Je hebt een optie apply to all inputs. De vraag is of je het wilt. Andere apparaten kunnen andere settings vereisen.Marcel19710401 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:06:
[...]
Inderdaad stond de WebOS player op een andere beeldmodus.![]()
Als ik het goed begrijp kopieer je instellingen van een beeldmodus (bv. ISF dark) naar andere inputs die ook die beeldmodus hebben? Het is dus niet mogelijk om bv. alle inputs in 1 keer van ISF dark te voorzien?
Nee, want andere beeldmodus hebben niet allemaal dezelfde instellingen. Daarnaast kopieert hij niet eens alle settings, maar alleen de settings op die pagina. Zelf. Subpagina's dus niet.Marcel19710401 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:06:
[...]
Inderdaad stond de WebOS player op een andere beeldmodus.![]()
Als ik het goed begrijp kopieer je instellingen van een beeldmodus (bv. ISF dark) naar andere inputs die ook die beeldmodus hebben? Het is dus niet mogelijk om bv. alle inputs in 1 keer van ISF dark te voorzien?
Ik heb echt geen idee hoe (en of) het werkt.Snake_Eye schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:43:
[...]
bij de dump zie ik wel dit staan:
<REQUEST>
<PRODUCT_NM>webOSTV 3.0</PRODUCT_NM>
<MODEL_NM>HE_DTV_W16M_AFADABAA</MODEL_NM>
<SW_TYPE>FIRMWARE</SW_TYPE>
<MAJOR_VER>04</MAJOR_VER>
<MINOR_VER>31.05</MINOR_VER>
<COUNTRY>NL</COUNTRY>
<COUNTRY_GROUP>EU</COUNTRY_GROUP>
<DEVICE_ID>XX:XX:XX:XX:XX:XX</DEVICE_ID>
<AUTH_FLAG>N</AUTH_FLAG>
<IGNORE_DISABLE>N</IGNORE_DISABLE>
<ECO_INFO>01</ECO_INFO>
<CONFIG_KEY>00</CONFIG_KEY>
<LANGUAGE_CODE>nl-NL</LANGUAGE_CODE></REQUEST>
[ Voor 35% gewijzigd door Puck op 14-06-2017 14:47 ]
Arrived anxious, left bored
Wie heeft hier een LG Oled E6V TV?
En op welke hoogte hebben jullie de TV hangen of staan?
En op welke positie zitten kijken jullie (hoogte met ogen tegenover het midden van het beeld)
Want omdat ik nu ghosting/crosstalk heb met deze TV rechter bovenkant, en in het midden.
terwijl ik er recht voor zit met mijn ogen in het midden van het beeld. met bepaalde 3D dieptes heb ik deze problemen.Mij lijkt het dat met mijn zit positie, ik geen last van ghosting/crosstalk moet hebben, en lijkt me dat het paneel niet goed is.
Dit heb ik gelezen:
En op welke positie zitten kijken jullie (hoogte met ogen tegenover het midden van het beeld)
Want omdat ik nu ghosting/crosstalk heb met deze TV rechter bovenkant, en in het midden.
terwijl ik er recht voor zit met mijn ogen in het midden van het beeld. met bepaalde 3D dieptes heb ik deze problemen.Mij lijkt het dat met mijn zit positie, ik geen last van ghosting/crosstalk moet hebben, en lijkt me dat het paneel niet goed is.
Dit heb ik gelezen:
https://www.avforums.com/...71/page-125#post-245077233D
Some owners are reporting issues with 3D video including ghosting and crosstalk
Positioning seems to be a big factor for some and tilting the set down helps if the set is higher up
Users are reporting that Deep Color needs to be turned OFF on the TV when using an Oppo BDP-83 or BDP-93 and viewing 3D Blurays.
[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 14-06-2017 22:33 ]
Snake_Eye schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:18:
Wie heeft hier een LG Oled E6V TV?
terwijl ik er recht voor zit met mijn ogen in het midden van het beeld. met bepaalde 3D dieptes heb ik deze problemen.Mij lijkt het dat met mijn zit positie, ik geen last van ghosting/crosstal;k moet hebben, en lijkt me dat het paneel niet goed is.
Dit heb ik gelezen:
[...]
Of je nou links/rechts/onder of boven zit, het beeld moet gewoon goed zijn en anders retour!
https://www.avforums.com/...71/page-125#post-24507723
Vanaf de bovenkant (waar de crosstalk is) verdwijnt als ik ga staan en er meer van bovenop naar beneden kijk.
Ja ik heb ook iets vreemds ontdekt, met 3d bril op heb ik met gewoon 2d beeld en 3d beeld in lichte gedeeltes aan de rechterkant vreemde lange horizontale vlekken.Onder elkaar. Hoe meer dat ik buk, zie ik meer vlekken onder elkaar vanaf de rechterkant naar het midden toe.
Monteur komt weer zaterdag, en neemt een nieuw paneel mee.
Ja ik heb ook iets vreemds ontdekt, met 3d bril op heb ik met gewoon 2d beeld en 3d beeld in lichte gedeeltes aan de rechterkant vreemde lange horizontale vlekken.Onder elkaar. Hoe meer dat ik buk, zie ik meer vlekken onder elkaar vanaf de rechterkant naar het midden toe.
[ Voor 29% gewijzigd door Snake_Eye op 14-06-2017 22:44 ]
Heb foto's moeten maken voor LG zonder 3d bril, dan door rechter glas en linker glas.
Met bepaalde 3D diepte treed het probleem op.
Dit is dan wat ik zie met 3D bril op. (Gods of Egypte)
zie obelisk
The Ant-man zie lamp

Ziet iemand dit effect ook bij deze films?
Met bepaalde 3D diepte treed het probleem op.
Dit is dan wat ik zie met 3D bril op. (Gods of Egypte)

The Ant-man zie lamp

Ziet iemand dit effect ook bij deze films?
[ Voor 36% gewijzigd door Snake_Eye op 14-06-2017 23:18 ]
Probeer eens het 3D Crosstalk mp4'tje uit een Test Pack geplaatst door gebruiker ViNOK16Bit.Snake_Eye schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:37:
Vanaf de bovenkant (waar de crosstalk is) verdwijnt als ik ga staan en er meer van bovenop naar beneden kijk.
https://drive.google.com/...ZgLmiRDI2dTE4TGlxT2s/view
Hiermee kun je goed zien of je recht voor je TV zit bij 3D. De Clipping-testjes in het Rar-bestand werken niet bij mij met de LG mediaplayer.
Welke tweaks heb je nog moeten doen dan? Lijkt me wel wat zo'n Vero.RichieB schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
[...]
HD gaat nog wel, maar als je UHD wilt streamen met pieken boven de 100 Mbps zal je Wifi moeten gaan gebruiken. En dan is de B6 serie geen beste ontvanger. Ik haal 200+ Mbps via 5 GHz op de locatie van de TV maar kom met de 65B6 net boven de 100 Mbps uit. Omdat ik het ook irritant vond dat je alleen DLNA hebt en geen rechtstreekse share benadering heb ik een Vero 4k gekocht. Perfect ding waar je (na wat tweaken) ook UHD probleemloos mee kan streamen.
Voor de Tweakers die hun OLED in direct zonlicht hebben staan:
Bron
Bijzonder...
Here is a follow up from couple weeks ago when a dark patch appeared on my B6. Something similar happened to chunter1001´s C7 and he found out that direct sunlight to the screen was causing the issue. I can concur that direct sunlight indeed is causing the dark patches to the screen. They can be cured by a manual compensation cycle though. I´m not willing to replicate it again so I´m not sure what are the exact circumstances (infrared, visible light, display on/off) for this phenomena. But it seems that LG OLED display should be kept away from direct sunlight. Could the infamous vertical bands even originate from an uneven heat distibution of the display when it is on?
Bron
Bijzonder...
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 15-06-2017 09:46 ]
Als ik iets anders zou nemen, los van m’n htpc met de 1050ti... 😂, zou ik niets met WiFi nemen. En de Vero4K heeft ook weer FastEthernet als ik het goed zie. No way!!Marcel19710401 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:24:
[...]
Welke tweaks heb je nog moeten doen dan? Lijkt me wel wat zo'n Vero.
Is de nVidia Shield dan de beste optie??
Voor Netflix 4k wel. Dat kan je LG ook al. Anders kan je ook een Minix Neo U9-H kopen, of een Wetek Hub. Nadeel van de Shield is dat hij op Android tv draait en niet alle uitzending gemist apps erop werken
[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 15-06-2017 12:23 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zou alleen Kodi/Plex zijn voor vrouw en kids. De rest gebruiken we niet. Ik zoek een foolproof en simpele bediening waarbij de LG niet voldoet omdat het netwerk instabiel of te traag is. De pc is dan eigenlijk geen optie. Ze pakken ook eerder een tablet dan een laptop.Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:20:
Voor Netflix 4k wel. Dat kan je LG ook al. Anders kan je ook een Minix Neo U9-H kopen, of een Wetek Hub. Nadeel van de Shield is dat hij op Android tv draait en niet alle uitzending gemist apps erop werken
Luxe probleem al met al...
Een andere gebruiker heeft eerder ook gemeld, dat hij vlekken had op het scherm ook door zonlicht. Maar best apart fenomeen.Puck schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:43:
Voor de Tweakers die hun OLED in direct zonlicht hebben staan:
[...]
[afbeelding]
Bron
Bijzonder...
Bedankt, ikj zie dat er duidelijk wat mis is.BMTN schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:19:
[...]
Probeer eens het 3D Crosstalk mp4'tje uit een Test Pack geplaatst door gebruiker ViNOK16Bit.
https://drive.google.com/...ZgLmiRDI2dTE4TGlxT2s/view
Hiermee kun je goed zien of je recht voor je TV zit bij 3D. De Clipping-testjes in het Rar-bestand werken niet bij mij met de LG mediaplayer.
kijk maar
linker oog

rechter oog

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 15-06-2017 12:45 ]
De foto is onscherpSnake_Eye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Bedankt, ikj zie dat er duidelijk wat mis is.
kijk maar
linker oog
[afbeelding]
rechter oog
[afbeelding]
omdat ik door mijn 3d glas een foto moest maken, kan je het moeilijk scherp krijgen.
Maar waar het om gaat is dat het rechteroog beeld doorlaat, wat voor de linker oog is bestemd.
Je ziet dat in het midden bovenaan het ergste is, wat naar de rechtse hoek doorloopt.
Net wat ik vertelde.
Maar waar het om gaat is dat het rechteroog beeld doorlaat, wat voor de linker oog is bestemd.
Je ziet dat in het midden bovenaan het ergste is, wat naar de rechtse hoek doorloopt.
Net wat ik vertelde.
Duidelijk cross talk. Ik zou ermee terug gaan naar de winkel.Snake_Eye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:09:
omdat ik door mijn 3d glas een foto moest maken, kan je het moeilijk scherp krijgen.
Net wat ik vertelde.
De Shield is op dit moment de beste Android mediaspeler. Als je die niet wil, vanwege de prijs bijvoorbeeld, zou ik voor een Minix Neo U9-H gaan. Flink goedkoper en Minix is officieel partner van Kodi. Wetek overigens ook, volgens mij.THX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:38:
[...]
Zou alleen Kodi/Plex zijn voor vrouw en kids. De rest gebruiken we niet. Ik zoek een foolproof en simpele bediening waarbij de LG niet voldoet omdat het netwerk instabiel of te traag is. De pc is dan eigenlijk geen optie. Ze pakken ook eerder een tablet dan een laptop.
Luxe probleem al met al...
https://www.minixwebshop....MrNktngv9QCFUUW0woddTgEVAJorgen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:32:
[...]
De Shield is op dit moment de beste Android mediaspeler. Als je die niet wil, vanwege de prijs bijvoorbeeld, zou ik voor een Minix Neo U9-H gaan. Flink goedkoper en Minix is officieel partner van Kodi. Wetek overigens ook, volgens mij.
Zou je op bijvoorbeeld die ook gewoon Kodi kunnen gebruiken om 4K HDR met Dolby Atmos te streamen zonder problemen? Dan is het best interessant namelijk!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
10 bit, 4k, HDR10 en Atmos: ja
Netflix alleen in 720p en 5.1
Netflix alleen in 720p en 5.1
Uit deze test blijkt toch duidelijk dat de positie van je ogen en kijkafstand heel bepalend is voor 3D. Met name je verticale positie, ik krijg ook wel crosstalk als ik te hoog zit of ik kijk niet recht naar voren.Snake_Eye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Bedankt, ikj zie dat er duidelijk wat mis is.
kijk maar
linker oog
[afbeelding]
rechter oog
[afbeelding]
Maar je moet een positie kunnen vinden dat het wel ok is, zoniet dan zit het polarisatiefilter er niet helemaal correct opgeplakt. Dit hoort ook wel een beetje bij de techniek van polarisatie. Bij actieve shutterglasses maakt het niet zoveel uit. Maar die techniek heeft weer andere nadelen.
@BMTN Bij mijn tests met 3D op de E6 werkte het vrijwel perfect. Je moest echt op staan wilde je crosstalk krijgen, en zoals ik hier op de foto's zie zit je er toch vrij recht voor.
Crosstalk hoort er bij maar als je geen "normale" positie vind waar je het niet ziet dan is er wat mis.
Ik neem aan dat de afstand op deze foto's ook meer dan een meter betreft dus ik zou zeggen dat het een garantie issue is.
Als ze om foto's gevraagt hebben zou ik deze gewoon opsturen. Dat ze niet scherp zijn doet er niet echt toe, je ziet duidelijk crosstalk.
Crosstalk hoort er bij maar als je geen "normale" positie vind waar je het niet ziet dan is er wat mis.
Ik neem aan dat de afstand op deze foto's ook meer dan een meter betreft dus ik zou zeggen dat het een garantie issue is.
Als ze om foto's gevraagt hebben zou ik deze gewoon opsturen. Dat ze niet scherp zijn doet er niet echt toe, je ziet duidelijk crosstalk.
Andere test voor crosstalk met de mp4.
Duidelijk dat het rechter glas het wit laat zien wat voor de linker oog is bestemd.
Ook zie ik met linker glas de vlek duidelijk waarover ik al eerder zag. (met 2d en 3d met 3d bril op.)
rechter glas

linker glas
Duidelijk dat het rechter glas het wit laat zien wat voor de linker oog is bestemd.
Ook zie ik met linker glas de vlek duidelijk waarover ik al eerder zag. (met 2d en 3d met 3d bril op.)
rechter glas

linker glas

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 15-06-2017 17:17 ]
Ik heb de foto's naar LG gestuurd. Zaterdag komt er een monteur. dan zal ik deze test ook laten zien.LOTG schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:50:
@BMTN Bij mijn tests met 3D op de E6 werkte het vrijwel perfect. Je moest echt op staan wilde je crosstalk krijgen, en zoals ik hier op de foto's zie zit je er toch vrij recht voor.
Doen ze moeilijk dan neem ik contact op met LG, dat ze het hoe dan ook moeten oplossen.
Ik zit precies in het midden, mijn ogen staan gelijk met het midden van het scherm.
Met mijn vorige LG OLED E6V scherm (wat kapot was gegaan) had ik dit probleem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 15-06-2017 18:13 ]
Moet gewoon goed zijn, dus zat al zijdelings te kijken naar de Shield, maar hopelijk lossen de LG firmware updates uiteindelijk e.e.a. op.Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:32:
[...]
De Shield is op dit moment de beste Android mediaspeler. Als je die niet wil, vanwege de prijs bijvoorbeeld, zou ik voor een Minix Neo U9-H gaan. Flink goedkoper en Minix is officieel partner van Kodi. Wetek overigens ook, volgens mij.
Xplay is op zich bedienbaar en samen met de Harmony AB komen vrouw en kids een heel eind. Tenzij de WiFi inkakt...
Als een complete power-off dit (voorlopig) oplost kun je misschien een goedkope timer plug kopen die elke nacht 15 minuten je tv uitschakeltTHX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:39:
[...]
Moet gewoon goed zijn, dus zat al zijdelings te kijken naar de Shield, maar hopelijk lossen de LG firmware updates uiteindelijk e.e.a. op.
Xplay is op zich bedienbaar en samen met de Harmony AB komen vrouw en kids een heel eind. Tenzij de WiFi inkakt...
Weet wel dat veel Nederlandse tv apps niet op de Shield werken, omdat er geen ondersteuning voor Android tv is. Uiteindelijk is de beste mediaspeler, het apparaat dat het beste op jouw wensen en op de mogelijkheden van de tv aansluit.
Heb net netflix gekeken nu ook nog een flikkerende pixel, met dolby vision. Niet alleen bij 1 serie maar verschillende series.
Ook heb ik vignitting, en banding ontdekt. Het kan niet op, ze hebben een slechte paneel gegeven zeg.
Ook heb ik vignitting, en banding ontdekt. Het kan niet op, ze hebben een slechte paneel gegeven zeg.
[ Voor 39% gewijzigd door Snake_Eye op 16-06-2017 00:10 ]
Gelijk wat aan doen dus. Bij een premium tv hoort ook premium kwaliteit + service.
De belangrijkste tweaks zijn: nfs mount via fstab (kernel) ipv met een 'nfs://' URL in OSMC/Kodi (libnfs) en de Kodi RAM buffer vergroten naar 500 MB. Daarna werkt 4k streamen zonder enige problemen bij mij. Iets wat ik met XPlay en de LG media player niet voor elkaar kreeg. Zelfs de LG 4K UHD demo's kan ik zo streamen, alleen doet Dolby Vision het dan niet (wordt niet ondersteund door de Vero 4k). De HDR10 demo bestanden werken wel prima.Marcel19710401 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:24:
[...]
Welke tweaks heb je nog moeten doen dan? Lijkt me wel wat zo'n Vero.
Het heerlijke aan de Vero 4k vind ik dat het gewoon op Debian linux draait. Dus gewoon met ssh te benaderen, met vi/nano de config bestanden editen, etc.
De Vero 1 had een 1 Gbps ethernet interface, maar dit gaf bij veel mensen problemen met flow control waardoor de effectieve throughput heel laag lag. Hun oplossing is een 100 Mbps interface en een flinke RAM buffer. Hierdoor kan je pieken boven 100 Mbps makkelijk opvangen. Alleen als je bestanden een gemiddelde bitrate hebben van meer dan 100 Mbps zal je Wifi moeten gebruiken. Ik haal zelf 200+ Mbps via 5 GHz, geen enkel probleem dus.THX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:28:
[...]
Als ik iets anders zou nemen, los van m’n htpc met de 1050ti... 😂, zou ik niets met WiFi nemen. En de Vero4K heeft ook weer FastEthernet als ik het goed zie. No way!!
[...]
[ Voor 47% gewijzigd door RichieB op 16-06-2017 09:46 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik wil de LG OLED55B6V aan gaan schaffen (ter vervanging van mij Panasonic P55ST60). Nog tips waarbij ik op moet letten bij de aanschaf?
Ik weet dat het model van vorig jaar is maar qua prijs is deze momenteel het meest aantrekkelijk. Curved wil ik bewust niet en 3d geef ik ook niets om.
Belangrijk zijn beeldkwaliteit en lag (voor gamen). Volgens mij heb ik hier een prima TV aan toch?
Ik weet dat het model van vorig jaar is maar qua prijs is deze momenteel het meest aantrekkelijk. Curved wil ik bewust niet en 3d geef ik ook niets om.
Belangrijk zijn beeldkwaliteit en lag (voor gamen). Volgens mij heb ik hier een prima TV aan toch?
Belangrijke tip vind ik de prijs. Check het OLED prijstopic. Ik zag vandaag een 55B6 voorbij komen voor 1450 euro. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51594899El_V schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:26:
Ik wil de LG OLED55B6V aan gaan schaffen (ter vervanging van mij Panasonic P55ST60). Nog tips waarbij ik op moet letten bij de aanschaf?
Weet jij of je Chromecast ook zichtbaar is als die Neo of Shield uit staan? Ik wil eigenlijk dat de TV via CEC inschakeld zodra de Neo of Shield een cast signaal krijgen.Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:32:
[...]
Is het mogelijk de Neo of Shield volledig via CEC te bedienen met de LG afstandsbediening of moet ik mijn gezin inclusief oppas eerst opleiden in het gebruik?
Zijn er ervaringen met een 55B6V in combinatie met Google Chromecast? Ik heb gelezen dat de WiFi van de LG niet best is dus lijkt een Chromecast (Ultra) me een goede toevoeging voor Netflix en Youtube.
Ik heb begrepen de stroom van een OLED scherm afhalen bijzonder slecht is omdat ze tijdens de standby allerlei maintenance taken verrichten. Weet iemand hoe dit zit?Puck schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:27:
[...]
Als een complete power-off dit (voorlopig) oplost kun je misschien een goedkope timer plug kopen die elke nacht 15 minuten je tv uitschakelt
Ik kijk Netflix en Youtube beide in 4k vanuit de tv zelf.Flieger schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:58:
Zijn er ervaringen met een 55B6V in combinatie met Google Chromecast? Ik heb gelezen dat de WiFi van de LG niet best is dus lijkt een Chromecast (Ultra) me een goede toevoeging voor Netflix en Youtube.
Zowel met Wifi als met UTP prima te doen
Eerst maar eens proberen als ik 'm geleverd krijg dus.
Kan je via de YouTube app op een iPhone bijv. ook een YouTube filmpje naar de tv sturen?
Dat is de hele bedoeling van het Cast protocol in Youtube.Flieger schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:05:
Eerst maar eens proberen als ik 'm geleverd krijg dus.Kan je via de YouTube app op een iPhone bijv. ook een YouTube filmpje naar de tv sturen?
Je opent een filmpje op je iphone in de youtube app en er komt een icoontje bij.
Daar klik je op en dan zegt hij iets van verbinden met LG WebOS TV en voila je filmpje speelt af op de tv.
Iedereen in jouw Wifi netwerk kan dit doen die youtube open heeft.
Zo zitten wij met vrienden vaak en iedereen voegt wat toe aan de playlist en dat is dan ons achtergrond muziekje
Top! Ik heb de ervaring met de eerste Chromecast maar wist niet dat de televisie dit zelf al ondersteunde. Mooi zo! Nu zorgen voor goede WiFi verbinding bij mijn televisie.ApC_IcE schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:09:
Dat is de hele bedoeling van het Cast protocol in Youtube.
Je opent een filmpje op je iphone in de youtube app en er komt een icoontje bij.
Daar klik je op en dan zegt hij iets van verbinden met LG WebOS TV en voila je filmpje speelt af op de tv.
Iedereen in jouw Wifi netwerk kan dit doen die youtube open heeft.
Zo zitten wij met vrienden vaak en iedereen voegt wat toe aan de playlist en dat is dan ons achtergrond muziekje
Ik heb mijn kd65x8505c Sony uit 2015 omgeruild voor een OLED65B6 en ik moet zeggen dat de upscaling en bewegingstechnologie van die Sony echt veel beter is dan die van LG. Dit merk je zeker bij het kijken van kabeltv. Tuurlijk OLED heeft een prachtig contrast maar LG heeft slechte upscaling en beeld verwerkingstechnologie. Als je alles uitzet dan maakt het misschien niet uit maar daarvoor hebben we geen 100hz , 4k tv gekocht natuurlijk! Beeld moet gewoon natuurlijk , vloeiend en scherp zijn en sony laat zien dat het kan zonder bijwerkingen.RBN026 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:14:
[...]
Kabel tv ziet er ook op een OLED beter uit dan op een LCD.
Ik hoop dat LG hier wat aan doet want ik ben niet de enige die hier klachten over heeft.
TV aanzetten via CEC heb ik nog niet getest, maar zou lijkt mij gewoon moeten werken. Verder werkt CEC an zich goed tussen een SHIELD en de LG TV. Alleen kunnen apps op de SHIELD niet echt (zelf) gebruik maken van CEC. Dit omdat CEC door Android TV wordt opgepakt en omgezet naar gewone toetsen. De play/pauze toets van de TV bv wordt dus binnen apps afgehandeld als een algemene play/pause knop op een normaal toetsenbord. Alleen werkt hierdoor misschien niet alles in alle apps. Zo werkt in Kodi nog niet het zoeken/scrollen op basis van het "toetsenbord" van de TV AB. Ik heb daar nog niet echt naar gekeken en dacht eerst dat het een beperking van de TV zou zijn, maar nu ik dit zo type bedenk ik me dat dit natuurlijk ook door Android TV kan komen.Agima! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:40:
[...]
Weet jij of je Chromecast ook zichtbaar is als die Neo of Shield uit staan? Ik wil eigenlijk dat de TV via CEC inschakeld zodra de Neo of Shield een cast signaal krijgen.
Is het mogelijk de Neo of Shield volledig via CEC te bedienen met de LG afstandsbediening of moet ik mijn gezin inclusief oppas eerst opleiden in het gebruik?
Maar in ieder geval werkt 99% wel, en buiten bovenstaande m.b.t. het gebruik van het toetsenbord heb ik nog geen problemen gehad. Navigatie knoppen, play/pause etc werken gewoon en dat zijn voor mij de meest gebruikte.
Echter zijn er natuurlijk ook wat fancy dingen die niet kunnen. De cursor van WebOS werkt logischerwijs niet als je de SHIELD gebruikt. En omgedraaid werkt voice control/search van Android TV niet via de LG remote.
Ik heb ook geen OLED scherm gekocht om kabel tv te kijken. Dan had ik wel bij mijn KDL55W828B kunnen blijven. Je hebt gelijk hoor dat de trumotion niet altijd even best is maar ik heb deze ook uit staan. Het contrast en HDR is voor mij het belangrijkst.Agima! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:35:
[...]
Ik heb mijn kd65x8505c Sony uit 2015 omgeruild voor een OLED65B6 en ik moet zeggen dat de upscaling en bewegingstechnologie van die Sony echt veel beter is dan die van LG. Dit merk je zeker bij het kijken van kabeltv. Tuurlijk OLED heeft een prachtig contrast maar LG heeft slechte upscaling en beeld verwerkingstechnologie. Als je alles uitzet dan maakt het misschien niet uit maar daarvoor hebben we geen 100hz , 4k tv gekocht natuurlijk! Beeld moet gewoon natuurlijk , vloeiend en scherp zijn en sony laat zien dat het kan zonder bijwerkingen.
Ik hoop dat LG hier wat aan doet want ik ben niet de enige die hier klachten over heeft.
Stay hungry, stay foolish!
Pfoe, ik zit thuis te werken, moest ik even plassen.
Loop door de kamer, zit mijn vrouw The Flash te kijken via netflix. Jeetje zeg, ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Ziet er wel echt super gelikt uit (65C7)
Je zou die onzin bijna gaan kijken omdat het er zo mooi uitziet
Edit: Zie dat het zelfs 'maar' gewoon HD is
Ergo: Nog steeds blij met mijn keuze. Geen moment spijt van gehad.
Voor degene die het willen weten: Canal Digitaal werkt goed met CAM701 module. Je moet wel je land op NL zetten! (ik woon in België dus het was even stoeien)
Loop door de kamer, zit mijn vrouw The Flash te kijken via netflix. Jeetje zeg, ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Ziet er wel echt super gelikt uit (65C7)

Voor degene die het willen weten: Canal Digitaal werkt goed met CAM701 module. Je moet wel je land op NL zetten! (ik woon in België dus het was even stoeien)
[ Voor 33% gewijzigd door sNielz123 op 16-06-2017 14:35 ]
Veel mensen hoor ik hier klagen over de slechte upscaling, met name bij het kijken naar digitale tv. Zelf heb ik de C7 en ben ook wisselend tevreden over de kwaliteit van digitale tv. Nou wilde ik laatst via de Videoland app brought church, ook dit was weer niet om aan te zien. Nu keek ik voorheen Videoland via mijn Apple tv, welke via mijn Marantz nr1605 naar de tv gaat. Deze versterker ondersteund 4K upscaling, na deze te hebben ingeschakelt en Videoland weer te kijken via mijn Apple tv ziet alles er veel beter uit. Misschien een tip voor andere, dit moet natuurlijk ook gewoon werken wanneer ik mijn mediabox van Ziggo aansluit op mijn versterker.
haha ik weet niet wat ik verrassender vindt, jouw verbazing over het beeld of het feit dat jouw vriendin The Flashh kijkt.sNielz123 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:08:
Pfoe, ik zit thuis te werken, moest ik even plassen.
Ergo: Nog steeds blij met mijn keuze. Geen moment spijt van gehad.
Stay hungry, stay foolish!
Verwijderd
Slecht upscaling en beeld? Ik heb nergens last van en ben een zeikerd puur sang als het gaat om beeld en geluid (niet via tv, maar surround extern). Ik kan het niet thuis brengen waar je last van hebt. Ik ben helemaal content met mijn B6 afgezien van een productiefoutje (witte lijntje door beeld) wat volgende week met een nieuw panel wordt opgelost.Agima! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:35:
[...]
Ik heb mijn kd65x8505c Sony uit 2015 omgeruild voor een OLED65B6 en ik moet zeggen dat de upscaling en bewegingstechnologie van die Sony echt veel beter is dan die van LG. Dit merk je zeker bij het kijken van kabeltv. Tuurlijk OLED heeft een prachtig contrast maar LG heeft slechte upscaling en beeld verwerkingstechnologie. Als je alles uitzet dan maakt het misschien niet uit maar daarvoor hebben we geen 100hz , 4k tv gekocht natuurlijk! Beeld moet gewoon natuurlijk , vloeiend en scherp zijn en sony laat zien dat het kan zonder bijwerkingen.
Helemaal happy met mijn B6!

NB: kijk je via KPN, want dat vind ik standaard een drama op welke tv dan ook?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2017 15:14 ]
Je type Marantz scaled op in max. 4k/30Hz, is dat prettig kijken of valt dit helemaal niet op?rorie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:59:
Veel mensen hoor ik hier klagen over de slechte upscaling, met name bij het kijken naar digitale tv. Zelf heb ik de C7 en ben ook wisselend tevreden over de kwaliteit van digitale tv. Nou wilde ik laatst via de Videoland app brought church, ook dit was weer niet om aan te zien. Nu keek ik voorheen Videoland via mijn Apple tv, welke via mijn Marantz nr1605 naar de tv gaat. Deze versterker ondersteund 4K upscaling, na deze te hebben ingeschakelt en Videoland weer te kijken via mijn Apple tv ziet alles er veel beter uit. Misschien een tip voor andere, dit moet natuurlijk ook gewoon werken wanneer ik mijn mediabox van Ziggo aansluit op mijn versterker.
Testing, one, two ...
Dat zijn ook exact mijn minpunten, heb ze hier eerder al gepost. Motion handeling is vooral benedenmaats, dat gaat echt nog even wennen worden. Ik zet dus wel alle verbeteraars uit, waaronder ook alle vormen van motion handeling, en dan maakt het alsnog uit.Agima! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:35:
[...]
Kabel TV heb ik ook mixed feelings over. Uitzendingen die met professionele camera's in studio's zijn gemaakt zien er prachtig uit, denk dan aan studiosport, het nieuws en talkshows en dergelijken. TV shows van iets mindere kwaliteit worden wat blurry, vooral gezichten zijn onscherp en gewoon niet hoe het hoort te zijn. Ik kom van een Panasonic 55CX700 af (4K 100 hz VA paneel) en die was een stuk beter in motion handeling, maar vooral digitale (HD) TV zag er toch wel een stuk scherper uit.
Ik ben wel een beetje getemperd qua minpunten hoor. De mindere motion handeling begint al wat te wennen en 75% van de digitale (HD) tv zenders zien er gewoon erg goed uit. De kleuren, het zwart, het contrast, het is allemaal echt stukken beter dan wat ik voorheen had. Ik kan de 55B6 dan ook prima aanbevelen, maar ga hem wel even uitgebreid bekijken ergens met 3 verschillende soorten content: film materiaal (24fps), een snelle sport en gewone digitale TV zenders.
Het verschilt gewoon enorm veel per persoon. De een is erg gevoelig voor de manier van motion handeling, de ander heeft er veel minder last van.
Volgens mij zag ik gewoon 60 Hz staan in het HDMI settings menu bij het inschakelen van upscaling. Zal vanavond nog eens kijken.
hardware-lover schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:24:
[...]
Je type Marantz scaled op in max. 4k/30Hz, is dat prettig kijken of valt dit helemaal niet op?
Om de 4 uur doet je tv een compensation cycle, om onregelmatigheden in het beeld weg te werken (wat de tv precies doet weet niemand). Die duurt 7 minuten. Daarna kun je gerust de stroom eraf halenAgima! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:02:
[...]
Ik heb begrepen de stroom van een OLED scherm afhalen bijzonder slecht is omdat ze tijdens de standby allerlei maintenance taken verrichten. Weet iemand hoe dit zit?
Nej, das supergirlsNielz123 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:11:
The Flash is voor vrouwen toch?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ahum WonderWoman
Enfin: kan je een uhd 3d bluray rip op een usb stick zetten en die afspelen? Wil weleens mijn 3D brillen bij de E6 testen trouwens. Benut nu enkel Netflix voor series en films en heb geeneens een fatsoenlijke blurayspeler noch collectie aan hardcopy bluray films slingeren. Geen idee hoe duur een beetje bluray speler is, anders toch die XBOX overwegen zoals velen de PS3 benutten als blurayspeler in 2006!
Je receiver ondersteund het niet, dus dan zou je receiver ook niet actief upscalen als dat in beeld komt te staan.rorie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:33:
Volgens mij zag ik gewoon 60 Hz staan in het HDMI settings menu bij het inschakelen van upscaling. Zal vanavond nog eens kijken.
[...]
Testing, one, two ...
Uhd 3d bluray rip bestaat nog niet, alleen 3-d bluray en werkt prima via usb op de E6..Joosie200 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:13:
[...]
Ahum WonderWomanNu te zien in de bioscoop in IMAX en 3D Dolby Vision atmos
Enfin: kan je een uhd 3d bluray rip op een usb stick zetten en die afspelen? Wil weleens mijn 3D brillen bij de E6 testen trouwens. Benut nu enkel Netflix voor series en films en heb geeneens een fatsoenlijke blurayspeler noch collectie aan hardcopy bluray films slingeren. Geen idee hoe duur een beetje bluray speler is, anders toch die XBOX overwegen zoals velen de PS3 benutten als blurayspeler in 2006!
Ik heb al 2 jaar mijn Marantz SR6009, en ik kom er nu pas achter dat die ook kan upscalenrorie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:33:
[...]

En die van jou kan het wel t/m 4k/60HzRRCreations schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:19:
[...]
Ik heb al 2 jaar mijn Marantz SR6009, en ik kom er nu pas achter dat die ook kan upscalen![]()
!
Er zijn wel wat (LG) testbestanden te vinden van 3D in 4k, en deze worden op mijn 950V, bij handmatig de 3D knop indrukken, ook prima in 3D weergegeven. Het bewuste bestandje wat ik heb geprobeerd heeft als extensie *.webm, maar de *.mp4, *.mkv en *.mt2s 3D testbestandjes doen het ook vanaf een externe opslag op de USB3 poort. Wel moet ik steeds de juiste 3D optie kiezen, het overschakelen naar de juiste 3D instelling gaat niet vanzelf via de externe opslag.scarmdjee schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:03:
[...]
Uhd 3d bluray rip bestaat nog niet, alleen 3-d bluray en werkt prima via usb op de E6..
[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2017 17:30 ]
Testing, one, two ...
Ik heb geen Chromecast, dus daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik bereik de dingen die jij wil, dmv een Logitech Harmony universele afstandsbediening (ik heb zelf nog een iets oudere Minix Neo X8-h plus). Daarnaast gebruik ik een Minix afstandsbediening met ingebouwde flymouse.Agima! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:40:
[...]
Weet jij of je Chromecast ook zichtbaar is als die Neo of Shield uit staan? Ik wil eigenlijk dat de TV via CEC inschakeld zodra de Neo of Shield een cast signaal krijgen.
Misschien beter om deze discussie elders voort te zetten. Eventueel in een nieuw topic gericht op 4k HDR mediaspelers.
Ik ben in het bezit van een LG 55eg960v. Hou al een tijdje dit forum in de gaten. Is er iemand die mij kan vertellen of een overstap naar de 2017 serie zonde van het geld is of zit er wel degelijk een hoop verschil tussen de 2015 en 2017 serie vwb kwaliteit? Wellicht iemand die ook deze afweging maakt.
Persoonlijk vind ik het zonde van je geld om in zo'n korte tijd van premium tv te switchen.
@MauT86
Wat ik begrepen heb is de stap van 2015 naar 2016 het grootst, van 2016 naar 2017 een stuk kleiner.
Ik ben ingestapt met het 55 '17 model dus kan je vraag niet geheel beantwoorden, maar op internet moet je genoeg vergelijkingen kunnen vinden van 15vs17.
Wat ik begrepen heb is de stap van 2015 naar 2016 het grootst, van 2016 naar 2017 een stuk kleiner.
Ik ben ingestapt met het 55 '17 model dus kan je vraag niet geheel beantwoorden, maar op internet moet je genoeg vergelijkingen kunnen vinden van 15vs17.
Lichtpuntje...
Nav de mediaspeler discussie; wie van de 7-serie bezitters heeft überhaupt nog de behoefte aan een mediaspeler gehad voor Netflix, Kodi, YouTube, NPO, Kijk of RTL XL?
@Jorgen
Ik
gebruik er een himedia q5 voor.
Maar ik heb dan ook veel downloads(kodi) enzo, geen abbo op netflix oid.
Tevens heb ik een atmos systeem die via een versterker loopt en dat maakt de TV gebruiken voor dat soort zaken onhandig(voor mij)
Snel iets via YouTube afspelen is via de tv wel snel en makkelijk natuurlijk, maar via een kodi plugin heb ik ook daarop 4k en alles.
Ik
Maar ik heb dan ook veel downloads(kodi) enzo, geen abbo op netflix oid.
Tevens heb ik een atmos systeem die via een versterker loopt en dat maakt de TV gebruiken voor dat soort zaken onhandig(voor mij)
Snel iets via YouTube afspelen is via de tv wel snel en makkelijk natuurlijk, maar via een kodi plugin heb ik ook daarop 4k en alles.
[ Voor 21% gewijzigd door LuisjeNL op 17-06-2017 09:35 ]
Lichtpuntje...
Ik was eigenlijk van plan direct een Shield aan te gaan schaffen (want nooit vertrouwen gehad in "smart" tv's), maar toch eerst even het smart gedeelte van de B6 getest toen ik deze kreeg (September 2016). Er staat nog steeds geen ShieldJorgen schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:58:
Nav de mediaspeler discussie; wie van de 7-serie bezitters heeft überhaupt nog de behoefte aan een mediaspeler gehad voor Netflix, Kodi, YouTube, NPO, Kijk of RTL XL?
Enige gemist is HD audio, maar ik betwijfel of dat op mijn mid-range audio-set echt verschil maakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 17-06-2017 09:50 ]
Youtube en Netflix werken gewoon goed bij mij (65C7). Ik heb geen externe apparaten meer. De settopbox van Canal Digitaal is weg en mijn ps3 waar ik netflix mee keek is er ook uit.
Alleen nog een receiver voor het geluid, verder niks.
Alleen nog een receiver voor het geluid, verder niks.
Wacht gewoon op 2018 serie,dan heb je hdmi 2.1 in nieuwe tv'sMauT86 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:04:
Ik ben in het bezit van een LG 55eg960v. Hou al een tijdje dit forum in de gaten. Is er iemand die mij kan vertellen of een overstap naar de 2017 serie zonde van het geld is of zit er wel degelijk een hoop verschil tussen de 2015 en 2017 serie vwb kwaliteit? Wellicht iemand die ook deze afweging maakt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In 2019 is er weer wat nieuws..Amaze86 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:44:
[...]
Wacht gewoon op 2018 serie,dan heb je hdmi 2.1 in nieuwe tv's
Monteur geweest voor de problematische TV. Hij heeft gekeken en foto's gemaakt van de crosstalking test die ik van tweakers had doorgekregen. En hij schrok ervan. Ook foto's gemaakt van de pixel dat raar op en neer knippert. Van bepaalde kleur achtergronden foto's gemaakt, en met rood zag je horizontale lijnen. Met wit zag je links en rechts zag men kleur verschillen. Ook had hij foto's gemaakt in het servicemenu van de key value's. Ik vroeg maar paneel zouden ze bestellen, is dat nog niet binnen? maar de menteur zei: was besteld maar was niet meer op voorraad, en zei begin volgende week hoor je er nog wat van.
[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 17-06-2017 19:51 ]
Eindelijk mijn B6 een mooi plekje gegeven, nieuwe TV en een oud lelijk TV kastje gaat natuurlijk niet samen dus maar besloten een TV wand te maken.Jordymt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:19:
[...]
Ben zeer benieuwd nu naar het totaalplaatje, misschien als je klaar bent nog een totaalfoto maken?![]()
En omdat dan de receiver er ook niet meer mooi bij kon staan ook maar een pricewatch: Sony HT-RT5 met wireless surround speakers aangeschaft.
Router, RPi met Pi-hole, Wifi LED Controller en wireless access point er achter weggewerkt:

Bovenkant er weer op:

Schemer met LED verlichting aan:

Als het een beetje donker is zie je de hele TV niet meer maar alleen het beeld op de donkere achtergrond, ziet erg mooi uit met het echte zwart van OLED.

Erg tevreden met het resultaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Idanue op 17-06-2017 14:56 ]
Ziet er zeer goed uit!Idanue schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:41:
[...]
Eindelijk mijn B6 een mooi plekje gegeven, nieuwe TV en een oud lelijk TV kastje gaat natuurlijk niet samen dus maar besloten een TV wand te maken.
En omdat dan de receiver er ook niet meer mooi bij kon staan ook maar een pricewatch: Sony HT-RT5 met wireless surround speakers aangeschaft.
Router, RPi met Pi-hole, Wifi LED Controller en wireless access point er achter weggewerkt:
[afbeelding]
Bovenkant er weer op:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het een beetje donker is zie je de hele TV niet meer maar alleen het beeld op de donkere achtergrond, ziet erg mooi uit met het echte zwart van OLED.![]()
Jazeker, beide aluminium U profielen aan de buitenkant houden de bovenste rij laminaat op zijn plek.Jordymt schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:36:
[...]
Ziet er zeer goed uit!Is je apparatuur nog wel bereikbaar dan?
Dat zijn gewoon 3 stukken van 30x60 aan elkaar gelijmd met een latje.
Dus profielen er af trekken en je kan de bovenste rij er zo af pakken.
TV hangt er gewoon tegenaan met een beugel ( 6cm vand de wand af) dus ik kan aan de zijkant nog gewoon bij de HDMI enz.
Achter de soundbar zit een gaatje voor de HDMI en die komt er achter de TV weer uit.
Hoop toch dat ze snel een patch fixen voor de HDR game mode. Ik vind dat toch echt veel te donker en de kleuren springen er niet uit zoals ik met gewone HDR content wel zie. Het beeld is gewoon een stuk minder fel terwijl je dit op HDR vivid niet hebt maar dan heb je weer last van lag+onnatuurlijke kleuren. Je kan het soms zelf aanpassen met de ingame brightness maar aangezien niet elke game dit heeft vind ik dit maar een tussenoplossing. Dynamic contrast vind ik ook geen oplossing aangezien dat de kleuren veel minder mooi maakt.
Come on lg en breng een patch uit..
Come on lg en breng een patch uit..
Vandaag de 65B6 binnen gekregen. Geweldig! Ik heb dan nog geen 4K apparaat, dat wordt pas de Xbox One X in november maar het is echt genieten met gaming. Ik ben ook behoorlijk onder de indruk van het geluid. Het is absoluut te merken dat er kwaliteit in zit want het geluid met mijn EC930 was niet best. Maar ik heb het idee dat het geluid nog beter kan.
Wat is dus een beetje een goede audio setting voor als ik TV sound gebruik voor goede bass en treble? Tweede vraag, firmware update. Tot mijn grote verbazing hoefde ik niet te updaten. De firmware die erop staat is 04.31.10. Is dit de nieuwste of moet ik handmatig met een USB stick de nieuwste erop zetten?
Derde vraag, ik heb dus geen 4K of HDR maar je kunt zo te zien HDR wel forceren/simuleren. Maar dit is niet aan te raden zeker hé?
Laatste vraag, clear panel noise. Dit is iets gloed nieuws voor mij. Dit is om je beeld een beetje goed te houden qua mogelijke retention zeker?
Wat is dus een beetje een goede audio setting voor als ik TV sound gebruik voor goede bass en treble? Tweede vraag, firmware update. Tot mijn grote verbazing hoefde ik niet te updaten. De firmware die erop staat is 04.31.10. Is dit de nieuwste of moet ik handmatig met een USB stick de nieuwste erop zetten?
Derde vraag, ik heb dus geen 4K of HDR maar je kunt zo te zien HDR wel forceren/simuleren. Maar dit is niet aan te raden zeker hé?
Laatste vraag, clear panel noise. Dit is iets gloed nieuws voor mij. Dit is om je beeld een beetje goed te houden qua mogelijke retention zeker?
Ten eerste, gefeliciteerd met je fantastische aankoop! Ik weet hoe het voelt ;-)devilsnight schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:57:
Vandaag de 65B6 binnen gekregen. Geweldig! Ik heb dan nog geen 4K apparaat, dat wordt pas de Xbox One X in november maar het is echt genieten met gaming. Ik ben ook behoorlijk onder de indruk van het geluid. Het is absoluut te merken dat er kwaliteit in zit want het geluid met mijn EC930 was niet best. Maar ik heb het idee dat het geluid nog beter kan.
Het geluid valt mij ook elke keer weer op in positieve zin. Voor een serie'tje kijken met mijn vriendin gaat de AV installatie niet eens meer aan. Ik draai met de standaard settings en surroundsound off. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit naar andere settings gekeken, omdat ik zo tevreden ben.
De Clear Panel Noise raad ik aan maxinaal eens in de 4.000 uur te gebruiken. Dit is een hele agressieve manier van retentie wegspoelen die alleen bedoeld is om de echt hardnekkige retentie weg te halen. De TV draait zelf een compensatie modus in standby.
De HDR effect modus is voor een accuraat plaatje niet aan te raden, maar gebruik het gerust als jij het wel mooi vindt!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Waarom niet,hij heeft al een OLED tv uit 2015.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat is goed om te weten. Dan heb ik voor nu nog een vraagje......wat zijn dingen die ik echt moet bekijken op deze televisie? 4K Blu ray gaat nog niet, maar misschien bepaalde video's op Youtube? En om retentie gevaar tegen te doen zou de screensaver/dimmer van de Xbox One al voldoende moeten zijn toch?Major_ton schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:25:
[...]
Ten eerste, gefeliciteerd met je fantastische aankoop! Ik weet hoe het voelt ;-)
Het geluid valt mij ook elke keer weer op in positieve zin. Voor een serie'tje kijken met mijn vriendin gaat de AV installatie niet eens meer aan. Ik draai met de standaard settings en surroundsound off. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit naar andere settings gekeken, omdat ik zo tevreden ben.
De Clear Panel Noise raad ik aan maxinaal eens in de 4.000 uur te gebruiken. Dit is een hele agressieve manier van retentie wegspoelen die alleen bedoeld is om de echt hardnekkige retentie weg te halen. De TV draait zelf een compensatie modus in standby.
De HDR effect modus is voor een accuraat plaatje niet aan te raden, maar gebruik het gerust als jij het wel mooi vindt!
Batman dark night op blu ray ziet er ook geweldig uit. Verder youtube HDR filmpjes (vooral die van sony is gaaf) en indien je netfix heb Marco Polo.devilsnight schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:36:
[...]
Dat is goed om te weten. Dan heb ik voor nu nog een vraagje......wat zijn dingen die ik echt moet bekijken op deze televisie? 4K Blu ray gaat nog niet, maar misschien bepaalde video's op Youtube? En om retentie gevaar tegen te doen zou de screensaver/dimmer van de Xbox One al voldoende moeten zijn toch?
Oh goed dat je het zegt. The Dark Knight heb ik op blu ray, haha. Doen jullie verder nog wat met die trumotion settings of gewoon allemaal uit?
Oh en voor die Youtube HDR filmpjes, moet ik ergens HDR aanzetten in de settings of is dat juist die HDMI Ultra HD Deep Colour setting? D
Die heb ik aan staan nu, maar wanneer weet je dat HDR werkt? Geeft deze tv niet aan wanneer HDR geactiveerd is?
Oh en voor die Youtube HDR filmpjes, moet ik ergens HDR aanzetten in de settings of is dat juist die HDMI Ultra HD Deep Colour setting? D
Die heb ik aan staan nu, maar wanneer weet je dat HDR werkt? Geeft deze tv niet aan wanneer HDR geactiveerd is?
[ Voor 49% gewijzigd door devilsnight op 17-06-2017 22:07 ]
YouTube HDR werkt niet op de B6. Misschien komt dat nog met een update. Alleen de Xbox One S stuurt YouTube in HDR uit en misschien wat andere UHD BR spelers, maar dat weet ik niet zeker. Zodra de TV een HDR signaal binnenkrijgt, krijg je een duidelijke melding rechts boven in beeld. Hiervoor moet je de TV ook weer apart instellen en dat kan alleen met een actief HDR signaal. Leuk HDR demo materiaal is wel van het web te downloaden overigens. En ook al werkt HDR niet via YouTube, is het filmpje 'The World in HDR' is erg de moeite waard.devilsnight schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:45:
Oh goed dat je het zegt. The Dark Knight heb ik op blu ray, haha. Doen jullie verder nog wat met die trumotion settings of gewoon allemaal uit?
TruMotion moet voor de 60Hz YouTube filmpjes uit staan. Voor de meeste andere content gebruik ik de User mode met settings De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. Dit is echter erg persoonlijk.
Maak je overigens geen zorgen om retentie. Dit hoort bij de techniek. Je moet het wel heel gek maken wil je het tot permanente burn-in schoppen. Ik zet gerust een game op pauze voor een langdurig nr.2 bezoek aan het toilet met een boekje erbij.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Jeetje. Ik was al erg geïnteresseerd in een oled echter op het moment dat ik er 1 ana wilde schaffen deed mij de mogelijkheid voor om het topmodel Samsung tv uit 2015 aan te schaffen. De 65sj9500 met full array led. Deze kostte mij hetzelfde als de 55b6v.
Na 2 dagen viel die me toch tegen en mocht hij weer weg...dag erna de 55b6v in huis. Nee..zelfs die top 2015 tv van 7000 nieuwwaarde toendertijd kan niet tippen aan deze oled.
Heb alle settings uit de startpost overgenomen en verbaasde me regelmatig tijdens een relatief simpele 4k aflevering van Orange is the new black op netflix.
Morgen avond maar eens een film kijken in dolby vision, ben benieuwd.
Alle twijfelaars tussen een 65 inch led of 55 inch oled raad ik de keuze naar de oled aan. Ik zit op 4 meter afstand en ben van mening dat ik dichterbij moet zitten om de 4k te kunnen zien op mijn afstand maar dit beeld is echt prachtig. De set up in de winkel komt niet eens in de buurt.
Na 2 dagen viel die me toch tegen en mocht hij weer weg...dag erna de 55b6v in huis. Nee..zelfs die top 2015 tv van 7000 nieuwwaarde toendertijd kan niet tippen aan deze oled.
Heb alle settings uit de startpost overgenomen en verbaasde me regelmatig tijdens een relatief simpele 4k aflevering van Orange is the new black op netflix.
Alle twijfelaars tussen een 65 inch led of 55 inch oled raad ik de keuze naar de oled aan. Ik zit op 4 meter afstand en ben van mening dat ik dichterbij moet zitten om de 4k te kunnen zien op mijn afstand maar dit beeld is echt prachtig. De set up in de winkel komt niet eens in de buurt.
kijk zo zat ik dus te denken. ik kan een ks8000 65 inch kopen voor 2300 en voor 2450 een 55C7. (beiden Foka) ik zit ook op 4 meter en ben achteraf bang dat ik te klein koop voor deze afstand. momenteel zit op een 42 inch op 4 meter. de C7 zou met een uittrekbare muurbeugel komen (vogels 2245) dus dan verklein je het tot zeg maar 3.50 meter ipv van 4 meter.StefanKelevra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:36:
Jeetje. Ik was al erg geïnteresseerd in een oled echter op het moment dat ik er 1 ana wilde schaffen deed mij de mogelijkheid voor om het topmodel Samsung tv uit 2015 aan te schaffen. De 65sj9500 met full array led. Deze kostte mij hetzelfde als de 55b6v.
Helaas stopte mijn Panasonic 55vt50 er gisteren voorgoed mee , vandaag word de vervanger gebracht : LG 55B7V (besteld bij tv reus)
Ik ben heel benieuwd
Ik ben heel benieuwd
kingfriko
Ik zou kunnen proberen om mijn Surface aan te sluiten via HDMI en kijken of YouTube met HDR dan werkt. Qua retentie, de Xbox One beschikt ook over een soort Screensaver/dimmer en deze activeert al na een paar minuten. Dit moet als het goed is voldoende zijn toch? Aangezien de tv zelf geen echte Screensaver heeft.Major_ton schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:12:
[...]
YouTube HDR werkt niet op de B6. Misschien komt dat nog met een update. Alleen de Xbox One S stuurt YouTube in HDR uit en misschien wat andere UHD BR spelers, maar dat weet ik niet zeker. Zodra de TV een HDR signaal binnenkrijgt, krijg je een duidelijke melding rechts boven in beeld. Hiervoor moet je de TV ook weer apart instellen en dat kan alleen met een actief HDR signaal. Leuk HDR demo materiaal is wel van het web te downloaden overigens. En ook al werkt HDR niet via YouTube, is het filmpje 'The World in HDR' is erg de moeite waard.
TruMotion moet voor de 60Hz YouTube filmpjes uit staan. Voor de meeste andere content gebruik ik de User mode met settings De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. Dit is echter erg persoonlijk.
Maak je overigens geen zorgen om retentie. Dit hoort bij de techniek. Je moet het wel heel gek maken wil je het tot permanente burn-in schoppen. Ik zet gerust een game op pauze voor een langdurig nr.2 bezoek aan het toilet met een boekje erbij.
Wat me wel is opgevallen is dat de upscaler van deze tv minder goed lijkt dan mijn oude full HD EC930. Ik testte gisteren Zelda op de Wii U en ik schrok ervan hoe blurry dat ineens was en het was duidelijk scherper op mijn vorige OLED. Natuurlijk is dit ook heel wat inches groter en dan merk je al gauw zoiets op.
Op dit moment zit ik ongeveer 2,50m van mijn scherm vandaan en vooral voor de games die niet eens 1080p zijn is dat prima. Met 4K gaming eind dit jaar ga ik denk ik wel iets dichterbij. Ik verbaas me over sommige afstanden van mensen die ik lees op AVS en andere fora, bizar dichtbij met zo'n mega scherm.
Welke picture settings gebruik jij voor gaming? Als het iets te off topic mocht worden mag je me ook een PM sturen.
Interessante stelling. Ik speel met dat dilemma. Wil max 2k uitgeven: OF een 55" OLED OF een 65" LED.StefanKelevra schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:36:
Maar zit wel op 5m.
Ziet er erg strak uit! Maar kijkt dat niet irritant, je tv zo hoog?Idanue schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:41:
[...]
Eindelijk mijn B6 een mooi plekje gegeven, nieuwe TV en een oud lelijk TV kastje gaat natuurlijk niet samen dus maar besloten een TV wand te maken.
[afbeelding]
Bovenkant er weer op:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als het een beetje donker is zie je de hele TV niet meer maar alleen het beeld op de donkere achtergrond, ziet erg mooi uit met het echte zwart van OLED.![]()
Persoonlijk zorg ik ervoor dat midden van t beeld ongeveer op ooghoogte zit.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Lijkt misschien hoog op de foto maar het midden van het scherm zit op 125cm, ooghoogte zit op ongeveer 1/3 van onderen.VidaR-9 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:05:
Ziet er erg strak uit! Maar kijkt dat niet irritant, je tv zo hoog?
Mee eens. Dat valt me zowieso erg op bij vele tweakers, ook in het HT topic; dat ze de TV zo hoog plaatsen. Je mist zo totaal je sweetspot. Als je zit moet je eigelijk precies met je ogen naar het midden van het scherm kijken. Ik persoonlijk vind het vreselijk om naar boven te kijken naar een TV, je verliest er echt veel beleving door.VidaR-9 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:05:
[...]
Ziet er erg strak uit! Maar kijkt dat niet irritant, je tv zo hoog?
Whole lot of stars ***
Midden van het beeld hoort wel op ooghoogte te staan.
Hoe hoog staat jou TV?LOTG schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:50:
Hoe hoog staat je TV?BMTN schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:40:
[...]
Uit deze test blijkt toch duidelijk dat de positie van je ogen en kijkafstand heel bepalend is voor 3D. Met name je verticale positie, ik krijg ook wel crosstalk als ik te hoog zit of ik kijk niet recht naar voren.
Maar je moet een positie kunnen vinden dat het wel ok is, zoniet dan zit het polarisatiefilter er niet helemaal correct opgeplakt. Dit hoort ook wel een beetje bij de techniek van polarisatie. Bij actieve shutterglasses maakt het niet zoveel uit. Maar die techniek heeft weer andere nadelen.
Na de tweakers Hollywood meeting afgelopen donderdag verliefd geworden op OLED. En na die avond ben ik me alleen maar meer gaan ergeren aan de backlight balken van mijn half jaar oude LGUH850V.
De Panasonics waren echt te duur voor me, dus heb PlatteTV maar eens gevraagd wat ze me voor prijs konden geven bij het inwisselen voor een c6v (vond het zonde afscheid te nemen van mijn 3D blurays). Daar kwam zo'n mooie prijs uit dat ik nu een zeer mooie c6v heb staan
Dacht even dat curved vervelend zou zijn, maar valt me 100% mee.
Nu alleen nog even de goede instellingen zien te vinden voor het beeld en uitzoeken waarom de cursor van de magic remote af en toe verdwijnt en niet terug komt (dat probleem had ik op de uh850 niet)
De Panasonics waren echt te duur voor me, dus heb PlatteTV maar eens gevraagd wat ze me voor prijs konden geven bij het inwisselen voor een c6v (vond het zonde afscheid te nemen van mijn 3D blurays). Daar kwam zo'n mooie prijs uit dat ik nu een zeer mooie c6v heb staan
Dacht even dat curved vervelend zou zijn, maar valt me 100% mee.
Nu alleen nog even de goede instellingen zien te vinden voor het beeld en uitzoeken waarom de cursor van de magic remote af en toe verdwijnt en niet terug komt (dat probleem had ik op de uh850 niet)
[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 18-06-2017 13:22 ]
Ik heb net mijn Surface Pro (eerste model) aangesloten op de B6 en via Edge browser naar Youtube gegaan en een HDR video gekozen, maar ik kan geen HDR in de beeld opties kiezen, het staat er niet. Daarnaast ondanks dat de video 4K moet zijn kan ik geen 4K kiezen in de Youtube opties. Mogelijk is dat weer mijn Surface die dat niet aan kan?
Oh nu heb ik een video waar ik 1440p kan kiezen, maar nog altijd geen HDR. Jammer want ik ben er wel benieuwd naar. Ik zou een video kunnen downloaden maar ja....als de televisie het niet herkend als HDR. Zal denk ik wel aan de Surface liggen.
Oh nu heb ik een video waar ik 1440p kan kiezen, maar nog altijd geen HDR. Jammer want ik ben er wel benieuwd naar. Ik zou een video kunnen downloaden maar ja....als de televisie het niet herkend als HDR. Zal denk ik wel aan de Surface liggen.
[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 18-06-2017 15:51 ]
Verwijderd
Dat heb ik nu met vrouwen. Moet door mijn lengte altijd naar beneden kijken voor de sweetspot.Rudios schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:17:
[...]
Mee eens. Dat valt me zowieso erg op bij vele tweakers, ook in het HT topic; dat ze de TV zo hoog plaatsen. Je mist zo totaal je sweetspot. Als je zit moet je eigelijk precies met je ogen naar het midden van het scherm kijken. Ik persoonlijk vind het vreselijk om naar boven te kijken naar een TV, je verliest er echt veel beleving door.
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhddevilsnight schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:21:
Ik heb net mijn Surface Pro (eerste model) aangesloten op de B6 en via Edge browser naar Youtube gegaan en een HDR video gekozen, maar ik kan geen HDR in de beeld opties kiezen, het staat er niet. Daarnaast ondanks dat de video 4K moet zijn kan ik geen 4K kiezen in de Youtube opties. Mogelijk is dat weer mijn Surface die dat niet aan kan?
Zet deze maar is op een fat32 usb stick
55B7V binnen gehad , hij oogt veel kleiner als mijn oude plasma 
Marco polo op netflix met dolbyvision geeft verbluffend mooi beeld , echt net alsof ik door een raam kijk .
Geluid is ook zeer goed te noemen , nog een beetje met de instellingen stoeien maar out of the box is het beeld al geweldig , ben er zeker blij mee .
Marco polo op netflix met dolbyvision geeft verbluffend mooi beeld , echt net alsof ik door een raam kijk .
Geluid is ook zeer goed te noemen , nog een beetje met de instellingen stoeien maar out of the box is het beeld al geweldig , ben er zeker blij mee .
kingfriko
Ik heb die World in 4K HDR video gecheckt en het werkte meteen. Hoppa!Light21M schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:34:
[...]
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd
Zet deze maar is op een fat32 usb stick
Wat ik altijd nice vind met dit soort dingen om te doen is het vergelijken met hoe het eruit ziet zonder HDR. Dus ikdacht ik verander de picture mode, maar dat kan dus niet. Ik kan alleen selecteren tussen Bright, Vivid en Standard. Er is geen manier om te vergeijken met hoe het eruit ziet als het uit is? Vind dat altijd interessant om te testen zulke dingen.
Op dit moment vind ik HDR Bright het mooist. Standard is saai, flets, en vivid denk ik net iets te kleurrijk.
Gauw terug naar nog meer video's checken.
[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 18-06-2017 21:40 ]
Ik heb sinds een kleine ~1,5 week mijn LG OLED 55B6V in gebruik. Het valt me de afgelopen week op dat de TV soms moeite had met correct functioneren.
- Zowel gisteren als vandaag herkende hij voor een korte periode de HDMI ingangen niet.
- 2 x meegemaakt wel geluid van de decoder, geen beeld
- Diverse keren meegemaakt dat de TV slecht reageert op afstandbediening, vooral na uitzetten en weer aanzetten.
Zijn er meer tweakers die dit hebben meegemaakt? Laatste firmware staat er al op geinstalleerd.
- Zowel gisteren als vandaag herkende hij voor een korte periode de HDMI ingangen niet.
- 2 x meegemaakt wel geluid van de decoder, geen beeld
- Diverse keren meegemaakt dat de TV slecht reageert op afstandbediening, vooral na uitzetten en weer aanzetten.
Zijn er meer tweakers die dit hebben meegemaakt? Laatste firmware staat er al op geinstalleerd.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Weet iemand hoe je de volgorde van de apps kan wijzigen op WebOS 3.5 (C7)? Die je ziet via de 'home' knop. Heb alle knoppen combi's al uitgeprobeerd, maar het lukt me niet.
In 3.0 is het in elk geval erop klikken, ingedrukt houden, verschuiven, loslaten, enter, bevestigen...
[ Voor 18% gewijzigd door ErikIrie op 18-06-2017 23:03 ]
Dat was het inderdaad! Tnx! Had niet lang genoeg de knop ingedrukt gehouden.ErikIrie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:58:
In 3.0 is het in elk geval erop klikken, ingedrukt houden, verschuiven, loslaten, enter, bevestigen...
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.