CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:14:
[...]

[...]

Niet helemaal waar, voor de G-serie is er een speciale 5-jaar paneelgarantie die je rechtstreeks met LG kan afhandelen buiten de verkoper om.
Dit is dus mi een enorm pluspunt van de G tov de C serie! (Maar misschien is er ook wel meer kans op defecten?)

Zie https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf

[...]
De extra garantie geldt voor bepaalde modellen en dan het paneel.
Maar….
Je weet niet bij een defect van je TV of dit nu aan het paneel ligt of aan iets anders.
Daarom blijft de reguliere garantie aanvraag gelden.
Melden bij de verkoper/winkel/webshop.
De verkoper mag vervolgens uitzoeken of uit laten zoeken wat het defect is en wie het gaat repareren.
Je hebt dus nog steeds gewoon recht op kosteloze reparatie binnen 6 jaar.
De extra LG paneel garantie is wellicht prettig voor het gevoel en het vertrouwen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:51
DutchOwnage schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:53:
Zie je nou wel. Voor SDR Filmmaker dark room Oled Light 8-15 :o
Dan staat ie praktisch uit. Dat advies neem ik niet van ‘m over. ;)
Lager dan 80 zet ik ‘m niet. Zit niet in een DoKa.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 15-05-2024 05:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Rivanov schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 05:27:
[...]

Dan staat ie praktisch uit. Dat advies neem ik niet van ‘m over. ;)
Lager dan 80 zet ik ‘m niet. Zit niet in een DoKa.
En laat dat nou juist zo'n beetje de belangrijkste setting zijn, naast DV FMM. Oled Light op 80 in een donkere kamer, met een MLA paneel. Nee, na 5 minuten voel ik m'n ogen al branderig worden.

Zelfs met m'n CX had ik m op 35-40. Ik heb 'm op 15, helemaal prima.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 15-05-2024 09:22 ]

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 14:44
Zo zie je maar weer eens hoe iemand dat persoonlijk ervaart …

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35
Ik heb een vraag m.b.t. ColorControl vanaf mijn W11-device naar mijn C1. Ik volg online instructies om die automatische dimming uit te zetten, maar halverwege dat proces waarbij vermeld wordt dat het menu moet verschijnen, password automatisch wordt ingevuld en ik die settings kan aanpassen, zie ik geen menu verschijnen en heb ik ook niet de indruk dat het uitzetten van de twee advanced functies wordt toegepast.
Iemand hier ook tegenaan gelopen en zo ja, wat was je workaround?

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:20:
[...]

En laat dat nou juist zo'n beetje de belangrijkste setting zijn, naast DV FMM. Oled Light op 80 in een donkere kamer, met een MLA paneel. Nee, na 5 minuten voel ik m'n ogen al branderig worden.

Zelfs met m'n CX had ik m op 35-40. Ik heb 'm op 15, helemaal prima.
Gelukkig heb ik mijn eigen ogen i.p.v. die van jou. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:19
Vads schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:21:
Ik heb een vraag m.b.t. ColorControl vanaf mijn W11-device naar mijn C1. Ik volg online instructies om die automatische dimming uit te zetten, maar halverwege dat proces waarbij vermeld wordt dat het menu moet verschijnen, password automatisch wordt ingevuld en ik die settings kan aanpassen, zie ik geen menu verschijnen en heb ik ook niet de indruk dat het uitzetten van de twee advanced functies wordt toegepast.
Iemand hier ook tegenaan gelopen en zo ja, wat was je workaround?
Waarvoor gebruik je niet gewoon de website? Of wil je puur tijdens bepaalde acties uitzetten? (Of werkt dat niet meer op nieuwere modellen? Zelf gx)(zie https://www.patreon.com/posts/68768852 voor uitleg) nvm, website doet het niet meer
Zelf op gx geen problemen, zodra ik (handmatig via ip en mac) de tv toevoeg vraagt hij op tv of de remote toegevoegd mag worden. Uiteraard ja zeggen op tv zelf, dan extra expert settings aanzetten in app. Dan expert=>..start. Dan vraagt hij op tv om wachtwoord, deze moet ik helaas wel handmatig invullen maar is altijd 0413. Dan kan je in service menu kloten, daarna vraagt hij geen ww meer als je er opnieuw in wilt (zolang tv aanblijft). Wees aub voorzichtig in service menu, zorg dat je niet onbedoeld dingen wijzigt

[ Voor 31% gewijzigd door andries98 op 15-05-2024 15:37 ]

• DutchOwnage
Even een vraagje: heb nu een week m'n 65G4 draaien, en ben voor 95% tevreden. Waarom 95%? Omdat ik bij bepaalde content, met name games en dan nog specifieker bij een helder blauwe hemel icm met snelle camera bewegingen, last heb van lichte banding. Er zit een band precies in het midden van mijn scherm. Ook bij het kijken van voetbal kan dit enigzins verstorend werken, maar wel in mindere mate. Overige content heb ik er geen last van.

Ik neem aan dat ik geen poot om op te staan heb bij LG of HelloTV? Want ga dit maar eens aantonen. Het is geen dode pixel ofzo. En het is ook echt zeer specifiek.

Heb wel 4 weken omruilgarantie bij HelloTV als onderdeel van een 3 jarig A-Z pakket.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 16-05-2024 14:37 ]

• Rivanov
DutchOwnage schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:35:
Even een vraagje: heb nu een week m'n 65G4 draaien, en ben voor 95% tevreden. Waarom 95%? Omdat ik bij bepaalde content, met name games en dan nog specifieker bij een helder blauwe hemel icm met snelle camera bewegingen, last heb van lichte banding. Er zit een band precies in het midden van mijn scherm. Ook bij het kijken van voetbal kan dit enigzins verstorend werken, maar wel in mindere mate. Overige content heb ik er geen last van.

Ik neem aan dat ik geen poot om op te staan heb bij LG of HelloTV? Want ga dit maar eens aantonen. Het is geen dode pixel ofzo. En het is ook echt zeer specifiek.

Heb wel 4 weken omruilgarantie bij HelloTV als onderdeel van een 3 jarig A-Z pakket.
Heb je al een Screen Cycle laten draaien? Let wel op; de TV heeft een X aantal "indraai-uren" nodig om alle oneffenheden uit het scherm te krijgen.

Lees ook maar eens dit topic door op AVSForum.

https://www.avsforum.com/...gs-no-price-talk.3298284/

• DutchOwnage
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:46:
[...]

Heb je al een Screen Cycle laten draaien? Let wel op; de TV heeft een X aantal "indraai-uren" nodig om alle oneffenheden uit het scherm te krijgen.

Lees ook maar eens dit topic door op AVSForum.

https://www.avsforum.com/...gs-no-price-talk.3298284/
Ja precies. Ik heb 1 keer die van 10 minuten laten draaien, is er ook een uitgebreidere? Moet toch wel? Op m'n CX duurde die een uur. Bovendien heb ik, en dat is een schatting(hoe kom ik in het service menu?) ongeveer 50 draaiuren. Denk dat het zowiezo handig is om tot 100 uren te gaan en dan nog eens kijken.

Bovendien zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten op een eventueel omruilprocedure. Je weet nooit wat je er voor terugkrijgt.

• MilesD.
DutchOwnage schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:35:

Pixel refresh moet je regelmatig doen, dat kan ook helpen .. :)

• Rivanov
DutchOwnage schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Ja precies. Ik heb 1 keer die van 10 minuten laten draaien, is er ook een uitgebreidere? Moet toch wel? Op m'n CX duurde die een uur. Bovendien heb ik, en dat is een schatting(hoe kom ik in het service menu?) ongeveer 50 draaiuren. Denk dat het zowiezo handig is om tot 100 uren te gaan en dan nog eens kijken.

Bovendien zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten op een eventueel omruilprocedure. Je weet nooit wat je er voor terugkrijgt.
Na iedere 4 uur gaat de cycle automatisch lopen. Maar je kunt 'm ook handmatig aftrappen. Maar op AVSForum waren er meerdere die veel banding zagen en "smearing" bij testpatterns. Maar na verloop van tijd was dat helemaal weggetrokken. Dus zou niet té snel gaan omruilen etc.
Want mogelijk krijg je dan écht een slecht(er) scherm terug.

MilesD. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Pixel refresh moet je regelmatig doen, dat kan ook helpen .. :)
Pixel refresh draait vanzelf wel mits je per dag wat uren kijkt.

Beeldkwaliteit heeft even nodig om te stabiliseren.
Geen reden tot zorg.

Ik lees 3 jarig A-Z pakket is dat iets wat Hello TV je heeft opgedrongen of is dit vrije keuze @DutchOwnage ?

• DutchOwnage
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:58:
[...]

Na iedere 4 uur gaat de cycle automatisch lopen. Maar je kunt 'm ook handmatig aftrappen. Maar op AVSForum waren er meerdere die veel banding zagen en "smearing" bij testpatterns. Maar na verloop van tijd was dat helemaal weggetrokken. Dus zou niet té snel gaan omruilen etc.
Want mogelijk krijg je dan écht een slecht(er) scherm terug.
Ja daarom. Ik kijk het nog wel een week aan, dan zit ik wss wel richting de 100 uur. En precies wat je zegt, voor de rest is alles gewoon dikke prima.

• DutchOwnage
HoppyF schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Pixel refresh draait vanzelf wel mits je per dag wat uren kijkt.

Beeldkwaliteit heeft even nodig om te stabiliseren.
Geen reden tot zorg.

Ik lees 3 jarig A-Z pakket is dat iets wat Hello TV je heeft opgedrongen of is dit vrije keuze @DutchOwnage ?
Dat was een vrije keuze. Vooral vanwege die 100% pixelgarantie, leentoestel en omruilgarantie...

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Freshouttheoven schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:33:
[...]

Non-conformiteit kent geen vaste termijn.

Als het daadwerkelijk in deze case om een technische ontwerpfout betreft en je dit kunt onderbouwen/ aantonen heb je het recht om je te beroepen op non-conformiteit bij de verkoper.

De 6 jaar waar jij op doelt heeft betrekking op de ‘gemiddelde gebruiks­duurverwachting richtlijnen’ dat is opgesteld door de branchevereniging Techniek Nederland en kent geen juridische grondslag.
Ik heb nu antwoord terug. Offerte om te repareren is €1149. Geen coulance omdat de tv met 2 maanden ouder is dan is dan 6 jaar. Gevraagd of we nog iets kunnen regelen maar moet weer op antwoord wachten.

Update: gebeld met LG en die zeiden heel bot dat ze niets gingen doen. Dus nu op zoek naar een nieuwe TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Spockz op 16-05-2024 21:50 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 15:42
Rivanov schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:34:
Waar ik voorheen op m’n 55B6 en 65CX de settings gebruikte van P40L0 op Resetera, heb ik nu de ClassyTech settings overgenomen op de 77G4. Totdat hij de G4 helemaal heeft getest en daarvoor de nieuwe settings heeft gepubliceerd, gebruik ik zijn G3 settings.

Erg tevreden over. :)

[YouTube: LG 2023 OLED G3 C3 B3 Complete Settings Guide And Tips | SDR | HDR | Dolby Vision | Gaming]

Heb de Picture Modes zelfs op Warm 50 staan, terwijl ik dat “vroeger” altijd het piss-filter vond. Op de G4 ziet dat er op één of andere manier veel beter uit.
Ik heb deze settings nu ook ingesteld op m’n g3, maar ik vind het net wat te flets ofzo. Hoe krijg ik er iets meer kleur uit?

• Rivanov
Tristan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Ik heb deze settings nu ook ingesteld op m’n g3, maar ik vind het net wat te flets ofzo. Hoe krijg ik er iets meer kleur uit?
SDR? HDR? DV?
Wat is je bronmateriaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 16-05-2024 20:18 ]

• Tristan
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:18:
[...]

SDR? HDR? DV?
Wat is je bronmateriaal.
Sorry, goede vraag. KPN interactieve TV app. De tv kiest “Bioscoop” als beeld modus.

• Rivanov
Tristan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Sorry, goede vraag. KPN interactieve TV app. De tv kiest “Bioscoop” als beeld modus.
Heb je de settings overgenomen zoals in het filmpje? En waarschijnlijk zit je naar “slecht” bron materiaal te kijken. Dat ziet er altijd fletser uit dan native 4K etc. Dus kijk ook even andere bronnen.

• Tristan
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:44:
[...]

Heb je de settings overgenomen zoals in het filmpje? En waarschijnlijk zit je naar “slecht” bron materiaal te kijken. Dat ziet er altijd fletser uit dan native 4K etc. Dus kijk ook even andere bronnen.
Ik kijk nu For All Mankind via Apple TV+, 4K content. Vind het ook daar wat flets overkomen.

• DutchOwnage
Tristan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Ik kijk nu For All Mankind via Apple TV+, 4K content. Vind het ook daar wat flets overkomen.
Niet geheel gerelateerd aan een "flets" ogend beeld maar, hoewel AppleTV+ echt hele goede plaatjes geeft, is het wel altijd iets aan de donkere kant tov andere streamers. En helemaal bij een serie als For All Mankind. See is ook zo'n voorbeeld.

• Tristan
Aha, is er wel een setting waarbij het beeld iets meer popt zonder dat ik de kwaliteit van nu verlies?

• Rivanov
Tristan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:14:
Aha, is er wel een setting waarbij het beeld iets meer popt zonder dat ik de kwaliteit van nu verlies?
Misschien ervaar je Warm50 als “flets”. Zet die wat koeler. Warm30 of Warm20.

En kijk eens HDR10 i.p.v. Dolby Vision.

• Rivanov

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:36
Daar is de Tweakers review op de frontpage. Ik raak redelijk overtuigd dat ik mijn C8 wil inruilen voor een G4 en dan ook een slag groter naar 65 inch :)

Ik kocht die C8 nieuw voor 1229 in april 2019. Het ziet er naar uit dat ik nu het dubbele er wel voor over moet hebben en zelfs dan nog een tijdje moet wachten.

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:25
Gisteren op mijn OLED55E9PLA update versie 05.40.35 ontvangen. Was toch wel effe schrikken toen het home scherm opende. Compleet anders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYBSG_CZftXXIx8kOIcKb1nNIuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2PxJapgloGjQzEpdrUu0ihK.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: zie nu in de instellingen, dat je terug kan naar het oude scherm, als je dat wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Glassertje op 17-05-2024 08:12 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:29
Glassertje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:06:
Gisteren op mijn OLED55E9PLA update versie 05.40.35 ontvangen. Was toch wel effe schrikken toen het home scherm opende. Compleet anders

[Afbeelding]

Edit: zie nu in de instellingen, dat je terug kan naar het oude scherm, als je dat wilt.
Hoe dan? Ik vind die nieuwste WebOS helemaal niks. Laggy, buggy, en niet ontworpen om met de arrow buttons te navigeren. Zou graag terug willen op mijn C2.

• Glassertje
olafmol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:21:
[...]

Hoe dan? Ik vind die nieuwste WebOS helemaal niks. Laggy, buggy, en niet ontworpen om met de arrow buttons te navigeren. Zou graag terug willen op mijn C2.
Algemeen > aanvullende instellingen > stijl van startscherm > standaard startscherm.

Of je klikt op het pennetje om de applijst te bewerken > dan 3 puntjes rechtsboven > instellingen startpagina > stijl van startscherm.

• Tristan
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:20:
[...]

Misschien ervaar je Warm50 als “flets”. Zet die wat koeler. Warm30 of Warm20.

En kijk eens HDR10 i.p.v. Dolby Vision.
Bedankt, ga ik vanavond proberen!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:29
Glassertje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:33:
[...]

Algemeen > aanvullende instellingen > stijl van startscherm > standaard startscherm.

Of je klikt op het pennetje om de applijst te bewerken > dan 3 puntjes rechtsboven > instellingen startpagina > stijl van startscherm.
tnx! Helaas heeft de C2 die instellingen niet, ik moet er maar gewoon mee leren leven vrees ik ;)

Heeft niemand anders last hiervan na de meest recente "grote" WebOS update? Als ik bv de TV aanzet, en dan via de arrow pijltjes een app probeer te selecteren, pakt ie de eerste keer de app vaak niet, of een andere app dan je had geselecteerd, en je kunt visueel ook niet goed zien welke app nu "selected" is (dat is blijkbaar de app die helemaal links in de rij staat, maar die wordt ongeveer 3 pixels groter dan de rest).

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:23:
[...]

tnx! Helaas heeft de C2 die instellingen niet, ik moet er maar gewoon mee leren leven vrees ik ;)

Heeft niemand anders last hiervan na de meest recente "grote" WebOS update? Als ik bv de TV aanzet, en dan via de arrow pijltjes een app probeer te selecteren, pakt ie de eerste keer de app vaak niet, of een andere app dan je had geselecteerd, en je kunt visueel ook niet goed zien welke app nu "selected" is (dat is blijkbaar de app die helemaal links in de rij staat, maar die wordt ongeveer 3 pixels groter dan de rest).
Het home scherm is de laatste jaren al een gigantisch gedrocht. Bij nieuwere modellen is het iets sneller geworden, maar het blijft een waardeloze, trage interface vol met meuk. Vroeger op de 55B6 was het een prima overlay.

Ik gebruik de 1 t/m 9 hotkeys op de magic remote om snel veelgebruikte apps/inputs op te starten. Hierdoor heb ik het home scherm gelukkig nooit nodig en zie ik het dus ook nooit :D

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 14:48
Glassertje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:06:

[Afbeelding]

Bedoel je: SW File(Version 05.30.45)??

• Glassertje
sh623661 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Bedoel je: SW File(Version 05.30.45)??
Heb het even gecheckt maar het is 05.40.35

[ Voor 49% gewijzigd door Glassertje op 17-05-2024 11:56 ]

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 14:48
Glassertje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Heb het even gecheckt maar het is 05.40.35
apart, die staat nog niet op de LG-site om te downloaden.
Zal de tv eens aanzetten.

Edit: Nope (nog) geen updates gevonden!

[ Voor 8% gewijzigd door sh623661 op 17-05-2024 12:05 ]

• Glassertje
sh623661 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:00:
[...]

apart, die staat nog niet op de LG-site om te downloaden.
Zal de tv eens aanzetten.

Edit: Nope (nog) geen updates gevonden!
Net ook naar gekeken op de LG site, zag 'm ook niet, maar was wel verbaasd dat ik een update had.

[ Voor 40% gewijzigd door Glassertje op 17-05-2024 12:27 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een C9 OLED en de afstandsbediening begint gammel te worden. Achterklepje oa niet stevig meer

Zou graag een andere willen kopen en liefst eentje die een wat chiquere en stevigere vorm heeft.

Orginele Magic Remote functie moet wel blijven werken. Play en Pause knoppen ook. Voice ook, alhoewel ik dat eigenlijk nooit gebruik. Nerflix knop zou fijn zijn maar geen vereiste.

Wie heeft ervaringen?
Iets moois alu zoals bij veel Samsungs?...
En imitaties? Daar zie ik vaak losse usb ontvangertjes bij geleverd..?

[ Voor 7% gewijzigd door Allewijn op 17-05-2024 21:16 ]

• stin00
  • Niet online
Allewijn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:09:
Ik heb een C9 OLED en de afstandsbediening begint gammel te worden. Achterklepje oa niet stevig meer

Zou graag een andere willen kopen en liefst eentje die een wat chiquere en stevigere vorm heeft.

Orginele Magic Remote functie moet wel blijven werken. Voice ook. Alhoewel ik dat eigenlijk nooit gebruik. Nerflix knop zou fijn zijn maar geen vereiste.

Wie heeft ervaringen?
Iets moois alu zoals bij veel Samsungs?...
En imitaties? Daar zie ik vaak losse usb ontvangertjes bij geleverd..?
Er bestaat een duurdere LG premium magic remote. Volgens mij aluminium en officieel van LG ook.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Er bestaat een duurdere LG premium magic remote. Volgens mij aluminium en officieel van LG ook.
Bedoel je de AN-MR700?
Zou die VOLLEDIG werken? Want die is wel oud meen ik.

• stin00
  • Niet online
Allewijn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:28:
[...]
Bedoel je de AN-MR700?
Zou die VOLLEDIG werken? Want die is wel oud meen ik.
Nee, wellicht werkt m'n linkje niet goed.. gek. Ik bedoel deze remote.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:08

FeaR

In GoT we trust

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:04:
Daar is de Tweakers review op de frontpage. Ik raak redelijk overtuigd dat ik mijn C8 wil inruilen voor een G4 en dan ook een slag groter naar 65 inch :)
Ik zit semi met hetzelfde, 77" G1 naar een 83" G4. Wilde eerst mijn Denon AVR-4520 vervangen voor een Marantz AV10 om zo alles via de receiver te laten lopen. Denk alleen dat ik meer haal uit een G4. Ondersteuning van DTS (geen noodzaak meer de Nvidia Shield TV Pro te laten decoderen) en natuurlijk weer een slag groter. Heb het gevoel dat er toch aanzienlijke stappen zijn gemaakt de laatste jaren met bijvoorbeeld het MLA paneel. Een slag grotere TV is natuurlijk altijd een mooie upgrade 🤔
stin00 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:34:
[...]
Nee, wellicht werkt m'n linkje niet goed.. gek. Ik bedoel deze remote.
Die is voor de 2022 reeks. Goed opletten of de ondersteuning volledig is op oudere dan wel nieuwere series. Amazon zegt dat deze universeel is maar dat is zeker niet het geval. Voor mijn G1 heb ik toentertijd uit Duitsland de PM21GN remote gehaald om zeker te zijn dat alles werkte. Zou ik niet meer doen trouwens, voelt toch als te veel geld voor de remote. Ja hij is luxer en ziet/voelt meer premium maar het missen van de back light is en blijft wel een misser vanuit LG.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 18-05-2024 15:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
Ik was nog aan het denken, waarom schrijf je zelf geen review met de bevindingen van je nieuwe TV?

• Rivanov
Robinho96 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:33:
[...]

Ik was nog aan het denken, waarom schrijf je zelf geen review met de bevindingen van je nieuwe TV?
Ben niet zo’n reviewer. ;)
Maar kan een poging doen als hier behoefte aan is.

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:47
Eerder deze week installeerde mijn G3 de meest recente software update voor het toestel. Sinsdsdien krijg ik met geen mogelijkheid meer geluid uit de optische uitgang - hoewel er wel licht door het kabeltje gaat blijft het akelig stil aan de andere kant van de lijn. Gek genoeg werkt audio over ARC wel. De reden dat ik voor optisch was gegaan, was net omdat mijn TV en mijn AVR (Marantz SR5007) niet betrouwbaar samen bleken te werken via ARC. Herkennen anderen dit ook? Ik vind het overigens prima om ARC te gebruiken, hopende dat dit blijft werken. En ik vind het ook wel gek dat optische audio plots niet meer werkt....

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
@Dreadnought Zo heb ik met mijn C3 een vreemd geluid probleem via HDMI. Af en toe valt het geluid een aantal seconden weg of haperend met kijken naar reguliere tv die ik bekijk via een Humax Decoder. Als ik Netflix kijk via app en er start een nieuwe aflevering helemaal geen geluid. Moet ik switchen naar hoofdscherm en dan terug naar Netflix en dan is er weer wel geluid. Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak is. Ik heb overigens ook een Marantz...SR7009.

Ik verdenk ondertussen de kabels. Heb van die el cheapo van de Action.

• Dreadnought
MotorBeast schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:41:
@Dreadnought Zo heb ik met mijn C3 een vreemd geluid probleem via HDMI. Af en toe valt het geluid een aantal seconden weg of haperend met kijken naar reguliere tv die ik bekijk via een Humax Decoder. Als ik Netflix kijk via app en er start een nieuwe aflevering helemaal geen geluid. Moet ik switchen naar hoofdscherm en dan terug naar Netflix en dan is er weer wel geluid. Ik kan niet achterhalen wat de oorzaak is. Ik heb overigens ook een Marantz...SR7009.

Ik verdenk ondertussen de kabels. Heb van die el cheapo van de Action.
Ik heb toen ik de G3 aangeschaft aanvankelijk getracht de kabels van de oude TV te hergebruiken, maar dat was geen succes. Sommige kabels deden het niet en andere kabels deden het wel, maar bleken HDMI 1.klassiek te zijn. Voor alles wat belangrijk is (PS5->TV, TV->AVR) heb ik nieuwe kabels gekocht. Geen al te dure overigens, maar wel HDMI 2.1 / 8K kabels van Amazon. Dat lostte wel e.e.a. op, m.n. de ondersteuning voor HRD, 120Hz enz... maar niet de problematiek v.w.b. audio / ARC enz. Denk eerder dat het aan de gebrekkige implementatie van ARC ligt (LG, Marantz of wellicht beiden) dan aan de kabels.

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46
Dreadnought schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:02:
Eerder deze week installeerde mijn G3 de meest recente software update voor het toestel. Sinsdsdien krijg ik met geen mogelijkheid meer geluid uit de optische uitgang - hoewel er wel licht door het kabeltje gaat blijft het akelig stil aan de andere kant van de lijn. Herkennen anderen dit ook?
Werkt hier nog gewoon op optisch na de update.

• MotorBeast
Dreadnought schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Ik heb toen ik de G3 aangeschaft aanvankelijk getracht de kabels van de oude TV te hergebruiken, maar dat was geen succes. Sommige kabels deden het niet en andere kabels deden het wel, maar bleken HDMI 1.klassiek te zijn. Voor alles wat belangrijk is (PS5->TV, TV->AVR) heb ik nieuwe kabels gekocht. Geen al te dure overigens, maar wel HDMI 2.1 / 8K kabels van Amazon. Dat lostte wel e.e.a. op, m.n. de ondersteuning voor HRD, 120Hz enz... maar niet de problematiek v.w.b. audio / ARC enz. Denk eerder dat het aan de gebrekkige implementatie van ARC ligt (LG, Marantz of wellicht beiden) dan aan de kabels.
Met mijn oude B6 echt nooit last van gehad. Ik heb bij aanschaf van de C3 nieuwe kabels gehaald want de oude waren wat erg kort en sindsdien deze ellende. Kan toch bijna niet dat nieuwe tv deze problemen veroorzaakt? Vandaar mijn conclusie dat de kabels de oorzaak zijn. Maar is een gok van me.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Rivanov schreef op zondag 19 mei 2024 @ 06:52:
[...]

Ben niet zo’n reviewer. ;)
Maar kan een poging doen als hier behoefte aan is.
Als ik een aankoop wil doen check ik altijd eerst of er een review is op Tweakers van de redactie. Daarnaast hoop ik altijd dat er meerdere vrij uitgebreide reviews staan van gebruikers op Tweakers. Waarschijnlijk zijn er wel gelijkgestemden hier. Een extra review heeft vrijwel altijd meerwaarde :)

Hoe vaak heeft een review bij de webshop zelf je echt geholpen om een aankoop te doen?

Zelf ben ik al voorzien van een G3.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• DutchOwnage
Ik ben zelf ook niet echt van de uitgebreide reviews, maar ik wil best specifieke vragen beantwoorden mochten die er zijn. Ben nu ruil 1.5 week in het bezit van een G4 en mijn vorige tv was een 65CX.

• Rivanov
Kan eigenlijk heel kort en bondig zijn. Ben mega tevreden over de G4 aangezien de twee aspecten waarvoor ik de upgrade heb gemaakt vanaf de CX, ook zijn zoals ik gehoopt had.

- Hogere helderheid / minder reflectie; ik heb een woonkamer met grote raampartijen en overdag komt er dus veel daglicht binnen. Met de 65CX had ik erg veel last van de reflectie overdag en was TV kijken vaak erg lastig.

Dit is nu grotendeels verleden tijd met de G4 en zijn MLA display. Natuurlijk heb je nog steeds reflectie (met name in donkere scenes) maar het is echt veel en véél beter te doen dan met de CX. De hogere helderheid zorgt ervoor dat het beeld gewoon door de reflectie heen wordt geduwd. ;)

- 77” formaat: we hadden de 65CX en die stond op TV meubel. Toen we die drie jaar geleden kochten, zeiden we beide al direct; de volgende wordt zéker een maat groter. Aangezien we de TV dan ook op wilden gaan hangen was er voor mij maar één model dat ik wilde hebben.. de 77G4. Hij hangt echt fantastisch mooi aan de muur en is een echte eye-catcher. We zitten op 2.5m afstand van de TV en dat is voor ons de sweetspot. Lekker immersive.

Hier kunnen we dus voorlopig zeker mee vooruit! :)

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 07:26
Hebben anderen ook problemen met de standaard AB die je bij de LG krijgt?
Ik heb de LG Magic Remote, maar nu al voor de tweede keer dat het wieltje kapot gaat. Het pinnetje waarmee hij in het draai mechanisme zit breekt gewoon af. In 3 jaar tijd nu al twee keer gebeurd.

Ik kan wel weer een nieuwe AB kopen, zoveel kosten ze niet. Maar ik vind het vooral zonde. Gebruik dat wieltje eigenlijk nooit, maar de druk knop wel (die je er ook mee bediend).
Iemand een tip voor een vergelijkbare, maar betere AB voor mijn LG OLED 55C9 uit 2019?
Ik kan de Harmony serie, maar wilde eigenlijk gewoon zo bij de magic remote blijven die prima werkt. Zoveel verschillende apparaten gebruik ik namelijk niet (enkel de tv, tv ontvanger en soundbar)

[ Voor 15% gewijzigd door Goofyduck384 op 19-05-2024 19:14 ]

• DutchOwnage
YouTube: 🔥 Die REFERENZ! Nur BESSER? 🤔 | LG G4 evo OLED 4K-TV 2024 im TEST! |...

Voor wie het Duits machtig is. Objectieve review, dus zeker niet allemaal rozengeur en maneschijn. (vergeleken met de G3). Maar natuurlijk nog steeds referentiemateriaal.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 19-05-2024 20:09 ]

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 18:24
Domme vraag. Moet je de brightness altijd aanpassen voor SDR en HDR content? Of doet de tv dat vanzelf eens je dat éénmaal ingesteld hebt.

Zou nogal vervelend zijn om telkens de brightness te moeten aanpassen als je HDR of SDR kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door stevosmax op 20-05-2024 08:01 ]

• Mirx_NL
  • Laatst online: 23:14
stevosmax schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:55:
Domme vraag. Moet je de brightness altijd aanpassen voor SDR en HDR content? Of doet de tv dat vanzelf eens je dat éénmaal ingesteld hebt.

Zou nogal vervelend zijn om telkens de brightness te moeten aanpassen als je HDR of SDR kijkt.
Dat onhoud hij, wat het initieel instellen wel wat lastiger maakt. Want dan kijk je iets anders en ziet het beeld er ineens anders uit.

• DutchOwnage
Je kunt natuurlijk ook apply to all inputs gebruiken :P

Even terugkomend op mijn uniformity "issues" wat ik zag met m'n G4. Het lijkt er inderdaad sterk op dat het scherm nu wat beter is gesetteled, na zo'n beetje 75 uur. De vertical banding waar ik in het begin last van had, lijkt zo goed als te zijn verdwenen.

• Mirx_NL
  • Laatst online: 23:14
DutchOwnage schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:11:
Je kunt natuurlijk ook apply to all inputs gebruiken :P

Even terugkomend op mijn uniformity "issues" wat ik zag met m'n G4. Het lijkt er inderdaad sterk op dat het scherm nu wat beter is gesetteled, na zo'n beetje 75 uur. De vertical banding waar ik in het begin last van had, lijkt zo goed als te zijn verdwenen.
Ik bedoelde meer binnen dezelfde source. In Plex komen uiteraard alle formaat variaties voorbij, en je moet initieel dus bewust eerst kijken welk formaat het is, en dat dan tweaken.
Voor de mensen hier niet zo spannend, maar de gemiddelde gebruiker zal dat echt niet doorhebben. Maarja, die past sowieso de instellingen misschien niet eens aan :P

Meestal gebruik ik de native apps, en die worden als 1 bron gezien. Dus dan heb je geen apply to all nodig, want die gebruiken allemaal hetzelfde profiel.
Wat ook niet zaligmakend is, want stel je voor dat je bijvoorbeeld de Spotify app standaard op audio profiel voor muziek kon instellen...

• MilesD.
Ik denk dat er ontzettend veel onwetendheid is over ‘instellingen’ en hoe die toe te passen .. :)

• Dreadnought
Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van videocontent met de ingebouwde media speler van de LG TV's? Ik heb een G3 en probeerde onlangs wat MP4 en MKV's af te spelen. USB stickje erin en spelen maar. Zover prima, maar alles lijkt te snel te lopen of onnatuurlijk vloeiend (alsof de TV er heel wat frames bijrekent). Is dit bekend gedrag en ergens in te stellen? Dezelfde video's spelen elders (bijv. VLC op de computer) wel zoals je zou verwachten.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-11 13:21
Dreadnought schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:53:
Wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van videocontent met de ingebouwde media speler van de LG TV's? Ik heb een G3 en probeerde onlangs wat MP4 en MKV's af te spelen. USB stickje erin en spelen maar. Zover prima, maar alles lijkt te snel te lopen of onnatuurlijk vloeiend (alsof de TV er heel wat frames bijrekent). Is dit bekend gedrag en ergens in te stellen? Dezelfde video's spelen elders (bijv. VLC op de computer) wel zoals je zou verwachten.
True motion uitzetten, staat vaak al standaard uit bij filmmakermode en cinema.
Cinema home is weer altijd aan.

• Dreadnought
Goofy1978 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:25:
[...]

True motion uitzetten, staat vaak al standaard uit bij filmmakermode en cinema.
Cinema home is weer altijd aan.
Thx ga ik proberen!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:10

thijsco19

KTM 990 SMT

Over true motion gesproken.
Gisteren de film Dune gekeken via Prime. Op een gegeven moment bij een shot waar ze over Arrakeen vlogen, was het beeld verre van vloeiend. Eigenlijk voor het eerst dat het zo overduidelijk en storend was.
Had het wel eerder gezien maar niet aan gestoord, tot nu dus.

True motion aangezet op de stand 'natural'. Dat keek een stuk beter.

Komende tijd opletten of ik geen nadelige effecten zie.

Op de G2 overigens.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 16:00
Sinds de laatste firmware veel ellende met geluid op men sonos beam gen 2.

Meer geen dan wel geluid bij een 5.1 acc bron.

Dan moet ik de tv even op tv speaker zetten, waar e die zichzelf herpakt en terug Op eArc zet en dan werkt het wel.

Nog mensen problemen met dit?

Bron is een Nvidia shield en stremio. Tot voor de update gene enkel probleem. Nu merk ik wel problemen met het geluid.

55 inch c3 model.

[ Voor 17% gewijzigd door c4coupe op 20-05-2024 19:40 ]

• MotorBeast
c4coupe schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:38:

Dan moet ik de tv even op tv speaker zetten, waar e die zichzelf herpakt en terug Op eArc zet en dan werkt het wel.

Bron is een Nvidia shield en stremio. Tot voor de update gene enkel probleem. Nu merk ik wel problemen met het geluid.

55 inch c3 model.
Ik heb een 65C3 en heb ook problemen met geluid. Lees even terug. Ik vermoedde kabels maar ben bang als ik ook jou lees dat het toch iets met de tv is.

• c4coupe
Ik heb de tv nu enkele maanden en de sonos een dikke maand. En tot voor de firmware update geen enkel probleem gehad. Al mijn hdmi kabels zijn nieuw en allemaal 2.1.

Ik ken er niet veel van.
Maar merk wel op dat het geluid niet doet wat het moet doen. Ik gok dat er iets fout gaat met automatisch omschakelen van formaten. Stereo gaat gewoon. Maar als ik een surround video neem. Heb ik soms alleen maar achtergrond geluid zonder vocals. Dan moet ik naar instellingen van de tv gaan en audio even verzetten naar tv luidsprekers. En dan gaat die wel naar de goede bron.

Dus kabels enzo kan ik hier uitsluiten.

Hopelijk snel gefixt met een update. En dan zet ik ineens ook automatisch firmware updates uit. Altijd hetzelfde met die dingen. 😔
MotorBeast schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:52:
[...]

Ik heb een 65C3 en heb ook problemen met geluid. Lees even terug. Ik vermoedde kabels maar ben bang als ik ook jou lees dat het toch iets met de tv is.

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 08:15
Ik overweeg een C3 te kopen bij de Mediamarkt in Duitsland en daarbij de plus garantie voor 5 jaar af te sluiten maar vraag me af of dit überhaupt zin heeft gezien het garantie beleid op buitenlandse modellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:11
Purple Dolphin schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:49:
Ik overweeg een C3 te kopen bij de Mediamarkt in Duitsland en daarbij de plus garantie voor 5 jaar af te sluiten maar vraag me af of dit überhaupt zin heeft gezien het garantie beleid op buitenlandse modellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
De plus garantie sluit je af bij de winkel dus die moet je daar ook claimen, verwachtte je iets anders?

• andries98
c4coupe schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:38:

55 inch c3 model.
Zou hdmi handshake probleem kunnen zijn. Heb je al 15 min stroom van alle apparaten gehad? Of liefst nog grondiger: alle kabels beide kanten eruit (bij voorkeur ook kabels van andere bronnen), dan alle stroom 15 min van ALLE apparaten, dan 1 voor 1 weer stroom, kabel aansluiten en testen (dus niet gewoon alles inpluggen en testen, bijv ziggo kastjes of andere hardware geven ook weleens indirect problemen bij (e)arc).

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 08:15
Wren schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:12:
[...]

De plus garantie sluit je af bij de winkel dus die moet je daar ook claimen, verwachtte je iets anders?
Ik las dat het nadeel van het kopen van een buitenlands model de garantie is die in de praktijk nog wel eens geweigerd wordt maar volgens mij betreft dat de fabrieksgarantie. Het lijkt mij inderdaad sterk dat ze deze plus garantie kunnen weigeren als ik er specifiek voor betaald heb.

• c4coupe
andries98 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Zou hdmi handshake probleem kunnen zijn. Heb je al 15 min stroom van alle apparaten gehad? Of liefst nog grondiger: alle kabels beide kanten eruit (bij voorkeur ook kabels van andere bronnen), dan alle stroom 15 min van ALLE apparaten, dan 1 voor 1 weer stroom, kabel aansluiten en testen (dus niet gewoon alles inpluggen en testen, bijv ziggo kastjes of andere hardware geven ook weleens indirect problemen bij (e)arc).
Morgen eens testen. Thx

Edit, 15minuten zonder stroom doet al niks. Ik vermoed dat dit gewoon door die stomme firmware komt. 😥

Stremio geeft aan dat het een 5.1 acc geluidsbron heeft. Terwijl de sonos app zegt PCM 2.0.

Dus hoor ik enkel de background muziek en tonen. En geen enkele stem ofzo komt door.

Nadat ik dan de tv verzet van eArc naar tv geluid herstart het geluid terug richting eArc en werkt het terug.

Oudere versie sonos app doet niets.

Als ik in de tv deze instelling aanpas van bitrate naar pcm werkt het wel. Maar ik vermoed dat ik dan Dolby atmos en al de andere dingen mis? (audioformaat hdmi ingang selecteren is de optie waar ik tussen deze 2 dingen kan schakelen)

[ Voor 38% gewijzigd door c4coupe op 21-05-2024 09:37 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Door de nieuwe update is the layout van mijn C9 veranderd, schijnbaar ook de snelkoppelingen van mijn afstandsbediening.

Met welke knop 'killen' jullie een app? Dus helemaal afsluiten.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:11
Purple Dolphin schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Ik las dat het nadeel van het kopen van een buitenlands model de garantie is die in de praktijk nog wel eens geweigerd wordt maar volgens mij betreft dat de fabrieksgarantie. Het lijkt mij inderdaad sterk dat ze deze plus garantie kunnen weigeren als ik er specifiek voor betaald heb.
Yep, in principe repareert LG europese modellen binnen hun garantie. Daarbuiten zullen ze verwijzen naar de winkel en dan moet je naar die winkel. De winkel die je bij de winkel geldt puur voor die winkel,lg staat daar buiten.
Purple Dolphin schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:49:
Koop je in het buitenland dan zul je bij defecten bij de winkel in het buitenland moeten zijn.
Je krijgt dus geen reparatie aan huis zoals gebruikelijk is bij Benelux modellen welke via LG Benelux en dealers worden verkocht.

Duitse modellen zijn ook anders dan Benelux modellen dus je hebt ook andere onderdelen nodig bij reparatie.
Dat zal niet voor alle onderdelen van de TV gelden maar wel voor een aantal.

• Medashkh
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-08 11:15
Ik heb nu een QN85B 55inch van Samsung (2022) wat ik veel merk is en vooral bij animatie of tv kijken via KPN dat er best veel problemen zijn met judder/stutter. Ik erger me hier dood aan. Bij 4K beelden heb ik hier geen last van, maar wij zitten niet hele dagen op Netflix etc.. we kijken dus ook veel "normaal"TV.

Ik ben nu dus aan het overwegen om de LG C4 te halen en dan de 65" versie. Iemand hier die judder/stutter ervaart met de LG C4? Ik zag gisteren een YouTube video van RTINGS en daar scoorde dit model op judder/stutter niet goed.

Ik hoop dat iemand mij wat ervaringen kan delen, en dan vooral met het normale TV kijken.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:52
Medashkh schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:32:
Ik heb nu een QN85B 55inch van Samsung (2022) wat ik veel merk is en vooral bij animatie of tv kijken via KPN dat er best veel problemen zijn met judder/stutter. Ik erger me hier dood aan. Bij 4K beelden heb ik hier geen last van, maar wij zitten niet hele dagen op Netflix etc.. we kijken dus ook veel "normaal"TV.

Ik ben nu dus aan het overwegen om de LG C4 te halen en dan de 65" versie. Iemand hier die judder/stutter ervaart met de LG C4? Ik zag gisteren een YouTube video van RTINGS en daar scoorde dit model op judder/stutter niet goed.

Ik hoop dat iemand mij wat ervaringen kan delen, en dan vooral met het normale TV kijken.
Rtings test de TV zonder gebruik te maken van beeldinterpolatie.

Motion interpolation/ beeldinterpolatie is op de QN85B matig, wanneer je dit aanzet krijg je vloeiender beeld en relatief veel artifacts.

Doordat OLED een instant pixel response heeft treedt er veel meer stutter op c.q. is stutter zichtbaarder dan bij LCD. Een goede processing/ motion interpolation zorgt ervoor dat het beeld vloeiender oogt zonder zichtbare artifacts.

LG heeft op het gebied van processing de laatste paar jaar een flinke inhaalslag gemaakt, helaas heeft de C4 niet dezelfde beeldprocessor als de G4 hierdoor is de meerprijs -wanneer deze niet gering is- die je momenteel voor een C4 betaalt tegenover een C3 het niet waard en is laatstgenoemde de betere koop.

Wanneer je een vloeiend beeld wilt zonder zichtbare artifacts of als je gevoelig hiervoor bent kun je beter naar de Sony A8xK of A8xL kijken. Laat je niet foppen door de lagere (piek)helderheid die je in reviews tegenkomt, in de praktijk behalen de genoemde Sony WOLED TV's in de meeste scenes dezelfde helderheid als een C3.

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-11 18:24
Net een 65 inch G4 besteld voor 2.300 euro:)

Gaat het opstarten van de streaming apps snel door nieuwe processor of raden jullie toch een appletv 4k aan?
Werkt HDMI-CEC goed met Appletv 4K?

Ik twijfel nog om een Apple tv te kopen. (Volgens geruchten zal er op 10 juni een nieuwe aangekondigd worden)

[ Voor 26% gewijzigd door stevosmax op 21-05-2024 15:28 ]

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:19
stevosmax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:26:
Net een 65 inch G4 besteld voor 2.300 euro:)

Gaat het opstarten van de streaming apps snel door nieuwe processor of raden jullie toch een appletv 4k aan?
Werkt HDMI-CEC goed met Appletv 4K?

Ik twijfel nog om een Apple tv te kopen. (Volgens geruchten zal er op 10 juni een nieuwe aangekondigd worden)
waar heb je hem op de kop getikt?

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Hoi allen,

Ik heb een probleem met mijn C1.

Sinds kort sluit mijn discovery+ app zichzelf af (soms na 5 minuten, soms na kwartier) om geheugen vrij te maken...

Dit heb ik met geen 1 andere app zoals amazon prime of HBO.. (dus eigenlijk meer een app probleem, maar de melding is van de tv)

Heb app al opnieuw geinstalleerd, tv van het stroom, 30sec wachten, weer aan, nog steeds hetzelfde.
Ook 'mijn lijst' opgeschoond, geen resultaat.

Iemand een idee?

• DutchOwnage
mdj84nl schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:31:
Hoi allen,

Ik heb een probleem met mijn C1.

Sinds kort sluit mijn discovery+ app zichzelf af (soms na 5 minuten, soms na kwartier) om geheugen vrij te maken...

Dit heb ik met geen 1 andere app zoals amazon prime of HBO.. (dus eigenlijk meer een app probleem, maar de melding is van de tv)

Heb app al opnieuw geinstalleerd, tv van het stroom, 30sec wachten, weer aan, nog steeds hetzelfde.
Ook 'mijn lijst' opgeschoond, geen resultaat.

Iemand een idee?
Quickstart+ uitzetten. Je levert wat snelheid in, maar krijgt er stabiliteit voor terug.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
DutchOwnage schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Quickstart+ uitzetten. Je levert wat snelheid in, maar krijgt er stabiliteit voor terug.
Dank je wel, zoiets had ik al gelezen, maar blijkbaar heb ik dat ooit al eens uit gezet..

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@mdj84nl Op mijn C3 zit onder het "Device Self Care" menu een "Memory Optimizer". Ik vermoed dat die ook op de C1 beschibaar is, start die eens. In een uiterst geval zou je een App die je niet of zelden gebruikt kunnen verwijderen om te zien of dat helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 22-05-2024 14:23 ]

PSN-id: Chrasher

• MrBas
  • Laatst online: 01-11 06:37
Hey hallo allemaal.

Ik ben de bezitter van een C2 OLED scherm van LG. Nu loopt deze soms vast als de tv opstart. Hebben meerdere personen hier last van? Is dit iets wat mogelijk onder garantie valt? Het probleem is (meestal) op te lossen door op de knop onder het rode lampje te drukken en dan weer aan te zetten, echter soms moet ik ook geheel de stroom er vanaf halen. Het gebeurd vrijwel altijd in het homescreen. Het gebeurd niet elke dag maar het gebeurd wel vaak genoeg dat het vervelend begint te worden.

ik hoor graag van jullie.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
MrBas schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:38:
Hey hallo allemaal.

Ik ben de bezitter van een C2 OLED scherm van LG. Nu loopt deze soms vast als de tv opstart. Hebben meerdere personen hier last van? Is dit iets wat mogelijk onder garantie valt? Het probleem is (meestal) op te lossen door op de knop onder het rode lampje te drukken en dan weer aan te zetten, echter soms moet ik ook geheel de stroom er vanaf halen. Het gebeurd vrijwel altijd in het homescreen. Het gebeurd niet elke dag maar het gebeurd wel vaak genoeg dat het vervelend begint te worden.

fabrieks reset en quickstart uitzetten

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MrBas schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:38:
Hey hallo allemaal.

Vooralsnog geen issues met mijn C2, heb hem nog niet durven te updaten naar WebOS23 ivm negatieve verhalen.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 21:59
Xqlus1ve schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Vooralsnog geen issues met mijn C2, heb hem nog niet durven te updaten naar WebOS23 ivm negatieve verhalen.
Wat voor verhalen heb je gehoord? Ik heb zelf meteen geüpdatet zodra deze beschikbaar was, maar merk weinig verschil. Het grootste verschil voor mij is het vernieuwde "quick settings" menu, maar ik vind het zelf niet beter of slechter als de oude versie.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Da Fox schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:31:
[...]

Wat voor verhalen heb je gehoord? Ik heb zelf meteen geüpdatet zodra deze beschikbaar was, maar merk weinig verschil. Het grootste verschil voor mij is het vernieuwde "quick settings" menu, maar ik vind het zelf niet beter of slechter als de oude versie.
Voornamelijk trager WebOS en omslachtig home menu.

• MrBas
  • Laatst online: 01-11 06:37
Xqlus1ve schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Voornamelijk trager WebOS en omslachtig home menu.
Hier is deze C2 inderdaad geupdated naar WebOS23. Wellicht ligt het hier aan.

Vraagje: als ik reset naar fabrieksinstellingen, moet ik webOS23 weer installeren of reset de tv naar de instellingen MET webOS23?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:52
MrBas schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:49:
[...]

Vraagje: als ik reset naar fabrieksinstellingen, moet ik webOS23 weer installeren of reset de tv naar de instellingen MET webOS23?
De TV wordt gerest met behoud van de laatste firmware.

• Goofyduck384
Ik heb een LG OLED 55C9PLA en krijg de nieuwe magic remote niet goed gekoppeld.
Bij de oude magic remote was het wieltje gebroken, heb dus een nieuwe besteld via bol.com. Echter als ik deze probeer te registreren is er geen probleem. Het bedienen van de tv ontvanger (box van kpn) werkt echter niet.

Heb de besturing van de box (aangesloten via HDMI 1) even gereset via de instellingen van LG (apparaat aansluiting). Echter als ik dan de wizard weer doorloop en uiteindelijk op de knop CH^ moet drukken gebeurd er niks… hoe kan dit? Bekend probleem?
Voorheen werkte dit prima.. kon met de magic remote zowel de tv als de kpn box bedienen. Nu lijkt het alsof ik weer twee remotes moet gaan gebruiken.. heb al een andere magic remote besteld, alleen heb ik dan hetzelfde probleem. En ook de oude magic remote krijg ik nu niet meer werkend…

• MotorBeast
Goofyduck384 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:45:
Ik heb een LG OLED 55C9PLA en krijg de nieuwe magic remote niet goed gekoppeld.
Bij de oude magic remote was het wieltje gebroken, heb dus een nieuwe besteld via bol.com. Echter als ik deze probeer te registreren is er geen probleem. Het bedienen van de tv ontvanger (box van kpn) werkt echter niet.

Heb de besturing van de box (aangesloten via HDMI 1) even gereset via de instellingen van LG (apparaat aansluiting). Echter als ik dan de wizard weer doorloop en uiteindelijk op de knop CH^ moet drukken gebeurd er niks… hoe kan dit? Bekend probleem?
Voorheen werkte dit prima.. kon met de magic remote zowel de tv als de kpn box bedienen. Nu lijkt het alsof ik weer twee remotes moet gaan gebruiken.. heb al een andere magic remote besteld, alleen heb ik dan hetzelfde probleem. En ook de oude magic remote krijg ik nu niet meer werkend…
Factory reset proberen?

• Goofyduck384
Van de televisie of van de kpn box? Ben daar een beetje huiverig voor omdat al m’n instellingen dan ook weg zijn (incl geïnstalleerde apps met hun eigen instellingen)

• MotorBeast
Goofyduck384 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:12:
[...]

Van de televisie of van de kpn box? Ben daar een beetje huiverig voor omdat al m’n instellingen dan ook weg zijn (incl geïnstalleerde apps met hun eigen instellingen)
Ja dat is altijd balen. Ik weet ook niet zeker of dat je probleem oplost. Stroom van beide apparaten er al afgehaald voor een aantal minuten?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 14:52
Mag weg

[ Voor 92% gewijzigd door mucuracat op 24-05-2024 21:18 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-11 07:40
Bo0bz schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:52:
[...]

Ik kreeg deze vraag direct na het accepteren van de algemene voorwaarden. Er begon een analyse van de randapparatuur en daar kwam de Ziggo decoder naar voren op een van de HMDI poorten. Volgende scherm was het postcode veld ook bij het instellen via de app. Vreemd maar goed alles werkt.
Ik heb nu hetzelfde. 65G3 net aan de muur gehangen, verbonden met het internet, verder geen enkel apparaat gekoppeld, daarna " Manier om tv te lijken -> geen", daarna moet ik blijkbaar een postcode intikken en dan doet geen enkele postcode het. Ook niet 000000, want jet moet op z'n Nederlands zijn XXXXYY. Ik snap er helemaal niks van, waarom moet ik dit invullen als ik aangeef dat er niks aanhangt en ik geen tv wil kijken... Minpunt voor het installatieproces.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Spockz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:54:
[...]

Ik heb nu antwoord terug. Offerte om te repareren is €1149. Geen coulance omdat de tv met 2 maanden ouder is dan is dan 6 jaar. Gevraagd of we nog iets kunnen regelen maar moet weer op antwoord wachten.

Update: gebeld met LG en die zeiden heel bot dat ze niets gingen doen. Dus nu op zoek naar een nieuwe TV.
Intussen heb ik een G3 voor €1299 aangeschaft. Na een avondje kijken valt mij vooral op dat de kleuren weer ok zijn (doh) maar ook dat alle bewegingen veel soepeler zijn. Is dit laatste te verwachten? Waren oudere oleds minder snel?

Zou er nog interesse zijn in een 55C7 met burn in? Een hobbyist misschien? Vind het zonde om het zo naar de vuilstort te brengen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Spockz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:25:
[...]

Intussen heb ik een G3 voor €1299 aangeschaft. Na een avondje kijken valt mij vooral op dat de kleuren weer ok zijn (doh) maar ook dat alle bewegingen veel soepeler zijn. Is dit laatste te verwachten? Waren oudere oleds minder snel?

Zou er nog interesse zijn in een 55C7 met burn in? Een hobbyist misschien? Vind het zonde om het zo naar de vuilstort te brengen.
Mijn B6 met flinke burn-in heb ik aan een hobbiest (lees handelaar die ze weer verkocht aan het midden oosten) verkocht voor circa 150 eur. De persoon in kwestie was via MP en weet ik helaas niet meer zijn naam (had een NL naam, maar was een Irakees volgens mij _O- , hele aardige vent, wel regio rotterdam toentertijd.

• andries98
snippiestgem schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Ik heb nu hetzelfde. 65G3 net aan de muur gehangen, verbonden met het internet, verder geen enkel apparaat gekoppeld, daarna " Manier om tv te lijken -> geen", daarna moet ik blijkbaar een postcode intikken en dan doet geen enkele postcode het. Ook niet 000000, want jet moet op z'n Nederlands zijn XXXXYY. Ik snap er helemaal niks van, waarom moet ik dit invullen als ik aangeef dat er niks aanhangt en ik geen tv wil kijken... Minpunt voor het installatieproces.
Ik heb nog een gx, dus ken het scherm niet. Maar heeft waarschijnlijk met wetten en licenties te maken. Niet alle content mag in elk land getoond worden. En aangezien lg ook graag reclame, apps etc toont moeten ze je locatie weten. Waarvoor land niet voldoende is weet ik niet maar is volgens mij is het ook zon verplicht controle dingetje want moet wel vaker invullen terwijl het niet perse nodig is... bij andere merken gaat het ook via google of hun eigen systemen waar je het ook in moet vullen tijdens account maken (zover ik weet)

[ Voor 6% gewijzigd door andries98 op 24-05-2024 23:54 ]

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 16:22
andries98 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:52:
[...]

....En aangezien lg ook graag reclame, apps etc toont moeten ze je locatie weten.
Worden er nu reclames getoond over je tv beeld heen of in het menu?
Ik heb een 65c8, daar zit ook een reclame id setting in maar er is nooit reclame getoond.
Ik wil een 77g3 kopen maar die reclame is een serieus dingetje.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MichaelReitsma schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Worden er nu reclames getoond over je tv beeld heen of in het menu?
Ik heb een 65c8, daar zit ook een reclame id setting in maar er is nooit reclame getoond.
Ik wil een 77g3 kopen maar die reclame is een serieus dingetje.
Enkel in homescreen. Niet tijdens normaal tv kijken, als ze reclame gaan tonen over je normale beeld heen dan loopt de massa over naar een ander merk, of een Reddit topic staat weer in lichterlaaie en LG zegt later Sorry, Mea Culpa :P

• perspectivebass
  • Laatst online: 07-11 18:25
Gewoon ook een pi-hole draaien. Zie al heel lang geen advertenties meer.

als ik dan op iemands anders device zit merk je ineens hoe vercrapt het internet is geworden met alle advertenties
Pagina: 1 ... 531 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.