Probeer cstrak maar eens, stuk sneller en met weinig licht nog betere foto's.dubbeldekkert schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:59:
Sinds twee dagen ook eigenaar van een Nokia 8, die ik heb overgenomen van een mede-tweaker.
Tot nu toe enorm positief over het toestel. Komende van een Lumia 950XL is eigenlijk alleen de camera een stapje achteruit. Ik ben zelfs positief over de kale Android 8.1, na veel Google tracking uit te zetten en NordVPN te hebben geïnstalleerd.
Telefoon is razendsnel, scherm doet alleen op zwartwaardes onder voor een Amoled variant en de batterijduur is zeer goed te noemen.
Ga eens proberen hoe de Google camera ports me bevallen.
Edit: Wereld van verschil met de Arnova's v7beta9 zeg.
Kleuren zijn minder washed out en foto's zijn vele malen scherper!
Welke versie moet ik daarvan hebben voor de Nokia 8?
Anoniem: 127014
https://www.celsoazevedo...._GCam_5.1.018_24_v3.6.apkdubbeldekkert schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:11:
Welke versie moet ik daarvan hebben voor de Nokia 8?
377973
Uit het niets doen mijn notificatie bolletjes het in eens! Niets gewijzigd en vanmiddag in eens waren ze er. Feest 
Overigens merk ik wel dat de digitizer van het scherm erg traag is. Vooral met Pokémon go is het merkbaar en zeer vervelend.
Overigens merk ik wel dat de digitizer van het scherm erg traag is. Vooral met Pokémon go is het merkbaar en zeer vervelend.
[ Voor 35% gewijzigd door 377973 op 06-04-2018 16:55 ]
HDR + aan
Afbeeldingskwaliteit 100%
Adaptive shutter speed aan
Dat zijn mijn settings, en schiet fijne plaatjes!
377973
ow en met de app Barometer reborn 2017 heb je een simpele app om je barometer uit te lezen. Erg leuk en hij laat ook trends zien. en je kan een widget aanzetten
Ok, dat maakt een wereld van verschil die build!Blue_Guy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:50:
[...]
HDR + aan
Low light is opeens geen probleem meer. Ik maakte prompt te veel foto's omdat ik niet dacht dat hij al klaar was met scherpstellen
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Maar is toch gek dat de 6 dit wel heeft . Terwijl de 8 als "flagship" werd gezien....IkWilbert schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:08:
[...]
De glance functie op de Nokia 8 is nog erg beperkt. Ik hoop dat dit in de toekomst met een update wordt aangepakt net als de camera software.
Anoniem: 821839
Hij heeft aan bij mij dat het niet gelukt is om te installeren... hoe kan ik deze installeren dat hij de bestaande app overschrijft?Joarie schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:01:
[...]
Ok, dat maakt een wereld van verschil die build!
Low light is opeens geen probleem meer. Ik maakte prompt te veel foto's omdat ik niet dacht dat hij al klaar was met scherpstellen
Slow motion werkt niet in de GoogleCam apk's.
Verschillende geprobeerd, maar de app's stoppen als je slow motion selecteerd
Verschillende geprobeerd, maar de app's stoppen als je slow motion selecteerd
Ik kreeg ook die foutmelding. Eerst maar even de Google cam app gedeinstalleerd en daarna opnieuw geprobeerd.Anoniem: 821839 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:12:
[...]
Hij heeft aan bij mij dat het niet gelukt is om te installeren... hoe kan ik deze installeren dat hij de bestaande app overschrijft?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Vorig weekend was ik in Turkije en heb op mijn telefoon roaming uitgezet. Toen ik terug was zag ik dat ik 3 mb heb gebruikt via de youfone factuur. Dit betekent 3x8 euro 24 euro aan kosten.
Het toestel staat op Oreo 8.1 en ik vind het vreemd dat er roaming kosten in rekening zijn gebracht, is er een bug waarbij het toestel toch date verzendt?
Elders nog mensen die tegen hetzelfde probleem zijn opgelopen?
Het toestel staat op Oreo 8.1 en ik vind het vreemd dat er roaming kosten in rekening zijn gebracht, is er een bug waarbij het toestel toch date verzendt?
Elders nog mensen die tegen hetzelfde probleem zijn opgelopen?
Ik zou bij Youfone aangeven dat je raoming uit had staan en dat dat niet klopt, laat hen maar aantonen dat je daadwerkelijk gebruikt hebt
GerkeP
Camera knop ingedrukt houden.Rigs schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:27:
[...]
Kan je ook Burst pics schieten met deze camera app ? kan het maar niet vinden hoe
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
deze is nu wel behoorlijk in prijs gedaald (onder de 400)de moeite waard om deze te halen ipv mijn samsung a5 2017?
377973
dan zou ik voor €429 de 8 kopen bij de mediamarktjaydenjarno schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:42:
deze is nu wel behoorlijk in prijs gedaald (onder de 400)de moeite waard om deze te halen ipv mijn samsung a5 2017?
Of de Nokia 7+jaydenjarno schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:42:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
De beveiliging patch van april rolt hier binnen inmiddels 77.8 mb
There eent no place like home
Voor de beveiligings update had ik 6 iconen op de onderste rij staan (display size: small). Ook in de app drawer stonden 6 apps naast elkaar. Na de update kunnen er maar slechts 5 staan. Blijkbaar toch meer dan alleen een security update...
[ Voor 11% gewijzigd door bresjt op 12-04-2018 17:51 ]
en de settings staan zeker weten zelfde? wat je zou kunne. proberen heeft in windows wel is gewerkt bij gui probleem is settings aanpassen en weer terug dus ipv display small medium en dan weer small.bresjt schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:49:
Voor de beveiligings update had ik 6 iconen op de onderste rij staan (display size: small). Ook in de app drawer stonden 6 apps naast elkaar. Na de update kunnen er maar slechts 5 staan. Blijkbaar toch meer dan alleen een security update...
De settings zijn dezelfde. Ik had enkel de update geïnstalleerd. Ondertussen al geswitcht naar normal en terug naar small maar geen verschil.
Sinds deze voormiddag plots dit:

Rebooten etc... hielp niets.
"Dode" linkerhelft verschijnt al bij het opstarten.
Eerst contact met Nokia Support, maar zij verwezen naar de winkel waar ik hem kocht.
Ondertussen contact gehad met Amazon.es en dat ging erg vlot, en volledig in Engels:
ik krijg een volledige refund (incl. verzendkosten naar Spanje om hem terug te sturen)
Nu beslissen: koop ik opnieuw een Nokia 8, of een ander toestel (wachten op OnePlus 6, of nieuwe Nokia, of...)

Eerst contact met Nokia Support, maar zij verwezen naar de winkel waar ik hem kocht.
Ondertussen contact gehad met Amazon.es en dat ging erg vlot, en volledig in Engels:
ik krijg een volledige refund (incl. verzendkosten naar Spanje om hem terug te sturen)
Nu beslissen: koop ik opnieuw een Nokia 8, of een ander toestel (wachten op OnePlus 6, of nieuwe Nokia, of...)
Dat is behoorlijk netjes van ze! Bij buitenlandse shops krijg je vaak of niets terug, of moet die RMA, waarna het vervolgens maanden kan duren eer dat het toestel weer terug is.kontroll schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:51:
Kapot toestel kan altijd keer gebeuren. Als hij je goed. Beviel zou ik gewoon dezelfde terugkopen of misschien stapje lager en de nieuwe 6 of 7
Zijn beide erg mooie devices ja, maar de 7 plus voor dezelfde prijs als de 8, het kan natuurlijk, maar hmm...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ook hier de april update binnen, ik merk aan mijn Nokia 8 dat hij steeds langer lijkt te doen met 1 accu lading? Ondanks dat ik juist verwacht dat dit minder zou moeten worden
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Mijn ervaringen met Amazon als aanbieder zijn tot nu toe altijd nog positief geweest. Soms moet je ze even wakker maken na iets teruggestuurd te hebben, maar dat wordt dan altijd heel snel opgepikt en ook snel afgehandeld.rens-br schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:52:
[...]
Dat is behoorlijk netjes van ze! Bij buitenlandse shops krijg je vaak of niets terug, of moet die RMA, waarna het vervolgens maanden kan duren eer dat het toestel weer terug is.
Ik blijf mijn Spaanse 8 overigens ook niet meer gebruiken. Het is een degelijk en snel toestel hoor, daar niet van, maar staat in beleving niet in verhouding tot mijn Lumia. Daarom heb ik nu gekozen voor een ander Android toestel wat meer in verhouding ligt met de Lumia. Ik lever daarbij wat in op Snapdragon power maar krijg er een meer 950XL gevoel voor terug, en dat vind ik toch belangrijker.
Testing, one, two ...
Waar ga je je nokia 8 door vervangen?hardware-lover schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:17:
[...]
Mijn ervaringen met Amazon als aanbieder zijn tot nu toe altijd nog positief geweest. Soms moet je ze even wakker maken na iets teruggestuurd te hebben, maar dat wordt dan altijd heel snel opgepikt en ook snel afgehandeld.
Ik blijf mijn Spaanse 8 overigens ook niet meer gebruiken. Het is een degelijk en snel toestel hoor, daar niet van, maar staat in beleving niet in verhouding tot mijn Lumia. Daarom heb ik nu gekozen voor een ander Android toestel wat meer in verhouding ligt met de Lumia. Ik lever daarbij wat in op Snapdragon power maar krijg er een meer 950XL gevoel voor terug, en dat vind ik toch belangrijker.
Hier vanochtend uit het niets exact hetzelfde.kontroll schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:51:
[afbeelding]
Het is bij rebooten wel weg, maar komt steeds weer terug. Linkerhelft wordt of zoals op jouw foto, of blijft gewoon hangen.
Ik ga maar contact opnemen met aces direct waar ik m gekocht heb.
Wilde hier vragen naar ideeën voor oplossingen, maar het zal wel niet op te lossen zijn...
Op de zaken vooruit lopend... Ik ben ontzettend blij met mijn telefoon (en wil liefst gewoon deze houden, al m'n instellingen etc weer opnieuw moeten doen, zo geen zin in)
Maar, ik heb de nieuwe releases eigenlijk niet echt bijgehouden. Van deze nieuwe telefoons, is er 1 vergelijkbaar qua batterij, camera en scherm met de 8?
[ Voor 14% gewijzigd door michellep77 op 14-04-2018 10:59 ]
Niet in dat prijssegment
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb exact hetzelfde gehad. Is toen door Coolblue opgestuurd maar werd niet gerepareerd. Ik kon een nieuwe op komen halen.kontroll schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:51:
[afbeelding]
Wel in ander prijssegment?CLB schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:15:
Niet in dat prijssegment
Ondertussen is het helaas constant een half pixelscherm. Heb mn Lumia950 maar aangeslingerd. Alleen jammer dat ik daar geen foto's mee kan maken haha.
Ga maandag gelijk bellen en hopelijk een snelle oplossing.
Gelijk een vraagje. Ik kan niet goed zoeken nu met een halve telefoon. Als ik deze op moet sturen en/of een nieuwe krijg, moet ik dan alles weer helemaal opnieuw instellen en installeren? Of kan ik nu een backup oid maken dat bij nieuwe telefoon alles weer terugkomt?
Sorry voor de vraag, maar zoeken etc is echt lastig, draai m steeds om dat ik of het toetsenbord zie, of datgene dat ik getypt heb...
[ Voor 35% gewijzigd door michellep77 op 14-04-2018 18:17 ]
Hangt ervan af wat je prijs is, natuurlijk...
Ik heb ondertussen gewoon opnieuw een Nokia 8 besteld.
Ik krijg € 410 terug voor mijn defect toestel (= prijs die ik ervoor betaalde) en heb nu voor € 380 een nieuwe Nokia 8 (maak er dus nog winst op

Voor die prijs vind ik echt niets beters die aan mijn eisen voldoet (kale android, goede updates, top specs, stevig gebouwd, ok camera...).
De prijssprong richting vermoedelijk € 500 à 550 (OnePlus 6) is me te groot.
@kontroll
Haha Dat zou niet verkeerd zijn. Ik heb zelfs nog meer betaald, gekocht gelijk toen die uitkwam. (449 ex btw en 553 incl, maar neem aan dat je dan (als ze dat zouden uitbetalen, je het incl btw terugkrijgt?)
Ik las ook zeker goede dingen over de andere nokia's, maar die zijn net minder dan de 8.
De duurdere eerst maar even afwachten. Kan altijd via verlenging dan bij abbo een ander nemen.
Nu eerst maar even hopen op een goede en snelle service van aces direct.
Ben ondertussen met 3 telefoons bezig... Wifi op mn lumia 950 is shit, dus heb de 925 er maar bij gepakt. Kwam ook nog de 800 tegen...
Leuk stapeltje...
Ik heb bij aces gekeken, maar daar is de 8 nog steeds 459 (ik heb zelfs 449 betaald) ben erg benieuwd waar ze mee komen.
Wel frapant dat dit bij een aantal ineens dat scherm kapot is.
Kan ondertussen gewoon vanalles doen met de 8, draai mn telefoon gewoon steeds om. Ene positie zie ik mn toetsenbord, andere kant op zie ik wat ik geschreven heb...
Haha Dat zou niet verkeerd zijn. Ik heb zelfs nog meer betaald, gekocht gelijk toen die uitkwam. (449 ex btw en 553 incl, maar neem aan dat je dan (als ze dat zouden uitbetalen, je het incl btw terugkrijgt?)
Ik las ook zeker goede dingen over de andere nokia's, maar die zijn net minder dan de 8.
De duurdere eerst maar even afwachten. Kan altijd via verlenging dan bij abbo een ander nemen.
Nu eerst maar even hopen op een goede en snelle service van aces direct.
Ben ondertussen met 3 telefoons bezig... Wifi op mn lumia 950 is shit, dus heb de 925 er maar bij gepakt. Kwam ook nog de 800 tegen...
Leuk stapeltje...
Ik heb bij aces gekeken, maar daar is de 8 nog steeds 459 (ik heb zelfs 449 betaald) ben erg benieuwd waar ze mee komen.
Wel frapant dat dit bij een aantal ineens dat scherm kapot is.
Kan ondertussen gewoon vanalles doen met de 8, draai mn telefoon gewoon steeds om. Ene positie zie ik mn toetsenbord, andere kant op zie ik wat ik geschreven heb...
[ Voor 46% gewijzigd door michellep77 op 14-04-2018 22:35 ]
Telefoon wordt opgehaald voor RMA.
Hoe kan ik een back up van alle instellingen maken? (Tenminste dat kan tich? Zodat bij opnieuw installeren of nieuwe telefoon alles zo teruggezet kan worden?)
Heb dat nog nooit gedaan, en het zoeken naar uitleg hiervan is nu echt shit...
I
Hoe kan ik een back up van alle instellingen maken? (Tenminste dat kan tich? Zodat bij opnieuw installeren of nieuwe telefoon alles zo teruggezet kan worden?)
I
Als je dat aangezet hebt maak je een backup op google.michellep77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:41:
I
Bij het aanzetten van je nieuwe android toestel word je dan gevraagd of je de telefoon
- wilt instellen als nieuwe
- of dat je backup van telefoon x van datum y wilt terugzetten (als je dit doet kun je ook nog kiezen of je alle apps wilt terugzetten of alleen maar een aantal. Je moet bij alle als natuurlijk wel weer opnieuw inloggen. Je wifi wachtwoorden en dergelijke worden volgends mij ook weer terug gezet (geen 100% zekerheid ik stel mijn telefoon altijd in op vers toestel en geen backups). Je zou voor Whatsapp via instellingen (chats zelf even een backup moeten maken op je Google drive deze word dan als je dit wilt automatisch teruggezet als je dit aangeeft bij het eerste keer openen van de AP.
Thanx!
Ik zie bij google drive dat apparaat instellingen 11/3 het laatst een back up gemaakt is, kan ik dat zelf nu nogmaals doen? Zoja hoe?
Whatsapp is nu back up ah maken.
Zal wel wennen zijn met mn oude lumia... Drama wifi, geen camera die het doet...
Ik zie bij google drive dat apparaat instellingen 11/3 het laatst een back up gemaakt is, kan ik dat zelf nu nogmaals doen? Zoja hoe?
Whatsapp is nu back up ah maken.
Zal wel wennen zijn met mn oude lumia... Drama wifi, geen camera die het doet...
Onder Instellingen, Systeem, Backup kun je de backup aanzetten. Dat werkt tegenwoordig helemaal prima. Als je bij het installeren van je nieuwe telefoon ervoor kiest om de backup terug te zetten, behoud je werkelijk al je oude instellingen inclusief WiFi-wachtwoorden en toetsenbordvoorkeuren. Je kunt inderdaad ook alle apps weer laten installeren of ervoor kiezen om alleen bepaalde apps terug te zetten. Een eigen backup van WhatsApp maken is inderdaad verstandig. Die kan direct worden teruggezet zodra je je nummer invoert op WhatsApp op je nieuwe telefoon.michellep77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:41:
I
Dus backup gaat steeds automatisch? Omdat er bij apparaat instellingen een datum van 11/3 staat?
Bedankt iig voor jullie hulp alvast. Backup stond iig al aan.
Op moment van opladen moet je wifi hebben, dan maakt ie automatisch een backup. (bij mij in ieder geval)michellep77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:20:
Dus backup gaat steeds automatisch? Omdat er bij apparaat instellingen een datum van 11/3 staat?
Toen ik van een Nokia 6 naar een 8 ging kreeg ik bijna alles terug. De widgets die je hebt ingesteld en de lay-out van iconen zal je opnieuw moeten doen, maar zoals gezegd, de belangrijke dingen kreeg ik vanzelf terug.
Succes met de reparatie in ieder geval, hopelijk snel opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-04-2018 13:30 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Thanx!
Hoop bet ook, ga 8-5 op vakantie en wil dan toch echt mn telefoon weer hebben en niet mn gare lumia.
Als die niet zou crashen net maken van van foto's was het anders. Maar eerste vakantie met baby wil je wel gewoon goed vast kunnen leggen. Ik iig haha
En maak bijna elke dag wel foto's...
Edit...
Moet ik m eigenlijk terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Hoop bet ook, ga 8-5 op vakantie en wil dan toch echt mn telefoon weer hebben en niet mn gare lumia.
Als die niet zou crashen net maken van van foto's was het anders. Maar eerste vakantie met baby wil je wel gewoon goed vast kunnen leggen. Ik iig haha
En maak bijna elke dag wel foto's...
Edit...
Moet ik m eigenlijk terugzetten naar fabrieksinstellingen?
[ Voor 10% gewijzigd door michellep77 op 16-04-2018 23:00 ]
Heeft de stock Chrome versie nog de homeknop links bovenin?
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Nokia 7+ en een 8. Iemand die wellicht beide toestellen heeft gehad en een duidelijke voorkeur heeft? Ik neig naar de 8 vanwege de prestaties.
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Nokia 7+ en een 8. Iemand die wellicht beide toestellen heeft gehad en een duidelijke voorkeur heeft? Ik neig naar de 8 vanwege de prestaties.
[ Voor 60% gewijzigd door boostie op 17-04-2018 13:17 ]
Op mijn 8 heb ik nog een homeknop links bovenin naast de URL in ieder geval. Heb ze 7 niet gehad. Allebei de toestellen hebben voordelen en nadelenboostie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 01:45:
Heeft de stock Chrome versie nog de homeknop links bovenin?
Anoniem: 374460
bij mij lijkt het juist steeds minder te worden, eerst aan het einde van de werkdag nog 50% over, nu nog maar 30%, en doe er naar mijn idee toch niks meer mee...MrDucky schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:56:
Ook hier de april update binnen, ik merk aan mijn Nokia 8 dat hij steeds langer lijkt te doen met 1 accu lading? Ondanks dat ik juist verwacht dat dit minder zou moeten worden
Ik heb ook gevoel dat het juist minder is. Als het niet beter wordt maar eens een Factory reset proberen.Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:23:
[...]
bij mij lijkt het juist steeds minder te worden, eerst aan het einde van de werkdag nog 50% over, nu nog maar 30%, en doe er naar mijn idee toch niks meer mee...
Mja het verschilt nogal per dag, terwijl ik elke dag bijna het zelfde doe.. soms kan ik makkelijk 2 dagen met accu doen, andere keer is hij s Avonds richting 30% en dan leeg ik heb toch aan de lader anders red ik de volgende dag niet .... Maar het lijkt langzaam wel btefen stabieler te worden. Net alsof hij zichzelf aan het inleren is ofzo...Eentje schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:38:
[...]
Ik heb ook gevoel dat het juist minder is. Als het niet beter wordt maar eens een Factory reset proberen.
Dag 1 zonder mn nokia overleefd... Hoop heel snel mijn 8 weer terug te hebben.
377973
Er zit trouwens wel ant+ ondersteuning in de telefoon. Ik had even de ant+ service tools geïnstalleerd en die zagen gelijk dat er een ant+ chip in zit. Voor sporters is dit fijn nieuws.

Huh? Ant+ leg eens uit..377973 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:53:
Er zit trouwens wel ant+ ondersteuning in de telefoon. Ik had even de ant+ service tools geïnstalleerd en die zagen gelijk dat er een ant+ chip in zit. Voor sporters is dit fijn nieuws.
vandaag of morgen komt de nokia 8 binnen. Stap over van een iphone 6s.
Ben benieuwd of het gaat bevallen.
Ben benieuwd of het gaat bevallen.
Deze telefoon is speciaal voor tandartsen ontwikkeld.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ah grappig. Handig.377973 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:53:
[afbeelding]
Al mijn telemetrie voor de fiets is echter op bluetooth en daar blinkt Android helaas niet op uit. Daarvoor wordt de oude iPhone 4s van stal voor gehaald tijdens ritten
Ja dat snap ik ook wel, maar wou zijn reactie horen, aangezien hij er over begon...Blue_Guy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:16:
[...]
Geloof dat dit Tweakers.net is.
http://nl.lmgtfy.com/?q=ANT%2B
377973
mijn reactie is: google even naar de industrie standaard ant+Magure schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:03:
[...]
Ja dat snap ik ook wel, maar wou zijn reactie horen, aangezien hij er over begon...
Ik heb helaas minder geluk. Wellicht hebben jullie tips voor mij hoe dit aan te pakken.TexMex schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:51:
[...]
Ik heb exact hetzelfde gehad. Is toen door Coolblue opgestuurd maar werd niet gerepareerd. Ik kon een nieuwe op komen halen.
Ik krijg net deze mail van Aces Direct:
Helaas zitten aan de reparatie van onderstaand product uit order 7898001 kosten verbonden, omdat de schade niet binnen garantie valt.
Product
Nokia 8 4G 64GB Blauw (artnr. 11787773)
Serienummer
356028082739195
Reparatie omschrijving
19 apr. 2018 12:56:24Wij hebben val- stoot dan wel drukschade geconstateerd. LCD Module; Display + Touch Screen Digitizer
Kosten
EUR 190 ex btw
Bij akkoord vernemen we het graag zodat we het reparatietraject kunnen starten.
Indien het niet akkoord is, worden er mogelijk onderzoekskosten in rekening gebracht.
Ik heb gelijk gebeld en uit de doeken gedaan dat dit onmogelijk is, ik zat gewoon op de bank en uit het niets verscheen het kapotte scherm. Bij een reparatiewinkel hier in het dorp is een mooie breuk geconstateerd, welke niet door vallen komt. Er zit nog geen krasje op het scherm. Verteld dat er hier 2 gebruikers zijn die recent EXACT hetzelfde hebben ervaren en beide gewoon direct een nieuwe telefoon hebben gekregen. Zelfs niet gerepareerd, nee gewoon nieuw.
Heb aangegeven dat ik graag de reparatie afdeling zelf wil spreken.
Weten jullie waar ik me bij Nokia evt kan melden? Zou dat zin hebben?
Social Media? Ik vrees namelijk echt dat ze niet over de brug gaan komen en ik dus 200 euro kan dokken voor iets waar ik echt niets aan kan doen.
@Anoniem: 1295042
Kan ik dat zomaar doen?
Heb net wel mijn verhaal gedaan op fb, aces getagged evenals de goede service van coolblue/amazon genoemd, benoemd dat er meer gebruikers zijn met exact hetzelfde probleem...
Mag wat mij betreft gedeeld worden
https://m.facebook.com/mi...01656519307&ref=bookmarks
Kan ik dat zomaar doen?
Heb net wel mijn verhaal gedaan op fb, aces getagged evenals de goede service van coolblue/amazon genoemd, benoemd dat er meer gebruikers zijn met exact hetzelfde probleem...
Mag wat mij betreft gedeeld worden
https://m.facebook.com/mi...01656519307&ref=bookmarks
Dan ga ik dat inderdaad doen. Ik wacht maandag even af, er wordt daar ih weekend niet gewerkt, dus lezen ze het toch niet. Misschien verrassen ze me met een omslag...
Kunt misschien Nokia zelf eens proberen, hun FB/Twitter of een contact formulier. Ik was even te lui om te checken wat de opties zijn. Maar denk dat Nokia ook niet blij van dit soort zaken wordt. Als ik alleen al de reacties op jouw FB post zie, beginnen mensen ook al meteen over Nokia te zeiken.michellep77 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:27:
[...]
Ik heb helaas minder geluk. Wellicht hebben jullie tips voor mij hoe dit aan te pakken.
Ik krijg net deze mail van Aces Direct:
Helaas zitten aan de reparatie van onderstaand product uit order 7898001 kosten verbonden, omdat de schade niet binnen garantie valt.
Product
Nokia 8 4G 64GB Blauw (artnr. 11787773)
Serienummer
356028082739195
Reparatie omschrijving
19 apr. 2018 12:56:24Wij hebben val- stoot dan wel drukschade geconstateerd. LCD Module; Display + Touch Screen Digitizer
Kosten
EUR 190 ex btw
Bij akkoord vernemen we het graag zodat we het reparatietraject kunnen starten.
Indien het niet akkoord is, worden er mogelijk onderzoekskosten in rekening gebracht.
Ik heb gelijk gebeld en uit de doeken gedaan dat dit onmogelijk is, ik zat gewoon op de bank en uit het niets verscheen het kapotte scherm. Bij een reparatiewinkel hier in het dorp is een mooie breuk geconstateerd, welke niet door vallen komt. Er zit nog geen krasje op het scherm. Verteld dat er hier 2 gebruikers zijn die recent EXACT hetzelfde hebben ervaren en beide gewoon direct een nieuwe telefoon hebben gekregen. Zelfs niet gerepareerd, nee gewoon nieuw.
Heb aangegeven dat ik graag de reparatie afdeling zelf wil spreken.
Weten jullie waar ik me bij Nokia evt kan melden? Zou dat zin hebben?
Social Media? Ik vrees namelijk echt dat ze niet over de brug gaan komen en ik dus 200 euro kan dokken voor iets waar ik echt niets aan kan doen.
Nokia chat stuurde me naar de leverancier, mail, logisch, nog geen reactie op.
Hmm dat hadden ze beter kunnen doen. Dit hele verhaal geeft wel weer het belang van een goede shop aan. Niks verkeerds richting jou bedoeld. Maar als je ziet hoe relaxt Coolblue en Amazon hier mee omgaan.michellep77 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:46:
Nokia chat stuurde me naar de leverancier, mail, logisch, nog geen reactie op.
Heb je gelijk in. Lastige is alleen dat ik dacht dat dit een goede shop was. Volledig zakelijk. Wellicht denken ze dat het daarom niet zoveel uitmaakt dat het geld kost...
Een vriendin van mij heeft een knop bij whatsapp waardoor gesproken tekst automatisch in geschreven tekat wordt omgezet. Het is een microfoon NAAST die om enkel op te nemen. Nu heeft zij een iphone 6, ligt het daaraan?
Zeg dat het niet daaraan ligt...
[ Voor 7% gewijzigd door PaoloK op 21-04-2018 21:26 ]
Hij is er wel, maar een beetje onlogisch verborgen:PaoloK schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:24:
Een vriendin van mij heeft een knop bij whatsapp waardoor gesproken tekst automatisch in geschreven tekat wordt omgezet. Het is een microfoon NAAST die om enkel op te nemen. Nu heeft zij een iphone 6, ligt het daaraan?
- doe alsof je een bericht wilt typen waardoor toetsenbord verschijnt
- onder de groene mic icoon van audio opnemen is er opeens ook een zwart/grijze mic icoon.
- dat icoontje indrukken voor spraakgestuurd typen
Hier ook 8.1, met een Gboard (standaard) toetsenbord...misschien dat jij een andere gebruikt?PaoloK schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:41:
nee. ik heb android 8.1., ligt het daaraan?
Werkt hier gewoon zoals Joarie het beschrijft.
Ik heb het gevonden hoor, de microfoon staat bij mij boven het toetsenbord, in de balk waar normaal ook de woordaanvulling staat Dank. Je moet de punten en de komma's blijkbaar met de hand invoeren klopt dat?
hij is nu voor 389 te koop bij bol.com. volgens mij een erg goede prijs voor dit toestel
377973
Ik krijg het spraakgestuurd typen niet aan. Moet je daarvoor de ingebouwde Google assistent weer voor aanzetten?
Edit:
Ja dat moet. #haat
Edit:
Ja dat moet. #haat
[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 23-04-2018 20:17 ]
Ik heb geprobeerd de Google pixel camera app te installeren, dat lukt en de app start ook goed.
Alleen bij het maken van foto's, lijkt het opslaan te mislukken. Reboot en checken van instellingen en toegang etc helpen nog niets. Misschien is de app niet meer compatibel? Ervaren andere Nokia 8 users dit ook?
Of is er nog een truc nodig?
Alleen bij het maken van foto's, lijkt het opslaan te mislukken. Reboot en checken van instellingen en toegang etc helpen nog niets. Misschien is de app niet meer compatibel? Ervaren andere Nokia 8 users dit ook?
XboX live : DaWauZ
Zeer zeker, de dualsim-variant is nog goedkoper bij Nederlandse retailer trouwens.jaydenjarno schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:42:
hij is nu voor 389 te koop bij bol.com. volgens mij een erg goede prijs voor dit toestel
Welke versie heb je geïnstalleerd? Want opzich zou opslaan gewoon moeten werken...dawauz schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:25:
Ik heb geprobeerd de Google pixel camera app te installeren, dat lukt en de app start ook goed.
Zelf draai ik op cstark27_GCam_5.1.018_24_v3.6.apk en ondervind geen problemen hiermee..
Werd net gebeld door aces. Mijn telefoon is doorgestuurd naar Nokia. Het is tóch iets softwarematig...
Dus daar ligt nu de beslissing. Maar heb de hoop dat het of gerepareerd wordt of en nieuwe.
Had het bericht dat ik op fb gezet had ook naar hen gemaild.
Dus daar ligt nu de beslissing. Maar heb de hoop dat het of gerepareerd wordt of en nieuwe.
Had het bericht dat ik op fb gezet had ook naar hen gemaild.
[ Voor 14% gewijzigd door michellep77 op 23-04-2018 13:39 ]
Deze versie werkt inderdaad wel!Anoniem: 127014 schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:32:
[...]
Welke versie heb je geïnstalleerd? Want opzich zou opslaan gewoon moeten werken...
Zelf draai ik op cstark27_GCam_5.1.018_24_v3.6.apk en ondervind geen problemen hiermee..
Ik had blijkbaar een iets andere.
Edit, waar zit dan het grote verschil in kwaliteit van de foto?
[ Voor 8% gewijzigd door dawauz op 23-04-2018 15:45 ]
XboX live : DaWauZ
Het verschil zit em in de foto’s die in lagere lichtkwaliteit worden gemaakt.. Overdags en bij perfecte lichtcondities zie je idd bijna geen verschillen tussen de stock- en Google camera. Maar avond en nachtfoto’s zijn wel een wereld van verschil. Op het wereldwijdeweb en joetjoeb zijn genoeg voorbeelden te vinden.dawauz schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:10:
[...]
Deze versie werkt inderdaad wel!
Ik had blijkbaar een iets andere.
Edit, waar zit dan het grote verschil in kwaliteit van de foto?
Sinds gisteren ook eigenaar van een Nokia 8. Eerste Nokia weer sinds 2001 ofzo.
Fijn toestel tot nu toe, snel toestel met wat leuke mogelijkheden. Vingerafdruklezer ben ik nog niet helemaal enthousiast over maar zal gewenning zijn (op mijn oude LG zat die achterop).
Nova Launcher erop gezet, wat een feest nu alle functies ook door het OS worden ondersteunt. Nova heeft de notificatiebolletjes al heel lang, zelfs met een getal erin voor het aantal notificaties in een app. Stiekem uit iOS afgekeken
Mijn Garmin Forerunner 235 lijkt e-i-n-d-e-l-i-j-k ook weer betrouwbaar te werken met de laatste versie Mobile Connect app. Op de G5 met Android 7 moest ik een versie van januari draaien om de hele dag te kunnen syncen en notifications te krijgen. Op de Nokia draait de laatste versie (nog) probleemloos.
Wél heel vreemd, maar positief is mijn JBL Reflect contour headset. Met de G5 was dat een ramp, heel zacht geluid op max volume. Nu met de Nokia kan ik hem niet voluit zetten => pijn aan de oren. Op de G5 moest ik een appje draaien voor verhoging van het volume, dat is nu echt niet nodig. Je zou toch zeggen dat de telefoonhardware niks aan volume te kort kan doen.
Fijn toestel tot nu toe, snel toestel met wat leuke mogelijkheden. Vingerafdruklezer ben ik nog niet helemaal enthousiast over maar zal gewenning zijn (op mijn oude LG zat die achterop).
Nova Launcher erop gezet, wat een feest nu alle functies ook door het OS worden ondersteunt. Nova heeft de notificatiebolletjes al heel lang, zelfs met een getal erin voor het aantal notificaties in een app. Stiekem uit iOS afgekeken
Mijn Garmin Forerunner 235 lijkt e-i-n-d-e-l-i-j-k ook weer betrouwbaar te werken met de laatste versie Mobile Connect app. Op de G5 met Android 7 moest ik een versie van januari draaien om de hele dag te kunnen syncen en notifications te krijgen. Op de Nokia draait de laatste versie (nog) probleemloos.
Wél heel vreemd, maar positief is mijn JBL Reflect contour headset. Met de G5 was dat een ramp, heel zacht geluid op max volume. Nu met de Nokia kan ik hem niet voluit zetten => pijn aan de oren. Op de G5 moest ik een appje draaien voor verhoging van het volume, dat is nu echt niet nodig. Je zou toch zeggen dat de telefoonhardware niks aan volume te kort kan doen.
[ Voor 56% gewijzigd door Ramon 73 op 27-04-2018 08:34 ]
Kun je verschillende camera app's naast elkaar installeren en gebruiken? Zoveel foto's maak ik niet en heb het toestel sinds gisteren. Daarom wil ik nog niet teveel erin rommelen.Blue_Guy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:50:
[...]
HDR + aan
En als een camera app niet bevalt, ook weer gewoon verwijderen? Beginnersvragen, maar heb dit nog nooit gedaan op een telefoon.
Ja hoor, dat kan. Al installeer je er 100Ramon 73 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:18:
[...]
Kun je verschillende camera app's naast elkaar installeren en gebruiken? Zoveel foto's maak ik niet en heb het toestel sinds gisteren. Daarom wil ik nog niet teveel erin rommelen.
En als een camera app niet bevalt, ook weer gewoon verwijderen? Beginnersvragen, maar heb dit nog nooit gedaan op een telefoon.
Precies dit, ik heb er 3 geïnstalleerd + s tock camera app. Gewoon wat test foto's met alle apps gemaakt. En toen de beste gepakt. Stock app is wel by far het fijnst voor video dat gaat prima.
Zojuist weer mail van nokia. Mijn telefoon is gerepareerd en komt mijn kant weer op.
Goede en snelle service van hen! Stukken beter dan Aces Direct...
Nog even geduld en mijn fijne telefoon weer terug. Al heb ik wel ontdekt dat ik met mijn Lumia zonder flits wel foto's kan maken en kan filmen. Heel fijn!
Nog even geduld en mijn fijne telefoon weer terug. Al heb ik wel ontdekt dat ik met mijn Lumia zonder flits wel foto's kan maken en kan filmen. Heel fijn!
Ik fotografeer altijd zonder flits, tenzij iets écht donker is. Of bedoel je iets anders?michellep77 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:29:
Zojuist weer mail van nokia. Mijn telefoon is gerepareerd en komt mijn kant weer op.
XBL gamertag StayingPow3r
@Mr. Freeze mijn Lumia crashte volledig bij het maken van fotos (en nog aantal andere problemen) waardoor ik overgestapt ben terug naar Nokia. Moest sim, batterij eruit halen, aan de lader en dan kreeg ik m weer aan.
Maar geloof dat het grotendeels aan de flits lag (stand automatisch kan ook niet) want met flits uit lukt het dus wel. En heb echt supermooie foto's met mn dochtertje gemaakt bij de bloesemboom.
Dus mn Lumia gaat voortaan evt mee als reserve, als camera
Al vind ik de camera en foto's van de 8 meer dan ok (gebruik een andere app, dat wel)
Maar geloof dat het grotendeels aan de flits lag (stand automatisch kan ook niet) want met flits uit lukt het dus wel. En heb echt supermooie foto's met mn dochtertje gemaakt bij de bloesemboom.
Al vind ik de camera en foto's van de 8 meer dan ok (gebruik een andere app, dat wel)
Ik zit met een apart "probleem"; De notificatiegeluiden van mijn Nokia 8 zijn véél te hard. Algemene volume staat op zijn zachtst en helaas is het notificatie volume hieraan gekoppeld (dus niet apart instelbaar
).
Nu dacht ik slim te zijn en heb in een sound-editor de volumes van al mijn notificatie-mp3's, -ogg's en -aac's met de helft verminderd. Resultaat in een audio-speler op de Nokia 8 = perfect zacht klinkende geluiden. Resultaat als de Nokia 8 de geluiden als notificaties afspeelt = exact hetzelfde volume als met de niet aangepaste geluidsbestanden!
Het lijkt wel alsof de telefoon een soort absoluut minimum aantal dB's als volume hanteert, wat in het geval van mijn telefoon dus véél te hard is...
Iemand enig idee hoe dit kan en beter nog, hoe ik dit kan oplossen?

Nu dacht ik slim te zijn en heb in een sound-editor de volumes van al mijn notificatie-mp3's, -ogg's en -aac's met de helft verminderd. Resultaat in een audio-speler op de Nokia 8 = perfect zacht klinkende geluiden. Resultaat als de Nokia 8 de geluiden als notificaties afspeelt = exact hetzelfde volume als met de niet aangepaste geluidsbestanden!
Als je een keer op de volumeknop drukt verschijnt in beeld een volumeslider. Rechts daarvan zit een pijltje, druk hier op en dan kun je andere geluiden harder of zachter zetten (bij mij is soms geen pijltje te zien, maar druk eens op dat witte vlak. Denk dat dit een bug is).CTX schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:09:
Ik zit met een apart "probleem"; De notificatiegeluiden van mijn Nokia 8 zijn véél te hard. Algemene volume staat op zijn zachtst en helaas is het notificatie volume hieraan gekoppeld (dus niet apart instelbaar).
Nu dacht ik slim te zijn en heb in een sound-editor de volumes van al mijn notificatie-mp3's, -ogg's en -aac's met de helft verminderd. Resultaat in een audio-speler op de Nokia 8 = perfect zacht klinkende geluiden. Resultaat als de Nokia 8 de geluiden als notificaties afspeelt = exact hetzelfde volume als met de niet aangepaste geluidsbestanden!Het lijkt wel alsof de telefoon een soort absoluut minimum aantal dB's als volume hanteert, wat in het geval van mijn telefoon dus véél te hard is...
In de settings vind ik geen optie om de foto's op de SD kaart op te slaan? IS er een andere mogelijkheid om dat te regelen?Anoniem: 127014 schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:32:
[...]
Welke versie heb je geïnstalleerd? Want opzich zou opslaan gewoon moeten werken...
Helaas is dit niet mogelijk aangezien de Google app een port van de pixel phone is, en deze heeft geen sd kaart... handmatig dus, of gewoon automatische backup laten maken naar the cloud.Ramon 73 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:27:
[...]
In de settings vind ik geen optie om de foto's op de SD kaart op te slaan? IS er een andere mogelijkheid om dat te regelen?
Dit had ik ook met Lumia, had toen een nieuwe accu gekocht en was probleem verholpen. Maar bij niet iedereen werkte die oplossing. Ben alleen toen overgegaan naar Nokia omdat ik me ergerde dat steeds meer apps niet meer werden ondersteund.. (bank etc..)michellep77 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:34:
@Mr. Freeze mijn Lumia crashte volledig bij het maken van fotos (en nog aantal andere problemen) waardoor ik overgestapt ben terug naar Nokia. Moest sim, batterij eruit halen, aan de lader en dan kreeg ik m weer aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Magure op 28-04-2018 10:27 ]
Ik heb dit probleem ook. Heb jij het al opgelost?CTX schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:09:
Ik zit met een apart "probleem"; De notificatiegeluiden van mijn Nokia 8 zijn véél te hard. Algemene volume staat op zijn zachtst en helaas is het notificatie volume hieraan gekoppeld (dus niet apart instelbaar).
Nu dacht ik slim te zijn en heb in een sound-editor de volumes van al mijn notificatie-mp3's, -ogg's en -aac's met de helft verminderd. Resultaat in een audio-speler op de Nokia 8 = perfect zacht klinkende geluiden. Resultaat als de Nokia 8 de geluiden als notificaties afspeelt = exact hetzelfde volume als met de niet aangepaste geluidsbestanden!Het lijkt wel alsof de telefoon een soort absoluut minimum aantal dB's als volume hanteert, wat in het geval van mijn telefoon dus véél te hard is...
Ik ben sinds 2 dagen overgestapt van de Lumia 950 naar de Nokia 8.
Een aantal dingen die mij opvallen, maar ik misschien ook nog niet weet zijn:
- Mijn notificatie bolletjes of meldingen werken niet. Als ik 10 whatsapjes krijg dan kan ik dat aan het icoontje niet terug zien, geen bolletje of geen aantal. Dit geld ook voor mails enz. (meldingsstipjes staan aan)
-Als ik via chrome naar google.nl ga heb ik opeens een reclame banner onder de zoekknop. Sowieso ziet heel de zoeksite er vreemd uit.
-Zoals hierboven beschreven is het minimale geluidsniveau van de telefoon best hard.
-Je kan volgens mij geen kleuren schema kiezen dus ben je verbonden aan de huidige kleuren van bijv. toetsenbord (die kan je wel aanpassen zag ik) en notificatiescherm.
-Ik ben benieuwd of er ook een instelling is dat als je je telefoon binnen xx minuten weer gebruikt je hem niet hoef te ontgrendelen. Ik las ergens dat je bijv. via je wifi je thuislocatie kan instellen en dat hij dan altijd ontgrendeld is. (dit sinds 8.0 of 8.1) nog niet gevonden alleen.
-Voor de rest dik tevreden mee. Telefoon is merkbaar sneller. Play store inhoud is een verademing.
[ Voor 38% gewijzigd door Mich op 28-04-2018 13:59 ]
@Mich instellingen beveiliging en locatie daar staat Smartlock daarmee kun je instellen dat hij niet hoeft te ontgrendelen. Ik gebruik dit zelf niet maar daar kun je dat instellen zover ik weet
De notificatie bolletjes zijn alleen indicator dat je berichtjes hebt deze geven aantallen niet aan. Als je dit wilt zul je dit volgends mij moeten doen met een custom launcher zoals Nova en dan de betaalde versie geloof ik alleen
De notificatie bolletjes zijn alleen indicator dat je berichtjes hebt deze geven aantallen niet aan. Als je dit wilt zul je dit volgends mij moeten doen met een custom launcher zoals Nova en dan de betaalde versie geloof ik alleen
[ Voor 37% gewijzigd door Eentje op 28-04-2018 14:35 ]
Nova Launcher Prime (betaalde versie) inderdaad, én TeslaUnread erbij voor de weergave van ongelezen berichten. Waarschijnlijk kan het met Nova alleen ook wel, maar met TeslaUnread heb je ook de keuze om bepaalde icoontjes uit te sluiten van de ongelezen badge.[b][message=55035391,noline]....moeten doen met een custom launcher zoals Nova en dan de betaalde versie geloof ik alleen
Bedankt voor je suggestie, maar hier zit helaas niet de oplossing omdat het notificatiegeluid bij standaard Android niet onafhankelijk van het hoofdvolume ingesteld kan worden. En dus bij de Nokia 8 ook niet, deze twee zijn gewoon aan elkaar gekoppeld.Iridium schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:05:
[...]
Als je een keer op de volumeknop drukt verschijnt in beeld een volumeslider. Rechts daarvan zit een pijltje, druk hier op en dan kun je andere geluiden harder of zachter zetten (bij mij is soms geen pijltje te zien, maar druk eens op dat witte vlak. Denk dat dit een bug is).
Het zou al helpen als de stapgrootte van de volume-instelling kleiner zou zijn. Nu zijn het stappen van zo'n 14%...

@CTX ik vond zojuist dit artikel hierin wordt een app besproken inclusief hoe deze ingesteld moet worden hiermee zou het apart instellen van volumes mogelijk moeten zijn. Ik heb het niet getest (ben natuurlijk ook niet aansprakelijk als er iets mis gaat)
https://www.guidingtech.c...ification-volume-android/
https://www.guidingtech.c...ification-volume-android/
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie