Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Midden van het beeld 97 cm. Mijn vorige TV had ik ca. 6 cm lager hangen. Maar omdat vrouwlief wat nieuwe kastjes wil die vrij moeten hangen van de vloer de Oled dus alvast iets hoger gehangen

Ik moest erg wennen in het begin en vond het eerst niet prettig kijken. Het viel me het meest op met talkshows, het gevoel dat je tegen "je tafelgasten" omhoog moest kijken. Ik zat niet meer op ooghoogte met Jeroen Pauw zeg maar.

Uiteindelijk wen je er wel weer aan maar mijn advies hang em niet te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
BMTN schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:55:
[...]

Midden van het beeld 97 cm. Mijn vorige TV had ik ca. 6 cm lager hangen. Maar omdat vrouwlief wat nieuwe kastjes wil die vrij moeten hangen van de vloer de Oled dus alvast iets hoger gehangen

Ik moest erg wennen in het begin en vond het eerst niet prettig kijken. Het viel me het meest op met talkshows, het gevoel dat je tegen "je tafelgasten" omhoog moest kijken. Ik zat niet meer op ooghoogte met Jeroen Pauw zeg maar.

Uiteindelijk wen je er wel weer aan maar mijn advies hang em niet te hoog.
Onze kast waarop de TV staat is 68 cm hoog. Ik kom precies met mijn ogen op het midden van het beeld.
Dat is het fijnste kijken. Daarom mag ik ook geen crosstalking zien met 3D. wat helaas wel het geval is.
De crosstalking bovenaan is pas weg, als ik sta, dan komen mijn ogen boven de tv uit. En dan is er crosstalking beneden. Volgens mij zit het polarisatiefilter er niet helemaal correct opgeplakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 19-06-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik was deze video aan het kijken

YouTube: Best TV of 2016? LG 65" 4K OLED + HDR: Unboxing & Review

En vanaf 9:34 laat hij een optie genaamd "my content" zien. Het gekke is dat ik die helemaal niet heb. Wel heb ik "my channels" maar waar my content hoort te staan staat hier LG Content. Wat deze dude laat zien wat je in my content kan doen lijkt me cool. Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Het kastje waar hij op staat is +- 1 meter hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
devilsnight schreef op maandag 19 juni 2017 @ 02:11:
Ik was deze video aan het kijken

YouTube: Best TV of 2016? LG 65" 4K OLED + HDR: Unboxing & Review

En vanaf 9:34 laat hij een optie genaamd "my content" zien. Het gekke is dat ik die helemaal niet heb. Wel heb ik "my channels" maar waar my content hoort te staan staat hier LG Content. Wat deze dude laat zien wat je in my content kan doen lijkt me cool. Hoe?
Dit wordt helaas niet ondersteund in (oa) de Benelux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
XilenceSR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:44:
[...]

Dit wordt helaas niet ondersteund in (oa) de Benelux...
Ah I see. Ik zou hem op UK kunnen zetten. Kijken of ik het dan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
LOTG schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Het kastje waar hij op staat is +- 1 meter hoog.
Bedankt voor je bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:41
Als ik op mijn E6 Netflix Jessica Jones bekijk in 4K met Dolby Vision zie ik een soort van ruis op bv. vlakke egale muren e.d. Is dit de bedoeling? Het ziet er maar vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Marcel19710401 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:11:
Als ik op mijn E6 Netflix Jessica Jones bekijk in 4K met Dolby Vision zie ik een soort van ruis op bv. vlakke egale muren e.d. Is dit de bedoeling? Het ziet er maar vreemd uit.
Zou heel goed door Netflix kunnen komen. Met het eerste seizoen van Sherlock vond ik het beeld er af en toe ook heel slecht uitzien. Met seizoen 2 was dit helemaal weg. Pak anders een laatste aflevering van Jessica Jones en check of je er dan nog steeds last van hebt.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 15:43
RBN026 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Zou heel goed door Netflix kunnen komen. Met het eerste seizoen van Sherlock vond ik het beeld er af en toe ook heel slecht uitzien. Met seizoen 2 was dit helemaal weg. Pak anders een laatste aflevering van Jessica Jones en check of je er dan nog steeds last van hebt.
In bepaalde series: Marvel en the OA bijvoorbeeld wordt er ruis toegevoegd voor esthetische redenen:
http://www.avsforum.com/f...lby-vision-hdr-noise.html

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb eens zitten kijken in de settings wanneer HDR aan staat en het viel me op dat ding als dynamic contrast aan stond. Ze raden vaak aan dit uit te zetten toch?

Met welke settings voor HDR krijg je een beetje een plaatje zoals de maker het bedoeld heeft? Zo zag ik een HDR video van Forza 7 maar dit oogde te kleurrijk en gewoon niet realistisch meer met vivid en bright. Standard was weer echt kleurloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
desjaak909 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:38:
[...]
In bepaalde series: Marvel en the OA bijvoorbeeld wordt er ruis toegevoegd voor esthetische redenen:
http://www.avsforum.com/f...lby-vision-hdr-noise.html
Yes the problem really come from the filter they use.

Your can clearly see it in Chef Table S03E02, with the Russian guy.

The image is perfect without any noise but sometime, for some scenes, they activate the filter to give a nostalgic look. It's the same result we find with the Marvel shows, a disgusting noisy image.

Netflix should really stop using that filter.
Goed om te weten want op de moment dat je dit soort zaken constateert krijg je bijna een hartverzakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:45:
Ik heb eens zitten kijken in de settings wanneer HDR aan staat en het viel me op dat ding als dynamic contrast aan stond. Ze raden vaak aan dit uit te zetten toch?

Met welke settings voor HDR krijg je een beetje een plaatje zoals de maker het bedoeld heeft? Zo zag ik een HDR video van Forza 7 maar dit oogde te kleurrijk en gewoon niet realistisch meer met vivid en bright. Standard was weer echt kleurloos.
(Laten) calibreren. En default staan er wel meer zaken aan die ongewenst zijn. Is gewoon de keuze van LG.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 19-06-2017 15:09 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puck schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:08:
[...]

(Laten) calibreren. En default staan er wel meer zaken aan die ongewenst zijn. Is gewoon de keuze van LG.
https://www.avforums.com/...tv-picture-settings.12015

Zo zijn er voor elk model volgens mij wel instructies :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dat kan je op weg helpen, maar zegt niks over realistische kleuren "zoals de maker het bedoeld heeft" op jouw paneel in jouw woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag ben ik trotse eigenaar van een LG OLED65B6 model. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk bang was geworden van alle tegenvallende/kapotte panelen enzo, maar alles is gelukkig (tot nu toe) tip/top in orde.

Ik moet zeggen het is een top toestel, wellicht dat ik nog de roze zonnebril op heb. Maar ik ben uiterst tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 11:54
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:51:
Sinds zaterdag ben ik trotse eigenaar van een LG OLED65B6 model. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk bang was geworden van alle tegenvallende/kapotte panelen enzo, maar alles is gelukkig (tot nu toe) tip/top in orde.

Ik moet zeggen het is een top toestel, wellicht dat ik nog de roze zonnebril op heb. Maar ik ben uiterst tevreden.
Mag ik vragen waar je dit paneeltje heb gehaald en wat je ervoor hebt betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AMDminer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Mag ik vragen waar je dit paneeltje heb gehaald en wat je ervoor hebt betaald?
Uiteraard bij Audiovision voor 2800,- incl. verzending en 6 jaar aan huis garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Daarnet mijn 55B6V aangekomen en WAUW ik ben echt onder de indruk. De kleuren zijn echt fantastisch, WebOS werkt heel goed en ook de ingebouwde videospeler werkt perfect icm mijn Synology NAS.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

ZorbaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:08:
Daarnet mijn 55B6V aangekomen en WAUW ik ben echt onder de indruk. De kleuren zijn echt fantastisch, WebOS werkt heel goed en ook de ingebouwde videospeler werkt perfect icm mijn Synology NAS.
Congrats! Heb je dit met de Synology over een kabeltje lopen of via wifi? En hoe functioneert het streamen van 4K HDR materiaal over de Synology?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Marcel19710401 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:11:
Dat zal denk ik filmgrain zijn. Met 1080p /i of minder hogere resolutie valt dat minder op. Dat hoort in de film/serie. Bijvoorbeeld Iron Fist, en daredevil is dat ook zo. Maar meestal zit filmgrain door heel het beeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 19-06-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Snake_Eye schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Dat zal denk ik filmgrain zijn. Met 1080p /i of minder hogere resolutie valt dat minder op. Dat hoort in de film/serie. Bijvoorbeeld Iron Fist, en daredevil is dat ook zo. Maar meestal zit filmgrain door heel het beeld.
Ik had dit gisteren ook met de serie El Chapo aflevering 3. De 1e 2 afleveringen waren goed, zwart is zwart en bij de 3e had ik bij bepaalde scènes veel ruis en het beeld was meer grijzig zwart. Moet wel aan Netflix liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZorbaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:08:
Ik vind de kleuren out of the box helemaal niet goed. Veel te hard en een overkill aan groen in het beeld. Kijk maar eens doe naar iets dat wit hoort te zijn. Zodra mijn toestel is omgewisseld (morgen ivm een wit streepje door beeld), laat ik hem kalibreren. De witbalans van dit toestel klopt iig voor geen meter op ISF Dark/Light (rest van de standen is helemaal niet om aan te zien) Daar heb ik geen meetapparatuur voor nodig om dit te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat kost een goede kalibratie eigenlijk?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
Rudios schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Congrats! Heb je dit met de Synology over een kabeltje lopen of via wifi? En hoe functioneert het streamen van 4K HDR materiaal over de Synology?
Met de kabel.
Heb enkele 4K films (Planet Earth en Suicide Squad) geprobeerd en geen enkele stottering oid.

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:07:
[...]

Ik vind de kleuren out of the box helemaal niet goed. Veel te hard en een overkill aan groen in het beeld. Kijk maar eens doe naar iets dat wit hoort te zijn. Zodra mijn toestel is omgewisseld (morgen ivm een wit streepje door beeld), laat ik hem kalibreren. De witbalans van dit toestel klopt iig voor geen meter op ISF Dark/Light (rest van de standen is helemaal niet om aan te zien) Daar heb ik geen meetapparatuur voor nodig om dit te zien.
Het verbaast mij dat er blijkbaar "out of the box" toch grote verschillen zijn 8)7

Niks overkill groen, wit is keihard wit...ik zou hem eens lekker resetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
ZorbaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Met de kabel.
Heb enkele 4K films (Planet Earth en Suicide Squad) geprobeerd en geen enkele stottering oid.
Welke synology heb je en hoe speel je het af? Ik heb momenteel een DS213+ en speel al mijn content via Kodi (op een Intel NUC) af.

Wat zijn de beste bronnen voor 4k HDR? Gewoon een Netflix premium account? Hoe gaan de Oleds om met 1080p materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:44:
Wat kost een goede kalibratie eigenlijk?
http://www.isf-calibratie.nl/de-kosten.html Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Ik heb de 216+II en gebruik gewoon de ingebouwde media player. Had Plex staan maar dat werkte slechter dus maar meteen verwijderd.

Volgens Netflix zou ik een HDR logo moeten zien staan, maar dat zie ik nergens. Nog even uitzoeken wat daar juist mis loopt. De tv toont ook geen notificatie van HDR oid.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilesD. schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Het verbaast mij dat er blijkbaar "out of the box" toch grote verschillen zijn 8)7

Resetten om een overkill aan groen in de witbalans te verbeteren. 8)7 Natuurlijk. |:( Ik hoef hem sowieso niet meer in te stellen want hij wordt woensdag omgeruild. 4de televisie in 3,5 jaar tijd. Heb veel geluk met mijn toestellen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZorbaR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:48:
Ik heb de 216+II en gebruik gewoon de ingebouwde media player. Had Plex staan maar dat werkte slechter dus maar meteen verwijderd.
Want? Ik was nog niet aan Plex begonnen, maar vind het zoeken via standaard mediaplayer niet altijd handig. Gebruik nu DS Video om een film uit te zoeken en dan via de mediaplayer weer zoeken in de mappen (DS Video speelt weer eens geen subs). Dat moet handiger/sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veel winkels bieden het ook zelf aan, maar ik weet niet waar ik op moet letten, vandaar de vraag.
Bedankt in elk geval. :)
El_V schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:28:
[...]

Welke synology heb je en hoe speel je het af? Ik heb momenteel een DS213+ en speel al mijn content via Kodi (op een Intel NUC) af.

Wat zijn de beste bronnen voor 4k HDR? Gewoon een Netflix premium account? Hoe gaan de Oleds om met 1080p materiaal?
Wat ik van het YouTubekanaal van HDTVtest begreep, gaan de LG oleds prima om met 1080p / 720p signaal. Het is de 1080i (meeste van de NL zenders dus) die voor de problemen zorgt (bijv bij voetbal en F1).
Dat kan je deels oplossen als het afspeelapparaat (je tv-tuner bijv. of je blu-rayspeler) zelf dit signaal afhandelt en je dit niet door de LG oleds laat doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 19-06-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 22:18
My 2 cents i.v.m LG zijn OLED televisie en hun kwaliteitscontrole...

mail gestuurd naar hun servicedienst!

Beste, sinds het begin van dit jaar had ik de sprong gewaagd een OLED 65b6v tv aan te schaffen via een vriendelijke handelaar. Het product zou de beste in zijn soort voor beeld. Echter na een zeer korte tijd heb ik gebreken aan het toestel moeten constateren en is 3x een poging geweest om het toestel te herstellen met nieuwe panelen/moederborden. Tevergeefs waren er steeds problemen met het beeld. De hersteller heeft uiteindelijk aan jullie voor een oplossing gevraagd. Ik had verwacht dat er tenminste een kleine compensatie zou komen voor al het verlof dat ik erin moest steken na telkens teleurstellende resultaten van de problemen die ik ondervond! Geen communicatie noch verontschuldigingen vanuit jullie zijde! Alleen een creditnota in stilte... waar de winkelier kan opdraaien voor jullie kwaliteitsproblemen! Hoogachtend, een zeer teleurgestelde consument...

Weet je wat LG doet? zwijgen in stilte, zoveel ben je waard als consument!

resultaat van mijn 3de swap...
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23jmmab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33d9zzs.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 19-06-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:00
Light21m. 3e swap? Elke keer een nieuwe tv of zit je dan in zo een pool met teruggestuurde en gerepareerde tv's?

Wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

MilesD. schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Hier ook, wit is gewoon wit. Op de warm 2 stand kan het alleen iets gelig worden. Maar zie zeker geen groene waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 22:18
StefanKelevra schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:41:
Light21m. 3e swap? Elke keer een nieuwe tv of zit je dan in zo een pool met teruggestuurde en gerepareerde tv's?

Wat een drama.
refurbished panelen / moederborden.. gewoonweg triestig dat LG zoiets door de kwaliteitscontrole doorlaat
Wil graag is pics zien van anderen!
Staat trouwens op Game mode (wat volledig wit zou moeten zijn).

oja en ook dit

YouTube: oled tv flicker

[ Voor 29% gewijzigd door Light21M op 19-06-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Light21M schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:30:

Beste, sinds het begin van dit jaar had ik de sprong gewaagd een OLED 65b6v tv aan te schaffen via een vriendelijke handelaar. Het product zou de beste in zijn soort voor beeld. Echter na een zeer korte tijd heb ik gebreken aan het toestel moeten constateren en is 3x een poging geweest om het toestel te herstellen met nieuwe panelen/moederborden. Tevergeefs waren er steeds problemen met het beeld. De hersteller heeft uiteindelijk aan jullie voor een oplossing gevraagd. Ik had verwacht dat er tenminste een kleine compensatie zou komen voor al het verlof dat ik erin moest steken na telkens teleurstellende resultaten van de problemen die ik ondervond! Geen communicatie noch verontschuldigingen vanuit jullie zijde! Alleen een creditnota in stilte... waar de winkelier kan opdraaien voor jullie kwaliteitsproblemen! Hoogachtend, een zeer teleurgestelde consument...

[afbeelding]

[afbeelding]
Jeetje zeg, dat is inderdaad wel heel slecht :'(
Ik zie ook zulke banen (zelfde patroon) met wipeout, echter is het niet zo extreem en overduidelijk als bij jou. Ik vraag me af of dit echt een B6 probleem is, of dat er ook mensen met een 7 serie hier last van hebben.
Je geeft aan dat je een creditnota hebt gekregen voor de TV? wat ben je van plan om als opvolger te gaan kopen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Want? Ik was nog niet aan Plex begonnen, maar vind het zoeken via standaard mediaplayer niet altijd handig. Gebruik nu DS Video om een film uit te zoeken en dan via de mediaplayer weer zoeken in de mappen (DS Video speelt weer eens geen subs). Dat moet handiger/sneller kunnen.
XPlay is your friend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Light21M schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:30:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie nu met angst en beven mijn omruiling tegemoet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
Wow, die clipjes zien er fantastisch uit! Goeie HDR heeft zeker toegevoegde waarde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag een OLED65B6V gekocht, ik ben alleen nog aan het zoeken naar de meest geschikte muurbeugel. De tv staat bij mij in het looppad dus zo strak mogelijk tegen de muur heeft de voorkeur. Ik begreep alleen dat sommige vesa-beugels te lang of te breed zijn, welke beugel gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op de website van Vogel's kun je een beugelkiestool invullen en dan komen alle geschikte beugels (van alleen dit merk) naar voren.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Paar issues so far met de 65B6

Netflix app crashed
YouTube app crashed

Kreeg een bericht over dat er memory te kort was ofzo. Had deze ongein ook al met mijn vorige OLED.

Net tijdens de Netflix app dat ie na een tijdje zo'n Screensaver gebruikt en toen ik terug kwam na een kwartiertje was de screensaver gewoon vastgelopen. Ik kon de cursor nog wel rondbewegen maar verder niets doen.
Puck schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:49:
[...]

Dat kan je op weg helpen, maar zegt niks over realistische kleuren "zoals de maker het bedoeld heeft" op jouw paneel in jouw woonkamer.
Yes, dit dus!

Ik heb het eerlijk gezegd bij al mijn televisies gehad dat ik de settings van AVS, AV forums, Rtings uitprobeerde en nooit tevreden was het met gehele plaatje. Ik hou bijvoorbeeld van wat kleur in mijn films/series en games maar dat kan voor de ander weer echt net teveel zijn. Al die sites zetten opties zoals super resolution op off en Sharpness ook uit. Ik merk echt dat je dan een minder scherp plaatje krijgt. Ik ga gewoon voor de settings die ik echt kan waarderen. Zo zal het straks met HDR ook wel gaan voor mij.

[ Voor 50% gewijzigd door devilsnight op 20-06-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
Op de LG site zie ik DTS-HD staan bij de audio codec spec’s.
Wat betekent dit? De TV kan een bestand met DTS-HD blijkbaar afspelen, maar hoe krijg ik dat geluid dan naar de receiver?
Er zit geen HDMI OUT op de TV en HDMI ARC noch SP-DIF ondersteunt DTS-HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Marcel19710401 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:34:
Wat betekent dit? De TV kan een bestand met DTS-HD blijkbaar afspelen, maar hoe krijg ik dat geluid dan naar de receiver?
Volgens mij gewoon dat je DTS HD geluid uit de tv speakers kan krijgen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
ik heb een humax 5200C (Ziggo) die geeft 1080i door. maar als ik gewoon een module in de tv doe kan die dan 1080P door geven ??? dan heb ik dehumax niet meer nodig..

we zijn er bijna uit. na veel winkels geweest te zijn, en veelte hebben gelezen is er maar 1 ding mogelijk.. het wordt een oled. twijfel alleen nu nog tussen de 65B6 of de 55C7. prijsverschil is 500 euro maar de C7 heeft 21ms en de b6 28 volgens mij, ik game veel. en volgens mij zijn er in de 2017 en 2016 modellen niet zoveel verschil tussen. ik zag wel b.v B6 hdmi A en C7 hdmi B staan.

[ Voor 54% gewijzigd door harley2009 op 20-06-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
harley2009 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:20:
ik heb een humax 5200C (Ziggo) die geeft 1080i door. maar als ik gewoon een module in de tv doe kan die dan 1080P door geven ??? dan heb ik dehumax niet meer nodig..

we zijn er bijna uit. na veel winkels geweest te zijn, en veelte hebben gelezen is er maar 1 ding mogelijk.. het wordt een oled. twijfel alleen nu nog tussen de 65B6 of de 55C7. prijsverschil is 500 euro maar de C7 heeft 21ms en de b6 28 volgens mij, ik game veel. en volgens mij zijn er in de 2017 en 2016 modellen niet zoveel verschil tussen. ik zag wel b.v B6 hdmi A en C7 hdmi B staan.
Hou je Humax maar, de ingebouwde TV tuner geeft ook 1080i door. Ik had 't wel geweten als gamer ondanks het prijsverschil. De B6 is goed maar de C7 is een fenomenale gaming TV. Dit zijn de belangrijkste punten.

- 21ms in alle game modes, dus ook in HDR game
- 21ms in PC mode met 4:4:4 Chroma
- 1080p/120Hz (niet mogelijk met de B6)
- Dolby Vision game mode (ontbreekt volledig op de B6, Mass Effect: Andromeda is de eerste DV game)
- Minder agressieve ABL, hieronder vergelijking met een LG 2016 en 2017 OLED

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/downloadfile1gsml.png

Foto is gemaakt door de beste TV reviewer in mijn opinie, Vincent Teoh.

Dit zei die over de 2017 LG OLED's. "Don't let anyone tell you that the improvements are minor".

[ Voor 4% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 20-06-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_V
Dit had ik ook al gelezen. Zojuist de knoop doorgehakt en de 55c7v besteld :) hopelijk morgen geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Hou je Humax maar, de ingebouwde TV tuner geeft ook 1080i door. Ik had 't wel geweten als gamer ondanks het prijsverschil. De B6 is goed maar de C7 is een fenomenale gaming TV. Dit zijn de belangrijkste punten.

- Dolby Vision game mode (ontbreekt volledig op de B6, Mass Effect: Andromeda is de eerste DV game)

[afbeelding]

Dit zei die over de 2017 LG OLED's. "Don't let anyone tell you that the improvements are minor".
Was voor mij ook de reden om mijn B6 in te ruilen voor de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:10
Ik game niet op tv maar op pc. Idd kan ik me voorstellen dat je voor een 2017 model gaat ivm tv gamen maar anders kan je gewoon de 2016 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Tenzij je echt voor 65 inch wilt gaan en dat het nog betaalbaar moet blijven. Ik heb zelf de 65B6 en vind de input lag uitstekend. Dat van Dolby Vision wist ik niet, maar is HDR10 sowieso niet het meest gebruikte? Hopen dat er niet teveel DV games komen dan.

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 20-06-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:55:
Tenzij je echt voor 65 inch wilt gaan en dat het nog betaalbaar moet blijven. Ik heb zelf de 65B6 en vind de input lag uitstekend. Dat van Dolby Vision wist ik niet, maar is HDR10 sowieso niet het meest gebruikte? Hopen dat er niet teveel DV games komen dan.
Als je geen PC gamer bent maakt het (voorlopig nog) weinig uit. Nieuwe consoles komen wellicht met ondersteuning voor DV, maar ik vermoed dat ze dan gewoon beide supporten. Mass Effect: Andromeda ondersteunt ook gewoon HDR10 (maar ook DV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nu begrijp ik het even niet meer... Dolby Vision staat er gewoon bij

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65B6P-oled-4k-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:02:
Nu begrijp ik het even niet meer... Dolby Vision staat er gewoon bij

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65B6P-oled-4k-tv
Klopt, maar (blijkbaar) dus niet met een Game Mode. DV wordt gewoon ondersteund, maar de vraag is hoeveel input-lag je hebt. Voor video-content werkt het sowieso prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 20-06-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Klopt, maar (blijkbaar) dus niet met een Game Mode. DV wordt gewoon ondersteund, maar de vraag is hoeveel input-lag je hebt.
Ah ok dan. Dat is inderdaad even afwachten dan en hopen maar dat de games die echt een lage input lag nodig hebben ook gewoon HDR10 blijven ondersteunen. Maar de kans dat Xbox One X dit ineens niet meer support en alleen DV terwijl ze dat nu niet doen lijkt me sterk.

Hoe zit dit met de C6 eigenlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 20-06-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
De kogel is door de kerk. zojuist de 55C7 besteld bij foka, had electro world (boekel) gebeld of ze mee konden met de prijs van electro world Veen. maar ze zeiden dat dat onmogelijk was en dat die prijs absoluut niet kon. (zou wel een grijs import model zijn geweest zeiden ze). dus met mij offerte naar foka gemaild dat ik akkoord ga met de prijs. 2450 euro inc bezorgen/installeren CI module en een wall 2250 vogels muur beugel + natuurlijk 5 jaar garantie..nu nog ff wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Kan iemand mij vertellen hoe breed de voet is van de 55B6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
+/- 49 cm vooraan, achteraan +/- 55cm

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Laatst online: 30-05-2024
harley2009 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:31:
De kogel is door de kerk. zojuist de 55C7 besteld bij foka, had electro world (boekel) gebeld of ze mee konden met de prijs van electro world Veen. maar ze zeiden dat dat onmogelijk was en dat die prijs absoluut niet kon. (zou wel een grijs import model zijn geweest zeiden ze). dus met mij offerte naar foka gemaild dat ik akkoord ga met de prijs. 2450 euro inc bezorgen/installeren CI module en een wall 2250 vogels muur beugel + natuurlijk 5 jaar garantie..nu nog ff wachten.......
Succes en eindelijk de kogel door de kerk voor je

<3 mooie prijs <3 hoor en nu maar hopen dat deze niet te klein is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Marcel19710401 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:34:
Oftewel betekend dat LG netjes een licentie op dts genomen heeft voor het downmixen naar dts 5.1 of pcm/stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
IceOnFire schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:21:
Ik heb vandaag een OLED65B6V gekocht, ik ben alleen nog aan het zoeken naar de meest geschikte muurbeugel. De tv staat bij mij in het looppad dus zo strak mogelijk tegen de muur heeft de voorkeur. Ik begreep alleen dat sommige vesa-beugels te lang of te breed zijn, welke beugel gebruiken jullie?
ik heb deze pricewatch: ValueLine VLM-LF10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
karper34 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Succes en eindelijk de kogel door de kerk voor je

<3 mooie prijs <3 hoor en nu maar hopen dat deze niet te klein is voor je.
denk het niet, kom van een 42 inch lcd dus 55 oled is al weer een flinke stap omhoog.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit, zie alleen nergens de dikte staan, enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

harley2009 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:38:
[...]

denk het niet, kom van een 42 inch lcd dus 55 oled is al weer een flinke stap omhoog.. :)
Ik heb een 55C7 gekocht, kwam van een 42 inch plasma.
En eigenlijk... in het begin zitten kijken dat het niet zo gek veel uitmaakt qua formaat (wel qua beeld: het is jammer dat ik ook nog moet werken anders kwam ik het huis niet meer uit... O-) ).
Totdat ik nog eens goed keek: bij mijn plasma zat er een rand van 3 centimeter rond het beeld, terwijl de rand rond het OLED scherm millimeters dik is... :)

Het is wel een stap omhoog. Maar eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat de stap wat groter zou zijn. Neemt niet weg dat ik erg blij ben met mijn tv-tje :)

[ Voor 11% gewijzigd door Pietervs op 20-06-2017 21:19 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
IceOnFire schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Ziet er goed uit, zie alleen nergens de dikte staan, enig idee?
ongeveer 3 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Domme vraag misschien maar moet je doneren voordat je xplay kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
cangri schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:45:
Domme vraag misschien maar moet je doneren voordat je xplay kan gebruiken?
Ik heb het drie dagen gratis gebruikt (trial). Maar dan moet je volgens mij een Plex Pass betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ViNOK16Bit schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:56:
[...]

Ik heb het drie dagen gratis gebruikt (trial). Maar dan moet je volgens mij een Plex Pass betalen.
Plex pass is voor plex. Als je Xplay wil gebruiken na de trial. Moet je de applicatie kopen. Kan op de website van Xplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:50:
[...]

[afbeelding]

dus voor 1080P signaal zou ik een horizon box moeten aanschaffen ?? overigens is de C7 besteld en laat ik de CI module achterwege, en neem daar voor ipv een goede 2 meter hdmi kabel..

https://www.foka.nl/produ...igh-speed-hdmi-v2-0-200cm

edit: ik wil tevens ook een nvidia shield tv aanschaffen die zullen toch standaard ook een andre hdmi kabel moeten hebben. deze lijkt me daar toch heel geschikt voor. https://www.alternate.nl/.../product/1349726?lk=22394 (en niet zo duur)

[ Voor 14% gewijzigd door harley2009 op 21-06-2017 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

harley2009 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 06:26:
[...]

dus voor 1080P signaal zou ik een horizon box moeten aanschaffen ?? overigens is de C7 besteld en laat ik de CI module achterwege, en neem daar voor ipv een goede 2 meter hdmi kabel..

https://www.foka.nl/produ...igh-speed-hdmi-v2-0-200cm

edit: ik wil tevens ook een nvidia shield tv aanschaffen die zullen toch standaard ook een andre hdmi kabel moeten hebben. deze lijkt me daar toch heel geschikt voor. https://www.alternate.nl/.../product/1349726?lk=22394 (en niet zo duur)
Alle high-speed HDMI kabels zijn hetzelfde (op kwaliteit na maar als het werkt dan werkt het gewoon hetzelfde). HDMI 2.0 kabels zijn een fabeltje. Zelfs kabels van de action a 3 euro zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:05:
[...]

Alle high-speed HDMI kabels zijn hetzelfde (op kwaliteit na maar als het werkt dan werkt het gewoon hetzelfde). HDMI 2.0 kabels zijn een fabeltje. Zelfs kabels van de action a 3 euro zijn prima.
Dus de HDMI kabel die je meegeleverd krijgt vanuit Ziggo is dus even goed als een kabel van €50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
RBN026 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:06:
Dus de HDMI kabel die je meegeleverd krijgt vanuit Ziggo is dus even goed als een kabel van €50?
Als je erna een streepvrij blokjesvrij beeld hebt, zeker. Allemaal eender.

Scherper, mooier, voller, dat kan allemaal niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Brad Pitt schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:07:
[...]

Als je erna een streepvrij blokjesvrij beeld hebt, zeker. Allemaal eender.

Scherper, mooier, voller, dat kan allemaal niet.
Ik had dit al wel eerder gelezen daarom gebruik ik zelf ook de meegeleverde hdmi van ziggo. Echter zijn de wat duurdere kabels meestal wel van betere kwaliteit waardoor er dus minder storing kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
RBN026 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Ik had dit al wel eerder gelezen daarom gebruik ik zelf ook de meegeleverde hdmi van ziggo. Echter zijn de wat duurdere kabels meestal wel van betere kwaliteit waardoor er dus minder storing kan ontstaan.
Wat voor storing? Storing in het digitale signaal dat bestaat uit nullen en enen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb hier een HDMI kabel van 7.5m liggen die 6 jaar oud is, plus een cheap-ass Chinees verlengstuk eraan van 1.5m zodat de kabel m'n PC haalt. Draait gewoon 4k @ 60 Hz en heb er geen drol voor betaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
  • Laatst online: 30-05-2024
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:05:
[...]

Goed neergezet,als het werkt,zoniet terug naar de winkel, wat een gedoe is dat toch allemaal.
Naar de winkel terug.klantenservice /retour/nieuwe kabel/naar de kassa en hoppa proberen maar,zo niet weer terug en dan maar hopen dat je dat niet in de avonduren gaat aansluiten enof parkeerkosten moet betalen.

Wat een puur nederlands geleuter is dat toch ,besparen voor een paar €
Onderstaand voorbeeld geeft aan dat je € 15,95,- betaald en 100% getest en een HDMI Premium gecertificeerde kabel

Stel je hebt 4 kabels nodig: 4 x €15,95 - 4 van de action =
Waar gaat het over.

Hele forums/topics vullen met: ik heb een streepje door mijn beeld lopen,komt dat van de tv of van mijn Blu-ray/mediaplayer of is het mijn hdmi kabel van ............. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Geen wonder dat de hele wereld praat/ nederland kijken maar niet kopen

Maar goed ieder zijn eigen ding.

Ondersteunt 4K @ 60Hz
3D met 4K resolutie
Ondersteunt HDR (High Dynamic Range)
Ondersteunt ARC (Audio Return Channel)
Ondersteunt HDCP
21:9 Aspect Ratio

Adermateriaal: Koper
Aderdikte: AWG 30
Afschermingen: 3-voudig
Kabeldikte: 6 mm
Ferrietkern: Nee
Maximale overdrachtssnelheid: 18 Gbit/s
HDMI Premium gecertificeerde kabel

[ Voor 6% gewijzigd door karper34 op 21-06-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
stin00 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:16:
[...]

Wat voor storing? Storing in het digitale signaal dat bestaat uit nullen en enen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb hier een HDMI kabel van 7.5m liggen die 6 jaar oud is, plus een cheap-ass Chinees verlengstuk eraan van 1.5m zodat de kabel m'n PC haalt. Draait gewoon 4k @ 60 Hz en heb er geen drol voor betaald :)
Haha, geen idee eigenlijk, een elektro magnetische storing. Verzwakt signaal doordat deze niet goed wordt afgeschermd? Ik noem maar wat hoor, heb ooit een gesprek gehad met iemand bij Smits. Hij gaf wel eerlijk aan dat het beeld niet scherper etc wordt met een duurdere kabel maar doordat de verdeling in de kabel zelf anders is en deze afzonderlijk wordt afgeschermd dit de kwaliteit ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

RBN026 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Haha, geen idee eigenlijk, een elektro magnetische storing. Verzwakt signaal doordat deze niet goed wordt afgeschermd? Ik noem maar wat hoor, heb ooit een gesprek gehad met iemand bij Smits. Hij gaf wel eerlijk aan dat het beeld niet scherper etc wordt met een duurdere kabel maar doordat de verdeling in de kabel zelf anders is en deze afzonderlijk wordt afgeschermd dit de kwaliteit ten goede komt.
Je moet ook niet alles geloven wat een verkoper zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:02:
[...]

Heb ik ook niet gedaan, gebruik gewoon de ziggo kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:02:
Waarom moet ik jou geloven? Voor hetzelfde geld ben je verkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23
ago schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Waarom moet ik jou geloven? Voor hetzelfde geld ben je verkoper.
Een verkoper die zegt dat je beter een goedkope kabel kan kopen :+

Zo wilde ik ooit ook eens een HDMI kabel kopen in een winkel, vraag je naar een kabel, brengen ze een kabel van 90euro 8)7

Toen ik vriendelijk zei dat ze niet goed wijs waren kreeg ik een rare blik terug!

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb nog steeds regelmatig last van forse judder op m'n 65EF950V bij drukke scenes. Alle verbeter-dingen op de TV staan uit maar ook als ik het aanzet zie ik het nog regelmatig. Hoort dat nou bij dat paneel of heb ik gewoon een problematisch paneel? Want dan ga ik LG ff een keer bellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er loopt een leuk topic hierover op tweakers.net. Lang verhaal kort: als je kabel gewoon netjes gemonteerd is (dus geen maandagochtendproduct), van geschikte dikte is en de juiste materialen gebruikt (koper geleid beter dan andere metalen) dan maakt de prijs niks uit. Enen en nullen, blijven enen en nullen.

Zilveren aansluitingen, ruisonderdrukkers, en alle andere hocus pocus zijn volledig onnodig en voegen niks toe. In elk geval niet aan de kwaliteit. Wél aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:39:
Ik heb nog steeds regelmatig last van forse judder op m'n 65EF950V bij drukke scenes. Alle verbeter-dingen op de TV staan uit maar ook als ik het aanzet zie ik het nog regelmatig. Hoort dat nou bij dat paneel of heb ik gewoon een problematisch paneel? Want dan ga ik LG ff een keer bellen
Bij welke content? 24fps, 50/60 fps. Waarschijnlijk bedoel je iets anders dan judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Bij welke content? 24fps, 50/60 fps. Waarschijnlijk bedoel je iets anders dan judder.
60fps vooral mee getest. Wat ik bedoel met judder dan : Dingen op de achtergrond die voorbij schuiven, rijden, komen zijn haperig... je ziet het gewoon niet vloeiend voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Zou iemand met een 65B6 iets kunnen checken voor mij? Heb je als je een Xbox S of PS4 hebt aangesloten een HDR Game optie erbij staan? Ik zag in een YouTube video iemand met deze tv en een PS4 en hij had alleen maar vivid, bright en standard er staan. Daarnaast heeft een goede vriend van mij een 55C6 en ook hij ziet die HDR Game mode niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:55:
[...]

60fps vooral mee getest. Wat ik bedoel met judder dan : Dingen op de achtergrond die voorbij schuiven, rijden, komen zijn haperig... je ziet het gewoon niet vloeiend voorbij komen.
Dat zijn de pans die onrustig zijn. Zeker bij contrastrijke beelden is dit niet om aan te zien, als je hier gevoelig voor bent. Dit had plasma ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:49:
[...]

Plex pass is voor plex. Als je Xplay wil gebruiken na de trial. Moet je de applicatie kopen. Kan op de website van Xplay.
Tnx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:57:
Zou iemand met een 65B6 iets kunnen checken voor mij? Heb je als je een Xbox S of PS4 hebt aangesloten een HDR Game optie erbij staan? Ik zag in een YouTube video iemand met deze tv en een PS4 en hij had alleen maar vivid, bright en standard er staan. Daarnaast heeft een goede vriend van mij een 55C6 en ook hij ziet die HDR Game mode niet.
Dan gebruiken ze niet de laatste firmware. HDR Game Mode is pas in de laatste firmware toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Dat zijn de pans die onrustig zijn. Zeker bij contrastrijke beelden is dit niet om aan te zien, als je hier gevoelig voor bent. Dit had plasma ook.
Maar dat moet toch wel te fixen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Dan gebruiken ze niet de laatste firmware. HDR Game Mode is pas in de laatste firmware toegevoegd.
04.31.10?

Das mijn meest recente. Maar je krijgt die mode alleen te zien als je een console eraan hebt hangen he? Dus PS4(Pro) of een Xbox One S.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:51:
[...]

04.31.10?

Das mijn meest recente. Maar je krijgt die mode alleen te zien als je een console eraan hebt hangen he? Dus PS4(Pro) of een Xbox One S.
Werkt hier prima op die firmware en PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:51:
[...]

04.31.10?

Ik heb wel eens ergens gehoord dat je de HDMI ingang nog moet labelen als 'Console'. kan in de ingangen opties. Ik zou daar nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Werkt hier prima op die firmware en PS4 Pro.
Eind juli komen hier vrienden van mij en eentje neemt zijn PS4 Pro en Xbox One S mee. Dan kunnen we dat even mooi testen hier. Ik heb gecheckt of ik HDR Game kan kiezen wanneer ik vis USB een HDR video inlaad maar ik kan alleen kiezen uit vivid, bright en standard.
Castus schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Ik heb wel eens ergens gehoord dat je de HDMI ingang nog moet labelen als 'Console'. kan in de ingangen opties. Ik zou daar nog even kijken.
Ik zal het die vriend laten weten. Maar dan is het sowieso niet iets wat ik kan uitproberen nu want als ik mijn USB aanspreek dan gebruik ik geen HDMI input op dat moment. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben. :)

[ Voor 35% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Eind juli komen hier vrienden van mij en eentje neemt zijn PS4 Pro en Xbox One S mee. Dan kunnen we dat even mooi testen hier. Ik heb gecheckt of ik HDR Game kan kiezen wanneer ik vis USB een HDR video inlaad maar ik kan alleen kiezen uit vivid, bright en standard.
Kan best zijn dat de Game Mode niet beschikbaar is bij interne (video) apps, dat heb ik nooit getest. Het werkt sowieso via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Kan best zijn dat de Game Mode niet beschikbaar is bij interne (video) apps, dat heb ik nooit getest. Het werkt sowieso via HDMI.
^^ Dit denk ik trouwens ook sowieso! met USB videos heeft een game modus natuurlijk ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Ja precies. Dan moet ik helaas nog even wachten want mijn dikke Xbox One kan geen HDR weergeven.

Ik heb wel even gecheckt over de input veranderen naar game console en dan dat doe je via "edit icon" en dan naar game console zetten neem ik aan? Ik zal het hem eens laten weten want al die tijd gamed hij met HDR standard.
Castus schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:10:
[...]

^^ Dit denk ik trouwens ook sowieso! met USB videos heeft een game modus natuurlijk ook geen zin.
Ik wilde het graag testen omdat ik een raw HDR video van Forza 7 heb en die zou ik graag met de juiste HDR mode bekijken. :)

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:48:
[...]

Maar dat moet toch wel te fixen zijn?
Jep. Maar niet zolang het bronmateriaal op 24hz blijft bestaan. Er zijn oplossingen met beeldverbeteraars en interpolatie etc, maar als de bron gewoon aangepakt wordt is dat de beste oplossing. Mijn HW-55 beamer van Sony heeft een erg goede motion enhancer die dit erg mooi oplost, maar nog steeds niet perfect.

Plasma en OLED geven het beeld exact weer zoals het opgenomen is. Dit geeft dus echt de nadelen van de oude 24hz techniek weer.

[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-06-2017 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Ik was net zeer verrast dat ik de televisie kon laten connecten met mijn Harman Kardon Onyx Studio 2 Bluetooth speaker. Wel jammer dat gelijk game mode niet meer beschikbaar is dat. Ook zie ik een audio optie staan genaamd Internal TV speaker - audio out (optical). Dus stel ik kan een speakertje vinden die via optical te connecten is, dan zal ik zowel tv geluid als speaker geluid hebben? Dat is wel heel tof.

Heb trouwens even gekeken op de LG site of er nog een nieuwe firmware update was, maar nope, ook daar is de nieuwste Version 04.31.10.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:36:
Ik was net zeer verrast dat ik de televisie kon laten connecten met mijn Harman Kardon Onyx Studio 2 Bluetooth speaker. Wel jammer dat gelijk game mode niet meer beschikbaar is dat. Ook zie ik een audio optie staan genaamd Internal TV speaker - audio out (optical). Dus stel ik kan een speakertje vinden die via optical te connecten is, dan zal ik zowel tv geluid als speaker geluid hebben? Dat is wel heel tof.

Heb trouwens even gekeken op de LG site of er nog een nieuwe firmware update was, maar nope, ook daar is de nieuwste Version 04.31.10.
Dat is logisch. Game mode is bedoeld om het beeld zo snel mogelijk te verwerken. Bluetooth zorgt voor een vertraging in de audio waardoor het beeld ook later getoond wordt. Dan zal je dus sowieso een input-lag krijgen die niet acceptabel is.

Nieuwste firmware is trouwens 04.31.25 maar deze is vooralsnog enkel in Rusland uitgebracht (maar deze werkt gewoon). Terug te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
ik las dat je beter je hdmi port op pc kunt zetten (geeft zelfde lage lag als game mode). Geluid wil ik van mijn ps pro via optical rechtstreeks op de receiver om hem de decoding te laten doen.
Pagina: 1 ... 11 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.