Is inderdaad ook een forse prijsdaling.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:38:
[...]
Ach ik kocht een 5800X3D op de dag dat Zen 4 uitkwam. Wou eigenlijk wachten, maar ik dacht ik koop die alvast. Dan begin dit jaar een N32 erbij en dan heb ik weer een mooi systeem. Nou geen N32 dus de 5800X3D heeft nog beperkt haar nut bewezen en ga maar kijken wat er met die prijs is gebeurd sinds ik er €490 voor betaalde. Oh en ik mis om een of andere manier altijd de game bundles en CoH3 is juist een game die ik graag had gekregen. Ik zit dus al over ruim €200. Met een dergelijk bedrag erbij is de RX7900XT niet eens compleet bezopen meer tegenover wat ik eigenlijk wil uitgeven.![]()
![]()
Gamebundels heb ik ook zelden geluk mee echter dit keer wel want de vorige SW Jedi vond ik leuke game dus deze opvolger zou ik sowieso gaan kopen.
De afgelopen 6 jaren heb ik eigenlijk grotendeels goede keuzes gemaakt obv research en beetje koffiedik kijken. Maar eerlijk is eerlijk daar zit ook een stuk geluk bij.
Vrijwel 6 jaar gedaan met mijn ASUS Hero AM4 mobo en Gskill 3200 b-die geheugen. 1080Ti gehad en nog goed kunnen doorverkopen. 3080 TUF OC paar maandjes moeten wachten (wat toen vrij irritant was maar niks voorstelde bij de "GPU ellende" die daarna volgende) maar wel voor de msrp kunnen kopen, dacht rond E815 en recent weer netjes door kunnen verkopen.
5800X3D heb ik ook lang over getwijfeld ook omdat ik denk dat het om een aantal redenen 'objectief' gezien voor mij waarschijnlijk een beter moment zou zijn om bij ZEN5 in te stappen. Ik wilde ook nieuwe SSD's en tzt kun je dan gelijk PCIe 5.0 kopen wat dan vrij ruim op de markt moet zijn en dan kan je er weer lange tijd tegen aan.
Nu is het helaas allemaal wat minder gunstig qua prijs maar goed, ik had zin in wat nieuws en heb nu de tijd en de middelen en dus nu ook veel plezier ervan.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2