Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:19:
Sowieso regelen in de eerste 14 dagen zodat je in het uiterste geval nog gebruik kan maken van de WKOA.
Dat is nog maar de vraag, omruiling geschied pas vanaf een x aantal dode pixels, bij Sony was dat vroeger bij 5 of meer.

Maar Hello TV kennende dan zal dat vast wel goed komen.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:51
Ik vind het knap dat je dit überhaupt kunt zien zonder met je neus bovenop het scherm te gaan staan...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:12:
[...]

Dat is nog maar de vraag, omruiling geschied pas vanaf een x aantal dode pixels, bij Sony was dat vroeger bij 5 of meer.

Maar Hello TV kennende dan zal dat vast wel goed komen.
Daarom zeg ik Wet Koop of Afstand (WKOA), dan kun je zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retourneren, mochten ze moeilijk doen. Moet je wel alles nog in originele verpakking kunnen terugsturen.
Maar dan zal je een vervangend toestel elders moeten aanschaffen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-04-2024 11:26 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:15
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:29:
[...]

Dus je gebruikt eoa vage Russische malware om je tv te rooten? Hoe weet je zeker dat dit te vertrouwen is?
Ik gebruik de developer mode en dat werkt opzich prima, alleen was mn token ineens verlopen en is alle homebrew weg.
Ik heb de website gebruikt die in het door jou gelinkte filmpje staat, rootmy.tv. Volgens mij is aardig goed beschreven hoe het werk: https://github.com/RootMyTV/RootMyTV.github.io . Gemaakt door een Engelsman en een Pool, hoewel elke Rus dat natuurlijk wel kan zeggen...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Mike-Patrick schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:05:
[...]
Hello, Here it is
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Toegegeven, de camera van mijn telefoon is niet zo goed, maar het is nogal moeilijk te zien vanaf meer dan 2 meter afstand, en de camera stelt niet goed scherp zo dichtbij. Bijna moeilijk, zo niet onmogelijk, om het vast te leggen op de niet ingezoomde foto.

Zou het een overdreven reactie zijn om hem terug te sturen? Voor mij is het punt dat 1. dit iets zou kunnen zeggen over de "kwaliteitscontrole" van dit paneel en zou kunnen duiden op problemen in de toekomst; en 2. dat ik nog steeds 1600 heb betaald voor een hoogwaardig paneel, dus ik verwacht het absolute minimum qua conformiteit van de levering.

Hoe dan ook, ik heb vannacht een e-mail gestuurd naar Hello TV en ze hebben vanochtend gereageerd met de suggestie dat ze open staan voor het verwerken van de ruil. Ik moet alleen een manier vinden om alles weer in te pakken, die dozen zijn een hoofdpijn.
Moeilijk te zien, zo'n testscherm is ook geen normaal gebruik. Zoals iemand al zei, ga je dit wel zien bij normaal kijken? Je kan het melden of laten zitten,ik zou het laatste doen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Iemand nog gouden tips om Kodi te installeren op een LG G3?
Developer Mode staat aan en ik heb een Windows laptop met de Dev applicatie. Kan verbinding maken met de TV, maar als ik bij Kodi op install klik blijft hij hangen op Please Wait. Ik zie geen progressie en kan de app alleen maar killen.

Meer mensen die die ervaring hebben of gehad hebben en eventueel een oplossing?

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Wren schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:11:
[...]

Moeilijk te zien, zo'n testscherm is ook geen normaal gebruik. Zoals iemand al zei, ga je dit wel zien bij normaal kijken? Je kan het melden of laten zitten,ik zou het laatste doen.
Krijg je straks een scherm met de klachten die ik had. Ik had echt allemaal lichte en donkere strepen door het beeld. Dat was echt een drama. Zonder bijkopen garantie bij Smits Arnhem netjes omgeruild en goedkoper destijds dan bij HelloTV. Was ook een 65C3. 1 pixel op 4K ga je echt niet zien.

Ik vind overigens HelloTV een drama winkel. Prijs wilde ze niet mee met Smits en ze verkopen je allerlei onzin randzaken. Die garantie bijvoorbeeld. Spraytje hier, spraytje daar. Totaal onnodig. Gewoon een verdienmodel. Wedden dat ze die tv als hij is omgeruild gewoon weer in de verkoop gooien?

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:03
Broodro0ster schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:01:
Ik heb een maandje AppleTV+ genomen om Severance en Masters of the Air te bekijken. Nu valt mij op dat het beeld met Dolby Vision vrij donker is in vergelijking met Dolby Vision op Netflix, Disney+ of Prime Video. In donkere scenes merk ik zelfs blackcrush op.
Ik gebruik de AppleTV+ app op mijn LG 77 G2. Settings zijn dezelfde als voor Netflix/Amazon/Disney en OLED brightness staat op 100%.

Zijn er nog mensen die dit ervaren met AppleTV+ content?
Inmiddels de AppleTV+ app op mijn ShieldTV geïnstalleerd en ik een groot verschil in brightness met Dolby Vision actief. Via de ShieldTV ziet de AppleTV+ content er uit zoals Netflix en Disney met native LG app.
Lijkt me dan een bug in de AppleTV+ app?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Verwijderd

LG C3 vs Sony A80L - Which Is The Better WOLED?

En ja, op papier is de LG beter O-)

Verwijderd

MotorBeast schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:48:
[...]
Ik vind overigens HelloTV een drama winkel. Prijs wilde ze niet mee met Smits en ze verkopen je allerlei onzin randzaken. Die garantie bijvoorbeeld. Spraytje hier, spraytje daar. Totaal onnodig. Gewoon een verdienmodel. Wedden dat ze die tv als hij is omgeruild gewoon weer in de verkoop gooien?
Dat is verschillend, wij hebben in corona tijd een hele slechte ervaring gehad met Smits Arnhem, ook de TV daarom gekocht bij Hello TV

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28
De 77G4 heeft toch de wallmount inbegrepen zitten?
Want op de website staat het niet vermeld bij de Accessoires die inbegrepen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3hd7CO8r8PvVWD5AKbfDNFY4xE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDEAilZmOnxDR2UgSPcImkH3.png?f=fotoalbum_large

/edit: In de review van AVForums vermelden ze dit:
Plus this year there are two different SKU versions with the LW suffix containing a wall mount in the box and the LS suffix model having a tabletop stand in the box. The tabletop stand is upright and vertical with two heights available for use with a soundbar.

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 09-04-2024 11:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:51
Rivanov schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:35:
De 77G4 heeft toch de wallmount inbegrepen zitten?
Want op de website staat het niet vermeld bij de Accessoires die inbegrepen zijn.

[Afbeelding]
Ja, bij de > 77'' is de wallmount inbegrepen. Bij de kleinere maten is dit afhankelijk van regio waarbij bepaalde regio's dit jaar een standaard krijgen i.p.v. de wallmount.

• Rivanov
Freshouttheoven schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:39:
[...]

Ja, bij de > 77'' is de wallmount inbegrepen. Bij de kleinere maten is dit afhankelijk van regio waarbij bepaalde regio's dit jaar een standaard krijgen i.p.v. de wallmount.
Top. Het model dat ik aangeboden heb gekregen is de OLED77G45LW, so all good. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CyBeRSPiN
Hann1BaL schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:28:
Iemand nog gouden tips om Kodi te installeren op een LG G3?
Developer Mode staat aan en ik heb een Windows laptop met de Dev applicatie. Kan verbinding maken met de TV, maar als ik bij Kodi op install klik blijft hij hangen op Please Wait. Ik zie geen progressie en kan de app alleen maar killen.

Meer mensen die die ervaring hebben of gehad hebben en eventueel een oplossing?
Hier op een G2 met WebOS 23 geprobeerd en deze installeerde zonder problemen.
Heb het via de Homebrew Channel op de tv zelf geïnstalleerd.
Wel benieuwd wat hiermee mogelijk is trouwens? Dolby Vision content?

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-04-2024 11:50 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:48:
[...]

Hier op een G2 met WebOS 23 geprobeerd en deze installeerde zonder problemen.
Heb het via de Homebrew Channel op de tv zelf geïnstalleerd.
Wel benieuwd wat hiermee mogelijk is trouwens? Dolby Vision content?
DV content, maar dat is ook al mogelijk op mijn Google TV. Voor mij is het vooral eenvoud maken voor andere medebewoners in huis die jong zijn of mijn betere wederhelft.

Alleen is het schokkende alweer dat content via apps op de TV zelf geen TrueHD en DTS-MA passthrough kunnen doen.

Dus de G3 kan wel passthrough doen via eARC als het van een extern apparaat komt die via HDMI de stream verschaft, maar niet als het een app op de TV zelf is. |:(

Het is niet makkelijk om DV HDR content met Dolby TrueHD of DTS-MA af te spelen, anders dan via een Ultra HD Bluray schijf in de blurayspeler.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:48:
@schumi1986 contact opnemen met de verkoper om van de Wettelijke Garantie gebruik te maken. Na 3 jaar kuren is geen conform product, je mag een langere levensduur verwachten voor dit topmodel. Aansturen op kosteloze reparatie en evt daarna onderhandelen over een nieuwe tegen kleine bijbetaling.
De verkoper heeft mij doorgestuurd naar LG om daar de klacht bekend te maken. En kwam met de mededeling dat LG coulance van 50% op reparatie of verkoop prijs terug - het aantal in gebruik maanden van het toestel.

Ik heb contact opgenomen met LG en het probleem is daar in behandeling maar ik ben niet van plan om kosten voor reparatie of een deel van mijn aankoopbedrag terug te ontvangen mocht reparatie niet meer mogelijk zijn.

Ik neem aan dat zodra ik van LG te horen krijg dat er kosten in rekening gebracht worden ik terug moet gaan naar de verkopende partij om aan te sturen op kosteloze reparatie?

Ik heb deze brief gevonden,

https://www.consuwijzer.n...eren-of-vervangen-product

• CyBeRSPiN
@schumi1986 klopt, je moet de afhandeling van de kosten met de verkoper regelen.
Maar je recht halen en krijgen zijn heel verschillende dingen helaas. Hangt sterk af van de winkel hoe ze zich opstellen, en of je evt (eigenlijk overbodige) “extra garantie” hebt gekocht of gekregen.
Had zelf destijds mn tv bij Kamera Express vandaan die boden toen kosteloos 5 jaar garantie aan na registratie. Heb daar toen zonder morren aanspraak op gemaakt en niet hoeven schermen met consumentenrecht.
Wel door een foutje van de LG reparatiedienst (CE repair) inzage gehad in die coulanceregeling, die rechtstreeks naar de winkel had gemoeten.

Eigenlijk zouden we hier op Tweakers bij de shopreviews moeten bijhouden hoe een winkel zich opstelt rondom de wettelijke garantie. Dat zou voor mij een doorslaggevende factor zijn, zelfs als ze iets duurder dan de goedkoopste zouden zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-04-2024 13:27 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
schumi1986 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:16:
[...]

De verkoper heeft mij doorgestuurd naar LG om daar de klacht bekend te maken. En kwam met de mededeling dat LG coulance van 50% op reparatie of verkoop prijs terug - het aantal in gebruik maanden van het toestel.

Ik heb contact opgenomen met LG en het probleem is daar in behandeling maar ik ben niet van plan om kosten voor reparatie of een deel van mijn aankoopbedrag terug te ontvangen mocht reparatie niet meer mogelijk zijn.

Ik neem aan dat zodra ik van LG te horen krijg dat er kosten in rekening gebracht worden ik terug moet gaan naar de verkopende partij om aan te sturen op kosteloze reparatie?

hier staan ook voorbeelden voor de brief OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

• pwh53
Hann1BaL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:01:
[...]

DV content, maar dat is ook al mogelijk op mijn Google TV. Voor mij is het vooral eenvoud maken voor andere medebewoners in huis die jong zijn of mijn betere wederhelft.

Alleen is het schokkende alweer dat content via apps op de TV zelf geen TrueHD en DTS-MA passthrough kunnen doen.

Dus de G3 kan wel passthrough doen via eARC als het van een extern apparaat komt die via HDMI de stream verschaft, maar niet als het een app op de TV zelf is. |:(

Het is niet makkelijk om DV HDR content met Dolby TrueHD of DTS-MA af te spelen, anders dan via een Ultra HD Bluray schijf in de blurayspeler.
Vanaf de PC met mediaplayer classic + madvr en dan geluid bitstreamen, werkt prima.

• Rivanov
Doordat ik een deal kreeg die ik niet kón weigeren.. de LG OLED 77G4 gekocht ter vervanging van de 65CX (en die voor een mooie prijs weten te verkopen).

• Hann1BaL

Hann1BaL

pwh53 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:04:
[...]

Vanaf de PC met mediaplayer classic + madvr en dan geluid bitstreamen, werkt prima.
Ja, PC, maar zelfs met PCs zijn er genoeg problemen:
Dolby Vision is 1
En de andere is TrueHD en DTS-MA passthrough naar een HDMI 2.1 receiver wat met veel HDMI poorten op PCs niet werkt.

Ik heb een relatief oude NUC die het wel doet na het flashen van een firmware voor de DP naar HDMI converter chip (die niet voor die NUC bedoeld was, maar dood of the gladiolen..)
Ik heb een nieuwere mini-PC en die heeft wederom problemen.

Overigens moet het werken met iets wat met AB bediend kan worden, en MPC is niet zo’n voorbeeld. Kodi doet dat goed.

Dus ik kan even vooruit met de NUC, maar die wordt er ook niet sneller op en uiteindelijk is het natuurlijk fijn om een apparaat minder nodig te hebben.

Zo zie je maar dat het eigenlijk best complex is, met 1 grote maar en dat is de nu bijna ouderwetse Nvidia Shield pro hebt.

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:54
ben van plan een lg oled 65c3 te kopen bij hello tv

Mijn vraag is hoe verhoud de lg zich met 24fps in films zich via plex en netflix, kan ie daar goed mee over weg,

geen gestotter en jitter in beeld, want daar stoor ik me enorm aan, heb nu een philips en die gaat de laan uit haperen en stotteren welke motion ik ook maar kies
vandaar nu maar een oled uitgezocht, hij moet nog gekocht worden maar ben van plan de c3 van lg.

Ook reflecties, hij komt bij me aan de muur te hangen waar naast de tv het voorraam zit, maar middags als de zon op zijn hoogst is is ie bij van het voorraam af, de zon maar is er wel gewoon licht zeg maar, is dat een probleem?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Als je niet tegen gestotter en jitter kunt moet je juist geen oled nemen. De panels wisselen zo accuraat en snel van frames dat dit juist alleen maar erger wordt.

Verder wordt alles via de apps netjes in de native framerate afgespeeld als het goed is. Bij hdmi input kun je wel zien wat de statistieken zijn, maar bij de native apps nog geen knopje voor kunnen vinden.

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
MiskentTalent schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:10:

Mijn vraag is hoe verhoud de lg zich met 24fps in films zich via plex en netflix, kan ie daar goed mee over weg,

geen gestotter en jitter in beeld, want daar stoor ik me enorm aan, heb nu een philips en die gaat de laan uit haperen en stotteren welke motion ik ook maar kies
vandaar nu maar een oled uitgezocht, hij moet nog gekocht worden maar ben van plan de c3 van lg.

Ook reflecties, hij komt bij me aan de muur te hangen waar naast de tv het voorraam zit, maar middags als de zon op zijn hoogst is is ie bij van het voorraam af, de zon maar is er wel gewoon licht zeg maar, is dat een probleem?
Ik zou dan zoiezo voor een G model gaan want die heeft een antireflectie optie, en de C modellen niet.

• Rivanov

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:05

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mirx_NL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:40:
Als je niet tegen gestotter en jitter kunt moet je juist geen oled nemen.
Wat dan wel?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Mirx_NL
  • Nu online
Iets met een hogere image retention (volgens mij gebruik ik de verkeerde term maar kom even niet op de juiste). Ik hou het de laatste jaren niet meer bij omdat ik zelf niet anders meer zou willen als oled en het op de koop toe neem.

Enigste advies wat ik je kan geven is vooraf goed te testen of de software genoeg voor je compenseert. Ik vind het op mijn c3 in ieder geval een stuk beter dan op mijn c7.

Edit: op rtings.com testen ze over het algemeen de judder en stutter goed uit. Weet niet of de zoekfunctie daar ook op stutter kan sorteren. Motion interpolation, wat de stutter tegen kan gaan, geven ze geen cijfer.

[ Voor 31% gewijzigd door Mirx_NL op 09-04-2024 23:16 ]

• Rivanov

• Rivanov
Voor diegene met een 77G3, weten jullie toevallig de afstand tussen de bovenkant van de TV en de inbegrepen wallmount? Wil voor m’n 77G4 alvast bekijken hoe hoog/laag ik de TV ga monteren op de muur. :)

Neem aan dat die afstand hetzelfde is bij de G3 en G4?

• Rivanov
Lees nu "pas" de berichten dat de voedingskabel van de G4 vast zit aan de TV (net als bij de voorgaande G-modellen). Het doorknippen van de kabel gaat er voor zorgen dat de garantie komt te vervallen, dat lijkt mij ook niet handig. Nu heb ik al een post gevonden op AVForums waarin wordt uitgelegd hoe je de kabel los kunt halen, maar ook dat is niet héél simpel.

Nu heb ik met de bouw van het huis al een leiding in de muur laten maken, om altijd de mogelijkheid te hebben tot het ophangen van een TV. Tot nu toe heb ik mijn TV (LG OLED 65CX) altijd op het TV meubel staan, maar de 77G4 komt dus aan de muur te hangen. Waar ik nu aan zit te denken, is om een verlengsnoer door de leiding heen te laten lopen (die eventueel afknippen en opnieuw monteren nadat de kabel erdoorheen is) en dan bovenin loze leiding, de voedingskabel van de LG in de verlengkabel te prikken.

Zodoende hoef ik dan de voedingskabel van de LG niet door de leiding heen te voeren. Zou dat in de praktijk gaan werken denken jullie? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phd1J2sSqjBKZZ-JSDDi-SiAWfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzM4P6BqI9fm0danVUQIAU80.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAs7bthg_rnZxaDnRzpEbucrgeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNQrAXIeFlihXkIIl118vvwF.jpg?f=fotoalbum_large

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Rivanov schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:11:
[..]Waar ik nu aan zit te denken, is om een verlengsnoer door de leiding heen te laten lopen (die eventueel afknippen en opnieuw monteren nadat de kabel erdoorheen is) en dan bovenin loze leiding, de voedingskabel van de LG in de verlengkabel te prikken.

Zodoende hoef ik dan de voedingskabel van de LG niet door de leiding heen te voeren. Zou dat in de praktijk gaan werken denken jullie? :)
Dat is ook hoe ik het heb opgelost. Niet dat de tv er ooit nog af hoeft, maar het is ook meteen wat flexibeler. Stekker eruit en hoppa.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• CyBeRSPiN
Lees nu "pas" de berichten dat de voedingskabel van de G4 vast zit aan de TV (net als bij de voorgaande G-modellen). Het doorknippen van de kabel gaat er voor zorgen dat de garantie komt te vervallen, dat lijkt mij ook niet handig.
Dat is pertinent onjuist. Wel even je eerste 14 dagen afwachten ivm een eventuele WKOA retour waarbij de tv in nieuwstaat moet blijven (incl veel te lompe verpakking), maar ik zou gewoon meteen even een testvideo checken of de tv in orde is.
Daarna gewoon afknippen en nieuwe stekker erop. Het heeft precies 0 invloed op de garantie. Tenzij je hele tv afbrandt doordat je de stekker er amateuristisch op hebt gezet natuurlijk ;)

Je zult anders nog wel wat in je muur moeten breken vermoed ik om die haakse stekker goed kwijt te kunnen zodanig dat je tv helemaal vlak tegen de muur kan.

Houd er ook rekening mee dat bij de 77" de kabelgoot op een andere positie moet zitten voor de signaalkabels (linksonder ipv midden onder). De stroomkabel kan evt wel door het midden, en wellicht dat je er een of 2 kabels nog langs kan persen. Als je de signaalkabels netjes wilt wegwerken dan levert je dat meer werk op dan alleen die stroomstekker denk ik.. Ik vrees dat je wat extra moet frezen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-04-2024 13:43 ]

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:03
Lees nu "pas" de berichten dat de voedingskabel van de G4 vast zit aan de TV (net als bij de voorgaande G-modellen). Het doorknippen van de kabel gaat er voor zorgen dat de garantie komt te vervallen, dat lijkt mij ook niet handig. Nu heb ik al een post gevonden op AVForums waarin wordt uitgelegd hoe je de kabel los kunt halen, maar ook dat is niet héél simpel.

Nu heb ik met de bouw van het huis al een leiding in de muur laten maken, om altijd de mogelijkheid te hebben tot het ophangen van een TV. Tot nu toe heb ik mijn TV (LG OLED 65CX) altijd op het TV meubel staan, maar de 77G4 komt dus aan de muur te hangen. Waar ik nu aan zit te denken, is om een verlengsnoer door de leiding heen te laten lopen (die eventueel afknippen en opnieuw monteren nadat de kabel erdoorheen is) en dan bovenin loze leiding, de voedingskabel van de LG in de verlengkabel te prikken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gaat prima werken. Zo heb ik het ook gedaan in onze vorige woning. Daar zat een volledig stopcontact verzonken in de muur achter de TV. Maar het stopcontact en wachtbuis voor HDMI enzo zat in het midden van de TV, waardoor die niet helemaal tegen de muur kon. Je hebt dan ongeveer 1cm speling tussen muur en TV voor de kables.
In onze nieuwe woning is het houtskelet, dus hollewand en nu heb ik het gat aan de zijkant van de TV gemaakt waar de HDMI poorten enzo zitten. Nu hangt ze strak aan de muur.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:37:
[...]

Dat is pertinent onjuist. Wel even je eerste 14 dagen afwachten ivm een eventuele WKOA retour waarbij de tv in nieuwstaat moet blijven (incl veel te lompe verpakking), maar ik zou gewoon meteen even een testvideo checken of de tv in orde is.
Daarna gewoon afknippen en nieuwe stekker erop. Het heeft precies 0 invloed op de garantie. Tenzij je hele tv afbrandt doordat je de stekker er amateuristisch op hebt gezet natuurlijk ;)

Je zult anders nog wel wat in je muur moeten breken vermoed ik om die haakse stekker goed kwijt te kunnen zodanig dat je tv helemaal vlak tegen de muur kan.

Houd er ook rekening mee dat bij de 77" de kabelgoot op een andere positie moet zitten voor de signaalkabels (linksonder ipv midden onder). De stroomkabel kan evt wel door het midden, en wellicht dat je er een of 2 kabels nog langs kan persen. Als je de signaalkabels netjes wilt wegwerken dan levert je dat meer werk op dan alleen die stroomstekker denk ik.. Ik vrees dat je wat extra moet frezen ;)
Ja, ook hier kwam ik dus vanmiddag achter. Damn. Lijkt erop dat ik die leiding in de wand voor jan l*l heb laten maken destijds en we er niet aan ontkomen om een kort gootje te maken. Want zoals de TV moet komen te hangen, kunnen die kabels never nooit door de leiding waarop deze nu gepositioneerd is.
En ga niet de muur openbreken. ;)

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:31:
[...]

Ja, ook hier kwam ik dus vanmiddag achter. Damn. Lijkt erop dat ik die leiding in de wand voor jan l*l heb laten maken destijds en we er niet aan ontkomen om een kort gootje te maken. Want zoals de TV moet komen te hangen, kunnen die kabels never nooit door de leiding waarop deze nu gepositioneerd is.
En ga niet de muur openbreken. ;)
Of gewoon beetje inslijpen zonder kabelgoot en zonder stucen, er hangt immers een grote tv voor die over ca 4 jaar weer vervangen wordt door minstens een even grote ;)

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:44:
[...]

Of gewoon beetje inslijpen zonder kabelgoot en zonder stucen, er hangt immers een grote tv voor die over ca 4 jaar weer vervangen wordt door minstens een even grote ;)
Zal het vanavond eens voorleggen. :+

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:43
Elektronicafabrikant LG heeft eind maart vier kwetsbaarheden in webOS 4, 5, 6 en 7 gedicht. Dat meldt securitybedrijf Bitdefender. Het was via sommige van deze kwetsbaarheden mogelijk om webOS-televisies vanop een afstand over te nemen.

https://tweakers.net/nieu...-te-nemen-waren.html?s=09

[ Voor 109% gewijzigd door mucuracat op 10-04-2024 17:26 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:30

Rzaan

Altijd zoekende

Het doorknippen van de kabel gaat er voor zorgen dat de garantie komt te vervallen, dat lijkt mij ook niet handig.
Broodje aap-verhaal. mag best, mits het zorgvuldig gedaan wordt.

• Rivanov
Rzaan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:13:
[...]

Broodje aap-verhaal. mag best, mits het zorgvuldig gedaan wordt.
Oké dank.
Maargoed, aangezien de stroomkabel bij de G4 aan de rechterzijde zit (van achteren bekeken) zit m’n huidige loze leiding in de muur op een compleet verkeerde plek. Ontkom dus waarschijnlijk niet aan aan minuscuul kabelgootje.

Heb m’n huidige 65CX op m’n TV meubel staan, en dat meubel is 51cm hoog. Dus inclusief voet zit de onderkant van m’n 65CX op 53/54cm hoogte. Wil de 77G4 ook op die hoogte hebben waarschijnlijk, want anders komt deze te hoog wanneer je op de bank zit.

Aangezien het TV meubel blijft staan, zal je ook maar nauwelijks iets zien van dat gootje.

• MrBas
  • Laatst online: 01-11 06:37
Rivanov schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:37:
[...]

Oké dank.
Maargoed, aangezien de stroomkabel bij de G4 aan de rechterzijde zit (van achteren bekeken) zit m’n huidige loze leiding in de muur op een compleet verkeerde plek. Ontkom dus waarschijnlijk niet aan aan minuscuul kabelgootje.

Heb m’n huidige 65CX op m’n TV meubel staan, en dat meubel is 51cm hoog. Dus inclusief voet zit de onderkant van m’n 65CX op 53/54cm hoogte. Wil de 77G4 ook op die hoogte hebben waarschijnlijk, want anders komt deze te hoog wanneer je op de bank zit.

Aangezien het TV meubel blijft staan, zal je ook maar nauwelijks iets zien van dat gootje.
Miniscuul gootje kan je wel vergeten, of ga je verder geen HDMI aansluiten??

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• CyBeRSPiN
MrBas schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:39:
[...]

Miniscuul gootje kan je wel vergeten, of ga je verder geen HDMI aansluiten??
Ik denk dat ie bedoelt een gootje van een paar cm hoog tussen onderkant tv en bovenkant kast.

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:51:
[...]

Ik denk dat ie bedoelt een gootje van een paar cm hoog tussen onderkant tv en bovenkant kast.
Exact. En er hoeft maar één HDMI door, vanaf m’n receiver.

Maar m’n vrouw zei zojuist uit haar zelf al; frees maar een sleuf in de muur.. zie je toch niets van als de TV er voor hangt.

:+

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rivanov schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:36:
[...]

Exact. En er hoeft maar één HDMI door, vanaf m’n receiver.

Maar m’n vrouw zei zojuist uit haar zelf al; frees maar een sleuf in de muur.. zie je toch niets van als de TV er voor hangt.

:+
Sleuf diep genoeg frezen zodat er een verleng kabel in past.
Om mijzelf maar eens weer te quoten :P Dit is gewoon een verlengkabel met losse stekker van de Gamma, kabel door de goot trekken, daarna stekker erop monteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-04-2024 22:01 ]

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:12

Ik kan mij ook enorm storen aan stutter, dat heb ik gemerkt toen ik mijn G3 net had gekocht en hem volledig had ingesteld(alle AI troep en verbeteringen uit). Toen had ik dus duidelijk door wat de welbekende oled stutter was.

Uiteindelijk gaan spelen met de motion interpolation settings, of trumotion zoals LG dat noemt. Daar heb ik toch echt wel een aanzienlijk stuk interpolatie aangezet tot het punt dat de beweging stutter me niet meer persé opviel, en bij rare artifacts aankwam. (Uit me hoofd gezegd precies de middelste setting 5, in 0-10).

Kortom: zonder te finetunen ga je er zeker last van hebben, maar vind ik zelf de interpolatie die de G3(ik denk C3 hetzelfde?) erg goed waardoor het beste van beide werelden nu heb.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Savagegek schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:14:
[...]

Ik kan mij ook enorm storen aan stutter, dat heb ik gemerkt toen ik mijn G3 net had gekocht en hem volledig had ingesteld(alle AI troep en verbeteringen uit). Toen had ik dus duidelijk door wat de welbekende oled stutter was.

Uiteindelijk gaan spelen met de motion interpolation settings, of trumotion zoals LG dat noemt. Daar heb ik toch echt wel een aanzienlijk stuk interpolatie aangezet tot het punt dat de beweging stutter me niet meer persé opviel, en bij rare artifacts aankwam. (Uit me hoofd gezegd precies de middelste setting 5, in 0-10).

Kortom: zonder te finetunen ga je er zeker last van hebben, maar vind ik zelf de interpolatie die de G3(ik denk C3 hetzelfde?) erg goed waardoor het beste van beide werelden nu heb.
Ga je er zeker last van hebben? Ik heb er geen last van met mijn G3. Geen idee waar je het over hebt. :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Lijkt me inderdaad niet helemaal correct verwoord. Bij elke OLED speelt dit fenomeen, maar het is aan de kijker z'n ogen en hersenverwerking of hij er last van heeft in de praktijk. Menselijke zintuigen zijn nou eenmaal heel erg subjectief en verschillend.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:51
Heeft er ook iemand ervaring met een hoes/doek oid over de tv als (extra) bescherming tegen de zon? We hebben wel zonwering en alleen ochtendzon kan de tv bereiken, maar ik wil toch wel graag voorkomen dat we een keer weg zijn en vergeten om de zonwering op afstand dicht te doen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Savagegek
Hann1BaL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:33:
[...]

Ga je er zeker last van hebben? Ik heb er geen last van met mijn G3. Geen idee waar je het over hebt. :)
Denk dat je de quote dan even moet lezen daar stond:

Hij geeft zelf aan dat hij zich er snel aan stoort, dus dan maak ik even de aanname dat als je er snel aan stoort het wel op gaat vallen, MAAR dat het(voor mij) prima op te lossen is met motion clarity settings aanpassen.
schumi1986 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:16:
[...]

Coulance en afschrijving voor gebruik zijn eigenlijk loze kreten.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Dat de verkoper je doorstuurt naar LG of een service partner van LG is prima om zo de afspraak voor reparatie te regelen.
De verrekening van de kosten is iets tussen LG, de service partner en de verkoper.
In principe heb je daar geen boodschap aan.
Het is bekend dat kreten als coulance worden gebruikt om je de indruk te geven dat LG medelijden met je heeft en je tegemoet wil komen. Leuk, maar het is niet zoals het hoort te gaan.
Gewoon voet bij stuk houden en reparatie verlangen.
Mocht reparatie niet mogelijk zijn bv doordat er geen onderdelen zijn, dan verandert de zaak.

• MiskentTalent
Hann1BaL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:33:
[...]

Hoe zit het tegenwoordig met golvend scherm als je langs het scherm kijkt, ook hoor ik wel is dat er lijkt dat er een soort deukje zit zo lijkt het tenminste, of is dat verledentijd?
En heeft de c3 ook een paarse gloed als de tv uitstaat, een vriend van mee heeft een philips oled 807 maar scherm uistaat heeft een hele paarse gloed op het scherm, als ik bepaalde video's kijk zoals unboxing van de lg 65 c3 zie ik geen paarse gloed en is het sherm als het uitstaat vrij donker, klopt dat?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Hann1BaL

Hann1BaL

MiskentTalent schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:38:
[...]

Hoe zit het tegenwoordig met golvend scherm als je langs het scherm kijkt, ook hoor ik wel is dat er lijkt dat er een soort deukje zit zo lijkt het tenminste, of is dat verledentijd?
En heeft de c3 ook een paarse gloed als de tv uitstaat, een vriend van mee heeft een philips oled 807 maar scherm uistaat heeft een hele paarse gloed op het scherm, als ik bepaalde video's kijk zoals unboxing van de lg 65 c3 zie ik geen paarse gloed en is het sherm als het uitstaat vrij donker, klopt dat?
Ik kan wel spreken voor de G3..
Maar in mijn optiek zie je, bij grotere TVs, soms net een soort van andere lichtbreking. Ik zou het niet snel golvend willen noemen, maar het is ook geen James webb telescope spiegel.

De paarse gloed is niet meer wat het was met de OLEDs van jaren geleden.
Het scherm is vrij zwart als hij uit staat.

Ik vind je vragen enorm specifiek en dat mag, maar waarom ga je dan niet naar een winkel om eens echt te kijken en vraag desnoods of je netflix kan kijken. (Plex zal misschien wat minder makkelijk gaan.)
En zet de TV eens uit en kijk er naar.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 11-04-2024 16:46 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Uit mijn ervaring:

55B6: zeer paarse coating en erg veel screen warp (golvend OLED sheet).
65G1: beetje paarsige coating + redelijk wat screen warp.
42C2 + 77G3: vrij zwart scherm en ~80% minder screen warp tov vorige generaties.

Je zal altijd wat screen warp houden, vooral bij grotere maten is het enorm lastig om een 100% vlak scherm te fabriceren. Bij de nieuwe generaties lijkt het veel minder aanwezig en als het er zit lijkt het minder extreem 'golvend'. Ik zie er overigens niets van tijdens het kijken :) Maar dat is bij de TVs die ik zelf heb (gehad), kan mogelijk per exemplaar weer verschillen.

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 11-04-2024 16:52 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Vraag voor de mensen met een G serie (met meegeleverde beugel): moet de tv helemaal 'teruggeklapt' zijn of kan deze ook iets van de muur hangen?

Ik ben voornemens om een deel van de muur te bekleden met akupanels. Deel van de TV zit dus achter de panels, het andere deel niet. Daarin zorg ik dan voor een inkeping zodat de beugel wel direct op de muur (van beton) komt. Echter ik wil dan dat de G serie strak tegen de latten aan hangt.

Omdat de latten en het vilt ook een paar cm diep zijn zal deze dus niet 'strak tegen de muur' hangen en nog een stuk zijn uitgeklapt. Is dat een probleem, of is het de bedoeling dat de beugel 100% inklapt?

Daarnaast zou het mooi zijn als ik hiermee ook geen sleuf hoef te frezen. Ik heb met een testpaneel geexperimenteerd om een naad uit het vilt te snijden aan de achterkant. Dit lijkt prima te gaan voor zowel de voedingskabel als een HDMI kabel. Alternatief voer ik de kabels voorlangs over het zwarte vilt, dat zie je ook bijna niet.

Alternatief:
  • G serie nemen en wel volledig tegen de betonnen muur, en de accupanels daaromheen op maat zagen (lijkt me minder mooi).
  • Toch een C serie nemen :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

d0s schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:05:
Vraag voor de mensen met een G serie (met meegeleverde beugel): moet de tv helemaal 'teruggeklapt' zijn of kan deze ook iets van de muur hangen?

Ik ben voornemens om een deel van de muur te bekleden met akupanels. Deel van de TV zit dus achter de panels, het andere deel niet. Daarin zorg ik dan voor een inkeping zodat de beugel wel direct op de muur (van beton) komt. Echter ik wil dan dat de G serie strak tegen de latten aan hangt.

Omdat de latten en het vilt ook een paar cm diep zijn zal deze dus niet 'strak tegen de muur' hangen en nog een stuk zijn uitgeklapt. Is dat een probleem, of is het de bedoeling dat de beugel 100% inklapt?

Daarnaast zou het mooi zijn als ik hiermee ook geen sleuf hoef te frezen. Ik heb met een testpaneel geexperimenteerd om een naad uit het vilt te snijden aan de achterkant. Dit lijkt prima te gaan voor zowel de voedingskabel als een HDMI kabel. Alternatief voer ik de kabels voorlangs over het zwarte vilt, dat zie je ook bijna niet.

Alternatief:
  • G serie nemen en wel volledig tegen de betonnen muur, en de accupanels daaromheen op maat zagen (lijkt me minder mooi).
  • Toch een C serie nemen :)
De uitdaging is dat de magneet dan niet klikt en de TV dus meer beweegbaar is. De TV zal nog steeds prima getild worden door de beugel, maar je hebt kans dat hij niet goed tegen de muur blijft hangen, want de magneet trekt m niet tegen de muur aan.

De beugel is strak dus waarschijnlijk geen probleem.

• CyBeRSPiN
@d0s volgens de natuurkundige wetten van “kracht x arm” komt er behoorlijk meer kracht te staan op die beugel wanneer uitgetrokken. Dus zorgen dat die goed verankerd is, dan komt het wel goed.

Alternatief 3: klosje (stukje hout) op de muur ter grootte van de beugel en dikte van je panelen en de beugel door die klos heen monteren.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-04-2024 17:20 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

CyBeRSPiN schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:19:
@d0s volgens de natuurkundige wetten van “kracht x arm” komt er behoorlijk meer kracht te staan op die beugel wanneer uitgetrokken. Dus zorgen dat die goed verankerd is, dan komt het wel goed.

Alternatief 3: klosje (stukje hout) op de muur ter grootte van de beugel en dikte van je panelen en de beugel door die klos heen monteren.
Alternatief 3 gaat het beste resultaat geven.

Maar het krachtenprobleem zal niet al te groot zijn, omdat het gewicht nog steeds vooral naar beneden gaat. De beugel zelf moet die krachten wel opvangen, maar ook dat is geen probleem. Is echt een wel een solide beugel!.

Alternatief 4, iets monteren om alsnog de magneet te kunnen gebruiken, maar dan wat verder naar voren, dus een stuk magneet er tussenin doen.

Wel iets anders om rekening mee te houden:
Ik had de ruimte wel zo ongeveer nodig om de kabels in te pluggen en in de kabelgoot te doen, dus je wilt niet teveel ruimte verliezen als de TV van de wand af komt.

Paar cm is echter geen probleem, al denk ik dat een stuk hout het beste is

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 11-04-2024 17:35 ]

• Rivanov

• Rivanov

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Sinds een dikke week mijn 34" ultra wide monitor vervangen voor een LG C3 42" en ben erg tevreden. Ik ben al jaren OLED gewend en heb sinds 2 jaar de 77" G2 in de woonkamer (daarvoor vanaf 2017 de 65" B7) en steeds als ik iets op de pc speelde dacht ik: "wat zou dit mooi zijn op een OLED"

Uiteindelijk dus de stap gewaagd en eigenlijk niets dan lof. Qua voorzorgsmaatregelen toch iets voorzichtiger dan op de G2 (taakbalk op hide en geen desktop icoontjes) en verder gebruik gemaakt van Fancy Zones om de grootte nog te kunnen beheersen.
Even moeten wennen aan het formaat en kan nu vol overtuiging zeggen dat het echt prima is (mits je een voldoende diep bureau hebt). Gamen is echt een waar genot en afgezien van de flinke performance dip (RTX3080) is het op elk gebied een mega verbetering.

Enige minpunt is de reflectie, maar ook daar is uiteindelijk wel mee te leven en ik kan altijd de rolluiken omlaag doen en de lampen uit....

Zijn er meer mensen hier die (met succes) een recente OLED als monitor gebruiken en nog wat tips hebben? Ik heb zelf de youtube guide van tftcentrals gebruikt (how to setup C3 as monitor).

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het commentaar laat het lijken alsof het wereldse verbeteringen zijn maar wat ik zie zijn marginale verbeteringen van de G3 naar de 4.

Ga je naar het prijsverschil kijken dan kun je je afvragen of dat een G4 waard is. Uiteraard een persoonlijke overweging.

• Rivanov
Hann1BaL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:29:
[...]

Het commentaar laat het lijken alsof het wereldse verbeteringen zijn maar wat ik zie zijn marginale verbeteringen van de G3 naar de 4.

Ga je naar het prijsverschil kijken dan kun je je afvragen of dat een G4 waard is. Uiteraard een persoonlijke overweging.
Vanaf G3 is het het waarschijnlijk niet waard. Maar ik kom van de CX. Dus dan is het een hele grote upgrade. :)

• CyBeRSPiN
Rivanov schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:57:
[...]

Vanaf G3 is het het waarschijnlijk niet waard. Maar ik kom van de CX. Dus dan is het een hele grote upgrade. :)
Van GX naar G2 merkte ik weinig verschil, alleen het formaat van 65 naar 77 was wel merkbaar ;)
Het waren al top tv’s dus relatief valt er maar weinig aan te verbeteren natuurlijk.
Extra helderheid kan een ding zijn als je overdag kijkt en je kamer niet kan of wilt verduisteren.
Sowieso wel fijn om weer 5 jaar garantie te hebben en nieuwste OS.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-04-2024 20:24 ]

• Rivanov
Helderheid is zeker een ding voor ons. Tegenover de TV hebben we de raampartij op de zuidkant. Dus overdag zit je regelmatig tegen jezelf aan te kijken. ;)

Kunnen de shutters wel dichtdoen, maar dan is het ook zo donker.

Krijgen overigens wel screens over paar weken, dus kunnen deze dan wel omlaag doen als de zon weer eens irritant binnen schijnt. :)

En inderdaad, van 65” naar 77” is ook gewoon lekker.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Rivanov schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:57:
[...]

Uiteraard is dat een ander verhaal.
Er lijkt alleen een groter verschil tussen de G2 en G3 te zitten dan tussen de G3 en G4.

De G4 heeft een hogere brightness maar ik kan de G3 al niet op 100% zetten zonder zonnebril.

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Hann1BaL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:33:
[...]

Alternatief 3 gaat het beste resultaat geven.

Maar het krachtenprobleem zal niet al te groot zijn, omdat het gewicht nog steeds vooral naar beneden gaat. De beugel zelf moet die krachten wel opvangen, maar ook dat is geen probleem. Is echt een wel een solide beugel!.

Alternatief 4, iets monteren om alsnog de magneet te kunnen gebruiken, maar dan wat verder naar voren, dus een stuk magneet er tussenin doen.

Wel iets anders om rekening mee te houden:
Ik had de ruimte wel zo ongeveer nodig om de kabels in te pluggen en in de kabelgoot te doen, dus je wilt niet teveel ruimte verliezen als de TV van de wand af komt.

Paar cm is echter geen probleem, al denk ik dat een stuk hout het beste is
Dank voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad voor een stuk hout ga :)

• schumi1986
  • Nu online
HoppyF schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:25:
[...]

Coulance en afschrijving voor gebruik zijn eigenlijk loze kreten.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Dat de verkoper je doorstuurt naar LG of een service partner van LG is prima om zo de afspraak voor reparatie te regelen.
De verrekening van de kosten is iets tussen LG, de service partner en de verkoper.
In principe heb je daar geen boodschap aan.
Het is bekend dat kreten als coulance worden gebruikt om je de indruk te geven dat LG medelijden met je heeft en je tegemoet wil komen. Leuk, maar het is niet zoals het hoort te gaan.
Gewoon voet bij stuk houden en reparatie verlangen.
Mocht reparatie niet mogelijk zijn bv doordat er geen onderdelen zijn, dan verandert de zaak.
Kreeg een reparatie factuur van CE repair van 677,62 na coulance van LG op een TV van 1699,99 40% van de aanschafprijs dus.

Met de winkel gebeld en daar wilde de medewerker in eerste instantie niets aan veranderen. Na aandringen toch het factuur doorgestuurd en nu zijn de reparatiekosten verlaagd naar 244,- aangegeven dat ik de TV kosteloos gerepareerd wil hebben en dat ik rechtsbijstand ga inschakelen. De medewerker wenste mij succes en gaf nog een keer aan dat dit het beste was wat ze konden doen.
schumi1986 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:02:
[...]

Kreeg een reparatie factuur van CE repair van 677,62 na coulance van LG op een TV van 1699,99 40% van de aanschafprijs dus.

Met de winkel gebeld en daar wilde de medewerker in eerste instantie niets aan veranderen. Na aandringen toch het factuur doorgestuurd en nu zijn de reparatiekosten verlaagd naar 244,- aangegeven dat ik de TV kosteloos gerepareerd wil hebben en dat ik rechtsbijstand ga inschakelen. De medewerker wenste mij succes en gaf nog een keer aan dat dit het beste was wat ze konden doen.
Je C1 is nog geen 3 jaar oud toch?
De oplossing is dan nog steeds kosteloze reparatie.
Dat men de reparatiekosten moeiteloos verlaagd naar €244 is al heel merkwaardig.
Zou een auto garage dat ook doen?

Stuur de verkoper nogmaals een e-mail/brief waarin je kosteloze reparatie eist.
Geen verzoek meer maar een eis.
Wijs ze ook op de mogelijke gevolgen aan het niet voldoen aan deze eis.
Klinkt wat onvriendelijk maar er moet wel wat gaan gebeuren nu.
Voorbeeld brieven bestaan er ook in het shopping topic.

Ik vind het treurig dan dit soort garantie perikelen jaar in jaar uit blijven terugkomen.
Dit terwijl de wet en regelgeving zo duidelijk is.
Je rechtsbijstandverzekering inschakelen kan natuurlijk ook.

• schumi1986
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:53:
[...]

Je C1 is nog geen 3 jaar oud toch?
De oplossing is dan nog steeds kosteloze reparatie.
Dat men de reparatiekosten moeiteloos verlaagd naar €244 is al heel merkwaardig.
Zou een auto garage dat ook doen?

Stuur de verkoper nogmaals een e-mail/brief waarin je kosteloze reparatie eist.
Geen verzoek meer maar een eis.
Wijs ze ook op de mogelijke gevolgen aan het niet voldoen aan deze eis.
Klinkt wat onvriendelijk maar er moet wel wat gaan gebeuren nu.
Voorbeeld brieven bestaan er ook in het shopping topic.

Ik vind het treurig dan dit soort garantie perikelen jaar in jaar uit blijven terugkomen.
Dit terwijl de wet en regelgeving zo duidelijk is.
Je rechtsbijstandverzekering inschakelen kan natuurlijk ook.
Omdat de verkoper bij de coulance van LG al aangaf dat dit het uiterste was wat wettelijk mogelijk is vroeg ik ook naar waar de verdere verlaging naar 244 vandaan kwam. Zijn reactie was dat het een extra potje vanuit LG zou zijn.

TV is gekocht in Juli 2021 dus nog geen 3 jaar oud.

Ik heb een goede opmaak van een brief voor de eis van gratis reparatie gevonden waarin staat wat er verder kan gaan gebeuren dus die ga ik vandaag of morgen nog versturen.

Wordt vervolgd dus..

Edit: meerdere TV’s gekocht bij deze zaak en er ook vrienden naar doorverwezen, altijd correct geholpen maar verbaas mij nu wel over hoe de stemming om kan slaan nu ik al een aantal keer contact met hun heb opgenomen over mijn defecte tv…

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 12-04-2024 13:23 ]

• CyBeRSPiN
@schumi1986 ja balen. Denk dat de meeste winkels er niet vrolijk van worden als consumenten hun rechten kennen en ook willen uitoefenen. Bij de meeste zal dat afschepen met afschrijving wel werken en ben jij een van die "lastige klanten".
En die 244 euro is denk ik hun gok dat je dan maar afziet van verdere stappen om je recht te halen..

Als je ziet wat voor extra marge ze op tv's pakken aan al die kopers die het aanbiedingentopic niet kennen en denken dat de prijs nou eenmaal vast ligt zoals geadverteerd, dan is een paar honderd euro peanuts :)

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-04-2024 13:48 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Begrijp ik het nou goed dat de G4 hier in Nederland toch niet met een voet geleverd wordt? Volgens HelloTV waar ik net contact mee had niet en kost weer 150 extra. Best Kut, want in Duitsland zit er wel gewoon een voet bij bij de 55 en 65 modellen.

Kreeg trouwens een deal voor 2700 na inruil van m'n 65CX...inclusief die voet van 150..de rest Voor een 65" G4.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2024 17:03 ]

• Savagegek
DutchOwnage schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:58:
Begrijp ik het nou goed dat de G4 hier in Nederland toch niet met een voet geleverd wordt? Volgens HelloTV waar ik net contact mee had niet en kost weer 150 extra. Best Kut, want in Duitsland zit er wel gewoon een voet bij bij de 55 en 65 modellen.

Kreeg trouwens een deal voor 2700 na inruil van m'n 65CX...inclusief die voet van 150..de rest Voor een 65" G4.
Ik heb zoiets gelezen inderdaad dat de G4 serie tegenwoordig met voet (kunnen) geleverd worden, of dat per land verschilt weet ik niet.
[edit] Ik zie lees hier bij whathifi dat degene met stand bekend zal staan als de G4S.

Moet ook wel zeggen ik vraag me af wat de meerwaarde is van zowel de G4 als de G serie op voet, de usp is tenslotte het flush montage systeem. Paneel is inderdaad anders, maar dan zou ik eerder de G3 65 aanschaffen die nu gemiddeld 2000,- kost in de basis.

Ik heb een G3 aangeschaft vanwege het montage systeem, anders had ik een C3 gehad die ook weer een stuk goedkoper is en geen voet los hoeft te kopen.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Savagegek schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:25:
[...]

Ik heb zoiets gelezen inderdaad dat de G4 serie tegenwoordig met voet (kunnen) geleverd worden, of dat per land verschilt weet ik niet.
[edit] Ik zie lees hier bij whathifi dat degene met stand bekend zal staan als de G4S.

Moet ook wel zeggen ik vraag me af wat de meerwaarde is van zowel de G4 als de G serie op voet, de usp is tenslotte het flush montage systeem. Paneel is inderdaad anders, maar dan zou ik eerder de G3 65 aanschaffen die nu gemiddeld 2000,- kost in de basis.

Ik heb een G3 aangeschaft vanwege het montage systeem, anders had ik een C3 gehad die ook weer een stuk goedkoper is en geen voet los hoeft te kopen.
G4S, even in de gaten houden bedankt.

Nou ja, komend van een CX wil ik toch minstens een G serie en geen C serie. In principe zou een G3 ook wel mooi zijn. Wat zijn nou de verschillen tussen de G3 en G4? G4 2e gen MLA, nieuwe processor, hoe zit het met de helderheid tov de G3?

• MiskentTalent
Ik heb inmiddels mijn LG C3 65 binnen en heb hem net even aangehad, zeer mooi beeld, ook geen deukjes/golvjes in het scherm heel mooi vlak.
het enigste wat ik zie, dat is dat ik mijn ambilight ga missen, had altijd philips, maar heb hier de pus8808 gehad, was niet om naar huis te schrijven in donkere scene's zeer korrelig en wazig, daarna een PML9008 dat was me wat het besturingsyteem was saphi, en dan was er dit mee en dan dat verschrikkelijk besturingsysteem en als ik dolbivision afdraaied zag je gewoon de minileds in de zwarte balken bij een film, en daarna een oled 808 die was opzich goed, alleen daar zaten verschrikkelijk golvjes/deukjes in het scherm als de zon er op scheen, was niet om aan te zien.

Zijn er ook die een soort ledstrip biasverlichting achter de LG c3 oled hebben gedaan :?

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:32:
[...]

G4S, even in de gaten houden bedankt.

Nou ja, komend van een CX wil ik toch minstens een G serie en geen C serie. In principe zou een G3 ook wel mooi zijn. Wat zijn nou de verschillen tussen de G3 en G4? G4 2e gen MLA, nieuwe processor, hoe zit het met de helderheid tov de G3?
Die is ook weer een stukje verbeterd.

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 16:00
Kijk eens naar het merk govee.
MiskentTalent schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:55:
Ik heb inmiddels mijn LG C3 65 binnen en heb hem net even aangehad, zeer mooi beeld, ook geen deukjes/golvjes in het scherm heel mooi vlak.
het enigste wat ik zie, dat is dat ik mijn ambilight ga missen, had altijd philips, maar heb hier de pus8808 gehad, was niet om naar huis te schrijven in donkere scene's zeer korrelig en wazig, daarna een PML9008 dat was me wat het besturingsyteem was saphi, en dan was er dit mee en dan dat verschrikkelijk besturingsysteem en als ik dolbivision afdraaied zag je gewoon de minileds in de zwarte balken bij een film, en daarna een oled 808 die was opzich goed, alleen daar zaten verschrikkelijk golvjes/deukjes in het scherm als de zon er op scheen, was niet om aan te zien.

Zijn er ook die een soort ledstrip biasverlichting achter de LG c3 oled hebben gedaan :?

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024

Ik heb juist mijn wand achter de tv in donker groen geschilderd en kijk met alle lampen uit film zodat je echt het scherm ingetrokken wordt. Moet er niet aan denken zo'n "flipperkast" effect rond mijn tv. Probeer het eerst eens zonder zou ik zeggen. NB: maar ieder zijn ding natuurlijk.

• pwh53
DutchOwnage schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:58:

In Nederland de LS
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65g46ls

• MrBas

Ik heb een tijd terug zo een govee led strip met camera op mn tv hiervoor erop gehad en dat werkte wel fantastisch, maar er bestaan nu al HDMI boxen van hue en meerdere merken. Tevens kan je er zelf ook al 1 maken als je een beetje googled. Tevens heb je het in je tekst dat de zon op je scherm komt te staan. Kies in dit geval niet voor OLED. De zon kan zeer nadelige effecten hebben voor je OLED,staan ze bekend om, just saying :).

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• CyBeRSPiN
Die HDMI kastjes zullen waarschijnlijk niet met HDMI 2.1 werken. Ook werkt het niet met beeld vanuit de tv zelf, zoals met apps.
Heb ook jarenlang een zelfbouw ambilight gehad en miste het aanvankelijk ook wel. Het lijkt juist nog meer contrast toe te voegen.
Toen LG tvs nog geroot konden worden was er blijkbaar een homebrew app waarmee je het beeld kon scrapen, dan had je geen camera of HDMI-aftap nodig.
https://github.com/TBSniller/piccap

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-04-2024 08:33 ]

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Het is wachten op een nieuwe Hue play box met HDMI 2.1 met een soort 2 weg ondersteuning, zodat ingebouwde apps van de LG ook werken.

• CyBeRSPiN
d0s schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:14:
Het is wachten op een nieuwe Hue play box met HDMI 2.1 met een soort 2 weg ondersteuning, zodat ingebouwde apps van de LG ook werken.
2-weg gaat nooit gebeuren. De filmindustrie is als de dood dat iemand ooit content op het hoogste niveau weet af te tappen.. het moet allemaal vooral zo onvriendelijk mogelijk voor de eindgebruiker zijn zodat men uit ellende maar naar de bios gaat ;)

• MiskentTalent
MrBas schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:18:
[...]
Nou niet dat de zon er direct op schijnt maar meer van de zijkant zeg maar niet op het scherm, maar daardoor spiegeld het nog wel

Ik heb een tijd terug zo een govee led strip met camera op mn tv hiervoor erop gehad en dat werkte wel fantastisch, maar er bestaan nu al HDMI boxen van hue en meerdere merken. Tevens kan je er zelf ook al 1 maken als je een beetje googled. Tevens heb je het in je tekst dat de zon op je scherm komt te staan. Kies in dit geval niet voor OLED. De zon kan zeer nadelige effecten hebben voor je OLED,staan ze bekend om, just saying :).

• MrBas
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:32:
Die HDMI kastjes zullen waarschijnlijk niet met HDMI 2.1 werken. Ook werkt het niet met beeld vanuit de tv zelf, zoals met apps.
Heb ook jarenlang een zelfbouw ambilight gehad en miste het aanvankelijk ook wel. Het lijkt juist nog meer contrast toe te voegen.
Toen LG tvs nog geroot konden worden was er blijkbaar een homebrew app waarmee je het beeld kon scrapen, dan had je geen camera of HDMI-aftap nodig.
https://github.com/TBSniller/piccap
https://fancyleds.com/en-...NL&variant=44058122092773
Zoiets bedoel je?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:06
Ik heb sinds een paar dagen de 48C35. Deze hangt onder een boekenplank en nu staat de centerspeaker voor het ir oog.
In de winkel werkte het aanzetten met de ir oogjes op de ir-blaster maar nu thuis krijg ik dat niet werkend.
Tv zegt dat ik eerst de universele afstandsbediening moet instellen. Echter als ik dat doe kan ik wel mijn AVR (denon X4700h) aan en uit zetten maar nog steeds niet de tv.
Heeft iemand van jullie nog een tip?
Alvast bedankt.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

• CyBeRSPiN
Nee, echt zelfbouw met ledstrips en een raspberry pi. Zie DIY Ambilight howto?
Maar dat was meer dan 10 jaar geleden voordat je al die kant en klare kitjes had.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

@schumi1986 Heb even terug gezocht, misschien overheen gelezen, maar welke winkel gaat het om?

De reden waarom ik dit vraag is omdat dit mijn ervaring was met HelloTV. Voorheen PlatteTV.nl waarvan ik van mening ben is dat ze van naam zijn veranderd om weer een scheine lei te hebben.

Overigens komt mijn C2 ook van HelloTV vandaan, veruit de goedkoopste na een lange onderhandeling, mochten er weer gebreken zijn sta ik dit keer strker in mijn schoenen :+
schumi1986 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:17:
[...]

Omdat de verkoper bij de coulance van LG al aangaf dat dit het uiterste was wat wettelijk mogelijk is vroeg ik ook naar waar de verdere verlaging naar 244 vandaan kwam. Zijn reactie was dat het een extra potje vanuit LG zou zijn.

TV is gekocht in Juli 2021 dus nog geen 3 jaar oud.

Ik heb een goede opmaak van een brief voor de eis van gratis reparatie gevonden waarin staat wat er verder kan gaan gebeuren dus die ga ik vandaag of morgen nog versturen.

Wordt vervolgd dus..

Edit: meerdere TV’s gekocht bij deze zaak en er ook vrienden naar doorverwezen, altijd correct geholpen maar verbaas mij nu wel over hoe de stemming om kan slaan nu ik al een aantal keer contact met hun heb opgenomen over mijn defecte tv…
Ik vermoed dat die €244 bewust is gekozen zodat je dit redelijk snel zal accepteren.
De onwetende kopers zullen geneigd zijn dit aanbod te accepteren omdat dit bedrag niet te hoog ligt en ze ook geen zin hebben in eindeloze discussies.
Lijkt er ook sterk op dat winkel bewust de regels overtreden om zo zelf meer winst over te houden.
Kwalijke zaak en zeker niet klantvriendelijk.
Vooral ook omdat het meestal om bekende officiële LG dealers gaat.
LG zelf is ook al niet zo medewerkend in dit soort gevallen.
Natuurlijk gaat het om commerciële ondernemingen die geld moeten verdienen waarbij de marges soms niet groot zijn.
Risico van het vak zou ik zeggen.
Gewoon voet bij stuk houden bij defecten.
Alles kan stuk gaan ook relatief dure TV’s, maar garantie is garantie.

(zou op zich niet verkeerd zijn om een lijstje met dealers te publiceren alleen over de afhandeling van garantie gevallen. Gaat niet om “name en shame” maar om praktijk gevallen waar andere Tweakers hun voordeel mee kunnen doen)

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

GG85

.......

Iemand de OLED77G45LW trouwens al binnen? En zo ja, wordt hij nu wel of niet incl. stand geleverd?

De LG site heeft het over maten incl en excl stand dus dat suggereert van wel net als bepaalde Youtubers.
Webshops zijn er niet duidelijk over (alleen Smits heeft het over optionele voet) en de voet zelf (ST-G4WR8377) is nergens te krijgen.

77G3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPDaOavrNVcpORYzqyKjdoDjiNQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qsk1rWGidmGOXWAJkSaOG9AO.png?f=fotoalbum_large

77G4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mr6udQ0jO5Wx5NF-1Fy8sJbO8Is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nNLs7ogU41ThoSusvrQr00Su.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door GG85 op 14-04-2024 10:12 ]

• schumi1986
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:28:
@schumi1986 Heb even terug gezocht, misschien overheen gelezen, maar welke winkel gaat het om?

De reden waarom ik dit vraag is omdat dit mijn ervaring was met HelloTV. Voorheen PlatteTV.nl waarvan ik van mening ben is dat ze van naam zijn veranderd om weer een scheine lei te hebben.

Overigens komt mijn C2 ook van HelloTV vandaan, veruit de goedkoopste na een lange onderhandeling, mochten er weer gebreken zijn sta ik dit keer strker in mijn schoenen :+
HoppyF schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:19:
[...]

(zou op zich niet verkeerd zijn om een lijstje met dealers te publiceren alleen over de afhandeling van garantie gevallen. Gaat niet om “name en shame” maar om praktijk gevallen waar andere Tweakers hun voordeel mee kunnen doen)
Ik heb de TV gekocht bij Von Burg in Rotterdam

Ik loop ook steeds platteTV/HelloTV voorbij en zal daar nooit iets kopen maar zo zie je maar weer, ook een zaak zoals von Burg met veel goede reviews pakt heel anders uit zodra er problemen zijn..

Heb hier steeds de naam van de winkel in mijn posts niet vermeld maar het is idd beter voor iedereen om goed inzicht te krijgen welke zaak het niet of juist wel goed doet om de klant te helpen na problemen.

[ Voor 46% gewijzigd door schumi1986 op 19-04-2024 13:05 ]

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:21
GG85 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:04:
Iemand de OLED77G45LW trouwens al binnen? En zo ja, wordt hij nu wel of niet incl. stand geleverd?

De LG site heeft het over maten incl en excl stand dus dat suggereert van wel net als bepaalde Youtubers.
Webshops zijn er niet duidelijk over (alleen Smits heeft het over optionele voet) en de voet zelf (ST-G4WR8377) is nergens te krijgen.

77G3:
[Afbeelding]

77G4:
[Afbeelding]
Heb hem zelf niet maar zoals ik het begrepen heb komt de LW met Wall mount (zonder table Stand) en LS met table Stand (en zonder wall mount). En beide extras kan je los bestellen, wel soms pas na enkele maanden goed leverbaar. Ze staan zelden op sites, maar als het officiele leveranciers zijn kunnen ze hem zo voor je bestellen. De stand kostte tot nog toe ongeveer 150 euro, ik verwacht voor de wall mount ook zoiets.

[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 14-04-2024 11:53 ]

• Freshouttheoven
GG85 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:04:
De G4 wordt vanaf 77'' en groter standaard met een wall mount geleverd. Daarnaast is de LW uitvoering altijd met een wall mount volgende deze review.

• andries98
[...]

Ik vermoed dat die €244 bewust is gekozen zodat je dit redelijk snel zal accepteren.
De onwetende kopers zullen geneigd zijn dit aanbod te accepteren omdat dit bedrag niet te hoog ligt en ze ook geen zin hebben in eindeloze discussies.
Lijkt er ook sterk op dat winkel bewust de regels overtreden om zo zelf meer winst over te houden.
Kwalijke zaak en zeker niet klantvriendelijk.
Vooral ook omdat het meestal om bekende officiële LG dealers gaat.
LG zelf is ook al niet zo medewerkend in dit soort gevallen.
Natuurlijk gaat het om commerciële ondernemingen die geld moeten verdienen waarbij de marges soms niet groot zijn.
Risico van het vak zou ik zeggen.
Gewoon voet bij stuk houden bij defecten.
Alles kan stuk gaan ook relatief dure TV’s, maar garantie is garantie.
Inderdaad, erg vervelend hoe dat nu werkt. Tja LG heeft er geen belang bij en volgens de wet is de verkoper alleen de sjaak (wat een beetje krom is en in mijn ogen deze wet slecht maakt).
[...]
Het lastige is dat men bijna alleen de negatieve situaties delen (en zelfs bij latere positieve uitkomst niks (duidelijk) laten weten). In combinatie met het niet weten van verkopersaantallen gaan mensen snel verkeerde conclusies trekken ben ik bang. Ik kan mij zo voorstellen dat hellotv misschien wel 5-10x zoveel verkoopt als smits bijv, dan krijgen ze gemiddeld dus ook zoveel keer meer slechte situaties waardoor het lijkt alsof ze het slechter doen.
Review systemen (zoals google reviews of onze zorgkaart) lopen beetje tegen hetzelfde aan, men post bijna alleen slechte ervaringen en moeten mensen vaak "omkopen" om snelle reviews te doen. De eerste maakt het beoordelen of (kleine) zaak nou echt zo slecht is moeilijk en tweede zorgt wel voor positieve blik maar ook nutteloze reviews van mensen die het product nauwelijks bekeken of gebruikt hebben. Vaak kan je deze er wel tussenuit halen door de reviews vluchtig door te lezen (evenals de opvallendste vrienden reviews bij kleine zaken), maar maakt de keuze van wat de beste zaak is er niet beter op.

• Freshouttheoven
andries98 schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:12:
[...]

Inderdaad, erg vervelend hoe dat nu werkt. Tja LG heeft er geen belang bij en volgens de wet is de verkoper alleen de sjaak (wat een beetje krom is en in mijn ogen deze wet slecht maakt).
Dit is onjuist, de verkoper kan op zijn beurt weer het een en ander reclameren bij de fabrikant maar kiest hier vaak niet voor om verschillende redenen.

Blijkbaar is het na jaren nog steeds rendabel om TV's te verkopen gelet op de marges en werkt dit model, anders waren de meeste winkels er al mee gestopt of hadden de fabrikanten gedwongen hoogwaardigere componenten gebruikt.

WOLED is sinds een aantal jaar pas echt volwassen, terwijl het al ~ 10 jaar op de markt is. Het is puur een afweging tussen kosten en baten waarbij er tegenwoordig voor een acceptabele kwaliteitsniveau wordt gekozen en niet meer dan dat.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15

ABD

Je kunt ambilight zelf maken met een Raspberry Pi met Hyperion OS, een hdmi splitter en een ledstrip. Er staan legio howto's online.

Heb het zelf niet gemaakt, want ik heb nog zoveel andere projectjes liggen, en ik heb geen behoefte, maar ooit komt het ervan.

• andries98
Freshouttheoven schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:13:
[...]

Dit is onjuist, de verkoper kan op zijn beurt weer het een en ander reclameren bij de fabrikant maar kiest hier vaak niet voor om verschillende redenen.
Interessant, ik heb alleen moeite om er iets over te vinden (het is volgens mij niet onder wettelijke garantie, die is alleen voor consumenten). Tuurlijk kan je het afdwingen in je contract maar dan geeft de fabrikant natuurlijk gewoon hogere prijs en ben jij minder voordeliger als concurrent, kan niks vinden dat daar wettelijk iets over is vastgelegd?
Zou je me een beetje kunnen helpen met hoe ik daar iets over vind? Het is wel interessant namelijk :P
andries98 schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:12:
[...]

[...]

Het lastige is dat men bijna alleen de negatieve situaties delen (en zelfs bij latere positieve uitkomst niks (duidelijk) laten weten). In combinatie met het niet weten van verkopersaantallen gaan mensen snel verkeerde conclusies trekken ben ik bang. Ik kan mij zo voorstellen dat hellotv misschien wel 5-10x zoveel verkoopt als smits bijv, dan krijgen ze gemiddeld dus ook zoveel keer meer slechte situaties waardoor het lijkt alsof ze het slechter doen.
Review systemen (zoals google reviews of onze zorgkaart) lopen beetje tegen hetzelfde aan, men post bijna alleen slechte ervaringen en moeten mensen vaak "omkopen" om snelle reviews te doen. De eerste maakt het beoordelen of (kleine) zaak nou echt zo slecht is moeilijk en tweede zorgt wel voor positieve blik maar ook nutteloze reviews van mensen die het product nauwelijks bekeken of gebruikt hebben. Vaak kan je deze er wel tussenuit halen door de reviews vluchtig door te lezen (evenals de opvallendste vrienden reviews bij kleine zaken), maar maakt de keuze van wat de beste zaak is er niet beter op.
Review sites geven inderdaad in tekst vaak negatieve ervaringen weer.
Dit principe geldt echter voor alle shops en winkels.
Daarmee wordt de één niet beter of slechter beoordeeld dan de ander.

Maar het ik zou graag zien hoe het alleen met de garantie afhandeling gaat.
Blijft lastig dat wel, want bij de één zal het perfect verlopen en bij de ander gaat het heel moeizaam.
Het topic (hier) moet ook geen verlengstuk worden van de Shop Reviews hier op Tweakers.

@schumi1986 goed nieuws dat je TV weer goed beeld geeft,
Hopelijk ook blijvend.
Wellicht heeft een extra pixel refresh nog iets gedaan.

• Dan Rechtsaf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 18:27
Hallo,
Ik ben in het bezit van een LG oled55cs6la. Geluid heb ik aangesloten via hdmi/ARC op mijn Denon versterker. Werkte altijd prima tot de recente LG update versie 13.30.55. Nu is het geluid via de hdim/ARC niet om aan te horen. Aan de hardware/kabels is niets veranderd, problemen begonnen na deze software update.
Iemand hetzelfde probleem? Heeft iemand tips?
Dank.

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:06
Dan Rechtsaf schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:29:
Hallo,
Ik ben in het bezit van een LG oled55cs6la. Geluid heb ik aangesloten via hdmi/ARC op mijn Denon versterker. Werkte altijd prima tot de recente LG update versie 13.30.55. Nu is het geluid via de hdim/ARC niet om aan te horen. Aan de hardware/kabels is niets veranderd, problemen begonnen na deze software update.
Dank.
Ik heb ook een denon(x4700h) en de c3, ik heb de tv box (humax ) op de denon aangesloten en niet op de tv. Geluid komt dan rechtstreeks de denon in en het beeld wordt naar de tv gestuurd. Tv geluid uit zetten en werkt perfect. Ingang cbl/sat en uitgang 4k (nr7)

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

• Mirx_NL
  • Nu online
Dan Rechtsaf schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:29:
Hallo,
Dank.
Als je zoekt op het woordje denon hoef je maar 2 posts terug om te lezen dat tip 1 is om even PCM te proberen ipv auto.

• Rivanov
GG85 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:01:

De LG site heeft het bij de G3 expliciet over een losse stand terwijl die info bij de G4 weggelaten is.

De Youtubers hebben het over sommige markten wel, andere niet. Daarnaast is de voet ook nergens los te koop lijkt het.

[Afbeelding][Afbeelding]
Om het OLED aanbiedingen topic verder niet te "vervuilen".
Dit is de voet die je moet hebben voor 77G4 en 83G4. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCY-CugKMjFidzi1u4Q212lGFMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qlr92mggGkECJMsv5yf45mkF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bD15xSGAa374dxl3zcOpPIexeA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KCRWUAYCbnurwSjZVrnPpfp9.png?f=user_large

https://fransdesmet.ccvshop.be/ST-G4WR8377

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2024 09:14 ]

Pagina: 1 ... 526 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.