Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik overweeg de 65 inch G5 (via ING, zie OLED aanbiedingen topic) te kopen. Echter niet zo lang geleden zag ik volgens mij in dit topic een reactie dat er binnenkort een cashback actie komt. Is hier meer bekend over? Of is dit gezegd n.a.v. historie? Valt/viel ING buiten cashback acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03

dbzfan

Nee.

TFX77 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:41:
[...]

Inloggen met het hoofdaccount op een met een browser op een computer/laptop/iPad. Profiel plaatje aanklikken/hoveren -> Account -> Instellingen bewerken -> Weergave van ondertitels.

[Afbeelding]
Dat doet toch niks met de felheid van de ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark28179
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:02
YakuzA schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:04:
[...]

het helpt als je meld via welke app je dat kijkt. gezien bijv netflix daar zelf settings voor heeft etc.

[...]

afhankelijk van welke input/app je gebruikt zal dat er inderdaad zijn.
Eigenlijk gewon voor elke app of bv als ik live tv van kpn pauzeer. Bij de oude tv ging hij dan na een minuut ofzo naar de screensaver toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 21:56
dbzfan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:04:
[...]

Dat doet toch niks met de felheid van de ondertitels?
Jawel. Klik op de kleur van het lettertype en klik op Semitransparant. Dan wordt het grijs en dat is wit genoeg voor OLED in mijn ogen.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:35:
[...]

Ok, ja ze reageren via Whatsapp altijd wel goed is mijn ervaring. Ze zullen waarschijnlijk CE Repair inschakelen om een offerte te maken, dan kun je daarna beslissen wat je doet.
Antwoord gekregen van LG en ook een voorstel van CE repair. Houd in het achterhoofd dat de tv 25 maand oud is en de TV toen 1499 (1239 euro ex btw) heeft gekost.

De offerte van CE repair is 1304 euro (ex btw) voor de reparatie, dus duurder dan de tv 25 maand terug heeft gekost. Dit is op basis van mijn klacht en het max bedrag.
In de offerte zit een coulance van LG van 834 euro (ex btw). Dus een reparatie bedrag voor mij van 568 euro (incl btw).

Voor mij is dit echt shocking. Ik kan CE repair wel laten komen maar dan ben ik al minimaal de onderzoekskosten van 112 euro kwijt.
Het voelt alsof er maar 1 beter wordt van de situatie en dat is CE repair.

Ik heb een klacht bij LG ingediend, dus eens afwachten wat er gebeurd.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
@VivaAtloni je hebt gewoon dikke pech dat je winkel failliet is. Van LG hoef je hier niet veel extra te verwachten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VivaAtloni
CyBeRSPiN schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:01:
@VivaAtloni je hebt gewoon dikke pech dat je winkel failliet is. Van LG hoef je hier niet veel extra te verwachten helaas.
Zit te denken om naar de winkel in mijn dorp te gaan. Die geven op hun website aan dat ze een eigen reparatie service hebben en dat die gebruikt kan worden ongeacht of je de TV bij hen hebt gekocht.
Als LG ruim 800 coulance geeft dan moet de reparatie toch binnen dat bedrag kunnen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
VivaAtloni schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:28:
[...]
Zit te denken om naar de winkel in mijn dorp te gaan. Die geven op hun website aan dat ze een eigen reparatie service hebben en dat die gebruikt kan worden ongeacht of je de TV bij hen hebt gekocht.
Als LG ruim 800 coulance geeft dan moet de reparatie toch binnen dat bedrag kunnen vallen.
LG geeft vaak coulance op de prijs van de onderdelen. En logischerwijs via de gecontracteerde reparatiepartner. Is makkelijk onderling te verrekenen. Lijkt me sterk dat je dit via de winkel in het dorp voor elkaar krijgt.

Jij saldeert nu en neemt aan dat de reparatie dus überhaupt niet meer kan zijn. Snap de frustratie, maar denk niet dat het zo werkt. Maar als je het wel voor elkaar krijgt…. Hou ons op de hoogte.

*edit ter info: ik heb binnen garantie zelfde klachten gehad, toen is het paneel vervangen. Voeding was goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Harkelaar op 13-04-2025 19:59 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:50
Vandaag een G5 55inch gekocht ter vervanging van mijn oude Samsung van 10 jaar oud.

Mooi beeld, maar merk dat met F1 pro de witte lijnen van de f1 baan lichtgevend zijn zo fel. Net al even met de settings gespeeld en op cinematic modus gezet en bij energie modus ook lager qua felheid.

Want wordt er bijna verblind door. Had eerlijk gezegd dat dit realistisch zou zijn qua beeld, maar de HDR lijkt extreem door te slaan en in het wit is geen textuur te bekennen.

Heeft iemand een idee? Is het f1 pro wat qua kleur/ codec en kwaliteit slecht is (geen 4K abbo) Netflix is wel weer echt gewoon prachtig.
Zeker bij nacht beelden met lampen.

Maar sommige filmpjes van YouTube als je dan een wolk ziet dan lijkt het contrast weer door te slaan naar echt witte vlekken ipv mooie details in een wolk…

Ben dus erg benieuwd of dit de tv is. Ben echt van het realistische en niet doorgeslagen wit en contrast. Dus had met een duurdere tv wel het idee dat dit juist smooth zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
Helaas is videoland nog steeds niet beschikbaar op de G5. Zijn er ook gebruikers van een B5 op C5 die mij kunnen vertellen of videoland daar wel beschikbaar op is. Ik ben bezig met de helpdesk van videoland om Videoland beschikbaar te krijgen op de G5. het kan helpen als ik weet of hij er wel is op de B5 en C5 kan ik dan ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Passie-m schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:48:
Vandaag een G5 55inch gekocht ter vervanging van mijn oude Samsung van 10 jaar oud.

Mooi beeld, maar merk dat met F1 pro de witte lijnen van de f1 baan lichtgevend zijn zo fel. Net al even met de settings gespeeld en op cinematic modus gezet en bij energie modus ook lager qua felheid.

Want wordt er bijna verblind door. Had eerlijk gezegd dat dit realistisch zou zijn qua beeld, maar de HDR lijkt extreem door te slaan en in het wit is geen textuur te bekennen.

Heeft iemand een idee? Is het f1 pro wat qua kleur/ codec en kwaliteit slecht is (geen 4K abbo) Netflix is wel weer echt gewoon prachtig.
Zeker bij nacht beelden met lampen.

Maar sommige filmpjes van YouTube als je dan een wolk ziet dan lijkt het contrast weer door te slaan naar echt witte vlekken ipv mooie details in een wolk…

Ben dus erg benieuwd of dit de tv is. Ben echt van het realistische en niet doorgeslagen wit en contrast. Dus had met een duurdere tv wel het idee dat dit juist smooth zou zijn.
Heb je wel een Apple TV en F1 TV Premium? Want enkel dan heb je 4K HDR.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Egbert Jan schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:01:
Het kan helpen als ik weet of hij er wel is op de B5 en C5 kan ik dan ook melden.
Zelfde OS toch, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
CLB schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:36:
[...]

Zelfde OS toch, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk...
Mogelijk andere CPU architectuur waardoor er een specifieke build nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Rivanov schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:31:
[...]

Heb je wel een Apple TV en F1 TV Premium? Want enkel dan heb je 4K HDR.
Chrome cast Tv hebben wij en een normaal f1 pro abbo zonder 4K nog helaas. Zag wel bij 4K afspelen van een ouder f1 fragment op youtube dat hier het beeld wel erg mooi was. Dus lijkt per content dus enorm te verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
VivaAtloni schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:57:
[...]

Antwoord gekregen van LG en ook een voorstel van CE repair. Houd in het achterhoofd dat de tv 25 maand oud is en de TV toen 1499 (1239 euro ex btw) heeft gekost.

De offerte van CE repair is 1304 euro (ex btw) voor de reparatie, dus duurder dan de tv 25 maand terug heeft gekost. Dit is op basis van mijn klacht en het max bedrag.
In de offerte zit een coulance van LG van 834 euro (ex btw). Dus een reparatie bedrag voor mij van 568 euro (incl btw).

Voor mij is dit echt shocking. Ik kan CE repair wel laten komen maar dan ben ik al minimaal de onderzoekskosten van 112 euro kwijt.
Het voelt alsof er maar 1 beter wordt van de situatie en dat is CE repair.

Ik heb een klacht bij LG ingediend, dus eens afwachten wat er gebeurd.
dit onderwerp is denk ik al 1000x hier behandeld en ik heb zelf ook een eigen topic daarvan gehad. Ik zat ook buiten de 2 jaar. je hebt volgens de wet recht op een deugelijk product. Gewoon in gebreke stellen. Staan legio brieven hier. Bij mij duurde het 3 keer voordat de winkel toegaf en ik een vervangend exemplaar heb gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
harrybeuker schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:39:
[...]

dit onderwerp is denk ik al 1000x hier behandeld en ik heb zelf ook een eigen topic daarvan gehad. Ik zat ook buiten de 2 jaar. je hebt volgens de wet recht op een deugelijk product. Gewoon in gebreke stellen. Staan legio brieven hier. Bij mij duurde het 3 keer voordat de winkel toegaf en ik een vervangend exemplaar heb gehad
Als je iets meer terug had gelezen: @VivaAtloni kan hier geen gebruik van maken want zijn winkel (Hofma) is failliet.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-04-2025 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:57
Passie-m schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:05:
[...]

Chrome cast Tv hebben wij en een normaal f1 pro abbo zonder 4K nog helaas. Zag wel bij 4K afspelen van een ouder f1 fragment op youtube dat hier het beeld wel erg mooi was. Dus lijkt per content dus enorm te verschillen.
Gewoon in de native browser kijken geeft bij mij een beter beeld dan via een CCwGTV. Geen gezeik met dubbele scaling, verkeerde framerates (F1TV app ondersteund geen Frame Rate Matching), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mirx_NL schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:08:
[...]

Gewoon in de native browser kijken geeft bij mij een beter beeld dan via een CCwGTV. Geen gezeik met dubbele scaling, verkeerde framerates (F1TV app ondersteund geen Frame Rate Matching), etc.
Werkt hier ook prima, alleen jammer dat ik zeer regelmatig opnieuw moet inloggen. Blijf jij wel voor langere tijd ingelogd?
Ik gebruik de “LG ThinQ” iOS app om mn wachtwoord in te voeren, want 16 karakters via het on screen keyboard invoeren is niet zo fijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Passie-m schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:05:
[...]

Ik heb een G3 en een google streamer met F1tv app. Op de slaapkamer een C4 met CCwGTV 4k. Bij mij gaat het via de app prima en herken jouw beeld niet.

Zorg er voor dat de LG de upscaling doet en je de CC zo instelt dat hij de content weergeeft zoals het aangeboden wordt. Dan doet de TV de rest. Ik gebruik verder filmmakers mode. Ik lees vaker de klachten over te hard wit, maar herken dit zelf totaal niet. Het zit hem echt in de settings. Je kunt er hier en op reddit etc veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
Harkelaar schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:17:
[...]

Ik heb een G3 en een google streamer met F1tv app. Op de slaapkamer een C4 met CCwGTV 4k. Bij mij gaat het via de app prima en herken jouw beeld niet.

Zorg er voor dat de LG de upscaling doet en je de CC zo instelt dat hij de content weergeeft zoals het aangeboden wordt. Dan doet de TV de rest. Ik gebruik verder filmmakers mode. Ik lees vaker de klachten over te hard wit, maar herken dit zelf totaal niet. Het zit hem echt in de settings. Je kunt er hier en op reddit etc veel over vinden.
Dank! Film maker modes had ik al gevonden. Denk dat de tv ook staat op dolby vision dacht ik mij gezien te hebben. Zal dit straks een proberen op herkennen per bron, en chromecast in te stellen. Heb het idee dat de HDR er soms gewoon extreem inklapt. Zoals gister bij rtl talkshow kleding lijken wel glitters te hebben en de stof lijkt soms wel glansfluweel terwijl het een matte stof lijkt te zijn. Erg over de top dus. En niet realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:13
Passie-m schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:51:
[...]

Dank! Film maker modes had ik al gevonden. Denk dat de tv ook staat op dolby vision dacht ik mij gezien te hebben. Zal dit straks een proberen op herkennen per bron, en chromecast in te stellen. Heb het idee dat de HDR er soms gewoon extreem inklapt. Zoals gister bij rtl talkshow kleding lijken wel glitters te hebben en de stof lijkt soms wel glansfluweel terwijl het een matte stof lijkt te zijn. Erg over de top dus. En niet realistisch.
HDR en DV klappen er pas in als de bron ook echt dat materiaal is.
De beeldmodi verschillen dan ook, of ik moet zeggen per type bron materiaal onthoud de tv een eigen beeldmodus.

Ik denk dan ook dat je het daar gewoon in moet zoeken.
https://www.rtings.com/tv...settings#general-settings

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Passie-m schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:51:
[...]

De tv gaat alleen op DV of HDR 'staan' als hij dit als content aangeboden krijgt. De key is dus om je chromecast goed in te stellen en de chromecast niet alles te laten upscalen naar DV maar op 'content matchen'.
Goede test: als je via de f1app content speelt via de chromecast en er komt een dolby vision melding rechtsbovenin... dan gaat het niet goed en moet je verder met de settings.

nu pas gezien:
overtones schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:02:
[...]
HDR en DV klappen er pas in als de bron ook echt dat materiaal is.
De beeldmodi verschillen dan ook, of ik moet zeggen per type bron materiaal onthoud de tv een eigen beeldmodus.

Ik denk dan ook dat je het daar gewoon in moet zoeken.
https://www.rtings.com/tv...settings#general-settings
precies dit

[ Voor 19% gewijzigd door Harkelaar op 14-04-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
Mirx_NL schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:08:
[...]

Sinds de Update naar Android 14 is dat probleem verholpen. De CCwGTV doet nu content framerate matching. Geen gestotter meer maar vloeiende beelden op mijn LG 42c2.
Ik heb vroeger ook de Browser voor F1TV gebruikt, maar altijd uitgelogd worden is super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zawaponga schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:35:
Sinds de Update naar Android 14 is dat probleem verholpen. De CCwGTV doet nu content framerate matching. Geen gestotter meer maar vloeiende beelden op mijn LG 42c2.
Ik heb vroeger ook de Browser voor F1TV gebruikt, maar altijd uitgelogd worden is super irritant.
Ter info, de CCwGTV kan enkel de juiste framerate geven indien de gebruikte app het zelf ook ondersteund, zoals de Netflix app dat kan doen.

Enkel indien je gebruik maakt van een extra systeem app, zoals de door derden ontwikkelde Refresh Rate app, kan je het activeren bij of na het starten van een streaming app, mits deze het ook toestaat, dat doen ze namelijk niet allemaal (Prime Video bijv.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:01:
Nou dikke pech kun je dit zeker wel noemen….
Ik vind wel dat LG zich iets beter mag opstellen.
De TV is immers net iets meer dan twee jaar oud.
Zo’n kostbare reparatie ondanks de coulance, is dan wel erg zuur.

Wat @VivaAtloni nog kan doen is inderdaad proberen te laten repareren bij de lokale winkel.
Wellicht kunnen ze vaststellen of het de voeding is of het paneel wat defect is.
Dan weet je ook of de kosten te dragen zijn of niet.
Van CE repair is bekend dat ze de volle prijs berekenen. Ze zijn tenslotte een derde partij die voor TV fabrikanten reparaties uitvoert.

Blijft treurig dat je als consument bij faillissementen niet kunt terugvallen op een garantiefonds.
Je hebt tenslotte bij aanschaf ook al betaald voor garantie.
Dit zit gewoon in de verkoopprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:45
Woensdag wordt mijn nieuwe televisie geleverd en ik zit al goed in de spanning en ik tel de dagen af. Ik ga er 9 modeljaren op vooruit van model 2015 naar model 2024. Ik heb een LG OLED65B42LA besteld 65-inch B4. Deze wordt woensdag opgehangen aan mijn nieuwe beugel van Vogels TVM 3405 SP Zwart. Tot heden heb ik een LG 55EG910V 55-inch Curved Full-HD OLED met WebOS 2 model 2015 gekocht Mei 2016.

Ik ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor mij

[ Voor 79% gewijzigd door Van der Berg op 14-04-2025 19:55 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:57
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:14:
[...]

Werkt hier ook prima, alleen jammer dat ik zeer regelmatig opnieuw moet inloggen. Blijf jij wel voor langere tijd ingelogd?
Ik gebruik de “LG ThinQ” iOS app om mn wachtwoord in te voeren, want 16 karakters via het on screen keyboard invoeren is niet zo fijn..
Hier hetzelfde. En ik denk er niet aan elke week een keer de app te openen om te kijken of je dan wel ingelogd blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Passie-m
Harkelaar schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:17:
[...]

De chromecast stond inderdaad niet goed! Nu goed ingesteld. En beeld is nu prachtig en realistisch!

Allemaal bedankt voor de snelle hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 17:41

Funky22

Guild invite

CyBeRSPiN schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:53:
[...]

Als je iets meer terug had gelezen: @VivaAtloni kan hier geen gebruik van maken want zijn winkel (Hofma) is failliet.
Dat staat toch los van het feit dat je 6 jaar recht hebt op een deugdelijk product en de regels ervan.

Normaal moet je dit via de verkoper regelen maar je kan dit ook via de fabrikant afdwingen, Nederlenad heeft namelijk geen wettelijke fabriek garantie:

Bron: https://id.nl/huis-en-entertainment/beeld-en-geluid/tv/garantie-hoe-zit-dat-precies-en-wat-zijn-je-rechten-bij-een-faillissement.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland

Bron:https://id.nl/huis-en-entertainment/beeld-en-geluid/tv/garantie-hoe-zit-dat-precies-en-wat-zijn-je-rechten-bij-een-faillissement
Gaat een product binnen de garantietermijn kapot, maar is de winkel waar je het product hebt gekocht, failliet? Dan heb je nog wel gewoon recht op de garantie, maar in dat geval moet je dan aankloppen bij de fabrikant van het product. De kassakoopbon van de (failliete) winkel mag dan als bewijs fungeren voor de datum dat je het product hebt gekocht.

Gewoon serieus op je strepen staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Funky22 op 15-04-2025 10:43 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

VivaAtloni schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:57:
[...]

Zie bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Van der Berg schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:42:
.... LG OLED65B42LA besteld 65-inch B4...
Nice.. veel plezier en als LG tweakers hier, kunnen we de grootte en de modelletter/jaar uit de naam halen >:) :P

LG OLED 65 B4 2LA

En B serie is goed zat voor films en zo nu en dan gamen. Ik heb zelf de 65 B9 en tot heden nog steeds genot om films naar te kijken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
mucuracat schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:27:
[...]

Nice.. veel plezier en als LG tweakers hier, kunnen we de grootte en de modelletter/jaar uit de naam halen >:) :P

LG OLED 65 B4 2LA

En B serie is goed zat voor films en zo nu en dan gamen. Ik heb zelf de 65 B9 en tot heden nog steeds genot om films naar te kijken.
Ik twijfelde enorm, B vs C. Ik wilde eerst graag een C4 model 65-inch voor toen €1699. Ik overwoog eerder een 77-inch B4 voor €1799. Helaas heb ik te lang gewacht waardoor deze naar €2199 ging en nu €1979. Mijn 65-inch B4 model heb ik gekocht voor €1199

Ik heb veel onderzoek gedaan op YouTube, tussen B4 vs C4:

Inderdaad ik zie het in de naam :)
Jouw model is ook een goede televisie.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 15-04-2025 12:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VivaAtloni
Funky22 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:
[...]

Dat staat toch los van het feit dat je 6 jaar recht hebt op een deugdelijk product en de regels ervan.

Normaal moet je dit via de verkoper regelen maar je kan dit ook via de fabrikant afdwingen, Nederlenad heeft namelijk geen wettelijke fabriek garantie:

Bron: https://id.nl/huis-en-entertainment/beeld-en-geluid/tv/garantie-hoe-zit-dat-precies-en-wat-zijn-je-rechten-bij-een-faillissement.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland

Bron:https://id.nl/huis-en-entertainment/beeld-en-geluid/tv/garantie-hoe-zit-dat-precies-en-wat-zijn-je-rechten-bij-een-faillissement
Gaat een product binnen de garantietermijn kapot, maar is de winkel waar je het product hebt gekocht, failliet? Dan heb je nog wel gewoon recht op de garantie, maar in dat geval moet je dan aankloppen bij de fabrikant van het product. De kassakoopbon van de (failliete) winkel mag dan als bewijs fungeren voor de datum dat je het product hebt gekocht.

Zag je bericht. Helaas ben ik vanmorgen door LG gebeld met een voorstel om het max reparatie bedrag op 244 euro te zetten. Hier ben ik mee akkoord gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:53
Funky22 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:
[...]

https://www.consuwijzer.n.../faillissement-ondernemer

Daar haal ik nergens uit dat de fabrikant bij failliet van de verkoper iets moet doen BUITEN de garantietermijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:31:
[...]

Zag je bericht. Helaas ben ik vanmorgen door LG gebeld met een voorstel om het max reparatie bedrag op 244 euro te zetten. Hier ben ik mee akkoord gegaan.
Nou dat klinkt een stuk beter.
Nog steeds wel geld maar wel acceptabel lijkt mij.
Blijft een hoop gedoe met bedrijven/winkels die failliet gaan.
Daarvoor is heel weinig goed geregeld.
Niet alleen kleine winkels vallen om maar ook grote ketens.
Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Marcel Br schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:16:
[...]

Daar haal ik nergens uit dat de fabrikant bij failliet van de verkoper iets moet doen BUITEN de garantietermijn.
En toch is het zo, de winkel is er enkel maar om te communiceren met de fabrikant die doet zelf geen vervangingen of terug coulance betalingen, bij een faillissement van de winkel kan je perfect zelf die communicatie doen

[ Voor 27% gewijzigd door Funky22 op 15-04-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

VivaAtloni schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:31:
[...]

Je kan nog altijd je ongenoegen uiten en aangeven dat je vind dat je niet correct behandeld bent omdat je volgens de Nederlandse wetgeving mbt tot een Deugdelijk product recht hebt op een gratis reparatie

Ik ben in 24 uur tijd voor het probleem met mijn Sony 85" tv gegaan van,
-Sony: Dit is product eigen en er kan niks aan gedaan worden dus we sluiten de zaak.
Naar 24 uur later:
Sony: De Tv mag terug naar ons en je krijgt het volledige aankoop bedrag terug.

Bij mij was de winkel niet failliet maar dat doet niks af aan het recht wat je hebt, ik heb gewoon zelf asap contact met de fabrikant gezocht omdat ik geen zin had in over en weer gedoe van weken tussen de winkel, de fabrikant en mezelf, in mijn 2de bericht naar Sony ook direct aangegeven dat ik niet te beroerd ben om juridische stappen te ondernemen als hun zich niet aan de regelgeving houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Marcel Br schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:16:
[...]

Er is geen wettelijke garantie termijn in Nl, Nederland heeft tov de rest van de Eu landen een afwijkende garantie regelgeving (recht op deugdelijk product) die regels zijn van toepassing.

En het is ook nooit de winkel die iets doet he buiten de communicatie voor jou als koper, de winkel als die er nog is binnen de 6 jaar is niet meer dan degene die het contact met de fabrikant doet, alles van repareren,, terug betaling, vervanging is op kost van de fabrikant en niet de verkoper.

[ Voor 22% gewijzigd door Funky22 op 15-04-2025 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Funky22 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:58:
[...]

Je kan nog altijd je ongenoegen uiten en aangeven dat je vind dat je niet correct behandeld bent omdat je volgens de Nederlandse wetgeving mbt tot een Deugdelijk product recht hebt op een gratis reparatie

Ik ben in 24 uur tijd voor het probleem met mijn Sony 85" tv gegaan van,
-Sony: Dit is product eigen en er kan niks aan gedaan worden dus we sluiten de zaak.
Naar 24 uur later:
Sony: De Tv mag terug naar ons en je krijgt het volledige aankoop bedrag terug.

Bij mij was de winkel niet failliet maar dat doet niks af aan het recht wat je hebt, ik heb gewoon zelf asap contact met de fabrikant gezocht omdat ik geen zin had in over en weer gedoe van weken tussen de winkel, de fabrikant en mezelf, in mijn 2de bericht naar Sony ook direct aangegeven dat ik niet te beroerd ben om juridische stappen te ondernemen als hun zich niet aan de regelgeving houden
Allemaal leuk en aardig maar het maakt wel degelijk uit of een winkel nog bestaat of failliet is.
Natuurlijk heb je recht op een deugdelijk product maar je hebt een koopovereenkomst met de winkel of webshop waar je je TV gekocht hebt en NIET met de fabrikant (of importeur).
Zoals je weet is LG Benelux de importeur en niet de fabrikant.
LG Benelux importeert en verkoopt aan zijn dealers.

Maar goed los daarvan moet je bij reparaties wel altijd goed opletten en niet zomaar akkoord gaan met coulance of andere “goed lijkende” aanbiedingen als je TV na twee jaar defect raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Hebt u nog fabrieksgarantie? Vraag de fabrikant dan om een oplossing. In de garantievoorwaarden leest u wat u kunt verwachten. Hebt u geen fabrieksgarantie meer? Vraag de fabrikant toch om een oplossing. Hij is dit niet verplicht, maar misschien kunt u samen tot een oplossing komen.

Zat indd toch fout hier

[ Voor 255% gewijzigd door Funky22 op 15-04-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:31

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gerwin89 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Wat mij betreft is een kalibratie elke euro waard. Ik weet niet hoe het bij de allerlaatste generatie TV's is, maar mijn C2 was in HDR weergave echt zeer slecht afgesteld vanaf fabriek. Een veel te blauw beeld. SDR weergave was dan wel weer vrij goed. Je kan natuurlijk zelf rommelen met de instellingen, maar je krijgt de kleuren zelf nooit natuurgetrouw ingesteld.

Er heerst hier op het forum ook een trend van 'bigger is better' en als mensen 3000+ euro voor een TV over hebben kan een kalibratie van een paar honderd euro er ook wel vanaf lijkt me. Je hebt er letterlijk de gehele levensduur plezier van.
door wie is je C2 gekalibreerd?

Deed hij ook HDR en Dolby Vision beide apart kalibreren?
Ik kijk namelijk heel veel Dolby Vision dus dat is wel belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 15-04-2025 19:32 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:30:
[...]

door wie is je C2 gekalibreerd?

Deed hij ook HDR en Dolby Vision beide apart kalibreren?
Ik kijk namelijk heel veel Dolby Vision dus dat is wel belangrijk.
Ik heb het door ISF calibratie laten doen:
https://www.isf-calibratie.com/

SDR / HDR en Dolby Vision is allemaal gekalibreerd. Zelfs ook de game modus voor m'n ps5.

EDIT:

Pre-calibratie HDR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHdmDsnRYvtFU7c4IfvuBMO1s2Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/elzVz5qO0zTYJlK6yc6cWrS3.png?f=user_large

Post-calibratie HDR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CMYYgI8CF73TiN2dcVZ1dIfW_A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WbR0mk3XTNGb97aynneWwwtn.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Gerwin89 op 15-04-2025 20:49 ]

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Gerwin89
Thanks!

Ik zou het vooral laten doen voor Dolby vision op mijn G1.

De cinema mode (nu filmmaker in recentere modellen) is vaak te donker.
De cinema home (met dynamic tone mapping) maakt het dan weer vaak te licht.
Het lijkt vrij moeilijk om hier een goede middenweg in te vinden.

Is dit beter geworden bij jou na kalibratie in Dolby Vision? Of heb je geen idee wat ik bedoel?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin89
daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:51:
@Gerwin89
Thanks!

Ik zou het vooral laten doen voor Dolby vision op mijn G1.

De cinema mode (nu filmmaker in recentere modellen) is vaak te donker.
De cinema home (met dynamic tone mapping) maakt het dan weer vaak te licht.
Het lijkt vrij moeilijk om hier een goede middenweg in te vinden.

Is dit beter geworden bij jou na kalibratie in Dolby Vision? Of heb je geen idee wat ik bedoel?
Dat kan ik helaas niet beantwoorden. Ik heb de kalibratie vrij snel laten doen na aanschaf van de tv (na een paar honderd uur gebruik). Met name omdat ik het beeld in HDR echt veel te blauw vond. Bij het gamen had ik standaard zelfs de 'blauw licht reductie' maar aangezet. Wat ik precies van de helderheid vond destijds weet ik niet meer. HDR profielen staan nu in ieder geval allemaal op max helderheid. En voor SDR heb ik twee profielen. 1 voor in de avond, helderheid 40, en 1 voor overdag, helderheid 100. Maar hij staat eigenlijk altijd op het avondprofiel omdat het allemaal fel genoeg is.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
Gerwin89 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:40:
[...]

Ik heb het door ISF calibratie laten doen:
https://www.isf-calibratie.com/

SDR / HDR en Dolby Vision is allemaal gekalibreerd. Zelfs ook de game modus voor m'n ps5.

EDIT:

Pre-calibratie HDR:
[Afbeelding]

Post-calibratie HDR:
[Afbeelding]
Wow... die stond er wel heel erg naast. Dan zal een giga verbetering zijn.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
winwiz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:58:
[...]

Wow... die stond er wel heel erg naast. Dan zal een giga verbetering zijn.
Ja wellicht had ik een maandagochtend model :P
Of misschien is de C2 niet zo best gekalibreerd af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bolderik schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:59:
Hoi je hoeft geen afstandsbediening te kopen om in het service menu te komen.
Door het volgende te doen lukt het ook.
Heb het zelf ook geprobeerd op mijn 55g2 en het werkt!

Use the TV's own web browser from the Home screen.

Navigate to http ://webosapp.club/instart and/or http ://webosapp.club/ezadjust ( That domain will resolve on the internet, so the hyperlinks have been removed.)

Your TV will prompt you to accept the connection from the browser.

At the password prompt enter 0413
Dit werkt helaas niet meer. Die links geven een error als je er naartoe wil gaan via de browser.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ga binnenkort verhuizen en mijn GX 65" gaat mee. Nu kan ik helaas nergens meer het ophangsjabloon om de hoogte te bepalen terug vinden. Heeft iemand in de omgeving er toevallig nog 1 liggen die ik even zou kunnen lenen. Of weet iemand waar deze te bestellen zijn?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@jdwrist je kunt toch vanaf de bovenkant meten waar de muurbeugel begint en dat dan aanhouden bij het boren van de gaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Alweer een nieuwe update voor de G4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXRdfnKJtqTTSwHR53VN7nabf0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rq3LEVkFvPG93vdFqG4q1SbB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 188% gewijzigd door Farabi op 16-04-2025 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Verplaatst

[ Voor 114% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2025 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-09 19:18
Ik heb nog nooit een update melding gehad op mijn G4. Ik gebruik alleen 1 HDMI poort, tv kijk ik via de avr met ziggo next, shield en BR speler.

De apps op de tv gebruik ik niet. Weet niet of het raadzaam is om te updaten dan? Of zijn er vaak scherm technische aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
Voor de C2 had ik ook een grote update gisteren. Mooi om te zien dat ze ook oudere tv's blijven updaten.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik herinner mij dat ik op mijn 9 jaar oude LG 55EG910V OLED televisie altijd een pop-up kreeg als er een update beschikbaar kwam, maar dat is lang geleden. Ben blij dat tegenwoordig standaard 5 jaar updatebeleid bestaat bij LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Van der Berg schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:55:
Ik herinner mij dat ik op mijn 9 jaar oude LG 55EG910V OLED televisie altijd een pop-up kreeg als er een update beschikbaar kwam, maar dat is lang geleden. Ben blij dat tegenwoordig standaard 5 jaar updatebeleid bestaat bij LG.
8 jaar zelfs: HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Veel plezier met je nieuwe aanwinst vandaag, vast een hele verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:57:
[...]

8 jaar zelfs: HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Veel plezier met je nieuwe aanwinst vandaag, vast een hele verbetering!
Wow! 8 jaar updatebeleid geldt dit ook voor mijn nieuwe televisie? Op de B4 generatie of alleen modellen vanaf 2025?

Bedankt, ik ben erg benieuwd straks en grote vooruitgang inderdaad

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2025 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Maurice1066 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:13:
[...]

Ik heb nog nooit een update melding gehad op mijn G4. Ik gebruik alleen 1 HDMI poort, tv kijk ik via de avr met ziggo next, shield en BR speler.

De apps op de tv gebruik ik niet. Weet niet of het raadzaam is om te updaten dan? Of zijn er vaak scherm technische aanpassingen?
Het gekke is dat je handmatig moet zoeken inderdaad. Ik heb automatisch updaten aan staan. Maar de updates zijn nooit automatisch binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LuPo schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:50:
[...]

Voor de C2 had ik ook een grote update gisteren. Mooi om te zien dat ze ook oudere tv's blijven updaten.
1 of 2 weken geleden kreeg ik een pop-up melding op mijn E8 dat er een update was, dus ze blijven het aardig onderhouden inderdaad.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn nieuwe LG OLED65B42LA is binnen en hij hangt op mijn oude muurbeugel Vogels Thin 215. Ze hebben de nieuwe muurbeugel van Vogels TVM 3405 SP meegenomen samen met de TV. Maar bleek niet nodig te zijn en bespaar mij €50.

Mijn oude LG 55EG910V:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbV7hK7TZYQBf_TZSgaEKlc5UeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2hyc1Oovgb5pjD2S5Uy5uRM.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe LG OLED65B42LA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmxXZhxTfyas_vrcSuj8r5iGmjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goGHEk0xicvSMtTrLSQFXuIz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBxNQJqpamYMjo0y22qvdXrdCx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GeZAEXjSFAYcNssnJgVSQBt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8hdk5AnF9QfCOvPV5khUN6D8M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59t9W66nZuM5uvwGC7RFBBJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste ervaringen:
Wat een waanzinnige televisie en wat groot. Ik merk gelijk het verschil met 55-inch. Ze hebben gezegd 77-inch is te groot voor mijn afstand. DVD-Recorder kon niet meer omdat Scart aansluiting via 3 stekkers. Is eruit gehaald. Geluid loopt via Digitale Coax naar mijn Logitech Z-5500 speakers.

Problemen:
Op mijn 55-inch had ik Logitech Z-5500 via 5.1 lopen en ik kon altijd de kanalen instellen bij de effecten. Nu kan alleen de centrale speaker voor TV. Ik snap niet waarom ik de effect op de terminal van de Z-5500 niet meer kan wijzigen naar Stereo X2, nu enkel effect Digital

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmtkz51jt5DuydxFeBTqRsdshSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKtN6sT021Ly762Wta6T26dN.jpg?f=fotoalbum_large

Hij heeft alle aansluitingen op mijn Z-5500 gekeken en dat zit allemaal goed

Probleem lijkt alleen als ik NPO en RTL andere kanalen lijkt op Stereo X2 te gaan via 5.1

Op YouTube heb ik geen problemen met de Z-5500 5.1: 4K HDR 60

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YL2qPR21XHWzDtOhXkcD4hlDZn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4K1qzPH8IifOer3zF9gHqUC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J12J3dGqtw4WvKCYa13pU6RAgbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTr6GP1OwpSmpYBleN1EGC7o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Laatst online: 10-09 17:01
Beste mede tweakers,

Gister is door een blikseminslag onze LG CX kapot gegaan. In eerste instantie ging na de klap het power lampje nog branden, maar inmiddels doet hij na inpluggen niks meer... Beeld gaf hij direct na uitvallen al niet meer. Erg jammer, want de TV werkte nog als op dag 1. Totaal geen last van inbranden of andere problemen waar ik me vooraf druk over maakte, dit ondanks dat we toch echt vaak TV kijken. Momenteel ben ik met de verzekering aan het kijken voor een oplossing, daar wil ik echter niet te lang op wachten. Ik denk daarom dat ik op kort termijn een nieuwe Oled wil aanschaffen.

Gezien het budget en de verwachting dat het 2025 model behoorlijk prijzig zal worden, richt ik me op de C4 als logische opvolger. Ik lees behoorlijk goede verhalen over de C4, maar vroeg me af of het zinnig is om te wachten op de C5? Verschillen lijken niet enorm te zullen zijn, maar wellicht vergis ik me?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Daarnaast: wat zou ik nog kunnen vragen voor een TV die is aangedaan door de bliksem? Is het reëel om nog een bedrag te vragen?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
Sven2912 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:46:
Beste mede tweakers,

Gister is door een blikseminslag onze LG CX kapot gegaan. In eerste instantie ging na de klap het power lampje nog branden, maar inmiddels doet hij na inpluggen niks meer... Beeld gaf hij direct na uitvallen al niet meer. Erg jammer, want de TV werkte nog als op dag 1. Totaal geen last van inbranden of andere problemen waar ik me vooraf druk over maakte, dit ondanks dat we toch echt vaak TV kijken. Momenteel ben ik met de verzekering aan het kijken voor een oplossing,

daar wil ik echter niet te lang op wachten. Ik denk daarom dat ik op kort termijn een nieuwe Oled wil aanschaffen.

Gezien het budget en de verwachting dat het 2025 model behoorlijk prijzig zal worden, richt ik me op de C4 als logische opvolger. Ik lees behoorlijk goede verhalen over de C4, maar vroeg me af of het zinnig is om te wachten op de C5? Verschillen lijken niet enorm te zullen zijn, maar wellicht vergis ik me?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Daarnaast: wat zou ik nog kunnen vragen voor een TV die is aangedaan door de bliksem? Is het reëel om nog een bedrag te vragen?
Ik zou nog heeeel even wachten op meer of goede C5 reviews. Een Duitse betrouwbare reviewer die ik volg komt binnenkort met zijn C5 review, maar een eerste blik gaf een significante helderheidsboost ten opzichte van de C4.

Een C5 komt tussen een G3 en G4 in qua helderheid.

YouTube: 🔥 LG C5 evo OLED-TV: Erster Blick auf Design, Anschlüsse und Bildqua...

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 16-04-2025 15:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Van der Berg
Wat een verschil ervaar ik in beeldkwaliteit tussen het model 2015 naar 2024 ook in helderheid. Het is enorm wennen aan deze nieuwe formaat :) het is echt groot. Ik ben nu mijn tweede film van de dag aan het kijken op Netflix Premium 4K.

Reflecties vallen mee en bijna niet zichtbaar

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:59
Voutje

[ Voor 97% gewijzigd door I_am_I op 16-04-2025 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:59
Van der Berg schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:44:

Probleem lijkt alleen als ik NPO en RTL andere kanalen lijkt op Stereo X2 te gaan via 5.1
Dan klopt het toch? NPO en RTL zenden in 5.1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Laatst online: 10-09 17:01
DutchOwnage schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:54:
[...]

Ik zou nog heeeel even wachten op meer of goede C5 reviews. Een Duitse betrouwbare reviewer die ik volg komt binnenkort met zijn C5 review, maar een eerste blik gaf een significante helderheidsboost ten opzichte van de C4.

Een C5 komt tussen een G3 en G4 in qua helderheid.

YouTube: 🔥 LG C5 evo OLED-TV: Erster Blick auf Design, Anschlüsse und Bildqua...
Enig idee hoe lang dat wachten zou worden? Lang zonder TV is geen goede optie. ;) de C5 lijkt ook behoorlijk wat prijziger te worden dan de C4.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Je hoeft natuurlijk niet perse op deze of andere reviews te wachten. Ik kan me voorstellen dat je snel een nieuwe tv wil. Of jij die waarschijnlijke helderheidsboost het waard vindt om op te wachten, is een keuze.

Ik denk dat zijn review wel over max een weekje online komt.

Maar als jij tevreden zou zijn met een C4, wat natuurlijk ook een geweldige TV is, is het nu wel de tijd om toe te slaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Gerwin89 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:01:
[...]

Dat kan ik helaas niet beantwoorden. Ik heb de kalibratie vrij snel laten doen na aanschaf van de tv (na een paar honderd uur gebruik). Met name omdat ik het beeld in HDR echt veel te blauw vond. Bij het gamen had ik standaard zelfs de 'blauw licht reductie' maar aangezet. Wat ik precies van de helderheid vond destijds weet ik niet meer. HDR profielen staan nu in ieder geval allemaal op max helderheid. En voor SDR heb ik twee profielen. 1 voor in de avond, helderheid 40, en 1 voor overdag, helderheid 100. Maar hij staat eigenlijk altijd op het avondprofiel omdat het allemaal fel genoeg is.
Hoe schakel je tussen de profielen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
De eerste update is binnen: Ik kreeg keurig een pop-up venster.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpBvCAl9GSQE14GjiNHm8pGMhqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pn0kqC6q67SHX7aiUEdJUzwU.jpg?f=fotoalbum_large

65-inch B4 vs C4, 77-inch B4 vs B5:
Ik heb in de tussentijd over na gedacht en ben best blij met mijn keuze voor een B4. Ik wilde graag een B5 van model 2025, deze kost nu €2199 een verschil van ruim €1000 op het moment (Mijn 65-inch B4 €1199). Een verschil is vooral in de processor Gen2 en AI en waarschijnlijk zal het volgende jaar bijna hetzelfde prijs zijn als wat ik nu heb betaald. Daarbij moest ik nog 1 jaar uithouden met mijn oude televisie. Totaal geen spijt van deze upgrade en ik ben uiteindelijk blij dat ik geen €600 extra hebt betaald voor een 65-inch C4.

Ja ik overwoog een 77-inch B4 dat ik wel had willen hebben, toen voor €1799 helaas was ik net weer te laat want opeens €2199, zelfs gisteren nog gekeken en kostte €1979 voor een 77-inch B4. Maar ik ben blij met 65-inch en de vooruitgang

[ Voor 54% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
HoppyF schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Ik begrijp het ook niet.
Al jaren komt in dit topic grijze import ter sprake.
Het vervelende is dat grijze import wettelijk niet verboden is.
In een land waar alles redelijk goed geregeld is, is dat opmerkelijk omdat consumenten beschermd moeten worden.
Feit blijft dat de verkoper/winkel verantwoordelijk is voor de afhandeling van garantie maar er is niets geregeld als de winkel niet meer bestaat.
Wat ik niet begrijp is waarom grijze import via bijvoorbeeld Plasmavisie.nl slecht/dom zou zijn? Bedrijf staat al zeer geruime tijd. Geen woonhuis als pand. En de garantievoorwaarden van LG zelf zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven (die 5 jaar paneelgarantie kan ik alleen voor de G3 vinden en ze claimen zelf dat een OLED 2 garantie standaard krijgt).

Dus waarom zou ik geen buitenland model kopen bij een NL bedrijf welke al langere tijd bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ik lees overigens (nog eens) de "grijze import" posts en vrijwel alles is van jou @HoppyF >:)

En met echt goede argumenten kom je niet, behalve dat "het al vaker is gezegd". En ja, garantie, maar dat moet je sowieso afdwingen. Zoals ik al zei, word ik hier niet blij van: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/garantie-informatie/

En dan ook met name dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyR2bSRfpAIMt-4g9hZp1ZQXWu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrAkBAeu7yKFsALyLk2ltdg8.jpg?f=fotoalbum_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHDnqf-LmTWpsVOtA61-WNIaer8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7J2PUpaxOUAZunbejue2Fx7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@barrymossel Wie probeer je te overtuigen? :+ Ik zou er zelf nooit een kopen, maar voel je vooral vrij het wel te doen. Ik ga je niet tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
stin00 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:02:
@barrymossel Wie probeer je te overtuigen? :+ Ik zou er zelf nooit een kopen, maar voel je vooral vrij het wel te doen. Ik ga je niet tegenhouden.
Ik stel gewoon een vraag aan iemand. Argumenten om het niet te doen, hoor ik juist graag, want het gaat om een grote aankoop. Maar als een Benelux model me niks meer kan bieden dan die grijze import, dan betaal ik liever minder.
En de argumenten zoals geen 5 jaar garantie (volgens mij niet bij de nieuwe modellen) en slechte service bij grijze import bedrijven, zijn volgens mij niet echt meer up-to-date of niet in ieder geval relevant. (Klinkt zelfs een beetje als een vermeende waarheid herhalen, jaren lang...)

Dus ik hoor graag waarom iemand echt geen grijze import moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:09:
[...]

Ik stel gewoon een vraag aan iemand. Argumenten om het niet te doen, hoor ik juist graag, want het gaat om een grote aankoop. Maar als een Benelux model me niks meer kan bieden dan die grijze import, dan betaal ik liever minder.
En de argumenten zoals geen 5 jaar garantie (volgens mij niet bij de nieuwe modellen) en slechte service bij grijze import bedrijven, zijn volgens mij niet echt meer up-to-date of niet in ieder geval relevant. (Klinkt zelfs een beetje als een vermeende waarheid herhalen, jaren lang...)

Dus ik hoor graag waarom iemand echt geen grijze import moet kopen.
Bij een van de grijze winkels lees ik het volgende.

Je krijgt van X verdere instructies. Bij de meeste televisies geeft de fabrikant als extra service een aan huis servicebezoek. Vanaf welke formaat TV verschilt per fabrikant. Bij alle overige producten stuur je het product naar X of brengt deze langs te Y.

De kosten voor de retourzending naar X binnen de garantietermijn, bij geen aan huis service optie van de fabrikant bij het desbetreffende product, is in alle gevallen voor jou als consument. Mits de originele verpakking aanwezig is en door jou is aangeleverd dan kunnen wij het toestel aan je retourneren. In alle andere gevallen dien je de reparatie zelf af te halen. Je betaalt tijdens de garantieperiode geen arbeidsloon en geen materiaalkosten.

Naar mijn weten heb je geen aan huis service wanneer het grijze import is (ik hoor het graag als het anders is). Dus je kunt als consument zelf met je 77 inch tv onder de arm naar de winkel of deze voor een aanzienlijk bedrag laten opsturen.

Hetzelfde verhaal wordt genoemd in het geval je het produkt binnen de 14 dagen periode wil retourneren. Dus eigen kosten etc.

Al met al denk ik dat grijze import minder goede service betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
meesje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:32:
[...]

Bij een van de grijze winkels lees ik het volgende.

Je krijgt van X verdere instructies. Bij de meeste televisies geeft de fabrikant als extra service een aan huis servicebezoek. Vanaf welke formaat TV verschilt per fabrikant. Bij alle overige producten stuur je het product naar X of brengt deze langs te Y.

De kosten voor de retourzending naar X binnen de garantietermijn, bij geen aan huis service optie van de fabrikant bij het desbetreffende product, is in alle gevallen voor jou als consument. Mits de originele verpakking aanwezig is en door jou is aangeleverd dan kunnen wij het toestel aan je retourneren. In alle andere gevallen dien je de reparatie zelf af te halen. Je betaalt tijdens de garantieperiode geen arbeidsloon en geen materiaalkosten.

Naar mijn weten heb je geen aan huis service wanneer het grijze import is (ik hoor het graag als het anders is). Dus je kunt als consument zelf met je 77 inch tv onder de arm naar de winkel of deze voor een aanzienlijk bedrag laten opsturen.

Hetzelfde verhaal wordt genoemd in het geval je het produkt binnen de 14 dagen periode wil retourneren. Dus eigen kosten etc.

Al met al denk ik dat grijze import minder goede service betekent.
Ja, deze heb ik ook gezien. Maar dan is het over één kam scheren. Natuurlijk ga ik niet bij een onbekende bol.com verkoper een dergelijk duur product kopen. Of een webshop zonder goede reputatie en/of zulke slecht(e) (geschreven) voorwaarden.

Ik heb ook een grijze import verkoper gezien die garantiereparatie aan huis belooft.

Natuurlijk heb je snelle handelaartjes, die de regels aan de laars lappen, maar dat denk ik wel te kunnen beoordelen. Ik ben vooral benieuwd of ik andere dingen over het hoofd zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:55:
[...]

Ja, deze heb ik ook gezien. Maar dan is het over één kam scheren. Natuurlijk ga ik niet bij een onbekende bol.com verkoper een dergelijk duur product kopen. Of een webshop zonder goede reputatie en/of zulke slecht(e) (geschreven) voorwaarden.

Ik heb ook een grijze import verkoper gezien die garantiereparatie aan huis belooft.

Natuurlijk heb je snelle handelaartjes, die de regels aan de laars lappen, maar dat denk ik wel te kunnen beoordelen. Ik ben vooral benieuwd of ik andere dingen over het hoofd zie...
Als eerste wil ik zeggen dat een tv uit die grijze import net zo goed kan werken als een Benelux model. Waar het hem voornamelijk in zit is de (garantie) afhandeling na de 2 jaar die de winkel 'beloofd'. Dan trekt LG Benelux zijn handen er namelijk vanaf en verwijst naar de winkel. En dan mag je met hen de strijd aan. Prima als je dat wil doen of dat risico wil lopen, volledig eigen keuze.

Daarnaast doen dat soort grijze import winkels niet mee aan cashback acties dus daar heb je geen recht op. Kan best zijn dat het zonder die cashback nog steeds goedkoper is bij de grijze dozenschuiver, misschien ook niet.

Uiteindelijk is de keuze aan jezelf, de een is er fan van,de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:55:
[...]

De discussie over grijze import bestaat al jaren.
Het klopt dat ik hier vaak voor gewaarschuwd heb.
Er zijn inderdaad ook grijze import winkels die al lang actief zijn.
Dit betekent niet perse dat ze onbetrouwbaar zijn.

Zoals je weet is de concurrentie groot en kun je door actief te zoeken een scherpe deal krijgen.
Daarmee is er in feite geen prijsverschil meer met officiële LG dealers.
Waarom zou je dus geen officiële dealer kiezen?
Is het verschil €25 of €50?
Dat kan. Je moet dan zelf overwegen of je iets meer wilt uitgeven of niet.

Het staat iedereen vrij te kopen waar je wilt.
Zoals gezegd kunnen ook grotere winkels failliet gaan, dat risico blijft.
Grijze import of niet.

Je noemde nog de 5 jaar paneel garantie.
Dit is een apart verhaal.
LG levert paneel garantie, het gaat dan alleen om het onderdeel!
Je betaalt wel de arbeidskosten.
Eigenlijk heb je daar niets aan want je hebt gewoon 6 jaar garantie waaronder dus ook het paneel.
De winkel/webshop is verantwoordelijk voor de afhandeling dus mocht het om het paneel gaan dan kost het jou sowieso niets.
In andere landen gelden andere voorwaarden dus daar kan zo’n paneel garantie aanvullend zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 16-04-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:02:
[...]

De discussie over grijze import bestaat al jaren.
Het klopt dat ik hier vaak voor gewaarschuwd heb.
Er zijn inderdaad ook grijze import winkels die al lang actief zijn.
Dit betekent niet perse dat ze onbetrouwbaar zijn.

Zoals je weet is de concurrentie groot en kun je door actief te zoeken een scherpe deal krijgen.
Daarmee is er in feite geen prijsverschil meer met officiële LG dealers.
Waarom zou je dus geen officiële dealer kiezen?
Is het verschil €25 of €50?
Dat kan. Je moet dan zelf overwegen of je iets meer wilt uitgeven of niet.

Het staat iedereen vrij te kopen waar je wilt.
Zoals gezegd kunnen ook grotere winkels failliet gaan, dat risico blijft.
Grijze import of niet.

Je noemde nog de 5 jaar paneel garantie.
Dit is een apart verhaal.
LG levert paneel garantie, het gaat dan alleen om het onderdeel!
Je betaalt wel de arbeidskosten.
Eigenlijk heb je daar niets aan want je hebt gewoon 6 jaar garantie waaronder dus ook het paneel.
De winkel/webshop is verantwoordelijk voor de afhandeling dus mocht het om het paneel gaan dan kost het jou sowieso niets.
In andere landen gelden andere voorwaarden dus daar kan zo’n paneel garantie aanvullend zijn.
Het gaat er dus vooral om in welke mate het bedrijf waar je koopt betrouwbaar is. En ik zie zeker dat er boeven bij zitten. Maar eerlijk gezegd vind ik dus LG met z'n 2 jaar niet netjes, evenals meerdere (alle?) officiële dealers. 6 jaar mag je verwachten, maar zul je doorgaans moeten afdwingen.

Ik overweeg dus zeker een grijze import TV, als het bedrijf me eerlijk genoeg lijkt. En ik moet zeker toegeven dat er bij die dozenschuivers er echt wel wat boeven lijken te zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barrymossel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:27:
[...]

Het gaat er dus vooral om in welke mate het bedrijf waar je koopt betrouwbaar is. En ik zie zeker dat er boeven bij zitten. Maar eerlijk gezegd vind ik dus LG met z'n 2 jaar niet netjes, evenals meerdere (alle?) officiële dealers. 6 jaar mag je verwachten, maar zul je doorgaans moeten afdwingen.

Ik overweeg dus zeker een grijze import TV, als het bedrijf me eerlijk genoeg lijkt. En ik moet zeker toegeven dat er bij die dozenschuivers er echt wel wat boeven lijken te zitten...
Die 6 jaar geldt overal ook bij grijze import.
Alle verkopers weten van deze 6 jaar af ook al werken ze niet altijd soepel mee.
Voor de meeste TV kopers geldt wel dat ze het onderscheid tussen grijze import en officiële LG dealers niet echt kennen laat staan dat ze ook nog onderscheid moeten maken tussen grijze import winkels onderling.
Jij hebt misschien beter gezocht maar de meeste kopers doen dat niet.
Alleen om die reden al zou ik ze dus afraden bij grijze import winkels te kopen.
@Wren heeft hierboven ook uitleg gegeven.

De Pricewatch hier op Tweakers maakt het niet makkelijker omdat grijze import winkels meestal bovenaan komen te staan omdat ze net wat euro’s goedkoper adverteren.
Zeker met cashback acties extra vervelend.
Grijze import doet immers nooit mee aan cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op het vlak van garantie vind ik dat Samsung NL het beter voor elkaar heeft. Na registratie wordt de garantie verlengd van twee jaar naar vijf jaar. Bij een Samsung tv zou ik daardoor nooit kijken naar grijze import. Je hebt dan in ieder geval vijf jaar geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:17:
Op het vlak van garantie vind ik dat Samsung NL het beter voor elkaar heeft. Na registratie wordt de garantie verlengd van twee jaar naar vijf jaar. Bij een Samsung tv zou ik daardoor nooit kijken naar grijze import. Je hebt dan in ieder geval vijf jaar geen gezeur.
Toch kent Samsung ook grijze import bij TV’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb ondertussen ondekt waarom bij sommige kanalen bij mij op de Z-5500 (5.1) speakers in de centrale speaker komt. Ik geluidsbron van Automatisch omgezet in MPEG op de televisie in de instellingen.

De helderheid heb ik van automatisch gewijzigd in uit bij Energiebesparing. De helderheid is nu nog feller en veel beter.

[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 17-04-2025 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
HoppyF schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:27:
[...]

Toch kent Samsung ook grijze import bij TV’s.
Ja, dat ontken ik toch niet? Ik geef alleen aan dat door de extra garantie ik bij Samsung nooit voor grijs zou gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Van der Berg schreef op donderdag 17 april 2025 @ 00:51:
I
De helderheid heb ik van automatisch gewijzigd in uit bij Energiebesparing. De helderheid is nu nog feller en veel beter.
Dit is altijd zowiezo stap 1 bij de ingebruikname van een nieuwe tv. Gevolgd door het uitzetten van al die AI meuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Was het niet zo dat bij grijze import TV's, het systeem staat ingesteld op het betreffende land,
en dat daardoor bepaalde zender lijsten van TV providers e.d.niet werkte , zonder dat je in het systeem het land nummer moest aanpassen, wat een tricky ding was.

Maar vooral voor de TV makers, dat ze zelf kunnen dicteren wat de prijs is van die specifieke TV, in dat land.
En dit proberen te enforcen door moeilijk of geen garantie te geven zodra het gaat om grijze import.
Wat volgens mij, met de huidige EU regels niet zou mogen, maar wat extra moeilijk gemaakt word, om je gelijk te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:27:
Was het niet zo dat bij grijze import TV's, het systeem staat ingesteld op het betreffende land,
en dat daardoor bepaalde zender lijsten van TV providers e.d.niet werkte , zonder dat je in het systeem het land nummer moest aanpassen, wat een tricky ding was.

Maar vooral voor de TV makers, dat ze zelf kunnen dicteren wat de prijs is van die specifieke TV, in dat land.
En dit proberen te enforcen door moeilijk of geen garantie te geven zodra het gaat om grijze import.
Wat volgens mij, met de huidige EU regels niet zou mogen, maar wat extra moeilijk gemaakt word, om je gelijk te halen.
DVB-C gebruiken niet super veel mensen, dus dat is alleen een minpunt voor een redelijk specifieke doelgroep.

Voornaamste lijkt te zijn dat de winkel 0 coulance/support van LG krijgt voor grijze import, waardoor ze zelf voor alle kosten moeten opdraaien. Wat weer resulteert in een onwelwillende verkoper voor garantie gevallen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:35
Wil even mijn ervaring met de LG G4 77 inch delen hier.

Om even de pluspunten samen te vatten:
  • HDR is echt super! Regelmatig te fel zelfs haha
  • SDR lijkt soms ook op HDR, zeer fel!
  • Wie zegt dat OLED een (te) lage helderheid heeft? Absoluut geen last van. In een donkere kamer licht hij de hele kamer op.
Maar ook de nadelen, die je vaak genoeg niet genoeg leest op het internet (vind ik):
  • LG Web OS is verschrikkelijk. Geeft absoluut geen premium gevoel wat het beeld van het paneel wel heeft.
  • De afstandsbediening is van goedkoop plastic en toetsen zijn niet verlicht waardoor je niks ziet in het donker
  • De pointer van de afstandsbediening kan niet uitgeschakeld worden, wat zeer irritant is
  • CPU in de TV is zeer traag en stottert regelmatig als je door de UI scrollt etc.
  • Ethernet poort is maar 100Mbit/s
  • Wi-Fi bereik is slecht, op mijn telefoon (op de zelfde locatie) haal ik via Wi-Fi +- 300Mbit/s terwijl ik met de tv mag hopen op 90Mbit/s. En dat terwijl de verbinding nog regelmatig verbreekt.
  • LG App Store bevat zeer weinig apps
Al in al zeer tevreden over het paneel dat gebruikt is. Al het overige is zwaar ondermaats naar mijn mening. Ben blij dat ik zojuist de Apple TV 4K met ethernet heb ontvangen. Wat een genot is de TV nu. Afstandsbediening voelt premium aan, UI loopt soepel en werkt zoals het hoort te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 14:12
kahraman11 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:04:

• Wie zegt dat OLED een (te) lage helderheid heeft? Absoluut geen last van. In een donkere kamer licht hij de hele kamer op.
Maar ook de nadelen, die je vaak genoeg niet genoeg leest op het internet (vind ik):
  • LG Web OS is verschrikkelijk. Geeft absoluut geen premium gevoel wat het beeld van het paneel wel heeft.
  • De afstandsbediening is van goedkoop plastic en toetsen zijn niet verlicht waardoor je niks ziet in het donker
  • De pointer van de afstandsbediening kan niet uitgeschakeld worden, wat zeer irritant is
  • CPU in de TV is zeer traag en stottert regelmatig als je door de UI scrollt etc.
  • Wi-Fi bereik is slecht, op mijn telefoon (op de zelfde locatie) haal ik via Wi-Fi +- 300Mbit/s terwijl ik met de tv mag hopen op 90Mbit/s. En dat terwijl de verbinding nog regelmatig verbreekt.
Al in al zeer tevreden over het paneel dat gebruikt is. Al het overige is zwaar ondermaats naar mijn mening. Ben blij dat ik zojuist de Apple TV 4K met ethernet heb ontvangen. Wat een genot is de TV nu. Afstandsbediening voelt premium aan, UI loopt soepel en werkt zoals het hoort te werken.
Mijn 77" G2 is 2 jaar ouder dan de uwe en ik ervaar WebOS totaal niet zo. Ik vind het net heel goed werken en gebruik eigenlijk niet anders. Qua apps heb ik alles wat ik nodig heb op GoPlay na, maar sinds er Chromecast ondersteuning is kan ik via de GoPlay app op mijn telefoon gewoon casten en is dat probleem ook van de baan.

Enige 'probleem' dat ik ervaar is dat YouTube veel luider staat dan alle andere WebOS apps, waardoor ik telkens het volume moet verlagen/verhogen als ik tussen YouTube en een andere app switch.

Van het stotteren merk ik niets of weinig want ik kan me niet herinneren dat het stoort. Tv is aangesloten via ethernet kabel en die 100Mbit is perfect voldoende om alles in 4K te streamen. Beste beeld wat ik tot nu toe zag was via de ingebouwde YouTube app, documentaire waarbij m'n mond letterlijk openviel.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En de enshitification gaat maar door:
nieuws: LG gaat AI gebruiken om doelgerichter advertenties op tv's te tonen

Geen wonder dat de TV regelmatig blijft vragen of we dan toch écht niet de TV aan Wifi willen hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HoppyF schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:11:
[...]

Die 6 jaar geldt overal ook bij grijze import.
Alle verkopers weten van deze 6 jaar af ook al werken ze niet altijd soepel mee.
Voor de meeste TV kopers geldt wel dat ze het onderscheid tussen grijze import en officiële LG dealers niet echt kennen laat staan dat ze ook nog onderscheid moeten maken tussen grijze import winkels onderling.
Jij hebt misschien beter gezocht maar de meeste kopers doen dat niet.
Alleen om die reden al zou ik ze dus afraden bij grijze import winkels te kopen.
@Wren heeft hierboven ook uitleg gegeven.

De Pricewatch hier op Tweakers maakt het niet makkelijker omdat grijze import winkels meestal bovenaan komen te staan omdat ze net wat euro’s goedkoper adverteren.
Zeker met cashback acties extra vervelend.
Grijze import doet immers nooit mee aan cashback.
Die 6 jaar is een typisch dingetje voor Nederland.

Hoe zit het als ik als Belg, ook in België wonend, een TV koop bij een Nederlandse webshop. Heb ik dan ook recht op die 6 jaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Kritische punten mag ik ook benoemen, op mijn nieuwe B4 werd het erg donker het beeld vooral tijdens het voetbal, de helderheid stond op automatisch bij instellingen en deze heb ik uitgezet en heb ik gekozen voor game-modus, volgens de review op YouTube geeft dat het meeste aan helderheid en dat klopt. Eerst stond hij bij mij op Cinema stand. In deze stand game-modus vind ik hem erg goed. Ik ben voor de rest te vrede maar ben nog verder aan het testen.

ISF-profiel vond ik niet mooi en werd opeens te roodachtig

[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 17-04-2025 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
@kahraman11

Koop gewoon een Apple TV of een Nvidia Shield dan zijn alle punten welke jij als nadeel beschrijf ineens opgelost😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:03:
[...]

Hoe zit het als ik als Belg, ook in België wonend, een TV koop bij een Nederlandse webshop. Heb ik dan ook recht op die 6 jaar ?
Ik weet niet precies hoe dit zit maar ik vermoed dat de 6 jaar geldt als je in NL koopt.
Wellicht kunnen andere Belgen dit bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kahraman11 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:04:

Heel veel “minpunten” die je noemt zijn hier uitgebreid besproken en kun je dus makkelijk terugvinden.
Er zijn ook oplossingen voor genoemd.

De helderheid is in orde ja.
Geen idee waarom mensen nog steeds zo gefixeerd zijn op helderheid terwijl daar niets aan mankeert ook niet bij de wat oudere OLED’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

daffie82 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:03:
[...]

Je hebt gekocht in Nederland dan gelden de regels van Nederland.

Hier kan je mijn zaak zien, ik raad elke Belg ook aan om bij een Deftige Nl winkel electr producten te kopen vanwege die regels mbt tot Deugdelijk product, moest ik deze tv in Belgie hebben gekocht had het me waarschijnlijk een pak geld gekost eens de fabriek garantie verlopen was
Tv 3 jaar oud met dimming-probleem, geen garantie van winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Funky22 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:26:
[...]

Je hebt gekocht in Nederland dan gelden de regels van Nederland.

Hier kan je mijn zaak zien, ik raad elke Belg ook aan om bij een Deftige Nl winkel electr producten te kopen vanwege die regels mbt tot Deugdelijk product, moest ik deze tv in Belgie hebben gekocht had het me waarschijnlijk een pak geld gekost eens de fabriek garantie verlopen was
Tv 3 jaar oud met dimming-probleem, geen garantie van winkel
Met deftige winkel bedoel je niet Coolblue of dergelijke?
Je kan als Belg sowieso niet kopen op Coolblue.nl maar dit even gewoon als voorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:20:
[...]
De helderheid is in orde ja.
Geen idee waarom mensen nog steeds zo gefixeerd zijn op helderheid terwijl daar niets aan mankeert ook niet bij de wat oudere OLED’s.
Ja, grappig is dat. Het verschil in helderheid kan je hoogstens beoordelen als je twee oleds met dezelfde instellingen naast elkaar zet en dat heeft/doet niemand.
Het is een van de jaarlijkse ‘verbeteringen’ die bij de reviews wordt benadrukt en als je dat maar vaak tegenkomt wordt dat vanzelf als belangrijk beschouwd. Mijn GX doet met HDR nog steeds pijn aan mijn ogen, dus ook met de helderheid van een Oled van 5 generaties terug is nog steeds helemaal niets mis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Van der Berg schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:45:
Kritische punten mag ik ook benoemen, op mijn nieuwe B4 werd het erg donker het beeld vooral tijdens het voetbal, de helderheid stond op automatisch bij instellingen en deze heb ik uitgezet en heb ik gekozen voor game-modus, volgens de review op YouTube geeft dat het meeste aan helderheid en dat klopt. Eerst stond hij bij mij op Cinema stand. In deze stand game-modus vind ik hem erg goed. Ik ben voor de rest te vrede maar ben nog verder aan het testen.

ISF-profiel vond ik niet mooi en werd opeens te roodachtig
Kijk een week met ISF profiel en je wilt niet meer terug :D Geeft meer rust vind ik.
En als je HDR of Dolby kijkt, past het zich van zelf aan. Plus je krijg weer een kik omdat het veel meer verschil is in helderheid met ISF beeld

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09

The Zep Man

🏴‍☠️

Erniebert schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:13:
Mijn GX doet met HDR nog steeds pijn aan mijn ogen, dus ook met de helderheid van een Oled van 5 generaties terug is nog steeds helemaal niets mis!
Hier hetzelfde met een CX in een thuisbioscoop. Wanneer die kamer wordt gebruikt is die sowieso een stuk donkerder dan een gemiddelde huiskamer. Die TV hoeft echt niet helderder. Dan brandt die je netvlies weg. :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 18-04-2025 09:29 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

De waarheid ligt - zoals gewoonlijk - ergens in het midden.

Zeggen dat TV's zoals de CX helder genoeg zijn, moet je vooral zelf geloven. Maar zo kort door de bocht is het niet.

Voor de rest ben ik het zeker eens dat er overdreven veel aandacht is voor de brightness. Maar dat is lekker marketing praat. Uitpakken met nummertjes doet het altijd goed bij Jan met de pet.

YouTube: Fact: Your OLED TV is Not Bright Enough for HDR. Here's Why.

Pagina: 1 ... 558 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.