• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49
Factuur van Frans de Smet voor m'n 77G4 ontvangen. Kan de cashback dus gaan claimen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:24
Rivanov schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:45:
Factuur van Frans de Smet voor m'n 77G4 ontvangen. Kan de cashback dus gaan claimen. :)
Dan heb je na cashback maar 2800 euro betaald? Dat is echt weinig.

• Rivanov
stevosmax schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Dan heb je na cashback maar 2800 euro betaald? Dat is echt weinig.
Jup. En m’n 65CX voor € 1.000,- kunnen verkopen. Dus m’n 77G4 heeft mij maar € 1.800,- gekost i.p.v. € 4.600,- :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rivanov schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Jup. En m’n 65CX voor € 1.000,- kunnen verkopen. Dus m’n 77G4 heeft mij maar € 1.800,- gekost i.p.v. € 4.600,- :+
Vrouwenlogica. Maar hé, het werkt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rivanov
GerCor schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Vrouwenlogica. Maar hé, het werkt.
Snap ook wel dat die 65CX niet gratis was destijds. Maar dat is 3 jaar geleden. En heb er ook 3 jaar plezier van gehad. ;)

Het gaat er mij om wat ik nú effectief kwijt ben voor de nieuwe TV.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2024 16:03 ]

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:16:
Geen sound issues, maar wel sinds een paar weken gek gedrag dat de tv soms ineens spontaan weer aan gaat nadat ie uit is gezet.
Heb je een Xbox series X?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Heb je een Xbox series X?
Nee, wel een Playstation 5 (ook HDMI 2.1), en die zie ik wel steeds als source rechtsboven in beeld als de tv aan gaat nu je het zegt..
Zal hem eens afkoppelen.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-05-2024 17:06 ]

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Nee, wel een Playstation 5 (ook HDMI 2.1), en die zie ik wel steeds als source rechtsboven in beeld als de tv aan gaat nu je het zegt..
Zal hem eens afkoppelen.
In de Series X zit sowieso een vervelende HDMI-CEC bug deze zorgt ervoor dat de TV uit zichzelf weer aanspringt als je de Xbox uitschakelt.

Let wel: Deze storing is niet op alle merken TV's van toepassing

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2024 17:16 ]

• Rivanov

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:09
Morgen komt dan eindelijk m'n 65"G4. Zonder te jinxen, het enige wat ik in eerste instantie hoop is dat ik een beetje mazzel heb met de panel lottery. Dus een "schoon" scherm en weinig tot geen banding.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:10

thijsco19

KTM 990 SMT

DutchOwnage schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:31:
Morgen komt dan eindelijk m'n 65"G4. Zonder te jinxen, het enige wat ik in eerste instantie hoop is dat ik een beetje mazzel heb met de panel lottery. Dus een "schoon" scherm en weinig tot geen banding.
1 tip, ga er niet naar opzoek.
Gewoon de tv in gebruik nemen met je dagelijkse dingen. Als je dan afwijkingen ziet = ruilen. Zie je niks? = niks aan doen.

Ik heb er toendertijd ook niet naar gezocht en tot op heden zie ik niks bijzonders.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• DutchOwnage
Klopt. Zowiezo de eerste 100 uur. Daarna ben ik toch wel even van plan om wat test patterns te draaien hoor (want 4 weken omruilgarantie). Maar dan moet ik wel hele extreme dingen tegenkomen.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
DutchOwnage schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:18:
Klopt. Zowiezo de eerste 100 uur. Daarna ben ik toch wel even van plan om wat test patterns te draaien hoor (want 4 weken omruilgarantie). Maar dan moet ik wel hele extreme dingen tegenkomen.
Ik kon mijn C3 gelijk terugsturen. Ik zou die testbeelden gelijk draaien.

• DutchOwnage
MotorBeast schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Ik kon mijn C3 gelijk terugsturen. Ik zou die testbeelden gelijk draaien.
Heeft niet zoveel zin direct out of the box. Oled heeft minstens 2 pixel refresh cycles nodig om te settelen. Alleen als blijkt dat ik hele vage dingen zie bij het aanzetten mogen ze 'm weer meenemen.

• MotorBeast
DutchOwnage schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Heeft niet zoveel zin direct out of the box. Oled heeft minstens 2 pixel refresh cycles nodig om te settelen. Alleen als blijkt dat ik hele vage dingen zie bij het aanzetten mogen ze 'm weer meenemen.
Zwarte vegen door patronen heen vond ik reden genoeg. De volgende was totaal probleemloos.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:53
DutchOwnage schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:31:
Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Dit toestel zou ik graag als opvolger van mij C8 hebben. Heb nu 55 inch, en zal ook graag een slag groter hebben. Tweakers review zal ook binnenkort wel komen.

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:24
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Zal hem eens afkoppelen.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Sony tv icm PS4 op standby + automatisch updaten aan. De updateroutine van de PS4 triggerde mijn tv, waardoor deze aan sprong. De PS4 volledig uitschakelen heeft het probleem verholpen. Nadeel is dat ik word geconfronteerd met updates zodra ik deze eens in de zoveel tijd aan zet.
Geduld vs. gemak I guess...

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-11 14:22
Vortexmerc schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:39:
sinde de laatste update van webos op mijn lg G2 en updates op mijn denon X3800 heb ik meer en meer ARC issues.

Werkte goed voor bijna een jaar ervoor met zelfde kabel/tv/denon.

Nu heb ik als ik de denon aan zet en de tv gewoon geen ARC geluid van apps.

Andere toestellen naar mijn denon wel, soms lukt het ook en dan blijft het werken tot alles weer uitstaat.

Alles al geprobeerd van uittrekken stekkers, hdmi, alle settings en combinaties.

Momenteel blijft het paar keer achter een werken door hdmi control op de denon uit te zetten en simplink op de LG (is hun naar voor cec) maar dit stond vroeger aan.

Dat de denon mee uitgaat/aangaat met de tv of geluid via de tv afstandbediening kan instellen werkte nooit, ook niet nodig maar goed dat zou ook moeten gaan eigenlijk.

Nog mensen last met een hdmi ARC sound device?
Even een update geven. ik heb mijn geluids problemen volledig kunnen oplossen en ook hmdi CEC auto start van de denon met de LG G2 laten werken zodat ook geluid kan aangepast worden via de remote van de tv enzo.

Het issue zat erin dat ik een hdmi input had van een HTPC (win 11) en zolang deze connected was als input naar mijn denon x3800 werkte CEC en geluid niet juist of helemaal niet met de LG G2 tv

Al ik de HTPC hdmi input verwijder werkt alles juist met de juiste instellingen.

Dus een adapter gezocht die CEC disabled op de hdmi interface van mijn HTPC (want kan je niet instellen zover ik gevonden heb) en daarmee kan ik nu die input ook aangesloten laten en alles werkt juist.

deze adapter bv: https://www.amazon.com.be...o2ov_dt_b_product_details

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
Ik heb sinds kort een LG Oled G4 55 inch en ik vind de uniformiteit niet erg goed. Met name aan de linker zijkant vind ik het beeld veel lichter de rechter zijkant heeft er ook een beetje last van maar veel minder. Zie mijn plaatje hier onder van een wit valk. Ik heb ook al pixel refresh gedaan en de naar fabrieksinstellingen gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTItUI4klgXJ00QYnSMqxRZPm20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iknsDQ4DcMASBWNPrqYsAKG7.jpg?f=fotoalbum_large

Is het normaal dat deze tv aan de zijkant het beeld lichter is of is dit een defect aan mijn tv? de uniformiteit bij oled zou juist veel beter moeten zijn dan bij lcd tv's

[ Voor 5% gewijzigd door Egbert Jan op 08-05-2024 16:20 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52
Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:17:
Ik heb sinds kort een LG Oled G4 55 inch en ik vind de uniformiteit niet erg goed. Met name aan de linker zijkant vind ik het beeld veel lichter de rechter zijkant heeft er ook een beetje last van maar veel minder. Zie mijn plaatje hier onder van een wit valk. Ik heb ook al pixel refresh gedaan en de naar fabrieksinstellingen gezet.

[Afbeelding]

Is het normaal dat deze tv aan de zijkant het beeld lichter is of is dit een defect aan mijn tv? de uniformiteit bij oled zou juist veel beter moeten zijn dan bij lcd tv's
Wat is sindskort? Hoe lang gebruikt? en heb je zoeken op site gebruikt? Vaak over gehad hier.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 08-05-2024 16:29 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[Afbeelding]

Ik heb een Samsung S9. Een oudje dus. Die heeft dit ook. Links een band in andere kleur. Maar, een oudje dus.

Lijkt wel op mijn oude Samsung S9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnvXgqrZZy1ceyeub2jScreMO2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrQ3pbYQedN3xt9udjiOmKY8.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Egbert Jan
mucuracat schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:27:
[...]

Wat is sindskort? Hoe lang gebruikt? en heb je zoeken op site gebruikt? Vaak over gehad hier.

[LG OLED] Ervaringen & Discussie
ik heb de tv 14 dagen en iedere dag minimaal wel 4 uur aangehad

[ Voor 5% gewijzigd door Egbert Jan op 08-05-2024 18:28 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:12

[Afbeelding]

En in hoeverre zie je dit bij normaal gebruik?

• Egbert Jan
Wren schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:53:
[...]

En in hoeverre zie je dit bij normaal gebruik?
Nu ik weet dat het er zit valt het soms op als de achtergrond in 1 bepaalde kleur is of soms als er aan de linkerkant iets is een bepaalde kleur is kan je hier zien. In menu achtergronden van dvd's en bluray's zie ik het ook als die een witte of gele achtergrond kleur hebben. Ik heb ook een sony a95k 65 inch staan die heeft hier totaal geen last van en als je 1 kleur opzet is die ook veel uniformiteit ook veel beter.

• MotorBeast

[Afbeelding]

Zal leuk zijn bij sneeuwbeelden. :'( Ik zeg, weg ermee en omruilen. Moet gewoon gelijk goed zijn. Ik heb mijn eerste C3 gelijk omgeruild en de nieuwe is top. Zelfs mijn B6 had dit soort dingen niet. Ik vind bij Oled het beeld gelijk goed, het wordt alleen nog beter als hij langer speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 08-05-2024 19:40 ]

• DutchOwnage
Weet iemand hoe ik ook alweer de Screensaver inschakel? Het vuurwerk na zoveel minuten inactief?

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:47:
Weet iemand hoe ik ook alweer de Screensaver inschakel? Het vuurwerk na zoveel minuten inactief?
Kan niet volgens mij. Heb op AVSForum wel eens voorbij zien komen dat die screensavers niet (goed) werken op dit moment.

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:58:
[...]

Kan niet volgens mij. Heb op AVSForum wel eens voorbij zien komen dat die screensavers niet (goed) werken op dit moment.
Dat is minder. Ik pauzeer nogal eens Netflix ofzo, en dan zou het wel prettig zijn als ik iets donkers te zien krijg....Daar is dus niks aan te doen? Maar bedankt voor je antwoord.

Overigens erg blij met de G4. Screen uniformity ziet er uitstekend uit.

Ow wacht. Terwijl ik dit typ zie ik opeens het vuurwerk verschijnen terwijl ik in het home screen zat. Het duurt volgens mij alleen een flink stuk langer dan bij de CX.

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:10:
[...]

Dat is minder. Ik pauzeer nogal eens Netflix ofzo, en dan zou het wel prettig zijn als ik iets donkers te zien krijg....Daar is dus niks aan te doen? Maar bedankt voor je antwoord.

Overigens erg blij met de G4. Screen uniformity ziet er uitstekend uit.

Ow wacht. Terwijl ik dit typ zie ik opeens het vuurwerk verschijnen terwijl ik in het home screen zat. Het duurt volgens mij alleen een flink stuk langer dan bij de CX.
Ik las het vorige week op AVForums.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsqfO3Ur9qMHehmp6YhfBRDjbB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gx6rq1P6eVPRMZwTohREPLZW.jpg?f=fotoalbum_large

Mogelijk is het met de laatste update verholpen. Ik zit op 03.10.42.
Welke heb jij?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Voor dit soort situaties gebruik ik de 'Screen Off' functie, als PC gebruiker voor de TV is dit voor mij echt een uitkomst, want ik heb gemerkt dat black screensaver op de PC je tv scherm nog steeds actief houdt.

• Rivanov
@DutchOwnage Dit is het topic waarin het besproken werd/wordt.

https://www.avforums.com/...ion-thread.2494223/page-6

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 08-05-2024 20:19 ]

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Ik las het vorige week op AVForums.

[Afbeelding]

Mogelijk is het met de laatste update verholpen. Ik zit op 03.10.42.
Welke heb jij?
Ah dank je. Ik zit ook op 3.10.42. Bij Netflix gebeurt er niks. Bij het home screen zag ik wel vuurwerk komen na een tijd. Ik hoop toch wel dat ze dit fixen. Maakt me inderdaad nerveus.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:55
Ik heb een LG OLED65B6 en wil deze graag vervangen door een modernere versie, het liefst ook wat groter.

Nou heeft deze TV een vervelend eigenaardigheidje. Als tijdens een film het beeld erg donker is (nachtscene of scene in een donker gebouw) en er zijn geen ondertitels, dan gaat na een tijdje het scherm zelf de helderheid ook nog eens dimmen. Het effect lijkt op wat de TV doet als je langere tijd een stilstaand beeld laat zien. Het gaat pas over als ergens in beeld iets helders zichtbaar wordt, kan ook een ondertitel zijn. Dan gaat de helderheid weer naar normaal, maar dan zit je de hele scene dus al te kijken naar een veel te donker beeld.

Het is alsof de TV voor het bepalen van stilstaande beelden, de helderheid onder een bepaald nivo niet meetelt. Zijn er mensen die dit effect herkennen? En belangrijker, hebben moderne toestellen zoals de G3 er ook last van?

• MotorBeast
PhilipsFan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:20:
Ik heb een LG OLED65B6 en wil deze graag vervangen door een modernere versie, het liefst ook wat groter.

Nou heeft deze TV een vervelend eigenaardigheidje. Als tijdens een film het beeld erg donker is (nachtscene of scene in een donker gebouw) en er zijn geen ondertitels, dan gaat na een tijdje het scherm zelf de helderheid ook nog eens dimmen. Het effect lijkt op wat de TV doet als je langere tijd een stilstaand beeld laat zien. Het gaat pas over als ergens in beeld iets helders zichtbaar wordt, kan ook een ondertitel zijn. Dan gaat de helderheid weer naar normaal, maar dan zit je de hele scene dus al te kijken naar een veel te donker beeld.

Het is alsof de TV voor het bepalen van stilstaande beelden, de helderheid onder een bepaald nivo niet meetelt. Zijn er mensen die dit effect herkennen? En belangrijker, hebben moderne toestellen zoals de G3 er ook last van?
Ik heb een 55B6 gehad en herken het niet.

• Rivanov

Dat is ABL (Automatic Brightness Limiter). Kun je niet uitschakelen. Enkel ASBL in service menu via TPC en GSR.

• DutchOwnage
Thx. Alleen het home screen heeft de screensaver vooralsnog. Moet nog even andere apps checken dan Netflix maar dat zal niet anders zijn.

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:26:
[...]

Thx. Alleen het home screen heeft de screensaver vooralsnog. Moet nog even andere apps checken dan Netflix maar dat zal niet anders zijn.
Heb mijn post al aangepast aldaar. ;)

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:24:
[...]

Dat is ABL (Automatic Brightness Limiter). Kun je deels via service menu uitschakelen via TPC en GSR.
Dit is bij de 2024 modellen niet meer nodig, toch?

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Dit is bij de 2024 modellen niet meer nodig, toch?
Nee, ik merk het niet.
Heb alle “dimmers” (logo dimming etc.) in de settings uitgezet in ieder geval.

Maar ABL zit ook nog gewoon in de 2024 modellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 08-05-2024 20:32 ]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44

Dit was een fout in de software en heeft niets met de door Rivanov gesuggereerde ABL te maken.

LG heeft hiervoor vorig jaar een firmware update uitgebracht, sindsdien hebben -in ieder geval- de C3, G3 en nieuwer hier geen last meer van.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Freshouttheoven schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:38:
[...]

Dit was een fout in de software en heeft niets met de door Rivanov gesuggereerde ABL te maken.

LG heeft hiervoor vorig jaar een firmware update uitgebracht, sindsdien hebben -in ieder geval- de C3, G3 en nieuwer hier geen last meer van.
Ook de C2 / G2 zijn geupdate hiervoor.

• Freshouttheoven
Egbert Jan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Nu ik weet dat het er ziet valt het soms op als de achtergrond in 1 bepaalde kleur is of soms als er aan de linkerkant iets is een bepaalde kleur is kan je hier zien. In menu achtergronden van dvd's en bluray's zie ik het ook als die een witte of gele achtergrond kleur hebben. Ik heb ook een sony a95k 65 inch staan die heeft hier totaal geen last van en als je 1 kleur opzet is die ook veel uniformiteit ook veel beter.
Uniformiteit issues zijn inherent aan de WOLED techniek, met de komst van MLA is -in het algemeen- de uniformiteit verbeterd echter kan je het nog steeds slecht treffen op het gebied van panel lottery zoals bij jouw G4.

De Sony A95K maakt gebruik van een andere OLED techniek genaamd QD-OLED dat gebruik maakt van RGB-subpixelstructuur, mede hierdoor is de uniformiteit veel beter dan bij WOLED.

Hou er dus rekening mee dat wanneer je een omruiling doet het vervangende G4 toestel een betere of (nog) slechtere uniformiteit kan hebben.

• Rivanov
Freshouttheoven schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:38:
[...]

Dat betreft ASBL. ABL zit nog steeds in de nieuwe modellen.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g4-oled

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buA98VmU-h4IaJWeCHmZu6jk0L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkcztdHOMJkzGnEH7PogL7Sc.jpg?f=fotoalbum_large

• Freshouttheoven
Rivanov schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Dat betreft ASBL. ABL zit nog steeds in de nieuwe modellen.
Je gaf initieel aan dat de dimming issues bij donkere scenes om ABL betreft en dit niet uitgeschakeld kan worden, vandaar mijn reactie.

Ik heb nergens aangegeven dat de G3 of G4 geen last meer van ABL heeft.

ABL zal bij OLED TV’s altijd geïmplementeerd blijven in de software, ongeacht toekomstige verbeteringen.

• Rivanov
Freshouttheoven schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:30:
[...]

Je gaf initieel aan dat de dimming issues bij donkere scenes om ABL betreft en dit niet uitgeschakeld kan worden, vandaar mijn reactie.

Ik heb nergens aangegeven dat de G3 of G4 geen last meer van ABL heeft.

ABL zal bij OLED TV’s altijd geïmplementeerd blijven in de software, ongeacht toekomstige verbeteringen.
Was zelf even in de war met ABL en ASBL.

• Rivanov
Waar ik voorheen op m’n 55B6 en 65CX de settings gebruikte van P40L0 op Resetera, heb ik nu de ClassyTech settings overgenomen op de 77G4. Totdat hij de G4 helemaal heeft getest en daarvoor de nieuwe settings heeft gepubliceerd, gebruik ik zijn G3 settings.

Erg tevreden over. :)

Heb de Picture Modes zelfs op Warm 50 staan, terwijl ik dat “vroeger” altijd het piss-filter vond. Op de G4 ziet dat er op één of andere manier veel beter uit.

• DutchOwnage
Ik zou ook eens moeten kijken naar de "beste" picture settings, al is dat voor iedereen natuurlijk anders. Gisteravond met gewoon tv kijken via de Next Mini en AppleTV+ en Netflix in Dolby Vision heb ik gewoon de OOTB presets gebruikt. Dus ISF Expert dark room voor gewone tv en DV Filmmaker voor het streamen. Ik heb zo'n vermoeden dat ik het daarbij laat want is gewoon echt prima en ik deed op m'n CX ook niet anders.

Alleen voor het kijken van voetbal zoals de CL gisteravond gebruik ik andere settings, ook altijd al gedaan. Moet alleen nog eens kijken naar de Game Optimizer settings, dat is nieuw voor mij.

Maar wel een handige link @Rivanov . Even kort door zitten scrollen maar ik ga er vandaag wel even goed voor zitten. Want ik zag al dat ie ISF Dark Room wat naar beneden aanpast, dat lijkt mij ook wel fijn want met Oled Light op 60 was het inderdaad toch wel wat te helder.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 09-05-2024 10:26 ]

• Rivanov
OLED Light 60 te fel?
Ik heb ‘m minimaal op 80 staan en overdag zelfs op 100 als het erg licht is. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 09-05-2024 10:33 ]

• DutchOwnage
S'avonds op 80? Man, en dat op 2.5m?

Oef.

• CyBeRSPiN
DutchOwnage schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:34:

Oef.
Voor non-HDR kan dat wellicht, maar ik hoef niet perse verblind te worden door een zaklamp in een horrorfilm en nog een minuut met een paarse vlek in mn ogen te zitten :P

• Freshouttheoven
Rivanov schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:34:
Waar ik voorheen op m’n 55B6 en 65CX de settings gebruikte van P40L0 op Resetera, heb ik nu de ClassyTech settings overgenomen op de 77G4. Totdat hij de G4 helemaal heeft getest en daarvoor de nieuwe settings heeft gepubliceerd, gebruik ik zijn G3 settings.

Erg tevreden over. :)

[YouTube: LG 2023 OLED G3 C3 B3 Complete Settings Guide And Tips | SDR | HDR | Dolby Vision | Gaming]

Heb de Picture Modes zelfs op Warm 50 staan, terwijl ik dat “vroeger” altijd het piss-filter vond. Op de G4 ziet dat er op één of andere manier veel beter uit.
Dit heeft ermee te maken dat LG sinds vorig jaar zijn factory calibration een paar niveaus omhoog heeft getild, hierdoor ligt de beeldweergave -in de juiste beeldmodus en met een paar kleine aanpassingen- veel dichterbij reference.

Een goed gekalibreerde scherm ziet er niet gelig of zoals jij het omschrijft 'alsof er een piss-filter aanstaat' uit. Ook zijn de HDR schaduwdetails veel beter zichtbaar vergeleken met bijv. de CX.

LG heeft de laatste paar jaar een flinke inhaalslag gemaakt op het gebied van processing en (kleuren)weergave.

• Rivanov
DutchOwnage schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:34:

Oef.
Ja. Vind dat totaal niet “te” fel. Integendeel.

• Rivanov
Freshouttheoven schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Dit heeft ermee te maken dat LG sinds vorig jaar zijn factory calibration een paar niveaus omhoog heeft getild, hierdoor ligt de beeldweergave -in de juiste beeldmodus en met een paar kleine aanpassingen- veel dichterbij reference.

Een goed gekalibreerde scherm ziet er niet gelig of zoals jij het omschrijft 'alsof er een piss-filter aanstaat' uit. Ook zijn de HDR schaduwdetails veel beter zichtbaar vergeleken met bijv. de CX.

LG heeft de laatste paar jaar een flinke inhaalslag gemaakt op het gebied van processing en (kleuren)weergave.
Jep. Dat blijkt. :)
Erg happy mee in ieder geval.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:01
Freshouttheoven schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:19:
[...]
Een goed gekalibreerde scherm ziet er niet gelig of zoals jij het omschrijft 'alsof er een piss-filter aanstaat' uit.
Dat is absoluut wel de ervaring voor iedereen velen die van gemiddelde en standaard ingestelde tvs en telefoons afkomen (is ook genoeg over te vinden op youtube/internet). De meeste mensen rommelen niet met de instellingen en staan tvs op saturatie mode voor de "mooie" kleuren. Hierbij is wit (en alle andere kleuren) veelste blauw weergeven. Dus als die persoon dat ineens goed instelt dan is alles gelig en dat zou je ook kunnen omschrijven als een piss filter in diens ogen.

Persoonlijk vind ik gecalibreert/kleurgetrouw ingesteld ook te geel. Het zal best in theorie perfect zijn maar zolang echt duidelijk witte objecten bij een hoop films/series/filmpjes/games niet echt wit zijn skip ik (ik vermoed dat lang niet alle makers hun content theoretisch perfect maken maar deels aanpassen aan gemiddelde tv). De standaard settings zijn voor mij dan weer te blauw en dus zoek ik een middenweg. Persoonlijk heb ik liever regelmatig iets te blauw dan af en toe veelste geel, maar dat is ook afhankelijk van voor wat je je tv gebruikt en iedereen mag zijn eigen keuze daarin maken.

[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 09-05-2024 12:22 ]

• DutchOwnage
Even vraagje: de recente LG's doen toch ook nog steeds na iedere 4 uur on time een korte pixel refresh? Dat hoef je toch niet handmatig te doen?

• Rivanov
DutchOwnage schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:48:
Even vraagje: de recente LG's doen toch ook nog steeds na iedere 4 uur on time een korte pixel refresh? Dat hoef je toch niet handmatig te doen?
Klopt.

• Freshouttheoven
andries98 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Dat is absoluut wel de ervaring voor iedereen velen die van gemiddelde en standaard ingestelde tvs en telefoons afkomen (is ook genoeg over te vinden op youtube/internet). De meeste mensen rommelen niet met de instellingen en staan tvs op saturatie mode voor de "mooie" kleuren. Hierbij is wit (en alle andere kleuren) veelste blauw weergeven. Dus als die persoon dat ineens goed instelt dan is alles gelig en dat zou je ook kunnen omschrijven als een piss filter in diens ogen.
De gemiddelde consument houdt van een koudere kleurentemperatuur waarbij de voorkeur inderdaad uitgaat naar (over)verzadigde kleuren. Dit was niet mijn invalshoek.

Bepaalde TV's zijn in de meest accurate modus niet goed/ juist gekalibreerd of ingesteld vanuit te fabriek, hierbij kan wit inderdaad te gelig ogen, hier doelde ik op. Doordat de G4 van Rivanov veel accurater is ervaart hij 'wit' niet meer als gelig zoals bij zijn CX.

Echter zal wit bij een fatsoenlijk afgesteld TV of na kalibratie niet gelig ogen zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien. Naast dat rechts natuurgetrouwer oogt, zijn details ook veel beter zichtbaar (dit is natuurlijk afhankelijk van hoe accuraat jouw scherm -waarop je deze afbeelding bekijkt- staat ingesteld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFqt2tgCW5PhrBxY7ehtovu00G0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OElUBv4wpWqVL7crqMzE32oW.jpg?f=fotoalbum_large
Persoonlijk vind ik gecalibreert/kleurgetrouw ingesteld ook te geel. Het zal best in theorie perfect zijn maar zolang echt duidelijk witte objecten bij een hoop films/series/filmpjes/games niet echt wit zijn skip ik (ik vermoed dat de makers hun content niet theoretisch perfect maken maar deels aanpassen aan gemiddelde tv). De standaard settings zijn voor mij dan weer te blauw en dus zoek ik een middenweg. Persoonlijk heb ik liever regelmatig iets te blauw dan af en toe veelste geel, maar dat is ook afhankelijk van voor wat je je tv gebruikt en iedereen mag zijn eigen keuze daarin maken.
Tja, wat is duidelijk wit? Een blanco A4'tje is ook niet 'wit-wit' en veranderd sowieso van tint afhankelijk van de lichtinval, vandaar dat er ook meerdere profielen zijn of dit tijdens een ISF kalibratie wordt ingesteld bij een TV naargelang de omgevingslicht.

Een goed gekalibreerde scherm heeft niet enkel effect op de kleurweergave maar ook op bijv. (schaduw)details en highlights.

Coloristen die voor filmstudio's werken maken gebruik van professioneel gekalibreerde schermen die eens in de zoveel tijd opnieuw worden gekalibreerd. Wanneer we het over een gekalibreerde TV, kleurgetrouwe weergave of dicht bij reference hebben wordt er op de creators intent gedoeld, als je graag ongeveer hetzelfde wilt zien zoals de film of serie geschoten/ bedoelt is zul je zo dicht mogelijk bij de reference waardes van de door de colorist gebruikte scherm moeten zitten. Hecht je hier geen waarde aan kies dan vooral de beeldmodus die jij het mooiste vindt, al is het dan imo zonde om 'veel' geld uit te geven aan een high end TV wanneer oververzadigde en (te) koele kleuren je ding zijn; doordat je op deze manier vaak niet het meeste uit een high end TV haalt.

• Rivanov
Voor die mensen is er Vivid mode. :+

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35

YellowCube

Wait...what?

de vraag is wellicht al eens gesteld, maar het is nogal een lastige om op te zoeken.
Mijn LG (C1) hangt aan een beugel en de voet van de tv is dus niet nodig. Echter, de voet bevat ook een aluminium profiel welke het geluid van de naar beneden gerichte speakers richting de kijker "reflecteert". Zonder dat is het geluid beduidend minder.
Is het mogelijk dat profiel ook los aan de tv (die aan de beugel hangt) te bevestigen of beter, heeft iemand dat gedaan?

(losse speakers/soundbar kan uiteraard ook, maar ik ben even nieuwsgierig of dit kan)

[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 09-05-2024 17:09 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• DutchOwnage
Vindt trouwens de optie binnen Game Optimizer om het blauwe licht te reduceren erg fijn. Heb 'm op stand 1 ingesteld. Uit is het mij echt te blauw allemaal, en stand 2 is errug gelig :+

• Freshouttheoven
YellowCube schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:08:
de vraag is wellicht al eens gesteld, maar het is nogal een lastige om op te zoeken.
Mijn LG (C1) hangt aan een beugel en de voet van de tv is dus niet nodig. Echter, de voet bevat ook een aluminium profiel welke het geluid van de naar beneden gerichte speakers richting de kijker "reflecteert". Zonder dat is het geluid beduidend minder.
Is het mogelijk dat profiel ook los aan de tv (die aan de beugel hangt) te bevestigen of beter, heeft iemand dat gedaan?

(losse speakers/soundbar kan uiteraard ook, maar ik ben even nieuwsgierig of dit kan)
Normaliter bevestig/ schroef je het aluminium profiel aan de voet, deze schuif je vervolgens in z’n geheel achterin de TV. Je zult dus een manier moeten vinden om het aluminium profiel aan de onderkant van de tv te bevestigingen zonder de rest van de voet (deze steek nl. teveel uit aan de achterkant).

Dit gezegd hebbende kun je imo beter naar een fatsoenlijke standalone soundbar met center channel, soundbar + subwoofer of een paar actieve speakers kijken, dit zal een veel betere beleving/ geluidskwaliteit bieden.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:01
Freshouttheoven schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:00:
[...]

De gemiddelde consument houdt van een koudere kleurentemperatuur waarbij de voorkeur inderdaad uitgaat naar (over)verzadigde kleuren. Dit was niet mijn invalshoek.

Bepaalde TV's zijn in de meest accurate modus niet goed/ juist gekalibreerd of ingesteld vanuit te fabriek, hierbij kan wit inderdaad te gelig ogen, hier doelde ik op. Doordat de G4 van Rivanov veel accurater is ervaart hij 'wit' niet meer als gelig zoals bij zijn CX.

Echter zal wit bij een fatsoenlijk afgesteld TV of na kalibratie niet gelig ogen zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien. Naast dat rechts natuurgetrouwer oogt, zijn details ook veel beter zichtbaar (dit is natuurlijk afhankelijk van hoe accuraat jouw scherm -waarop je deze afbeelding bekijkt- staat ingesteld).

[Afbeelding]

[...]

Tja, wat is duidelijk wit? Een blanco A4'tje is ook niet 'wit-wit' en veranderd sowieso van tint afhankelijk van de lichtinval, vandaar dat er ook meerdere profielen zijn of dit tijdens een ISF kalibratie wordt ingesteld bij een TV naargelang de omgevingslicht.

Een goed gekalibreerde scherm heeft niet enkel effect op de kleurweergave maar ook op bijv. (schaduw)details en highlights.

Coloristen die voor filmstudio's werken maken gebruik van professioneel gekalibreerde schermen die eens in de zoveel tijd opnieuw worden gekalibreerd. Wanneer we het over een gekalibreerde TV, kleurgetrouwe weergave of dicht bij reference hebben wordt er op de creators intent gedoeld, als je graag ongeveer hetzelfde wilt zien zoals de film of serie geschoten/ bedoelt is zul je zo dicht mogelijk bij de reference waardes van de door de colorist gebruikte scherm moeten zitten. Hecht je hier geen waarde aan kies dan vooral de beeldmodus die jij het mooiste vindt, al is het dan imo zonde om 'veel' geld uit te geven aan een high end TV wanneer oververzadigde en (te) koele kleuren je ding zijn; doordat je op deze manier vaak niet het meeste uit een high end TV haalt.
Oke, zo had ik je opmerking niet opgevat. In mijn ogen klonk het nogal hard en alsof het een feit is dat iemand gecalibreerd beeld niet (soms) als geel kan ervaren, maar nu ik je uitleg en de post waar je op reageerde lees snap ik het iets beter. (Ben het overigens niet met alle punten eens maar dat wordt denk ik welles nietes discussie dus laat ik gaan)
Persoonlijk vind ik wel nog steeds dat je meningen, feiten, aannames en theorie/praktijk soms door elkaar gebruikt (of in een zin beide gebruiken) daardoor komt het soms over alsof het allemaal een feit is (terwijl het daardoor juist vaak eigen invulling/conclusie/mening/aanname wordt en je in sommige gevallen het ook kan opvatten als een veel bredere suggestie). Dat doen we overigens allemaal wel af en toe denk ik. Maar soms valt het mij op en daar hou ik zelf niet zo van en dan kan ik wel eens licht pittig reageren, mijn excuses daarvoor en bedankt voor je uitleg!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:13
Wij hebben hier last van "dubbele ondertiteling" in de KPN app in WebOS. Eerst verschijnt één regel en deze lijkt naar boven te scrollen, waarna dezelfde tekst er nogmaals onder komt te staan. Het gaat om de ondertiteling functie binnen de app; niet van WebOS zelf.

Ik lees hier op internet sporadisch wat over, zonder dat mensen een oplossing lijken te hebben. Zijn her meer mensen die hier last van hebben en mogelijk een oplossing of workaround?

• Freshouttheoven
andries98 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:50:
[...]

Oke, zo had ik je opmerking niet opgevat. In mijn ogen klonk het nogal hard en alsof het een feit is dat iemand gecalibreerd beeld niet (soms) als geel kan ervaren, maar nu ik je uitleg en de post waar je op reageerde lees snap ik het iets beter. (Ben het overigens niet met alle punten eens maar dat wordt denk ik welles nietes discussie dus laat ik gaan)
Persoonlijk vind ik wel nog steeds dat je meningen, feiten, aannames en theorie/praktijk soms door elkaar gebruikt (of in een zin beide gebruiken) daardoor komt het soms over alsof het allemaal een feit is (terwijl het daardoor juist vaak eigen invulling/conclusie/mening/aanname wordt en je in sommige gevallen het ook kan opvatten als een veel bredere suggestie). Dat doen we overigens allemaal wel af en toe denk ik. Maar soms valt het mij op en daar hou ik zelf niet zo van en dan kan ik wel eens licht pittig reageren, mijn excuses daarvoor en bedankt voor je uitleg!
Het siert je dat je erop terugkomt en daarnaast de feedback op een nette manier brengt.

Soms herken ik -na teruglezen- hetgeen waar je op doelt, en denk ik, ‘dit had ik beter, anders of duidelijker kunnen formuleren’.

Dat we het allemaal wel af en toe doen blijkt inderdaad ook uit het feit dat een andere Tweaker laatst er de mond vol van had en het met veel bombarie richting mij bracht, vervolgens deed hij een paar dagen later -in een reactie onder een Tweakers review- exact hetgeen waarvan hij mij betichten :').

• DutchOwnage
Na 2 daagjes met m'n G4 te hebben doorgebracht, zijn er een aantal zaken waar ik erg blij van wordt. Ten eerste, het uitgebreide kleurenpallet. Heeft veel meer impact dan op m'n CX, kleuren spatten echt van het scherm. Nee, niet in Vivid mode maar gewoon met alle gangbare presets. Dan de helderheid. Dat spreekt natuurlijk voor zich maar is ook echt next level. Als laatse her geluid. Ik ben nog aan het sparen voor een goede soundbar, maar het geluid uit de G4 is ook echt wel prima. Ik meen af en toe zelfs wat bass te horen.

Gamen is ook top. Mede ook dankzij de vele fine tuning opties. Ben erg content met de tv. Gelukkig is de uniformity ook in orde. Geen dirty screen, echt nauwelijk banding. Prima allemaal.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
DutchOwnage schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:34:
Na 2 daagjes met m'n G4 te hebben doorgebracht, zijn er een aantal zaken waar ik erg blij van wordt. Ten eerste, het uitgebreide kleurenpallet. Heeft veel meer impact dan op m'n CX, kleuren spatten echt van het scherm. Nee, niet in Vivid mode maar gewoon met alle gangbare presets. Dan de helderheid. Dat spreekt natuurlijk voor zich maar is ook echt next level. Als laatse her geluid. Ik ben nog aan het sparen voor een goede soundbar, maar het geluid uit de G4 is ook echt wel prima. Ik meen af en toe zelfs wat bass te horen.

Gamen is ook top. Mede ook dankzij de vele fine tuning opties. Ben erg content met de tv. Gelukkig is de uniformity ook in orde. Geen dirty screen, echt nauwelijk banding. Prima allemaal.
Zo nu en dan op marktplaats kijken voor een soundbar, ik ben de laatse 4 zomers elk jaar een stap omhoog gegaan. Eerst bij mijn C7 een SJ9, daar kon geen SPK-8 set op (achterspeakers), toen een SK9, het jaar daarop een SL10, SPK8-set gehouden en de de SK9 weer verkocht op marktplaats, alle 3 rond de 250 euro gekocht. En vorig jaar een S95QR van een half jaar oud voor 500 gekocht bij mijn nieuwe G3, en de SL10 met SPK8 weer verkocht voor 250.

• DutchOwnage
Ben totaal niet thuis in soundbar. Ik hoef echt niet het beste van het beste. Wel Atmos uiteraard, en het liefst van LG. Heb je wellicht wat suggesties voor een "instap" model?

• pwh53
DutchOwnage schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:57:
Ben totaal niet thuis in soundbar. Ik hoef echt niet het beste van het beste. Wel Atmos uiteraard, en het liefst van LG. Heb je wellicht wat suggesties voor een "instap" model?
https://www.marktplaats.n...re-less-rear-speakers-set
https://www.marktplaats.n...ofer-en-surround-speakers

2 voorbeelden van marktplaats, kijken of je iets kunt vinden bij je in de buurt.

• Rivanov
Waarom liefst LG? Sonos soundbars of Samsung zijn ook uitstekend.
Heb zelf de Sonos Arc en die is super.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06

DON PAPA

Tweaker-fan

Ben totaal niet thuis in soundbar. Ik hoef echt niet het beste van het beste. Wel Atmos uiteraard, en het liefst van LG.
Ik heb zelf een aantal jaar geleden voor een LG DSN11RG soundbar set gekozen, deze kosten toen der tijd bijna €1500. Dan denk je toch dat je iets goeds gekocht hebt, maar het was achteraf echt de slechtste aankoop ooit voor mij. Na een bepaalde firmware update vielen de achter boxen op wisselende tijden gewoon totaal uit en moest je alles resetten om het weer werkend te krijgen. Daarna heeft het echt maanden lang geduurd voor dat LG eindelijk met een nieuwe update kwam, en downgrade in de tussen tijd naar de oude firmware was niet mogelijk. Over de LG TV's ben ik vol lof, maar ik zal nooit meer een LG soundbar kopen...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 11-05-2024 23:14 ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:20
Die LG oleds die strak tegen de muur hangen, hoe strak hangen ze met de standaard LG beugel?
Echt strak of is er een mm of 5 ruimte?

Ivm kabel doorvoer door muur..

[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 11-05-2024 22:47 ]

• CyBeRSPiN
Draakje5 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:47:
Die LG oleds die strak tegen de muur hangen, hoe strak hangen ze met de standaard LG beugel?
Echt strak of is er een mm of 5 ruimte?
Echt strak, moet je wel een strakke muur hebben natuurlijk.

• Draakje5
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:48:
[...]

Echt strak, moet je wel een strakke muur hebben natuurlijk.
Ok thanks.. dan moet ik dus zorgen dat ik het gat in de muur bij de kabel uitspringen in de TV plaats.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:58
Draakje5 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:51:
[...]

Ok thanks.. dan moet ik dus zorgen dat ik het gat in de muur bij de kabel uitspringen in de TV plaats.
Ik denk dat je uitsparingen bedoelt? Dan ja!

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• DutchOwnage
@pwh53 en @Rivanov

Dank beiden. IK ga op onderzoek uit. Wil liever niet meer dan max 500 euro uitgeven. Voor velen is goede audio bijna net zo belangrijk als het visuele aspect, maar dat gaat voor mij niet op. De simpele reden? Ik ben voor 80% aan mijn linkerkant :+

Dan even over de G4: Nog steeds geweldig natuurlijk. 1 dingetje alleen. Zijn er hier meer die AppleTV+ hebben? Wat is het toch jammer dat die van nature een stuk donkerder oogt dan de overige streamers. Bij overige streamers kan ik makkelijk DV FMM gebruiken in een donkere kamer,maar bij AppleTV+ ben ik toch echt genoodzaakt om altijd DV Cinema Home te gebruiken, het is gewoon te donker anders.Dit was met mijn CX al zo, ik dacht wellicht met de G4 dat het anders zou zijn. Het is echt een AppleTV+ dingetje.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-11 13:21
Draakje5 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:51:
[...]

Er zit een kabelgoot achter de lg G serie die aan onderkant int midden uitkomt.
Als je het gat in het midden van de tv 10cm vanaf onderkant tv houd is het goed.
Wel hen je iets langere hdmi kabels nodig misschien

• Rivanov
Goofy1978 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Er zit een kabelgoot achter de lg G serie die aan onderkant int midden uitkomt.
Als je het gat in het midden van de tv 10cm vanaf onderkant tv houd is het goed.
Wel hen je iets langere hdmi kabels nodig misschien
Bij 55” en 65” komen ze in het midden uit. Vanaf 77” komen ze aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9Br4Ug6IJOY_Uljw7wxPWvCVPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNqxiV2GETtcU2irziJD8HSR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7uROvIBmEoTobgo1DGgl3Hw52o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVyukKsQ0jN8SpTF7HwLDtcj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AitWwMvOzCkYNQrYB3CdjeQ16o4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki93cYFFRJAZpJLlSCMiOCRy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJr5JU_X7CFMpdkwAyaR9FPkhXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXW3ybEbCXPvxde2Dsip8FaJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhGWw8ClYUhy3QL-P0n498C__PU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RorrvBmvBq6O1w8kGSvIakci.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 12-05-2024 13:44 ]

• Draakje5
Resultaat met hdmi en stroom kabels over de achterkant van de tv, want mijn gat in de muur zat te hoog voor de uitsparingen in de tv. Valt me niet tegen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Na 7 jaar trouw dienst gedaan te hebben heeft onze 55C7V opeens identiteit stoornis gekregen en geeft geel weer als groen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/951L5gxiFapDkQpb9k04uN6Wnt8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fe8FyDPjYXVXpefKNPk1Snbd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZbIzFjJJpbFW_MzBtRsAl-rr4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JP3dPufedPr8gj2Qm4rQlYpp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLS0eOMaUtnf9v9sA2-IUYpsv9M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZAFvySunnOB0vpcNliCaBeU.jpg?f=fotoalbum_tile

Morgen kijken of ik wat kan regelen met LG blijkbaar komt dit door verkeerd gemonteerde beugels van het paneel op de electronica. Volgens AVForum.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Draakje5 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:40:
Resultaat met hdmi en stroom kabels over de achterkant van de tv, want mijn gat in de muur zat te hoog voor de uitsparingen in de tv. Valt me niet tegen.
***members only***
Kan hij zijn hitte zo wel kwijt? De achterkant van mijn tv waar de elektronica zit wordt aardig warm. En dat is op 30cm van de muur.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Rivanov
Spockz schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Kan hij zijn hitte zo wel kwijt? De achterkant van mijn tv waar de elektronica zit wordt aardig warm. En dat is op 30cm van de muur.
De G-serie hoort zo te hangen. TV heeft een heatsink.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0768DDrGx0Vy2V5P2SGjEQJgEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXW3ybEbCXPvxde2Dsip8FaJ.jpg?f=fotoalbum_large

• pwh53
Spockz schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:07:
Na 7 jaar trouw dienst gedaan te hebben heeft onze 55C7V opeens identiteit stoornis gekregen en geeft geel weer als groen:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Morgen kijken of ik wat kan regelen met LG blijkbaar komt dit door verkeerd gemonteerde beugels van het paneel op de electronica. Volgens AVForum.
Non-confirmiteit is 6 jaar.

• Freshouttheoven
pwh53 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Non-confirmiteit is 6 jaar.
Non-conformiteit kent geen vaste termijn.

Als het daadwerkelijk in deze case om een technische ontwerpfout betreft en je dit kunt onderbouwen/ aantonen heb je het recht om je te beroepen op non-conformiteit bij de verkoper.

De 6 jaar waar jij op doelt heeft betrekking op de ‘gemiddelde gebruiks­duurverwachting richtlijnen’ dat is opgesteld door de branchevereniging Techniek Nederland en kent geen juridische grondslag.

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-10 17:19
Ik ben aan het kijken naar de evo C3 42" (C35), maar ik kan niet goed vinden of die een beetje netjes tegen de muur te bevestigen is. Hierboven en online vind ik veel over de grotere modellen, maar ik kan niet goed vinden hoe het met de 42" (of eventueel de 48") zit. Heeft iemand hier ervaringen mee?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

d0s

sssst

fce773febc139c7 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:16:
Ik ben aan het kijken naar de evo C3 42" (C35), maar ik kan niet goed vinden of die een beetje netjes tegen de muur te bevestigen is. Hierboven en online vind ik veel over de grotere modellen, maar ik kan niet goed vinden hoe het met de 42" (of eventueel de 48") zit. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Met een vogels beugel komt die 21mm (instap lijn) of 15mm (premium lijn) van de muur. Dat gaat prima.

Boven het 'dikke' gedeelte heb je alle ruimte om evt. Een contrastekker te leggen voor stroom. De stroomkabel is niet afkoppelbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door d0s op 14-05-2024 11:47 ]

• GlamTam
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 15:18
Vandaag is CE repair langs geweest voor de reparatie van een verticale lijn kapotte pixels.

Afspraak was snel gemaakt, binnen 3 werkdagen was er plek. Na inspectie de televie van de muur gehaald en is het hele paneel in minder dan een halfuur vervangen. Daarna weer netjes terug gehangen.

Top ervaring!

Dus mocht je televisie binnen de garantie vallen zou ik aanraden direct bij CE repair je reparatie aan te melden.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Zonet een firmwareupdate gehad van mijn oude LG OLED55C7 uit 2017. Versie 6.10.45, geen idee wat de wijzigingen zijn natuurlijk!

This title is for sale, please send me a PM

GlamTam schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:03:
Vandaag is CE repair langs geweest voor de reparatie van een verticale lijn kapotte pixels.

Afspraak was snel gemaakt, binnen 3 werkdagen was er plek. Na inspectie de televie van de muur gehaald en is het hele paneel in minder dan een halfuur vervangen. Daarna weer netjes terug gehangen.

Top ervaring!

Dus mocht je televisie binnen de garantie vallen zou ik aanraden direct bij CE repair je reparatie aan te melden.
CE Repair is een bekende service partner.
Je kunt alleen je defecte TV daar niet aanmelden, dat loopt via de verkoper/winkel.
Maar in de meeste gevallen voert CE repair de reparaties in opdracht wel uit.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:58
De site laat toch iets anders zien.

https://cerepair.eu/nl-nl/repairform/

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Wren
Met als gevolg dat je het zelf mag betalen. Dit soort dingen moet je gewoon via de winkel aanmelden.

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:12:
[...]

CE Repair is een bekende service partner.
Je kunt alleen je defecte TV daar niet aanmelden, dat loopt via de verkoper/winkel.
Maar in de meeste gevallen voert CE repair de reparaties in opdracht wel uit.
Wren schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Met als gevolg dat je het zelf mag betalen. Dit soort dingen moet je gewoon via de winkel aanmelden.
Niet helemaal waar, voor de G-serie is er een speciale 5-jaar paneelgarantie die je rechtstreeks met LG kan afhandelen buiten de verkoper om.
Dit is dus mi een enorm pluspunt van de G tov de C serie! (Maar misschien is er ook wel meer kans op defecten?)

Zie https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf
Hoe te claimen? Als u problemen heeft met het product of een claim wilt indienen onder deze garantie, neem dan contact op met onze serviceafdeling, die u ook graag helpt.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-05-2024 17:18 ]

• Wren
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:14:
[...]

[...]

Niet helemaal waar, voor de G-serie is er een speciale 5-jaar paneelgarantie die je rechtstreeks met LG kan afhandelen buiten de verkoper om.
Dit is dus mi een enorm pluspunt van de G tov de C serie! (Maar misschien is er ook wel meer kans op defecten?)

Zie https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf

[...]
Ok ok,eventueel via lg kan ook,maar iig niet via cerepair zelf imho

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:26

Some infinities are bigger than others.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Last van FOMO? >:) Gewoon lekker kopen dan, of anders accepteren dat je zonder deze kennis ook nog steeds prima van je huidige beeld kan genieten _/-\o_

This title is for sale, please send me a PM

• Rivanov

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:26
the-body schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:23:
[...]

Last van FOMO? >:) Gewoon lekker kopen dan, of anders accepteren dat je zonder deze kennis ook nog steeds prima van je huidige beeld kan genieten _/-\o_
Eerder last van GAS _O- Maar de G2 blijft nog wel even hangen hoor. En toch.. Toch wil ik een G4! 83" graag. *O*

Some infinities are bigger than others.

• Rivanov
Calibration Settings van Classy Tech.
Komt nog een video waarin hij de settings toelicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aubIiVAFoSq9FJAHp1N_1ZaL_8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mo4dsAswxLrZeNoqzDKDfOQs.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.avsforum.com/...id=63232839#post-63232839

• DutchOwnage
Zie je nou wel. Voor SDR Filmmaker dark room Oled Light 8-15 :o
Pagina: 1 ... 530 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.