Al een kleine 3 maand de Nokia 8 in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het wel een stap achteruit komende van de Lumia 950 (uiteraard kom ik ook over van het lumia-kamp

) Maar die stap achteruit komt wel volledig door het os
Hardware-matig is er bijna niets op aan te merken. De achterkant is wat glad en volgens mij krasgevoelig, maar met de nokia-cover is dat mooi verholpen. De batterijduur is gewoon geniaal. Enige opmerking die ik kan geven is dat de vingerafdruk-scanner regelmatig geactiveerd wordt in mijn broekzak, waardoor die functie soms geblokkeerd is als ik de telefoon wil unlocken. Gelukkig is er dan nog de pincode.
De camera-app is wat minder en dan vooral de auto-focus bij weinig licht. Dit kan soms heel lang duren, waardoor het 'moment' vaak al lang voorbij is (zeker let een kleine wildeman van 15 maand) De google-camera-app is dan weer een prima alternatief
Enige frustraties die ik heb zijn het geluid dat je hoort als je de lader aansluit. Ik weet dat ik hiervoor bij de Lumia ook lang heb moeten zoeken, maar voor de Nokia heb ik het nog niet gevonden
En sinds android 8.1 moet ik ook altijd manueel bevestigen als ik mobiel internet wil uitzetten. Irritant als je dit een paar keer per dag moet doen