Ook hier binnen (KPN zakelijk), Orea 8.0.
Hier dus de 8.1 1562,7 MB aan het binnenrollen, einde van de Beta dus.
GerkeP
Klopt, na de feb update nu ook meteen de 8.1 update.
Kudo's voor HMD
Kudo's voor HMD
[ Voor 19% gewijzigd door IkWilbert op 13-02-2018 13:41 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Mmm apart, ik zit op 8.1 beta maar volgens de phone geen update beschikbaar naar de non beta
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Er waren blijkbaar niet zo veel issues met de bèta dat deze al zo snel als Final wordt doorgezet?GerkeP schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:31:
Hier dus de 8.1 1562,7 MB aan het binnenrollen, einde van de Beta dus.
Testing, one, two ...
Ik heb een Vodafone SIM-kaart in mijn toestel zitten. Ben erg benieuwd of 8.1 pas wordt gezien als ik er een andere SIM-kaart in stop. Ik wacht een paar dagen af.
Swipe naar beneden en druk lang op het Instellingen-tandwieltje.evilution schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Ah wtf, zijn er nog meer van dat soort verborgen menu's?
zo 8.1 update(v4.84A)( staat klaar voor me (vodafone) 
1562.7 mb
nieuwe functies:
- navigatieknoppen voor accubesparing
- nieuw vormgegeven aan/uit-menu
- nieuw menu instellingen
- bluet00th -accu percentage
- update google-beveilingspatch 2018-2
kan batterij percentage van mijn pebble overigens niet zien in de telefoon zelf
1562.7 mb
nieuwe functies:
- navigatieknoppen voor accubesparing
- nieuw vormgegeven aan/uit-menu
- nieuw menu instellingen
- bluet00th -accu percentage
- update google-beveilingspatch 2018-2
kan batterij percentage van mijn pebble overigens niet zien in de telefoon zelf
[ Voor 16% gewijzigd door Eentje op 13-02-2018 17:04 ]
There eent no place like home
Had je je ook aangemeld voor de beta versie van 8.1? Misschien dat dat de workaround is om met een Vodafone SIM major updates te ontvangen.Eentje schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:49:
zo 8.1 update(v4.84A)( staat klaar voor me (vodafone)
1562.7 mb
[ Voor 39% gewijzigd door digilb op 13-02-2018 16:56 ]
nope zag berichtje op android world dacht ff testen. via 4g zelfs. binnehalen wel via wifi gedaan. is ook wat veranderd in de camera ap schijnt. was de enige ap die van me homescreen af was. geen visuele veranderingen. versie cameradigilb schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:55:
[...]
Had je je ook aangemeld voor de beta versie van 8.1? Misschien dat dat de workaround is om met een Vodafone SIM major updates te ontvangen.
nu
v100.0089.03
v020.0068.03
Die kende ik al. Maar ffs waarom moet dat zo verstopt?Krizzii schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:18:
[...]
Swipe naar beneden en druk lang op het Instellingen-tandwieltje.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Omdat er opties tussen zitten die niet voor elke gebruiker geschikt zijn.evilution schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:06:
[...]
Die kende ik al. Maar ffs waarom moet dat zo verstopt?
Hier loopt de 8.1 binnen (1562.7 MB)
What's new:
Battery saving navigation buttons
Revamped power menu
New setting menu
Bluetooth battery percentage
Update google security patch 2018-02
Het is enkel op het toestel van mijn vriendin. Tegelijkertijd wordt de 8.0.0 met de 02/2018 security update aangeboden op de mijne.
What's new:
Battery saving navigation buttons
Revamped power menu
New setting menu
Bluetooth battery percentage
Update google security patch 2018-02
Het is enkel op het toestel van mijn vriendin. Tegelijkertijd wordt de 8.0.0 met de 02/2018 security update aangeboden op de mijne.
[ Voor 26% gewijzigd door bresjt op 13-02-2018 18:37 ]
Ik heb een ook een update klaarstaan, maar deze is maar 86.9 MB en bevat alleen de: Security patch 2018-02.
Verwijderd
Zelf tester van 8.1, vanavond idd de originele versie 8.1 gekregen, alles geïnstalleerd, echter blijft mijn Nokia op testversie staan met de patch van januari... Ook de cameraversie is anders dan de versie enkele posts boven mij...
In systeem geeft deze aan dat er geen updates meer zijn. Iemand enig idee hoe, wat?
Meerdere met dit probleem?
Deze had ik ook eerst. Vlak erna nog een keer op updates gecontroleerd en toen kwam 8.1.kizke schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:50:
Ik heb een ook een update klaarstaan, maar deze is maar 86.9 MB en bevat alleen de: Security patch 2018-02.
Is er een manier om de installatie van 8.1 af te dwingen? Ik heb wel de februari security patch gekregen (gisteren) maar de 8.1 update zie ik nog niet.
Ik kreeg de 8.0 in notime binnen op mijn dualsim (sim1 tmobile sim2 voda).
Maar de 8.1 wil nog niet. Snap ook eigenlijk niet dat ik de 8.1 beta niet gekregen heb, want sta wel ingeschreven bij Nokia betalabs en kreeg de 8.0 toen ook.
Of zouden ze nu ook op sim2 letten?
Maar de 8.1 wil nog niet. Snap ook eigenlijk niet dat ik de 8.1 beta niet gekregen heb, want sta wel ingeschreven bij Nokia betalabs en kreeg de 8.0 toen ook.
Of zouden ze nu ook op sim2 letten?
Heb hier de Nokia 8 met een KPN simkaart maar ook geen update te vinden. Zit nog op 8.0.0
Las dit op reddit en het zorgde er bij mij voor dat de 8.1 doorkwam:
Take the SIM card out of your phone.
Delete Data & Cache of the system app "Google-Service-Framework".
Restart your phone.
Check for updates.
Restart your phone.
Check for updates.
Let wel dat dit enkele problemen met zich meebrengt als je dit reset,
https://www.androidpolice...e-service-framework-data/
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Die 8.1 update komt toch vanzelf wel een keer, of zitten er hier in dit topic nog steeds users met Android 7 en hebben Oreo ook nog niet gekregen? Het is toch niet zo dat het een wereld van verschil gaat brengen, die update van 8.0 > 8.1, dus adem in..... adem uit...
Testing, one, two ...
Deze stappen gedaan behalve de "Take the SIM card out of your phone.". Nu ook de 8.1 update aan het downloadenTiSaE schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:34:
Las dit op reddit en het zorgde er bij mij voor dat de 8.1 doorkwam:
Restart your phone.
Check for updates.
Ik heb dit resetten wel eens eerder gedaan, maar ervaar geen problemen. Ik vraag me af hoe relevant dit artikel uit 2013 (!) nog is.MrDucky schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:40:
[ Voor 35% gewijzigd door Bathing Aap op 14-02-2018 13:05 ]
Gisteravond zelfde trucje gedaan en 8.1 binnen gekregen na eerst Februari patch geïnstalleerd te hebben.
Wat bizar? je zou zeggen: wat heeft de sim-kaart nu te maken met een update van het OS???Bathing Aap schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Deze stappen gedaan behalve de "Take the SIM card out of your phone.". Nu ook de 8.1 update aan het downloaden
[...]
Ik heb dit resetten wel eens eerder gedaan, maar ervaar geen problemen. Ik vraag me af hoe relevant dit artikel uit 2013 (!) nog is.
/edit: Holy Crap; it works!
[ Voor 3% gewijzigd door McLambo op 14-02-2018 14:56 ]
De simkaart snap ik wel.. ondanks dat Vodafone blijft aangegeven dat ze de update niet blokkeren maar 'gefaseerd uitrollen', hebben ze wel een vinger in de pap met of je de update wel of niet krijgt.McLambo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:54:
[...]
Wat bizar? je zou zeggen: wat heeft de sim-kaart nu te maken met een update van het OS???
De vraag is dan of er überhaupt gebruikers zijn die geen trucjes hebben gedaan en het gewoon hebben afgewacht.hardware-lover schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:49:
Die 8.1 update komt toch vanzelf wel een keer, of zitten er hier in dit topic nog steeds users met Android 7 en hebben Oreo ook nog niet gekregen? Het is toch niet zo dat het een wereld van verschil gaat brengen, die update van 8.0 > 8.1, dus adem in..... adem uit...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Minimaal ééntjeGonadan schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:10:
[...]
De vraag is dan of er überhaupt gebruikers zijn die geen trucjes hebben gedaan en het gewoon hebben afgewacht.
Testing, one, two ...
Tijdje terug las ik van iemand hier die de beta van 8.1 had dat de batterij sneller leegging ivm 8.0. Hoe zijn de ervaringen van 8.1 mbt batterijverbruik
Het probleem van de beta met niet in deep sleep komen is in iedergeval verholpen, hier mijn laatste paar uur na de laatste update:

Verder ziet het er in batterijverbruik ook nog goed uit.

Verder ziet het er in batterijverbruik ook nog goed uit.
Ik heb het idee dat de DPI settings zijn veranderd. Wordt dit herkend?
Hoelang duurde het uiteindelijk?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vanmorgen (na het wakker worden), werd de update in beeld gebracht, geen idee of deze bij handmatig controleren al wat eerder tevoorschijn zou zijn gekomen. Maar zoals al eerder gezegd, ik zou er niet zo'n haast bij hebben, het is niet zo als dat je ineens een heel ander toestel zou hebben dan voor de update.
Die beveiligings_updates, die vind ik belangrijker, en die 2018-02 versie heb ik sinds vorige week vrijdag op het toestel gekregen.
Testing, one, two ...
Oh ik, dacht dat jij die ene Vodafoner zonder trucjes was. Dus ik doelde op de Oreo update.hardware-lover schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:10:
Vanmorgen (na het wakker worden), werd de update in beeld gebracht, geen idee of deze bij handmatig controleren al wat eerder tevoorschijn zou zijn gekomen. Maar zoals al eerder gezegd, ik zou er niet zo'n haast bij hebben, het is niet zo als dat je ineens een heel ander toestel zou hebben dan voor de update.
Die beveiligings_updates, die vind ik belangrijker, en die 2018-02 versie heb ik sinds vorige week vrijdag op het toestel gekregen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik ben een vodafone gebruiker allebei de updates zonder trucje, bij 8 zat me sim nog niet in telefoon
hardware-lover in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"Gonadan schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:16:
[...]
Oh ik, dacht dat jij die ene Vodafoner zonder trucjes was. Dus ik doelde op de Oreo update.
Meteen bij aanzetten na ingebruikname, heb nog steeds geen SIM in het toestel zitten nu.
Testing, one, two ...
Ah, dan doe jij dus ook gewoon het trucje.hardware-lover schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:31:
hardware-lover in "[Nokia 8] Ervaringen & Discussie"
Meteen bij aanzetten na ingebruikname, heb nog steeds geen SIM in het toestel zitten nu.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb dan geen vodafoneSunnieNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:57:
[...]
De simkaart snap ik wel.. ondanks dat Vodafone blijft aangegeven dat ze de update niet blokkeren maar 'gefaseerd uitrollen', hebben ze wel een vinger in de pap met of je de update wel of niet krijgt.
Mijn eerste indruk van 8.1 is: veel snappy-er. apps openen, en tussen apps wisselen gaat nu onmiddelijk, en niet met een stotter, zoals ik bij 8.0 gewend was.
Ik heb het zelfde probleem. Enig idee hoe ik weer naar een hogere DPI kan gaan iemand?RutgerFR schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:22:
Ik heb het idee dat de DPI settings zijn veranderd. Wordt dit herkend?
Ik weet idd niet of het nog relevant is, weet alleen dat er toen veel issues mee waren vandaar dat ik het artikel linkte.Bathing Aap schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Deze stappen gedaan behalve de "Take the SIM card out of your phone.". Nu ook de 8.1 update aan het downloaden
[...]
Ik heb dit resetten wel eens eerder gedaan, maar ervaar geen problemen. Ik vraag me af hoe relevant dit artikel uit 2013 (!) nog is.
Het google services framework behoud meerdere data, zoals onderandere je device ID bij google, als je deze dus reset krijg je een nieuw device ID bij google en waarschijnlijk ook bij Nokia. Nieuwe users pushen ze waarschijnlijk direct naar de laatste Software.McLambo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:54:
[...]
Wat bizar? je zou zeggen: wat heeft de sim-kaart nu te maken met een update van het OS???
Ik heb alle updates ontvangen zonder tructje tot nu toe en ben een Vodafone user. Enkel de 8.1 Final heb ik nog niet ontvangen. Ik wacht nog een weekje rustig af.Gonadan schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:16:
[...]
Oh ik, dacht dat jij die ene Vodafoner zonder trucjes was. Dus ik doelde op de Oreo update.
Vorige keer heb ik fabrieksinstellingen gedaan, dit keer ga ik ook afwachten. Deze update is een stuk minder urgent.MrDucky schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:40:
Ik heb alle updates ontvangen zonder tructje tot nu toe en ben een Vodafone user. Enkel de 8.1 Final heb ik nog niet ontvangen. Ik wacht nog een weekje rustig af.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na alle discussie over de wel of niet binnenkomende update naar 8.1 wil ik wat anders onder de aandacht brengen en dit is mij grootste irritatiepunt over de Nokia 8. Google heeft in haar oneindige wijsheid weer eens besloten (net als met lollipop destijds) de stille modus die je kon instellen met de volume omlaag knop weg te halen met Oreo. Hiervoor in de plaats krijg je voor mijn gevoel duizende meldingsopties en variatiemogelijkheden, in de betreffende app en in de optie Meldingen in de Instellingen. Ik krijg dit voor bijvoorbeeld Whatsapp niet voor elkaar. Ik wil dat mijn telefoon alleen trilt of volledig stil is, dat wil de telefoon echter niet.
Als ik bijv. bij Whatsapp bij app-meldingen van de telefoon het zo instel dat trillen uitstaat en bij belang is het geluid ook uitgezet. Op de een of andere manier zet de telefoon mijn instellingen altijd weer terug. Ga ik weer naar die app meldingen staat het weer op trillen, of op geluid aan etc. Iemand ervaringen mee?
De beperktheid van Glance begin ik niet over, daar is al genoeg over gediscusseerd maar als je van een telefoon met een ledje komt is het wel even wennen om nu iets te hebben waarbij je helemaal niet ziet of je iets binnen hebt gekregen.
Als ik bijv. bij Whatsapp bij app-meldingen van de telefoon het zo instel dat trillen uitstaat en bij belang is het geluid ook uitgezet. Op de een of andere manier zet de telefoon mijn instellingen altijd weer terug. Ga ik weer naar die app meldingen staat het weer op trillen, of op geluid aan etc. Iemand ervaringen mee?
De beperktheid van Glance begin ik niet over, daar is al genoeg over gediscusseerd maar als je van een telefoon met een ledje komt is het wel even wennen om nu iets te hebben waarbij je helemaal niet ziet of je iets binnen hebt gekregen.
Dat was met kitkat in 2013MrDucky schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:40:
Dat is al heel lang achterhaald
GerkeP
Het artikel gaat over kitkat inderdaad, echter zijn er nogsteeds apps die werken met GCM, daarnaast geeft google nogsteeds aan dat dit meer problemen met zich mee kan brengen dan dat het oplost. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, ik zeg niet dat het problemen oplevert ik zeg alleen dat het kan.GerkeP schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:27:
[...]
Dat was met kitkat in 2013
Dat is al heel lang achterhaald
Komende van een Moto X 2014 viel Glance mij inderdaad ook enorm tegen. Ik heb het direct uitgezet en Glimpse Notifications geïnstalleerd.Wren schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:14:
Hier ook net de update binnen
Zonder trucjes op het Vodafone netwerk.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 11:11 ]
Ik heb "automatische updates" nu via developer menu aangezet maar kreeg de 8.1 update pas te zien na handmatig zoeken
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Dat is sowieso mijn ervaring als een grote update geïnstalleerd is. Alsof hij ook weer een beetje opgeschoond is.McLambo schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:56:
Mijn eerste indruk van 8.1 is: veel snappy-er. apps openen, en tussen apps wisselen gaat nu onmiddelijk, en niet met een stotter, zoals ik bij 8.0 gewend was.
Grappig trouwens dat m'n vriendin hem zojuist op de Nexus 5X binnen krijgt. Is HMD toch wel erg goed bezig want de updates waren toch wel één van de redenen om altijd voor Nexus te gaan. (die van mij was overleden, vandaar de Nokia)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de Android 8.1 Oreo update nu geïnstalleerd, maar tot dusver vind ik het geen verbetering.
Punten die mij tot dusver zijn opgevallen:
- Het hele beginscherm lijkt wel donkerder geworden, maar vooral het gedeelte met de snelkoppelingen als je de notificatiebalk naar beneden hebt getrokken is erg donker met een heel klein beetje transparantie geworden. Ik vind dat donkere niet helemaal prettig.
- Op het beginscherm is links en rechts meer marge gebruikt. Dit is dan ook gelijk doorgetrokken naar de notificatiebalk. Waarschijnlijk met het oog op afgeronde schermranden bij andere Nokia modellen, maar op de Nokia 8 lijkt het lelijk en is er minder ruimte beschikbaar voor app iconen en systeem iconen.
- Een eerder ervaren en opgelost probleem is weer terug: na een herstart werkt het Smart Lock menu niet meer en de daar aan gekoppelde functies. Automatische ontgrendelen als ik thuis ben werkt dus niet op dat moment. De workaround van destijds werkt ook nu weer: Instellingen > Beveiling > Trust agents > Smart Lock uit zetten. Daarna herstarten en aldaar Smart Lock weer aan zetten.
Zijn er meer mensen met 8.1 die rond de knoppen onderaan een soort witte waas krijgen met bepaalde achtergronden, het lijkt er op dat er met bepaalde kleuren in de achtergrond er iets getriggerd wordt.
8.1 is al ruim 2 maanden uit voor de Nexus 5x, ik had die begin december al binnen.Gonadan schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:44:
[...]
Dat is sowieso mijn ervaring als een grote update geïnstalleerd is. Alsof hij ook weer een beetje opgeschoond is.
Grappig trouwens dat m'n vriendin hem zojuist op de Nexus 5X binnen krijgt. Is HMD toch wel erg goed bezig want de updates waren toch wel één van de redenen om altijd voor Nexus te gaan. (die van mij was overleden, vandaar de Nokia)
Begin deze week de security update van februari binnengekregen na handmatige check op updates en sinds gisteren 8.1 automatisch binnengekregen op het Vodafone netwerk.
Die witte waas op de onderste balk heb ik ook en lijkt te komen van het het app scherm wat daaronder zit. Als je die langzaam omhoogtrekt dan zie je dat het verplaatst. Het valt nauwelijks op, behalve als je het weet.
Zag nu ook dat bij contacten hij meteen checkt op dubbele. Dat was met 8.0 in ieder geval niet. Je krijgt meteen de mogelijkheid om ze samen te voegen. Handig!
Die witte waas op de onderste balk heb ik ook en lijkt te komen van het het app scherm wat daaronder zit. Als je die langzaam omhoogtrekt dan zie je dat het verplaatst. Het valt nauwelijks op, behalve als je het weet.
Zag nu ook dat bij contacten hij meteen checkt op dubbele. Dat was met 8.0 in ieder geval niet. Je krijgt meteen de mogelijkheid om ze samen te voegen. Handig!
Punt nummer 1 komt omdat SRGB geforceerd wordt, bij de Pixel 2 devices kan je dit zelf kiezen sinds 8.1 bij ons wordt het geforceerd.Joen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:49:
Ik heb de Android 8.1 Oreo update nu geïnstalleerd, maar tot dusver vind ik het geen verbetering.
Punten die mij tot dusver zijn opgevallen:Verder vind ik inderdaad wel de schermen sneller openen. Het voelt soepel en snel aan.
- Het hele beginscherm lijkt wel donkerder geworden, maar vooral het gedeelte met de snelkoppelingen als je de notificatiebalk naar beneden hebt getrokken is erg donker met een heel klein beetje transparantie geworden. Ik vind dat donkere niet helemaal prettig.
- Op het beginscherm is links en rechts meer marge gebruikt. Dit is dan ook gelijk doorgetrokken naar de notificatiebalk. Waarschijnlijk met het oog op afgeronde schermranden bij andere Nokia modellen, maar op de Nokia 8 lijkt het lelijk en is er minder ruimte beschikbaar voor app iconen en systeem iconen.
- Een eerder ervaren en opgelost probleem is weer terug: na een herstart werkt het Smart Lock menu niet meer en de daar aan gekoppelde functies. Automatische ontgrendelen als ik thuis ben werkt dus niet op dat moment. De workaround van destijds werkt ook nu weer: Instellingen > Beveiling > Trust agents > Smart Lock uit zetten. Daarna herstarten en aldaar Smart Lock weer aan zetten.
Punt 2 is mij niet opgevallen omdat de hele DPI/Scale verhoudingen veranderd zijn. Maar nu je het zegt zie ik het ook...
Punt 3 heb ik geen last van gelukkig bij mij werkt smartlock nog prima.
Dit hangt af van je wallpaper (achtergrond) op je telefoon, bij een iets lichtere wallpaper zal je notificatie balk ook weer wit wordenJoen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:49:
[list]• Het hele beginscherm lijkt wel donkerder geworden, maar vooral het gedeelte met de snelkoppelingen als je de notificatiebalk naar beneden hebt getrokken is erg donker met een heel klein beetje transparantie geworden. Ik vind dat donkere niet helemaal prettig.
Bij mij lijkt het erop dat de weergave van de batterij ontlading wat anders is dan voorheen. Met versie 8.0 bleef deze heel lang op 100% hangen en nu met 8.1 lijken de eerste procenten sneller naar beneden te gaan. Stiekem had ik gehoopt dat het magnetische hoesje nu wel goed zou werken, maar is nog niet. I.p.v. van in stand-by gaan naar sluiting van het hoesje, openen er allerlei apps...Bij mijn vorige Nexus 5X ging dit wel goed, d.w.z. hoesje dicht, toestel in stand-by, hoesje open, scherm aan.
Goedemorgen,
Mijn foto galerij app crasht steeds. Als ik die open dan stopt ie na een paar seconden en gaat terug naar het startscherm.
Ik krijg het ook regelmatig de melding: camera stopt steeds.
Ik heb een andere foto galerij app gedownload, vind ik op zich prima, maar vind je crashen niet heel fijn. Iemand tips?
Ook heb ik het idee dat mn batterij sinds de update sneller leeggaat. Ik heb van de meeste apps achtergrond gebruik uitstaan.
Mijn foto galerij app crasht steeds. Als ik die open dan stopt ie na een paar seconden en gaat terug naar het startscherm.
Ik heb een andere foto galerij app gedownload, vind ik op zich prima, maar vind je crashen niet heel fijn. Iemand tips?
Ook heb ik het idee dat mn batterij sinds de update sneller leeggaat. Ik heb van de meeste apps achtergrond gebruik uitstaan.
Verwijderd
Niemand die bovenstaand probleem ondervindt? Enig idee hoe dit op te lossen?Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:57:
[...]
Zelf tester van 8.1, vanavond idd de originele versie 8.1 gekregen, alles geïnstalleerd, echter blijft mijn Nokia op testversie staan met de patch van januari... Ook de cameraversie is anders dan de versie enkele posts boven mij...
In systeem geeft deze aan dat er geen updates meer zijn. Iemand enig idee hoe, wat?
Meerdere met dit probleem?
Ah dankjewel. Daar blijkt het inderdaad van afhankelijk te zijn.Rigs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:47:
[...]
Dit hangt af van je wallpaper (achtergrond) op je telefoon, bij een iets lichtere wallpaper zal je notificatie balk ook weer wit worden
Ik neem jou niets kwalijk, maar dankzij deze tip heb ik nu een erg groot probleem met mijn Nokia 8. Toen ik naar een andere achtergrond ging en weer terug wilde naar mijn oude achtergrond kreeg ik een melding dat het instellen mislukt was. Ik probeerde het via een andere app in te stellen en sindsdien knippert mijn scherm steeds. Ik zie dan wel dat ik de SIM pincode kan invoeren, maar door dat het te snel knippert kan ik deze niet volledig invoeren.
- Uit en aan zetten helpt niet.
- Via de PC in recovery mode zetten met "adb reboot recovery" werkt niet. Minimal adb zegt "error: no devices/emulators found".
- Volume up + power ingedrukt houden: blijft steeds herstarten of na los laten normaal opstarten met knipperend scherm.
- Volume down + power en volume down ingedrukt houden na "Powered by Android" logo in beeld: ik kom in de "veilige mode", maar het scherm blijft knipperen.
SIM kaart verwijderen en opnieuw opstarten om vervolgens je achtergrond aan te passen?
Bedankt voor de tip! Ik ga kijken of ik daar wat verder mee kan komen.hebbiedude schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:48:
SIM kaart verwijderen en opnieuw opstarten om vervolgens je achtergrond aan te passen?
Ik vrees dat ik dan alleen tot de toestelvergrendeling kom en het probleem blijf houden.
Update:
Het probleem blijft. Nu kan ik niet omhoog swipen om naar het toestel pincode scherm te gaan, omdat het scherm steeds knippert.
[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 16-02-2018 13:57 ]
Er zijn wat apps beschikbaar waarbij de benaderingssensor gebruikt kan worden bij een hoesje. Misschien het proberen waard?jacques1971 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:37:
Bij mij lijkt het erop dat de weergave van de batterij ontlading wat anders is dan voorheen. Met versie 8.0 bleef deze heel lang op 100% hangen en nu met 8.1 lijken de eerste procenten sneller naar beneden te gaan. Stiekem had ik gehoopt dat het magnetische hoesje nu wel goed zou werken, maar is nog niet. I.p.v. van in stand-by gaan naar sluiting van het hoesje, openen er allerlei apps...Bij mijn vorige Nexus 5X ging dit wel goed, d.w.z. hoesje dicht, toestel in stand-by, hoesje open, scherm aan.
Testing, one, two ...
Ik weet niet of je eventueel met tools wel toegang hebt tot het file system? Dan zou je de achtergrond file kunnen renamen, verplaatsen of verwijderen.Joen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:49:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik ga kijken of ik daar wat verder mee kan komen.
Ik vrees dat ik dan alleen tot de toestelvergrendeling kom en het probleem blijf houden.
Update:
Het probleem blijft. Nu kan ik niet omhoog swipen om naar het toestel pincode scherm te gaan, omdat het scherm steeds knippert.
Het gekke is dat het bij de Nexus 5X gelijk goed werkt zonder app. Bovendien zou ik niet zo snel weten welke app je daar voor nodig hebt.hardware-lover schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:05:
[...]
Er zijn wat apps beschikbaar waarbij de benaderingssensor gebruikt kan worden bij een hoesje. Misschien het proberen waard?
Dat was ook nog een iee dat ik had, maar mijn Nokia 8 verschijnt niet in de Verkenner op Windows 10.hebbiedude schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:07:
[...]
Ik weet niet of je eventueel met tools wel toegang hebt tot het file system? Dan zou je de achtergrond file kunnen renamen, verplaatsen of verwijderen.
Zoeken op "proximity Screen" in app-store levert al aardig wat hits op. Dan moet je nog even een goedwerkende zien te vinden. Een vluchtige test laat zien dat er met "Smart Screen On Off (New)" al aardige resultaten te behalen zijn. Wel even wat pielen met de instellingen (zodat unclocken via fingerprint nog werkt).jacques1971 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:08:
[...]
Het gekke is dat het bij de Nexus 5X gelijk goed werkt zonder app. Bovendien zou ik niet zo snel weten welke app je daar voor nodig hebt.
Maar mogelijk zijn er betere apps te vinden.
Hoe dan ook, het is met een appje voor elkaar te krijgen volgens mij, mocht jij een mogelijke update van Nokia daarvoor niet af willen wachten?
Testing, one, two ...
Iemand die wel de volledige functionaliteit van BuitenBeter aan de praat krijgt (dus wel de instellingen en het meldingenoverzicht zichtbaar)?
Ondertussen heb ik vanochtend Android 8.1 gekregen (T-Mobile). Er waren geen truukjes nodig.
Ondertussen heb ik vanochtend Android 8.1 gekregen (T-Mobile). Er waren geen truukjes nodig.
Eventueel mbv http://www.teamandroid.co...load-nokia-8-usb-drivers/ ?Joen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:22:
[...]
Dat was ook nog een iee dat ik had, maar mijn Nokia 8 verschijnt niet in de Verkenner op Windows 10.
Ik heb ze geprobeerd nav je bericht. Ik zie niets in beeld komen als ik setup.exe uitvoer.
Ik zie wel de virtuele cd-rom drive van de Nokia 8 met de drivers, maar ook als ik van daaruit setup.exe uitvoer gebeurt er verder niets.
Vervolgens zie ik nog steeds niet mijn telefoon en de bestanden daar op.
@winnie : nee, kan alleen nieuwe meldingen inleggen, geen instellingen inzien/wijzigen en/of meldingenoverzicht inzien.
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Nog even iets over het singel - dual sim verhaal, ik heb nog geen tijd gehad om hier alles te lezen.
Ik heb sinds gisteren ook een Nokia 8 en op de doos staat toch netjes sim1 en sim2 met daarachter IMEI nummers maar er past maar 1 sim in, hoe kan dit.
Ik heb sinds gisteren ook een Nokia 8 en op de doos staat toch netjes sim1 en sim2 met daarachter IMEI nummers maar er past maar 1 sim in, hoe kan dit.
Twee keer hetzelfde IMEI nummer vermeld?keesvl55 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 07:59:
Nog even iets over het singel - dual sim verhaal, ik heb nog geen tijd gehad om hier alles te lezen.
Hier loop ik ook wel mee te klooien. Op mijn Samsung had ik altijd de snelle optie om te kiezen voor: geluid of alleen trillen of helemaal stil. Die optie mis ik op de Nokia 8. Is er echt niet zo'n overkoepelende optie? Dus zonder dat je 'alle' apps afzonderlijk steeds moet aanpassen.Wren schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:14:
Na alle discussie over de wel of niet binnenkomende update naar 8.1 wil ik wat anders onder de aandacht brengen en dit is mij grootste irritatiepunt over de Nokia 8. Google heeft in haar oneindige wijsheid weer eens besloten (net als met lollipop destijds) de stille modus die je kon instellen met de volume omlaag knop weg te halen met Oreo. Hiervoor in de plaats krijg je voor mijn gevoel duizende meldingsopties en variatiemogelijkheden, in de betreffende app en in de optie Meldingen in de Instellingen. Ik krijg dit voor bijvoorbeeld Whatsapp niet voor elkaar. Ik wil dat mijn telefoon alleen trilt of volledig stil is, dat wil de telefoon echter niet.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Ik zag dat punt een al door anderen was toegelicht, je wallpaper heeft invloed op de kleur van je notificatiebalk. Voor punt twee geldt overigens ook dat dit geen Nokia-specifiek iets is, maar hoort bij Oreo. Ook op de Nexus 5X bijvoorbeeld zijn de iconen verder van de rand van het scherm komen te staan. Helaas.Joen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:49:
Punten die mij tot dusver zijn opgevallen:Verder vind ik inderdaad wel de schermen sneller openen. Het voelt soepel en snel aan.
Wat is het modelnummer dat op de achterkant van het toestel zelf vermeld staat?keesvl55 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 07:59:
- TA-1004 -> Dual SIM (global)
- TA-1052 -> Dual SIM (China/Taiwan, maar schijnt hier ook te werken)
- TA-1012 -> Single SIM (global)
Ik doe dat vaak met de volumeknoppen.Gallus schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:24:
[...]
Hier loop ik ook wel mee te klooien. Op mijn Samsung had ik altijd de snelle optie om te kiezen voor: geluid of alleen trillen of helemaal stil. Die optie mis ik op de Nokia 8. Is er echt niet zo'n overkoepelende optie? Dus zonder dat je 'alle' apps afzonderlijk steeds moet aanpassen.
Volume down net zo lang ingedrukt houden tot de volumeslider in beeld helemaal links staat en dan gaat hij over op trilmodus. Nog verder down en hij gaat naar "Niet storen" waarbij je kunt kiezen om geen enkele melding door te laten (qua geluid en trillen) of alleen van belangrijke apps/mensen. Ik zelf zet de "Niet storen" mode altijd via een sneltoets in de notificatiebalk aan of uit.
Met stock android heb je een aantal verborgen opties (System UI tuner) om do not disturb mode makkelijker in te schakelen met volume buttons. Denk dat dat ook nog wel in de Nokia versie zal zitten.
Activeer de System UI tuner door in de notificatie pulldown het settings icoon ingedrukt te houden voor ongeveer 5 seconden.
Vervolgens heb je een extra settings menu onder Settings -> System -> System UI tuner. Met een paar extra opties voor do not disturb mode en de statusbalk.
Activeer de System UI tuner door in de notificatie pulldown het settings icoon ingedrukt te houden voor ongeveer 5 seconden.
Vervolgens heb je een extra settings menu onder Settings -> System -> System UI tuner. Met een paar extra opties voor do not disturb mode en de statusbalk.
Mijne is de TA-1012, helaas dus, ik wist hiervoor niet eens dat er een singel sim was, alles wat ik las en op youtube zag was dual sim.kontroll schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:52:
[...]
Wat is het modelnummer dat op de achterkant van het toestel zelf vermeld staat?
- TA-1004 -> Dual SIM (global)
- TA-1052 -> Dual SIM (China/Taiwan, maar schijnt hier ook te werken)
- TA-1012 -> Single SIM (global)
Nou dan heeft de Nokia 8 wel een heel kort leven bij mij, hij is amper aan geweest en kan gelijk weer op Marktplaats.
Is met de 8.1 update het ontgrendelen via gezichtsherkenning verwijderd? Met 8.0 had ik dat ingesteld staan maar nu lijkt dit verdwenen?
Edit: probleem achterhaald, Smart Lock configuratie gaf enkel een wit scherm zonder verdere mogelijkheden. Herstart heeft het opgelost.
Edit: probleem achterhaald, Smart Lock configuratie gaf enkel een wit scherm zonder verdere mogelijkheden. Herstart heeft het opgelost.
[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 18-02-2018 16:40 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Heb al geprobeerdmichellep77 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:45:
Goedemorgen,
(...)
- cachegegevens van de app gewist
- opnieuw in te schakelen van zowel Google Foto's als Camera
- een hoop foto's/video's te verwijderen om uit te sluiten dat er eentje stoort
- faciliteiten zoals back uppen naar Google Drive uit te schakelen
- gegevens van de app gewist
- de SD-kaart verwijderd
Zichtbaar is nog wel dat de crash optreedt tijdens een lopende voortgangsbalk van "Foto's ophalen".
Ik heb vaag het idee dat dit optreedt sinds de laatste upgrade naar 8.1.0 en/of patch 1-2-18, maar heb dat niet geheel duidelijk.
edit
Het probleem manifesteert zich niet alleen in Google Foto's, ik heb het ook bij het openen en gebruiken van de camera apps zelf (resp. het Camera/Google's Camera/Open Camera). De genoemde meldingen dringen zich daar ook op.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2018 22:31 ]
@Verwijderd
Ik heb de melding nu opeens al even niet gehad en kan ook de foto app weer normaal gebruiken..
Nu alleen nog even de batterij in de gaten houden.
Ik heb de melding nu opeens al even niet gehad en kan ook de foto app weer normaal gebruiken..
Nu alleen nog even de batterij in de gaten houden.
Ik kreeg vanochtend ook opeens de melding dat de camera-app gestopt was met werken, voor het eerst in de twee weken dat ik het toestel nu heb. Opniew opstarten en het probleem was verholpen.
Ik dacht dat het er misschien mee te maken heeft dat ik het automatisch uploaden van foto's naar mijn google-profiel heb uitgezet.
Ik dacht dat het er misschien mee te maken heeft dat ik het automatisch uploaden van foto's naar mijn google-profiel heb uitgezet.
Verwijderd
Ik heb het ook kunnen verhelpen. Het viel me op dat een nieuw aangemaakte gebruiker het probleem niet had. Ik heb vervolgens de instellingen van alle apps gereset:
-> Instellingen\Systeem\Opties voor resetten\App-voorkeuren resetten
Probleem is nu helemaal verholpen.
-> Instellingen\Systeem\Opties voor resetten\App-voorkeuren resetten
Probleem is nu helemaal verholpen.
Als het weer terugkomt ga ik dat ook doen!
Opnieuw opstarten hielp niet. Waardoor het nu opgelost is, geen idee. Want heb niets (meer) gedaan.
Opnieuw opstarten hielp niet. Waardoor het nu opgelost is, geen idee. Want heb niets (meer) gedaan.
Verwijderd
Ja, conclusie is dus vermoedelijk dat de machtigingen/meldingen van m'n apps te streng stonden ingesteld. Rond de update zal dat toch verkeerd hebben uitgewerkt.
Ook het downloaden van foto's op Google Drive werd na het resetten probleemloos opgepakt. Het resetten zelf viel me ook alles mee. Het gaat niet om ingestelde wachtwoorden, tot nu toe heb ik alleen machtigingen en het meldingenbeheer opnieuw hoeven instellen; allerhande spelletjes etc die me weer van alles willen vertellen.
Ook het downloaden van foto's op Google Drive werd na het resetten probleemloos opgepakt. Het resetten zelf viel me ook alles mee. Het gaat niet om ingestelde wachtwoorden, tot nu toe heb ik alleen machtigingen en het meldingenbeheer opnieuw hoeven instellen; allerhande spelletjes etc die me weer van alles willen vertellen.
Mhmm... Zit hier met het volgende probleem. Was vanavond aan het bellen in de auto, toen ik thuis was en nog even verder wou bellen schakel ik normaal de telefoon van carkit naar telefoon. Nu hoorde ik de andere kant wel maar zij mij niet meer, dwz de microfoon maakt vreselijk lawaai alsof ik er met een föhn in stond te blazen en ik op de achtergrond heel zachtjes te horen was.
Wat heb ik gedaan/getest :
*Telefoon opnieuw opgestart, hielp niet..
* Als ik bel en telefoon op luidspreker doe kunnen ze me wel horen, nu las ik dat de N8 drie microfoons heeft dus hij zelf blijkbaar met luidspreker modus een andere microfoon gebruiken
* Andere apps zoals Whatsapp getest, bij normaal bellen ben ik ook niet te verstaan, zodra ik luidspreker doe ben ik wel weer te verstaan
* Video opnemen met geluid geen probleem.
Nu las ik op Nokia forums dit best veel voorbij komen. Meerdere mensen hebben hun telefoons opgestuurd en kregen naar een aantal weken weer zelfde probleem. Nu las ik meerdere berichten dat het mogelijk software matig is ipv hardwarematig zoals je zou verwachten. Met name de 8.1 update schijnt probleem te zijn. Gekke is ook dat sommige mensen het hebben en 5 / 10 minuten later weer bellen en het probleem er niet meer is...
Edit :
Vanavond even aan het klooien geweest, zodra ik tig keer onder het bellen luidspreker modus in en uit schakel kan ik een paar seconden wel gewoon praten, lijkt er op dat de ruisonderdrukking op hol slaat.
Meerdere toestellen van Nokia schijnen het te hebben o.a. Nokia 3, 5 en 6
P.s. heb nog geen zin gehad om hard reset te doen, wil eerst weten of het zo op te lossen is. Heb gelezen dat meerdere mensen dit hebben gedaan en het probleem opgelost is, maar na een aantal dagen/weken kwam probleem ook weer terug, het begint steeds mysterieuzer te worden..
Wat heb ik gedaan/getest :
*Telefoon opnieuw opgestart, hielp niet..
* Als ik bel en telefoon op luidspreker doe kunnen ze me wel horen, nu las ik dat de N8 drie microfoons heeft dus hij zelf blijkbaar met luidspreker modus een andere microfoon gebruiken
* Andere apps zoals Whatsapp getest, bij normaal bellen ben ik ook niet te verstaan, zodra ik luidspreker doe ben ik wel weer te verstaan
* Video opnemen met geluid geen probleem.
Nu las ik op Nokia forums dit best veel voorbij komen. Meerdere mensen hebben hun telefoons opgestuurd en kregen naar een aantal weken weer zelfde probleem. Nu las ik meerdere berichten dat het mogelijk software matig is ipv hardwarematig zoals je zou verwachten. Met name de 8.1 update schijnt probleem te zijn. Gekke is ook dat sommige mensen het hebben en 5 / 10 minuten later weer bellen en het probleem er niet meer is...
Edit :
Vanavond even aan het klooien geweest, zodra ik tig keer onder het bellen luidspreker modus in en uit schakel kan ik een paar seconden wel gewoon praten, lijkt er op dat de ruisonderdrukking op hol slaat.
Meerdere toestellen van Nokia schijnen het te hebben o.a. Nokia 3, 5 en 6
P.s. heb nog geen zin gehad om hard reset te doen, wil eerst weten of het zo op te lossen is. Heb gelezen dat meerdere mensen dit hebben gedaan en het probleem opgelost is, maar na een aantal dagen/weken kwam probleem ook weer terug, het begint steeds mysterieuzer te worden..
[ Voor 22% gewijzigd door Magure op 19-02-2018 21:46 . Reden: Aanvulling ]
Update :
Terwijl ik met Nokia Caresupport contact had werd ik gebeld... en ja, als je bij de dokter bent is er niks aan de hand, Microfoon deed het weer prima. Ze vermoeden bij Nokia zelf ook een software probleem maar zijn er nog niet achter waar het probleem weg komt. Meerdere klachten zijn al binnen gekomen bij hun. Nu afwachten hoe lang mijn microfoon het blijft doen..
Update :
Vanmiddag paar keer gebeld zonder problemen vanavond weer via carkit aan het bellen en wou daarna weer verder bellen na het overschakelen en microfoon begint weer te flippen... Nu heb ik net nog even zitten spelen. Als ik telefoon op tafel neer leg en mijn vingers een paar keer voor de microfoon houd is het probleem opgelost... Het lijkt er op de de ruisonderdrukking het probleem is... Straks maar Nokia weer contacten.
Terwijl ik met Nokia Caresupport contact had werd ik gebeld... en ja, als je bij de dokter bent is er niks aan de hand, Microfoon deed het weer prima. Ze vermoeden bij Nokia zelf ook een software probleem maar zijn er nog niet achter waar het probleem weg komt. Meerdere klachten zijn al binnen gekomen bij hun. Nu afwachten hoe lang mijn microfoon het blijft doen..
Update :
Vanmiddag paar keer gebeld zonder problemen vanavond weer via carkit aan het bellen en wou daarna weer verder bellen na het overschakelen en microfoon begint weer te flippen... Nu heb ik net nog even zitten spelen. Als ik telefoon op tafel neer leg en mijn vingers een paar keer voor de microfoon houd is het probleem opgelost... Het lijkt er op de de ruisonderdrukking het probleem is... Straks maar Nokia weer contacten.
[ Voor 36% gewijzigd door Magure op 20-02-2018 19:43 . Reden: Toevoeging ]
Mag ik vragen welke carkit jij gebruikt?
Eric.
Eric.
Ik kan er nergens wat over vinden (wellicht omdat de zoektermen te algemeen zijn), maar bijna 10 gb van de opslag wordt door “Systeem” gebruikt. Zowel op mijn test 8 als op de 5 van mijn zoon. Dat lijkt me belachelijk veel. Is daar wat aan te doen?
@chinco nee, dat is android zelf. Dat moet ook ergens staan, toch?
Ehm, Android 7 (LineageOS) op mijn Galaxy S3 is nog geen 4GB. Zeker op een telefoon met maar 16GB is 10GB voor Android “bijzonder” te noemen. W10M en iOS zijn lang zo groot niet. En eerdere versies ook niet.
Voor de goede orde: ik heb de update naar 8 en naar 8.1 al gehad.
Even een update over de problemen die ik kreeg na het instellen van een ander achtergrondje op mijn homescreen en weer terug gaan naar het oude achtergrondje (steeds crashen van System UI en dus effectief een knipperend scherm waar je niets mee kunt doen).Joen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:28:
[...]
Ik heb ze geprobeerd nav je bericht. Ik zie niets in beeld komen als ik setup.exe uitvoer.
Ik zie wel de virtuele cd-rom drive van de Nokia 8 met de drivers, maar ook als ik van daaruit setup.exe uitvoer gebeurt er verder niets.
Vervolgens zie ik nog steeds niet mijn telefoon en de bestanden daar op.
Ik heb Coolblue (waar ik de telefoon heb gekocht) gebeld en zij hadden ook niet direct een oplossing er voor liggen. Lees onder de volgende quote verder...
Ik heb samen met de Coolblue alle op internet beschreven manier van hard resetten geprobeerd inclusief de gene die op de supportpagina's van Nokia zelf beschreven staan en op geen enkele manier kan ik het recovery-menu met de harde reset optie in beeld krijgen. Ik kom hoogstens in de "veilige modus" die exact het zelfde probleem heeft. Nokia zelf zegt alleen dat de harde reset functie afgeraden word, maar onderbouwt het niet en gaat ook niet in op mijn verzoek de officiële harde reset instructie uit te leggen.Magure schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:22:
Mhmm... Zit hier met het volgende probleem. Was vanavond aan het bellen in de auto, toen ik thuis was en nog even verder wou bellen schakel ik normaal de telefoon van carkit naar telefoon. Nu hoorde ik de andere kant wel maar zij mij niet meer, dwz de microfoon maakt vreselijk lawaai alsof ik er met een föhn in stond te blazen en ik op de achtergrond heel zachtjes te horen was.
(...)
Uiteindelijk ben ik afgelopen zondag met mijn Nokia 8 naar de Coolblue winkel in Groningen gegaan alwaar ze het knipperende scherm agv de System Ui crashes ook raar vonden en kwamen ze ook al snel tot de conclusie dat je er niets mee kunt doen. Ze zouden hem opsturen naar hun reparatieafdeling.
Gisteren (maandag) kreeg ik een bericht dat ze hem naar een externe reparateur hebben doorgestuurd voor nader onderzoek en oplossing.
Pffff... Voor een probleem dat zo simpel opgelost had kunnen worden met een harde reset zoveel moeite moeten doen... Iets belangrijks als een harde reset buiten Android om onmogelijk maken... Nokia heeft wat mij betreft een zwaar minpunt gekregen nu... Ik weet niet of het voor mij later nog weer een Nokia word, want ik ben bang dat als Android weer crasht ik weer de hele molen van opsturen in moet gaan ipv het zelf op te kunnen lossen met een harde reset.
Kortom @Magure ... Harde reset nog doen? Het is nog maar de vraag of jouw Nokia 8 überhaupt die optie bied...
Originele carkit van Ford (BT voice control 2012, systeem voor sync)
Mhmm, had nog niet uit gezocht hoe en wat , aangezien ik er vanuit ging dat deze functie er sowieso op zou zitten ....Joen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:55:
Kortom @Magure ... Harde reset nog doen? Het is nog maar de vraag of jouw Nokia 8 überhaupt die optie bied...
Ja ik dus ook. Mijn teleurstelling was dan ook groot dat zo iets simpels niet vanuit een recoverymenu kan. Als je nog in Android kan komen kan het nog wel vanuit het instellingenmenu trouwens.Magure schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:12:
[...]
Originele carkit van Ford (BT voice control 2012, systeem voor sync)
[...]
Mhmm, had nog niet uit gezocht hoe en wat , aangezien ik er vanuit ging dat deze functie er sowieso op zou zitten ....
Op een Nexus 6P neemt het gedeelte Systeem 7.1GB in, dus met wat extra Nokia apps erbij kan die 10GB toch best aardig kloppen?chinco schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:50:
Ehm, Android 7 (LineageOS) op mijn Galaxy S3 is nog geen 4GB. Zeker op een telefoon met maar 16GB is 10GB voor Android “bijzonder” te noemen. W10M en iOS zijn lang zo groot niet. En eerdere versies ook niet.
iemand hier die ook sinds de officiele 8.1 update geen voicemail meer kan bereiken?
bij bellen van 1233 (tele2) geeft stem 'dit nummer is niet of tijdelijk niet beschikbaar'.
Voor de update werkte dit wel. De sim in een ander toestel gedaan en dan werkt het ook prima. Gewone telefoonnummers (ander 06) bellen werkt ook.
Iemand enig idee waar te kijken/proberen? (tele2 support kon natuurlijk ook niets betekenen).
bij bellen van 1233 (tele2) geeft stem 'dit nummer is niet of tijdelijk niet beschikbaar'.
Voor de update werkte dit wel. De sim in een ander toestel gedaan en dan werkt het ook prima. Gewone telefoonnummers (ander 06) bellen werkt ook.
Iemand enig idee waar te kijken/proberen? (tele2 support kon natuurlijk ook niets betekenen).
[ Voor 6% gewijzigd door dooiedodo op 21-02-2018 10:55 ]
Is er misschien een voicemail storing bij tele2?dooiedodo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:54:
iemand hier die ook sinds de officiele 8.1 update geen voicemail meer kan bereiken?
nee, want de sim in een andere foon proppen werkt het prima.jacques1971 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:07:
[...]
Is er misschien een voicemail storing bij tele2?
Yep, heb ik ook last van. Nog niet uitgezocht wat de oorzaak is.dooiedodo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:54:
gedeelde smart is halve smart.. .dat is al winst vandaagTiSaE schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:18:
[...]
Yep, heb ik ook last van. Nog niet uitgezocht wat de oorzaak is.
nu nog eens uitvogelen wat het is. Het enige wat oreo brengt is visual voicemail, maar volgens mij staat dat niet aan.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie