglisseur arctique

60191 Arctic Explorers // Les explorateurs de l'Arctique

60192 Arctic Vehicle // Le véhicule arctique

60193 Arctic Helicopter // L'hélicoptère arctique

60194 Arctic Track Vehicle // Le véhicule à chenilles d'exploration

60195 Arctic Mobile Centre // La base arctique d'exploration mobile

60197 Passenger Train // Le train de passagers télécommandé

60198 Cargo Train // Le train de marchandises télécommandé

60201 Advent Calendar // Le calendrier de l'Avent LEGO® City

60202 People Pack - Outdoor Adventures // Ensemble de figurines - Les aventures en plein air

60204 Hospital // L'hôpital LEGO® City

60205 Curve and Straight Track // Rails et virages

Prices:

• 60190 - 4.99€

• 60191 - 9.99€

• 60192 - 19.99€

• 60193 - 34.99€

• 60194 - 49.99€

• 60195 - 99.99€

• 60197 - 149.99€

• 60198 - 249.99€
bron
En nog een citaat van die EB thread:
So here is some news. The artic theme is different! According to the brick show, the artic theme goes prehistoric! 60193 has a saber tooth tiger stuck in ice, 60195 has a wooly mammoth!

[ Voor 56% gewijzigd door Kapoen op 04-01-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:03:
[...]

Je bestelling wordt waarschijnlijk vandaag verzonden en dan heb je hem morgen. Weet niet hoelaat je hem de 29e besteld hebt natuurlijk. Ik zie niet in waarom ze de ene set meer voorrang zouden geven met verzending dan de ander.
Blijkbaar erg laat want de order date staat op 30 december :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:08:
Aantal nieuwe Harry Potter/Fantastic Beast setnummers met mogelijke prijzen bekend gemaakt:

71043 Hogwarts Castle (D2C)
75950 Aragog in the Forbidden Forest 14.99$
75951 Newt Scamander's Briefcase 24.99$
75952 The Crimes of Grindelwald 29.99$
75953 Ford Anglia Escape 69.99$
75954 Hogwarts Great Hall 89.99$
Benieuwd naar 71043 Hogwarts Castle. Had je bron ook al iets van visuals?
redfoxert schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Heb wel vaker gehad dat een order een paar werkdagen in warehouse staat. Daarbij heb je te maken met weekend en nieuwjaarsdag. Helpt allemaal niet mee :)

[ Voor 42% gewijzigd door Gim op 04-01-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
fijn -O-
lekkage boven mijn (nog niet geopende) lego dozen

gelukkig hebben de omdozen het meeste water opgevangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 21:37

Kraz

Saving the world

mschol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:12:
fijn -O-

Sjiiiit!
Hoe kan het zo dat er water bij is gekomen dan? Liggen ze op zolder oid?

*misschien moet ik mijn ongeopende dozen ook maar in een plastic zak doen en daarna de overdoos. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kraz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Sjiiiit!
Hoe kan het zo dat er water bij is gekomen dan? Liggen ze op zolder oid?

*misschien moet ik mijn ongeopende dozen ook maar in een plastic zak doen en daarna de overdoos. B)
Ze liggen idd op een zolderkamer, echter was ik in de veronderstelling dat het daar droog was, het heeft daar een hele tijd niet gelekt (heel vroeger wel issues gehad, maar daar is toen iemand voor gekomen)

Dankzij de lego verzend dozen dus geen grote schade aan de lego dozen, alleen hoekjes die wat vochtig zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:32
mschol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:12:
fijn -O-

prima reden om te gaan bouwen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:09:
[...]

Benieuwd naar 71043 Hogwarts Castle. Had je bron ook al iets van visuals?

[...]

Heb wel vaker gehad dat een order een paar werkdagen in warehouse staat. Daarbij heb je te maken met weekend en nieuwjaarsdag. Helpt allemaal niet mee :)
Helaas niet, was van een Italiaanse Lego facebook pagina. ook de bron had geen plaatjes.
Ik ben er ook wel heel benieuwd naar. (Zelfde als die "briefcase", hoe kan je hier nou een setje van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Ze liggen idd op een zolderkamer, echter was ik in de veronderstelling dat het daar droog was, het heeft daar een hele tijd niet gelekt (heel vroeger wel issues gehad, maar daar is toen iemand voor gekomen)

Dankzij de lego verzend dozen dus geen grote schade aan de lego dozen, alleen hoekjes die wat vochtig zijn
Oe dat is even balen en schrikken. Hier ook lekkage gehad maar had de dozen juist op zolder onder t dak; het lek was op andere verdieping waar ik eerst de dozen had liggen. Dus erg veel geluk gehad.
Ik heb de dozen ondertussen op een laag plateau met korte metalen voetjes zodat t van de grond af is en een zeil erover zodat t makkelijk opbergen en pakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
fishman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:32:
[...]

prima reden om te gaan bouwen lijkt me ;)
moet ik wel er tijd voor hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 07-10 15:03
redfoxert schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Ik heb hem ook 29-12-17 besteld (bestelling staat ook op 29-12) en bij mij ook nog steeds dezelfde melding "Bestelling in magazijn". Er zat natuurlijk een weekend en nieuwjaarsdag tussen, maar ik had eigenlijk gehoopt hem deze week nog wel te ontvangen. Dat gaat hem waarschijnlijk niet meer worden...

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
Ik heb ook even een vraagje.

Ik heb mijn lego verzameling vanuit mijn ouders huis naar mijn huis gehaald en ben begonnen met sorteren. Ik heb ook inmiddels de 8880 weer opgebouwd (wat een mooie old skool stijl is dat, zeker vergeleken met de 42043 die ik onlangs heb gebouwd).

Ik heb ook de 8448 weer omgebouwd naar de cabrio variant, alleen ben ik er achter gekomen dat beide shock absorbers kapot zijn. Het zwarte plastic binnenin (waar de veer op drukt) is waarschijnlijk door ouderdom bezweken onder de druk. Ik heb het dan over dit onderdeel, 2 keer dus.

Nu wil ik toch graag deze onderdelen vervangen, maar waar kan ik nu het beste terecht? Ik heb geen ervaring met het kopen van lossen onderdelen. Ik zie bijvoorbeeld op bricklink veel aanbieders en prijzen staan, maar kan ik hier zomaar kopen? Of zijn er andere sites voor onderdelen.

Kunnen jullie mij op weg helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PatrickPR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:03:

Ik heb mijn lego verzameling vanuit mijn ouders huis naar mijn huis gehaald en ben begonnen met sorteren. Ik heb ook inmiddels de 8880 weer opgebouwd (wat een mooie old skool stijl is dat, zeker vergeleken met de 42043 die ik onlangs heb gebouwd).

Ik heb ook de 8448 weer omgebouwd naar de cabrio variant, alleen ben ik er achter gekomen dat beide shock absorbers kapot zijn. Het zwarte plastic binnenin (waar de veer op drukt) is waarschijnlijk door ouderdom bezweken onder de druk. Ik heb het dan over dit onderdeel, 2 keer dus.

Nu wil ik toch graag deze onderdelen vervangen, maar waar kan ik nu het beste terecht? Ik heb geen ervaring met het kopen van lossen onderdelen. Ik zie bijvoorbeeld op bricklink veel aanbieders en prijzen staan, maar kan ik hier zomaar kopen? Of zijn er andere sites voor onderdelen.

bricklink is wel de meest uitgebreide site voor losse onderdelen, brickowl oid heb je ook nog..

en je kan daar uiteraard zomaar kopen, zie het als een soort marktplaats/ebay zonder het bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
PatrickPR schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:03:

Hier heb je een lijst met alle onderdelen van de 8880 op bricklink.
Daar staat de door jouw gelinkte shock absorber niet bij maar wel een andere, zou jammer zijn als je de verkeerde besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Pin0 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Hier heb je een lijst met alle onderdelen van de 8880 op bricklink.
Daar staat de door jouw gelinkte shock absorber niet bij maar wel een andere, zou jammer zijn als je de verkeerde besteld.
Hij zocht ook de absorber voor de 8448 volgens mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de mensen die graag nog wat willen sparen voor een grote set is er goed nieuws. Er is een naam v/e Ninjago Movie set gedatamined, en deze zou rond de €360 moeten kosten 8)7 De naam van de set werd vertaald naar ‘70657 Ninjago City Docks (Les Quais de la Ville Ninjago)’. Ter vergelijking, Ninjago City kost bij ons €330, dus mogelijk gaan wij rond de 400 euro mogen dokken voor de nieuwe set.

Bron op hothbricks (Frans artikel): link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:44:
[...]

Ik heb hem ook 29-12-17 besteld (bestelling staat ook op 29-12) en bij mij ook nog steeds dezelfde melding "Bestelling in magazijn". Er zat natuurlijk een weekend en nieuwjaarsdag tussen, maar ik had eigenlijk gehoopt hem deze week nog wel te ontvangen. Dat gaat hem waarschijnlijk niet meer worden...
Inmiddels is hij verzonden en een DHL Trace code gekregen. Nu hopen dat ie morgen gebracht wordt. Afleveren op mn werk en we zitten vlakbij het DHL depot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
redfoxert schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:20:
[...]

Inmiddels is hij verzonden en een DHL Trace code gekregen. Nu hopen dat ie morgen gebracht wordt. Afleveren op mn werk en we zitten vlakbij het DHL depot :)
Nou die van mij staat gewoon nog in het magazijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Zo, vanavond de 75105 afgemaakt die ik eind vorig jaar in de 'uitverkoop' bij shop@home besteld had. Het is niet zo impressive als de UCS, maar voor een iets fatsoenlijker budget vind ik het nog een erg mooi model :)

spaceship

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Ik heb de vorige versie, de 7965. Die is praktisch hetzelfde op enkele details na. Ik vond het erg leuk om hem te bouwen. Vooral hoe de zijkant zo mooi om het chassis past vind ik knap gedaan. Ben benieuwd naar de 75105 want die is nog een stukje mooier, vooral de voorkant en het interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:42:
Voor de mensen die graag nog wat willen sparen voor een grote set is er goed nieuws. Er is een naam v/e Ninjago Movie set gedatamined, en deze zou rond de €360 moeten kosten 8)7 De naam van de set werd vertaald naar ‘70657 Ninjago City Docks (Les Quais de la Ville Ninjago)’. Ter vergelijking, Ninjago City kost bij ons €330, dus mogelijk gaan wij rond de 400 euro mogen dokken voor de nieuwe set.
Voor zover ik begrijp wordt deze "Ninjago City Docks" een UITBREIDING op de Ninjago City set !!! Deze set kan dus via die Technic pinnetjes vastgeklikt worden aan de Ninjago City set waarmee het nog grootser wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Haay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:43:Voor zover ik begrijp wordt deze "Ninjago City Docks" een UITBREIDING op de Ninjago City set !!! Deze set kan dus via die Technic pinnetjes vastgeklikt worden aan de Ninjago City set waarmee het nog grootser wordt! :9~
*O*

En ik had me nog wel voorgenomen dit jaar niet zoveel aan Lego uit te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Voor zover ik begrijp wordt deze "Ninjago City Docks" een UITBREIDING op de Ninjago City set !!! Deze set kan dus via die Technic pinnetjes vastgeklikt worden aan de Ninjago City set waarmee het nog grootser wordt! :9~
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Haay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:43:
[...]

Voor zover ik begrijp wordt deze "Ninjago City Docks" een UITBREIDING op de Ninjago City set !!! Deze set kan dus via die Technic pinnetjes vastgeklikt worden aan de Ninjago City set waarmee het nog grootser wordt! :9~
Ben ik de enige hier die dat Ninjago ding maar een gedrocht vindt? :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh, ik begin me een beetje te ergeren aan het feit dat ik nog steeds geen UCS millenium Falcon heb kunnen bestellen. Dat ding was uitverkocht voordat ik de kans had en hij is sindsdien voor zover ik kan zien niet meer bestelbaar geweest.

En geen garantie dat ik op tijd ben als hij er opeens weer is. Weet iemand een winkel in of rond amsterdam waar ik hem kan bestellen, zodat ik niet meer iederedag de lego shop hoef te raadplegen of hij weer verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:05:
Ugh, ik begin me een beetje te ergeren aan het feit dat ik nog steeds geen UCS millenium Falcon heb kunnen bestellen. Dat ding was uitverkocht voordat ik de kans had en hij is sindsdien voor zover ik kan zien niet meer bestelbaar geweest.

En geen garantie dat ik op tijd ben als hij er opeens weer is. Weet iemand een winkel in of rond amsterdam waar ik hem kan bestellen, zodat ik niet meer iederedag de lego shop hoef te raadplegen of hij weer verkrijgbaar is?
de MF is exclusief bij lego te krijgen, enige wat je kan proberen is de pagina late monitoren op wijzigingen en dat jij daar mailtjes of iig een signaal van krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 22:07
Je kunt contact opnemen met de officiële Lego store die het dichts bij jouw zit en vragen of je hem daar kunt reserveren.
Die winkels krijgen ze af en toe binnen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 ... 37 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .