Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:27:
[...]

In de settings vind ik geen optie om de foto's op de SD kaart op te slaan? IS er een andere mogelijkheid om dat te regelen?
Zoals eerder al vermeld is het binnen de app niet mogelijk omdat het een port van een pixelphone is...
Echter.... er zijn een paar slimme mensen bij XDA die een app hebben gemaakt waarmee het wel mogelijk is (en nog meer). Ik heb het zelf niet getest aangezien bij mij alles automatisch naar OneDrive gaat.

https://play.google.com/s...id=com.apptuners.gcamtool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Eentje schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:47:
@CTX ik vond zojuist dit artikel hierin wordt een app besproken inclusief hoe deze ingesteld moet worden hiermee zou het apart instellen van volumes mogelijk moeten zijn. Ik heb het niet getest (ben natuurlijk ook niet aansprakelijk als er iets mis gaat)

https://www.guidingtech.c...ification-volume-android/
Had al diverse apps getest die de 2 volumes zouden kunnen scheiden, deden allemaal niets. De app in jouw link doet wel iets, mijn dank daarvoor. Helaas brengt het niet de oplossing, omdat het minimale volume van de notificaties nog steeds te hard blijft (en gekoppeld aan de volume-knoppen, het belvolume is na installatie van de app wel apart regelbaar via een slider).

Wel een prima suggestie, laat ze maar komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Nog keer Google search gedaan voor je hier worden aantal opties besproken die goed schijnen te werken wellicht dat je er al aantal geprobeerd hebt anders wellicht proberen waard. https://forums.androidcen...-notification-volume.html

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 19:07
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:26:
[...]

Zoals eerder al vermeld is het binnen de app niet mogelijk omdat het een port van een pixelphone is...
Echter.... er zijn een paar slimme mensen bij XDA die een app hebben gemaakt waarmee het wel mogelijk is (en nog meer). Ik heb het zelf niet getest aangezien bij mij alles automatisch naar OneDrive gaat.

https://play.google.com/s...id=com.apptuners.gcamtool
Thanks voor de tip. Is me alleen nog niet duidelijk of je de app af en toe moet draaien om de foto's te verplaatsen, of dat die elke gemaakte foto automatisch omleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ramon 73 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Thanks voor de tip. Is me alleen nog niet duidelijk of je de app af en toe moet draaien om de foto's te verplaatsen, of dat die elke gemaakte foto automatisch omleidt.
De beschrijving in te Play Store vermeld:
GCam Tool automatically moves photos taken with Google Camera to any folder you want, even memory card.
Daar lijkt mij dus niets handmatigs aan. Op wat initiële instellingen na dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Zo, mijn nokia is gelukkig weer terug!

Nu alleen alles weer instellen zoals ik het had... En das wel een uitdaging omdat ik van veel echt niet meer weet hoe ik het ingesteld had staan...

Ook de launcher die ik had (zodat ik bij activeren van scherm eigen achtergrond zag en soort snelkeuze menu, geen idee meer welke app/launcher dit was, als iemand dit herkent... :) )
De niet storen instellingen en prioriteiten, geloof dat ik iets met system ui tuner had gedaan hahA. System ui tuner gevonden, nu ah klooien met de losse instellingen.

Vraagje over terugzetten van de foto albums. Al mn foto's staan nu bij elkaar en niet meer onder verdeeld onder de namen van mijn bewerkingsapps. Ik kan natuurlijk handmatig gaan zoeken tussen alle foto's om ze terug te zetten, maar kan dat ook anders?

Wel mooi, kreeg maandag een update van aces dat er nogniets bekend was, dat het bij nokia altijd wat langer duurde... Ik had alleen op koningsdag een mail van nokia zelf gekregen dat mn telefoon gemaakt en teruggestuurd was.
Krijg ik vanochtend mail, dat mijn telefoon vandaag naar mij toegestuurd werd. 2 uur later werd die bezorgd... Zelfs deze info is onjuist, fail voor aces en zeker een dikke pluim voor Nokia.

@Magure heb 3x nieuwe batterij gekocht (2x teruggestuurd want ze laadden dramatisch traag) en dat hielp helaas niet.

[ Voor 13% gewijzigd door michellep77 op 02-05-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:44
Je bent de telefoon dus 2 weken kwijt geweest.
Goed om te weten. Die van mij moet ook terug. De telefoonspeaker is de laatste tijd flink aan het kraken.

In de tussentijd nog een manier vinden om de nano-simkaart in het micro-sim slot van een Lumia 820 te vrotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
wappiewappie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:34:
Je bent de telefoon dus 2 weken kwijt geweest.
Goed om te weten. Die van mij moet ook terug. De telefoonspeaker is de laatste tijd flink aan het kraken.

In de tussentijd nog een manier vinden om de nano-simkaart in het micro-sim slot van een Lumia 820 te vrotten.
Normaal gesproken een week. Het duurde nu extra lang doordat op vrijdag aces aangaf dat het geen garantie was, op maandag naar Nokia. Nokia heeft op vrijdag/zaterdag telefoon alweer teruggestuurd naar aces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Hoe zet ik het toestel makkelijk op "stil"? Ik vind in de instellingenbalk alleen de button "Niet Storen"
Volume omlaag drukken tot hij op stil gaat is een mogelijkheid, maar is niet het handigste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik heb in september toen bij verschillende apps het niveau van prioriteit aan kunnen geven, 1 tm 5. Ik kan dat alleen niet meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ramon 73 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:36:
Hoe zet ik het toestel makkelijk op "stil"? Ik vind in de instellingenbalk alleen de button "Niet Storen"
Volume omlaag drukken tot hij op stil gaat is een mogelijkheid, maar is niet het handigste...
Bij niet storen is in principe stil natuurlijk.(zo stil dat trillen ook niet gebeurd zelfs ) Je kunt hierbij kiezen of je wel of geen alarmen wilt horen of dat je oproepen van bepaalde mensen wel wilt laten doorkomen. Stil zoals bijvoorbeeld op Samsung/htc toestellen was hun eigen toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet storen instellen. Kan je alles mee regelen. Werkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eentje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:33:
[...]

Bij niet storen is in principe stil natuurlijk.(zo stil dat trillen ook niet gebeurd zelfs ) Je kunt hierbij kiezen of je wel of geen alarmen wilt horen of dat je oproepen van bepaalde mensen wel wilt laten doorkomen. Stil zoals bijvoorbeeld op Samsung/htc toestellen was hun eigen toevoeging
Onder instellingen van:
->geluid
->voorkeuren niet storen kun je zeer uitgebreide regels aanmaken. Je kunt loei veel instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ik mis alleen dat je per app het niveau van prioriteit in kan stellen. Tenminste ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Volumeknop (hoog of laag, maakt niet uit) één keer kort indrukken en daarna links op het icoontje drukken naast de indicatiebalk. Dan gaat ie in één keer op trillen. Nog een keer dezelfde routine en hij gaat weer naar de vorige instelling terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Hoe kun je de bestandenoverzichten van de Nokia 8, van de telefoon en de Microsd ook zichtbaar maken op de Windows 10-laptop via Bluetooth? Ik wil de fotobestanden graag in één keer via Bluetooth kunnen verplaatsen

[ Voor 21% gewijzigd door PaoloK op 05-05-2018 11:23 . Reden: verheldering ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
PaoloK schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:07:
Hoe kun je de bestandenoverzichten van de Nokia 8, van de telefoon en de Microsd ook zichtbaar maken op de Windows 10-laptop via Bluetooth? Ik wil de fotobestanden graag in één keer via Bluetooth kunnen verplaatsen
Helaas heb ik geen antwoord op de vraag zelf, maar wel een suggestie:
Ik gebruik zelf Solid Explorer met de FTP plugin icm WinSCP op mijn Windows 10 notebook. Dit werkt vele malen sneller dan via bluetooth. Bluetooth gebruik ik zelf alleen nog voor mijn Asus Zenwatch 3 (smartwatch), voor muziekoverdracht naar mijn waterdichte bluetooth speaker in de douche en voor muziekoverdracht en telefoongesprekken op mijn bluetooth headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:07:
Kan niet. En het gaat ook traag als het wel zou kunnen. Gewoon met kabel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Laatst online: 13-07 16:55
Hoe leg ik mijn NOKIA 8 uit dat hij de foto's en video's automatisch moet wegschrijven naar mijn nieuwe microSD kaart in mijn NOKIA 8 ? Op de kaart ineens een heleboel lege mappen van app's die op mijn Nokia staan. Ergens in TotalCommander las ik dat de kaart schrijf-beveilgd is, dat zal dan wel niert hard opschieten zo. Als de card via de adapter in mijn macbook is hij inderdaad schrijf beveiligd en die eigenschap kan ik niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
wmuller schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:19:
Hoe leg ik mijn NOKIA 8 uit dat hij de foto's en video's automatisch moet wegschrijven naar mijn nieuwe microSD kaart in mijn NOKIA 8 ? Op de kaart ineens een heleboel lege mappen van app's die op mijn Nokia staan. Ergens in TotalCommander las ik dat de kaart schrijf-beveilgd is, dat zal dan wel niert hard opschieten zo. Als de card via de adapter in mijn macbook is hij inderdaad schrijf beveiligd en die eigenschap kan ik niet wijzigen.
Als je hem in een Macbook stopt met zo'n SD-kaart adapter moet daar van het schuifje op de correcte stand staan. Staat dat zo of kun je de micro-SD kaart rechtstreeks in je Macbook doen dan betekent het dat je micro-SD kaart defect is (ze schieten dan in readonly mode om verdere schade te voorkomen en je de kans te bieden nog gegevens veilig te stellen) en dat je een andere micro-SD kaart moet gebruiken. Heb het zelf een paar keer meegemaakt met Transcend en Sandisk micro-SD kaartjes in Raspberry Pi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Joen schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:32:
[...]

Als je hem in een Macbook stopt met zo'n SD-kaart adapter moet daar van het schuifje op de correcte stand staan. Staat dat zo of kun je de micro-SD kaart rechtstreeks in je Macbook doen dan betekent het dat je micro-SD kaart defect is (ze schieten dan in readonly mode om verdere schade te voorkomen en je de kans te bieden nog gegevens veilig te stellen) en dat je een andere micro-SD kaart moet gebruiken. Heb het zelf een paar keer meegemaakt met Transcend en Sandisk micro-SD kaartjes in Raspberry Pi's.
OK, het schuifje op de adapter staat op 'unlocked' en is door mij niet veranderd. Het microSD kaartje is van Samsung EVO PLUS, 32 GB en is vanmiddag gekocht bij de lokale KPN winkel. Kan toch niet zo snel defect zijn? Nadat ik hem inde Nokia had gedaan werden er door het OS zelf mappen op geplaatst, zie afbeelding.

Nieuwe MicrosSD c]van Samsung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen de camera app al in je systeemsetting gekeken? Daar kan aangeven of het in interne geheugen moet, of in geheugenkaart.... Tenzij je een gcam app gebruikt, daar kan het niet in en moet je een andere app gebruiken (zie een eerdere post van mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmuller
Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:21:
Binnen de camera app al in je systeemsetting gekeken? Daar kan aangeven of het in interne geheugen moet, of in geheugenkaart.... Tenzij je een gcam app gebruikt, daar kan het niet in en moet je een andere app gebruiken (zie een eerdere post van mij)
Zeer bedankt, daar zit inderdaad een knopje die je op SD kan zetten. Het werkt ook nog, prima, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
wmuller schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:10:
[...]

Zeer bedankt, daar zit inderdaad een knopje die je op SD kan zetten. Het werkt ook nog, prima, bedankt.
En voor je Macbook: kan het zijn dat je je micro-SD kaart nog op een specifieke manier moet mounten om hem read-write te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Joen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:11:
[...]

En voor je Macbook: kan het zijn dat je je micro-SD kaart nog op een specifieke manier moet mounten om hem read-write te maken?
Dank voor dit advies maar .... wat bedoel daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
wmuller schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Dank voor dit advies maar .... wat bedoel daar mee?
Ik ben geen doorgewinterde OS X gebruiker (heb er in totaal slechts zo'n 7 maanden werkervaring mee en gebruik het thuis niet), maar ik meen mij te herinneren dat OS X enigszins gebaseerd is op Linux. in Linux moet je elke gegevensdrager koppelen (mounten) aan het besturingssysteem. Bij dit mounten kun je diverse opties meegeven waar onder of je wel of niet kunt schrijven naar die gegevensdrager.
Details hoe je dat moet gebruiken weet ik ook niet uit het hoofd, maar er is vast genoeg over te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Dank je, ik ga het opzoeken op een Apple-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
wmuller schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:11:
Dank je, ik ga het opzoeken op een Apple-site.
Ik heb nog even voor gezocht:
https://discussions.apple.com/thread/2166984
https://apple.stackexchan...-slot-is-always-read-only

Tot dusver wijzen de meeste antwoorden die ik tegen kom naar een vrij simpele oplossing: het kaartje zit niet helemaal goed in de kaartlezer of de readonly-schuif van een SD-kaart adapter staat net niet goed op de juiste positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Joen schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:13:
[...]

Ik heb nog even voor gezocht:
https://discussions.apple.com/thread/2166984
https://apple.stackexchan...-slot-is-always-read-only

Tot dusver wijzen de meeste antwoorden die ik tegen kom naar een vrij simpele oplossing: het kaartje zit niet helemaal goed in de kaartlezer of de readonly-schuif van een SD-kaart adapter staat net niet goed op de juiste positie.
Dank voor de links, ik heb ze met interesse doorgenomen.
Ik kan het minikaartje maar op 1 manier in de adapter duwen. Iets scheef naar link of rechts er in duwen kan niet. Geen fractie van een mm speling. EHBO van Schijfhulpprogramma geeft:
- Repairing file system.
- Volume was successfully unmounted.
- Performing fsck_msdos -y /dev/rdisk2s1
- ** /dev/rdisk2s1 (NO WRITE)
- ** Phase 1 - Preparing FAT
- ** Phase 2 - Checking Directories
- ** Phase 3 - Checking for Orphan Clusters
- 378 files, 30140640 KiB free (941895 clusters)
- File system check exit code is 0.
- Restoring the original state found as mounted.
- Bewerking geslaagd.

Maar blijft in de 'alleen lezen' modus staan. In de Nokia 8 laat hij wel schrijven toe.
Adapter in card-reader A: zelfde resultaat als in sleuf op macbook. alleen lezen
Adapter in card-reader B: kan hij wel lezen en slaat ook wijzigen in een Word.docx op.

Weard, volgende keer toch maar weer iPhone? Dit gedoe kost veel tijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TupYnK7eSXFgFcYCSOYVh4Ep/thumb.png

.

[ Voor 11% gewijzigd door wmuller op 10-05-2018 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

@wmuller even voor mijn beeldvorming je hebt twee card readers in je macbook? in de ene heb je alleen read en in de andere volledige rechten? dan zou ik denken een van de readers is stuk.

of heb je twee verschillende adapters voor de micro ssd getest en doet die het op de ene wel en de andere niet? als je twee readers in je mac hebt weet je zeker dat je niet perongeluk de protection switch hebt omgezet in de adapter zoals hier te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Eentje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:20:
@wmuller even voor mijn beeldvorming je hebt twee card readers in je macbook? in de ene heb je alleen read en in de andere volledige rechten? dan zou ik denken een van de readers is stuk.

of heb je twee verschillende adapters voor de micro ssd getest en doet die het op de ene wel en de andere niet? als je twee readers in je mac hebt weet je zeker dat je niet perongeluk de protection switch hebt omgezet in de adapter zoals hier te zien
@Eentje, sorry ik ben misschien niet duidelijk geweest. In mijn macbook heb ik 1 cardreader, de micro SD kan daar alleen gelezen worden. Dan heb ik nog twee losse cardreaders, A en B. In de ene kan je wel op de microSD schrijven, linker afbeelding, in de andere kan je niet op de card schrijven, net zoals met de adapter met microSD in de macbook, rechter afbeelding. Als de microSD in de Nokia8 zit kan er ook op geschreven worden, daar was hij ook voor gekocht. Dus eigenlijk niets aan de hand, het is alleen weard dat hij niet in alle cardreaders hetzelfde functioneert. Die willekeur is natuurlijk niet zoals het behoort te zijn en dat stoort mij toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of had de update van mei er al moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:45:
Ligt het aan mij of had de update van mei er al moeten zijn?
Meestal een week of twee na Google.

Hier kun je meer informatie vinden:

https://www.nokia.com/en_int/phones/security-updates

[ Voor 21% gewijzigd door IkWilbert op 10-05-2018 10:50 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Wmuller als je de Nokia rechtstreeks aansluit op de telefoon met de SD kaart erin kun je hem dan wel lezen/schrijven. Is zowieso makkelijker dan eruit halen en in card Reader doen. Heb zelf geen verstand van mac os. Maar daar is hier op Tweakers vast forum voor en hebben ze er meer verstand van dan hier. Het is/lijkt namelijk meer een Mac probleem dan een Nokia probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:17
Iemand hier al enig idee of Android P straks ook naar de 8 komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Frappuccino schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:51:
Iemand hier al enig idee of Android P straks ook naar de 8 komt?
Ik hoop het wel. Een aantal quotes en hun bronnen:
Waar andere fabrikanten nog geen uitspraken doen over hun Android Oreo-updates, gaat Nokia al een stapje verder. Het bedrijf garandeert Android P voor al zijn smartphones.
Bron: https://www.androidplanet...id-p-update-gegarandeerd/
Of Nokia-toestellen gelanceerd in 2017 ook toegang krijgen tot Android P, is momenteel onduidelijk. Gebruikers van de Nokia 8 kunnen hier naar verwachting in ieder geval wel op rekenen.
Bron: https://www.gsminfo.nl/bl...t-naar-nokia-5-en-nokia-6
HMD Global ... said earlier this year that it'll deliver the Oreo update to its entire portfolio of devices: the Nokia 3, Nokia 5, Nokia 6, and the Nokia 8. HMD is now going one step further and stating that it will deliver the Android P update — once it becomes available next year — to its entire lineup.
Bron: https://www.androidcentra...rent-nokia-android-phones
Uiteraard zal dan ook de nieuwe Nokia 8 worden voorzien van Android P.
Bron: https://androidworld.nl/nieuws/nokia-update-android-p/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Eentje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:34:
Wmuller als je de Nokia rechtstreeks aansluit op de telefoon met de SD kaart erin kun je hem dan wel lezen/schrijven. Is zowieso makkelijker dan eruit halen en in card Reader doen. Heb zelf geen verstand van mac os. Maar daar is hier op Tweakers vast forum voor en hebben ze er meer verstand van dan hier. Het is/lijkt namelijk meer een Mac probleem dan een Nokia probleem.
In tegenstelling tot op Windows kan dat op de Mac niet rechtreeks zonder hulpmiddelen, maar je hebt er wel een handig hulpprogramma van Android voor: https://www.android.com/filetransfer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik kan bijna niet voorstellen dat deze vraag niet al is gesteld, maar ik vind hem met de zoekfunctie niet... Als ik de nokia aan de oplader hang dan hoor ik tijdens het laden continue een geluid. Hoe zet ik dat uit?!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al rode lijntjes onder misgespelde woorden aan de gang gekregen? Met mijn dikke vingers zou dat erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
DeFeCt schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:11:
Ik kan bijna niet voorstellen dat deze vraag niet al is gesteld, maar ik vind hem met de zoekfunctie niet... Als ik de nokia aan de oplader hang dan hoor ik tijdens het laden continue een geluid. Hoe zet ik dat uit?!
Niet.
De enige manier is telkens het het volume van systeemgeluid op 0 zetten. En als je dat niet permanent wilt doen ivm het missen van andere meldingsgeluid dan moet dat telkens ook weer van 0 af nadat je de lader hebt aangesloten.
Ik ben inmiddels wel gewend aan het geluid en erger mij er al niet meer zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Oh ging het om dat pingeltje bij het aan de lader hangen. Ik las het als een continue geluid als ie aan de lader hangt.

Voor het eerste denk ik dan waar maak je je druk om 8)7, dat doet het gros van de smartphones.
In geval van het tweede lijkt het mij een defect dus aanbieden ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Eentje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:34:
@Eentje: Ja, dat gaat prima met Android File Transfer. Is inderdaad raar gepruts met die mini kaartjes en oude dikke vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
Joen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:19:
[...]

In tegenstelling tot op Windows kan dat op de Mac niet rechtreeks zonder hulpmiddelen, maar je hebt er wel een handig hulpprogramma van Android voor: https://www.android.com/filetransfer/
@Joen: dank, klopt, daarmee krijg je letterlijk goed zicht op al je files op je toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Frappuccino schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:10:

Voor het eerste denk ik dan waar maak je je druk om 8)7, dat doet het gros van de smartphones.
Enlighten me, ik heb er al heel wat gehad maar dit is de eerste. Erg benieuwd welke toestellen dit nog meer doen. Vind het redelijk absurd dat een toestel een geluid blijft maken tijdens een langdurig proces.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
DeFeCt schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:05:
[...]

Enlighten me, ik heb er al heel wat gehad maar dit is de eerste. Erg benieuwd welke toestellen dit nog meer doen. Vind het redelijk absurd dat een toestel een geluid blijft maken tijdens een langdurig proces.
Wacht even, ik denk dat we een beetje je probleem niet begrijpen. Heb je last van:

- Het eenmalige pingeltje als je de oplaadkabel in je telefoon steekt? (die op te lossen is door je telefoon op stil te zetten)

of

- Continu geluid tijdens het opladen?

Als het het laatste is, heb je dan last van een hoog piepend geluid of geluiden?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Joarie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Wacht even, ik denk dat we een beetje je probleem niet begrijpen. Heb je last van:

- Het eenmalige pingeltje als je de oplaadkabel in je telefoon steekt? (die op te lossen is door je telefoon op stil te zetten)

of
Het is geen eenmalig pingeltje, het eenmalige pingeltje blijft zichzelf herhalen om de zoveel seconden..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
Uhm dat klinkt eerder als een laderprobleem of een electriciteits-probleem. Heb je het probleem al kunnen reproduceren met andere laders en op andere stopcontacten (ook buiten je huis?)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Of een bakje stof in je connector ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
DeFeCt schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:05:
[...]

Zo'n enkel pingeltje had ik bij al mijn (smart)phones, Nokia, Samsung, Sony, iPhone. Allemaal produceren ze bij het inpluggen van de lader een kort geluid.

Zie de berichten hierboven en ook optie 2 van mijn post waar je op reageert.
Probeer eens een andere kabel/lader om te zien of het dan nog blijft pingelen, of stof de connector van je phone even uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
DeFeCt schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Het is geen eenmalig pingeltje, het eenmalige pingeltje blijft zichzelf herhalen om de zoveel seconden..
Maak je lader ingang schoon met een pincetje. Komt vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb een soortgelijks. Het geluid wat bij inpluggen gemaakt wordt, wordt willekeurig geproduceerd.

Dan hoor ik dat geluid, kijk op de telefoon, niets (aan notificatie).

Gisteravond twee keer, vanochtend twee keer, en net weer. Ook wanneer de telefoon niet is ingeplugd (dus niet connector-gerelateerd).

Het is het algemene meldingsgeluid. Mogelijk is het toch een soort van verborgen notificatie oid+

Update:
Ik heb inmiddels een vermoeden waar de melding vandaan komt: een onderbroken internetverbinding.

[ Voor 37% gewijzigd door Pred op 14-05-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Wat zijn de ervaringen met de (spat)waterdichtheid van de Nokia 8? Ik neem het toestel mee op fietstochten. mountainbike is geen probleem, daar zit hij in de beschutte Camelbak. Maar op de racefiets is het anders, daar gaat hij gewoon in de achterzak mee. Ik doe er dan een ziplock zakje omheen en dan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat. Bij mij LG G5 deed ik dat ook altijd zo, geen probleem totdat ik het 1x achterwege liet => allerlei vreemde kuren. Maar ik vraag me af of het bij de Nokia 8 wel nodig is om nog eens extra te verpakken.Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:17:
Wat zijn de ervaringen met de (spat)waterdichtheid van de Nokia 8? Ik neem het toestel mee op fietstochten. mountainbike is geen probleem, daar zit hij in de beschutte Camelbak. Maar op de racefiets is het anders, daar gaat hij gewoon in de achterzak mee. Ik doe er dan een ziplock zakje omheen en dan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat. Bij mij LG G5 deed ik dat ook altijd zo, geen probleem totdat ik het 1x achterwege liet => allerlei vreemde kuren. Maar ik vraag me af of het bij de Nokia 8 wel nodig is om nog eens extra te verpakken.Wie weet meer?
Ziplock zakje lijkt me een erg goed idee. Je rug wordt goed nat als je beetje doorfietst en fietstochtjes duren meestal toch wel 2 uur +. Lijkt me niet zo fijn voor je telefoon als die een paar uur in een vochtig vakje op je rug zit. Ziplockje er omheen en zou prima moeten gaan, doe ik zelf ook altijd. Ook voor het geval je in een giga regenbui komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik ben een I kwijt zag ik vandaag, kan hem ook niet meer vinden. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:03:
Ik ben een I kwijt zag ik vandaag, kan hem ook niet meer vinden. :'(
Je bent een wat kwijt?? Letter in toetsenbord? Gboard opnieuw installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

De Mei update is beschikbaar, 77,6MB.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Camera update shortly...

Juho Sarvikas op Twitter

Bron: twitter.com / meer info op community.phones.nokia.com

[ Voor 17% gewijzigd door Krizzii op 16-05-2018 16:30 . Reden: meer info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-08 07:17
Wow, dat klinkt wel echt goed. Dat het lang duurt betekend dat ze het in ieder geval serieus oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 22:05
Had de hoop al een beetje opgegeven. Blij met dit nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst moet die nokia8 sirocco even uitkomen, daar zit het al op, daarna komt de standaard 8 aan de beurt..... Want anders koopt er niemand die sirocco hè.... Dusduurtnogweleenweekjeof3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

*O*
Ik had de hoop al bijna opgegeven. Ik gebruik nu tot volle tevredenheid Open Camera maar er gaat natuurlijk niets boven een camera app van de fabrikant die het maximale uit de hardware kan halen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Soms lukt het bij mij niet om naar links vegen om bij de Google app te komen.
Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
jacques1971 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:21:
Komt dit vaker voor?
Bij mij nog nooit opgemerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:35:
Ik krijg icon notificaties niet aan wat nieuw is in Oreo. Onhandig voor Twitter. Meer mensen dit probleem?
Beetje late reactie, maar ik had dit probleem ook.
Zopas opgelost op volgende manier:

instellingen > Apps en meldingen > Geavanceerd > Speciale app-toegang > Toegang tot meldingen > Launcher 3 aanvinken
(door in je instellingen zoeken op "toegang" en dan "toegang tot meldingen" kiezen, kom je sneller tot de juiste instellingen-pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
jacques1971 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:21:
Komt dit vaker voor?
Je bedoelt de veegbeweging van links naar rechts om bij het meest linkse homescreen terecht te komen?
Bij mij werkte dat wel, maar bleef het scherm op een zoekbalk na helemaal blanco. Aangezien ik het toch redelijk weinig gebruikte en continu doorscrollen tussen de homescreens ook wel prettig begon te vinden heb ik de Google cards maar uitgeschakeld. Als ik er nog bij wil kunnen komen kan dat nog door de home-toets lang ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Joen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Je bedoelt de veegbeweging van links naar rechts om bij het meest linkse homescreen terecht te komen?
Bij mij werkte dat wel, maar bleef het scherm op een zoekbalk na helemaal blanco. Aangezien ik het toch redelijk weinig gebruikte en continu doorscrollen tussen de homescreens ook wel prettig begon te vinden heb ik de Google cards maar uitgeschakeld. Als ik er nog bij wil kunnen komen kan dat nog door de home-toets lang ingedrukt te houden.
Ja klopt idd, als je naar links veegt.(links van het "home" screen).
Ik heb het gevoel dat het niet aan de Google App ligt, maar aan de door Nokia gebruikte laucher.

[ Voor 23% gewijzigd door jacques1971 op 17-05-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier geen enkel probleem (nu draai ik wel de Google Beta ( https://support.google.com/websearch/answer/6307673?hl=en ) , maar het werkt hier gewoon prima.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Ik heb mijn Nokia 8 slechte 3 weken en mijn batterij heeft al kuren.

Mijn top 3 verbruikers zijn

1) YouTube 47m gebruik 39% batterij
2) Instagram 16m gebruikt 12% batterij
3) Google play books 18m gebruikt 8% batterij

Dit is toch niet normaal of heb ik het nu verkeerd? Nog mensen die dit gehad/gemerkt hebben.

Edit: ik zie nu net dat 68% van mijn batterij naar system is gegaan. Dus niet naar apps. Dat lijkt me al helemaal niet ok.

Met zo een batterij statistiek app ook al mijn capaciteit nagekeken en die is nog het maximaal, wat je zou verwachten na 3 weken gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door Twilkie op 17-05-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
jacques1971 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Ja klopt idd, als je naar links veegt.(links van het "home" screen).
Ik heb het gevoel dat het niet aan de Google App ligt, maar aan de door Nokia gebruikte launcher.
Daarom gebruik ik al heel lang Nova Launcher. Die heeft dergelijke features al heel lang. Gestures, unread message balloon, eindeloos roteren home screen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ramon 73 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Daarom gebruik ik al heel lang Nova Launcher. Die heeft dergelijke features al heel lang. Gestures, unread message balloon, eindeloos roteren home screen etc
Het ging hier om het Google Now scherm helemaal links van de Launcher3 van Google. Niet om de andere functies van een launcher. Ik vind de Launcher3 van Google verder prima en vond de ontdekking van het eindeloos door roteren van de homescreens bij het uitschakelen van het Google Now homescreen een prettige bijkomstigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Twilkie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:47:
Ik heb mijn Nokia 8 slechte 3 weken en mijn batterij heeft al kuren.

Mijn top 3 verbruikers zijn

1) YouTube 47m gebruik 39% batterij
2) Instagram 16m gebruikt 12% batterij
3) Google play books 18m gebruikt 8% batterij

Dit is toch niet normaal of heb ik het nu verkeerd? Nog mensen die dit gehad/gemerkt hebben.

Edit: ik zie nu net dat 68% van mijn batterij naar system is gegaan. Dus niet naar apps. Dat lijkt me al helemaal niet ok.

Met zo een batterij statistiek app ook al mijn capaciteit nagekeken en die is nog het maximaal, wat je zou verwachten na 3 weken gebruik.
Probeer eens een Factory reset. Om apps uit te sluiten
Als probleem dan blijft terug sturen kan zijn dat je pech hebt en toestel met defecte batterij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
De telefoon begint ook te waarschuwen als hij te heet wordt in de zon, dat wist ik niet.
Ik was in het zwembad en denk: wat krijg ik toch veel berichten, misschien iets erg gebeurd?
Scherm rood met waarschuwing: HOT en de telefoon was inderdaad echt heet geworden.
Later (in de schaduw) een melding in het blauw: AFGEKOELD.
Leuk dat dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45
Gisteravond de 8 binnen gekregen, kom vanaf een iPhone 6.
Schitterend toestel, ik heb de indruk dat het allemaal een stuk sneller gaat dan de iPhone.
Android heerlijk, geen bloatware en je bent vrij om een alternatieve app te installeren.

Wel een enorme gladde achterkant, dus een hoesje is noodzakelijk voor mij.

Loop wel tegen 2 problemen aan, Bluetooth geen verbinding van mijn JBL in-ears Bluetooth, Wordt geen enkele Bluetooth apparaat gevonden, behalve een LG TV (bij de buren?)
Tevens was ik gewend Spotify af te spelen via Wifi en geluid af te spelen op mijn Dennon AV 2113.(Denon zit bedraad in mijn netwerk.)

Moet nog even verder zoeken,maar wel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

surfing john schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:02:
Gisteravond de 8 binnen gekregen, kom vanaf een iPhone 6.
Schitterend toestel, ik heb de indruk dat het allemaal een stuk sneller gaat dan de iPhone.
Android heerlijk, geen bloatware en je bent vrij om een alternatieve app te installeren.

Loop wel tegen 2 problemen aan, Bluetooth geen verbinding van mijn JBL in-ears Bluetooth, Wordt geen enkele Bluetooth apparaat gevonden, behalve een LG TV (bij de buren?)
Tevens was ik gewend Spotify af te spelen via Wifi en geluid af te spelen op mijn Dennon AV 2113.(Denon zit bedraad in mijn netwerk.)

Dat zou allemaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Silvercrest Bluetooth ontvanger/zender is uiteindelijk gevonden ( apparaat tijden niet meer gebruikt) dus vreemd dat dit dan wel werkt.
Echter op de Spotify app, blijft het doodstil, krijg geen enkel apparaat te zien.
We gaan e.e.a. in de auto testen. Vrij nieuwe auto met Android.
Android auto werkt perfect, Spotify werkt dan weer wel als de Nokia bedraad is aangesloten, met alleen Bluetooth noppes.
Denk dat Spotify de schuldige is, niet compitable met de nieuwste Android versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38

Loop wel tegen 2 problemen aan, Bluetooth geen verbinding van mijn JBL in-ears Bluetooth
Hoesje/softcase 'Azuri' van bol.com is een aanrader. Goede pasvorm, maakt het toestel niet enorm veel dikker en een soort 'sandstone' effect.

Met bluetooth iets vergelijkbaars meegemaakt, maar dat bleek uiteindelijk te liggen aan de unieke koppeling van mijn horloge aan mijn vorige telefoon. Horloge reset gegeven en toen direct kunnen koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ik heb

BYHeYang voor Nokia 8 Telefoon Case 5.3 inch Koolstofvezel Zachte TPU Siliconen Geborsteld antiklopmiddelen Achterkant voor Nokia 8 Capa Coque
http://s.aliexpress.com/I36Z3IjE?fromSns
Deze werkt perfect niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Thanx voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
@surfing john
Is het niet gewoon een bluetooth setting?
Daar kun je doorgaans toch instellen of de link gebruikt mag worden voor mobiel, media etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Frappuccino op 19-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
(...)

Als je in de weergave van een nummer met albumhoes zit dan staat daar helemaal onderaan "Beschikbare apparaten". Als je dan daar op tikt: staat je Dennon AV 2113 niet in dat lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Mijn batterij probleem verder onderzocht.
Kan iemand de volgende test voor mij doen.

Installeer en start AccuBattery.
Je krijgt bovenaan links je batterij percentage staan. Als je de notification tray naar beneden trekt zie je het huidig verbruik.

Start YouTube en wacht even check dan hoeveel je verbruik is in de notification van AccuBattery.
Bij mij is dat meer dan 1000 mAh.

Tweede test, installeer cpu-z
Start op. Welke snelheid hebben je 8 cores?
Bij mij zijn de laatste 4 constant 2,3ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Joen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:36:
[...]

Als je in de weergave van een nummer met albumhoes zit dan staat daar helemaal onderaan "Beschikbare apparaten". Als je dan daar op tikt: staat je Dennon AV 2113 niet in dat lijstje?
Nee ik krijg 3 mededelingen:

Verbinden met een apparaat
Luisteren op je computer
Luisteren op je TV
Verbinden met een Wi-Fi-luidspreker

Spotify al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Op mijn vorige telefoon (iPhone 6) kreeg ik inderdaad de Denon te zien en te kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door surfing john op 19-05-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Andere probleem over de Bluetooth is dat die wel werkt in de auto en de al genoemde Silvercrest.

De JBLE25BT wordt niet gevonden, deze ook getest op een ander mobiel apparaat en daar doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Frappuccino schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:04:
@surfing john
Is het niet gewoon een bluetooth setting?
Daar kun je doorgaans toch instellen of de link gebruikt mag worden voor mobiel, media etc...
Zou niet weten welke setting dat moet zijn?

de 2 andere apparaten worden wel vrij snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Twilkie schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:22:
Mijn batterij probleem verder onderzocht.
Kan iemand de volgende test voor mij doen.

Installeer en start AccuBattery.
Je krijgt bovenaan links je batterij percentage staan. Als je de notification tray naar beneden trekt zie je het huidig verbruik.

Start YouTube en wacht even check dan hoeveel je verbruik is in de notification van AccuBattery.
Bij mij is dat meer dan 1000 mAh.

Tweede test, installeer cpu-z
Start op. Welke snelheid hebben je 8 cores?
Bij mij zijn de laatste 4 constant 2,3ghz.
Bij mij geen bijzonderheden als ik je stappenplan volg.
Klik op een afbeelding voor de vergroting.

Nokia 8 issue reproductie: stroomverbruik Youtube idle
Stroomverbruik met Youtube idle

Nokia 8 issue reproductie: gebruikte Youtube filmpje
Het Youtube filmpje dat ik even bekeken heb.

Nokia 8 issue reproductie: stroomverbruik Youtube actief
Stroomverbruik wanneer het Youtube filmpje actief is.

Nokia 8 issue reproductie: CPU snelheden direct na overschakelen van Youtube naar CPU-Z
CPU snelheden direct na overschakelen van Youtube naar CPU-Z

Nokia 8 issue reproductie: CPU snelheden 1 tot 2 seconden na overschakelen van Youtube naar CPU-Z
CPU snelheden 1 tot 2 seconden na overschakelen van Youtube naar CPU-Z. Op deze snelheden gaat hij vrij vlot na het overschakelen zitten. CPU 0 t/m 3 blijven een hele tijd op 1900 Mhz en CPU 4 t/m 7 blijven een hele tijd op 806 Mhz.

surfing john schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:32:
[...]

Nee ik krijg 3 mededelingen:

Verbinden met een apparaat
Luisteren op je computer
Luisteren op je TV
Verbinden met een Wi-Fi-luidspreker

Spotify al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Op mijn vorige telefoon (iPhone 6) kreeg ik inderdaad de Denon te zien en te kiezen.
Hmmm... Wel vreemd. Bij mij werkt het gewoon.
Nog een paar dingetjes die je kunt proberen die ik in zo'n situatie zou proberen. Ze zijn obvious, maar misschien dat je er eentje vergeten was.
  • Zit je op een netwerk die je Denon niet kan bereiken?
  • Naar ander WiFi netwerk schakelen en weer terug naar het juist netwerk (indien mogelijk).
  • WiFi op je Nokia 8 uit en aan zetten.
  • WiFi op je toegangspunt (accesspoint / router) uit en aan zetten.
  • Hele toegangspunt uit en aan zetten.
  • Je Denon van het stroom af en een paar minuten later weer op het stroom zetten.
  • Denon instellingen controleren.
Overigens kun je je bericht bewerken met de bewerk-link rechtsboven bij je berichten en is het dus niet nodig om 3 berichten van je zelf onder elkaar te plaatsen.

Edit:
surfing john schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:38:
[...]

Zou niet weten welke setting dat moet zijn?

de 2 andere apparaten worden wel vrij snel gevonden.
Zit je niet naar de lijst met al gekoppelde apparaten te kijken? Onderaan zie je een koppeling met de naam "Nieuw apparaat koppelen" staan. Pas daar word naar nieuwe apparaten gezocht. Voorheen werd er altijd automatisch gezocht naar nieuwe apparaten onder de lijst met al gekoppelde apparaten.

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 19-05-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Joen super bedankt hiervoor.
Blijkbaar blijven 4 kernen bij jou altijd sneller draaien. Dus ben nog niet zeker wat de oorzaak is. Maar mijn verbruik tijdens YouTube ligt hoger dan het dubbel van het jouwe. Gsm is pas enkele weken oud dus deze gaat retour.
Zoals eerder alsl gezegd, factory reset en safe mode reeds getest zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Joen schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:07:
  • Zit je op een netwerk die je Denon niet kan bereiken?
Deze zou ik zeker even bekijken.
Eventueel zit je Denon op het 2.4Ghz netwerk en je Nokia op het 5Ghz (of omgekeerd natuurlijk)
Zelf vind mijn Nokia ook niet altijd direct mijn Denon versterker, en als ik mijn Nokia dan eens van frequentie wissel gaat dat direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kontroll schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Deze zou ik zeker even bekijken.
Eventueel zit je Denon op het 2.4Ghz netwerk en je Nokia op het 5Ghz (of omgekeerd natuurlijk)
Zelf vind mijn Nokia ook niet altijd direct mijn Denon versterker, en als ik mijn Nokia dan eens van frequentie wissel gaat dat direct.
Als dit je probleem is dan moet je echt je netwerk herinrichten. Mijn denon is bekabeld en vast ip nummer. Nooit gezeik mee, instand werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[..]
[..]
Gokje, dat deed je via AirPlay. Mijn Pioneer Receiver ondersteunt ook alleen Airplay via WiFi (en dat is Apple Only AFAIK)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Goed gegokt, ik was gisteravond al een paar uur bezig geweest, vanochtend las ik je bericht. Ipad en mijn vorige telefoon iPhone spelen natuurlijk af via AirPlay 🤨 Grrrrrr.
Goede tip👍 Dus spotify maar afspelen via de externe Bluetooth adapter die aangesloten is op de Denon.
Blijft alleen nog zoeken hoe ik mijn JBL oordopjes via “ nieuw apparaat koppelen” kan toevoegen, dat lukt voor geen centimeter.
Bluetooth speaker ook aangesloten, geen probleem, dacht nog een keer JBL proberen en Viola opeens zijn ze er :)
Aanvulling:
Nog een keer zitten zoeken wat nu het probleem veroorzaakte.
Een simpele oplossing voor wat een groot probleem leek te zijn.
Mijn iPad lag vlakbij met nog een ingeschakelde Bluetooth en dat werkt dus niet, Bluetooth uitgeschakeld op de iPad en dan is het simpel om op de Nokia de JBL's toe te voegen.

[ Voor 33% gewijzigd door surfing john op 22-05-2018 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Goed gevonden! Ook een interessant gegeven; wellicht dat dit soort updates met Treble / Android One sneller zouden gaan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heden de Nokia 8 sirocco 128 opslag en 6 GB aan geheugen,en werkt zeer goed,de nieuwste update binnen,en hij is tot heden zeer goed naar mijn zijn,en in huis voor 525,99.

Ik ben er bijzonder blij mee,de spraak met bellen,grandioos,ben wel op zoek naar originele hoesjes,die nog niet leverbaar zijn,heb namelijk via gsm.nl een flip case besteld,maar deze bleek te groot te zijn,in de hoogte scheelt het 1 cm te groot,zo ook in de breedte is het 3 mm te breed.

Een grandioos mobile,echt happy ermee en geen onkele software of hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:03
Ik probeer in de contacten app mijn Facebook account toe te voegen. Dit lukt echter niet omdat er slechts 1 Facebook account ondersteunt wordt. Heeft hier iemand een oplossing voor? Ik zou graag willen dat de profielfoto's van Facebook in mijn contacten app komen omdat ik van niemand een foto heb. (Dit was met de windows phone mogelijk, vandaar dat ik er nu weer naar op zoek ben).

Wat is een goede tool om je telefoon een beetje op te ruimen, cache files weg te gooien en dat soort dingen.

Een wat algemenere vraag. Bij https://myactivity.google.com/myactivity heb ik alle trackings en history opslag uit staan zodat er geen geschiedenis is. Echter komen alleen de zoekresultaten van de play store er nog in te staan. Is dit ergens uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:47:
ik heb heden de Nokia 8 sirocco 128 opslag en 6 GB aan geheugen,en werkt zeer goed,de nieuwste update binnen,en hij is tot heden zeer goed naar mijn zijn,en in huis voor 525,99.

Ik ben er bijzonder blij mee,de spraak met bellen,grandioos,ben wel op zoek naar originele hoesjes,die nog niet leverbaar zijn,heb namelijk via gsm.nl een flip case besteld,maar deze bleek te groot te zijn,in de hoogte scheelt het 1 cm te groot,zo ook in de breedte is het 3 mm te breed.

Een grandioos mobile,echt happy ermee en geen onkele software of hardware probleem.
Ik denk dat jij liever hier verder gaat:
[Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens een heel zooitje kabels gekocht bij ali ->
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dIxJr8t

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dOZPLGI

want ik wordt helemaal krankjorem van de piloink als hij de batterij gaat laden. Kom er maar niet achter of het nou de kabel is of software. Feit is dat als ik pokemon speel met batterij hij blijft melden dat het oplaad. Verschillende kabels en batterijpacks getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:03:
Ik heb trouwens een heel zooitje kabels gekocht bij ali ->
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dIxJr8t

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dOZPLGI

want ik wordt helemaal krankjorem van de piloink als hij de batterij gaat laden. Kom er maar niet achter of het nou de kabel is of software. Feit is dat als ik pokemon speel met batterij hij blijft melden dat het oplaad. Verschillende kabels en batterijpacks getest.
Interessante kabels! Laat je ons weten hoe ze bevallen?

Die Nokia 8 van mij begint nu ook af en toe het oplaadgeluidje te doen 's morgens vroeg (ik heb hem 's nachts aan de lader). Ik kan nu met de app Accu Battery wel zien dat het opladen dan eigenlijk al enkele uren voor dat moment klaar is en ik kan geen enkele aanwijzing vinden waarom hij het oplaadgeluid alsnog maakt. Het triggert Tasker overigens ook, want als ik WiFi ingeschakeld heb is er een Tasker taak die mij verteld hoe ver er nog opgeladen moet worden en die taak is direct daarna wel eens uitgevoerd. Gelukkig is het niet elke x minuten. Erder iets als rond 7:00 uur een keertje en rond 8:30 uur een keertje bijvoorbeeld.

Ik heb in mijn situatie de indruk dat het met het geheugengebruik te maken heeft, want als ik de avond van te voren alle apps uit in het multitaskmenu sluit en alleen die gene open laat die verantwoordelijk is voor de slaapnanalyse/wekker dan geeft het meestal geen problemen. Dus allicht dat je eens kunt kijken of de belasting van de telefoon er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Gebruik je de originele lader of aftermarket?
Ik merk niets van extra oplaadgeluiden, maar ik laad het meestal op als ik naar bed ga, en dus de telefoon niet belast.
Misschien een te zwakke oplader o.i.d. ?

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Enige wat ik me kan bedenken:

Als je batterij vol is geeft deze op lockscreen aan opgeladen. Als er dan bepaald percentage af is dat hij deze wilt bij laden en je daarom het geluidje hoort.

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie