Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34
Inmiddels 2 maanden bezitter van de Nokia 8 en zeer tevreden.
Echter ik gebruik de app "App Volume Control" op zich prima, gebruik deze om de (geluids)meldingen van Gmail en Whatsapp apart in te stellen, maar ik krijg in deze app de volumes niet onder de 14% (dit is de laagste instelling) toch klinken de meldingen voor mijn gevoel nog behoorlijk hard en storend.
Heeft iemand een alternatief? Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Berichten over Google Assistant zijn hier een beetje offtopic en horen thuis in: [Google Assistent] Ervaringen & Discussie. Ik heb die berichten dan ook verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hebben anderen ook problemen met het ontvangen van Pushberichten? Al een tijdje krijg ik van diverse apps geen pushberichten meer door. De apps waar ik op dit moment van weet dat ik de pushberichten niet meer ontvang zijn:
- 112-Nederland Pro
- Digical
- AliExpress
- RTL Nieuws
En de eerste 3 zijn nu juist 3 apps die voor mij belangrijk zijn om pushberichten van te ontvangen.

Bij 112-Nederland Pro helpt het nog wel eens om de app zelf te openen. Dan ontvang ik tot korte tijd daarna nog pushberichten, maar op een gegeven moment ontvang ik ze niet meer. Ook binnen de app zelf zijn dan geen nieuwe P2000 meldingen verschenen overigens.

Voor Digical heb ik geen workaround gevonden. Ik moet nu heel erg zelf op mijn agenda letten ipv dat ik door mijn telefoon aan afspraken herinnerd word.

Bij AliExpress krijg ik statusmeldingen over mijn bestellingen wel via de mail, maar berichten van verkopers mis ik nu.

Ik heb de accu optimalisatie voor die apps al uit gezet, maar dat lijkt niet te helpen. Ook een herstart van de telefoon helpt niet. Ik heb de indruk dat het probleem na de laatste beveilingspatch van juli is ontstaan.

Update 31-07-2018 00:10 uur:
Digical blijkt te draaien via de app Digical+ (unlock app voor als je de app aangeschaft hebt). Van die app de accu optimalisatie ook uit gezet en nu lijken in ieder geval bij de testjes de notificaties van agenda-items weer door te komen. :) Ik hoop dat het inderdaad dat was.

Bij de AliExpress app had ik blijkbaar de accu optimalisatie toch niet uit gezet en dat heb ik nu dus gedaan. Ik verwacht morgenochtend wel een melding voor een order en ben dus benieuwd of die door komt of niet.

Voor de 112-Nederland Pro app moet ik misschien een keer contact met ze opnemen, want daar heb ik al een keer eerder andere notificatie issues mee gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 31-07-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

@Joen Je kunt ook kijken of de apps niet toevallig op de black list staan als je de "Background activity manager" hebt geactiveerd. Die optie werkt als een soort Greenify, geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Krizzii schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:04:
@Joen Je kunt ook kijken of de apps niet toevallig op de black list staan als je de "Background activity manager" hebt geactiveerd. Die optie werkt als een soort Greenify, geniaal.
Dat staat volledig uitgeschakeld. De apps ook altijd hun meldingen kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
Is de Nokia 8 vandaag nog een goede koop? Ik zit te twijfelen tussen de Honor 10 en deze en neig naar de Nokia vanwege de degelijke bouwkwaliteit en clean software.

Qua prijs (dual sim) ontlopen ze elkaar niet zoveel met €319,- voor de Nokia en €369,- voor de Honor. De Honor is op zijn beurt weer iets nieuwer, kleinere rander en in zijn geheel een fractie kleiner. Uit reviews blijkt dat hij wel iets goedkoper en trager aanvoelt qua materialen en software.

Een 3e optie is de Galaxy A8, maar ik heb niet het idee dat je met Samsung de beste bouwkwaliteit krijgt (specs zijn wel top).

ps. toestel moet nieuw zijn en in Nederland gekocht worden i.v.m. zakelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Ypuh op 01-08-2018 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb sinds enkele maanden de Nokia 8 (was toen in de aanbieding voor € 309,-) en ben uitermate tevreden over het toestel.

Enkele voordelen ten opzichte van de Honor:

- Maandelijkse uitrol van de laatste security updates
- Garantie voor Android P
- Stock Android skin en dus geen skin als EMUI met bijbehorende agressieve batterij besparingsmethodes

De Nokia Pro camera app doet het redelijk, mijn advies is om direct gebruik te maken van de Google Camera ports (cstark bijvoorbeeld) voor betere foto's.

Zie hier enkele voorbeelden van foto's die ik onlangs heb geschoten in zowel low light, slechte licht en volle licht condities.

Nokia 8
Foto's genomen met Nokia 8 icm Google Camera Port
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e94XjuNXU1es8aAhupjuyiyQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xer7aAiTzT2f4Ymh9y9llOjO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zQpOnSryKPdLJWhcVu2H2rcq/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3KlcUbKH5HTzXHifcWn0kfbk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vgGUfPyV4sG09llVM1FlHCR3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PMFIw06PZVr82jg6abIgPeNE/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door nwagenaar op 01-08-2018 16:01 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

me1299

$ondertitel

Sinds 2 dagen heb ik het probleem dat ik thuis geen goede wifi verbinding heb. Andere apparaten hebben nergens last van. Ik heb wel een verbinding maar er gaat geen verkeer doorheen.

Als ik mijn Nokia 8 een reboot geeft doet hij het weer prima. Iemand toevallig ervaringen mee voordat ik een factory reset ga doen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:32
@nwagenaar Bedankt! Heb de Nokia 8 Dual Sim besteld voor €319,- (was gister bij een andere shop nog een tientje goedkoper, maar net te laat).

Na jaren verschillende Blackberry's en vorig jaar een iPhone 5s, wordt dit mijn eerste Android en een 'grote smartphone'. Ben benieuwd of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

DeathKnight24 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:34:
Sinds 2 dagen heb ik het probleem dat ik thuis geen goede wifi verbinding heb. Andere apparaten hebben nergens last van. Ik heb wel een verbinding maar er gaat geen verkeer doorheen.

Als ik mijn Nokia 8 een reboot geeft doet hij het weer prima. Iemand toevallig ervaringen mee voordat ik een factory reset ga doen?
Heb ik ook wel eens, is niet anders en het stoort me niet echt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen

Ik heb het meestal als ik naar een verdieping hoger in huis. Sindsdien heb ik een extra accesspoint op de verdieping waar ik dan naar toe kan switchen. Omgekeerd wanneer ik boven begin heb ik beneden dan ook ineens geen data over de WiFi verbinding meer en ook dan moet ik weer switchen van WiFi netwerk

Een herstart van mijn telefoon is in deze situatie dus nooit nodig. Je zou eens kunnen proberen van WiFi netwerk te wisselen of WiFi even uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Ik krijg wel is de melding geen internet beschikbaar terwijl ik wel verbinding heb met wifi. Heb jij dit ook of helemaal geen wifi verbinding

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Ik had regelmatig dat de verbinding gewoon gedurende tien seconden niets deed. De wifi verbinding is er wel, maar er staat een kruisje bij. Na tien seconden werkt de verbinding gewoon goed. Andere apparaten hebben nergens last van.

Het is heel lastig, want ligt het nu aan de Telfort modem, ligt het aan mijn ASUS access point die er aan hangt, of ligt het aan de telefoon. Ik heb helaas niet de kennis om dat goed uit te zoeken.

Ik heb de firmware van mijn ASUS access point geüpdate, en ik moet zeggen dat ik de laatste week minder last heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Pred op 02-08-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Same here qua wifi. Vooral icm Chromecast merk ik het vooral, reboot van telefoon / router helpt maar tijdelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Geen problemen met Lede op een Netgear R7800.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Magure schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:43:
Same here qua wifi. Vooral icm Chromecast merk ik het vooral, reboot van telefoon / router helpt maar tijdelijk...
Chromecast is hier ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Laatst online: 13-09 09:41
Mijn vriendin heeft sinds een week de Nokia 8, maar helaas is er een probleem met autofocus tijdens video.
Het probleem is dat de camera elke X seconden focust, waardoor er een kort in-/uitzoom moment te zien is.
Dit probleem speelt bij het filmen met de Nokia Camera app, maar ook bij videobellen via Skype of Whatsapp.
2 YouTube filmpjes waar het probleem te zien is (bij de eerste duidelijker dan bij de tweede):
YouTube: Nokia 5 camera focus problem (video)
YouTube: NOKIA 8 vs GALAXY S8+ STEADY SHOTS & VIDEO

Ik heb het ook geprobeerd met de Google Camera app en het probleem lijkt daar iets minder, maar het is nog steeds aanwezig. Daarnaast lost dit natuurlijk het probleem bij videobellen niet op.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Dit lijkt me een software probleem, is mijn aanname correct?
Op deze manier is de videofunctie slecht/niet bruikbaar en een reden om 'm terug te sturen onder garantie, maar als er een software-update aan zit te komen is dat traject niet nodig.

EDIT: En nu ook last van WIFI issues. De verbinding is er wel, maar geen internet. Gezien de laatste berichten lijkt dit toch echt een probleem van de telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door mtthw op 04-08-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Mocht iemand met de wifi issues een factory reset gaan doen om te testen of dit het probleem oplost tag dan graag de users met zelfde issue. Zodat deze niet onnodig ook een reset gaan doen als dit het probleem niet oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:31
Sinds gisteren de 6gb versie en nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

LeStef schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:20:
Sinds gisteren de 6gb versie en nergens problemen mee.
Met welke android werd deze geleverd en heb je eerst update gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Werd met android 8.0 geleverd en heb een update naar 8.1.0 moeten doen en alle security patches tot 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:46
Afgelopen weekend helaas in het water gevallen met m'n 2 maanden oude Nokia 8 in m'n broekzak. Hij deed het nog een half uurtje, daarna niks meer.

Opgestuurd naar het reparatiecentrum, met de vraag of het te repareren valt, krijg ik de reactie terug dat ze 'vochtschade hebben geconstateerd, en dat dit buiten de garantie valt'. Dat was wel een lastige constatering, aangezien ik dat er in de probleemomschrijving bij had gezet..

Ter 'bewijs' zat er ook nog een nietszeggende foto van de USB-poort bij.

Hoewel erg vervelend heb ik maar een nieuwe besteld, want was verder erg tevreden met het toestel.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assioso
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2024
Wanneer ik de app sleep cycle als alarm gebruik blijft mijn display de nacht aan, weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:01
Goed nieuws. Ze geven aan dat Android 9 in principe elk moment beschikbaar komt voor de Nokia 8:
https://mobile.twitter.co...533253141109%2Fframe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Bathing Aap schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:55:
Goed nieuws. Ze geven aan dat Android 9 in principe elk moment beschikbaar komt voor de Nokia 8:
https://mobile.twitter.co...533253141109%2Fframe.html
Ik geloof er niets van. Ik ga eerder uit van Oktober, in die buurt.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:24
Hier ook dezelfde problemen met WIFI, dacht eerder dat het een probleem was van mijn modem.
Echter mijn vrouw heeft een Samsung telefoon welke geen problemen geeft en nu kom ik het toevallig hier ook tegen.
Ben benieuwd wat de oplossing is? Is namelijk vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:57:
[...]

Ik geloof er niets van. Ik ga eerder uit van Oktober, in die buurt.
Lijkt me sterk eerlijk gezegd. Zou wel mooi zijn voor mijn nieuwe Nokia 8 van nog geen dag oud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dat zou inderdaad zeer mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Stefan22 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:41:
[...]

Lijkt me sterk eerlijk gezegd. Zou wel mooi zijn voor mijn nieuwe Nokia 8 van nog geen dag oud. :)
Wees welgekomen ;)

Hier een weekje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Dit probleem heb ik ook met mijn dual sim Nokia 8. Echter heb ik er al wel langer last van.

Wifi aan/uit zetten lijkt het probleem tijdelijk te verhelpen. Aan de dekking ligt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:19

me1299

$ondertitel

WIFI uit en aan hielp bij mij niet, maar vliegtuigstand uit en aan wel. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels een tijd geen last meer van heb. Ik heb ook de dual sim variant trouwens.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

DeathKnight24 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:18:
WIFI uit en aan hielp bij mij niet, maar vliegtuigstand uit en aan wel. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels een tijd geen last meer van heb. Ik heb ook de dual sim variant trouwens.
Helpt hier maar dagje oid. Online stond ook tip vliegtuig mode aan reboot en weer uit. Hielp net zolang helaas hopen dat bug met 9 opgelost is. Hoop dat hij er snel is of er aangekondigd wordt door officiële kanalen wanneer deze verwacht wordt anders reset ik hem wel keertje als niet helpt gaat toestel mooi terug. Heb uitgesloten dat het aan mijn router ligt. KPN Ziggo mijn eigen router gebeurd met allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Gisteren geprobeerd op 2,4ghz netwerk ipv 5ghz netwerk, maar nog steeds issues met wifi, helaas. Kan het zijn dat het een combi router (asus) - telefoon is?

Overigens is pie aangekondigd door Nokia:
https://theleaker.com/nok...-8-nokia-6-5-and-nokia-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Ik heb thuis router van Asus ook. Maar op modems van Ziggo zowel oudere Cisco als nieuwere ubee en de nieuwste hebben zelfde probleem. Ik gok gewoon een software issue aan de Nokia kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Eentje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:09:
Ik heb thuis router van Asus ook. Maar op modems van Ziggo zowel oudere Cisco als nieuwere ubee en de nieuwste hebben zelfde probleem. Ik gok gewoon een software issue aan de Nokia kant.
Daar gok ik ook op. Op het werk (Aruba) heb ik overigens nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Pred schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Daar gok ik ook op. Op het werk (Aruba) heb ik overigens nooit problemen.
Wellicht dat het te maken heeft met bepaalde wifi banden dat hij er niet tegen kan of settings voor pie komt doe ik zowieso een reset en na de update ook weer kan ik ff uitsluiten of dat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Beveiligingspatch van augustus rolt nu binnen. TA-1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Stefan22 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:26:
Check, 82MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Stefan22 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:26:
Heb hem net geïnstalleerd. Betekend dit dat de Android Pie uitrol nog even op zich laat wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Caayn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:41:
[...]
Heb hem net geïnstalleerd. Betekend dit dat de Android Pie uitrol nog even op zich laat wachten?
Ja, dat denk ik wel. Ik denk dat we sowieso eerst een beta krijgen en daarnaast is het door Project Treble makkelijker voor Nokia om Android Pie eerst voor de Nokia 7 Plus uit te brengen (vandaar dat de beta daar ook al op draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Klik hier om je aan te melden voor Nokia Beta Labs (hou je IMEI bij de hand).

[ Voor 3% gewijzigd door Pred op 15-08-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb sinds de laatste update ruzie met notificaties, in dit geval van Telegram. Alle notificaties staan uit, maar toch blijf ik ze krijgen. Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Pred schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:55:
Klik hier om je aan te melden voor Nokia Beta Labs (hou je IMEI bij de hand).
done. is de request OTA waar ze het hier over hebben de reguliere op update controleren functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik denk niet dat er al een Beta uitgerold is voor de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:56
LeStef schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:43:
Ik denk niet dat er al een Beta uitgerold is voor de N8.
Dat gaat ook niet meer gebeuren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dacht ik inderdaad ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Pred schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:03:
Ik heb sinds de laatste update ruzie met notificaties, in dit geval van Telegram. Alle notificaties staan uit, maar toch blijf ik ze krijgen. Jullie ook?
Of bij Telegram zelf opnieuw uitzetten, want na update krijg je idd alle meldingen weer. Of in je telefoon zelf naar instellingen, ff zoeken op meldingen , apps en dan telegram en meldingen uit zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Had hele kleine hoop dat wifi beter werd na beveiliging update augustus maar lijkt wel erger geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
Ramon 73 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:14:
Al een paar weken heb ik wat problemen met de Nokia 8. Soms wordt er op een QC lader totaal niet geladen, ligt het toestel twee uur aan de lader en is de accu 2-3% in lading toegenomen. Na een reboot werkt QC laden wel.

De camera heeft een focusprobleem.....
Update: na een reset lijkt het focussen van de camera sneller te gaan. Niet direct na het openen van de camera app, maar gaat iets soepeler dan voorheen.
QC laden ligt blijkbaar aan mijn laadkabel! Als ik de USB-C plug erin steek met de tekst naar boven dan loopt het laden probleemloos, andersom wordt gewoonweg niet geladen. Dat weet ik pas van vandaag dus heb nog geen nieuwe laadkabel kunnen halen voor test (de nood is niet zo hoog dat ik persé naar MM moet om voor teveel geld een kabel te gaan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat berichten verhuisd naar: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Er is een Nokia camera update beschikbaar in de playstore, 247MB
Meer informatie:
https://nokiapoweruser.co...-lens-motion-integration/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
IkWilbert schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:54:
Meer informatie:
Gebruikt iemand die nog? Meeste gebruiken de Google ports

Zal eens testen of de kwaliteit verbeterd is

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Navigeren in de vernieuwde camera app is weer helemaal omgeturnd (tweede keer sinds ik de Nokia 8 heb).
Ben ik het, of mis ik de live bokeh bij die nieuwe camera app?
Kwaliteit van foto's kan ik nog niet over oordelen.

EDIT:
Blijkt een algemeen probleem te zijn voor alle Nokia 8 - gebruikers
Update zou al teruggetrokken zijn voor Nokia 8, dus nog even niet updaten

https://nokiapoweruser.co...update-pulled-from-store/

[ Voor 38% gewijzigd door kontroll op 21-08-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
IkWilbert schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:54:
Meer informatie:
ik krijg in de play store de melding dat mijn apparaat niet compatibel is met deze versie ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mich schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

ik krijg in de play store de melding dat mijn apparaat niet compatibel is met deze versie ....
Klopt, de update is teruggetrokken door Nokia.

In an official statement sent to us, HMD has clarified that the Nokia Camera app update was meant for Nokia 6.1, Nokia 7 Plus and Nokia 8 Sirocco only and went out to Nokia 8 by mistake. The update has been pulled for now.

Uninstalling update:

In case you are facing issues with this update on your Nokia 8 you can uninstall the update by going to settings–>Apps & Notifications–>Camera–>uninstall updates from top right dotted menu.

[ Voor 46% gewijzigd door IkWilbert op 21-08-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
IkWilbert schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Klopt, de update is teruggetrokken door Nokia.

In an official statement sent to us, HMD has clarified that the Nokia Camera app update was meant for Nokia 6.1, Nokia 7 Plus and Nokia 8 Sirocco only and went out to Nokia 8 by mistake. The update has been pulled for now.

Uninstalling update:

In case you are facing issues with this update on your Nokia 8 you can uninstall the update by going to settings–>Apps & Notifications–>Camera–>uninstall updates from top right dotted menu.
Ik kreeg hem binnen vandaag en was er wel blij mee verrast. Het enige wat er niet goed mee ging was dat ik de resolutie voor foto's op 2 megapixel had staan (ik hoef geen idioot grote bestanden voor eeen simpel smartphone fotootje) en in de nieuwe app die keuze niet aanwezig was waardoor ik foutmeldingen kreeg toen ik toch foto's probeerde te maken. En er zitten wat opties in die ik niet helemaal begrijp.

De navigatie naar de verschillende opties is nu wel veel simpeler en uitgebreider. Makkelijk naar links of rechts swipen voor panorama (leek bij mij niet echt te werken), foto, video, timelapse, slowmotion, etc.

Nouja, ik zal er gebruik van maken zolang dat het zal duren. :P

Edit:
Ik lees de thread even door en lees dat de bokeh er in mist. Dat is iets wat ik toch al nooit gebruik en dus niet echt mis. :)

Update 22-08-2018 13:43 uur:
De update er toch maar weer af gegooid. Ik kwam steeds meer niet goed werkende onderdelen tegen...

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 22-08-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Official TWRP recovery toegankelijk. voor Nokia 8
https://nokiapoweruser.co...ow-available-for-nokia-8/

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 06:21
Eerste post hier, maar ik heb sinds een maand of 3 deze telefoon. Heerlijk snel en prima kwaliteit.

Alleen sinds twee weken is mijn batterij totaal ruk. Ik heb vannacht mijn telefoon tot 100% opgeladen en vanaf 7:30 heb ik hem weer gebruikt. Hij is op dit moment 10:50 al tot minder dan 30% batterij. Systeem gebruikt 61% batterij. Geen idee wat precies. Maar misschien weet iemand hoe ik dit kan fixen. (Of heb ik een brakke batterij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
deamosreapos schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:51:
[...]Systeem gebruikt 61% batterij. Geen idee wat precies. Maar misschien weet iemand hoe ik dit kan fixen. (Of heb ik een brakke batterij?)
Al eens uit en weer aangedaan?
Een update die vast loopt?

[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 25-08-2018 12:29 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 06:21
Uiteraard, een factory reset nog niet gedaan, wel geprobeerd een cache reset te doen geen effect. Kan ik ergens zien welk system onderdeel zoveel stroom vreet? (Scherm aan tijd was anderhalf uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:23

J-P

Syntax erro....

Sinds vandaag ook de bezitter van een Nokia 8.
Ik kwam er echter al snel achter dat de front camera niet werkt (met de originele app en ook niet met de Google camera app).
Telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen zin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qxLhUWo.png

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Of moet ik de telefoon weer terugsturen?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Als dit na een factory reset nog steeds zo is, terug sturen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:23

J-P

Syntax erro....

PinokkioTV schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:31:
Als dit na een factory reset nog steeds zo is, terug sturen.
Na een volledige reset nog steeds geen werkende front camera, dus inderdaad teruggestuurd

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 02:55
De bronze nokia 8 is nu €320 is het verstandig om nu nog een nokia 8 te kopen in deze tijd? of zal ik toch kijken naar een andere telefoon heb nu een a5 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik denk dat je dit voor jezelf moet uitmaken. Ik heb de mijn ook een maand geleden gekocht en heb er geen seconde spijt van.
Je gaat er wel serieus op vooruit komende van een A5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

GMavak schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:59:
De bronze nokia 8 is nu €320 is het verstandig om nu nog een nokia 8 te kopen in deze tijd? of zal ik toch kijken naar een andere telefoon heb nu een a5 2016.
Ik heb de Nokia 8 ook pas enkele maanden en ben zeer tevreden. Ik kom van een Moto G4+. Wat bedoel je met "in deze tijd"? Zit er alweer een nieuw model aan te komen?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Er komt vast wel een Nokia 9 of zoiets dit jaar, maar dat maakt deze telefoon niet minder goed dan dat die nu al is. Dit toestel gaat de komende jaren snel genoeg zijn voor alles wat je nu ook doet op je A5 2016, en het is op vrijwel elk gebied een grote stap vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
Ik heb zelf vorige maand een grijze dualism gehaald bij belsimpel https://www.belsimpel.nl/nokia-8-dual-sim/grijs
Is daar nu €338.
Ik wilde perse de dualsim versie en die is blijkbaar alleen via hun te krijgen in NL.
Dus als dualsim een groot pluspunt is voor je dan is het die €18 extra wel waard.
Zelf ben ik zeer tevreden over de telefoon, ben alleen nog op zoek naar een goede screenprotector die wel het hele scherm bedekt, de meeste zijn aan iedere kant een mm of 6 te kort en dat valt net binnen het zichtbare gedeelte van het scherm.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• Kevii18
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06-2021
Hallo,
Hebben hier meer mensen last van dat de camera op sommige momenten trilt? Dit is nou de 2de refurbished Nokia 8 die k van de verzekering krijg met dit probleem. Treedt ongeveer op na een maandje of anderhalf.
Video als die aan het trillen is je hoort het ook.
YouTube: Nokia 8 vibrates

[ Voor 21% gewijzigd door Kevii18 op 06-09-2018 08:31 ]

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:20
puntje013 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Ik heb zelf vorige maand een grijze dualism gehaald bij belsimpel https://www.belsimpel.nl/nokia-8-dual-sim/grijs
Is daar nu €338.
Ik wilde perse de dualsim versie en die is blijkbaar alleen via hun te krijgen in NL.
Dus als dualsim een groot pluspunt is voor je dan is het die €18 extra wel waard.
Zelf ben ik zeer tevreden over de telefoon, ben alleen nog op zoek naar een goede screenprotector die wel het hele scherm bedekt, de meeste zijn aan iedere kant een mm of 6 te kort en dat valt net binnen het zichtbare gedeelte van het scherm.
Persoonlijk zou ik er geen protector op leggen. Die gorilla glass 5 doet tot nu toe goed zijn werk. Al tegen sleutels gezeten en er is nog niks aan. Maar ik zoek ook nog steeds een hoesje. De achterkant is wel gevoelig aan krassen :/

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32
AA zou niet werken op Android One:
https://www.androidheadli...-android-one-devices.html
Lekker is dat!
Mijn Nokia 8 is volgens mij Android One, maar werkt lekker wel...

Edit: link gefixt.

[ Voor 23% gewijzigd door Spiff op 06-09-2018 09:13 ]

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• Pred
puntje013 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Is daar nu €338.
Ik heb nu 2 x 2 screen protectors geprobeerd, namelijk deze:

Van Aliexpress: "Hydrogel Film For Nokia 6 Soft TPU Nano Explosion-proof Full Coverage For Nokia 7 Screen Protector For Nokia 8"
Van GSMPunt.nl: https://www.gsmpunt.nl/sc...ector-ultra-clear-2-stuks

Het is me bij alle vier niet gelukt netjes te plakken. Altijd lucht onder de protector, kan ook aan mezelf liggen...

Nu zonder protector maar met goede case, valt reuze mee met de krassen. Er zit na een half jaar nog geen kras op.

• Pred
Spiff schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:52:
AA zou niet werken op Android One:
https://www.androidheadli...-android-one-devices.html
Lekker is dat!
Mijn Nokia 8 is volgens mij Android One, maar werkt lekker wel...
Je link is maar half. En Nokia 8 heeft geen Android One.

• Spiff
Pred schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:00:
[...]

[...]En Nokia 8 heeft geen Android One.
Niet? Dacht ik ergens gelezen te hebben. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Spiff op 06-09-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Camera update in de play store is weer beschikbaar, 247MB.
Hopelijk gaat het nu wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

IkWilbert schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:09:
Camera update in de play store is weer beschikbaar, 247MB.
Hopelijk gaat het nu wel goed.
Wilde net zelfde post maken laat maar even weten of het een verbetering is

• LeStef
Spiff schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:17:
[...]

Niet? Dacht ik ergens gelezen te hebben. 8)7
Nokia 8 is een enterprise edition, geen One.

• Spiff
LeStef schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:54:
[...]

Nokia 8 is een enterprise edition, geen One.
Het lijkt er inderdaad op dat de Nokia 8 wel Enterprise is en geen One, maar het lijkt er ook op dat het één het ander niet uit hoeft te sluiten volgens Nokia:
https://www.nokia.com/en_...id-enterprise-recommended
De 7 plus is Enterprise én Android One!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Eentje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:18:
[...]

Wilde net zelfde post maken laat maar even weten of het een verbetering is
Nee deze update is net als de vorige update: waarschijnlijk per ongeluk gepubliceerd voor dit model.
Als ik een foto met flits probeer te maken krijg ik de melding "Action not support: 706". Dit was ook zo met de vorige per ongeluk geplaatste update.
ik gooi deze update er dus maar weer af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Joen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:33:
[...]

Nee deze update is net als de vorige update: waarschijnlijk per ongeluk gepubliceerd voor dit model.
Als ik een foto met flits probeer te maken krijg ik de melding "Action not support: 706". Dit was ook zo met de vorige per ongeluk geplaatste update.
Idd foto met flits werkt niet. Wat een gepruts zeg...

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
IkWilbert schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:47:
[...]

Idd foto met flits werkt niet. Wat een gepruts zeg...
hier geen problemen, met en zonder flitser kan ik gewoon foto's schieten

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

murata schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:03:
[...]

hier geen problemen, met en zonder flitser kan ik gewoon foto's schieten
Welk model heb je? Single sim, dual sim?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Joen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:33:
[...]

Hier ook zo (enkele sim).

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Same shit, dual sim.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Single sim, hier ook error bij flits. Nu gebruik ik de flits toch nooit, maar zulke dingen voorspellen weinig goeds :P Ook raar dat de Pro-modus waar ze zo trots op waren, weer helemaal op de schop is gegaan? Het ziet er nu weer uit zoals bij de allereerste versie. Rare jongens, die Finnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 08:02
Update van 254 MB er weer afgehaald vanwege problemen. Maar zojuist een update van 61 MB. Met als release notes . Bug fixes Nokia 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Weer Nokia camera update flits werkt nu bij mij.
Pro is ook aanwezig.

[ Voor 18% gewijzigd door tonber op 07-09-2018 10:57 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Joenos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:31:
Update van 254 MB er weer afgehaald vanwege problemen. Maar zojuist een update van 61 MB. Met als release notes . Bug fixes Nokia 8
De layout is nog steeds hetzelfde, niet zoals het was in de vekeerde update van gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is gewoon de voorlaatste versie die ze weer gepushed hebben. Mede om de blunder van gisteren te herstellen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
IkWilbert schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:12:
[...]

Welk model heb je? Single sim, dual sim?
single sim
camera versie is 85.9.1124.31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik wacht wel even af. Pas als ik voldoende goede ervaringen hoor met een eventuele camera-update ga ik die installeren. De alternatieve camera-app die hier gepost werd werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
De huidige laatste update van de camera app van plm. 60 MB is inderdaad de juiste. Als je eentje tegenkomt van 240 MB dan is het die tot dusver slechte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelski
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09-2022
Camera update geïnstalleerd (weet alleen niet precies welke die van 60 MB of 24 MB).
Mijn grootste ergenis, de 'shutter lag' is eindelijk aanzienlijk minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Samen met Android 9 (Pie) zal HMD verdere camera verbeteringen introduceren:

https://www.androidauthor...arcore-pie-update-903308/

March of the Eagles

Verwijderd

Weten jullie of de Nokia 8 afgelopen week de beveiligingspatches van september al heeft ontvangen, of dat de patches nog moeten komen? Volgens deze pagina heeft de Nokia 8 nog geen beveiligingspatches van september ontvangen, maar de goedkopere 3.1 en 5 wel: https://www.androidplanet...update-overzicht-week-37/.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:44:
Weten jullie of de Nokia 8 afgelopen week de beveiligingspatches van september al heeft ontvangen, of dat de patches nog moeten komen? Volgens deze pagina heeft de Nokia 8 nog geen beveiligingspatches van september ontvangen, maar de goedkopere 3.1 en 5 wel: https://www.androidplanet...update-overzicht-week-37/.
Moet nog komen. Verwacht deze volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Kut, ik heb mijn toestel nu toch echt een keer te vaak laten vallen. RIP scherm :'( :( Hij is al veel vaker gevallen, maar nu blijkbaar net verkeerd terecht gekomen en het scherm zit vol barsten. Het werkt overigens nog wel gewoon.

Kosten voor schermvervanging door Nokia vallen gelukkig mee, 106 euro en wat centen. Daar heb je geen nieuwe Nokia 8 voor, dus hij gaat maar weer een reisje naar Hongarije maken :P

[ Voor 9% gewijzigd door NNF op 16-09-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
NNF schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:41:
Kut, ik heb mijn toestel nu toch echt een keer te vaak laten vallen. RIP scherm :'( :( Hij is al veel vaker gevallen, maar nu blijkbaar net verkeerd terecht gekomen en het scherm zit vol barsten. Het werkt overigens nog wel gewoon.

Kosten voor schermvervanging door Nokia vallen gelukkig mee, 106 euro en wat centen. Daar heb je geen nieuwe Nokia 8 voor, dus hij gaat maar weer een reisje naar Hongarije maken :P
Is dat een officiële reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Ja :) Reparatie aangemeld via de officiële Nokia site (https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair). Vind het erg meevallen, ik zat al even op eBay te kijken en een origineel LCD + digitizer kost vaak al ongeveer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik vind het toch wel apart dat de Nokia 8 de patches later ontvangt dan de Nokia 5 & 6 van 2017. 't is een flagship...
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van de Nokia 8, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, winkels en levertijden: [Nokia 8] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic
- Nokia 8 Sirocco: [Nokia 8 Sirocco] Ervaringen & Discussie