Hebben anderen ook problemen met het ontvangen van Pushberichten? Al een tijdje krijg ik van diverse apps geen pushberichten meer door. De apps waar ik op dit moment van weet dat ik de pushberichten niet meer ontvang zijn:
- 112-Nederland Pro
- Digical
- AliExpress
- RTL Nieuws
En de eerste 3 zijn nu juist 3 apps die voor mij belangrijk zijn om pushberichten van te ontvangen.
Bij 112-Nederland Pro helpt het nog wel eens om de app zelf te openen. Dan ontvang ik tot korte tijd daarna nog pushberichten, maar op een gegeven moment ontvang ik ze niet meer. Ook binnen de app zelf zijn dan geen nieuwe P2000 meldingen verschenen overigens.
Voor Digical heb ik geen workaround gevonden. Ik moet nu heel erg zelf op mijn agenda letten ipv dat ik door mijn telefoon aan afspraken herinnerd word.
Bij AliExpress krijg ik statusmeldingen over mijn bestellingen wel via de mail, maar berichten van verkopers mis ik nu.
Ik heb de accu optimalisatie voor die apps al uit gezet, maar dat lijkt niet te helpen. Ook een herstart van de telefoon helpt niet. Ik heb de indruk dat het probleem na de laatste beveilingspatch van juli is ontstaan.
Update 31-07-2018 00:10 uur:
Digical blijkt te draaien via de app Digical+ (unlock app voor als je de app aangeschaft hebt). Van die app de accu optimalisatie ook uit gezet en nu lijken in ieder geval bij de testjes de notificaties van agenda-items weer door te komen.

Ik hoop dat het inderdaad dat was.
Bij de AliExpress app had ik blijkbaar de accu optimalisatie toch niet uit gezet en dat heb ik nu dus gedaan. Ik verwacht morgenochtend wel een melding voor een order en ben dus benieuwd of die door komt of niet.
Voor de 112-Nederland Pro app moet ik misschien een keer contact met ze opnemen, want daar heb ik al een keer eerder andere notificatie issues mee gehad.
[
Voor 23% gewijzigd door
Joen op 31-07-2018 10:13
]