Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
Tremulant schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Toekomstmuziek is toekomstmuziek, ik ga natuurlijk niet verkondigen dat ik het allemaal wel wist. Want inderdaad.. dat wist ik natuurlijk niet :>
Maar ik weet wel dat niet iedereen consistent het nieuwste of het beste wil hebben. Er is een groep die graag een PC koopt en er dan 5, 8 of misschien wel 10 jaar klaar mee wil zijn en daar dan ook de verwachtingen op aanpast als de tijd verstrijkt. Dit alles getypt vanaf een i7 920 die over de jaren heen de nodige upgrades heeft gehad om toch nog (relatief) vlot een spelletje te kunnen doen en een website te laden.

[...]

Ook bij mij zal het ouwe beestje plaats moeten maken als het zover is >:)
Medestander hier. i7-920 systeem was toch redelijk toekomstvast, hoewel ik moet bekennen dat er wel e.e.a. aan is verspijkerd in de tussentijd.

Als je bordje het ondersteunt kun je er bijvoorbeeld nog een 6-core xeon in droppen. Die zijn tussen 2010 en 2019 van $ 1663 in de winkel naar $ 30 op ebay gegaan :)
16GB ram paste er bij mij ook nog in. Draait icm een gtx970 alles nog best prima, inclusief oculus VR.

Wat ik wel mis is USB 3.0 - en iets soortgelijks doet mij ook nog een beetje twijfelen over de overstap naar ryzen 3000 series. Thunderbolt 3 / USB 4.0 zit er immers pas in de volgende generatie (hopelijk) weer bij. Hoewel er vast ook wel insteekkaartjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:09
Finraziel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:27:
[...]
Maar aangezien de PS5 (en vermoedelijk de volgende Xbox dus ook wel) ook een 8 core zen2-based chip krijgt vermoed ik dat er meer games zullen komen die meer cores gebruiken. Vaak vormen de consoles toch de baseline waar games op ontwikkeld worden. Ok, de huidige generatie betreft ook 8-cores, maar wel 8 hele zwakke cores (waarvan games er uit mijn hoofd ook maar ik geloof 6 mogen gebruiken als ik me niet vergis).
Je argument is juist een tegen-argument. De huidige consoles hebben relatief veel cores met een zeer lage single thread performance tot hun beschikking. In die situatie ben je genoodzaakt om zeer goed rekening te houden met multi-threading. Het feit dat de aankomende line-up een stuk betere single thread performance zal bevatten is juist alleen maar meer reden voor developers om lui te zijn en niet optimaal de beschikbare hoeveelheid cores te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:02
Paprika schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 02:14:
[...]

Je argument is juist een tegen-argument. De huidige consoles hebben relatief veel cores met een zeer lage single thread performance tot hun beschikking. In die situatie ben je genoodzaakt om zeer goed rekening te houden met multi-threading. Het feit dat de aankomende line-up een stuk betere single thread performance zal bevatten is juist alleen maar meer reden voor developers om lui te zijn en niet optimaal de beschikbare hoeveelheid cores te benutten.
Mwa... Voor sommige games misschien, als je een game maakt die gewoon niet meer nodig heeft dan 1 a 2 zen 2 cores. Maar ik ben er vrij zeker van dat er ook games zullen komen met bijvoorbeeld heel veel npc's met ingewikkeldere ai, simpelweg omdat de power beschikbaar is. En het hoeft niet om alle games te gaan hè, als er één game is die je wil spelen waarbij je meer cores nodig hebt dan vind ik dat al een goed argument voor een grotere cpu, zolang die maar niet andere problemen vertoont in games zoals Daniël vreest.

Overigens was de reden dat ik bij mijn 2500k bleef eigenlijk meer omdat daarna er zo weinig progressie in cpu land was dat het niet interessant was om te upgraden. Alleen de laatste twee jaar of zo had ik wel al kunnen upgraden maar was ik weer wat meer met consoles bezig waardoor ik het nog niet gedaan heb (had bijna een ryzen gekocht maar kwam er nog niet van).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:23

Case_C

[Team Carrack]

Actual Hardcore Overclocking heeft een blik geworpen op de X570 van Biostar. Met de melding dat we waarschijnlijk op meerdere X570 borden actieve chipset koeling kunnen gaan zien.

Persoonlijk hoop ik ook liever op een vrij forse daadwerkelijke heatsink, i.p.v. een klein jankend fannetje wat het na 2 á 3 jaar plots begeeft.

Maar als het 'standaard' word, hoop ik eigenlijk meer dat ze mounting holes voor een 60 of 80mm fan voorzien, zodat je er zelf nog een deftige fan aan toe kan voegen. Alles is wel te maken natuurlijk, maar liefst dat een manufacturer hier op voorhand al over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste 5+ jaar dat er moederborden uitkwamen met fan waren het niet zulke fans. Ze waren dan of semi passief of draaiende langzaam en hadden een fatsoenlijk lager.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chipset dus, lol :P Zo leren we iedere dag weer bij. Wel leuk om de discussie te volgen overigens. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:41:
[...]

Futureproofing bestaat niet. ;)
Nee echt, het bestaat simpelweg niet. Leuk idee, maar zelfs als je een beetje in kan schatten wat goed zal blijven, dan alsnog kom je erachter dat zaken snel veranderen en er niks is dat echt lang goed blijft. Koop gewoon wat je nodig hebt met een klein beetje marge en vervang wanneer nodig. :)
Ja en nee.
Als je nu een 8 core koopt kan je er wel gewoon langer mee doen dan een 6 core. Games laten daar nu al scaling zien dat gaat alleen maar meer worden.

Maar echt futureproof maken van een systeem is heel erg moeilijk dat ben ik met je eens. Je kan soms beter minder dure parts nemen en dan elke 2 jaar upgraden ipv eens in de 5 jaar iets duurs kopen. Met GPU's werkt dat in ieder geval heel goed. CPU's afgelopen 2 jaar ook maar daar voor niets echt heel erg omdat intel de vooruitgang blokkeerde.
Finraziel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:27:
[...]

Overkill NU... Maar aangezien de PS5 (en vermoedelijk de volgende Xbox dus ook wel) ook een 8 core zen2-based chip krijgt vermoed ik dat er meer games zullen komen die meer cores gebruiken. Vaak vormen de consoles toch de baseline waar games op ontwikkeld worden. Ok, de huidige generatie betreft ook 8-cores, maar wel 8 hele zwakke cores (waarvan games er uit mijn hoofd ook maar ik geloof 6 mogen gebruiken als ik me niet vergis). Die chip in de PS5 zal lager geklokt zijn dan de Zen2 in onze PC's natuurlijk, maar ik vraag me toch af of een 12-core niet toch een voordeel kan hebben straks door wat extra ruimte te hebben. Een van de redenen dat ik naar tenminste een 8 core toe wil is nou juist dat ik me geen zorgen hoef te maken dat er iets in de achtergrond nog wat cpu cycles opeet bij bepaalde spellen (iets wat ik nu op mijn bijna antieke 2500K op 4,4 GHz wel doe).

Maar goed, ik heb verder weinig verstand van CPU techniek... Hopelijk komen er gewoon goede reviews waaruit zal blijken of de 12-core in games problemen tegen gaat komen en kan ik daar mijn keuze op baseren.
De Consoles hebben straks 16 Threads. Ondanks dat die SMT's niet zo krachtig zijn als 16 echte cores is dat toch weer wat extra performance en mogelijkheden om er meer uit te halen als ze meer dan 8 threads in gaan zetten in games. Dus er is best een kans dat een 12 core daardoor langer mee gaat. De vraag is wel inhoeverre dat de meerprijs tov een 8 waard is en hoeveel langer je er dan mee kan doen. Misschien wel een jaar meer maar zou niet meteen aan 2-3 jaar extra denken of zo.

[ Voor 46% gewijzigd door Astennu op 14-05-2019 12:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-09 15:47
Astennu schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Ja en nee.
Als je nu een 8 core koopt kan je er wel gewoon langer mee doen dan een 6 core. Games laten daar nu al scaling zien dat gaat alleen maar meer worden.

Maar echt futureproof maken van een systeem is heel erg moeilijk dat ben ik met je eens. Je kan soms beter minder dure parts nemen en dan elke 2 jaar upgraden ipv eens in de 5 jaar iets duurs kopen. Met GPU's werkt dat in ieder geval heel goed. CPU's afgelopen 2 jaar ook maar daar voor niets echt heel erg omdat intel de vooruitgang blokkeerde.
Dat is ook een soort vorm van future-proofing toch? Het is niet alleen componenten halen die jaren mee kunnen gaan, maar tijdens het bouwen rekening houden met wat er kan gaan komen? Hier ben ik iig op de harde manier achter gekomen, althans als ik de geruchten van Navi mag geloven kan de GTX-1080 weer weg (kwa prestaties dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barriie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:37:
[...]

Dat is ook een soort vorm van future-proofing toch? Het is niet alleen componenten halen die jaren mee kunnen gaan, maar tijdens het bouwen rekening houden met wat er kan gaan komen? Hier ben ik iig op de harde manier achter gekomen, althans als ik de geruchten van Navi mag geloven kan de GTX-1080 weer weg (kwa prestaties dan)
Uh nee, die GTX1080 kan je waarschijnlijk lekker houden. Navi gaat waarschijnlijk niet veel sneller zijn. O-) :>

Maar dat bewijst wederom juist het punt dat ik wil maken. Je kan niet voorspellen wat goed zal blijven en wat niet. Daarom zeg ik dus koop wat je nodig hebt met wat marge. Nu een 8c/16t Ryzen 2000 halen voor gaming is eigenlijk zinloos. Die les heb ik ook geleerd. Voor Ryzen 3000 kan het al wat zinvoller zijn, maar waarschijnlijk hebben de meeste alsnog niet meer nodig dan 6c/12t. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barriie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:37:
[...]

Navi 10 heeft waarschijnlijk Vega 64 performance + een beetje alleen dan voor minder geld dan en Vega 64. De latere Navi 20 wordt mogelijk wel sneller maar daar moeten we langer op wachten en die zal dan ook wel duurder zijn.
Dus of het de moeite is om je 1080 te vervangen zal twijfelachtig zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Uh nee, die GTX1080 kan je waarschijnlijk lekker houden. Navi gaat waarschijnlijk niet veel sneller zijn. O-) :>

Maar dat bewijst wederom juist het punt dat ik wil maken. Je kan niet voorspellen wat goed zal blijven en wat niet. Daarom zeg ik dus koop wat je nodig hebt met wat marge. Nu een 8c/16t Ryzen 2000 halen voor gaming is eigenlijk zinloos. Die les heb ik ook geleerd. Voor Ryzen 3000 kan het al wat zinvoller zijn, maar waarschijnlijk hebben de meeste alsnog niet meer nodig dan 6c/12t. :)
Astennu schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Navi 10 heeft waarschijnlijk Vega 64 performance + een beetje alleen dan voor minder geld dan en Vega 64. De latere Navi 20 wordt mogelijk wel sneller maar daar moeten we langer op wachten en die zal dan ook wel duurder zijn.
Dus of het de moeite is om je 1080 te vervangen zal twijfelachtig zijn.
Doelde meer op het feit dat wat 2/3 jaar geleden high-end(?) was, nu (misschien) ingehaald gaat worden door mid-range(?) kaarten. Dan kun je beter wat je zegt elke 2/3 jaar een nieuwe mid-range kaart kopen ipv er op gokken dat je 1080 4/5 jaar mee gaat.

Denk ook dat de 1080 niet het probleem is maar de i5-6400 die er nog in zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barriie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:20:
[...]

[...]

Doelde meer op het feit dat wat 2/3 jaar geleden high-end(?) was, nu (misschien) ingehaald gaat worden door mid-range(?) kaarten. Dan kun je beter wat je zegt elke 2/3 jaar een nieuwe mid-range kaart kopen ipv er op gokken dat je 1080 4/5 jaar mee gaat.

Daar heb je gelijk in. Ik kon ook altijd door regelmatig te upgraden altijd de nieuwste spullen hebben zonder veel meer kwijt te zijn dan iedere 5 jaar alles vervangen. Dan verkoop je het nog als het relatief wat waarde heeft. Naar 5 jaar is het nog amper iets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

-The_Mask- schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:06:
De laatste 5+ jaar dat er moederborden uitkwamen met fan waren het niet zulke fans. Ze waren dan of semi passief of draaiende langzaam en hadden een fatsoenlijk lager.
Mijn Z87 kwam destijds met verschikkelijke 'optionele' 35mm fans, vandaar dat ik liever een fan-type zie waarvan ook fans van betere kwaliteit op de markt zijn. Die fans waren dan wel bedoelt voor de VRM's, en niet de chipset, gezien die ook maar een TDP van ~4 watt heeft.

Maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk hoeveel koeling de chipset nodig heeft. Ik vermoed dat het met standaard gebruik echt wel mee kan vallen. Als je echt alle 40 PCI-lanes gaat gebruiken, een berg GPU's in XF zet, M.2 SSD's, dan zal het wel warm worden.

Zit nu ook nog op een GTX1070, en opzich is dat nog 'prima', en hoewel de Navi geruchten niet de sprong voorspellen, gaan ze toch mee kunnen met de huidige high-end 500-800€ offerings van Nvidia. Dus wie weet doe ik tegen die tijd een tussentijdse upgrade voor de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Astennu schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik kon ook altijd door regelmatig te upgraden altijd de nieuwste spullen hebben zonder veel meer kwijt te zijn dan iedere 5 jaar alles vervangen. Dan verkoop je het nog als het relatief wat waarde heeft. Naar 5 jaar is het nog amper iets waard.
Precies, plus ik merk dat 1440p / 144Hz buiten wat shooters om toch niet echt haalbaar is op Ultra settings, beter wat geld besparen en alles wat lager zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barriie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Precies, plus ik merk dat 1440p / 144Hz buiten wat shooters om toch niet echt haalbaar is op Ultra settings, beter wat geld besparen en alles wat lager zetten.
Ja same here. Heb echt niet meer alles max dan heb je veel te grote fps drops. Paar specifieke effecten vaan med of high doet wonderen en je merkt er qua visuals weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
[...]

Oeps dubbel.

[ Voor 19% gewijzigd door eL_Jay op 14-05-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
[...]

Maar waarschijnlijk wel HDMI 2.1 ondersteunen. Mocht je net als mij een huiskamer gamer zijn en de lg x9 lopen te bewonderen. De enige reden dat ik geen rtx heb is de HDMI 2.0 bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
barriie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:20:
[...]

[...]

Als je nu al 2/3 jaar een 1080 hebt, en er komt nu dan misschien een midrange kaart uit met de performance van die 1080, en je stelt dat je beter elke 2/3 jaar een midrange kaart kunt kopen... Dan kun je toch ook nog 2/3 jaar met die 1080 doen (die immers ongeveer gelijke performance biedt aan die kaart waarvan je nu zegt dat je die beter had kunnen kopen en 2/3 jaar geleden ook een midrange kaart), en dan zit je toch aan die 4/5 (of zelfs 6) jaar voor de 1080?
Ik wil niet zeggen dat het níet beter is om wat vaker midrange te kopen, maar net in jouw voorbeeld vraag ik me af of die logica wel klopt.
Ik weet niet precies hoe de prijzen liggen, maar als de highend kaart van 2/3 jaar geleden je toen ongeveer hetzelfde gekost heeft als toen en nu een midrange kaart kopen dan ontloopt het elkaar niet zoveel. Natuurlijk kun je die eerste midrange kaart weer verkopen, maar aan de andere kant heb je nu wel al 2/3 jaar genoten van de dikke performance van je 1080 (hoop ik dan dat je daar van genoten hebt :P).
Ik vind het een beetje om het even, hangt er vanaf wat je belangrijk vindt... en of je werkelijk die kaart gaat verkopen (ik heb er nogal een handje van hem gewoon te laten verstoffen ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
eL_Jay schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Maar waarschijnlijk wel HDMI 2.1 ondersteunen. Mocht je net als mij een huiskamer gamer zijn en de lg x9 lopen te bewonderen. De enige reden dat ik geen rtx heb is de HDMI 2.0 bottleneck
Neen, ik heb een mooi hoekje voor mij zelf ingericht, alle consoles ook aangesloten op de monitor :)
Finraziel schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Als je nu al 2/3 jaar een 1080 hebt, en er komt nu dan misschien een midrange kaart uit met de performance van die 1080, en je stelt dat je beter elke 2/3 jaar een midrange kaart kunt kopen... Dan kun je toch ook nog 2/3 jaar met die 1080 doen (die immers ongeveer gelijke performance biedt aan die kaart waarvan je nu zegt dat je die beter had kunnen kopen en 2/3 jaar geleden ook een midrange kaart), en dan zit je toch aan die 4/5 (of zelfs 6) jaar voor de 1080?
Ik wil niet zeggen dat het níet beter is om wat vaker midrange te kopen, maar net in jouw voorbeeld vraag ik me af of die logica wel klopt.
Ik weet niet precies hoe de prijzen liggen, maar als de highend kaart van 2/3 jaar geleden je toen ongeveer hetzelfde gekost heeft als toen en nu een midrange kaart kopen dan ontloopt het elkaar niet zoveel. Natuurlijk kun je die eerste midrange kaart weer verkopen, maar aan de andere kant heb je nu wel al 2/3 jaar genoten van de dikke performance van je 1080 (hoop ik dan dat je daar van genoten hebt :P).
Ik vind het een beetje om het even, hangt er vanaf wat je belangrijk vindt... en of je werkelijk die kaart gaat verkopen (ik heb er nogal een handje van hem gewoon te laten verstoffen ergens).
Ja ik ben ook niet echt in de markt voor een GPU, alleen een CPU, het viel me alleen op dat het verlies in kracht (om het zo maar even te noemen) in 3 jaar erg veel is. De kaart is nu ~3 jaar oud en je zou hem (misschien) kunnen vervangen door een mid range kaart. Weet niet of de RTX-2070 ook tot mid-range word beschouwt anders krijg je ook nog een nieuwe techniek bij. Waar je dus eigenlijk meer krijgt door elke 2 jaar je GPU te vervangen ipv 1keer een hoop geld weg gooien in de hoop dat hij nog lekker lang mee gaat.

De 1080 zal waarschijnlijk nog een jaar of 2 blijven zitten, ik denk dat icm met een nieuwe CPU het al een stuk stabieler gaat lopen. Het viel me alleen op dat we er alweer bijna voorbij zijn, en ik een (klein) beetje spijt heb van mijn koop. Volgende kaart zal niet high-end worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En AMD gaat ook gezellig langs bij E3 voor meer spul. Gaming, gaming en nog eens gaming. Navi dus, maar ook consoles, cloud gaming etc. ;)
https://www.amd.com/en/pr...-e3-2019-to-showcase-next

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-05-2019 17:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:54
Wat AMD gerelateerd nieuws, maar dan op een iets ander level :+

New secret-spilling flaw affects almost every Intel chip since 2011 a.k.a ZombieLoad

VU ontdekt megalek in Intel-chips a.k.a RIDL
Modbreak:Intel is niet AMD-gerelateerd. Daar hebben we andere topics voor.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 15-05-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 23:58
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:11:
En AMD gaat ook gezellig langs bij E3 voor meer spul. Gaming, gaming en nog eens gaming. Navi dus, maar ook consoles, cloud gaming etc. ;)
https://www.amd.com/en/pr...-e3-2019-to-showcase-next
Dan is het waarschijnlijk zen2 tijdens computex en Navi tijdens E3. De launch van beide zal dicht bij elkaar liggen. Iedereen die een nieuwe zen koopt heeft ook een videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragonlords1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Dan is het waarschijnlijk zen2 tijdens computex en Navi tijdens E3. De launch van beide zal dicht bij elkaar liggen. Iedereen die een nieuwe zen koopt heeft ook een videokaart nodig.
Pretty much. Ik denk dat we eerst X570 en Ryzen 3000 krijgen en later gezamenlijk dan B550 en Navi. De RTG is haar marketing afdeling verloren en waarschijnlijk zal AMD alles qua branding en timing gelijk gaan trekken. Het doel van AMD lijkt ook een compleet gaming ecosysteem aan te gaan bieden voor de PC gamer die Intel+Nvidia prijzen zat is. Onderhand is daar denk ik wel vraag naar. :P

De vraag is alleen wanneer krijgen we wat. Lisa Su is altijd erg interessant als ze wat publiekelijk zegt. Daar moet je altijd opletten wat ze niet zegt, niet wat ze wel zegt. Laatst zei ze nog dat Epyc Rome en Navi voor Q3 zijn, maar ze zei niks over Ryzen 3000. Dat betekent waarschijnlijk dat Ryzen 3000 Q2 is. Kan het niet anders dan de laatste week van mei of juni zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt wel heftig. Gelukkig AMD in het vooronder..... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@EaS Als ik het zo lees is zombieload een andere naam voor RIDL?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51
en deze site erbij
https://mdsattacks.com/

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
ocf81 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:38:
@EaS Als ik het zo lees is zombieload een andere naam voor RIDL?
Het lijkt erop dat je (deels) gelijk hebt:

CVE-2018-12130 is the official reference to ZombieLoad. CVE is the Standard for Information Security Vulnerability Names maintained by MITRE

Maar ook de RIDL pagina verwijst naar CVE-2018-12130:

CVE-2018-12130: "Microarchitectural Fill Buffer Data Sampling (MFBDS)" (CVSS score 6.5: Medium). See the RIDL paper for more information.

Intel gooit het allemaal op een pagina onder de noemer 'Microarchitectural Data Sampling'

Die namen spaghetti is soms ook geen touw aan vast te knopen, of zoals hier omschreven wordt: The many names are a consequence of the several groups that discovered the different flaws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51
https://support.apple.com/en-us/HT210108

"Testing conducted by Apple in May 2019 showed as much as a 40 percent reduction in performance with tests that include multithreaded workloads and public benchmarks. Performance tests are conducted using specific Mac computers. Actual results will vary based on model, configuration, usage, and other factors."

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
dragonlords1 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Iedereen? Niet helemaal waar natuurlijk. Ik wil mijn AMD FX processor graag upgraden naar Zen 2, maar ik betwijfel of mijn GTX 1080 door Navi vervangen gaat worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42

Wekkie

Yeah

Inmiddels ook een bericht op de frontpage over de nieuwe Intel-beveiligingslekken. Lijkt wel een reclamecampagne voor Zen 2 met deze timing :+

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
Wekkie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:05:
Inmiddels ook een bericht op de frontpage over de nieuwe Intel-beveiligingslekken. Lijkt wel een reclamecampagne voor Zen 2 met deze timing :+
Nog veel meer voor AMD server cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wekkie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:05:
Nee, want AMD heeft net zoveel lekken en is net zo onveilig als Intel!

Tenminste als je de FP mag geloven :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Laatst online: 27-09 23:58
XWB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:30:
[...]

Iedereen? Niet helemaal waar natuurlijk. Ik wil mijn AMD FX processor graag upgraden naar Zen 2, maar ik betwijfel of mijn GTX 1080 door Navi vervangen gaat worden.
Ik spreek over nodig hebben en jij begint over kopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 14:44
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:26:
[...]

Nee, want AMD heeft net zoveel lekken en is net zo onveilig als Intel!

Tenminste als je de FP mag geloven :+.
Precies, ze zijn alleen nog niet ontdekt! Want niemand is daar naar op zoek, ze zoeken alleen in Intel CPU's naar dat soort dingen. Want, haat, enzo.

:+

Alle gekheid op een stokje: AMD heeft vast ook van dit soort bugs. Het zijn er echter vrijwel zeker veel minder - en moeilijker te exploiteren. En dat heeft alles te maken met AMD's ontwerp voor Zen (en eerdere architecturen overigens). De reden dat zij niet vatbaar zijn voor veel van deze recente ontdekkingen is omdat ze eerst data integriteit hebben gewaarborgd en van daaruit zijn gaan kijken hoe ze alles zo snel mogelijk konden laten lopen.

Het is niet zo dat Intel eerst naar snelheid heeft gekeken en daarna pas eens ging kijken hoe veilig het wel niet was, maar de twee bedrijven zijn duidelijk vanuit een ander punt begonnen. Een beetje alsof ze allebei op een relationele database werken, maar Intel eventjes de foreign keys vergeten is, waar AMD daar juist mee begon en later pas indexes toe ging voegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Mmm, ook van de Mac pagina:
Although there are no known exploits affecting customers at the time of this writing, customers who believe their computer is at heightened risk of attack can use the Terminal app to enable an additional CPU instruction and disable hyper-threading processing technology, which provides full protection from these security issues.
Tja, wanneer ben je een hoger risico geval :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Hou het aub beetje on-topic. Security problemen met chips van andere vendors zijn dat hier niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen dan ook AMD nieuws. ASUS lijkt donderdag wat te gaan teasen. ;)
https://www.instagram.com...sheet&igshid=7j3s5cypa7tz

Kijken wat we precies krijgen. Er is maanden geleden al gelekt dat ASUS nu waarschijnlijk ook een volledige lijn gaat neerzetten. Kijken of er dan ook een leuke €160-€200 een Prime of ROG Strix is waar er niet iets twijfelachtig blijft hangen waardoor je eigenlijk een stapje hoger moet. :)
ROG CROSSHAIR VIII FORMULA
ROG CROSSHAIR VIII HERO
ROG CROSSHAIR VIII HERO (WI-FI)
ROG CROSSHAIR VIII IMPACT
ROG STRIX X570-E GAMING
ROG STRIX X570-F GAMING
ROG STRIX X570-I GAMING
PRIME X570-P
PRIME X570-PRO
Pro WS X570-ACE
TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
TUF GAMING X570-PLUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of er upgrade waardige verschillen zitten tussen x370 en x570. :P

Op zich natuurlijk mooi als mijn huidige Hero x370 nog doorkan.

Ben tevreden over ASUS dus dan zou het al snel een ROG CROSSHAIR VIII HERO worden voor mij.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:33:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of er upgrade waardige verschillen zitten tussen x370 en x570. :P

Op zich natuurlijk mooi als mijn huidige Hero x370 nog doorkan.

Ben tevreden over ASUS dus dan zou het al snel een ROG CROSSHAIR VIII HERO worden voor mij.
RAM, RAM en nog eens RAM. ;)
Wat doet een C6H ongeveer? 3333MT/s? Het is waarschijnlijk het beste X370 bordje voor RAM OC en het was matig. C7H ging van alle RAM sloten gelijkwaardig bedraden naar beter signaal voor sloten 2 en 4. Dus T-topology naar daisy chain. Kwam al snel een paar honderd megahertz bij. De meeste X370 bordjes zitten volgens mij muurvast bij 3200MT/s. Dus het is de vraag of Ryzen 3000 alsnog merkbaar sneller is met zeer snelle en strak getimde RAM. Zo ja, dan is X570 interessant. Zo nee dan waarschijnlijk niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Wat doet een C6H ongeveer? 3333MT/s? Het is waarschijnlijk het beste X370 bordje voor RAM OC en het was matig. C7H ging van alle RAM sloten gelijkwaardig bedraden naar beter signaal voor sloten 2 en 4. Dus T-topology naar daisy chain. Kwam al snel een paar honderd megahertz bij. De meeste X370 bordjes zitten volgens mij muurvast bij 3200MT/s. Dus het is de vraag of Ryzen 3000 alsnog merkbaar sneller is met zeer snelle en strak getimde RAM. Zo ja, dan is X570 interessant. Zo nee dan waarschijnlijk niet. :)
Als je deze reddit post mag geloven is het zeker een stuk sneller, tot zo'n 20% (de vraag is of het inderdaad merkbaar is). En dat is tussen 3200 en 3466 MT/s, wie weet wat de performance wordt bij hogere snelheden.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bonez0r schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:57:
[...]
Als je deze reddit post mag geloven is het inderdaad merkbaar sneller. En dat is tussen 3200 en 3466 MT/s, wie weet wat de performance wordt bij hogere snelheden.
Ik weet dat het merkbaar sneller is in CPU bottlenecked scenario's, dus 1080p/144Hz. :)
Ik weet alleen dus niet wat er gaat gebeuren met Ryzen 3000. Ryzen 1000/2000 lijkt een zekere acces latency beperking te hebben in veel games. Die kan je verminderen met zeer lage latency accestijden naar RAM. Het gaat niet perse om maar 4000MT/s RAM met waardeloze timings te hebben. Nee, het gaat om de hoogst mogelijke clockspeed in combinatie met strakke timings om true latency zo laag mogelijk te krijgen. 3466MT/s is daar min of meer de sweetspot in omdat de meeste Ryzen 2000 CPU's + X470 moederbordjes niet veel verder willen.

Ryzen 3000 krijgt in ieder geval het dubbele aan L3 cache. Dat zal al een flinke invloed moeten gaan hebben op latency's omdat de stap naar de L3 van de andere CCX en daarna RAM minder snel gemaakt zal hoeven te worden. Daarom is het afwachten wat snellere RAM nog gaat bereiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Het ligt meer aan de memory controller dan aan het moederbord. Ik heb het hier op 4x 8GB 3200 c14 met redelijk strakke subtimings draaien, dit is op een "oude" 1700x. Met Zen+ zou ik waarschijnlijk de 3600 C16 kunnen halen.
Ik gok met Zen 2 3600 c15 als de memory controller weer wat beter is of 4000 c17. Geheugen is snel zat en zal niet de limiet zijn in dit geval :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Het ligt meer aan de memory controller dan aan het moederbord. Ik heb het hier op 4x 8GB 3200 c14 met redelijk strakke subtimings draaien, dit is op een "oude" 1700x. Met Zen+ zou ik waarschijnlijk de 3600 C16 kunnen halen.
Ik gok met Zen 2 3600 c15 als de memory controller weer wat beter is of 4000 c17. Geheugen is snel zat en zal niet de limiet zijn in dit geval :P.
Welke ram heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als het over de memory controller gaat hoop ik toch echt dat ze ervoor gaan zorgen dat het gebruik van meer dan 2 banken niet leidt tot een dramatische vermindering in kloksnelheid, zoals dat nu het geval is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Dat zou ik niet zo stellig zeggen. Zijn de traces tussen socket en dim slots gewoon slecht, dan gaat de beste geheugencontroller op de planeet niet helpen. Dat lijkt helaas het geval te zijn voor veel X370 bordjes.

Verder heb je als ik het me goed herinner ook een C6H. Niet zo gek dat je vier dims kan laten draaien aangezien dat bord geen voorkeur voor bepaalde dim sloten heeft zoals zoveel andere borden, inclusief de C7H. Ik zou je eigenlijk alleen nu willen uitdagen om bij Ryzen 3000 er twee uit te halen en dan te kijken of je dan wel makkelijk over die 3200MT/s gaat. ;)

Ander nieuws. De 12c/24t Ryzen 3000 ES is weer opgedoken. :)

Gaan we naar latency en dan krijg je binnen de CCX maximaal dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kY2nX73WpZmIbESRh2Ou8K6M/full.jpg

Daarna lijkt het niet zo best te zijn, maar de gebruikte RAM lijkt 3200C22 te zijn. Bizar slecht dus wat een aardige impact zal hebben op CCX naar CCX (tot 32MB), naar de andere chipket (tot 64MB) en daarna naar RAM.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-05-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Twee keer dit setje, geluk gehad want het is ook dezelfde batch, serie nummers zijn op een volgend:
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3600C15D-16GTZ

@DaniëlWW2
Klopt ik heb inderdaad de CH6 ;). Met mijn oude set geheugen uit mijn hoofd Samsung B-die 3200 C14 heb ik op 3500 C16 gedraaid, maar dit waren maar 2 ram latjes ipv de 4 die ik nu heb. Het was ook niet 100% stabiel, maar dat is misschien meer te wijten aan het feit dat dit voor agesa 1.0.0.6 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Twee keer dit setje, geluk gehad want het is ook dezelfde batch, serie nummers zijn op een volgend:
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3600C15D-16GTZ

@DaniëlWW2
Klopt ik heb inderdaad de CH6 ;). Met mijn oude set geheugen uit mijn hoofd Samsung B-die 3200 C14 heb ik op 3500 C16 gedraaid, maar dit waren maar 2 ram latjes ipv de 4 die ik nu heb. Het was ook niet 100% stabiel, maar dat is misschien meer te wijten aan het feit dat dit voor agesa 1.0.0.6 was.
Fair enough. :P
Wil wel gezegd hebben dat ik al zei dat de C6H veel beter is dan veel andere X370 bordjes. Dus nog wat beter dan ik had begrepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Ik weet dat het merkbaar sneller is in CPU bottlenecked scenario's, dus 1080p/144Hz. :)
Ik weet alleen dus niet wat er gaat gebeuren met Ryzen 3000. Ryzen 1000/2000 lijkt een zekere acces latency beperking te hebben in veel games. Die kan je verminderen met zeer lage latency accestijden naar RAM. Het gaat niet perse om maar 4000MT/s RAM met waardeloze timings te hebben. Nee, het gaat om de hoogst mogelijke clockspeed in combinatie met strakke timings om true latency zo laag mogelijk te krijgen. 3466MT/s is daar min of meer de sweetspot in omdat de meeste Ryzen 2000 CPU's + X470 moederbordjes niet veel verder willen.

Ryzen 3000 krijgt in ieder geval het dubbele aan L3 cache. Dat zal al een flinke invloed moeten gaan hebben op latency's omdat de stap naar de L3 van de andere CCX en daarna RAM minder snel gemaakt zal hoeven te worden. Daarom is het afwachten wat snellere RAM nog gaat bereiken. ;)
IF is bij Zen2 voorzover mij bekend nog steeds gekoppeld aan RAM snelheid dus los van vergroting L3 caches is hogere RAM speed nog steeds nuttig. Ik verwacht dat dat wel impact gaat hebben.

Heb nu 3200C14 draaien en op zich zijn er wel wat hogere speeds maar dan gaan je timings meestal al weer omlaag.

Het zal interessant zijn om te zien wat de sweetspot gaat zijn qua true latency en wat er verkrijgbaar is tegen welke prijs.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Help!!!! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:37:
[...]

IF is bij Zen2 voorzover mij bekend nog steeds gekoppeld aan RAM snelheid dus los van vergroting L3 caches is hogere RAM speed nog steeds nuttig. Ik verwacht dat dat wel impact gaat hebben.

Heb nu 3200C14 draaien en op zich zijn er wel wat hogere speeds maar dan gaan je timings meestal al weer omlaag.

Het zal interessant zijn om te zien wat de sweetspot gaat zijn qua true latency en wat er verkrijgbaar is tegen welke prijs.
Precies, beetje dat voor elke 400Mhz er een cl bijkomt. Het zal dus per applicatie verschillen wat het beste werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat weet ik. Ik doel alleen op wat anders.
Zen 2 gaat naar 16MB L3 per CCX. 8MB voor vier cores was al bijzonder en 16MB zal helemaal uitzonderlijk zijn. Dit alleen zal waarschijnlijk al flinke impact gaan hebben op effectieve latency's van veel accesverzoeken door de CPU core en de afhankelijkheid van RAM acces gaan verminderen. Vervolgens komt snelle RAM er nog overheen. Mijn vraag is of dit de impact van dergelijke RAM gaat verminderen in latency gevoelige applicaties, specifiek games dus. Ik vermoed namelijk van wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Dat is dus ook wel een vraag waar ik mee zit, en erg interessant vind. Bij de huidige Zen+ heeft het in min of meerdere mate en bij bepaalde toepassingen (bv games) wél zin, alleen de stappen tussen CL16 naar CL14 is telkens een 3~4 tientjes ongeveer, dan verdubbel je bij 16Gb geheugen de prijs gewoon bijna...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Weer die chipset fan, daar baal ik echt van... Dat is eigenlijk altijd een herriemaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Joopieboy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:27:
Weer die chipset fan, daar baal ik echt van... Dat is eigenlijk altijd een herriemaker...
Maar dit:
The most interesting feature of this motherboard is the use of an active fan cooler over the PCH heatsink which is colored red. This would be configurable using the bundled software so it’s up to the user if he wants to have the fan spinning for extra cooling performance at the cost of higher noise output or vice versa.
Suggereert dat de fan niet per se nodig is... Ik vind het een beetje vreemd, als het niet nodig is, wat zou je dan winnen door die fan zelf harder te laten spinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk met name dat de mogelijkheid van PCI-E 4.0 best wat stroom kan trekken, ik lees her en der wat van 15W. Nu zul je met een beetje videokaart en wat NVME SSD load dat nooit gaan gebruiken en zit het er meer of voor stel je voor dat, maar goed. Hoe gaat dat uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe zal AMD ons deze keer teleurstellen...performance, prijs, energieverbruik, compatibiliteit, latency, onmogelijk om dit te verpesten.....but wait.....all of a sudden le wild chipset fan appears. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EaS
Via reddit. Vandaag was er een stockholders meeting @ AMD.

De presentatie liet de volgende slide zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f9AsfBH.png

Samen met die "7" die overal opduikt, lijkt me een launch op 7 Juli aanstaande* zomaar heel goed kunnen.

* ahoewel dat wel op een zondag is....

[ Voor 7% gewijzigd door EaS op 15-05-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Bevestigd dus dat we eerst Navi 10 krijgen, met minder hoge prestaties dan de Radeaon VII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

EaS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:53:
Via reddit. Vandaag was er een stockholders meeting @ AMD.

[Afbeelding]

Samen met die "7" die overal opduikt, lijkt me een launch op 7 Juli aanstaande* zomaar heel goed kunnen.

* ahoewel dat wel op een zondag is....
Navi is uitgesteld he door wat problemen. :) Maar eerste idee wat met Computex over een week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Jammer dat Navi een opvolger op het Polaris verhaal is. Ik zou graag een 2080 beater zien. Vega was een teleurstelling.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DaniëlWW2 de gedroomede harde launch op computex zal er dus zo lijkt het toch niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dennism schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:59:
@DaniëlWW2 de gedroomede harde launch op computex zal er dus zo lijkt het toch niet inzitten.
Er zal op zijn minst een presentatie zijn en diverse moederborden die worden gereleased, en ja dat het nu buiten juni valt met de release (volgende maand) en daardoor juli Q3 wordt, ach. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het maar geen september Q3 wordt...... :P

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Help!!!! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:35:
Als het maar geen september Q3 wordt...... :P
Ik hoop op 15 juli. Dan ga ik weer naar de VS voor 2 maanden. In die 2 maanden heb ik natuurlijk geen enkele incentive om nieuwe hardware te kopen, maar wel meteen het voordeel dat de prijzen zich redelijk hebben gecorrigeerd, voldoende bekend zal zijn over goede moederborden, geheugensets etc en het biedt me meteen de kans om tot 480 USD pre-TAX vrij te importeren (430 euro, 520 euro incl BTW oftewel 9900K prijs) aan het eind van de periode. Dat lijkt mij voldoende voor een stevige Ryzen CPU :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 16-05-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27
Ik hoopte Juni, helaas.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* DaniëlWW2 overweegt zichzelf in te gaan vriezen...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop wel dat Lisa op 27 mei nu wel even alle beans gaat spillen en niet een volgende sessie dripfeaden..... :X

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:44:
En dan jezelf eruit laten smelten door een paar Intel 14nm+++++++++ CPUs in dezelfde ruimte te laten plaatsen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:52:
[...]

En dan jezelf eruit laten smelten door een paar Intel 14nm+++++++++ CPUs in dezelfde ruimte te laten plaatsen? :+
Een paar? Een 9900K is afdoende. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Help!!!! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:51:
Hoop wel dat Lisa op 27 mei nu wel even alle beans gaat spillen en niet een volgende sessie dripfeaden..... :X
Alle beans hoeft nog niet eens persé, gewoon alleen even die R7 3700x die op 5Ghz draait live laten benchen tegenover een i9-9940x. :P

Die 16 core CPU kunnen ze dan nog laten zien tijdens het launch event ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nog ruimte over? :+
Roep me maar weer in 2121, lijkt me vroeg zat, misschien dat Crysis tegen die tijd draait op 4K Ultra :+

[ Voor 22% gewijzigd door zion op 16-05-2019 11:59 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:27
Is het mogelijk dat Ryzen 3 meer dat een dual channel RAM gaat bieden? Lijkt me bijzonder om een 16 core te hebben met maar 4 slots. Dan moet je toch wel vooraf verstandig investeren qua module groottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:06
Wordt een mooie gelegenheid om mijn 1700X te vervangen door een 2600X Moet zijn 3600X
Kan mijn Vega 64 welke ik in de aanbieding gekocht heb eindelijk aan de bak

[ Voor 7% gewijzigd door D-dark op 16-05-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
D-dark schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:59:
Wordt een mooie gelegenheid om mijn 1700X te vervangen door een 2600X
Kan mijn Vega 64 welke ik in de aanbieding gekocht heb eindelijk aan de bak
Een 2600X?
ik zit voornamelijk te wachten op de 3600G.
Mooi APUtje, en ik koop pas weer een videokaart als er iets fatsoenlijks uitkomt.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-10 14:30
Mijn Vega vii loopt beter met een 1700x dan met een 2600x met de division 2
Op 2160p had ik nog wel eens een dipje met de 2600x met de1700x geen last van .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
EaS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:53:

[Afbeelding]

In elk geval niet eind mei zoals eerder gespeculeerd. Verder is Q3 wel zo logisch, want AMD had begin dit jaar duidelijk gezegd dat Zen 2 pas deze zomer geïntroduceerd zou worden.
Joopieboy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:16:
[...]

Maar eerste idee wat met Computex over een week. :)
Misschien dat we op Computex een werkend systeem met een benchmark te zien krijgen. Ik zou in elk geval niet teveel verwachten, dan kan het alleen maar meevallen ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:05
Valt me net op dat de 2600 sterk in prijs is gedaald de afgelopen dagen, van ~€155 naar ~€135. Sterker nog, de goedkoopste 2600 kost minder dan de goedkoopste 1600. Vraag me af of de 2700 ook een prijsdaling gaat laten zien binnenkort.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:29
2700X zag ik iig al voor 295 gisteren. Is ook al een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kayl schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:59:
Dan moet je toch wel vooraf verstandig investeren qua module groottes.
4x 16GB = 64GB. Verwacht je daar niet voldoende aan te hebben de komende jaren? 8GB naar 16GB heeft al best lang geduurd. Uiteraard kun je ook kijken naar iets als pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-64GTZDCB. Dat zal 't voor mij wel worden gezien mini-ITX maar 2 sloten biedt en ik ben 2x 16GB inmiddels wel zat. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 16-05-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Paprika schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:39:
[...]

4x 16GB = 64GB. Verwacht je daar niet voldoende aan te hebben de komende jaren? 8GB naar 16GB heeft al best lang geduurd.
Mogelijk bedoelt @Kayl dat 16GB reepjes dual rank zijn, wat meer latency veroorzaakt, zeker waneer je 4x16GB gebruikt en elk channel daardoor 4 ranks voor z'n kiezen krijgt

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gelunox schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Mogelijk bedoelt @Kayl dat 16GB reepjes dual rank zijn, wat meer latency veroorzaakt, zeker waneer je 4x16GB gebruikt en elk channel daardoor 4 ranks voor z'n kiezen krijgt
Zie hier de reden waarom het Threadripper platform nog altijd een degelijke optie zal bijven. :p
Maar is dual rank niet juist beter voor je performance?

https://www.golem.de/news...ual-rank-1704-127262.html

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 16-05-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien word je dan per ongeluk wakker in 2546 in een wereld met totale Intel-overheersing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Zie hier de reden waarom het Threadripper platform nog altijd een degelijke optie zal bijven. :p
Maar is dual rank niet juist beter voor je performance?

https://www.golem.de/news...ual-rank-1704-127262.html
Ja, als je het op snelheid krijgt dan is DR merkbaar (lees aantal procent) sneller. Het op snelheid krijgen is alleen een uitdaging voor een Zen/Zen+ CPU, zeker als het ook nog eens vier dimm's zijn. :P

Het helpt ook niet dat aardig wat van de goedkopere 16GB dual ranked setjes gebruik maken van 8Gbit AFR chips, a.k.a Zen's worst nightmare. Ga je voor vier 16GB 3200MT/s dimm's, dan kan je denk ik ook niet om de B-die heen. Helaas is B-die EOL en van wat ik bij elkaar heb kunnen schrapen zijn de vervangers, A en D-die eigenlijk helemaal niet zo goed, waarschijnlijk wel goedkoper voor Samsung om te maken. Het enige dat A-die lijkt te bieden zijn 16Gbit chips waardoor je SR 16GB dimm's kan krijgen. Die zijn voor zover ik weet op het moment niet op de markt. D-die kan in principe tot 3600MT/s, maar dat was het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Ja, als je het op snelheid krijgt dan is DR merkbaar (lees aantal procent) sneller. Het op snelheid krijgen is alleen een uitdaging voor een Zen/Zen+ CPU, zeker als het ook nog eens vier dimm's zijn. :P

Het helpt ook niet dat aardig wat van de goedkopere 16GB dual ranked setjes gebruik maken van 8Gbit AFR chips, a.k.a Zen's worst nightmare. Ga je voor vier 16GB 3200MT/s dimm's, dan kan je denk ik ook niet om de B-die heen. Helaas is B-die EOL en van wat ik bij elkaar heb kunnen schrapen zijn de vervangers, A en D-die eigenlijk helemaal niet zo goed, waarschijnlijk wel goedkoper voor Samsung om te maken. Het enige dat A-die lijkt te bieden zijn 16Gbit chips waardoor je SR 16GB dimm's kan krijgen. Die zijn voor zover ik weet op het moment niet op de markt. D-die kan in principe tot 3600MT/s, maar dat was het ook wel.
Hynix CFR is prima te doen. Heb hier een setje DR 32GB 3600C19 kit wat zonder nukken op 3400C16 draait ;) Je ziet CFR Tegenwoordig steeds meer terug komen.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ECP0WERS schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Hynix CFR is prima te doen. Heb hier een setje DR 32GB 3600C19 kit wat zonder nukken op 3400C16 draait ;) CFR Tegenwoordig steeds meer terug komen.
3400C16 een relatieve zwakke bin voor B-die en sommige van die setjes kunnen dual ranked E-die zijn. ;)
3200C14 en 3200C16 zijn bijvoorbeeld al betere bins en eigenlijk de beste twee onder de €200 nu. Vervolgens kan je nog veel meer met B-die. Niet dat CFR hopeloos is, zou iedereen een CFR setje boven AFR aanraden, maar het komt ook niet in de buurt. Maar ik denk dat we wel weer offtopic genoeg zijn gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
NitroX infinity schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:37:
Valt me net op dat de 2600 sterk in prijs is gedaald de afgelopen dagen, van ~€155 naar ~€135. Sterker nog, de goedkoopste 2600 kost minder dan de goedkoopste 1600. Vraag me af of de 2700 ook een prijsdaling gaat laten zien binnenkort.
Het word zo wel lastig om niet alvast een mooie kast te bouwen voor de 3000 series, als ik het goed begrijp zou je nu een build met een 2600 kunnen maken en die later switchen voor een 3600 toch?

Verwachten we hier trouwens ook een inwerk periode voordat de drivers goed werken etc? Ik las dat dit bij de vorige releases ook zo was, maar omdat het een bestaande architectuur is werken de drivers misschien wel goed vanaf dag 1? Ben er een beetje klaar mee om een early-adoptertester te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Dus ook de befaamde Trident Z F4 geheugen heeft inmiddels ander geheugen erin dan de tests?
Ik word er af en toe echt zo moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:58:
[...]

Dus ook de befaamde Trident Z F4 geheugen heeft inmiddels ander geheugen erin dan de tests?
Ik word er af en toe echt zo moe van...
Welk setje? 3200C14, 3600C15/16/17 en 3600+ is altijd B-die, maar 3400/3466C16 is nooit gegarandeerd B-die geweest. Die setjes zijn eigenlijk ook slechter gebinde B-die en lijken ook al te verdwijnen. :)
Zie ook: https://www.hardwareluxx....r-14-05-19-a-1161530.html

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2019 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:09:
[...]

Welk setje? 3200C14, 3600C15/16/17 en 3600+ is altijd B-die, maar 3400/3466C16 is nooit gegarandeerd B-die geweest. Die setjes zijn eigenlijk ook slechter gebinde B-die en lijken ook al te verdwijnen. :)
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-64GTZDCB
Wat zal dit zijn denk je? Om mijn pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-32GTZR setje te vervangen :p.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 16-05-2019 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat zou wel eens een van de eerste A-die dimm's kunnen zijn. B-die gaat maar tot 8Gbit en de timings zijn vrij strak waardoor Hynix eigenlijk helemaal af zou moeten vallen. Ik zie ook niet hoe je dat setje kan maken zonder 16Gbit chips waardoor het A-die zou moeten zijn. :)
Nope, het is 4R B-die. :P
DaniëlWW2 in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

* DaniëlWW2 is zich aan het verdiepen in vele facetten van DDR4 RAM. :Y)
Morgen komt hopelijk mijn setje Flare X. Ik ga oud spul doorschuiven/spotgoedkoop doorverkopen naar een nieuwe PC voor mijn moeder en dan dump ik daar mijn oude AFR ook lekker. Hoor ik ook bij de cool kidz club met B-die RAM. Verder hoop ik op deze manier ook te stoppen met domme dingen over RAM te zeggen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2019 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLoona
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:33:
[...]

* DaniëlWW2 is zich aan het verdiepen in vele facetten van DDR4 RAM. :Y)
Morgen komt hopelijk mijn setje Flare X. Ik ga oud spul doorschuiven/spotgoedkoop doorverkopen naar een nieuwe PC voor mijn moeder en dan dump ik daar mijn oude AFR ook lekker. Hoor ik ook bij de cool kidz club met B-die RAM. Verder hoop ik op deze manier ook te stoppen met domme dingen over RAM te zeggen. :+
Heb hier een setje Flare-X, 3200MHz, C14 en draait met volgende timings, op 1.4V, zonder problemen/errors na ruim een nacht memtest86:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pBBqCSi.png

Zodar Ryzen 3xxxx uit is, ga ik denk ik voor een 3600X of 3700X en dan eens kijken of dit setje dan 3600MHz of hoger wil doen :)

Hoger dan 3466MT/s vind mijn 2700X niet echt leuk, dagen mee bezig geweest, maar dit is wel de max. snelheid voor mijn huidige Ryzen cpu.

[ Voor 7% gewijzigd door DaLoona op 16-05-2019 18:00 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaLoona schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:58:
[...]

Heb hier een setje Flare-X, 3200MHz, C14 en draait met volgende timings, op 1.4V, zonder problemen/errors na ruim een nacht memtest86:
[Afbeelding]

Zodar Ryzen 3xxxx uit is, ga ik denk ik voor een 3600X of 3700X en dan eens kijken of dit setje dan 3600MHz of hoger wil doen :)

Hoger dan 3466MT/s vind mijn 2700X niet echt leuk, dagen mee bezig geweest, maar dit is wel de max. snelheid voor mijn huidige Ryzen cpu.
Dit is ook mijn plan. Kijken wat ik met mijn 1700 + X370 prime kunnen en dan voor de beste 8c/16t Ryzen 3000 gaan en weer kijken. Maar volgens mij is dit wel heel erg offtopic en hoort dit elders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op de desktop is 64 GB nog aan de ruime kant te noemen, in een lichte virtualisatieserver zit je toch al snel aan de 32 en is 64 dus ineens niet zo heel veel. Helaas heb ik aan den lijve ondervonden dat Ryzen dan een beste stap terug maakt. Van 2400 MHz terug naar 1866 MHz is een beste stap.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:09:
[...]

3200 C16 gezien de prijs, of de meerwaarde van C15 moet het waard zijn, C14 verwacht al bijna geen meerwaarde van prijs/prestatie. Deze kwam ik uit tegen in mijn zoektocht naar B die, welke de Corsair Vengeance duidelijk niet hebben helaas. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLoona
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Joopieboy schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:01:
[...]

3200 C16 gezien de prijs, of de meerwaarde van C15 moet het waard zijn, C14 verwacht al bijna geen meerwaarde van prijs/prestatie. Deze kwam ik uit tegen in mijn zoektocht naar B die, welke de Corsair Vengeance duidelijk niet hebben helaas. :)
Ik heb een setje Corsair Vengeance 3000MHz C15 gehad en dat was gewoon B-die, dus de 3200MHz C16 zou dat dus, theoretisch gezien, ook kunnen zijn. Je weet alleen nooit wat je krijgt vantevoren bij Corsair, maar ze hebben/hadden zekers wel B-die.
Het was trouwens wel "down-binned" B-die met een speedgrade van 2133P.
Klokte trouwens uitermate goed over voor "down-binned", deed 3466MT/s, C16 :P

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tAqBRuI.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4drfoG4.png

was trouwens maar €100,- dat setje vorig jaar april.

[ Voor 14% gewijzigd door DaLoona op 16-05-2019 19:32 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
Paprika schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:39:
[...]

4x 16GB = 64GB. Verwacht je daar niet voldoende aan te hebben de komende jaren? 8GB naar 16GB heeft al best lang geduurd. Uiteraard kun je ook kijken naar iets als pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-64GTZDCB. Dat zal 't voor mij wel worden gezien mini-ITX maar 2 sloten biedt en ik ben 2x 16GB inmiddels wel zat. :+
De 16 core vind ik een ideale CPU voor mijn server. Ik wil liever niet naar TR gaan daarvoor. Dus normaliter zou 4x8 =32GB genoeg zijn. Maar dan zit je al vol, dus dan moet je nu al zeker zijn van 2x16 = 32 om nog naar de 64GB te kunnen groeien.

Met TR kan je wat organischer groeien richting een groter RAM gebruik verwacht ik. Denk dat de 16 core ook voor workstations gebruikt gaat worden en dan is extra RAM uitbreidingsruimte wel fijn.

Maar denk dat het dan maar 2x16 wordt en dan eventueel door naar 4x16. Gelukkig zijn de RAM prijzen gedaald :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kayl schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:47:
[...]

De 16 core vind ik een ideale CPU voor mijn server. Ik wil liever niet naar TR gaan daarvoor. Dus normaliter zou 4x8 =32GB genoeg zijn. Maar dan zit je al vol, dus dan moet je nu al zeker zijn van 2x16 = 32 om nog naar de 64GB te kunnen groeien.

Met TR kan je wat organischer groeien richting een groter RAM gebruik verwacht ik. Denk dat de 16 core ook voor workstations gebruikt gaat worden en dan is extra RAM uitbreidingsruimte wel fijn.

Maar denk dat het dan maar 2x16 wordt en dan eventueel door naar 4x16. Gelukkig zijn de RAM prijzen gedaald :+ .
Dit snap ik niet helemaal. Met parallel lopende VMs wil je alle bandbreedte die je kan krijgen. TR heeft met zijn dubbele geheugencontroller 4 kanalen en daarmee meer bandbreedte beschikbaar. TR heeft dus een groot voordeel in een virtualisatiescenrio.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
ocf81 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Met parallel lopende VMs wil je alle bandbreedte die je kan krijgen. TR heeft met zijn dubbele geheugencontroller 4 kanalen en daarmee meer bandbreedte beschikbaar. TR heeft dus een groot voordeel in een virtualisatiescenrio.
Ik draai alleen dockers, weet niet of jij dat ook onder virtualisatie verstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kayl schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Ik draai alleen dockers, weet niet of jij dat ook onder virtualisatie verstaat?
Dat is een (lichtere) vorm van virtualisatie naar mijn mening. Uiteindelijk kan je in een Docker container ook een aantal processen tegelijk draaien.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 52 ... 133 Laatste

Let op:
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144

Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.