Medestander hier. i7-920 systeem was toch redelijk toekomstvast, hoewel ik moet bekennen dat er wel e.e.a. aan is verspijkerd in de tussentijd.Tremulant schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:20:
[...]
Toekomstmuziek is toekomstmuziek, ik ga natuurlijk niet verkondigen dat ik het allemaal wel wist. Want inderdaad.. dat wist ik natuurlijk niet![]()
Maar ik weet wel dat niet iedereen consistent het nieuwste of het beste wil hebben. Er is een groep die graag een PC koopt en er dan 5, 8 of misschien wel 10 jaar klaar mee wil zijn en daar dan ook de verwachtingen op aanpast als de tijd verstrijkt. Dit alles getypt vanaf een i7 920 die over de jaren heen de nodige upgrades heeft gehad om toch nog (relatief) vlot een spelletje te kunnen doen en een website te laden.
[...]
Ook bij mij zal het ouwe beestje plaats moeten maken als het zover is
Als je bordje het ondersteunt kun je er bijvoorbeeld nog een 6-core xeon in droppen. Die zijn tussen 2010 en 2019 van $ 1663 in de winkel naar $ 30 op ebay gegaan
16GB ram paste er bij mij ook nog in. Draait icm een gtx970 alles nog best prima, inclusief oculus VR.
Wat ik wel mis is USB 3.0 - en iets soortgelijks doet mij ook nog een beetje twijfelen over de overstap naar ryzen 3000 series. Thunderbolt 3 / USB 4.0 zit er immers pas in de volgende generatie (hopelijk) weer bij. Hoewel er vast ook wel insteekkaartjes komen.