Een heel gedoe met mijn 55C7.. Vanaf het begin zaten er in de hoek een paar pixels die niet met de rest mee wilden doen bij een donker beeld, luie pixels denk ik;

Bij normaal tv kijken niet heel storend, maar what has been seen cannot be unseen..
CERepair monteur langs geweest om foto's te maken voor LG; die bepaalden dat dit niet binnen de specs viel en het paneel dus vervangen kon worden. Kwam dezelfde monteur een 2 weken later met een nieuw paneel; DOA.. Dikke deuk in en schots en scheef. Weer een nieuw paneel besteld, bleken die niet leverbaar. Lang verhaal kort; ik krijg nu een geheel nieuw toestel

Malignant schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:00:
[...]
Color gamut aanpassen.
Staat op Auto waarschijnlijk, wat officieel wel correct is.
Als je deze op Wide zet krijgt je beeld ineens veel meer "pop".
Dit bij mij op ISF Dark, met warm als kleurtemp geeft een heerlijk beeld.
Hier kan ik wel mee leven totdat ik de TV heb laten kalibreren.
Als je voor meer "pop" wil gaan moet je de HDR Effect modus eens proberen, heb hem zelf nog niet geprobeerd maar lees vooral op AVSforum dat veel mensen er enthousiast over zijn. Ik zelf blijf liever zo veel mogelijk bij de "echte" kleuren, voor zover dat dat mogelijk is (en heb color gamut dus ook op Auto staan).
Die kleurinstellingen moet je zeker niet zomaar overnemen nee, panelen kunnen erg verschillen van elkaar.
Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:22:
[...]
De settings van rtings zijn een goede basis om mee te beginnen. Een aantal punten van aandacht echter.
- Sharpness op 0 is echt onzin. Sharpness op 10 is de default setting waarbij het binnenkomende signaal ongemoeid wordt gelaten wat de sharpness betreft (nu 1, 2, 3 geen bron voor handen, zal dit later opzoeken). Sharpness onder 10 maakt het beeld zichtbaar soft en boven 10 kan onnodig veel ruis en in sommige scènes een knipperend beeld opleveren.
- OLED light op 16 werkt misschien in een batcave, maar voor de gemiddelde NL woonkamer is dit echt veel te donker. Daarnaast draait het hier om een persoonlijke voorkeur en is het wijzigen van deze setting niet van invloed op de rest van de instellingen. Zet OLED light dus op een waarde die je zelf prettig vindt.
- Neem nooit de CMS settings over van een gekalibreerde TV. Elk paneel is anders en heeft eigen waardes nodig om tot een goed resultaat te komen.
- Tru-Motion is ook een persoonlijke setting. Geen goed of slecht hier. Als je teveel judder ervaart met 24p content kan je een User setting proberen van 2/10 De-Judder en 10/10 De-Blur.
Zet voor overigens voor HDR content OLED light en Contrast op 100.
Succes!
- Ik zie graag die bron voor Sharpness 10 inderdaad, ik wil geen artificiele sharpness toevoegen maar ook zeker geen softened beeld, en meestal moet je dan sharpness 0 instellen. Ik zal wanneer ik eens tijd heb ook eens met de AVD HD709 files gaan spelen, daar zit er ook een bij waarmee je sharpness correct in kan stellen. Zet jij bij SDR content dan zowel je H als V sharpness op 10?
- OLED Light inderdaad hoger instellen; uit mijn hoofd heb ik hem in ISF Dark op 50 en ISF Bright op 80 of 90
- Ik heb een tijdje TruMotion De-Judder 2, De-Blur 0 geprobeerd, maar kon toch niet leven met de artifacts die je dan ziet. Dus heb nu wel TruMotion wel aan staan maar DJ en DB beide op 0, dat lijkt vooralsnog voor mij de beste setting. Maar zoals Major_ton zegt; dit is echt heel persoonlijk.
- Voor HDR content kun je ook eens spelen met Dynamic Contrast; als je die op Low zet activeer je namelijk Active HDR (in de 2017 modellen, niet de 2016 modellen!). Dat simuleert bij statische HDR (zoals HDR10) dynamische HDR (zoals Dolby Vision), wat er overall op neerkomt dat het algemene beeld wat brighter is maar de highlights wel goed bewaard blijven. Ik ben er erg tevreden over

Als ik een picture mode ingesteld heb gebruik ik die voor meerdere bronnen; voor Netflix en Blu-Ray gebruik ik bijvoorbeeld gewoon de ISF Dark mode. Specifieke instellingen voor een bepaalde bron zijn naar mijn mening niet nodig; wel kun je gemakkelijk van picture mode switchen indien nodig, met de daarbij horende instellingen.