Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28
dooiedodo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:26:
[...]

gedeelde smart is halve smart.. .dat is al winst vandaag :).
nu nog eens uitvogelen wat het is. Het enige wat oreo brengt is visual voicemail, maar volgens mij staat dat niet aan.
Bij mij werkt het wel;

Kijk in de telefoon app - rechtsboven instellingen - voicemail - geavanceerde instellingen - instellen.

Hier staat het bij mij op het buitenlandnummer: https://www.vodafone.nl/s...-simkaart/voicemail.shtml

Onder geavanceerde instellingen, een niveau terug omhoog, staat: "Service: Je provider"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 18:10
heb oplossing gevonden door VoLTE uit te zetten. Werkt weer als zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 12:40
dooiedodo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:54:
iemand hier die ook sinds de officiele 8.1 update geen voicemail meer kan bereiken?
bij bellen van 1233 (tele2) geeft stem 'dit nummer is niet of tijdelijk niet beschikbaar'.

Voor de update werkte dit wel. De sim in een ander toestel gedaan en dan werkt het ook prima. Gewone telefoonnummers (ander 06) bellen werkt ook.

Iemand enig idee waar te kijken/proberen? (tele2 support kon natuurlijk ook niets betekenen).
Ik ben er achter gekomen dat als je mobiel bellen via 4G (Geoptimaliseerde 4G LTE modus voor o.a. spraak VOLTE) uitschakelt, dat het wel werkt.
Dus toch probleem Tele2.

• dooiedodo
  • Laatst online: 15-06 18:10
jacques1971 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Ik ben er achter gekomen dat als je mobiel bellen via 4G (Geoptimaliseerde 4G LTE modus voor o.a. spraak VOLTE) uitschakelt, dat het wel werkt.
Dus toch probleem Tele2.
Op XDA beweert iemand dat tele2 switch naar volledige VoLTE heeft gedaan vorige week. kan nog nergens bevestiging daarvan vinden. Zou eventueel daar mee te maken hebben ipv oreo update.

• jacques1971
dooiedodo schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Op XDA beweert iemand dat tele2 switch naar volledige VoLTE heeft gedaan vorige week. kan nog nergens bevestiging daarvan vinden. Zou eventueel daar mee te maken hebben ipv oreo update.
Geen idee, maar waarschijnlijk hebben mensen met een Samsung s8 er ook last van i.c.m. tele2 volte bellen.
Ik zou er zeker melding maken bij tele2. Zelf gebruik ik geen voicemail, dus heb er geen last van.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

Magure

Bla....

Magure schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:18:
Update :

Terwijl ik met Nokia Caresupport contact had werd ik gebeld... en ja, als je bij de dokter bent is er niks aan de hand, Microfoon deed het weer prima. Ze vermoeden bij Nokia zelf ook een software probleem maar zijn er nog niet achter waar het probleem weg komt. Meerdere klachten zijn al binnen gekomen bij hun. Nu afwachten hoe lang mijn microfoon het blijft doen..

Update :

Vanmiddag paar keer gebeld zonder problemen vanavond weer via carkit aan het bellen en wou daarna weer verder bellen na het overschakelen en microfoon begint weer te flippen... Nu heb ik net nog even zitten spelen. Als ik telefoon op tafel neer leg en mijn vingers een paar keer voor de microfoon houd is het probleem opgelost... Het lijkt er op de de ruisonderdrukking het probleem is... Straks maar Nokia weer contacten.
Weer een update,

Microfoon doet soms wel soms niet. Soft Reset en reinstall werkt ook niet. Op Nokia Support forums beginnen nu steeds meer mensen er last van te krijgen, probleem lijkt zich vooral voor te doen bij mensen die net een 8.1 update hebben gedaan (zoals ik....). Een aantal mensen heeft telefoon opgestuurd, terug gekregen met een nieuwe microfoon en na een paar dagen weer zelfde probleem. Je zou toch denken dat er iets qua software/firmware iets niet goed gaat... Echter zie ik hier op het forum nog maar een enkele klacht voorbij komen. Niet meer mensen met dit probleem? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Het enige probleem wat ik heb gehad na de 8.1 upgrade is dat de pushmail van Office365 niet meer goed binnenkwam, evenals de whatsapp berichten. Deze kwamen of niet of met een flinke vertraging. Voor deze problemen de telefoon terguggezet naar factory default. Daarna geen enkel probleem meer gehad.

Wat betreft de microfoonproblemen; tot zover geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacques1971
Ik heb de indruk dat de batterij veel sneller terug loopt sinds 8.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

hebbiedude schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:21:
Het enige probleem wat ik heb gehad na de 8.1 upgrade is dat de pushmail van Office365 niet meer goed binnenkwam, evenals de whatsapp berichten. Deze kwamen of niet of met een flinke vertraging. Voor deze problemen de telefoon terguggezet naar factory default. Daarna geen enkel probleem meer gehad.

Wat betreft de microfoonproblemen; tot zover geen last van.
Heb gisteren weer contact gehad met Nokia, moest wat dingen leeg gooien ;

Instellingen -> apps en meldingen -> alle apps -> systeem apps weer geven -> telefoon , telefoonservice en carries services stoppen, opslag en cache leeg gooien en telefoon opnieuw opstarten. Tot nu toe werkt alles nog... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MrDucky schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:04:
Die developer opties doen niks, altans geen APT-X bijvoorbeeld. ik heb een Draadloze koptelefoon die APT-X ondersteunt maar die gaat gewoon op de oude codec ondanks dat ik hem daar force op APT-X.
Sommige opties kunnen wel, ik ben eens aan het experimenteren welke werken. :P
MrDucky schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:33:
ik heb ook als feedback gegeven dat ik ondersteuning voor APT-X mis.. zou iedereen diezelfde feedback ook willen geven :P? misschien kopen ze dan wel het benodigde certificaat van qualcomm.. de hardware support t , Android support het.... alleen Nokia is te beroerd om ervoor te betalen denk ik.
Welke codec gebruik je nu dan dat je Apt-X wilt? Bij mij gaat hij standaard op AAC, dat vind ik ook prima. Apt-X HD zou wel tof zijn, maar ik vraag me af of ik dat hoor.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
jacques1971 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:28:
Ik ook, maar weinig aan te doen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Joen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:55:
[...]

Even een update over de problemen die ik kreeg na het instellen van een ander achtergrondje op mijn homescreen en weer terug gaan naar het oude achtergrondje (steeds crashen van System UI en dus effectief een knipperend scherm waar je niets mee kunt doen).

Ik heb Coolblue (waar ik de telefoon heb gekocht) gebeld en zij hadden ook niet direct een oplossing er voor liggen. Lees onder de volgende quote verder...

[...]

Ik heb samen met de Coolblue alle op internet beschreven manier van hard resetten geprobeerd inclusief de gene die op de supportpagina's van Nokia zelf beschreven staan en op geen enkele manier kan ik het recovery-menu met de harde reset optie in beeld krijgen. Ik kom hoogstens in de "veilige modus" die exact het zelfde probleem heeft. Nokia zelf zegt alleen dat de harde reset functie afgeraden word, maar onderbouwt het niet en gaat ook niet in op mijn verzoek de officiële harde reset instructie uit te leggen.

Uiteindelijk ben ik afgelopen zondag met mijn Nokia 8 naar de Coolblue winkel in Groningen gegaan alwaar ze het knipperende scherm agv de System Ui crashes ook raar vonden en kwamen ze ook al snel tot de conclusie dat je er niets mee kunt doen. Ze zouden hem opsturen naar hun reparatieafdeling.

Gisteren (maandag) kreeg ik een bericht dat ze hem naar een externe reparateur hebben doorgestuurd voor nader onderzoek en oplossing.

Pffff... Voor een probleem dat zo simpel opgelost had kunnen worden met een harde reset zoveel moeite moeten doen... Iets belangrijks als een harde reset buiten Android om onmogelijk maken... Nokia heeft wat mij betreft een zwaar minpunt gekregen nu... Ik weet niet of het voor mij later nog weer een Nokia word, want ik ben bang dat als Android weer crasht ik weer de hele molen van opsturen in moet gaan ipv het zelf op te kunnen lossen met een harde reset.

Kortom @Magure ... Harde reset nog doen? Het is nog maar de vraag of jouw Nokia 8 überhaupt die optie bied...
Update over mijn probleem met de Nokia die ik niet kon hard resetten na een continu crashende System UI:
Precies een week nadat ik mijn Nokia 8 bij de Coolblue winkel in Groningen heb ingeleverd is mijn Nokia 8 weer bij mij thuisbezorgd.

Hij is naar "een erkende reparateur" (volgens een mail van Coolblue) of "de fabrikant/leverancier" (volgens de retouren sectie op de website van Coolblue) geweest. In de digitale reparatiebon staat vermeld dat er een "softwareupdate" is uitgevoerd en geen reparatie.

De term "softwareupdate" is hier wat misplaatst aangezien het eerste wat mijn Nokia 8 wilde doen na het inschakelen en instellen van mijn WiFi: een softwareupdate van 1,5 GB. Met mijn ADSL 12 Mbps ging dat niet zo snel en met onduidelijke beschrijvingen haperde het downloaden ook steeds waarbij steeds een handmatige actie nodig was om verder te gaan.

Afijn.... Hij doet het weer. :) En dankzij de Android back-up functie zijn redelijk wat instellingen ook gewoon bewaard gebleven en werden mijn apps automatisch weer geïnstalleerd. Een aantal apps heeft zijn instellingen behouden en een aantal anderen moeten weer opnieuw ingesteld worden. Kortom: ik had er nog wel even wat werk van om hem weer gebruiksklaar te maken. Ik ben wel bijna zover dat ik hem weer volledig kan gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist is de 'Nokia 8 Sirocco' gepresenteerd, 5.5" POLED, 6GB RAM, 128GB opslag, dubbele camera, curved screen, water- en stofdicht. Adviesprijs van € 749,00 en daarmee komt toestel nog met de SD835-chipset. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLB schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:57:
Zojuist is de 'Nokia 8 Sirocco' gepresenteerd, 5.5" POLED, 6GB RAM, 128GB opslag, dubbele camera, curved screen, water- en stofdicht. Adviesprijs van € 749,00 en daarmee komt toestel nog met de SD835-chipset. :)
Wat meer info en plaatjes; https://www.theverge.com/...ase-date-pricing-mwc-2018

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Curved, geen 3,5mm koptelefoon aansluiting en dan ook nog eens het debacle dat ik heb meegemaakt van het ontbrekende recovery menu om een harde reset uit te kunnen voeren als Android zelf crasht... Ik weet niet of mijn volgende telefoon wel weer een Nokia word als Nokia deze lijn door blijft trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De Nokia 7+ klinkt dan mooier. Goed slechts een Snapdragon 660, 4GB ram en 64GB wel net zoals de 8. Wel dubbele camera zoals de Sirocco. Mijn pa had de 8 op het oog maar wilde een mooie prijs afwachten. De 7+ voor €399 klinkt dan eigenlijk veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:28

winnie

de poes...

Zo te lezen ondersteunt de sirocco wel wireless charging. Juist dat en een goede camera mis ik heel erg aan mijn "gewone" 8. Alleen die prijs.... Nog maar even wachten totdat een winkel er mee gaat stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:48

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb de geruchten rondom de Sirocco (in eerste instantie Nokia 9) echt maanden in de gaten gehouden. Ik heb eind december het scherm van mijn Oneplus 3 gesloopt en ik loop nu al maanden met een brakke Galaxy S4. Nu de Sirocco is aangekondigd weet ik niet zo heel goed wat ik er van moet denken.

Het gemis van de headphone jack vind ik niet erg, maar het feit dat hij vrijwel helemaal van glas is en de prijs doet mij toch een beetje twijfelen. Maat van mij heeft toevallig sinds dit weekend de 8. Formaat was ook wel heel erg wennen moet ik zeggen en toestel valt nogal glad aan op de achterkant.

De 7+ is misschien dan toch een betere keuze. Ik browse voornamelijk op mijn telefoon, lees wat mail en log mijn trainingen en luister muziek via bluetooth. Een goede camera is wel wenselijk, maar volgens mij is de camera van de Sirocco niet veel anders dan die van de 7+.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 26-02-2018 08:30 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-04 15:16
Oh wat moet ik doen. Ik loop nu al 2 maanden met een extreem trage Nexus 5x. Was ervan overtuigd dat ik aanstaande woensdag een Nokia 8 zou kopen. Maar nu zie ik die Nokia 7+. En die ziet er toch echt wel mooier uit naar mijn mening. Maar de Nokia 8 net wat beter qua processor. Wat zal ik doen? Nog 2 maand wachten. Met de kans dat ik die Nexus ritueel ga verbranden of gewoon woensdag de Nokia 8 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:03
Gonadan schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Sommige opties kunnen wel, ik ben eens aan het experimenteren welke werken. :P

[...]

Welke codec gebruik je nu dan dat je Apt-X wilt? Bij mij gaat hij standaard op AAC, dat vind ik ook prima. Apt-X HD zou wel tof zijn, maar ik vraag me af of ik dat hoor.
Ik gebruik nu ook AAC, maar het schijnt dat APT-X ook minder stroom kost van zowel je phone als je headphone. Dus zou ik toch wel graag APT-X support hebben....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34

IkWilbert

Het is mij!

Meer mensen last met de camera sinds de 8.1 update. Lijkt wel of deze soms compleet vast loopt.
Gisteren de melding dat er geen communicatie mogelijk was met de camera. Heb de telefoon herstart en toen werkte het weer.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:39
Dat gevoel heb ik ook.

Edit:
Lijkt wel of de accu per dag harder achteruit gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjantje72 op 01-03-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Laatst online: 19-10-2020
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Bericht achterhaald. Oplossing gevonden.

[ Voor 195% gewijzigd door PaoloK op 26-02-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrDucky schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:48:
Ik gebruik nu ook AAC, maar het schijnt dat APT-X ook minder stroom kost van zowel je phone als je headphone. Dus zou ik toch wel graag APT-X support hebben....
Ik luister te weinig om dat boeiend te vinden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308499

IkWilbert schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:14:
Meer mensen last met de camera sinds de 8.1 update. Lijkt wel of deze soms compleet vast loopt.
Gisteren de melding dat er geen communicatie mogelijk was met de camera. Heb de telefoon herstart en toen werkte het weer.
Yep, ik hield het eerst erop dat er onvoldoende ruimte op de telefoon vrij was voor de output, maar dat heb ik uitgesloten. Camera bevriest op wat hij maar het laatste in beeld had, en ik heb dezelfde melding gezien als jij. Ook bij mij werkte herstarten. Ik heb zelfs nogmaals de foutmelding gehad "Camera stopt steeds" en "Camera is gestopt" waarover ik vorige week heb gepost (en waarvoor ik dacht een oplossing te hebben gevonden maar wat kennelijk alleen een workaround is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het bespreken van het nieuwe Nokia 8 Sirocco toestel mag vanaf nu in: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb het gevoel dat het bij mij wel meevalt. Ik kan net als voorheen makkelijk een volle dag uithouden met 1 acculading.
IkWilbert schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:14:
Ik had het volgens mij ook al voor de 8.1 update, maar het komt na de 8.1 update wel vaker voor volgens mij.
Het gaat bij mij vooral mis als ik vanuit standby de camera-app wil openen door te dubbeldrukken op de Power-knop of vanuit de rechter onderhoek naar boven te slepen. Dan lijkt het een erg trage framerate te zijn of loopt het volledig vast. Uiteindelijk kom ik wel uit de app, kan ik vanuit de task manager de app sluiten en daarna kan ik de camera doorgaans wel weer gebruiken.
Vandaag echter bleef de camera geblokkeerd. Toen ik alle apps die de camera gebruiken probeerde bleef het beeld grijs of zwart. Verder geen foutmelding of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 08:33
Net iets vreemds opgemerkt: normaal toont de nokia 8 het type netwerk, zelfs al is de telefoon verbonden met wifi (zie bvb 4G bij de screenshot):
https://www.pickr.com.au/...-screenshot-home-menu.jpg

Nu heb ik een factory reset gedaan en wordt de netwerktechnologie niet meer getoond. Heeft iemand een idee waar die setting zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 10:14
Is het mogelijk om de kleur te wijzigen van de dialler?
De rood/magenta kleur vind ik niet bepaald mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:36
Camera problemen na update Android 8.1. Na de update die vlekkeloos is verlopen loopt de camera app regelmatig vast. Na uit en aanzetten doet de app het weer even om dan weer vast te lopen. Ook zie ik in de fotoapp alleen witte vlakjes en geen foto's. Iemand hetzelde probleem en zo ja is er een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 14:19
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Op een Nexus 6P neemt het gedeelte Systeem 7.1GB in, dus met wat extra Nokia apps erbij kan die 10GB toch best aardig kloppen?
Late reactie, maar: welke Nokia apps? Bijna stock Android, weet je nog?

Blijkbaar vindt iedereen het normaal dat er bijna 10 GB gebruikt wordt door Android. Bizar. De download voor de updates van 7 naar 8 en van 8 naar 8.1 waren 1,5 GB, dan mag de installatie toch niet meer dan het dubbele, hooguit het drie dubbele zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrosmurf
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb de telefoon nu sinds september en ben er zeer tevreden mee. Vanochtend het eerste gekke meegemaakt.
Zoals altijd 1x per twee dagen aan de lader gehangen. Zo ook gisteravond. Vanmorgen bij het aan de lader ontgrendelen stond er "opgeladen over 22uur" het accupercentage was opgelopen tot 24% (gestart op 6%). Omdat ik al enige tijd geleden het meldingen logboek heb geactiveerd heb ik daar eens in gekeken of er meldingen waren wat betreft het laden. Geen laad meldingen maar wel Google Play Films die ongeveer ieder uur actief is op de achtergrond. " Google Play Films gebruikt de batterij".

Deze melding heeft het hartritme(lijkt op een ecg) icoontje en is normaal zeer kort zichtbaar in de bovenbalk. Met het meldingen logboek kun je dan zien waar de melding over ging.
Zijn er andere personen die deze meldingen ook krijgen? Voor nu heb ik de app gedeactiveerd en krijg ik ook geen meldingen meer.

Verder vraag ik me af of de kantelhoek voor het scherm verdraaien in te stellen is. Nu kantelt ie naar mijn idee te vroeg.
Ook snap ik het wifi algoritme niet. Er wordt standaard verbinding gemaakt met het laatst verbonden netwerk, ook al is dat zwak en een ander bekend netwerk op volle sterkte. Mijn Windows phone verbond altijd met de sterkte wat me ook logisch lijkt.
Nu ik toch met opmerkingen bezig ben, als ik op de telefoon tik aan de bovenrand rammelt er iets, camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
bresjt schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:35:
Net iets vreemds opgemerkt: normaal toont de nokia 8 het type netwerk, zelfs al is de telefoon verbonden met wifi (zie bvb 4G bij de screenshot):

Nu heb ik een factory reset gedaan en wordt de netwerktechnologie niet meer getoond. Heeft iemand een idee waar die setting zit?
Bij mij heeft ie dat nog nooit getoond. Hij toont het wel als je eenmaal verbonden bent:
Mobiel netwerktype op de Nokia 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Laatst online: 13-06 19:24
bresjt schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:35:

Bij meeste Androidis zit dat binnen Developers option.

Dit optie is standaard ook uit, maar met Oreo hadden sommige gebruikers "last van" dat het automatisch aan is gegaan.

Misschien is het bij jou terug gedraaid naar het oorspronkelijke standaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FIwIxpfE5RgktPuQd0v2ArI9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nXQvZUZfonEAtZK7Ou0bgiMz/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:10
skader schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:14:
Is het mogelijk om de kleur te wijzigen van de dialler?
De rood/magenta kleur vind ik niet bepaald mooi.
Yup...de kleur van de sim wijzigen bij settings > netwerk & internet > simkaarten.
Het kan in ieder geval bij de dual sim variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Luinwethion schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Bij meeste Androidis zit dat binnen Developers option.

Dit optie is standaard ook uit, maar met Oreo hadden sommige gebruikers "last van" dat het automatisch aan is gegaan.

Misschien is het bij jou terug gedraaid naar het oorspronkelijke standaard.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe toon jij dat batterijtje van je bluetooth apparaat in je taakbalk :o?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Laatst online: 13-06 19:24
MrDucky schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:27:
[...]

Hoe toon jij dat batterijtje van je bluetooth apparaat in je taakbalk :o?
Oh ik dacht dat dit al geïmplementeerd was maar blijkbaar niet in de status bar.

Dat is een Huawei, dit functie zit bij EMUI al sinds paar jaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Ik heb sinds de ugprade naar 8.1 dat mijn tweede SIM een kruisje aangeeft.
Kruis bij tweede SIM

Data, voice en SMS werken wel gewoon.
Weet iemand wat het kruisje kan betekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 12:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 00:06

Eentje

houd van de vijver

Natsu schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Mobiele data staat uit?
Ik zit op dit moment in de VS en heb data uit en inderdaad zelfde kruisje en daarnaast een r oaming

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:25
Is dat niet de aanduiding van welke sim de data gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Natsu schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Mobiele data staat uit?
Ik heb van beide simkaarten data nog een keer uit en aangezet en het kruisje is weg...
Erg bijzonder ;) Maar het kruisje komt inderdaad tevoorschijn als je data uit zet.
Maar dat stond bij beide aan.

Problem solved ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3,5 mm jack aux ingang: plug rijst iets uit zijn basis

De Nokia 8 gooit mijn jack pluggen er steeds uit :( met als gevolg dat er mono achtergrondgeluid komt en/of de speler stopt. Het gaat om ongeveer 1 mm deviatie, een figuurlijk tandje verderop. Het is gewoonweg disconnect, ofwel het zit ergens tussen aan en uit. Een beetje pielen reproduceert beide effecten en je kan het beheersen door het toestel cq de verbinding helemaal met rust te laten.
Niet fraai. Het gekke is dat mijn earbuds-stekker wél een prima signaal houdt maar heul veel andere exemplaren (van koptelefoons, verlengsnoeren) dus erg niet mooi blijven zitten.Ook zonder een hoesje welteverstaan. Er zit geen abnormale speling of krapte op de ingang zelf noch zijn er andere bijzonderheden die ik kan noemen.

Na verschillende verlengsnoertjes te hebben gekocht en de ingang te hebben gereinigd begin ik te vermoeden dat de curve in het toestelontwerp hier geen fijne basis vormt voor stekkertjes.

>Meer mensen last van? Tips of tricks misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 308499 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:27:
>Meer mensen last van? Tips of tricks misschien?
Geen last van... Mijn reviewexemplaar had wel een absurd strakke 3,5mm poort, leek simpelweg 3,4mm zeg maar, Ik moest echt veel kracht zetten om 3,5mm-kabel te verwijderen, ook Tweakers had dat. Mijn gekochte exemplaar is prima, nooit last van headsets die niet werken. Gebruik er maar twee, maar dus nooit troubles.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm in zoverre zal het denk ik afhankelijk zijn van welke plug je eigenlijk in gebruik hebt. Ik gebruik een chord setje buds met van zichzelf zo'n 12 cm snoer eraan, dus m'n probleem borrelt er denk ik een beetje op neer dat ik naar een net wat geschikter (...) verlengsnoer zoek.

Er zijn wel verschillen aan de basis te zien bij al die plugjes die ik tot nu toe heb gezien. Het lijkt alsof het fijn is als de onder-rand van de plug wat breder is.
Maar tjeu sommige moet ik zelfs aandrukken om van de speakers af te komen, echt painstaking dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb diverse koptelefoons, headsets en speciale TRRS microfoons er op aangesloten gehad en allen bleven prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor terugkoppelingen. Nu dan zit het anders, ik zal denk ik contact moeten zoeken met leverancier erover. In tussentijd misschien nog ff kijken of me wat aan een TRRS plug opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Hoop mee gelurkt hier, maar heb nu eigenlijk ook een probleem.
Mijn USB-C kabel zit echt belachelijk los in de telefoon, dat ik hem heel voorzichtig moet neerleggen als die aan het laden is, anders springt de kabel er alweer uit.

Weet alleen niet of dit nu aan de kabel of de telefoon ligt, maar het is wel verdomd irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Laatst online: 28-05 14:58

Krizzii

Kris W.

ursel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:35:
Mijn USB-C kabel zit echt belachelijk los in de telefoon, dat ik hem heel voorzichtig moet neerleggen als die aan het laden is, anders springt de kabel er alweer uit.

Weet alleen niet of dit nu aan de kabel of de telefoon ligt, maar het is wel verdomd irritant.
Dat is niet normaal. Bij mij zitten de geleverde kabel als ook eigen kabels zeer stevig vast. Zou het even met een andere kabel proberen. Of wellicht dat de aansluiting beschadigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 12:07
ursel schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:35:

Ik had het ook. Verlicht de USB-C ingang van de telefoon goed en pak met een pincet voorzichtig het stof eruit.

Door de vorm van de USB-C krijg je veel stof ophoping erin.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Arjantje72 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:26:
[...]

Dat gevoel heb ik ook.

Edit:
Lijkt wel of de accu per dag harder achteruit gaat.
Ik deed en doe nog steeds makkelijk twee dagen met een lading.
Dat is dan wel met:
* Bluetooth altijd aan
* WiFi altijd uit
* GPS altijd uit.

Verder bel en WhatsApp ik en lees ik mijn mail op de telefoon niets meer. Dus geen battery draining games of filmpjes.

Ik zie geen verschil tussen 8.0 en 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozmanguday
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik haal met gemak 1 dag, dwz, 24-uur, ook als ik 's nachts vergeet WiFi of 4g uit te zetten. Heb ongeveer 25 minuten GPS aangehad....tevens scherm wat feller dan normaal.

Nokia 8 Accu Gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ozmanguday schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:34:
Ik haal met gemak 1 dag, dwz, 24-uur, ook als ik 's nachts vergeet WiFi of 4g uit te zetten. Heb ongeveer 25 minuten GPS aangehad....tevens scherm wat feller dan normaal.
Als je die browser van Cheetah mobiele deinstaleerd en de originele Facebook app dan zal je batterij nog veel langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 23:34
Camera van de Nokia 8.
1 / De kwaliteit van de foto's valt me tegen. Gezien de specs en leverancier had ik meer verwacht. Misschien zijn mijn eisen (of verwachtingen) te hoog. Voor het echte werk (adviezen & rapporten) gebruik ik een Canon 7D en een paar goed Canon lenzen, daar kan een mobieltje, ook al heeft hij Zeiss lensje, toch (nog) niet tegen op.

2 / Wat echt stoort is dat de camera vaak 'bevriest'. Met name als je de quick start, rechts onder op je scherm, gebruikt. Na 3 foto's blijft het beeld staan en reageert de Nokia nergens meer op. Op het scherm verschijnt de mededeling "Camerafout. Kan geen verbinding maken met de camera".
Uitzetten en herstarten is dan de enige oplossing.

Is dit een bekend probleem en is hier iets aan te doen?

groet,
wmuller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/emTCdHcFdN15E5unMyFIfign/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wmuller op 09-03-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ik quickstart camera laatste dagen op mijn vakantie vaak met de powerbutton X3 afgelopen 16 dagen 1 keer melding gehad kan camera niet starten. Verder geen last van freezing of iets dergelijks. Heb flink wat foto's geschoten op mijn telefoonscherm ziet het er allemaal prima uit moet ik zeggen thuis bij pc zal ik het verschil wellicht kunnen zien. Met nieuwe software voor camera en de app zelf waar ze me bezig zijn wordt als het goed is alles (nog) beter

[ Voor 0% gewijzigd door Eentje op 10-03-2018 16:20 . Reden: Typo auto correctie issues ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Wat doen jullie allemaal met de telefoon, dit is wat ik heb:
Battery usage

Het scheelt denk ik dat ik voornamelijk gebeld heb, de carkit gebruikt heb en wat muziek heb geluisterd. Het scherm is nauwelijks aan geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 11-03-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312459

Gisteravond tijdens Amazon.de flash sale toch maar op bestellen gedrukt... 388 euro leek me wel een nette prijs. Kom van een iPhone 6 (werk) en HTC One M8 (privé) af, waarvan ik me bij beiden het laatste halfjaar toch wel flink ging ergeren aan hun performance. Apple waarbij maandenlang de updates voor problemen zorgden, en HTC die toch wel moeite heeft om goed mee te komen in dagelijks gebruik (veel lag en crashes en batterij die na één keer flitsen op 0% staat).

Hoop toch dat de Nokia 8, ondanks zijn leeftijd, een jaar of 2-3 meegaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 312459 op 11-03-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
wmuller schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:33:
Camera van de Nokia 8.
1 / De kwaliteit van de foto's valt me tegen. Gezien de specs en leverancier had ik meer verwacht. Misschien zijn mijn eisen (of verwachtingen) te hoog. Voor het echte werk (adviezen & rapporten) gebruik ik een Canon 7D en een paar goed Canon lenzen, daar kan een mobieltje, ook al heeft hij Zeiss lensje, toch (nog) niet tegen op.
Het ligt er aan hoe veeleisend je op fotogebied bent. Ik ben geen professioneel fotograaf en dus ook niet veeleisend. Ik vind dat ie redelijk goede foto's maakt en als ik wat serieuzere foto's wil maken en er de tijd voor kan nemen dan pak ik mijn normale compactcamera. Ik heb ook nooit de verwachting gehad dat een camera in een telefoon zich kan meten met een compactcamera of betere fotocamera's.
2 / Wat echt stoort is dat de camera vaak 'bevriest'. Met name als je de quick start, rechts onder op je scherm, gebruikt. Na 3 foto's blijft het beeld staan en reageert de Nokia nergens meer op. Op het scherm verschijnt de mededeling "Camerafout. Kan geen verbinding maken met de camera".
Uitzetten en herstarten is dan de enige oplossing.

Is dit een bekend probleem en is hier iets aan te doen?

groet,
wmuller

[afbeelding]
Ook ik heb veel problemen met de camera de laatste tijd. Het bevriezen van de camera app en/of het zwart / grijs blijven van de camera-preview in camera-apps (de stock camera-app, Snapchat, Instagram, etc.) gebeurd bij mij inderdaad vaak direct na het unlocken van mijn Nokia 8. De grootste kans is er op als je de snelkoppeling van 2 maal drukken op de Power-knop of unlocken vanuit de rechter onderhoek gebruikt. Ik maak het echter ook steeds vaker mee als ik de telefoon een poosje gebruik en naar de camera app ga.

Wat bij mij wel enigszins lijkt te helpen is om zodra je merkt dat de app die de camera gebruikt niet goed werkt direct met de home-knop uit die app gaan en een andere app die de camera gebruikt opstarten. Soms moet daar tussen de 1e van die 2 apps dan via de taskamanager gesloten worden. Het lijkt er op dat je op die manier de camera tot leven kan wekken.

Gezien het feit dat ik het probleem met de camera bij Android 8.0 nauwelijks had en bij Android 8.1 veel vaker lijkt mij op een driver-probleem te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Krizzii schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:29:
[...]

Dat is niet normaal. Bij mij zitten de geleverde kabel als ook eigen kabels zeer stevig vast. Zou het even met een andere kabel proberen. Of wellicht dat de aansluiting beschadigd is?
Dat vond ik ook. Nooit eerder meegemaakt, vandaar maar even navragen. Blijkbaar was badluckboy er ook bekend mee.
badluckboy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:09:
[...]

Ik had het ook. Verlicht de USB-C ingang van de telefoon goed en pak met een pincet voorzichtig het stof eruit.

Door de vorm van de USB-C krijg je veel stof ophoping erin.

Succes!
Dat was het idd. Alleen lucht erin blazen is helaas niet afdoende. Moest idd echt eruit pulken die rotzooi. Doet het nu weer naar tevredenheid. Tnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:38
Heren, beveiligingsupdate 2018-3 is live.
Netjes !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:31

GerkeP

Vragen mag altijd........

LeStef schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:30:
Heren, beveiligingsupdate 2018-3 is live.
Netjes !!
Kennelijk niet voor de dames?

Dat lijkt te kloppen, mijn toestel krijgt de update, die van mijn vrouw nog niet

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
GerkeP schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:02:
[...]

Kennelijk niet voor de dames?

Dat lijkt te kloppen, mijn toestel krijgt de update, die van mijn vrouw nog niet
Uiteraard ook voor de dames, de Nokia 8 is unisex ;) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Anoniem: 63072 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:07:
Wat doen jullie allemaal met de telefoon, dit is wat ik heb:
[afbeelding]

Het scheelt denk ik dat ik voornamelijk gebeld heb, de carkit gebruikt heb en wat muziek heb geluisterd. Het scherm is nauwelijks aan geweest.
Moet wel zeggen dat het lijkt dat de telefoon langer met de accu begint te doen. In begin toen ik de 8.1 update kreeg was aan het einde van de dag toch wel op 20/30% , nu kan ik ook makkelijk 2 dagen met accu doen. Moet wel zeggen dat ik op het werk vooral Whatsapp Web gebruik, dit scheelt ook een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:24

Mr. Freeze

¡GO!

Magure schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Moet wel zeggen dat ik op het werk vooral Whatsapp Web gebruik, dit scheelt ook een hoop :)
Zal zeker schelen, maar het gaat nog steeds via je telefoon, maar het scherm hoeft niet elke keer aan.

Ook hier weinig te klagen over batterijduur.

..en de maart update is bij mij (TA-1012) ook binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Freeze op 14-03-2018 13:33 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb hem pas een week dus kan ik over de accu weinig zeggen. De eerste 2 ladingen gingen niet zo lang mee. Nu begint hij toch langer mee te gaan. Al bij al ben ik er zeer tevreden over.
Ik heb wel 2 interessante opmerkingen.

1: ik had hem tot 97% geladen, ik moest toen even weg, toen ik terug was had hij nog 96%.
Dacht ik even bij te laden tot 100% maar dat wou hij niet. Op 94% wou hij terug laden tot 100%. Heeft de Nokia een soort management om de accu te sparen?

2: het volgende dat me opviel is als ik de Nokia laat laden tot zeg maar 97%, dat die dan veel sneller leegloopt.

Waarschijnlijk komt dit gewoon omdat de Nokia amper een weekje oud is.
Andere problemen die ik hier las zoals de camera freeze etc . . . Heb ik gelukkig nog niet voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

LeStef schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:03:
Ik heb hem pas een week dus kan ik over de accu weinig zeggen. De eerste 2 ladingen gingen niet zo lang mee. Nu begint hij toch langer mee te gaan. Al bij al ben ik er zeer tevreden over.
Ik heb wel 2 interessante opmerkingen.

1: ik had hem tot 97% geladen, ik moest toen even weg, toen ik terug was had hij nog 96%.
Dacht ik even bij te laden tot 100% maar dat wou hij niet. Op 94% wou hij terug laden tot 100%. Heeft de Nokia een soort management om de accu te sparen?

2: het volgende dat me opviel is als ik de Nokia laat laden tot zeg maar 97%, dat die dan veel sneller leegloopt.

Waarschijnlijk komt dit gewoon omdat de Nokia amper een weekje oud is.
Andere problemen die ik hier las zoals de camera freeze etc . . . Heb ik gelukkig nog niet voorgehad.
Mhmm, bij mij gaat hij altijd tot 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Probleem met microfoon is weer terug, trucje van Nokia leek maar kort te hebben geholpen, als ik zelfde stappen weer doe blijft microfoon weer regelmatig raar doen. Toestel wordt volgende week opgestuurd, benieuwd wat ze er mee gaan doen... Want op Nokia forums hebben aantal mensen nieuwe microfoon gekregen maar probleem kwam na paar weken weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:07
Herkend iemand deze problemen:
Bij het bellen van een persoon, zie je dat hij opgenomen is maar hoor je niks. Nadat je de verbinding vebreekt en opnieuw belt, hoor je de andere kant wel. Dit lijkt random te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

TiSaE schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:46:
Herkend iemand deze problemen:
Bij het bellen van een persoon, zie je dat hij opgenomen is maar hoor je niks. Nadat je de verbinding vebreekt en opnieuw belt, hoor je de andere kant wel. Dit lijkt random te gebeuren.
2-3 keer gehad bleek provider bereik issue voor mij ging van balkon voor naar achter en geen problemen meer gehad met zelfde persoon (grappige was allebei zelfde provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

Ik heb deze telefoon gisteren gekocht als 2e toestel naast mijn iphone8 256gb. Maar ik ben tot nu toe blij verrast. Toestel is snel. Scherm is goed. Is met games een fractie langzamer dan iPhone 8 maar er zit ook €550 tussen. Maar voor Pokémon, waar ik hem voor gebruik is het meer dan dikke prima! Qua prijs kwaliteit scoort het hoog.

Maar!

Ik krijg icon notificaties niet aan wat nieuw is in Oreo. Onhandig voor Twitter. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
@Anoniem: 1295042 Enkel bij twitter of bij alles? anders even checken of je tel al up to date is. kijk bij instellingen even welke android versie er nu daadwerkelijk op staat. Bij mij werkte het out of the box dus ik durf je verder ook niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

@MrDucky laatste update van maart. Ik heb bij geen enkele app een melding op het icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMWMM
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Al een kleine 3 maand de Nokia 8 in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het wel een stap achteruit komende van de Lumia 950 (uiteraard kom ik ook over van het lumia-kamp :w ) Maar die stap achteruit komt wel volledig door het os

Hardware-matig is er bijna niets op aan te merken. De achterkant is wat glad en volgens mij krasgevoelig, maar met de nokia-cover is dat mooi verholpen. De batterijduur is gewoon geniaal. Enige opmerking die ik kan geven is dat de vingerafdruk-scanner regelmatig geactiveerd wordt in mijn broekzak, waardoor die functie soms geblokkeerd is als ik de telefoon wil unlocken. Gelukkig is er dan nog de pincode.

De camera-app is wat minder en dan vooral de auto-focus bij weinig licht. Dit kan soms heel lang duren, waardoor het 'moment' vaak al lang voorbij is (zeker let een kleine wildeman van 15 maand) De google-camera-app is dan weer een prima alternatief

Enige frustraties die ik heb zijn het geluid dat je hoort als je de lader aansluit. Ik weet dat ik hiervoor bij de Lumia ook lang heb moeten zoeken, maar voor de Nokia heb ik het nog niet gevonden }:|

En sinds android 8.1 moet ik ook altijd manueel bevestigen als ik mobiel internet wil uitzetten. Irritant als je dit een paar keer per dag moet doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:21

Quad

Doof

@MMMMMMWMM, voor dat laatste is een programmeerbare NFC tag wel handig. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
MMMMMMWMM schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:16:
(...)

Enige frustraties die ik heb zijn het geluid dat je hoort als je de lader aansluit. Ik weet dat ik hiervoor bij de Lumia ook lang heb moeten zoeken, maar voor de Nokia heb ik het nog niet gevonden }:|
Ik heb mijn telefoon inmiddels ook al weer een aantal maanden en daar ook nog geen optie voor gevonden.
En sinds android 8.1 moet ik ook altijd manueel bevestigen als ik mobiel internet wil uitzetten. Irritant als je dit een paar keer per dag moet doen |:(
Ja, het is jammer dat dat niet met 1 druk op de knop kan. Logischer zou dit zijn voor het inschakelen van mobiel internet om eventuele dure rekeningen te voorkomen, maar de bevestiging helemaal weg laten zou nog beter zijn.
Het is voor mij echter geen hele grote stoorfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Druk volume - tot hij op vibreren staat en dan lader inpluggen, dan hoor je die melodie niet meer. Niets moeilijk of irriterend aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Mensen klagen over de verstaanbaarheid bij het bellen. Je bent nauwelijks te verstaan, je stem is veel te zacht is de klacht. Opnieuw bellen lost het probleem meestal weer op. Dat is vervelend, vooral bij klanten. Even is gedacht aan vingers of hand voor de microfoon totdat gisteren uit de handleiding viel af te leiden dat er drie microfoons zijn. Dan moet je wel heel vreemd manoeuvreren. Meer mensen bekend met het probleem en is het op te lossen zonder opnieuw te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je het (ook) over bellen zonder iets in de jack ingang te hebben geplugd? Zoja, dan herken ik het probleem niet. Zo nee, ik erger me dood aan de jack ingang in o.a. dit opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
LeStef schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:40:
Druk volume - tot hij op vibreren staat en dan lader inpluggen, dan hoor je die melodie niet meer. Niets moeilijk of irriterend aan.
Maar dan heb je ALLE geluid uit staan terwijl het alleen maar om het oplaadgeluidje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Joen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Maar dan heb je ALLE geluid uit staan terwijl het alleen maar om het oplaadgeluidje gaat.
En dan druk je daarna weer op de volume+.... Geen geluidje als je je snoertje erin stopt (hoewel dat kleine bliepje geeneens hinderlijk is) en daarna weer geluid zodat je hoort dat je gebeld wordt... 2 seconden werk..... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMWMM
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
LeStef schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:40:
Zo ver was ik ook wel gekomen
Dus jij vindt het geluid afzetten om het dan een seconde later terug op te zetten niet irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Niet echt neen, er zijn ergere dingen in het leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ringedingetje: hoe het klinkt is subjectief. Ik vind het bij voorbaat niks als zoiets alledaags niet is uit te schakelen of te manipuleren, triviaal als het verder is voor de goede werking van de kernel. Moet in dit opzicht wel wennen t.o.v. vorige mobiel (N900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:24

Mr. Freeze

¡GO!

Zet de telefoon op niet storen, hoor je ook niets.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 17:43
Is de camera sinds alle reviews vanuit de begin periode al verbeterd? Er zijn een aantal updates geweest van de camera app, hebben die de app beter gemaakt?

Geeft de Pixel camera app of open camera app ook kwalitatievere foto's? Of zijn deze apps alleen gebruiksvriendelijker?

Of wel, is de camera hardware zelf wel in orde en is dus alleen de nokia camera app de boosdoener?

Ik ben zelf denk ik verwend geraakt aan goede foto's want ik heb de 1020 en 950 gehad hiervoor.

[edit]
Ik lees dat ook de google camera app met hdr+ veel betere foto's maakt dan de standaard nokia app. Gebruiken mensen deze app hier ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Mich op 02-04-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Mich schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:08:
Is de camera sinds alle reviews vanuit de begin periode al verbeterd? Er zijn een aantal updates geweest van de camera app, hebben die de app beter gemaakt?

Geeft de Pixel camera app of open camera app ook kwalitatievere foto's? Of zijn deze apps alleen gebruiksvriendelijker?

Of wel, is de camera hardware zelf wel in orde en is dus alleen de nokia camera app de boosdoener?

Ik ben zelf denk ik verwend geraakt aan goede foto's want ik heb de 1020 en 950 gehad hiervoor.

[edit]
Ik lees dat ook de google camera app met hdr+ veel betere foto's maakt dan de standaard nokia app. Gebruiken mensen deze app hier ook?
De standaard camera app is zelfs na eventuele updates (via de maandelijkse patches) nog steeds niet echt verbeterd. Met de meest perfecte omstandigheden kan je er wel mooie plaatjes mee maken maar ikzelf gebruik een van de Google camera apps en hiermee schiet je in alle omstandigheden mooie foto’s.

Voor het maken van filmpjes gebruik ik echter wel de officiële camera app, aangezien je dan ook gebruik maakt van de kwaliteit van de microfoons op je toestel.

Zolang Nokia de nieuwe camera app nog niet uitbrengt die nu op de 7plus en straks op de sirocco zit, ga ik verder met de Google camera app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MMMMMMWMM schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:40:
Zo ver was ik ook wel gekomen
Dus jij vindt het geluid afzetten om het dan een seconde later terug op te zetten niet irritant?
Geluid is sowieso irritant dus dat staat zelden aan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

Ik heb inmiddels wel een paar minpunten gevonden:
Scherm is traag. Als je veel Pokémon speelt zoals ondergetekende. Dan merk je dat ballen die je ver weg moet gooien niet goed gaan. Het scherm registreert simpelweg de snelle bewegingen niet.

Ik krijg ondanks alle goede tips de melding bolletjes niet aan de praat.

Verder nog steeds blij met toestel.

Hoe krijg ik die Google camera app? Ik zie hem niet in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
377973 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:05:
Dat is een app die je moet 'sideloaden', omdat deze normaal niet op jouw toestel werkt :)
Hoe dat allemaal werkt is simpelweg te Googlen, even zoeken op 'apk installeren' en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

CLB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:10:
[...]

Dat is een app die je moet 'sideloaden', omdat deze normaal niet op jouw toestel werkt :)
Hoe dat allemaal werkt is simpelweg te Googlen, even zoeken op 'apk installeren' en dergelijke.
Ik heb dat gedaan maar ik krijg zoveel hits en vage sites dat ik graag een app hoor van jullie die werkt. Geen zin in een geïnfecteerde app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krizzii

Krizzii

Kris W.

377973 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:16:
[...]

Ik heb dat gedaan maar ik krijg zoveel hits en vage sites dat ik graag een app hoor van jullie die werkt. Geen zin in een geïnfecteerde app.
Ik gebruik zelf deze site waar alle apk's verzameld staan met goede uitleg: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
Die suggested versions (van Arnova) werken bij mij altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Sinds een paar dagen stopt de Google app links het hoofdscherm er telkens mee.
De telefoon opnieuw starten verhelpt het dan tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:29
377973 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:05:
Misschien ook handig om te weten: voor de verschillen in de versies kun je deze topic op XDA in de gaten houden: https://forum.xda-develop...r-nokia-8-t3713411/page18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii

Krizzii

Kris W.

jacques1971 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:24:
Sinds een paar dagen stopt de Google app links het hoofdscherm er telkens mee.
De telefoon opnieuw starten verhelpt het dan tijdelijk.
Tip: probeer eens de "Rootless Pixel Launcher" (bijna AOSP), draait bij mij super stabiel en heeft wat extra features zoals icon packs support (via).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Magure schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:10:
Probleem met microfoon is weer terug, trucje van Nokia leek maar kort te hebben geholpen, als ik zelfde stappen weer doe blijft microfoon weer regelmatig raar doen. Toestel wordt volgende week opgestuurd, benieuwd wat ze er mee gaan doen... Want op Nokia forums hebben aantal mensen nieuwe microfoon gekregen maar probleem kwam na paar weken weer terug...
Toestel gisteren weer opgehaald. Er was een software update gedaan.. kan alleen niet zo zien wat. Voordat toestel opgestuurd werd zat er ook al 8.1.0 op. Mogelijk een firmware update. Tot nu toe werkt alles weer.

Wat me trouwens wel opviel is dat bij de Nokia 6 van mijn vrouw nu o.a. Whatsapp meldingen op het "glance" scherm te zien zijn.... Waarom is dit bij de 8 niet mogelijk... Heb tenminste niks kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34

IkWilbert

Het is mij!

Magure schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:54:
[...]

Toestel gisteren weer opgehaald. Er was een software update gedaan.. kan alleen niet zo zien wat. Voordat toestel opgestuurd werd zat er ook al 8.1.0 op. Mogelijk een firmware update. Tot nu toe werkt alles weer.

Wat me trouwens wel opviel is dat bij de Nokia 6 van mijn vrouw nu o.a. Whatsapp meldingen op het "glance" scherm te zien zijn.... Waarom is dit bij de 8 niet mogelijk... Heb tenminste niks kunnen vinden...
De glance functie op de Nokia 8 is nog erg beperkt. Ik hoop dat dit in de toekomst met een update wordt aangepakt net als de camera software.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren eens de 2 grote google camera ports naast elkaar geïnstalleerd. Ik gebruikte eerst een versie van Arnova van december, dus daar maar eens de maart versie van gepakt. En de cstark mod.
Moet zeggen dat de cstark het beste bevalt op moment, resultaten zijn extreem goed, zonder overdreven HDR te lijken, app is zeer stabiel en enorm snel. Arnova heeft ook mooie resultaten maar ik vind 'm wat langzaam, zeker vergeleken met cstark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 20:00
Sinds twee dagen ook eigenaar van een Nokia 8, die ik heb overgenomen van een mede-tweaker.

Tot nu toe enorm positief over het toestel. Komende van een Lumia 950XL is eigenlijk alleen de camera een stapje achteruit. Ik ben zelfs positief over de kale Android 8.1, na veel Google tracking uit te zetten en NordVPN te hebben geïnstalleerd.

Telefoon is razendsnel, scherm doet alleen op zwartwaardes onder voor een Amoled variant en de batterijduur is zeer goed te noemen.

Ga eens proberen hoe de Google camera ports me bevallen.

Edit: Wereld van verschil met de Arnova's v7beta9 zeg.
Kleuren zijn minder washed out en foto's zijn vele malen scherper!

[ Voor 10% gewijzigd door dubbeldekkert op 06-04-2018 14:09 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie