Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Sir Bacon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:28:
Goedendag,

Even een vraagje over de Nokia 8. Ik heb nu een Moto G3 en overweeg een Nokia 8 te kopen. Maar ik lees vooral wisselende berichten over de camera. Dus wil ik de gebruikers vragen naar hun dagelijkse ervaringen.
Hoe zijn de foto's als je plaatjes schiet van bijvoorbeeld je kinderen tijdens het sporten of om op het werk iets vast te leggen? Of op vakantie?
Ik ga geen grote vergrotingen van telefoon foto's op de muur hangen, als ik dat wil heb ik nog een SLR liggen. ;)

Alvast bedankt!
Mijn ervaring is (en dan ben ik een "gewone" gebruiker, zonder ontzettend hoge verwachtingen van de camera) dat de camera prima is. Foto's zien er prima uit.

Lees ook eens dit onderdeel van de reviews:
reviews: Nokia 8 - Geduchte concurrent voor gevestigde orde

[ Voor 12% gewijzigd door Pred op 19-06-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Foto's met de nokia camera app zijn, nou toch wel matig. Videos zijn prima in orde en de app zelf vind ik ook enorm prettig werken.
Zodra je een van de google ports installeert komen er behoorlijk mooie plaatjes uit. De foto hardware is best dik in orde, en persoonlijk enorm tevreden over voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goedendag,

Even een vraagje over de Nokia 8. Ik heb nu een Moto G3 en overweeg een Nokia 8 te kopen. Maar ik lees vooral wisselende berichten over de camera. Dus wil ik de gebruikers vragen naar hun dagelijkse ervaringen.
Hoe zijn de foto's als je plaatjes schiet van bijvoorbeeld je kinderen tijdens het sporten of om op het werk iets vast te leggen? Of op vakantie?
Ik ga geen grote vergrotingen van telefoon foto's op de muur hangen, als ik dat wil heb ik nog een SLR liggen. ;)

Alvast bedankt!
Ik heb mijn Nokia 8 doorgegeven aan mijn zoon en die heeft hem nu als wereldreis-telefoon bij zich. Hij deelt zijn dagelijkse kiekjes met mij en voor standaard foto's (met voldoende licht), ziet ze er goed genoeg uit. Hij heeft de meest recente updates op zijn toestel staan.

Ik heb gisteren voor het eerst een video voorbij zien (en horen) komen met daarin een fragment live Boom Boom concert, en dat was minder geslaagd (vooral wat betreft het geluid) ;(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartnK
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 13:58
Iemand toevallig ervaring met de Nokia 8 in de usa?

Ik wil namelijkeen usa onbeperkt data prepaid simkaart bestellen.
Maar ik begreep (als ik het goed heb) dat niet alle bands ondersteunt worden.

Merk je daar veel van?

Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Juni update is gearriveerd. _/-\o_

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 23:09
Pred schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:53:
[...]

Mijn ervaring is (en dan ben ik een "gewone" gebruiker, zonder ontzettend hoge verwachtingen van de camera) dat de camera prima is. Foto's zien er prima uit.

Lees ook eens dit onderdeel van de reviews:
reviews: Nokia 8 - Geduchte concurrent voor gevestigde orde
Dank allen voor de antwoorden. Toch maar eens in de winkel gaan kijken dan, ik wil hem ook wel eens vast houden.
Bij de Belsimpel is momenteel de 6Gb/128Gb variant in de aanbieding voor 399 euries. Heeft die versie ook dual-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Ik haal de juni patch nu ook binnen. Vodafone

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroper
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-08 20:08
Goedendag,

Even een vraagje over de Nokia 8. Ik heb nu een Moto G3 en overweeg een Nokia 8 te kopen. Maar ik lees vooral wisselende berichten over de camera.
Dat komt vooral omdat hij (nog) niet op hetzelfde niveau staat, als camera's van rivaliserende flagships(Samsung, iPhone,..).
Maar de fotokwaliteit is zeker aanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21

Mr. Freeze

¡GO!

Foto's die ik neem met m'n Nokia 8 zijn echt wel dik in orde hoor, geen idee waar al dat gezeur vandaan komt. True, het licht moet voldoende zijn maar bij slecht licht hou ik daar al rekening mee dat het resultaat kan tegenvallen, maar bij daglicht heb ik echt geen klachten. Gewoon lekker kopen als de prijs ok voor je is.

Voor mij eigenlijk niks beter of slechter dan m'n vorige telefoon, iPhone6+.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-06-2018 11:13 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:12
Sinds dat ik die night-build van de google cam er op heb gezet (die hier een paar maanden geleden gedeeld werd) heb ik geen problemen meer en is hij zelfs steengoed onder zeer slechte lichtcondities. Het is echt een software-ding, geen hardware-probleem.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
@Joarie welke build is dat precies heb je een linkje :)?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die is inderdaad heel fijn!

Voor video wel braaf de Nokia camera app gebruiken anders kun je geen gebruik maken van de ozo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Guy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:32:
[...]

Die is inderdaad heel fijn!

Voor video wel braaf de Nokia camera app gebruiken anders kun je geen gebruik maken van de ozo :)
Inmiddels alweer een nieuwere versie van Cstark, https://www.celsoazevedo...._GCam_5.1.018_24_v3.8.apk

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Hallo allemaal, ik heb mijn Nokia 8 nu net iets meer dan 2 weken en hij valt me eerlijk gezegd wat tegen. Het is zeker een grote stap vooruit op mijn moto G3 maar ik had van een flagship telefoon wat meer verwacht. Nu hoop ik dat het aan mijn toestel ligt en dat ik 'm moet inwisselen of wat aanpassen en dat het weer goed is. De problemen waar ik tegen aan loop is dat er redelijk vaak apps vast lopen (camera, firefox, reddit en meer), dat het lang duurt voordat apps geladen worden (dezelfde apps) en zelfs dat ik al een aantal keer geen verbinding heb kunnen maken met de camera. Met de accu haal ik zo'n 6u SOT (is dat ook normaal?), aan het begin van de avond moet ik 'm wel opladen (misschien ben ik ook wel een zware gebruiker). Vergeleken met de Oneplus 3 (T?) van m'n huisgenoot doet mijn nokia onder terwijl op papier de nokia op z'n minst een betere processor heeft (toch?)

Resumerend: ik vind de telefoon trager dan ik van een flagship van afgelopen seizoen zou verwachten. Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn, of hebben/hadden jullie hetzelfde? Ik hoor het graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door EW93 op 20-06-2018 16:51 . Reden: vergelijking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

EW93 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:39:
Hallo allemaal, ik heb mijn Nokia 8 nu net iets meer dan 2 weken en hij valt me eerlijk gezegd wat tegen. Het is zeker een grote stap vooruit op mijn moto G3 maar ik had van een flagship telefoon wat meer verwacht. Nu hoop ik dat het aan mijn toestel ligt en dat ik 'm moet inwisselen of wat aanpassen en dat het weer goed is. De problemen waar ik tegen aan loop is dat er redelijk vaak apps vast lopen (camera, firefox, reddit en meer), dat het lang duurt voordat apps geladen worden (dezelfde apps) en zelfs dat ik al een aantal keer geen verbinding heb kunnen maken met de camera. Met de accu haal ik zo'n 6u SOT (is dat ook normaal?), aan het begin van de avond moet ik 'm wel opladen (misschien ben ik ook wel een zware gebruiker). Vergeleken met de Oneplus 3 (T?) van m'n huisgenoot doet mijn nokia onder terwijl op papier de nokia op z'n minst een betere processor heeft (toch?)

Resumerend: ik vind de telefoon trager dan ik van een flagship van afgelopen seizoen zou verwachten. Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn, of hebben/hadden jullie hetzelfde? Ik hoor het graag :)
Ik zou hem maar omruilen dan, een Nokia 8 loopt supersoepel en apps horen echt niet te crashen, hij behoort gewoon te werken naar verwachting. Misschien dat je nog s een reset zou kunnen doen of kijken of er een update beschikbaar is, anders echt retour doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EW93 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:39:

Dit klinkt idd als een omruilertje ja... Apps openen snel, er lopen geen apps vast, zowel Nokia camera als CStark (Google) camera openen snel, accu tijd zou met middelmatig gebruik gewoon 1 of 2 dagen mee moeten gaan..
Probeer idd eens een totale reset, mochten er dan nog steeds problemen zijn.... omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:56
Wat ik nog mis bij deze versies, is dat er geen mogelijkheid is, om de foto's op Sd-kaart op te kunnen slaan.
Voor de rest inderdaad prima, hoewel de standaard app ook goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berpie74 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:20:
[...]

Wat ik nog mis bij deze versies, is dat er geen mogelijkheid is, om de foto's op Sd-kaart op te kunnen slaan.
Voor de rest inderdaad prima, hoewel de standaard app ook goed bevalt.
Helaas zal dit ook nooit kunnen, aangezien de Google Camera app is gebaseerd op de pixel phone, en deze hebben alleen een intern geheugen en geen sd-kaart slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Beveiliging update van juni is eindelijk beschikbaar voor Vodafone :)

[ Voor 21% gewijzigd door Magure op 21-06-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Als ik deze wil installeren gaat in begin alles goed en zegt daarna app niet geïnstalleerd. Heb nu de 3.6v er op staan.... Iemand ook dat hij niet wil installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Magure schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:13:
[...]

Als ik deze wil installeren gaat in begin alles goed en zegt daarna app niet geïnstalleerd. Heb nu de 3.6v er op staan.... Iemand ook dat hij niet wil installeren?
Oude versie verwijderen, gebeurde bij mij ook..
(Uit de changelog) Renamed standard lens package name to avoid interference with other versions (uninstall your current version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
Ik kom bij de instellingen voor meldingen overal een optie meldingsstipjes toestaan tegen. Dit staat overal (standaard) aan maar ik heb nog nooit een stipje gezien ergens. Wat moet ik hiervoor doen om dit stipje te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Magure schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:23:
Beveiliging update van juni is eindelijk beschikbaar voor Vodafone :)
Eindelijk als in één dag na de andere Tweaker met Vodafone, die zelf slechts één dag na de allereerste melding in het topic al z'n update kreeg? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Mich schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:57:
Ik kom bij de instellingen voor meldingen overal een optie meldingsstipjes toestaan tegen. Dit staat overal (standaard) aan maar ik heb nog nooit een stipje gezien ergens. Wat moet ik hiervoor doen om dit stipje te krijgen?
Had ik ook maar volgens mij hier op het forum de oplossing gevonden:
Instellingen > Apps en meldingen > Alle x apps bekijken > Launcher3 > App-meldingen > Meldingsstripje toestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Eindelijk als in één dag na de andere Tweaker met Vodafone, die zelf slechts één dag na de allereerste melding in het topic al z'n update kreeg? :D
Haha had over andere melding heen gelezen, meende dat non VF hem al begin deze maand hadden gekregen, de vorige keren was precies het zelfde geval en kreeg ik pas in de laatst week van een maand de update, nu een keer iets sneller dus :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Magure schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:23:
Haha had over andere melding heen gelezen, meende dat non VF hem al begin deze maand hadden gekregen, de vorige keren was precies het zelfde geval en kreeg ik pas in de laatst week van een maand de update, nu een keer iets sneller dus :p
Zelf had ik hem ook vanochtend. De beveiligingsupdates krijg ik meestal gewoon gelijk met de rest. De feature updates zijn altijd zo'n twee weken later dan de andere providers. Nu ik dat weet boeit het mij niet meer, het is alleen lollig om het steeds bevestigd te zien en Vodafone blijft volhouden dat er geen verschil is. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 21-06-2018 13:27 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaszOne
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23
MartnK schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:38:
Iemand toevallig ervaring met de Nokia 8 in de usa?

Ik wil namelijkeen usa onbeperkt data prepaid simkaart bestellen.
Maar ik begreep (als ik het goed heb) dat niet alle bands ondersteunt worden.

Merk je daar veel van?
Beetje late reactie wellicht; Vorige maand in Florida mijn Nokia 8 gebruikt zonder problemen, met een Zipsim. Hier kun je meer info vinden: https://www.frequencychec...obal-td-lte/united-states

I'm sorry, did i just break your concentration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:29:
Nu ook een N. Als ik achterop m'n telefoon kijk heb ik een OKA. :')
Ondertussen een OA, zo benieuwd wanneer ik merkloos ben. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Gonadan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:12:
[...]

Ondertussen een OA, zo benieuwd wanneer ik merkloos ben. :')
Sowieso pas als je Nokia ook aan de schermzijde volledig hebt weggewerkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Hoe krijg je die Nokia-tune bij opstarten van de mobiel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:33:
Helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comima
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-10-2023
Nogmaals zeer graag jullie hulp voor de Nokia 7 plus aub.
Met een usb kabeltje kan ik geen enkel bestand ( foto, document, enz ) doorsturen van de pc windows 8.1 naar de Nokia 7 plus. Zoals vroeger, rechtsklikken-kopieëren naar ..... lukt niet meer. Ik krijg dan : " Het apparaat antwoordt niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken. " Wat helemaal niet waar is...hij laadt op met het usb kabeltje.
Wat ik nu wel gezien heb : de Nokia staat niet in de Apparaten van de pc en kan hem niet vinden om te herkennen...
Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

comima schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:04:
Nogmaals zeer graag jullie hulp voor de Nokia 7 plus aub.
Met een usb kabeltje kan ik geen enkel bestand ( foto, document, enz ) doorsturen van de pc windows 8.1 naar de Nokia 7 plus. Zoals vroeger, rechtsklikken-kopieëren naar ..... lukt niet meer. Ik krijg dan : " Het apparaat antwoordt niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken. " Wat helemaal niet waar is...hij laadt op met het usb kabeltje.
Wat ik nu wel gezien heb : de Nokia staat niet in de Apparaten van de pc en kan hem niet vinden om te herkennen...
Bedankt voor de moeite.
Als het goed is.... Wordt bij het inpluggen van je Nokia via USB op je pc of laptop gevraagd wat je wil doen... Gegevensoverdracht en nog iets (weet niet meer wat keuze 2 is) opladen gaat al automatisch geloof ik...
Dus voor connectie met pc of laptop, gegevensoverdracht aanklikken op Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Nokia opstart-tune? Nog nooit gehoord.
Maar ik heb altijd mijn mobiel op tril-modus staan ipv geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
Shivan_20 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:12:
[...]

Had ik ook maar volgens mij hier op het forum de oplossing gevonden:
Instellingen > Apps en meldingen > Alle x apps bekijken > Launcher3 > App-meldingen > Meldingsstripje toestaan
That said, if you do sideload Pixel Launcher, you’ll need to also give it notification access. To do that, jump into Settings > Apps & Notifications > Advanced > Special App Access > Notification Access and enable Pixel Launcher. If you’re using a Pixel, this should be enabled by default.

Dit gaf de oplossing. Bedankt anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
PaoloK schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:33:
Niet definitief, maar als je je systeemgeluid op stil/trillen/niet storen had staan voor een herstart dan word de Nokia tune ook niet hoorbaar afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Joen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:30:
[...]

Niet definitief, maar als je je systeemgeluid op stil/trillen/niet storen had staan voor een herstart dan word de Nokia tune ook niet hoorbaar afgespeeld.
Dank voor de reacties, ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb gisteren een Nokia 8 dual sim besteld, als opvolger voor mijn Moto G4+ die regelmatig uitvalt. Ik wilde een goede, betaalbare, nog enigzins handzame telefoon. Zijn er nog andere tips / adviezen m.b.t. gebruik m.u.v. de camera-software tip van @Verwijderd ?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
Videopac schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:45:
Zijn er nog andere tips / adviezen m.b.t. gebruik m.u.v. de camera-software tip van @Verwijderd ?
Afhankelijk van wat je gewend bent, ik vind 'm behoorlijk glad.
Dus bijv. niet in het zonnetje uitpakken 'boven' de terras/tuin tegels.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Baserk schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:08:
[...]

Afhankelijk van wat je gewend bent, ik vind 'm behoorlijk glad.
Dus bijv. niet in het zonnetje uitpakken 'boven' de terras/tuin tegels.
Op de Sony-gladheidsindex scoor ik hem een 5 uit 7. Een backcover is wel aan te raden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
Maar in Smart Lock zit toch al gezichtsherkenning? Nog niet gebruikt, maar wel de optie zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Ramon 73 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 00:16:
[...]

Maar in Smart Lock zit toch al gezichtsherkenning? Nog niet gebruikt, maar wel de optie zien staan.
Voor zover ik weet is Smart Lock van Google en helemaal niet veilig (werkt ook met een afbeelding; als je je ogen dicht hebt en met iemand die op je lijkt).
Face Unlock wordt (waarschijnlijk) door HMD zelf ontwikkeld of is een gemodificeerde versie van Smart Lock, deze zou een gezicht van een afbeelding moeten onderscheiden en is hopelijk sneller en veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meert1337
  • Laatst online: 22-03 18:53
Zo en dan een wat mindere ervaring over de Nokia 8, terwijl ik dit bericht type vanaf een oud barreltje dat ik nog had liggen.

Vorige week viel de linker helft van mijn scherm uit en liet alleen nog maar sneeuw zien. Met een beetje manoeuvreren luktte het me nog wel om wat appjes te lezen, maar vooral super irritant. :(

Dus dan maar Googlen naar een oplossing. Als je zoekt op "Nokia 8 screen", dan vult Google er alvast "half dead" aan toe. Blijkt dus een probleem te zijn wat meerdere mensen hebben. Dus toch de telefoon maar opgestuurd, waardoor ik nu zeker 3 weken mezelf in 2012 waan.

Hopelijk komen ze na reparatie niet met een schijt argument dat het aan valschade ligt, daar hebben ze me bij de LG Nexus 5x inclusief bootloop probleem ook al mee genaaid.

Los van het schermprobleem ben ik erg tevreden over de 8. Super snel, 's avonds soma nog meer dan 50% van de accu over. En best mooie foto's. :)

Nu wachten tot ik mezelf gewoon weer in 2018 kan voelen..... :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@meert1337 er is volgens mij in dit topic ook al eens eerder melding van gemaakt. Garantiegeval als ik het mij goed herinner.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Inderdaad, ik had een tijdje terug perfect hetzelfde probleem, zie maar een van m'n andere posts in dit topic (met foto)
Volledige refund van Amazon Spanje gekregen en gelijk hetzelfde toestel opnieuw besteld. Nu hopen dat ik niet opnieuw hetzelfde probleem aan de hand krijg, natuurlijk, anders wordt het toch naar een ander toestel uitkijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over dat oplaad geluidje. Ik denk dat het met de temperatuur van je batterij te maken heeft. Ik heb diverse kabels en accupacks geprobeerd (hardcore Pokémon go speler hier) en ik heb het voornamelijk bij grote belasting en wanneer de telefoon heet aanvoelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:58
meert1337 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:57:
Zo en dan een wat mindere ervaring over de Nokia 8, terwijl ik dit bericht type vanaf een oud barreltje dat ik nog had liggen.

Vorige week viel de linker helft van mijn scherm uit en liet alleen nog maar sneeuw zien. Met een beetje manoeuvreren luktte het me nog wel om wat appjes te lezen, maar vooral super irritant. :(

Dus dan maar Googlen naar een oplossing. Als je zoekt op "Nokia 8 screen", dan vult Google er alvast "half dead" aan toe. Blijkt dus een probleem te zijn wat meerdere mensen hebben. Dus toch de telefoon maar opgestuurd, waardoor ik nu zeker 3 weken mezelf in 2012 waan.

Hopelijk komen ze na reparatie niet met een schijt argument dat het aan valschade ligt, daar hebben ze me bij de LG Nexus 5x inclusief bootloop probleem ook al mee genaaid.

Los van het schermprobleem ben ik erg tevreden over de 8. Super snel, 's avonds soma nog meer dan 50% van de accu over. En best mooie foto's. :)

Nu wachten tot ik mezelf gewoon weer in 2018 kan voelen..... :z
Hier twee weken geleden exact hetzelfde. De telefoon via de Nokia support site aangemeld en ik had de telefoon met een week terug. (Meen wel een swap unit, maar deze doet het perfect). Werd notabene nog gehaald door een koerier ook! (Dit alles zonder kosten)

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meert1337
Nou beloofd wat dan. Ik ben benieuwd. Via de Nokia support lees ik verhalen van mensen die 3x een Nokia8 hebben moeten terugsturen voor reparatie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:01
Je hoort dan ook meestal alleen de verhalen waarbij het fout gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Ahh, ben dus niet de enige met dat probleem met het scherm. :o
Die van mij is nu net een week terug. Heeft ruim 3 weken geduurd wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:04

Trygve

Redacteur
Sinds vorige week in het bezit van een Nokia 8, wat een ontzettend fijn toestel! Voor 340 euro is het echt een mooi premium pakketje, heerlijke behuizing en schone software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08-2022
Misschien al benoemd, kon het zo gauw niet vinden.

Is het mogelijk om gebruik te maken van Volte of gaat dit wel / niet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raytje78 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:05:
Misschien al benoemd, kon het zo gauw niet vinden.

Is het mogelijk om gebruik te maken van Volte of gaat dit wel / niet komen?
Vreemd? Zoeken binnen dit topic geeft diverse hits?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08-2022
Stom van me ja :$

Maar daar wordt ik dus niet wijzer van. Het lijkt te kunnen maar ik kan de instellingen niet vinden. Mijn provider gaat binnenkort met testen beginnen.

[ Voor 82% gewijzigd door Raytje78 op 03-07-2018 20:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Volgends het forum van Vodafone is de Nokia 8 hiervoor geschikt. Ik heb hier nooit wat voor
ingesteld zelf overigens

https://forum.vodafone.nl...en-4g-volte-vowifi-274646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meert1337
Nog even een update over mijn reparatie van mijn half kapotte scherm:

Ik heb gisteren van bol.com het bericht gekregen dat mijn 8 niet gemaakt kan worden. Krijg het volledige bedrag van €600,- teruggestort.

Heb dus meteen de OnePlus 6 besteld. Geen Nokia meer voor mij. Een collega van me zei het mooi: "Dit was bij de oude Nokia nooit gebeurd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

meert1337 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:48:

Ik heb gisteren van bol.com het bericht gekregen dat mijn 8 niet gemaakt kan worden. Krijg het volledige bedrag van €600,- teruggestort.
Goede zaak!
Heb dus meteen de OnePlus 6 besteld. Geen Nokia meer voor mij. Een collega van me zei het mooi: "Dit was bij de oude Nokia nooit gebeurd".
Jammer dat je vertrouwen in HMD/Nokia al weer weg is, prima toestel, specs en voor een goede prijs.
Je hebt de problemen vaker gezien?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

jammer hoor, de Nokia 8 is nl wel degelijk zo sterk als de oude Nokia's.
Je kunt altijd een keer een toestel treffen die kapot gaat, service van Nokia is uitmuntend.
Wel raar dat Bol aangeeft dat het toestel niet gerepareerd kan worden? Als je had aangemeld bij Nokia zelf had je binnen een week een gerepareerd toetsel gehad of een nieuwe.

Ik hoop dat je plezier hebt van je OnePlus (ik hoop niet dat je support nodig hebt, want dat schijnt niet zo heel denderend te zijn)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Alles kan keertje kapot gaan. Heb kapotte iPhones Samsungs gehad. Me broer ook een keertje een oneplus. Netjes dat je het aankoop bedrag hebt teruggehad trouwens en niet de huidige aanschaf waarde. Ik had zelf in jouw geval de 8 weer besteld en restbedrag in me zak gestoken. Maar succes met je oneplus. En tot ziens in het volgende model Nokia topic wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Fijn dat je je geld terug gekregen hebt. Het zou ook kunnen dat ze je telefoon kwijt geraakt zijn.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meert1337
Nou het is meer dat ik tegen de review met een score 9 aanliep voor de OnePlus 6.

Ik was tot de schade echt tevreden met mijn 8.
Heb hiervoor zo'n gezeik gehad met mijn LG Nexus 5X dat ik wel ff klaar ben met telefoons die het zomaar begeven.

Dus hop ik naar het volgende merk. We zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002

Vliegvlug

Flight Simple

Ben aan het kijken voor een nieuw toestel omdat ik eigenlijk niet echt tevreden ben met mijn huidige LG G4, die na 1,5 jaar al dood ging maar gelukkig wel onder garantie is gerepareerd. Na de reparatie voelde hij alleen niet ‘lekker’ meer aan. Lastig uit te leggen maar nu hij bijna 3 jaar oud is ben ik er wel klaar mee.

Had destijds juiste een dure telefoon aangeschaft in de hoop er weer lang mee te doen, met de Samsung S2 die ik daarvoor had heb ik een kleine 5 jaar gedaan 8) , maar helaas is dat niet weggelegd voor de G4.

Zit nu dus naar wat anders te kijken en wil nu eens niet voor een duur toestel gaan maar meer een middenklasser die ik dan zonder bezwaar eerder kan vervangen en kwam bij de Nokia 8 uit. :)

Nu zie ik dat er een normale en een dual SIM versie is, die bovendien iets goedkoper is.
Wat zit er niet bij de dual SIM variant wat maakt dat hij goedkoper is?
Ik kan dat niet uit de specs halen.

Enige waar ik eigenlijk nog over twijfel om de N8 te halen is de camera, vind die van de LG G4 eigenlijk al niet best en die had destijds wel redelijk goede reviews, dus aangezien de N8 niet zulke goede reviews heeft maak ik me daar wel wat zorgen over. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Vliegvlug schreef op zondag 8 juli 2018 @ 00:55:
Enige waar ik eigenlijk nog over twijfel om de N8 te halen is de camera, vind die van de LG G4 eigenlijk al niet best en die had destijds wel redelijk goede reviews, dus aangezien de N8 niet zulke goede reviews heeft maak ik me daar wel wat zorgen over. :/
Tsja, wat verwacht je van een telefooncamera? Als het (bijna) volledig de systeemcamera moet vervangen dan zou ik ook iets anders kiezen. Voor de Facebook/Insta/Whatsapp cq familiefoto's in de camera van de Nokia 8 prima (N8 is oudere generatie...). De camera hardware is prima in orde, en er kwam recent nog een leuke camera update die de prestaties ook weer verbeterde. Een port van de Google camera is ook beschikbaar, en die geeft ook iets betere opnamen dan de Nokia app (mist wel feature zoals dualshot met voor- en achtercamera).
Ik had voor de Nokia 8 een LG G5 en die maakte geen betere foto's dan deze Nokia. Bedank altijd dat een smartphone een minuscule sensor bevat en altijd problemen heeft in lage lichtsterkten, een systeem- of spiegelreflex camera verslaat de smartphone meestal wel. Ik heb er daarom een kleine Coolpix bij voor de onmisbare momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ramon 73 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Tsja, wat verwacht je van een telefooncamera? Als het (bijna) volledig de systeemcamera moet vervangen dan zou ik ook iets anders kiezen. Voor de Facebook/Insta/Whatsapp cq familiefoto's in de camera van de Nokia 8 prima (N8 is oudere generatie...). De camera hardware is prima in orde, en er kwam recent nog een leuke camera update die de prestaties ook weer verbeterde. Een port van de Google camera is ook beschikbaar, en die geeft ook iets betere opnamen dan de Nokia app (mist wel feature zoals dualshot met voor- en achtercamera).
Ik had voor de Nokia 8 een LG G5 en die maakte geen betere foto's dan deze Nokia. Bedank altijd dat een smartphone een minuscule sensor bevat en altijd problemen heeft in lage lichtsterkten, een systeem- of spiegelreflex camera verslaat de smartphone meestal wel. Ik heb er daarom een kleine Coolpix bij voor de onmisbare momenten.
Dank voor je reactie, je hebt wel een punt en het gaat meer op het moment vastleggen natuurlijk dan dat het super strak is. Heb ook een systeemcamera maar die heb ik niet altijd mee uiteraard.

Dacht dat N8 wel een logische afkorting was voor dit model, maar ik ken duidelijk de voorgeschiedenis niet goed genoeg. :P

dual-SIM
Voel er veel voor deze telefoon te kopen maar heb nog niet echt duidelijkheid over de verschillen tussen het enkel- en dual-SIM model.

Heeft die laatste enkel een feature extra zonder dat er iets wegvalt tov de enkel-SIM variant?
Dan is het een no-brainer om de dual variant te kopen aangezien die goedkoper is. 8)7

Zag op de Nokia handleiding pagina dat je bij de dual moet kiezen tussen SIM2 of een SDcard.
Maar dan staat er ook nog deze opmerking onder:
Note: If you have a dual SIM variant with only one SIM tray, you cannot use two SIM cards and a memory card at the same time.

Dat lijkt te suggereren dat er ook een dual-SIM model bestaat met twee SIM trays waarbij je dus wel 2 sims en een sdcard actief kan hebben.
Daar heb ik alleen niets van op internet kunnen vinden dus ik ga er maar vanuit dat het een onduidelijk poging van Nokia is om nog eens te benadrukken dat het vooral niet allemaal tegelijk kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds anderhalve week de Nokia 8 en ben er opzich tevreden mee. Bij installeren ging de software gelijk naar Android 8,1 Oreo. Accu gaat ruim een etmaal mee bij intensief gebruik en 1,5 etmaal bij normaal gebruik ('s nachts staat de telefoon uit). Foto's zijn een stuk duidelijker ten opzichte van de LG L90 of Samsung S3 Neo. Wel is Stock-Android wennen, zo zit er geen FM-Radio, muziekspeler en galerij-app op. Ik gebruik dan de Google Foto-app en voor muziek de VLC-app, al ben ik daar niet heel erg tevreden mee.

Eens kijken hoelang de telefoon volhoudt qua levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:21:
Ik heb sinds anderhalve week de Nokia 8 en ben er opzich tevreden mee. Bij installeren ging de software gelijk naar Android 8,1 Oreo. Accu gaat ruim een etmaal mee bij intensief gebruik en 1,5 etmaal bij normaal gebruik ('s nachts staat de telefoon uit). Foto's zijn een stuk duidelijker ten opzichte van de LG L90 of Samsung S3 Neo. Wel is Stock-Android wennen, zo zit er geen FM-Radio, muziekspeler en galerij-app op. Ik gebruik dan de Google Foto-app en voor muziek de VLC-app, al ben ik daar niet heel erg tevreden mee.

Eens kijken hoelang de telefoon volhoudt qua levensduur.
Ik ben blij verrast met de accuduur. Waar mijn vorige mobiele telefoon (Nexus 5X met "nieuwe" accu) maximaal een dag (7.00 tot 22.30) volhield, houdt mijn Nokia 8 met hetzelfde gebruik 3 dagen vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Vliegvlug schreef op zondag 8 juli 2018 @ 22:03:
[...]
dual-SIM
Voel er veel voor deze telefoon te kopen maar heb nog niet echt duidelijkheid over de verschillen tussen het enkel- en dual-SIM model.
Ik heb de dual SIM variant van deze telefoon. Die is gewoon gelijk aan de single SIM, maar dus gewoon met de mogelijkheid 2 SIM's erin te stoppen.
Je moet inderdaad wel kiezen voor 2e SIM of uitbreidbaar geheugen in dat 2e slot.
Voor de rest geen extra, maar ook geen verlies van features tov de single SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kontroll schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Ik heb de dual SIM variant van deze telefoon. Die is gewoon gelijk aan de single SIM, maar dus gewoon met de mogelijkheid 2 SIM's erin te stoppen.
Je moet inderdaad wel kiezen voor 2e SIM of uitbreidbaar geheugen in dat 2e slot.
Voor de rest geen extra, maar ook geen verlies van features tov de single SIM
behalve dat als je hem gebruikt als dual sim telefoon je geen sd kaart meer kan plaatsen.
Het is 1 sim en sd kaart of 2simkaarten en geen sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:00:
[...]

behalve dat als je hem gebruikt als dual sim telefoon je geen sd kaart meer kan plaatsen.
Het is 1 sim en sd kaart of 2simkaarten en geen sd kaart
Volgens mij is dat ook precies wat Kontroll uitlegd.
Alleen hij linksom en jij rechtsom. Of andersom :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frappuccino schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:39:
[...]

Volgens mij is dat ook precies wat Kontroll uitlegd.
Alleen hij linksom en jij rechtsom. Of andersom :P .
Ik was nog niet helemaal wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Op welk formaat maken jullie foto's? 4:3 of 16:9 of ...?

Ik ben verder erg blij met mijn Nokia 8. Echt een hele verbetering t.o.v. de Moto G4+ die ik hiervoor had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Update juli rolt binnen :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Bedankt voor de tip, en downloading. :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Videopac schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:20:
Op welk formaat maken jullie foto's? 4:3 of 16:9 of ...?

Ik ben verder erg blij met mijn Nokia 8. Echt een hele verbetering t.o.v. de Moto G4+ die ik hiervoor had.
In het verleden maakte ik altijd foto's op 4:3 verhouding op zowel mijn telefoon als normale fotocamera, m,aar sinds ik de opmerking kreeg van wat lokale media aan wie ik sporadisch wel een eens een foto of filmpje doorstuur dat voor hun 16:9 veel prettiger werken is en ik het eigenlijk voor mijn eigen werk daar ook wel mee eens ben fotografeer ik nu in 16:9 verhouding (1920 x 1080 pixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:42:
[...]

In het verleden maakte ik altijd foto's op 4:3 verhouding op zowel mijn telefoon als normale fotocamera, m,aar sinds ik de opmerking kreeg van wat lokale media aan wie ik sporadisch wel een eens een foto of filmpje doorstuur dat voor hun 16:9 veel prettiger werken is en ik het eigenlijk voor mijn eigen werk daar ook wel mee eens ben fotografeer ik nu in 16:9 verhouding (1920 x 1080 pixels).
Ik hoop dat je camera iets hogere resolutie heeft en dat met de verhouding 16:9 vastlegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Ik hoop dat je camera iets hogere resolutie heeft en dat met de verhouding 16:9 vastlegt :)
Heeft ie wel, maar dan heb je idioot grote bestanden dat ik niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

IkWilbert schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor de tip, en downloading. :)
Hier ook en dat met Vodafone, nieuw record *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Magure schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Hier ook en dat met Vodafone, nieuw record *O*
Met security updates heb je daar geen issues mee. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Quad schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Met security updates heb je daar geen issues mee. ;)
Kwamen bij mij ook altijd later binnen, zelfde als algemene updates... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Iedereen die me hier geholpen heeft met mijn vragen over de Nokia 8 bedankt voor de antwoorden! d:)b

Ben na veel twijfelen uiteindelijk toch niet voor de Nokia gegaan maar voor een Samsung S7.
Qua prijs zijn ze gelijk maar wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf was de flink grotere grootte, het ontbreken van de notificatieled en de mindere camera van de Nokia.

Het snelle updaten en bij lopen met de Android updates van de Nokia is wel iets waardoor ik echt de grootste moeite had om te kiezen anders was de Nokia al veel eerder afgevallen.
Dus daar neem ik wel met veel moeite afscheid van en het was nipt en had me bijna over de streep getrokken maar dus net niet.

Maar ik zal over een paar jaar voor mijn volgende toestel zeker Nokia weer meenemen in de kandidatenlijst alleen al vanwege het goede updatebeleid. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Vliegvlug schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:02:

Ben na veel twijfelen uiteindelijk toch niet voor de Nokia gegaan maar voor een Samsung S7.
Qua prijs zijn ze gelijk maar wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf was de flink grotere grootte, het ontbreken van de notificatieled en de mindere camera van de Nokia.
Ik zit in het zelfde schuitje.
Ben nu stilaan aan het rondkijken omdat mijn huidige telefoon nu wel erg snel begint te slijten.
Nokia en de Nokia 8 komt tijdens deze zoektocht uiteraard aanbod.

Kijkend naar jouw zoektocht:
Houd rekening met het feit dat de Galaxy S7 momenteel 2 jaar en ongeveer 3 maanden oud is.
Updates zijn vanaf nu niet meer vanzelfsprekend.
Samsung garandeert software-updates tot minstens twee jaar na de eerste release – dus tot maart 2018.

De hardware kan op sommige fronten (camera e.d.) beter presteren.
Maar ik zal over een paar jaar voor mijn volgende toestel zeker Nokia weer meenemen in de kandidatenlijst alleen al vanwege het goede updatebeleid. :Y
Echter. Een toestel zonder noemenswaardige update mogelijkheid op mid lange termijn, met name, het eventuele gebrek aan veiligheidsupdates is mijns inziens ondergeschikt aan een Nokia zonder notificatie-led en mindere camera.

In een tijd waar veiligheid steeds belangrijker is. O.a. doordat de telefoon steeds vaker wordt ingezet voor bankzaken e.d. is het hanteren van een veilige telefoon, een hele grote pre.
De Consumentenbond raadt de aanschaf van de Galaxy S7 af, door het gebrek aan garantie op updates na maart 2018.
Zoveel mensen. Zoveel wensen!

[ Voor 8% gewijzigd door kelly.hipolito op 13-07-2018 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

kelly.hipolito schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 01:04:
[...]

Ik zit in het zelfde schuitje.
Ben nu stilaan aan het rondkijken omdat mijn huidige telefoon nu wel erg snel begint te slijten.
Nokia en de Nokia 8 komt tijdens deze zoektocht uiteraard aanbod.

Kijkend naar jouw zoektocht:
Houd rekening met het feit dat de Galaxy S7 momenteel 2 jaar en ongeveer 3 maanden oud is.
Updates zijn vanaf nu niet meer vanzelfsprekend.
Samsung garandeert software-updates tot minstens twee jaar na de eerste release – dus tot maart 2018.
Daar ben ik me ook terdege van bewust en ga er vanuit dat de S7 niet verder dan de huidige 8.0 komt, maar voor al mijn voorgaande telefoons is het updaten van Android niet veel beter geweest dus ben het inmiddels wel gewend zullen we maar zeggen. ;)
De hardware kan op sommige fronten (camera e.d.) beter presteren.
De Snapdragon 835 van de Nokia 8 vs de exynos 8890 ontlopen elkaar niet zoveel qua cpu ook al is de 835 daar ook sneller, qua gpu is de 835 een stuk sneller maar ik game of vr toch niet op mijn telefoon dus voor mij niet van belang.
Camera van de S7 is wel duidelijk beter.
Echter. Een toestel zonder noemenswaardige update mogelijkheid op mid lange termijn, met name, het eventuele gebrek aan veiligheidsupdates is mijns inziens ondergeschikt aan een Nokia zonder notificatie-led en mindere camera.

In een tijd waar veiligheid steeds belangrijker is. O.a. doordat de telefoon steeds vaker wordt ingezet voor bankzaken e.d. is het hanteren van een veilige telefoon, een hele grote pre.
Zoals ik al aangaf is het update beleid inderdaad de hele grote pré van de Nokia en vind ik het teleurstellend dat andere fabriekanten dat niet ook doen.

Is voor iedereen natuurlijk een eigen afweging maar persoonlijk zie ik een telefoon als inherent onveilig dus mij zie je mijn bankzaken er toch niet op doen. Het nu ook al geen bank app op mijn telefoon en betalen met NFC oid zit ik al helemaal niet op te wachten.

Mijn insteek is dat ik in principe mijn telefoon gewoon moet kunnen verliezen zonder dat dit grote impact heeft op mijn financiële veiligheid of privacy vandaar dat ik ook niet op mijn telefoon ‘leef’. Dit maakt dat het update beleid voor mij minder relevant is dan voor iemand die dat wel doet.

Dat er geen notificatieled op zit is voor mij echt wel een groot nadeel want loop niet elke minuut mijn telefoon te ontgrendelen voor de laatste sociaal media updates dus wil gewoon, zonder de telefoon aan te raken, kunnen zien of er nog wat is. De glance functionaliteit van de Nokia heb ik bekeken maar vind ik toch te beperkt want je moet de telefoon fysiek aanraken.

Snap eigenlijk ook niet dat fabriekanten een notificatieled weglaten, zeker bij een flagship model, wat kost een extra ledje nu helemaal en er zijn voor mijn gevoel best veel mensen die dat waarderen.

Samenvattend zeg ik dan ook zeker niet dat de S7 voor iedereen de betere keuze is in vergelijking met de Nokia 8, daar moet iedereen zijn eigen afwegingen in maken. :)
Zoveel mensen. Zoveel wensen!
Precies dat ja! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertedntz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 17:24
Beveiligingsupdate julie 79,1 mb is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Vliegvlug schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:27:
[...]

Daar ben ik me ook terdege van bewust en ga er vanuit dat de S7 niet verder dan de huidige 8.0 komt, maar voor al mijn voorgaande telefoons is het updaten van Android niet veel beter geweest dus ben het inmiddels wel gewend zullen we maar zeggen. ;)

[...]

De Snapdragon 835 van de Nokia 8 vs de exynos 8890 ontlopen elkaar niet zoveel qua cpu ook al is de 835 daar ook sneller, qua gpu is de 835 een stuk sneller maar ik game of vr toch niet op mijn telefoon dus voor mij niet van belang.
Camera van de S7 is wel duidelijk beter.

[...]

Zoals ik al aangaf is het update beleid inderdaad de hele grote pré van de Nokia en vind ik het teleurstellend dat andere fabriekanten dat niet ook doen.

Is voor iedereen natuurlijk een eigen afweging maar persoonlijk zie ik een telefoon als inherent onveilig dus mij zie je mijn bankzaken er toch niet op doen. Het nu ook al geen bank app op mijn telefoon en betalen met NFC oid zit ik al helemaal niet op te wachten.

Mijn insteek is dat ik in principe mijn telefoon gewoon moet kunnen verliezen zonder dat dit grote impact heeft op mijn financiële veiligheid of privacy vandaar dat ik ook niet op mijn telefoon ‘leef’. Dit maakt dat het update beleid voor mij minder relevant is dan voor iemand die dat wel doet.

Dat er geen notificatieled op zit is voor mij echt wel een groot nadeel want loop niet elke minuut mijn telefoon te ontgrendelen voor de laatste sociaal media updates dus wil gewoon, zonder de telefoon aan te raken, kunnen zien of er nog wat is. De glance functionaliteit van de Nokia heb ik bekeken maar vind ik toch te beperkt want je moet de telefoon fysiek aanraken.

Snap eigenlijk ook niet dat fabriekanten een notificatieled weglaten, zeker bij een flagship model, wat kost een extra ledje nu helemaal en er zijn voor mijn gevoel best veel mensen die dat waarderen.

Samenvattend zeg ik dan ook zeker niet dat de S7 voor iedereen de betere keuze is in vergelijking met de Nokia 8, daar moet iedereen zijn eigen afwegingen in maken. :)

[...]

Precies dat ja! :Y
Toch even doorvragen hoor ... omdat ik in het zelfde schuitje zit op de zoektocht naar een eventueel nieuw toestel. Waarom de S7? Als je voor een Galaxy gaat, de Pricewatch geeft aan dat bijv. een S8, slechts een aantal tientjes duurder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die me hier geholpen heeft met mijn vragen over de Nokia 8 bedankt voor de antwoorden! d:)b

Het snelle updaten en bij lopen met de Android updates van de Nokia is wel iets waardoor ik echt de grootste moeite had om te kiezen anders was de Nokia al veel eerder afgevallen.
Dus daar neem ik wel met veel moeite afscheid van en het was nipt en had me bijna over de streep getrokken maar dus net niet.

Qua grootte, ok... (hoewel de Nokia8 groot genoeg is)
Notificatieled, Glimpse notification app installeren, ff dubbeldikken op scherm en je ziet notificaties....
Camera, Google Camera app installeren (betere foto’s als een S7....)
Ik was gewoon voor een Nokia8 gegaan.... :9

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 17:41 . Reden: Typo’s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

update juli met vodaphone ook binnen hier. hoor vaak geklaag over foto’s en de camera zelf geen issues mee gelukkig waar ik het voor gebruik prima. als ik op vakantie ga neem ik toch een didicated camera mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vertedntz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:32:
Beveiligingsupdate julie 79,1 mb is uit.
Heb hem ook binnen. Sneller updates dan de Samsung Galaxy S8 van mijn moeder, terwijl die €80 duurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weijlander
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-06 05:37
Hallo allemaal. Ik gebruik sinds januari mijn Nokia 8 met veel plezier. Maar eind mei hield half het scherm er mee op. De touch werkte nog maar de linker helft liet alleen statisch zwart/wit/grijs beeld zien. Ik heb toen mijn telefoon begin juni opgestuurd. Deze is netjes gerepareerd. Nu net een maand later heb ik weer de zelfde problemen. Alleen gebeurd het nu sporadisch en daarna doet het scherm het weer even. Soms lagged de linker helft van het scherm achter de rechter kant aan. Bij scrollen bijvoorbeeld.

Nu vroeg ik mij af of meer mensen deze ervaring hebben? Ik zie online, en op het nokia forum, dat meer mensen dit probleem hebben. Zou dit een hardwarematig probleem zijn of misschien een driver? Het scherm zelf werkt in principe gewoon goed. Zit het in de aansturing er van of ligt het probleem toch bij het scherm?

Nokia support is compleet waardeloos. Die adviseren alleen om contact op te nemen met de verkoper.

Heeft iemand hier meer verstand van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@Weijlander Contact opnemen met de verkoper is niet zo’n gek advies, deze is immers verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantieclaim. Of het probleem hardware of softwarematig is lijkt me niet zo relevant, of heb je er minder last van als die vraag beantwoord is? Ik zou het toestel gewoon weer aanbieden voor reparatie. Hoe eerder je dat doet, hoe eerder je hem weer terug hebt :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

kelly.hipolito schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:17:
[...]

Toch even doorvragen hoor ... omdat ik in het zelfde schuitje zit op de zoektocht naar een eventueel nieuw toestel. Waarom de S7? Als je voor een Galaxy gaat, de Pricewatch geeft aan dat bijv. een S8, slechts een aantal tientjes duurder is.
Tja je moet ergens de grens trekken anders heb je alsnog een telefoon van €900+ :P

Daarbij vind ik het verschil tussen €350 en €490 niet ”een aantal tientjes” maar een heel ander segment.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:26:
[...]

Qua grootte, ok... (hoewel de Nokia8 groot genoeg is)
Notificatieled, Glimpse notification app installeren, ff dubbeldikken op scherm en je ziet notificaties....
Camera, Google Camera app installeren (betere foto’s als een S7....)
Ik was gewoon voor een Nokia8 gegaan.... :9
De Nokia is juist te groot ivm de S7 ;)

Wat betreft de notificatieled; zoals ik al aangaf wil ik juist van afstand kunnen zien of er een reden is om ‘m op te pakken. Hij is niet zoals bij veel andere mensen aan mijn hand vergroeit. :+

Vraag me af of de camera van de Nokia met die google app daadwerkelijk beter is dan de S7 maar afgezien daarvan heb ik gewoon geen zin een losse camera app te sideloaden die daarnaast niet zijn foto’s kan wegschrijven naar de sdkaart.
En verder lees ik hier dat je voor video juist weer wel beter de Nokia app kan gebruiken dus dan moet ik weer gaan nadenken welke app ik moet openen en wisselen als ik even tussendoor een fimlpje wil maken.
Is me gewoon teveel gedoe.

Maar zoals gezegd heeft iedereen zijn eigen wensen en maakt zijn eigen afwegingen.
Goed te horen dat de Nokia 8 jou bevalt, het is ook een mooi toestel (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Al een paar weken heb ik wat problemen met de Nokia 8. Soms wordt er op een QC lader totaal niet geladen, ligt het toestel twee uur aan de lader en is de accu 2-3% in lading toegenomen. Na een reboot werkt QC laden wel. Zonder reboot kan ik wel gewoon laden op 5V en wordt dan ook normaal geladen. Diverse QC laders hiermee getest en vertonen allemaal hetzelfde probleem.

De camera heeft een focusprobleem. Zodra de app start duurt het erg lang voordat de camera in focus raakt, richten op een punt veraf versnelt het vinden van focus behoorlijk. Is de camera eenmaal gefocusseerd, dan gat het razendsnel om in focus te komen bij veraf en dichtbij opnames. Een reboot maakt geen verschil en alle apps hebben er last van, de Nokia app, zowel als de Pixel port en Open Camera. Ook een foto nemen vanuit Whatsapp heeft hetzelfde fenomeen.

Het probleem met laden treedt sporadisch op en kan met reboot opgelost worden. Niet zo'n ramp, maar de onscherpte van de camera bij opstarten zit me wel in de weg. Heeft resetten zin, of beter terug naar MM voor service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:14:
Al een paar weken heb ik wat problemen met de Nokia 8. Soms wordt er op een QC lader totaal niet geladen, ligt het toestel twee uur aan de lader en is de accu 2-3% in lading toegenomen. Na een reboot werkt QC laden wel. Zonder reboot kan ik wel gewoon laden op 5V en wordt dan ook normaal geladen. Diverse QC laders hiermee getest en vertonen allemaal hetzelfde probleem.

De camera heeft een focusprobleem. Zodra de app start duurt het erg lang voordat de camera in focus raakt, richten op een punt veraf versnelt het vinden van focus behoorlijk. Is de camera eenmaal gefocusseerd, dan gat het razendsnel om in focus te komen bij veraf en dichtbij opnames. Een reboot maakt geen verschil en alle apps hebben er last van, de Nokia app, zowel als de Pixel port en Open Camera. Ook een foto nemen vanuit Whatsapp heeft hetzelfde fenomeen.

Het probleem met laden treedt sporadisch op en kan met reboot opgelost worden. Niet zo'n ramp, maar de onscherpte van de camera bij opstarten zit me wel in de weg. Heeft resetten zin, of beter terug naar MM voor service?
Ik zou gewoon eens beginnen met een reset, waarschijnlijk dat een hoop al gefixed wordt. Mocht dit idd niet zo zijn... MM voor service ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Hier ook al het schermprobleem. Zie er toch opvallend veel meldingen van online.

Telefoon ligt nu in Hongarije om gerepareerd te worden. Heb als backup maar een cheape Nokia 3.1 gekocht :P Jammer wel, verder een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Nu bij bol.com Nokia 8 voor 330€
https://www.bol.com/nl/p/...Z1VC3w.1.2.ProductPageUrl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ter vervanging van mijn L950 nu ook een Nokia 8 koper in bezit. Wel ff wennen aan android, is mijn eerste niet windows telefoon na eerst symbian op nokia gehad te hebben.

Wel mooi toestel, maar erg glad inderdaad. PTU hoesje is al met verzonden uit China, zal eerdaags wel binnenkomen. Nu prutsen, wachtwoorden terugvinden van apps die al een tijd op W10 niet meer werkten en instellen. Leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
robkrekel schreef op zondag 29 juli 2018 @ 06:49:
Ter vervanging van mijn L950 nu ook een Nokia 8 koper in bezit. Wel ff wennen aan android, is mijn eerste niet windows telefoon na eerst symbian op nokia gehad te hebben.
Microsoft Launcher is imao het maximaal haalbare.
'Tiles' apps leveren hoogstens een soort koddig resultaat ivm het origineel als je een 'MS-schil' wenst.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Baserk schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:45:
[...]

Microsoft Launcher is imao het maximaal haalbare.
'Tiles' apps leveren hoogstens een soort koddig resultaat ivm het origineel als je een 'MS-schil' wenst.
Ja, inmiddels geinstalleerd na het lezen van dit topic.
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie