Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

harley2009 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:29:
even een peiling. gisteren zijn mijn vrouw en ik wezen kijken naar een oled tv 65 inch (B6). deze hadden we niet genomen twijfelde teveel.. vandaag zei de vrouw dat ze geen 65 inch in de woonkamer wil, ze vind het te groot.. dus moet het een 55 inch worden met een uittrekbare muur beugel.. nou heb ik 2 tv's op het oog die beiden qua eindprijs (bezorgen monteren en installeren ) hetzelfde zijn. het gaat nu dus om de 55E6 en de 55C7. ik vind de E6 met speaker niet lelijk en stoort mij niet. maar de C7 is van dit jaar.. of gaat dat met de E6 niet op en is de E6 beter ??? 3D is leuk ga ik het gebruiken.....???? (Weet ik niet). dus of een 2017 model of het premium model van 2016..
E-serie vind ik persoonlijk lelijk. Plastic “glass” en speaker zou ik nooit hebben gekozen, al zou ie zelfs goedkoper zijn.
Smaken verschillen gelukkig.

E6 is ook niet beter dan C7. Tenzij je inderdaad 3D eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

even een peiling. gisteren zijn mijn vrouw en ik wezen kijken naar een oled tv 65 inch (B6). deze hadden we niet genomen twijfelde teveel.. vandaag zei de vrouw dat ze geen 65 inch in de woonkamer wil, ze vind het te groot.. dus moet het een 55 inch worden met een uittrekbare muur beugel.. nou heb ik 2 tv's op het oog die beiden qua eindprijs (bezorgen monteren en installeren ) hetzelfde zijn. het gaat nu dus om de 55E6 en de 55C7. ik vind de E6 met speaker niet lelijk en stoort mij niet. maar de C7 is van dit jaar.. of gaat dat met de E6 niet op en is de E6 beter ??? 3D is leuk ga ik het gebruiken.....???? (Weet ik niet). dus of een 2017 model of het premium model van 2016..
Qua beeldkwaliteit e.d. ontlopen de 2016 en 2017 modellen elkaar niet heel veel. De 2017 modellen zoals de C7 hebben natuurlijk wel een aantal verbeteringen, maar dat zijn geen enorme verbeteringen. Het vooral een kwestie van een wat hogere piekhelderheid, nog wat minder ms voor input-lag dacht ik, iets betere near black handling, nog wat meer formaten die out of the box worden ondersteund, etc.

De twee grootste verschillen (afgezien van design) tussen de E6 en C7 zijn wel of geen 3d en wel of geen ingebouwde soundbar. Dus als je nu al twijfelt of je wel 3d materiaalkeuze gaat bekijken, ga voor de C7. Alleen als je wel wat waarde hecht aan goed geluid en geen externe soundbar/luidsprekers hebt, dan zou ik de E6 eerder overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 06-06-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:25
Ik zou in dat geval ook zeker voor een 2017 model gaan. Jammer dat de 65B6 is afgekeurd trouwens.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:50
Rudios schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:38:
[...]

Auw!! De welbekende W.A.F. factor ;) Wellicht even langer op haar in laten werken, misschien dat ze dan toch gaat vallen voor de 65inch. 8)

Persoonlijk zou ik altijd voor het laatste model gaan, mocht het budget het toelaten natuurlijk. Je hebt gewoon dan net ff dat beter beeld en is dan weer wat meer doorontwikkeld.
helaas was ze er zeer duidelijk in..qua prijs zijn ze beiden gelijk 2450 bij foka inc muur beugel bezorgen en monteren en 5 jaar garantie. twijfel alleen omdat de E6 een premium is van 2016 modellen een snellere soc dan B.V de B6 ik weet niet hoe deze soc is met de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
of een 2017 model of het premium model van 2016..
Je zegt zelf dat je niet weet of je 3D gaat benutten van de E6. Wel de soundbar? Of heb je al een goede audioset waar je je tv sowieso aan zult koppelen? Zo ja > C7 pakken. Zelf heb ik geen externe speakers, soundbar, receiver of wat dan ook. Dus ben ik wel blij met de geïntegreerde soundbar in de E6 (vind het ook niet lelijk als standaard trouwens) C7 is lagere lag, iets hogere helderheid, active hdr. Allemaal kleine verschillen maar alle kleine beetjes kunnen net de doorslag geven. Qua SoC boeit het niet of je een B7, C7, E7, G7, W7 hebt. Dat is in de 2017 modellen gelijk getrokken. Plus je hebt HLG als HDR formaat erbij (leuk en aardig, zoveel zenders hebben dat nu ook weer niet opgepakt. Daarbij mogen de Nederlandse weleens af van 1080i :X )

Mocht je die geïntegreerde soundbar kunnen gebruiken > E6. Zo niet > C7. Dat zou mijn overweging zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb een goed geluid installatie. maar ik wil niet elke avond de installatie aan zetten. doe ik nu ook niet (alleen met film en gamen). dus dan vind ik een goed geluid ook wel weer belangrijk. ik heb nog nooit een 3D film gezien, ik heb er wel een paar thuis liggen, maar door het ontbreken van een 3d tv niet kunnen kijken. dus of ik dat leuk/mooi vind kan ik pas zeggen als ik het daadwerkelijk heb kunnen zien. Gamen vind ik er belangrijk op ik weet niet wat een E6 of C7 voor input lag hebben maar volgens mij scheelt dat niet heel veel ???

altijd lastig luxe keuzes maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inputlag is al zovaak voorbij gekomen.... je moet moeite doen om het niet te vinden.

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

3D ,ik kan niks anders zeggen ,maar WAUWWWWWW

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
harley2009 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:53:
ik heb een goed geluid installatie. maar ik wil niet elke avond de installatie aan zetten. doe ik nu ook niet (alleen met film en gamen). dus dan vind ik een goed geluid ook wel weer belangrijk. ik heb nog nooit een 3D film gezien, ik heb er wel een paar thuis liggen, maar door het ontbreken van een 3d tv niet kunnen kijken. dus of ik dat leuk/mooi vind kan ik pas zeggen als ik het daadwerkelijk heb kunnen zien. Gamen vind ik er belangrijk op ik weet niet wat een E6 of C7 voor input lag hebben maar volgens mij scheelt dat niet heel veel ???

Bij gebrek aan 3d bluray films en een blurayspeler (nu UHD blurayspeler al zou ik om die reden de XBO ook kunnen overwegen) heb ik thuis nooit 3d films gekeken. Kan er dus ook weinig over zeggen. Vind het bij de meeste 3d films in de bioscoop het 3d effect niks toevoegen bovendien. E6: 31ms, C7: 21ms. Je zou zeggen: wereld van een verschil. Nu ja als je op een console gaat gamen valt dat nog te betwijfelen. Ivm een pc en monitors is het natuurlijk andere koek. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van het uiterlijk van de E6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:16

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Repost :

Iemand al iets met opnamen geprobeerd?

[copy]
Ik heb iets geks met opnamen.
Ik heb een USB harde schijf aan de tv hangen.
Op NPO 3 was Andre Kuipers Ontdek de ruimte marathon gisteren op 4-6.
De opname heb ik gestart terwijl we aan het kijken waren, vervolgens de tv uitgezet.
De opnames zijn doorgegaan maar je ziet met doorspoelen dat andre kuipers af en toe tussendoor komt maar hij neemt NPO1 op. met doorspoelen zie je heel groen beeld en veel storing als je weer op play drukt.
Bij de vervolg afleveringen is niets meer van Andre kuipers te zien en zit ik maya de bij te kijken (of wat dan ook). Dit is wat er nu (5- juni) op Nederland (NPO) 3 is. Dus ik kijk via de player live tv ipv de aflevering met veel artifacts.

Hoe is dat bij jullie opnamen?

Update: wanneer ik even naar NPO3 zap. en vervolgens weer naar opnamen speelt hij wel af tot een bepaald moment en dan moet ik weer opnieuw dit trucje uithalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Meestal leert de ervaring dat wanneer iemand nog zodanig twijfelt over zoveel factoren (beeld, geluid, design, functionaliteit, de juiste features, prijs etc...), hij of zij gewoon nog niet klaar is voor een aanschaf. Je kan blijven vragen, blijven twijfelen, maar uiteindelijk moet je zelf de knoop doorhakken.

- Elke OLED TV die op dit moment verkrijgbaar is een prachtig toestel met minimale verschillen in beeldkwaliteit.
- De modellen zonder soundbar klinken goed (ik ben na een half jaar nog steeds positief verbaasd over het geluid van mijn 65B6), maar de modellen met soundbar klinken weer net wat beter.
- De 2016 C, E en G modellen hebben 3D, de rest allemaal niet (2015 modellen en daarvoor niet meegeteld).
- De 2016 modellen zitten goed wat de features betreft, maar de 2017 modellen zijn weer net dat kleine beetje modernen.
- Het design, formaat en de prijs? Daar kan echt niemand advies over geven, behalve jezelf.
- Helaas valt er ook op elke TV wel iets aan te merken. Nothing and nobody is perfect...

Maak een keus en ga genieten! Het leven is te kort om zolang over een TV aanschaf te twijfelen ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
3D op mijn E6 is véél strakker dan in de bios, ik vind het echt waanzinnig mooi.
Maar goed, als 3D je verder niet interesseert is de C7 wellicht een betere optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Kom, hoe weinig moeite wil je doen om iets over de input lag te weten. Het komt hier regelmatig voorbij en even op bijvoorbeeld http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag kijken, kost minder tijd dan die vraag hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:06
Marcel19710401 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 00:23:
3D op mijn E6 is véél strakker dan in de bios, ik vind het echt waanzinnig mooi.
Maar goed, als 3D je verder niet interesseert is de C7 wellicht een betere optie voor je.
Ik ben het hier mee eens. Ben om deze reden spontaan weer 3D materiaal gaan kijken met mijn vriendin. Films als de nieuwe Junglebook zijn schitterend en kijken prettig weg op de 65E6V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Inderdaad, 3D doet het super op de E6. Ik heb een stapel 3D BRs en het ziet er top uit. Doe je dit niet, dan moet je even kijken waar je die extra centen dan liever in steekt. Je betaald dan vooral voor de soundbar en het design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:29:
Inderdaad, 3D doet het super op de E6. Ik heb een stapel 3D BRs en het ziet er top uit. Doe je dit niet, dan moet je even kijken waar je die extra centen dan liever in steekt. Je betaald dan vooral voor de soundbar en het design.
Vandaar voor mij de C6. 3D, nee dank u, krijg ik alleen maar koppijn van. Soundbar, nee dank u, heb een receiver met dikke B&W's. Nog 24 uur en dan staat hij in mijn kamer en wordt mijn overleden plasma met pijn in het hart meegenomen. Hopelijk ben ik hem snel vergeten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Musicmasters Maar de C6 is curved, moet je dat wel weer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:48:
@Musicmasters Maar de C6 is curved, moet je dat wel weer willen.
Haha, sorry je hebt gelijk. Curved is bij mij ook not done. Ik bedoel een B6. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Vandaar voor mij de C6. 3D, nee dank u, krijg ik alleen maar koppijn van. Soundbar, nee dank u, heb een receiver met dikke B&W's. Nog 24 uur en dan staat hij in mijn kamer en wordt mijn overleden plasma met pijn in het hart meegenomen. Hopelijk ben ik hem snel vergeten. 8)
Die ben je heel snel vergeten, dat was ik ook.

Behalve bij snelle motion, dan wil je je plasma weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Adlermann schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Die ben je heel snel vergeten, dat was ik ook.

Behalve bij snelle motion, dan wil je je plasma weer terug :)
Mwah ook bij langzame motion met 24p content is het soms best wel tenenkrommend om te zien bij een OLED. Ik heb nu weekje de C7 in het bezit en bij veel panning shots met een contrastrijke achtergrond en een persoon op de voorgrond zie je toch best vervelend geflikker. Ook met `echte bioscoop` stand aan. Met trumotion kan je dat wel weer wat netter krijgen met custom settings, maar zelfs met DJ op 1 en DB op 0 stand krijg je al artifacts bij bijvoorbeeld snel bewegende handen.

Ik ben er nog niet over uit of ik de artifacts voor lief neem of het geflikker tijdens bepaalde panning shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Zou motion ooit echt goed worden op (O)LED televisies?

Toch wel pijnlijk ergens dat je beeldconcessies moet doen ten opzichte van plasma en zelfs de old school beeldbuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:58:

Toch wel pijnlijk ergens dat je beeldconcessies moet doen ten opzichte van plasma en zelfs de old school beeldbuis...
Wil ik dit lezen? :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Laat ik het zo zeggen, ik vind OLED niet heel veel beter dan mijn 4 jaar oude Sony LCD tv van 500 euro in met name voetbal kijken....

Als je het hebt over films, 4k materiaal etc is het een ander verhaal. Dan blaast de B6 mijn Sony weg. Ook HD uitzendingen van bijv F1 vind ik wel zichbaar fijner kijken.

Maar die panning shots bij voetbal blijven mij enorm dwars zitten. Misschien ben ik te gevoelig voor motion blur van de grassprietjes ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
Kijk eens aan, de motion-perikelen komen weer om de hoek zetten ;-) Zolang 24p content blijft bestaan zal de motion van een OLED paneel (of welk ander paneel dan ook zonder motion blur) nooit goed worden. OLED TV's zijn op dit gebied technisch gezien superieur aan LCD en Plasma TV's, maar helaas levert het voor ons een slechtere kijkervaring op omdat de losse frames niet meer in elkaar overvloeien. Ik verdedig de OLED techniek dus ook niet, want wat heb je aan technische vooruitgang als wij het als achteruitgang ervaren?

Waar nog terrein valt te winnen is het gebied van motion resolution. Dat zal zeker een betere kijkervaring opleveren wanneer dat van 300 lijnen verhoogd kan worden naar 1080 of zelf 2160 lijnen. Helaas lost dat niet het hakkelige effect op bij 24p camera pans en dus wordt het tijd dat er stappen gezet gaan worden in de wereld van HFR.

Spelen met de custom settings van TruMotion kan helpen, zéker bij Netflix en Amazon Prime. Zelf zet ik De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. (Voor Ziggo TV staat de-Judder op 3/10). De-Blur is NIET van invloed op beeldartifects, De-Judder helaas wel, maar heeft tevens ook de grootste invloed op het vloeiender laten lopen van de content. Ik vind deze setting een mooie compromis, maar dat hoeft uiteraard niet voor iedereen te gelden.

Ik herhaal het nog maar eens; geen één TV is perfect. You win some, you lose some.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Major_ton schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:11:
Kijk eens aan, de motion-perikelen komen weer om de hoek zetten ;-) Zolang 24p content blijft bestaan zal de motion van een OLED paneel (of welk ander paneel dan ook zonder motion blur) nooit goed worden. OLED TV's zijn op dit gebied technisch gezien superieur aan LCD en Plasma TV's, maar helaas levert het voor ons een slechtere kijkervaring op omdat de losse frames niet meer in elkaar overvloeien. Ik verdedig de OLED techniek dus ook niet, want wat heb je aan technische vooruitgang als wij het als achteruitgang ervaren?

Waar nog terrein valt te winnen is het gebied van motion resolution. Dat zal zeker een betere kijkervaring opleveren wanneer dat van 300 lijnen verhoogd kan worden naar 1080 of zelf 2160 lijnen. Helaas lost dat niet het hakkelige effect op bij 24p camera pans en dus wordt het tijd dat er stappen gezet gaan worden in de wereld van HFR.

Spelen met de custom settings van TruMotion kan helpen, zéker bij Netflix en Amazon Prime. Zelf zet ik De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. (Voor Ziggo TV staat de-Judder op 3/10). De-Blur is NIET van invloed op beeldartifects, De-Judder helaas wel, maar heeft tevens ook de grootste invloed op het vloeiender laten lopen van de content. Ik vind deze setting een mooie compromis, maar dat hoeft uiteraard niet voor iedereen te gelden.

Ik herhaal het nog maar eens; geen één TV is perfect. You win some, you lose some.
Jij bekijkt het motion verhaal vooral vanuit film/serie content, gericht op het 'stotterende' beeld bij panning. Daar kun je imo met de motion settings nog aardig in tunen. De blur die je krijgt bij panning shots (zoals bij voetbal) is, voor zover ik weet, niet te elimineren. Of moet ik nog verder de settings in duiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Requiem19 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:58:

Op plasma was het bij panning shots ook gewoon om te huilen. Mijn 55VT60 deed het prima bij de echte langzame shots, maar zodra het een beetje panning werd sprongen de tranen echt in m'n ogen. Zeker als er dan contrastrijke scènes aan te pas kwamen. Verschrikkelijk.

Mijn oude 42PX80 van Panasonic deed dit echt heel veel beter. Leek net of dat paneel of fosfor veel minder gevoelig was voor dit soort zaken.

Ik heb op mijn HW55 projector een motion enhancer op low staan, welke dit soort zaken heeeeel erg goed opvangt en natuurlijk laat zien. Ik weet niet hoe dit op de nieuwere OLED's is? Bij de Pana's was het maar mwa mwa...

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty

DJ op 1 of 2 is inderdaad wel de max wat je moet willen gaan wil je niet teveel artifacts zien. Maar wel bijzonder hoe weinig vooruitgang LG heeft geboekt met hun trumotion engine de afgelopen jaren. Dezelfde issues zie ik ook op mijn slaapkamer LG LCD van 4 jaar oud. Daar valt voor LG nog genoeg te winnen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
keepitfrosty schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:21:
[...]

DJ op 1 of 2 is inderdaad wel de max wat je moet willen gaan wil je niet teveel artifacts zien. Maar wel bijzonder hoe weinig vooruitgang LG heeft geboekt met hun trumotion engine de afgelopen jaren. Dezelfde issues zie ik ook op mijn slaapkamer LG LCD van 4 jaar oud. Daar valt voor LG nog genoeg te winnen in elk geval.
Dat geldt niet alleen voor LG, maar voor alle merken. De manier waarop deze enhancement werkt kan alleen maar met de bekende beeldfouten. Zonder de beeldfouten is er geen verbetering in motion waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Op plasma was het bij panning shots ook gewoon om te huilen. Mijn 55VT60 deed het prima bij de echte langzame shots, maar zodra het een beetje panning werd sprongen de tranen echt in m'n ogen. Zeker als er dan contrastrijke scènes aan te pas kwamen. Verschrikkelijk.

Mijn oude 42PX80 van Panasonic deed dit echt heel veel beter. Leek net of dat paneel of fosfor veel minder gevoelig was voor dit soort zaken.

Ik heb op mijn HW55 projector een motion enhancer op low staan, welke dit soort zaken heeeeel erg goed opvangt en natuurlijk laat zien. Ik weet niet hoe dit op de nieuwere OLED's is? Bij de Pana's was het maar mwa mwa...
Denk ik dat ik er geen last van zal hebben dan. Heb nu beneden een ST60, boven een VT nog wat en heb hier nog nooit last van gehad, lees focus me er waarschijnlijk niet op. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Denk ik dat ik er geen last van zal hebben dan. Heb nu beneden een ST60, boven een VT nog wat en heb hier nog nooit last van gehad, lees focus me er waarschijnlijk niet op. O-)
Het verschilt ook enorm per persoon. De ene heeft gevoeligere ogen voor dit verschijnsel. Als ik bijvoorbeeld mijn ogen een klein beetje deed "dichtknijpen", dan was het volledig verdwenen. En vrienden van me zagen het soms wel en soms niet.

Maar als je het niet ziet is het helemaal top. Niet meer aan denken en lekker genieten :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Major_ton schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Dat geldt niet alleen voor LG, maar voor alle merken. De manier waarop deze enhancement werkt kan alleen maar met de bekende beeldfouten. Zonder de beeldfouten is er geen verbetering in motion waarneembaar.
Hm tjah ik heb met mijn vorige samsung led echt nagenoeg geen artifacts met custom motion settings. Ik zeg niet dat die perfect is maar in elk geval niet de irritante pixel dans om snel bewegende objecten heen zoals bij LG. LG doet dit by far het minst. Zelfs de mibox android tv OS met HDMI adapt functie om 24p naar 60p te interpoleren doet het met nagenoeg zero artifacts.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 07-06-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Het verschilt ook enorm per persoon. De ene heeft gevoeligere ogen voor dit verschijnsel. Als ik bijvoorbeeld mijn ogen een klein beetje deed "dichtknijpen", dan was het volledig verdwenen. En vrienden van me zagen het soms wel en soms niet.

Maar als je het niet ziet is het helemaal top. Niet meer aan denken en lekker genieten :) !
Zou ik een nieuwe bril nodig hebben? Misschien heb ik ook wel een hele lelijke vrouw. :+

Ik ga morgen gewoon eens lekker zitten spelen en laat het hier weten. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
StealthyPeanut schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Klopt helemaal, mijn vriendin ziet het bijvoorbeeld niet. Gelukkig wegen de pro´s van de oled meer op tegen de cons voor mij en kom ik met de 24p content er wel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 07-06-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Ik dacht, laat ik maar niet melden dat de OLED juist alles snel laat zien. Dat is het juist het nadeel als je 24Hz bekijkt. Gelukkig was Major Ton er nog om het toe te lichten! 😎
Ik kies daarom toch voor TruMotion; hoe brak soms.

Ik stoorde mij destijds bij plasma ook eindeloos veel aan de flikkering als je “niet in of net naast” het beeld keek. Net als bij oude CRT’s. Waren toen ook genoeg mensen die dat niet ondervonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Deze week krijg ik mijn LG OLED55C7 binnen.

Nu heb ik een gekke vraag, waarvan ik het antwoord niet kan vinden in dit forum: maakt het eigenlijk iets uit of je een externe harddisk of een usb-stick gebruikt? Ik zou denken van niet (allebei USB3.0, allebei eigenlijk gewoon dataopslag), maar voor ik een hoop geld weggooi aan een USB stick dacht ik: laat ik eens informeren bij de ervaringsdeskundigen hier op het forum :)

Bedoeling is dat ik deze vooral gebruik om af en toe wat op te nemen, en soms een film op USB te zetten en af te spelen (voor zover deze niet op mijn NAS staat of vanaf mijn NAS niet goed af zou willen spelen).

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

[ Voor 18% gewijzigd door Pietervs op 07-06-2017 16:38 . Reden: aanvulling mbt gebruik ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Pietervs schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:54:
Deze week krijg ik mijn LG OLED55C7 binnen.

Nu heb ik een gekke vraag, waarvan ik het antwoord niet kan vinden in dit forum: maakt het eigenlijk iets uit of je een externe harddisk of een usb-stick gebruikt? Ik zou denken van niet (allebei USB3.0, allebei eigenlijk gewoon dataopslag), maar voor ik een hoop geld weggooi aan een USB stick dacht ik: laat ik eens informeren bij de ervaringsdeskundigen hier op het forum :)

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
USB stick werkt bij mijn B6 prima (voor afspelen iig);. Ik weet niet of het ding van mij opneemfuncties heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:06
Dit is de witte vlek waar ik het over had die ik wel eens krijg bij het opstarten van de Netflix app

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dsc13jkqzfl70.jpg

Iemand dit ook voorgehad of is dit enkel bij mij het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Adlermann schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:23:
[...]

USB stick werkt bij mijn B6 prima (voor afspelen iig);. Ik weet niet of het ding van mij opneemfuncties heeft :)
Goed dat je dat zegt: ik was vergeten te vermelden dat het mij vooral om opnemen te doen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:20
Smeldor schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:06:
Dit is de witte vlek waar ik het over had die ik wel eens krijg bij het opstarten van de Netflix app

[afbeelding]

Das wel heel raar. Heb ik nog nooit gezien op mijn C7 in elk geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Laatst online: 04-05-2024
Smeldor schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:06:

[afbeelding]

Deze nog niet wel genoeg andere fratsen met Netflix. Doet die het ook naderhand of alleen op het inlogscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:06
Rerder schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:52:
[...]

Deze nog niet wel genoeg andere fratsen met Netflix. Doet die het ook naderhand of alleen op het inlogscherm?
Nee enkel op het inlog scherm te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Rudios schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:38:
[...]

Auw!! De welbekende W.A.F. factor ;) Wellicht even langer op haar in laten werken, misschien dat ze dan toch gaat vallen voor de 65inch. 8)

Persoonlijk zou ik altijd voor het laatste model gaan, mocht het budget het toelaten natuurlijk. Je hebt gewoon dan net ff dat beter beeld en is dan weer wat meer doorontwikkeld.
vandaag een aantal kartonnen platen gehaald en 2 tv formaten van gemaakt (55 inch en 65 inch). samen met de vrouw gekeken en een wonder boven wonder vond ze het 65 inch model toch iets meer hebben (4 meter van tv). dus zei mij vrouw dat we toch voor een 65 inch kunnen gaan kijken. _/-\o_
komt waarschijnlijk de B6 weer in beeld en misschien met even wachten een C/B7. het budget wat ik ervoor krijg is 3000 euro..(daar moet het wel voor bezorgen/installeren en monteren bij zitten).

nou lees ik hier altijd enge verhalen over voetbal/sport en soms dat dat niet prettig kijkt, zijn deze inmiddels met een update al verholpen. ik kijk namelijk heel veel voetbal. Engels/Duits/Spaans en natuurlijk de eredivisie, formule 1 en motogp wordt hier ook veel gekeken.. overigens kan ik de B6 voor 2925 aankomen bij platte tv..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

harley2009 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:58:
[...]

vandaag een aantal kartonnen platen gehaald en 2 tv formaten van gemaakt (55 inch en 65 inch). samen met de vrouw gekeken en een wonder boven wonder vond ze het 65 inch model toch iets meer hebben (4 meter van tv). dus zei mij vrouw dat we toch voor een 65 inch kunnen gaan kijken. _/-\o_
komt waarschijnlijk de B6 weer in beeld en misschien met even wachten een C/B7. het budget wat ik ervoor krijg is 3000 euro..(daar moet het wel voor bezorgen/installeren en monteren bij zitten).

nou lees ik hier altijd enge verhalen over voetbal/sport en soms dat dat niet prettig kijkt, zijn deze inmiddels met een update al verholpen. ik kijk namelijk heel veel voetbal. Engels/Duits/Spaans en natuurlijk de eredivisie, formule 1 en motogp wordt hier ook veel gekeken.. overigens kan ik de B6 voor 2925 aankomen bij platte tv..
Hoppa! Met vrouwen moet je altijd geduld hebben en alles rustig en tactisch brengen, vooral geen haast maken. Well done!! 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik ben sinds kort eigenaar van een E7 (had een KS8000 Samsung) maar hoe kritisch ik ook kijk de vele bovenstaande klachten herken ik totaal niet...

Maar misschien komt dit dat ik nagenoeg geen verbeteraars aan heb staan!

[ Voor 20% gewijzigd door MilesD. op 07-06-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MilesD. voetbal en formule 1 worden vaak genoemd. Heb je die ook al geprobeerd?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:13:
[...]

Hoppa! Met vrouwen moet je altijd geduld hebben en alles rustig en tactisch brengen, vooral geen haast maken. Well done!! 8)
Nee hoor. Ik heb dan de ideale vrouw. "Het is jouw hobby schat, je doet maar." Grote speakers, grote tv, harde muziek af en toe. Ga morgen maar weer eens een bos bloemen voor haar kopen. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:04
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:02:
@MilesD. voetbal en formule 1 worden vaak genoemd. Heb je die ook al geprobeerd?
Jazeker want ik ben grote F1 fan.

Jammer dat ik niks te zeiken heb want ik ben een enorme azijnpisser.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online

Ja, het enige wat mij irriteert is de lagere resolutie hoor. Dat valt mij gewoon op. Ik had bv bij m'n plasma geen last van phosphor trailing (ik zag adt gewoon niet). Dus dan is het een wereld van verschil.

Maar OVERALL is mijn oled echt heel veel beter hoor.

Een perfecte tv bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
* knip *
Volgens mij is het iedereen ondertussen wel duidelijk dat je al bijna een jaar twijfelt. Het constant blijven opgooien van het bekijken van sport wordt ook behoorlijk storend.

[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 07-06-2017 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, het punt is hopelijk wel duidelijk voor de direct betrokkene. Laten we het topic niet verder gaan vervuilen met modder gooien naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Ik heb overigens wel regelmatig problemen met de WiFi, dan wordt ie erg traag net alsof er een buffer of geheugen vol loopt. Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken en het loopt weer als een trein.

Ook wel jammer dat er echt 0 fatsoenlijke apps bijgekomen zijn sinds dag 1.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:23:
Ik heb overigens wel regelmatig problemen met de WiFi, dan wordt ie erg traag net alsof er een buffer of geheugen vol loopt. Verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken en het loopt weer als een trein.

Dit heb ik dus ook geprobeerd maar dit werkte niet bij mij, ik moest echt de spanning van de tv er af halen.

Ik heb van de week (6 dagen later) een bericht gekregen van LG over dit probleem:
Hartelijk bedankt voor uw bericht. Wij betreuren het dat u dit probleem heeft met uw OLED55C7V TV. Staat u ons toe dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

In de eerste plaats willen wij u adviseren de TV altijd uit te zetten met behulp van de afstandbediening. Er wordt dan namelijk een kort programma uitgevoerd waarbij er onder andere (na)calibratie van het scherm plaatsvind. Daarna kan de TV van de spanning worden gehaald.

Over de snelheid van uw internetverbinding via wifi kunnen wij u nog meedelen dat deze afhankelijk is van verschillende factoren. Dat zijn bevoorbeeld het aantal gebruikers in huis die tegelijkertijd van het internet gebruik maken, hoeveel en welke apparaten aan het netwerk verbonden zijn maar ook welke en hoeveel apps op uw TV het netwerk belasten.
Indien u de tv met behulp van een LAN kabel aan uw internet kunt verbinden, dan geeft dat naar verwachting een stabielere en snellere aansluiting.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail, dan vernemen wij dat uiteraard graag van u. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Heb je dus niet heel veel aan, ik ga zo maar een reactie opmaken in de hoop dat ik serieuzer antwoord terug krijg.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

RBN026 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:00:
[...]

Dit heb ik dus ook geprobeerd maar dit werkte niet bij mij, ik moest echt de spanning van de tv er af halen.

Ik heb van de week (6 dagen later) een bericht gekregen van LG over dit probleem:

[...]

Heb je dus niet heel veel aan, ik ga zo maar een reactie opmaken in de hoop dat ik serieuzer antwoord terug krijg.
Customer Support van LG heb je vrij weinig aan. Kennis over wat ze verkopen en überhaupt weten over updates etc is nihil. Zou er niet je tijd aan besteden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:23:
Ik vraag me af wat voor apps je zou willen op een tv eigenlijk. Verder dan een haardvuurapp ben ik nooit gekomen op een tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:32:
[...]

Ik vraag me af wat voor apps je zou willen op een tv eigenlijk. Verder dan een haardvuurapp ben ik nooit gekomen op een tv :)
Zelfs die is er niet ;)

Apps: Netflix (dat is er dan wel), en wat uitzending gemist dingen (die zijn er ook grotendeels), maar een Spotify bijvoorbeeld zou ook wel handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:21
roT- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:26:
Vraagje wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
In de startpost van het oled forum staan settings gegeven door de TS die volgens hem het beste beeld zouden geven. settings voor sdr, hdr videos en gamen.

Nu kijk ik veel series via kodi die een brakke codec hebben, (of slechte kwaliteit) en veel mpeg vlekken geven.
Wat zou volgens jullie de beste settings zijn voor dit soort videos?

Ik doel vooral op dingen als; noise en mpeg reduction, super resolution, color filter, edge enhancer etc.
(subtiele) bump, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:37:
[...]

Zelfs die is er niet ;)

Apps: Netflix (dat is er dan wel), en wat uitzending gemist dingen (die zijn er ook grotendeels), maar een Spotify bijvoorbeeld zou ook wel handig zijn.
Eigenlijk zit alles wat je wenst er dus op behalve spotify wat op al je andere apparaten al staat :)

Nu ik erover nadenk, ik mis de ziggo app. Ik heb namelijk geen coax aansluiting in mijn home cinema, dus gebruik hem niet voor gewoon tv kijken. Met de ziggo app zou dat wel kunnen natuurlijk. Heb de app wel op mijn telefoon maar zag zo gauw geen optie om het beeld naar de tv te sturen, weet iemand of dat kan?
roT- schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Yup, kodi stream dingetje in de vuilnisbak gedeponeerd en alleen nog maar blurays downloaden :) Je gaat toch van die brakke shit kijken als je zo'n tv hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Malt007 op 08-06-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Yup, kodi stream dingetje in de vuilnisbak gedeponeerd en alleen nog maar blurays downloaden :) Je gaat toch van die brakke shit kijken als je zo'n tv hebt.
Leuke work around..
Echter weet jij net als ik dat je soms geen andere mogelijkheid hebt.
Ik kijk bijvoorbeeld graag wat oudere series..
Daarbij vind ik het niet erg dat het beeld mindere kwaliteit is, maar optimaliseren is altijd meegenomen.

Vandaar mijn vraag :)

[ Voor 13% gewijzigd door roT- op 08-06-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
roT- schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:47:
[...]

Leuke work around..
Echter weet jij net als ik dat je soms geen andere mogelijkheid hebt.
Ik kijk bijvoorbeeld graag wat oudere series..
Daarbij vind ik het niet erg dat het beeld mindere kwaliteit is, maar optimaliseren is altijd meegenomen.
Ik weiger divx kwaliteit te kijken eigenlijk, gaat gewoon echt niet op 65". Dus is de serie niet beschikbaar in betere kwaliteit dan kijk ik wel verder, aanbod is toch enorm tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:51:
[...]

Ik weiger divx kwaliteit te kijken eigenlijk, gaat gewoon echt niet op 65". Dus is de serie niet beschikbaar in betere kwaliteit dan kijk ik wel verder, aanbod is toch enorm tegenwoordig.
Bedankt voor je input. Begrijpelijk dat je hier voor kiest...

Voor mij echter boeit het niet zo dat ik naar mindere kwaliteit kijk af en toe, want ik weet als ik weer een blueray pak ik weer lig te kwijlen.

Het gaat mij puur om of iemand nog leuke settings weet om een divx beter te krijgen met dingen als noise en mpeg reduction, super resolution, color filter, edge enhancer etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Eigenlijk zit alles wat je wenst er dus op behalve spotify wat op al je andere apparaten al staat :)

Nu ik erover nadenk, ik mis de ziggo app. Ik heb namelijk geen coax aansluiting in mijn home cinema, dus gebruik hem niet voor gewoon tv kijken. Met de ziggo app zou dat wel kunnen natuurlijk. Heb de app wel op mijn telefoon maar zag zo gauw geen optie om het beeld naar de tv te sturen, weet iemand of dat kan?

[...]
Wat heb ik aan Spotify op mijn telefoon/laptop als ik in de huiskamer muziek op wil zetten? Mooie artist achtergrond en andere opties zou het een mooie toevoeging maken.

Ziggo naar tv gaat volgens mij wel via Chromecast, heb ik niet dus geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
roT- schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Wanneer een TV 'ideaal' is ingesteld is het eigenlijk grotendeels accepteren hoe het beeld is met een bepaald inkomend signaal. Crap in = crap out en hoe meer details een TV weer kan geven, hoe meer je ook de slechte details gaat zien. Je kan wat spelen met Noise en MPEG reductie, maar dat is erg persoonlijk en dus moeilijk een advies over te geven. Ik zou beginnen met de 'Auto' opties on anders 'Low' opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Wat heb ik aan Spotify op mijn telefoon/laptop als ik in de huiskamer muziek op wil zetten? Mooie artist achtergrond en andere opties zou het een mooie toevoeging maken.

Sja ik zou nooit de tv aanzetten om spotify te gebruiken eerlijk gezegd. Dat gaat rechtstreeks via de receiver want wil geen beeldscherm aan voor muziek en al helemaal geen muziek over de speakers van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Malt007 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Sja ik zou nooit de tv aanzetten om spotify te gebruiken eerlijk gezegd. Dat gaat rechtstreeks via de receiver want wil geen beeldscherm aan voor muziek en al helemaal geen muziek over de speakers van de tv.
Ik wil ook geen muziek van de tv speakers, maar mijn high-end receiver uit 2016 heeft gewoon crappy Spotify integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Ik heb aan het begin de Spotify app voor mijn B6 wel gebruikt, maar de situatie die jij schetst heeft het sowieso niet: heel weinig mogelijkheden tot afspelen, geen opties, niet heel snel/snappy en na 1 minuut springt de screensaver aan (en terecht met statisch beeld).

Ik gebruik liever de ingebouwde Airplay van mijn versterker (een Chromecast audio is een goedkoop alternatief).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Spotify kan toch ook via de chromecast?
Als je echt zo graag spotify op je TV wilt, waarom hang je er dan geen chromecast aan, of direct in je versterker.
Dat werkt perfect met spotify connect (eigen ervaring).

[ Voor 7% gewijzigd door Fjeze op 08-06-2017 12:03 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fjeze schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Spotify kan toch ook via de chromecast?
Als je echt zo graag spotify op je TV wilt, waarom hang je er dan geen chromecast aan, of direct in je versterker.
Dat werkt perfect met spotify connect (eigen ervaring).
Ga wat offtopic, maar goed het punt was dat er weinig nieuwe apps verschijnen.

Mijn (Yamaha) versterker heeft ook Spotify Connect maar dat is ruk, hapert constant (bekabeld aangesloten).
Hij doet ook Airplay maar dat werkt ook niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Wie heeft de LG B6 en Samsung KS8000 naast elkaar zien draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fearbeek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:39:
Stel dan op z;n minst een goede vraag, ipv waar je een ja/nee antwoord op gaat krijgen.

Maargoed het gaat dus , wederom, om het aantal nits?
Fearbeek in "OLED televisies"

En zoals door andere is aangegeven (ervaring of in reviews) ja er is iets aan verschil. LCD kan wat feller, maar het contrast is beter van OLED. Kies je voorkeur en je weet wat het beste voor je is. Behoud je B6 of verkoop het, die keuze moet je zelf maken. Je had je keuze toch al gemaakt? Fearbeek in "OLED televisies" :z

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 08-06-2017 18:09 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv staat, spelen maar. Eerste teleurstelling, volgens mij geeft de optische aansluiting geen DTS door naar mijn receiver want ik krijg met geen mogelijkheid surround geluid. Wat ik ook doe het DTS signaal wordt omgezet naar stereo. Iemand de oplossing of heb ik pech gehad?

Edit: opgelost, te snel geroepen. Op audio out (optisch/HDMIArc) doet hij het. LG Sound Sync (Optisch) dus niet.

Eerste indruk tv. Echt wennen na jaren plasma kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Ik ben een twijfelaar, ik dacht misschien komen er nu andere ervaringen. Maar, je hebt gelijk :) iets te snel een bericht geplaatst! Vind het jammer dat ik ze zelf niet heb kunnen vergelijken naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:51:
Tv staat, spelen maar. Eerste teleurstelling, volgens mij geeft de optische aansluiting geen DTS door naar mijn receiver want ik krijg met geen mogelijkheid surround geluid. Wat ik ook doe het DTS signaal wordt omgezet naar stereo. Iemand de oplossing of heb ik pech gehad?

Edit: opgelost, te snel geroepen. Op audio out (optisch/HDMIArc) doet hij het. LG Sound Sync (Optisch) dus niet.

Eerste indruk tv. Echt wennen na jaren plasma kijken.
Positief of negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stride82
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Net een update gekregen van mijn LG Oled55C7V (versie 03.60.09) en van mijn magic remote.

Op het oog lijkt er niets veranderd. Via google gezocht naar release notes maar kon niets vinden.

Iemand enig idee waar ik deze info vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, beeld lijkt wel nep zo scherp is het, maar dat komt omdat ik van plasma kom. Eerste wat ik gedaan heb is scherpte op 0 gezet en alle beeldverbeteraars uit gezet. Light op 40 anders vind ik hem veel te fel.

Wat me wel opvalt gelijk in de Expert Dark Modus is dat wit tinten iets te groen zijn. Wordt weer zoeken naar de beste instellingen. Ik ga denk ik toch maar een echte ISF calibratie laten doen ipv zelf aan klooien en settings van internet proberen.

Kijkhoeken zijn helemaal top, wij zitten ook schuin op sommige plaatsen voor de tv. En zoals plasma, is zwart zwart en niet die onzin van LED.

Wbt sport kijken discussie hier. Ik zie nog geen vreemde zaken en heb True Motion uit staan. Nu staat tennis op Ned 1 op en het lijkt wel of ik door een raam ernaar zit te kijken. Ik vind het top.

Wbt geluid. Is van de tv echt niet om aan te horen, maar ik heb een surround systeem.

1 manco: Ingebouwd mediaplayer speelt blijkbaar niet alle soorten MKV's. Keep you posted.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

stride82 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:31:
Net een update gekregen van mijn LG Oled55C7V (versie 03.60.09) en van mijn magic remote.

Op het oog lijkt er niets veranderd. Via google gezocht naar release notes maar kon niets vinden.

Ook in forum zoeken en niet alleen Google.

[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 08-06-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Nou, mijn tv heb ik nu net een week (E6). Wat een verademing, ik weet nu terug wat zwart is.
Verder eigenlijk weinig op te merken, behalve de open haard app dat 5 € kost terwijl het er al hardstikke nep uitziet. Magicremote controle is geinig, hoewel de aanwijzer wat sneller mag verschijnen in apps. Nu moet ik op de knop onder de 9 klikken.
Oh en zo dun, ik kom van een sony kdl w4500, (2009 aangeschaft). Hier ga ik jaren van genieten

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stride82
  • Niet online
Sorry niet aan gedacht. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Fietsbel schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Stel dan op z;n minst een goede vraag, ipv waar je een ja/nee antwoord op gaat krijgen.

Maargoed het gaat dus , wederom, om het aantal nits?
Fearbeek in "OLED televisies"

En zoals door andere is aangegeven (ervaring of in reviews) ja er is iets aan verschil. LCD kan wat feller, maar het contrast is beter van OLED. Kies wat je voorkeur en je weet wat het beste voor je is. Behoud je B6 of verkoop het, die keuze moet je zelf maken. Je had je keuze toch al gemaakt? Fearbeek in "OLED televisies" :z
Ik heb mijn 65B6 uitvoerig naast een 55KS9000 kunnen testen (zelfde als KS8000, maar dan curved). Ik ben ooit begonnen aan artikel waar ik de verschillen aan het licht breng, maar wegens tijdgebrek heb ik het nooit af kunnen ronden. Ik zal eens kijken wat ik er nog van kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Fearbeek schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:39:
Ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@rohit is het een idee om een linkje naar de 4K- "testbeeld" bestanden die mensen regelmatig downloaden op te nemen in de startpost?
stride82 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:31:

Geen idee. Maar update van de Magic Remote? Ik heb vanmorgen mijn TV binnengekregen, vanmiddag riep hij dat er een update was dus (naar 03.60.09) dus heb ik die meteen geinstalleerd. Maar ik heb geen melding gehad over een update voor de Magic Remote. Of is de "standaard" afstandsbediening die er bij zit niet de Magic Remote en haal ik nu dingen door elkaar? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 08-06-2017 17:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Pietervs Als je er een pointer op het scherm krijgt is het een magic remote. Als je met de pijltjes alles moet doen is die dat niet. Er zit als het goed is minsten een magic remote bij elke OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

LOTG schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:47:
@Pietervs Als je er een pointer op het scherm krijgt is het een magic remote. Als je met de pijltjes alles moet doen is die dat niet. Er zit als het goed is minsten een magic remote bij elke OLED.
Dan heb ik inderdaad een Magic Remote :)
Maar ik geloof niet dat ik daar een update voor gekregen heb. :?
Is dat op een of andere manier na te kijken?

@rohit Om nog even terug te komen op de bestanden: misschien is een linkje naar http://4kmedia.org voldoende :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Mijn (Yamaha) versterker heeft ook Spotify Connect maar dat is ruk, hapert constant (bekabeld aangesloten).
Dan zou ik voor die € 39,- gewoon meteen een chromecast aanschaffen, daarop werkt spotify connect echt fantastisch.
Ben je er meteen vanaf.

Dit los van het feit dat er wellicht weinig apps uitkomen voor de TV. (geen ervaring mee, gebruik mijn gehele smart gedeelte van de TV niet.)
Nu vind ik Netflix, Videoland, Uitzending gemist, Youtube, enz. allemaal horen op een TV. Dat zijn tenslotte Video diensten. Spotify is een muziekdienst, deze vind ik dus niet meteen horen op een TV.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Soggney schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:38:
Nou, mijn tv heb ik nu net een week (E6). Wat een verademing, ik weet nu terug wat zwart is.
Verder eigenlijk weinig op te merken, behalve de open haard app dat 5 € kost terwijl het er al hardstikke nep uitziet. Magicremote controle is geinig, hoewel de aanwijzer wat sneller mag verschijnen in apps. Nu moet ik op de knop onder de 9 klikken.
Oh en zo dun, ik kom van een sony kdl w4500, (2009 aangeschaft). Hier ga ik jaren van genieten
Je kan ook over het tandwieltje op de magicremote rollen voor de aanwijzer evt

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43
Fjeze schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:59:
[...]

Dan zou ik voor die € 39,- gewoon meteen een chromecast aanschaffen, daarop werkt spotify connect echt fantastisch.
Ben je er meteen vanaf.

Dit los van het feit dat er wellicht weinig apps uitkomen voor de TV. (geen ervaring mee, gebruik mijn gehele smart gedeelte van de TV niet.)
Nu vind ik Netflix, Videoland, Uitzending gemist, Youtube, enz. allemaal horen op een TV. Dat zijn tenslotte Video diensten. Spotify is een muziekdienst, deze vind ik dus niet meteen horen op een TV.
Let wel op dat het aanpassen van het volume, via de volume knopjes van je iPhone/ iPad etc niet werkt via chromecast. Ik moest bij mijn Marantz het volume aanpassen via de IR remote van de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

Als geluid en 3D niet belangrijk zijn dan zou ik voor de C7 gaan. (of zelfs de B6 als de centjes ook van belang zijn). Zelf heb ik nog een Pioneer 8e generatie Plasma, die heeft zo'n massieve bezel dat de 65inch met die minimale bezel (vooral de C7) haast kleiner oogt (in de winkel). Misschien kan je je vrouw hiermee overtuigen :-D.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Schiet me net te binnen dat je wellicht gewoon Spotify web in de Webbrowser kunt gebruiken. Geen idee of het (fijn) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Even een vraagje aan de PS4 Pro eigenaars. Het is alweer een paar maanden geleden dat we veel uitgezocht hebben over de beste settings. Ik heb en PS4 Pro besteld en die wordt zometeen bezorgd. Wat zijn de ervaringen ondertussen? Beeldsettings op Auto, 2160p YUV420 of 2160p RGB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:23:
Even een vraagje aan de PS4 Pro eigenaars. Het is alweer een paar maanden geleden dat we veel uitgezocht hebben over de beste settings. Ik heb en PS4 Pro besteld en die wordt zometeen bezorgd. Wat zijn de ervaringen ondertussen? Beeldsettings op Auto, 2160p YUV420 of 2160p RGB?
Auto. Non-HDR = black level high. HDR = black level low. HDR Game Mode is wat dim maar dit kan je bij de meeste games oplossen door ingame brightness omhoog te gooien of door dynamic contrast aan te zetten. LG schijnt dit te gaan fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-06-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stride82
  • Niet online
Pietervs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Dan heb ik inderdaad een Magic Remote :)
Maar ik geloof niet dat ik daar een update voor gekregen heb. :?
Is dat op een of andere manier na te kijken?

@rohit Om nog even terug te komen op de bestanden: misschien is een linkje naar http://4kmedia.org voldoende :)
Ik kreeg de meldingen nadat de update voor mijn tv voltooid was. Misschien heb je het gemist. Ik kreeg 2 meldingen: eentje dat hij het aan het bijwerken was en niet lang daarna dat deze voltooid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Auto. Non-HDR = black level high. HDR = black level low. HDR Game Mode is wat dim maar dit kan je bij de meeste games oplossen door ingame brightness omhoog te gooien of door dynamic contrast aan te zetten. LG schijnt dit te gaan fixen.
Bedankt voor je reactie! Dat was het inderdaad. Niks veranderd dus :-) In HDR speel ik tot nu toe alleen Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn en die zijn aardig speelbaar in HDR Bright. HDR Game mode ziet er echt niet uit, dus ik wacht met smart op een update. Heeft LG zolang gehad om te testen, is het nog niet goed 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Voor de waaghalzen: Firmware 04.31.25 voor de B6 is geplaatst op de Russische LG site. Aangezien dit ook een DVB model is, is de kans (gezien dezelfde vorige firmware hashes) groot dat dit voor alle modellen van de B6 werkt (behalve dan de ATSC modellen). Helaas geen changelog. Wie durft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Laatst online: 04-05-2024
Major_ton schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dat was het inderdaad. Niks veranderd dus :-) In HDR speel ik tot nu toe alleen Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn en die zijn aardig speelbaar in HDR Bright. HDR Game mode ziet er echt niet uit, dus ik wacht met smart op een update. Heeft LG zolang gehad om te testen, is het nog niet goed 8)7
HDR Game mode ziet er gewoon goed uit als je de juiste instellingen gebruikt. Staan echt legio pagina's vol met de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:44:
Voor de waaghalzen: Firmware 04.31.25 voor de B6 is geplaatst op de Russische LG site. Aangezien dit ook een DVB model is, is de kans (gezien dezelfde vorige firmware hashes) groot dat dit voor alle modellen van de B6 werkt (behalve dan de ATSC modellen). Helaas geen changelog. Wie durft? :P
mijn versie is al 04.31.25 ,55B6 (morgen 1 week in huis) productiedatum mei 2017 in polen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Rerder schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:05:
[...]

HDR Game mode ziet er gewoon goed uit als je de juiste instellingen gebruikt. Staan echt legio pagina's vol met de instellingen.
De HDR Game mode is echt compleet contrastloos in vergelijk met de HDR Bright of HDR Standard mode met dezelfde settings. Dus nee, HDR Game mode ziet er niet gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B6 nu een aantal uur aan het bekijken en kan helaas maar 1 conclusie trekken wbt kleuren. Out of the box ..... waardeloos. Dat wordt echt nog even stoeien voordat ik daar blij van wordt.

Heb iig groen met -20 naar beneden gedraait op ISF Donker. Ik vind de rest van de kleuren ook veel te hard.

Vreemd dat ik hier daar bijna niets over lees of ben ik zo lastig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pwh53 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:12:
[...]

mijn versie is al 04.31.25 ,55B6 (morgen 1 week in huis) productiedatum mei 2017 in polen
Nice! Jammer dat we niet weten wat voor veranderingen de firmware brengt. Als ik wist of het de moeite zou zijn, dan had ik de gok wel genomen.
Major_ton schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:19:
[...]

De HDR Game mode is echt compleet contrastloos in vergelijk met de HDR Bright of HDR Standard mode met dezelfde settings. Dus nee, HDR Game mode ziet er niet gewoon goed uit.
De tonemapping is anders (waarom, geen idee) maar met in-game contrast omhoog ziet het er fantastisch uit. Beter dan de andere modi (imho), en lagere input-lag.
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:34:
B6 nu een aantal uur aan het bekijken en kan helaas maar 1 conclusie trekken wbt kleuren. Out of the box ..... waardeloos. Dat wordt echt nog even stoeien voordat ik daar blij van wordt.

Heb iig groen met -20 naar beneden gedraait op ISF Donker. Ik vind de rest van de kleuren ook veel te hard.

Verschilt heel erg per paneel (en je persoonlijk voorkeur). Daarom lees je er weinig over. Ik heb bijvoorbeeld juist meer een rode tint.

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 08-06-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Puck schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Waar heb je dat gehoord over de HDR Game Mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

GANGSTERKILLER schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Waar heb je dat gehoord over de HDR Game Mode?
Geen idee waar precies: ergens op AVSforums of AVforum. Ga er maar vanuit dat het een gerucht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:34:

Over het algemeen is het aan te raden om bij kleur aanpassing het groene kanaal zoveel mogelijk ongemoeid te laten. Sowieso zou ik deze niet naar beneden bijstellen, omdat je dan de kleurruimte verkleind. Je kan beter rood en blauw wat omhoog zetten. Probeer als je last hebt van groene tinting (niet ongebruikelijk bij de 2016 OLED modellen) het te corrigeren met de rode en blauwe kanalen. Rood + 15 en blauw +10 kan je als uitgangspunt gebruiken. Zorg er wel voor dat je kleurbalans op Warm staat, de kleurruimte op Normaal staat en het dynamisch contrast uit staat voordat je hiermee begint.Dat is sowieso aan te raden om oversaturatie en dus harde kleuren te voorkomen.

Afhankelijk van je vorige TV kan het zijn dat je nu simpelweg meer kleuren ziet dan je gewend bent. Veel TV's hebben helaas een te kleine kleurruimte om zelfs Rec.709 goed weer te geven, dus misschien is het ook een kwestie van wennen.

Pagina: 1 ... 7 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.