Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Ik kende het spul nog niet, maar de video's die ik er nu zo even van zie concluderen allemaal dat het ongeveer gelijk presteert aan een goede maar niet de allerbeste thermal paste (werd met MX4 vergeleken).
Tja, ook lang niet iedereen gebruikt nu per se de allerbeste paste. Ik heb op mijn 2600 gewoon het spul van coolermaster wat bij mijn aio zat gebruikt, ik betwijfel dat dat beter is dan zo'n pad. Als ik van die pads geweten had had ik dat waarschijnlijk gebruikt, ik hou ook niet van die rotzooi...

En aangezien ik al 8 jaar geen thermal paste op een CPU gedaan heb vermoed ik ook dat ik het niet optimaal gedan heb. Ik meende dat de rijstkorrel in het midden methode altijd geadviseerd werd, maar aangezien ik net een beetje er naast zat met de koeler er op monteren vermoed ik dat het eigenlijk toch niet helemaal perfect uitgesmeerd is (ik zag aan 2 of 3 zijden een beetje over de rand komen en aan de andere kant niet). Aangezien de CPU het prima doet en zonder problemen 4 GHz all core loopt zonder te heet te worden neem ik niet de moeite het opnieuw te gaan doen, maar ik vermoed dat zo'n pad bij mij dus eigenlijk gewoon betere resultaten had gegeven. En als ik ergens eens overstap naar een 3000 serie CPU dan stop ik die er waarschijnlijk dan ook tussen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zich wel interessant dat het spul niet uitdroogt. Ik heb zelf altijd een hekel aan het moeten verversen van de paste na ca 12 à 18 maanden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millman schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Dus gebruik je een thermal pad zodat alle cores warmer zijn ipv 1 core :+
Ik heb er nu geen high end spul tussen zitten, dus het zal wel meevallen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Een normaal tubetje mx4 zal al snel beter presteren dan een pad lijkt me? Of je moet er echte modder tussen smeren?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:59:
Wel een interessant interview met AMD over de servers:

https://www.anandtech.com...d-naples-rome-milan-genoa

[...]
Zoals ik ook al eerder zei vermoed ik dat Zen3 ook een DDR4 versie zal hebben wellicht zelfs DDR4 only. Ja server markt is niet gelijk aan desktop markt maar die kans is wel groto dat ze vergelijkbare tech gebruiken in de IO die. Dus als je nu X570 zou gaan best een grote kans dat Zen3 daar gewoon op kan.
AMD zou AM4 tot 2020 supporten en dan komt Zen3 tegen 2020 Q3 verwacht ik. Dus het is imo logisch idd om te verwachten dat DDR5 pas in 2021 komt met Zen4 waarbij dan ook een nieuw socket nodig is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Laatst online: 14-08 15:29
pannalicour schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:40:
Ben echt zo benieuwd of een 3900x op mijn asus prime x370 6 phases vrm goed zal werken. Hoop echt op een 4.4 ghz all core haha. Heb goeie airflow en koeling en eventueel kan ik een directe fan voor de vrm installeren als het nodig is.
Zou het je, min of meer, straks kunnen vertellen... Ik koop de R9-3900x zodra ie beschikbaar is/komt en prik ik hem gewoon op mijn Asus Prime X370-PRO (ja, die is 8 en geen 6 phase) en zie wel wat er gaat gebeuren ;)

Ben benieuwd en kan eigenlijk niet wachten om a) die CPU in mijn handen te krijgen en b) wat ie gaat doen in mijn systeem (met custom waterloop). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 09:50
Hij moet gewoon werken. Zelfde tdw als 2700x. Alleen tot hoever kun je overklokken is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 14:45

auto660

1991 240 GL Brick

Ik vind het allemaal maar een beetje een overdreven gedoe met betrekking tot de vrm's en voedingen.

Vroeger had je écht slechte voedingen en moederborden. Dan had je inderdaad dat ze nog wel eens doorbrandde als je er serieuze hardware op aansloot. Zoals een Phenom X6 op een budget AM3 bord met 3 fases, en zelfs dan hadden de meeste borden nog beveiligingen zodat het alsnog niet stuk ging. Hetzelfde toen met voedingen, moet je verwachten dat een voeding van €25 500W kan leveren? Alsnog ging dat vaak in combinatie met budget hardware gewoon goed zo lang je maar niet meer dan 300W nodig had.

Ryzen 3 is ook weer zuiniger dan Ryzen 2 als je naar performance per watt kijkt en ik gok zelf dat de 3900x ongeveer hetzelfde zal verbruiken als een 2700x. Een 8 phase bord zou dit toch makkelijk moeten doen, zelfs met een overclock. Als je het niet helemaal vertrouwd moet je even met je vinger voelen of de vrm's heet worden en indien nodig ze van extra airflow voorzien.

Hetzelfde voor voedingen, die zijn tegenwoordig (ook in het instap segment) een stuk beter geworden. Zo draait de pc van mijn broertje met een 2700x en een geoverclockte R9 390 op een Be Quiet System Power 8 500W voeding zonder problemen. Dit draait al een jaar stabiel en de voeding wordt ook niet erg warm. Als ik op internet ga zoeken dan is dat blijkbaar "not done" en zou je wellicht duizend en één problemen moeten hebben....

Mijn eigen pc met een Ryzen 3 1200@3.8Ghz en een RX560 draait zelfs op een Apevia TurboLink 420W (of zoiets :P ) al een jaar stabiel. Die had al lang geploft moeten zijn volgens de adviezen op internet....

EDIT:
Om maar even een conclusie hieraan te binden om even kort te zeggen wat ik bedoel. De kans is 99% dat het goed werkt maar die 1% kans dat het niet goed gaat wordt enorm uitvergroot door de community. Dit is zodat niemand die fouten maakt waardoor zij tot die 1% behoren en beter maar ver aan de veilige kant uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door auto660 op 29-06-2019 17:28 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Ja dat klopt inderdaad qua voeding wordt meestal schrikbarend gereageerd.

Mijn vrm asus 370x prime wordt 65 graden met een ryzen 1700 overclock 3.9 ghz bij het spelen van battlefield 1. Gpu wordt altijd 70 graden. Wel alle ventilators tegen de 70 a 80 procent.

En dat bij een kamertemperatuur van rond de 27 graden.

[ Voor 12% gewijzigd door pannalicour op 29-06-2019 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
auto660 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:10:

Mijn eigen pc met een Ryzen 3 1200@3.8Ghz en een RX560 draait zelfs op een Apevia TurboLink 420W (of zoiets :P ) al een jaar stabiel. Die had al lang geploft moeten zijn volgens de adviezen op internet....
Het werkt misschien, maar stabiel is maar zeer de vraag. Voor hetzelfde geeft de voeding een zeer hoge ripple af aan de onderdelen en slijten die zeer veel sneller.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:27
auto660 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 17:10:
Als je het niet helemaal vertrouwd moet je even met je vinger voelen of de vrm's heet worden en indien nodig ze van extra airflow voorzien.
Jij kunt het verschil tussen 90 en 120 graden voelen?
Hetzelfde voor voedingen, die zijn tegenwoordig (ook in het instap segment) een stuk beter geworden. Zo draait de pc van mijn broertje met een 2700x en een geoverclockte R9 390 op een Be Quiet System Power 8 500W voeding zonder problemen. Dit draait al een jaar stabiel en de voeding wordt ook niet erg warm. Als ik op internet ga zoeken dan is dat blijkbaar "not done" en zou je wellicht duizend en één problemen moeten hebben....

Slechte voedingen slopen andere componenten langzaam, daar merk je in het begin niks tot weinig van.
De BQ is ook niet echt slecht, dus dat moet een aantal jaren goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mitsumark schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:29:
[...]
Jij kunt het verschil tussen 90 en 120 graden voelen?
Ene is tweedegraads brandwonden en de andere derdegraads. Even aanraken en kijken wat voor brandwonden je hebt op je vingers. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 29-06-2019 18:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
pannalicour schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:44:
Hij moet gewoon werken. Zelfde tdw als 2700x. Alleen tot hoever kun je overklokken is de vraag.
Klopt... al moet je de bios update niet vergeten voor je switch :P

Echter bij een Ryzen 2xxx "moest" je een X470 bord nemen om bepaalde boost techniek (zoals XFR) te kunnen gebruiken. Bij de Ryzen 3xxx heb ik over iets soortgelijks nog niets opgevangen. AMD zegt dat ie op alle moederborden even snel zou moeten werken dus ik ben benieuwd, tevens heb ik PCIe 4.0 (nog) niet nodig. Als het draait, is het zeker nog te overklokken bv. een All Core (als dat nodig zou zijn) maar dat zien/merken we wel.

Update: Het waren "Precision Boost 2" en XFR2 volgens mij 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door NINjak op 29-06-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 14:45

auto660

1991 240 GL Brick

@-The_Mask- en @mitsumark

De Apevia heeft wel nieuwe Panasonic caps gekregen maar de voeding heeft een afwijkend formaat waar helaas geen andere voedingen voor beschikbaar zijn. Gelukkig werkt dit prima, vroeger waren de voedingen nog slechter en ik heb nog genoeg hardware van 20 jaar terug liggen die nog steeds werkt. Hoge ripple is niet goed voor je onderdelen, daar ben ik het mee eens, maar tot nu toe vind ik het wel prima voor een budget bakkie.

Met betrekking tot het voelen van hoe warm de vrm's zijn. Als die 100+ graden zijn dan voel je wel de warmte er vanaf stralen wat dan al een waarschuwing moet zijn. ;) Een kort tikje met je vinger tegen een van de vrm onderdelen kan daar dan ook wel bevestiging van geven. Daar krijg je gelukkig geen brandwonden van, heb vaak gehad dat ik per ongeluk heel kort de soldeerbout aantik (400+ graden) en dat voel je wel maar zo lang je je vinger er niet een seconde lang op legt krijg je daar echt niet zomaar een brandwond van.

Deze techniek heb ik vaak genoeg gebruikt met die verdraaid slecht gemaakte socket 478 borden bij overclock competities. De Asus P4C800's draaien verschroeiend heet zodra je rond de 4.5Ghz gaat zitten en dan kan je een beetje voelen of je door moet gaan of echt moet stoppen voordat je een vrm meltdown krijgt. :P Voelen hoeft dan ook niet meteen aanraken te betekenen, als je vrm's écht op hun limiet zitten dan voel je dat van een centimeter afstand ook al wel. Je moet er handig mee worden.

Maar een 8 fase vrm zal echt niet meteen zo heet worden met een 12 core dat je je vingertje verbrandt. Maar het is wel manier om in te schatten of er extra airflow overheen moet.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Niet vergeten dat met een 12 core je alleen tegen overhitting problemen aanloopt als je alle cores en threads volledig belast. Hoe vaak zal dat voorkomen bij games. Maximale belasting is nog niet eens 30 procent. Ga je prime 95 draaien ja dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
ocf81 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:54:
Op zich wel interessant dat het spul niet uitdroogt. Ik heb zelf altijd een hekel aan het moeten verversen van de paste na ca 12 à 18 maanden.
Ik heb mijn paste nog nooit vervangen bij mijn i7-2600k, en die draait al sinds 2011 probleemloos en sinds een jaar op 4,5ghz. Volgens mij gaat paste 6-10 jaar (of langer) mee voordat deze uitgedroogd is.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
quintox schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Ik heb mijn paste nog nooit vervangen bij mijn i7-2600k, en die draait al sinds 2011 probleemloos en sinds een jaar op 4,5ghz. Volgens mij gaat paste 6-10 jaar (of langer) mee voordat deze uitgedroogd is.
Hangt denk ik van de paste af, maar inderdaad, mijn 2500K (nu wel ondertussen een paar weken op non-actief) deed het ook nog probleemloos sinds 2011, bij mij op 4,4 GHz... En ik hield de temp niet echt in de gaten of zo, maar heb in ieder geval nooit gemerkt dat de CPU fan ineens merkbaar ging blazen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Koelpasta zal altijd na loop van tijd droog/hard worden en dat het na 6-10 jaar niet uitgedroogd is, moet ik nog tegen komen. Betekend niet dat het niet zo lang of langer "zijn werk" kan doen.

Koelpasta (de naam is eigenlijk verkeerd) koelt zelf helemaal niets het is alleen (cq. zorgt) voor een "betere verbinding" tussen (in dit geval) een CPU en een koellichaam (weer gekoeld door lucht/water/enz.). Het is dus niet van belang of het is opgedroogd of niet zolang het contact nog maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 14:40
NINjak schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:41:
Koelpasta zal altijd na loop van tijd droog/hard worden en dat het na 6-10 jaar niet uitgedroogd is, moet ik nog tegen komen. Betekend niet dat het niet zo lang of langer "zijn werk" kan doen.

Koelpasta (de naam is eigenlijk verkeerd) koelt zelf helemaal niets het is alleen (cq. zorgt) voor een "betere verbinding" tussen (in dit geval) een CPU en een koellichaam (weer gekoeld door lucht/water/enz.). Het is dus niet van belang of het is opgedroogd of niet zolang het contact nog maar goed is.
Laatst een Athlon x2 5200+ gedelid, de TIM was nog een goede pasta. Fysiek zag de pasta er nog goed uit of hij nog goed werkte laat ik in het midden aangezien ik hem nu direct die doe koelen maar uitgedroogd was het niet.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:38:
[...]

AMD zou AM4 tot 2020 supporten en dan komt Zen3 tegen 2020 Q3 verwacht ik. Dus het is imo logisch idd om te verwachten dat DDR5 pas in 2021 komt met Zen4 waarbij dan ook een nieuw socket nodig is.
Met de io die is het ook relatief simpel om Zen4 als DDR4 en DDR5 variant uit te brengen ben benieuwd of dat gaat gebeuren zou wel nice zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:24:
[...]

Met de io die is het ook relatief simpel om Zen4 als DDR4 en DDR5 variant uit te brengen ben benieuwd of dat gaat gebeuren zou wel nice zijn.
Zelf zonder I/O chip is dat relatief simpel voor elkaar te krijgen. Vergeet niet dat AMD met de Phenom II DDR2 én DDR3 ondersteunde :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:38:
[...]

Zelf zonder I/O chip is dat relatief simpel voor elkaar te krijgen. Vergeet niet dat AMD met de Phenom II DDR2 én DDR3 ondersteunde :)
Dat heb ik ook al meerdere keren aangehaald. Met io die ben je nog flexibeler.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kennelijk houdt Azerty ook CPU verkopen bij. In Nederland gaat Ryzen ook beter en beter. :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/w81jhavo19731.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=f77802d01a16814a6d68f60c9d432e9e7a276cea

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningchaser
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:15
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:41:
Kennelijk houdt Azerty ook CPU verkopen bij. In Nederland gaat Ryzen ook beter en beter. :)
[Afbeelding]
Q3 wordt het omslagpunt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:24:
[...]

Keuze is altijd fijn natuurlijk. :)

Tegen die tijd hebben we alleen waarschijnlijk nog meer cores en dan is de geheugenbandbreedte van DDR4 mogelijk te beperkt. Dus ik vraag me af of je er echt iets aan hebt.

Voor AMD is het ook weer extra complexity en transistors. Misschien hebben we dan wel 3D chips wat het misschien lastiger maakt / al ingewikkeld genoeg is.

Maar ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen tzt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:16
Ik zie echter dat AMD in Q1 alweer afnam, en Intel in Q1 weer toenam. >:)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Freeaqingme schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:47:
[...]
Ik zie echter dat AMD in Q1 alweer afnam, en Intel in Q1 weer toenam. >:)
Waarom zou "je" Ryzen kopen als het nog niet nodig is en zeker als er snel wat nieuws aan komt (ok, aantal maanden). Ik snap wel waarom het in Q1 minder was, dit zal in Q2 niet heel anders zijn maar Q3 zal veel zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47

HugoBoss1985

Xenotech

pannalicour schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:18:
Niet vergeten dat met een 12 core je alleen tegen overhitting problemen aanloopt als je alle cores en threads volledig belast. Hoe vaak zal dat voorkomen bij games. Maximale belasting is nog niet eens 30 procent. Ga je prime 95 draaien ja dan wordt het een ander verhaal.
Hunt: Showdown is een goed voorbeeld.

Met een 9700k op 4,9 ghz all cores blijf ik constant rond de 1,305vcore in Prime 95 26.6
Zodra ik Hunt: Showdown ga spelen gaat het vcore soms naar de 1,35vcore.
Waarschijnlijk door AVX instructies.

Buiten dat gebruikt Hunt: Showdown erg veel cpu resources; cpu usage is erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
HugoBoss1985 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:53:
[...]

Hunt: Showdown is een goed voorbeeld.

Met een 9700k op 4,9 ghz all cores blijf ik constant rond de 1,305vcore in Prime 95 26.6
Zodra ik Hunt: Showdown ga spelen gaat het vcore soms naar de 1,35vcore.
Waarschijnlijk door AVX instructies.

Buiten dat gebruikt Hunt: Showdown erg veel cpu resources; cpu usage is erg hoog.
Hoe hoog die resources ook zijn het is zeker niet meer dan prime 95. Want anders zouden techsites de temp benchmark niet met prime 95 doen maar met Hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006

HugoBoss1985

Xenotech

pannalicour schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Hoe hoog die resources ook zijn het is zeker niet meer dan prime 95. Want anders zouden techsites de temp benchmark niet met prime 95 doen maar met Hunt.
Klopt maar 30% is het zeker niet... misschien met een Ryzen 2700X.
Edit: Max 80% met een 9700k.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-06-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
HugoBoss1985 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:30:
[...]

Klopt maar 30% is het zeker niet... misschien met een Ryzen 2700X.
Edit: Max 80% met een 9700k.
Ohh volgens mij begrijpen wij elkaar niet. Ik bedoelde de 3900x zal max qua games 30 % worden belast. 24 threads is veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan ook wel eens wat missen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het. Ik wil best toegeven dat dit een zwakker moment van mij is. :$ :P
Ik zal beloven het goed te maken door waarschijnlijk over een week, bij te gaan dragen aan de statistiek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:12:
[...]

Ik weet het. Ik wil best toegeven dat dit een zwakker moment van mij is. :$ :P
Ik zal beloven het goed te maken door waarschijnlijk over een week, bij te gaan dragen aan de statistiek. :+
Over een week al, ik wacht nog even denk ik. Ergens na de zomer komt er een Zen 2 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:13:
[...]

Over een week al, ik wacht nog even denk ik. Ergens na de zomer komt er een Zen 2 machine.
Voor mij is het dan ook oude CPU eruit, nieuwe erin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Voor mij is het dan ook oude CPU eruit, nieuwe erin. :+
Dan had ik het denk ik niet eens gedaan, vind een "levensduur" van 2 jaar eigenlijk veel te kort heden ten dage. Het is geen 1996 meer waar je ieder jaar een nieuwe pc bouwde :P

En een goede prijs voor een Gen 1 Ryzen zal je denk ik ook kunnen vergeten aangezien AMD ze bij kant gratis weg lijkt te geven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 30-06-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Dan had ik het denk ik niet eens gedaan, vind een "levensduur" van 2 jaar eigenlijk veel te kort heden ten dage. Het is geen 1996 meer waar je ieder jaar een nieuwe pc bouwde :P
Ik ben gewoon bezig om mijn totaal hopeloze upgrade pad te repareren. :z
Begon met de 1700 met 1080P/75Hz, daarna toch naar Vega, toen 1080P/144Hz want Vega met 1080P/75 is is dom, en toen had ik een CPU bottleneck. Nu geeft mijn Vega al tijden artifacts omdat ik HBM2 te heet heb laten worden, dus komt er ook een Navi. Meteen maar een betere CPU, want anders ga ik de boel echt enorm bottlenecken. :P

Hierna ben ik waarschijnlijk ook echt jaren klaar. Ik peins niet eens over Ryzen 4000 en ik denk dat ik 5000 ook zo zal skippen. Misschien bij Ryzen 6000 weer kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:48
Ik weet persoonlijk nog altijd niet wat mijn 3770k gaat vervangen. Maar denk dat het lot al voor mij beslist heeft aangezien ik een splinternieuw z390 pro carbon ac bordje kado heb gekregen als dank voor het bouwen van een systeem met hetzelfde bord.
Ook zat er ddr4 3600 mhz cl16 bij dus mijn idee van 4266 mhz ram is ook wankel op het moment. Maar kan alsnog niet wachten op de reviews.

Nu nog altijd aan het zoeken naar een betaalbare full tower voor betere airflow al ben ik weer erg sceptisch over een full tower om dat om 1 of andere reden de cpu power kabels altijd dermate kort zijn dat de afstand tussen de cpu slots en voeding werkelijk geen cm meer speling heeft en achterlangs monteren niet eens een optie is.
Ik ben er alleen achter gekomen dat mijn huidige kast belabberd is qua airflow dus een andere kast moet gebeuren met de temps van tegenwoordig.

Ben wel blij met een nieuwe build binnenkort. Het is hoog tijd. Baal alleen dat ik mijn xfi moet missen tenzijn een pcie naar pci adapter goed gaat werken.

Als ik op 1 of andere manier toch nog voor amd ga moet het wel een 3900x worden zodat hij weer 5+ jaar mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Valt mij op dat het halve internet struikelt over de hoge moederbord prijzen bij X570.

Ik begrijp dat niet zo goed. Waarom zou je je druk maken over het feit dat iets wat je niet nodig hebt (laten we eerlijk zijn, PCIe 4.0 is nu nog vrij nutteloos) duur is?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

computerjunky schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:02:
Ik weet persoonlijk nog altijd niet wat mijn 3770k gaat vervangen. Maar denk dat het lot al voor mij beslist heeft aangezien ik een splinternieuw z390 pro carbon ac bordje kado heb gekregen als dank voor het bouwen van een systeem met hetzelfde bord.
Ook zat er ddr4 3600 mhz cl16 bij dus mijn idee van 4266 mhz ram is ook wankel op het moment. Maar kan alsnog niet wachten op de reviews.

Nu nog altijd aan het zoeken naar een betaalbare full tower voor betere airflow al ben ik weer erg sceptisch over een full tower om dat om 1 of andere reden de cpu power kabels altijd dermate kort zijn dat de afstand tussen de cpu slots en voeding werkelijk geen cm meer speling heeft en achterlangs monteren niet eens een optie is.
Ik ben er alleen achter gekomen dat mijn huidige kast belabberd is qua airflow dus een andere kast moet gebeuren met de temps van tegenwoordig.

Ben wel blij met een nieuwe build binnenkort. Het is hoog tijd. Baal alleen dat ik mijn xfi moet missen tenzijn een pcie naar pci adapter goed gaat werken.

Als ik op 1 of andere manier toch nog voor amd ga moet het wel een 3900x worden zodat hij weer 5+ jaar mee kan.
Dan heb je wel het voordeel dat Intel nu eindelijk een prijsverlaging heeft aangekondigd begin vorige week. Dus of deze week gaan wij hier al wat van zien om met/rond de release van Zen 2 gaat er iets veranderen. :)

Mooi moederbord trouwens, ga je veel plezier aan beleven!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
Blaat schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:51:
Valt mij op dat het halve internet struikelt over de hoge moederbord prijzen bij X570.

Ik begrijp dat niet zo goed. Waarom zou je je druk maken over het feit dat iets wat je niet nodig hebt (laten we eerlijk zijn, PCIe 4.0 is nu nog vrij nutteloos) duur is?
Omdat ze echt niet over een jaar de helft kosten, volgende generatie wéér duurder is en het dan helemaal nergens meer over gaat. Het zijn moederborden, geen iPhones...

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

chaoscontrol schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:22:
[...]

Omdat ze echt niet over een jaar de helft kosten, volgende generatie wéér duurder is en het dan helemaal nergens meer over gaat. Het zijn moederborden, geen iPhones...
En jij denkt dat de prijzen zo hoog blijven als niemand ze koopt? :P

Ook moederbord makers hebben aandeelhouders om tevreden te houden. ;)

En als ze wel voor die prijs verkopen, dan heeft de consument het er zelf naar gemaakt. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 01-07-2019 08:24 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 17:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

computerjunky schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:02:

Ik draai momenteel ook op een 3770k en ik zou an-sich voldoende hebben aan een 3800x en een x470 mainboard.

Maarja, als ik dan toch al alles uit mn behuizing moet gaan schroeven, dan doe ik het liever meteen goed.
(en ik ben wel benieuwd naar precisionboost2/XFR2).Bovendien maakt asrock de laatste tijd best degelijke bordjes als ik de reviews zo bekijk dus die gok durf ik wel te nemen.

vooralsnog word het voor mij onderstaand als upgrade maar ik blijf uiteraard de AMD subreddit nog even volgen deze week. :Y)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock X570 Taichi€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCorsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler€ 124,90€ 124,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC€ 143,51€ 143,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,41

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012

Case_C

[Team Carrack]

https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html

Oh hello there :D , nou dat gaat wat worden volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Vet, de Athlon XP staat nog in dat lijstje!

spoiler:
Onderaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47

Zijn er al webwinkels die een prijs hebben opgenomen in hun listing? Zie voorlopig enkel maar adviesprijzen :)

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Het lijkt erop dat ITWare nu ook de processoren op de website heeft staan (en bijgevolg in de pricewatch). Prijzen komen soms hoger en soms lager uit dan bij Alternate.be. Lijken ook bestelbaar te zijn, maar zonder indicatie over een levertijd.

Na wat speurwerk vond ik ook X570 moederborden in deze webwinkel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kqscwQM.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Flying schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:59:
Het lijkt erop dat ITWare nu ook de processoren op de website heeft staan (en bijgevolg in de pricewatch). Prijzen komen soms hoger en soms lager uit dan bij Alternate.be. Lijken ook bestelbaar te zijn, maar zonder indicatie over een levertijd.

[Afbeelding]
De 3800X en 3900X bij ITWare zijn overigens de tray varianten (zonder koeler), die bij Alternate.be de boxed versies. Ik koop alleen maar een tray versie als die aanzienlijk goedkoper is dan de boxed versie, ook al ga ik toch mijn Scythe Fuma koeler gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j2OfP5wl.png
Zoals verwacht fikse prijzen voor de wat meer high-end moederborden. Dat gaat me toch echt te ver.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:27
samples: 2
margin of error: high
Ik denk dat ie nog wel een paar plaatsen zakt, maar zou zomaar kunnen dat een hoger geklokt model wel bovenaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
mitsumark schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:13:
[...]

samples: 2
margin of error: high
Ik denk dat ie nog wel een paar plaatsen zakt, maar zou zomaar kunnen dat een hoger geklokt model wel bovenaan komt.
Op dit moment staat de snelste AMD op plaats 120 in die lijst. Als AMD in de top20 zou geraken, dan is het laatste argument om een intel te kiezen eindelijk weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt mij niet dat passmark een goede benchmark wordt op het moment dat AMD boven komt te staan. Het kan hooguit betekenen dat Zen 2 het goed doet in passmark.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Real life performance lijkt me inderdaad het grootste argument / de beste benchmark. Als je use case Passmark draaien is, dan wordt dat iets van een argument. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 20:26
Het zijn voornamelijk de FP verbeteringen die je daar gaat terugzien. De algehele ranking van CPUs is bij het CPU onderdeel van PassMark wel altijd best een degelijke representatie geweest in de lijn met andere benchmarks die alleen de CPU testen.

Ik heb wel 't gevoel dat dit niet op stock snelheden is gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:55:
[...]

Dan heb je wel het voordeel dat Intel nu eindelijk een prijsverlaging heeft aangekondigd begin vorige week. Dus of deze week gaan wij hier al wat van zien om met/rond de release van Zen 2 gaat er iets veranderen. :)

Volgens mij heeft Intel hier niets officieel over aangekondigd, maar waren het slechts geruchten van Digitimes. Die geruchten kunnen overigens zeer zeker waar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even een R3600X die een 8700K verslaat. :z

En Australische Steve heeft een X570 MSI Prestige X570 Creation en zit ons gewoon uit te dagen. :N
YouTube: This 9900K Does 5.1 GHz Out Of The Box! Gigabyte Z390 Aorus Xtreme W...

[ Voor 57% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Joopieboy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:55:
[...]

Ja het is echt een pracht bordje maar ik denk er wel over om het geheugen te verkopen maar eerst maar zien wat ik er nog voor kan krijgen.
Het is splinternieuw maar er zit geen winkel garantie om (misschien wel fabrieks) omdat het uit amerika komt.
Het is voor nieuwe ryzen builds wel ideaal geheugen @3600 mhz dus misschien is het makkelijk te flippen (G.Skill trident z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:39:
Gewoon even een R3600X die een 8700K verslaat. :z
[Twitter]
Het is toch eigenlijk niet zo gek dat de snelste 6C/12T processor van AMD in 2019 een Intel 6C/12T uit 2017 verslaat. :/
Goed nieuws verder hoor, daar niet van. :) Vooral omdat de R5 3600X goedkoper gaat zijn dan de 8700K.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Dat is wel gek als dat naar single core prestaties wordt doorgetrokken. Dat is basically waar gamers al jaren op wachten.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Tricolores schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:55:
Dat is wel gek als dat naar single core prestaties wordt doorgetrokken. Dat is basically waar gamers al jaren op wachten.
Helaas lijkt het dat games nog niet geheel profiteren van de IPC gains van Zen 2. Zelfs in de slides van AMD zie je dat Intel grotendeels nog de bovenhand heeft. Minder dan met zen+ maar AMD is er nog niet wat dat betreft.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Dionamuh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:53:
[...]

Het is toch eigenlijk niet zo gek dat de snelste 6C/12T processor van AMD in 2019 een Intel 6C/12T uit 2017 verslaat. :/
Goed nieuws verder hoor, daar niet van. :) Vooral omdat de R5 3600X goedkoper gaat zijn dan de 8700K.
En niet zo'n beetje verslaat... in die benchmark draait de 3600X op een boostclock van 3.9ghz en 3200mhz geheugen wat geclocked is op 2400mhz.

Worst case scenario benchmark én een 8700k verslaan is redelijk bijzonder.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Laatst online: 29-09 21:30
Dionamuh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:25:
[...]

De 3800X en 3900X bij ITWare zijn overigens de tray varianten (zonder koeler), die bij Alternate.be de boxed versies. Ik koop alleen maar een tray versie als die aanzienlijk goedkoper is dan de boxed versie, ook al ga ik toch mijn Scythe Fuma koeler gebruiken.

[Afbeelding]
Zoals verwacht fikse prijzen voor de wat meer high-end moederborden. Dat gaat me toch echt te ver.
300-400 voor mobo
350-450 voor cpu (3700/3800)
en 350 voor snel 32GB 400Mhz cl16 geheugen?

Das een flink bedrag ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 09:06
Dat is mogelijk als je alles super wilt. gok dat mobo 250, 440 voor 3800x en 3600mhz cl17 maar net een procentje of wat onder die performance gaat zitten voor stuk minder. beetje afhankelijk van wat je van je mobo wilt natuurlijk. Hopelijk word 3600mhz cl17 ook gewoon bruikbaar op nette x470 borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
daellat schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:13:
Dat is mogelijk als je alles super wilt. gok dat mobo 250, 440 voor 3800x en 3600mhz cl17 maar net een procentje of wat onder die performance gaat zitten voor stuk minder. beetje afhankelijk van wat je van je mobo wilt natuurlijk. Hopelijk word 3600mhz cl17 ook gewoon bruikbaar op nette x470 borden.
Precies.. budget bewuste mensen hebben genoeg keuze, het hoeft allemaal niet zo extreem te zijn. Zelf ben ik in de markt voor een 3600x, B450 (ITX) en 3200 CL15 geheugen. Stuk voordeliger dan top-of-the-line spul, en het scheelt écht niet zoveel qua performance.

Zeker het verschil tussen 3200CL14 en CL15 is ruim 80 tot 150,- en het simpelweg niet waard.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Flying schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:59:
<knip>
Gaming plus dus al 200+, wat is dan de reden om zoiets te kiezen over gewoon een X470 moederbord? Wil zelf wel graag USB 3.1 gen 2 (v Cookiejar rev3.0a.0 nightly) header, kast heeft een front aansluiting en heb ook al een externe HDD daarvoor, maar die zit ook wel op de X470 Asus moederborden. Geen PCI-E 4 (hoewel een BIOS update zoals bij gigabyte misschien nog kan), zal allemaal wel.

Specs lijken trouwens nog steeds niet echt accuraat op de MSI site, max 2666Mhz geheugen?

Ik zie echt geen reden om zoiets te kopen, ten opzichte van een Strix X470-F bijvoorbeeld.
Ik begrijp dat niet zo goed.
Ik denk dat je altijd een categorie mensen hebt die gewoon het nieuwste willen hebben, ook al is daar geen reden voor. Voor mij is het vooral vreemd dat ik dus een redelijk high-end X470 moederbord kan kopen, voor minder geld dan een budget X570. Zijn dus heel wat producten uit de X570 line-up die volkomen zinloos zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricolores
Vanop Reddit, deze lijst.
Zou moeten helpen bij het maken van een keuze betreffende moederbord in combinatie met 3rd gen Ryzen.

https://docs.google.com/s...aIVNyMatydkpFA/edit#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tricolores schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:55:
Dan nog is dat nog steeds niet gek, het zou pas gek zijn AMD ze niet zou verslaan, of in ieder geval heel erg in de buurt zou komen.
quintox schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:47:
[...]

En niet zo'n beetje verslaat... in die benchmark draait de 3600X op een boostclock van 3.9ghz en 3200mhz geheugen wat geclocked is op 2400mhz.

Worst case scenario benchmark én een 8700k verslaan is redelijk bijzonder.
Ik zou dat soort "specs" niet direct serieus nemen, zeker niet bij nog niet officieel uitgebrachte Sku's. Dat soort zaken wordt lang niet altijd goed gedetecteerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Dennism op 01-07-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
Tricolores schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:17:
Vanop Reddit, deze lijst.
Zou moeten helpen bij het maken van een keuze betreffende moederbord in combinatie met 3rd gen Ryzen.

https://docs.google.com/s...aIVNyMatydkpFA/edit#gid=0
Nice, ik zit dus wel goed met mijn asus x370-f. Mooie ervan is ook nog dat ik die in december 2017 heb aangeschaft voor 150 euro(50 euro korting destijds bij amazon). Prijzen van de x570 serie zijn echt belachelijk imo. Ik vond 150/200 al veel voor de x370-f🤭.

[ Voor 3% gewijzigd door WolfsRain op 01-07-2019 17:02 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik vond de x70 bordjes altijd underpriced. Ik ben van mening dat die garant moeten staan voor kwaliteit. Het kan niet zo zijn dan een x50 bord beter is dan een x70 variant. Beetje meer segmenteren is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:43:
Ik vond de x70 bordjes altijd underpriced. Ik ben van mening dat die garant moeten staan voor kwaliteit. Het kan niet zo zijn dan een x50 bord beter is dan een x70 variant. Beetje meer segmenteren is niet erg.
Waarom zou dat niet kunnen, ik denk dat het zeer goed mogelijk zou moeten zijn dat high-end Bx50 mobo's beter zijn dan budget Xx70 pruttel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Jammer dat Robert in zijn filmpje niet duidelijk maakt of dit nu ook op X470 gaat werken en wat nu het verschil is met de eerdere versie van PBO.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

ocf81 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Jammer dat Robert in zijn filmpje niet duidelijk maakt of dit nu ook op X470 gaat werken en wat nu het verschil is met de eerdere versie van PBO.
Lijkt me haast niet.. op 27 seconden in dat filmpje zegt hij lettelijk dat het beschikbaar is als je een x570 motherboard hebt.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 21:57

Apoca

Array Technology Industry

PBO is een CPU feature, de chipset staat daar los van.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Ik had dit filmpje al uren geleden gezien en bewust nog niet geplaatst om deze reden. Nou. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yBpH09t5RBawkfMP059y1sey/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:28:
[...]

Ik had dit filmpje al uren geleden gezien en bewust nog niet geplaatst om deze reden. Nou. ;)
[Afbeelding]
Zen 2 content niet posten is wel zwaar Intel fanboy gedrag zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:37:
[...]

Zen 2 content niet posten is wel zwaar Intel fanboy gedrag zeg.
He, ga mijn dekmantel niet een paar dagen voor de grote onthulling en wisseltruc niet verpesten ja. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ik ben toch wel benieuwd hoe de boost precies gaat uitwerken voor gaming want dat is toch wel 1 groot verschil tussen amd en intel.
Bij intel weet je al voor je aankoop welke clock hij gaat halen. Bij amd is er geen touw aan vast te knopen.
De prestatie zal dab ook verschillen per sample wat het geheel niet makkelijke maakt.

Edit : @de treurige spellingpolitie hieronder het was getypt op de telefoon en webforms en smartphones werken nog altijd voor geen meter. Spellingscontrole maakt er een groot zooitje van en dat staat dis ook standaard uit en gezien vingers groter zijn als 4 letters bij elkaar.
Ben uit frustratie ook maar naar boven gelopen want websites en telefoons/tablets het blijft een drama.
Nog een reden dat de pc nog LANG niet dood is want het is een superieur apparaat over telefoons en tablets.

[ Voor 44% gewijzigd door computerjunky op 01-07-2019 23:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
computerjunky schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:38:
Bij amd ia er geen touw aan vast te knopen.
Lijkt jouw spellingscontrole wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
computerjunky schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:38:
Ik ben toch wel benieuwd hoe de boost precies gaat uitwerken voor gaming want dat is toch wel 1 groot verschil tussen amd en intel.
Bij intel weet je al voor je aankoop welke clock hij gaat halen. Bij amd is er geen touw aan vast te knopen.
De prestatie zal dab ook verschillen per sample wat het geheel niet makkelijke maakt.
Een beetje zoals een intel K-serie processor dus.

Alleen bij AMD gebeurd een deel van het overclocken waarbij je overgeleverd bent aan de silicon roulette al automagisch...

[ Voor 28% gewijzigd door whiteguy op 01-07-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Zijn er overigens shops waar de processoren al op zondag opgehaald kunnen worden of zijn we gedoemd om (ongeduldig, toegegeven) te wachten tot ze de maandag op de mat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Is er een run op DDR4 strips?

Ik had maandagochtend alvast mn DDR4 en CPU Cooller besteld bij bij Si-Computers..

pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC
was er toen 144 euro.

Gistermiddag na 17:00 was hetzelfde artikel plots 264 euro. :Y)

een beetje offtopic, maar ik doel dus omdat 7/7 er aan komt. (vind het gewoon heel toevallig)

[ Voor 17% gewijzigd door JoSchaap op 02-07-2019 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 14:40
JoSchaap schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 06:32:
Is er een run op DDR4 strips?

Ik had maandagochtend alvast mn DDR4 en CPU Cooller besteld bij bij Si-Computers..

pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC
was er toen 144 euro.

Gistermiddag na 17:00 was hetzelfde artikel plots 264 euro. :Y)

een beetje offtopic, maar ik doel dus omdat 7/7 er aan komt. (vind het gewoon heel toevallig)
Geen voorraad waarschijnlijk en sicomputers staat er bekend om dat ze producten te koop hebben staan die ze allang niet meer kunnen leveren. Dit is mij reeds MEERDERE keren in verleden gebeurt, bestel je iets krijg je 2 dagen later mail dat product niet meer leverbaar is (als zijnde end of life). Vind hun hier heel laks in en bestel daarom zo min mogelijk daar.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sicomputers, Megekko, MaxICT, allemaal bedrijven die je beter kan mijden om dat soort trucjes idd. :)

Scoor zelf de laatste tijd op Amazon leuke aanbiedingen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Asus heeft voor een deel van hun 300-series bordjes de nieuwste BIOS updates voor Ryzen 3000 uitgebracht !

https://www.asus.com/Moth...E-X370-PRO/HelpDesk_BIOS/

Van: https://www.reddit.com/r/...pro_prime_b350plus_prime/
Daar lees ik ook dat dit "AGESA!V9 Combo-AM4 1.0.0.2" is *O* (geen beta versie dus)

Version 5008
2019/07/01
10.31 MBytes

PRIME X370-PRO BIOS 5008
Update new AGESA to improve compatibility;
Recommend updating the BIOS via EZ Flash.

[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 02-07-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Op het einde herhaalt hij dat ook nog eens, dus zal niet werken op oudere moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Joopieboy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:20:
Sicomputers, Megekko, MaxICT, allemaal bedrijven die je beter kan mijden om dat soort trucjes idd. :)

Scoor zelf de laatste tijd op Amazon leuke aanbiedingen.
Ik heb met Si-Computers nog niet van dit soort problemen gehad. Maar ik waardeer de waarschuwing!
Ik heb het geheugen ook op amazon besteld omdat ik de T-topology (Taichi x570) wil gaan gebruiken.
Tevens wil ik niet alles van 1 leverancier hebben

* JoSchaap heeft toevallig vrij op 7/8 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 02-07-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Zijn er ook b450 bordjes die hogere ram speeds (minimaal 3,6ghz) gaan ondersteunen met de 3000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:14
Kom net toch zoiets leuks tegen :P

https://www.cpubenchmark....AMD+Ryzen+7+3700X&id=3485

Als dat een realistische weergave is.... :9~ Is natuurlijk nog maar 1 sample, maar zou leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Tranze schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:21:
Zijn er ook b450 bordjes die hogere ram speeds (minimaal 3,6ghz) gaan ondersteunen met de 3000 serie?
Vrijwel elk bord met een daisy chain topologie zou 3600 haalbaar moeten zijn, als we buildzoid mogen geloven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 18:19
Flying schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:27:
Zijn er overigens shops waar de processoren al op zondag opgehaald kunnen worden of zijn we gedoemd om (ongeduldig, toegegeven) te wachten tot ze de maandag op de mat liggen?
Ik ben al aan het rondbellen geweest om hetzelfde uit te vogelen, maar ik ben bang dat het lastig wordt. Ga morgen eens binnenlopen bij mijn 'vaste' winkel om te zien of ze iets kunnen doen voor me.

Het goede nieuws is dat amazon inmiddels wel pre-orders toelaat:
3200G
3600
3600x
3700x
3800x
3900x

Be the ._. you always wanted to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Menn- schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:05:
[...]

Ik ben al aan het rondbellen geweest om hetzelfde uit te vogelen, maar ik ben bang dat het lastig wordt. Ga morgen eens binnenlopen bij mijn 'vaste' winkel om te zien of ze iets kunnen doen voor me.

Het goede nieuws is dat amazon inmiddels wel pre-orders toelaat:
3200G
3600
3600x
3700x
3800x
3900x
Amazon is stevig aan de prijs... 320,- voor een 3600X! 13.5% stijging.

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 18:19
quintox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:16:
[...]

Amazon is stevig aan de prijs... 320,- voor een 3600X! 13.5% stijging.
Ik denk dat dit te maken heeft met de pre-order price guarantee..

Dat hoop ik in ieder geval, want dit is wel een flinke pricebump.

[ Voor 9% gewijzigd door Menn- op 02-07-2019 09:27 . Reden: Moeite met woorden in de ochtend ]

Be the ._. you always wanted to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Als dat de prijzen gaan zijn, dan wordt een 2700X weer interessant. Meerwaarde van Zen2 vind ik niet zó groot om die prijs recht te lullen.

Hopelijk is dit geen realiteit..

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

544 euro voor de 3900X (bij amazon - geen prime etc). Met een msrp van $499 vind ik 't eigenlijk nog meevallen qua prijs. maar helaas dus 3 dagen nodig voordat 't in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
-The_Mask- schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:57:
AMD heeft de prijzen al bekend gemaakt....
Prijzen van AMD (MSRP) =! daadwerkelijke retail prijzen (marktwerking). MSRP van GPU's tijdens de bitcoin boom lag ook een stuk lager..

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Plus MSRP zit geen belasting bij, in de US wordt dat pas bij de kassa erbij gegooid, MSRP + 21% + Marge van verkoper, 't is eigenlijk altijd onze belasting die 't zo flink duurder maakt :)
Pagina: 1 ... 67 ... 133 Laatste

Let op:
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144

Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.