Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

hardware-lover schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Deel eens wat foto's, meer van de zijkant genomen, en laat deze dan ook maar even zien?
En dan? Waarom beoordelen mensen hier TV's aan de hand van foto's, waar geen enkele informatie bijstaat over de instellingen (en zelfs dan)? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 26-06-2017 19:43 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
hardware-lover schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Deel eens wat foto's, meer van de zijkant genomen, en laat deze dan ook maar even zien?
Zijn geen foto's van mij, ik kwam ze tegen op internet. Maar van de zijkant blijft er weinig van de Qled over. Ik zou in ieder geval nooit geen LCD TV meer willen (led of qled) al met die zogenaamde local dimming is flut bij de qled en gewone leds. Kijkhoeken zijn slecht. backlightbleeding problemen en clouding, en meestal meer last banding. Maar ik wil zeggen dat als mensen afgaan op foto's vaak bedrogen uitkomen. Men weet niet hoe de instellingen zijn van de TV's enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 26-06-2017 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Snake_Eye schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:08:
[...]
Zijn geen foto's van mij, ik kwam ze tegen op internet. Maar van de zijkant blijft er weinig van de Qled over. Ik zou in ieder geval nooit geen LCD TV meer willen (led of qled) al met die zogenaamde local dimming is flut bij de qled en gewone leds. Kijkhoeken zijn slecht. backlightbleeding problemen en clouding, en meestal meer last banding. Maar ik wil zeggen dat als mensen afgaan op foto's vaak bedrogen uitkomen. Men weet niet hoe de instellingen zijn van de TV's enz.
Dan is je post wel nogal belabberd, want zo kwam het op mij niet over. Kleine tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Major_ton schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Gevalletje kleurtemperatuur verschil. En zonder referentie kan je onmogelijk bepalen welke er 'beter' staat afgesteld. Ik ben het met je eens dat de QLED in dit vergelijk een op het oog natuurlijker plaatje neerzet. De OLED is te cool. Dat wil echter niet zeggen dat je dat niet ook met de OLED kan bereiken. Als beide schermen goed gekalibreerd zouden zijn, dan zou je met een scène als deze nauwelijks verschil zien tussen de twee.
Heel goed neer gezet,doch enig kanttekening in je verhaal al mede-tweaker.

Voorbeeld is en is echt gebeurt.
Je gaat naar een winkel en het is een rustig moment aldaar
Ik wist dat de Oled 65 B6 en KS 65 8000 bij/ onder elkaar hangen.

Vervolgens de settings van Rtings meegenomen van beide toestellen.
Ik vroeg om : mag ik deze beide gaan instellen volgens deze van Rtings

Verkoper deed deze zelf instellen op beide toestellen (omgeving was vrij donker met statische beelden demo van 4K van LG ) werkelijk werelds mooi wat beiden lieten zien,toch was voor mij de KS8000 de winnaar

Twee echtparen waren aan het meekijken en vonden de B6 er mooier uitzien,verkoper vroeg aan de mensen of hun huiskamer vrij veel licht was of aan de donkere kant ook aan mij.( heel veel licht komt er hier binnen)
Er werd een 55 B6 gekocht door 1 van de echtparen en voor mij later een KS657000,punt was dat ik ook graag de reguliere uitzendingen sdr/hd wilde zien en daar wordt toch het meest naar gekeken.

Ik heb zelf de Oleld 65EF950 en er bij nu de KS.

Het is wel persoonlijk wat je oog je laat zien,gekalibreerd is toch ook een indicatie met wat + en - op je instellingen ,dus zeker geen 100%

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Het probleem zit hem vooral in dat heel veel mensen elkaar napraten van fora (zoals hier) en reviewsites. Daarbij adviseren de meeste alleen maar wat ze zelf hebben of mooi vinden zonder ernaar te kijken of vragen wat goed bij een ander past. Wij zijn OLED lovers (en terecht), maar er bestaan wel degelijk goede LCD TV's. Nee, ze zijn zeker niet perfect, maar dat is OLED ook niet. Afhankelijk van iemands kijkgedrag kan het wel zo zijn dat een bepaalde beeldtechniek daar beter op aansluit.

Sommige hier weten nog wel dat ik begin dit jaar een Samsung 55KS9000 heb getest voor Tweakers en deze heb ik toen naast mijn 65B6 OLED TV gezet. Ik was blij met mijn keuze, maar de Samsung was ook echt een mooie TV. Nu zijn de prijzen van de huidige QLED TV's gewoon absurd hoog en probeert Samsung een OLED prijs te rechtvaardigen. Jammer dat mensen hier in trappen, maar objectief bekeken zijn het geen slechte TV's. Ook die nieuwe Sony XE9405 is een erg mooi apparaat waar ik meer dan tevreden mee zou zijn. Dan wel de 75" versie graag O-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Jorgen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:41:
@Ph0en1x Force closen kan: de hometoets lang indrukken laat zien welke apps open zijn. (Tweede actie is namelijk recents) App selecteren en naar bovendrukken opent de afsluitoptie.
Goed om te weten, bedankt! Eens kijken of dat het euvel met de niet bijgewerkte content op m'n harde schijf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rerder schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Vat dit niet verkeerd op maar dit was de conclusie van HDTVTEST van jouw huidige tv.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/49ub850v-201406033786.htm

The LG 49UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality. Its subpar picture performance is made all the more difficult to accept by the display’s retail price of £1500. Sure, it’s 4K (even that’s not strictly true considering the significant drop in resolution with movement), but there exist many other critical elements of picture quality including contrast ratio, shadow detail and motion handling, and the UB850 flunked the majority of them.
"New Firmware Boosts Picture Quality on LG UB850V 4K TV: It’s refreshing to see a TV manufacturer responding to constructive feedback in a quest to improve its products. In light of the various improvements brought about by the latest firmware, we’ve upgraded the rating of the LG 49UB850V to “Qualified Recommendation” in our original review."

;) http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm (maar dan nog: de UB850 is echt niet een betere tv dan een OLED. Misschien lijkt het alleen maar scherper omdat het een kleinere tv is ...)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 26-06-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:49
Major_ton schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Dat wordt nog een hele uitdaging aangezien het 'vaste' netsnoer van achter uit de TV komt. Tevens zitten er een paar aansluitingen recht naar achteren gericht die je misschien nu of anders later nog gaat gebruiken. Kies nooit voor montage opties die later een compromis kunnen zijn (ben het te vaak tegengekomen helaas). Gewoon 1cm tot 1,5cm vrijlaten en je zit goed. Het rooster is tevens echt een rooster en hoewel niet van cruciaal belang zit het er niet voor niks.
Dank voor je reactie! De snoeren en kabels die er recht uitsteken zijn geen probleem, die gaan rechtstreeks de muur in. Dat rooster kan dan idd wel een kleine uitdaging worden. 1.5cm vind ik teveel maar misschien dan iets anders bedenken van <1cm. Lijkt misschien mierenneuken maar mijn zitgedeelte inlopend kijk je precies langs de muur van de tv tegen de kabels aan en ik hou niet van kabels in het zicht :) To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Ph0en1x schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:54:
Mijn C7 vraagt bij alle apps of ik ze wil updaten, maar ik kom met geen mogelijkheid de Content Store in. Hij blijft hangen op of een zwart scherm, of de homepagina met draaiende bolletjes. Bij Netflix kan ik wel gewoon de huidige versie van de app starten en dan kijk ik gewoon hoogste kwaliteit, dus aan de verbinding lijkt het niet te liggen. YouTube zelfde verhaal.

Overigens worden ook wijzigingen in de mappenstructuur van een op m'n router aangesloten harde schijf niet doorgevoerd in de Foto & Video app. Alsof daar iets gecached zit.

Iemand ervaring met deze problematiek? Kunnen andere C7-bezitters wel de Content Store in?
Ja net nog de Netflix app geupdated.

Zit via de wifi verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Puck schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Dan is je post wel nogal belabberd, want zo kwam het op mij niet over. Kleine tip ;)
Daarom zei ik "Nou als men dit ziet dan zou je haast denken dat de qled beter is."
Maar ik zei niet dat qled beter is. Welke Oled heb je zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 26-06-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleur staat nu bij mij op 40. Damned wat zijn die kleuren toch onnatuurlijk fel. Gras bijvoorbeeld moet er niet uitzien als een of ander giftig goedje en hoofden die bijna oranje zijn. Komt goed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:06:
Kleur staat nu bij mij op 40. Damned wat zijn die kleuren toch onnatuurlijk fel. Gras bijvoorbeeld moet er niet uitzien als een of ander giftig goedje en hoofden die bijna oranje zijn. Komt goed......
Wat zijn de rest van je settings en naar welke TV keek je hiervoor? Kleur op 40 is echt way onder gesatureerd.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Iemand op AVS zei dat hij ook hele rare issues met een LG televisie heeft gehad, vergelijkbaar met mijn issues. Het bleek toen een defecte network switch te zijn die voor problemen zorgde. Lijkt me alleen sterk dat zoiets ook ervoor zorgt dat je tv niet eens meer aan gaat.

Zoals net nog, even Netflixje voor het maffen gaan en dat werd bruut verstoord toen de aflevering gewoon ineens stilstond. Ik kon naar het menu gaan om de app af te sluiten alleen werd er niks afgesloten en de vastgelopen Netflix bleef dus actief. Tv op standby, toen weer geprobeerd aan te zetten maar nope, nu verdwijnt het rode ledje gewoon en tv gaat niet aan. Maar goed......

Morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
zijn er hier msen die de instellingen van hun C7 willen delen. ik ben nu even bezig geweest (rtings overgenomen) maar vond die nog niet zo.. heb hem nu op eco (gebruiker staan) met een paar kleine aanpasingen. maar vind nu de kleuren iets te flets. het is wel moi, maar volgens mij kan het nog beter, ik wil vanavond mijn instellingen ook wel er op zetten zodat jullie eens kunnen kijken wat beter zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 15:04
harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:07:
zijn er hier msen die de instellingen van hun C7 willen delen. ik ben nu even bezig geweest (rtings overgenomen) maar vond die nog niet zo.. heb hem nu op eco (gebruiker staan) met een paar kleine aanpasingen. maar vind nu de kleuren iets te flets. het is wel moi, maar volgens mij kan het nog beter, ik wil vanavond mijn instellingen ook wel er op zetten zodat jullie eens kunnen kijken wat beter zou kunnen.
Ik zou de eco stand in ieder geval niet gebruiken. Gebruik een isf stand en stel de contrast en brightness in met de test slides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Ph0en1x schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:54:
Mijn C7 vraagt bij alle apps of ik ze wil updaten, maar ik kom met geen mogelijkheid de Content Store in. Hij blijft hangen op of een zwart scherm, of de homepagina met draaiende bolletjes. Bij Netflix kan ik wel gewoon de huidige versie van de app starten en dan kijk ik gewoon hoogste kwaliteit, dus aan de verbinding lijkt het niet te liggen.
Jep, hier het zelfde probleem. Sluit dan alle programma's af en probeer het opnieuw en dan werkt het prima.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:07:
Color gamut aanpassen.
Staat op Auto waarschijnlijk, wat officieel wel correct is.
Als je deze op Wide zet krijgt je beeld ineens veel meer "pop".
Dit bij mij op ISF Dark, met warm als kleurtemp geeft een heerlijk beeld.

Hier kan ik wel mee leven totdat ik de TV heb laten kalibreren.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:06:
Dat vind ik nog best knap, want ik vond out-of-the-box het groen juist veel te veel naar geel neigen en nogal onverzadigd overkomen.

Na heel wat gepiel, out of the box was het beeld aardig maar kan zeker beter, ben ik wel tevreden over mijn kleuren nu. Mag toch hopen dat je hem niet op dynamisch of iets dergelijks hebt staan? Begin sowieso met de ISF standen en dan de OLED light omlaag schroeven naar max. 70 zou ik zeggen in een fel verlichte ruimte.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Snake_Eye schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:16:
[...]
Nou als men dit ziet dan zou je haast denken dat de qled beter is.

[afbeelding]

[afbeelding]
De OLED staat hier veel te koel/blauw afgesteld. Gevalletje van beide tv's kalibreren en je ziet het verschil in deze scènes niet.

Zet echter eens een paar moeilijke scènes weg met veel donkere delen op het scherm; de QLED wordt dan weggeblazen.
Ook zou een foto van de zijkant veel schelen; kijkhoek QLED is dramatisch. Eigenlijk net als alle andere LED tv's.

EDIT
Exact wat hierboven staat dus ;w .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-06-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:25:
[...]
De OLED staat hier veel te koel/blauw afgesteld. Gevalletje van beide tv's kalibreren en je ziet het verschil in deze scènes niet.

Zet echter eens een paar moeilijke scènes weg met veel donkere delen op het scherm; de QLED wordt dan weggeblazen.
Ook zou een foto van de zijkant veel schelen; kijkhoek QLED is dramatisch. Eigenlijk net als alle andere LED tv's.

EDIT
Exact wat hierboven staat dus ;w .
Het is sowieso onzin om dit soort TV's op foto's te vergelijken. Je kunt het verschil pas zien wanneer je er met je neus voorstaat. (en dan nog zijn de settings in de meeste winkels om te janken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Snake_Eye schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:27:
[...]

Daarom zei ik "Nou als men dit ziet dan zou je haast denken dat de qled beter is."
Maar ik zei niet dat qled beter is. Welke Oled heb je zelf?
Dat begrijp ik nu, maar dat was niet duidelijk zonder smiley ;)

Ik heb sinds September een 55B6.
Phusebox schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Dat vind ik nog best knap, want ik vond out-of-the-box het groen juist veel te veel naar geel neigen en nogal onverzadigd overkomen.

Na heel wat gepiel, out of the box was het beeld aardig maar kan zeker beter, ben ik wel tevreden over mijn kleuren nu. Mag toch hopen dat je hem niet op dynamisch of iets dergelijks hebt staan? Begin sowieso met de ISF standen en dan de OLED light omlaag schroeven naar max. 70 zou ik zeggen in een fel verlichte ruimte.
Niks knaps aan hoor: andere tv, ander paneel, andere kleuren, andere belichting, ander persoon. Dus andere settings. Al is 40 wellicht wel wat extreem ja.

[ Voor 48% gewijzigd door Puck op 27-06-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dubbelpost.

[ Voor 105% gewijzigd door Puck op 27-06-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Welke oled serie van 2016 raden jullie aan voor het beste 3D effect? Gaat me puur om de 3D beleving, de curved 65C6, of beter de 65E6?
Soundbar niet benodigd daar ik een aparte AVR gebruik in combi met een Dolby Atmos opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:02:
[...]

Ik zou de eco stand in ieder geval niet gebruiken. Gebruik een isf stand en stel de contrast en brightness in met de test slides.
vanavond nogmaals rtings instellingen gebruiken en vanuit daar dan verder gaan.. doen jullie onder ook de kleuren invoeren ??? http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7/settings.

of stoppen jullie daarvoor omdat ze waarschuwen om die eigenlijk niet over te nemen..

Edit: doen jullie ook iets met V- scherpte en H scherpte of blijft die op nul/ heb nu de judder op 3 en de blur op 0

[ Voor 10% gewijzigd door harley2009 op 27-06-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Heb de shop net gebeld en alles uitgelegd. Het was niet een probleem waar ze echt vaker van hadden gehoord, maar dit was natuurlijk ook niet de bedoeling hoe dit allemaal ging. Hij vroeg me even of ik alle issues even in een mailtje naar hun kan sturen, dan kunnen zij met elkaar overleggen en wellicht dat LG een soort flash kan toepassen en dat dit het probleem hopelijk verhelpt. Zo niet dan zou het uiteindelijk misschien kunnen neerkomen op een nieuw toestel en wordt deze doa verklaard.

Hij zei dat het goed was dat ik nu belde, ietsje langer dan een week sinds aankoop want bij drie weken zouden zulke dingen lastiger worden.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53:
[...]

vanavond nogmaals rtings instellingen gebruiken en vanuit daar dan verder gaan.. doen jullie onder ook de kleuren invoeren ??? http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7/settings.

of stoppen jullie daarvoor omdat ze waarschuwen om die eigenlijk niet over te nemen..
De settings van rtings zijn een goede basis om mee te beginnen. Een aantal punten van aandacht echter.

- Sharpness op 0 is echt onzin. Sharpness op 10 is de default setting waarbij het binnenkomende signaal ongemoeid wordt gelaten wat de sharpness betreft (nu 1, 2, 3 geen bron voor handen, zal dit later opzoeken). Sharpness onder 10 maakt het beeld zichtbaar soft en boven 10 kan onnodig veel ruis en in sommige scènes een knipperend beeld opleveren.
- OLED light op 16 werkt misschien in een batcave, maar voor de gemiddelde NL woonkamer is dit echt veel te donker. Daarnaast draait het hier om een persoonlijke voorkeur en is het wijzigen van deze setting niet van invloed op de rest van de instellingen. Zet OLED light dus op een waarde die je zelf prettig vindt.
- Neem nooit de CMS settings over van een gekalibreerde TV. Elk paneel is anders en heeft eigen waardes nodig om tot een goed resultaat te komen.
- Tru-Motion is ook een persoonlijke setting. Geen goed of slecht hier. Als je teveel judder ervaart met 24p content kan je een User setting proberen van 2/10 De-Judder en 10/10 De-Blur.

Zet voor overigens voor HDR content OLED light en Contrast op 100.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:22:
[...]

De settings van rtings zijn een goede basis om mee te beginnen. Een aantal punten van aandacht echter.

- Sharpness op 0 is echt onzin. Sharpness op 10 is de default setting waarbij het binnenkomende signaal ongemoeid wordt gelaten wat de sharpness betreft (nu 1, 2, 3 geen bron voor handen, zal dit later opzoeken). Sharpness onder 10 maakt het beeld zichtbaar soft en boven 10 kan onnodig veel ruis en in sommige scènes een knipperend beeld opleveren.
- OLED light op 16 werkt misschien in een batcave, maar voor de gemiddelde NL woonkamer is dit echt veel te donker. Daarnaast draait het hier om een persoonlijke voorkeur en is het wijzigen van deze setting niet van invloed op de rest van de instellingen. Zet OLED light dus op een waarde die je zelf prettig vindt.
- Neem nooit de CMS settings over van een gekalibreerde TV. Elk paneel is anders en heeft eigen waardes nodig om tot een goed resultaat te komen.
- Tru-Motion is ook een persoonlijke setting. Geen goed of slecht hier. Als je teveel judder ervaart met 24p content kan je een User setting proberen van 2/10 De-Judder en 10/10 De-Blur.

Succes!
thanks ga er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Major_ton Is er ook een "one setting fits all" te bereiken? Kan me voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om hun tv elke keer compleet anders in te stellen als ze Netflix kijken of een blu-ray afspelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
[...]

Succes!
HDR op 100 is leuk en aardig maar niet te doen in een semi verduisterde kamer, en al helemaal niet als het echt donker is. Of zet je je zonnebril op bij het tv kijken? 8)
Jorgen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:53:
@Major_ton Is er ook een "one setting fits all" te bereiken? Kan me voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om hun tv elke keer compleet anders in te stellen als ze Netflix kijken of een blu-ray afspelen.
Settings worden per input opgeslagen

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2017 11:03 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Vanavond ga ik verder spelen met de instellingen. Ben de rest v/d dag in het ziekenhuis met de vrouw. Maar moet wel zeggen oled is echt mooie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Zelf gebruik ik gewoon standard met default settings en tru motion De-judder 2 en De-blur op 10. Er zullen ongetwijfeld betere settings voor films/series zijn maar op dit moment vind ik het prima kijken. Settings zijn eigenlijk heel persoonlijk ook natuurlijk.

Trouwens even over die issues die ik heb. Ik heb natuurlijk wel de Russische firmware erop gezet, maar dit mag toch gewoon? Of is het verstandig om de firmware even te downgraden naar de meest recente voor NL? Als dat al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ah, dat wist ik niet. Thanks @Phusebox

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:22:
[...]

Wat zijn de rest van je settings en naar welke TV keek je hiervoor? Kleur op 40 is echt way onder gesatureerd.
Deze: YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings

Hiervoor had ik een Pana 55ST60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Een heel gedoe met mijn 55C7.. Vanaf het begin zaten er in de hoek een paar pixels die niet met de rest mee wilden doen bij een donker beeld, luie pixels denk ik;
tv
Bij normaal tv kijken niet heel storend, maar what has been seen cannot be unseen..
CERepair monteur langs geweest om foto's te maken voor LG; die bepaalden dat dit niet binnen de specs viel en het paneel dus vervangen kon worden. Kwam dezelfde monteur een 2 weken later met een nieuw paneel; DOA.. Dikke deuk in en schots en scheef. Weer een nieuw paneel besteld, bleken die niet leverbaar. Lang verhaal kort; ik krijg nu een geheel nieuw toestel *O*
Malignant schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:00:
[...]
Color gamut aanpassen.
Staat op Auto waarschijnlijk, wat officieel wel correct is.
Als je deze op Wide zet krijgt je beeld ineens veel meer "pop".
Dit bij mij op ISF Dark, met warm als kleurtemp geeft een heerlijk beeld.

Hier kan ik wel mee leven totdat ik de TV heb laten kalibreren.
Als je voor meer "pop" wil gaan moet je de HDR Effect modus eens proberen, heb hem zelf nog niet geprobeerd maar lees vooral op AVSforum dat veel mensen er enthousiast over zijn. Ik zelf blijf liever zo veel mogelijk bij de "echte" kleuren, voor zover dat dat mogelijk is (en heb color gamut dus ook op Auto staan).
[...]

Edit: doen jullie ook iets met V- scherpte en H scherpte of blijft die op nul/ heb nu de judder op 3 en de blur op 0
Die kleurinstellingen moet je zeker niet zomaar overnemen nee, panelen kunnen erg verschillen van elkaar.
[...]

Succes!
- Ik zie graag die bron voor Sharpness 10 inderdaad, ik wil geen artificiele sharpness toevoegen maar ook zeker geen softened beeld, en meestal moet je dan sharpness 0 instellen. Ik zal wanneer ik eens tijd heb ook eens met de AVD HD709 files gaan spelen, daar zit er ook een bij waarmee je sharpness correct in kan stellen. Zet jij bij SDR content dan zowel je H als V sharpness op 10?
- OLED Light inderdaad hoger instellen; uit mijn hoofd heb ik hem in ISF Dark op 50 en ISF Bright op 80 of 90
- Ik heb een tijdje TruMotion De-Judder 2, De-Blur 0 geprobeerd, maar kon toch niet leven met de artifacts die je dan ziet. Dus heb nu wel TruMotion wel aan staan maar DJ en DB beide op 0, dat lijkt vooralsnog voor mij de beste setting. Maar zoals Major_ton zegt; dit is echt heel persoonlijk.
- Voor HDR content kun je ook eens spelen met Dynamic Contrast; als je die op Low zet activeer je namelijk Active HDR (in de 2017 modellen, niet de 2016 modellen!). Dat simuleert bij statische HDR (zoals HDR10) dynamische HDR (zoals Dolby Vision), wat er overall op neerkomt dat het algemene beeld wat brighter is maar de highlights wel goed bewaard blijven. Ik ben er erg tevreden over :)
Jorgen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:53:
Als ik een picture mode ingesteld heb gebruik ik die voor meerdere bronnen; voor Netflix en Blu-Ray gebruik ik bijvoorbeeld gewoon de ISF Dark mode. Specifieke instellingen voor een bepaalde bron zijn naar mijn mening niet nodig; wel kun je gemakkelijk van picture mode switchen indien nodig, met de daarbij horende instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:05:
Zelf gebruik ik gewoon standard met default settings en tru motion De-judder 2 en De-blur op 10. Er zullen ongetwijfeld betere settings voor films/series zijn maar op dit moment vind ik het prima kijken. Settings zijn eigenlijk heel persoonlijk ook natuurlijk.
Ik vind dat dus onzin. Als jij naar buiten kijkt of naar mensen in je omgeving, kijk je dan ook met persoonlijke voorkeur? Bij mij moet het beeld zo natuurlijk mogelijk zijn en dan heb ik het niet over tekenfilms, over films met een filter opgenomen of films die expres harde kleuren gebruiken.

Op ISF Dark is er een groenige/gele overdaad en kleuren zijn veel te hard. Wolken horen wit te zijn bijvoorbeeld en tevens zie je bij wolkenvelden niet goed in die wolken verschillen. Ik blijf erbij dat iig de whitebalance niet goed is. Dat deed mijn Pana op Cinema stand veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29
Je moet er ook rekening mee houden dat je vaak even moet wennen aan de nieuwe instellingen. Mijn e7 de eerste 2 a 3 weken op isf light gehad omdat uit de tweakers review kwam dat die out of the box vrij goed was. Daar met veel plezier naar gekeken ondanks dat het beeld niet helemaal top was (teveel rood) etc. Na 3 weken een officiele isf calibratie laten doen omdat dat met eerdere plasma's ook altijd heel goed is bevallen. Het uiteindelijke plaatje is geweldig maar de eerste paar dagen had ik nog wel de behoefte om wat aan de knoppen te draaien omdat het voor m'n gevoel wat te weinig punch had. Niet gedaan en een week later ook totaal de behoefte niet meer aan, het beeld is prachtig.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Ik vind dat dus onzin. Als jij naar buiten kijkt of naar mensen in je omgeving, kijk je dan ook met persoonlijke voorkeur? Bij mij moet het beeld zo natuurlijk mogelijk zijn en dan heb ik het niet over tekenfilms, over films met een filter opgenomen of films die expres harde kleuren gebruiken.

Op ISF Dark is er een groenige/gele overdaad en kleuren zijn veel te hard. Wolken horen wit te zijn bijvoorbeeld en tevens zie je bij wolkenvelden niet goed in die wolken verschillen. Ik blijf erbij dat iig de whitebalance niet goed is. Dat deed mijn Pana op Cinema stand veel beter.
Nou ik bedoel daar vooral de settings van websites zoals Rtings en AVforums mee. Met al mijn televisies die ik gehad heb so far vond ik hun settings altijd veel te saai en kleurloos ogen. En uiteindelijk ging ik altijd voor volledig andere settings. Ook met mijn vorige OLED, de EC930 gebruikte ik bijvoorbeeld altijd super resolution want het maakte mijn games gewoon scherper maar dit waren allemaal dingen die altijd uit stonden bij hun settings.

En hetzelfde met colour temperature en dat soort dingen. Dat bedoelde ik met persoonlijk. Ik wil dat games zoals Mario Kart en platformers zoals Ori mooi vol van kleur zijn, maar ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die het absoluut niet mooi zouden vinden zoals ik mijn settings heb. Ik hou van een fel beeld en zal uiteindelijk na de break in tijd (tenzij deze tv omgeruild wordt voor een andere B6) de boel flink omhoog gooien ook. Maar lang niet iedereen zou dit mooi vinden ogen. :)

Ook in die video van AVforums. Ze raden aan contrast niet hoger dan 80 te zetten, want dan krijg je clip of clipping. Ik heb serieus geen flauw idee waar hij het over heeft. Ik zie zelf geen problemen in elk geval met contrast op 95 met game mode.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
dinandus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:32:
Welke oled serie van 2016 raden jullie aan voor het beste 3D effect? Gaat me puur om de 3D beleving, de curved 65C6, of beter de 65E6?
Soundbar niet benodigd daar ik een aparte AVR gebruik in combi met een Dolby Atmos opstelling.
65E6. Ik zou zeker niet voor de curved gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:41
Snake_Eye schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:38:
[...]

65E6. Ik zou zeker niet voor de curved gaan.
Is meer een smaak keuze, wanneer je de soundbar toch niet gebruikt betaal je te veel voor 3D. Ik zelf heb de 65C6 en vindt de curve echt prachtig staan (hangend aan de muur). Dit is ook smaak en zag al meerdere reacties voorbij komen dat curve niet altijd geliefd is.

Ga bij een winkel kijken of de curved voor je acceptabel is, zo ja, ga voor deze anders blijft er 1 optie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Ook in die video van AVforums. Ze raden aan contrast niet hoger dan 80 te zetten, want dan krijg je clip of clipping. Ik heb serieus geen flauw idee waar hij het over heeft. Ik zie zelf geen problemen in elk geval met contrast op 95 met game mode.
Clipping betekent dat er stukken in de schaduwpartijen wegvallen door het hoge contrast..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
[...]

Kleuren zou ik niet overnemen, omdat dat bij elk paneel anders is. V en H scherpte op 10 zetten, dat is de 0 lijn bij LG.
TruMotion zet ik uit. Als je gevoelig bent voor judder kan je D-blur/judder op 2-10 proberen, maar dit is zeer persoonlijk dus speel er een beetje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:46
DennusB schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Clipping betekent dat er stukken in de schaduwpartijen wegvallen door het hoge contrast..
Nee, dat heet black crush. Clipping is wegvallen van details in de highlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Bandeleros schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Is meer een smaak keuze, wanneer je de soundbar toch niet gebruikt betaal je te veel voor 3D. Ik zelf heb de 65C6 en vindt de curve echt prachtig staan (hangend aan de muur). Dit is ook smaak en zag al meerdere reacties voorbij komen dat curve niet altijd geliefd is.

Ga bij een winkel kijken of de curved voor je acceptabel is, zo ja, ga voor deze anders blijft er 1 optie over.
Ik denk dat iedereen de soundbar wel gebruikt, bijvoorbeeld voor normaal TV kijken. De meeste mensen die ik heb gesproken hebben toch spijt van hun cuved. Een platte TV aan de muur zal het beter doen dan een curved aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is er een manier om een video als dit gewoon op Netflix NL te kijken?

https://www.netflix.com/title/70136810

Deze video laat zien of je oa met 4K streamed of juist 1080p. Helaas om een of andere reden is dit een video die hij niet wil afspelen wanneer ik Getflix gebruik (dns unblocker) maar alle andere video's wel. Op mijn pc draait ie echter wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Nou ik bedoel daar vooral de settings van websites zoals Rtings en AVforums mee. Met al mijn televisies die ik gehad heb so far vond ik hun settings altijd veel te saai en kleurloos ogen. En uiteindelijk ging ik altijd voor volledig andere settings. Ook met mijn vorige OLED, de EC930 gebruikte ik bijvoorbeeld altijd super resolution want het maakte mijn games gewoon scherper maar dit waren allemaal dingen die altijd uit stonden bij hun settings.

En hetzelfde met colour temperature en dat soort dingen. Dat bedoelde ik met persoonlijk. Ik wil dat games zoals Mario Kart en platformers zoals Ori mooi vol van kleur zijn, maar ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die het absoluut niet mooi zouden vinden zoals ik mijn settings heb. Ik hou van een fel beeld en zal uiteindelijk na de break in tijd (tenzij deze tv omgeruild wordt voor een andere B6) de boel flink omhoog gooien ook. Maar lang niet iedereen zou dit mooi vinden ogen. :)

Games zijn geen referentiekader voor wat ik bedoel met natuurlijk beeld/kleuren. ;) Hetzelfde geldt voor tekenfilms. Dat zijn standaard al onnatuurlijke harde kleuren. Je gaat de kwaliteit van een tv toch niet beoordelen op dit soort beelden? Dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Games zijn geen referentiekader voor wat ik bedoel met natuurlijk beeld/kleuren. ;) Hetzelfde geldt voor tekenfilms. Dat zijn standaard al onnatuurlijke harde kleuren. Je gaat de kwaliteit van een tv toch niet beoordelen op dit soort beelden? Dat slaat nergens op.
Daar heb jij gelijk in, maar het was een voorbeeld he :)

Ik bedoel ook series en films. Vaak gebruiken die websites dingen als warm2 en ik vind dat vaak juist echt niet nice, ik ga weer eerder voor medium of zelfs cool soms. Warm2 is misschien vergelijkbaar met hoe je het in de bios krijgt, maar ik zelf vind dat allemaal net iets te saai ogen. Qua die dingen is het denk ik wel persoonlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Iedereen zijn voorkeur toch! Bij mij niets natuurlijks, doe mij maar kleur. Ik ben fan van de middelste HDR modes, alle beeldverbeteraars uit, D-blur/judder op 2-10 en color gamut op "Wide".

Heerlijk al die kleuren die van het scherm afspatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
RBN026 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:08:
Iedereen zijn voorkeur toch! Bij mij niets natuurlijks, doe mij maar kleur. Ik ben fan van de middelste HDR modes, alle beeldverbeteraars uit, D-blur/judder op 2-10 en color gamut op "Wide".

Haha ik heb het net andersom. De-judder op 2 en De-blur op 10. Met Better Call Saul kijkt dat prima weg. En ik heb even gecheckt wat er allemaal aanstaat met de standard picture mode en yup, dat zijn dingen als dynamic contrast en colour op low en super resolution low, colour gamut ook wide, colour temp C20, colour 55 etc. Zelf vind ik de serie er nog natuurlijk genoeg uit zien. :)

Qua HDR heb ik nog te weinig getest. Games kan ik nog niet testen en films moet ik nog mee bezig gaan. Ik vond bij die 4K Chess demo video HDR op Vivid wel echt schitterend, wat een kleur en scherpte. Sites raden dan HDR standard aan. Getest en nah, dat is niet voor mij. Hopelijk ben ik straks een beetje tevreden met HDR Game mode. Middelste HDR is bright toch? Verander je nog iets aan die settings of default?

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:49:
[...]

Kleuren zou ik niet overnemen, omdat dat bij elk paneel anders is. V en H scherpte op 10 zetten, dat is de 0 lijn bij LG.
Interessant. Heb je daar een bron van dat scherpte 10 de 0 lijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wel handig op zich om een dag en avond/nacht setting te hebben zoals AVforums dat doet. Maar ja, ik eindig uiteindelijk toch wel weer op de dag setting, ik vind het felle gewoon top. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:08:

Snap ik niet dat je zo'n duur toestel koopt. Dat is precies wat al die goedkope toestellen ook doen. Kleuren spetteren kan ieder toestel. Natuur getrouw beeld niet.

Overigens met mijn nieuwe toestel weer een probleem. Zodra ik op settings duw krijg ik een zwart beeld. Na aantal seconden krijg ik weer beeld. Daarna moet ik nog een keer settings duwen en dan komt het wel tevoorschijn. Iemand die weet wat dit is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:00:
[...]

Snap ik niet dat je zo'n duur toestel koopt. Dat is precies wat al die goedkope toestellen ook doen. Kleuren spetteren kan ieder toestel. Natuur getrouw beeld niet.

Overigens met mijn nieuwe toestel weer een probleem. Zodra ik op settings duw krijg ik een zwart beeld. Na aantal seconden krijg ik weer beeld. Daarna moet ik nog een keer settings duwen en dan komt het wel tevoorschijn. Iemand die weet wat dit is?
Ten eerste hoef jij dat ook niet te snappen en ten tweede, slaat jouw opmerking nergens op. Het contrast met een OLED is fantastisch en door dat contrast komen kleuren veel beter tot hun recht. Is dat ook iets wat goedkopere toestellen doen? Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zie jou eerder in dit topic al zn opmerking maken waaraan ik mij irriteer. Wat voor jou mooi en natuurlijk is hoeft geen standaard te zijn toch?

[ Voor 10% gewijzigd door CHKYBSTRD op 27-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Ten eerste hoef jij dat ook niet te snappen en ten tweede, slaat jouw opmerking nergens op. Het contrast op een OLED is fantastisch en door dat contrast komen kleuren veel beter tot hun recht. Is dat ook iets wat goedkopere toestellen doen? Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zie jou eerder in dit topic al zn opmerking maken waaraan ik mij volledig irriteer. Wat voor jou mooi en natuurlijk is hoeft geen standaard te zijn toch?
Beetje chagie jongen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
keepitfrosty schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Interessant. Heb je daar een bron van dat scherpte 10 de 0 lijn is?
Ik heb er geen echte bron voor maar:
Pak de slide op 12:06 uit deze calibratie beelden AVS HD 709 erbij en check dan sharpness op 0 en op 10. Dan zie je bij 0 dat het te wazig wordt t.o.v. 10.

Bij mijn EF950 is sharpness bij calibratie ook op 10 gezet.
Overigens zetten ze sharpness op LG OLEDs op avforums bij calibratie ook altijd op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

ViNOK16Bit schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb er geen echte bron voor maar:
Pak de slide op 12:06 uit deze calibratie beelden AVS HD 709 erbij en check dan sharpness op 0 en op 10. Dan zie je bij 0 dat het te wazig wordt t.o.v. 10.

Bij mijn EF950 is sharpness bij calibratie ook op 10 gezet.
Overigens zetten ze sharpness op LG OLEDs op avforums bij calibratie ook altijd op 10.
Out of the box is het volgens mij ook 10. Ik heb dat niet aangepast en bij mij staat ie op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Los van de persoonlijke voorkeur, want daar heb ik niks over te zeggen....

Een kalibratie zorgt voor het meest accurate plaatje wat een TV (binnen de mogelijkheden van de gebruikte techniek) kan weergeven. Dit is in principe op ALLE bronnen toe te passen. Grote kleurverschillen zijn na een kalibratie alleen nog maar te wijten aan colorgrading van de content zelf. (Voorbeeld) Prima als je graag naar Michael Bay films kijkt, maar ga vervolgens niet roepen dat de TV de kleuren veel te verzadigd weergeeft. Dat zit in de content.

Wat HDR betreft. De OLED TV's pakken de tone mapping alleen maximaal op met OLED light en Contrast op 100. In de HDR stand betekent OLED light op 100 niet dat het gemiddelde beeld heel fel staat, juist vanwege de HDR tone mapping laat dit alleen de hoogst mogelijke highlights toe waar en wanneer er om gevraagd wordt. Zet je OLED light en/of het Contrast lager dan ga je het dynamische bereik knijpen en dat is juist niet de bedoeling met HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Een beetje, ben aan het werk 8). Kom misschien wat geïrriteerder over dan de bedoeling is maar laten wij elkaar nou niet afvallen op persoonlijke voorkeuren, dat is nergens voor nodig toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik be nu even pes aan het spelen de letters zijn scherp maar heb af en toe het idee dat de spelers en gezichten een beetje wazig zijn, waar kan ik dat mee aanpassen ?? de herhalingen zien er goed uit. maar tijdens het spel heb iok het gevoel dat het wat strakker/scherper kan.

[ Voor 24% gewijzigd door harley2009 op 27-06-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
Snake_Eye schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:35:
[...]
Ik denk dat iedereen de soundbar wel gebruikt, bijvoorbeeld voor normaal TV kijken. De meeste mensen die ik heb gesproken hebben toch spijt van hun cuved. Een platte TV aan de muur zal het beter doen dan een curved aan de muur.
Dit is precies een reactie waar echt niemand wat aan heeft. De soundbar gaat hij niet gebruiken zoals je waarschijnlijk gelezen hebt, daar heeft hij een mooi externe opstelling voor. Dat een plat scherm het beter doet dan een curved ben ik heel benieuwd naar. Of het je smaak is, is heel iets anders. Ik heb in iedergeval genoeg mensen in mijn kring die een subtiele curved fantastisch vinden, geeft me alleen geen enkele reden om deze te pushen ipv een platte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Bandeleros schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:20:
[...]

Dit is precies een reactie waar echt niemand wat aan heeft. De soundbar gaat hij niet gebruiken zoals je waarschijnlijk gelezen hebt, daar heeft hij een mooi externe opstelling voor. Dat een plat scherm het beter doet dan een curved ben ik heel benieuwd naar. Of het je smaak is, is heel iets anders. Ik heb in iedergeval genoeg mensen in mijn kring die een subtiele curved fantastisch vinden, geeft me alleen geen enkele reden om deze te pushen ipv een platte tv.
De schermen zijn zijn dunner gemaakt om vlakker tegen de muur te plaatsen. Maar een kromme tv tegen een vlakke muur gehangen is voor de meeste mensen niet mooi. Zodra je een opgehangen Curved TV ziet, weet je weer waarom TV’s in de eerste instantie plat gemaakt werden, omdat dit esthetisch veel prettiger is. De zijkanten van een Curved TV steken uit waardoor je erachter kunt kijken en niemand wil de achterkant van een TV zien, die zijn nog nooit mooi geweest. Sterker nog, het hele voordeel aan het verdwijnen van die oude CRT’s was dat we niet meer die hele toeter hoefden te zien en nu wil men weer een uitstekend voorwerp in de huiskamer brengen? Het glanst ook veel meer, (vervormde reflecties) en komt met 3d niet ten goede als het scherm gebogen is. Dan krijg je meer last van crosstalk. Er is gebleken dat curved helemaal geen verbetering is, maar eerder een verkoopstunt. Vandaar dat de meeste merken ermee gestopt zijn. Curved schermen gaan eerder kapot volgens CE repair.

Lees dit stuk maar eens door
http://www.hdtvnieuws.nl/...cherm-zin-onzin-20130904/

Dat hij zegt "Soundbar niet benodigd daar ik een aparte AVR gebruik in combi met een Dolby Atmos opstelling."

Ik heb zelf ook voor films een speciale set, maar de meeste mensen gaan deze receiver niet aan zetten met gewone TV programma's. En dan wil je toch ook mooi geluid. Dan is de soundbar ideaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Snake_Eye op 27-06-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:12:
ik be nu even pes aan het spelen de letters zijn scherp maar heb af en toe het idee dat de spelers en gezichten een beetje wazig zijn, waar kan ik dat mee aanpassen ?? de herhalingen zien er goed uit. maar tijdens het spel heb iok het gevoel dat het wat strakker/scherper kan.
Scherpte hoger zetten of met de super resolution spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
Wanneer hij bereid is een paar 100€ meer neer te leggen voor een soundbar zodat hij deze kan gebruiken tijdens TV kijken is de E6 inderdaad de beste keuze. Ik zelf heb ook een geluidset staan en maak daar altijd gebruik van, ook met tv kijken (zoals de meeste) en vind het zonde van het geld om voor de E6 te gaan. Dan blijft de curved over (wanneer je 3d wilt uiteraard), gelukkig is deze zeer subtiel waardoor de tv niet zo erg van de muur af draait/ buigt. Maar ook dat is al vaker aangehaald in dit forum door verschillende eigenaren.

Dat tv dunner worden heb je helemaal gelijk in, echter blijft er altijd aan de achterkant een dikker "blok" zitten voor alle electronica (en waar je de tv aan op hangt) waardoor alleen de bovenkant super dun blijft, ook bij de E6 zal je dus een ruimte zien aan bovenzijde van de TV.

Nogmaals, voor het mooie heb je te weinig informatie om de C6 af te schieten met de informatie die je nu hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bandeleros op 27-06-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Vraagje, ik heb nu nog een 60inch Sony LED en ga binnenkort de LG OLED 65c7v kopen. De Sony hangt nu nog met een muur beugel vast, eigenlijk een beugel die van Sony zelf is, VESA maat 300x300mm. Ik zie nu dat de VESA maat van de LG 300x200 bedraagt. Ik neem aan dat het eerste getal de breedte is? Dus dat zou betekenen dat ik de 2 borgpinnen in mijn Sony ook op de LG kan schroeven en deze dan precies in de gleuven van de muurbeugel vallen. De onderste 2 gaten zitten alleen 2 spacers doppen in om te zorgen dat de TV niet kantelt vanaf de muur. Dus ik neem aan dat die spacers dan gewoon in de LG kan schroeven alleen staan deze dan wel 200mm hoogte en bij de Sony is dit 300mm. Ik neem aan dat VESA een universeel iets is dat de schroefdraad ook hetzelfde is? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
momenteel zijn dit mijn instellingen voor spel.

Oled lampje - 76
Contrast - 87
helderheid - 44
scherpte- 30
kleur - 50
tint- 0
kleur temp - k20
dynamisch contrast - uit
dynamische kleur - uit
superresolutie - hoog
gamma - gemiddeld
ruisonderdrukking - uit
MPEG ruisonderdrukking - uit
zwart niveau - laag
motion eye care - uit

op zich best tevreden mee, iemand nog een idee hierover.

voor tv en film doe ik straks de instellingen van rings overnemen met wat kleine aanpassingen van hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Holy crap. Sharpness op 30 en ook nog eens super resolution? Ik was absoluut een voorstander van Super resolution met mijn vorige EC930 want maakte games echt duidelijk strakker en gedetailleerder. Vond het echt een bizar nice optie maar voor de B6 heb ik het echt niet meer nodig. Vandaag nog probeerde ik Metro 2033 Redux op Xbox One op de Standard setting te spelen en dat is oa sharpness op 25 en Super resolution op low geloof ik, maar die extra kartelranden/aliasing kwam echt flink om de hoek kijken toen. Meteen teruggegaan naar Game mode met sharpness op 15 en Super resolution uit.

Is dit alleen voor PES voor jou of elke game? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:27:
Holy crap. Sharpness op 30 en ook nog eens super resolution? Ik was absoluut een voorstander van Super resolution met mijn vorige EC930 want maakte games echt duidelijk strakker en gedetailleerder. Vond het echt een bizar nice optie maar voor de B6 heb ik het echt niet meer nodig. Vandaag nog probeerde ik Metro 2033 Redux op Xbox One op de Standard setting te spelen en dat is oa sharpness op 25 en Super resolution op low geloof ik, maar die extra kartelranden/aliasing kwam echt flink om de hoek kijken toen. Meteen teruggegaan naar Game mode met sharpness op 15 en Super resolution uit.

Is dit alleen voor PES voor jou of elke game? :)
tot nu toe alleen pes. het is zonder de resolutie vrij onscherp (behalve herhaling), vandaar de resolutie op hoog.en som is het wat flets.. voor al met wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:30:
[...]

tot nu toe alleen pes. het is zonder de resolutie vrij onscherp (behalve herhaling), vandaar de resolutie op hoog.en som is het wat flets.. voor al met wit..
Wat is de resolutie van de game dan? 720p zeker? (Op Xbox One wel geloof ik)

Misschien ga ik dat ook wel weer krijgen hoor, dat ik voor sommige games bepaalde dingen echt omhoog moet gooien. Ik hoop juist dat ik een setting heb nu die goed is voor alle games. Ik denk dat het straks met de Xbox One X wel goed zal zitten, want dan zullen alle games sowieso boven de 1080p zitten en soms gewoon native 4K ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Wat is de resolutie van de game dan? 720p zeker? (Op Xbox One wel geloof ik)

Misschien ga ik dat ook wel weer krijgen hoor, dat ik voor sommige games bepaalde dingen echt omhoog moet gooien. Ik hoop juist dat ik een setting heb nu die goed is voor alle games. Ik denk dat het straks met de Xbox One X wel goed zal zitten, want dan zullen alle games sowieso boven de 1080p zitten en soms gewoon native 4K ook.
dat gaat het voor mij misschien ook wel worden de Xbox X. of er moet een ps5 uitkomen met een uhd speler aan boord. voor tv kijken heb ik rtings (isf donker) overgenomen en oled op 60 gezet en h scherpte 10 en v scherpte 10. en super resolutie gemiddeld en Gamma 2.4. voor de rest zoals het op de site staat.. met gamen moet ik nog eens over heen gaan wat er beter zou kunnen.. en ik moet natuurlijk ook nog wennen, ik kom van een 42 inch lcd van 9 jaar oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik zie geen verschil, superresolutie aan of uit. Is dat meer bedoeld voor games of zo?
Want met video zie ik geen verschil.

[ Voor 44% gewijzigd door Snake_Eye op 27-06-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nee ik eerlijk gezegd ook niet terwijl dit een zeer groot verschil bracht op de full HD OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:57:
momenteel zijn dit mijn instellingen voor spel.

Oled lampje - 76
Contrast - 87
helderheid - 44
scherpte- 30
kleur - 50
tint- 0
kleur temp - k20
dynamisch contrast - uit
dynamische kleur - uit
superresolutie - hoog
gamma - gemiddeld
ruisonderdrukking - uit
MPEG ruisonderdrukking - uit
zwart niveau - laag
motion eye care - uit

op zich best tevreden mee, iemand nog een idee hierover.

voor tv en film doe ik straks de instellingen van rings overnemen met wat kleine aanpassingen van hier..
Ik heb het al vaker geroepen om mijzelf in te dekken doe ik het nogmaals; settings zijn (los van de absolute benadering met een kalibratie) erg persoonlijk.

Dan nu verder. Brightness op 44 slaat echt nergens op. Op standje 50 heb je met games perfect black en alles daaronder is schaduwdetail weggooien. Colortemp adviseer ik W30 (zit tussen Warm 1 en Warm 2 in) al zal je dat vast te 'geel' vinden. Speel er eens een avondje mee en probeer het dan nog eens op C20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dude die op AVS dus eigenlijk een soortgelijk probleem had zoals ik...

http://www.avsforum.com/f...ead-653.html#post53893041

http://www.avsforum.com/f...ead-653.html#post53898969

Het leek mij echt onmogelijk dat iets met mijn netwerk ervoor kan zorgen dat een screensaver of menu's vastlopen, laat staan de televisie laat uitgaan en niet meer aan gaat ook, maar net op het moment dat de screensaver van de Netflix app vastliep (helaas toch weer) had de router zichzelf ge-reset. De laatste tijd heb ik sowieso last van random internet timeouts. Ik zou het graag zonder internet willen testen, het probleem is dat Netflix en dus de screensaver dan niet werkt.

Ach ik probeer nu gewoon redenen te vinden ook natuurlijk. Hoewel het wel raar is wat die AVS dude zegt. Ik heb hoe dan ook video opnames gemaakt van al die issues, dan kan ik dat gelijk aan de LG man tonen, want het schiet niet op als hij het hier wil zien gebeuren, want soms kan je wachten tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:27:

Het leek mij echt onmogelijk dat iets met mijn netwerk ervoor kan zorgen dat een screensaver of menu's vastlopen, laat staan de televisie laat uitgaan en niet meer aan gaat ook, maar net op het moment dat de screensaver van de Netflix app vastliep (helaas toch weer) had de router zichzelf ge-reset. De laatste tijd heb ik sowieso last van random internet timeouts. Ik zou het graag zonder internet willen testen, het probleem is dat Netflix en dus de screensaver dan niet werkt.

Ach ik probeer nu gewoon redenen te vinden ook natuurlijk. Hoewel het wel raar is wat die AVS dude zegt. Ik heb hoe dan ook video opnames gemaakt van al die issues, dan kan ik dat gelijk aan de LG man tonen, want het schiet niet op als hij het hier wil zien gebeuren, want soms kan je wachten tot je een ons weegt.
Dan ligt het eraan dat de internetverbinding wegvalt. Test het nog een keer dan weet je het zeker. Wel heel apart dat de netflix app dan vastloopt. Misschien dat andere het ook kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
devilsnight schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:27:

De screensaver werkt ook als je content van een USB stick op pauze zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:58:
[...]

De screensaver werkt ook als je content van een USB stick op pauze zet.
Ok, gewoon een video pakken en op pauze zetten en die vuurwerk scrreensaver verschijnt dan? Heel goed om te weten.

EDIT

Hmm, ik heb nu een video die op USB stick staat op pauze gezet maar er komt geen screensaver.
ionn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:36:
[...]

Dan ligt het eraan dat de internetverbinding wegvalt. Test het nog een keer dan weet je het zeker. Wel heel apart dat de netflix app dan vastloopt. Misschien dat andere het ook kunnen testen.
Het is het waard om te testen. De screensaver staat nu een tijdje aan terwijl de ethernet kabel uit de tv is en Wifi uitgezet. Maar het blijft dan nog steeds te idioot voor woorden dat dit ook de tv kan uitzetten en dat hij vervolgens niet meer aan gaat.

Mijn internet lag er trouwens net gewoon weer uit. Deze router heeft rare kuren sinds 10 juni ongeveer. Ik bel morgen Ziggo voor een andere want dit schiet ook echt niet op. En om een of andere reden verschijnt de screensaver ook niet meer tijdens pauzeren op Netflix.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Lotgeneuten... Het is natuurlijk allemaal mooi en wel zo'n OLED TV. Zeker nu de zwarte balken boven en onder van een 2.35:1 cinemascope ook echt zwart zijn, maar ik heb verdomme voor de hele 65" betaald. Ik heb voor de test de 'all direction zoom' stand zo ingesteld dat de zwarte balken precies weggezoomed worden en de verhoudingen juist blijven. Dan mis je links en rechts een stuk beeld, maar in ieder geval worden alle pixels benut. Dat levert zo enorm veel meer immersie op. Een leuke extra is dat het beeld iets filmischer toont vanwege een stukje onscherpte dat je krijgt door het inzoomen. Uitaard ben ik niet van plan om zo alle cinemascope opnames te gaan kijken, want ik wil het hele opgenomen beeld kunnen zien. En hoewel ik voor in de bioscoop met constant height projectie een groot fan ben van het cinemascope formaat vind ik het thuis maar zonde. Op zich waren de zeldzame 21:9 TV's misschien zo stom nog niet, al zouden console games dan ook een 21:9 optie moeten krijgen. Aan de andere kant bestaat er ook weer genoeg native 16:9 content en dat zuigt weer op een 21:9 formaat beeld...

Even gerekend als je met cinemascope content dezelfde beeldhoogte wilt behouden als de gehele hoogte van een 65" TV, dan moet de breedte 189cm worden. Afgerond een gezellige 80" voor een 16:9 TV!! Dan toch maar settelen voor die nieuwe 77" wallpaper unit? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Ik heb het al vaker geroepen om mijzelf in te dekken doe ik het nogmaals; settings zijn (los van de absolute benadering met een kalibratie) erg persoonlijk.

Dan nu verder. Brightness op 44 slaat echt nergens op. Op standje 50 heb je met games perfect black en alles daaronder is schaduwdetail weggooien. Colortemp adviseer ik W30 (zit tussen Warm 1 en Warm 2 in) al zal je dat vast te 'geel' vinden. Speel er eens een avondje mee en probeer het dan nog eens op C20.
oke bedankt. we gaan hiermee aan de slag. ik heb zelf niet zoveel verstand van afstellen dus heb alles gedaan van wat ik hier lees en van het internet. en zoals ik al zei ik zal ook nog moeten wennen aan de tv en misschien nog wel aan Oled.. maar bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Major_ton schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:58:
Los van de persoonlijke voorkeur, want daar heb ik niks over te zeggen....

Een kalibratie zorgt voor het meest accurate plaatje wat een TV (binnen de mogelijkheden van de gebruikte techniek) kan weergeven. Dit is in principe op ALLE bronnen toe te passen. Grote kleurverschillen zijn na een kalibratie alleen nog maar te wijten aan colorgrading van de content zelf. (Voorbeeld) Prima als je graag naar Michael Bay films kijkt, maar ga vervolgens niet roepen dat de TV de kleuren veel te verzadigd weergeeft. Dat zit in de content.

Wat HDR betreft. De OLED TV's pakken de tone mapping alleen maximaal op met OLED light en Contrast op 100. In de HDR stand betekent OLED light op 100 niet dat het gemiddelde beeld heel fel staat, juist vanwege de HDR tone mapping laat dit alleen de hoogst mogelijke highlights toe waar en wanneer er om gevraagd wordt. Zet je OLED light en/of het Contrast lager dan ga je het dynamische bereik knijpen en dat is juist niet de bedoeling met HDR.
Toch bijzonder dat Dimitri bij mij dan OLED light op 50 heeft gezet voor Dolby Vision modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ph0en1x schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:20:
[...]

Toch bijzonder dat Dimitri bij mij dan OLED light op 50 heeft gezet voor Dolby Vision modus.
Ja dat is zeker bijzonder! Met OLED light op 50 haal je nooit de maximale peak brightness van het paneel. Op deze manier beperk je het dynamisch bereik en HDR draait nou juist om een zo groot mogelijk bereik. Mogelijk weet Dimitri iets wat ik nog niet weet, maar in principe heeft de stand van de OLED light setting ook geen invloed op de kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Major_ton schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:01:
[...]

Ja dat is zeker bijzonder! Met OLED light op 50 haal je nooit de maximale peak brightness van het paneel. Op deze manier beperk je het dynamisch bereik en HDR draait nou juist om een zo groot mogelijk bereik. Mogelijk weet Dimitri iets wat ik nog niet weet, maar in principe heeft de stand van de OLED light setting ook geen invloed op de kalibratie.
OLED Light 50 is ook de default value voor Dolby Vision content, en voor zover ik begrijp ook de juiste (of in elk geval niet "fout"), omdat DV dynamische metadata is en dus voor elk frame apart verwerkt wordt. Ik weet er ook niet het fijne van, maar OLED Light schijnt dus anders te werken in HDR10/HLG content (waar je hem op 100 moet hebben voor de juiste tone mapping) dan in DV content (waar dit blijkbaar niet hoeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Viel mij ook op dat Dolby Vision op Oled Light 50 is ingesteld (standaard setting), zowel voor 'Movie Dark' als 'Movie Bright'.

Heb het maar zo gelaten aangezien ik ergens las dat je bij DV zo min mogelijk aan de settings moest veranderen, maar ben nu wel benieuwd naar de 'juiste' oled light setting, zal vanavond nog wel even kijken.

Edit: verhaal hierboven nog niet gelezen toen ik mijn post schreef, klinkt idd als een goede verklaring

[ Voor 13% gewijzigd door fonsmeister op 28-06-2017 09:35 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Iemand enig idee hoe het kan dat die vuurwerk screensaver van de Netflix app niet meer verschijnt? Wat ik nu krijg ik dat het beeld gewoon dimmed na een minuut of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:47:
Iemand enig idee hoe het kan dat die vuurwerk screensaver van de Netflix app niet meer verschijnt? Wat ik nu krijg ik dat het beeld gewoon dimmed na een minuut of twee.
Dat zit in de tv, om inbranden te voorkomen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Volgens mij andersom, het dimmen doet de Netflix app. De screensaver met vuurwerk komt van de TV (ook bij andere apps verschijnt deze screensaver)

Denk dat de screensaver van de tv niet meer opstart en je dus daarom het gedimde beeld vanuit Netflix te zien krijgt

[ Voor 29% gewijzigd door fonsmeister op 28-06-2017 11:59 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Yep dat is het ook, maar die screensaver was juist fijn en het was een goede test om te kijken of de boel nog vast liep. Dus met YouTube zou ik die screensaver ook moeten krijgen?

Ik heb trouwens reactie van de winkel terug. Ze hebben mijn bericht met alle problemen ook naar LG doorgezet en ze vroegen of ik al een factory reset gedaan had. Dat is toch gewoon de normale settings > general > reset to initial settings?

Hoop wel dat het niet extreem lang gaat duren want elke dag lijkt er wel meer shit bij te komen. De standaard Netflix crash voor de dag heb ik al gehad en nu ik even wil zoeken naar apps werkt het gewoon niet. Ik druk op de zoek knop en hij schakelt er even heen en meteen weer weg. Gisteren had ik ook dat HDMI 1 ineens als een idioot flipte. De hele tijd uit en aan. Ik had aan de ene kant gehoopt dat de winkel meteen zou aanbieden om om te ruilen, maar nope. Maar wie weet is het iets wat LG gewoon kan fixen. Ik heb daar mijn twijfels bij maar...what do i know?

[ Voor 41% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:13:
Yep dat is het ook, maar die screensaver was juist fijn en het was een goede test om te kijken of de boel nog vast liep. Dus met YouTube zou ik die screensaver ook moeten krijgen?

Ik heb trouwens reactie van de winkel terug. Ze hebben mijn bericht met alle problemen ook naar LG doorgezet en ze vroegen of ik al een factory reset gedaan had. Dat is toch gewoon de normale settings > general > reset to initial settings?

Hoop wel dat het niet extreem lang gaat duren want elke dag lijkt er wel meer shit bij te komen. De standaard Netflix crash voor de dag heb ik al gehad en nu ik even wil zoeken naar apps werkt het gewoon niet. Ik druk op de zoek knop en hij schakelt er even heen en meteen weer weg. Gisteren had ik ook dat HDMI 1 ineens als een idioot flipte. De hele tijd uit en aan. Ik had aan de ene kant gehoopt dat de winkel meteen zou aanbieden om om te ruilen, maar nope. Maar wie weet is het iets wat LG gewoon kan fixen. Ik heb daar mijn twijfels bij maar...what do i know?
Hoelang heb je dat toestel? Gewoon omruilen dat ding. Heb ik ook gedaan met die witte streep in mijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:19:
[...]

Hoelang heb je dat toestel? Gewoon omruilen dat ding. Heb ik ook gedaan met die witte streep in mijn beeld.
16 juni gekocht en 17 juni kreeg ik hem binnen.

Heb een reactie gestuurd naar de winkel en gevraagd hoe het nu verder gaat. Hoe lang het ongeveer gaat duren voordat LG hier langskomt of dat zij iets doen. De reactie was dat LG hun had gezegd dat ik contact moet opnemen met OLED support eerst. Dus die moet ik dan maar gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:45:
[...]

16 juni gekocht en 17 juni kreeg ik hem binnen.

Heb een reactie gestuurd naar de winkel en gevraagd hoe het nu verder gaat. Hoe lang het ongeveer gaat duren voordat LG hier langskomt of dat zij iets doen. De reactie was dat LG hun had gezegd dat ik contact moet opnemen met OLED support eerst. Dus die moet ik dan maar gaan bellen.
Niet bellen met LG!!! Zij zijn verantwoordelijk! Hun laten regelen. Gekocht via internet heb je sowieso 2 weken omruilgarantie.

NB: daar zie je nu HET verschil tussen dozenschuivers en winkels die zuinig zijn op hun klanten en weten waar het woord Service in het woordenboek staat en wat het betekent. Ik word zo moe van dit soort toko's.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Niet bellen met LG!!! Zij zijn verantwoordelijk! Hun laten regelen. Gekocht via internet heb je sowieso 2 weken omruilgarantie.

NB: daar zie je nu HET verschil tussen dozenschuivers en winkels die zuinig zijn op hun klanten en weten waar het woord Service in het woordenboek staat en wat het betekent. Ik word zo moe van dit soort toko's.
Heh verdikke zeg, ik hou nooit van dit soort dingen. Ik dacht echt dat ik een goede te pakken had met Wifimedia. Ik ga meteen contact met ze opnemen dan.

Hoewel lijkt het bij hun anders te zitten:

https://www.wifimedia.eu/nl/service/shipping-returns/

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Heh verdikke zeg, ik hou nooit van dit soort dingen. Ik dacht echt dat ik een goede te pakken had met Wifimedia. Ik ga meteen contact met ze opnemen dan.

Ze mogen zeggen dat het bij hun anders is, maar het is gewoon je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Dan ontbind je de koop binnen de wettelijke bedenktijd: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Maar laten we stoppen dit topic te vervuilen. Ik zou iig niet akkoord met reparatie etc met een hagelnieuw toestel (voor dit prijskaartje). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Ze mogen zeggen dat het bij hun anders is, maar het is gewoon je recht.
Je was voor me voor tijdens zoeken/typen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ok duidelijk man. Maar is dit niet allemaal erg drastisch? Geld terug laten storten etc. Ik heb de tv voor een erg mooie prijs bij hun gekregen en zelf zei de verkoper aan de telefoon gisteren dat het uiteindelijk kan betekenen dat ik een nieuw toestel krijg als LG er ook niet uit zou komen. LG zou waarschijnlijk een soort flash toepassen en dan kijken of dat de boel zou fixen. Alleen moet ik dus nu zelf contact opnemen met OLED support zodat ze langs kunnen komen.

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw feestje, jouw beslissing. Ik ben van mening dat de winkel je niet moet afschepen naar LG, je kan nog wat instructies volgen (dat zal niet meer zijn dan terugzetten naar factory settings) en zou dan regelen een nieuw toestel omruilen. Geen nieuw toestel, geld terug. Dat zou mijn pad zijn iig. (NB: ik heb helaas teveel slechte ervaringen met tv's en winkels).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Heeft iemand anders hier nog last van een soort van lichte banding op hun C6? Vooral bij donkere scènes met veel ruis op Netflix en sommige lichte scènes op de gewone tv en PS4. Het is niet zo erg als bij mijn oude tv (LED) maar ik dacht echt dat er niets te zien zou zijn bij OLED. Het is ook niet altijd te zien maar ja, eens je het hebt gezien blijf je het zien. Gek genoeg heb ik bij voetbalwedstrijden hier geen last van.

Wanneer ik een banding test beeld inschakel zie je het ook goed. Als ik vanavond tijd heb zal ik wel een paar foto's maken. Verder is de tv helemaal in orde. Het lijkt ook wel of deze strepen pas later er in zijn gekomen. Ik weet niet of dit kan? Ben nu extra benieuwd of dit normaal is want het leek ook wel of de doos waar de tv in zat ook niet helemaal nieuw was. Misschien dat iemand hier eens kan kijken naar een aflevering van El Chapo op Netflix en dan vooral de donkere scènes waarin veel ruis voor komt? Dan zou je de banding moeten zien als dit normaal is.

[ Voor 11% gewijzigd door MillanO op 28-06-2017 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:20:
Jouw feestje, jouw beslissing. Ik ben van mening dat de winkel je niet moet afschepen naar LG, je kan nog wat instructies volgen (dat zal niet meer zijn dan terugzetten naar factory settings) en zou dan regelen een nieuw toestel omruilen. Geen nieuw toestel, geld terug. Dat zou mijn pad zijn iig. (NB: ik heb helaas teveel slechte ervaringen met tv's en winkels).
Ik heb besloten de winkel te mailen, ik begon over de bedenktijd, dat ik al eens een kut ervaring heb gehad wat ook de waarheid is en dat ik graag het zekere voor het onzekere wil en dat ik liever had dat zij het regelen met LG. Ze gaan overleggen over hoe en wat en hoe verder.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MillanO schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:30:
Heeft iemand anders hier nog last van een soort van lichte banding op hun C6? Vooral bij donkere scènes met veel ruis op Netflix en sommige lichte scènes op de gewone tv en PS4. Het is niet zo erg als bij mijn oude tv (LED) maar ik dacht echt dat er niets te zien zou zijn bij OLED. Het is ook niet altijd te zien maar ja, eens je het hebt gezien blijf je het zien. Gek genoeg heb ik bij voetbalwedstrijden hier geen last van.

Wanneer ik een banding test beeld inschakel zie je het ook goed. Als ik vanavond tijd heb zal ik wel een paar foto's maken. Verder is de tv helemaal in orde. Het lijkt ook wel of deze strepen pas later er in zijn gekomen. Ik weet niet of dit kan? Ben nu extra benieuwd of dit normaal is want het leek ook wel of de doos waar de tv in zat ook niet helemaal nieuw was. Misschien dat iemand hier eens kan kijken naar een aflevering van El Chapo op Netflix en dan vooral de donkere scènes waarin veel ruis voor komt? Dan zou je de banding moeten zien als dit normaal is.
Ook OLED kan last hebben van banding hoor. Het ene paneel meer dan het andere.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 28-06-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Puck schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Ook OLED kan last hebben van banding hoor. Het ene paneel meer dan het andere. Het kan natuurlijk ook in de content zitten als je het alleen daar ziet.
Klopt. Jij hebt er veel verstand van. Ik zal vanavond wat foto's maken mocht ik tijd hebben en dan hoor ik graag jou mening of dit acceptabel is of niet. Wanneer het acceptabel is dan vind ik het verder wel goed maar mocht het niet acceptabel zijn dan zou ik natuurlijk graag een beter paneel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
MillanO schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:30:

Zoals Puck al aangaf ben je afhankelijk van de paneel loterij, maar alle OLED panelen hebben last van milde banding net boven zwart. Ik denk dat ik heel veel mazzel heb met mijn paneel, want ik zie het nauwelijks tot nooit (al zit het er wel). Met lichte beelden zou het echter niet zichtbaar mogen zijn. Met het gebruik van mijn PS4 heb ik het nog nooit gezien. Ook niet in donkere scènes zoals de nachtcyclus van Horizon Zero Dawn.

Pagina: 1 ... 15 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.