ViNOK16Bit schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:25:
[...]
BS?! Op warm2 zetten en vervolgens kalibreren met meet apparatuur is de normale gang van zaken wat he beste resultaat geeft wanneer je het over kleur echtheid hebt. Dat je het op je niet gekalibreerde scherm niet mooi of zelfs BS vindt ligt meer aan je ogen of persoonlijke voorkeur

Met BS bedoelde ik natuurlijk voor mijzelf he, ik kan niet zeggen hoe anderen het zullen vinden.
Zo zag ik een tijdje geleden een behoorlijk positieve reactie over Breaking Bad in 4K op een OLED. Nou het zal wel, maar ik vind helaas deze topserie helemaal niet mooi op mijn 65B6. Het oogt alles behalve clean, lichte ruis/grain wat natuurlijk alleen maar nog gemakkelijker te zien is hoe dichterbij je gaat zitten. Jammer.
Maar het is gewoon de serie zelf ook, want ik heb het even op mijn Surface Pro getest en je ziet het minder omdat het een 10,6 inch scherm is...dat is nogal een verschil. Maar zelfs daar zie ik dat het niet een mooie cleane serie is zoals bijvoorbeeld Better Call Saul een heel stuk meer is.
Bij de wat donkere stukken is het gewoon lelijk te noemen zelfs en zie ik soort flickering ook.Maar dat viel me bij BCS ook al op dat sommige donkere scenes echt niet heel mooi zijn. Dit met een sharpness van 10 die ik al terug heb gekrikt vanaf 25, hielp allemaal niks. Super resolution uit etc.
[
Voor 11% gewijzigd door
devilsnight op 30-06-2017 10:45
]