Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

MillanO schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Klopt. Jij hebt er veel verstand van. Ik zal vanavond wat foto's maken mocht ik tijd hebben en dan hoor ik graag jou mening of dit acceptabel is of niet. Wanneer het acceptabel is dan vind ik het verder wel goed maar mocht het niet acceptabel zijn dan zou ik natuurlijk graag een beter paneel willen hebben.
Ik betwijfel of LG je paneel gaat vervangen aan de hand van wat iemand als niet acceptabel bestempeld. Vind jij de banding acceptabel?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Puck schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Ik betwijfel of LG je paneel gaat vervangen aan de hand van wat iemand als niet acceptabel bestempeld. Vind jij de banding acceptabel?
Het is moeilijk te zeggen omdat ik vergelijkingsmateriaal heb waar het veel erger bij was en dit dus acceptabel zou moeten zijn. Maar mij gaat het er om of het bij OLED panelen acceptabel is. Misschien is het voor zulke panelen te overdreven en niet normaal. Een tv is nooit perfect maar wil de problemen wel minimaal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Is het mogelijk om firmware te downgraden? Ik ben benieuwd of de oudere firmware misschien het een en ander fixed. Ik probeerde hoe dan ook net de 04.31.10 binnen te halen maar het is gewoon corrupte firmware wat zij je laten downloaden. Althans Winrar gave een unexpected end of archive. Of kan ik de firmware op een mirror site vinden?

Sowieso werkt de LG site niet helemaal lekker vandaag. Idioot sloom en downloads duren 12 uur......

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:22
MillanO schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Het is moeilijk te zeggen omdat ik vergelijkingsmateriaal heb waar het veel erger bij was en dit dus acceptabel zou moeten zijn. Maar mij gaat het er om of het bij OLED panelen acceptabel is. Misschien is het voor zulke panelen te overdreven en niet normaal. Een tv is nooit perfect maar wil de problemen wel minimaal houden.
Bekijk het AVSforum topic van jouw tv eens, mensen zijn daar verslaafd aan het posten en bekijken van 5% grey slides waarop de mate van banding te zien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:12:
Is het mogelijk om firmware te downgraden? Ik ben benieuwd of de oudere firmware misschien het een en ander fixed. Ik probeerde hoe dan ook net de 04.31.10 binnen te halen maar het is gewoon corrupte firmware wat zij je laten downloaden. Althans Winrar gave een unexpected end of archive. Of kan ik de firmware op een mirror site vinden?

Sowieso werkt de LG site niet helemaal lekker vandaag. Idioot sloom en downloads duren 12 uur......
Kan wel maar is bijna niet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:12:

De site van LG is bagger, waardoor de downloads vaak corrupt zijn (ze staan dus wel goed op de server). Helaas dus gewoon blijven proberen... Firmware downgraden schijnt via een onofficiële manier te kunnen, maar is lastig en amper goede documentatie.

Je kunt ook 04.31.25 proberen. Draait hier in ieder geval al een paar dagen prima (maar ik gebruik geen Netflix, wel andere apps). Die draai je dus al :)

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 28-06-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Thanks voor de hulp mensen. Ik zag de link en de uitleg en daar ga ik niet aan beginnen. Ik hou het wel bij de meest recente, de Russische dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57
Puck schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:28:
[...]

De site van LG is bagger, waardoor de downloads vaak corrupt zijn (ze staan dus wel goed op de server). Helaas dus gewoon blijven proberen... Firmware downgraden schijnt via een onofficiële manier te kunnen, maar is lastig en amper goede documentatie.

Je kunt ook 04.31.25 proberen. Draait hier in ieder geval al een paar dagen prima (maar ik gebruik geen Netflix, wel andere apps). Die draai je dus al :)
Wat zijn jouw bevindingen met 04.31.25? Nog bijzondere dingen opgemerkt?

Misschien is het verder al eens voorbij gekomen, maar de 2016 B, C en E modellen gaan geen YouTube HDR update ontvangen. In tegenstelling tot de G die VP9 10-bit ondersteuning heeft, komen deze modellen niet verder dan VP9 8-bit. Dan toch maar een ChromeCast Ultra aanschaffen of wachten wat de Xbox One X gaat brengen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Niet echt. Motion lijkt iets smoother, maar daar was ik al best tevreden mee. Ik ben een beetje uitgetweakt met de TV geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Major_ton schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Misschien is het verder al eens voorbij gekomen, maar de 2016 B, C en E modellen gaan geen YouTube HDR update ontvangen. In tegenstelling tot de G die VP9 10-bit ondersteuning heeft, komen deze modellen niet verder dan VP9 8-bit. Dan toch maar een ChromeCast Ultra aanschaffen of wachten wat de Xbox One X gaat brengen.
HDR10 gaat sowieso gebeuren maar de vraag is of het ook DV gaat ondersteunen inderdaad. ik hoop het wel want dan kan ik gewoon Netflix via de X gewoon voor alle content.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben samen met een paar andere Tweakers uitgenodigd om volgende week donderdag op Tweakers HQ naar de W7 te kijken en vragen aan LG te stellen. Nu zit ik zelf helemaal niet zo diep in de materie als veel andere mede-oledfans in dit topic. Ik ben gewoon een blije gebruiker van mijn televisie ;) (C7)

Zijn er dingen die jullie graag zouden weten over de 7-serie en de W7 in het bijzonder?

Waar ik zelf nieuwsgierig naar ben, zijn bijv. de volgende dingen:
  • Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld?
  • Wat zijn nu de beste instellingen voor (Dolby Vision) HDR-beelden?
  • Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update?
  • Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p bronnen?
  • Zijn er toch display/soc verschillen met bijv de C7?
  • Hoe hangt die W7 precies aan de muur?
  • Welke nieuwe functies, fixes of apps kunnen we nog verwachten?
Suggesties voor andere vragen, of wellicht duidelijker formuleringen? Ik hoor het graag. :)

Vragen uit de community:
  • Is Sharpness 10 eigenlijk 0, zoals meerdere mensen zeggen? @Raymon89
  • Waar komt de tinting (gele/paarse vlekken) bij witte schermen vandaan? (Bij puur witte schermen, alsook bij sneeuw, ijs, enz.) @Light21M
  • Krijgt de 7-serie / 2017-lijn ook ondersteuning voor HDMI 2.1 in de toekomst? @RBN026
  • LG heeft eerder aangegeven alle HDR-formaten te ondersteunen. Wanneer mogen we bij de 7-serie / 2017-lijn Technicolor HDR verwachten? @Raymon89
  • En wanneer HDR10+? @Raymon89
  • Wanneer mogen we een prijs onder de € 5000 verwachten voor de 77" modellen? @Major_ton
  • Verwachten ze met firmware eARC te kunnen toevoegen aan bijvoorbeeld de 7-lijn voor Dolby TrueHD, en zo ja, op wat voor termijn? @Ph0en1x
  • Komt de beloofde HLG update nog steeds naar de 6-serie? @TimoLimo
  • Zijn de wifi-problemen van de C7 bij LG bekend? Is hiervoor een oplossing (gepland)? @Canifchaos
  • Is firmware ook weer te downgraden? @devilsnight
  • TruMotion lijkt bij de 7-serie duidelijk minder te zijn dan bij Sony en Panasonic. Komt hier een fix voor? @Raymon89
  • Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker. Er is nu een workaround met de in game brightness slider, maar games zonder die funtie blijven te donker. @devilsnight
  • Waarom is de Dolby Access app niet in Nederland beschikbaar? Juist hiermee kan je goed zien wat de tv allemaal kan. @wally21
  • Kunnen we de ABL in de toekomst ook geheel uitzetten of desnoods instellen? @Verwijderd
  • Waarom zijn er niet meerdere tone mapping modes? @ionn
  • Waarom staat bij de game mode color gamut op wide en locked? @ionn
  • Waarom heeft LG geen BFI? @ionn
  • Hoe wordt banding opgelost? @ionn
  • Komt er een handleiding voor motion interpolation en wordt deze nog verbeterd? @ionn

[ Voor 61% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2017 16:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:24:
[...]

...Ik ben een beetje uitgetweakt met de TV geloof ik :D
Tijd voor een nieuwe!! _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 22:18
Jorgen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:44:
Ik ben samen met een paar andere Tweakers uitgenodigd om volgende week donderdag op Tweakers HQ naar de W7 te kijken en vragen aan LG te stellen. Nu zit ik zelf helemaal niet zo diep in de materie als veel andere mede-oledfans in dit topic. Ik ben gewoon een blije gebruiker van mijn televisie ;) (C7)

Zijn er dingen die jullie graag zouden weten over de 7-serie en de W7 in het bijzonder?

• Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld?
  • Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update?
  • Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p bronnen?
Suggesties voor andere vragen, of wellicht duidelijker formuleringen? Ik hoor het graag. :)
Wat is de oorzaak van tinting (gele/paarse vlekken)? Vraag dat is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik heb sinds kort ook een Oled en wel de LG 55B6 erg tevreden mee! Alleen krijg ik ARC niet werkend i.c.m. Onkyo NR656 alle instellingen op de TV zijn correct maar als ik YouTube of Netflix opstart en een filmpje afspeel dan hoor ik helemaal niks :(. Ook als ik de TV aanzet dan gaat de Onkyo niet automatisch aan.. Zijn er meer mensen met ARC problemen I.c.m. LG55B6?

[ Voor 13% gewijzigd door Tripwire999 op 28-06-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Tripwire999 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:24:
Ik heb sinds kort ook een Oled en wel de LG 55B6 erg tevreden mee! Alleen krijg ik ARC niet werkend i.c.m. Onkyo NR656 alle instellingen op de TV zijn correct maar als ik YouTube of Netflix opstart en een filmpje afspeel dan hoor ik helemaal niks :(. Ook als ik de TV aanzet dan gaat de Onkyo niet automatisch aan.. Zijn er meer mensen met ARC problemen I.c.m. LG55B6?
ik heb dat opgelost door een optische kabel van tv naar receiver te doen en dan receiver op tv te zetten.. dan krijg ik wel geluid met youtube. met gewoon tv kijken moet ik naar hdmi 2 voor geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89

Vraag eens na of Sharpness 10 eigenlijk 0 is zoals meerdere mensen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Light21M schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:22:
[...]

Wat is de oorzaak van tinting (gele/paarse vlekken)? Vraag dat is ;-)
Ik zal hem toevoegen. Wil je dit nog wel even toelichten? Waar zie je die gele/paarse vlekken precies en wanneer?
Daarom heb ik gelijk gekozen voor een optische verbinding om het geluid van de tv naar de receiver te laten lopen. Je hebt geen ARC / CEC en dat soort fratsen, maar wel altijd goed geluid naar de receiver waarbij de receiver ook weet welke soort Dolby/DTS er verzonden wordt. Mijn beeld vanaf de receiver loopt natuurlijk wel over HDMI. (Aansluiting HDMI 1 op de tv).

Als je wel graag ARC / CEC gebruikt en met de afstandsbediening van je tv of receiver allebei wilt bedienen, dan gaat dat niet over optisch. Ik wil echter gebruik gaan maken van mijn Logitech Harmony en dan wil je ARC / CEC juist niet gebruiken.
harley2009 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:39:
[...]

ik heb dat opgelost door een optische kabel van tv naar receiver te doen en dan receiver op tv te zetten.. dan krijg ik wel geluid met youtube. met gewoon tv kijken moet ik naar hdmi 2 voor geluid
Ik heb mijn receiver (Marantz SR7011) aangesloten op HDMI 1 én met de optische verbinding naar mijn tv (C7).
Ik heb al mijn bronnen via de Marantz binnenkomend op HDMI 1 en het geluid van Live tv en de LG apps van YouTube, Netflix, NPO, enz via de optische verbinding, waarbij mijn receiver op tv geluid staat. Alle juiste Dolby en DTS codecs komen gewoon binnen, ongeacht welke LG app of live tv.
Raymon89 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:14:
[...]

Vraag eens na of Sharpness 10 eigenlijk 0 is zoals meerdere mensen zeggen :)
Die zal ik toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Jorgen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:31:
[...]

Wil je dit even toelichten. Waar zie je die gele/paarse vlekken precies en wanneer?

[...]

Daarom heb ik gelijk gekozen voor een optische verbinding om het geluid van de tv naar de receiver te laten lopen. Je hebt geen ARC / CEC en dat soort fratsen, maar wel altijd goed geluid naar de receiver waarbij de receiver ook weet welke soort Dolby/DTS er verzonden wordt. Mijn beeld vanaf de receiver loopt natuurlijk wel over HDMI. (Aansluiting HDMI 1 op de tv).

Als je wel graag ARC / CEC gebruikt en met de afstandsbediening van je tv of receiver allebei wilt bedienen, dan gaat dat niet over optisch. Ik wil echter gebruik gaan maken van mijn Logitech Harmony en dan wil je ARC / CEC juist niet gebruiken.

[...]

Ik heb mijn receiver (Marantz SR7011) aangesloten op HDMI 1 én met de optische verbinding naar mijn tv (C7).
Ik heb al mijn bronnen via de Marantz binnenkomend op HDMI 1 en het geluid van Live tv en de LG apps van YouTube, Netflix, NPO, enz via de optische verbinding, waarbij mijn receiver op tv geluid staat. Alle juiste Dolby en DTS codecs komen gewoon binnen, ongeacht welke LG app of live tv.

[...]

Die zal ik toevoegen.
Tinten bij wit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Light21M Als je gewoon sneeuw of ijs ziet bijvoorbeeld? Of bij een puur wit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31

Leuk man, have fun!

Waar ik benieuwd naar ben is of er ondersteuningen komt voor hdmi 2.1 voor de lijn van 2017. Stel dat hdmi 2.1 begin volgend jaar komt dat ze door middel van een update dit voor ons beschikbaar kunnen maken. Misschien een hele domme vraag waar iemand anders al antwoord op heeft en/of dit kan uitsluiten?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RBN026 Ik weet niet of het puur softwarematig is, of dat er bijv. ook hardwarewijzigingen doorgevoerd moeten worden. Ik zal het in elk geval vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Jorgen schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:34:
@Light21M Als je gewoon sneeuw of ijs ziet bijvoorbeeld? Of bij een puur wit scherm?
Beide

Zoals
https://www.google.be/sea...Q_AUICSgB&biw=375&bih=559

[ Voor 27% gewijzigd door Light21M op 28-06-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Light21M Duidelijk. Je vraag staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Vraag ook meteen wanneer de 77" modellen onder de €5.000,- gaan zakken! Dan weet ik wanneer ik toe kan happen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:46
Dubbelpost met later

[ Voor 95% gewijzigd door A4-tje op 28-06-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
@Jorgen Thanks for this :) Nog 2 vragen, gerelateerd aan het feit dat LG ooit heeft gezegd alle HDR formaten te willen gaan ondersteunen:
- Gaan de 2017 modellen HDR10+ ondersteunen?
- Wanneer komt de ondersteuning voor Technicolor HDR, en welke media verwachten ze dat dit formaat gaat ondersteunen (bijv. Netflix/UHD Blu-Ray enz.)?

[ Voor 4% gewijzigd door Raymon89 op 28-06-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ondanks het gedonder met de software van de tv valt er ook genoeg te genieten en het is sowieso een keeper. Ik heb vandaag voor 40 euro de SWH1 suvwoofer gehaald en man, ik verbaas me erover hoe goed het geluid nu is tijdens een film of zelfs game.

Heb ik alleen een kort offtopic vraagje, de beste plek voor een sub is vaak in de hoek van de kamer hé? Al heb ik hem op dit moment achter de tv staan op het AV meubel en dit klinkt al erg nice eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:33:
Ondanks het gedonder met de software van de tv valt er ook genoeg te genieten en het is sowieso een keeper. Ik heb vandaag voor 40 euro de SWH1 suvwoofer gehaald en man, ik verbaas me erover hoe goed het geluid nu is tijdens een film of zelfs game.

Heb ik alleen een kort offtopic vraagje, de beste plek voor een sub is vaak in de hoek van de kamer hé? Al heb ik hem op dit moment achter de tv staan op het AV meubel en dit klinkt al erg nice eigenlijk.
De ideale manier om de beste plek voor de subwoofer te vinden vereist wat werk. Zet de sub op je luisterpositie en zet een testtoon aan. Ga nu kruipend over de vloer om te luisteren waar de toon het hardst klinkt. Dáár zet je de subwoofer neer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raymon89 graag gedaan! Je vragen staan erbij.
@Major_ton je vraagprijs-vraag staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Major_ton schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:47:
[...]

De ideale manier om de beste plek voor de subwoofer te vinden vereist wat werk. Zet de sub op je luisterpositie en zet een testtoon aan. Ga nu kruipend over de vloer om te luisteren waar de toon het hardst klinkt. Dáár zet je de subwoofer neer!!
Thanks! Ga ik morgen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
@Jorgen Verwachten ze met firmware eARC te kunnen toevoegen aan bijvoorbeeld de 7-lijn voor Dolby TrueHD, en zo ja, op wat voor termijn. Hangt beetje samen met HDMI 2.1.

[ Voor 10% gewijzigd door Ph0en1x op 28-06-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:46
Idem met de 55c7. Ingesteld zoals het moet HDMI in juiste input, maar werkt niet. Ga nog even de reciever en tv nazien op eventuele instellingen die ik moet aanpassen/aanzetten (wat niet nodig zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ph0en1x vraag toegevoegd

Iemand die weet of het grote verschil in volume tussen de verschillende Netflix-series aan de LG ligt of aan Netflix? Ik vermoed zelf het laatste eigenlijk.

[ Voor 74% gewijzigd door Jorgen op 28-06-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik zei laatst dat ik series/films wel best vond met de standard setting en alles op default. Dus dingen zoals dynamic contrast, colour etc allemaal aan. Nou ik heb dus zojuist eens al die dingen uitgezet...... dynamic contrast, dynamic colour op uit. Colour gamut op normal. Super resolution uit. Colour temperature op 0 etc. Toen merkte ik ineens wel dat dit veel natuurlijker was dan met al die dingen aan. Dit is gewoon echt veel nicer en echt niet saai of flets ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:33:.....
Ik heb vandaag voor 40 euro de SWH1 suvwoofer gehaald en man, ik verbaas me erover hoe goed het geluid nu is tijdens een film of zelfs game.
Kun je even kort aangeven welke mogelijkheden je hebt om deze aan te sluiten? Alleen optisch? Zoja heb je wel lange optische kabels om deze subwoofer uit het zicht te plaatsen.
Nog vertraging in uitvoer?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
Toch even een kleine nuance in dit langlopende topic. Het is terecht dat we kritisch zijn op onze -voor veel geld- aangeschafte TV's, maar laten we tegelijkertijd ook beseffen hoe enorm gelukkig we zijn dat we überhaupt een dergelijke TV aan kúnnen schaffen. Ik ben niet zo gevoelig voor het toverwoord 'premium', maar in TV-land verkeren wij ons in premium gebied. Genoeg film en game liefhebbers om mij heen kunnen alleen maar dromen van een OLED TV.

Nogmaals, dit is niet bedoeld om hen die problemen hebben met hun TV of zich af vragen of hun toestel wel naar behoren functioneert de mond te snoeren, integendeel. Het is slechts een herinnering aan dat we een stelletje lucky bastards zijn :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Major_ton schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:25:
Toch even een kleine nuance in dit langlopende topic. Het is terecht dat we kritisch zijn op onze -voor veel geld- aangeschafte TV's, maar laten we tegelijkertijd ook beseffen hoe enorm gelukkig we zijn dat we überhaupt een dergelijke TV aan kúnnen schaffen. Ik ben niet zo gevoelig voor het toverwoord 'premium', maar in TV-land verkeren wij ons in premium gebied. Genoeg film en game liefhebbers om mij heen kunnen alleen maar dromen van een OLED TV.

Nogmaals, dit is niet bedoeld om hen die problemen hebben met hun TV of zich af vragen of hun toestel wel naar behoren functioneert de mond te snoeren, integendeel. Het is slechts een herinnering aan dat we een stelletje lucky bastards zijn :Y d:)b
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
BMTN schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:19:
[...]

Kun je even kort aangeven welke mogelijkheden je hebt om deze aan te sluiten? Alleen optisch? Zoja heb je wel lange optische kabels om deze subwoofer uit het zicht te plaatsen.
Nog vertraging in uitvoer?
Alleen optical en deze kabel zit erbij. Niet extreem lang maar als je hem naast de tv op de grond plaatst lukt dat makkelijk. Ik heb geen vertraging gemerkt maar ik ga het morgen eens extra goed testen met films en games. Ik heb de sub nu aan de linkerkant van de tv op de grond staan, bijna in de hoek en nu klinkt hij echt verdomd goed. Had niet zo'n verbetering verwacht eerlijk gezegd.

En mee eens Major Ton, OLED is subliem. Ik was na de EC930 al om en ik ben gewoon echt een OLED man nu. Heb gigantisch moeten sparen en het was zelfs even lichtelijk risicovol maar het is allemaal gelukt. :)

Overigens vandaag nog een keer de reset naar initial settings gedaan. De vuurwerk screensaver is terug. Flink getest via USB stick en Netflix met ethernet kabel erin en ook zonder......geen vastlopers en ook geen gekke crashes. Daarom is het maar goed dat ik de boel heb opgenomen met mijn telefoon, want de kans is heel groot dat LG de issues hier niet zelf zal zien.

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 28-06-2017 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

harley2009 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:53:
[...]

vanavond nogmaals rtings instellingen gebruiken en vanuit daar dan verder gaan.. doen jullie onder ook de kleuren invoeren ??? http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7/settings.

of stoppen jullie daarvoor omdat ze waarschuwen om die eigenlijk niet over te nemen..

Edit: doen jullie ook iets met V- scherpte en H scherpte of blijft die op nul/ heb nu de judder op 3 en de blur op 0
Ik probeerde net om stap voor stap deze settings over te nemen, maar sommige dingen kan ik gewoon niet kiezen. Die zijn greyed out. Mis ik een optie om alle menu's beschikbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Ik krijg nu op de C7 sinds begin deze week elke dag een update voor de Netflix app. Is dat normaal?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
ik had de ps4 (geen pro) aan gesloten via de receiver. vanmorgen had ik deze rechtstreeks aangesloten op de tv (hdmi1) en dan een optische kabel van tv naar receiver. het beeld lijkt mij nu veel beter dan via de receiver..

is een overstap naar ps4 pro een merkbaar verschil ??? en dan een losse uhd speler erbij b.v die van LG.
of kun je dan beter wachten op de nieuwe xbox one X..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
Ik ben samen met een paar andere Tweakers uitgenodigd om volgende week donderdag op Tweakers HQ naar de W7 te kijken en vragen aan LG te stellen.
Misschien niet rechtstreeks een vraag voor de 7-reeks, maar er was in januari op de CES gemeld dat de 2016-reeks via een firmware-update voor Hybrid Log Gamma (HLG) zou komen. Is daar nog iets van aan?
Kan een eventuele indicatie zijn voor de 7-reeks als er bepaalde functionaliteiten "beloofd" worden (beloofd is een te sterk woord eigenlijk).
Feit blijft: HLG zat niet in de 2016-specs, dus ze hoeven het eigenlijk niet te doen. Maar zou wel nice zijn om weer een beetje meer 'futureproof' te zijn ;)

(P.s. Dacht toch al meldingen gezien te hebben in maart van Samsung-TV's die HLG via firmware-update gekregen hebben. Was ook op dezelfde CES beloofd, maar die hebben het tenminste al gedaan, LG (nog) niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
harley2009 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:37:
ik had de ps4 (geen pro) aan gesloten via de receiver. vanmorgen had ik deze rechtstreeks aangesloten op de tv (hdmi1) en dan een optische kabel van tv naar receiver. het beeld lijkt mij nu veel beter dan via de receiver..

is een overstap naar ps4 pro een merkbaar verschil ??? en dan een losse uhd speler erbij b.v die van LG.
Op beiden inputs had je dezelfde beeldinstellingen?
Staat je receiver ingesteld op pass-through voor het video signaal of doet hij upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15

Tjah. Ik ben overgestap van de ps4 naar de ps4 pro maar eerlijk is eerlijk. Het stelt weinig voor. Ja het is soms wat scherper en ja er is soms wat meer detail maar geen mind blowing verschil. Het is de aanschafprijs niet waard in elk geval imo. Wel een no brainer als je nog geen playstation hebt maar niet als upgrade tenzij je een leuke deal kunt maken met inruil oude hardware zoals ik toen heb gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 29-06-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:03

Ik had deze post even nodig Ton :9

Ik ga eind juli de LGC7 65'' aanschaffen, maar als je dit topic af en toe doorleest slaat de angst wel toe, zie zoveel problemen voorbij komen.

Gelukkig heb ik geen receiver of iets, alleen een soundbar dus vooral hopen dat ik goed uit de panelen loterij kom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ambition88 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Ik had deze post even nodig Ton :9

Ik ga eind juli de LGC7 65'' aanschaffen, maar als je dit topic af en toe doorleest slaat de angst wel toe, zie zoveel problemen voorbij komen.

Gelukkig heb ik geen receiver of iets, alleen een soundbar dus vooral hopen dat ik goed uit de panelen loterij kom. :+
Nul problemen hier B6 55'.

Tevreden klanten hoor je nauwelijks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Requiem19 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Nul problemen hier B6 55'.

Tevreden klanten hoor je nauwelijks ;)
Same here met mijn B6 55". In elk (TV) topic lees je vooral over de problemen, daarom posten mensen hier: om het op te lossen. Mensen zonder problemen zijn meestal gewoon TV aan het kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Wat zijn nou echte problemen die hier langskomen? Het gross van de 'problemen' komt door beeldinstellingen die niet goed staan en wat Arc issues die meestal wel op te lossen zijn. Volgens mij liggen in veel gevallen de verwachtingen gewoon iets te hoog, het is niet dat je met een duurdere tv ineens foutloze software krijgt of dat het waardeloze bronsignaal ineens wordt omgezet in geniaal beeld. OLED biedt gewoon net weer een paar procentjes beter beeld dan medium-range tv's en die laatste paar procentjes kosten altijd significant meer wat blijkbaar vaak onrealistische verwachtingen met zich meebrengt.

Ik ben zeer tevreden met mijn B6 maar dat ben ik ook nog steeds met mijn pioneer plasma van 10 jaar oud. Jarenlang tientallen marketingtermen voorbij zien komen maar er zijn maar weinig LCD's die kunnen tippen aan de pioneer (die ik nog steeds gebruik). Niemand die dat geloofd tot ze het zien, ze zijn gewoon allemaal ingepakt door jarenlange indoctrinatie van de diverse marketingafdelingen mijns inziens. Overigens is de OLED wel echt een stap vooruit maar bij 9 van de 10 bronnen zal je weinig verschil zien.

Ben zelf overigens ook in de marketing van Sony getrapt in 2015, zo dom geweest een LCD aan te schaffen (wilde ook graag groter dan 50" en plasma bestond niet meer), dat was dus een koude kermis qua beeldkwaliteit, toen maar snel een OLED gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik denk dat je reciever nog iets aan het doen was met het beeld dan.
Ik heb de ps4 pro en de onkyo 656 zo ingesteld dat deze alleen het beeld doorstuurd (passtrough)
Geen verschil ook te merken.
Al moet ik zeggen dat het altijd een seconde of 3 duurt voor ik beeld heb als ik van input wissel op de onkyo.
Ik heb dan wel een hdcp 2.2 en hdr geschikte onkyo wat nodig is voor de ps4 pro om met hdr te spelen

Is het een verschil met de gewone ps4? ik was helemaal om toen ik horizon zero dawn eerst op de ps4 speelde en later in hdr. dat is toch wel erg mooi 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 29-06-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
keepitfrosty schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:02:
[...]

Tjah. Ik ben overgestap van de ps4 naar de ps4 pro maar eerlijk is eerlijk. Het stelt weinig voor. Ja het is soms wat scherper en ja er is soms wat meer detail maar geen mind blowing verschil. Het is de aanschafprijs niet waard in elk geval imo. Wel een no brainer als je nog geen playstation hebt maar niet als upgrade tenzij je een leuke deal kunt maken met inruil oude hardware zoals ik toen heb gedaan.
Ik denk dat zo'n verschil vooral merkbaar zou zijn voor mensen met alleen een Xbox One die veel games op lagere resoluties heeft. Ik kijk erg uit naar Xbox One X want eindelijk zullen games er mooi scherp uit zien, clean van kartelrandjes zijn, mag hopen eindelijk eens stabiele framerates. Heel veel meer dan dat verwacht ik niet, het is inderdaad geen nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
ApC_IcE schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Is het een verschil met de gewone ps4? ik was helemaal om toen ik horizon zero dawn eerst op de ps4 speelde en later in hdr. dat is toch wel erg mooi 8)
De normale ps4 heeft toch ook gewoon hdr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Na het nieuws van Dolby Atmos support voor Netflix, is dit wel een dingetje: Hundreds of LG OLED TV owners are petitioning for Dolby Atmos support | The Verge.

Teken de petitie hier... Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:35:
Wat zijn nou echte problemen die hier langskomen? Het gross van de 'problemen' komt door beeldinstellingen die niet goed staan en wat Arc issues die meestal wel op te lossen zijn. Volgens mij liggen in veel gevallen de verwachtingen gewoon iets te hoog, het is niet dat je met een duurdere tv ineens foutloze software krijgt of dat het waardeloze bronsignaal ineens wordt omgezet in geniaal beeld. OLED biedt gewoon net weer een paar procentjes beter beeld dan medium-range tv's en die laatste paar procentjes kosten altijd significant meer wat blijkbaar vaak onrealistische verwachtingen met zich meebrengt.

Ik ben zeer tevreden met mijn B6 maar dat ben ik ook nog steeds met mijn pioneer plasma van 10 jaar oud. Jarenlang tientallen marketingtermen voorbij zien komen maar er zijn maar weinig LCD's die kunnen tippen aan de pioneer (die ik nog steeds gebruik). Niemand die dat geloofd tot ze het zien, ze zijn gewoon allemaal ingepakt door jarenlange indoctrinatie van de diverse marketingafdelingen mijns inziens. Overigens is de OLED wel echt een stap vooruit maar bij 9 van de 10 bronnen zal je weinig verschil zien.

Ben zelf overigens ook in de marketing van Sony getrapt in 2015, zo dom geweest een LCD aan te schaffen (wilde ook graag groter dan 50" en plasma bestond niet meer), dat was dus een koude kermis qua beeldkwaliteit, toen maar snel een OLED gehaald.
Klopt helemaal. Ik heb boven ook nog 2 plasma's van Pana staan. Alleen met 4k Netflix zie ik echt verschil op de Oled. De rest, HD, ziet er nog steeds top uit boven. Ik baal nog steeds dat mijn laatste Pana niet te repareren was en ik €1100,- moest lappen voor de Oled na inruil anders had ik nog jaren met mijn Pana Plasma gedaan. En die Pioneers waren helemaal onovertroffen, zeker voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
wat is het verschil tussen het ruime en het brede kleurbereik (55b6) ? en welke kan ik het beste nemen ?en welke gamma staat nu op 2.2

[ Voor 12% gewijzigd door pwh53 op 29-06-2017 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
pwh53 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:37:
wat is het verschil tussen het ruime en het brede kleurbereik (55b6) ? en welke kan ik het beste nemen ?en welke gamma staat nu op 2.2
Color Gamut moet je op Auto zetten, dan pakt je TV vanzelf de juiste setting. Gamma 2.2 voor een verlichte kamer, 2.4 of BT.1886 voor een donkere kamer (dit zijn ook de default values voor de ISF Expert Light en Dark Room picture modes. 2.4/BT.1886 zijn voor zover ik begrijp bijna identiek en zorgen voor een overall wat donkerder beeld met meer "pop").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kriswerry schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:20:
Na het nieuws van Dolby Atmos support voor Netflix, is dit wel een dingetje: Hundreds of LG OLED TV owners are petitioning for Dolby Atmos support | The Verge.

Teken de petitie hier... Fingers crossed.
Wat heb je aan Atmos support als de tv het niet door kan geven via ARC? Of denk je echt dat je blikspeakertjes van 2 euro in de tv daar iets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Phusebox schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Wat heb je aan Atmos support als de tv het niet door kan geven via ARC? Of denk je echt dat je blikspeakertjes van 2 euro in de tv daar iets mee kunnen?
Haha. Persoonlijk heb ik nog niks aan Atmos nee, maar op HD Audio ondersteuning zit ik wél te wachten.
Het is toch een aparte keuze om wel alle hoge kwaliteit video technieken te ondersteunen, maar niet de nieuwste audio technieken?

[ Voor 0% gewijzigd door Krizzii op 29-06-2017 11:16 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen die nog prachtige beelden zoeken om op hun 4K OLED te checken, check de video's van Abandon Visuals eens op YouTube. Schiet prachtige vids in 4K & 8K :

YouTube: Abandon Visuals

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 15:04
kriswerry schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Haha. Persoonlijk heb ik nog niks aan Atmos nee, maar op HD Audio ondersteuning zit ik wél te wachten.
Het is toch een aparte keuze om wel alle hoge kwaliteit video technieken te ondersteuning, maar niet de nieuwste audio technieken?
Is Dolby Atmos niet pas mogelijk via eARC wat pas vanaf de HDMI 2.1 standaard supported is? Als het technisch al mogelijk zou zijn om via de huidige bandbreedte Dolby Atmos te zenden naar je AVR denk ik niet dat de TV fabrikanten daar nu in zullen investeren, omdat de HDMI 2.1 standaard er klaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is toch een aparte keuze om wel alle hoge kwaliteit video technieken te ondersteunen, maar niet de nieuwste audio technieken?
Zolang de meeste consumenten een MP3 in lage bitrate geweldig vinden klinken zal LG zich daar denk ik niet druk om maken. De massa bepaalt altijd de koers van dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Mensen met ARC problemen, probeer eens de TV langdurig van de stroom te halen (dus ook stekker uit stopcontact). Bij mij waren ARC problemen verholpen toen m'n panel werd vervangen. Reset van software zou niet nodig hoeven zijn. Instellingen waren gewoon onthouden. Er wordt gezegd "even van de stroom af" maar een paar minuten was bij mij duidelijk niet genoeg (had ik eerder geprobeerd).

(Oja, voor de zekerheid ook tijdens stroomloze periode HDMI kabels verwijderen, wie weet helpt het)

[ Voor 11% gewijzigd door nodog op 29-06-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ik heb zelf wel een Atmos setup maar wordt er niet warm van. Voegt nauwelijks iets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
[...]

Heel simpel, er is geen enkele methode om hd-audio vanaf je tv uit te sturen naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus12
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-03-2024
Onlangs een lg55b6v oled tv aangeschaft. Geweldig beeld! Maar heb ook een htpc er op aangesloten. Hiervan de videokaart geupgrade naar een gigabyte 1050gtx low profile 4g.
Dit grapje koste me 160 euro. Nu kan ik wel alles op 4k bekijken.
Maat helaas is de beeld kwaliteit nog steeds niet zo goed als op de tv zelf.

Nu staat Oled bekend om zijn oneindige contrast en zwartwaarden. Maar dit komt er helaas niet bij mijn htpc uit.

Komt dit omdat de output van de htpc maar 60hz is?

Ik vrees nu dus dat ik met mijn htpc nooit de 4k beeld kwaliteit ga halen alsdat ik met youtube heb op de tv zelf :(

Of zie ik hier dingen verkeerd?

En meer mensen ervaring met htpc op oled tv in 4k resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:48
Check bij de nvidia control panel of je hdmi range niet op limited staat. Daar lijkt hij namelijk standaard op te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Nogmaals de vraag: kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of wordt wifi disabled zodra ethernet is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus12
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-03-2024
Zegt me niks dus geweldige tip! Ik ga het vanmiddag gelijk uitproberen! :D

Zo pers je er meer beeldkwaliteit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:48
De hdmi range voorkomt eigenlijk dat de zwartwaardes rond de limieten komen, omdat sommige apparaten daar niet goed mee overweg kunnen blijkbaar. Met een oled is dat natuurlijk niet wat je wilt.

Hier wat meer info: http://www.pcgamer.com/nv...-through-hdmiheres-a-fix/

[ Voor 21% gewijzigd door heggico op 29-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
We zouden niet meer teveel offtopic gaan over garantie periodes enzo, maar wel even een kleine update hoe het nu verder gaat. LG (CE Repair) komt morgen langs om te kijken wat ze kunnen betekenen voor mij. Het rare is alleen dat in hun mailtje voor de afspraak er gesproken wordt over een 65 inch LCD. Misschien niet nodig maar ik heb wel laten weten dat het hier om een OLED draait.

Het gaat nu de afgelopen dagen een stuk beter qua vastlopers. Die lijken ineens weg te zijn na de reset van gisteren en de dag daarvoor ook. Echter sloot de tv zichzelf wel af vanochtend tijdens die screensaver, allemaal opgenomen met de telefoon, want dat gaat lastig tonen worden morgen tenzij ze de hele dag hier willen zitten en wachten tot de issues optreden. Dat is het irritante van dit alles, hoe willekeurig uit het niets die issues ineens komen en dan een hele tijd ook niet. Maar wie weet doen ze gewoon meteen een flash wat ik neem aan in het service menu wordt gedaan. We gaan het zien.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 29-06-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:06:
We zouden niet meer teveel offtopic gaan over garantie periodes enzo, maar wel even een kleine update hoe het nu verder gaat. LG (CE Repair) komt morgen langs om te kijken wat ze kunnen betekenen voor mij. Het rare is alleen dat in hun mailtje voor de afspraak er gesproken wordt over een 65 inch LCD. Misschien niet nodig maar ik heb wel laten weten dat het hier om een OLED draait.

Het gaat nu de afgelopen dagen een stuk beter qua vastlopers. Die lijken ineens weg te zijn na de reset van gisteren en de dag daarvoor ook. Echter sloot de tv zichzelf wel af vanochtend tijdens die screensaver, allemaal opgenomen met de telefoon, want dat gaat lastig tonen worden morgen tenzij ze de hele dag hier willen zitten en wachten tot de issues optreden. Dat is het irritante van dit alles, hoe willekeurig uit het niets die issues ineens komen en dan een hele tijd ook niet. Maar wie weet doen ze gewoon meteen een flash wat ik neem aan in het service menu wordt gedaan. We gaan het zien.
Heb je na een firmware update wel eens een factory reset gedaan? Zou natuurlijk niet nodig moeten zijn maar dat is wel wat ik als eerste doe als ik opeens issues krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Ik heb zelf wel een Atmos setup maar wordt er niet warm van. Voegt nauwelijks iets toe.
Same here, de Demo's van Dolby zelf klinken erg goed en indrukwekkend maar dat haal ik niet uit de Atmos films.. Er is nu een Netflix update op de C7 met Atmos ondersteuning, lijkt nu alleen te werken met de interne speakers want mijn receiver blijft Digital+ aangeven en ik krijg dan ook geen Vision+Atmos logo bij het starten van Okja, wel met de interne speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Heb je na een firmware update wel eens een factory reset gedaan? Zou natuurlijk niet nodig moeten zijn maar dat is wel wat ik als eerste doe als ik opeens issues krijg.
Yep. Ik heb vrij snel nadat ik de tv binnen had de Russische firmware erop gezet en toen al die issues bleven heb ik een reset gedaan. Dat was ergens vorige week en sindsdien geen menu vastlopers meer, die zijn echt weg. Andere issues bleven nog wel, maar sinds de reset van gisteren lijken die ook veel minder voor te komen. Rare shit dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31

Helemaal eens, soms even goed om te delen dat wij allemaal ook heel erg blij zijn met onze keuze.

Ik was erg tevreden met mijn B6 en nu nog meer tevreden met mijn C7. Elke keer als ik de tv aanzet en een film of serie opzet geniet ik weer volop van de TV. Heel af en toe schrik ik mij de pleuris als ik naar kabel tv zit te kijken maar dan zet ik snel een 4k HDR demo op met youtube en is alles weer in orde.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Raymon89 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Color Gamut moet je op Auto zetten, dan pakt je TV vanzelf de juiste setting. Gamma 2.2 voor een verlichte kamer, 2.4 of BT.1886 voor een donkere kamer (dit zijn ook de default values voor de ISF Expert Light en Dark Room picture modes. 2.4/BT.1886 zijn voor zover ik begrijp bijna identiek en zorgen voor een overall wat donkerder beeld met meer "pop").
Dit is naar mijn weten pas bij de 2017 serie zo. De 2016 serie heeft de optie 'auto' niet.
Daar wordt aangeraden op het op 'normal' te zetten.

Bron: YouTube: LG 2016 OLED TV Color Gamut Setting: Normal or Wide?

[ Voor 8% gewijzigd door fonsmeister op 29-06-2017 13:25 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
Ik vind het mooie van atmos bij mij thuis dat je bij een film een dome van geluid hebt, de immersie is vele malen hoger dan zonder.

Ik merk pas wat ik mis als ik de atmos speakers uit zet;) maar je moet zeker niet verwachten de hele film door boven effects te horen;) dat is ook waar de demo's de nadruk op leggen.

Miss 'a bug's life' met atmos, dan speelt alles zich boven je af :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
fonsmeister schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Dit is naar mijn weten pas bij de 2017 serie zo. De 2016 serie heeft de optie 'auto' niet.
Daar wordt aangeraden op het op 'normal' te zetten.

Bron: YouTube: LG 2016 OLED TV Color Gamut Setting: Normal or Wide?
Klopt, maar dit is precies hetzelfde; na commentaar van consumenten/reviewers heeft LG in de 2017 modellen de naam aangepast van Normal naar Auto, omdat dat beter weergeeft wat die functie eigenlijk doet.
VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Nogmaals de vraag: kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of wordt wifi disabled zodra ethernet is aangesloten?
Je kunt wifi blijven gebruiken, zelfs als je een kabeltje erin gestoken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Toch nog even party poopen betreft de B6.
Volgens de fabrieks voorwaarden toont een oled screen burn in na enkele uren een beeld gepauzeerd te hebben.

Echter tijdens het spelen van games kan ik mijn ogen maar niet af houden van de constante image retention.
Bijvoorbeeld als het beeld overspringt van gameplay naar een cutscene is duidelijk IR zichtbaar.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals het oled light naar beneden te gooien, echter heeft dit geen effect.

Hier het probleem vastgelegd op youtube.

YouTube: Image Retention Oled B6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
devilsnight schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:06:

Ik kreeg ook te zien dat het om een LG LCD reparatie, terwijl het om Oled ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Misterbont schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:02:
Volgens de fabrieks voorwaarden toont een oled screen burn in na enkele uren een beeld gepauzeerd te hebben.

Echter tijdens het spelen van games kan ik mijn ogen maar niet af houden van de constante image retention.
Bijvoorbeeld als het beeld overspringt van gameplay naar een cutscene is duidelijk IR zichtbaar.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals het oled light naar beneden te gooien, echter heeft dit geen effect.

Ik heb zelf dus ook een B6 maar ik zie dat dus bij mijn eigen TV dus nooit. Of ik zit er wat tever vanaf (lijkt mij niet) dat ik het niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Grudgie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelf dus ook een B6 maar ik zie dat dus bij mijn eigen TV dus nooit. Of ik zit er wat tever vanaf (lijkt mij niet) dat ik het niet zie.
Ik heb ook contact gehad met LG en die zouden het voorleggen bij de productmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 16:47
Malt007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:35:

[...]
Ben na een tijdje dit topic te volgen sinds kort ook in het bezit van een 55C7. Tot nu toe nog geen grote problemen, behalve dan de Wi-Fi snelheid die echt om te huilen is. Zelfs na de tv een tijdje van de stroom te halen komt een speedtest niet boven de 1.5 Mbit per seconde terwijl andere toestellen vlak naast de tv makkelijk boven de 80Mbit halen.

@Jorgen Misschien kun je ook eens vragen of LG op de hoogte is van de Wi-Fi problemen met de C7 reeks? Ik zie dat meerdere gebruikers op het forum hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Canifchaos schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Ben na een tijdje dit topic te volgen sinds kort ook in het bezit van een 55C7. Tot nu toe nog geen grote problemen, behalve dan de Wi-Fi snelheid die echt om te huilen is. Zelfs na de tv een tijdje van de stroom te halen komt een speedtest niet boven de 1.5 Mbit per seconde terwijl andere toestellen vlak naast de tv makkelijk boven de 80Mbit halen.
Op zich vervelend maar er zijn ook genoeg mensen die wel een goede snelheid halen dus wellicht werkt jouw router/accespoint niet goed met LG. Wellicht even een ander kanaal of frequentie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Misterbont schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:02:

Ik geloof eigenlijk niet dat je het constant ziet als je switch van gameplay naar een cutscene, heb je daar beelden van? Je voorbeeld is een laadscherm met een bijzonder hoge helderheid aangezien het bijna verblindend is. Anders vrees ik alsnog dat jij gewoon pech hebt met je scherm want ik zie het nooit bij het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
heggico schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:53:
Check bij de nvidia control panel of je hdmi range niet op limited staat. Daar lijkt hij namelijk standaard op te staan..
Nvidia dynamische bereik uitvoer staat meestal default op beperkt.
En kleurdiepte 8 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Malt007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Ik geloof eigenlijk niet dat je het constant ziet als je switch van gameplay naar een cutscene, heb je daar beelden van? Je voorbeeld is een laadscherm met een bijzonder hoge helderheid aangezien het bijna verblindend is. Anders vrees ik alsnog dat jij gewoon pech hebt met je scherm want ik zie het nooit bij het gamen.
het is vrijwel altijd te zien als ik eventjes stil sta ergens. Ik ga natuurlijk ook geen 50 videos maken om een probleem aan te geven.

Tijdens FIFA was 't het meest duidelijk en zoals jij al aan gaf, zie jij het niet op je scherm. Misschien heb ik dan toch een defect exemplaar die ik kan aankaarten bij de leverancier vanwege de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Snake_Eye schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Ik kreeg ook te zien dat het om een LG LCD reparatie, terwijl het om Oled ging.
Prutsers daaro. Belediging voor OLED ook ;)

Ik ben een beetje bezig met tru motion en ik vroeg me af is er een bepaalde scene uit een film of serie (liefst op Netflix) waar ik de boel goed kan testen?

Wat betreft retention, daar heb ik absoluut mee te maken en dan vooral met game mode. Als ik het Xbox dashboard nog geen 2 minuten heb aanstaan is er al zichtbare retention van plaatjes op het dashboard. Het is wel zo weg gelukkig, maar vergeleken met de EC930 is het hier veel slechter. Had daar eigenlijk amper retention. Hierdoor ben ik wel extra voorzichtig ermee en laat hem het liefst zo weinig mogelijk op het dashboard staan. Ook al activeert de screen dimmer vrij gauw.

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 29-06-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@devilsnight Als bij mij Netflix een tijdje op pauze staat, of gewoon in het menu, zie ik niks. Hij schiet na een tijdje weliswaar in de vuurwerkmodus (screensaver dus), maar ik zie (nog) niks, gelukkig.
TimoLimo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:38:
[...]

Misschien niet rechtstreeks een vraag voor de 7-reeks, maar er was in januari op de CES gemeld dat de 2016-reeks via een firmware-update voor Hybrid Log Gamma (HLG) zou komen. Is daar nog iets van aan?
Kan een eventuele indicatie zijn voor de 7-reeks als er bepaalde functionaliteiten "beloofd" worden (beloofd is een te sterk woord eigenlijk).
Feit blijft: HLG zat niet in de 2016-specs, dus ze hoeven het eigenlijk niet te doen. Maar zou wel nice zijn om weer een beetje meer 'futureproof' te zijn ;)

(P.s. Dacht toch al meldingen gezien te hebben in maart van Samsung-TV's die HLG via firmware-update gekregen hebben. Was ook op dezelfde CES beloofd, maar die hebben het tenminste al gedaan, LG (nog) niet)
Dat kan ik natuurlijk vragen. De 6-serie is hier immers ook immens populair, net als de 7-serie.
Canifchaos schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:25:
[...]

@Jorgen Misschien kun je ook eens vragen of LG op de hoogte is van de Wi-Fi problemen met de C7 reeks? Ik zie dat meerdere gebruikers op het forum hier last van hebben.
Hebben alleen C7-bezitters hier last van?
Ik zet de vraag erbij.

@devilsnight heb je al antwoord op je firmware downgrade vraag? anders zet ik die er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja het is een hele rare issue man en er klopt echt iets niet. In de middag had ik hem even aanstaan (puur om retentie tegen te gaan) en al vrij gauw ging de televisie gewoon in standby. Dus ik dacht dat dit misschien normaal was, maar nu draait de screensaver al een dik uurtje (ben het allemaal flink aan het testen) en geen vastloper en de televisie is ook niet in standby gegaan nog. Wel weer verschillende Netflix issues en juist die heb ik niet kunnen opnemen met de telefoon want ik had geen idee dat de issues gingen gebeuren. Wat dat betreft vervelend dat het zo sporadisch is allemaal. Nou ja, vooral voor morgen is dat vervelend want voor mij is het juist wel fijn anders zou ik helemaal gek worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet dat al die sites Warm2 als instelling pakken. :? Ik blijf me groen en geel ergeren :+ aan de groenige/gele bij kleuring op met name wit. Ik heb hem nu een paar dagen op Warm 1 gezet in combo met kleur op 45 en de rest deze instellingen YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings en daar word ik toch echt blijer van.

Zoals al eerder vermeld ben ik een voorstander van zo goed mogelijk benaderen van beeld (op de B6) zoals ik het in de real world ook zie, dus een ieder die van spetterende kleuren houdt, niet aan beginnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Warm2 is echt BS inderdaad. Daar ben ik het helemaal mee eens. Zelf heb ik voor films en series op moment het op 0 staan. Dus tussen W en C in.

By the way, Just Scan altijd aan hebben he?

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 29-06-2017 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik zou wel eens willen weten of LG voor de 2016 series de firmware upgraden naar HLG.
Want ze hebben het wel beloofd. http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484051855

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

devilsnight schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:26:
Warm2 is echt BS inderdaad. Daar ben ik het helemaal mee eens. Zelf heb ik voor films en series op moment het op 0 staan. Dus tussen W en C in.

By the way, Just Scan altijd aan hebben he?
Met films en series kijken via de mediaplayer gebruik ik altijd warm 2. Op warm 1 gaat het "filmische effect" verloren voor mij. Dus warm 2 komt voor mij meer in de richting van een bioscoop bezoekje :)

Voor regulier tv kijken wel altijd warm 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 15:04
devilsnight schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:26:
BS?! Op warm2 zetten en vervolgens kalibreren met meet apparatuur is de normale gang van zaken wat he beste resultaat geeft wanneer je het over kleur echtheid hebt. Dat je het op je niet gekalibreerde scherm niet mooi of zelfs BS vindt ligt meer aan je ogen of persoonlijke voorkeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Het ene scherm is niet het andere, mijn vorige scherm (wat kapot is gegaan) was warm 2 net een piskleur.
Maar met dit paneel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Snake_Eye al gevraagd door @TimoLimo en staat er reeds bij. Misverstandje.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 29-06-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Liep een tijdje terug de Mediamarkt in (om de tijd te doden) en toen voor het eerst een OLED tv gezien. Ik kon me ogen er werkelijk niet van af houden. Er speelde iets van een demo (Het leek een beetje op een Game of Thrones setting).

Nu zijn de demo's natuurlijk altijd aanwezig om het pracht en praal van een product te showcasen, maar vraag me of hoe de beeldkwaliteit bij het reguliere TV/Film kijken is, is het ook zo indrukwekkend?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Destianto schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:47:
Liep een tijdje terug de Mediamarkt in (om de tijd te doden) en toen voor het eerst een OLED tv gezien. Ik kon me ogen er werkelijk niet van af houden. Er speelde iets van een demo (Het leek een beetje op een Game of Thrones setting).

Nu zijn de demo's natuurlijk altijd aanwezig om het pracht en praal van een product te showcasen, maar vraag me of hoe de beeldkwaliteit bij het reguliere TV/Film kijken is, is het ook zo indrukwekkend?
Dat hangt echt volledig af van de content. Sommige films, series (en games) zien er echt fantastisch uit. Andere content lijkt meer op kontend.

Middelmatige LCD TV:
- lelijke kwaliteit content = meh
- normale kwaliteit content = meh
- goede kwaliteit content = meh
- extra goede kwaliteit content = meh
- UBERRRR goede kwaliteit content = meh

OLED TV:
- lelijke kwaliteit content = I my god, someone please kill me!!
- normale kwaliteit content = is dit alles?
- goede kwaliteit content = hmmm, kijkt best lekker weg zo!
- extra kwaliteit content = damn, ziet er goed uit.
- UBERRRR kwaliteit content = snel snel!! Waar zijn de doekjes?! IK KOM KLAARRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hahha, bedankt voor je input.

Waarom moeten die krengen eigenlijk zo groot zijn, 42" is voor mij meer dan prima maar dat soort formaten zie ik helemaal niet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben van 32" naar 55" gegaan en mij stoort het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:03
Raden jullie het kalibreren van de c7 aan? is het echt zo een verschil met out of the box picture quality settings? ik vind 250 euro best veel geld, prima als ik er prachtig beeld aan overhoud maar het moet wel echt de moeite waard zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Ambition88 op 29-06-2017 20:26 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.