Vandaag is het precies 1 week geleden dat ik mijn nieuwe LG's 65-inch OLED B4 televisie in gebruik heb genomen. Wat vind ik van de nieuwe televisie:
De B4 is een mooi serie en televisie. Ik vind hem goed in helderheid en heb geen last van reflecties. Ik moet er wel bij melden dat het van elke hoek weer anders is, recht voor de televisie heb ik er geen last van. Ik ben heel blij met de koop. In vergelijking met wat ik hiervoor had. Op YouTube zijn prachtige beelden in 4K met HDR. Ik heb dan totaal geen spijt dat ik niet voor een C4 heb gekozen, en ben juist blij dat ik €600 heb bespaard. Ik zou geen spijt hebben gehad als ik voor die €600 extra een 77-inch had kunnen krijgen voor €1799 i.p.v. 65-inch C4. Ik heb net te lang gewacht waardoor de 77-inch opeens naar €2199 ging. Mijn nieuwe 65-inch B4 gekocht voor €1199.
De bediening van mijn nieuwe televisie is erg snel en de televisie reageert heel snel op alles. Ik vergelijk dit met mijn oude 55-inch OLED model 2015 daar was het irritant lang wachten op alles. De haarscherp beeld, resolutie en 10-inch groter maakt hem voor mij een plezierige televisie om mee te werken, en om niet te vergeten de helderheid op alle punten ben ik er op vooruit gegaan. Oh nog een puntje nu is mijn televisie plat, en bij mijn oude OLED televisie was dit Curved en het is nu veel prettiger.
Het valt me op dat het stroomverbruik meevalt op de B4. Ik krijg ook nog eens 5 jaar vanaf 2024 upgrades en WebOS 25 komt in de 4e kwartaal heb ik online gelezen, en als het goed is krijgen wij tot 2029 aan upgrades.
Ik moest wel nog de juist instellingen vinden voor het beste beeld. Zo moest ik automatisch helderheid uitzetten en van Cinema stand naar game stand zetten, want ook minpuntje was dat hij te donker was, volgens RTINGS review in game stand de hoogste helderheid. Dat klopt ook vind ik en nadat ik automatische helderheid had uitgezet en de stand had veranderd, is de helderheid nu echt goed.
Het geluid speakers binnen de B4 heb ik niet geprobeerd. Ik gebruik Logitech Z-5500 dat ik verspreid heb laten ophangen aan mijn muur. Via Digitale Coax. Ik gebruik Ziggo TV-Start via CI+ 1.3 kaartje.
Ik heb mijn 65-inch op mijn oude muurbeugel kunnen installeren. Een Vogels Thin 215 dat volgens de specificaties tot 55-inch zou kunnen. De monteur had mijn nieuwe muurbeugel samen met de televisie meegenomen. De monteur heeft toen bekeken en zei al direct dat de nieuwe muurbeugel niet hoefde en dat mijn oude muurbeugel zou passen. Hierdoor heeft het mij weer €50 bespaard. De nieuwe muurbeugel was van Vogels TVM 3405 SP Zwart.
Al met al ben ik zeer tevreden met de 65-inch B4. Minpuntje over de helderheid kan je zelf aanpassen in de instellingen. Ik geniet nu dagelijks van mijn nieuwe televisie.
Ik wilde altijd een LG's 65-inch B5 model van 2025. Het enige verschil is een verbeterde AI en een kleine stap qua processor met een refreshed Alpha 8 Gen 2 (2025) i.p.v. een Alpha 8. Ik moest voor de 65-inch B5 €1000 extra neerleggen voor een klein beetje vooruitgang ten opzichte van de 65-inch B4. Volgende jaar verwacht ik dat de prijzen van de B5 net zo duur is wat ik nu voor een 65-inch B4 heb betaald. Maar dan wellicht weer modellen van 2026 uitkomen. Ik dacht dan moet ik weer een jaartje met mijn oude OLED televisie doen en het verschil is heel klein.
Achteraf zou ik niet eens kunnen of hebben opgemerkt of hier nu een B4 of een C4 had gehangen.
[
Voor 15% gewijzigd door
Van der Berg op 23-04-2025 12:22
]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB