@Eentje ik heb het met Pokémon spelen
Simpelste oplossing niet meer spelen. Maar serieus dan lijkt me het USB c poort probleem dat er vuil in zit of gewoon stuk. Zoals met elk probleem factory reset om uit te sluiten dat het software is blijft het gewoon terugsturen en bij voorkeur filmpje van probleem erbij.
There eent no place like home
Zijn er al meer signalen wanneer de camera app gaat komen?
Verwijderd
Sinds gisteren de Nokia 8 in bezit. Ik had een Motorola 3d gen, dus best een groot verschil. De eerste indruk is goed: snel, alles loopt soepel, apps starten snel. Minder t spreken ben ik over de USB aansluiting: met USB 3 zie ik op mijn PC de telefoon helemaal niet, met USB2 wel, maar b.v . mijn eigen rintone e.d. er op zetten .. erg lastig. Ik vond de 'Nokia Suite', maar sorry .. die werkt voor geen meter. EN hij ziet de telefoon niet, EN alle andere functies zijn ongeveer gelijk aan iTunes .. onbegrijpelijk dus.
De camera lijkt prima te werken, ik gebruik alleen Open Camera i.p.v. de standaard. 64 GB is wel een weelde vergeleken met de Motorola, dus een wat ‘grotere’ app er bij is geen probleem. Ik maak eerlijk gezegd nooit selfies, dus de selfie functie en de ‘bothie’ .. niet gebruikt, zie ik ook niet gebeuren.
De vingerafdruk scanner is wel erg mooi, werkt goed, en geeft toch veiligheid, zeker bij Internet bankieren. Na een minuut of 10 kwam overigens Android 8.1 al binnen, ik zit nu dus al op Oreo. Op dit moment is het update beleid dus dik in orde. Wel jammer alleen dat mijn vertrouwde ‘Galerij’ weg is, en ik nu met dat opdringerige Google Foto’s zit.
De camera lijkt prima te werken, ik gebruik alleen Open Camera i.p.v. de standaard. 64 GB is wel een weelde vergeleken met de Motorola, dus een wat ‘grotere’ app er bij is geen probleem. Ik maak eerlijk gezegd nooit selfies, dus de selfie functie en de ‘bothie’ .. niet gebruikt, zie ik ook niet gebeuren.
De vingerafdruk scanner is wel erg mooi, werkt goed, en geeft toch veiligheid, zeker bij Internet bankieren. Na een minuut of 10 kwam overigens Android 8.1 al binnen, ik zit nu dus al op Oreo. Op dit moment is het update beleid dus dik in orde. Wel jammer alleen dat mijn vertrouwde ‘Galerij’ weg is, en ik nu met dat opdringerige Google Foto’s zit.
Gebruik eens een andere USB-poort. Heb je wel 'USB-transfer' aangevinkt op je toestel ook als die aan de computer hangt? Wat betreft je vertrouwde 'Galerij'-app, of kijk in de Play Store of download een los installatiebestand van bijvoorbeeld APK-mirror. Je hoeft namelijk helemaal geen Google Photos te gebruiken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik gebruik de app "eenvoudige galerij" vond ik meeste er op Lijken met wat handige extra optie
Verwijderd
@CLB: ja, ik heb usb transfer aangeklikt. Andere USB poorten: op de USB 3 werkt hij niet, helemaal niet, zo te zien zelfs niet voor opladen (terwijl de laadkabel wel een blauwe USB3 stekker heeft), op usb 2 wel.
En de usb 3 poorten werken verder prima, daar is echt niets mis mee.
@Eeentje: toptip: eenvoudige galleri is precies wat ik zoek !
En de usb 3 poorten werken verder prima, daar is echt niets mis mee.
@Eeentje: toptip: eenvoudige galleri is precies wat ik zoek !
Ja die is wel te vinden, maar deze versie werkt maar beperkt. Dus toch maar even de Google Camera app geïnstalleerd, hopelijk komt Nokia in juni met de release van de nieuwe Camera Pro AppFrappuccino schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:15:
De APK van de nieuwe Nokia camera app?
Ik ben er vrij zeker van dat Nokia Suite alleen bedoeld is voor Nokia Symbian telefoon'sVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:40: Ik vond de 'Nokia Suite', maar sorry .. die werkt voor geen meter. EN hij ziet de telefoon niet, EN alle andere functies zijn ongeveer gelijk aan iTunes .. onbegrijpelijk dus.
En ik zet bestanden op mijn telefoon gewoon draadloos via Airmore(zoeken naar de map ringtones en daar je ringtone in plaatsen en dan kan je ervoor kiezen bij geluid)
[ Voor 6% gewijzigd door Stroper op 28-05-2018 14:27 ]
Status van mijn Nokia 8 na 5 maanden
- vingerafdrukscanner werkt bijna nooit meer
- navigatieknoppen werken regelmatig niet
- microfoon werkt niet (ik kan alleen bellen met een headset)
[ Voor 9% gewijzigd door SuperRembo op 29-05-2018 13:45 ]
Totaal andere ervaringen hier (meerdere nokia 8 toestellen op werk).SuperRembo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:44:
Status van mijn Nokia 8 na 5 maandenMooi toestel, maar onbetrouwbaar
Geen van deze klachten hier
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Inmiddels ook al dik 7 maanden in bezit van de Nokia 8 maar merk niks van al jou problemen. Toestel is nog net zo snel sinds ik deze voor de eerste keer aanzette....SuperRembo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:44:
Status van mijn Nokia 8 na 5 maandenMooi toestel, maar onbetrouwbaar
Misschien eens een total resetje geven?
Ik herken ook geen van deze problemen, al gebruik in de vingerafdrukscanner nooit.
Heb 'm nu 6 maanden zoiets.
-Nog altijd even snel als toen ik 'm net aanzette.
-Bereik zowel mobiel and wifi subliem.
-Foto's zijn fantastisch met de google camera ports
-Geluid zowel spreken en luisteren prima kwaliteit.
Heb 'm nu 6 maanden zoiets.
-Nog altijd even snel als toen ik 'm net aanzette.
-Bereik zowel mobiel and wifi subliem.
-Foto's zijn fantastisch met de google camera ports
-Geluid zowel spreken en luisteren prima kwaliteit.
Dit is zelf m'n tweede exemplaar. De eerste is vervangen vanwege een defecte orientatiesensor. SuperRembo in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:11:
[...]
Inmiddels ook al dik 7 maanden in bezit van de Nokia 8 maar merk niks van al jou problemen.
Over snelheid heb ik ook niets te klagen.Toestel is nog net zo snel sinds ik deze voor de eerste keer aanzette....
Een totale reset heb ga ik nog proberen. Al heb ik er niet veel vertrouwen in dat het iets gaat helpen omdat alle problemen te maken hebben met hardware aan de onderkant van het toestel.Misschien eens een total resetje geven?
Update voor de camera moet snel komen, Nokia noemde het net in hun livestream voor hun nieuwe devices.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Klopt, vanaf vrijdag wordt deze aangeboden.CLB schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:01:
Update voor de camera moet snel komen, Nokia noemde het net in hun livestream voor hun nieuwe devices.
Nu ook een N. Als ik achterop m'n telefoon kijk heb ik een OKA.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:34:
Je bent een wat kwijt?? Letter in toetsenbord? Gboard opnieuw installeren?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha sorry, dat is best nasty, maar je brengt het erg mooiGonadan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:29:
Nu ook een N. Als ik achterop m'n telefoon kijk heb ik een OKA.
Een complete reset heeft zowaar geholpen. Microfoon en vingeradruklezer doen het weer. Ik ben benieuwd voor hoelang.SuperRembo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:41:
[...]
Een totale reset heb ga ik nog proberen. Al heb ik er niet veel vertrouwen in dat het iets gaat helpen omdat alle problemen te maken hebben met hardware aan de onderkant van het toestel.
[edit]
Correctie, de microfoon en vingerafdruklezer werken weer, maar de back en app knoppen werken nog steeds vaak niet
[edit2]
En de vingerafdruklezer is er ook weer mee gestopt.
[ Voor 18% gewijzigd door SuperRembo op 30-05-2018 10:13 ]
Dit hebben jullie natuurlijk allang gelezen:
nieuws: HMD zal al zijn Nokia-smartphones tot nu toe upgraden naar Android P
Dan zit er niet veel anders op dat terugsturen helaas.SuperRembo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:18:
[...]
Een complete reset heeft zowaar geholpen. Microfoon en vingeradruklezer doen het weer. Ik ben benieuwd voor hoelang.
[edit]
Correctie, de microfoon en vingerafdruklezer werken weer, maar de back en app knoppen werken nog steeds vaak niet
[edit2]
Verwijderd
Als deze problemen idd terug blijven komen dan zou ik em terugsturen naar punt waar je hem hebt gekocht.. dit is idd een hardware probleem.SuperRembo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:18:
[...]
Een complete reset heeft zowaar geholpen. Microfoon en vingeradruklezer doen het weer. Ik ben benieuwd voor hoelang.
[edit]
[edit2]
Vingerafdrukscanner en scherm poetsen met een vezeldoekje helpt meestal.
nu weer voor 399 te koop. Best aardig prijsje voor een telefoon waar ook android p voor komt en een 835 snapdragon.... toch maar halen dan denk....
Uhm, voor 5 tientjes minder al...
Take control of every photo. I’m glad to announce that Pro Camera mode is now available for #Nokia8 ! https://t.co/q2sTWh3IvU
Twitter Juho Sarvikas
Op mijn N8 nog niets helaas.
Twitter Juho Sarvikas
[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 31-05-2018 12:22 ]
Deze vrijdag komt ie beschikbaar (lees ik in de Nokia Discord).IkWilbert schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:09:
Take control of every photo. I’m glad to announce that Pro Camera mode is now available for #Nokia8 ! https://t.co/q2sTWh3IvU
Twitter Juho Sarvikas
[ Voor 0% gewijzigd door Krizzii op 31-05-2018 14:44 . Reden: hij is er al ]
ik twijfel wel tussen deze en de nokia 7+. beide zijn een stuk sneller dan mijn a5 2017 van samsung. Nokia 7+ minder snel dan de 8, maar wel betere accuduur en een 18/9 scherm.. twijfel twijfel.
Nu aan het downloaden:

(niet mijn screenshot)

(niet mijn screenshot)
De Pro modus geeft de gebruiker veel meer instellingen, maar dat wil nog niet zeggen dat je foto's automatisch beter zullen zijn. Je moet in deze modus zelf met sluitertijd, iso-waarde etc aan de slag.
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 31-05-2018 14:11 ]
Zit er geen videomode in de nieuwe camera app??
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ja wel, daarvoor met je swipen naar links.evilution schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:07:
Zit er geen videomode in de nieuwe camera app??
Oh wat haat ik sommige ontwikkelaars toch. Wil je met de sneltoets gauw een foto maken, krijg je zo'n melding dat je de flits niet kunt gebruiken omdat de accu te leeg is.
Ja dat weet ik *knip*. Dat mag wel wat minder. maar die staat dan ook altijd uit, laat me met rust.
Ja dat weet ik *knip*. Dat mag wel wat minder. maar die staat dan ook altijd uit, laat me met rust.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 01-06-2018 08:10 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een beste update, 603.2 MB.
Maar hij wordt hier inmiddels binnengeslurpt.
Maar hij wordt hier inmiddels binnengeslurpt.
HDR is wel sterk verbeterd alvast. Ook bij grote lichtverschillen (tegenlicht) nog zinnige foto's.Blue_Guy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:37:
Shit hier nog niet. Laat even weten of de foto kwaliteit ook wezenlijk anders is!
Nice, kijk dat is al goed werk. Nog geen update hier, maar zodra die binnen is maak ik wel wat foto's om ze te vergelijken met de google ports.Ramon 73 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:41:
[...]
HDR is wel sterk verbeterd alvast. Ook bij grote lichtverschillen (tegenlicht) nog zinnige foto's.
Ik heb de update zojuist ook geïnstalleerd. Hoewel ik HDR nooit gebruikte heb ik het special voor mijn mede-Tweakers die er nieuwsgierig naar waren even in een kamer met slechts wat sfeerverlichting een foto met HDR vóór de update en een foto met HDR ná de update genomen om te vergelijken.
Vóór de update:

Ná de update:

De foto's in het donker zijn dus iets beter geworden.
Verder is het heel erg wennen aan de bediening van de nieuwe camera-app. De Pro functie is wel een goede toevoeging vind ik. En de picture-in-picture functie is ook wel lollig. 🙂
Vóór de update:

Ná de update:

Verder is het heel erg wennen aan de bediening van de nieuwe camera-app. De Pro functie is wel een goede toevoeging vind ik. En de picture-in-picture functie is ook wel lollig. 🙂
[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 31-05-2018 23:56 ]
Hij is lichter geworden na update, maar de kwaliteit is minder als je het mij vraagt.Joen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:54:
Ik heb de update zojuist ook geïnstalleerd. Hoewel ik HDR nooit gebruikte heb ik het special voor mijn mede-Tweakers die er nieuwsgierig naar waren even in een kamer met slechts wat sfeerverlichting een foto met HDR vóór de update en een foto met HDR ná de update genomen om te vergelijken.
Vóór de update:
[afbeelding]
Ná de update:
[afbeelding]
De ESC toets is voor update duidelijk leesbaar, na update niet meer.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja, het zijn ook echt hele goede foto's om te vergelijken :-)Quad schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:28:
[...]
Hij is lichter geworden na update, maar de kwaliteit is minder als je het mij vraagt.
De ESC toets is voor update duidelijk leesbaar, na update niet meer.
XBL gamertag StayingPow3r
Precies, afstand en kijkhoek tov de laptop zijn totaal verschillend.
Verwijderd
Eerste set kabels binnen:
Deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dOZPLGI
Eerste indruk. Mooi afgewerkt. Lange en soepele trek ontlasting. Kabel zelf voelt soepel en stof achtig aan. Usb connector voelt normaal aan en de usb-c zit strak.
Nu ff kijken wat ze doen als je ze dag en nacht gebruikt met Pokémon go.
Deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dOZPLGI
Eerste indruk. Mooi afgewerkt. Lange en soepele trek ontlasting. Kabel zelf voelt soepel en stof achtig aan. Usb connector voelt normaal aan en de usb-c zit strak.
Nu ff kijken wat ze doen als je ze dag en nacht gebruikt met Pokémon go.
Wat de Camera pro update betreft:
Alsof je je telefoon gebruikt om referentiefoto's mee te maken? Dat is toch meer iets voor een dslr of systeemcamera. Ik gebruik telefoons alleen voor snelle snapshotjes en dat gaat er prima mee. Vanmorgen even in de meterkast snel de standen gefotografeerd om op de site van de nutsbedrijven in te voeren. Dat gaat er prima mee, is ook waar het voor bedoeld is.
En als de Pro update niet bevalt, blijf je toch de Pixel port gebruiken?
Alsof je je telefoon gebruikt om referentiefoto's mee te maken? Dat is toch meer iets voor een dslr of systeemcamera. Ik gebruik telefoons alleen voor snelle snapshotjes en dat gaat er prima mee. Vanmorgen even in de meterkast snel de standen gefotografeerd om op de site van de nutsbedrijven in te voeren. Dat gaat er prima mee, is ook waar het voor bedoeld is.
En als de Pro update niet bevalt, blijf je toch de Pixel port gebruiken?
[ Voor 17% gewijzigd door Ramon 73 op 02-06-2018 07:59 ]
Ten eerste post ik niet twee foto's ter vergelijking.
Ten tweede leef ik niet in de waan dat ik met een camera van een smartphone minstens even goede foto's kan maken als met een DLSR.
Ten derde zet ik de post van degene voor mij kracht bij door te stellen dat de foto's te verschillend zijn om een goed vergelijk te maken want door de andere afstand/kijkhoek is ook de lichtinval anders en heb je sowieso al verschil.
Ten vierde zijn de foto's van de Nokia 8 al vele malen beter dan van mijn vorige smartphones, ook voor de update, waardoor ik het sowieso al wel prima vond.
Ten tweede leef ik niet in de waan dat ik met een camera van een smartphone minstens even goede foto's kan maken als met een DLSR.
Ten derde zet ik de post van degene voor mij kracht bij door te stellen dat de foto's te verschillend zijn om een goed vergelijk te maken want door de andere afstand/kijkhoek is ook de lichtinval anders en heb je sowieso al verschil.
Ten vierde zijn de foto's van de Nokia 8 al vele malen beter dan van mijn vorige smartphones, ook voor de update, waardoor ik het sowieso al wel prima vond.
[ Voor 84% gewijzigd door Frappuccino op 02-06-2018 08:06 ]
Verwijderd
Sinds de update reageert mijn telefoon wel erg goed op ok google. Want dat scherm staat erg vaak spontaan boven aan.
Opgeschoond
[ Voor 98% gewijzigd door Ramon 73 op 03-06-2018 14:59 ]
Zijn er meer mensen die de Camera Pro update nog niet hebben ontvangen? Ik namelijk nog niet...
Heb zelf een Vodafone-sim, maar ik dacht (lees: hoop) dat zij tegenwoordig de updates op hetzelfde moment krijgen als mensen die op een ander netwerk zitten.
Heb zelf een Vodafone-sim, maar ik dacht (lees: hoop) dat zij tegenwoordig de updates op hetzelfde moment krijgen als mensen die op een ander netwerk zitten.
Verwijderd
Hier helaas ook nog geen update (en ook een Vodafone sim (hoewel dat voor voorgaande updates niks uitmaakte))digilb schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:02:
Zijn er meer mensen die de Camera Pro update nog niet hebben ontvangen? Ik namelijk nog niet...
We wachten het rustig af....
(Edit)...en voor zover ik op diverse forums lees is de camera update niet zo heel erg goed.
The update is completely broke bokeh, before blurring level was editable after photo is taken. Now new photos haven't than functions, even old photos become uneditable, give error "no mpo file".
While I take photos in bokeh mode, bokeh level slider is not affected to anything.
I am a bit disappointed after the last update. Overall new pro mode brings more functions but the quality is becoming worse than the old one.
Hope we will get fixes as soon as possible, or at least an option to downgrade camera.
The old camera app had a virtual flash (white screen at highest brightness) for the front facing camera; the new one lost this useful feature. The camera is slow and laggy when switching between the functions (for example the switch from.rear and front camera, or single sight and dual sight mode, etc). These in addition to the other problems mentioned above.
The new app is smoother than the old one and also has better interface but still there are some bugs and lots of missing features :
1) sliding action to activate/deactivate pro mode does not work in landscape orientation. 2) The pro mode is not available in monochrome sensor also there is no monochrome video recording which was previously available. 3) Shutter speed range is very limited as mentioned already.
4) No 60 fps video recording as well as the slow motion video is only 120 fps although snapdragon 835 is capable of going much much higher fps count. 5) The Electronic Image Stabilization (EIS) is just bad because a) it crops the available view b) gets blurry in low light situation c) OIS was much better. There should be a toggle to turn on or off the EIS. 6) Pro mode should also be available in video recording as well
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2018 11:42 ]
Ik heb hem ook nog niet, Hollands Nieuwe simkaart (Vodafone netwerk). Maar toeval bestaat niet
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Nog geen update en als die er wel was wacht ik wel even. Over een weekje op vakantie, zul je net zien dat die app brak is, ik eerst moet uitvogelen hoe alles werkt, terwijl ik anders al tientallen mooie foto's had geschoten.
Even sim gewisseld (HN -> Youfone) en nu loopt de update wel binnen ... Maar het ligt niet aan VodafonePinokkioTV schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:39:
Ik heb hem ook nog niet, Hollands Nieuwe simkaart (Vodafone netwerk). Maar toeval bestaat niet

Verwijderd
hebben jullie die update geforceerd via updates via instellingen? dat werkte bij mij prima namelijk.
Uiteraard. En als de HN simkaart er in zit zijn er geen updates, met de Youfone simkaart wel
Hier de update gisterochtend al ontvangen. KPN netwerk.
Heb zelf wel het idee dat de kwaliteit van de foto's beter is geworden. Met de oude versie had ik vooral last van dat hij de ISO veels en veels te hoog zette waardoor er heel veel ruis was, iets dat nu veel beter gaat. Dit is wel met HDR aan overigens (in beide gevallen). Heb eigenlijk altijd HDR aan en aan gehad
Nog niet heel erg verdiept in de nieuwe foto kwaliteit overigens. Had vorige week al wat plaatjes geschoten met de oude camera app en met een gemodde google camera, maar gezien de afwezigheid van direct zonlicht nog geen plaatjes met de nieuwe app kunnen maken om te vergelijken ;p
Heb zelf wel het idee dat de kwaliteit van de foto's beter is geworden. Met de oude versie had ik vooral last van dat hij de ISO veels en veels te hoog zette waardoor er heel veel ruis was, iets dat nu veel beter gaat. Dit is wel met HDR aan overigens (in beide gevallen). Heb eigenlijk altijd HDR aan en aan gehad
Nog niet heel erg verdiept in de nieuwe foto kwaliteit overigens. Had vorige week al wat plaatjes geschoten met de oude camera app en met een gemodde google camera, maar gezien de afwezigheid van direct zonlicht nog geen plaatjes met de nieuwe app kunnen maken om te vergelijken ;p
R5 7600X - RTX 5070 - 32GB DDR5 6000MT/s - 990 Pro 1TB - 990 EVO+ 2TB - WD Black 2x750GB RAID0
Qua kwaliteit van de foto's is er niks veranderd. Het verschil met de Lumia 950 blijft groot. Zal kijken of ik hier straks een paar foto's kan laten zien.

De eerste foto's zijn steeds gemaakt met de Nokia 8, de tweede met de Lumia 950

De eerste foto's zijn steeds gemaakt met de Nokia 8, de tweede met de Lumia 950
[ Voor 75% gewijzigd door Berpie74 op 03-06-2018 20:17 ]
600mb voor een camera update?Shivan_20 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:09:
Nu aan het downloaden:
[afbeelding]
(niet mijn screenshot)
want die andere updates waren er toch al met de maandelijkse updates?
Nu je het zegt. Het Google Now scherm helemaal links op mijn homescreen werkt ook eindelijk weer correct (had dat scherm daarom een tijdje uitgeschakeld staan) en is ook ietsje veranderd.Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:07:
Sinds de update reageert mijn telefoon wel erg goed op ok google. Want dat scherm staat erg vaak spontaan boven aan.
Die functie doet het in de nieuwe camera app nog gewoon bij mij.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Hier helaas ook nog geen update (en ook een Vodafone sim (hoewel dat voor voorgaande updates niks uitmaakte))
We wachten het rustig af....
(Edit)...en voor zover ik op diverse forums lees is de camera update niet zo heel erg goed.
(...)
The old camera app had a virtual flash (white screen at highest brightness) for the front facing camera; the new one lost this useful feature. The camera is slow and laggy when switching between the functions (for example the switch from.rear and front camera, or single sight and dual sight mode, etc). These in addition to the other problems mentioned above.
Wel is de gesimuleerde flits wat meer oranje/gelig geworden ipv wit.
Verder kan ik wat moeilijk wennen aan het feit dat het wisselen van camera niet meer boven in is, maar dat de knop daar voor onder in is. Ook moet ik erg wennen aan de veegbeweging om te wisselen tussen fotomodus en videomodus.
Bij mij nietCaayn schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:44:
Sinds de laatste update is het wifi ontvangst achteruit gegaan
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Ik heb de camera update overigens nog steeds niet binnen, zijn er nog anderen die deze ook niet hebben aangeboden gekregen of doe ik iets fout?
Hier ook niet, camera is wel verbeterd naar mijn mening minder donker
bij gebeld worden verschijnt er nu floating icoontje op homescreen dat is ook nieuw naar mijn bescheiden mening.
Na het op sterven na dood zijn en het terugtrekken van de ING app op W10M, en de recente val schade op mijn L950XL zit ik er hard over na te denken om ook een Nokia 8 te kopen.
Behalve de nog steeds mindere camera, en Android dus, wat zijn op dit moment de grootste verschillen? Er zal vast eea al in dit topic staan, maar dat is meestal toch alweer van een paar maanden terug.
Behalve de nog steeds mindere camera, en Android dus, wat zijn op dit moment de grootste verschillen? Er zal vast eea al in dit topic staan, maar dat is meestal toch alweer van een paar maanden terug.
Camera update binnen door even van Vodafone naar een Simyo sim te wisselen. Op zich vreemd dat dit op deze manier te forceren is want de maandelijkse beveiligingspatches en de update van 8.0 naar 8.1 kwamen direct binnen. Had gehoopt dat het alleen een issue was destijds met de upgrade van 7 naar 8 toe.
Voor degenen die dit niet willen doen of geen andere sim hebben aan te pakken: kwestie van geduld, binnen nu en een paar weken komt die update vanzelf.
Van verminderde wifi-ontvangst (of andere) ongemakken is niks te merken.
Gisteren wat foto's gemaakt onder normale omstandigheden en die zijn, voor mijn idee, gewoon goed maar niet beter dan voorheen. Overigens kom ik van een Samsung Note3 af en dan is alles beter
Voor degenen die dit niet willen doen of geen andere sim hebben aan te pakken: kwestie van geduld, binnen nu en een paar weken komt die update vanzelf.
Van verminderde wifi-ontvangst (of andere) ongemakken is niks te merken.
Gisteren wat foto's gemaakt onder normale omstandigheden en die zijn, voor mijn idee, gewoon goed maar niet beter dan voorheen. Overigens kom ik van een Samsung Note3 af en dan is alles beter
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Met Tele2 heb ik trouwens nooit problemen met updates. Niet met de eerste Oreo update, niet met de security patches en dus ook niet met de camera-update.
Het lijkt een Vodafone dingetje te zijn. De security patches komen gewoon netjes op tijd binnen maar voor deze recente update en die van Oreo heb ik destijds ook een andere sim erin moeten steken. Raadselachtig maar ja.O88088 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:04:
Met Tele2 heb ik trouwens nooit problemen met updates. Niet met de eerste Oreo update, niet met de security patches en dus ook niet met de camera-update.
persoonlijk vind ik de camera nog steeds ruk, het is beter maar nog niet goed iig. hebben nog meer mensen na de laatste update last dat het scherm te snel reageert door een klik te registreren als je eigenlijk wil swipen, bij scrollen bijvoorbeeld?
Morgen krijg ik dit toestel binnen. Ben benieuwd! 
De prijzen zijn wel hard gezakt overigens.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Klopt, ik vlieg van het een naar het ander, wel razendsnel, maar ik zit daar niet altijd op te wachten, je hoeft maar iets lichtjes aan te raken en je zit ergens wat niet de bedoeling is.Frieda schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:15:
hebben nog meer mensen na de laatste update last dat het scherm te snel reageert door een klik te registreren als je eigenlijk wil swipen, bij scrollen bijvoorbeeld?
Even wennen aan Android, maar ik ben sinds ABN Amro de bankieren app terug trok af van mijn Lumia 950.robkrekel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
Na het op sterven na dood zijn en het terugtrekken van de ING app op W10M, en de recente val schade op mijn L950XL zit ik er hard over na te denken om ook een Nokia 8 te kopen.
Na een week was ik om. Ik mis alleen de livetiles een beetje, verder is deze Nokia 8 een grote stap voorwaarts tov de Lumia, en alles werkt gewoon zoals het hoort
GerkeP
Volgens dit nieuwsbericht krijgen we niet alleen Android P, maar ook Android Q in 2019!
https://www.androidplanet...oid-9-0-update-overzicht/
Ik heb hier nog geen officiële bevestiging van gezien via Nokia.Pred schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:34:
Volgens dit nieuwsbericht krijgen we niet alleen Android P, maar ook Android Q in 2019!
In dat opzicht zijn er meer Android toestellen een stap voorwaarts t.o.v. een Lumia 950, echter niet op alle vlakken (is mijn bescheiden mening). Deze Nokia 8 kon mij niet voldoende bekoren als totaaloplossing, vergeleken met de Lumia 950XL, mijn zoon is er echter wel heel blij mee. Voor hem was het t.o.v. een Honor 8 een fijne upgrade.GerkeP schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:28:
[...]
Even wennen aan Android, maar ik ben sinds ABN Amro de bankieren app terug trok af van mijn Lumia 950. Na een week was ik om. Ik mis alleen de livetiles een beetje, verder is deze Nokia 8 een grote stap voorwaarts tov de Lumia, en alles werkt gewoon zoals het hoort
Testing, one, two ...
Maar dat vroeg de OP niethardware-lover schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:31:
[...]
In dat opzicht zijn er meer Android toestellen een stap voorwaarts t.o.v. een Lumia 950, echter niet op alle vlakken (is mijn bescheiden mening). Deze Nokia 8 kon mij niet voldoende bekoren als totaaloplossing, vergeleken met de Lumia 950XL, mijn zoon is er echter wel heel blij mee. Voor hem was het t.o.v. een Honor 8 een fijne upgrade.
We hebben het hier volgens mij over de Nokia 8
GerkeP
Hebben we uberhaupt een officiële bevestiging van Nokia voor Android P?IkWilbert schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:29:
[...]
Ik heb hier nog geen officiële bevestiging van gezien via Nokia.
JaPred schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:44:
[...]
Hebben we uberhaupt een officiële bevestiging van Nokia voor Android P?
[ Voor 33% gewijzigd door IkWilbert op 07-06-2018 09:20 ]
Verwijderd
Voor diegenen die nog steeds niet de update hebben naar de pro camera, vanaf vandaag schijnt V4.88B in omloop te zijn.. https://nokiapoweruser.co...-available-announces-hmd/
Zelf zit ik op het Vodafone netwerk en de vorige kwam dus maar niet binnen, maar deze update rolt op dit moment binnen (heb het gevoel dat de vorige update stil is gelegd vanwege problemen.)
Zelf zit ik op het Vodafone netwerk en de vorige kwam dus maar niet binnen, maar deze update rolt op dit moment binnen (heb het gevoel dat de vorige update stil is gelegd vanwege problemen.)
Ik als Vodafone gebruiker kan melden dat de update er is
Welke heb jij dan als vervanger voor de 950XL?hardware-lover schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:31:
[...]
In dat opzicht zijn er meer Android toestellen een stap voorwaarts t.o.v. een Lumia 950, echter niet op alle vlakken (is mijn bescheiden mening). Deze Nokia 8 kon mij niet voldoende bekoren als totaaloplossing, vergeleken met de Lumia 950XL, mijn zoon is er echter wel heel blij mee. Voor hem was het t.o.v. een Honor 8 een fijne upgrade.
Ik loop nu alsnog met twee toestellen vanwege de camera, ik kan me niet over de gebrekkige foto kwaliteit heenzetten

Beste camera's in telefoon kom je op iPhone x en Galaxy 9 uit denk ik
Verwijderd
en de huawei 20 pro heeft veruit de beste camera die er is.
https://www.dxomark.com/
https://www.dxomark.com/
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2018 10:50 ]
Poe wat een fijn en snel toestel. Echt top! Binnenkort krijg ik mijn accessoires uit China.LuPo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:40:
Morgen krijg ik dit toestel binnen. Ben benieuwd!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Bij mij ook. Net als vorige keer zo'n twee weken nadat anderen hier meldden de update binnen te krijgen.Eentje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:52:
Ik als Vodafone gebruiker kan melden dat de update er is
Als het bij Vodafone consequent twee weken later is vind ik dat niet zo'n probleem, maar het blijft een vreemd verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
is bij mij de eerste keer dat het trager is en heb er met beveiliging updates geen last vanGonadan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:03:
[...]
Bij mij ook. Net als vorige keer zo'n twee weken nadat anderen hier meldden de update binnen te krijgen.
Als het bij Vodafone consequent twee weken later is vind ik dat niet zo'n probleem, maar het blijft een vreemd verhaal.
Sinds de update heb ik het vermoeden dat de batterij veel sneller leeg raakt, zonder dat ik veel doe. Dit viel mij meteen op na het updaten. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Daarnaast heb ik gisteren automatische updates voor de zekerheid even uitgeschakeld (na inschakelen Ontwikkelaarsopties).
Dit naar aanleiding van wat ik gelezen heb op XDA, problemen na de juni beveiligingsupdate: https://forum.xda-developers.com/nokia-8/how-to/nokia-8-updates-t3694351/page66
Daarnaast heb ik gisteren automatische updates voor de zekerheid even uitgeschakeld (na inschakelen Ontwikkelaarsopties).
Dit naar aanleiding van wat ik gelezen heb op XDA, problemen na de juni beveiligingsupdate: https://forum.xda-developers.com/nokia-8/how-to/nokia-8-updates-t3694351/page66
Verwijderd
[quote]Trance-M schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:49:
Sinds de update heb ik het vermoeden dat de batterij veel sneller leeg raakt, zonder dat ik veel doe. Dit viel mij meteen op na het updaten. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Vermoeden? Niks vermoeden... batterij loopt idd veel sneller leeg als voor de 4.88B update
Waar ik normaal na gemiddeld gebruik nog ruim 40% over heb rond deze tijd.... zijn het er nu nog 17%... een erg groot verschil..
Hoop dat het met een toekomstige update wordt rechtgetrokken!
Vermoeden? Niks vermoeden... batterij loopt idd veel sneller leeg als voor de 4.88B update
Waar ik normaal na gemiddeld gebruik nog ruim 40% over heb rond deze tijd.... zijn het er nu nog 17%... een erg groot verschil..
Verwijderd
Ik merk geen enkele traagheid of slechtere batterij performance. Over de nacht is mijn telefoon bijvoorbeeld van 72% naar 69% gegaan incl wekker gebruik en een paar sites lezen.
Hier ook geen batterij die sneller leeg loopt.
Ervaring leert dat dit bijna altijd veroorzaakt wordt door een app die niet geschikt is voor de nieuwe OS versie, of een of andere brakke app die je hebt draaien.
Met 4 uur screentime op een dag loop ik 's ochtends rond 6 uur de deur uit en heb ik 's avonds rond 21.00 uur nog zeker een 35-40% accu over.
Ik doe geen spelletjes, gebruik hem echt voor mail, whatsapp/signal, facebook etc.
Wifi, bluetooth staat aan en voor 4 mailaccounts gewoon push wanneer de boel binnenkomt.
Provider KPN.
Ervaring leert dat dit bijna altijd veroorzaakt wordt door een app die niet geschikt is voor de nieuwe OS versie, of een of andere brakke app die je hebt draaien.
Met 4 uur screentime op een dag loop ik 's ochtends rond 6 uur de deur uit en heb ik 's avonds rond 21.00 uur nog zeker een 35-40% accu over.
Ik doe geen spelletjes, gebruik hem echt voor mail, whatsapp/signal, facebook etc.
Wifi, bluetooth staat aan en voor 4 mailaccounts gewoon push wanneer de boel binnenkomt.
Provider KPN.
GerkeP
Kan iemand me vertellen of de nieuwe camera pro app voor de Nokia 8 RAW support heeft?
Zover ik kan zien heeft de Camera Pro modus geen RAW-support.StatQ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:39:
Kan iemand me vertellen of de nieuwe camera pro app voor de Nokia 8 RAW support heeft?
Dat deed de mijne ook. Heb het toestel helemaal uitgezet en daarna opnieuw opgestart. Probleem met snel leeglopende accu niet meer gezien. heb weer de normale accuperformance die ik ook voor de upgrade van de camera module had.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:02:
[quote]Trance-M schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:49:
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Yep, hier ook. (Simpel)Mich schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:43:
De beveiliging patch van Juni is te downloaden (kpn netwerk)
83,4MB groot
[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 19-06-2018 12:44 ]
Goedendag,
Even een vraagje over de Nokia 8. Ik heb nu een Moto G3 en overweeg een Nokia 8 te kopen. Maar ik lees vooral wisselende berichten over de camera. Dus wil ik de gebruikers vragen naar hun dagelijkse ervaringen.
Hoe zijn de foto's als je plaatjes schiet van bijvoorbeeld je kinderen tijdens het sporten of om op het werk iets vast te leggen? Of op vakantie?
Ik ga geen grote vergrotingen van telefoon foto's op de muur hangen, als ik dat wil heb ik nog een SLR liggen.
Alvast bedankt!
Even een vraagje over de Nokia 8. Ik heb nu een Moto G3 en overweeg een Nokia 8 te kopen. Maar ik lees vooral wisselende berichten over de camera. Dus wil ik de gebruikers vragen naar hun dagelijkse ervaringen.
Hoe zijn de foto's als je plaatjes schiet van bijvoorbeeld je kinderen tijdens het sporten of om op het werk iets vast te leggen? Of op vakantie?
Ik ga geen grote vergrotingen van telefoon foto's op de muur hangen, als ik dat wil heb ik nog een SLR liggen.
Alvast bedankt!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie