schumi1986 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:17:
[...]
Omdat de verkoper bij de coulance van LG al aangaf dat dit het uiterste was wat wettelijk mogelijk is vroeg ik ook naar waar de verdere verlaging naar 244 vandaan kwam. Zijn reactie was dat het een extra potje vanuit LG zou zijn.
TV is gekocht in Juli 2021 dus nog geen 3 jaar oud.
Ik heb een goede opmaak van een brief voor de eis van gratis reparatie gevonden waarin staat wat er verder kan gaan gebeuren dus die ga ik vandaag of morgen nog versturen.
Wordt vervolgd dus..
Edit: meerdere TV’s gekocht bij deze zaak en er ook vrienden naar doorverwezen, altijd correct geholpen maar verbaas mij nu wel over hoe de stemming om kan slaan nu ik al een aantal keer contact met hun heb opgenomen over mijn defecte tv…
Ik vermoed dat die €244 bewust is gekozen zodat je dit redelijk snel zal accepteren.
De onwetende kopers zullen geneigd zijn dit aanbod te accepteren omdat dit bedrag niet te hoog ligt en ze ook geen zin hebben in eindeloze discussies.
Lijkt er ook sterk op dat winkel bewust de regels overtreden om zo zelf meer winst over te houden.
Kwalijke zaak en zeker niet klantvriendelijk.
Vooral ook omdat het meestal om bekende officiële LG dealers gaat.
LG zelf is ook al niet zo medewerkend in dit soort gevallen.
Natuurlijk gaat het om commerciële ondernemingen die geld moeten verdienen waarbij de marges soms niet groot zijn.
Risico van het vak zou ik zeggen.
Gewoon voet bij stuk houden bij defecten.
Alles kan stuk gaan ook relatief dure TV’s, maar garantie is garantie.
(zou op zich niet verkeerd zijn om een lijstje met dealers te publiceren alleen over de afhandeling van garantie gevallen. Gaat niet om “name en shame” maar om praktijk gevallen waar andere Tweakers hun voordeel mee kunnen doen)