Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Jorgen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:39:
@Snake_Eye al gevraagd door @TimoLimo en staat er reeds bij.
Je bedoeld op mijn post "Ik zou wel eens willen weten of LG voor de 2016 series de firmware upgraden naar HLG.
Want ze hebben het wel beloofd. http://www.flatpanelshd.c...n=showfull&id=1484051855"

[ Voor 33% gewijzigd door Snake_Eye op 29-06-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Snake_Eye Aha. Prima. :)
Ik verzamel de vragen omtrent de 7-serie, zodat ik die volgende week donderdag op Tweakers HQ aan LG kan stellen en jouw vraag kwam al voorbij omdat er ook updates voor de 6-serie van vorig jaar beloofd zijn. Misverstandje dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 29-06-2017 20:32 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambition88 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:26:
Raden jullie het kalibreren van de c7 aan? is het echt zo een verschil met out of the box picture quality settings? ik vind 250 euro best veel geld, prima als ik er prachtig beeld aan overhoud maar het moet wel echt de moeite waard zijn.
Altijd de moeite waard als je net zo'n zeikerd bent als ik over beeld. 8) Als je nu al tevreden bent, niet doen. Ik moet moeders de vrouw nog zo gek krijgen. Overigens kan het goedkoper. http://www.isf-calibratie.nl/de-kosten.html
ViNOK16Bit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:25:
[...]
Dat je het op je niet gekalibreerde scherm niet mooi of zelfs BS vindt ligt meer aan je ogen of persoonlijke voorkeur ;)
Als wit niet meer wit is heeft niets met persoonlijke voorkeur of mijn ogen te maken. 4 teamleden van het gezin, zien het ook. Warm2 is wit gewoon gelig/groenig. Niets anders. Op mijn Pana Plasma is de THX Mode veel beter (helaas).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Major_ton schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Dat hangt echt volledig af van de content. Sommige films, series (en games) zien er echt fantastisch uit. Andere content lijkt meer op kontend.

Middelmatige LCD TV:
- lelijke kwaliteit content = meh
- normale kwaliteit content = meh
- goede kwaliteit content = meh
- extra goede kwaliteit content = meh
- UBERRRR goede kwaliteit content = meh

OLED TV:
- lelijke kwaliteit content = I my god, someone please kill me!!
- normale kwaliteit content = is dit alles?
- goede kwaliteit content = hmmm, kijkt best lekker weg zo!
- extra kwaliteit content = damn, ziet er goed uit.
- UBERRRR kwaliteit content = snel snel!! Waar zijn de doekjes?! IK KOM KLAARRR!!!
Geweldig, dit haalt echt elke twijfelaar over de streep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erniebert schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Geweldig, dit haalt echt elke twijfelaar over de streep :)
Blijft dan toch vreemd dat dit bij plasma niet zo was. Daar gold (bijna) hetzelfde voor. LED gruwel, kommer en kwel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Major_ton schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Dat hangt echt volledig af van de content. Sommige films, series (en games) zien er echt fantastisch uit. Andere content lijkt meer op kontend.

Middelmatige LCD TV:
- lelijke kwaliteit content = meh
- normale kwaliteit content = meh
- goede kwaliteit content = meh
- extra goede kwaliteit content = meh
- UBERRRR goede kwaliteit content = meh

LG OLED TV:
- lelijke kwaliteit content = I my god, someone please kill me!!
- normale kwaliteit content = is dit alles?
- goede kwaliteit content = hmmm, kijkt best lekker weg zo!
- extra kwaliteit content = damn, ziet er goed uit.
- UBERRRR kwaliteit content = snel snel!! Waar zijn de doekjes?! IK KOM KLAARRR!!!
Malt007 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:35:
Wat zijn nou echte problemen die hier langskomen? Het gross van de 'problemen' komt door beeldinstellingen die niet goed staan en wat Arc issues die meestal wel op te lossen zijn. Volgens mij liggen in veel gevallen de verwachtingen gewoon iets te hoog, het is niet dat je met een duurdere LG tv ineens foutloze software krijgt of dat het waardeloze bronsignaal ineens wordt omgezet in geniaal beeld. OLED biedt gewoon net weer een paar procentjes beter beeld dan medium-range tv's en die laatste paar procentjes kosten altijd significant meer wat blijkbaar vaak onrealistische verwachtingen met zich meebrengt.
Gefixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Nogmaals de vraag: kun je een ethernetkabel op de C7 aansluiten en alsnog wifi gebruiken, of wordt wifi disabled zodra ethernet is aangesloten?
Nog niet gekeken of iemand al gereageerd heeft, maar volgens mij gaat ethernet dan voor. Anders had ik namelijk ook de kabel laten zitten als backup als de WiFi slecht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
THX schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:23:
[...]

Nog niet gekeken of iemand al gereageerd heeft, maar volgens mij gaat ethernet dan voor. Anders had ik namelijk ook de kabel laten zitten als backup als de WiFi slecht wordt.
Volgens Raymon89 kan je wifi blijven gebruiken; betekent dit dat er een toggle is om tussen wifi/ethernet te kiezen, of een toggle om ethernet via de software uit te schakelen? Het is inderdaad namelijk fijn om de kabel erin te laten en dan met een paar klikken te kiezen tussen de twee. In ieder geval bedankt beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Destianto schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:47:
Liep een tijdje terug de Mediamarkt in (om de tijd te doden) en toen voor het eerst een OLED tv gezien. Ik kon me ogen er werkelijk niet van af houden. Er speelde iets van een demo (Het leek een beetje op een Game of Thrones setting).
Deze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Volgens Raymon89 kan je wifi blijven gebruiken; betekent dit dat er een toggle is om tussen wifi/ethernet te kiezen, of een toggle om ethernet via de software uit te schakelen? Het is inderdaad namelijk fijn om de kabel erin te laten en dan met een paar klikken te kiezen tussen de twee. In ieder geval bedankt beiden.
Ja maar als je de snelheid test gaat ie niet boven de 100Mbit, dus wordt je wifi in feite niet gebruikt. Ethernet krijgt voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:02:
[...]

Ik probeerde net om stap voor stap deze settings over te nemen, maar sommige dingen kan ik gewoon niet kiezen. Die zijn greyed out. Mis ik een optie om alle menu's beschikbaar te krijgen?
Iemand die hier een antwoord op heeft en weet waarom sommige opties gebeurd out en niet te kiezen zijn?

@ de mensen die veel met dejudder en trumotion en dat soort zaken gespeeld hebben: zijn er nog specifieke vragen die ik volgende week daarover moet stellen aan LG?

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 30-06-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 18:46
Wat gebruiken jullie om de wifisnelheid te testen op de c7?
Dan kijk ik ook wel even en post ik dat hier.

Tot nog toe weinig vervelends gemerkt qua snelheid over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Jorgen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:35:
[...]

Iemand die hier een antwoord op heeft?

@ de mensen die veel met dejudder en trumotion en dat soort zaken gespeeld hebben: zijn er nog specifieke vragen die ik volgende week daarover moet stellen aan LG?
Zou mooi zijn als men optimaliseert en artefacten laat verdwijnen.

Vooral scenes waarbij een object in beeld over een achtergrond met verticale lijnen gaat. Voorbeelden:
Intro van "Sully": vliegtuig raast langs wolkenkrabbers.
Intro Rogue One: te smalle vleugels van een Delta-class T-3c shuttle (?) verdwijnen als ie voorbij vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

A4-tje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:40:
Wat gebruiken jullie om de wifisnelheid te testen op de c7?
Dan kijk ik ook wel even en post ik dat hier.

Tot nog toe weinig vervelends gemerkt qua snelheid over wifi
fast.com van Netflix. Haalt maximaal iets van 170Mbit op m'n 300Mbit verbinding (wifi 5G).

Heb trouwens energiebeheer uitgezet en dat lijkt een kleine verbetering te geven inzake wifi, maar dat kan ook een momentopname zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nee, maar hij leek er wel een beetje op.

Koninklijke setting, mooi lichtval dat soort dingen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Destianto schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Nee, maar hij leek er wel een beetje op.

Koninklijke setting, mooi lichtval dat soort dingen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OBpF60m9L8c]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
maus12 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:50:
Onlangs een lg55b6v oled tv aangeschaft. Geweldig beeld! Maar heb ook een htpc er op aangesloten. Hiervan de videokaart geupgrade naar een gigabyte 1050gtx low profile 4g.
Dit grapje koste me 160 euro. Nu kan ik wel alles op 4k bekijken.
Maat helaas is de beeld kwaliteit nog steeds niet zo goed als op de tv zelf.

Nu staat Oled bekend om zijn oneindige contrast en zwartwaarden. Maar dit komt er helaas niet bij mijn htpc uit.

Komt dit omdat de output van de htpc maar 60hz is?

Ik vrees nu dus dat ik met mijn htpc nooit de 4k beeld kwaliteit ga halen alsdat ik met youtube heb op de tv zelf :(

Of zie ik hier dingen verkeerd?

En meer mensen ervaring met htpc op oled tv in 4k resolutie?
Maus, misschien heb ik hetzelfde probleem. Waar zit jij mee? Bij mij is of alles veel te donker, of met andere settings zwart erg grijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

luuksnijmegen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:39:
[...]

Maus, misschien heb ik hetzelfde probleem. Waar zit jij mee? Bij mij is of alles veel te donker, of met andere settings zwart erg grijs...
Waarschijnlijk gevalletje "HDMI Deep Colour" op de juiste HDMI poort aanzetten en Black Level op "High".
Jouw HTPC stuurt een volledig RGB signaal uit (0-255 tinten van ieder kanaal) en de televisie staat standaard ingesteld op 16-235 tinten (hierdoor wordt diep zwart (0) een beetje grijzig (16))

Meer informatie hierover even de search gebruiken in dit topic of algemene topic op "black level".

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 29-06-2017 23:52 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Tweakers,

LG 55B6V vs LG 55C7V

Wat is de meerwaarde voor het 2017 model?
Als ik de reactie van Resinman in "[Prijs-discussie] OLED Televisies" bekijk dan is het een prijsverschil van zo'n 400 euro. Is de eventuele meerwaarde van het nieuwe model die 400 euro waard?

Ik kijk regelmatig series en heb een PS Pro daar is de nieuwe OLED vooral voor bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In dit filmpje: YouTube: Don't Buy A New TV Without Watching This... kwam ik de Dolby Access app tegen. Hij is niet terug te vinden in de content store. Iemand die weet of je dit toch op een NL model kunt krijgen? Sideloaden bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
GovertNL schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:01:
Tweakers,

LG 55B6V vs LG 55C7V

Wat is de meerwaarde voor het 2017 model?
Als ik de reactie van Resinman in "[Prijs-discussie] OLED Televisies" bekijk dan is het een prijsverschil van zo'n 400 euro. Is de eventuele meerwaarde van het nieuwe model die 400 euro waard?

Ik kijk regelmatig series en heb een PS Pro daar is de nieuwe OLED vooral voor bedoelt.
Even zoekfunctie in topic gebruiken. Verschillen zijn al talloze keren besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
[...]

Iemand die hier een antwoord op heeft en weet waarom sommige opties gebeurd out en niet te kiezen zijn?

Ik ben wel benieuwd of ze de vervelende artifacts kunnen fixen die je bij alle standen van trumotion ziet. Met name de artifacts rond snel bewegende handen. Rond monden (vaak zichtbaar bij tekenfilms) Bij voeten wanneer iemand snel door het beeld loopt. Rijdende auto scene waarbij je uit het raam kunt kijken. Wat snel voorbij schiet zie je regelmatig artifacts. Zelfs ondertitels die veranderen zie je kort pixels dansen.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 30-06-2017 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:11:
In dit filmpje: YouTube: Don't Buy A New TV Without Watching This... kwam ik de Dolby Access app tegen. Hij is niet terug te vinden in de content store. Iemand die weet of je dit toch op een NL model kunt krijgen? Sideloaden bijvoorbeeld?
Dolby Acces draait als ik het goed heb alleen op Windows 10 (pc's en Xbox), dus die zal je, helaas, niet snel in de content store tegenkomen.

Ik heb een laptop met Windows 10 creators update en dolby access app via atmos-soundbar aan tv gehangen. Helaas is de app wat buggy en wil ie nog wel eens crashen. Merkwaardig genoeg geeft de Samsung K950 soundbar wel dolby atmos aan als ik een willekeurig YouTube filmpje start, maar bij gewone videobestanden via vlc of media player was het geen atmos.

Overigens schijnt de Dolby Acces implementatie bij de Xbox One ook niet vlekkeloos te zijn. Gebruikers melden op avsforum dat nu met die atmos-ondersteuning op Netflix (de film Okja) andere niet-Atmos 5.1 tracks als stereo worden gedecodeerd, waardoor je steeds de bitstreaminstellingen handmatig moet wijzigen.

Overigens, ik heb de laatste updates op de C7 en bij de webos Netflix 4k app doorgevoerd en krijg het atmos-vision logo bij Okja, maar het lukt mij niet om het Atmos signaal door te sturen. Of dat nou ligt aan het feit dat de Samsung K950 geen atmos via arc ondersteunt en/of dat de LG oled 2017 modellen geen HDMI 2.1 ondersteunen en dus geen atmos kunnen doorsturen via arc...I dunno. Ik las wel een gebruiker waarbij het prima werkte in combinatie met de SJ9-atmos soundbar van LG.

Hoop dat het aan de K950 ligt, want wat heb je anders aan Dolby Atmos via de eenvoudige ingebouwde speakers van B7/C7...Kan me ook niet voorstellen dat het echt wat voorstelt bij de E7/W7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Dolby Acces draait als ik het goed heb alleen op Windows 10 (pc's en Xbox), dus die zal je, helaas, niet snel in de content store tegenkomen.
Maar je ziet toch duidelijk in het filmpje dat hij de app opstart vanuit het LG WebOS systeem? Ligt het niet eerder aan het feit dat deze app misschien niet buiten de US / Canada beschikbaar is?

zie ook de site

Dolby Access is your gateway to an amazing Dolby entertainment experience for games, movies, and shows on your Xbox, Windows 10 PC, or LG OLED TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

keepitfrosty schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Maar je ziet toch duidelijk in het filmpje dat hij de app opstart vanuit het LG WebOS systeem? Ligt het niet eerder aan het feit dat deze app misschien niet buiten de US / Canada beschikbaar is?

zie ook de site

Dolby Access is your gateway to an amazing Dolby entertainment experience for games, movies, and shows on your Xbox, Windows 10 PC, or LG OLED TV.
Inderdaad, je hebt gelijk, zal er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moet zeggen, de content in de app valt erg tegen. Volgens mij zijn het 4 filmpjes.
Heb hem op m'n Xbox. Content zelf is wel goede kwaliteit en met het Atmos geluid klinkt het erg tof :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Firmware 04.31.25 voor de B6 is nu ook uitgebracht in Nederland

Eindelijk een changelog:
1. Improvement
1) Improved the problem that HEVC Channel Reset Issue
2) Radio Equipment Directive Standard applied
Niks over motion, maar LG heeft altijd incomplete changelog...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:57:
Firmware 04.31.25 voor de B6 is nu ook uitgebracht in Nederland

Eindelijk een changelog:

[...]

Niks over motion, maar LG heeft altijd incomplete changelog...
Staat er bij mij vanuit de doos al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

DennusB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Moet zeggen, de content in de app valt erg tegen. Volgens mij zijn het 4 filmpjes.
Heb hem op m'n Xbox. Content zelf is wel goede kwaliteit en met het Atmos geluid klinkt het erg tof :)
Heb het gister op de xbox geinstalleerd, maar zag geen demo filmpjes? Vond het al vreemd, na de setup een bericht van: gefeliciteerd, je kunt nu Dolby Atmos gebruiken en dat was het.

Zal het vanavond nog maar eens proberen dan.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:19:
[...]

Staat er bij mij vanuit de doos al op.
Ja en ik heb deze al 2 weken draaien via Russische LG site. So what? Wat hebben andere daar aan? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 30-06-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Ja en ik heb deze al 2 weken draaien via Russische LG site. So what? Wat hebben andere daar aan? :P
Oh sorry hoor. Nog een chaggie op het topic. ;)

Verbaasde mij alleen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Mooi filmpje deze had ik nog niet gezien en ben ook niet op de hoogte van deze App.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
fonsmeister schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Heb het gister op de xbox geinstalleerd, maar zag geen demo filmpjes? Vond het al vreemd, na de setup een bericht van: gefeliciteerd, je kunt nu Dolby Atmos gebruiken en dat was het.

Zal het vanavond nog maar eens proberen dan.
Ik wel, van die echte Atmos intro's staan er in! Wel geinig hoor, maar niet heel spannend.
Je kan ze ook in MKV van het internet plukken namelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
ViNOK16Bit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:25:
[...]

BS?! Op warm2 zetten en vervolgens kalibreren met meet apparatuur is de normale gang van zaken wat he beste resultaat geeft wanneer je het over kleur echtheid hebt. Dat je het op je niet gekalibreerde scherm niet mooi of zelfs BS vindt ligt meer aan je ogen of persoonlijke voorkeur ;)
Met BS bedoelde ik natuurlijk voor mijzelf he, ik kan niet zeggen hoe anderen het zullen vinden. :)

Zo zag ik een tijdje geleden een behoorlijk positieve reactie over Breaking Bad in 4K op een OLED. Nou het zal wel, maar ik vind helaas deze topserie helemaal niet mooi op mijn 65B6. Het oogt alles behalve clean, lichte ruis/grain wat natuurlijk alleen maar nog gemakkelijker te zien is hoe dichterbij je gaat zitten. Jammer.

Maar het is gewoon de serie zelf ook, want ik heb het even op mijn Surface Pro getest en je ziet het minder omdat het een 10,6 inch scherm is...dat is nogal een verschil. Maar zelfs daar zie ik dat het niet een mooie cleane serie is zoals bijvoorbeeld Better Call Saul een heel stuk meer is.

Bij de wat donkere stukken is het gewoon lelijk te noemen zelfs en zie ik soort flickering ook.Maar dat viel me bij BCS ook al op dat sommige donkere scenes echt niet heel mooi zijn. Dit met een sharpness van 10 die ik al terug heb gekrikt vanaf 25, hielp allemaal niks. Super resolution uit etc.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 30-06-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Oh sorry hoor. Nog een chaggie op het topic. ;)

Verbaasde mij alleen.
Wat verbaasd je? Dat een firmware is uitgebracht die jij, omdat je de TV net hebt, al hebt? Welkom bij LG en heel lang wachten op firmwares die andere regio's e.d. al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:27:
[...]

[s]

Overigens, ik heb de laatste updates op de C7 en bij de webos Netflix 4k app doorgevoerd en krijg het atmos-vision logo bij Okja, maar het lukt mij niet om het Atmos signaal door te sturen. Of dat nou ligt aan het feit dat de Samsung K950 geen atmos via arc ondersteunt en/of dat de LG oled 2017 modellen geen HDMI 2.1 ondersteunen en dus geen atmos kunnen doorsturen via arc...I dunno. Ik las wel een gebruiker waarbij het prima werkte in combinatie met de SJ9-atmos soundbar van LG.

Hoop dat het aan de K950 ligt, want wat heb je anders aan Dolby Atmos via de eenvoudige ingebouwde speakers van B7/C7...Kan me ook niet voorstellen dat het echt wat voorstelt bij de E7/W7.
Ik dacht dat het bij eerst ook niet werkte, de Atmos passthru (ik heb een Denon X4200), maar bleek toch te werken. De default output had ik een keer veranderd naar DD+ i.p.v DD+ +DS, na het switchen kreeg ik wel netjes Atmos. Het Atmos logo bij Netflix krijg je alleen als je de interne speakers gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
De CE Repair is net geweest. Hij hoefde niet eens mijn video's te zien van de issues want hij opende het service menu en zag een lijstje staan met ''abnormal'' erin waar ook CPU stond. Hij vertelde dat hij het mainboard ging vervangen en dat heeft hij zojuist gedaan. Hier ben ik wel blij mee, want niets is irritanter dan dat je issues hebt en gewoon geen duidelijkheid wat het nou toch is. Mocht er een volgende keer komen dan moet ik gewoon eerst de winkel weer bellen want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk. Officieel mag het 3x gebeuren (dat CE Repair langs komt) en dan moet de winkel toch echt wat gaan doen.

Maar screw that. Ik heb er een goed gevoel over dat het in orde zit nu. Het was voor de repair man al heel gauw duidelijk wat er moest gebeuren. Now....let's enjoy it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
Sinds kort in het bezit van een 65B6 en over het algemeen uitermate content over de beeld kwaliteit :)

Echter als ik HDR via mijn HTPC (Windows 10 icm GTX960) afspeel zie ik behoorlijke color banding (bv in scenes met veel lucht en overgangen van licht naar donker) als ik 4:2:2 12b gebruik. Schakel ik echter over naar 4:2:0 dan is dit veel minder. Eigenlijk had ik het omgekeerde verwacht dat de banding veel meer aanwezig zou zijn bij 4:2:0. Iemand anders ook deze ervaring?

Als ik deze clip trouwens afspeel via de mediaplayer van de TV dan is er helemaal geen banding te zien. Dus het probleem zit hem niet in het bron materiaal.

Ik heb trouwens onderstaande clip gebruikt:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:17
VorteXLP schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Ik heb slechts enkele minuten de tv aangesloten gehad op zowel wifi als ethernet, toen ik van wifi naar ethernet aan het switchen was. Ik weet dus alleen dat toen ik de ethernetkabel erin had de tv ook nog aangesloten was op het wifi netwerk. Een toggle om te kiezen o.i.d. heb ik niet gezien.
[...]

In sommige picture modes (bijv. Game) kun je sommige dingen niet aanpassen. Ook als je de input van die specifieke bron als PC of Game Console hebt ingesteld zijn sommige opties niet beschikbaar, dit om input lag zo laag mogelijk te houden.

Misschien kun je eens vragen of ze überhaupt van plan zijn om de TruMotion algoritmes te verbeteren? Dit omdat de meeste reviewers het er over eens izjn dat LG's TruMotion toch wel een van de slechtste motion interpolation opties is t.o.v. die van andere merken. Ikzelf kan helaas ook niet leven met de vele artefacten die het creëert.
Zet je landinstellingen op USA, als het goed is moet je hem dan binnen kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:19:
De CE Repair is net geweest. Hij hoefde niet eens mijn video's te zien van de issues want hij opende het service menu en zag een lijstje staan met ''abnormal'' erin waar ook CPU stond. Hij vertelde dat hij het mainboard ging vervangen en dat heeft hij zojuist gedaan. Hier ben ik wel blij mee, want niets is irritanter dan dat je issues hebt en gewoon geen duidelijkheid wat het nou toch is. Mocht er een volgende keer komen dan moet ik gewoon eerst de winkel weer bellen want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk. Officieel mag het 3x gebeuren (dat CE Repair langs komt) en dan moet de winkel toch echt wat gaan doen.

Maar screw that. Ik heb er een goed gevoel over dat het in orde zit nu. Het was voor de repair man al heel gauw duidelijk wat er moest gebeuren. Now....let's enjoy it! :)
Duidelijk les. Winkel, winkel, winkel. Ik heb mijn Plasma (na veel getouw trek) naar 3 jaar en 3 maanden zelfs in garantie (dus buiten fabrieksgarantie en zonder bijgekochte garantie) gecrediteerd gekregen. Je hebt meer rechten dan je denkt. En nu gewoon kijken, genieten en geen geleuter over garantie's meer. Het topic heeft nu meer dan genoeg info hierover. CE Repair is overigens altijd top. Goede objectieve monteurs (helaas heb ik veel eravring 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 16:47
Jorgen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Hebben alleen C7-bezitters hier last van?
Ik zet de vraag erbij.
Bedankt! Ik heb hier op het forum alleen nog maar berichten gezien van C7 bezitters maar ik weet niet of er al mensen zijn met een ander model uit 2017. De 2016 serie heeft er volgens mij geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik las op AVS dat gek genoeg de B6 de enige is die een nogal donkere/gedimde HDR game mode heeft. Zelf kan ik het nog niet testen, maar dat is toch wel jammer zeg. Ze willen een petition starten in de hoop dat LG dit gaat fixen. Iemand hier zei dat je gewoon de game brightness omhoog moet gooien, maar je krijgt dan toch niet exact hetzelfde effect? En hoe hoog moet je de brightness gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Raymon89 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:29:
[...]

In sommige picture modes (bijv. Game) kun je sommige dingen niet aanpassen. Ook als je de input van die specifieke bron als PC of Game Console hebt ingesteld zijn sommige opties niet beschikbaar, dit om input lag zo laag mogelijk te houden.

Misschien kun je eens vragen of ze überhaupt van plan zijn om de TruMotion algoritmes te verbeteren? Dit omdat de meeste reviewers het er over eens izjn dat LG's TruMotion toch wel een van de slechtste motion interpolation opties is t.o.v. die van andere merken. Ikzelf kan helaas ook niet leven met de vele artefacten die het creëert.
Ik draai nu in de ISF donker modus, of bedoelde je dat niet?

Trumotion zal ik zeker noemen als ik de kans krijg om al die vragen te stellen.
[...]

Zet je landinstellingen op USA, als het goed is moet je hem dan binnen kunnen halen.
Vooraleer ik dat probeer: wat gebeurt er dan met je andere content en instellingen? Ik heb geen zin om bij Netflix problemen te krijgen, of bij live televisie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De lijst met vragen is tot en met deze post geüpdatet. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Vragen? Suggesties? Verduidelijking? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:16:
De lijst met vragen is tot en met deze post geüpdatet. Zie: Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Vragen? Suggesties? Verduidelijking? Ik hoor het graag.
Vragen of ze een update kunnen uitbrengen voor de HDR Game mode die dus blijkbaar echt te donker is, wat zeer jammer is. Game mode is super voor de lage input lag en steeds meer games krijgen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@devilsnight er is nu toch maar 1 game mode? Of zijn er 2? Dat is me niet helemaal duidelijk uit jouw post.

Vraag wordt dan: Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 30-06-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:24:
@devilsnight er is nu toch maar 1 game mode? Of zijn er 2? Dat is me niet helemaal duidelijk uit jouw post.

Vraag wordt dan: Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker.
Nou games die geen HDR bieden daar heb je Game mode voor en ik neem aan dat dit een aparte setting is die je ook apart moet instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:24:

Je kunt dat met de brightness in games corrigeren. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Klopt, behalve als een game die setting niet heeft. LG moet dit gewoon fixen, of er nu een externe oplossing voor is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Dat is wel heel nice dan inderdaad ja. Je hebt helaas soms nog wel van die gekke developers die niet een brightness slider in hun games doen, Bethesda Game Studios met Fallout 4 bijvoorbeeld. Maar goed. En gooi je dan de brightness op max of gewoon totdat het fijn oogt zeg maar?

Om uberhaupt de HDR Game mode te krijgen van LG vorig jaar heeft nog best aardig geduurd toch? Maar het is er wel van gekomen. Ik gok dat er gewoon plenty mensen waren die die petitie hadden getekend.

Maar ik ben zeer benieuwd wat Jorgen te horen krijgt erover. :)

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 30-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

DennusB schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Ik wel, van die echte Atmos intro's staan er in! Wel geinig hoor, maar niet heel spannend.
Je kan ze ook in MKV van het internet plukken namelijk!
Vreemd, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zelfde verhaal.

Na het doorlopen van de setup geen demo of filmpje te zien, wel heel kort een introfilmpje met het Dolby Atmos logo, maar daarna alleen een zwarte pagina met tekst en dat is het.

Maakt verder ook niet heel veel uit, belangrijkst is dat ik via de Netflix app op de xbox nu wel Dolby Atmos bij de film Okja krijg :) , het werkt dus wel!

Edit: net beide versies even afgespeeld op Netflix, met en zonder Atmos, wat een verschil zeg! Veel ruimtelijker maar ook enorm verschil in bass, goed te horen op 8:26 als dat beest in het water springt

[ Voor 13% gewijzigd door fonsmeister op 30-06-2017 16:02 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvanderstee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik probeer die Firmware 04.31.25 voor de B6 te downloaden via de website van LG, maar dat gaat een partij traag zeg! Op al mijn apparaten, dus het zal wel druk zijn. Met dit tempo is hij morgen nog niet binnen.

Heeft iemand een tip om de boel te versnellen? Een mooie mirror ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:17
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:12:
[...]
Ik draai nu in de ISF donker modus, of bedoelde je dat niet?
En wat is je bron, op welke HDMI heb je die aangesloten, wat voor input heb je aan die HDMI toegekend, en welke opties zijn precies greyed out?
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:12:
Vooraleer ik dat probeer: wat gebeurt er dan met je andere content en instellingen? Ik heb geen zin om bij Netflix problemen te krijgen, of bij live televisie. ;)
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar voor zover ik weet doet het verder niks met je andere apps of instellingen; alleen de LG content store geeft je andere apps weer. Kan iemand die dit eens gedaan heeft dit bevestigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Frankvanderstee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:15:
Ik probeer die Firmware 04.31.25 voor de B6 te downloaden via de website van LG, maar dat gaat een partij traag zeg! Op al mijn apparaten, dus het zal wel druk zijn. Met dit tempo is hij morgen nog niet binnen.

Heeft iemand een tip om de boel te versnellen? Een mooie mirror ofzo?
Is niet druk, is gewoon een hele slechte server. Je mag ook mazzel hebben als je bestand na 4 uur downloaden niet corrupt is. Soms is het razendsnel maar meestal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvanderstee
Ai, balen! Ik krijg over een uurtje mijn nieuwe televisie binnen, maar dan kan ik het avondje gamen wel op mijn buik schrijven geloof ik. Met de oude firmware is de input lag toch dramatisch?

Ik kan via softpedia wel 04.31.10 dowloaden, die zou de input lag ook al verbeteren geloof ik. Wel balen dat ik ben aangewezen op een 'externe' website, het voelt toch wat minder veilig.

http://drivers.softpedia....V-Firmware-04-31-10.shtml

[ Voor 43% gewijzigd door Frankvanderstee op 30-06-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
smashit schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:24:
Sinds kort in het bezit van een 65B6 en over het algemeen uitermate content over de beeld kwaliteit :)

Echter als ik HDR via mijn HTPC (Windows 10 icm GTX960) afspeel zie ik behoorlijke color banding (bv in scenes met veel lucht en overgangen van licht naar donker) als ik 4:2:2 12b gebruik. Schakel ik echter over naar 4:2:0 dan is dit veel minder. Eigenlijk had ik het omgekeerde verwacht dat de banding veel meer aanwezig zou zijn bij 4:2:0. Iemand anders ook deze ervaring?

Als ik deze clip trouwens afspeel via de mediaplayer van de TV dan is er helemaal geen banding te zien. Dus het probleem zit hem niet in het bron materiaal.

Ik heb trouwens onderstaande clip gebruikt:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=159
Zelfde probleem met afspelen via Shield gehad. Ook daar had ik de 4:2:2 omgeschakeld naar een mindere stand en toen was het weg. Het is ook (voorlopig?) weggebleven ondanks dat Shield automatisch alle instellingen naar "recommended" (dus in dit geval 4:2:2) terugzet bij heropstarten. Best wel een vreemde toestand maar ik heb wel meer vreemde dingen meegemaakt dus ben er aan gewend geraakt dat niet alles rationeel te verklaren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raymon89 Al mijn apparaten zitten op een receiver aangesloten, die met HDMI verbonden is.
Receiver HDMI uit < > C7 HDMI 1, daarnaast nog een optische kabel voor het tv-geluid, zodat alle DTS / Dolby signalen juist doorgezonden worden.

ISF donker heb ik geprobeerd met live tv en met Netflix webos app
Volgens mij heb ik geen specifieke input toegekend. Wellicht dat de installateur van de receiver dat gedaan heeft, maar het zegt me niks.

Deze kon ik bijv. niet kiezen: general > HDMI ULTRA HD Deep Color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:34:
@Raymon89 Al mijn apparaten zitten op een receiver aangesloten, die met HDMI verbonden is.
Receiver HDMI uit < > C7 HDMI 1, daarnaast nog een optische kabel voor het tv-geluid, zodat alle DTS / Dolby signalen juist doorgezonden worden.

ISF donker heb ik geprobeerd met live tv en met Netflix webos app
Volgens mij heb ik geen specifieke input toegekend. Wellicht dat de installateur van de receiver dat gedaan heeft, maar het zegt me niks.

Deze kon ik bijv. niet kiezen: general > HDMI ULTRA HD Deep Color
voor acr moet toch hdmi 2 zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik gebruik bewust geen ARC. Ten eerste omdat er toch vaak connectieproblemen zijn en ten tweede wil ik mijn Logitech Harmony zoveel mogelijk gaan gebruiken en dan moet ARC / CEC niet in de weg gaan zitten om functies aan/uit te zetten of van input te wisselen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Frankvanderstee schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:29:
Ai, balen! Ik krijg over een uurtje mijn nieuwe televisie binnen, maar dan kan ik het avondje gamen wel op mijn buik schrijven geloof ik. Met de oude firmware is de input lag toch dramatisch?

Ik kan via softpedia wel 04.31.10 dowloaden, die zou de input lag ook al verbeteren geloof ik. Wel balen dat ik ben aangewezen op een 'externe' website, het voelt toch wat minder veilig.

http://drivers.softpedia....V-Firmware-04-31-10.shtml
Dan moet hij wel heel oud zijn. Ik gok dat de nieuwste firmware al op je TV staat. Even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja het is jammer dat de allernieuwste firmware niet meteen wordt gevonden op de televisie, waarom is dat eigenlijk? Ik heb nu ook weer die 04.31.10 erop staan, vanwege die mainboard swap. Voor game mode zou de input lag al goed zijn met die firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvanderstee
Puck schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Dan moet hij wel heel oud zijn. Ik gok dat de nieuwste firmware al op je TV staat. Even afwachten dus!
Ok, dat zou mooi zijn. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:51
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:51:
Ik gebruik bewust geen ARC. Ten eerste omdat er toch vaak connectieproblemen zijn en ten tweede wil ik mijn Logitech Harmony zoveel mogelijk gaan gebruiken en dan moet ARC / CEC niet in de weg gaan zitten om functies aan/uit te zetten of van input te wisselen, enz.
Ik gebruik alleen ARC om het geluid van de Netflix app naar m'n receiver te sturen. Verder geen CEC en heb alles met de Harmony remote ingeregeld verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:13:
[...]

Ik gebruik alleen ARC om het geluid van de Netflix app naar m'n receiver te sturen. Verder geen CEC en heb alles met de Harmony remote ingeregeld verder.
en bij mij werkt de acr niet met netflix. gewone tv is via arc en zo gauw ik netflix of een usb stick in de tv doe, moet ik een optische kabel van tv naar receiver doen.. en dan receiver op tv zetten. voor heen op mijn oude tv werkte het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Zojuis de 65B6 besteld. Zit alleen met een vraag, gebruik nu een CI 1.2 neotion module, pas deze in de LG of moet het perse een CI 1.3 module zijn...? Anders kan ik morgen nog niet kijken als hij bezorgt wordt.

Edit: voor de zekerheid maar een 1.3 kaartje besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 30-06-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

tm030614 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:53:
Zojuis de 65B6 besteld. Zit alleen met een vraag, gebruik nu een CI 1.2 neotion module, pas deze in de LG of moet het perse een CI 1.3 module zijn...? Anders kan ik morgen nog niet kijken als hij bezorgt wordt.
Past wel, maar of hij werkt weet ik niet. Ik moest zelf ook upgraden naar een 1.3 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 13:51
harley2009 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:22:
[...]

en bij mij werkt de acr niet met netflix. gewone tv is via arc en zo gauw ik netflix of een usb stick in de tv doe, moet ik een optische kabel van tv naar receiver doen.. en dan receiver op tv zetten. voor heen op mijn oude tv werkte het wel..
Bij ARC met Netflix moet je de receiver ook op tv zetten of had je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Is niet druk, is gewoon een hele slechte server. Je mag ook mazzel hebben als je bestand na 4 uur downloaden niet corrupt is. Soms is het razendsnel maar meestal niet...
Ideetje? Als iemand hem heeft in the cloud zetten en hier delen? NB: ik heb hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:13:
[...]

Bij ARC met Netflix moet je de receiver ook op tv zetten of had je dat al geprobeerd?
ja dat heb ik geprobeerd. maar helaas geen geluid. doe ik de optische kabel erin dan wel geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:59:
[...]

Ideetje? Als iemand hem heeft in the cloud zetten en hier delen? NB: ik heb hem niet.
Ik ook niet :) wel de Russische van een paar pagina's geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
devilsnight schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:11:
Ja het is jammer dat de allernieuwste firmware niet meteen wordt gevonden op de televisie, waarom is dat eigenlijk? Ik heb nu ook weer die 04.31.10 erop staan, vanwege die mainboard swap. Voor game mode zou de input lag al goed zijn met die firmware.
Kun je handmatig downloaden en op een USB stick zetten.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
ffe een vraagje voor de C7 owners hier. hoe donker is het beeld?

als ik dit filmpje bekijk YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV vind ik de C7 er wel het ''lelijkst'' uit zien van de 3 op minuut 11, lijkt wel alsof die dude telang onder een zonnebank heeft gelegen.

hoeveel merk je hiervan irl na fine tuning etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ambition88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:59:
ffe een vraagje voor de C7 owners hier. hoe donker is het beeld?

als ik dit filmpje bekijk YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV vind ik de C7 er wel het ''lelijkst'' uit zien van de 3 op minuut 11, lijkt wel alsof die dude telang onder een zonnebank heeft gelegen.

hoeveel merk je hiervan irl na fine tuning etc?
Niks. Skin tones zijn al behoorlijk natuurlijk op de ISF profielen

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 30-06-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
een duidelijker antwoord zou welkom zijn.

Hoezo ''niks'?' niks als in je kan het beeld dusdanig aanpassen zonder teveel poespas aan te gooien, dat het beeld lichter wordt. Of niks als in het is niet storend en geeft juist een extra dimensie aan de beleving?

want in die video oogt hij wel erg donker, weet niet hoe dat zit met donkere films?

*edit* had je edit nog niet gezien, helder. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 30-06-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:59:
[...]

Heb zelf een C7, maar dacht de firmware voor de B6 ook even te downloaden en hier te delen. Eerste 15% ging snel, maar daarna.....brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ambition88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:10:
[...]

een duidelijker antwoord zou welkom zijn.

Hoezo ''niks'?' niks als in je kan het beeld dusdanig aanpassen zonder teveel poespas aan te gooien, dat het beeld lichter wordt. Of niks als in het is niet storend en geeft juist een extra dimensie aan de beleving?

want in die video oogt hij wel erg donker, weet niet hoe dat zit met donkere films?

*edit* had je edit nog niet gezien, helder. :)
Mijn ervaring met hdr beelden op de e6 is niet heel positief. Vooral vanwege het donkere beeld.
Ik moet zeggen, tot nu toe heb ik alleen hdr via de Amazon app bekeken.
The man in the high castle en Bosch onder andere.
Beiden erg donker beeld met de standaard hdr stand.
Dynamisch contrast aanzetten helpt wel enigszins maar vind ik niet een ideale oplossing.

Gevolg was dat ik van beide series de gewone 1080p versie heb bekeken. Veel duidelijker beeld in donkere scènes.

Kan natuurlijk aan de hdr content hebben gelegen van Amazon. Of dit was een voorbeeld van de door LG gebruikte tone mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
invincible30 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Mijn ervaring met hdr beelden op de e6 is niet heel positief. Vooral vanwege het donkere beeld.
Ik moet zeggen, tot nu toe heb ik alleen hdr via de Amazon app bekeken.
The man in the high castle en Bosch onder andere.
Beiden erg donker beeld met de standaard hdr stand.
Dynamisch contrast aanzetten helpt wel enigszins maar vind ik niet een ideale oplossing.

Gevolg was dat ik van beide series de gewone 1080p versie heb bekeken. Veel duidelijker beeld in donkere scènes.

Kan natuurlijk aan de hdr content hebben gelegen van Amazon. Of dit was een voorbeeld van de door LG gebruikte tone mapping?
precies waar ik een beetje bang voor ben dus, de pana en sony lijken dit een stuk beter te doen.. laat staan met een echt donkere film/serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ambition88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:02:
[...]

precies waar ik een beetje bang voor ben dus, de pana en sony lijken dit een stuk beter te doen.. laat staan met een echt donkere film/serie
Ik zal ook hdr en/of dolby vision via Netflix nog proberen. Hopelijk is het beeld dan minder donker.
Ik heb wel de standaard instellingen van de tv gebruikt voor hdr via Amazon.
Hdr standaard geloof ik. Dus niet hdr vivid of bright. Deze standen vind ik niet mooi. Te nep komt het over op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
invincible30 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:11:
[...]

Ik zal ook hdr en/of dolby vision via Netflix nog proberen. Hopelijk is het beeld dan minder donker.
Ik heb wel de standaard instellingen van de tv gebruikt voor hdr via Amazon.
Hdr standaard geloof ik. Dus niet hdr vivid of bright. Deze standen vind ik niet mooi. Te nep komt het over op mij.
cool., let me know. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 16:00
Ambition88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Sony en Panasonic kiezen een andere tone mapping methode dan LG. De verschillen zijn best aanzienlijk en waar Sony en Panasonic kiezen voor een hogere ABL en minder details in de hooglichten, verkiest LG juist de methode waarbij er meer details in de hooglichten zichtbaar zijn met als gevolg dat het beeld gemiddeld donkerder is. Op papaier pakt LG het beter aan. Details in hooglichten is een van de key features van HDR en dankzij een lagere ABL is het contrast groter waarbij lichte pieken er meer uitspringen. Echter door de 'beperkte' maxinale helderheid van OLED TV's pakt de praktijk voor alsnog beter uit voor Sony en Panasonic.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als er specifieke vragen over tone mapping gesteld moeten worden, leg ik ze graag voor aan LG.
HDTVtest heeft ook een tone mapping video online staan.

Zelf zou ik graag een one-display-fits-all setting bereiken.
Begrijp ik goed dat de meesten hier per bron, of per lichtintensiteit van de kijkplek een andere setting kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Major_ton schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Sony en Panasonic kiezen een andere tone mapping methode dan LG. De verschillen zijn best aanzienlijk en waar Sony en Panasonic kiezen voor een hogere ABL en minder details in de hooglichten, verkiest LG juist de methode waarbij er meer details in de hooglichten zichtbaar zijn met als gevolg dat het beeld gemiddeld donkerder is. Op papaier pakt LG het beter aan. Details in hooglichten is een van de key features van HDR en dankzij een lagere ABL is het contrast groter waarbij lichte pieken er meer uitspringen. Echter door de 'beperkte' maxinale helderheid van OLED TV's pakt de praktijk voor alsnog beter uit voor Sony en Panasonic.
hoe los jij dit in de praktijk op? als je bijv een film kijkt in een wat donkere' setting, ik weet dat LG een hdr active mode heeft, als je die op low zet schijnt het beeld wat lichter te worden, maar toch zie ik dat veel mensen hier niet enthousiast over zijn en dit uitzetten.

Toch zijn de meeste reviews van de LG B en C7 voornamelijk lovend dus vraag me af in hoeverre mij dit persoonlijk zal storen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 30-06-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ook door de lichtere scenes van eerdergenoemde hdr series ben ik niet weggeblazen door het beeld. Het felle in het beeld kwam wat geforceerd over op mij. Nogmaals kan aan de content hebben gelegen.
Een mooi opgenomen blu-ray is dan wel weer wow! op de oled.
Ik hoop dat lg de tone mapping voor hdr content nog iets gaat wijzigen. Bijvoorbeeld zoals panasonic dit doet.

Dolby vision content gebruikt zijn eigen tone mapping toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb momenteel een 55 C7. die heb ik nu bijna 1 week met volle tevredenheid, maar ik ga toch platte tv eens mailen wat ik bij zou moeten leggen voor een 65 inch C7 of B7. ik mag deze tv 4 weken uit proberen.. mocht het niet teveel zijn om bij te leggen, ga ik nog eens de vrouw lief aan kijken.

Edit: ik kijk nu op rtl 5 naar de vrienden van amstel live... man man wat een mooie beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
harley2009 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:03:
ik heb momenteel een 55 C7. die heb ik nu bijna 1 week met volle tevredenheid, maar ik ga toch platte tv eens mailen wat ik bij zou moeten leggen voor een 65 inch C7 of B7. ik mag deze tv 4 weken uit proberen.. mocht het niet teveel zijn om bij te leggen, ga ik nog eens de vrouw lief aan kijken.

Edit: ik kijk nu op rtl 5 naar de vrienden van amstel live... man man wat een mooie beeld..
Ik kom van een 7 jaar oude 32" full hd tv dus ik denk dat ik me sowieso te druk maak en compleet weggeblazen ga worden. Zolang ik maar lucky ben met de panelenloterij, dat vind ik nog wel het belangrijkst.

Ik weet niet wat je hebt betaald voor de 55" maar de scherpste prijs die ik heb gekregen voor de 65"" was 3599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ambition88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Ik kom van een 7 jaar oude 32" full hd tv dus ik denk dat ik me sowieso te druk maak en compleet weggeblazen ga worden. Zolang ik maar lucky ben met de panelenloterij, dat vind ik nog wel het belangrijkst.

Ik weet niet wat je hebt betaald voor de 55" maar de scherpste prijs die ik heb gekregen voor de 65"" was 3599
ik had een totaal prijs van 2600 euro met een Vogels NEXT 7346 LG OLED muurbeugel 5 jaar garantie en pixel garantie en 5 jaar waarde vast. + bezorgen en installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
harley2009 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:21:
[...]

ik had een totaal prijs van 2600 euro met een Vogels NEXT 7346 LG OLED muurbeugel 5 jaar garantie en pixel garantie en 5 jaar waarde vast. + bezorgen en installeren..
Wordt circa 1000 bijlegge dan, hoeveel inch was je vorige tv, kleiner of went het formaat gewoon snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ambition88 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:25:
[...]

Wordt circa 1000 bijlegge dan, hoeveel inch was je vorige tv, kleiner of went het formaat gewoon snel?
de vorige van eens 42 incj lcd van 9 jaar oud.. went gewoon snel zo'n formaat. en 1000 euro bijleggen gaat hem niet worden.. ga ik gewoon genieten van deze topper..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ben ik de enige die Eva Jinek erg mooi vindt in 55" OLED? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:32:
Ben ik de enige die Eva Jinek erg mooi vindt in 55" OLED? ;)
volgens mij is die op elke tv mooi ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ben nu prometheus in 3d aan het kijken.
Wow dat is echt bizar zo mooi!
3d op een oled is zo veel beter dan in de bioscoop d:)b

Hopelijk blijven er nog een tijdje 3d films uitkomen op 3d bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Tijd dat ze 'live playback' eens fixen in een update want het is nu echt onbetrouwbaar. Hoe vaak ik niet denk Oh wacht even terugspoelen of iets op pauze zetten. Om er dan achter te komen dat het niet heeft gewerkt terwijl er volgens het balkje wel is opgenomen.
Wat een nutteloze video...

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2017 07:42 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Haha. Hun meeste video's zijn in elk geval wel goed. Ik zag hem in mijn lijst verschijnen en heb hem zelf nog niet gezien. Volgende keer maar wel even eerst doen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
harley2009 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:03:

Ik zou het maar doen lekker gaan voor de 65 inch,ik heb je dit eerder geschreven
Je wilt toch 100% kijk voldoening met je 4K Ultra HD ,dan moet je heel groot gaan en denken.
Zit je op afstand van 0.9 / 2 meter is 55 inch voldoende,wil je 4K Ultra HD rendement kijk beleving ervaren.

Zoniet ,dan blijft deze vooral tijd open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
karper34 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Ik zou het maar doen lekker gaan voor de 65 inch,ik heb je dit eerder geschreven
Je wilt toch 100% kijk voldoening met je 4K Ultra HD ,dan moet je heel groot gaan en denken.
Zit je op afstand van 0.9 / 2 meter is 55 inch voldoende,wil je 4K Ultra HD rendement kijk beleving ervaren.

Moet je budget het wel toelaten. Soms moet je nou eenmaal consessies doen op dingen.
Ik wil eigenlijk ook het liefst de panasonic 65'' EZ954 maar hij is me te duur 3500 is voor mij de bovengrens. helaas pindakaas. Dus nu aan het kijken voor een scherpe deal voor de C7. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ambition88 op 01-07-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ambition88 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Moet je budget het wel toelaten. Soms moet je nou eenmaal consessies doen op dingen.
Ik wil eigenlijk ook het liefst de panasonic 65'' EZ954 maar hij is me te duur 3500 is voor mij de bovengrens. helaas pindakaas. Dus nu aan het kijken voor een scherpe deal voor de C7. :)
ik zal eens kijken, wat ik max bij/kan leggen is 600 euro.. voor een B6 zou dat wel kunnen. maar ik zou dan toch liever een C7 willen hebben..

[ Voor 8% gewijzigd door harley2009 op 01-07-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Terwijl ik Netflix even getest heb op de Xbox One en ook de TV app is me iets opgevallen en ik begrijp niet waarom dit zo is. Ik keek een scene van Star Wars The Force Awakens met TV volume op 17 en de SWH1 subwoofer op medium. In de Netflix app op Xbox One is dat al behoorlijk luid en de sub doet ook goed zijn werk.

Maar dan precies met ook exact dezelfde sound opties van de televisie test ik deze scene uit in de tv Netflix app en het klinkt idioot veel zachter en de sub klinkt heel erg zwak. Heeft dit te maken met de soundcard van de Xbox One die dan duidelijk veel beter is of wat kan dit zijn? Het is jammer want 4K/HDR content kan ik niet op mijn Xbox One kijken maar juist daar heb ik wel de beste audio experience....i don't get it. :)

Ik heb in de tv app ook het volume naar 40 gezet zelfs en de sub op high, maar wat ik ook doe ik krijg niet het krachtige geluid wat ik op Xbox wel krijg.

EDIT

Het ligt aan de app op de tv want met de Youtube krijg ik hetzelfde soort geluid als Youtube op Xbox.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 01-07-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Laatst online: 09:51
Vraagje aan de tweakers die WiFi problemen hebben met de 55C7: wat halen jullie bekabeld voor snelheden www.fast.com? Ik kom niet boven de 80 Mb/s uit. Ik snap dat er een 100 mb ethernetpoortje in zit maar ik verwacht dan ook 100 mb te halen. Of is 80 mb/s normaal via een Ethernet-poort? Op zich geen problemen meer. Alles draait feilloos via de Ethernet-poort en 4K Dolby Vision materiaal via Netflix draait gewoon soepel en snel. Maar erg toekomst bestendig voelt het niet.

Was wel het ideale excuus om eindelijk een utp kabel richting tv te trekken. Moest door één buis en daarom een gecombineerde coax/utp kabel gekocht. Makkelijk te trekken en verbindingen stabiel en storingsvrij.

[ Voor 0% gewijzigd door WvB22 op 01-07-2017 12:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karper34 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Wat een onzin opmerkingen. Ik heb 100% voldoening op 3,5 meter met mijn 55 inch en heb toch echt 4K kijk beleving. Sorry,echt waar, kan het ook niet helpen. 8)

55 of 65 is voor iedereen een persoonlijke keuze. Ik heb echt een grote kamer en vind 55 precies mooi, 65 vind ik echt lelijk groot worden. Ieder zijn ding.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 13:24 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.