Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:31
ionn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:44:
[...]10 is trouwens de neutrale waarde.
Hoe komen jullie daar bij? Ik kan daar nergens wat van vinden. Alle reviews zoals van Rtings e.d. zetten sharpness altijd op 0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:04
Toch raar dat op diverse sites wordt aangeraden om de sharpness op 0 te zetten, zoals http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7/settings http://www.avsforum.com/f...d-sharpness-question.html

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze: YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings Voorlopig ben ik happy.

Volgens mij 10

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

SunnieNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:12:
[...]

Zo hoort het eruit te zien (afbeelding van de Switch zelf en zo zag het op mijn lcd er ook uit)
[afbeelding]

En zo ziet het er uit op de C6
[afbeelding]

Foto is in game mode. Als ik de picture mode op,dark room zet komen er her en der artifacts op punten waar het licht grijs hoort te zijn
Lijkt me gewoon een kwestie van gamma / brightness / contrast goed instellen. Is voor elke input-modes anders he. Wel gek dat sharpness er impact op heeft. Als sharpness onder 10 inderdaad desharpening is verklaard dat het wel.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Nou zet ik vanavond weer een aflevering van Planet Earth op om vrienden te imponeren en gaat het weer mis. Veel haperingen bij "snelle" panning beelden. Lijkt erop alsof er net niet voldoende gebufferd wordt en de data niet snel genoeg binnenkomt. Het zou echter ook een judder probleem kunnen zijn, ik weet het echt niet meer.

Een moderne USB 3.0 HD moet toch gewoon genoeg leessnelheid hebben om hoge 4K bitrates aan te kunnen of heb ik het mis? Het is dan wel een 5400rpm HD maar dan nog... Als het geen bandbreedteprobleem is dan zouden het weer instellingen op de Shield of de B6 moeten wezen maar ondertussen leken die toch goed te staan. Ik wor gek!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

nodog schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:57:
Nou zet ik vanavond weer een aflevering van Planet Earth op om vrienden te imponeren en gaat het weer mis. Veel haperingen bij "snelle" panning beelden. Lijkt erop alsof er net niet voldoende gebufferd wordt en de data niet snel genoeg binnenkomt. Het zou echter ook een judder probleem kunnen zijn, ik weet het echt niet meer.

Een moderne USB 3.0 HD moet toch gewoon genoeg leessnelheid hebben om hoge 4K bitrates aan te kunnen of heb ik het mis? Het is dan wel een 5400rpm HD maar dan nog... Als het geen bandbreedteprobleem is dan zouden het weer instellingen op de Shield of de B6 moeten wezen maar ondertussen leken die toch goed te staan. Ik wor gek!!!!
Mijn ervaring: als je teveel instellingen probeert, bijvoorbeeld TruMotion, dan gaat het soms mis. Enige manier is soms om de tv uit te zetten (wacht even op de extra tik na uitzetten), vervolgens helemaal spanningsloos te maken (stekker uit de muur!) en weer aansluiten en inschakelen. 55C7 in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:01:
[...]

Mijn ervaring: als je teveel instellingen probeert, bijvoorbeeld TruMotion, dan gaat het soms mis. Enige manier is soms om de tv uit te zetten (wacht even op de extra tik na uitzetten), vervolgens helemaal spanningsloos te maken (stekker uit de muur!) en weer aansluiten en inschakelen. 55C7 in mijn geval.
Dit. En zorgen dat je apps na gebruik ook echt afsluit want die blijven oneindig open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Ik zal'm vannacht eens helemaal uitzetten. Smart gedeelte van de TV gebruik ik overigens niet dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door nodog op 23-06-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Iemand een idee wat er met de RTLXL app is gebeurt?

Werkte gisteren nog goed. Nu eerst cookies accepteren en kan pagina niet meer vinden.

Kan ook niet meer goed navigeren.

Of zat hier een gratis proefperiode aan verbonden?

Edit:
Blijkt dat meer mensen er last van hebben.

Antwoord van RTLXL op FB pagina n.a.v. problemen met een LG smart TV:

"De oplossing is helaas nog niet bekend, maar we zijn druk bezig om dit te uit te zoeken! In de tussentijd hebben wij zoveel mogelijk informatie nodig. Zou je ons het modelnummer en de softwareversie van je tv (in een privébericht) kunnen sturen? ^KL"

[ Voor 45% gewijzigd door BMTN op 23-06-2017 02:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:39
nodog schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:57:

Ik denk niet dat het van de HDD komt maar om dat uit te sluiten zou je het eens via wifi kunnen proberen.
Als je dan nog haperingen hebt moet het wel ergens in de instellingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Idanue schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 06:56:
[...]

Ik denk niet dat het van de HDD komt maar om dat uit te sluiten zou je het eens via wifi kunnen proberen.
Of gewoon een slechte rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:01:
Ding dong. Hey THX! Daar zijn we. Welke film gaan we kijken?

THX: "Ja moment mannen, even mijn tv uit zetten en van de spanning halen, dan kunnen we beginnen!"

Is toch werkelijk bizar. Dat een UHD tv niet gewoon even zo hoppa alles moeiteloos afspeelt, anno 2017.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Idanue schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 06:56:
[...]

Ja, heb ik ooit geprobeerd, ook HDD direct op TV aangesloten. Had nog steeds haperingen maar niet dezelfde of evenveel. Gisterochtend leek het vrijwel vloeiend te lopen op plekken waar ik eerder altijd problemen had en gisteravond had ik haperingen op plekken waar het eerst vloeiend liep. Vandaar dat ik denk dat het sowieso ook niet aan de rip ligt.

We ploeteren wel weer even voort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Brad Pitt schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:13:
[...]

Ding dong. Hey THX! Daar zijn we. Welke film gaan we kijken?

THX: "Ja moment mannen, even mijn tv uit zetten en van de spanning halen, dan kunnen we beginnen!"

Is toch werkelijk bizar. Dat een UHD tv niet gewoon even zo hoppa alles moeiteloos afspeelt, anno 2017.
Als je iedere dag lekker in de instellingen zit te rommelen, dan komt dat helaas voor... :+
Verder is de wifi nog steeds brak en zit er 100Mbit ethernet in, wat dat betreft ja "anno 2017"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Als je iedere dag lekker in de instellingen zit te rommelen, dan komt dat helaas voor... :+
Verder is de wifi nog steeds brak en zit er 100Mbit ethernet in, wat dat betreft ja "anno 2017"???
Ja, bizar dat er geen gigabit ethernet in zit. Maar dat zit wel in m'n Intel NUC die de blu-ray rips probeert af te spelen, en zelfs dan heb ik nog dat irritante judder/stutter probleem. En ik neem aan dat de HDMI kabel wel genoeg bandbreedte heeft ;) Haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:41:
[...]

Ja, bizar dat er geen gigabit ethernet in zit. Maar dat zit wel in m'n Intel NUC die de blu-ray rips probeert af te spelen, en zelfs dan heb ik nog dat irritante judder/stutter probleem. En ik neem aan dat de HDMI kabel wel genoeg bandbreedte heeft ;) Haha
De Intel onboard videokaart heeft bij mij nooit goed genoeg gewerkt (Gen7!). Sowieso geen 4K 60Hz, alleen 30Hz. Toen zei iedereen ook dat een simpele i3 pc alles moet kunnen afspelen...HEVC HDR helaas.

Ik heb in mijn pc uiteindelijk een nVidia 1050ti gezet en was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:46:
[...]

De Intel onboard videokaart heeft bij mij nooit goed genoeg gewerkt (Gen7!). Sowieso geen 4K 60Hz, alleen 30Hz. Toen zei iedereen ook dat een simpele i3 pc alles moet kunnen afspelen...HEVC HDR helaas.

Ik heb in mijn pc uiteindelijk een nVidia 1050ti gezet en was het opgelost.
Hmmm... interessant. Maar wat had je voor issues dan? Ook die judder/stutter dingen? Of gewoon haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 08:50
Ik ben de nieuwe eigenaar van een LG 55B6V oled tv en ben er heel erg tevreden mee.
Maar ik loop momenteel tegen een klein, maar irritant, probleempje aan:

Ik heb op mijn Windows 10 pc via het lokale netwerk een gedeelde map ingesteld. Als ik dan op mijn B6 TV naar Foto's en Video's ga, staat de PC er netjes tussen net zoals de gedeelde map. Maar wat heel irritant is, is dat nieuwe bestanden en/of mappen binnen die gedeelde map enorm lang duren voordat ze ververst worden. Als voorbeeld heb ik er gisteravond een videobestand bijgezet, maar deze is op het moment nog steeds niet te zien op de TV :/

Ik heb geprobeerd om opnieuw uit en in te loggen op de PC, de TV herstart, de PC herstart en de gedeelde map niet meer delen en vervolgens weer toevoegen, maar nog steeds zie ik de nieuwe map of het nieuwe bestand niet. Het verschilt ook erg wanneer deze wel zichtbaar is. Soms binnen een uur, maar nu dus na een uur of 10 nog steeds niet.

Iemand een idee wat hieraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
El_V schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:52:
[...]

Ik heb een zelfde setup (alleen onkyo 5 serie, ook 4k). Ik ga ps pro rechtstreeks op tv aansluiten (dan kan ik de settings van die hdmi ook customizen voor het gamen) en geluid via optische kabel naar receiver (dan kan die doen waar ie goed in is).

Vervolgens mediacenter tv en andere meuk via receiver op arc en dat kanaal afstemmen voor 'mooiste beeld'.
Dus de ps4 rechtstreeks aansluiten op de C7. En dan via een optische kabel verbinden naar de receiver. Doe ik die optische kabel van ps4 naar receiver of doe ik de optische kabel van de C7 naar receiver.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Ik zet net de boel weer aan en alles loopt als een zonnetje. Misschien moet ik alleen maar 's-ochtends films kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:02:
Ik zet net de boel weer aan en alles loopt als een zonnetje. Misschien moet ik alleen maar 's-ochtends films kijken.
Nee hoor. Op een gegeven moment heb je allerlei instellingen gemaakt en hoeft ie niet meer spanningsloos. Tenzij je wifi gebruikt...zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Nee hoor. Op een gegeven moment heb je allerlei instellingen gemaakt en hoeft ie niet meer spanningsloos. Tenzij je wifi gebruikt...zucht.
Maar wat is precies dat reden dat ie van spanning af moet dan? Geheugen vol of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nodog
Bedankt voor de tip THX, en extra extra veel bedankt als het ook consistent goed blijft gaan. _/-\o_

Ondertussen heb ik zoveel moeten priegelen, veranderen in set-up en settings dat het me niks zou verbazen dat het weer misgaat straks en ik hier een tip krijg dat ik huisdieren moet gaan offeren en dat dan die tip nog blijkt te werken ook. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:47:
[...]

Hmmm... interessant. Maar wat had je voor issues dan? Ook die judder/stutter dingen? Of gewoon haperingen?
In MPC-HC (codecguide zeg maar) kun je statistieken aanzetten (grafiek in beeld). Je ziet dan bij de hapering dat de grafiek buiten je venster gaat. Dit betekent dat de computer het echt niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
harley2009 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:00:
[...]

Dus de ps4 rechtstreeks aansluiten op de C7. En dan via een optische kabel verbinden naar de receiver. Doe ik die optische kabel van ps4 naar receiver of doe ik de optische kabel van de C7 naar receiver.?
ps4 naar receiver. en ps4 instellen dat hij bitstream output (dan decodeert je receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:48:
[...]

In MPC-HC (codecguide zeg maar) kun je statistieken aanzetten (grafiek in beeld). Je ziet dan bij de hapering dat de grafiek buiten je venster gaat. Dit betekent dat de computer het echt niet trekt.
Zit dat ook in Kodi? Want dan is het misschien interessant om dat vanavond eens te checken met een BD-50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Maar wat is precies dat reden dat ie van spanning af moet dan? Geheugen vol of zo?
Geen idee. De wifi snelheid kakt helemaal in.

Wifi kun je op twee manieren oplossen: spanningsloos maken of opnieuw wifi verbinden en je wachtwoord weer inkloppen.
Settings problemen: spanningsloos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:19:
[...]

Geen idee. De wifi snelheid kakt helemaal in.

Wifi kun je op twee manieren oplossen: spanningsloos maken of opnieuw wifi verbinden en je wachtwoord weer inkloppen.
Settings problemen: spanningsloos maken.
We hebben t wel over 2 verschillende dingen hier, ik gebruik heel het WiFi gebeuren niet, ik stream m'n HD content vanaf een Kodi mediaplayer via HDMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Zit dat ook in Kodi? Want dan is het misschien interessant om dat vanavond eens te checken met een BD-50!
Oef geen idee. Sowieso had ik het alleen met zwaardere 4K demo's zoals de LG Jazz en Star Trek Int(r)o Darkness. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:19:
[...]

We hebben t wel over 2 verschillende dingen hier, ik gebruik heel het WiFi gebeuren niet, ik stream m'n HD content vanaf een Kodi mediaplayer via HDMI :)
Ik antwoord ook op verschillende Tweakers :+

Hoe ervaar je precies de haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Ik antwoord ook op verschillende Tweakers :+

Hoe ervaar je precies de haperingen?
Bij mij zijn het vooral die panning scenes, waarin dingen op bijvoorbeeld de achtergrond door het beeld schuiven. Soms zie je dat gewoon met horten en stoten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DennusB schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Bij mij zijn het vooral die panning scenes, waarin dingen op bijvoorbeeld de achtergrond door het beeld schuiven. Soms zie je dat gewoon met horten en stoten gaan...
Het probleem kan tweeledig zijn:
* Je mediaplayer trekt het niet.
* Jij als kijker trekt het niet. O-)

Ik ga even uit van het laatste! Dat was bij mij ook het probleem, hoewel gerelateerd aan de eerste dus. 8)
We noemen dat stutter... < als het goed is >:)

OLED geeft alles precies en snel weer. Helaas, zou je bijna zeggen.
Dat is niet erg als content 60fps is (bij 60Hz), maar wel bij 24fps zoals zo'n beetje iedere film sinds ehh mensenheugenis...
TruMotion zou dat op zich moeten oplossen door beelden/pixels toe te voegen, maar is daar soms niet al te sterk in. Zeker met 4K content heeft de LG een kleine uitdaging.

Waar test je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Goedemorgen (bijna middag)

Ik heb een probleem tijdens het spelen van games en eigenlijk via alle content dat geen 4k is.
Ik heb een video gemaakt van wat me nog al stoort. Iemand anders die dit ook ervaart tijdens het spelen van FIFA 17 op een OLED?

YouTube: TV or Game issue? LG OLED B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Even een tegengeluid.

Als test heb ik net een film gechecked die me, toen ik de B6 net had, veel problemen opleverde in het judder/stutter/haperingen bij pannen departement. 24fps in twee verschillende versies (met en zonder HDR, allebei +20Gb groot). Eerst moest ik Truemotion vol aanzetten om het redelijk te krijgen. Nu staat TM uit en heb ik blijkbaar de instellingen op m'n mediaplayer goed staan want hij speelt nu zonder enige vorm van schokken de moeilijkste scenes af. Het kan dus wel en de B6 is waarschijnlijk niet het probleem als er problemen van deze aard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:59:
Even een tegengeluid.

Als test heb ik net een film gechecked die me, toen ik de B6 net had, veel problemen opleverde in het judder/stutter/haperingen bij pannen departement. 24fps in twee verschillende versies (met en zonder HDR, allebei +20Gb groot). Eerst moest ik Truemotion vol aanzetten om het redelijk te krijgen. Nu staat TM uit en heb ik blijkbaar de instellingen op m'n mediaplayer goed staan want hij speelt nu zonder enige vorm van schokken de moeilijkste scenes af. Het kan dus wel en de B6 is waarschijnlijk niet het probleem als er problemen van deze aard zijn.
En welke mediaplayer gebruik je ook al weer? Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodog
Klopt ja, de film was overigens 1080, ik zal bij de volgende 4k film extra goed opletten of dat ook geen problemen oplevert.

[ Voor 87% gewijzigd door nodog op 23-06-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aangeven waar de verschillen zitten tussen Plex en Xplay op de LG en moet ik dan Plex ook op mijn Synology draaien? Dat laatste zit ik niet op te wachten want de ervaring bij mij leert dat hij dan gaat transcoden en dat trekt een DS414 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Het is misschien (nog niet) genoeg reden om gelijk de winkel te bellen maar ik begin toch wel zat van deze issues te worden. Alles wat ik de afgelopen dagen al had gemeld en nu weer....

De Netflix app vertikte het gewoon om op te starten. Dus tv uit/aan. Blijft de tv gewoon helemaal hangen in het menu waar alle apps staan, kon niks meer doen. Dus uit/aan en toen startte Netflix op. Twee episodes gekeken van Better call Saul en toen een paar seconden de woonkamer uitgeweest. Ik kom terug en zie dat die screensaver van dat vuurwerk was geactiveerd maar ja hoor, volledig vastgelopen hier ook.

Wtf man.

Ik ga die Russische firmware eens opzoeken en dan kijken of er iets van verbetering te vinden is.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 23-06-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Ik lees regelmatig dat de tv aangeeft welk formaat er afgespeeld wordt, bv HDR. Is dit enkel bij externe bronnen? Mijn 55B6V heeft dit namelijk nog nooit aangegeven en ik dacht dat Netflix toch al HDR doorgaf.

Verder enorm tevreden van de LG.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:22:
Het is misschien (nog niet) genoeg reden om gelijk de winkel te bellen maar ik begin toch wel zat van deze issues te worden. Alles wat ik de afgelopen dagen al had gemeld en nu weer....

De Netflix app vertikte het gewoon om op te starten. Dus tv uit/aan. Blijft de tv gewoon helemaal hangen in het menu waar alle apps staan, kon niks meer doen. Dus uit/aan en toen startte Netflix op. Twee episodes gekeken van Better call Saul en toen een paar seconden de woonkamer uitgeweest. Ik kom terug en zie dat die screensaver van dat vuurwerk was geactiveerd maar ja hoor, volledig vastgelopen hier ook.

Wtf man.

Ik ga die Russische firmware eens opzoeken en dan kijken of er iets van verbetering te vinden is.
Heb je dat dan nog niet gedaan? Hier geen centje pijn. Ik herken je problemen niet. Terug met die tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:17:
Klopt ja, de film was overigens 1080, ik zal bij de volgende 4k film extra goed opletten of dat ook geen problemen oplevert.
En wat zijn je specifieke settings uiteindelijk geworden, want je laat de Shield nu opschalen naar 60fps ofzo?
Voor vrouw en kids denk ik hier namelijk ook over, omdat het prima bedienbare Xplay via de LG afhankelijk is van een goed netwerk en de bediening wel fool-proof moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Heb je dat dan nog niet gedaan? Hier geen centje pijn. Ik herken je problemen niet. Terug met die tv.
Iemand op AVS raad een hard reset aan en dat is zeker nog even te proberen. Misschien die Russische firmware ook nog even uitproberen. Alleen even uitzoeken hoe ik een hard reset doe. Tenzij dat gewoon de factory reset is die hij bedoelt.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 23-06-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:37:
[...]

En wat zijn je specifieke settings uiteindelijk geworden, want je laat de Shield nu opschalen naar 60fps ofzo?
Voor vrouw en kids denk ik hier namelijk ook over, omdat het prima bedienbare Xplay via de LG afhankelijk is van een goed netwerk en de bediening wel fool-proof moet blijven.
Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik opschaal met de Shield. Het lijkt van niet volgens de settings maar er zijn zoveel variabelen dat ik misschien iets over het hoofd zie. Mijn settings heb ik 1 op 1 van Github overgenomen. Ik zie dat ze nu een update gedaan hebben wat betreft HDR, daar had ik eerst ook problemen mee met hun settings. Mediacodec (surface) dus niet disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik opschaal met de Shield. Het lijkt van niet volgens de settings maar er zijn zoveel variabelen dat ik misschien iets over het hoofd zie. Mijn settings heb ik 1 op 1 van Github overgenomen. Ik zie dat ze nu een update gedaan hebben wat betreft HDR, daar had ik eerst ook problemen mee met hun settings. Mediacodec (surface) dus niet disablen.
Oke. Je moet haast wel stutter hebben bij 24fps als je TruMotion uit hebt staan. Tenzij je daar minder gevoelig voor bent. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is het uberhaubt normaal dat het rode ledje van de tv aan blijft terwijl de stroom er volledig van af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:55:
Is het uberhaubt normaal dat het rode ledje van de tv aan blijft terwijl de stroom er volledig van af is?
Nee, wel even maar moet dan uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:47:
[...]

Oke. Je moet haast wel stutter hebben bij 24fps als je TruMotion uit hebt staan. Tenzij je daar minder gevoelig voor bent. >:)
Net nog even een 4k actiefilm getest en geen centje pijn. Alles verloopt supervloeiend.

Ik heb overigens meer vreemde dingen meegemaakt. De HDR deed bij mij tijdenlang erg raar. Ik had enorm last van banding (vooral bij scenes met de zon in beeld zie je dat supergoed en het was niet om aan te zien zo slecht). Plotsklaps gaat het nu wel goed terwijl ik volgens mij niks vreemds gedaan heb of veel veranderd heb in de settings.
Voorlopig knijp ik maar m'n handjes dicht want nu werkt het naar behoren en ben ik ipv 80% tevreden met m'n TV en rest van de setup, 99% tevreden. Ik hoop dat dat zo blijft want heb er ondertussen genoeg geld en moeite ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:56:
[...]

Nee, wel even maar moet dan uit gaan.
Duurde 5 minuten voordat het ledje uitging.

Hoe dan ook heb ik reset to initial settings gedaan, alles even opnieuw ingesteld weer. Ik heb nu de Netflix app aan en een serie op pauze gezet zodat die vuurwerk screensaver aan gaat. Erg handig om zoiets te hebben. Hopelijk houd het nu op met vastlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Er is hier weer een hoop gepost in een korte tijd! Hopelijk kan ik nog een (positieve) duit in het zakje doen.

De 65B6 die ik hier heb staan hoef ik nooit van stroom af te halen of te resetten, hoeveel ik ook speel met de settings. Via de 100mbit ethernet aansluiting kan ik 4k content (SDR) prima streamen en 4K HDR content werkt vlekkeloos via een 5400rpm externe USB-drive. Wel staan bij mij alle achtergrond apps op zo'n moment uit. Ik gebruik exclusief de ingebouwde mediaspeler.

Wat motion betreft, hier is al héél veel over geschreven. De juiste settings zijn uiteraard cruciaal, maar niet zaligmakend als de content zelf niet goed is. Sommige opgenomen camera-pans zijn nou eenmaal slecht uitgevoerd en ja, dat wordt op een (LG) OLED TV genadeloos afgestraft. Ik praat het niet goed, maar het is nou eenmaal zo.
Tru-Motion kán een oplossing zijn, maar je moet deze functie wel snappen om èn te weten wat het doet en wanneer je het (in welke maten) toe moet passen. In de regel is hoge kwaliteit 24p content prima af te spelen zonder Tru-Motion en doet de Real Cinema functie prima haar werk.
Als je gevoelig bent voor het gebrek aan motion-blur en de lage motion resolutie van een (LG) OLED paneel, dan kan je met bepaalde Tru-Motion settings gaan spelen. De 'Smooth' en 'Clear' stand raad ik ten alle tijden af, maar de 'User' optie biedt interessante mogelijkheden. Een De-Judder setting van 2/10 en een De-Blur setting van 10/10 doet wonderen, maar zorgt nog niet voor een all out vloeiend beeld en dat moet ook niet! Vergeet niet dat een 24p bron van nature hakkelig is.

24p filmmateriaal stamt uit een tijd dat er moest worden vastgesteld hoe men zo goedkoop mogelijk filmmateriaal kon produceren. Meer frames betekende meer filmreel en meer kosten. 24 beelden per seconde is toen aangenomen als de minimale framerate om motion nog als 'vloeiend' waar te nemen. Vergeet echter niet dat dit werd vastgesteld op beeldapparaatuur die op zijn zachts gezegd niet zo goed was als vandaag de dag. Motion Blur was hoog op elke weergever en dus vloeiden beelden meer in elkaar over dan nu het geval is. Ik heb het als vaker geroepen en blijf er op hameren. 24p is niet meer van deze dag. Filmjunkies blijven er aan vasthouden zoals bejaarden nog altijd liever een postduif gebruiken in plaats van een appje te sturen, maar het wordt nu toch echt eens tijd om verder te ontwikkelen.
Goede 60hz content ziet er fantastisch uit op een OLED TV en er zijn genoeg methodes om ook op 60Hz een filmische look te creëren. Helaas zijn ook nu kosten een bepalende factor. CGI op 24 frames is een stuk goedkoper dan op 60 frames.

Ik weet dat het makkelijk (en goedkoop) is om films van het web te trekken, maar niet elke rip is evengoed van kwaliteit. Meestal gaat het fout met de framerate. Web-DL's die als 60hz gestreamd worden, maar als een 24p file in de nieuwsgroepen verschijnen is iets wat regelmatig gebeurd. UHD Blu-ray is nogsteeds niet te rippen (dacht ik ) en 99% van de 4K content die online staat komt van een FHD source waar meerdere passes op toegepast zijn met het encoden naar een 4K file. Prima als je hier naar wilt kijken (doe ik ook), maar gebruik het niet als referentie content om de kwaliteiten van een TV mee te beoordelen. Pak hiervoor een (UHD) Blu-ray speler, stel deze goed in en kijk dan nog eens. Houd daarbij ook het verhaal van de oorsprong van 24p in het achterhoofd. Uiteindelijk moeten we toch weer kunnen gaan genieten van de content zelf in plaats van een film lang op beeldfoutjes te zitten letten.

In interessant stukje over de nVidia Shield mediaspeler;

"We had hoped, although didn’t really expect, that the SHIELD Experience 5.0 might add dynamic refresh rate switching for apps other than KODI, SPMC and PLEX, e.g. for Amazon, Netflix and even iPlayer but unfortunately that isn’t the case so you’ll need to manually select the resolution and refresh rate desired in settings. For iPlayer, in all instances, you’ll want 1080p50Hz, even if your TV is 4K, as your television will almost certainly have better image scaling than the SHIELD. It’s more complicated with Netflix and Amazon although, obviously, if you want to watch the Ultra HD content, you’ll need one of the 4K resolution options. In most instances, but not all, 4K at 23.976Hz will be the correct choice. One very good thing the update did bring is the ability to play Amazon and Netflix HDR at this setting, whereas previously HDR would only work with 50Hz and above. One thing worth noting is that HDR content in both Amazon and Netflix will play at resolutions under 4K so if your internet isn’t up to the demands but your TV is, that’s quite useful. For the record, YouTube HDR contents aren’t available in this iteration of the software version so it looks as though it’s to follow in an update. Also, for the record, the SHIELD is not Dolby Vision capable so uses HDR10 for delivery."

Settings, settings, settings... it really whips the llama's ass.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Na heel wat ge Google translate eindelijk op de Russissche firmware site gekomen, blijkt het gewoon exact dezelfde te zijn als die van ons. Waar kan ik precies die firmware vandaan halen waar eerder over werd gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:17:
Ik heb de laatste Shield 16GB en ik haal hem iedere nacht van de stroom af dmv een tplink hs100 en ik moet elke dag de box nog een keer opnieuw opstarten om Kodi 17.3 automatisch de juiste refresh rate te laten kiezen ipv de standaard 59 komma nog wat die in Android ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou Major_ton ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen, maar rondneuzen in mijn B6's settings kan helaas maar zo betekenen dat hij keihard vastloopt of wanneer een screensaver van LG activeert dat het volledig blijft hangen. Net weer.

Ik zoek dit topic nog even door voor die Russische firmware en als dat ook niks helpt dan bel ik echt de shop, want dit is geen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

nodog schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Net nog even een 4k actiefilm getest en geen centje pijn. Alles verloopt supervloeiend.

Ik heb overigens meer vreemde dingen meegemaakt. De HDR deed bij mij tijdenlang erg raar. Ik had enorm last van banding (vooral bij scenes met de zon in beeld zie je dat supergoed en het was niet om aan te zien zo slecht). Plotsklaps gaat het nu wel goed terwijl ik volgens mij niks vreemds gedaan heb of veel veranderd heb in de settings.
Voorlopig knijp ik maar m'n handjes dicht want nu werkt het naar behoren en ben ik ipv 80% tevreden met m'n TV en rest van de setup, 99% tevreden. Ik hoop dat dat zo blijft want heb er ondertussen genoeg geld en moeite ingestoken.
Je hebt 'm spanningsloos gemaakt he he he he!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Hier staat ook iets, de persoon had dezelfde problemen als mij met de 3D ghosting/crosstalking.
http://www.avsforum.com/f...d-problem-lg-oled-tv.html

Bleek aan de polarisatie filter te liggen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Waar testen jullie hier eigenlijk die stutter/judder/panning issues mee? Is er een bepaald video fragment wat je gebruikt of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"Uiteindelijk moeten we toch weer kunnen gaan genieten van de content zelf in plaats van een film lang op beeldfoutjes te zitten letten."

Denk dat daar de crux zit bij velen. Als je dat bij je vrouw doet word je ook niet gelukkig (de meesten dan). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:44:
"Uiteindelijk moeten we toch weer kunnen gaan genieten van de content zelf in plaats van een film lang op beeldfoutjes te zitten letten."

Denk dat daar de crux zit bij velen. Als je dat bij je vrouw doet word je ook niet gelukkig (de meesten dan). :+
Met 3D ghosting/crosstalking is het erg vervelend kijken, alsof je scheel kijkt. Dus zeer belangrijk dat het wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake_Eye schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:47:
[...]
Met 3D ghosting/crosstalking is het erg vervelend kijken, alsof je scheel kijkt. Dus zeer belangrijk dat het wel goed is.
Dat is dan ook een terechte klacht net als mijn witte streepje van 2 mm verticaal door het beeld wat chronisch aanwezig was en echt een defect in het panel was. Maar dat gedoe over motion, panning etc etc bedoel ik. Ik vond het betoog hierboven erg goed waar ik de quote uit haalde.

Ik geniet nu met volle teugen van mijn B6. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:00:
Nou Major_ton ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen, maar rondneuzen in mijn B6's settings kan helaas maar zo betekenen dat hij keihard vastloopt of wanneer een screensaver van LG activeert dat het volledig blijft hangen. Net weer.

Ik zoek dit topic nog even door voor die Russische firmware en als dat ook niks helpt dan bel ik echt de shop, want dit is geen doen.
Retourneer dat ding nu. Ik heb ook een B6. Ik herken jouw problemen helemaal niet. Je moet gewoon geen problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:00:

Terugsturen dan. Je TV hoort gewoon zonder vastlopers te werken. Er is maar één oorzaak waarvoor mijn B6 van de stroom afgaat en dat is met heftige onweer boven mijn huis.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Nog meer mensen die kunnen bevestigen dat dit normaal is of niet? Zodat ik contact kan opnemen met LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterbont schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:06:
Nog meer mensen die kunnen bevestigen dat dit normaal is of niet? Zodat ik contact kan opnemen met LG?

Voor de laatste keer, garantie via je leverancier doen. Hij is je juridische partij, niet LG mocht het uit de klauwen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Voor de laatste keer, garantie via je leverancier doen. Hij is je juridische partij, niet LG mocht het uit de klauwen lopen.
Oke dus het is niet normaal om dit te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Misterbont schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Heb je het al op een andere TV kunnen testen? Ik zou het zéér vreemd vinden als dit aan de TV ligt. Je kan met de PS4 ook makkelijk gameplay capturen en op YouTube knallen. Hoe ziet het er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:10:
[...]

Heb je het al op een andere TV kunnen testen? Ik zou het zéér vreemd vinden als dit aan de TV ligt. Je kan met de PS4 ook makkelijk gameplay capturen en op YouTube knallen. Hoe ziet het er dan uit?
Ik kijk vanavond even op een Full HD TV, echter denk ik niet dat deze TV hetzelfde weergeeft.
LG heeft aangegeven dat ze het verder gaan 'onderzoeken' dus we wachten even geduldig af.

Ik gebruik twitch weleens hierin zie je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misterbont schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Weet ik niet, ben geen gamer. Maar mocht je echt problemen hebben, stap naar je leverancier. Die regelt dan een en ander met LG en/of CE Repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 08:50
Ik heb sinds kort de LG 55B6V en ik ben op zoek naar de HDR game modus die in een software update moet zijn toegevoegd een aantal maanden geleden (04.31.10 als het goed is).
Nu heeft mijn toestel de firmware 04.31.25, echter zie ik geen HDR game mode om te selecteren als ik HDR content afspeel.

Ik heb dus blijkbaar wel een nieuwere firmware maar niet de HDR game modus.
Hoe kan dit? Moet ik downgraden en kan dit uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:58:
[...]

Terugsturen dan. Je TV hoort gewoon zonder vastlopers te werken. Er is maar één oorzaak waarvoor mijn B6 van de stroom afgaat en dat is met heftige onweer boven mijn huis.
Nooit te vroeg juichen zeg ik altijd, maar na de Russische firmware erop gezet te hebben heb ik geen vastlopers gehad meer tijdens de screensaver van de Netflix app. Na het eten ga rustig verder, beetje met de settings bezig en hopen dat de menu's niet vastlopen ook.

Ik heb trouwens vandaag eens het hele topic rondgelezen en twee dingetjes..

HDR Game mode maakt het beeld dus duidelijk minder fel op de B6. Ik neem aan beide 55 en 65 inch? Kan het zelf niet testen. Of heeft de nieuwe firmware dit onderhand opgelost?

Tru-motion. Sommige hadden het over 5/10 maar ik vind dit verre van ideaal. Leek even goed maar al gauw zie je toch weer blurs. Met 10/10 is het mooi smooth maar je ziet meteen die blur bij snelle bewegingen. Ik moet maar gewoon wennen aan de lichte judder bij sommige series/films he? Aangezien TM niet best lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Nooit te vroeg juichen zeg ik altijd, maar na de Russische firmware erop gezet te hebben heb ik geen vastlopers gehad meer tijdens de screensaver van de Netflix app. Na het eten ga rustig verder, beetje met de settings bezig en hopen dat de menu's niet vastlopen ook.

Ik heb trouwens vandaag eens het hele topic rondgelezen en twee dingetjes..

HDR Game mode maakt het beeld dus duidelijk minder fel op de B6. Ik neem aan beide 55 en 65 inch? Kan het zelf niet testen. Of heeft de nieuwe firmware dit onderhand opgelost?

Tru-motion. Sommige hadden het over 5/10 maar ik vind dit verre van ideaal. Leek even goed maar al gauw zie je toch weer blurs. Met 10/10 is het mooi smooth maar je ziet meteen die blur bij snelle bewegingen. Ik moet maar gewoon wennen aan de lichte judder bij sommige series/films he? Aangezien TM niet best lijkt te zijn.
Er is geen één, werkelijk geen één merk die frame interpolation op vol gas (zoals 10/10 bij LG) zonder artifacts zal weergeven, dit is simpelweg onmogelijk. Ik gebruik een De-Judder setting van 2/10 en dat levert nagenoeg geen artifacts op, maar zal in jouwbeleving een (veel) te hakkelig beeld opleveren. Niet om jou af te vallen, maar zelfs native 60hz content loopt niet zo vloeiend als content met Tru-Motion op 10/10 zoals jij zou willen. Waar je naar zoekt is een unicorn.

OLED TV's zijn nou eenmaal geen motion princesjes, maar langzamerhand wordt het 'probleem' net zover opgeblazen als dat plasma TV's zogenaamd een eigen kolencentrale nodig hadden omdat ze zoveel energie verbruikten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
2 voor De-judder en 10 voor De-blur? Ga ik dat eens uitproberen. Ik vind het ook helemaal geen ramp. Met mijn vorige OLED had ik een redelijk goede setting maar die lijkt hier wat minder goed te werken.

Trouwens hoe zit het met aspect ratio. Kies ik original of 16/9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:36:
[...]
OLED TV's zijn nou eenmaal geen motion princesjes, maar langzamerhand wordt het 'probleem' net zover opgeblazen als dat plasma TV's zogenaamd een eigen kolencentrale nodig hadden omdat ze zoveel energie verbruikten...
Ik had met mijn 3 plasma's notabene expres zonnepanelen gelegd hiervoor. Dat was dus helemaal niet nodig? (einde cynisme). _O-
devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:40:
Met tv/films origineel, zeker met films met zwarte balken onder en boven, anders krijg je vervormd beeld. Games, not my cup of tea.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
devilsnight schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:40:
2 voor De-judder en 10 voor De-blur? Ga ik dat eens uitproberen. Ik vind het ook helemaal geen ramp. Met mijn vorige OLED had ik een redelijk goede setting maar die lijkt hier wat minder goed te werken.

Original of 16:9 maakt niet uit. Bij mij staat staat de TV altijd op Original. Zorg wel dat je 'Just Scan' aan hebt staan voor 1 op 1 pixelmapping. Deze optie vind je als je de aspect ratio aan wilt passen in het 'Picture Menu' (2de regel).

Zonder 1 op 1 pixelmapping krijgen je overscan. Dat is met digitale content niet nodig. Overscan houdt simpelweg in dat het beeld iets ingezoomed wordt (een paar procent) en je de randen van het beeld mist. Tevens past elke pixel van de content niet meer 1 op 1 op een pixel van het paneel wat gekke scaling foutjes tot gevolg kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:18:
Kan iemand mij aangeven waar de verschillen zitten tussen Plex en Xplay op de LG en moet ik dan Plex ook op mijn Synology draaien? Dat laatste zit ik niet op te wachten want de ervaring bij mij leert dat hij dan gaat transcoden en dat trekt een DS414 niet.
Beide zijn Plex players, dus een server is altijd nodig. Het verschil is dat de officiële Plex app een eigen "web" player heeft, en veel moet laten transcoden. XPlay gebruikt de interne player van LG en hoeft niks te transcoden (als in: ik ben nog niks tegengekomen wat getranscode moet worden de afgelopen 8 maanden: subtitles, 4k, HDR, alles draait feilloos). Oftewel: de officiéle Plex app is ruk en XPlay is fantastisch. Transcoden heeft dan ook niks met je server te maken, maar wat de player aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:49:
[...]

Original of 16:9 maakt niet uit. Bij mij staat staat de TV altijd op Original. Zorg wel dat je 'Just Scan' aan hebt staan voor 1 op 1 pixelmapping. Deze optie vind je als je de aspect ratio aan wilt passen in het 'Picture Menu' (2de regel).

Zonder 1 op 1 pixelmapping krijgen je overscan. Dat is met digitale content niet nodig. Overscan houdt simpelweg in dat het beeld iets ingezoomed wordt (een paar procent) en je de randen van het beeld mist. Tevens past elke pixel van de content niet meer 1 op 1 op een pixel van het paneel wat gekke scaling foutjes tot gevolg kan hebben.
16:9 vervormt beelden met een kromming bij films met zwarte balken boven en onder. Zeker weten. Hoofden etc krijgen dan een hele vreemde vorm. Dat maakt zeker verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:44:
[...]

Beide zijn Plex players, dus een server is altijd nodig. Het verschil is dat de officiële Plex app een eigen "web" player heeft, en veel moet laten transcoden. XPlay gebruikt de interne player van LG en hoeft niks te transcoden (als in: ik ben nog niks tegengekomen wat getranscode moet worden de afgelopen 8 maanden: subtitles, 4k, HDR, alles draait feilloos). Oftewel: de officiéle Plex app is ruk en XPlay is fantastisch. Transcoden heeft dan ook niks met je server te maken, maar wat de player aan kan.
We gaan er eens mee stoeien. Had Plex ooit draaien op mijn NAS maar iedere film die ik op mijn laptop wilde afspelen kreeg ik die transcode melding. Werkt XPlay ook gewoon met de mediaserver van Synology? Dan hoef ik daar geen Plex meer op te installeren. De interne player vd LG heeft er iig geen moeite mee en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:47:
[...]

We gaan er eens mee stoeien. Had Plex ooit draaien op mijn NAS maar iedere film die ik op mijn laptop wilde afspelen kreeg ik die transcode melding. Werkt XPlay ook gewoon met de mediaserver van Synology? Dan hoef ik daar geen Plex meer op te installeren. De interne player vd LG heeft er iig geen moeite mee en werkt perfect.
Werkt alleen met Plex, daar is het een Plex app voor. En nogmaals: transcoding gebeurd omdat de player een aanvraag doet omdat hij bijvoorbeeld een bepaald formaat niet ondersteund of niet genoeg bandbreedte heeft. Heeft niks te maken met waar je de server op draait. Maar als de interne DLNA app voor jou werk, prima toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:50:
[...]

Werkt alleen met Plex, daar is het een Plex app voor. En nogmaals: transoding gebeurd omdat de player een aanvraag doet omdat hij bijvoorbeeld een bepaald formaat niet ondersteund of niet genoeg bandbreedte heeft. Heeft niks te maken met waar je de server op draait. Maar als de interne DLNA app voor jou werk, prima toch? :)
Ik wil die mooie plaatsjes wel eens zien alsof ik een videotheek aan het zoeken ben. Gewoon voor de heb.... En is handig voor de vrouw met die 600 films hier. Die kent niet alle titels, plaatsjes zeggen vaak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Pff ik wordt echt helemaal gek van die instabiele trage wifi op de C7, zeker aangezien bekabeld ook prut is.
Ik zit telkens naar 720p Netflix streams te kijken omdat de tv weer eens kuren heeft. De internetsnelheid is slecht 15-20% van de tijd in orde de rest is het traag en instabiel. Heb al 2.4 en 5 ghz netwerkengeprobeerd . Niets helpt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Thanks mensen. Dan hou ik hem mooi op original.

Ondanks dat beeld settings heel persoonlijk zijn ben ik toch benieuwd wat voor settings jullie gebruiken voor films/series en ook games. Ik ga nu weer met de tv bezig, in de settings rondneuzen om te kijken of de boel gaat vastlopen(so far so good), dus kom maar op met die settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Phusebox schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:39:
Pff ik wordt echt helemaal gek van die instabiele trage wifi op de C7, zeker aangezien bekabeld ook prut is.
Ik zit telkens naar 720p Netflix streams te kijken omdat de tv weer eens kuren heeft. De internetsnelheid is slecht 15-20% van de tijd in orde de rest is het traag en instabiel. Heb al 2.4 en 5 ghz netwerkengeprobeerd . Niets helpt.
Yep I feel the same! Why why no gigabit...?

Xplay werkt perfect als de netwerk verbinding top is.
Dus ik denk dat een Shield dan uiteindelijk voor m’n gezin het simpelste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je hem een keer helemaal uit en aangezet hebt? Hij moet zo af en toe van de stroom anders heeft de Wifi kuren.. Ik heb geen problemen meer sinds ik dit doe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 22:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
Was is er mis met bedraad? Nou en dat het maar 100mbit is. Bij mij thuis draait alles als een trein, altijd. 4K HDR Netflix en Amazon geen probleem. 4K MKV's van 40+GB geen probleem. Nooit geen gelul met WiFi. Ik ben erg content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 11:59

zTz

Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Was is er mis met bedraad? Nou en dat het maar 100mbit is. Bij mij thuis draait alles als een trein, altijd. 4K HDR Netflix en Amazon geen probleem. 4K MKV's van 40+GB geen probleem. Nooit geen gelul met WiFi. Ik ben erg content.
Hier precies hetzelfde. Nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb besloten up te graden met Netflix en heb nu 4K maar de eerste impressie is dat het niet heel bijzonder veel verschil brengt. Series zoals Bloodline, Better Call Saul bijvoorbeeld waren al erg scherp met het ''2 screens HD'' plan van Netflix op de B6. Misschien is het niet juist om dit te doen maar vergeleken met zo'n demo video zoals Chess bijvoorbeeld is dit allemaal echt niet zo scherp. Nou is dit natuurlijk wel een streaming service en wellicht moet ik gewoon een 4K BR disc checken.

Als je 4K content zoekt moet je het alleen zoeken maar niet in de lijst onderin aanklikken, want dan krijg je echt maar een klein aanbod. En tof dat Luke Cage, DD dan Dolby Vision heeft, alleen erg jammer van die film grain van Netflix want man..... wat lelijk.

Ik vergelijk het nu met Netflix op Xbox die de serie gewoon in 1080p toont en ik zie met moeite een verschil. Via Xbox kan ik kijken op welke resolutie ik stream maar op de tv niet, althans ik zou niet weten hoe. Uiteraard voor beide exact dezelfde settings gebruikt.

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:51
Hoe zit het nu eigenlijk met alle garanties op tv's van Lg?
Eerste twee jaar is altijd thuis reparatie en daarna, bij langere garantie, naar de winkel. Maar is bv pixelgarantie hierbij nu handig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

[...]

Gefeliciteerd dat het bij jou goed gaat. Wij klagen om te klagen blijkbaar...

Wat er hier mis is, is dat het gewoon niet goed genoeg werkt. Bedraad gaan diverse films bufferen via Xplay of de LG player (ik ga geen voorbeelden meer noemen; en het is alleen met 4K content bij mij). Amazon en Netflix gebruik ik never nooit niet van mijn leven.

Wifi is gewoon ruk en er is een peil op te trekken wanneer het goed is. Fast.com test is meestal een indicatie. Na enkele dagen haal je nog geen 3Mbit. Xplay opent dan amper of het duurt heel lang eer je de filmposters ziet. Spanningsloos maken is dan een optie of even wifi opnieuw verbinden (WPA2 sleutel opnieuw inkloppen) werkt ook. Meteen daarna 160Mbit.

En nee, dat ligt absoluut niet aan mijn infrastructuur. De tv is het probleem.
Pc ernaast met Gbit werkt prima. Overigens had ook niemand problemen met de onboard Intel of met een GTX750; men kon alles supervloeiend afspelen. Uiteindelijk was het bij mij pas goed met een GTX1050ti. Ik denk dat ik een hogere wat-is-goed acceptatie drempel heb, dan de meeste. Dus het ligt absoluut aan mij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volledig offtopic, maar wat heb je tegen Netflix en Amazon?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
[...]

Zelfs bedraad is op de 7 serie flaky. Foto's bekijken vanaf mijn Nas gaat zo traag als wat. Netflix stream haalt vaak niet de hoogste kwaliteit. Regelmatig is er helemaal geen internet met kabel.

Ik zou zelfs overwegen om een 1Gbit usb netwerkdongel te kopen als ze hem uitbrachten. Nog liever een los kastje aan de tv bungelen dan de tv niet willen gebruiken omdat het niet werkt.

Mensen op bezoek: Oh laat eens zien wat die tv kan. Tuurlijk wacht, even uitzetten. Stroom eraf. Weer aan Wifi code wissen en opnieuw verbinden. Ok klaar voor een demo.

Ik heb dus echt al een handjevol mensen niks kunnen laten zien of schaamtevol bovenstaande handelingen moeten uitvoeren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:49
De problemen met de wifi herken ik wel van de e7, 2.4gh leek bij ons stabieler dan 5gh. De kabel nog geen problemen mee gehad tot nu toe.

@SunnieNL ik heb bij mij even getest met Mario kart en sharpness op 0 maar ik zie alles dan gewoon netjes. TV is wel isf gekalibreerd.

[ Voor 33% gewijzigd door tipex op 24-06-2017 07:09 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Jorgen schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 02:52:
Volledig offtopic, maar wat heb je tegen Netflix en Amazon?
Vreselijk ongepast, maar waarom zou ik voor iets extra gaan betalen als het op meerdere manieren te krijgen is. Ja het is fout, maar men verdient genoeg.
We zijn allemaal heilig en gebruiken de LG natuurlijk alleen met 4K demo materiaal! 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:51
Ik doe een combi van beiden. Ik heb de 4K variant van Netflix (ook ideaal met kinderen om zoiets te hebben). En download ook wel eens een film die ik in 80% van de gevallen al in de bios heb gezien.
Ik ben ook niet heilig maar zie wel in dat eerlijk betalen (op welke manier dan ook) wel zorgt voor een constante toevoer van nieuw materiaal.

Ontopic:
Dat het materiaal op Netflix van mindere kwaliteit is op dit moment en dus meteen wordt afgestraft door een 4K tv is wat anders. Maar de content wordt wel steed groter en zal bij genoeg feedback ook wel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of moet voor wifi ethernet ontkoppeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hier kun je ook duidelijk met de crosstalking test, dat er flink wat crosstalking zit.
Dit is door de rechter glas van de 3d bril gefotografeerd. Je mag alleen een zwarte achtergrond zien.
Maar helaas zie je bovenin het beeld wat beeld wat voor het linker oog is bedoeld, zo is het ook andersom. De test voor het linker oog, dan zie je op dezelfde plaats het beeld door komen wat voor het rechter oog is bedoeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/guLss7ul.jpg

En krijg ik dubbelbeeld in dat gebied met de films. Zoals de hoorn van het beest.

zonder bril
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d15ZcLsl.jpg

rechter glas
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Siy0Pw5l.jpg

linker glas
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T0EFANql.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Snake_Eye op 25-06-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Net weer Better call Saul gekeken in 4K. Nah ik zie serieus gewoon geen verschil met 1080p op de Xbox One. Nou heb ik de B6 wel bedraad aangesloten, dus niet WiFi en dus ook niet 5ghz. Maar maakt dit heel erg uit?

Kan toch haast niet dat het daardoor niet in 4K draait? Ik heb 150mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Niet alle 4K content is wooowwww wtf kijk hoe scherp dit is dan omg! Dat verschilt gewoon, net als BD. De ene BD is super mooi qua kleur, scherpte, etc. en de andere is weer gewoon een stuk minder.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 12-09 19:24
devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:39:
Net weer Better call Saul gekeken in 4K. Nah ik zie serieus gewoon geen verschil met 1080p op de Xbox One. Nou heb ik de B6 wel bedraad aangesloten, dus niet WiFi en dus ook niet 5ghz. Maar maakt dit heel erg uit?

Kan toch haast niet dat het daardoor niet in 4K draait? Ik heb 150mbits.
Better call Saul 4K op Netflix is inderdaad vergelijkbaar met de 1080p blu-ray. Daar heeft AV forums nog een keer een artikel aan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ViNOK16Bit schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Better call Saul 4K op Netflix is inderdaad vergelijkbaar met de 1080p blu-ray. Daar heeft AV forums nog een keer een artikel aan gewijd.
Ok dat is goed om te weten. Maar eerlijk gezegd had ik het ook met Blacklist, House of Cards enzovoort. Welke series verschillen echt van 1080p Netflix?

En volgens een vriend moet het niets uitmaken dat mijn Xbox One geen 4K kan en dat de Netflix app gewoon 4K moet streamen erop. Maar dat is onzin toch? De Xbox moet juist 4K ondersteunen toch? Daarnaast staat ook nergens Ultra HD bij content in de Xbox app en wel op de TV app.

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:31
Je kijkafstand heeft hier natuurlijk ook invloed op:

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:01
Ik zelf de B6 en ben blij met de kleuren en het echte zwart. Maar de voordelen van 4k en hdr heb ik nog niet echt kunnen ontdekken. Ik heb zelf de 4k planet earth 2 bekeken en nog wat andere 4k films zoals maze runner en in veel scenes bij planet earth lijkt het niet altijd even scherp maar eerder 720p.

Ik weet niet of het aan de xbox ligt of ik gewoon te hoge verwachtingen had. er is tot nu toe maar 1 video waar mijn mond van open springt en dat is deze:

YouTube: GoPro HERO5 + Karma: The Launch in 4K

Nog een aantal andere dingen waar ik tegen aanloop

-iedere keer dat ik de tv aanzet krijg ik de melding om mijn netwerkid in te voeren. gebruik een ci+ card van ziggo
- Netflix en Amazon audio is erg zacht. Waar ik bij youtube en normaal tv aan 20 genoeg heb moet ik bij netflix naar de 35-40. dus irritant als ik terugga naar de tv en het geluid is keihard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Raymon89 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:45:
Je kijkafstand heeft hier natuurlijk ook invloed op:

[afbeelding]
Bizar dichtbij eigenlijk voor een 65 inch 4K scherm. Maar ik heb daar rekening mee gehouden ook. Meerdere van die series van dichtbij gekeken ook en ik zie de verschillen eigenlijk niet. Tenzij om een of andere reden de app niet in 4K streamed.

EDIT

Oh wacht, nee de viewing distance valt mee. Ik keek verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2017 14:57 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.