@
chim0
Op mijn computer draait W10 ook nog slechter dan W7 (i5-750). Een herkenbaar verhaal. Een simpele opslossing: gebruik W7 of gebruik Linux! Ja, dit spel draait native op Linux, geen gedoe met Wine of zo, je installeert Steam met 1 muisklik en verder werkt het precies hetzelfde als bij Windows. Probeer het eens uit, tegenwoordig is het zo simpel dat een kleuter het kan installeren.

CS:Go draait ook op een 2600(X) uitstekend, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken! Ons advies kan je onderaan in mijn reactie lezen: wachten op de volgende generatie Ryzen die ergens in de eerste helft van 2019 komt. Mijn CPU is bijna net zo slecht als die van jou, ik zit in hetzelfde bootje.
Er zijn tal van spellen die slechts 1-4 threads/kernen gebruiken en dus staat het bij veel lijstjes lager dan de niet-gesloten Intel-CPU's.
Merk op dat er optisch bedrog is aangezien Intel minstens 5 desktop-modellen van dezelfde CPU heeft: 8600(k)/8700(k)/9600(k). En dan staan er ook nog eens HEDT-CPU's tussen, zo staan er al snel veel CPU's hoger.
Er zijn ook veel spellen die beter draaien op een hexacore of zelfs octacore-CPU en er zijn spellen waarbij het aantal threads belangrijker is dan de klokfrequentie. Het bekendste voorbeeld voor nu is Far Cry 5. Die 9600k draaide @stock!

Wat mij betreft een teken aan de wand dat developers aan het omschakelen zijn, bij ACO zagen we ook al dat Ryzen 2700 niet slechter draaide dan de 8600k al speelde mogelijk Denuvo-DRM-troep hier een rol bij. -slik-
Tel hierbij op dat de PS5 en de volgende XBox waarschijnlijk 8 kernen van een Zen2 CPU gaan hebben en het valt te verwachten dat er over een paar jaar geen AAA-spellen meer uitkomen die je liever op een 7700k speelt dan op een 1600/2600.
Dus hier de relevante vragen voor een gamer. Welke spellen speel je graag? Speel je enkel e'sport'-spelletjes die op 1 of 2 kernen draaien, speel je graag de grafisch veeleisende spellen of beide? Speel je met
Een goede gaming cpu loopt wat mij betreft op 4.6+ GHz op alle cores en heeft daarbij 8 cores met 8 threads. In theorie zou 6c/6t bij die snelheid voldoende zijn maar er zijn games die gek doen met 6 threads. Speel je met een 60 Hz. monitor (ja, >60 FPS is nuttig maar de 'winst' hiervan neemt wel af bij een 60 Hz monitor in vergelijking met een 144 Hz. monitor) of speel je met een 144 Hz. monitor?
Een ideale game cpu draait wat mij betreft 5+ GHz op alle cores.
Dat is te kort door de bocht, het gaat er immers ook om wat er per klokcyclus allemaal gebeurt en het heeft er alle schijn van dat de volgende generatie CPU's van AMD een hogere performance haalt bij dezelfde klokfrequentie voor singlethreaded taken dan de Coffee Lake CPU's. Bij Cinebench leidt Intel momenteel met 3,75% dus met 10-15% 'IPC'-winst waarover wordt gesproken leidt AMD singlethreaded met 6-10%. Daarmee zou die volgende ronde AMD-CPU's met 4,7 GHz presteren wat de Coffee Lake CPU's op 5,0 GHz halen en hoger komt die 9900k niet dus dat is genoeg.
Veronderstellende dat die 'IPC'-winst representatief is voor wat nodig is bij gaming op slechts 1 thread/kern
Dat lijkt me zeker haalbaar maar we zullen het straks wel gaan zien of dat het wel of niet is gelukt.
Als AMD met een soort 8350K alternatief komt gebaseerd op 6cores/12 threads welke met een OC de 5 GHz aantikt dan wordt dat echt een no brainer voor elke gamer.
Echter de leaks suggereren dat AMD 'vergeet' een gaming cpu te maken en de hoogste GHz alleen in de modellen met 16 cores gaat stoppen.
Een gamer moet echt geen CPU met 4 kernen meer kopen, die tijd ligt gelukkig achter ons sinds 2017.

Ik zou zelfs aanraden om minstens een octacore te kiezen.
Laat ik de tabel van AdoredTV dan maar even erbij pakken.
https://wccftech.com/amd-...o-16-cores-5-1ghz-on-am4/
Voor de 3600X werd 4,8 GHz gemeld, ik denk dat voor veel gamers €230/$230 niet te duur is maar het zou inderdaad wel leuk zijn als er ook quadcore CPU's met een hoge klokfrequentie tussen zouden zitten, die vind ik magertjes bij de leaks.
Los van de vraag of dat mensen wel of niet die lekken geloven, laten we niet uit het oog verliezen dat dit soort specs altijd met potlood zijn gedrukt, de klokfrequenties kunnen tot enkele weken voor de lancering wijzigen en de prijs kan naar verluidt tot dagen voor de lancering wijzigen t/m zo'n 5%. Eerder zagen we bij Ryzen1 en Ryzen2 dat de specs lichtjes wijzigden t.o.v. wat was gelekt.
De vraag is nu of dat de stukken wafer met veel defecte kernen meestal ook trager klokkende kernen hebben of dat AMD hier aan upselling doet.
Ik zou nu even geen cpu kopen

.
Daar zijn we het volstrekt over eens! Intel is te duur en bij AMD komt er binnnekort iets wat veel beter is.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 29-12-2018 02:41
]