Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:08:
[...]

Dat is logisch. Game mode is bedoeld om het beeld zo snel mogelijk te verwerken. Bluetooth zorgt voor een vertraging in de audio waardoor het beeld ook later getoond wordt. Dan zal je dus sowieso een input-lag krijgen die niet acceptabel is.

Nieuwste firmware is trouwens 04.31.25 maar deze is vooralsnog enkel in Rusland uitgebracht (maar deze werkt gewoon). Terug te vinden in dit topic.
Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar het is tof voor de games die niet perse een lage input lag nodig hebben of voor tijdens een film of serie.

Ik denk dat ik misschien binnenkort die Swh1 subwoofer haal voor de tv. Spotgoedkoop en versterkt het tv geluid alleen maar voor de keren dat ik geen zin in de headphones heb.
El_V schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:27:
ik las dat je beter je hdmi port op pc kunt zetten (geeft zelfde lage lag als game mode). Geluid wil ik van mijn ps pro via optical rechtstreeks op de receiver om hem de decoding te laten doen.
Dit werkte super met mijn vorige OLED, de EC930. De input lag was nog lager dan game mode, helemaal als je in pc mode ook nog eens game mode aanzette. Maar dit geldt dus ook voor de B6? Ik zag er niets over in de reviews namelijk. Maar als het dezelfde input lag heeft heeft het voor mij niet veel zin om dat te gebruiken. Zeker als misschien de beeldkwaliteit ook minder wordt dan, dat was zeker het geval met de EC930.

[ Voor 30% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
StealthyPeanut schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Jep. Maar niet zolang het bronmateriaal op 24hz blijft bestaan. Er zijn oplossingen met beeldverbeteraars en interpolatie etc, maar als de bron gewoon aangepakt wordt is dat de beste oplossing. Mijn HW-55 beamer van Sony heeft een erg goede motion enhancer die dit erg mooi oplost, maar nog steeds niet perfect.

Plasma en OLED geven het beeld exact weer zoals het opgenomen is. Dit geeft dus echt de nadelen van de oude 24hz techniek weer.
Maar hij heeft het over dat hij voornamelijk 60fps spul aan het testen was. Ik heb daar zelf namelijk geen last van bij 60fps opgenomen content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
harley2009 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 06:26:
[...]

dus voor 1080P signaal zou ik een horizon box moeten aanschaffen ?? overigens is de C7 besteld en laat ik de CI module achterwege, en neem daar voor ipv een goede 2 meter hdmi kabel..

https://www.foka.nl/produ...igh-speed-hdmi-v2-0-200cm

edit: ik wil tevens ook een nvidia shield tv aanschaffen die zullen toch standaard ook een andre hdmi kabel moeten hebben. deze lijkt me daar toch heel geschikt voor. https://www.alternate.nl/.../product/1349726?lk=22394 (en niet zo duur)
Ja, maar dat zou ik niet doen. De Ziggo box upscaled het 1080i signaal, uitzendingen zelf zijn niet in 1080p. De Humax voldoet prima.

En Puck heeft gelijk, deze high-speed kabel van €0,95 doet hetzelfde als die €59,99 (!) en €12,99 kabel. Wat een afzetterij. Laat je niet misleiden. ;)

https://www.allekabels.nl...dmi-kabel-aanbieding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
harley2009 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:31:
De kogel is door de kerk. zojuist de 55C7 besteld bij foka, had electro world (boekel) gebeld of ze mee konden met de prijs van electro world Veen. maar ze zeiden dat dat onmogelijk was en dat die prijs absoluut niet kon. (zou wel een grijs import model zijn geweest zeiden ze). dus met mij offerte naar foka gemaild dat ik akkoord ga met de prijs. 2450 euro inc bezorgen/installeren CI module en een wall 2250 vogels muur beugel + natuurlijk 5 jaar garantie..nu nog ff wachten.......
gisteren een offerte van foka gekregen, was 2500 en geen 2450 (mijn fout). werd ik vandaag gebeld door platte tv of zij ook nog een aanbieding mochten doen. na een uurtje bezig te zijn geweest heb ik besloten om mij order bij foka te annuleren en bij platte tv verder te gaan.

ik heb nu een oled55C7 met bezorgen en installeren/monteren en het a.z totaal pakket en a.z service pakket oled. 5 jaar volledige waarde garantie en pixel garantie en een andere muur beugel en wel de Vogels NEXT 7346, en dat vond ik toch een betere beugel dan de vogel wall2250. + nog een goede hdmi kabel was 100 euro duurder uit totaal 2599 euro. maar ik vonde het voor de muur beugel wel waard.. nu wachten tot maandag dan wordt die geleverd.. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

keepitfrosty schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:05:
[...]

Maar hij heeft het over dat hij voornamelijk 60fps spul aan het testen was. Ik heb daar zelf namelijk geen last van bij 60fps opgenomen content.
Die wazige pans komen ook door de sample en hold techniek. Dan heb je gewoon een lage motion Resolution. Sony of panasonic met bfi heeft daar minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Man het is echt even wennen zeg, al die Xbox One games met resoluties zoals 720p, 900p en zelfs 1080p. Al die games zijn gewoon minder scherp dan ze waren op mijn 55 inch full HD EC930. Maar ja, kleiner scherm en hoefde niet te upscalen naar 4K. Het is eigenlijk logisch.

Heb besloten de tv flink wat verder van mij af te zetten. Zo'n 3.2m zit ik nu van de 65 incher af en al die non 4K games zien er al een stuk beter uit gelijk. Games blijven nog wel die "softe" look hebben maar ja, nog even doorbijten tot die One X console er is. :) en dan gaat het monster ook meteen weer dichterbij gezet worden.

Vanmiddag was het wel even schrikken. Ik had de televisie op HDMI 2 gezet waar niks op is aangesloten zodat na een paar seconden die screensaver aan gaat. Na een tijdje gaat de tv vanzelf op standby. Toen ik terugkwam en de tv weer aanzette kreeg ik een zwart scherm met de cursor en verder kon ik niks doen. Dus ik drukte de tv weer op standby en daarna ging hij helemaal niet meer aan. Stekker eruit/erin fixte het gelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:06:
[...]

Die wazige pans komen ook door de sample en hold techniek. Dan heb je gewoon een lage motion Resolution. Sony of panasonic met bfi heeft daar minder last van.
Maar wij hebben het hier niet over wazige pans. Het ging over het hakkelig zijn van pans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Hakkelige pans bij 60fps materiaal komt bij mij ook voor. ik vermoed dat het óf aan de mediaplayer ligt, óf aan gebrekkige bandbreedte, óf aan de file zelf. Kan me moeilijk voorstellen dat de tv hier iets mee van doen heeft. Ben nog aan het uitzoeken wat het is maar aangezien ik een maand of twee bezig ben geweest alles redelijk okee te laten werken zit ik momenteel in de modus "genieten van wat je hebt en later wel weer eens kijken wat beter kan".

Mijn setup overigens: 65B6, Nvidia Shield TV met externe HD (3TB, 5400 rpm), afspelen via SPMC (kodi variant).
Files waar ik het duidelijkst problemen tegenkom: Planet Earth II (download, ik ga'm aanschaffen als ik een UHD bluray speler koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:30:
Man het is echt even wennen zeg, al die Xbox One games met resoluties zoals 720p, 900p en zelfs 1080p. Al die games zijn gewoon minder scherp dan ze waren op mijn 55 inch full HD EC930. Maar ja, kleiner scherm en hoefde niet te upscalen naar 4K. Het is eigenlijk logisch.

Heb besloten de tv flink wat verder van mij af te zetten. Zo'n 3.2m zit ik nu van de 65 incher af en al die non 4K games zien er al een stuk beter uit gelijk. Games blijven nog wel die "softe" look hebben maar ja, nog even doorbijten tot die One X console er is. :) en dan gaat het monster ook meteen weer dichterbij gezet worden.

Vanmiddag was het wel even schrikken. Ik had de televisie op HDMI 2 gezet waar niks op is aangesloten zodat na een paar seconden die screensaver aan gaat. Na een tijdje gaat de tv vanzelf op standby. Toen ik terugkwam en de tv weer aanzette kreeg ik een zwart scherm met de cursor en verder kon ik niks doen. Dus ik drukte de tv weer op standby en daarna ging hij helemaal niet meer aan. Stekker eruit/erin fixte het gelukkig.
3,2 meter op een 65 inch vind ik nog veel te weinig. Ik zit op 4 meter met een 55 inch. Hoe kan je nu normaal tv kijken/gamen en het hele scherm bekijken als je bijvoorbeeld op 2 meter gaat zitten? Krijg je hetzelfde effect als in de bioscoop op de eerste rij en vermoeiend hele tijd je ogen van links/rechts en omgekeerd. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:53:
[...]

3,2 meter op een 65 inch vind ik nog veel te weinig. Ik zit op 4 meter met een 55 inch. Hoe kan je nu normaal tv kijken/gamen en het hele scherm bekijken als je bijvoorbeeld op 2 meter gaat zitten? Krijg je hetzelfde effect als in de bioscoop op de eerste rij en vermoeiend hele tijd je ogen van links/rechts en omgekeerd. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Het was voor mij meer een test. Ik had van heel wat mensen op allerlei fora gelezen dat zij 2 meter of zelfs minder van hun 65 incher zaten. Ik wilde dat dus eens uitproberen. Zelf heb ik twee jaar lang ongeveer 3 tot 3.5-4 meter van mijn full HD 55 inch OLED gezeten. Voor 4K content moet ik zeggen dat ik 2 meter wel nice vond. De reden dat men zo dichtbij zit was zodat ze de details extra goed konden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

nodog schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:52:
Hakkelige pans bij 60fps materiaal komt bij mij ook voor. ik vermoed dat het óf aan de mediaplayer ligt, óf aan gebrekkige bandbreedte, óf aan de file zelf. Kan me moeilijk voorstellen dat de tv hier iets mee van doen heeft. Ben nog aan het uitzoeken wat het is maar aangezien ik een maand of twee bezig ben geweest alles redelijk okee te laten werken zit ik momenteel in de modus "genieten van wat je hebt en later wel weer eens kijken wat beter kan".

Mijn setup overigens: 65B6, Nvidia Shield TV met externe HD (3TB, 5400 rpm), afspelen via SPMC (kodi variant).
Files waar ik het duidelijkst problemen tegenkom: Planet Earth II (download, ik ga'm aanschaffen als ik een UHD bluray speler koop)
Planet earth is ook 24fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:31:
[...]

Plaber Planet earth is ook 24fps.
Let me fix that for you :D

Ik vraag me af hoeveel extra OLED's LG verkoopt dankzij Tweakers.
Volgens mij is dit topic in elk geval goed voor de grote verkoop onder Tweakers zelf.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
ionn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:31:
[...]

Planet earth is ook 24fps.
Oei, dat had ik niet gedacht. ik ging er volkomen van uit dat het voor TV was en daarom de hoogst mogelijke resolutie/fps zou hebben. Dom van me.

Daarbij heb ik bij Planet Earth ook haperingen bij "niet-panning" momenten gehad waar gewoon veel gebeurt in het beeld (bijvoorbeeld grote zandstorm). Dit probleem is onafhankelijk van het panning probleem maar door mij dus op 1 hoop gegooid. Excuses voor het verwarren van de zaken.

Toch zou ik graag willen weten hoe het haperen wordt opgelost. Tijdens pannen of anderszins. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

nodog schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:44:
[...]

Oei, dat had ik niet gedacht. ik ging er volkomen van uit dat het voor TV was en daarom de hoogst mogelijke resolutie/fps zou hebben. Dom van me.

Daarbij heb ik bij Planet Earth ook haperingen bij "niet-panning" momenten gehad waar gewoon veel gebeurt in het beeld (bijvoorbeeld grote zandstorm). Dit probleem is onafhankelijk van het panning probleem maar door mij dus op 1 hoop gegooid. Excuses voor het verwarren van de zaken.

Toch zou ik graag willen weten hoe het haperen wordt opgelost. Tijdens pannen of anderszins. ;)
TrueMotion is je enige optie, en anders een externe media-player die frames interpoleert en 60hz output.. Firmware 04.31.25 schijnt ook stutter issues te verhelpen maar dan met name 50/60hz. 24fps is gewoon laag en dat valt op OLED extra op door de lage motion blur.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:55:
[...]

TrueMotion is je enige optie, en anders een externe media-player die frames interpoleert en 69hz outout.. Firmware 04.31.25 schijnt ook stutter issues te verhelpen maar dan met name 50/60hz. 24fps gewoon laag en dat valt op OLED extra op door de lage motion resolution.
Maar TrueMotion lost t bij mij echt niet op hoor, ik zie eigenlijk bar weinig verschil!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:56:
[...]

Maar TrueMotion lost t bij mij echt niet op hoor, ik zie eigenlijk bar weinig verschil!
Benieuwd of 04.31.25 het oplost voor je. Misschien ben je gewoon overgevoelig voor judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:57:
[...]

Benieuwd of 04.31.25 het oplost voor je. Misschien ben je gewoon overgevoelig voor judder.
Had het op mijn vorige Samsung LED TV ook al, daar ergerde ik me soms ook dood aan. Ik dacht dat het gefixt zou zijn met een goede OLED, maar helaas haha.
Gekke is dat ik het veel meer lijk te zien/merken op grote >40" TV's... misschien logisch maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:37:
[...]

Let me fix that for you :D

Ik vraag me af hoeveel extra OLED's LG verkoopt dankzij Tweakers.
Volgens mij is dit topic in elk geval goed voor de grote verkoop onder Tweakers zelf.
Gaat lekker met die LG OLED's hè. Je moet het zo zien, hoe meer OLED's er verkocht worden hoe groter de kans dat over een paar jaar OLED net zo mainstream wordt als LCD. Gewoon niet meer weg te denken! Na de dood van plasma dacht ik uiteindelijk toch aan de LCD te moeten met al die vreselijlke tekortkomingen. Serieus, zelfs de ZD9 van Sony met al z'n local dimming zones, wat wordt gezien als de beste LCD ooit, kan niet tippen aan OLED.

Die QLED modellen van Samsung ook niet met hun waardeloze kijkhoeken en backlight bleeding. Ja, ze hebben de hogere helderheid maar ik hecht veel meer waarde aan het oneindige contrast van OLED. Ik zag die A1 naast de ZD9, verschil was behoorlijk groot in het voordeel van de A1. "Zwart" is meer donkerblauw op de ZD9 en QLED. :r

Echt top dat LG deze techniek zo hard pushed, de rest volgt en dat is awesome.

OLED is the real deal. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 21-06-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Truemotion bijna volledig aan (geloof dat ik'm op 10/8 heb staan) werkt bij mij redelijk goed tegen judder. Niet volledig maar het wordt "goed te doen maar zou beter moeten kunnen" ipv "niet om aan te zien".

De haperingen die ik bij bijvoorbeeld de zandstorm in PE zie hebben daar niks mee te maken. Lijkt een kwestie van bandbreedte maar dat zou met mijn setup geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GANGSTERKILLER schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:03:
[...]

Gaat lekker met die LG OLED's hè. Je moet het zo zien, hoe meer OLED's er verkocht worden hoe groter de kans dat over een paar jaar OLED net zo mainstream wordt als LCD. Gewoon niet meer weg te denken! Na de dood van plasma dacht ik uiteindelijk toch aan de LCD te moeten met al die vreselijlke tekortkomingen. Serieus, zelfs de ZD9 van Sony met al z'n local dimming zones, wat wordt gezien als de beste LCD ooit, kan niet tippen aan OLED.

Die QLED modellen van Samsung ook niet met hun waardeloze kijkhoeken en backlight bleeding. Ja, ze hebben de hogere helderheid maar ik hecht veel meer waarde aan het oneindige contrast van OLED. Ik zag die A1 naast de ZD9, verschil was behoorlijk groot in het voordeel van de A1. "Zwart" is meer donkerblauw op de ZD9 en QLED. :r

Echt top dat LG deze techniek zo hard pushed, de rest volgt en dat is awesome.

OLED is the real deal. _/-\o_
En toch moet ik nog steeds wennen na 15 jaar plasma kijken, meerdere toestellen van Pana. Ik mis hem nog steeds na een gedwongen afscheid. Moet nog veel (laten) doen aan wit en kleuren. Ik vind ze gewoonweg niet natuurlijk.

En helderheid heb ik middels Oled Light zelfs terug geschroefd dus maak je daar niet druk om.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:59:
[...]

Had het op mijn vorige Samsung LED TV ook al, daar ergerde ik me soms ook dood aan. Ik dacht dat het gefixt zou zijn met een goede OLED, maar helaas haha.
Gekke is dat ik het veel meer lijk te zien/merken op grote >40" TV's... misschien logisch maar toch
Integendeel. OLED heeft snelle image processing met heel weinig motion blur = scherp beeld tijdens motion = judder die meer opvalt (bij 24p vooral). Een voordeel die nadelig kan zijn voor de kijkervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 21-06-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:21:
[...]

En toch moet ik nog steeds wennen na 15 jaar plasma kijken, meerdere toestellen van Pana. Ik mis hem nog steeds na een gedwongen afscheid. Moet nog veel (laten) doen aan wit en kleuren. Ik vind ze gewoonweg niet natuurlijk.

En helderheid heb ik middels Oled Light zelfs terug geschroefd dus maak je daar niet druk om.
Ik heb een VT60 plasma, het contrast is nog steeds mooi en veegt de vloer aan met LCD maar de heftige ABL, PWM noise, gloeiende kookplaat achterkant en loeiende ventilatoren kan ik missen als kiespijn!

Het beeld oogt zeker natuurlijk en de motion is superieur (bijna net zo goed als op mijn Sony CRT) maar OLED vind ik op alle andere punten echt vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
[b]devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:06:[/b

[...]

Ik zal het die vriend laten weten. Maar dan is het sowieso niet iets wat ik kan uitproberen nu want als ik mijn USB aanspreek dan gebruik ik geen HDMI input op dat moment. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben. :)
je moet ook deep colour activeren op je HDMI ingang. Deze vind je in het menu van LG en dan onder Algemeen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42
devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:17:
[...]

Het was voor mij meer een test. Ik had van heel wat mensen op allerlei fora gelezen dat zij 2 meter of zelfs minder van hun 65 incher zaten. Ik wilde dat dus eens uitproberen. Zelf heb ik twee jaar lang ongeveer 3 tot 3.5-4 meter van mijn full HD 55 inch OLED gezeten. Voor 4K content moet ik zeggen dat ik 2 meter wel nice vond. De reden dat men zo dichtbij zit was zodat ze de details extra goed konden zien.
Probeer eens de sharpness op 20 te zetten voor je game console. Voor al mijn bronnen staat de sharpness op 10 (dat is een 1 op 1 overname van de bron zonder artificiële (de)sharpening), maar de PS4 Pro heeft een sharpness van 20 meegekregen. Met 10 vind ik beeld ook te soft, zelfs op 4,5 meter van de TV af.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RBN026 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:04:
[...]

je moet ook deep colour activeren op je HDMI ingang. Deze vind je in het menu van LG en dan onder Algemeen.
HDR werkte wel bij hem, ging over HDR Game Mode voor non HDMI content.
Major_ton schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Probeer eens de sharpness op 20 te zetten voor je game console. Voor al mijn bronnen staat de sharpness op 10 (dat is een 1 op 1 overname van de bron zonder artificiële (de)sharpening), maar de PS4 Pro heeft een sharpness van 20 meegekregen. Met 10 vind ik beeld ook te soft, zelfs op 4,5 meter van de TV af.
Is minder dan 10 dan echt desharpening? Ik dacht dat 0 de 1 op 1 overname was...

[ Voor 46% gewijzigd door Puck op 21-06-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:51
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:03:
[...]
Qled, is te slecht. Review op hardware waardoor ik me afvraag waarom mensen hem aanschaffen voor zo'n prijs VS kwaliteit...
Ook de hogere helderheid valt erg tegen als ze hem testen terwijl dat het sterkste punt was naast de fellere kleuren. Hij is nog wel steeds hoger dan oled maar niet zo hoog als ze je willen doen geloven. Echt schandalig hoe ze hierover onwaarheden vertellen..

https://nl.hardware.info/...erwerkingnen-instellingen

Maar goed dat was even off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat ik me afvraag in die discussie over de beeldinstellingen per bron. Werkt dat op basis van de fysieke input van waar die bron binnenkomt; of werkt dat op een meegezonden signaal wat de tv herkent?

Wat als iemand al zijn bronnen eerst op de av-receiver aansluit? Dan wordt er maar 1 fysieke aansluiting gebruikt én al het bronmateriaal komt van hetzelfde apparaat af: de receiver. Hoe weet de tv dan in welke modus hij moet gaan of welke kleurinstellingen nodig zijn?

Ben hier wel nieuwsgierig naar. Ik heb geen idee hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:42:
[...]

HDR werkte wel bij hem, ging over HDR Game Mode voor non HDMI content.

[...]

Is minder dan 10 dan echt desharpening? Ik dacht dat 0 de 1 op 1 overname was...
In ieder geval bij de 6 serie is sharpness 10 de 1 op 1 setting. Uiteraard moet je ook de 'just scan' optie aan hebben staan voor 1 op 1 pixel mapping.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:05
Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:09:
Wat ik me afvraag in die discussie over de beeldinstellingen per bron. Werkt dat op basis van de fysieke input van waar die bron binnenkomt; of werkt dat op een meegezonden signaal wat de tv herkent?

Wat als iemand al zijn bronnen eerst op de av-receiver aansluit? Dan wordt er maar 1 fysieke aansluiting gebruikt én al het bronmateriaal komt van hetzelfde apparaat af: de receiver. Hoe weet de tv dan in welke modus hij moet gaan of welke kleurinstellingen nodig zijn?

Van wat ik hier gelezen heb meen ik mij te herinneren dat het idd per apparaat is, en niet per aansluiting. Dit kunnen ze doen via HDMI-CEC (Consumer Electronics Control, alhoewel sommige fabrikanten het anders noemen, bv Sony Bravialink of Samsung Anynet), een standaard die ervoor zorgen dat de HDMI apparaten met elkaar kunnen communiceren en ook ervoor zorgt dat je via de TV AB een aangesloten apparaat kunt besturen (bv aanpassen volume receiver, door menu's navigeren op bv een SHIELD TV etc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Integendeel. OLED heeft snelle image processing met heel weinig motion blur = scherp beeld tijdens motion = judder die meer opvalt (bij 24p vooral). Een voordeel die nadelig kan zijn voor de kijkervaring.
Motion blur heeft meerdere oorzaken

1. Pixel response tijd, integendeel tot LCD is dat bij OLED een non-issue

2. Sample & hold motion blur, zowel OLED als LCD hebben daar in gelijke mate last van
Feitelijk is niet de display techniek de oorzaak maar de integrerende werking van het menselijk oog.

Het grote voodeel van LCD t.o.v. de huidige OLED displays is dat je dankzij de hogere lichtopbrengst BFI (Black Frame Insertion) kunt gebruiken. Dat levert een aanzienlijk hogere motion resolutie (minder blur) en dat zonder soap opera effect.

OLED heeft grote voordelen t.o.v. LCD maar wat motion resolution beteft kan het (nog) niet tippen aan plasma of een goed (snelle pixel response) LCD panel i.c.m. BFI

[ Voor 6% gewijzigd door Carbon op 21-06-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Carbon schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:58:
[...]

Motion blur heeft meerdere oorzaken

1. Pixel response tijd, integendeel tot LCD is dat bij OLED een non-issue

2. Sample & hold motion blur, zowel OLED als LCD hebben daar in gelijke mate last van
Feitelijk is niet de display techniek de oorzaak maar de integrerende werking van het menselijk oog.

Echter het grote voodeel van LCD t.o.v. de huidige OLED displays is dat je dankzij de hogere lichtopbrengst BFI (Black Frame Insertion) kunt gebruiken. Dat levert een aanzienlijk hogere motion resolutie en dat zonder soap opera effect.

OLED heeft grote voordelen t.o.v. LCD maar wat motion resolution beteft kan het (nog) niet tippen aan plasma of een goed (snelle pixel response) LCD panel i.c.m. BFI
Dat is ongeveer wat ik bedoelde, maar dan veel beter uitgelegd. Dank :)

Conclusie is wel dat mensen die gevoelig zijn voor (24p) judder toch echt beter de huidige (LG) OLED's moeten skippen OF video-content via externe mediaplayer op 60hz af moeten spelen OF er mee moeten leren leven OF LG zijn TruMotion eens moet verbeteren :P

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 21-06-2017 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:53:
[...]

Gewoon door het te doen? Ik zit op 2 meter en heb echt niet hetzelfde effect als op rij een te zitten in een bioscoop. In de bioscoop moet ik dan schuin naar boven kijken met pijn in de nek als gevolg. Thuis zit op dezelfde hoogte als mijn E6 staat en kan ik daarbij een groter blikveld aanhouden zodat ik alles rondom de televisie nog prima zie.

Of heb jij van die haviksogen dat jij op 4 meter nog goed precies alles tot in de detail perfect ziet? Nu ben ik bijziend dus heb sowieso een bril voor veraf. Met mijn 55 inch op 2 meter heb ik die bril niet nodig. Zet ik mijn oude 32 inch full HD op 2 meter dan wel en zelfs dan heb ik het gevoel niet lekker op te gaan in een film of game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:03:
[...]

Conclusie is wel dat mensen die gevoelig zijn voor (24p) judder toch echt beter de huidige (LG) OLED's moeten skippen OF video-content via externe mediaplayer op 60hz af moeten spelen OF er mee moeten leren leven OF LG zijn TruMotion eens moet verbeteren :P
Dit bedoel je? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Me dunkt dat dit met een fw update toch prima moet kunnen lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:51:
Me dunkt dat dit met een fw update toch prima moet kunnen lukken.
Dat moet zeker kunnen, maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. Ik vraag me af (complete utopie, maar toch...) in hoeverre de ARM socs verschillen tussen de LG, Sony en Panasonic TV's. Volgens mij moet het ergens wel mogelijk zijn om de Panasonic software op een LG TV werkend te krijgen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Major_ton schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Klopt helemaal. Gaming heb ik allemaal met sharpness op 20 en super resolution op off. Die voegde met de Ec930 nog genoeg toe maar bij deze tv eigenlijk helemaal niet.

Ik heb eens zitten kijken naar de opties die ik heb qua geluid met deze televisie. Ik heb een Bluetooth speaker die ik ook via aux kan aansluiten. Nou zag in in de tv audio opties een setting staan waardoor je zowel tv geluid gebruikt als een speaker of sub via optical. Tenzij ik het verkeerd begrijp. Kan ik niet een soort van splitter kopen van tulp-optical en die dan in de tv doen en de andere in aux van de Bluetooth speaker en dan zowel geluid daar uit krijgen als de tv speakers?

Of is dit allemaal niet mogelijk en is die optical input puur voor een subje bedoeld alleen?

[ Voor 32% gewijzigd door devilsnight op 22-06-2017 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Major_ton Waarom zouden ze dat niet doen? Ze hebben nu een usp door in de hele range dezelfde schermen en beeldsoftware te gebruiken en daarnaast ook nog eens goedkoper te zijn dat Panasonic en Sony. Het enige wat die beter hebben is in elk geval niet het scherm, want dat komt gewoon bij LG uit de fabriek. Dan zou een slimme fabrikant toch in elk geval ook hun fw / sw op orde hebben, om dat voordeel te behouden?

't Lijkt een beetje net als de camerasensors/lenzen in mobiele telefoons. Het gros komt van Sony, terwijl andere telefoonfabrikanten kennelijk meer met diezelfde hardware kunnen dan de makers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:49
Jorgen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:09:

Dit gaat per signaal, ik heb een instelling voor 'normaal', dolby vision, hdr, gaming, en gaming hdr.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
[...]

Gebruik je kodi of spmc? Zorg je er wel voor dat de refresh rate in die applicaties zich aanpast aan je scherm? Doe je dat niet dan heb je met 24p zowieso last van haperingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Als je graag wilt zien hoe vloeiend (of stotterend) het beeld loopt op 60Hz dan kan ik iedereen dit filmpje aanraden. Zet Tru-Motion uit en geniet.

YouTube: Ethereal - Icelandic Highlands in Aerial 4K60

Dit filmpje loopt echt helemaal smooth en als er enige stuttering optreedt, dan is dat of te danken aan buffering wegens een te trage internetverbinding of de instellingen van het externe apparaat waar het mee wordt afgespeeld staan niet goed. De ingebouwde YouTube speler werkt soms het best.

En damn wat is IJsland toch mooi. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Pan shots op deze snelheid zullen op elke tv er wel smooth uit zien, althans dat mag ik aannemen. Pas als het wat sneller beweegt en je dus "grotere stappen" tussen de frames hebt zal de zeer lage response time gaan opvallen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Puck schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:03:
[...]

Frame interpolatie en 24p content is geen prettige combinatie want de filmlook gaat verloren.

De enige oplossing is dat LG de lichtopbrangst van de OLED panelen aanzienlijk gaat verbeteren zodat je BFI kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 01:13:
@Major_ton Waarom zouden ze dat niet doen? Ze hebben nu een usp door in de hele range dezelfde schermen en beeldsoftware te gebruiken en daarnaast ook nog eens goedkoper te zijn dat Panasonic en Sony. Het enige wat die beter hebben is in elk geval niet het scherm, want dat komt gewoon bij LG uit de fabriek. Dan zou een slimme fabrikant toch in elk geval ook hun fw / sw op orde hebben, om dat voordeel te behouden?

't Lijkt een beetje net als de camerasensors/lenzen in mobiele telefoons. Het gros komt van Sony, terwijl andere telefoonfabrikanten kennelijk meer met diezelfde hardware kunnen dan de makers zelf.
Dat is hetzelfde als de vraag: waarom hebben ze dat niet al gedaan? Nobody knows... Daarom stond die oplossing onderaan mijn lijst: we hebben er niet echt invloed op.

04.31.25 schijnt wel wat aanpassingen in TM te bevatten (maar wellicht is dat gewoon placebo) en 50hz , 60hz stutter te fixen :)

Ik vind zelf TruMotion maar pleisters plakken op de combi OLED/24p wond. Gelukkig heb ik niet zo'n last van judder.

Edit:
Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:29:
[...]

Frame interpolatie en 24p content is geen prettige combinatie want de filmlook gaat verloren.

De enige oplossing is dat LG de lichtopbrangst van de OLED panelen aanzienlijk gaat verbeteren zodat je BFI kunt gebruiken.
Je was je me net voor! Pleisters plakken dus, maar voor de mensen die gevoelig zijn voor judder, wat op OLED extra opvalt, is zo'n pleister toch wel fijn. Het ging mij ook om oplossingen die voor de huidige TV's gelden.

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 22-06-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Major_ton schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:01:
Als je graag wilt zien hoe vloeiend (of stotterend) het beeld loopt op 60Hz dan kan ik iedereen dit filmpje aanraden. Zet Tru-Motion uit en geniet.

YouTube: Ethereal - Icelandic Highlands in Aerial 4K60

Dit filmpje loopt echt helemaal smooth
Niet zo vreemd want het is opgenomen met 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

[...]

Daarbij heb ik bij Planet Earth ook haperingen bij "niet-panning" momenten gehad waar gewoon veel gebeurt
Als eerste TrueMotion uitzetten als deze aanstaat.

Daarna controleren of de TV 24p of 60p binnenkrijgt.

Bij 60p zou de TV moeten herkennen dat het om 24p content gaat om vervolgens een reverse puldown te doen. Helaas werkt dat niet altijd betrouwbaar met als gevolg een korte hapering na elke 5 frames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:42:
[...]

Alleen niet elk 60hz filmpje is stottervrij op YouTube gezet, maar van deze weet ik dat als je enige stottering ziet het niet aan de content ligt. 24p content stottervrij naar 60p converteren lukt alleen als het 24p signaal eerst naar 240hz wordt omgerekend en dan terug naar 60hz wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 14:20
Major_ton schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:18:
[...]

In ieder geval bij de 6 serie is sharpness 10 de 1 op 1 setting. Uiteraard moet je ook de 'just scan' optie aan hebben staan voor 1 op 1 pixel mapping.
Interessant, heb je hier een bron voor? En waar vind je die just scan optie? Kan me niet herinneren die ooit gezien te hebben, al zou dat wel moeten aangezien ik alle menu's volledig doorgespit heb (op de C7). Ben nu op mijn werk dus kan helaas niet even kijken.

Ik heb sharpness meteen op 0 gezet omdat ik niet wou dat de tv sharpness toe zou voegen, maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij het gaat de-sharpenen..
Wat is verder het verschil tussen sharpness aanpassen of just scan optie aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:42:
[...]

Als ik 'm download via 4Kdownloader, is ie overigens 30fps. Zal wellicht aan het pakketje liggen, dus wat gebruiken jullie hiervoor?

**EDIT**
Standaard komt ie met MP4. De MKV optie geeft wel 60fps. :+

[ Voor 10% gewijzigd door THX op 22-06-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:32:
[...]

Dat is hetzelfde als de vraag: waarom hebben ze dat niet al gedaan? Nobody knows... Daarom stond die oplossing onderaan mijn lijst: we hebben er niet echt invloed op.

04.31.25 schijnt wel wat aanpassingen in TM te bevatten (maar wellicht is dat gewoon placebo) en 50hz , 60hz stutter te fixen :)

Ik vind zelf TruMotion maar pleisters plakken op de combi OLED/24p wond. Gelukkig heb ik niet zo'n last van judder.

Edit:

[...]

Je was je me net voor! Pleisters plakken dus, maar voor de mensen die gevoelig zijn voor judder, wat op OLED extra opvalt, is zo'n pleister toch wel fijn. Het ging mij ook om oplossingen die voor de huidige TV's gelden.
Stutter door de lage framerate. Niet judder. Groot verschil namelijk. 6 en 7 serie kan zonder judder 24p content afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:32:
[...]

Stutter. Niet judder. 6 en 7 serie kan zonder judder 24p content afspelen.
Het is verwarrend, maar toch echt andersom: ze kunnen zonder stutter 24p afspelen, maar de judder die 24p sowieso heeft door de lage framerate valt op OLED (voor bepaalde mensen) meer op.
Judder - this is normal on every TV because the film is shot at 24fps, looks more obvious on OLED due to the fast pixel response time, on LCD the blur makes it less obvious.
Stutter - this is not normal and is where it will obviously skip frames or jump around or freeze etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Het is verwarrend, maar toch echt andersom: ze kunnen zonder stutter 24p afspelen, maar de judder die 24p sowieso heeft door de lage framerate valt op OLED (voor bepaalde mensen) meer op.

[...]
Judder heeft te maken met inconsistentie tussen framerate en refreshrate. Die uitleg klopt dus niet. Dat het stotterend uitziet komt omdat het maar 24fps is. Dat stotteren noem je dus geen judder. De inconsistentie noem je judder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Judder heeft te maken met inconsistentie tussen framerate en refreshrate. Die uitleg klopt dus niet. Dat het stotterend uitziet komt het maar 24fps. Dat stotteren noem je dus geen judder. De inconsistentie noem je judder.
Damn, je hebt gelijk. Als je 24p op 24hz afspeelt dan is dat gewoon lage framerate :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Damn, je hebt gelijk. Als je 24p op 24hz afspeelt dan is dat gewoon lage framerate :)
Er zijn mensen die dat dan low framerate judder noemen, maar dat is alleen maar verwarrend haha.

Al dat motion gedoe kan zo opgelost worden. Hogere refreshrates en hogere fps. Als 2018 modellen hdmi 2.1 hebben stap ik direct over.

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 22-06-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Ik wordt nu toch wel boos. Ik heb de problemen die ik eerder heb vermeld goed doorgegeven aan LG. De technische dienst vroeg dan of ik foto's wilde maken met 3D. Foto zonder bril, foto door linker glas, en foto door echter glas. Zo heb ik van meerdere films foto's gemaakt waar duidelijk crosstalking te zien is.
Meerdere foto's zijn niet nodig. De crosstalking is steeds op dezelfde plaats. Ik denk dat de polarisatielaag op de TV niet goed is. met bepaalde dieptes krijg ik dat probleem. Nu is er een monteur geweest op de 17e, deze heeft ook foto's gemaakt waar de crosstalk ook te zien was. Ik zei moet je niet meerdere foto's maken? Hij zei nee dit is duidelijk genoeg. De monteur van CE Repair zei ook "deze foto maakt het duidelijk dat het niet goed is". Ze hadden deze ook naar LG gezonden. Nu kregen ze een bericht van LG dat ze weer moesten komen om foto's te maken want het was niet duidelijk voor hen. En of dit binnen de specificaties zou vallen.
Ik had van iemand gelezen dat hij hetzelfde had als mij, die TV had hij terug gezonden en het bleek dat de polarisatiefolie niet goed was, en hij kreeg een andere tv waar bij deze wel goed is.

Ik heb nu weer een boze mail gestuurd naar LG

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 22-06-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake_Eye schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:27:
Ik wordt nu toch wel boos. Ik heb de problemen die ik eerder heb vermeld goed doorgegeven aan LG. De technische dienst vroeg dan of ik foto's wilde maken met 3D. Foto zonder bril, foto door linker glas, en foto door echter glas. Zo heb ik van meerdere films foto's gemaakt waar duidelijk crosstalking te zien is.
Meerdere foto's zijn niet nodig. De crosstalking is steeds op dezelfde plaats. Ik denk dat de polarisatielaag op de TV niet goed is. met bepaalde dieptes krijg ik dat probleem. Nu is er een monteur geweest op de 17e, deze heeft ook foto's gemaakt waar de crosstalk ook te zien was. Ik zei moet je niet meerdere foto's maken? Hij zei nee dit is duidelijk genoeg. De monteur van CE Repair zei ook "deze foto maakt het duidelijk dat het niet goed is". Ze hadden deze ook naar LG gezonden. Nu kregen ze een bericht van LG dat ze weer moesten komen om foto's te maken want het was niet duidelijk voor hen. En of dit binnen de specificaties zou vallen.
Ik had van iemand gelezen dat hij hetzelfde had als mij, die TV had hij terug gezonden en het bleek dat de polarisatiefolie niet goed was, en hij kreeg een andere tv waar bij deze wel goed is.

Ik heb nu weer een boze mail gestuurd naar LG
Tip: ik zou je leverancier benaderen. HIJ is verantwoordelijk voor de garantie en juridisch dus ook aansprakelijk mocht het uit de klauwen lopen. Je hebt met hem een overeenkomst, niet met LG. Sterker, mocht je een creditering ontvangen, dan ontvangt hij de centen van LG, niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Major_ton schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:13:
[...]

Alleen niet elk 60hz filmpje is stottervrij op YouTube gezet,
Klopt dat zijn vaak 24p filmpjes met een 3:2 pulldown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Raymon89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Interessant, heb je hier een bron voor? En waar vind je die just scan optie? Kan me niet herinneren die ooit gezien te hebben, al zou dat wel moeten aangezien ik alle menu's volledig doorgespit heb (op de C7). Ben nu op mijn werk dus kan helaas niet even kijken.

Ik heb sharpness meteen op 0 gezet omdat ik niet wou dat de tv sharpness toe zou voegen, maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij het gaat de-sharpenen..
Wat is verder het verschil tussen sharpness aanpassen of just scan optie aan zetten?
Uit mijn hoofd zit Just Scan / Alleen scannen verstopt onder het beeld formaat.
Als je in de picture settings op 16:9 drukt krijg je nog een paar subsettings, en daar zit het in

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Ah, dus toch daar.. Ik heb die vanaf het begin meteen op "Origineel" gezet, wat is dan precies het verschil met Just Scan? Kan daar niet echt wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raymon89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:23:
Ah, dus toch daar.. Ik heb die vanaf het begin meteen op "Origineel" gezet, wat is dan precies het verschil met Just Scan? Kan daar niet echt wat over vinden.
Dan moet je beter zoeken :P https://www.avforums.com/...t-scan-on-lg-tvs.1779579/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Er zijn mensen die dat dan low framerate judder noemen, maar dat is alleen maar verwarrend haha.

Al dat motion gedoe kan zo opgelost worden. Hogere refreshrates en hogere fps. Als 2018 modellen hdmi 2.1 hebben stap ik direct over.
Hogere refreshrates door hetzelfde hetzelfde frame meerdere malen achter elkaar te tonen heeft bij sample&hold scherm geen enkele zin.

Wat wel werkt is het tussenvoegen van een zwart frame in feite simuleer je daarmee het gedrag van een refresh type display zoals plasma en crt.
en hogere fps.}
Reken er maar niet op dat de filmindustrie binnen nu en 10 jaar 24p laat vallen.
Als 2018 modellen hdmi 2.1 hebben stap ik direct over.
HDMI 2.1 staat los van het 24p motion probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Als eerste bedankt voor het meedenken!
keepitfrosty schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:16:
[...]

Gebruik je kodi of spmc? Zorg je er wel voor dat de refresh rate in die applicaties zich aanpast aan je scherm? Doe je dat niet dan heb je met 24p zowieso last van haperingen.
Ik gebruik SPMC, bij System > Video > Output staat hij op 60fps. Bij Video > Playback > Adjust Display Settings staat hij op refresh on start/stop. (dit overigens ingesteld zoals Github voorstelt dat het zou moeten)
Is er iets dat ik over het hoofd zie?

de Shield heeft ook nog een algemene setting, die probeer ik regelmatig op 60fps te zetten maar die gaat bij herstarten altijd terug naar 59,zoveel (recommended). Ik vermoed dattie overruled wordt door SPMC maar vervelend vind ik het wel.
Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:02:
[...]

Als eerste TrueMotion uitzetten als deze aanstaat.

Daarna controleren of de TV 24p of 60p binnenkrijgt.

Bij 60p zou de TV moeten herkennen dat het om 24p content gaat om vervolgens een reverse puldown te doen. Helaas werkt dat niet altijd betrouwbaar met als gevolg een korte hapering na elke 5 frames
Wow, truemotion uit lijkt te werken! Ik heb zoveel zitten rommelen met instellingen dat ik m'n instellingen op de Shield waarschijnlijk verkeerd had staan en daarna ervanuit ging dat Truemotion nodig was. Ik zal nog wat meer moeten testen om zeker te zijn maar de zandstorm in PE ziet verloopt nu beter dan ooit en vrijwel zonder schokken. Ben benieuwd of het bij bepaalde films waar ik echt enorm last had van judder het ook opgelost is dus dat wordt weer even testen als ik er tijd voor heb.

Hoe controleer je wat de TV binnenkrijgt qua fps? Ik kan wel checken wat de resolutie is en nog een paar dingen door bovenin te klikken met de magic remote. Helaas staat daar fps niet bij.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

nodog schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:40:

Hoe controleer je wat de TV binnenkrijgt qua fps? Ik kan wel checken wat de resolutie is en nog een paar dingen door bovenin te klikken met de magic remote. Helaas staat daar fps niet bij.
Is inderdaad waardeloos dat dit is weggelaten. Je kunt dit geloof ik wel zien als je HDMI input-mode op PC zet. De info die je ziet verschilt namelijk per modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Is inderdaad waardeloos dat dit is weggelaten. Je kunt dit geloof ik wel zien als je HDMI input-mode op PC zet. De info die je ziet verschilt namelijk per modus.
Ik zie wel netjes 1080p 24Hz staan op de LG, of zegt dat niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Ik zie wel netjes 1080p 24Hz staan op de LG, of zegt dat niets?
Soms zie je het dus wel. Ik dacht enkel in PC mode. Dan is je output dus in dit geval 24Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:52:
[...]

Soms zie je het dus wel. Ik dacht enkel in PC mode. Dan is je output dus in dit geval 24Hz.
Hij staat niet op PC mode bij mij, zit in HDMI 2. Miss dat dat nog scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Bij mij doet hij het niet op de PC (HDMI1 bij mij) en ook niet op HDMI2 of 3. Heb overigens een B6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik krijg mijn pc niet ingesteld op 10bit (dat is toch HDR?)

Hoe kan ik het oplossen?
Moet ik gewoon windows kleurinstellingen gebruiken en HDR inschakelen?

Win 10 (laatste update)
970gtx
LG 55b6 - ingang 1 en 3 - input als game of pc - deep colour aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Die had ik gevonden ja, maar daar staat niet wat "original" zou doen. Die uitleg wat daar staat slaat volgens mij op de 16:9 setting, waarbij inderdaad overscan wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raymon89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:18:
[...]

Die had ik gevonden ja, maar daar staat niet wat "original" zou doen. Die uitleg wat daar staat slaat volgens mij op de 16:9 setting, waarbij inderdaad overscan wordt toegepast.
Original is dan orginele bron afmetingen (vaak 16:9) met overscan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hotwheels
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 12:43
QLED kan nog niet tippen aan een OLED:
reviews: Samsung 55" Q7F - Kan Qled de strijd met oled aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Tip: ik zou je leverancier benaderen. HIJ is verantwoordelijk voor de garantie en juridisch dus ook aansprakelijk mocht het uit de klauwen lopen. Je hebt met hem een overeenkomst, niet met LG. Sterker, mocht je een creditering ontvangen, dan ontvangt hij de centen van LG, niet jij.
Oké dus als LG niks wil doen, dan Mediamarkt aanklagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Geen nieuws dus :). Kan nog niet tippen en zal nooit kunnen tippen aan OLED O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Geen nieuws dus :). Kan nog niet tippen en zal nooit kunnen tippen aan OLED O+ .
Leuk te lezen dat hier nu dezelfde fanatiekelingen zijn als destijds met plasma. oOo Ik gruwel al jaren bij de gedachte een LED tv te moeten hebben en nu dus ook QLED. Die ratten van Samsung noemen dat ding ook volgens mij ook QLED zodat de wat mindere kenners denken een OLED aan te schaffen. De naam lijkt teveel. Ik zou als LG een proces aanspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Klopt, de echte QLED technologie komt ook volgend jaar pas. Joost mag weten waarom ze de huidige serie al QLED noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake_Eye schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:20:
[...]
Oké dus als LG niks wil doen, dan Mediamarkt aanklagen?
Yep, zij zijn juridisch aansprakelijk. Aanklagen zou ik niet meteen doen. Loop naar de winkel en ga rustig een gesprek aan. Doen ze niets, stel ze schriftelijk aansprakelijk met een termijn. Daarna volgt pas een juridisch traject. Zover zal het niet komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Hogere refreshrates door hetzelfde hetzelfde frame meerdere malen achter elkaar te tonen heeft bij sample&hold scherm geen enkele zin.

Wat wel werkt is het tussenvoegen van een zwart frame in feite simuleer je daarmee het gedrag van een refresh type display zoals plasma en crt.

[...]

Reken er maar niet op dat de filmindustrie binnen nu en 10 jaar 24p laat vallen.

[...]

HDMI 2.1 staat los van het 24p motion probleem.
En daarom, zei ik ook high refresh rate EN high frame rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

ago schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:
[...]

Klopt, de echte QLED technologie komt ook volgend jaar pas.
Misschien als tech demo maar niet als consumenten product,dat gaat nog wel een paar jaar duren.

We krijgen eerst TV's waarbij de LCD kleurfilters zijn vervangen door quantumdots, maw LCD maar dan emissive.
Joost mag weten waarom ze de huidige serie al QLED noemen.
Omdat QLED voor de consument erg lijkt erg op OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:43:
Hadden ze beter het cijfer 0 kunnen gebruiken i.p.v. de Q :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carbon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:43:
[...]
[knip]

Menig "verkoper" zal het voor de onwetende consument brengen als opvolger van Oled, de "Q" komt namelijk achter de "O" en daarbij de nadruk leggen op de bak licht die uit de TV kan komen. Er wordt in de TV reclame ook met geen woord gerept over het zwart, enkel over de hoge helderheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik heb met Mario Kart op de Switch dat op de C6 wel de bewegende karts onderin het scherm te zien zijn, maar de grijzige achtergrond plaatjes niet. Het scherm is gewoon wit met her en der wat artifacts op de lijnen waar de grijs/witte logo's horen te staan. Enig idee welke setting dit zou kunnen veroorzaken? Heb vrijwel alle beeldhulpmiddelen uitstaan behalve truemotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:12:
Ik heb met Mario Kart op de Switch dat op de C6 wel de bewegende karts onderin het scherm te zien zijn, maar de grijzige achtergrond plaatjes niet. Het scherm is gewoon wit met her en der wat artifacts op de lijnen waar de grijs/witte logo's horen te staan. Enig idee welke setting dit zou kunnen veroorzaken? Heb vrijwel alle beeldhulpmiddelen uitstaan behalve truemotion.
Trumotion. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
trumotion doet toch helemaal niets met stilstaand beeld?
Daarnaast staat die op User in de stand 2/10 voor beide instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:15:
[...]

trumotion doet toch helemaal niets met stilstaand beeld?
Daarnaast staat die op User in de stand 2/10 voor beide instellingen.
Trumotion veroorzaakt artefacts. Waarom heb je uberhaupt trumotion aan. Input lag is dan heel erg hoog. Er is gewoon een game mode namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Trumotion veroorzaakt artefacts. Waarom heb je uberhaupt trumotion aan. Input lag is dan heel erg hoog. Er is gewoon een game mode namelijk.
Omdat alles via de receiver binnenkomt. Deze scaled up dus de TV doet geen upscale, waardoor de lag wel weer mee valt. En ik heb eigenlijk geen zin om telkens de switchen tussen de verschillende modes als ik iets anders ga doen. TV komt bv. binnen via de XBOX. De TV ziet daardoor alleen mijn receiver en verder niets.
En alle TV leveranciers zetten nu wel de hele tijd stomme Netflix knopjes op de afstandsbediening, maar ff een game knopje waarmee je alles gelijk in gamemode zet is blijkbaar te lastig voor ze :)

(en waarom ik geen ARC gebruik ipv alles via de receiver te laten lopen... dat komt omdat ik ook UHD kijk met DolbyHD/DTS Master of ATMOS geluid en dat gaat niet via ARC - en ja, het verschil hoor je. Daarnaast zorgt dat er voor dat er ook vanzelf lipsync tussen tv en receiver optreedt)

Ik had op mijn LCD scherm van LG ook truemotion aan zonder dat dit problemen gaf bij het stilstaande stukje beeld. Maar zal er eens naar kijken straks.

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 22-06-2017 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Omdat alles via de receiver binnenkomt. Deze scaled up dus de TV doet geen upscale, waardoor de lag wel weer mee valt. En ik heb eigenlijk geen zin om telkens de switchen tussen de verschillende modes als ik iets anders ga doen. TV komt bv. binnen via de XBOX. De TV ziet daardoor alleen mijn receiver en verder niets.
En alle TV leveranciers zetten nu wel de hele tijd stomme Netflix knopjes op de afstandsbediening, maar ff een game knopje waarmee je alles gelijk in gamemode zet is blijkbaar te lastig voor ze :)

(en waarom ik geen ARC gebruik ipv alles via de receiver te laten lopen... dat komt omdat ik ook UHD kijk met DolbyHD/DTS Master of ATMOS geluid en dat gaat niet via ARC - en ja, het verschil hoor je. Daarnaast zorgt dat er voor dat er ook vanzelf lipsync tussen tv en receiver optreedt)

Ik had op mijn LCD scherm van LG ook truemotion aan zonder dat dit problemen gaf bij het stilstaande stukje beeld. Maar zal er eens naar kijken straks.
Zorgen dat je HDMI-CEC op je receiver en al je apparaten aan de praat krijgt, en de TV zal al je losse apparaten via je versterker apart herkennen. Werkt echter vaker niet dan wel... TruMotion voegt gewoon dikke lag toe, los van upscaling. Maar als het voor jou werkt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 22-06-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Het is 2 klikjes op je afstandbediening en je hebt hem op een andere modus gezet. :? Daarnast heb je met interpolation 1080p : 118.4 ms input lag volgens RTings. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Begint nu wel goed irritant te worden zeg. Vandaag wederom rare issues. Vanmiddag was ik met de rechter settings balk bezig en die bleef gewoon ineens vast zitten. Kon niks meer doen behalve de tv uitzetten maar toen werd het alleen maar erger. Het rode led lampje op de tv bleef branden en ik kreeg de tv niet eens meer aan.

Stekker eruit/erin fixte het. En nu net weer, dit keer bleef de normale settings balk helemaal vast zitten. Uitgezet en ja hoor, rode ledje ging weer niet uit. Dit schiet echt niet op zo zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
maandag komt mijn 55C7 binnen. ik heb alles aangesloten via mijn onkyo tx nr 636. deze kan ook 4k doorvoeren. kan ik het best alles zo laten of is het misschien verstandiger om de ps4 rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan via Optisch naar de receiver te doen. liefst doe ik alles via de receiver zoals nu, als dat geen vertraging opgeeft met gamen is dat wel het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:30:
[...]

Het is 2 klikjes op je afstandbediening en je hebt hem op een andere modus gezet. :? Daarnast heb je met interpolation 1080p : 118.4 ms input lag volgens RTings. Maar goed.
Goed tv naar gaming mode gezet, alle beeldverbeteraars uit.. effect: helemaal geen logos meer te zien in het laad scherm, alleen nog de karts onderin het scherm. Dus nu is het nog slechter dan daarvoor.
Ga later wel verder tweaken. Probleem is dat je het loading screen niet ff oneindig aan kan laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
harley2009 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:32:
maandag komt mijn 55C7 binnen. ik heb alles aangesloten via mijn onkyo tx nr 636. deze kan ook 4k doorvoeren. kan ik het best alles zo laten of is het misschien verstandiger om de ps4 rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan via Optisch naar de receiver te doen. liefst doe ik alles via de receiver zoals nu, als dat geen vertraging opgeeft met gamen is dat wel het fijnst.
Ik heb een zelfde setup (alleen onkyo 5 serie, ook 4k). Ik ga ps pro rechtstreeks op tv aansluiten (dan kan ik de settings van die hdmi ook customizen voor het gamen) en geluid via optische kabel naar receiver (dan kan die doen waar ie goed in is).

Vervolgens mediacenter tv en andere meuk via receiver op arc en dat kanaal afstemmen voor 'mooiste beeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

harley2009 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:32:
Dat zou je in het Onkyo topic moeten vragen, maar zou in principe geen probleem moeten zijn. Gewoon alle beeldverbeteraars in de receiver uitzetten. Ik neem aan dat je een Pro hebt als je 4k wilt gebruiken. Check wel even je receiver dan ook HDR support heeft, want anders kan hij sowieso beter rechtstreeks aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Puck schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Dat zou je in het Onkyo topic moeten vragen, maar zou in principe geen probleem moeten zijn. Gewoon alle beeldverbeteraars in de receiver uitzetten. Ik neem aan dat je een Pro hebt als je 4k wilt gebruiken. Check wel even je receiver dan ook HDR support heeft, want anders kan hij sowieso beter rechtstreeks aan de TV.
nee helaas geen ps4 pro. zat geen uhd speler op. ga waarschijnlijk voor de nieuwe Xbox X. of er moet volgend jaar een ps5 uitkomen met ook uhd ondersteuning, danw acht ik nog wel even. ik weet niet of deze receiver hdr ondersteunt.. den k het zelf van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:45:
[...]

Goed tv naar gaming mode gezet, alle beeldverbeteraars uit.. effect: helemaal geen logos meer te zien in het laad scherm, alleen nog de karts onderin het scherm. Dus nu is het nog slechter dan daarvoor.
Ga later wel verder tweaken. Probleem is dat je het loading screen niet ff oneindig aan kan laten staan :)
Kun je een foto delen met ons. Snap het probleem niet helemaal nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harley2009 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:27:
[...]
nee helaas geen ps4 pro. zat geen uhd speler op. ga waarschijnlijk voor de nieuwe Xbox X. of er moet volgend jaar een ps5 uitkomen met ook uhd ondersteuning, danw acht ik nog wel even. ik weet niet of deze receiver hdr ondersteunt.. denk het zelf van niet...
Heeft wel HDCP 2.2 en HDMI 2.0 maar geen 2.0a poorten, dus helaas geen HDR mogelijkheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als eighties kind net een concert in DVD kwaliteit van U2, Rattle and Hum IMDB: U2: Rattle and Hum (1988) , gekeken. Hierin zitten enorm veel donkere/zwarte beelden. Ok, ik ben om. Zowel in contrast als de upscalling wint de LG het van mijn oude plasma's. Man o man, wat heb ik genoten, ik was er bijna echt bij. Nog nooit zo mooi dit concert gekeken en o wat mis ik de eighties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:02:
Als eighties kind net een concert in DVD kwaliteit van U2, Rattle and Hum IMDB: U2: Rattle and Hum (1988) , gekeken. Hierin zitten enorm veel donkere/zwarte beelden. Ok, ik ben om. Zowel in contrast als de upscalling wint de LG het van mijn oude plasma's. Man o man, wat heb ik genoten, ik was er bijna echt bij. Nog nooit zo mooi dit concert gekeken en o wat mis ik de eighties. :+
Haha ik voel met je mee! 👊🏼😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Kun je een foto delen met ons. Snap het probleem niet helemaal nu. :)
Zo hoort het eruit te zien (afbeelding van de Switch zelf en zo zag het op mijn lcd er ook uit)
Maria kart loading zoals het hoort

En zo ziet het er uit op de C6
Mario kart oled

Foto is in game mode. Als ik de picture mode op,dark room zet komen er her en der artifacts op punten waar het licht grijs hoort te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door SunnieNL op 22-06-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

En als je met de gamma speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Lijkt al gelukt... heb de Sharpeness van 0 naar 1 gezet en gelijk kwam het beeld er door heen... wel beetje vaag. Had bij lcd sharpness altijd uit omdat dit normaal bij een digitaal signaal niet echt nodig is.
Maargoed, blij dat het nu goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:23:
[...]

Lijkt al gelukt... heb de Sharpeness van 0 naar 1 gezet en gelijk kwam het beeld er door heen... wel beetje vaag. Had bij lcd sharpness altijd uit omdat dit normaal bij een digitaal signaal niet echt nodig is.
Maargoed, blij dat het nu goed gaat.
Had niet verwacht dat het dat zou kunnen zijn. 10 is trouwens de neutrale waarde.
Pagina: 1 ... 12 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.