Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 09:51
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Wat een onzin opmerkingen. Ik heb 100% voldoening op 3,5 meter met mijn 55 inch en heb toch echt 4K kijk beleving. Sorry,echt waar, kan het ook niet helpen. 8)

55 of 65 is voor iedereen een persoonlijke keuze. Ik heb echt een grote kamer en vind 55 precies mooi, 65 vind ik echt lelijk groot worden. Ieder zijn ding.
Iedereen moet het zeker zelf weten maar technisch gezien heeft Musicmasters wel een punt. Met 55 inch op 3,5 meter ga je niet het verschil zien tussen een goede HD bron en een goede 4K bron. Dat kunnen je ogen gewoon niet zien. Natuurlijk geniet je wel van alle andere geweldige dingen die deze tv biedt zoals geweldige kleuren en contrast. Dat verschil is misschien nog wel belangrijker dan verschil HD / 4K. Maar als je echt een 4K purist bent en je wilt alle details haarscherp zien op 3,5 meter dan ontkom je niet aan 65 inch of groter. Ik heb het geld er niet voor over om 4,5 rug te betalen voor die laatste kwaliteitsslag maar technisch gezien klopt het verhaal wel dat groter gewoon beter is in 4K land (afhankelijk van je afstand tot de TV).

[ Voor 2% gewijzigd door WvB22 op 01-07-2017 13:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Iedereen moet het zeker zelf weten maar technisch gezien heeft Musicmasters wel een punt. Met 55 inch op 3,5 meter ga je niet het verschil zien tussen een goede HD bron en een goede 4K bron. Dat kunnen je ogen gewoon niet zien. Natuurlijk geniet je wel van alle andere geweldige dingen die deze tv biedt zoals geweldige kleuren en contrast. Dat verschil is misschien nog wel belangrijker dan verschil HD / 4K. Maar als je echt een 4K purist bent en je wilt alle details haarscherp zien op 3,5 meter dan ontkom je niet aan 65 inch of groter. Ik heb het geld er niet voor over om 4,5 rug te betalen voor die laatste kwaliteitsslag maar technisch gezien klopt het verhaal wel dat groter gewoon beter is in 4K land (afhankelijk van je afstand tot de TV).
Ik vind nu dat hoofd van Jinek al zo groot, met 65 inch neeeeeeeeeeee. Met films zou ik een 65 wel mooi vinden, maar dan zou hij weer moeten kunnen verkleinen met ander materiaal en de looks in de kamer. Gat in de markt? :+

NB: ik zie op mijn 3,5 meter toch echt nog wel verschil tussen Netflix 4K en een HD Blueray. Goede bril heb ik blijkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 13:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WvB22
Wat een nutteloze video...
Integendeel! Helemaal geen nutteloze video. Deze meneer is een redelijke koning op het gebied van testen van high-end televisies en hij geeft een hele belangrijke mededeling. Hij is wat traag maar wat hij nu verteld is dat Netflix (na update van de Netflix app en laatste firmware tv) én Dolby Vision ondersteunt (meerdere shows/films al) én Dolby Atmos. Dat laatste is wel echt een doorbraak. Tot nu toe was je aangewezen op 4K Ultra HD Blu Ray schijfjes voor deze ultieme beeld/geluid ervaring maar dit betekent een flinke stap voorwaarts in streaming content van de beste kwaliteit. In ieder geval voor Netflix Originals titels maar hopelijk komen ook nieuwe titels van andere maatschappijen uit in deze kwaliteit op Netflix (wel een jaartje geduld hebben maar toch).

Off-topic: Titel waar het over gaat is trouwens Okja. Verhaal over een groot varken. Klinkt niet spannend maar schijnt lyrische reviews te krijgen. Leuk weetje: varken komt van de digitale hand van de Nederlander de Boer die ook de tijger in Life of Pi creëerde. In ieder geval een mooie titel om je nieuwe LG OLED op te laten knallen.

Zie dat Netflix ook een item op YouTube eraan gewijt heeft: YouTube: Okja | Featurette: Dolby Atmos | Netflix

Kleine toevoeging nog: ben zelf aan het experimenteren geslagen en ik heb de laatste firmware en geen updates van Netflix staan. Maar helaas pindakaas: geen Dolby Atmos logo bij Okja. Ga Netflix eens vragen hoe het zit in Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door WvB22 op 01-07-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:50:
[...]
NB: ik zie op mijn 3,5 meter toch echt nog wel verschil tussen Netflix 4K en een HD Blueray. Goede bril heb ik blijkbaar.
Ja ik denk ook wel verschil te kunnen zien maar volgens de experts heeft dat meer te maken met de kwaliteit van de bron. Je ogen zouden technisch gezien (nou ja biologisch eigenlijk) het verschil niet kunnen zien. Maar zoals alles is dit weer allemaal persoon afhankelijk en deels ook perceptie. Ik heb ook het gevoel dat ik wel degelijk verschil zie maar vaak zit je dan ook weer in HDR te kijken en weet je vaak niet van welke master de HD en 4K versies komen. Kortom een hoop haken en ogen maar ondertussen vooral genieten zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Ik zit zelf iets meer dan 3 meter van mijn 65 incher vandaan (anders zijn 720p en 900p games gewoon ugly). Crutchfield raadt voor 65 inch @ 4K maximaal 2.46m aan en minimaal 1.64m. 1.64 is pure insanity met 65 inch naar mijn mening maar 2.46 is nog prima te doen. Ik denk alleen dat ik zelf vooral de verschillen in gaming ga zien, ik ben gewoon heel kritisch wanneer het op gaming aan komt.

Als ik nu Netflix full HD (Xbox One) vergelijk met Netflix 4K (B6 app) dan heb ik echt moeite met het zien van verschillen. Als ik bijvoorbeeld 2 meter van het scherm zit dan zijn de verschillen wel te zien maar niets waarvan ik zeg ''jezus man, wat een verschil'' terwijl ik juist met games zelfs nog op 3m afstand zoiets heb van ''ik ga maar een stukje naar achteren nog zodat het wat mooier wordt. Nou spreken we dan nartuurlijk wel over games van 720p,900p en 1080p die ook nog ge-upscaled worden naar 4K. Maar dat geld voor Netflix full HD toch ook?

Ben in elk geval zeer benieuwd om mijn eerste echte 4K Blu ray te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
invincible30 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:03:
Dolby vision content gebruikt zijn eigen tone mapping toch?
Jup, in principe wordt alles via de metadata in het "filmspoor" meegestuurd. Qua instellingen valt er ook vrijwel niets te wijzigen in de Dolby Vision beeldmodus.

Enige HDR die ik tot nu toe gezien heb was allemaal Dolby Vision HDR op Netflix. Om e.e.a. te beoordelen ben ik begonnen met de serie Marco Polo op Netflix. Redelijke serie maar haalt het niet bij GoT. Wel prachtige plaatjes in HDR. Soms komt het ietsje gekunsteld over (maar ik denk ook dat onze ogen gewoon niet gewend zijn aan deze kwaliteit en contrast op een tv en je hersens daarom in een soort van 'ongeloof' modus gaan 😁).

Ook The Siege of Jadotville is een absolute aanrader op Dolby Vision gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
devilsnight schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Ik zit zelf iets meer dan 3 meter van mijn 65 incher vandaan (anders zijn 720p en 900p games gewoon ugly). Crutchfield raadt voor 65 inch @ 4K maximaal 2.46m aan en minimaal 1.64m. 1.64 is pure insanity met 65 inch naar mijn mening maar 2.46 is nog prima te doen. Ik denk alleen dat ik zelf vooral de verschillen in gaming ga zien, ik ben gewoon heel kritisch wanneer het op gaming aan komt.

Als ik nu Netflix full HD (Xbox One) vergelijk met Netflix 4K (B6 app) dan heb ik echt moeite met het zien van verschillen. Als ik bijvoorbeeld 2 meter van het scherm zit dan zijn de verschillen wel te zien maar niets waarvan ik zeg ''jezus man, wat een verschil'' terwijl ik juist met games zelfs nog op 3m afstand zoiets heb van ''ik ga maar een stukje naar achteren nog zodat het wat mooier wordt. Nou spreken we dan nartuurlijk wel over games van 720p,900p en 1080p die ook nog ge-upscaled worden naar 4K. Maar dat geld voor Netflix full HD toch ook?

Ben in elk geval zeer benieuwd om mijn eerste echte 4K Blu ray te zien.
ik heb platte tv gemaild met wat ik bij moet leggen voor een upgrade naar een 65 inch C7/B7 of misschien nog een E6.. wil max 600 euro bijleggen. ben benieuwd of het kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
harley2009 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:22:
[...]

ik heb platte tv gemaild met wat ik bij moet leggen voor een upgrade naar een 65 inch C7/B7 of misschien nog een E6.. wil max 600 euro bijleggen. ben benieuwd of het kan..
Wat voor scherm heb je nu dan? Ik dacht dat je net een nieuwe OLED had toch, of vergis ik me nu? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
devilsnight schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:02:
[...]

Wat voor scherm heb je nu dan? Ik dacht dat je net een nieuwe OLED had toch, of vergis ik me nu? :)
Volgens mijn had hij de 55 inch maar mag ie vier weken proef draaien. Vandaar de twijfel om toch maar niet door te stappen naar de 65 inch. Als hem dat lukt mag ie mij uitleggen hoe hij dat voorbij het vrouwen veto heeft gekregen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:10:
[...]

Volgens mijn had hij de 55 inch maar mag ie vier weken proef draaien. Vandaar de twijfel om toch maar niet door te stappen naar de 65 inch. Als hem dat lukt mag ie mij uitleggen hoe hij dat voorbij het vrouwen veto heeft gekregen 😜
door heeeel lief aan te kijken, en keer afwassen en stofzuigen :) . maar moet eerst maar eens kijken of het mogelijk is

overigens heb ik een 55C7 met 4 weken proef draaien.. en ik zal wel er bij zeggen ik ben er tot nu toe super tevreden mee. maar kan ik voor 600 meer overstappen zal ik het zekers doen. alleen of het slim is om van een C7 2017 model naar een 65E6 2016 model te stappen als dat de enigste mogelijkheid zou zijn moet ik even kijken of dat wel de juiste stap zou zijn..ik hou het hier op de hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De enige 2 redenen die ik zie om van een 2017 model nog terug te gaan naar een 2016 model zijn (a) de prijs, of (b) 3D.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik moest nog iets meer dan 600 bijleggen om 65 inch te kunnen gaan maar het was het super waard. Toen ik eenmaal in mijn kop kreeg dat het eigenlijk leuker is om niet alleen van Full HD naar 4K te upgraden maar ook gelijk een size upgrade van 55 naar 65 inch. Voordat ik met OLED begon en daarvoor plasma had ik ooit een Optoma projector/beamer en ik projecteerde met 1.90-2.50m. Het zat eraan te komen dat ik niet tevreden zou blijven met 55 inch ;)

Even een vraagje over Dolby Vision content op Netflix. Dit is toch ten alle tijde 4K? Of heb je ook full HD content met DV? Ik vraag dit omdat bij alle films/series op Netflix waar Dolby Vision staat om een of andere reden niet Ultra HD 4K staat. Bij Marco Polo niet, bij Meredian niet enzovoort. Ga ik naar Breaking Bad bijvoorbeeld dan zie ik Ultra HD 4K staan voordat ik de show begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Ja precies. Ondanks dat veel mensen zeggen dat de toestellen van 2016 en 2017 elkaar technisch niet veel ontlopen schijnt de waarheid toch een stuk genuanceerder te zijn. Maar beide tv's zijn stuk voor stuk top tv's natuurlijk.

YouTube: LG W7 Wallpaper TV & E7: Review of Upgrades vs 2016 OLED (verschillen 2016/2017 lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
devilsnight schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:31:
Even een vraagje over Dolby Vision content op Netflix. Dit is toch ten alle tijde 4K? Of heb je ook full HD content met DV? Ik vraag dit omdat bij alle films/series op Netflix waar Dolby Vision staat om een of andere reden niet Ultra HD 4K staat. Bij Marco Polo niet, bij Meredian niet enzovoort. Ga ik naar Breaking Bad bijvoorbeeld dan zie ik Ultra HD 4K staan voordat ik de show begin.
Dolby Vision op Netflix is 4K. Volgens mij is Dolby Vision per definitie in 4K maar zeker weten doe ik het niet. Ben nog nooit HD content in Dolby Vision tegen gekomen in ieder geval. Klinkt ook als onlogisch maar op zich een goede en terechte vraag. In theorie zou je ook HD content op deze manier moeten kunnen verwerken lijkt me. Op zich is Dolby Vision al redelijk lang bekend en gebruikt bij de filmstudio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:40:
[...]

Dolby Vision op Netflix is 4K. Volgens mij is Dolby Vision per definitie in 4K maar zeker weten doe ik het niet. Ben nog nooit HD content in Dolby Vision tegen gekomen in ieder geval. Klinkt ook als onlogisch maar op zich een goede en terechte vraag. In theorie zou je ook HD content op deze manier moeten kunnen verwerken lijkt me. Op zich is Dolby Vision al redelijk lang bekend en gebruikt bij de filmstudio's.
Ja precies. Het is een beetje onduidelijk en ook omdat ik sommige series, Marco Polo bij lange na niet zo scherp vind ogen als een Blacklist bijvoorbeeld. Nou zullen er altijd verschillen zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 04:17

HaikoW

International man of mystery

Welke USB 3.0 harde schijf gebruiken jullie voor een 2017 model LG OLED? Heb zelf een G7.
Zit zelf te denken aan een WD Elements portable.
Gebruik is vooral te kunnen pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Heel strikt gezien is er geen technische belemmering om Dolby Vision in HD aan te leveren. Dolby Vision is een HDR standaard en geen HD/4K standaard. Maar het zou wel een gekke keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij kort en bondig uitleggen hoe ik nu zonder decoder (Humax5200C) kan kijken naar Ziggo en opnemen met deze televisie? Of ben ik dan toch gebonden aan mijn decoder? Het is zo verwarrend tegenwoordig bij Ziggo. Mag ook in PM als het niet topic waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Musicmasters Ziggo levert zijn tv-diensten puur en alleen over de kabel, toch? Kan dat dan niet gewoon met een smartcard en een CAM / CI module?

@HaikoW Wat heeft je doen besluiten om voor de veel duurdere G7 te kiezen in plaats van de goedkopere B, C of E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:24:
Kan iemand mij kort en bondig uitleggen hoe ik nu zonder decoder (Humax5200C) kan kijken naar Ziggo en opnemen met deze televisie? Of ben ik dan toch gebonden aan mijn decoder? Het is zo verwarrend tegenwoordig bij Ziggo. Mag ook in PM als het niet topic waardig is.
CI module erin en opnemen op een externe usb-harddisk via de TV. Dan kun je alleen niet iets anders tegelijk kijken want er zit maar 1 tuner in.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus12
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-03-2024
luuksnijmegen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:39:
[...]

Maus, misschien heb ik hetzelfde probleem. Waar zit jij mee? Bij mij is of alles veel te donker, of met andere settings zwart erg grijs...
Oh bij mij was alles juist veel te grijzig.. er zat een soort waas overheen. Dat heb ik nu dankzei tips van forum gebruikers opgelost! Ik hoefde alleen mijn hdmi range van 0 tot 226 te zetten deze stond op iets van 16-226

Zie deze link: http://www.pcgamer.com/nv...-through-hdmiheres-a-fix/

Als je goed leest kun je daar test vinden om de zwartwaarden in je beeld te controleren.
Als het plaatje met zwart witte blokken overeen komt met de beschrijving is het goed.. anders niet. Ook staat er wat je er aan kan doen.

Ik ben iedergeval goed geholpen want het beeld is nu fenomenaal op de htpc!

Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

maus12 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Oh bij mij was alles juist veel te grijzig.. er zat een soort waas overheen. Dat heb ik nu dankzei tips van forum gebruikers opgelost! Ik hoefde alleen mijn hdmi range van 0 tot 226 te zetten deze stond op iets van 16-226

Zie deze link: http://www.pcgamer.com/nv...-through-hdmiheres-a-fix/

Als je goed leest kun je daar test vinden om de zwartwaarden in je beeld te controleren.
Als het plaatje met zwart witte blokken overeen komt met de beschrijving is het goed.. anders niet. Ook staat er wat je er aan kan doen.

Ik ben iedergeval goed geholpen want het beeld is nu fenomenaal op de htpc!

Bedankt allemaal :)
Te licht of juist te donker beeld komt idd door verkeerde instelling van Black Level op de TV.

Stuur je RGB Full (4:4:4) uit -> Black Level High
Anders: Black Level Low

Dit gaat overigens geen/weinig verschil maken bij de kwaliteit van video-content, maar wel in interfaces en games e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 01-07-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Klopt het dat Automatic Brightness Limiter bij de HDR Cinema (Home) modus niet aanstaat en bij de Bioscoop-modus wel?

Ik vraag het omdat ik een Shield TV 2017 via m'n Onkyo 646 aan m'n C7 heb gehangen en er is nogal een verschil in helderheid van het HDR-beeld dat ik dan krijg als je het vergelijkt met het HDR-beeld dat ik krijg als ik dezelfde content met dezelfde LG-instellingen afspeel met de WebOS mediaplayer: laatstgenoemde is veel helderder.

De enige manier om dit te compenseren is door dynamic contrast aan te zetten voor het beeld vanuit de Shield, maar in de HDR-Bioscoop modus (aangeraden voor HDR-content) zorgt dat ervoor dat ondertitels het beeld dimmen (ABL). Heb vervolgens eens de Cinema (home)-modus geprobeerd, en daar zie ik het niet.

Meer mensen met deze setup die tegen hetzelfde aanlopen? Met dynamic contrast op medium komt het Shield > Receiver > C7-beeld nog wel aardig in de buurt van het beeld van WebOS zelf en omdat ik ook Atmos wil (niet via ARC beschikbaar) doe ik het er maar mee, maar ideaal is het dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:31
Heeft iemand hier ervaring met F1 kijken op een 55b6 of 55c? Ik ben erg benieuwd hoe combinatie sport + (indirect) daglicht is op een LG OLED.

Grootste frustratie van mijn huidige tv is het gebrek aan helderheid bij overdag tv kijken.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hier ben ik weer.

Ik heb zojuist crash bandicoot op de ps4 pro aangeschaft en wordt zowat misselijk van de motion die de tv veroorzaakt.

M'n ogen zijn nog steeds van slag (afstand 3.5m). Nu lees ik overal dat je Trumotion uit moet zetten maar 60hz stottert als de malle. Aangezien game mode zonder trumotion werkt kun je je eigen voorstellen hoe de games eruit zien.

Ik heb via de tv de web browser geopend en deze test gedaan

YouTube: Balls: The difference between 24 fps vs 60 fps

Het ziet er niet uit en dit tolereer ik ook niet van een 2500 euro TV. Ik heb nu dus ook contact opgenomen met de leverancier voor een reperatie (6 maanden oud.)

Iemand enig idee of dit een hardware mankement is of een firmware issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
VidaR-9 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:56:
Heeft iemand hier ervaring met F1 kijken op een 55b6 of 55c? Ik ben erg benieuwd hoe combinatie sport + (indirect) daglicht is op een LG OLED.

Grootste frustratie van mijn huidige tv is het gebrek aan helderheid bij overdag tv kijken.
ik heb v/d week fomule 1 (HH) gekeken en vandaag motogp. en geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Misterbont schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:33:
Hier ben ik weer.

Ik heb zojuist crash bandicoot op de ps4 pro aangeschaft en wordt zowat misselijk van de motion die de tv veroorzaakt.

M'n ogen zijn nog steeds van slag (afstand 3.5m). Nu lees ik overal dat je Trumotion uit moet zetten maar 60hz stottert als de malle. Aangezien game mode zonder trumotion werkt kun je je eigen voorstellen hoe de games eruit zien.

Het ziet er niet uit en dit tolereer ik ook niet van een 2500 euro TV. Ik heb nu dus ook contact opgenomen met de leverancier voor een reperatie (6 maanden oud.)

60Hz zou juist niet moeten stotteren!
Ik val in herhaling. Een keertje spanning eraf en erop. :+ Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
THX schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:38:
[...]

60Hz zou juist niet moeten stotteren!
Ik val in herhaling. Een keertje spanning eraf en erop. :+ Helpt dat?
nog niet geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
net de spanning eraf gehaald maar geen verbetering scherm heeft zn 40 minuten ervan af gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:29:
net de spanning eraf gehaald maar geen verbetering scherm heeft zn 40 minuten ervan af gestaan.
60hz zou gewoon supersoepel moeten lopen. Is het alleen bij die game? Kan daar natuurlijk ook aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

Puck schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:36:
[...]

CI module erin en opnemen op een externe usb-harddisk via de TV. Dan kun je alleen niet iets anders tegelijk kijken want er zit maar 1 tuner in.
Welke merk/type externe HDD gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ha LG fans, ik liep tegen onderstaande post aan in het algemene OLED topic. Wat is jullie ervaring met wat daar geschetst wordt?
aliberto in "OLED televisies"

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

Jorgen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:16:
@HaikoW Wat heeft je doen besluiten om voor de veel duurdere G7 te kiezen in plaats van de goedkopere B, C of E?
We wilden liever geen losse soundbar hebben. In eerste instantie keken we naar de W7 vanwege het waanzinnige design maar de soundbar vonden we erg groot en het geluid niet meer dan 'OK'. De G7 heeft wel wat minder goed geluid dan de W7 maar voor ons zeker acceptabel. Toen de W7 afgevallen was zijn we ook naar de Sony A1 wezen kijken maar we vonden de GUI niet zo fijn als die van de LG. Het geluid vonden we wel iets beter dan de G7 maar niet noemenswaardig.
Met een beetje rondbellen kwam de prijs op EUR 5250 uit, verschil met een E7 was dus niet meer zo groot, en zo kwam er dus een G7 aan de muur te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Puck schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:13:
[...]

60hz zou gewoon supersoepel moeten lopen. Is het alleen bij die game? Kan daar natuurlijk ook aan liggen.
Ik zie het vrijwel overal ook bij tv via de box (horizon)

Het test filmpje heb ik via de webbrowser van de tv gekeken via youtube en allebei de bollen trillen.
Totaal niet vloeiend van 24 hz verwacht je dit uiteraard wel maar niet van 60hz

Dit filmpje heb ik getest: YouTube: Can you tell the difference between 60 and 30 FPS?

Probeer maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 22:22
Iemand hier die Telenet tv kijkt op zijn oled? Welke zenders zijn goed qua kwaliteit en welke niet om aan te zien? Wij kijken voornamelijk één en vier, af en toe eens een film of serie. Als die zenders lelijker zijn dan op een led tv is het misschien wat zonde een oled te zorgen voor die paar uur per week dat we film kijken in verhouding tot meerdere uren tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04
Misterbont schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:33:
Hier ben ik weer.

Crash Bandicoot remastered draait op 30fps. Verder draait bij mij 60hz content op de B6 echt super smooth.

YouTube: Ethereal - Icelandic Highlands in Aerial 4K60 Als dit filmpje niet vloeiend loopt is er wat mis.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:14:
[...]

Crash Bandicoot remastered draait op 30fps. Verder draait bij mij 60hz content op de B6 echt super smooth.

YouTube: Ethereal - Icelandic Highlands in Aerial 4K60 Als dit filmpje niet vloeiend loopt is er wat mis.
Je filmpje geopend via de web browser maar krijg hem niet full screen dan gaan alle kleuren door elkaaar :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Heb een 4k bluray film met hdr bekeken via een xbox one s.

Patriots Day heet de film.

Ben ook van deze hdr film niet onder de indruk. Beeld is weer erg donker.
Beeld kan ik wel lichter maken door het dynamische contrast aan te zetten.
Maar het lijkt mij niet de bedoeling dat het nodig is om dit soort trucjes toe te moeten passen om het beeld kijkbaar te maken.

Heb ook een minder legale versie van film liggen. Bluray rip.
Het beeld van deze rip is vele malen beter te bekijken. Lijkt alsof de zon is opgekomen zeg maar. Bekijk het met de isf donker instelling.
Alle "beeldverbeteraars" zijn uitgezet.

Toch wel teleurgesteld in de hdr weergave van de e6. Hopelijk gaat LG de tone mapping nog aanpassen. Dan maar wat details die verloren gaan bij heldere beelden. Zoals bij de Sony oled.

Ik hou het wel bij gewone blurays dus.
Of dolby vision moet een hele verbetering zijn ten opzichte van hdr.

[ Voor 7% gewijzigd door invincible30 op 01-07-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Gonadan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:42:
Ha LG fans, ik liep tegen onderstaande post aan in het algemene OLED topic. Wat is jullie ervaring met wat daar geschetst wordt?
aliberto in "OLED televisies"
100% wat ik ervaar op dit moment, met alles wat geen 4k is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:56:
[...]

Ik zie het vrijwel overal ook bij tv via de box (horizon)

Het test filmpje heb ik via de webbrowser van de tv gekeken via youtube en allebei de bollen trillen.
Totaal niet vloeiend van 24 hz verwacht je dit uiteraard wel maar niet van 60hz

Dit filmpje heb ik getest: YouTube: Can you tell the difference between 60 and 30 FPS?

Probeer maar eens!
Helemaal smooth hier in mijn ogen. B6, 04.31.25, TruMotion uit.
HaikoW schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Welke merk/type externe HDD gebruik je hiervoor?
Ik gebruik het niet. Neem nooit iets op. Wel eens getest en werkte prima, maar ik weet niet eens welk merk mijn externe schijf precies is. Het is USB(3), dus neem aan dat elk merk wel gewoon werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 02-07-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:34:
[...]

Helemaal smooth hier in mijn ogen. B6, 04.31.25, TruMotion uit.
Hoe kom je aan deze firmware?
Ik zit nog op .10 maar heb gelezen dat nieuwe firmware het probleem betreft motion oplost.

[ Voor 17% gewijzigd door Misterbont op 02-07-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:38:
[...]

Ik zit nog op .10 maar heb gelezen dat nieuwe firmware het probleem betreft motion oplost.
Gewoon downloaden bij LG: http://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:38:
[...]

Eh, 2 weken geleden heb ik al gepost dat deze via Russische LG site te downloaden is (ik heb 'm vorige week geïnstalleerd), en staat sinds vrijdag op de Nederlandse LG site (heb ik ook gepost...). Manueel via USB updaten is altijd sneller dan wachten tot de OTA update.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 02-07-2017 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:49:
[...]

Eh, 2 weken geleden heb ik al gepost dat deze via Russische LG site te downloaden is (ik heb 'm vorige week geïnstalleerd), en staat sinds vrijdag op de Nederlandse LG site (heb ik ook gepost...). Manueel via USB updaten is altijd sneller dan wachten tot de OTA update.
Hartstikke bedankt!!

Het filmpje werkt nu wel naar behoren, waarom LG ons zo lang heeft laten wachten mag joost weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:49:
[...]

waar kan ik die download op de lg site vinden, ik kijk bij ondersteuning maar zie niks.en hoe kan im die hte beste met usb er opzetten ???.

ik heb nu software versie 03.60.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

harley2009 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:05:
[...]

waar kan ik die download op de lg site vinden, ik kijk bij ondersteuning maar zie niks.en hoe kan im die hte beste met usb er opzetten ???.

ik heb nu software versie 03.60.09
Dan heb je de laatste firmware van de C7.
De 4.31.25 is van de B6. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
THX schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:11:
[...]

Dan heb je de laatste firmware van de C7.
De 4.31.25 is van de B6. :+
top thanks.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
invincible30 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:36:

Maar het lijkt mij niet de bedoeling dat het nodig is om dit soort trucjes toe te moeten passen om het beeld kijkbaar te maken.
Ik heb geen One S, maar ook bij mij is HDR-beeld vrij donker als je het niet vanuit de LG WebOS player kijkt. Ik heb nu dynamic contrast op laag staan en op m'n Shield de subs vanuit SMPC op grijs gezet, zodat ABL niet aanslaat door de felle ondertiteling.
Het beeld van deze rip is vele malen beter te bekijken. Lijkt alsof de zon is opgekomen zeg maar. Bekijk het met de isf donker instelling.
Als je kijkt in ISF Donker staat HDR niet aan, dus dat kan het verschil verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Ph0en1x op 02-07-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterbont
Nog een snelle vraag wat is het beste om te gebruiken voor het videosignaal

*Automatisch
*RGB
*YCbCr-4:2:2
*YCbCr-4:4:4

Verder lijkt 60fps helemaal stutter vrij te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Klopt het dat het downloaden van de nieuwe firmware van de LG site tergend traag is? Heb al ruim 1,5 uur de download van een nieuwe firmware voor de E6V aan staan, en is nog niet eens op de helft, terwijl het in totaal net geen 850MB is :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:36:
Nog een snelle vraag wat is het beste om te gebruiken voor het videosignaal

*Automatisch
*RGB
*YCbCr-4:2:2
*YCbCr-4:4:4

Verder lijkt 60fps helemaal stutter vrij te zijn!
Ook al meerdere malen genoemd. Automatic en dan voor SDR games Black Level High, voor HDR games Black Level Low. Voor video-content maakt het weinig uit wat je uitstuurt, maar als je het verkeerd instelt krijg je te donker of te licht beeld.
RobertMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:38:
Klopt het dat het downloaden van de nieuwe firmware van de LG site tergend traag is? Heb al ruim 1,5 uur de download van een nieuwe firmware voor de E6V aan staan, en is nog niet eens op de helft, terwijl het in totaal net geen 850MB is :'(
Klopt. Brakke LG servers. Downloads zijn ook vaak corrupt. Keep trying.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 02-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 02:47

wally21

psn: Wally224

invincible30 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:36:

Alle "beeldverbeteraars" zijn uitgezet.

Toch wel teleurgesteld in de hdr weergave van de e6. Hopelijk gaat LG de tone mapping nog aanpassen. Dan maar wat details die verloren gaan bij heldere beelden. Zoals bij de Sony oled.

Ik hou het wel bij gewone blurays dus.
Of dolby vision moet een hele verbetering zijn ten opzichte van hdr.
Het hele idee van HDR is een breder bereik. En niet alleen in de vorm van brightness maar ook aan de onderkant. Omdat SDR beeld dit bereik niet heeft licht het dichter bij elkaar met een helderder totaalbeeld als gevolg. Echter is de HDR benadering veel realistischer, je bent het alleen niet gewend. Uiteraard speelt de Tone-mapping van LG ook deels mee natuurlijk, maar dat is hier al vaker aan bod gekomen.

Hier nog een mooie vergelijking op youtube. Uiteraard zijn de beelden bij benadering daar het niet in HDR is opgenomen ;) Maar het geeft wel duidelijk de verschillen weer van een aantal films met een side-by-side vergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door wally21 op 02-07-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Ook al meerdere malen genoemd. Automatic en dan voor SDR games Black Level High, voor HDR games Black Level Low. Voor video-content maakt het weinig uit wat je uitstuurt, maar als je het verkeerd instelt krijg je te donker of te licht beeld.

[...]

Klopt. Brakke LG servers. Downloads zijn ook vaak corrupt. Keep trying.
Ik bedoelde voor TV content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Ik bedoelde voor TV content
Niet nodig, dus automatic (I guess, ligt aan apparaat) en Black Level Low . Er is amper content in RGB 4:4:4. Maar het kan wel, moet je wel zorgen dat de HTPC / Mediaplayer het beeld goed omzet, en dat kan lastig zijn. Zie http://kodi.wiki/view/video_levels_and_color_space voor meer uitleg hierover.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 02-07-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:34:
Vraagje aan de tweakers die WiFi problemen hebben met de 55C7: wat halen jullie bekabeld voor snelheden www.fast.com? Ik kom niet boven de 80 Mb/s uit. Ik snap dat er een 100 mb ethernetpoortje in zit maar ik verwacht dan ook 100 mb te halen. Of is 80 mb/s normaal via een Ethernet-poort? Op zich geen problemen meer. Alles draait feilloos via de Ethernet-poort en 4K Dolby Vision materiaal via Netflix draait gewoon soepel en snel. Maar erg toekomst bestendig voelt het niet.

Was wel het ideale excuus om eindelijk een utp kabel richting tv te trekken. Moest door één buis en daarom een gecombineerde coax/utp kabel gekocht. Makkelijk te trekken en verbindingen stabiel en storingsvrij.
Ik heb een kabel liggen maar gebruik hem dus niet. De snelheid als het werkt is inderdaad prima voor Netflix en meeste streaming video's maar bij mij was de verbinding zo vaak weg dat het niet werkbaar was.

Kabel komt vanuit switch in de woonkamer en geen enkel ander apparaat heeft er problemen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2017 13:19 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:23
RobertMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:38:
Voor welke TV?
Ik heb de laatste voor de B6 hier nog op mijn PC staan dus kan hem zo even ergens uploaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Idanue schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Voor welke TV?
Ik heb de laatste voor de B6 hier nog op mijn PC staan dus kan hem zo even ergens uploaden. :)
E6V. Maar uiteindelijk de download in andere browser (naar andere downloadlocatie) gestart en was toen binnen 1 minuut gepiept (en TV intussen geupdate). Nogal apart dus, maar uiteindelijk wel gelukt om de download (ook nog eens snel) binnen te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idanue
Voor wie nog de nieuwste firmware voor de B6 wil heb ik hem even geupload:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:27:
De enige 2 redenen die ik zie om van een 2017 model nog terug te gaan naar een 2016 model zijn (a) de prijs, of (b) 3D.
platte tv is door geslagen. ik moet 1900 euro bijleggen om een upgrade te doen naar een 65 inch C7 van55 naar 65 1900 euro bijleggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
iemand nog een goede instelling voor voetbal.. ik had het mooi staan maar mijn zoon is er aan geweest. ik zit nu te kijken op NED2 en het ziet er niet meer uit..

Edit: ik ben nu weer een al een tijd bezig met het beeld (voetbal). en het ziet er niet uit.

het is werkelijk waar niet om aan te zien.. die voetbal lijkt wel doorzichtig en wat ik ook probeer ik krijg het niet beter.. standaard / hdr / isf donker.. ik weet het niet meer..

[ Voor 61% gewijzigd door harley2009 op 02-07-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
harley2009 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:23:
iemand nog een goede instelling voor voetbal.. ik had het mooi staan maar mijn zoon is er aan geweest. ik zit nu te kijken op NED2 en het ziet er niet meer uit..

Edit: ik ben nu weer een al een tijd bezig met het beeld (voetbal). en het ziet er niet uit.

het is werkelijk waar niet om aan te zien.. die voetbal lijkt wel doorzichtig en wat ik ook probeer ik krijg het niet beter.. standaard / hdr / isf donker.. ik weet het niet meer..
Dus omdat je zoon de instellingen heeft veranderd en jij het niet meer goed krijgt moet de TV maar weer terug? _O- (ohhh snelle edit, hij hoeft dus toch niet terug. :P )

Hier was het toch nog goed?
harley2009 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:03:
ik kijk nu op rtl 5 naar de vrienden van amstel live... man man wat een mooie beeld..
Als het niet lukt kun je hem altijd nog terug zetten naar de fabrieksinstellingen, misschien dat dat helpt.
Dan even bij youtube kijken naar de AVS 709 om snel wat dingen in te stellen en beeldverbeteraars uitzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Idanue op 02-07-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley2009 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:17:
[...]

platte tv is door geslagen. ik moet 1900 euro bijleggen om een upgrade te doen naar een 65 inch C7 van55 naar 65 1900 euro bijleggen 8)7
Toch logisch. Zij hebben hun marge al binnen op jou en jij geilt op een upgrade. Jammie, nog meer marge. 8)
Jij hebt een probleem, zij niet. ;) Zo werkt verkopen nu eenmaal.

NB: gekocht via internet? Binnen 2 weken terugsturen, geld terug en die andere bij een ander regelen. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley2009 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:23:

Terug naar fabrieksinstellingen en van scratch af aan opnieuw beginnen (en je zoon een draai om zijn oren geven :+ ).
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:34:
Vraagje aan de tweakers die WiFi problemen hebben met de 55C7: wat halen jullie bekabeld voor snelheden www.fast.com? Ik kom niet boven de 80 Mb/s uit. Ik snap dat er een 100 mb ethernetpoortje in zit maar ik verwacht dan ook 100 mb te halen. Of is 80 mb/s normaal via een Ethernet-poort? Op zich geen problemen meer. Alles draait feilloos via de Ethernet-poort en 4K Dolby Vision materiaal via Netflix draait gewoon soepel en snel. Maar erg toekomst bestendig voelt het niet.
95 hier op een B6 bekabeld. Helemaal goed! Wat vind je daar niet toekomstbestendig aan? Of verwacht jij SUPER 4K Dolby Vision waarvoor dit niet meer voldoende is? Geen probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ben weer vanaf 0 begonnen. en ja vrienden van amstel live zag er reten strak uit.. zal wel te maken hebben gehad met de uitzending... de kleine heeft een draai om zijn oren gekregen, en heb weer wat instellingen kunnen vinden die goed zijn. ben er wel van overtuigd dat Eurosport met B.V tour de france of moto gp een veel beter uitzending hebben dan b.v veronica of NED2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Idanue schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Dus omdat je zoon de instellingen heeft veranderd en jij het niet meer goed krijgt moet de TV maar weer terug? _O- (ohhh snelle edit, hij hoeft dus toch niet terug. :P )

ja was wat teleurgesteld, maar zal denk ik met de uitzending te maken hebben gehad..

Hier was het toch nog goed?

[...]

Als het niet lukt kun je hem altijd nog terug zetten naar de fabrieksinstellingen, misschien dat dat helpt.
Dan even bij youtube kijken naar de AVS 709 om snel wat dingen in te stellen en beeldverbeteraars uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Terug naar fabrieksinstellingen en van scratch af aan opnieuw beginnen (en je zoon een draai om zijn oren geven :+ ).

ben weer opnieuw begonnen.

[...]

95 hier op een B6 bekabeld. Helemaal goed! Wat vind je daar niet toekomstbestendig aan? Of verwacht jij SUPER 4K Dolby Vision waarvoor dit niet meer voldoende is? Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Dat is nou eenmaal met een OLED, alles wat schitterend is spat van het scherm en wat matige content is ziet er plots niet meer uit vergeleken met je oude TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:44:
Dat is nou eenmaal met een OLED, alles wat schitterend is spat van het scherm en wat matige content is ziet er plots niet meer uit vergeleken met je oude TV.
Laatst Avatar in 4k met HDR gekeken, en damn wat ziet dat er goed uit en daar wen je best snel aan.
Valt tegen als je weer een film op 1080i via de kabel gaat kijken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Idanue schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:02:
[...]Hier was het toch nog goed?
Daar stonden ze dan ook voornamelijk stil ;) ;) . En Eurosport heeft een bagger signaal tov een NED2 (zeker wielrennen is sowieso beroerd beeld bij elke zender buiten de vaste camera's bij start en finish) ...
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:44:
Dat is nou eenmaal met een LG OLED, alles wat schitterend is spat van het scherm en wat matige content is ziet er plots niet meer uit vergeleken met je oude TV.

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 02-07-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Idanue schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:48:
[...]

Laatst Avatar in 4k met HDR gekeken, en damn wat ziet dat er goed uit en daar wen je best snel aan.
Hoe heb je die in 4k met hdr gekeken dan? Ik naam aan gewoon een custom 1080p upscale hdr convert versie :)

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 02-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:08:
[...]

[...]

Nou ja het is gewoon net aan voldoende natuurlijk, tenminste voor content vanaf Netflix e.d. Ik begreep van sommigen hier dat ze vanaf streamen van een NAS met een 4K film toch soms boven de 100 mb/s komen. En laten we wel wezen: bestanden gaan niet kleiner worden in mb/s. Eerder groter. Dan is een ethernet poortje echt niet meer van deze tijd. Zeker omdat het prijsverschil om een paar euro gaat. Op een tv van minimaal twee- tot drieduizend euro kan dat toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WvB22 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:27:
[...]

Nou ja het is gewoon net aan voldoende natuurlijk, tenminste voor content vanaf Netflix e.d. Ik begreep van sommigen hier dat ze vanaf streamen van een NAS met een 4K film toch soms boven de 100 mb/s komen. En laten we wel wezen: bestanden gaan niet kleiner worden in mb/s. Eerder groter. Dan is een ethernet poortje echt niet meer van deze tijd. Zeker omdat het prijsverschil om een paar euro gaat. Op een tv van minimaal twee- tot drieduizend euro kan dat toch echt niet.
Klopt, verbaas me ook nog steeds over deze keuze. Gelukkig is de WiFi thuis en op de B6 goed genoeg om minimaal 150Mbps te halen op de TV (mijn max internetsnelheid). Als je goede WiFi hebt is dat dus de way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
WiFi is bij mij echt een enorm probleem op de C7 en ik ben niet de enige weet ik. Eigenlijk heel weinig kritiek op deze TV maar met de WiFi is echt iets mis. AppleTV onder de tv geeft op Speedtest rond de 110 mb/s aan wat zeer netjes is op 10 meter van de bron met meerdere muren en houten meterkast. Snelheid internet is 150 mb/s en die haal ik ook buiten de meterkast op een paar meter afstand. Echter de C7 weigert om ook maar boven de 1 mb/s (!) uit te komen op een 5 GHz kanaal en op een 2,4 GHz kanaal haal ik max 12 mb/s. Kan niet kloppen gelet op de metingen die ik met andere apparaten haal rondom de tv. Van alles geprobeerd. Spanning eraf, netwerk opnieuw ingesteld, alles terug naar fabrieksinstellingen maar niets helpt. Ten einde raad dus maar een utp kabel getrokken. Haal nu dus 80 mb/s wat me nog steeds met mijn wenkbrauw doet fronsen. Snap er niks van. Als ik een ander apparaat koppel haal ik met gemak 150 mb/s dus de maximale snelheid die Ziggo beloofd. Zeer vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

WvB22 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:53:
WiFi is bij mij echt een enorm probleem op de C7 en ik ben niet de enige weet ik. Eigenlijk heel weinig kritiek op deze TV maar met de WiFi is echt iets mis. AppleTV onder de tv geeft op Speedtest rond de 110 mb/s aan wat zeer netjes is op 10 meter van de bron met meerdere muren en houten meterkast. Snelheid internet is 150 mb/s en die haal ik ook buiten de meterkast op een paar meter afstand. Echter de C7 weigert om ook maar boven de 1 mb/s (!) uit te komen op een 5 GHz kanaal en op een 2,4 GHz kanaal haal ik max 12 mb/s. Kan niet kloppen gelet op de metingen die ik met andere apparaten haal rondom de tv. Van alles geprobeerd. Spanning eraf, netwerk opnieuw ingesteld, alles terug naar fabrieksinstellingen maar niets helpt. Ten einde raad dus maar een utp kabel getrokken. Haal nu dus 80 mb/s wat me nog steeds met mijn wenkbrauw doet fronsen. Snap er niks van. Als ik een ander apparaat koppel haal ik met gemak 150 mb/s dus de maximale snelheid die Ziggo beloofd. Zeer vreemd allemaal.
Dat is gewoon een defect en al door meerdere 7-serie tweakers aangetoond. Ik zou allemaal bij LG aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
WvB22 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:09:
[...]

Integendeel! Helemaal geen nutteloze video. Deze meneer is een redelijke koning op het gebied van testen van high-end televisies en hij geeft een hele belangrijke mededeling. Hij is wat traag maar wat hij nu verteld is dat Netflix (na update van de Netflix app en laatste firmware tv) én Dolby Vision ondersteunt (meerdere shows/films al) én Dolby Atmos. Dat laatste is wel echt een doorbraak. Tot nu toe was je aangewezen op 4K Ultra HD Blu Ray schijfjes voor deze ultieme beeld/geluid ervaring maar dit betekent een flinke stap voorwaarts in streaming content van de beste kwaliteit. In ieder geval voor Netflix Originals titels maar hopelijk komen ook nieuwe titels van andere maatschappijen uit in deze kwaliteit op Netflix (wel een jaartje geduld hebben maar toch).

Off-topic: Titel waar het over gaat is trouwens Okja. Verhaal over een groot varken. Klinkt niet spannend maar schijnt lyrische reviews te krijgen. Leuk weetje: varken komt van de digitale hand van de Nederlander de Boer die ook de tijger in Life of Pi creëerde. In ieder geval een mooie titel om je nieuwe LG OLED op te laten knallen.

Zie dat Netflix ook een item op YouTube eraan gewijt heeft: YouTube: Okja | Featurette: Dolby Atmos | Netflix

Kleine toevoeging nog: ben zelf aan het experimenteren geslagen en ik heb de laatste firmware en geen updates van Netflix staan. Maar helaas pindakaas: geen Dolby Atmos logo bij Okja. Ga Netflix eens vragen hoe het zit in Nederland.
Lees nu dat meerdere mensen wel Atmos geluid krijgen bij Okja in dit forum maar dat er een probleem zou zijn dat de 2017 televisies dat signaal eigenlijk niet kunnen doorgeven vanwege het feit dat HDMI 2.1 niet ondersteunt wordt. Maar dat kan toch eigenlijk niet kloppen? Ik heb er een LG SJ9 soundbar onder staan en aangesloten via HDMI zoals aanbevolen door LG. Dan moet ik toch een Atmos signaal krijgen richting de TV/Soundbar met bijbehorende 'pop-up' op de TV die aangeeft in welke modus de tv staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WvB22 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:27:
[...]

De huidige snelheid is meer dan voldoende;
https://help.netflix.com/nl/node/306

Sommige kicken nu eenmaal op snel, sneller, snelst. ;)

Dat er een Gigabit in had gemoeten voor het geld .... helemaal eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:07:
[...]

De huidige snelheid is meer dan voldoende;
https://help.netflix.com/nl/node/306

Sommige kicken nu eenmaal op snel, sneller, snelst. ;)
Was op zich ook helder hoor dat 25 mb/s voldoende zou zijn dus 80 mb/s ook zeker. Maar weet iemand of Netflix zich dynamisch aanpast aan de snelheid boven de 25 mb/s? Het is duidelijk dat Netflix terugschakelt naar een lagere kwaliteit onder de 25 mb/s maar wordt het beeld nog beter naarmate je snelheid hoger ligt? Of is het dan voor iedereen dezelfde 4K stream (eventueel met een beetje langer bufferen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WvB22 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Was op zich ook helder hoor dat 25 mb/s voldoende zou zijn dus 80 mb/s ook zeker. Maar weet iemand of Netflix zich dynamisch aanpast aan de snelheid boven de 25 mb/s? Het is duidelijk dat Netflix terugschakelt naar een lagere kwaliteit onder de 25 mb/s maar wordt het beeld nog beter naarmate je snelheid hoger ligt? Of is het dan voor iedereen dezelfde 4K stream (eventueel met een beetje langer bufferen).
Nee, beeld wordt niet beter. Pak een keer een Blueray origineel en een geripte met een lagere bitrate en dan bedoel ik geen Divx maar een van bijvoorbeeld 10GB in 1080p, dat is dan omgekeerd. Jij bent een knappe jongen als je het verschil ziet. Scherper dan dit in 4K gaan jouw ogen sowieso niet waarnemen of je moet Superman heten.

Zo heb ik gecomprimeerde muziek in Flac (1/2 van een cd) en dan hoor je ook geen verschil. Wel met mp3 in een extreem lage bitrate.

Het zal allemaal wel loslopen en anders hebben we weer een reden voor een nieuwe tv over een paar jaar. O-)

En anders gaan we Tweakeren en bouwen er zelf 1 in. De eerste hier zie ik al voorbij komen. :+

Ik heb 150 bij Ziggo en dan Netflixen er soms 4 tegelijk hier, wordt er gedownload en dan heb ik nog geen problemen en loopt als vloeiend. No worries

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Mochten er mensen problemen hebben met een pc op HDR of 10 bit te krijgen of knipperend scherm krijgen;
Bij mij werkt HDMI 1 niet goed.
Toen ik de kabel in HDMI 3 plugde werkte alles naar behoren.
(beide staan op deep colour ON)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Slitch schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:38:
Mochten er mensen problemen hebben met een pc op HDR of 10 bit te krijgen of knipperend scherm krijgen;
Bij mij werkt HDMI 1 niet goed.
Toen ik de kabel in HDMI 3 plugde werkte alles naar behoren.
(beide staan op deep colour ON)
Bij mij lag het vooral aan de kabel (ik had hetzelfde, maar dan op alle inputs).

Iets kortere kabel deed wonderen (5 ipv 7 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 08:50
Ik heb een LG OLED 55B6V en sinds gister doen een aantal apps het opeens niet meer.

De LG store laadt niet, net zoals de NPO app en de Foto's en Video's app om videobestanden via oa het thuisnetwerk af te spelen. Ook als ik 'alle instellingen' probeer weer te geven blijft het laadicoontje staan en starten de instellingen niet op.

Heb de TV al opnieuw gestart, maar het probleem blijft.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:20
Ik was me eens wat in aan het lezen over de Color Gamut setting en er wat mee aan het spelen, maar snap nu niet helemaal meer hoe die setting bij LG werkt.. SDR media heeft een "normale" color gamut, HDR een "wijdere". Voor HDR moet je dan ook de color gamut op Wide zetten, maar waarom doet AVforums, die er toch wel verstand van hebben, dit bijvoorbeeld wel in DV maar niet HDR10 (https://www.avforums.com/...picture-settings.2106641/)? Is dit omdat er ook HDR10 media is die niet de wide color gamut heeft, en DV altijd wel?
En door "Auto" te selecteren kiest de tv zelf altijd de juiste setting; waarom die niet altijd op Auto laten staan dan?
En "Extended", is dat dan de "normale" color gamut? Of is dit weer iets anders? Als ik in SDR content namelijk switch tussen Auto en Extended (en Wide) zie ik wel degelijk een verschil; Wide en Extended lijken beide oversaturated t.o.v. Auto..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Waaruit bestaat het ervaringen topic tegenwoordig:

- Problemen/vraagstukken die al 10000000x vermeld zijn over het hele wereld wijde web, die bovendien waarschijnlijk binnen 10 pagina's geleden al zijn besproken
- Advies voor aankoop zonder maar enig onderzoek te hebben gedaan
- Issues die zo klein zijn dat ze al opgelost hadden kunnen zijn in plaats van eerst gelijk het probleem te posten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Raymon89 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:27:
Ik was me eens wat in aan het lezen over de Color Gamut setting en er wat mee aan het spelen, maar snap nu niet helemaal meer hoe die setting bij LG werkt.. SDR media heeft een "normale" color gamut, HDR een "wijdere". Voor HDR moet je dan ook de color gamut op Wide zetten
Zo werkt het niet. Wide = Rec.2020 colour space forceren. Normal is de televisie zelf laten detecteren wat binnenkomt (DCI-P3, REC.2020, Rec.709 etc)
, maar waarom doet AVforums, die er toch wel verstand van hebben, dit bijvoorbeeld wel in DV maar niet HDR10 (https://www.avforums.com/...picture-settings.2106641/)? Is dit omdat er ook HDR10 media is die niet de wide color gamut heeft, en DV altijd wel?
Omdat bij Dolby Vision materiaal het geforceerd wordt in Wide, de andere opties zijn geeneens beschikbaar.
En door "Auto" te selecteren kiest de tv zelf altijd de juiste setting; waarom die niet altijd op Auto laten staan dan?
Dat is ook het advies, Color Gamut op Normal (2016 modellen) of Auto (2017 modellen)
En "Extended", is dat dan de "normale" color gamut? Of is dit weer iets anders? Als ik in SDR content namelijk switch tussen Auto en Extended (en Wide) zie ik wel degelijk een verschil; Wide en Extended lijken beide oversaturated t.o.v. Auto..
Ja er is een verschil, in Auto\Normal kan de televisie zelf detecteren in welke colour space het materiaal binnenkomt en zo de televisie erop afstemmen. Als je er zelf mee gaat zitten 'klooien' dan forceer je de televisie een bepaalde colour space te gebruiken waardoor (mogelijk) je verkeerde kleurtinten krijgt. Het advies blijft dan ook de televisie zelf te laten detecteren in welke colour space het materiaal binnenkomt (normal\auto).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wally21

wally21

ionn schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:41:

- Problemen/vraagstukken die al 10000000x vermeld zijn over het hele wereld wijde web, die bovendien waarschijnlijk binnen 10 pagina's geleden al zijn besproken
- Advies voor aankoop zonder maar enig onderzoek te hebben gedaan
- Issues die zo klein zijn dat ze al opgelost hadden kunnen zijn in plaats van eerst gelijk het probleem te posten
Om dan gelijk maar weer de goede ervaringen naar binnen te gooien ;) :

Afgelopen zondag Sicario in 4K HDR gekeken. Wat een beeld! _/-\o_
Vooral de avond scenes zijn om te smullen :9~ Aanradertje voor de OLED bezitters :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:39
Met mijn c7 heb ik naar "verschrikkelijke ikke" gekeken op sbs6 en dat zag er echt goed uit via KPN glas.
Verbaasde me over hoe scherp het was en ik was blij om te zien dat Mn settings ook goed stonden (zal nog wel beter kunnen maar dat is voor een andere keer om uit te vogelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Ben tegen een heel vreemd probleem aangelopen en ik hoop dat er meer mensen zijn die de combinatie hebben staan van een 2007 model OLED en de soundbar SJ9. Beide zouden volgens LG een Atmos signaal moeten kunnen verwerken mits aangesloten via HDMI ARC aansluitingen. Zo ook aangesloten.

Netflix is dus net begonnen met het uitzenden met Atmos geluid dus in de weer om dat voor elkaar te krijgen. Gekke was, wat ik ook deed, geen Atmos logo in Netflix (terwijl meerdere mensen dit wel voor elkaar kregen). Netflix gevraagd of Nederland later uitgerold zou worden maar nee, moet hier ook werken. Pielen met instellingen maar geen resultaat. Tot ik de soundbar helemaal uitzette. Tot mijn stomme verbazing verscheen het logo en als de film gestart werd gaf deze keurig aan dat er inderdaad een Dolby Vision / Atmos signaal binnen komt op de tv. Zet ik echter de soundbar weer aan dan verdwijnt het Atmos logo op de informatie pagina van Netflix (hoezo keurig gecodeerd Netflix!) en krijg ik bij starten van film geen Dolby Atmos pop-up meer op de TV.

Nog vreemder: ook in de geluidsinstellingen van de TV gebeurt hetzelfde. Soundbar uit en TV geeft de keuze om Dolby Atmos in- of uit te schakelen. Soundbar aan en Dolby Atmos opties worden uitgegrijsd. TV zegt dus duidelijk ook dat er geen Atmos signaal vanaf de soundbar ontvangen kan worden.

Nu las ik al wat dingen over een nieuwe HDMI standaard die (nog) niet compatible zijn met de TV en er daarom überhaupt geen sprake kan zijn van Dolby Atmos over HDMI maar ik kan me toch bijna niet voorstellen dat ze zo op hun achterhoofd zijn gevallen bij LG. Het systeem wordt zelfs samen op hun website en instructieboekjes zo gepresenteerd als Dolby Atmos combo. Ook heb ik gloednieuwe HDMI kabels gekocht met ARC die zo'n beetje elk Dolby formaat ondersteunt. Geen kabel van 500 euro maar ook geen goedkope Chinese meuk.

LG gebeld en die gaan het ook uitzoeken. Snappen er zelf ook niks van maar die aardige meneer snapte in ieder geval de termen en wat ik bedoelde. Viel me al 100% mee. Meer mensen met een SJ9 soundbar of iemand die dit begrijpt?

Edit: opgelost. Een instelling op de TV stond niet goed. Raar dat dit niet zo uit de fabriek / bij het aansluiten van de soundbar meteen goed ingesteld wordt. In het menu Geluid / Audio-out (Optisch/HDMI ARC) moet keuze menu Digitaal geluid uit op Autotisch staan en niet PCM. SIMPLIMK moet uiteraard op aan staan.

Wat een verschil nu. Wat niet echt onder de indruk nog van de SJ9 (begrijp me goed, gewoon prima vol geluid en op muziek gebied echt prachtig). Maar nu knalt de soundbar pas echt bij filmcontent en veel meer ruimtelijke effecten. Eindelijk!

[ Voor 11% gewijzigd door WvB22 op 03-07-2017 22:21 . Reden: Typo en oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:20
Yellowneck schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:48:
[...]
Zo werkt het niet. Wide = Rec.2020 colour space forceren. Normal is de televisie zelf laten detecteren wat binnenkomt (DCI-P3, REC.2020, Rec.709 etc)

[...]
Omdat bij Dolby Vision materiaal het geforceerd wordt in Wide, de andere opties zijn geeneens beschikbaar.

[...]
Dat is ook het advies, Color Gamut op Normal (2016 modellen) of Auto (2017 modellen)

[...]

Ja er is een verschil, in Auto\Normal kan de televisie zelf detecteren in welke colour space het materiaal binnenkomt en zo de televisie erop afstemmen. Als je er zelf mee gaat zitten 'klooien' dan forceer je de televisie een bepaalde colour space te gebruiken waardoor (mogelijk) je verkeerde kleurtinten krijgt. Het advies blijft dan ook de televisie zelf te laten detecteren in welke colour space het materiaal binnenkomt (normal\auto).
Thanks, zoiets werd me langzaamaan al duidelijk. Blijft de vraag wat die Extended dan precies inhoud, kan daar nergens wat over vinden. Mja, alles blijft bij mij lekker op Auto staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:41:

Maar dat komt denk ik omdat de zoekfunctie binnen een topic (vind ik iig) waardeloos is. Zeker als een topic erg groot wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan is het beter om een vraag nog een keer gesteld te krijgen; dan enkel daarover weer te mopperen.

Weer on topic:
Komende donderdag ga ik dus naar LG / Tweakers toe.
Zijn er nog dingen die jullie nog missen in het lijstje met vragen?
Kan er iemand nog even uitleggen waar ik op moet letten bij tone mapping, dejudder enz?

Zal van te voren nog even inlezen, dus qua tips of verduidelijking hoor ik het graag.
Dan kan ik zo goed mogelijk onze vragen stellen. Ik hoop in elk geval dat daar voldoende tijd voor zal zijn.

Verder ga ik natuurlijk genieten van al het moois dat ze gaan laten zien. :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally21

wally21

Jorgen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:56:
Dan is het beter om een vraag nog een keer gesteld te krijgen; dan enkel daarover weer te mopperen.

Weer on topic:
Komende donderdag ga ik dus naar LG / Tweakers toe.
Zijn er nog dingen die jullie nog missen in het lijstje met vragen?
Kan er iemand nog even uitleggen waar ik op moet letten bij tone mapping, dejudder enz?

Zal van te voren nog even inlezen, dus qua tips of verduidelijking hoor ik het graag.
Dan kan ik zo goed mogelijk onze vragen stellen. Ik hoop in elk geval dat daar voldoende tijd voor zal zijn.

Verder ga ik natuurlijk genieten van al het moois dat ze gaan laten zien. :) :)
Misschien nog een leuke vraag. Waarom de Dolby acces app enkel in Amerika op de TV staat. Handige app om mee te showen wat de tv kan (Dolby vision + Atmos demo's). Maar hier helaas niet op de tv te krijgen.
En nee de TV kan je niet instellen op Amerika, namelijk geprobeerd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wally21 ik voeg hem toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen, vraag of het de intentie van LG is om helemaal van ABL af te stappen op hun OLEDS. Veel mensen zouden dat anders willen zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
https://www.change.org/p/...wners-to-turn-off-dimming

Niet dat het enige functie heeft, maar dat geheel terzijde :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Philips 9002 heeft een adviesprijs van €2500 euro gekregen. Goedkoper dan LG entry model adviesprijs, dus deze zal vrij snel onder de €1900 zitten. Mocht Philips eindelijk aan gamers gedacht hebben dan prefereer ik de Philips over de LG. Het vorige model was eigenlijk ook beter dan de B6 volgens aantal reviewers. Alleen was het geen tv om op te gamen. Maar OLED met Ambilight is eigenlijk fucking vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/1200x/assets/images/140544-tv-review-hands-on-philips-55pos9002-oled-preview-image1-YOMfCP0UvQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Gaaf plaatje van die tv :)

ABL is auto brightness level / limiter, toch?
Bedoel je dat veel mensen ABL willen houden, of juist niet willen houden?

Wat ik zo snel even op AVS forum lees, is dat het bij te lichte scenes de boel donkerder maakt, dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABL moet weg, ze zijn er ook mee bezig aangezien het in het nieuwe model al een stuk verbeterd is, maar het zit erin omdat OLED anders teveel energie verbruikt voor het creëren van een helder scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is dit de vraag zoals je hem gesteld wilt hebben? Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwezig moet het zijn. Vooral handig voor als je je tv ook als pc monitor gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 00:52 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.