Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05
Santee schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:59:
Ik zit naar een 2e hands LG OLED te kijken, ik heb grote vraagtekens bij de Medion OLED die ik net heb gekocht en die gaat wsl retour. Nu vond ik deze te koop (2 jaar oud): uitvoering: LG OLED55B16LA Zwart

Is dit nog een recent genoeg en goed model? Ik zag dat die onder de 900 te koop was nieuw een tijdje geleden, lijkt dus een budget model? Ik wil er PS5 games op spelen en vooral series/films mee kijken.
Bij een winkel? Of particulier?
Je zou ook hier even kunnen kijken: (voorbeeld van Smits, zijn natuurlijk ook andere winkels)
https://www.smitsarnhem.nl/2e-kans?tv_schermtype=492

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:36
Ik zit naar een 2e hands LG OLED te kijken, ik heb grote vraagtekens bij de Medion OLED die ik net heb gekocht en die gaat wsl retour. Nu vond ik deze te koop (2 jaar oud): uitvoering: LG OLED55B16LA Zwart

Is dit nog een recent genoeg en goed model? Ik zag dat die onder de 900 te koop was nieuw een tijdje geleden, lijkt dus een budget model? Ik wil er PS5 games op spelen en vooral series/films mee kijken.
Twee 120Hz ingangen ipv vier en een fractie minder lichtopbrengst dan een C1. Wellicht nog een iets mindere Soc er in, maar gewoon nig steeds een goede Oled TV.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 17:18
TFZ61 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:10:
[...]

Bij een winkel? Of particulier?
Je zou ook hier even kunnen kijken: (voorbeeld van Smits, zijn natuurlijk ook andere winkels)
https://www.smitsarnhem.nl/2e-kans?tv_schermtype=492
Marktplaats (lokaal). Verschil is dat hij 650 vraagt en ik m denk ik voor minder kan krijgen. Een 55" bij die link begint bij 899. Dat vind ik wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37

Die b1 zou ik niet meer kopen, weet niet wat je budget is maar voor idd rond de 900 zie ik het 2023 regelmatig langskomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:14

DON PAPA

Tweaker-fan

Santee schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:21:
[...]

Marktplaats (lokaal). Verschil is dat hij 650 vraagt en ik m denk ik voor minder kan krijgen.
Dan zou ik eerder voor een LG OLED55C9PLA gaan kijken, stond er laatst nog één voor €600 hier op tweakers te koop 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:34
DON PAPA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:39:
[...]

Dan zou ik eerder voor een LG OLED55C9PLA gaan kijken, stond er laatst nog één voor €600 hier op tweakers te koop 😉
B1 heeft de processor van de CX als het goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

Ik denk, als ik naar je vraag kijk; dat je je PS5 wilt aansluiten en spelen. Daarvoor is het voldoende.

Anders had je de mogelijkheden en specificaties al bekeken.

Voor een gezelligheids gamer is het ruim voldoende om een B1 te nemen en films te kijken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 17:18
alki schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:21:
[...]

Die b1 zou ik niet meer kopen, weet niet wat je budget is maar voor idd rond de 900 zie ik het 2023 regelmatig langskomen
Haha jullie zijn ongeveer 50/50 verdeeld of het wel of niet een goed idee is. Ik zou iets voor 500-600 euro zoeken. 900 vind ik echt teveel. Dat model wat hieronder gelinkt wordt is wel uit 2019, maar wel weer een luxer model. Is dat het waard tov een B1 2021 model?

Ik heb overigens ook een A1 model 48" geprobeerd uit 2022 en vond dat beeld prachtig, alleen die was maar 50/60Hz dus niet echt geschikt voor de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:14

DON PAPA

Tweaker-fan

pwh53 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:22:
[...]

B1 heeft de processor van de CX als het goed is.
Sorry ik had niet goed gekeken, ik dacht dat hij naar een B9 keek, zal volgende keer eerst mijn leesbril opzetten :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
DON PAPA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:08:
[...]

Sorry ik had niet goed gekeken, ik dacht dat hij naar een OLED55B9 keek, zal volgende keer eerst mijn leesbril opzetten :$
Ik heb B9 en nog steeds content mee. Heb geen PS5, maar speel wel eens met geforcenow.
Eigenlijk v.a 2019 model is de kwaliteit en burnin verbeterd.

Kijk dus naar je budget en de grootte die je wilt hebben. En kun je dus niet mis grijpen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-06 23:14
We zijn net verhuisd, en ik ben van plan onze 55" op de slaapkamer te plaatsen, en hier in de woonkamer een LG OLED EVO G3 te plaatsen, alleen twijfel ik nog tussen de 65" en de 77". De zitafstand tussen voorkant zetel en muur bedraagt +/- 3m (muur tot muur 4m en zetel staat tegen de muur), en onderaan de tv komt wel nog een LG soundbar, maar voor de rest geen kasten aan de muur. Langs de ene kant vind ik het zonde (van de plek door de ultradunne tv) om nog de bestaande soundbar te plaatsen, maar ik heb graag veel "bas" en zet ook vaak muziek op via televisie.

Nu is de grootste vraag, waar voorzie ik nu al mijn gaten in de muur voor de apparaten op aan te sluiten, zonder dat deze in de weg staan van de G3? Ook zou ik zo de stekker van de tv reeds naar de berging trekken, zodat er geen enkele kabel meer op de muur loopt. Mijn tv-box (Telenet) en PS5 komen eveneens in de berging te staan, die zich net achter de muur bevindt waar de tv komt op aan te hangen. Op beide muren (berging/woonkamer) zou ik volgen d plaatje willen plaatsen om het boorgat weg te werken (achter de tv).

Ik zou voor de tv zelf een eventuele promotie willen afwachten, maar zou wel al de aansluitingen willen trekken zodat we momenteel toch al op een normale manier tv kunnen kijken op ons oud toestel. Op dit moment sluit ik de pc erop aan via HDMI, en bekijken we zo wat tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
Desperation schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:19:
We zijn net verhuisd, en ik ben van plan onze 55" op de slaapkamer te plaatsen, en hier in de woonkamer een LG OLED EVO G3 te plaatsen, alleen twijfel ik nog tussen de 65" en de 77". De zitafstand tussen voorkant zetel en muur bedraagt +/- 3m (muur tot muur 4m en zetel staat tegen de muur), en onderaan de tv komt wel nog een LG soundbar, maar voor de rest geen kasten aan de muur. Langs de ene kant vind ik het zonde (van de plek door de ultradunne tv) om nog de bestaande soundbar te plaatsen, maar ik heb graag veel "bas" en zet ook vaak muziek op via televisie.

Nu is de grootste vraag, waar voorzie ik nu al mijn gaten in de muur voor de apparaten op aan te sluiten, zonder dat deze in de weg staan van de G3? Ook zou ik zo de stekker van de tv reeds naar de berging trekken, zodat er geen enkele kabel meer op de muur loopt. Mijn tv-box (Telenet) en PS5 komen eveneens in de berging te staan, die zich net achter de muur bevindt waar de tv komt op aan te hangen. Op beide muren (berging/woonkamer) zou ik volgen d plaatje willen plaatsen om het boorgat weg te werken (achter de tv).

Ik zou voor de tv zelf een eventuele promotie willen afwachten, maar zou wel al de aansluitingen willen trekken zodat we momenteel toch al op een normale manier tv kunnen kijken op ons oud toestel. Op dit moment sluit ik de pc erop aan via HDMI, en bekijken we zo wat tv...
Denk dat je deze vraag beter hier kan stellen
https://gathering.tweaker...message/78824682#78824682

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desperation
Euhm, gaat toch over waar bekabeling etc van de tv achteraan moeten komen (afmetingen), niet hoe ik de gaten ofzo moet maken...? Ik kan nu bijvoorbeeld de kabels laten uitkomen centraal waar de tv zou komen, echter vrees ik dat dit (afgaand op foto's) eerder in de weg zou zitten dan, en eerder "ergens onderaan" van het toestel moet komen...

https://www.lg.com/nl/ima...71700/gallery/large06.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Desperation schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:19:

Het is belangrijk om eerst te bepalen of je voor de 65" of 77" gaat. Bij de 77" loopt de bekabeling namelijk rechts van het midden (van achteren bekeken) naar beneden, waarbij de kabels van de 65" vanuit het midden naar beneden lopen.

Dit is de 77" van achteren bekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CsR15VwTWDXBFfhFek8My11SD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ekMpmiPX5pO2OCIMaMFiG8xe.png?f=fotoalbum_large

De "goot" waar de bekabeling doorheen loopt vanuit de HDMI aansluitingen, naar beneden, zit op 10cm gemeten van de buitenrand van de TV. Dus zo kun je bepalen waar je de kabelgoot in de muur moet maken. Hou er ook rekening mee dat de G-serie volledig plat tegen de muur zit en je dus 0,0mm ruimte hebt tussen TV en muur. Alle kabels moeten dus volledig in de muur lopen. En niet onbelangrijk, de stekker kan niet los van de TV dus die moet in zijn geheel door de kabelgoot heen kunnen.

Ikzelf heb dit vorige week nog gedaan voor de 77G4 die hier sinds dinsdag aan de muur hangt.. Heb een buis van 8cm in de muur gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sQMNanZ91mwczvf83vpxtC59fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4FTlq8tSPYiiVkfzjZ9sPVC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwBHZg4czFOZxr2NbQylf3Y3JQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVyukKsQ0jN8SpTF7HwLDtcj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sv9fO3Lvu6fkLTGq5CcfKMmnJiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki93cYFFRJAZpJLlSCMiOCRy.jpg?f=fotoalbum_large

Alle kabels passen hier nu perféct doorheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHQpi0yP7k50TIPWAU5B5aV23qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RorrvBmvBq6O1w8kGSvIakci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0768DDrGx0Vy2V5P2SGjEQJgEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXW3ybEbCXPvxde2Dsip8FaJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 26-04-2024 13:44 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@Desperation En zie mijn post over onze zit-afstand t.o.v. de 77". Dan kun je misschien beter voor je bepalen of je 65" of 77" wilt. Mijn advies; ga voor 77". ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78820744

Wij hadden hiervoor de 65CX en zijn bewust naar 77" gaan.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:33
Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door DutchOwnage op 26-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49

Arjan A

Cenosillicafoob

Rivanov schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:38:
[...]

Ziet er netjes uit! Ik wilde hier ook de muur in, maar met gewapend beton is dat toch wel andere koek (en ik zou in dat geval zeker niet zo'n dikke buis plaatsen). Maar mooi opgelost!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de cashback op de C4 en G4 loopt van 6-5 tot 30-6.

Op de 65" 150, 77" 200 en 83" 300. Voor de G serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 07:31
DutchOwnage schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:17:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de cashback op de C4 en G4 loopt van 6-5 tot 30-6.

Cashback van LG zelf neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vanuit LG inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
Rivanov schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:38:
[...]

Het is belangrijk om eerst te bepalen of je voor de 65" of 77" gaat. Bij de 77" loopt de bekabeling namelijk rechts van het midden (van achteren bekeken) naar beneden, waarbij de kabels van de 65" vanuit het midden naar beneden lopen.

Dit is de 77" van achteren bekeken.

[Afbeelding]

De "goot" waar de bekabeling doorheen loopt vanuit de HDMI aansluitingen, naar beneden, zit op 10cm gemeten van de buitenrand van de TV. Dus zo kun je bepalen waar je de kabelgoot in de muur moet maken. Hou er ook rekening mee dat de G-serie volledig plat tegen de muur zit en je dus 0,0mm ruimte hebt tussen TV en muur. Alle kabels moeten dus volledig in de muur lopen. En niet onbelangrijk, de stekker kan niet los van de TV dus die moet in zijn geheel door de kabelgoot heen kunnen.

Ikzelf heb dit vorige week nog gedaan voor de 77G4 die hier sinds dinsdag aan de muur hangt.. Heb een buis van 8cm in de muur gewerkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De gedachte was hier wel om voor de 77" te gaan, al begonnen we te twijfelen toen we gisteren onze nieuwe zetel hebben geplaatst. Maar aangezien we zelfs nog ietsje verder zitten jij, denk ik niet dat we voor de 65 moeten gaan ;)
Zelf moet ik geen kabelgoot naar beneden plaatsen, aangezien alles dwars door de muur naar de berging moet. Ik moet dus gewoon 1 groot gat naar achteren plaatsen, maar liefst wel op de juiste hoogte (en juiste plek) van de 77".
Enkel naar de soundbar denk ik dat ik een klein gootje ga maken waar een HDMI (en stroomkabel) door kan.
Op beide muren dacht ik dan dit te plaatsen (dus achter de tv) en op dezelfde plek in de berging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV9zvR5W3vu8Te-jJCy2TR5EyBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuVyYFipFZ3aB6yvvWhfwXNe.jpg?f=fotoalbum_large

Om zeker te zijn zou ik die werken misschien beter pas uitvoeren wanneer we de tv gaan kopen, maar aangezien we nu ook al geen aansluitingen hebben, moet ik toch al een gat maken naar de berging. Dat die kabels er nu voor een paar weken liggen te bengelen naar de kleinere (55") tv is geen probleem, maar 2 van die gaten maken naar de berging vind ik er wat over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Desperation schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:05:
[...]

De gedachte was hier wel om voor de 77" te gaan, al begonnen we te twijfelen toen we gisteren onze nieuwe zetel hebben geplaatst. Maar aangezien we zelfs nog ietsje verder zitten jij, denk ik niet dat we voor de 65 moeten gaan ;)
Zelf moet ik geen kabelgoot naar beneden plaatsen, aangezien alles dwars door de muur naar de berging moet. Ik moet dus gewoon 1 groot gat naar achteren plaatsen, maar liefst wel op de juiste hoogte (en juiste plek) van de 77".
Enkel naar de soundbar denk ik dat ik een klein gootje ga maken waar een HDMI (en stroomkabel) door kan.
Op beide muren dacht ik dan dit te plaatsen (dus achter de tv) en op dezelfde plek in de berging:

[Afbeelding]

Om zeker te zijn zou ik die werken misschien beter pas uitvoeren wanneer we de tv gaan kopen, maar aangezien we nu ook al geen aansluitingen hebben, moet ik toch al een gat maken naar de berging. Dat die kabels er nu voor een paar weken liggen te bengelen naar de kleinere (55") tv is geen probleem, maar 2 van die gaten maken naar de berging vind ik er wat over ;)
Zorg er in ieder geval voor dat hetgeen je in de muur maakt, volledig vlak zit in de muur. Er mag niks “uitsteken” want dan kan de TV niet plat tegen de muur.
Qua hoogte van het gat heb je wel voldoende speling. Het gedeelte waar de kabels doorgeleid kunnen worden aan de achterzijde is vrij “lang” zoals je op bovenstaande afbeelding kunt zien die ik had gepost.

Dus als je de hoogte hebt bepaald, gemeten vanaf de grond, waar je de TV wilt ophangen dan moet je gat dus een stukje daarboven zitten. Maar dat komt niet op paar centimeter.

Onze TV hangt op 70cm vanaf de vloer, en het gat zit op +/- 75cm (even uit m’n hoofd)

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 26-04-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
Rivanov schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:07:
[...]

Zorg er in ieder geval voor dat hetgeen je in de muur maakt, volledig vlak zit in de muur. Er mag niks “uitsteken” want dan kan de TV niet plat tegen de muur.
Qua hoogte van het gat heb je wel voldoende speling. Het gedeelte waar de kabels doorgeleid kunnen worden aan de achterzijde is vrij “lang” zoals je op bovenstaande afbeelding kunt zien die ik had gepost.

Dus als je de hoogte hebt bepaald, gemeten vanaf de grond, waar je de TV wilt ophangen dan moet je gat dus een stukje daarboven zitten. Maar dat komt niet op paar centimeter.

Onze TV hangt op 70cm vanaf de vloer, en het gat zit op +/- 75cm (even uit m’n hoofd)
Dat is dan op de tekening rechts op het witte gedeelte, dus eerder langs de linkerkant (10 cm van de rand van de tv) als je voor de tv staat? En wat met de stroomkabel? Die staat op de tekening in het midden, maar gaat die dan via diezelfde goot naar beneden, of eerder in het midden van het toestel? Of zijn de G4 en G3 niet te vergelijken met elkaar wat betreft de achterkant? Viel het mee om dit toestel met 2 op te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Vanaf de voorzijde bekeken links, vanaf achterzijde bekeken rechts. De afbeelding is ook de achterkant hè :+

En de stroomkabel zit inderdaad in het midden. Maar ik heb die door de speciale inkeping geleid zodat die ook rechts uitkwam. Anders moet je twee gaten in je muur maken. Kan ook uiteraard. ;)

G4 en G3 zijn identiek qua afmetingen en aansluiting. En ophangen gaat prima met twee personen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcyvnYGfrMdz0K67N6ubOhJGX8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNqxiV2GETtcU2irziJD8HSR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 27-04-2024 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NhNeoN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 12:52
Rivanov schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:05:
Vanaf de voorzijde bekeken links, vanaf achterzijde bekeken rechts. De afbeelding is ook de achterkant hè :+

En de stroomkabel zit inderdaad in het midden. Maar ik heb die door de speciale inkeping geleid zodat die ook rechts uitkwam. Anders moet je twee gaten in je muur maken. Kan ook uiteraard. ;)

G4 en G3 zijn identiek qua afmetingen en aansluiting. En ophangen gaat prima met twee personen.

[Afbeelding]
Ik heb ook een G4 77 inch besteld en voor mij is een buis in de muur geen optie. Wel balen dat alle kabels niet met een kabelgoot netjes door het midden kunnen. Zou een kabelgoot linksonder wel lukken zoals je getekend hebt of is de stroomkabel te kort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
NhNeoN schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:44:
[...]

Ik heb ook een G4 77 inch besteld en voor mij is een buis in de muur geen optie. Wel balen dat alle kabels niet met een kabelgoot netjes door het midden kunnen. Zou een kabelgoot linksonder wel lukken zoals je getekend hebt of is de stroomkabel te kort?
Kabelgoot gaat ook zeker lukken. De stroomkabel is 1.5m lang. Ik heb ‘m dus eerst naar de zijkant geleid en vanuit daar gaat hij via de buis door de muur naar beneden. En onderin vanuit de muur gaat de kabel zelfs nog m’n TV meubel in waar een stekkerdoos ligt.

Hieronder zie je het gat achter het TV meubel waar de kabels dus weer de muur uitkomen. Exacte afstand weet ik niet, maar de plint is 10cm hoog en daar zit het stukje boven. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwBHZg4czFOZxr2NbQylf3Y3JQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVyukKsQ0jN8SpTF7HwLDtcj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyr2PqNGFzX9bMRNuoi50fi3-Pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLFoVW4sTiBv2Y53J8UNRLuy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 27-04-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Op deze timestamp je zie nogmaals de achterzijde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Laatst online: 18-06 15:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6iKyasj1adRPsZIoOiA2rl3nMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30wIciwXCEB9zqy798MzJU5R.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9s2PmjQLlntRayO8_DoA3wlN7i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvSEmdZWXg6R8v5iNYmfZKxP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:09
Zit eraan te denken om in mijn nieuwe woning (oplevering september/oktober) ook gebruik te gaan maken van dergelijke panelen.

Hoe was jouw ervaring met het plaatsen van deze panelen, en geeft het idd een merkbaar verschil qua akoestiek? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59
Wow 2e. Love it je interieur 😍 die muur zo er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13
Rivanov schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 06:05:

[Afbeelding]
Oh hij kan ook ietsje van de muur, mocht het niet lukken met de kabels. Maar zal vast wel, me kabelgoot loopt precies in het midden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SpeedyNick schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:17:
[...]

Zit eraan te denken om in mijn nieuwe woning (oplevering september/oktober) ook gebruik te gaan maken van dergelijke panelen.

Hoe was jouw ervaring met het plaatsen van deze panelen, en geeft het idd een merkbaar verschil qua akoestiek? 😉
Akoestiek in het huis was al prima door de diverse meubilair, echter klinken de speakers en tv speakers iets warmer. Het plaatsen is een eitje als je het gedaan hebt zoals wij, lijmen dus.

Grootste uitdaging zit hem in de stopcontacten netjes te verwerken en dus de latjes op maat krijgen. Deze panelen waren 260cm lang, van vloer tot plafon hier 259,5. Dus ervoor gekozen om de plint te behouden die uit dezelfde steen komt als mijn keramische tegels. Ik heb voor het inkorten van de panelen een invalzaag met geleiderails gebruikt, en een multitool voor vakken midden in mijn paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Xqlus1ve schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:40:
[...]

Akoestiek in het huis was al prima door de diverse meubilair, echter klinken de speakers en tv speakers iets warmer. Het plaatsen is een eitje als je het gedaan het zoals wij, lijmen dus.

Grootste uitdaging zit hem in de stopcontacten netjes te verwerken en dus de latjes op maat krijgen. Deze panelen waren 260cm lang, van vloer tot plafon hier 259,5. Dus ervoor gekozen om de plint te behouden die uit dezelfde steen komt als mijn keramische tegels. Ik heb voor het inkorten van de panelen een invalzaag met geleiderails gebruikt, en een multitool voor vakken midden in mijn paneel.
Dank voor je reactie, aantal zaken waar ik idd nog wel rekening mee dien te houden tegen die tijd 😉
Duurt gelukkig/helaas nog een paar maanden, dus ben mij alvast aan het oriënteren op enkele ideeën 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SpeedyNick schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:39:
[...]

Dank voor je reactie, aantal zaken waar ik idd nog wel rekening mee dien te houden tegen die tijd 😉
Duurt gelukkig/helaas nog een paar maanden, dus ben mij alvast aan het oriënteren op enkele ideeën 🙃
Bekijk pagina 2106 in dit topic maar voor nog meer ideeen. Overig s'avonds komt de muur pas echt tot zijn recht, donkere woonkamer, Hue play bars aan, vuurtje op tafel, lekker filmje aan of serie kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:25
Vraagje, welke beeldmodus gebruiken jullie voor reguliere tv, games en films?

Volgens de bekende sites is filmmaker mode met warm 50 het beste maar dat ziet er (aan het begin) vrij 'bruinig uit'

Voor gamen heb ik gamemodus. Haal je dan alles uit je Oled of kan je beter wat anders instellen?
Heb de 48C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Xqlus1ve schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:01:
[...]

Bekijk pagina 2106 in dit topic maar voor nog meer ideeen. Overig s'avonds komt de muur pas echt tot zijn recht, donkere woonkamer, Hue play bars aan, vuurtje op tafel, lekker filmje aan of serie kijken _/-\o_
Eerst even opzoeken waar ik ook alweer het aantal posts per pagina kan aanpassen, ik zit pas op pagina 529 zie ik :+
Komt goed, altijd leuk om vast wat inspiratie op te doen d:)b Doelstelling is toch wel 1 dikke mancave van de woonkamer te maken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Wesley-groet schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:34:

Volgens de bekende sites is filmmaker mode met warm 50 het beste maar dat ziet er (aan het begin) vrij 'bruinig uit'

Voor gamen heb ik gamemodus. Haal je dan alles uit je Oled of kan je beter wat anders instellen?
Heb de 48C3
Gebruik zelf Warm 30 op m’n G4. Warm50 is piss-filter. ;)

Ja. Ik heb het geprobeerd. Maar kon er nooit aan wennen. Op m’n 65CX had ik ook nooit Warm 2.. toen ook op Medium staan.

Verder gebruik ik de settings van ResetEra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpXGyjipo7GSWzgoK5nELxmfQOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MSxw3G110Wx8QMn5xKpb446P.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Wesley-groet schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:34:

Heb de 48C3
ISF helder, warm 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SpeedyNick schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:36:
[...]

Eerst even opzoeken waar ik ook alweer het aantal posts per pagina kan aanpassen, ik zit pas op pagina 529 zie ik :+
Komt goed, altijd leuk om vast wat inspiratie op te doen d:)b Doelstelling is toch wel 1 dikke mancave van de woonkamer te maken 8)
Ben de beroerste niet, vanaf hier naar beneden scrollen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb een partner dus helaas kan niet heel de woonkamer een mancave zijn, maar 1 muur is van mij, en dat is dus de muur waar de TV aan hangt, daarmee mag ik mee doen wat ik wil :P

Heb trouwens nog z'on muur, maar die staat op zolder voor al mijn andere hobbies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Omdat wij binnenkort gaan verhuizen en onze TV opstelling wijzigd ben ik opzoek naar een goede (en betaalbare) muurbeugel voor een LG OLED C1 65".

Ik heb bij Vogel zitten kijken maar kom er niet zo goed uit wat nou het beste is en of er alternatieve merken zijn.

https://www.vogels.com/nl...ctedSimpleProduct=3834150

Of deze die alle kanten op kan:
https://www.vogels.com/nl...draaibare-tv-beugel-zwart

Iemand tips? Hij mag iets verticaal kantelbaar zijn zodat hij wat hoger opgehangen kan worden.

PS: iemand tips om zo'n tv goed te vervoeren? Liggend mag niet toch?

[ Voor 33% gewijzigd door CPM op 28-04-2024 14:54 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
CPM schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:34:
Omdat wij binnenkort gaan verhuizen en onze TV opstelling wijzigd ben ik opzoek naar een goede (en betaalbare) muurbeugel voor een LG OLED C1 65".

Ik heb bij Vogel zitten kijken maar kom er niet zo goed uit wat nou het beste is en of er alternatieve merken zijn.

https://www.vogels.com/nl...ctedSimpleProduct=3834150

Of deze die alle kanten op kan:
https://www.vogels.com/nl...draaibare-tv-beugel-zwart

Iemand tips? Hij mag iets verticaal kantelbaar zijn zodat hij wat hoger opgehangen kan worden.

PS: iemand tips om zo'n tv goed te vervoeren? Liggend mag niet toch?
Liggend mag “officieel” niet. Maar kan prima hoor. Vrijdag hebben de mensen die mijn 65CX gekocht hebben, de TV opgehaald. Goed ingepakt in lakens en plat achter in de auto gelegd. Uiteraard wel met ondersteuning onder het scherm, zodat de TV wel horizontaal ligt. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn G3 kreeg vandaag een update. Iemand een idee wat die software update was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Hann1BaL schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:23:
Mijn G3 kreeg vandaag een update. Iemand een idee wat die software update was?
Doe er je voordeel mee...

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information

1. Improvement

1) Fixing minor bugs in software

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mirx_NL schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:12:
[...]

Doe er je voordeel mee...

Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly
* SW information

1. Improvement

1) Fixing minor bugs in software
Vreugde en blijdschap. Dit is een verrijking.
Er zijn improvements. Beter dan verslechteringen in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 21:38
Ik ben wel benieuwd naar meningen over of al ervaring met B4 vs. C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Hann1BaL schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:15:
[...]

Vreugde en blijdschap. Dit is een verrijking.
Er zijn improvements. Beter dan verslechteringen in de software.
Volgens LG wel, maar dat moet nog maar blijken. Het internet staat vol met zaken ineens niet meer werken na vorige updates.

Het is eigenlijk van de zotte dat een van de grootste leveranciers met een hoog volume tv's hier mee weg komt. Maarja, aan de andere kant is de update is optioneel.

Ik neem elke keer het risico maar.

Als je meer veiligheid wil kun je het beste na een week of 2 op het versie nummer zoeken en dan sites als reddit of avforums even checken of er mensen zijn met negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
Met volle overtuiging maak ik altijd gretig gebruik van de actuele updates, ik heb verschillende LGTV,s gehad naar grote tevredenheid… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mirx_NL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:19:
[...]

Volgens LG wel, maar dat moet nog maar blijken. Het internet staat vol met zaken ineens niet meer werken na vorige updates.

Het is eigenlijk van de zotte dat een van de grootste leveranciers met een hoog volume tv's hier mee weg komt. Maarja, aan de andere kant is de update is optioneel.

Ik neem elke keer het risico maar.

Als je meer veiligheid wil kun je het beste na een week of 2 op het versie nummer zoeken en dan sites als reddit of avforums even checken of er mensen zijn met negatieve ervaringen.
Het is optioneel, maar standaard staat de boel gewoon aan. Anders gezegd: ik heb niks aangezet of nergens gekozen om een update te installeren, maar zette de TV aan en het duurde langer met de melding: er is een update geinstalleerd. Kan het uiteraard wel uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
hatsjoe123 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:45:
Ik ben wel benieuwd naar meningen over of al ervaring met B4 vs. C3?
Dat is voor 98% ofzo dezelfde tv, B4 heeft de processor van de C3, ook tussen het paneel zal weinig of geen verschil zitten, waarschijnlijk een webos versie hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

pwh53 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is voor 98% ofzo dezelfde tv, B4 heeft de processor van de C3, ook tussen het paneel zal weinig of geen verschil zitten, waarschijnlijk een webos versie hoger.
De B3 was iets minder dan de C2. Dit zal met de B4/C3 ook zo zijn, of het merkbaar is weet ik niet. De B4 zal iets langer updates ontvangen en inderdaad een WebOS hoger.

Heb nog op rtings gekeken maar de B4 is daar nog niet getest en dus niet te vergelijken met hun tool daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Laatst online: 08:22
Afstandsbediening terug knop is lam. Erg vervelend. Ga er straks eens naar kijken. Maar erg lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 19:14
Zojuist onze nieuwe LG G2 aan de muur gehangen, maar ben eerlijk gezegd nogal teleurgesteld... het is net een spiegel, normaal tv kijken is bijna onmogelijk....

Is dit normaal? (dit is een zwart beeld, geen gezellige scène van mensen op een bank... ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqfoyaCoXJWYWmx8H97lxr4E8Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nZxfP4skZ67meHh2Lz531vX.jpg?f=fotoalbum_large

Onze vorige tv (Samsung 55Q90R 2019) hing op een andere plek en had praktisch geen last van spiegeling; Is de plek die we nu gekozen hebben nou zo slecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Xqlusive schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:50:
Zojuist onze nieuwe LG G2 aan de muur gehangen, maar ben eerlijk gezegd nogal teleurgesteld... het is net een spiegel, normaal tv kijken is bijna onmogelijk....

Is dit normaal? (dit is een zwart beeld, geen gezellige scène van mensen op een bank... ;) )

[Afbeelding]

Onze vorige tv (Samsung 55Q90R 2019) hing op een andere plek en had praktisch geen last van spiegeling; Is de plek die we nu gekozen hebben nou zo slecht?
Dat is ook wel een enorme raampartij achter je. Dus die spiegeling is ook niet gek.
Maar mede om die reden zijn wij ook van de 65CX overgestapt op de 77G4. Sinds de G3 hebben ze namelijk MLA panelen die een hogere brightness hebben, wat met name overdag voor minder spiegeling zorgt. En de panelen hebben een betere Anti Reflection Coating. Wij kunnen nu perfect overdag TV kijken.. en ook donkere scene's. ;)

En vergelijking met Samsung Q90R gaat ook mank, want dat is een LED TV en geen OLED. En LED TV's zijn in de basis al "feller" en hebben daardoor minder last van spiegeling.

Dus het is nu mogelijk te laat, maar zonde dat je niet even had ingelezen dan had je direct voor de G3 of G4 kunnen gaan. Kun je 'm nog retourneren?

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 01-05-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:15

[Afbeelding]

Eh ja! of andere plek of andere TV lijkt me. Of altijd de gordijnen dicht bij veel daglicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Aartstyle op 01-05-2024 09:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
@Xclusive Ik had bij de eerste keer LG OLED ook precies dezelfde schrik. Nu kijk ik echt amper tv overdag, en doe dan soms de gordijnen een beetje dicht als er echt fel licht de woonkamer in schijnt. De reflectie valt heel erg mee als de tv aan staat en je focust op het beeld ipv op de reflectie, maar zou goed kunnen dat de anti-reflectielaag vanaf de G3+ je een betere ervaring geeft. Ik heb de tv haaks op de ramen hangen overigens, en tegen de noordkant aan, dus nooit zon er op.
De G3/4 kunnen een stuk meer licht produceren, maar bij donkere scenes zoals in je foto heb je daar natuurlijk niks aan. Dat zwart ook echt zwart is ipv lichtgrijs is nu juist de kracht van OLED :)
Jouw opstelling met de tv precies tegenover zo'n grote raampartij is sowieso niet ideaal natuurlijk als je overdag een bioscoopervaring wilt hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:27

[Afbeelding]

Dit is een van de uitzonderingen waarbij een fatsoenlijke LCD TV de enige optie is wanneer je geen concessies wilt doen m.b.t. vitrage/ (plissé)gordijnen etc.

Ook de genoemde G3 of G4 zal hierbij geen soelaas bieden, de S95D van Samsung is momenteel de enige OLED TV die onder deze omstandigheden een acceptabele weergave kan bieden.

Verder is het afhankelijk van hoe vaak je overdag, in deze setting TV kijkt. Imo kun je het beste de G2 ergens anders neerzetten/ ophangen, retour sturen of je verlies nemen en doorverkopen en bijv. een Sony 65X95L kopen wanneer je geen concessies wilt doen betreft indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Freshouttheoven schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:00:
[...]

Dit is een van de uitzonderingen waarbij een fatsoenlijke LCD TV de enige optie is wanneer je geen concessies wilt doen m.b.t. vitrage/ (plissé)gordijnen etc.

Ook de genoemde G3 of G4 zal hierbij geen soelaas bieden, de S95D van Samsung is momenteel de enige OLED TV die onder deze omstandigheden een acceptabele weergave kan bieden.

Verder is het afhankelijk van hoe vaak je overdag, in deze setting TV kijkt. Imo kun je het beste de G2 ergens anders neerzetten/ ophangen, retour sturen of je verlies nemen en doorverkopen en bijv. een Sony 65X95L kopen wanneer je geen concessies wilt doen betreft indeling.
Waar komt de conclusie vandaag dat de S95D de enige met acceptabele weergave is vs bijv de G4?
Wat acceptabel is, is sowieso nogal onderhevig aan perceptie. Sinds de G3 is de antireflectie en lichtopbrengst stevig verbeterd.

De Samsung S95C (ja, van de D weet ik het niet) is toch juist de klacht dat met veel licht het scherm erg grijs wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hann1BaL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Waar komt de conclusie vandaag dat de S95D de enige met acceptabele weergave is vs bijv de G4?
Wat acceptabel is, is sowieso nogal onderhevig aan perceptie. Sinds de G3 is de antireflectie en lichtopbrengst stevig verbeterd.

De Samsung S95C (ja, van de D weet ik het niet) is toch juist de klacht dat met veel licht het scherm erg grijs wordt.
Inderdaad. Wij hebben ook raampartijen (zuidkant) tegenover de TV. En nu met de G4 is het echt véél beter dan met de CX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h5z3Oq9GgQTKX2zmp-049QCOE8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3odSHwWF1mlplzjJ2l5DoVLz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DT3Z9AXbK-JETXfalSiZchP2hL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8joryVx9sDoqQC4GB3RegpHf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oto-yTKCRX-BIRGjDhcCWGxiZVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsbzV3gh6pWyhhsjLAYyO5u0.jpg?f=fotoalbum_tile

We hebben overigens nog zonnescreens besteld die een dezer weken gemonteerd gaan worden. Dus mocht de zon vervelend binnenschijnen (wat het vaak doet in het voorjaar) kunnen we de screens aan de buitenzijde stukje naar beneden doen. Shutters doen we liever niet dicht, want ben geen kluizenaar overdag. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 01-05-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Rivanov ben wel benieuwd hoe ie toont als ie uit is of met veel zwart in beeld. Hoe ziet de spiegeling er dan uit?
Bij mn oude Samsung QLED was het een lichtgrijs mat scherm waar je niks herkenbaars in de spiegeling zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Bij TV's is het -ongeacht de paneeltechniek- altijd een compromis tussen een glossy toplaag waarbij je rijkere kleuren en hogere contrast krijgt of een semi-glossy toplaag waarbij je iets inlevert op deze waardes.
De genoemde klachten gingen ook de ronde bij de introductie van de G3, hierbij klaagde men over een grijzige gloed (redelijk vergelijkbaar met Sony's A8x WOLED modellen).

Hier doet de D versie nog een schepje bovenop met een nieuwe ontwikkelde reflectiefilter die het licht 'absorbeert', zie o.a. hier. Met name deze nieuwe coating maakt de S95D geschikt onder de extreme omstandigheden zoals we op de gedeelde foto's zien en niet per se de helderheid in SDR aangezien deze bij de G4 en S95D op ongeveer hetzelfde niveau zit.

Verder is het grijs c.q. 'contrast verlies' bij de C versie erg overtrokken, wanneer je ze naast elkaar hebt staan zul je ongetwijfeld overdag in bepaalde settings het verschil kunnen waarnemen als kenner, 's avonds is dit vrijwel niet zichtbaar.
Zoals hierboven beschreven maakt de S95D gebruik van een speciale coating.

Ik heb toch echt duidelijk beschreven 'onder deze omstandigheden', doelend op de foto's die Xqlusive heeft gedeeld. Het is dus onzin dat het onderhevig aan perceptie is, of jij ziet andere foto's dan ik.

Lichtopbrengst van een G3 is in SDR toegenomen met ~ 30%, door de nieuwe coating gaat het inderdaad beter om met reflecties, hierdoor zal overdag TV kijken met een flinke raampartij achter je beter mogelijk zijn dan bij een G2 echter zullen met name donkere scenes nog steeds lastig te volgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:15:
@Rivanov ben wel benieuwd hoe ie toont als ie uit is of met veel zwart in beeld. Hoe ziet de spiegeling er dan uit?
Bij mn oude Samsung QLED was het een lichtgrijs mat scherm waar je niks herkenbaars in de spiegeling zag.
Als het scherm uitstaat is het ook gewoon een spiegel. Het is nu eenmaal een glossy scherm. ;)
Maar wanneer je TV aan het kijken bent, is het vele malen minder t.o.v. de CX en als je er niet op focust dan zie je het niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:59

[Afbeelding]

Toch even de oude vraag:

Is de folie er wel vanaf gehaald?

Dit is een serieuze vraag, ik meen rechsboven luchtinsluiting te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Marcel Br op 01-05-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Freshouttheoven nee, het is nog steeds simpelweg onderhevig aan perceptie in hoe je het ervaart.

Jij vindt het nadeel van de grijze gloed “overtrokken” en dat is prima, maar wel een mening en geen feit.
Je vermengt je eigen perceptie op wat punten met de feiten.

Ik stel ook niet dat de Samsung heel geschikt zou zijn of misschien zelfs het meest geschikt, maar dat leidt niet tot de conclusie dat de G4 dat per definitie niet is.

@Freshouttheoven oh met je reactie hieronder ga je gewoon vrolijk door ;w
Pas als er daadwerkelijk een G4 aan de muur hangt in deze casus en de eigenaar stelt of het wel of niet acceptabel is, weten we of het wel of niet acceptabel is.
Je hebt geen flauw benul wat de definitie van een feit is :)
Enfin, fijne dag. Je geeft verder prima inhoudelijke informatie, maar je roert de feiten en meningen vrolijk door elkaar, dus dat moeten we dan zelf maar weer even sorteren en focussen op de informatie die er wel in zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 01-05-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Marcel Br schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Toch even de oude vraag:

nee, je ziet een hanglamp 8)

Edit:
Oh nee, het is gewoon wel de folie. Hulde _/-\o_ Goed gespot

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 01-05-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Hann1BaL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:57:
@Freshouttheoven nee, het is nog steeds simpelweg onderhevig aan perceptie in hoe je het ervaart.

Jij vindt het nadeel van de grijze gloed “overtrokken” en dat is prima, maar wel een mening en geen feit.
Je vermengt je eigen perceptie op wat punten met de feiten.

Ik stel ook niet dat de Samsung heel geschikt zou zijn of misschien zelfs het meest geschikt, maar dat leidt niet tot de conclusie dat de G4 dat per definitie niet is.
Dat ik de grijzige gloed overtrokken vind is inderdaad een mening.

De S95D steekt op het gebied van reflecties elimineren met kop en schouders boven de concurrentie uit, dit maakt het momenteel de enige OLED TV die onder deze omstandigheden -zoals te zien op de foto's van Xqlusive- weerspiegelingen zover weet te elimineren dat ze niet meer storend zijn en een acceptabele weergave (lees: meeste details weet te behouden) van bepaalde (donkere)scenes kan bieden, hier zijn al meerdere vs. praktijkvoorbeelden van te vinden (o.a. deze). Dit maakt het geen mening maar een feit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xqlusive
Marcel Br schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:55:
[...]

Toch even de oude vraag:

Ik had dit zelf ook al gezien, maar had het afgedaan als vingerafdrukken.... Na heel goed kijken bleek de folie er nog op te zitten inderdaad :F (voel me een beetje dom nu, hehe)

De reflectie is nu een stuk minder, zeker nog niet weg. Maar al aardig minder. Nu maar eens bedenken of we dit acceptabel vinden of toch maar weer de oude kamerindeling terugzetten (zonder raam tegenover de tv).

Bedankt voor de reacties en hulp allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Xqlusive schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Ik had dit zelf ook al gezien, maar had het afgedaan als vingerafdrukken.... Na heel goed kijken bleek de folie er nog op te zitten inderdaad :F (voel me een beetje dom nu, hehe)

De reflectie is nu een stuk minder, zeker nog niet weg. Maar al aardig minder. Nu maar eens bedenken of we dit acceptabel vinden of toch maar weer de oude kamerindeling terugzetten (zonder raam tegenover de tv).

Bedankt voor de reacties en hulp allemaal!
Misschien nog eens een foto maken zonder de folie en die delen zodat het verschil duidelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlusive
Hann1BaL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:42:
[...]

Misschien nog eens een foto maken zonder de folie en die delen zodat het verschil duidelijk is.
Bij deze nog een foto zonder de folie, de reflectie is nog wel duidelijk aanwezig, maar wel minder dan met folie. Ik kijk nog even aan hoe het er savonds uitziet, anders draaien we de inrichting weer een kwart slag terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwUd0pNxZH3xSYyGVmaSqiIwi7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgFV7rr9123cPuUFnXAbjcJb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@Xqlusive en hoe is het met beeld? Uiteraard kijk je doorgaans TV naar content en niet naar alleen zwart.
Een donkere film oid met puur daglicht zal met elke TV een mindere ervaring zijn met heel veel omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Sinds paar dagen/weken heb ik met youtube op mijn gx dat youtube soort screen saver met reclame gebruikt. Hierdoor moet ik elke keer als ik na een tijdje naar youtube terugswitch eerst op terug drukken om in de normale youtube omgeving te komen. Weet er iemand of dit ook uit kan?

[ Voor 14% gewijzigd door andries98 op 01-05-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
andries98 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:14:
Sinds paar dagen/weken heb ik met youtube op mijn gx dat youtube soort screen saver met reclame gebruikt. Hierdoor moet ik elke keer als ik na een tijdje naar youtube terugswitch eerst op terug drukken om in de normale youtube omgeving te komen. Weet er iemand of dit ook uit kan?
https://9to5google.com/20...t%20want%20to%20do%20that.
So, no, you can’t turn off YouTube’s screensaver, and on Google TV or Android TV, it looks like the workaround used for Apple TV doesn’t work to the same effect. The only solution to this odd problem is to uninstall YouTube on your TV operating system, but most users likely wouldn’t want to do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
Hann1BaL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:09:
@Xqlusive en hoe is het met beeld? Uiteraard kijk je doorgaans TV naar content en niet naar alleen zwart.
Een donkere film oid met puur daglicht zal met elke TV een mindere ervaring zijn met heel veel omgevingslicht.
Mwoah, ik merkte toch nog wel veel reflectie tijdens het afspelen van content. Teveel dat ik weet dat ik me er na verloopt van tijd zeker aan ga ergeren.

Ik heb daarom zojuist de tv verplaatst naar de andere muur (zonder raampartij aan de tegenoverliggende kant) , nu is het beeld gelukkig wel zoals ik had gehoopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Xqlusive schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Bij deze nog een foto zonder de folie, de reflectie is nog wel duidelijk aanwezig, maar wel minder dan met folie. Ik kijk nog even aan hoe het er savonds uitziet, anders draaien we de inrichting weer een kwart slag terug.

[Afbeelding]
Sowieso is het advies altijd om geen licht van achteren te hebben met schermen. Werkt ook niet lekker bijvoorbeeld met een monitor van een pc. Van op zij zal het fors beter zijn.....al is het dan ook niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
03.10.42 is zojuist geïnstalleerd op m’n G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlamTam
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 12:11
helaas sinds gisteren een verticale lijn kapotte pixel op mijn lg g2. Pixel refresh en van het stroom halen lijkt niet te werken. Een gevalletje garantie lijkt me, of zijn er nog andere tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FIK-x63gs6cYIM3PcjIFgMibJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQzWO2mn5Fepvff06QAnGgLk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@GlamTam garantie claimen. Er zit gelukkig 5 jaar paneelgarantie op via LG omdat het de G-serie betreft dus dit zal soepel gaan verlopen, maar zou bij je verkoper starten met je garantieverzoek.
Dit is duidelijk een hardwarematig defect waar ergens een lijntje niet meer verbonden is, hele paneel zal vervangen gaan worden.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-05-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:40

SED

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:58

twu

Rivanov schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:01:
Voor wie “twijfelt” over zit-afstand en grootte scherm. Dit is 2.6m zit-afstand van een 77G4. De TV hangt op 70cm van de vloer.

***members only***
Ziet er goed uit! Hoe bevalt de hoogte van de TV? Dacht eerder te lezen dat je twijfelde tussen 60cm en 65cm hoogte vanaf de grond. Ik twijfel of 70cm vanaf de grond niet te hoog hangt aangezien je dan meer richting 1/2e van de tv kijkt i.p.v. 1/3e.

Zag trouwens ook dat je muurbeugel van LG zelf heb gebruikt. Onze huidige sleuf is aan de linkerkant van de TV i.p.v. rechterkant.. :F Handigste nu is om die draden achter de TV langs vast te zetten, dan maar niet helemaal vlak op de muur.. Weet je of dat kan met deze muurbeugel?

[ Voor 21% gewijzigd door twu op 03-05-2024 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
twu schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Ziet er goed uit! Hoe bevalt de hoogte van de TV? Dacht eerder te lezen dat je twijfelde tussen 60cm en 65cm hoogte vanaf de grond. Ik twijfel of 70cm vanaf de grond niet te hoog hangt aangezien je dan meer richting 1/2e van de tv kijkt i.p.v. 1/3e.

Zag trouwens ook dat je muurbeugel van LG zelf heb gebruikt. Onze huidige sleuf is aan de linkerkant van de TV i.p.v. rechterkant.. :F Handigste nu is om die draden achter de TV langs vast te zetten, dan maar niet helemaal vlak op de muur.. Weet je of dat kan met deze muurbeugel?
Hoogte bevalt inmiddels goed. In het begin dacht ik “hij had paar cm lager mogen hangen”.
Komt ook omdat de 65CX op het TV meubel stond en daardoor stukken lager stond.

Maar inmiddels zijn we er aan gewend. :)

In de praktijk kan de muurbeugel van de muur af. Maar dat is eigenlijk enkel en alleen om er even achter te kunnen. Niet om permanent de TV op die stand te laten hangen.. dat zal i.c.m. het gewicht geen optimale situatie zijn. De TV hoort gewoon helemaal flush tegen de muur te hangen. Als dat niet lukt bij jou, dan zou ik een andere muurbeugel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar ga je het verschil tussen 55" en 48" echt merken als je dichter op de 48" zit dan dat je op de 55" zat?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
WhatsappHack schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 00:25:
Misschien een rare vraag, maar ga je het verschil tussen 55" en 48" echt merken als je dichter op de 48" zit dan dat je op de 55" zat?
Ja, de gemiddelde kijker zal dit merken. Van 48 naar 55” klinkt relatief weinig echter heeft een 55” TV 30% meer beeldoppervlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Freshouttheoven schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:33:
[...]

Ja, de gemiddelde kijker zal dit merken. Van 48 naar 55” klinkt relatief weinig echter heeft een 55” TV 30% meer beeldoppervlakte.
Als je precies zoveel dichterbij gaat zitten zodat het beeldoppervlak in jouw ogen even groot blijft is er geen verschil. De resolutie is nog steeds 4K, een 55” heeft niet meer pixels.
Een groter scherm kun je mi dan ook simuleren door dichterbij te gaan zitten, zo begreep ik de vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:55:
[...]

Als je precies zoveel dichterbij gaat zitten zodat het beeldoppervlak in jouw ogen even groot blijft is er geen verschil. De resolutie is nog steeds 4K, een 55” heeft niet meer pixels.
Een groter scherm kun je mi dan ook simuleren door dichterbij te gaan zitten, zo begreep ik de vraag..
Ik had het anders geïnterpreteerd doordat de vraagsteller het niet over ‘precies zoveel dichterbij zitten totdat het beeldoppervlakte net zo groot oogt’ had. Deze conclusie/ beredenering lijkt mij nl. vrij overduidelijk.

Los hiervan hebben 48” WOLED panelen een minder hoge (piek)helderheid, en mede hierdoor o.a. minder HDR impact. Iets om eventueel rekeningen mee te houden afhankelijk van je wensen/ situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien handig met de context erbij: heb nu een 55” OLED, maar hoe we de inrichting in het nieuwe huis willen hebben 1.) past de 55” nét niet in het deel tussen twee arches in dat we voor de TV en atmos setup willen gebruiken, 2.) door diezelfde inrichting zitten we pak hem beet ~1.5m dichter op het scherm dan nu het geval is. (Nu een meter of 5 afstand, dan ~3.5)

Zodoende vroeg ik me af of je echt verschil gaat merken als het scherm net iets kleiner is, maar je er ook (bijna exact naar rato) dichter op zit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb een doel gevonden voor de multi view functionaliteit. :+

- Apple TV via HDMI aan de rechterzijde
- webOS browser aan de linkerzijde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avNeoYWmFdABzPWOUx44K0WWCNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4yq3Zk62uraF0fph8ByJv1o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Loopt dat een beetje synchroon?
Met https://multiviewer.app/ kun je helemaal los als je je laptop aansluit. Genoeg plek op je scherm om bijna alle kanalen tegelijk te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:42:
Loopt dat een beetje synchroon?
Met https://multiviewer.app/ kun je helemaal los als je je laptop aansluit. Genoeg plek op je scherm om bijna alle kanalen tegelijk te kijken :)
MV ken ik uiteraard. Maar ik kijk altijd gewoon één scherm. De tijd dat ik tig schermen en devices voor m’n neus had tijdens de race is verleden tijd. Heb dat jarenlang gedaan, me krijgt maar amper iets van de race mee, omdat je alles in de gaten wilt houden.
Dit was dus even snel een test. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:14
sinde de laatste update van webos op mijn lg G2 en updates op mijn denon X3800 heb ik meer en meer ARC issues.

Werkte goed voor bijna een jaar ervoor met zelfde kabel/tv/denon.

Nu heb ik als ik de denon aan zet en de tv gewoon geen ARC geluid van apps.

Andere toestellen naar mijn denon wel, soms lukt het ook en dan blijft het werken tot alles weer uitstaat.

Alles al geprobeerd van uittrekken stekkers, hdmi, alle settings en combinaties.

Momenteel blijft het paar keer achter een werken door hdmi control op de denon uit te zetten en simplink op de LG (is hun naar voor cec) maar dit stond vroeger aan.

Dat de denon mee uitgaat/aangaat met de tv of geluid via de tv afstandbediening kan instellen werkte nooit, ook niet nodig maar goed dat zou ook moeten gaan eigenlijk.

Nog mensen last met een hdmi ARC sound device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Geen sound issues, maar wel sinds een paar weken gek gedrag dat de tv soms ineens spontaan weer aan gaat nadat ie uit is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Laatst online: 12:52
Het is mij sowieso nog nooit gelukt audio vanaf mijn G3 uit de Denon te laten komen. In mijn setup is er altijd een bron via de Denon aangeboden, zoals xbox of ziggobox etc. Maar als ik bijvoorbeeld mijn chromecast gebruik uit mijn andere hdmi poort op de G3 of een app op de tv krijg ik nooit geluid uit de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kleine tip voor wie niet genoeg heeft aan de 4 HDMI Inputs (minus HDMI 2 voor eARC). Heb sinds vrijdag de FeinTech SW212 HDMI 2.1 Switch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wrCY3HsBzh30_WflwhK3zo_Sog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACXFe1U3Yrx06Cq4B1sNiUWl.webp?f=fotoalbum_large

Hierop heb ik de NVIDIA Shield TV Pro en Apple TV 4K aangesloten. Zit IR op dus hij switched automatisch via de Harmony Elite naar de juiste input. Werkt perféct! :)

Heb deze via Amazon.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 06-05-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Laatst online: 16-06 07:31
DutchOwnage schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:17:

Uw bron lijkt wel niet te kloppen. Ik zie niks op de site van LG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:52
stevosmax schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:01:
[...]

Uw bron lijkt wel niet te kloppen. Ik zie niks op de site van LG?
https://promo.deskservices.nl/nl-nl/24-0074
Pagina: 1 ... 529 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.