Your Friendly Neighborhood Moderator
Jawel joh, nu heeft ie een E6 in de vorm van een C6Jorgen schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:44:
Ik zou in elk geval geen kromme schermen accepteren, als ik jou was. Ook een vervangend exemplaar dient 100% in orde te zijn.
Verwijderd
Mijn Pana St60 is vervangen door een B6 en ik heb totaal geen last met truemotion. Heb het niet eens aan staan. Voetbal, gister Formule 1 geen centje pijn. Gewoon kopen dat ding.Renegade666 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:01:
Ik zit momenteel wat te twijfelen tussen de:
65B6 of de B7 als deze zakt in prijs..
65C7
Panasonic Viera TX-65EZW954
Als ik hier en daar het geneuzel lees over trumotion, lijkt het mij verstandiger voor een panasonic te gaan.
Maar dat is afwachten op de reviews
Momenteel nog de Pana 55ST60, dus heeft geen haast. Moet namelijk dan ook een 4K BD speler bij..
In ieder geval eerst even bekijken ergens, sommige mensen zien motion judder niet terwijl andere het geen 5 minuten volhouden. Je kunt dus nooit op de ervaring van iemand anders afgaan. Beetje lullig als je tot de laatste groep behoort en TruMotion werkt niet goed genoeg...Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:07:
[...]
Mijn Pana St60 is vervangen door een B6 en ik heb totaal geen last met truemotion. Heb het niet eens aan staan. Voetbal, gister Formule 1 geen centje pijn. Gewoon kopen dat ding.
Arrived anxious, left bored
Leuk, maar gevaarlijk advies. De ogen zijn per persoon anders, dus de ervaring van de één kan slecht zijn voor de ander.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:07:
[...]
Mijn Pana St60 is vervangen door een B6 en ik heb totaal geen last met truemotion. Heb het niet eens aan staan. Voetbal, gister Formule 1 geen centje pijn. Gewoon kopen dat ding.
Verwijderd
Dan slaat je post dus ook nergens op.StealthyPeanut schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:25:
[...]
Leuk, maar gevaarlijk advies. De ogen zijn per persoon anders, dus de ervaring van de één kan slecht zijn voor de ander.
Ik zou overigens gewoon je ST60 laten staan.
Dat is wel erg zwart/wit maar het geval van motion: inderdaad. Maar daarom is TruMotion uitgevonden. LG's TruMotion werkt echter niet zo goed als andere merken (veel artefacts ed) dus als je daar gevoelig voor bent kan een ander merk wellicht een betere keuze zijn. Hoe bijvoorbeeld een Panasonic dit doet is mij onbekend.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Dan slaat je post dus ook nergens op.En reviews die jij leest ook niet.
Jawel hoor. Reviews meten met apparatuur hoe de tv het doet op veel variabelen. Als dit beter is van product y t.o.v. van product x, dan is de kans groot dat je dit ook merkt in de praktijk.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Dan slaat je post dus ook nergens op.En reviews die jij leest ook niet.
Maar dingen roepen als;
Voetbal, gister Formule 1 geen centje pijn. Gewoon kopen dat ding.
Dat is per persoon echt verschillend. Ik laat OLED nog even links liggen vanwege de motion, omdat ik me eraan stoor. Ik hou dit bij toekomstige modellen scherp in de gaten en zal dan mijn slag slaan. Mijn vriendin zal het niet eens zien en het een geweldig plaatje vinden.
Zelf kijken, vergelijken en oordelen dus!
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-06-2017 09:44 ]
Verwijderd
Ik laat OLED nog even links liggen vanwege de motion? Waarom post je dan hier? Het gaat hier om de ervaringen. Je hebt dus geen ervaring. Of jij hem dan nu koopt of niet vind ik niet zo boeiend voor dit topic.StealthyPeanut schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:43:
[...]
Jawel hoor. Reviews meten met apparatuur hoe de tv het doet op veel variabelen. Als dit beter is van product y t.o.v. van product x, dan is de kans groot dat je dit ook merkt in de praktijk.
Maar dingen roepen als;
Voetbal, gister Formule 1 geen centje pijn. Gewoon kopen dat ding.
Dat is per persoon echt verschillend. Ik laat OLED nog even links liggen vanwege de motion, omdat ik me eraan stoor. Ik hou dit bij toekomstige modellen scherp in de gaten en zal dan mijn slag slaan. Mijn vriendin zal het niet eens zien en het een geweldig plaatje vinden.
Zelf kijken, vergelijken en oordelen dus!
Ik ben van mening dat het zwaar wordt overdreven, het motion probleem. En ik ben toch echt een zeikerd wat betreft kijken. En dat is mijn ervaring iig.
Verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen? Het is pas maandag! Dit wordt een zware week voor jeVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:56:
[...]
Ik laat OLED nog even links liggen vanwege de motion? Waarom post je dan hier? Het gaat hier om de ervaringen. Je hebt dus geen ervaring. Of jij hem dan nu koopt of niet vind ik niet zo boeiend voor dit topic.
Ik ben van mening dat het zwaar wordt overdreven, het motion probleem. En ik ben toch echt een zeikerd wat betreft kijken. En dat is mijn ervaring iig.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Dus ook discussie. Maar mooi dat jij in de wolken bent met jouw nieuwe tv. Lekker van genieten.
Of mag er niet gekeken worden naar minpunten van een tv?
Maak er dan van;
[LG OLED] Alleen goede ervaringen & Geen discussie
Laten we er niet omheen draaien; 300 beeldlijnen aan motion is gewoon niet goed. Dit kan opgelost worden met beeldverbeteraars, maar die zorgen voor kleine andere artifacts. Is dit slecht of bagger? Nee. De OLED techniek is geweldig en laat een plaatje zien wat nog nooit op een tv is getoond; maar ook deze techniek staat (gelukkig) pas in de kinderschoenen en heeft dus (gelukkig) nog ruimte voor verbetering.
Netwerk shares niet, daar zul je Plex voor moeten gebruiken (XPlay is een hele fijne player). DLNA zou gewoon externe subs moeten tonen, mits ze goed worden doorgeven (XPlay gebruikt namelijk dezelfde player, en daar werkt dit gewoon goed).rorie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:22:
Gisteren op mijn 55 inch C7 de Videoland App gestart en ingelogd. Nu heb ik even snel wat series opgestart om naar de kwaliteit te kijken, maar die was echt weer om te huilen. Doe ik nou iets verkeerd, staat upscaling standaard ui? Zijn er wat andere instellingen die dut kunnen verbeteren? Klopt het dat WebOS 3.5 mediaplayer geen externe (.srt) subtitles ondersteund over DLNA? En ook niet via USB? Is er een mogelijkheid om gewoon naar een network share te gaan binnen WebOS? Hopelijk heeft iemand wat antwoorden op deze vragen.
Puck schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:24:
[...]
Netwerk shares niet, daar zul je Plex voor moeten gebruiken (XPlay is een hele fijne player). DLNA zou gewoon externe subs moeten tonen, mits ze goed worden doorgeven (XPlay gebruikt namelijk dezelfde player, en daar werkt dit gewoon goed).
Ik heb alles uit, maar ik gebruik dan ook geen streaming diensten.rorie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:49:
Bedankt voor je reactie, heb je nog tips over settings en upscaling? Zijn er beeldverbeteraars die je beter maar gelijk uit kan zetten?
[...]
Puck schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:58:
[...]
Ik heb alles uit, maar ik gebruik dan ook geen streaming diensten.
Ziggo TV via CI+ en dat ziet er prima uit (geen 4k prima natuurlijk, gewoon ok). Lastig om vast te stellen wat er mis is bij jou, aangezien de definitie van "prima" en "ziet er niet uit" nogal persoonlijk is...rorie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:01:
Hoe kijk jij tv als ik vragen mag en hoe ziet dat er uit? Zelf kijk ik nu Ziggo via een CI+ module, ziet er ook niet al te best uit. Misschien eens even de upscaling naar 4K functionaliteit gebruiken van mijn versterker.
[...]
Verwijderd
Even googlen voor de settings. Bij mij staat alles uit op alle content. TV, Netflix, Nas streaming (wat ik gewoon doe tot nu toe met de standaard mediaplayer incl SRT).rorie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:49:
Bedankt voor je reactie, heb je nog tips over settings en upscaling? Zijn er beeldverbeteraars die je beter maar gelijk uit kan zetten?
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:05:
[...]
Even googlen voor de settings. Bij mij staat alles uit op alle content. TV, Netflix, Nas streaming (wat ik gewoon doe tot nu toe met de standaard mediaplayer incl SRT).
Verwijderd
Ik stream vanaf een Synology NAS. Daarop de package Mediaserver draaien en gaan met die banaan. Geen enkel probleem en haarscherp beeld met ondertitels via SRT.rorie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:20:
Oke, dus jij streamt vanaf je NAS naar je TV via DLNA met externe .srt subtitles zonder problemen? Zelf stream ik met mijn popcornhour a300 als upnp media server 4K UHD films alleen mist dan de externe ondertiteling.
[...]
Start mediaspeler op tv, kies de mediaserver van de NAS, kies film en kan alles selecteren. Geluidskanalen, ondertitels, doorspoelen etc.
Wat niet lukt is met DS Video op telefoon/tablet een film kiezen en afspelen met ondertitels op je tv. De film start wel op maar geen ondertitels. Dit is een bekend probleem van DS Video/DLNA.
Wbt de snelheid van het netwerk heb ik ook geen enkel probleem. Bedraad netwerk en ik stream HD zonder een centje pijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 12:13 ]
Nu ik al zei is mijn 3d beeld niet in orde, crosstalking aan de bovenkant vanaf het midden naar de rechtse bovenhoek.
Weet iemand iets over de folie aan de voorkant?
Hoe kijk jij tv als ik vragen mag en hoe ziet dat er uit? Zelf kijk ik nu Ziggo via een CI+ module, ziet er ook niet al te best uit. Misschien eens even de upscaling naar 4K functionaliteit gebruiken van mijn versterker.
[...]
Daar ci+in de tv zit heeft de upscaling via de versterker geen enkele invloed ophet beeld
Het feit dat hij het met een mesje weg heeft moeten snijden zegt al genoeg: LG gaat haar klanten echt niet op die manier een folie laten verwijderen. Bij mijn B6 zat een papiertje dat er folie aan de achterkant verwijderd moest worden (en dat trok je er zo af). De "folie" aan de voorkant moet dus gewoon blijven zitten lijkt me... maar wellicht moet het weg om het paneel te vervangen?Snake_Eye schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:01:
Nog over het paneel dat vervangen was, de monteur had een folie verwijderd dat aan de voorklant zat, deze ginge r heel moeilijk af, en hij had een mesje genomen om dat los te maken. Zo ver ik me kan herinneren, toen ik mijn TV uitpakte zat er alleen aan de achterkant een folie dat verwijderd mocht worden.
Nu ik al zei is mijn 3d beeld niet in orde, crosstalking aan de bovenkant vanaf het midden naar de rechtse bovenhoek.
Weet iemand iets over de folie aan de voorkant?
Stuwie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:09:
[quote]rorie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:01:
[...]
Daar ci+in de tv zit heeft de upscaling via de versterker geen enkele invloed ophet beeld
Op mijn oude LG plasma zat de functie dat de helderheid van het beeld automatisch werd aangepast aan de omgeving.
Mijn OLED55B6 kan ik deze functie nergens terugvinden. Volgens mij zijn de sensoren hiervoor wel aanwezig aan de zijkanten van het scherm. De telefonische helpdesk kon me hier niet mee helpen.
Nu moet ik elke dag smiddags en savonds de helderheid van het scherm zelf aanpassen. Dit wel dmv Logitech Harmony kunnen regelen maar blijft niet ideaal.
Volgens mij is die functie verstopt onder de naam "motion eye-care". Not sure...Gjalt Kootstra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:22:
Wellicht dat de vraag hier eerder al is gesteld maar kan het zo niet vinden.
Op mijn oude LG plasma zat de functie dat de helderheid van het beeld automatisch werd aangepast aan de omgeving.
Mijn OLED55B6 kan ik deze functie nergens terugvinden. Volgens mij zijn de sensoren hiervoor wel aanwezig aan de zijkanten van het scherm. De telefonische helpdesk kon me hier niet mee helpen.
Nu moet ik elke dag smiddags en savonds de helderheid van het scherm zelf aanpassen. Dit wel dmv Logitech Harmony kunnen regelen maar blijft niet ideaal.
Ik heb het 6 dagen geleden gerapporteerd aan LG en ze laten maar niks horen, ik heb meerdere keren gebeld, maar ze zeggend at ze het nog aan het onderzoeken zijn. 1 iemand zei dat een losse scherm dat apart besteld word, misschien wel een folie heeft dat verwijderd moet worden.Puck schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:09:
[...]
Het feit dat hij het met een mesje weg heeft moeten snijden zegt al genoeg: LG gaat haar klanten echt niet op die manier een folie laten verwijderen. Bij mijn B6 zat een papiertje dat er folie aan de achterkant verwijderd moest worden (en dat trok je er zo af). De "folie" aan de voorkant moet dus gewoon blijven zitten lijkt me... maar wellicht moet het weg om het paneel te vervangen?
Ook vreemd de monteur melde, dat ze alles moeten repareren, ook wasmachines dat ze geen opleiding krijgen voor TV reparatie, en dat ze het maar allemaal uit moesten zoeken. En dat ze alleen weten dat ze onderdelen moeten vervangen. Iets uitelkaar halen goed kijken wat waar zat, en zo weer in elkaar schroeven. Hij zou wel willen dat ze een opleiding kregen voor TV's reparatie en technische opleiding.
HD gaat nog wel, maar als je UHD wilt streamen met pieken boven de 100 Mbps zal je Wifi moeten gaan gebruiken. En dan is de B6 serie geen beste ontvanger. Ik haal 200+ Mbps via 5 GHz op de locatie van de TV maar kom met de 65B6 net boven de 100 Mbps uit. Omdat ik het ook irritant vond dat je alleen DLNA hebt en geen rechtstreekse share benadering heb ik een Vero 4k gekocht. Perfect ding waar je (na wat tweaken) ook UHD probleemloos mee kan streamen.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:11:
[...]
Wbt de snelheid van het netwerk heb ik ook geen enkel probleem. Bedraad netwerk en ik stream HD zonder een centje pijn.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik heb niet kunnen ontdekken dat dit aanwezig is. Wat ik zelf doe is de ISF expert modussen gebruiken. Overdag bright room en 's avonds dark room. En dan daar de helderheid aanpassen. Dan moet je dus wel even switchen tussen die 2, maar dat kan vrij snel via de settings aan de rechter kant. Met de harmony misschien wat meer werk maar met de magic remote is het tandwieltje -> en dan even op de picture mode klikken.
@Snake_Eye
Bij mijn B6 hebben ze het paneel vervangen. Dat houd in dat ze de TV open schroeven, allen electro eruit halen en een nieuw paneel pakken en het daar weer in zetten. 3 PCB's en 2 speakers.
Folie aan de voorkant is er door de monteur af gehaald alleen op de achterzijde niet. Hier zit ook geen lipje (met de vewijder tekst) aan zoals bij het boxed paneel dus vaag. Maar bij de E6 die ik had was dit ook het geval leek het. Ik kreeg de folie daar ook niet vanaf en heb ik dus maar achter op laten zitten.
[ Voor 25% gewijzigd door LOTG op 12-06-2017 14:04 ]
39
Ligt deels ook aan de winkel. Zo heb ik mijn B6 verruild voor een C7 op dezelfde manier zoals nu bij jou gaat. Anders stuur me eventueel een pbLight21M schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:18:
Bon, na veel miserie te hebben gehad met mijn b6 units met witte achtergronden (3x gewisseld met issues) heb ik nu blijkbaar recht op een refund of vervangmodel . Enig idee hoe LG dat voorstelt bij vervangtoestellen (nieuw?) is dat 1 op 1 nieuw toestel b6-b6 of staan ze ook open voor andere modellen?
Voor de laatste keer: nee.Misterbont schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:42:
zit er folie aan de voorkant van de tv? Ik heb deze er nooit afgehaald.
Bedankt voor je reactie, motion eye-care heeft meer als functie om de blauwe kleuren uit het scherm te halen naarmate het later word. Te vergelijken met night shift iPhone en f.lux.Puck schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:31:
[...]
Volgens mij is die functie verstopt onder de naam "motion eye-care". Not sure...
Ik had begrepen dat deze ook de brightness automatisch aanpast. Het schijnt dat sommige modellen (USA) wel een auto-brightness functie hebben, maar NL blijkbaar niet dan...Gjalt Kootstra schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:40:
[...]
Bedankt voor je reactie, motion eye-care heeft meer als functie om de blauwe kleuren uit het scherm te halen naarmate het later word. Te vergelijken met night shift iPhone en f.lux.
Heb savonds een keer met deze instelling gespeeld maar zag meteen dat alles geel werd. Met een kleurtint op koel is dat wel het laatste wat ik wil.Puck schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:42:
[...]
Ik had begrepen dat deze ook de brightness automatisch aanpast. Het schijnt dat sommige modellen (USA) wel een auto-brightness functie hebben, maar NL blijkbaar niet dan...
Zal deze instelling is een keer overdag aanzetten en dan even afblijven

Voetbal en Formule1 kijk je doorgaan niet met 24fps, dus logisch dat je geen “last” hebt van TruMotion. Die hoeft namelijk maar bar weinig te doen bij normale tv uitzendingen, dus aan/uit is weinig verschil.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:07:
[...]
Als je films bekijkt, wordt het persoonlijker of je het wel of niet als irritant ervaart. Ik hou niet van 24fps gestotter (ofwel de echt snelle frame weergave van OLED), dus mag TruMotion dit voor mij oplossen en dan neem ik de artefacten voor lief.
Dat had ik dus ook aan de hand, gezien ik er last van had heb ik het niet geaccepteerd. Men doet het voor als perfect beeld in de reclame, moeten ze het maar waarmaken ook.Fietsbel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:23:
Volgens mij moet ik ook aanspraak maken op garantie. Vooral bij een witte achtegrond zie ik een gelige waas in het midden. De zijkanten van het scherm zijn wel helder wit. Bij normaal gebruik valt het niet op, maar bij spellen waar veel wit in voorkomt merk/zie ik het wel. Is dit normaal bij OLED of hoort alles perfect egaal te zijn?
Zo denk ik er ook over. Heb express geen diepgaande testjes gedaan, want wanneer je eenmaal iets ziet blijf je het zien. Zal proberen er een duidelijke foto van te maken. Zal van de week Foka even bellen hoe het gaat met garantie.Light21M schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:08:
[...]
Dat had ik dus ook aan de hand, gezien ik er last van had heb ik het niet geaccepteerd. Men doet het voor als perfect beeld in de reclame, moeten ze het maar waarmaken ook.
39
Als ik Wipeout Omega op PS4 opstart zag ik het verschrikkelijkFietsbel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:24:
[...]
Zo denk ik er ook over. Heb express geen diepgaande testjes gedaan, want wanneer je eenmaal iets ziet blijf je het zien. Zal proberen er een duidelijke foto van te maken. Zal van de week Foka even bellen hoe het gaat met garantie.
Verwijderd
Ik zal er geen last van hebben. Ben een filmjunk en ook dat kijk ik zonder Truemotion. Ik heb meer last van de harde kleuren en felheid van dit scherm. Light nu op 30 en kleuren naar 45 met witbalans op Warm1 om het groenige te elimineren op ISF Dark.THX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:07:
[...]
Voetbal en Formule1 kijk je doorgaan niet met 24fps, dus logisch dat je geen “last” hebt van TruMotion. Die hoeft namelijk maar bar weinig te doen bij normale tv uitzendingen, dus aan/uit is weinig verschil.
Als je films bekijkt, wordt het persoonlijker of je het wel of niet als irritant ervaart. Ik hou niet van 24fps gestotter (ofwel de echt snelle frame weergave van OLED), dus mag TruMotion dit voor mij oplossen en dan neem ik de artefacten voor lief.
Major_Ton geeft aan dat je beter rood en blauw kunt verhogen, dan groen verlagen. Wellicht helpt dat voor je kleurinstelling.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 12-06-2017 19:00 ]
Het menu in NieR:Automata had al een afwijking, maar in het hoofdmenu van WipEout zie je het goed.Light21M schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:29:
[...]
Als ik Wipeout Omega op PS4 opstart zag ik het verschrikkelijk
Morgen eens goede foto's maken maar ik denk dat je het hier ook al goed genoeg op kan zien:

39
Iemand een idee of is iemand dit ook opgevallen?
Dat is pixelshift (Schermverplaatsing). Is ingebouwd tegen image retention. Hierdoor verplaats het beeld steeds een par pixels naar links/rechts om een bepaalde tijd. Kan je uitzetten in het menu bij oled-paneelinstellingen (onder optie beeld). Heb het ook al sinds het begin uit staan. Irriteerde me aan de ongelijke omlijsting om het beeldMarty12345 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:01:
Heb nu een paar maanden een b6v, mijn tweede exemplaar inmiddels en bijzonder tevreden over dit paneel so far. Echter nu valt mij de laatste tijd op dat het scherm soms niet helemaal vullend is. Aan de linkerkant van het scherm lijkt de omlijsting dan een centimeter dikker dan de rechterkant. Vraag me af of het aan ziggo ligt maar zie het ook op netflix. Zou het te maken hebben met de compressie van de content?
Iemand een idee of is iemand dit ook opgevallen?

Iemand enig idee wat dit is, nogal irriterend als deze aan het flikkeren is.
[ Voor 201% gewijzigd door S1NN3D op 13-06-2017 09:32 ]
Stay hungry, stay foolish!
Ik heb dit ook gehad bij meerdere b6 toestellen.Fietsbel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:00:
[...]
Het menu in NieR:Automata had al een afwijking, maar in het hoofdmenu van WipEout zie je het goed.
Morgen eens goede foto's maken maar ik denk dat je het hier ook al goed genoeg op kan zien:
[afbeelding]
Ga er in ieder geval maar van uit dat LG hier niks aan gaat doen. Dan kan het alleen maar meevallen
Valt binnen de specificaties is hun antwoord.
Hopelijk kan de winkelier hierin iets voor je betekenen.
Minpunten? Had hiervoor een Panasonic 55CX700 (4k 100Hz VA paneel) en die was duidelijk beter in motion handeling en ook kabel TV zag er stukken beter uit (met uiteraard alle beeldverbeteraars en motion handeling crap uit, op zowel de Panasonic als op m'n nieuwe LG). Ik zie wat noise of ruis in de beeldkwaliteit en ook gezichten zijn niet altijd even netjes scherp, vooral bij wat minder goede kwaliteit content. En nee, de OLED tv legt niet 'de gebreken bloot' en de kabel is nog steeds identiek, het is echt minder scherp/mooi. Maar daar kan ik mee leven denk ik
Heb wel 2 luie pixels ontdekt en daar ben ik voor 1600 piek toch wat minder blij mee. Beide pixels zijn zwart ; eentje is goed zichtbaar op een blauwe achtergrond, de andere op een groene. Ze zitten op verschillende plekken, maar wel beiden links bovenin. Heb even gemaild naar Audiovision, maar ik verwacht dat dit 'binnen de specificaties' zal vallen (heb ze even omcirkeld, ze waren vrij pittig op de foto vast te leggen):

Dit zal binnen de specificaties vallen van LG. Wellicht dat de winkelier wat voor je kan betekenen. Maar mijn scherm/ tv is pas vervangen na meerdere problemen en ik had 5 dode pixels!stin00 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:41:
Heb zaterdag mijn 55B6V mogen ontvangen. Ben over het algemeen goed tevreden, vooral het ontbreken van een matige backlight en het echte zwart zijn een verademing. Contrast is hierdoor extreem goed, alsook de kleuren die eraf spatten.
Minpunten? Had hiervoor een Panasonic 55CX700 (4k 100Hz VA paneel) en die was duidelijk beter in motion handeling en ook kabel TV zag er stukken beter uit (met uiteraard alle beeldverbeteraars en motion handeling crap uit, op zowel de Panasonic als op m'n nieuwe LG). Ik zie wat noise of ruis in de beeldkwaliteit en ook gezichten zijn niet altijd even netjes scherp, vooral bij wat minder goede kwaliteit content. En nee, de OLED tv legt niet 'de gebreken bloot' en de kabel is nog steeds identiek, het is echt minder scherp/mooi. Maar daar kan ik mee leven denk ik
Heb wel 2 luie pixels ontdekt en daar ben ik voor 1600 piek toch wat minder blij mee. Beide pixels zijn zwart ; eentje is goed zichtbaar op een blauwe achtergrond, de andere op een groene. Ze zitten op verschillende plekken, maar wel beiden links bovenin. Heb even gemaild naar Audiovision, maar ik verwacht dat dit 'binnen de specificaties' zal vallen (heb ze even omcirkeld, ze waren vrij pittig op de foto vast te leggen):
[afbeelding]
Maar serieus ga die pixels niet zoeken. Heb het de eerste keer ook gedaan waarna ik ze bleef zien omdat je het "weet" als je op 1m van de tv zit zie je ze al niet meer.... ik durf vrijwel zeker te zeggen dat elke oled minimaal wel 1 dode pixel/ 1dode subpixel heeft. Maar dan moet je gaan zoeken met verschillende testbeelden en dan je neus op het scherm gedrukt. Dat is nu eenmaal de nieuwe techniek. Lcd had je vroeger ook veel vaker een dode pixel en tegenwoordig eigenlijk vrijwel nooit meer.
Kortom ga lekker op de bank zitten, zet een goede film op en geniet van je tv zonder de kleine fouten te gaan zoeken die je toch niet ziet vanaf de bank. Anders blijf je wellicht je tv niet goed vinden en baal je. Waarna je weer blijft ruilen enzo.
[ Voor 0% gewijzigd door wally21 op 12-06-2017 21:54 . Reden: Typo's ]
Nee, het ziet er niet bagger uit. Maar ik zou sowieso geen TV kopen voor zoveel geld zonder dat je deze zelf gezien hebtYargo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:59:
Is dat zo? Dat kabeltv er slechter uit ziet op 55b6v dan op een lcd tv? Ik ben serieus aan het twijfelen om over te stappen op Oled, maar als kabeltv er nog bagger uit zie wacht ik liever nog even...
Met alle respect, er zijn hier op Tweakers al zn 23 gebruikersreviews. In geen één van deze reviews is dat punt genoemd. Kabel tv ziet er ook op een OLED beter uit dan op een LCD. Soms is slecht beeldmateriaal extra opvallend omdat het verschil beter zichtbaar is. Wat Puck ook aangeeft, het is goed om dit zelf te ervaren. Lees alle gebruikersreviews door en bewonder het scherm bij een speciaalzaak.Yargo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:59:
Is dat zo? Dat kabeltv er slechter uit ziet op 55b6v dan op een lcd tv? Ik ben serieus aan het twijfelen om over te stappen op Oled, maar als kabeltv er nog bagger uit zie wacht ik liever nog even...
Ja kabel tv ziet er bij mij vrij ruk uit. Als ik m'n Panasonic weer aansluit is de kwaliteit een stuk beter; bij zowel nieuwere als oudere content. Geen idee waar dit aan ligt, geen enkele review benoemd dit ook. Zal dus ongetwijfeld aan mijn tv liggen of aan iets anders, even verder puzzelen. Niet interessant voor dit topic verder denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 12-06-2017 22:19 ]
zaterdag bij electro world 2 uur mogen spelen met een 65C7. toevallig was er op Ziggo sport HD golf bezig. we zijn met zijn 3e echt 2 uur bezig geweest om het gras, de gezichten mooi scherp te krijgen.. maar helaas is dat niet gelukt.. kan natuurlijk ook aan de uitzending liggen. maar het is HD dus neem ik aan dat het top moet zijn. eenmaal thuis gekomen even vlug op mijn oude 42 inch Philips gekeken, maar daar zag het er wel goed uit.. ik wil Oled niet aanvallen maar met zijn 3e en daarvan 2 mensen van de zaak erbij.. kregen het niet voor elkaar ik schrok er wel van.. (ps: zaten achter in de zaak met lichten uit en alleen een 65C7)stin00 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:18:
Ik zie de dode pixels inderdaad niet op 2 meter afstand, dus dat is verder geen probleem. Maar het blijft toch jammer, wellicht onvermijdelijk met OLED momenteel.
Ja kabel tv ziet er bij mij vrij ruk uit. Als ik m'n Panasonic weer aansluit is de kwaliteit een stuk beter; bij zowel nieuwere als oudere content. Geen idee waar dit aan ligt, geen enkele review benoemd dit ook. Zal dus ongetwijfeld aan mijn tv liggen of aan iets anders, even verder puzzelen. Niet interessant voor dit topic verder denk ik.
Dat idee heb ik ook. Hopelijk krijg je deze geruild via de winkel. En dan met de nieuwe niet meer naar kijken en genietenstin00 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:18:
Ik zie de dode pixels inderdaad niet op 2 meter afstand, dus dat is verder geen probleem. Maar het blijft toch jammer, wellicht onvermijdelijk met OLED momenteel.
Ja vreemd is dat, ervaar dit zelf ook zo nu en dan, echter als de reclame dan begint is er niks aan de hand. EL finale met Ajax was het beeld niet om aan te zien maar bij de CL finale zag het er weer prima uit. Heel bijzonder dat daar zn verschil in zit net als het verschil tussen de zenders bij Ziggo. Ik vraag mij ook af of dit door de tv komt, denk eerder door wat anders.harley2009 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:24:
[...]
zaterdag bij electro world 2 uur mogen spelen met een 65C7. toevallig was er op Ziggo sport HD golf bezig. we zijn met zijn 3e echt 2 uur bezig geweest om het gras, de gezichten mooi scherp te krijgen.. maar helaas is dat niet gelukt.. kan natuurlijk ook aan de uitzending liggen. maar het is HD dus neem ik aan dat het top moet zijn. eenmaal thuis gekomen even vlug op mijn oude 42 inch Philips gekeken, maar daar zag het er wel goed uit.. ik wil Oled niet aanvallen maar met zijn 3e en daarvan 2 mensen van de zaak erbij.. kregen het niet voor elkaar ik schrok er wel van.. (ps: zaten achter in de zaak met lichten uit en alleen een 65C7)
Heeft volgens mij veel te maken met de bitrate van het betreffende kanaal. Sommige belangrijke uitzendingen lijken ook te worden “opgeschroefd”.RBN026 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:47:
[...]
Ja vreemd is dat, ervaar dit zelf ook zo nu en dan, echter als de reclame dan begint is er niks aan de hand. EL finale met Ajax was het beeld niet om aan te zien maar bij de CL finale zag het er weer prima uit. Heel bijzonder dat daar zn verschil in zit net als het verschil tussen de zenders bij Ziggo. Ik vraag mij ook af of dit door de tv komt, denk eerder door wat anders.
Ik ervaar verder geen gekke dingen met hdtv uitzendingen. De Ziggo kabel-tv is hier eigenlijk best goed en heb verder gewoon de goede Hirschmann componenten vanaf het punt waar de kabel het huis in komt tot aan de OLED/Humax.
Als het beeld signaal geen kwaliteit heeft dan ga je dat ook niet op je TV te zien krijgen, zoals hierboven aangegeven heeft dat gewoon met de bitrate te maken. Hoger is beter omdat je dan meer detail ziet. (Edit: op je 42" is het beeld ook kleiner en in dat opzicht ook meer detail ipv 65" 'uitgerekt', 139% zelfs)
Vooral in lucht of donker zie je het goed als de bitrate laag is, dan zie je gauw vlekken omdat er weinig detail in zit.
Want als ik op mijn c7 redelijk beeld of goed beeld stream dan ziet dat er gewoon top uit. (1080p en UHD)
En slechte beeldkwaliteit valt zeker meer op op zon goede TV.
[ Voor 8% gewijzigd door LuisjeNL op 12-06-2017 23:13 ]
Lichtpuntje...
foto van mijn oled 65e6v witte achtergrondFietsbel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:23:
Volgens mij moet ik ook aanspraak maken op garantie. Vooral bij een witte achtegrond zie ik een gelige waas in het midden. De zijkanten van het scherm zijn wel helder wit. Bij normaal gebruik valt het niet op, maar bij spellen waar veel wit in voorkomt merk/zie ik het wel. Is dit normaal bij OLED of hoort alles perfect egaal te zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 12-06-2017 23:36 ]
Het heeft onder andere te maken met het signaal dat de LG gevoerd wordt (interlaced of progressive) en welk apparaat de de-interlacing doet. Bij 720p en 1080p is het probleem weg. Game mode kan ook helpen.
Iemand de 7-serie al gecombineerd met een LG UP970 uhd blu ray speler? Reviews van deze speler zijn wisselend. Lovend over de ondersteuning voor Dolby Vision en HDR10, maar kennelijk niet zo goed als bijv de Sony UBP-X800 en de Panasonic of Oppo.
Edit: Tweakers neemt de tijd-tag van YT kennelijk niet over. Vanaf 7:44 heeft Vincent het over de motion problemen. Directe link: YouTube: LG B7 2017 OLED TV Professional Expert Review
[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 12-06-2017 23:45 ]
Mijn 3d films hebben bijna allemaal last van crosstalk/ghosting aan de bovenkant van scherm.
Met andere scherm had ik daar geen last van. Ik moest foto's maken van het beeld zonder bril, en foto maken door linker glas en rechter glas, en doorsturen.
Ook moet ik zeggen dat ik met verschillende 3d brillen ook een vlek zie op het scherm.
foto door linker glas, en rechter glas

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 12-06-2017 23:38 ]
Als je de Vero vanwege de HD audio op een receiver wilt aansluiten, moet de receiver dan ook geschikt zijn om 4K door te kunnen geven?RichieB schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
[...]
HD gaat nog wel, maar als je UHD wilt streamen met pieken boven de 100 Mbps zal je Wifi moeten gaan gebruiken. En dan is de B6 serie geen beste ontvanger. Ik haal 200+ Mbps via 5 GHz op de locatie van de TV maar kom met de 65B6 net boven de 100 Mbps uit. Omdat ik het ook irritant vond dat je alleen DLNA hebt en geen rechtstreekse share benadering heb ik een Vero 4k gekocht. Perfect ding waar je (na wat tweaken) ook UHD probleemloos mee kan streamen.
Ik heb op mijn E6 wat zitten testen met wifi streams. Naar mijn idee laat de WebOS mediaspeler een beter plaatje zien dan de Xplay app, dit met hetzelfde bronmateriaal. Het lijkt alsof in het eerste geval er beter geupscaled wordt. Heeft iemand ook deze ervaring?
Overigens krijg ik via Xplay de externe .srt wel te zien, en bij WebOS alleen als ik 'm eerst embed in de mkv.
4K film via Xplay leek in mijn ogen terug naar 1080p geschaald te worden.
Via WebOS is het wel een helder strak UHD plaatje.
ik had ook wat 1080P materiaal meegenomen, en dat zag er heel goed uit. ( en net als YouTube 4k of een blu ray) ja dan is het genieten. maar het is wel jammer. we kunnen potverdorie mensen naar Mars sturen maar een gewoon normaal beeld leveren blijft een hele klus.. en de 42 inch is natuurlijk een stuk kleiner en ziet het er al gauw anders uit.. we bliiven gewoon alles nog even volgen..LuisjeNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:03:
@harley2009
Als het beeld signaal geen kwaliteit heeft dan ga je dat ook niet op je TV te zien krijgen, zoals hierboven aangegeven heeft dat gewoon met de bitrate te maken. Hoger is beter omdat je dan meer detail ziet. (Edit: op je 42" is het beeld ook kleiner en in dat opzicht ook meer detail ipv 65" 'uitgerekt', 139% zelfs)
Vooral in lucht of donker zie je het goed als de bitrate laag is, dan zie je gauw vlekken omdat er weinig detail in zit.
Want als ik op mijn c7 redelijk beeld of goed beeld stream dan ziet dat er gewoon top uit. (1080p en UHD)
En slechte beeldkwaliteit valt zeker meer op op zon goede TV.
Als je ander materiaal wel goed weet af te spelen dan weet je dat het bij die golf uitzending toch aan de bron ligt? Wat ga je nou volgens? Koop een Oled of koop hem niet.harley2009 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 06:05:
[...]
ik had ook wat 1080P materiaal meegenomen, en dat zag er heel goed uit. ( en net als YouTube 4k of een blu ray) ja dan is het genieten. maar het is wel jammer. we kunnen potverdorie mensen naar Mars sturen maar een gewoon normaal beeld leveren blijft een hele klus.. en de 42 inch is natuurlijk een stuk kleiner en ziet het er al gauw anders uit.. we bliiven gewoon alles nog even volgen..
Koop een Oled of koop hem niet.Malt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 06:25:
[...]
Als je ander materiaal wel goed weet af te spelen dan weet je dat het bij die golf uitzending toch aan de bron ligt? Wat ga je nou volgens? Koop een Oled of koop hem niet.
Dit is een discussie of ervaringen forum. ik heb hier een discussie over oled koop of niet staat hier los van.. opmerking van niks op deze manier
Neem aan dat je in de markt ben voor een Oled anders ga je niet zo uitgebreid testen en 'het nog even volgen'.harley2009 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:02:
[...]
Koop een Oled of koop hem niet.
Dit is een discussie of ervaringen forum. ik heb hier een discussie over oled koop of niet staat hier los van.. opmerking van niks op deze manier
2 uur met 2 verkopers in de weer, potverdorrie. Dan heb je aardig wat tijd in beslag genomenharley2009 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 06:05:
[...]
ik had ook wat 1080P materiaal meegenomen, en dat zag er heel goed uit. ( en net als YouTube 4k of een blu ray) ja dan is het genieten. maar het is wel jammer. we kunnen potverdorie mensen naar Mars sturen maar een gewoon normaal beeld leveren blijft een hele klus.. en de 42 inch is natuurlijk een stuk kleiner en ziet het er al gauw anders uit.. we bliiven gewoon alles nog even volgen..
Ja (en liefst ook HDR en HDCP 2.2)Marcel19710401 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 01:26:
[...]
Als je de Vero vanwege de HD audio op een receiver wilt aansluiten, moet de receiver dan ook geschikt zijn om 4K door te kunnen geven?
Dan gaat er iets anders mis. XPlay gebruikt namelijk exact dezelfde WebOS mediaspeler, en doet verder niks met de content (behalve wellicht je server die transcode). Het is eigenlijk niks minder dan DLNA met een app/eigen interface eromheen (maar dezelfde player). Vergeet niet dat er per input andere instellingen gebruikt kunnen worden.Ik heb op mijn E6 wat zitten testen met wifi streams. Naar mijn idee laat de WebOS mediaspeler een beter plaatje zien dan de Xplay app, dit met hetzelfde bronmateriaal. Het lijkt alsof in het eerste geval er beter geupscaled wordt. Heeft iemand ook deze ervaring?
Overigens krijg ik via Xplay de externe .srt wel te zien, en bij WebOS alleen als ik 'm eerst embed in de mkv.
4K film via Xplay leek in mijn ogen terug naar 1080p geschaald te worden.
Via WebOS is het wel een helder strak UHD plaatje.
Ja, maar niet gemakkelijk. Zie hier https://www.avforums.com/...mware-discussion.2083409/ . Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dat?Snake_Eye schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:53:
Weet iemand of het mogelijk is om terug te kunnen naar een oudere firmware?
Oftewel: het is gewoon je polarisatiefilter. Wel handig voor B6 gebruikers om meer NITS te krijgenSnake_Eye schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:24:
LG heeft gebeld, en liet weten dat als er een folie aan de voorkant eraf gehaald wordt, je helemaal geen 3d krijgt te zien, en het beeld stuk gaat. Ze hadden contact met monteur gehad en heeft gemeld dat het een folie was wat eraf moest.
[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 13-06-2017 08:31 ]
Ja, dat lijkt me wel. Minimaal in pass-through mode. Ik heb een Marantz NR-1607 die ook naar 4k kan upscalen, dus bij mij is het geen probleem.Marcel19710401 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 01:26:
[...]
Als je de Vero vanwege de HD audio op een receiver wilt aansluiten, moet de receiver dan ook geschikt zijn om 4K door te kunnen geven?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Deze vraag heb je gisteren exact hetzelfde gesteld in RBN026 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie". Beetje apart om deze daar weg te knippen en hier opnieuw te posten.
De oude in ere hersteld en hier weggepoetst.
[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 13-06-2017 09:34 ]
dat is bij ziggo niet het geval. zowel rtl zenders als sbs zenders worden 1:1 doorgegeven, rtl zenders met 11Mbit/s sbs zenders met 12mbit/s.THX schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:57:
[...]
Heeft volgens mij veel te maken met de bitrate van het betreffende kanaal. Sommige belangrijke uitzendingen lijken ook te worden “opgeschroefd”.
Gaat om de 55B6
De enige oplossing is op je router een blocker installeren zodat requests naar die domeinen daar al worden genegeerd. Dan block je het dus voor je hele netwerk en dus ook voor je TV.
Het is de laatste tijd wel meer geworden, inderdaad door Google zoals @LOTG zegt. Zo ook op m'n iPad als ik Youtube filmpjes kijk....wordt steeds irritanter.Yucei schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:40:
Is het normaal of is het uniek bij mij maar ik heb laatste tijd ongelooflijk veel last van onderbrekingen met reclameclipjes op YouTube (voor, tijdens en na) en op de browser van de tv (ik kijk regelmatig naar live streams) vn verschillende buitenlandse zenders. Echt serieus in aantal gestegen (tov periode waarin tv nieu w aangeschaft werd) , zo fel dat het bekijken onmogelijk maakt (enkel in de browser).
Gaat om de 55B6
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dat is natuurlijk een geweldige oplossing, ware het niet dat sommige website zoals RTL XL, zonder die reclames helemaal niet meer normaal functioneren. Eerst kreeg je dan nog afleveringen deels in zwart-wit te zien. Nu valt gewoon complete functionaliteit weg.LOTG schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:23:
@Yucei Dat is "normaal" bij Youtube. Klagen kun je bij Google gezien die ze pusht.
De enige oplossing is op je router een blocker installeren zodat requests naar die domeinen daar al worden genegeerd. Dan block je het dus voor je hele netwerk en dus ook voor je TV.
Verwijderd
En televisie nummer 4 in 3,5 jaar tijd is onderweg. Hoop dat ik nu eens meer geluk heb en gewoon een jaar of 8 kan kijken zonder problemen.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:47:
Aaaaaaargh gruwel. Gisteren voor het eerst eens serieus in het donker film kijken. Ik heb een scherp oog. Wat zie ik nu? Een wit streepje verticaal boven naar beneden van misschien 2 mm door het beeld. Zit het in de opname? Andere film op en daar is het nog. Ligt het aan input? Tv kijken, nog. Netflix ook.
%^**^^%$#*&^%$# kan ik weer gaan bellen dat mijn tv niet goed is na een plasma die na 3 maanden werd omgeruild en na 3 jaar dood ging. Nu dit weer!!!![]()
![]()
Meer dan genoeg hoor. Het uitvalpercentage zal echt niet heel veel hoger zijn dan 'vroeger'. Je hoort het alleen 1000x eerder.LOTG schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:44:
@Musicmasters Zijn er tegenwoordig dan nog producten die foutloos jaren werken?
Je kan voor elk niet goed functionerend apparaat bij een bepaald persoon ook zo 10 andere mensen aanwijzigen waar het wel gewoon goed werkt.
Al dat overdreven gedoe ook altijd.
Ja, misschie ngaa nze iets minder lang mee dan heel vroeger, maar ze zijn relatief ook veel goedkoper geworden en je krijgt nog eens veel meer ook nog. Prima trade-off.
Pi-Hole doet hier prima zijn werk hoor. Ik kijk YouTube & RTL XL (in kleur) via de apps zonder reclames, en blokkeer ook nog eens alle tracking die door LG gedaan wordt. Enige nadeel is dat ik handmatig mijn firmware upgrades moet doen, maar dat is eigenlijk ook wel weer een voordeelJorgen schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:57:
[...]
Dat is natuurlijk een geweldige oplossing, ware het niet dat sommige website zoals RTL XL, zonder die reclames helemaal niet meer normaal functioneren. Eerst kreeg je dan nog afleveringen deels in zwart-wit te zien. Nu valt gewoon complete functionaliteit weg.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Heb het al al sinds ik een oled heb uit staan (december 2016) en nul problemen met image retention. En toch game ik genoeg met vaste objecten op het scherm. Of uren lang dezelfde zender op.Vulcan750 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:27:
Klopt helemaal, pixelshift. Ik zou het niet uitzetten, want dit zorgt ervoor dat image retention niet optreed. Persoonlijk vind ik het ook niet storend, zeker ook omdat je weet dat dit geen fout ofzo is. Valt eigenlijk nauwelijks of niet op.
Uiteraard zal het beter zijn als je het aan hebt.
Maar goed ik ben er te autistisch voor dat de randen niet gelijk zijn
Verwijderd
Goedkoper? Twintig jaar geleden moest je met een loep zoeken naar een tv van 2000,- gulden.Adlermann schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:48:
[...]
Meer dan genoeg hoor. Het uitvalpercentage zal echt niet heel veel hoger zijn dan 'vroeger'. Je hoort het alleen 1000x eerder.
Je kan voor elk niet goed functionerend apparaat bij een bepaald persoon ook zo 10 andere mensen aanwijzigen waar het wel gewoon goed werkt.
Al dat overdreven gedoe ook altijd.
Ja, misschie ngaa nze iets minder lang mee dan heel vroeger, maar ze zijn relatief ook veel goedkoper geworden en je krijgt nog eens veel meer ook nog. Prima trade-off.
Klopt, maar niet alle zenders zijn allemaal even goed. Bij de 29 HD kanalen probeert men een stabiele bitrate te handhaven (in feite NL1 t/m eehh SBS9), al ligt het maar net aan de bron opname. Soms is de reclame superscherp en het programma ineens niet.devil-strike schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:25:
[...]
dat is bij ziggo niet het geval. zowel rtl zenders als sbs zenders worden 1:1 doorgegeven, rtl zenders met 11Mbit/s sbs zenders met 12mbit/s.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:18:
[...]
Goedkoper? Twintig jaar geleden moest je met een loep zoeken naar een tv van 2000,- gulden.

[edit: sommige /edit] Electronica is echt spotgoedkoop nu ... (met een tijdelijke afwijking terug omhoog door de komst van 4K schermen). Al zijn die topmodellen van nu misschien toch wel een stuk duurder ...
De Sony rechtsboven is omgerekend en gecorrigeerd dus zo'n 3000 euro. Misschien was het wel één van de eerste breedbeeld tv's en toevallig hét topmodel maar ik vind er zo 1-2-3 niks over ... FF verder graven, was nog twee Sony boekjes tegengekomen en een Dixons folder
[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 13-06-2017 22:59 ]
Was wel superblij mee en toen reeds helemaal verslaafd geraakt aan de heerlijke soap opera Digital Natural Motion.
Jammer dat deze bij LG niet super is, die functie móet aan namelijk, 24p is the mother of all evil, imho
Nickname does not reflect reality
Omdat na mijn nieuwe paneel ik meteen ook de nieuwste firmware geinstaleerd had.Puck schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:25:
[...]
Ja, maar niet gemakkelijk. Zie hier https://www.avforums.com/...mware-discussion.2083409/ . Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dat?
Mijn 3d is niet goed met nieuwe paneel, bovenin het scherm zie ik met iedere 3d film ghosting/crosstalk.
Wat ik met mijn vorige paneel niet had.
[ Voor 17% gewijzigd door Snake_Eye op 13-06-2017 23:27 ]
Ik neem aan dat met "6. Copy the folder C: \ LgDTVUpDater \ TV series \ online \ year \ your model \ firmware file to the desired response htdocs folder "
Bedoeld wordt dat je de firmware uit de map : UH780, UH850-UH855, UH950-UH955, OLED E6, C6
in htdocs folder moet kopiëren?
Raar want het is maar 1kb zo'n HE_DTV_W16M_AFADABAA
Als ik de firmware van LG moet downloaden voor USB dan is het zo'n 851 mb.
[ Voor 80% gewijzigd door Snake_Eye op 13-06-2017 23:39 ]
klopt er zijn er een stuk of 15 of iets meer die nog 1:1 doorgifte genieten. maar zoals je zelf al zegt bron moet ook goed zijn natuurlijk.THX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:20:
[...]
Klopt, maar niet alle zenders zijn allemaal even goed. Bij de 29 HD kanalen probeert men een stabiele bitrate te handhaven (in feite NL1 t/m eehh SBS9), al ligt het maar net aan de bron opname. Soms is de reclame superscherp en het programma ineens niet.
Er zijn maar weinig mensen die hier evaring mee hebben. Lijkt me dat je sowieso een firmware zelf nodig hebt (die zitten daar niet bij). Er staat in die Rar ook een "HOW TO DOWNGRADE.txt" met iets andere stappen. Wellicht dat dat helpt.Snake_Eye schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:28:
Ik kijg het niet voor elkaar met die rollback Tv zegt geen update gevonden.
Ik neem aan dat met "6. Copy the folder C: \ LgDTVUpDater \ TV series \ online \ year \ your model \ firmware file to the desired response htdocs folder "
Bedoeld wordt dat je de firmware uit de map : UH780, UH850-UH855, UH950-UH955, OLED E6, C6
in htdocs folder moet kopiëren?
Raar want het is maar 1kb zo'n HE_DTV_W16M_AFADABAA
Als ik de firmware van LG moet downloaden voor USB dan is het zo'n 851 mb.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 14-06-2017 09:26 ]
hoe heb je dat opgezet? laat je al je dns verkeer dan door die rasberry Pi afhandelen waardoor je devices(dus ook tv) geen reclame servers meer kunnen benaderen?Puck schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:59:
[...]
Pi-Hole doet hier prima zijn werk hoor. Ik kijk YouTube & RTL XL (in kleur) via de apps zonder reclames, en blokkeer ook nog eens alle tracking die door LG gedaan wordt. Enige nadeel is dat ik handmatig mijn firmware upgrades moet doen, maar dat is eigenlijk ook wel weer een voordeel
geen reclames in de youtube & rtl xl apps zou erg fijn zijn
Testspecialist
Exact dat, gewoon de handleiding van Pi-Hole volgen.ini schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:47:
[...]
hoe heb je dat opgezet? laat je al je dns verkeer dan door die rasberry Pi afhandelen waardoor je devices(dus ook tv) geen reclame servers meer kunnen benaderen?
geen reclames in de youtube & rtl xl apps zou erg fijn zijn
bij de dump zie ik wel dit staan:Puck schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:25:
[...]
Er zijn maar weinig mensen die hier evaring mee hebben. Lijkt me dat je sowieso een firmware zelf nodig hebt (die zitten daar niet bij). Er staat in die Rar ook een "HOW TO DOWNGRADE.txt" met iets andere stappen. Wellicht dat dat helpt.
<REQUEST>
<PRODUCT_NM>webOSTV 3.0</PRODUCT_NM>
<MODEL_NM>HE_DTV_W16M_AFADABAA</MODEL_NM>
<SW_TYPE>FIRMWARE</SW_TYPE>
<MAJOR_VER>04</MAJOR_VER>
<MINOR_VER>31.05</MINOR_VER>
<COUNTRY>NL</COUNTRY>
<COUNTRY_GROUP>EU</COUNTRY_GROUP>
<DEVICE_ID>XX:XX:XX:XX:XX:XX</DEVICE_ID>
<AUTH_FLAG>N</AUTH_FLAG>
<IGNORE_DISABLE>N</IGNORE_DISABLE>
<ECO_INFO>01</ECO_INFO>
<CONFIG_KEY>00</CONFIG_KEY>
<LANGUAGE_CODE>nl-NL</LANGUAGE_CODE></REQUEST>
Inderdaad stond de WebOS player op een andere beeldmodus.Puck schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:25:
Dan gaat er iets anders mis. XPlay gebruikt namelijk exact dezelfde WebOS mediaspeler, en doet verder niks met de content (behalve wellicht je server die transcode). Het is eigenlijk niks minder dan DLNA met een app/eigen interface eromheen (maar dezelfde player). Vergeet niet dat er per input andere instellingen gebruikt kunnen worden.

Als ik het goed begrijp kopieer je instellingen van een beeldmodus (bv. ISF dark) naar andere inputs die ook die beeldmodus hebben? Het is dus niet mogelijk om bv. alle inputs in 1 keer van ISF dark te voorzien?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.