kelly.hipolito schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 01:04:
[...]
Ik zit in het zelfde schuitje.
Ben nu stilaan aan het rondkijken omdat mijn huidige telefoon nu wel erg snel begint te slijten.
Nokia en de Nokia 8 komt tijdens deze zoektocht uiteraard aanbod.
Kijkend naar jouw zoektocht:
Houd rekening met het feit dat de Galaxy S7 momenteel 2 jaar en ongeveer 3 maanden oud is.
Updates zijn vanaf nu niet meer vanzelfsprekend.
Samsung garandeert software-updates tot minstens twee jaar na de eerste release – dus tot maart 2018.
Daar ben ik me ook terdege van bewust en ga er vanuit dat de S7 niet verder dan de huidige 8.0 komt, maar voor al mijn voorgaande telefoons is het updaten van Android niet veel beter geweest dus ben het inmiddels wel gewend zullen we maar zeggen.

De hardware kan op sommige fronten (camera e.d.) beter presteren.
De Snapdragon 835 van de Nokia 8 vs de exynos 8890 ontlopen elkaar niet zoveel qua cpu ook al is de 835 daar ook sneller, qua gpu is de 835 een stuk sneller maar ik game of vr toch niet op mijn telefoon dus voor mij niet van belang.
Camera van de S7 is wel duidelijk beter.
Echter. Een toestel zonder noemenswaardige update mogelijkheid op mid lange termijn, met name, het eventuele gebrek aan veiligheidsupdates is mijns inziens ondergeschikt aan een Nokia zonder notificatie-led en mindere camera.
In een tijd waar veiligheid steeds belangrijker is. O.a. doordat de telefoon steeds vaker wordt ingezet voor bankzaken e.d. is het hanteren van een veilige telefoon, een hele grote pre.
Zoals ik al aangaf is het update beleid inderdaad de hele grote pré van de Nokia en vind ik het teleurstellend dat andere fabriekanten dat niet ook doen.
Is voor iedereen natuurlijk een eigen afweging maar persoonlijk zie ik een telefoon als inherent onveilig dus mij zie je mijn bankzaken er toch niet op doen. Het nu ook al geen bank app op mijn telefoon en betalen met NFC oid zit ik al helemaal niet op te wachten.
Mijn insteek is dat ik in principe mijn telefoon gewoon moet kunnen verliezen zonder dat dit grote impact heeft op mijn financiële veiligheid of privacy vandaar dat ik ook niet op mijn telefoon ‘leef’. Dit maakt dat het update beleid voor mij minder relevant is dan voor iemand die dat wel doet.
Dat er geen notificatieled op zit is voor mij echt wel een groot nadeel want loop niet elke minuut mijn telefoon te ontgrendelen voor de laatste sociaal media updates dus wil gewoon, zonder de telefoon aan te raken, kunnen zien of er nog wat is. De glance functionaliteit van de Nokia heb ik bekeken maar vind ik toch te beperkt want je moet de telefoon fysiek aanraken.
Snap eigenlijk ook niet dat fabriekanten een notificatieled weglaten, zeker bij een flagship model, wat kost een extra ledje nu helemaal en er zijn voor mijn gevoel best veel mensen die dat waarderen.
Samenvattend zeg ik dan ook zeker niet dat de S7 voor iedereen de betere keuze is in vergelijking met de Nokia 8, daar moet iedereen zijn eigen afwegingen in maken.

Zoveel mensen. Zoveel wensen!
Precies dat ja!