Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42
Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:37:
[...]

De tonemapping is anders (waarom, geen idee) maar met in-game contrast omhoog ziet het er fantastisch uit. Beter dan de andere modi (imho), en lagere input-lag.

[...]
Dat ga ik eens proberen zodra de data transfer klaar is tussen mijn PS4 en PS4 Pro. Duurt nog 8 uur... -O-

Bedankt in ieder geval!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:43:
[...]

Geen idee waar precies: ergens op AVSforums of AVforum. Ga er maar vanuit dat het een gerucht is.
Dat denk ik ook. Maar je hebt gelijk over de ingame brightness, dat werkt, maar is helaas niet in te stellen bij elke game. WipEout Omega Collection schijnt er geweldig uit te zien in HDR op de LG OLED's, niet dim of met gebrek aan contrast. Leuk detail: hier is de ingame brightness ook niet in te stellen. ;)

Denk toch dat developers rekening moeten houden met de brightness van hun games in HDR... dan komt alles in orde. Games als Resident Evil 7 en Hitman hebben ingame HDR opties. Zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
GANGSTERKILLER schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:59:
[...]

Dat denk ik ook. Maar je hebt gelijk over de ingame brightness, dat werkt, maar is helaas niet in te stellen bij elke game. WipEout Omega Collection schijnt er geweldig uit te zien in HDR op de LG OLED's, niet dim of met gebrek aan contrast. Leuk detail: hier is de ingame brightness ook niet in te stellen. ;)

Denk toch dat developers rekening moeten houden met de brightness van hun games in HDR... dan komt alles in orde. Games als Resident Evil 7 en Hitman hebben ingame HDR opties. Zo kan het ook.
Resogun ziet er ook super uit zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Rerder schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:05:
[...]

Resogun ziet er ook super uit zeker de moeite waard.
Oh ja, die heeft een patch ontvangen voor HDR en 4K output.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:28
Ik ben een beetje ontevreden over mijn tv 55b6v icm Netflix 4k dolby vision of hdr. Het beeld is vooral bij Marvel series zoals Daredevil en vooral Jessica Jones heel onrustig. Het lijkt alsof alle pixels soort van bewegen en het beeld lijkt soms op zo een hoge iso foto. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:42
Noreia schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:12:
Ik ben een beetje ontevreden over mijn tv 55b6v icm Netflix 4k dolby vision of hdr. Het beeld is vooral bij Marvel series zoals Daredevil en vooral Jessica Jones heel onrustig. Het lijkt alsof alle pixels soort van bewegen en het beeld lijkt soms op zo een hoge iso foto. Hebben hier meer mensen last van?
Dat zit in het bronmateriaal. Die series maken gewoon gebruik van (gesimuleerde) filmgrain. Dat is een artistieke keuze.

Dat valt je nu pas op denk ik omdat je nu wel een fatsoenlijke tv hebt (welke had je hiervoor als ik vragen mag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

Fjeze

AllesPerfect!

Spiegelei schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:08:
[...]

Let wel op dat het aanpassen van het volume, via de volume knopjes van je iPhone/ iPad etc niet werkt via chromecast. Ik moest bij mijn Marantz het volume aanpassen via de IR remote van de Marantz.
Als je de spotify app opent op je iPhone/iPad dan werkt het wel gewoon. Tenminste met mijn Marantz NR1602

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Adlermann schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Dat zit in het bronmateriaal. Die series maken gewoon gebruik van (gesimuleerde) filmgrain. Dat is een artistieke keuze.

Dat valt je nu pas op denk ik omdat je nu wel een fatsoenlijke tv hebt (welke had je hiervoor als ik vragen mag?)
Wat filmgrain betreft klopt dit helemaal, maar er is wel degelijk iets mis met de tonemapping met deze series (veel te groen).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
[...]

Ik keek hiervoor op min 24 inch full hdr monitor ;) ik vind het trouwens nog steeds aangenamer te kijken dan de 4k dolby vision stream, wat ik jammer vind want ik had me erg verheugd op het beeld. Ik heb me net een beetje ingelezen en snap echt niet waarom ze zo een onrustig beeld expres zouden toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Noreia schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Ik keek hiervoor op min 24 inch full hdr monitor ;) ik vind het trouwens nog steeds aangenamer te kijken dan de 4k dolby vision stream, wat ik jammer vind want ik had me erg verheugd op het beeld. Ik heb me net een beetje ingelezen en snap echt niet waarom ze zo een onrustig beeld expres zouden toevoegen.
Er is voldoende content die wel mooi is hoor, maar dan valt Netflix al snel af: teveel compressie. Kijk eens een goede blu-ray of of 4K demo video's. Het nadeel van een goede TV is dat in slechte content direct de flaws te zien zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 08-06-2017 21:31 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
Major_ton schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:24:
[...]

Wat filmgrain betreft klopt dit helemaal, maar er is wel degelijk iets mis met de tonemapping met deze series (veel te groen).
Dat was me trouwens ook bij Daredevil opgevallen. Vaak had het beeld een gele/groene tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

[...]

Dat zit in het bronmateriaal. Die series maken gewoon gebruik van (gesimuleerde) filmgrain. Dat is een artistieke keuze
Yup, elke keer als mevrouw Thirteen Reasons Why via Netflix opzet, probeer ik me uiteraard z.s.m. uit de voeten te maken :) Maar als ik dan even een blik op het scherm van de C7 werp, valt me meteen die (lelijke) grainy look op, min of meer inderdaad het hoge iso idee zoals bij een foto.
Noreia schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:12:
Die filmgrain is me niet opgevallen bij Marco Polo via Netflix, en die serie ondersteunt ook Dolby Vision. Ziet er erg goed uit imo. Uhd blu ray met hdr nog iets beter uiteraard, maar dan moet je wel een uhd speler + uhd film hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn jullie dan nog wel blij met de x7-lijn van LG?

Is het de verwachting dat de problemen met 24p, voetbal, F1, SD-content, HDR, gaming etc. verholpen worden, of gaan jullie je de komende jaren ergeren aan een tv met prachtige beelden, maar geen geschikte content om die te laten zien?.....

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:28:

Is het de verwachting dat de problemen met 24p, voetbal, F1, SD-content, HDR, gaming etc. verholpen worden, of gaan jullie je de komende jaren ergeren aan een tv met prachtige beelden, maar geen geschikte content om die te laten zien?.....
In dit topic worden natuurlijk voornamelijk de "problemen" besproken en daardoor lijkt het allemaal groter dat het eigenlijk is. Volgens mijn is alleen het gebrek aan motion blur voor een aantal mensen een ergernis (bij sommige content) en dat is naast persoonlijk ook nog eens inherent aan OLED (wat deels op te lossen is door TruMotion en die is helaas door LG niet heel goed geïmplementeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is die TruMotion met een softwarefix op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 19:24
Jorgen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:57:
Is die TruMotion met een softwarefix op te lossen?
Ja, maar het is altijd afwachten of LG dat zal doen. Het lijkt er wel op dat de laatste update voor de EF950V (vorige maand uitgekomen) verbetering aan TruMotion heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:55:
[...]

In dit topic worden natuurlijk voornamelijk de "problemen" besproken en daardoor lijkt het allemaal groter dat het eigenlijk is. Volgens mijn is alleen het gebrek aan motion blur voor een aantal mensen een ergernis (bij sommige content) en dat is naast persoonlijk ook nog eens inherent aan OLED (wat deels op te lossen is door TruMotion en die is helaas door LG niet heel goed geïmplementeerd).
Motion blur heb ik dan weer geen last van, lees focus me er niet op.

Heb nu voorlpig de kleuren aangepast middels deze instellingen en wordt al wat blijer: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6/settings

Weet het, het is geen professionele calibratie maar moet iets voorlopig. Wat is Tweaker zijn toch vermoeiend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:14:
[...]

Motion blur heb ik dan weer geen last van, lees focus me er niet op.

Heb nu voorlpig de kleuren aangepast middels deze instellingen en wordt al wat blijer: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6/settings

Weet het, het is geen professionele calibratie maar moet iets voorlopig. Wat is Tweaker zijn toch vermoeiend. :+
Grappig, ik heb hun review voor de c7 gebruikt daarvoor, inclusief alle kleine instellingen.

Geen groenige waas meer in het wit, rood niet meer zo nep fel en veel betere near black waardes.

Tot nu toe voor mij iig perfect, bluray ziet er ook gewoon heel goed uit.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:34:
B6 nu een aantal uur aan het bekijken en kan helaas maar 1 conclusie trekken wbt kleuren. Out of the box ..... waardeloos. Dat wordt echt nog even stoeien voordat ik daar blij van wordt.

Heb iig groen met -20 naar beneden gedraait op ISF Donker. Ik vind de rest van de kleuren ook veel te hard.

Vreemd dat ik hier daar bijna niets over lees of ben ik zo lastig?
Ik begrijp je frustratie, had ik eerst ook. Ik vond de kleuren van mijn plasma ook beter.

Heb je de startpost uit het andere topic geprobeerd?

En anders probeer eens mijn instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Jorgen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:28:

Oh please, niet weer dit... Ik snap het wel hoor, dat veel berichten je als potentiële koper kunnen afschrikken, maar de OLED TV's zijn nog steeds (in mijn ogen) het beste van wat er op dit monent in TV-land te koop is. Dat nog niet alles klopt is inherent aan de (snelle) ontwikkeling in deze branche. Het is van alle tijden. De plasma TV's zijn nog enorm geliefd en worden soms aangeprezen als de heilige graal, terwijl ik een waslijst kan maken met problemen die er bij plasma TV's optreden.

Zoals hierboven aangeven worden op fora vooral de problemen besproken. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd en zo lijken de meeste problemen erger dan ze zijn. F1 ziet er hier fantastisch uit (binnen de grenzen van wat mogelijk is met een 1080i signaal). SD content moet je gewoon niet meer willen beoordelen op hedendaagse TV's. HDR is over het algemeen waanzinnig, echt waanzinnig, maar er zijn wat softwarematige tone mapping fouten bij sommige content. Ook games zien er beyond mooi uit, mits de game zelf grafisch wat voorstelt natuurlijk. Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn zijn echt drop dead gorgeous en in tegenstelling tot bij LED-LCD TV's voegt HDR ook echt een hoop toe.

Of je nu een OLED TV of een high end LCD TV koopt, met de juiste content is het vandaag de dag echt smullen. De content zelf is van meer invloed tegenwoordig wat de kwaliteitsbeleving betreft dan de TV's zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lijkt me logisch dat deze vragen voorbij blijven komen. Er wordt namelijk door de bezitters van de 7-serie nogal veel over gesproken. ;) Alleen maar goed om te weten dat veel op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

stride82 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:35:
[...]

Ik kreeg de meldingen nadat de update voor mijn tv voltooid was. Misschien heb je het gemist. Ik kreeg 2 meldingen: eentje dat hij het aan het bijwerken was en niet lang daarna dat deze voltooid was.
Grappig: de update van de TV was er vanmiddag rond half drie, de update voor de Magic Remote kwam om half twaalf binnen...

Nou ja, ik heb hem in ieder geval ook :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Afgelopen zaterdag de LG E7 55" in huis gehaald en super tevreden mee. Dinsdag kwam Wipeout Omega uit voor de PS4 en ik zit sindsdien elke avond een uur of 4/5 kwijlend voor de tv.

Wipeout in 4k/60fps met koptelefoon op is gewoon een beleving op zich en dan moet ik nog serieus beginnen met films en series in 4k.

Wat mij opvalt is dat de bump naar 4k lang niet zo schokkend is als HDR, dat maakt echt het verschil voor mij tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:04
Major_ton schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Oh please, niet weer dit... Ik snap het wel hoor, dat veel berichten je als potentiële koper kunnen afschrikken, maar de OLED TV's zijn nog steeds (in mijn ogen) het beste van wat er op dit monent in TV-land te koop is. Dat nog niet alles klopt is inherent aan de (snelle) ontwikkeling in deze branche. Het is van alle tijden. De plasma TV's zijn nog enorm geliefd en worden soms aangeprezen als de heilige graal, terwijl ik een waslijst kan maken met problemen die er bij plasma TV's optreden.

Zoals hierboven aangeven worden op fora vooral de problemen besproken. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd en zo lijken de meeste problemen erger dan ze zijn. F1 ziet er hier fantastisch uit (binnen de grenzen van wat mogelijk is met een 1080i signaal). SD content moet je gewoon niet meer willen beoordelen op hedendaagse TV's. HDR is over het algemeen waanzinnig, echt waanzinnig, maar er zijn wat softwarematige tone mapping fouten bij sommige content. Ook games zien er beyond mooi uit, mits de game zelf grafisch wat voorstelt natuurlijk. Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn zijn echt drop dead gorgeous en in
tegenstelling tot bij LED-LCD TV's voegt HDR ook echt een hoop toe.

Of je nu een OLED TV of een high end LCD TV koopt, met de juiste content is het vandaag de dag echt smullen. De content zelf is van meer invloed tegenwoordig wat de kwaliteitsbeleving betreft dan de TV's zelf.
Helemaal mee eens het is een indrukwekkende tv..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Die grain in Netflix series viel me ook al op bij mijn vorige tv. Is gewoon een stijlkeuze. Verder vind ik het niet onrustig of storend overkomen, maar ligt wellicht aan de afstand van waar je kijkt.

Het zijn prachtige tv's qua beelden en minimalistisch design (vooral de B7 en C7, kleine bezels, geen soundbar, geen logo op de tv) maar sommigen kunnen ook overdrijven. OK, als je van een HD Ready Chinese Kruidvat TV komt snap ik je enthousiasme maar anders is het gewoon een flinke stap vooruit, maar het is nou niet iets waardoor je weggeblazen wordt. Dat gebeurt enkel met de juiste content (die er nauwelijks is, behalve als demo) in de juiste setting (vrijwel volledig duistere ruimte, geen reflectie in je scherm).

Bij normaal gebruik krijg je dus gewoon het beste beeld wat er momenteel is, maar eerlijk gezegd denk ik niet als ik eens op de slaapkamer een serietje opzet; bah wat is dat slecht beeld. Het verschil is er, maar naar mijn idee is het niet zo overdreven als men hier soms wil doen geloven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
De pricewatch: LG OLED65E6V nu voor €2500,- bij Hifinesse. Ken die partij verder niet, dus dat onderzoek moeten jullie even zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

AlxRoelofs schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:40:
De pricewatch: LG OLED65E6V nu voor €2500,- bij Hifinesse. Ken die partij verder niet, dus dat onderzoek moeten jullie even zelf doen.
Pricetalk doen we hier: \[Prijs-discussie] OLED Televisies (en dit is daar dus al genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Major_ton schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn zijn echt drop dead gorgeous en in tegenstelling tot bij LED-LCD TV's voegt HDR ook echt een hoop toe.
Ik kom even stiekem een beetje inbreken hier. Wat je hier zegt wil ik graag iets meer over weten. Ben zelf in het bezit van een Samsung KS8000, high-end van vorig jaar dus. Ook een PS4 Pro. Hoewel ik absoluut zeer te spreken ben over deze tv, heb ik altijd al gevonden dat de HDR effecten in games als zoals jij zegt Uncharted en HZD mij niet bijzonder konden overtuigen. Ik bedoel, tuurlijk ziet het er goed uit en popt ook aardig, maar als ik bijv. de zon zie opkomen in een non-HDR game popt dat ook.

Is het dus zo dat omdat LCD tv's van nature feller zijn (kunnen) dan Oleds, je het HDR effect wat minder snel opvalt op een LCD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
De E6 en B6

En dan voornamelijk de 65 inch modellen. Ik kan aardig wat duidelijkheid vinden over de B6 qua input lag bij 4K/HDR in game mode. Dat is een stabiele 28ms. Echter over de E6 kan ik niet genoeg duidelijkheid vinden. Wat is nou de exacte input lag van de E6 met 4K/HDR in game mode? Schommelt het nog steeds of is het nu stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Malt007 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:53:
Iemand problemen met Netflix gehad sinds gisteravond? Zat een beetje door het menu te scrollen toen hij inees overzapte naar een andere input. Wat testjes gedaan met andere apps en inputs, tv aan en uit gedaan maar zodra ik netflix opstart gaat hij naar de laatste input die daarvoor heeft aangestaan. Vandaag nog niet kunnen testen maar gisteren is het uiteindelijk niet meer gelukt.
Netflix doet het nog steeds niet hier. Ik krijg 2-3 seconde een soort van grijs scherm met wat blokken rechtsonder en dat switched de tv naar de laatste input. Herkent iemand dit? Enige wat ik nog niet gedaan heb is de stroom er volledig afhalen, dat zou ik vanavond nog kunnen proberen. Alle andere apps werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Probleem! Ik heb de B6V. Ik heb mijn PS4 Pro direct aangesloten op de TV en via ARC gaat het geluid naar mijn versterker (VSX-324, ondersteund geen HDR). Ik vind het erg jammer dat ARC geen TrueHD/DTS-HD kan doorsturen :-( .

Weet iemand of ik dit kan oplossen door een HDMI splitter te gebruiken en zo ja, is een splitter die HDCP 2.2 ondersteund geschikt om in HDR te kunnen gamen en tevens HD-audio door te sturen naar mijn receiver? Of is er wellicht nog een andere oplossing?

Hoop dat iemand mij kan tippen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:57:
De E6 en B6

En dan voornamelijk de 65 inch modellen. Ik kan aardig wat duidelijkheid vinden over de B6 qua input lag bij 4K/HDR in game mode. Dat is een stabiele 28ms. Echter over de E6 kan ik niet genoeg duidelijkheid vinden. Wat is nou de exacte input lag van de E6 met 4K/HDR in game mode? Schommelt het nog steeds of is het nu stabiel?
Het is al tijden stabiel voor de E6
1080p @ 60Hz Show Help
: 34.2 ms
1080p With Interpolation Show Help
: 127 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode Show Help
: 50.7 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 Show Help
: 34.2 ms
4k @ 60Hz Show Help
: 34.4 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 Show Help
: 34.1 ms
4k @ 60Hz + HDR Show Help
: 36.8 ms

Update 12/02/2016: With the newest firmware update (04.30.19) there has been the addition of a HDR gaming mode. In this mode the HDR input lag is lower, and should be fine for HDR gaming. Note that although the TV accepts a 4k @ 60Hz @ 4:4:4 + HDR signal, it can't accurately display the chroma subsampling in any HDR mode, even with the 'PC' icon selected. The HDR chroma subsampling looks the same as the B6, visible here.

Om ratings te citeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@kriswerry Alleen HDCP 2.2 is niet genoeg voor HDR, je moet er een hebben die expliciet vermeld dat hij HDR door stuurt.

Op Amazon staan er een aantal, maar ik zou wat reviews er bij lezen of hij doet wat jij verwacht.

Het is een irritant flut probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

kriswerry schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:36:
Probleem! Ik heb de B6V. Ik heb mijn PS4 Pro direct aangesloten op de TV en via ARC gaat het geluid naar mijn versterker (VSX-324, ondersteund geen HDR). Ik vind het erg jammer dat ARC geen TrueHD/DTS-HD kan doorsturen :-( .

Weet iemand of ik dit kan oplossen door een HDMI splitter te gebruiken en zo ja, is een splitter die HDCP 2.2 ondersteund geschikt om in HDR te kunnen gamen en tevens HD-audio door te sturen naar mijn receiver? Of is er wellicht nog een andere oplossing?

Hoop dat iemand mij kan tippen. Dank!
Ik zat met hetzelfde, en wilde een splitter proberen tot ik erachter kwam dat er toch (bijna) geen games zijn die HD audio hebben (al kan lossless wel iets beter klinken I guess). Het is dus vooral een meerwaarde bij video-content. Dit kijk ik via XPlay app op de TV (vooralsnog) en heb dus ook geen HD audio. Pas als ik een externe mediaspeler heb ga ik een splitter proberen, dus ben wel benieuwd naar de ervaringen of dit in de praktijk ook echt werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

LOTG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:58:
@kriswerry Alleen HDCP 2.2 is niet genoeg voor HDR, je moet er een hebben die expliciet vermeld dat hij HDR door stuurt.

Op Amazon staan er een aantal, maar ik zou wat reviews er bij lezen of hij doet wat jij verwacht.

Het is een irritant flut probleem
Dank voor de info. Ik ga nog even onderzoeken of ik een splitter ga proberen.
Puck schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Ik zat met hetzelfde, en wilde een splitter proberen tot ik erachter kwam dat er toch (bijna) geen games zijn die HD audio hebben. Het is dus vooral een meerwaarde bij video-content. Dit kijk ik via XPlay app op de TV (vooralsnog) en heb dus ook geen HD audio. Pas als ik een externe mediaspeler heb ga ik een splitter proberen, dus ben wel benieuwd naar de ervaringen of dit in de praktijk ook echt werk.
Ja, ik wilde het voornamelijk om Blu-rays met HD audio af te spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Ik zat met hetzelfde, en wilde een splitter proberen tot ik erachter kwam dat er toch (bijna) geen games zijn die HD audio hebben. Het is dus vooral een meerwaarde bij video-content. Dit kijk ik via XPlay app op de TV (vooralsnog) en heb dus ook geen HD audio. Pas als ik een externe mediaspeler heb ga ik een splitter proberen, dus ben wel benieuwd naar de ervaringen of dit in de praktijk ook echt werk.
Daarbij is het hele HD audio gebeuren op de meeste installaties puur getallen neukerij omdat ze toch de resolving power niet hebben om het verschil tussen DD, DTS en Dolby True HD, DTS-HD Master goed weer te geven (sorry, maar het is waar). Je moet echt wel een dijk van een installatie en op referentie niveau gaan draaien om je tijdens een film kijken bewust te zijn van het verschil.

Dus lekker die HDMI kabel direct de TV injagen (als je geen HDMI 2.0 capabele receiver hebt) en optisch weer naar buiten naar de receiver. Dat zorgt tevens voor de minste lip-sync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Major_ton schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Daarbij is het hele HD audio gebeuren op de meeste installaties puur getallen neukerij omdat ze toch de resolving power niet hebben om het verschil tussen DD, DTS en Dolby True HD, DTS-HD Master goed weer te geven (sorry, maar het is waar). Je moet echt wel een dijk van een installatie en op referentie niveau gaan draaien om je tijdens een film kijken bewust te zijn van het verschil.

Dus lekker die HDMI kabel direct de TV injagen (als je geen HDMI 2.0 capabele receiver hebt) en optisch weer naar buiten naar de receiver. Dat zorgt tevens voor de minste lip-sync problemen.
In een woonkamer is het maar de vraag, maar in een dedicated ruimte merk je dit verschil al best wel snel vind ik. Ook omdat je vaak wat meer volume door je installatie heen jaagt. Ik heb totaal geen high-end receiver (Denon 4100) of high-end speakerset (Dali 5.1) maar ik hoor duidelijk het verschil tussen DTS en DTS-HD in mijn HT en met mijn installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Netflix doet het nog steeds niet hier. Ik krijg 2-3 seconde een soort van grijs scherm met wat blokken rechtsonder en dat switched de tv naar de laatste input. Herkent iemand dit? Enige wat ik nog niet gedaan heb is de stroom er volledig afhalen, dat zou ik vanavond nog kunnen proberen. Alle andere apps werken gewoon.
Bij mij startte Netflix niet na een update vd app. Moest hem ook helemaal uitzetten. Gewoon proberen.

Ik haal overigens altijd bij uitzetten helemaal de stroom eraf. Standby bestaat bij mij niet icm zonnepanelen en zuinig doen met energie, maar dat is weer een ander topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Bij mij startte Netflix niet na een update vd app. Moest hem ook helemaal uitzetten. Gewoon proberen.

Ik haal overigens altijd bij uitzetten helemaal de stroom eraf. Standby bestaat bij mij niet icm zonnepanelen en zuinig doen met energie, maar dat is weer een ander topic.
Niet verstandig bij deze TV aangezien hij in standby eens in de zoveel tijd automatisch een "clear panel noise" programma doorloopt om image-retention te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Niet verstandig bij deze TV aangezien hij in standby eens in de zoveel tijd automatisch een "clear panel noise" programma doorloopt om image-retention te verwijderen.
Wist ik niet. Overdag staat hij wel op standby want dan staat hier bijna altijd heel de dag muziek aan en die zit op hetzelfde blok. Bedankt voor de tip!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
StealthyPeanut schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:26:
[...]

In een woonkamer is het maar de vraag, maar in een dedicated ruimte merk je dit verschil al best wel snel vind ik. Ook omdat je vaak wat meer volume door je installatie heen jaagt. Ik heb totaal geen high-end receiver (Denon 4100) of high-end speakerset (Dali 5.1) maar ik hoor duidelijk het verschil tussen DTS en DTS-HD in mijn HT en met mijn installatie.
Zelfs in mijn woonkamer is het verschil in soundstage prima te horen. Ook hier geen high end spul. Denon X4200w met een set B&W speakers en 2 SVS subs.

On topic. Gisteren horizon via de ps4 pro even aangeslingert maar dat is mij toch wel een fijn beeldje wat je dan krijgt op de C7. En de firmware update kwam bij mij nu ook binnen voor de tv en de remote.

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 09-06-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Wist ik niet. Overdag staat hij wel op standby want dan staat hier bijna altijd heel de dag muziek aan en die zit op hetzelfde blok. Bedankt voor de tip!!!
En echt besparen doe je ook niet door hem van de stroom af te halen, stand-by verbruik is 0,3 watt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:44:
Voor de waaghalzen: Firmware 04.31.25 voor de B6 is geplaatst op de Russische LG site. Aangezien dit ook een DVB model is, is de kans (gezien dezelfde vorige firmware hashes) groot dat dit voor alle modellen van de B6 werkt (behalve dan de ATSC modellen). Helaas geen changelog. Wie durft? :P
Iemand op avforums heeft de firmware inmiddels geïnstalleerd. Fixed volgens hem een aantal motion issues!
Just installed it without issue, it's definitely fixed the 60Hz bug so there's no need to use PC mode anymore, flawless as a PC monitor now :D

Oh and the infamous balls test is now smooth as butter.

Wonder if it's changed the brightness of HDR Game mode, won't have time to test that today though.
Vanavond ook maar eens updaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Update werkt inderdaad prima, zojuist ook geinstalleerd en tot nu toe is er niks ontploft :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
randomice schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:06:
[...]

De 7 serie kan namelijk dolby atmos signaal over ARC retour sturen en de 2016 serie niet.
Weet je dat zeker? ARC dat gelijk staat aan de Toslink specs heeft die hoeveelheid bandbreedte toch helemaal niet beschikbaar? Zelfs Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio formaten zijn al te zwaar voor standaard ARC dus lijkt me sterk dat Atmos dan wel kan. Of heeft LG een eigen implementatie van ARC bedacht of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Puck schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Iemand op avforums heeft de firmware inmiddels geïnstalleerd. Fixed volgens hem een aantal motion issues!

[...]

Vanavond ook maar eens updaten :)
Werd eens tijd dat DVB modellen deze update kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Agima! schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:40:
[...]

Weet je dat zeker? ARC dat gelijk staat aan de Toslink specs heeft die hoeveelheid bandbreedte toch helemaal niet beschikbaar? Zelfs Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio formaten zijn al te zwaar voor standaard ARC dus lijkt me sterk dat Atmos dan wel kan. Of heeft LG een eigen implementatie van ARC bedacht of zie ik iets over het hoofd?
http://www.avsforum.com/f...-atmos-over-hdmi-arc.html

Dit is een Topic over welke Systemen dat allemaal hebben. een knip en plak actie:
-DD+ can carry Dolby Atmos from smart TV apps to an AVR or Soundbar. So far, few TVs support this feature.
•LG 2017 OLEDs: W7, G7, E7, C7, B7 (note: 2016 and earlier LG OLEDs (G6, E6, C6, C6, EF9500, EG9800) do not support DD+ over ARC)

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:58:
[...]

En echt besparen doe je ook niet door hem van de stroom af te halen, stand-by verbruik is 0,3 watt.
Zit nu eenmaal in een standby killer blok. Zit nog meer op. Alle beetjes helpen. Save the world for my children! Nogmaals, ander topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Pietervs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:39:
[...]

Grappig: de update van de TV was er vanmiddag rond half drie, de update voor de Magic Remote kwam om half twaalf binnen...

Nou ja, ik heb hem in ieder geval ook :)
Update van de magic remote? Nooit gezien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:37:
[...]

Ik kom even stiekem een beetje inbreken hier. Wat je hier zegt wil ik graag iets meer over weten. Ben zelf in het bezit van een Samsung KS8000, high-end van vorig jaar dus. Ook een PS4 Pro. Hoewel ik absoluut zeer te spreken ben over deze tv, heb ik altijd al gevonden dat de HDR effecten in games als zoals jij zegt Uncharted en HZD mij niet bijzonder konden overtuigen. Ik bedoel, tuurlijk ziet het er goed uit en popt ook aardig, maar als ik bijv. de zon zie opkomen in een non-HDR game popt dat ook.

Is het dus zo dat omdat LCD tv's van nature feller zijn (kunnen) dan Oleds, je het HDR effect wat minder snel opvalt op een LCD tv?
Het probleem met edge-lit LCD TV's is dat het contrast niet toeneemt in HDR modus t.o.v. de SDR modus, maar de brightness wordt alleen verschoven. De maximale helderheid gaat omhoog, maar de zwartwaardes stijgen evenredig of zelfs in ergere maten mee. De KS9000 die ik getest heb heeft in HDR modus zelfs een iets lager contrast als in de SDR modus. Dat geldt overigens ook voor een hoop andere LCD TV's.

Dit zijn de waardes die ik gemeten heb bij de KS9000:

SDR: 0,03 cd/m2 - 200 cd/m2 = 6.667:1 contrastwaarde
HDR: 0,29 cd/m2 - 1.500 cd/m2 = 5.172:1 contrastwaarde

Lees voor wat meer achtergrond de gehele review even door (afdeling HDR weergave):
https://tweakers.net/productreview/154293/samsung-ue55ks9000-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Phusebox schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:44:
[...]

Update van de magic remote? Nooit gezien.
Soort 1 April grap.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Nope. Als je via usb update gaat ie eerst de tv bijwerken en vervolgens zie je dat ie de magic remote bijwerkt. Moet je wel blijven kijken rechtsboven in je beeld voor de melding en niet wegkijken/weglopen...
Overigens zag ik dit voor het eerst bij de laatste firmware van de C7. Wellicht is dit niet bij iedere versie nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door THX op 09-06-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
is er iemand die een 10 meter hdmi kabel gebruikt icm. 55b6 + 1050ti,die werkt op 60hz (hdmi deep color) ?
ik heb er nu 2 geprobeerd,1 x zwart beeld en andere heel even beeld met veel sneeuw en haperend geluid,krijg wel rechtsboven de melding hdr in beeld.30hz werkt wel.

[ Voor 12% gewijzigd door pwh53 op 09-06-2017 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
THX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:57:
[...]

Nope. Als je via usb update gaat ie eerst de tv bijwerken en vervolgens zie je dat ie de magic remote bijwerkt. Moet je wel blijven kijken rechtsboven in je beeld voor de melding en niet wegkijken/weglopen...
Overigens zag ik dit voor het eerst bij de laatste firmware van de C7. Wellicht is dit niet bij iedere versie nodig.
OK..compleet nieuw voor mij, ik zal er eens op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pwh53 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:00:
is er iemand die een 10 meter hdmi kabel gebruikt icm. 55b6 + 1050ti,die werkt op 60hz (hdmi deep color) ?
ik heb er nu 2 geprobeerd,1 x zwart beeld en andere heel even beeld met veel sneeuw en haperend geluid,krijg wel rechtsboven de melding hdr in beeld.30hz werkt wel.
Tja, HDMI met zo'n lengte is niet ideaal. Er zijn volgens mij ook kabels met ingebouwde versterking van het signaal. Geen idee of het wat is, maar wellicht interessant om even in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:42
pwh53 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:00:
Ik heb er een paar moeten proberen van die lengte. Maar de meeste hadden dezelfde klachten die jij omschrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:57:
[...]

Ik kijk bij jouw posten alleen maar naar linksboven naar die avatar. Kan met moeite weglopen/kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:43:
[...]

Ik kijk bij jouw posten alleen maar naar linksboven naar die avatar. Kan met moeite weglopen/kijken. :+
LOL :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaan we dan vanavond. De bekende "is voetbal goed te kijken met panningshots?" vraag gaat vanavond voor mij beantwoord worden. Ga toch maar een "poging" doen het Nederlands Elftal te kijken. Of kan mijn tv dat niet aan? :'( :+ Of ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:10:
Daar gaan we dan vanavond. De bekende "is voetbal goed te kijken met panningshots?" vraag gaat vanavond voor mij beantwoord worden. Ga toch maar een "poging" doen het Nederlands Elftal te kijken. Of kan mijn tv dat niet aan? :'( :+ Of ik niet?
Ik hoor om me heen dat ze niet hard genoeg lopen... dus om dat dan goed te testen?? (ik kijk zelf overigens geen voetbal, dus kan het ook niet voor je beantwoorden) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toch maar eens de proef op de som nemen dan (al boeit die hele kwalificatie mij niet) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Sinds een goede maand heb ik een 55b6v thuis staan. Wat een prachtig beeld, heel erg tevreden mee! Ik heb op internet gezocht naar instellingen in het beeld nog mooier te krijgen, zonder hem te hoeven kalibreren. Ik begrijp natuurlijk dat kalibratie per scherm dient te gebeuren omdat geen scherm gelijk is, maar hoop dat ik via gevonden instellingen tóch net een mooier plaatje kan creëren.

Helaas merk ik dat ik last heb van crushed blacks (tenminste, als ik goed heb begrepen dat verdwenen detail in donkere gebieden zo heet). Heeft iemand goede instellingen voor niet HDR modes die ik kan proberen? Ik heb her en der instellingen van internet geprobeerd maar niet het idee dat het iets uitmaakt, detail in zwart lijkt snel verloren.

Als ik op mijn pc in het Intel controle panel "YCbCr" uitschakel, wordt de zwartweergave de nek om gedraaid en is alles grijs, maar zie ik wel meer detail. Het detail zit dus wel in de video. Ik wil dit naar voren krijgen, maar tot op heden dus nog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucei
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2024
Vandaag ontdekt dat de Spotify app op m'n B6 later niet langer meer gaat zijn? Is dit een recente ontwikkeling? Want ik moet toegeven dat ik de app op de tv zelden gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Helaas werkt Netflix nog steeds niet na herinstallatie. Bij opstarten van de app krijg ik een grijs scherm met wat lichte blokken rechtsonder en dan gaat hij weer terug naar de vorige input, maakt niet uit welke input ervoor aanstond.

Edit: minuutje de stroom eraf deed de truc. Werkt dus weer.

[ Voor 231% gewijzigd door Malt007 op 09-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luuksnijmegen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:29:
Sinds een goede maand heb ik een 55b6v thuis staan. Wat een prachtig beeld, heel erg tevreden mee! Ik heb op internet gezocht naar instellingen in het beeld nog mooier te krijgen, zonder hem te hoeven kalibreren. Ik begrijp natuurlijk dat kalibratie per scherm dient te gebeuren omdat geen scherm gelijk is, maar hoop dat ik via gevonden instellingen tóch net een mooier plaatje kan creëren.

Helaas merk ik dat ik last heb van crushed blacks (tenminste, als ik goed heb begrepen dat verdwenen detail in donkere gebieden zo heet). Heeft iemand goede instellingen voor niet HDR modes die ik kan proberen? Ik heb her en der instellingen van internet geprobeerd maar niet het idee dat het iets uitmaakt, detail in zwart lijkt snel verloren.

Als ik op mijn pc in het Intel controle panel "YCbCr" uitschakel, wordt de zwartweergave de nek om gedraaid en is alles grijs, maar zie ik wel meer detail. Het detail zit dus wel in de video. Ik wil dit naar voren krijgen, maar tot op heden dus nog geen succes.
Heb je met helderheid zitten spelen? Die bepaald zwartgradaties namelijk in combo met Oled licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Heb je met helderheid zitten spelen? Die bepaald zwartgradaties namelijk in combo met Oled licht.
OLED Light zou geen invloed op zwartgradaties moeten hebben, puur op hoeveelheid NITS (dat je in de praktijk minder ziet is iets anders).

Als je geen pro-kalibratie wilt laten doen, is het enige wat je kan doen jezelf verdiepen in wat de instellingen allemaal doen (ipv klakkeloos overnemen). Een goed begin is brightness & contrast goed instellen zodat je zoveel mogelijk near-black ziet zonder true-black te verliezen. Dit kan redelijk goed op het oog in een donkere kamer met de video's en handleiding van AVS 709.

De 2016 serie heeft echter sowieso iets moeite met near-blacks maar je kunt deze nog extra opkrikken door de tips in dit topic. Naast zelf de gamma-lijn aanpassen zal Gamma instellen op 2.2 sowieso iets helpen (maar dat heeft wel iets minder "pop" dan 2.4 of BT 1886).

Belangrijkste is dus om je brightness zo hoog mogelijk te zetten zonder verlies van true-black (bv 51 of zelfs 52, verschilt per paneel). Gamma lager, en eventueel custom Gamma aanpassingen aan de lage kant van spectrum.

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 09-06-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ik had het zelf al ervaren maar het is geweldig om het ook bevestigd te zien..!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet echt niet waar iedereen zich hier druk om maakt of het komt omdat NED heeft gewonnen. Ik kijk gewoon voetbal zonder een centje pijn en heb dat hele True Motion niet nodig. Volgens mij moeten een aantal hier eens tv gaan kijken ipv pixel kijken.

Heb ondertussen wel Light op 30 gezet (kijk altijd in een gedimde omgeving) en kleur op 45 gezet. Het gras was me toch echt te gif groen en ik weet hoe gras eruit hoort te zien met 3x per week op de lokale club rondlopen en een gazon in mijn achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:55:
[...]

Ik weet echt niet waar iedereen zich hier druk om maakt of het komt omdat NED heeft gewonnen. Ik kijk gewoon voetbal zonder een centje pijn en heb dat hele True Motion niet nodig. Volgens mij moeten een aantal hier eens tv gaan kijken ipv pixel kijken.

Heb ondertussen wel Light op 30 gezet (kijk altijd in een gedimde omgeving) en kleur op 45 gezet. Het gras was me toch echt te gif groen en ik weet hoe gras eruit hoort te zien met 3x per week op de lokale club rondlopen en een gazon in mijn achtertuin.
Ik had dat potje voetbal ook wel willen kijken vanavond ter test en vermeack. Ik kijk normaal echt nooit voetbal tenzij het een EK of WK wedstrijd betreft en NED nog in de race is. Nu weet ik nog steeds niet hoe voetbal er uit ziet op de 65B6, want ik heb mij vanavond vergrepen aan een eerste speelsessie Horizon Zero Dawn op de PS4 Pro. Het spel moet je liggen (ik vind het geweldig), maar holy shitballs wat ziet dat er porno uit zeg. Ik ben lekker nog geen 2,5 mtr van het scherm af gaan loungen met mijn baklap en heb mij onder laten ejaculeren door ruim 8 miljoen prachtige HDR pixels. Dat wordt weer een stresstest voor mijn relatie de komende tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb vanavond voetbal gekeken op een 50hz samsung met het plastic folie nog op het scherm. Zelfs dat zag er meer dan prima uit met alle motion opties uit, lijkt me echt een non-issue op moderne tv's.

Folie zit er nog omdat de tv misschien retour gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Puck, bedankt voor de feedback.

Ik heb veel gelezen en ben bezig geweest met de AVSHD 709 kalibratie disc. Ik loop echter al bij de eerste test vast... door brightness omhoog te zetten moet balk 16 zwart zijn, en achter 17 moet je net iets zien knipperen. Ik ga uit van ISF Dark, (gamma is daarbij BT.1886)maar zie alleen achter 25 iets knipperen, daaronder is al helemaal zwart. Brightness staat op 52, veel hoger wil je die ook niet hebben las ik weer op verschillende fora.

Heef iemand ervaring met kalibreren van b6 met AVSHD 709?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ik heb mijn B6 naar .25 firmware geupdate. 60fps is eindelijk butter smooth. De TV speelt die balls video test ook perfect af. Zelfs herkent hij nu beter de 24fps in een 60fps source. Het zou goed kunnen dat de B6 nu zonder judder 24fps op een 60fps source kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:46
Gisteren de C7 55 inc van LG bij Foka in Rotterdam gekocht. Moet zeggen dat de tv op een aantal punten nog niet helemaal mee valt. Bijvoorbeeld het afspelen van 4K HDR mkv files met DTS-HD als audio stream. Voor zover ik weet is er nog geen mediaplayer te koop die 4K HDR kan afspelen. Dus gebruik ik nu de mediaplayer van WEB OS zelf. Deze kan dus geen DTS-HD uitsturen over ARC naar mijn versterker, het maximaal haalbare is DTS. Iemand hier die dit heeft weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rorie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:34:
Gisteren de C7 55 inc van LG bij Foka in Rotterdam gekocht. Moet zeggen dat de tv op een aantal punten nog niet helemaal mee valt. Bijvoorbeeld het afspelen van 4K HDR mkv files met DTS-HD als audio stream. Voor zover ik weet is er nog geen mediaplayer te koop die 4K HDR kan afspelen. Dus gebruik ik nu de mediaplayer van WEB OS zelf. Deze kan dus geen DTS-HD uitsturen over ARC naar mijn versterker, het maximaal haalbare is DTS. Iemand hier die dit heeft weten op te lossen?
Nee, een nVidia Shield kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

rorie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:34:
Dat HD audio niet over ARC werkt had je natuurlijk van te voren kunnen weten, dit ondersteund de HDMI specificatie zelf niet eens. Daarnaast zijn er talloze opties voor mediaspelers die 4k / HDR ondersteunen: Mediaspelers en HTPC's
luuksnijmegen schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:49:
@Puck, bedankt voor de feedback.

Ik heb veel gelezen en ben bezig geweest met de AVSHD 709 kalibratie disc. Ik loop echter al bij de eerste test vast... door brightness omhoog te zetten moet balk 16 zwart zijn, en achter 17 moet je net iets zien knipperen. Ik ga uit van ISF Dark, (gamma is daarbij BT.1886)maar zie alleen achter 25 iets knipperen, daaronder is al helemaal zwart. Brightness staat op 52, veel hoger wil je die ook niet hebben las ik weer op verschillende fora.

Heef iemand ervaring met kalibreren van b6 met AVSHD 709?
En dat zijn dus je crushed blacks :) Je weet nu in ieder geval dat je settings ergens niet kloppen en kan tweaken totdat het wel goed staat. Welke bron gebruik je om de AVSHD content af te spelen? Geen gekke instellingen als RGB 4:4:4 & Black Level High?

Je kunt sowieso wellicht beter even je instellingen resetten naar default, dan weet je zeker dat je schoon begint. Ik zie trouwens ook dat je een PC gebruikt, dit kan het een en ander wel lastiger maken omdat deze ook weer beeld-output settings heeft. Probeer eerst de file gewoon via USB af te spelen, om de TV af te stellen, en dan de PC pas.

[ Voor 43% gewijzigd door Puck op 10-06-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hiervoor de oplossing? Ik kijk via een Humax 5200 C aangesloten via HDMI. Optische kabel vanuit tv naar receiver (kan niet anders ivm leeftijd receiver). Meeste kanalen gewoon geluid in surround, maar bijvoorbeeld Ziggo Sport/Fox geen geluid (ook geen melding van decoder dat het Dolby Digital is (zie je normaal een aantal seconden rechtsboven in beeld), wat dan wel???). Met mijn vorige tv nooit dit probleem gehad. Settings decoder staan goed en in tv kan ik ook geen vreemde zaken vinden.

Edit: ook gefixt. Een reset naar de fabrieksinstellingen vd Humax lost het op. Vreemd, nooit eerder gehad.

Wbt instellingen ben ik naar Warm 1 gegaan. En weg is het groenige in wit. Wit moet gewoon wit zijn, net als zwart zwart moet zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:46
Oke, dat ARC geen HD audio ondersteund had ik van te voren misschien kunnen weten, daar geef ik je gelijk in. Dat er talloze opties zijn voor mediaplayers die 4K / HDR met HD audio kunnen afspelen daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dit kan volgens mij alleen met een speler van NVIDIA of met een pc naast je tv. Grote namen als DUNE en Popcornhour verkopen op dit moment geen spelers die dit kunnen.
Puck schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:03:
[...]

Dat HD audio niet over ARC werkt had je natuurlijk van te voren kunnen weten, dit ondersteund de HDMI specificatie zelf niet eens. Daarnaast zijn er talloze opties voor mediaspelers die 4k / HDR ondersteunen: Mediaspelers en HTPC's

[...]

En dat zijn dus je crushed blacks :) Je weet nu in ieder geval dat je settings ergens niet kloppen en kan tweaken totdat het wel goed staat. Welke bron gebruik je om de AVSHD content af te spelen? Geen gekke instellingen als RGB 4:4:4 & Black Level High?

Je kunt sowieso wellicht beter even je instellingen resetten naar default, dan weet je zeker dat je schoon begint. Ik zie trouwens ook dat je een PC gebruikt, dit kan het een en ander wel lastiger maken omdat deze ook weer beeld-output settings heeft. Probeer eerst de file gewoon via USB af te spelen, om de TV af te stellen, en dan de PC pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:28
dan zet je toch een pc naast je tv neer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Puck, ik heb je tips gevolgd. Tv even getest en daarna via USB geprobeerd de video af te spelen. Ik kon geen USB stick vinden, dus maar via de dlna server afgespeeld, dan doet de tv ook al het werk. Zag er al een stuk beter uit, en met brightness op 52 lijkt het goed. 16 is zwart, bij 17 zie ik nog net iets knipperen.

Het lijkt dus de output van de pc zelf. In het Intel controle panel zie ik niets van lijkt op RGB 4:4:4, alleen "YCbCr". Ik heb echter niet het idee dat enable of disable hierbij iets uitmaakt. Vreemd trouwens, eerder leek bij Enable alles grijzig te worden.

Ik kan wel brightness, contrast en gamma instellen per kleur. Standaard staan deze respectievelijk op 0, 50 en 1 voor alle kleuren. Als ik hiermee speel (gamma 2.0) krijg ik de balken in de testmodel beter te zien, maar alles wordt tevens een beetje flets.

Ik gebruik trouwens MPC-HC, outputrange is 0-255. Pc heeft een Intel G3220, ik maak gebruik van de iGPU.

Zojuist via DLNA het "batman stuk" opgezocht, op pauze gezet en zelfde op de pc. Via DLNA zie ik nu veel meer details in de donkere ramen. Toch ergens iets in de instellingen in pc inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rorie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:38:
Oke, dat ARC geen HD audio ondersteund had ik van te voren misschien kunnen weten, daar geef ik je gelijk in. Dat er talloze opties zijn voor mediaplayers die 4K / HDR met HD audio kunnen afspelen daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dit kan volgens mij alleen met een speler van NVIDIA of met een pc naast je tv. Grote namen als DUNE en Popcornhour verkopen op dit moment geen spelers die dit kunnen.

[...]
Zie hier: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated May 2017)
Q. I need HDR10 and 4K video playback support ?
NOTE: OSMC or LibreELEC Kodi HDR video output does not work properly, you have to use Android Marshmallow onwards.
Have you got all your HDR10 hardware ducks in a row ?
Cut through the Marketing B.S. and read what is required and where to get properly encoded HDR content in this post.
Intel Apollo / Kaby Lake Hardware, however there are numerous HDMI / HDR problems
MINIX U9
nVIDIA Shield (Netflix HDR & Amazon HDR)
Xiaomi Mi Box
HiMedia Q5/Q10 Pro
Zidoo X9S (read its dedicated thread for any issues)
Various cheap AMLogic S905(X) devices running Android.
Q. I need Android 5.1/7.1 Audio passthrough (inc. Dolby Atmos/TrueHD, DTS:X/HD-Master) when using Kodi Krypton ?
NOTE: Android devices must meet the Google IEC61937 standard, more details in Welcome to Android MediaCodec standards
WeTek Hub
MINIX U9
nVIDIA Shield running Android Nougat (**Be aware - Audio passthrough is unreliable for some users)
Xiaomi Mi Box (uses backported Nougat Audio code)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superboer1986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-08-2021
Zojuist de LG OLED55E6V bij de Expert gekocht voor € 2.250.
Half uur bij de BCC geweest, konden niks doen aan de prijs van € 2.500, ik ben 2 minuten binnen bij de Expert en er werd al een prijs van € 2.250 geboden. Top service :D

En vandaag ook de PS4 Slim omgeruild bij de Gamemania voor de PS4 Pro + Horizon Zero Dawn voor € 180. Dat word genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

luuksnijmegen schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:12:
@Puck, ik heb je tips gevolgd. Tv even getest en daarna via USB geprobeerd de video af te spelen. Ik kon geen USB stick vinden, dus maar via de dlna server afgespeeld, dan doet de tv ook al het werk. Zag er al een stuk beter uit, en met brightness op 52 lijkt het goed. 16 is zwart, bij 17 zie ik nog net iets knipperen.

Het lijkt dus de output van de pc zelf. In het Intel controle panel zie ik niets van lijkt op RGB 4:4:4, alleen "YCbCr". Ik heb echter niet het idee dat enable of disable hierbij iets uitmaakt. Vreemd trouwens, eerder leek bij Enable alles grijzig te worden.

Ik kan wel brightness, contrast en gamma instellen per kleur. Standaard staan deze respectievelijk op 0, 50 en 1 voor alle kleuren. Als ik hiermee speel (gamma 2.0) krijg ik de balken in de testmodel beter te zien, maar alles wordt tevens een beetje flets.

Ik gebruik trouwens MPC-HC, outputrange is 0-255. Pc heeft een Intel G3220, ik maak gebruik van de iGPU.

Zojuist via DLNA het "batman stuk" opgezocht, op pauze gezet en zelfde op de pc. Via DLNA zie ik nu veel meer details in de donkere ramen. Toch ergens iets in de instellingen in pc inderdaad!
Als je output level op RGB range 0-255 staat zou je kunnen proberen om Black Level op High in te stellen (op de TV, enkel voor kanaal van de PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Ter info,
Hier ook mijn 65BV en 55B6V geupdate naar de Russische .25 firmware zonder problemen.
Nog geen tijd gehad om beeld kwaliteit te testen maar Netflix, YouTube, ingebouwde video player, TV via CI+ en TV via Horizon box werkt allemaal naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

ionn schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 03:27:
Ik heb mijn B6 naar .25 firmware geupdate. 60fps is eindelijk butter smooth. De TV speelt die balls video test ook perfect af. Zelfs herkent hij nu beter de 24fps in een 60fps source. Het zou goed kunnen dat de B6 nu zonder judder 24fps op een 60fps source kan afspelen.
Even benieuwd naar de genoemde testvideo. Waar kan ik deze vinden? Heb je een linkje of is dat alleen via AVS te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
@ionn @THX
Daar ben ik ook wel benieuwd naar en even gezocht maar niks kunnen vinden.
Iemand en YT of DL link?

Deze?
YouTube: Balls: The difference between 24 fps vs 60 fps

[ Voor 32% gewijzigd door dr_dreey op 10-06-2017 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

superboer1986 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:04:
Zojuist de LG OLED55E6V bij de Expert gekocht voor € 2.250.
Half uur bij de BCC geweest, konden niks doen aan de prijs van € 2.500, ik ben 2 minuten binnen bij de Expert en er werd al een prijs van € 2.250 geboden. Top service :D

En vandaag ook de PS4 Slim omgeruild bij de Gamemania voor de PS4 Pro + Horizon Zero Dawn voor € 180. Dat word genieten :D
Zonde, als je hem bij smits bijvoorbeeld haalde, dan kostte het je maar 2000,-.
THX schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:11:
[...]

Even benieuwd naar de genoemde testvideo. Waar kan ik deze vinden? Heb je een linkje of is dat alleen via AVS te krijgen?
Zie post boven mij. Andere user linkt er al naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Puck schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:09:
[...]

Als je output level op RGB range 0-255 staat zou je kunnen proberen om Black Level op High in te stellen (op de TV, enkel voor kanaal van de PC).
Black level op High zorgt ervoor dat het zwarte een beetje grijs wordt, "LCD zwart" zeg maar. Ook na spelen met de brightness zie ik helaas geen balken in de testvideo.

Ik heb alle settings op de tv en pc op gereset maar ik zie helaas nog niet waar de settings op de pc verkeerd staan.

Zojuist in het Intel controle panel een optie gevonden:
Darken video: bijna geen banden te zien in de testvideo, alles dus te donker.
Lighten video: bijna alle banden te zien, dus alles veel te licht. Met deze optie aan toch eens met gamma en brightness gespeeld, maar dan help ik alle kleuren om zeep.

Het lijkt mij dus aan de Intel settings te liggen. Heeft er hier iemand een B6 en ook aangesloten op pc met Intel gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

luuksnijmegen schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:26:
[...]

Black level op High zorgt ervoor dat het zwarte een beetje grijs wordt, "LCD zwart" zeg maar. Ook na spelen met de brightness zie ik helaas geen balken in de testvideo.

Ik heb alle settings op de tv en pc op gereset maar ik zie helaas nog niet waar de settings op de pc verkeerd staan.

Zojuist in het Intel controle panel een optie gevonden:
Darken video: bijna geen banden te zien in de testvideo, alles dus te donker.
Lighten video: bijna alle banden te zien, dus alles veel te licht. Met deze optie aan toch eens met gamma en brightness gespeeld, maar dan help ik alle kleuren om zeep.

Het lijkt mij dus aan de Intel settings te liggen. Heeft er hier iemand een B6 en ook aangesloten op pc met Intel gpu?
Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan Black Levels en conversie daarvan (van 0-255 naar 16-235). Voor meer info zie bijvoorbeeld dit voorbeeld voor Kodi. Daar zou ik dus naar zoeken, in dit geval voor jouw GPU en/of Mediaplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Dankje voor de link, ik ga hem doorlezen.

Ik ben een stukje verder. Als uitgangspunt profiel "User". Daarna heb ik dat "Lighten video" in de Intel settings aangezet, brightness op 49 en contrast op 75. De balk bij 16 is met heel veel moeite nog te zien, maar lager zijn ze weg.

Nu eens een serie kijken om te zien of het er goed uitziet.

Edit: typefouten. Net een nieuwe telefoon, autocorrect moet nog even leren :+

[ Voor 11% gewijzigd door luuksnijmegen op 10-06-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Voor degene die 04.31.25 al geïnstalleerd hebben (@ionn, @dr_dreey), hoe is de TruMotion (als jullie dat al gebruiken). Een gebruiker op AVforums zegt namelijk:
04.31.25 fixed the 50/60Hz stutter bug. But it made Trumotion worse than ever. Dejudder is a stutterfest. I keep seeing what looks like dropped frames and on some scenes it's like it goes into slow motion for a second or two on pans. I did a hard reset of the B6 and reset and checked my PC settings for movie playback. I will try some UHD discs on the Xbone later. Seems by fixing one thing they broke (even more) another. Trumotion off still seems to be the way to go. I will also test DJ 0 DB 10 later on as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Puck schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:57:
Voor degene die 04.31.25 al geïnstalleerd hebben (@ionn, @dr_dreey), hoe is de TruMotion (als jullie dat al gebruiken). Een gebruiker op AVforums zegt namelijk:

[...]
04.31.25 stond al voorgeïnstalleerd op mijn toestel, dus ik kan me niet uitspreken of het beter/slechter is, maar ik heb TruMotion bijna direct uitgeschakeld. Als een persoon voor een achtergrond met een vast patroon liep (bv een hekwerk of afrastering), dan was er meer artefact dan beeld te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaargh gruwel. Gisteren voor het eerst eens serieus in het donker film kijken. Ik heb een scherp oog. Wat zie ik nu? Een wit streepje verticaal boven naar beneden van misschien 2 mm door het beeld. Zit het in de opname? Andere film op en daar is het nog. Ligt het aan input? Tv kijken, nog. Netflix ook.

%^**^^%$#*&^%$# kan ik weer gaan bellen dat mijn tv niet goed is na een plasma die na 3 maanden werd omgeruild en na 3 jaar dood ging. Nu dit weer!!! :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Heb die balletjes test gedaan op m’n C7 via de YouTube app.
TruMotion pakt 24Hz best goed op TOTDAT het 60Hz balletje erbij komt in beeld. Dan stottert het 24Hz balletje als voorheen. Of is dat juist het idee..??
Had eigenlijk gehoopt/gedacht dat beide nagenoeg hetzelfde moeten worden weergegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door THX op 11-06-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

THX schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:47:
Heb die balletjes test gedaan op m’n C7 via de YouTube app.
TruMotion pakt 24Hz best goed op TOTDAT het 60Hz balletje erbij komt in beeld. Dan stottert het 24Hz balletje als voorheen. Of is dat juist het idee..??
Had eigenlijk gehoopt/gedacht dat beide nagenoeg hetzelfde moeten worden weergegeven.
De bedoeling is dat het 60Hz smooth(er) loopt dan die van 24Hz. Het is bedoelt om het verschil tussen die 2 te laten zien. Dus de 24Hz zal zal niet zo smooth lopen als de 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:57:

[...]
Ik mag toch hopen dat het aan zijn content/pc-output lag en hij het nog niet grondig heeft getest. Van dit soort opmerkingen krijg ik altijd een beetje jeuk; "I did a hard reset of the B6 and reset and checked my PC settings for movie playback. I will try some UHD discs on the Xbone later." Ga het dan eerst eens goed testen voordat je weer allemaal onzin de ether in slingert.

Ik kijk bijna alles met Tru-Motion op USER: De-Judder: 2 en De-Blur:10. Dat is niet optimaal in sommige scènes, maar ik verkies het boven kijken zonder Tru-Motion. Als dat met de nieuwe update erger wordt dan ga ik die niet installeren. De 60Hz bug heb ik tot nu toe geen last van gehad met het kijken van normale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:48:
[...]

Ik mag toch hopen dat het aan zijn content/pc-output lag en hij het nog niet grondig heeft getest. Van dit soort opmerkingen krijg ik altijd een beetje jeuk; "I did a hard reset of the B6 and reset and checked my PC settings for movie playback. I will try some UHD discs on the Xbone later." Ga het dan eerst eens goed testen voordat je weer allemaal onzin de ether in slingert.

Ik kijk bijna alles met Tru-Motion op USER: De-Judder: 2 en De-Blur:10. Dat is niet optimaal in sommige scènes, maar ik verkies het boven kijken zonder Tru-Motion. Als dat met de nieuwe update erger wordt dan ga ik die niet installeren. De 60Hz bug heb ik tot nu toe geen last van gehad met het kijken van normale content.
Eens, daarom wilde ik hier ook een second opinion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 23:19
Ik zit momenteel wat te twijfelen tussen de:
65B6 of de B7 als deze zakt in prijs..
65C7
Panasonic Viera TX-65EZW954

Als ik hier en daar het geneuzel lees over trumotion, lijkt het mij verstandiger voor een panasonic te gaan.
Maar dat is afwachten op de reviews

Momenteel nog de Pana 55ST60, dus heeft geen haast. Moet namelijk dan ook een 4K BD speler bij..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Eens, daarom wilde ik hier ook een second opinion :)
Trumotion is erop vooruit gegaan. De al gehele motion handling is gewoon beter met deze update. 60hz en 50hz is nu eindelijk zonder stutters. Daarnaast gebruik ik nooit dejudder, maar ik zie dat ook beter is geworden met een test video die ik heb.

Als je meer wil weten moet je dit topic maar even verder lezen: http://www.avsforum.com/f...d-motion-settings-25.html

[ Voor 9% gewijzigd door ion op 11-06-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Heb weer een probleem met mijn vervangen Oled 65E6V

Ik zag wel dat het vervangende scherm wat krom was aan de rechter kant, maar dacht ach als ik er geen last van heb met kijken. Maar vandaag voor het eerst op het vervangende scherm een 3d film gekeken, en zag dat helemaal aan de bovenkant van af het middel naar de rechtse hoek dat er crosstalk te zien is, bij iedere 3d.

Hebben meerdere mensen last hiervan?

Op mijn vorige scherm die kapot was gegaan had ik helemaal geen last van crosstalk

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 11-06-2017 23:37 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.