Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Nickname does not reflect reality
Ben nog steeds erg benieuwd naar een BR in 4K. Eind juli zal ik Star Trek Into Darkness zien.
Trouwens hoe zit het met House of Cards? Season 1 oogt helemaal niet erg scherp, maar season 4 bijvoorbeeld wel. 4K staat er bij de show, maar no way jose is season 1 4K.
[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2017 15:45 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat mensen hier verwachten van zogenaamd scherp beeld. Ik heb vd week een DVD geupscaled van U2, opname uit 1988. Schitterend, tuurlijk geen 4k, maar gewoon mooi.Noreia schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:48:
Ik zelf de B6 en ben blij met de kleuren en het echte zwart. Maar de voordelen van 4k en hdr heb ik nog niet echt kunnen ontdekken. Ik heb zelf de 4k planet earth 2 bekeken en nog wat andere 4k films zoals maze runner en in veel scenes bij planet earth lijkt het niet altijd even scherp maar eerder 720p.
Valt mij vaak op dat veel gebruikers van tv's het beeld vaak veel te scherp zetten waardoor je zelfs kartels krijgt langs objecten. Kijk nu eens gewoon naar buiten naar je tuin bijvoorbeeld en kijk dan eens naar bijvoorbeeld een goede natuurfilm op je tv. Gewoonweg schitterend beeld. De verwachtingen van zogenaamd scherp beeld liggen veel te hoog. Zoek natuurlijk beeld is mijn advies.
Er zijn overigens ook testbeelden om je scherpte af te stellen en dan zal je zien dat TE scherp helemaal niet mooi is. Sowieso als je op een beetje behoorlijke afstand zit gaat scherpte minder zichtbaar worden.
NB: maar ik heb dan ook het VHS tijdperk nog meegemaakt.
Foto's als mijn ogen op hoogte midden scherm zitten:

Foto's als mijn ogen op hoogte onderin scherm zitten:

Ik kan geen enkele positie vinden waar ik geen last heb van crosstalk. Voor de rest ben ik wel tevreden met het scherm, alhoewel ik bewust niet alle andere tests heb gedaan...
[ Voor 6% gewijzigd door Remco20 op 24-06-2017 17:10 ]
En dan de keuze tussen die of een sound bar met sub van LG voor zo'n 80 euro. Vraag is alleen of het geluid van de soundbar beter is dan de Harman Kardon speakers van de tv.
[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2017 17:18 ]
Dat is balen, ik heb altijd last van crosstalking bovenin het midden. Ik zit er 4.5 meter van de TV af. Ik moet gaan staan wil ik de crosstalking weg hebben. Maar dan is er weer onderaan crosstalking. Waar heb je deze gekocht? Ik zou dan ermee terug gaan. Welke 3d films heb je bekeken waarmee je crosstalk zag? Heb je ook de eerste test gedaan met zwart wit?Remco20 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:03:
Ik heb sinds een paar dagen de 65E6V en ook last van aardig wat crosstalk op 2.5 meter afstand. Wanneer ik helemaal onderuit zit en m'n ogen op hoogte van de onderkant van de tv zitten heb ik er het minste last van (de ondertitels zijn dan tenminste redelijke crosstalk-free). Mijn vader heeft er ook 1tje besteld, dus ik ben benieuwd hoe het er bij hem uitziet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's als mijn ogen op hoogte onderin scherm zitten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan geen enkele positie vinden waar ik geen last heb van crosstalk. Voor de rest ben ik wel tevreden met het scherm, alhoewel ik bewust niet alle andere tests heb gedaan...
De meeste mensen hebben geen last van crosstalk, en als er mensen last van hebben dan bleek de polarisatiefilter niet goed te zijn.
Verder heb ik ook last van een knipperende pixel met Dolby vision videomatriaal.
Hier kan je een dolby vision demo downloaden en afspelen op je TV
Hier heb je ook een video om crosstalking te testen YouTube: The Rabbit 3D Crosstalk ( Ghost Ghosting ) Test V2 by Dugom
[ Voor 24% gewijzigd door Snake_Eye op 24-06-2017 17:49 ]
Bedankt voor de linkjes.Snake_Eye schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:36:
[...]
Dat is balen, ik heb altijd last van crosstalking bovenin het midden. Ik zit er 4.5 meter van de TV af. Ik moet gaan staan wil ik de crosstalking weg hebben. Maar dan is er weer onderaan crosstalking. Waar heb je deze gekocht? Ik zou dan ermee terug gaan. Welke 3d films heb je bekeken waarmee je crosstalk zag? Heb je ook de eerste test gedaan met zwart wit?
De meeste mensen hebben geen last van crosstalk, en als er mensen last van hebben dan bleek de polarisatiefilter niet goed te zijn.
Verder heb ik ook last van een knipperende pixel met Dolby vision videomatriaal.
Hier kan je een dolby vision demo downloaden en afspelen op je TV
Hier heb je ook een video om crosstalking te testen YouTube: The Rabbit 3D Crosstalk ( Ghost Ghosting ) Test V2 by Dugom
Ik hem bij Foka gekocht. Zonet Thor gekeken, ga zo de 2e kijken. Bij de zwart wit test zie ik op dezelfde plekken witte vlekken. De rabbit test is redelijk okay bij wit, wordt slechter naarmate die donkerder wordt. Bij de dolby vision test heb ik geen last van knipperende pixels.
Ik heb zonet toch maar wat andere testjes gedaan, en zo op het blote oog heb ik geen last van banding, dse, dode pixels, etc. Ik weet dat geen enkele tv perfect is, maar of ik het nou zo fijn vind om van onderaf 3d te kijken weet ik nog niet. Ben beetje bang dat ik bij een replacement weer met andere problemen te maken krijg.
Ik heb zelf de lg subwoofer icm en b6 en ben best tevreden. Ik wilde eerst een soundbar kopen maar de subwoofer voegt wat mij betreft genoeg punch toe aan het geluid voor maar 40€. Ik vond de speakers van de tv idd ook best okay.devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:14:
Heeft iemand hier de LG SWH1 en gebruikt hem samen met de B6 of elke andere LG OLED? Ik vind het TV geluid best nice maar mag best iets meer punch hebben qua bass en daar lijkt dat ding mij goed voor. Maar werkt deze een beetje OK, zonder delay etc?
En dan de keuze tussen die of een sound bar met sub van LG voor zo'n 80 euro. Vraag is alleen of het geluid van de soundbar beter is dan de Harman Kardon speakers van de tv.
Er was weinig te vinden op het net en de meningen waren verdeeld maar een vertraging heeft hij niet waar sommige over schreven.
[ Voor 7% gewijzigd door Noreia op 24-06-2017 18:27 ]
Hoe groot is je TV? Want 2 meter vanaf je TV is vrij dichtbij.Remco20 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:16:
[...]
Bedankt voor de linkjes.
Ik hem bij Foka gekocht. Zonet Thor gekeken, ga zo de 2e kijken. Bij de zwart wit test zie ik op dezelfde plekken witte vlekken. De rabbit test is redelijk okay bij wit, wordt slechter naarmate die donkerder wordt. Bij de dolby vision test heb ik geen last van knipperende pixels.
Ik heb zonet toch maar wat andere testjes gedaan, en zo op het blote oog heb ik geen last van banding, dse, dode pixels, etc. Ik weet dat geen enkele tv perfect is, maar of ik het nou zo fijn vind om van onderaf 3d te kijken weet ik nog niet. Ben beetje bang dat ik bij een replacement weer met andere problemen te maken krijg.
Klopt met de rabbit, hoe donker hoe meer dat je het ziet. Ik snap je instelling dat je dan bang bent met een replacing dat er andere problemen kunnen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 24-06-2017 18:37 ]
65 inch, en 2.5 meter ;-)Snake_Eye schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:35:
[...]
Hoe groot is je TV? Want 2 meter vanaf je TV is vrij dichtbij.
Heb ook even voor de gein op 4.5 meter afstand gekeken en dat loste niks op.
Verwijderd
Zal altijd beter zijn. De B6 is niet om aan te horen. Ik heb mijn geluid altijd over mijn receiver met B&W's. Ideetje?devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:14:
Heeft iemand hier de LG SWH1 en gebruikt hem samen met de B6 of elke andere LG OLED? Ik vind het TV geluid best nice maar mag best iets meer punch hebben qua bass en daar lijkt dat ding mij goed voor. Maar werkt deze een beetje OK, zonder delay etc?
Je bedoelt toch die speakers in je tv van Harman KARTON?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 18:42 ]
Hahaha, nou geloof me het is veeeeeeeeel beter dan de speakers van de EC930 die ik hiervoor had.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:39:
[...]
Zal altijd beter zijn. De B6 is niet om aan te horen. Ik heb mijn geluid altijd over mijn receiver met B&W's. Ideetje?
Je bedoelt toch die speakers in je tv van Harman KARTON?
Voor TV speakers zeer goed te doen vond ik zelf.
Verwijderd
Jammie deze: http://www.bowers-wilkins...s/Home_Theater/Panorama_2devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:44:
[...]
Hahaha, nou geloof me het is veeeeeeeeel beter dan de speakers van de EC930 die ik hiervoor had.![]()
Voor TV speakers zeer goed te doen vond ik zelf.
Maar geen 8 tientjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 18:48 ]
Weet je vader al wanneer hij zijn TV binnen krijgt?Remco20 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:37:
[...]
65 inch, en 2.5 meter ;-)
Heb ook even voor de gein op 4.5 meter afstand gekeken en dat loste niks op.
Thor heeft niet zo'n goede 3D, heb ik vernomen.Remco20 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:16:
[...]
Bedankt voor de linkjes.
[ Voor 62% gewijzigd door Snake_Eye op 24-06-2017 18:58 ]
Mooi design hoor. Echt nice. Maar zoiets zou ik zelf niet snel halen aangezien je dan nog steeds niet echt surround hebt. Een tijdje terug heb ik een B&W Zeppelin getest in een shop. Verdomd mooi geluidje ook. Maar de prijs, ouch. Deze zal ongetwijfeld plenty kosten ookVerwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:45:
[...]
Jammie deze: http://www.bowers-wilkins...s/Home_Theater/Panorama_2
Maar geen 8 tientjes.
Goed om te horen man. Ja 40 is een prachtprijsje. Ik heb de afgelopen week genoeg keren gehad dat ik een film of serie keek met het TV geluid want ik heb gewoon lang niet altijd in om die koptelefoon op te doen.Noreia schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:25:
[...]
Ik heb zelf de lg subwoofer icm en b6 en ben best tevreden. Ik wilde eerst een soundbar kopen maar de subwoofer voegt wat mij betreft genoeg punch toe aan het geluid voor maar 40€. Ik vond de speakers van de tv idd ook best okay.
Er was weinig te vinden op het net en de meningen waren verdeeld maar een vertraging heeft hij niet waar sommige over schreven.
[ Voor 40% gewijzigd door devilsnight op 24-06-2017 19:05 ]
Zijn toch wat negatieve reacties op Pepper.com. De subwoofer was 3 maanden geleden zelfs voor € 19,- te krijgen.devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:14:
Blijkt dus wel een vertraging in te zitten zoals te lezen is in de reacties.
https://nl.pepper.com/aan...rner-alleen-vandaag-38793
Op zich was ik ook wel geïnteresseerd maar jammer dat je de optische link moet gebruiken. Deze heb ik nu op mijn Home Cinemaset aangesloten.
Op zich wel tevreden met het geluid van de E6V. Je kunt ook via geluidsinstellingen / Magic Sound Tuning / Bass modus selekteren.
Vooral dat promofilmpje van Twin Peaks klinkt perfect bij mij.
[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 24-06-2017 22:50 ]
motabeatz.com
Ik had de slechte reviews ook gelezen maar bij mij werkt die dus prima. helaas zijn er bijna geen andere recensies te vinden op het net. Maar voor mij maakt het toch niet uit aangezien hij bij mij doet wat ie moet doen. Had hiervoor een 5.1 maar mis het nog niet heel erg.BMTN schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:35:
[...]
Zijn toch wat negatieve reacties op Pepper.com. De subwoofer was 3 maanden geleden zelfs voor € 19,- te krijgen.
Blijkt dus wel een vertraging in te zitten zoals te lezen is in de reacties.
https://nl.pepper.com/aan...rner-alleen-vandaag-38793
Op zich was ik ook wel geïnteresseerd maar jammer dat je de optische link moet gebruiken. Deze heb ik nu op mijn Home Cinemaset aangesloten.
Op zich wel tevreden met het geluid van de E6V. Je kunt ook via geluidsinstellingen / Magic Sound Tuning / Bass modus selekteren.
Vooral dat promofilmpje van Twin Peaks klinkt perfect bij mij.
Zojuist de eerste aflevering van American Gods gekeken. Volgens mij moet die in UHD zijn (volgens wikipedia zelfs HDR), maar hij bleef op 1080p zitten. Weet iemand hoe dit kan?
En ja, mijn internet connectie is prima. Ik heb daarna The Man in the High Castle geprobeerd, die startte meteen in HDR 1080p en schakelde vrijwel meteen over op UHD.
Wat geweldig dat Oled techniek. Mooie kleuren en zwart is echt zwart.
Alleen wil ik de kanalen volgorde instellen. Aantal dingen geprobeerd. Het lukt mij niet.
Tot dat ik de land gewijzigd heb naar Duitsland toen zag ik ineens de optie kanalen lijst exporteren en importeren. Met welke programma kan ik dit mee doen?
Ik heb zelf geen optie gezien om dit te op de tv de kanalen te sorteren.
Blijf wel bizar vinden als je een andere land instelt dan Nederland je meer optie bij krijgt heb dit bij een Sony ook ondervonden.
American Gods staat er 2 keer op. Eentje is FHD de ander is UHD HDR.Raymon89 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:21:
Gebruikt iemand hier de interne Amazon app?
Zojuist de eerste aflevering van American Gods gekeken. Volgens mij moet die in UHD zijn (volgens wikipedia zelfs HDR), maar hij bleef op 1080p zitten. Weet iemand hoe dit kan?
En ja, mijn internet connectie is prima. Ik heb daarna The Man in the High Castle geprobeerd, die startte meteen in HDR 1080p en schakelde vrijwel meteen over op UHD.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Laat maar, heb het al gevonden. Er was een aparte subcategorie "Available in UHD", en daar stond de serie wel in UHD (geen HDR helaas). Hij staat er dus twee keer op; eenmaal max 1080p, eenmaal UHD. Apart dat ze dat zo doen.. Zeker omdat, als je zoekt, je de tweede ook niet te zien krijgt.Raymon89 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:21:
Gebruikt iemand hier de interne Amazon app?
Je was te snelMajor_ton schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:33:
[...]
American Gods staat er 2 keer op. Eentje is FHD de ander is UHD HDR.
Thanks, heb hem dus gevonden. Wel alleen UHD, geen HDR bij mij.. Bij jou wel??
[ Voor 15% gewijzigd door Raymon89 op 24-06-2017 22:35 ]
De instellingen van rtings heb ik 1op1 overgenomen en ik ben daar zeer tevreden over:) veel beter dan wat ik met enkel de basis instellingen aanpassen voor elkaar krijg.harley2009 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:26:
ik zoek al een paar dagen op het net, ik ben op zoek naar een (begin) instelling voor de 55C7. ik heb er 1 gevonden van Rtings. zijn er hier mensen die de C7 hebben en zeer tevreden zijn over het beeld, en die de deze instellingen willen delen. dan heb ik al een begin en kan ik van daaruit verder..
Lichtpuntje...
Nee je hebt gelijk, geen HDR. The Grand Tour is wel HDR.Raymon89 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:33:
[...]
Laat maar, heb het al gevonden. Er was een aparte subcategorie "Available in UHD", en daar stond de serie wel in UHD (geen HDR helaas). Hij staat er dus twee keer op; eenmaal max 1080p, eenmaal UHD. Apart dat ze dat zo doen.. Zeker omdat, als je zoekt, je de tweede ook niet te zien krijgt.
[...]
Je was te snel
Thanks, heb hem dus gevonden. Wel alleen UHD, geen HDR bij mij.. Bij jou wel??
Mijn in Duitsland gekocht Toshiba LCD tv had moeite met de Nederlandse frequenties. Jarenlang kon ik bij mijn lokale kabelaar (zonder losse tuner) niet alle zenders zien. Totdat er een andere monteur langskwam bij mijn nieuwe abonnement en de tv vrolijk op Noorwegen instelde. Dan kon je namelijk ook veel meer zelf instellen.Evertt schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:26:
Na een week geen tv ontvangst gisteren eindelijk kunnen genieten van deze tv.
Wat geweldig dat Oled techniek. Mooie kleuren en zwart is echt zwart.
Alleen wil ik de kanalen volgorde instellen. Aantal dingen geprobeerd. Het lukt mij niet.
Tot dat ik de land gewijzigd heb naar Duitsland toen zag ik ineens de optie kanalen lijst exporteren en importeren. Met welke programma kan ik dit mee doen?
Ik heb zelf geen optie gezien om dit te op de tv de kanalen te sorteren.
Blijf wel bizar vinden als je een andere land instelt dan Nederland je meer optie bij krijgt heb dit bij een Sony ook ondervonden.
Nadeel is weer dat de LG om je woonland vraagt vanwege de content die hij wil laten zien. Ik weet niet of het instellen van je kabeltv met gebruik van een ander land daar invloed op heeft.
Your Friendly Neighborhood Moderator
ptima, dan gaan we daar alvast en start mee maken.. TopLuisjeNL schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:48:
[...]
De instellingen van rtings heb ik 1op1 overgenomen en ik ben daar zeer tevreden over:) veel beter dan wat ik met enkel de basis instellingen aanpassen voor elkaar krijg.
Op Netflix verschillen de HDR/Dolby Vision series/films ten opzichte van 1080p blu-ray in positieve zin vind ik.devilsnight schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:24:
[...]
Ok dat is goed om te weten. Maar eerlijk gezegd had ik het ook met Blacklist, House of Cards enzovoort. Welke series verschillen echt van 1080p Netflix?
Hoe sluit je apps volledig af trouwens?
Mogelijk dat hij het moeilijk krijgt omdat YouTube nog aan staat ofzo? . Het is ook echt alleen maar YouTube en Netflix die ik gebruik, maar ja.
[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 25-06-2017 00:45 ]
Home/Recent knop 1.5 sec vasthouden.devilsnight schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:18:
...
Hoe sluit je apps volledig af trouwens?
Mogelijk dat hij het moeilijk krijgt omdat YouTube nog aan staat ofzo? . Het is ook echt alleen maar YouTube en Netflix die ik gebruik, maar ja.
Er verschijnen grote blokken van actieve apps in beeld. Ga vervolgens op het blok staan dat je wilt sluiten en selekteer dan het kruisje wat erboven verschijnt.
Volgens mij zit er nog in jou geval een beschermings- folie op je TV, met stikkers erop geplakt.(aan jou foto's te zien)Remco20 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:03:
Ik heb sinds een paar dagen de 65E6V en ook last van aardig wat crosstalk op 2.5 meter afstand. Wanneer ik helemaal onderuit zit en m'n ogen op hoogte van de onderkant van de tv zitten heb ik er het minste last van (de ondertitels zijn dan tenminste redelijke crosstalk-free). Mijn vader heeft er ook 1tje besteld, dus ik ben benieuwd hoe het er bij hem uitziet.
[afbeelding]
[
Ik denk niet dat die stikkers op de beeldscherm geplakt zijn. Tenminste dat zou niet goed zijn.
Heb even gekeken, maar sticker (energielabel) zit alleen op de rand geplakt. Verder zie ik na uitvoerige inspectie geen beschermfolie helaas.Snake_Eye schreef op zondag 25 juni 2017 @ 03:20:
[...]
Volgens mij zit er nog in jou geval een beschermings- folie op je TV, met stikkers erop geplakt.(aan jou foto's te zien)
Ik denk niet dat die stikkers op de beeldscherm geplakt zijn. Tenminste dat zou niet goed zijn.
For what it's worth. Ik heb nu ongeveer een maand een E6, en get enige wat ik van de TV moest verwijderen was het energie label, maar dat pak je er ook zo vanaf. Er zit verder dus geen folie op, zoals hier vaker te lezen is geweest dat mensen een folie gingen verwijderen incl. gebruik van mesjes om het er af te krijgen.Snake_Eye schreef op zondag 25 juni 2017 @ 03:20:
[...]
Volgens mij zit er nog in jou geval een beschermings- folie op je TV, met stikkers erop geplakt.(aan jou foto's te zien)
Oke op de rand geplakt. ik dacht al ze zouden toch geen stikker op het scherm geplakt hebben. Normaal zit er geen folie op om te verwijderen. Alhoewel dat wel zo was met het scherm wat ik kreeg. Ik heb nog contact gehad met CE Repair omdat ik het vreemd vond dat de monteur het verwijderd had. Maar ze zeiden dat de ene keer wel een beschermfolie op zit en de andere keer niet.Remco20 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:09:
[...]
Heb even gekeken, maar sticker (energielabel) zit alleen op de rand geplakt. Verder zie ik na uitvoerige inspectie geen beschermfolie helaas.
Verwijderd
Tevens mis ik in de zoekfunctie de selectiefunctie op mapniveau. Denk dat Xplay het niet gaat worden.
Nee, hij gebruikt de interne speler.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:38:
Xplay werkt dus niet met de interne player van de tv, maar gebruikt een eigen player met andere (on) mogelijkheden
Direct play aan staan op de Plex server?Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:38:
Eerste ervaring met Xplay. Ik kan diverse MKV's niet afspelen die de ingebouwde mediaspeler wel gewoon speelt. Gezien mijn aantal films heb ik weinig zin deze MKV's allemaal te gaan onderzoeken en te gaan converteren.
Ik ben nog geen MKV tegen gekomen die ik niet af kan spelen, alles werkt inclusief 4K HDR H.265 bestanden dus ik denk dat er iets niet goed gaat op de server.
Ik gebruik tot nu gewoon isf light en isf dark met alle beeldverbeteraars uit behalve true cinema en true motion op custom met dejudder 2 en deblur 10.harley2009 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:26:
ik zoek al een paar dagen op het net, ik ben op zoek naar een (begin) instelling voor de 55C7. ik heb er 1 gevonden van Rtings. zijn er hier mensen die de C7 hebben en zeer tevreden zijn over het beeld, en die de deze instellingen willen delen. dan heb ik al een begin en kan ik van daaruit verder..
Beeld is dan al best goed out of the box (op de kleine artifacts van true motion na). Ik laat de tv nog even minimaal 100 uur indraaien en wellicht dat ik dan nog iemand het scherm laat calibreren. Rood lijkt toch net wat te rood te zijn nu en groen komt soms wat door. Niet heel storend maar het kan beter met calibreren.
Same here. Alles speelt af. Er wordt trouwens hard gewerkt aan een nieuwe versie met nieuwe UI. Daar komt volgens mij ook mappenstructuur in.Idanue schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:47:
[...]
Nee, hij gebruikt de interne speler.
[...]
Direct play aan staan op de Plex server?
Ik ben nog geen MKV tegen gekomen die ik niet af kan spelen, alles werkt inclusief 4K HDR H.265 bestanden dus ik denk dat er iets niet goed gaat op de server.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DZU3FtQCQv0]
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Snelle blik van mij ontdekt dat het gaat om MKV's met subs. Dus niet met losse SRT's. Vaag want de interne speler pakt ze wel.Puck schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:52:
[...]
Same here. Alles speelt af. Er wordt trouwens hard gewerkt aan een nieuwe versie met nieuwe UI. Daar komt volgens mij ook mappenstructuur in.
[video]
Ik heb hier ook zat content met ingebakken subs. Ik zoek niet specifiek op bepaalde formats ofzo. Werkt allemaal prima. Geen idee waar je probleem ligt.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:15:
[...]
Snelle blik van mij ontdekt dat het gaat om MKV's met subs. Dus niet met losse SRT's. Vaag want de interne speler pakt ze wel.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Bij mij gaat Xplay een 4K mkv met ingebakken subs transcoderen, met gevolg om de paar seconden buffering. Losse subs gaat wel goed.Puck schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:33:
[...]
Ik heb hier ook zat content met ingebakken subs. Ik zoek niet specifiek op bepaalde formats ofzo. Werkt allemaal prima. Geen idee waar je probleem ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door Marcel19710401 op 25-06-2017 15:01 ]
Dan is jouw server waarschijnlijk niet krachtig genoeg. Heb mijn Plex server draaien op een Synology DS414 NAS, totaal geen krachtige server dus compleet afhankelijk van Direct Play. Nu werkt dat gelukkig wel goed, alleen met subtitles moet je inderdaad oppassen.Marcel19710401 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:59:
[...]
Bij mij gaat Xplay een 4K mkv met ingebakken subs transcoderen, met gevolg om de paar seconden buffering. Losse subs gaat wel goed.
Zogenaamde textual subtitles (.srt) pakt Plex\Xplay prima zonder te hoeven transcoden, maar zogenaamde graphical subtitles (.sub/.idx) hebben wel transcoding nodig. Dit krijg ik ook te zien in Xplay (staat een rode T achter de subtitle) en als ik deze probeer af te spelen krijg ik ook de melding dat mijn Plex server niet krachtig genoeg is.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Precies dat heb ik dus ook. En transcoderen trekt mijn DS414 niet. Het moet dus in Plex zitten want de losse mediaplayer van LG speelt alles.Marcel19710401 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:59:
[...]
Bij mij gaat Xplay een 4K mkv met ingebakken subs transcoderen, met gevolg om de paar seconden buffering. Losse subs gaat wel goed.
Dat bedoel ik. Xplay is dus een no go helaas.Yellowneck schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Dan is jouw server waarschijnlijk niet krachtig genoeg. Heb mijn Plex server draaien op een Synology DS414 NAS, totaal geen krachtige server dus compleet afhankelijk van Direct Play. Nu werkt dat gelukkig wel goed, alleen met subtitles moet je inderdaad oppassen.
Zogenaamde textual subtitles (.srt) pakt Plex\Xplay prima zonder te hoeven transcoden, maar zogenaamde graphical subtitles (.sub/.idx) hebben wel transcoding nodig. Dit krijg ik ook te zien in Xplay (staat een rode T achter de subtitle) en als ik deze probeer af te spelen krijg ik ook de melding dat mijn Plex server niet krachtig genoeg is.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 15:37 ]
Draait hier ook vanaf een nas en je moet alleen even zorgen dat je zorgt dat ie niet hoeft te transcoderen.
[ Voor 27% gewijzigd door rajackar op 25-06-2017 15:56 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
De MKV's die ik bedoelde zijn allemaal van ooit DVD's en hebben bovenstaand formaat in de Subs. Waardeloos want de interne player van LG vreet alles. Waarom moet Plex nu weer roet in het eten gooien? De perfecte mediaplayer bestaat nog steeds niet helaas.
Het komt geregeld voor dat het beeld ineens "inzoomt" en dan bedoel ik niet de zoom functie van de remote, maar dat het beeld gewoon helemaal inzoomt.
Hebben meer mensen deze issue? wat zou je hier tegen kunnen doen? (de oplossing is dat ik uit de serie/film moet en daarna opnieuw starten en het beeld is weer normaal)
hoe zit dat met de LG toestellen?
Dan installeer je de Sub-Zero add-on op je Plex Server die automatisch ondertiteling in srt download. Probleem opgelost.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:59:
Probleem gevonden: Other formats such as VOBSUB, PGS, etc. may work on some Plex apps but not all. For almost all apps, both VOBSUB and PGS subtitles will require the video be transcoded to "burned in" the subtitles for streaming.
De MKV's die ik bedoelde zijn allemaal van ooit DVD's en hebben bovenstaand formaat in de Subs. Waardeloos want de interne player van LG vreet alles. Waarom moet Plex nu weer roet in het eten gooien? De perfecte mediaplayer bestaat nog steeds niet helaas.
Ik heb hier met de B6 ook héél af en toe last van. Je kan ook even van aspect ratio switchen (original naar 16:9 en wwer twrug bijvoorbeeld), dat lost het ook weer op. Geen idee waar het door komt. Shit happens, allemaal software gerelateerde meuk.mike0001 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:27:
Ik heb zo nu en dan een raar issue met Netflix en mijn 55B7.
Het komt geregeld voor dat het beeld ineens "inzoomt" en dan bedoel ik niet de zoom functie van de remote, maar dat het beeld gewoon helemaal inzoomt.
Hebben meer mensen deze issue? wat zou je hier tegen kunnen doen? (de oplossing is dat ik uit de serie/film moet en daarna opnieuw starten en het beeld is weer normaal)
Inderdaad! Op al mijn apparaten (iOS, Windows en Mac) stream ik vanaf een DIY NAS met Sub Zero en gebruik ik Direct Play. Werkt perfect (Sub Zero pakt 9/10x goede Sub)! Hopelijk binnenkort op m'n OLED ookPuck schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:53:
[...]
Dan installeer je de Sub-Zero add-on op je Plex Server die automatisch ondertiteling in srt download. Probleem opgelost.
Verwijderd
Wie, wat, waar? Ben een newbee met Plex.Puck schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:53:
[...]
Dan installeer je de Sub-Zero add-on op je Plex Server die automatisch ondertiteling in srt download. Probleem opgelost.
Je kunt channels/add-on bij Plex installeren (voor van alles en nog wat). Sub-Zero is een channel die automatisch je library scant en ondertiteling a.d.h.v. (bestands-)naam download. Google is your friend!
Verwijderd
Zal er eens induiken. Google is not my friend, but my enemy. Duck duck go, is more friendly for my privacy.Puck schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:16:
[...]
Je kunt channels/add-on bij Plex installeren (voor van alles en nog wat). Sub-Zero is een channel die automatisch je library scant en ondertiteling a.d.h.v. (bestands-)naam download. Google is your friend!
Gevonden en gedaan. 1 klein vraagje, moet ik een account aanmaken bij Opensubtitels want er wordt een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd of is dit niet noodzakelijk? Daarna gaan we weer ontopic natuurlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 18:29 ]
Ja, dan mag je meer API hits maken.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:19:
[...]
Zal er eens induiken. Google is not my friend, but my enemy. Duck duck go, is more friendly for my privacy.
Gevonden en gedaan. 1 klein vraagje, moet ik een account aanmaken bij Opensubtitels want er wordt een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd of is dit niet noodzakelijk? Daarna gaan we weer ontopic natuurlijk.
Op deze manier gaat die niet transcoden bij een SRT. Weg bufferen!
Verwijderd
Probleem bestaat bij mij niet met SRT's. Die doen het allemaal lekker.JDFS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:42:
Ook even rustig langs de instellingen lopen! En vergeet niet op al je apparaten individueel in de Player settings aan te geven dat hij alleen "inburnen" van ondertiteling doet als het een image format is. Waarschijnlijk staat deze instelling standaard op "Always".
Op deze manier gaat die niet transcoden bij een SRT. Weg bufferen!
Bedankt voor het meedenken allemaal!!!!
Eens kijken wat het is maar niet het gevoel dat ik het echt nodig had. Tot nog toe 😄
Enige dat ik niet heb overgenomen is de kleurtemperatuur, die heb ik op warm1 gezet omdat ik het wit er dan beter uit zag zien. Maar dat is persoonlijk.LuisjeNL schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:48:
[...]
De instellingen van rtings heb ik 1op1 overgenomen en ik ben daar zeer tevreden over:) veel beter dan wat ik met enkel de basis instellingen aanpassen voor elkaar krijg.
Probeer gewoon tijdens het instellen uit wat er allemaal mogelijk is en wat jij er goed uit vind zien.
Succes
nog een tip.. bedankt. morgen komt de C7 en ga ik er mee aan de slag....Ben benieuwd..A4-tje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:03:
[...]
Enige dat ik niet heb overgenomen is de kleurtemperatuur, die heb ik op warm1 gezet omdat ik het wit er dan beter uit zag zien. Maar dat is persoonlijk.
Probeer gewoon tijdens het instellen uit wat er allemaal mogelijk is en wat jij er goed uit vind zien.
Succes
Van de week was ik bij BCC en daar hadden ze een LG 55B6V demo model staan met de (vast wel) bekende demo filmpjes. Terwijl ik naar het beeld aan het kijken was, zag ik tot mijn verbazing toch wel behoorlijke image retention, ook tijdens bewegend beeld!
Nu heb ik op internet gelezen (en ook op Rtings) dat OLED op het moment nog wel wat last heeft van image retention, maar ik was toch wel een beetje verbaasd van hoe intens dat dit was.
Nu praat ik hier over een demo model welke waarschijnlijk het merendeel van de dag aan staat. Mijn vraag dan ook is hoe erg image retention in deze tv's is bij normaal gebruik?
Alvast bedankt!
Ik heb er bij mijn OLED tv van LG echt 0 last van gelukkig!basisdeman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:40:
Een vraag voor de bezitters van een 55B6V (of eerlijk gezegd elk OLED type tv),
Van de week was ik bij BCC en daar hadden ze een LG 55B6V demo model staan met de (vast wel) bekende demo filmpjes. Terwijl ik naar het beeld aan het kijken was, zag ik tot mijn verbazing toch wel behoorlijke image retention, ook tijdens bewegend beeld!
Nu heb ik op internet gelezen (en ook op Rtings) dat OLED op het moment nog wel wat last heeft van image retention, maar ik was toch wel een beetje verbaasd van hoe intens dat dit was.
Nu praat ik hier over een demo model welke waarschijnlijk het merendeel van de dag aan staat. Mijn vraag dan ook is hoe erg image retention in deze tv's is bij normaal gebruik?
Alvast bedankt!
Bij normaal thuisgebruik is het eigenlijk verwaarloosbaar. Zelfs als je (veel) gamed. Het zijn vooral witte & gele vlakken die wat langer zichtbaar zijn (als je het al ziet) op grote grijze vlakken (laadschermen e.d.). Tijdens daadwerkelijke content zie je er dus eigenlijk niks meer van, en anders is het na 1 minuut wel weer verdwenen. Een winkelmodel is dan ook zeker niet representatief.basisdeman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:40:
Een vraag voor de bezitters van een 55B6V (of eerlijk gezegd elk OLED type tv),
Alvast bedankt!
1 - Midden in een serie/film stopt de app gewoon er uit zichzelf mee en gaat terug naar HDMI1.
2 - Middden in een serie/film schiet de televisie gewoon in standby.
3 - Vanuit standby weer aanzetten vanochtend en Netflix kiezen....app start niet eens op. Moest de boel uninstallen en herinstallen en dus weer inloggen en al die shit.
Ik zou gewoon die Netflix app negeren als mijn Xbox Dolby Vision en 4K ondersteunde maar dat doet hij niet. Is de Netflix app nou echt zo bagger op deze televisie of heb ik echt pech? Netflix werkte goed op de EC9300 bijna twee jaar lang. Toch te erg voor woorden dat zo'n populaire service zo shit werkt op een nogal premium tv ook.
Ik denk niet echt dat dit redenen zijn voor retour, of wel? Hoewel 2 natuurlijk heel kwalijk is, de tv die gewoon uit gaat door de app. Als al die andere issues er nog waren geweest zoals vastlopers etc dan had ik hem vandaag nog retour gemeld....maar ja, alleen maar Netflix?
[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 26-06-2017 10:49 ]
Kom op man,gewoon retour,daar ga je toch niet over nadenkendevilsnight schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
Ik vind het geen probleem om een televisie terug te sturen, echt geen ramp om even zonder een 65 incher te zitten, maar het probleem is dat de enige issue nu een software issue is en daarmee bedoel ik Netflix. De televisie loopt niet meer vast in settings menu's, niet meer tijdens screensavers maar Netflix is soms echt een ramp op deze.
1 - Midden in een serie/film stopt de app gewoon er uit zichzelf mee en gaat terug naar HDMI1.
3 - Vanuit standby weer aanzetten vanochtend en Netflix kiezen....app start niet eens op. Moest de boel uninstallen en herinstallen en dus weer inloggen en al die shit.
Ik zou gewoon die Netflix app negeren als mijn Xbox Dolby Vision en 4K ondersteunde maar dat doet hij niet. Is de Netflix app nou echt zo bagger op deze televisie of heb ik echt pech? Netflix werkte goed op de EC9300 bijna twee jaar lang. Toch te erg voor woorden dat zo'n populaire service zo shit werkt op een nogal premium tv ook.
Ik denk niet echt dat dit redenen zijn voor retour, of wel? Hoewel 2 natuurlijk heel kwalijk is, de tv die gewoon uit gaat door de app. Als al die andere issues er nog waren geweest zoals vastlopers etc dan had ik hem vandaag nog retour gemeld....maar ja, alleen maar Netflix?

Moet wel zeggen dat de Netflix app beter draaide op m'n Panasonic 55CX700. Bij m'n 55B6 begint elke episode eerst 1 minuut lang in zeer lage kwaliteit en springt daarna ineens naar 1080p of 4K, maar dat schijnt normaal te zijn zodat episodes sneller kunnen starten. Maar toch raar dat m'n Panasonic sneller was en direct HD kwaliteit toonde.
Werkt hier prima hoor, denk niet dat je het probeem bij Netflix moet zoeken gezien je eerdere problemen met je TV.devilsnight schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
Toch te erg voor woorden dat zo'n populaire service zo shit werkt op een nogal premium tv ook.
Zou echt even contact opnemen met de verkoper, grote kans dat er volgende week/maand weer iets anders niet goed werkt.
PSN: fonsmeister
Verwijderd
Hier geen last van met mijn B6, bedraad aangesloten.stin00 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:57:
Moet wel zeggen dat de Netflix app beter draaide op m'n Panasonic 55CX700. Bij m'n 55B6 begint elke episode eerst 1 minuut lang in zeer lage kwaliteit en springt daarna ineens naar 1080p of 4K, maar dat schijnt normaal te zijn zodat episodes sneller kunnen starten. Maar toch raar dat m'n Panasonic sneller was en direct HD kwaliteit toonde.
Verwijderd
Nee joh, niet over klagen. Moet toch kunnen met een tv met dit prijskaartje? Is heel normaal gedrag van de app.devilsnight schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
Ik vind het geen probleem om een televisie terug te sturen, echt geen ramp om even zonder een 65 incher te zitten, maar het probleem is dat de enige issue nu een software issue is en daarmee bedoel ik Netflix. De televisie loopt niet meer vast in settings menu's, niet meer tijdens screensavers maar Netflix is soms echt een ramp op deze.

Je komt helemaal niet zonder te zitten. Je regelt gewoon dat ze hem thuis bij je omruilen.
Ik heb een korte vraag aan een 65C7 eigenaar. De ventilatiegaten/ het rooster zit aan de bovenkant van het dikkere gedeelte, op de afbeeldingen lijkt er echter ook aan de achterkant een klein roostertje te zitten.
Is dit ook daadwerkelijk een rooster?
Dit in verband met een constructie waarbij ik overweeg de tv met het dikke gedeelte helemaal strak tegen de wand te plaatsen.
Dank vast voor een reactie!
Dat wordt nog een hele uitdaging aangezien het 'vaste' netsnoer van achter uit de TV komt. Tevens zitten er een paar aansluitingen recht naar achteren gericht die je misschien nu of anders later nog gaat gebruiken. Kies nooit voor montage opties die later een compromis kunnen zijn (ben het te vaak tegengekomen helaas). Gewoon 1cm tot 1,5cm vrijlaten en je zit goed. Het rooster is tevens echt een rooster en hoewel niet van cruciaal belang zit het er niet voor niks.iRenik schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:37:
Goedemiddag,
Ik heb een korte vraag aan een 65C7 eigenaar. De ventilatiegaten/ het rooster zit aan de bovenkant van het dikkere gedeelte, op de afbeeldingen lijkt er echter ook aan de achterkant een klein roostertje te zitten.
Is dit ook daadwerkelijk een rooster?
Dit in verband met een constructie waarbij ik overweeg de tv met het dikke gedeelte helemaal strak tegen de wand te plaatsen.
Dank vast voor een reactie!
Zelf hebben we de LG49UB850V uit 2014 met Webos 1.2 en ik moet zeggen dat onze tv vele vele malen scherper was en ook qua kleuren beter ingesteld dan deze dure LG Oled.
Onze LG UHD TV heb ik diep gekalibreerd en is super afgesteld qua kleur en scherpte op Expert 1.
De prijs van onze Tv was toen in 2014...... 1.269 euro netto.
Nee, ik ga echt geen Oled kopen want standaard moeten die tv's er goed uitzien volgens experts maar dat heeft mij niet mogen overtuigen inieders geval dit type niet.
De baas van de Expert winkel vond de TV wel scherp, ik zei dan moet je eens bij mij langs komen kijken.
We hebben geen Ziggo maar ontvangen via de schotel en die heeft 3 ontvangst koppen voor Canal Digital.
Super beeld en kleuren en schaalt alles ook nog eens op.
[ Voor 3% gewijzigd door UHD op 26-06-2017 14:16 ]
Een gecalibreerd scherm vergelijken met een winkelshowmodel wat ook nog eens brak beeldmateriaal laat zien.
[ Voor 73% gewijzigd door Fietsbel op 26-06-2017 14:20 ]
39
Ik zou zeggen : Zet ze eens naast elkaar, met t zelfde materiaal. Dan kan je LG49UB850V zo het raam uit qua scherpte en kleuren (om nog maar te zwijgen over het contrast).UHD schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:
Afgelopen zaterdag heb ik bij Expert in Delfzijl de Lg Oled TV bekeken de prijs was 3.895 maar dat viel me erg tegen qua scherpte, en ook qua kleuren, hij was standaard ingesteld zei de medewerker en stond op Ned 1 via Ziggo.
Zelf hebben we de LG49UB850V uit 2014 met Webos 1.2 en ik moet zeggen dat onze tv vele vele malen scherper was en ook qua kleuren beter ingesteld dan deze dure LG Oled.
Onze LG UHD TV heb ik diep gekalibreerd en is super afgesteld qua kleur en scherpte op Expert 1.
Nee, ik ga echt geen Oled kopen want standaard moeten die tv's er goed uitzien volgens experts maar dat heeft mij niet mogen overtuigen inieders geval dit type niet.
De baas van de Expert winkel vond de TV wel scherp, ik zei dan moet je eens bij mij langs komen kijken.
We hebben geen Ziggo maar ontvangen via de schotel en die heeft 3 ontvangst koppen voor Canal Digital.
Super beeld en kleuren en schaalt alles ook nog eens op."

Testing, one, two ...
En nu?UHD schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:
Afgelopen zaterdag heb ik bij Expert in Delfzijl de Lg Oled TV bekeken de prijs was 3.895 maar dat viel me erg tegen qua scherpte, en ook qua kleuren, hij was standaard ingesteld zei de medewerker en stond op Ned 1 via Ziggo.
Ja echt schandalig. Zo was ik laatst met mijn VHS recorder bij de expert en zeggen ze doodleuk dat er geen scart meer op zit. Hoezo geen scart op een TV van 3500 euro. Na lang klagen hadden ze een scart naar hdmi gevonden nou dat beeld van OLED zag er niet uit (op mijn phillips 20cm ziet het ee perfect uit) Zei die verkoper ook nog dat het aan de camera lag, deze camera koste 4000 gulden. Nee voor mij ook geen OLED.UHD schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:
/sarcasm
sorry mods kon me echt niet inhouden
Om deze post niet compleet nutteloos te maken lees deze revieuw anders even:
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7
Vat dit niet verkeerd op maar dit was de conclusie van HDTVTEST van jouw huidige tv.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/49ub850v-201406033786.htm
The LG 49UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality. Its subpar picture performance is made all the more difficult to accept by the display’s retail price of £1500. Sure, it’s 4K (even that’s not strictly true considering the significant drop in resolution with movement), but there exist many other critical elements of picture quality including contrast ratio, shadow detail and motion handling, and the UB850 flunked the majority of them.
[ Voor 20% gewijzigd door Rerder op 26-06-2017 16:11 ]
Verwijderd
Zit jij wel bij de juiste opticien?UHD schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:

Een LED is sowieso nooit pret!
ik heb de humax via de onkyo tx nr 636 receiver aangesloten op de tv. als ik gewoon tv kijk en zet de receiver aan heb ik geluid via mijn surround set. maar ga ik naar you tube / netflix of een usb stick krijg ik alleen geluid via de tv ?? en niet meer via de receiver.. staat de hmax aan gaat daar het geluid wel verder en is youtube alleen via de speaker te horen van de tv.. welke instelling moet ik hiervoor veranderen..
voor de rest een top tv..
Jouw manier van schrijven maakt het heel lastig om het te goed te begrijpen, ik heb het drie keer moeten lezen. Wellicht beter gebruik maken van interpunctie en hoofdletters? (nofi)harley2009 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:48:
vandaag de c7 binnen gekregen en opgahangen.. en jongens wat een mooi beeld. alleen 1 probleem.
ik heb de humax via de onkyo tx nr 636 receiver aangesloten op de tv. als ik gewoon tv kijk en zet de receiver aan heb ik geluid via mijn surround set. maar ga ik naar you tube / netflix of een usb stick krijg ik alleen geluid via de tv ?? en niet meer via de receiver.. staat de hmax aan gaat daar het geluid wel verder en is youtube alleen via de speaker te horen van de tv.. welke instelling moet ik hiervoor veranderen..
voor de rest een top tv..
Als ik het goed begrijp heb jij het als volgt aangesloten:
- Humax --> HDMI In --> receiver
- Receiver --> HDMI out --> OLED
Je krijgt alleen het geluid van de Humax over je receiver te horen. De rest niet.
Waarschijnlijk moet je in het menu nog even HDMI ARC (audio return channel) inschakelen. Dit kan bij de geluidsinstellingen in het menu i.c.m. de Simplilink. De juiste geluidsuitgang is dan Optical out + HDMI ARC in het menu.
Let op: de HDMI kabel van de receiver naar de televisie moet wel in het juiste HDMI poort zitten die ARC ondersteunt.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Nou als men dit ziet dan zou je haast denken dat de qled beter is.StealthyPeanut schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:38:
[...]
Geen nieuws dus. Kan nog niet tippen en zal nooit kunnen tippen aan OLED
.

[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 26-06-2017 17:17 ]
bedankt voor je uitleg. was niet zo goed verhaaltje (sorry) inmiddels opgelost door een optische kabel van tv naar receiver en geluid is daar . ben nu helemaal blij..Yellowneck schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:57:
[...]
Jouw manier van schrijven maakt het heel lastig om het te goed te begrijpen, ik heb het drie keer moeten lezen. Wellicht beter gebruik maken van interpunctie en hoofdletters? (nofi)
Als ik het goed begrijp heb jij het als volgt aangesloten:
- Humax --> HDMI In --> receiver
- Receiver --> HDMI out --> OLED
Je krijgt alleen het geluid van de Humax over je receiver te horen. De rest niet.
Waarschijnlijk moet je in het menu nog even HDMI ARC (audio return channel) inschakelen. Dit kan bij de geluidsinstellingen in het menu i.c.m. de Simplilink. De juiste geluidsuitgang is dan Optical out + HDMI ARC in het menu.
Let op: de HDMI kabel van de receiver naar de televisie moet wel in het juiste HDMI poort zitten die ARC ondersteunt.
overigens heb ik de ps4 (geen pro) via de receiver aangesloten en werkt perfect..
Edit: ben even aan het spelen met de instellingen, en zag dat deep coler uit stond, ik had hier gelezen dat die altijd aan moet. inmiddels gedaan en is toch weer wat mooier.
[ Voor 8% gewijzigd door harley2009 op 26-06-2017 17:34 ]
Gevalletje kleurtemperatuur verschil. En zonder referentie kan je onmogelijk bepalen welke er 'beter' staat afgesteld. Ik ben het met je eens dat de QLED in dit vergelijk een op het oog natuurlijker plaatje neerzet. De OLED is te cool. Dat wil echter niet zeggen dat je dat niet ook met de OLED kan bereiken. Als beide schermen goed gekalibreerd zouden zijn, dan zou je met een scène als deze nauwelijks verschil zien tussen de twee.Snake_Eye schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:16:
[...]
Nou als men dit ziet dan zou je haast denken dat de qled beter is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is nu net niet de bedoeling van deze marketing campagne om een gelijk beeld te geven. Geef me 5 minuten, een OLED en een CRT TV en ik zal de CRT er mooier uit laten zien.Major_ton schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:37:
[...]
Gevalletje kleurtemperatuur verschil. En zonder referentie kan je onmogelijk bepalen welke er 'beter' staat afgesteld. Ik ben het met je eens dat de QLED in dit vergelijk een op het oog natuurlijker plaatje neerzet. De OLED is te cool. Dat wil echter niet zeggen dat je dat niet ook met de OLED kan bereiken. Als beide schermen goed gekalibreerd zouden zijn, dan zou je met een scène als deze nauwelijks verschil zien tussen de twee.
Grapjas..Rerder schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:46:
[...]
Dat is nu net niet de bedoeling van deze marketing campagne om een gelijk beeld te geven. Geef me 5 minuten, een OLED en een CRT TV en ik zal de CRT er mooier uit laten zien.
[ Voor 15% gewijzigd door harley2009 op 26-06-2017 18:44 ]
Ik breng morgen een update.
Overigens worden ook wijzigingen in de mappenstructuur van een op m'n router aangesloten harde schijf niet doorgevoerd in de Foto & Video app. Alsof daar iets gecached zit.
Iemand ervaring met deze problematiek? Kunnen andere C7-bezitters wel de Content Store in?
[ Voor 7% gewijzigd door Ph0en1x op 26-06-2017 18:54 ]
Hier wordt alles netjes geüpdatet.
Is er eigenlijk ook een manier om een app als Content Store te force closen ofzo? Nu kom ik bij switchen steeds terug in hetzelfde scherm.
[EDIT] Reset van modem en router leek eerst niet te werken, maar na opstarten Netflix belandde ik opeens toch in de Store en heb ik wat kunnen updaten. Raar verhaal.
Alleen de content die in de Foto & Video app wordt weergegeven, wordt maar niet bijgewerkt. Spullen die ik al verwijderd heb kan ik aanklikken, waarna een error verschijnt en spul wat ik er op heb gezet ziet hij niet.
[ Voor 39% gewijzigd door Ph0en1x op 26-06-2017 19:22 ]
Beter of Mooier ?Snake_Eye schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:16:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deel eens wat foto's, meer van de zijkant genomen, en laat deze dan ook maar even zien?Snake_Eye schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:16:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Testing, one, two ...
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.