• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Moet je wel lef hebben hoor, om een 77" op een voet te plaatsen.. Een windvlaag in huis en je hebt 3000 euro schade. Sowieso zonde om zo'n platte tv niet aan de muur te hangen zoals bedoeld.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:28
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:33:
Moet je wel lef hebben hoor, om een 77" op een voet te plaatsen.. Een windvlaag in huis en je hebt 3000 euro schade. Sowieso zonde om zo'n platte tv niet aan de muur te hangen zoals bedoeld.
Sowieso. Maar er was toch veel vraag naar de voorbije jaren. ;)
M'n huidige 65CX staat ook op het TV meubel. Maar nu ook bewust voor de 77G4 gekozen juist vanwege het strakke design zo plat aan de muur. Ook al betekent dat we nu weer in de muur moeten frezen.. ;(
Dat staat voor a.s. vrijdagochtend op de planning in ieder geval. :)

Ben er nu wel redelijk uit hoe de positie van de 77" wordt aan de muur. We hebben een TV meubel van 51cm hoog en 180cm breed. Ik wil de 77" dus centreren op het midden van het TV meubel. En de onderkant van de TV wil ik op 60cm van de vloer. Daarmee heb ik 9cm ruimte tussen TV meubel en onderzijde TV en zou dat voldoende moeten zijn om er een toekomstige soundbar onder te plaatsen.

We zitten momenteel 2.5m van de 65CX af en daarbij zit de onderzijde van de TV op 54cm (3cm vanaf het TV meubel door de stand). Dus onderkant van de 77G4 komt 6cm hoger dan de huidige 65". Aangezien de 77G4 ook weer 15cm hoger is dan de 65CX, hoop ik maar dat dit uiteindelijk niet té hoog gaat zijn.

De bank kan eventueel (in het ergste geval) nog een klein stukje naar achteren.. maar liever niet natuurlijk. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2024 10:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:29
Ik vind het ook wel een risico maar blijkbaar is er een flink deel die er toch interesse in heeft.
Je moet dan erg veel profijt van het paneel van de G hebben lijkt me, want de G3/G4 is fors duurder dan de C serie, die wel gelijk met beugel word geleverd.
De G is gemiddeld al 20% duurder dan, als je dan nog een normale stand erbij moet kopen komt er met 200,- nog een ~10% bij.

Zou dan wel snappen als je de G serie op die hippe wallpaper stand monteert, niet mijn smaak maar dat is weer uniek en alleen voor dat model.
Rivanov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:05:
[...]
We zitten momenteel 2.5m van de 65CX af en daarbij zit de onderzijde van de TV op 54cm (3cm vanaf het TV meubel door de stand). Dus onderkant van de 77G4 komt 6cm hoger dan de huidige 65". Aangezien de 77G4 ook weer 15cm hoger is dan de 65CX, hoop ik maar dat dit uiteindelijk niet té hoog gaat zijn.

De bank kan eventueel (in het ergste geval) nog een klein stukje naar achteren.. maar liever niet natuurlijk. :+
Bij mij hangt hij denk ik op dezelfde hoogte, lager had ik mooi gevonden maar dat is niet anders. Dan had ik mijn geluidssysteem moeten opofferen wat een veel grotere no-go is.
Zwevend tv meubel, hangt op 45cm hoogte, met daarop een center die zo'n 20cm is dus hangt mijn tv op een ~65cm hoog.
Ik zit zelf iets verder van de 77G3 af, met zo'n 3 meter, bevalt wat mij betreft uitstekend. Stiekem had het nog wel iets groter gemogen :+

[ Voor 37% gewijzigd door Savagegek op 16-04-2024 10:22 ]

• Rivanov
Savagegek schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:15:
[...]

Ik vind het ook wel een risico maar blijkbaar is er een flink deel die er toch interesse in heeft.
Je moet dan erg veel profijt van het paneel van de G hebben lijkt me, want de G3/G4 is fors duurder dan de C serie, die wel gelijk met beugel word geleverd.
De G is gemiddeld al 20% duurder dan, als je dan nog een normale stand erbij moet kopen komt er met 200,- nog een ~10% bij.

Zou dan wel snappen als je de G serie op die hippe wallpaper stand monteert, niet mijn smaak maar dat is weer uniek en alleen voor dat model.

[...]

Bij mij hangt hij denk ik op dezelfde hoogte, lager had ik mooi gevonden maar dat is niet anders. Dan had ik mijn geluidssysteem moeten opofferen wat een veel grotere no-go is.
Zwevend tv meubel, hangt op 45cm hoogte, met daarop een center die zo'n 20cm is dus hangt mijn tv op een ~65cm hoog.
Ik zit zelf iets verder van de 77G3 af, met zo'n 3 meter, bevalt wat mij betreft uitstekend. Stiekem had het nog wel iets groter gemogen :+
Moet nu ook even rekening houden met m'n huidige speakers. Heb momenteel de Harman Kardon HKTS16 5.1 Surround Speakers waarbij de FL en FR precies náást de 65" passen op het TV meubel. Maar met de 77" zouden ze vóór de TV komen te staan, wanneer ik ze volledig aan de zijkant van het TV meubel plaats.

Ik zal de FL en FR speakers dus plat neer moeten leggen, en dan zijn ze ook 9cm hoog. Vandaar dat ik die hoogte ga aanhouden als minimale en maximale hoogte voor de onderzijde. Zodoende kan er altijd een soundbar onder. De Sonos ARC is namelijk 9cm hoog en de soundbar van de Samsung Q990C is +/- 8cm hoog. Dus dan zit ik altijd aan de veilige kant. :)

Het is allemaal wat, "even" een nieuwe TV kopen.. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:21
Rivanov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:27:
[...]

Moet nu ook even rekening houden met m'n huidige speakers. Heb momenteel de Harman Kardon HKTS16 5.1 Surround Speakers waarbij de FL en FR precies náást de 65" passen op het TV meubel. Maar met de 77" zouden ze vóór de TV komen te staan, wanneer ik ze volledig aan de zijkant van het TV meubel plaats.

Ik zal de FL en FR speakers dus plat neer moeten leggen, en dan zijn ze ook 9cm hoog. Vandaar dat ik die hoogte ga aanhouden als minimale en maximale hoogte voor de onderzijde. Zodoende kan er altijd een soundbar onder. De Sonos ARC is namelijk 9cm hoog en de soundbar van de Samsung Q990C is +/- 8cm hoog. Dus dan zit ik altijd aan de veilige kant. :)

Het is allemaal wat, "even" een nieuwe TV kopen.. :+
Check wel even van te voren hoe je speakers klinken op hun zij, bij sommige speakers (zonder draaiende standaard) vervormt het geluid als je ze op hun zij zet.

Andere tip: zorg dat je voldoende ruimte tussen die uitstekende ontvanger voor afstandsbediening en boxen/soundbar houdt. Uit ervaring bij mijn gx weet ik dat anders je afstandsbediening het niet altijd doet (moet je weer vanaf wat hoger, links of rechts mikken). Bovendien vind ik persoonlijk te weinig ruimte ook niet mooi (zeg minder als 2 of 3 cm).

• Rivanov
andries98 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:11:
[...]

Check wel even van te voren hoe je speakers klinken op hun zij, bij sommige speakers (zonder draaiende standaard) vervormt het geluid als je ze op hun zij zet.

Andere tip: zorg dat je voldoende ruimte tussen die uitstekende ontvanger voor afstandsbediening en boxen/soundbar houdt. Uit ervaring bij mijn gx weet ik dat anders je afstandsbediening het niet altijd doet (moet je weer vanaf wat hoger, links of rechts mikken). Bovendien vind ik persoonlijk te weinig ruimte ook niet mooi (zeg minder als 2 of 3 cm).
Ik gebruik al sinds jaar en dag de Logitech Harmony afstandsbedieningen. Die van LG zelf zal dus ongebruikt opgeborgen worden. ;)

En voor wat betreft de speakers; ik heb de receiver en speakers ook te koop staan omdat ik deze dus wil gaan vervangen voor een soundbar. Maar tot die tijd ga ik het maar even oplossen door deze plat te leggen.. hopelijk klinkt het alsnog "goed".

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2024 11:14 ]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:28
andries98 schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:45:
[...]

Interessant, ik heb alleen moeite om er iets over te vinden (het is volgens mij niet onder wettelijke garantie, die is alleen voor consumenten). Tuurlijk kan je het afdwingen in je contract maar dan geeft de fabrikant natuurlijk gewoon hogere prijs en ben jij minder voordeliger als concurrent, kan niks vinden dat daar wettelijk iets over is vastgelegd?
Zou je me een beetje kunnen helpen met hoe ik daar iets over vind? Het is wel interessant namelijk :P
Dit valt onder Burgerlijk Wetboek 7: Bijzondere Overeenkomsten.

Hierbij heeft de verkoper een regresrecht op zijn voorschakel (bijv. importeur of fabrikant). Zie onder andere art. 7:25 BW.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb bewust mijn tv niet aan de muur hangen. Dan hangt hij boven een laag dressoir waarin mijn reciever en centerspeaker staat en dan zit ik tussen een gleuf tussen de tv en de kast te kijken. Nu staat hij gelijk aan de achterkant van dressoir. Vind ik mooier. Tevens veel makkelijker met kabels wegwerken want die lopen nu achter de voet van de tv onzichtbaar naar beneden.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:39
Hmm, afgelopen maandag zag ik een donkere vlek linksonderin het beeld van mijn C3 (+/- half jaar oud).
Eerst getwijfeld of het bij de serie hoorde, maar even wat switchen naar andere apps/beelden en ik zag het nog steeds.
TV even uit en weer aan en ik zag het nog steeds. Paar uur gewacht en mijn vriendin gevraagd, die zag het ook.

Gisterenavond zagen we het echter allebei niet weer. Is het iets wat spontaan kan komen/gaan, begin van een groter probleem? Iemand ervaring met zo iets.

Is ook lastig om nu al garantie te claimen als het probleem zich dus niet altijd voor doet lijkt mij.

• CyBeRSPiN
@B-Real volgende keer foto's en filmpje maken, dat is het eerste waar LG om vraagt als het door de winkel als garantie naar hen wordt doorgezet.

• andries98
B-Real schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:25:
Hmm, afgelopen maandag zag ik een donkere vlek linksonderin het beeld van mijn C3 (+/- half jaar oud).
Eerst getwijfeld of het bij de serie hoorde, maar even wat switchen naar andere apps/beelden en ik zag het nog steeds.
TV even uit en weer aan en ik zag het nog steeds. Paar uur gewacht en mijn vriendin gevraagd, die zag het ook.

Gisterenavond zagen we het echter allebei niet weer. Is het iets wat spontaan kan komen/gaan, begin van een groter probleem? Iemand ervaring met zo iets.

Is ook lastig om nu al garantie te claimen als het probleem zich dus niet altijd voor doet lijkt mij.
Klinkt alsof er zon of reflectie van zon (via bijv ramen buren) op heeft gestaan. Dan verdwijnt het meestal vanzelf (of na eerste pixelrefresh die na elke 4 cumulatieve uren plaatsvind).
Als het vaker voor komt zou ik dat zeker checken, het is namelijk niet goed voor je tv zijn levensduur (zeker als die aanstaat als het gebeurd).

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:39
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:28:
@B-Real volgende keer foto's en filmpje maken, dat is het eerste waar LG om vraagt als het door de winkel als garantie naar hen wordt doorgezet.
Dat was ik inderdaad van plan. Afgelopen maandag stom genoeg niet aan gedacht.
andries98 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:28:
[...]

Klinkt alsof er zon of reflectie van zon (via bijv ramen buren) op heeft gestaan. Dan verdwijnt het meestal vanzelf (of na eerste pixelrefresh die na elke 4 cumulatieve uren plaatsvind).
Als het vaker voor komt zou ik dat zeker checken, het is namelijk niet goed voor je tv zijn levensduur (zeker als die aanstaat als het gebeurd).
De TV pakt eigenlijk geen (direct) zonlicht gelukkig. Alleen 's ochtends een klein beetje, maar dat is dan alleen een stukje links en het probleem zit/zat rechts onder net uit de hoek.
Reflectie van iets kan ik zo snel ook niet bedenken, maar een goede om eens op te letten.

Zeker nu de zon wat meer schijnt toch wat meer preventief een gordijn dicht doen als het moet.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Binnenkort wordt mijn eerste LG OLED televisie (incl. soundbar van LG) geleverd, in mijn nieuwe appartement. Het idee was om de tv nadat de meubels zijn geleverd aan de muur te laten plaatsen door Coolblue, zelf heb ik twee linkerhanden :+ . Echter lijken m'n meubels, die ik als referentiepunt wil gebruiken, later te worden bezorgd.

Ik wil graag dat de televisie op de goede plek komt te hangen. Is het markeren van de plaats waar de tv meubel komt te staan voldoende of zijn er meer punten om rekening mee te houden? Ik kom zelf van een oude LCD tv van 26 inch (slaapkamer bij m'n ouders thuis). Ik wil de LG tv niet te laat laten leveren i.v.m. de cashback actie van LG.

Afmetingen tv meubel (B x H x D): 230 x 55 x 45cm
Afmetingen bank (B x H x D): 283 x 83 x 215 cm (zithoogte: 46 cm, zitdiepte: 58 cm)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Rivanov schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:12:
[...]

Om het OLED aanbiedingen topic verder niet te "vervuilen".
Dit is de voet die je moet hebben voor 77G4 en 83G4. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://fransdesmet.ccvshop.be/ST-G4WR8377
Of het LS model nemen ipv een LW, lijkt wel dat niet alle winkels op de hoogte zijn dat er dit jaar een keus is, tussen een G4 met een beugel of een voet.

• Rivanov
pwh53 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:53:
[...]

Of het LS model nemen ipv een LW, lijkt wel dat niet alle winkels op de hoogte zijn dat er dit jaar een keus is, tussen een G4 met een beugel of een voet.
Niet in ieder land / regio worden dezelfde modelseries verkocht. :)
Op de site van LG Nederland staat namelijk ook enkel de LW vermeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2024 13:01 ]

• MotorBeast
RobinNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:29:
Binnenkort wordt mijn eerste LG OLED televisie (incl. soundbar van LG) geleverd, in mijn nieuwe appartement. Het idee was om de tv nadat de meubels zijn geleverd aan de muur te laten plaatsen door Coolblue, zelf heb ik twee linkerhanden :+ . Echter lijken m'n meubels, die ik als referentiepunt wil gebruiken, later te worden bezorgd.

Ik wil graag dat de televisie op de goede plek komt te hangen. Is het markeren van de plaats waar de tv meubel komt te staan voldoende of zijn er meer punten om rekening mee te houden? Ik kom zelf van een oude LCD tv van 26 inch (slaapkamer bij m'n ouders thuis). Ik wil de LG tv niet te laat laten leveren i.v.m. de cashback actie van LG.

Afmetingen tv meubel (B x H x D): 230 x 55 x 45cm
Afmetingen bank (B x H x D): 283 x 83 x 215 cm (zithoogte: 46 cm, zitdiepte: 58 cm)
Ik zou even wachten tot je tv meubel staat. ;) MotorBeast in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Ophangen kan altijd nog en dan weet je zeker wat je mooi vind en of de plek correct is.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 16-04-2024 13:15 ]

• RobinNL
  • Nu online
MotorBeast schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:12:
[...]

Ik zou even wachten tot je tv meubel staat. ;) MotorBeast in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Ophangen kan altijd nog en dan weet je zeker wat je mooi vind en of de plek correct is.
Ik zat er ook aan te denken, maar met een beetje pech duurt het nog 1-2 maanden (winkel heeft mogelijk een fout gemaakt). Het 'mindere' is dat ik de tv al heb besteld ook vanwege de cashback actie en de bundelkorting met de soundbar, al kan ik het wel 1-2 weken naar achter verzetten. Ik heb 'm wel besteld met de Vogel's Elite 5645, waardoor ik de tv toch nog een beetje naar links of rechts kan hangen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:13
pwh53 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:53:
[...]

In de Benelux zal het LS model (met voet) enkel voor de 55 en 65 inch mogelijk zijn.
Die is trouwens nog niet te koop.

In het buitenland (bv USA) worden de LS versies voor de grote modellen (77 en hoger) nog geleverd met de oude voet. Nieuwe voet zou pas voor binnen een paar maanden zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door stevosmax op 16-04-2024 15:43 ]

• MotorBeast
RobinNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:17:
[...]

Ik zat er ook aan te denken, maar met een beetje pech duurt het nog 1-2 maanden (winkel heeft mogelijk een fout gemaakt). Het 'mindere' is dat ik de tv al heb besteld ook vanwege de cashback actie en de bundelkorting met de soundbar, al kan ik het wel 1-2 weken naar achter verzetten. Ik heb 'm wel besteld met de Vogel's Elite 5645, waardoor ik de tv toch nog een beetje naar links of rechts kan hangen.
Als je hem ophangt zit je ook nog met gecentreerd de kabels netjes naar beneden brengen. In mijn geval 2 HDMI's en voeding. Dat gaat niet lukken als je later je tv naar links/rechts brengt. Als je de tv al hebt betaald heb je toch een factuur op datum van de leverancier voor je cashback? Vraag je hen later te leveren. Beter in 1 keer goed doen dan later spijt. Geduld is een schone zaak.

• RobinNL
  • Nu online
MotorBeast schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:45:
[...]

Als je hem ophangt zit je ook nog met gecentreerd de kabels netjes naar beneden brengen. In mijn geval 2 HDMI's en voeding. Dat gaat niet lukken als je later je tv naar links/rechts brengt. Als je de tv al hebt betaald heb je toch een factuur op datum van de leverancier voor je cashback? Vraag je hen later te leveren. Beter in 1 keer goed doen dan later spijt. Geduld is een schone zaak.
Als de kabels een beetje meer naar rechts of links zitten heb ik persoonlijk niet zo'n last van. Mogelijk is het nog een beetje weg te werken met een kabelgootje.

De speling is wel klein trouwens: 'Registreer je aankoop van het promotiemodel via de button hierboven. Dit is mogelijk t/m uiterlijk 5 mei 2024.'

• Rivanov
Vrijdag deze buis in de muur werken. :)
80mm doorsnede, dus dan moet de voedingskabel van de 77G4 geen probleem zijn. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8QHW0FqqAHMIIl8NnW5J6KOdMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c9qY0bedzsuKqXSR0CmX3vU.jpg?f=fotoalbum_large

• CyBeRSPiN
@Rivanov wat een gevaarte! Loopt deze dan in de ruimte aan de andere zijde van de muur? Moet je dan weer perse aan de voorkant uitkomen als je toch alles met je Harmony bedient? Met de bijgeleverde IR blaster kan je de apparatuur dan ook aan die kant bedienen.

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:54:
@Rivanov wat een gevaarte! Loopt deze dan in de ruimte aan de andere zijde van de muur? Moet je dan weer perse aan de voorkant uitkomen als je toch alles met je Harmony bedient? Met de bijgeleverde IR blaster kan je de apparatuur dan ook aan die kant bedienen.
Volgens m’n schoonvader (die het mee gaat maken) zou dit gaan passen. De andere kant van de muur is de hal. ;)

We gaan het zien vrijdag..

• Rivanov
Hij is zojuist al gemodificeerd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_P2lAiTTbMWs1DTmbrbHgkfdWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpwXoEExuyNx8dQmgLyXLi3p.jpg?f=fotoalbum_large

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:51
Vraagje: Ik haal de stroom altijd van mijn tv/soundbar af voordat ik naar bed ga om sluipverbruik tegen te gaan. Is dit wel verstandig ivm de cumulatieve pixel refresh na 4 uur gebruik? Of doet hij die dan gewoon de volgende dag wanneer de tv een keer op standby staat nadat de kinderen hebben gekeken?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Aziraphale schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:25:
Vraagje: Ik haal de stroom altijd van mijn tv/soundbar af voordat ik naar bed ga om sluipverbruik tegen te gaan. Is dit wel verstandig ivm de cumulatieve pixel refresh na 4 uur gebruik? Of doet hij die dan gewoon de volgende dag wanneer de tv een keer op standby staat nadat de kinderen hebben gekeken?
Bij een eventueel probleem met je panel is een van de eerste zaken die de service engineer controleert hoe vaak de pixel refresh gelopen heeft. Zit een mooi tellertje voor in het service menu, en als daar een te groot verschil met actieve uren in zit levert dat gezeur op.

Ik zou de stroom er dus lekker op laten staan.

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:06
Hoeveel helderder is de G4 in SRD en in Dolby vision dan de G3? Is het verschil ook waar neembaar of valt het te verwaarlozen?

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vraagje voor de mensen met Akoestische panelen met houtlatten achter je tv, hoe hebben jullie de tv gemonteerd, een vak uit het akoestisch paneel gezaagd dat de tv er verdiept in komt te zitten of de beugel over de panelen gemonteerd met verlengde bouten?

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:01
Xqlus1ve schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:22:
Vraagje voor de mensen met Akoestische panelen met houtlatten achter je tv, hoe hebben jullie de tv gemonteerd, een vak uit het akoestisch paneel gezaagd dat de tv er verdiept in komt te zitten of de beugel over de panelen gemonteerd met verlengde bouten?
Bij ons ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sIu4Zfkm1mbdAPq6i2E4KrvgIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uuzea2QgAbGPffTBPRp2Ne8a.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KvkJCp6ghTMBSFQoex5E7ALHmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwvIiZoJkFtF2sP3SzHKKVCA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7IDcSlyyxywE7qhRRqfdfEu4WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/821twJ8Xe0QcKfbReAJA83G1.jpg?f=fotoalbum_large

Dus er is een vak eruit gezaagd.

Verwijderd

Gewicht van een flat zit meestal onderin, zal in de praktijk heus wel meevallen ;)

• ParaNoID
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-10 07:04
Ik ben recent verhuisd en wil mijn g2 ophangen aan een gipsmuur met osb. Welke plugs kan ik hiervoor gebruiken?

• Aziraphale
Mirx_NL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:40:
[...]

Bij een eventueel probleem met je panel is een van de eerste zaken die de service engineer controleert hoe vaak de pixel refresh gelopen heeft. Zit een mooi tellertje voor in het service menu, en als daar een te groot verschil met actieve uren in zit levert dat gezeur op.

Ik zou de stroom er dus lekker op laten staan.
Ok, helder. Maar doet hij die refresh direct nadat hij uit is gezet? En hoe lang duurt zoiets? Dan kan ik het namelijk nog in mijn domotica opnemen dat hij pas na een bepaalde tijd schakelt.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Mirx_NL
Aziraphale schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:38:
[...]

Ok, helder. Maar doet hij die refresh direct nadat hij uit is gezet? En hoe lang duurt zoiets? Dan kan ik het namelijk nog in mijn domotica opnemen dat hij pas na een bepaalde tijd schakelt.
Nee, er zit een cool-down periode op. Dacht 15 minuten maar dat weet ik niet zeker.

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:07
ParaNoID schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:34:
Ik ben recent verhuisd en wil mijn g2 ophangen aan een gipsmuur met osb. Welke plugs kan ik hiervoor gebruiken?
Als er osb achter zit kun je er gewoon in schroeven toch? Heb je geen pluggen nodig. Alternatief is holle wand ankers, maar dan doet het osb feitelijk niks.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Aziraphale schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:38:
[...]

Je hoort meestal een click na een aantal minuten, daarna zou je de stroom eraf kunnen halen. Maar ze raden inderdaad aan 15 minuten te wachten.

• Aziraphale
Wren schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:57:
[...]

Je hoort meestal een click na een aantal minuten, daarna zou je de stroom eraf kunnen halen. Maar ze raden inderdaad aan 15 minuten te wachten.
Ok, dus als ik er een tussenstekker tussen zet die er om 1 uur 's nachts de stroom af haalt dan zit ik zeker goed? (TV gaat altijd al voor 11 uur uit)

• CyBeRSPiN
Aziraphale schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:12:
[...]

Ok, dus als ik er een tussenstekker tussen zet die er om 1 uur 's nachts de stroom af haalt dan zit ik zeker goed? (TV gaat altijd al voor 11 uur uit)
TV gebruikt amper wat in standby. 0,2W ofzo? Eerlijk gezegd denk ik dat de tussenstekker zelf bijna net zoveel gebruikt. Ik zou deze lekker aan laten staan ipv risico nemen dat het schakelen voor problemen zorgt.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:17:
[...]

TV gebruikt amper wat in standby. 0,2W ofzo? Eerlijk gezegd denk ik dat de tussenstekker zelf bijna net zoveel gebruikt. Ik zou deze lekker aan laten staan ipv risico nemen dat het schakelen voor problemen zorgt.
Dit dus, verbruikt zo'n oplossing niet net zoveel als je tv in standby? Maar een uur na op standby zetten zou wel lang genoeg moeten zijn.

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-11 19:52
Aziraphale schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:25:
Dit moet je bij de recentere OLED's inderdaad niet doen. Daarmee onderbreek je mogelijk de cyclus, en dat is niet goed voor het apparaat. Deze wordt daarna niet meer opgestart als de stroom eraf is geweest.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

R20141016 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:29:
[...]

Bij ons ziet het er zo uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dus er is een vak eruit gezaagd.
Prachtige oplossing voor een G-serie, ik heb een C-serie en die moet wel voldoende kunnen koelen, ik zou nog kritisch moeten kijken want voor een C-serie is de laten erachter latten lopen mogelijk een mooiere oplossing.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:28
Egbert Jan schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:41:
Hoeveel helderder is de G4 in SRD en in Dolby vision dan de G3? Is het verschil ook waar neembaar of valt het te verwaarlozen?
De G4 heeft ~ 10% hogere piekhelderheid in HDR, in SDR is het verschil niet noemenswaardig of merkbaar.

Dit zal in Dolby Vision nauwelijks zichtbaar zijn, in HDR10 kan het voor de getrainde oog wel waarneembaar zijn (zelf dan is het relatief lastig wanneer je beide modellen niet naast elkaar hebt staan).

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04

d0s

sssst

Xqlus1ve schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:39:
[...]

Prachtige oplossing voor een G-serie, ik heb een C-serie en die moet wel voldoende kunnen koelen, ik zou nog kritisch moeten kijken want voor een C-serie is de laten erachter laten lopen mogelijk een mooiere oplossing.
Zeker mooi gedaan.

Ik kom zelf van een 55C2 en ga nu naar de 77C3. Huiskamer wordt omgegooid qua indeling dus de TV komt aan een nieuwe muur. In deze muur zit geen sleuf dus moet creatief aan de slag.

Ik zat lang te twijfelen tussen een C en G serie. Uiteindelijk door goede deal nu de 77C3 besteld. De vrouw vond het mooier dat de akupanelen achter de TV langs lopen dus dan is de keuze snel gemaakt voor 800 euro verschil :+ Daarnaast heb ik met de C3 dan ook nog wat ruimte voor een LEDstrip of Hue play.

Ik ga denk ik de https://www.vogels.com/nl-nl/c/wall-3305-platte-tv-beugel bestellen welke 23mm ruimte laat. Dan kunnen de Akupanelen precies achter zowel het dikke als dunne gedeelte langs lopen.

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/3GWJoQXPxQ5p/AyMno9/550x504.jpg

Ik zet de TV eerst op de stand om te kijken hoe het met de panelen uitpakt, misschien is het effect wel mooi als de panelen alleen achter het 'dunne' gedeelte komen. In dat geval pak ik de Vogels Elite welke maar 15mm ruimte laat. Scheelt toch bijna een cm. Mogelijkheid is bij deze beugel om aan de onderkant de panelen in te korten, maar ben bang dat dat niet optimaal is voor de koeling. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb ook eindlatten besteld dus met een flinke groef in het vilt kan ik hopelijk 2x hdmi en de voedingskabel kwijt. Met de eindlat daar weer naast zou dat dan niet zichtbaar moeten zijn.

Zal het resultaat tzt delen :)

• RWVV
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-11 12:59
Zijn er mensen hier die hun ervaringen willen delen over het gebruik van VRR op de LG OLED's icm een PC? Ik heb zelf zitten spelen met settings, maar het wil maar niet lekker werken. Ik blijf tearing en judder houden. Vooral de judder vind ik erg irritant, die is in sommige games ook zichtbaar met VRR uit. Ben pas geleden van Nvidia naar AMD GPU geswitched en eerlijk gezegd werkt het bij beiden niet lekker. Bij de Nvidia had ik vooral veel VRR oled flicker in game menu's.

Ik cap de framerate tot vlak onder 120Hz in games, en vsync uit.

De LG tv settings zijn ook niet heel erg intuïtief, je kunt Gsync en Freesync tegelijk aanzetten.

Ik heb ook een LG IPS game monitor met gsync/freesync en die werkt gewoonweg vlekkeloos met VRR. Geen tearing, geen judder.

• stevosmax
Aziraphale schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:12:
[...]

Die tussenstekker kost meer dan hetgeen je op jaren bespaart :/

• Aziraphale
stevosmax schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:57:
[...]

Die tussenstekker kost meer dan hetgeen je op jaren bespaart :/
Oh, vast, maar die heb ik al liggen. ;) Maar ik ga het even ombatterijen zodat er altijd stroom op komt te staan.

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:29
Sluipverbruik voorkomen is echt wel iets van vroeger. Toen apparaten nog veel gebruikten terwijl ze in standby staan.

Tegenwoordig is de wetgeving dermate strak dat standby verbruik voor bepaalde apparaten(waaronder TV's) niet meer dan 0,5W mag zijn.
Een tv fabrikant, of het echt is of niet, zal hieraan proberen te linken als een apparaat kapot gaat.

Nadelen zijn dat de pixel refresh dus niet word gedaan, maar als er op de achtergrond updates worden gedaan(weet niet of dat gedaan word) zou je nog wel eens de software kunnen bricken..

Daarnaast is in meerdere onderzoeken bewezen dat de draadloze schakelaars als sluipverbruik killer meer verbruiken dan dat ze besparen.
Kortom een en al narigheid voor een "besparing" van 50 cent per jaar.

• Aziraphale
Het is mij helemaal helder, ik laat de stroom er op staan! :Y

De constructie die ik heb (speciaal voor de tv etc. aangelegd toen ik hier kwam wonen) is een wcd die met een knop geschakeld kan worden. 13 jaar geleden was sluipverbruik namelijk nog wel een dingetje en wij waren ook opgevoed met het idee dat je de stekkers ergens uit moet trekken als je het niet gebruikt.

Maar goed, net als ik nu 24/7 verwarm met de warmtepomp moet ik dus de tv ook 24/7 aan de stroom laten staan. Gaan we doen. :)

• MrBas
  • Laatst online: 01-11 06:37
Aziraphale schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:50:
Het is mij helemaal helder, ik laat de stroom er op staan! :Y

De constructie die ik heb (speciaal voor de tv etc. aangelegd toen ik hier kwam wonen) is een wcd die met een knop geschakeld kan worden. 13 jaar geleden was sluipverbruik namelijk nog wel een dingetje en wij waren ook opgevoed met het idee dat je de stekkers ergens uit moet trekken als je het niet gebruikt.

Maar goed, net als ik nu 24/7 verwarm met de warmtepomp moet ik dus de tv ook 24/7 aan de stroom laten staan. Gaan we doen. :)
Dit had volgens mij ook vroeger te maken met kans op blikseminslag als ik het me nog goed kan herinneren? O-) :)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Aziraphale
MrBas schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:14:
[...]

Dit had volgens mij ook vroeger te maken met kans op blikseminslag als ik het me nog goed kan herinneren? O-) :)
Bij onweer moet ik van mijn broertje (doet tech support bij een grote provider) nog steeds alles er uit trekken ivm kans op rokende modems etc. Maar het was idd ook ooit vanwege blikseminslag, maar bij ons thuis ook zeker vanwege het sluipverbruik. Dat was ooit echt wel een dingetje wat gepromoot werd als duurzame oplossing. Maar ik vrees dat ik oid wordt... :+

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:25
Xqlus1ve schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:22:
Ik zou persoonlijk nooit een gat maken in de panelen voor de TV. Als je van formaat wilt wisselen zit je me gedoe. De G series is zo plat dat die prachtig op de wand ligt. Dat is mijn mening uiteraard..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn__JIKnSUpb8ZprWVP8cQkk8fA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B78FfVsATttaSp1L2nkY2jPa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPRBGyGbCWyfxRbzM6LLjT4gB7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KpcpKprml0ztqHbNP1bunm8N.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIFPE8KjD30eqlOCukcla6oExTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b5NANOKg1amlq1eZ4xv5keCH.jpg?f=user_large

Some infinities are bigger than others.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Major_ton schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:10:
[...]

Ik zou persoonlijk nooit een gat maken in de panelen voor de TV. Als je van formaat wilt wisselen zit je me gedoe. De G series is zo plat dat die prachtig op de wand ligt. Dat is mijn mening uiteraard..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe heb je de beugel op je akupanelen vast gemaakt, langere schroeven / bouten? Heb een ytong cellenbeton muurtje maar zit er nu wel te denken om keilbouten te gaan gebruiken.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:32
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
HIer ongeveer dezelfde constructie. Spaanplaat tegen de muur met een klein gat erin om daar de kabels achter te kunnen verwerken en dan de latjes erover heen. TV gewoon op de latjes met de bijgeleverde beugel. Hangt plat genoeg!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:01
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ach het houd je wel bezig. >:)
Ik ben niet van plan om binnen afzienbare tijd een nieuwe tv te kopen.
De vorige was ook 15 jaar oud. :o

En over 15 jaar zien we wel weer, misschien ben ik dan al verhuisd/geëmigreerd. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door R20141016 op 18-04-2024 12:01 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:25
Xqlus1ve schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:55:
[...]

Hoe heb je de beugel op je akupanelen vast gemaakt, langere schroeven / bouten? Heb een ytong cellenbeton muurtje maar zit er nu wel te denken om keilbouten te gaan gebruiken.
De WoodUpp panelen zitten bij mij op een houten frame met een extra multiplex laag ertussen. De dikte heb ik gebruikt om Helmholz resonaters te maken en het is ideaal om de kabels doorheen te laten lopen! Precies waar de beugel gemonteerd is, zit er nog massief stuk hout achter en de grijze wand is zelf ook al een voorzetwand. Hier zit ook een dikke multiplex laag achter het stuc en de gipsplaten. Ik heb dus hele lange houtschroeven gebruikt en je kan er nu een olifant aan hangen, maar die beugel gaat echt nergens heen })

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRsWQIclAPq__27tsvbCE4vVNZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I60pjxBlbH8exRUm4zvPkho2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn0kll6EmK2ztWhODvIhy_One7o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OHdRCliQl6j3mySTjslS1Res.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhWQktdtrXsN5wJqulM1VMPsO8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ocMyVKIAHdSGAkCFjWtoe0Bs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OZzOGy4EBV0QTP-EdvlzRvRQro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LeW4uU7e7sSfFPGY9wkcRm3e.jpg?f=user_large

Some infinities are bigger than others.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:07
HoppyF schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:19:
[...]

Ik vermoed dat die €244 bewust is gekozen zodat je dit redelijk snel zal accepteren.
De onwetende kopers zullen geneigd zijn dit aanbod te accepteren omdat dit bedrag niet te hoog ligt en ze ook geen zin hebben in eindeloze discussies.
Lijkt er ook sterk op dat winkel bewust de regels overtreden om zo zelf meer winst over te houden.
Kwalijke zaak en zeker niet klantvriendelijk.
Vooral ook omdat het meestal om bekende officiële LG dealers gaat.
LG zelf is ook al niet zo medewerkend in dit soort gevallen.
Natuurlijk gaat het om commerciële ondernemingen die geld moeten verdienen waarbij de marges soms niet groot zijn.
Risico van het vak zou ik zeggen.
Gewoon voet bij stuk houden bij defecten.
Alles kan stuk gaan ook relatief dure TV’s, maar garantie is garantie.

(zou op zich niet verkeerd zijn om een lijstje met dealers te publiceren alleen over de afhandeling van garantie gevallen. Gaat niet om “name en shame” maar om praktijk gevallen waar andere Tweakers hun voordeel mee kunnen doen)
Update

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@Major_ton werkelijk prachtig vakwerk. De inspanningen passen ook prima bij jouw apparatuur. Ik hou er van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rivanov
R20141016 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:00:
[...]

Ach het houd je wel bezig. >:)
Ik ben niet van plan om binnen afzienbare tijd een nieuwe tv te kopen.
De vorige was ook 15 jaar oud. :o

En over 15 jaar zien we wel weer, misschien ben ik dan al verhuisd/geëmigreerd. 8)
Dacht ik 3 jaar geleden ook. :+

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Rivanov schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:24:
[...]

Dacht ik 3 jaar geleden ook. :+
Haha onze Sony Oled komt uit 2019 en wij zijn nog niet van plan om een nieuwe te halen, maar toch ben ik wel alvast aan het rondkijken voor het geval deze tv toch besluit stuk te gaan. Ik neig dan het meest naar een LG of Philips, maar LG heeft gewoon prachtig beeld want er zit ook een LG scherm in onze Sony en die geeft ons nog tot de dag van vandaag het wauw effect _/-\o_ _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• andries98
Zo vermoeiend, ze halen echt alles door elkaar... (of willen dat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn)

De fabrieks garantie is 2 jaar, de wettelijke garantie (dus niks coulance) is volgens UNETO-VNI 6 jaar (aangenomen dat je tv in die klasse valt, zie link)
https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting, klik door op link "Richtlijnen afschrijvingsmethoden"

Zover ik weet is er ook niks als UNETO-VNI voorwaarden, ze kunnen hooguit verwijzen naar hun verwachte levensduur voor het product (wat vrij normaal is). En de wettelijke garantie overruled enige andere voorwaarde rond levensduur sowieso.

Daarnaast heb jij recht op gratis reperatie behalve in uitzonderlijke gevallen (wat zover ik weet hier niet het geval is). De afschrijvingstermijnen gelden pas als het product niet meer gerepareerd kan worden.
Staat ook vrij duidelijk op de site die je al gebruikte in brief maar ook van de overheid.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product , en dan klikken op "product niet deugt".

"De bewering dat de tv binnen de wettelijke garantie valt en ondeugdelijk is klopt niet." Het lijkt alsof ze vallen op wettelijke garantie, dat is zoals hierboven niet correct van hun. Mochten ze vallen over ondeugdelijkk dan is het lastiger want daarvoor ligt de "bewijslast" bij jou, maar volgens mij zit daar niet het probleem.

Vrij vermoeiend dat zelfs als ze erop gewezen worden ze moeilijk blijven doen, helaas met bol momenteel vergelijkbare ervaring (wel ander product). Ik skip die winkel in elk geval in de toekomst.
Je kan nog een poging wagen met die link van de overheid. Anders wordt het rechtsbijstand inschakelen of toch betalen. Of koop ontbinden (zou ik niet doen, heb je waarschijnlijk alsnog rechtsbijstand nodig).

Maar misschien handiger om verdere details te bespreken in het juiste topic, er is namelijk eigen topic voor garantie problemen ed.

• Medashkh
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-08 11:15
Misschien dat iemand wat meer informatie kan geven, ik zit met het volgende:

Vorig jaar een Samsung QN85B 55" gekocht maar ik wordt echt gek van het stotterende beeld. Dit is vooral bij live TV via een KPN+ TV tuner waarneembaar.

Nu zou ik graag een LG C3 of C4 65" of 77" willen kopen, maar zijn er mensen die de ervaringen die ik heb met de Samsung TV ook hebben met de C3/C4 ?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

L0g0ff

omg

Heeft iemand hier ook last van? Ik heb een LG CX van eind 2020. Over de volledige rand trekken er allemaal rode pixels over het scherm. Het viel me net toevallig op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XgfL7hI2OD9QIVMl2F1Pj_-Mfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6iLeq7cDG7v7FykqWw9TK6d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbbKPJEhCPysONaldVIjyxBof2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raXNHtCzoMkbpM7znJ4aZlpu.jpg?f=fotoalbum_large

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-10 18:38
Een paar maanden geleden heb ik een 65" C2 gekocht. Ik was al in het bezit van een C8. Met de C8 nooit problemen gehad. Maar ik wilde graag een grotere tv!

Voordien veel recensies gelezen en gekeken. De LG C2 leek me de juiste keuze.

Van bij de start viel me op dat er aan de linkerkant een roze tint is, vooral bij witte of lichtere beelden, ook als ik recht voor de tv zit (dus niet onder een kijkhoek). Ik dacht dat dit wel zou verbeteren omdat ze zeggen dat een OLED altijd wat moet inlopen. Ik las ook dat het na een tijd wel verbetert, die roze tint. Ik heb die periode ook een paar keer een pixel refresher gedraaid. Die situatie is niets verbetert en mijn retour window was intussen ook gepasseerd!

Het valt echt hard op: bijvoorbeeld bij een reclame met felle witte achtergrond, bij een shot in een film met een hemel op de achtergrond, als er een witte slide gepresenteerd wordt op YouTube bijvoorbeeld, in menu's van games. Ja, er zijn meer witte/lichte achtergronden dan je zou denken als je tv kijkt!

Nadien heb ik toch contact genomen met LG. Ik moest foto's doorsturen. Na het doorsturen van die foto's zeiden ze me dat ik gecontacteerd zou worden door een technieker. Ik was wel blij omdat ik toch de mogelijkheid zou krijgen om het eens in het echt te tonen, verder dan wat foto's. Ik zou ook de vergelijking kunnen maken met mijn C8 waar dat nooit een issue was.

Op een bepaald moment ben ik dan gecontacteerd door die technieker. Die zei me doodleuk aan de telefoon dat dit normaal is. Ik het nogmaals gezegd dat het ook voorvalt als ik recht voor de tv zit en ook bij normaal gebruik en dat mijn C8 dat helemaal niet heeft. Maar het was direct zaak gesloten.

Enorm teleurgesteld in LG. Ik bezit ettelijke LG schermen (2 tv's en 5 monitors) en zit niet te zoeken naar mankementen. Maar over die C2 ben ik nu echt niet tevreden. Ik koop geen LG monitors meer. Ik ga over naar Sony in de toekomst. Voor monitors wordt het dan, ahum, Apple. Beide zullen duurder zijn maar ik verwacht dan tenminste wat dienst na verkoop.

Ook opvallend dat er in de reviews van de LG C2 zo weinig gezegd wordt over die pink tint, terwijl het internet er vol mee staat. Enkel bij RTINGS wordt het heel kort aangehaald. Kijk bijvoorbeeld eens op Reddit.

Deze foto's heb ik aan LG doorgestuurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlBZaC5QJJ2HpAWDUevzu01eEf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lp160Fq2Ufsh4Lt1eAAhNWek.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p5ckKn-NID2tpgcLjzp035KRwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFWiSIG570Zt9njX0pIHRPg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdrnqgTYNmGC1uTYlHv-FFG8s1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkCUqVQs5NHoGCYnGM9FcUr8.jpg?f=fotoalbum_large

Deze laatste twee zijn onder hoek getrokken (een zitplaats links in mij leefruimte):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAmVYl4lIAXfk_RIl2BKikc9IyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7sXop1Iq4hrN7x1lozuFzDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybMh6c-HfrC4RX0l3mBC5C0r7xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIunjKYzuV4thrmeFg49kBk3.jpg?f=fotoalbum_large

• stin00
  • Niet online
L0g0ff schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:52:
Heeft iemand hier ook last van? Ik heb een LG CX van eind 2020. Over de volledige rand trekken er allemaal rode pixels over het scherm. Het viel me net toevallig op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gebeurt wel vaker, voorbeeld 1 en voorbeeld 2.

Het paneel gaat langzaam steeds verder achteruit, is defect. De oorzaak is gissen, mogelijk is het paneel niet goed gesealed in de fabriek en dringt vocht héél langzaam via de randen het paneel in.

Verwijderd

G_Dragon schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:55:
[...]

Haha onze Sony Oled komt uit 2019 en wij zijn nog niet van plan om een nieuwe te halen, maar toch ben ik wel alvast aan het rondkijken voor het geval deze tv toch besluit stuk te gaan. Ik neig dan het meest naar een LG of Philips, maar LG heeft gewoon prachtig beeld want er zit ook een LG scherm in onze Sony en die geeft ons nog tot de dag van vandaag het wauw effect _/-\o_ _/-\o_
Eens een Sony altijd een Sony ;)

• stin00
  • Niet online
brommer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:59:
Op een bepaald moment ben ik dan gecontacteerd door die technieker. Die zei me doodleuk aan de telefoon dat dit normaal is. Ik het nogmaals gezegd dat het ook voorvalt als ik recht voor de tv zit en ook bij normaal gebruik en dat mijn C8 dat helemaal niet heeft. Maar het was direct zaak gesloten.
De roze tint speelt inderdaad sinds de EVO panelen, ik had er op m'n 65G1 ook last van. Films die zich afspelen in sneeuwgebieden zijn dan echt niet leuk. Het vervelende is dat LG het altijd zal afdoen als 'is normaal, valt binnen de technische specs van het paneel'. Dit terwijl je bent overgeleverd aan een paneel loterij: je kan geluk of pech hebben.

De roze tint verdwijnt overigens niet na XX uren gebruik. Vertical banding kan wel verbeteren na bijv. 100 uur kijken, maar de roze tint blijft voor altijd en zal ook nooit minder worden uit mijn ervaring.

Op zo'n moment is gebruik maken van de wet koop op afstand de enige oplossing. Dat is enorm zuur want de hele TV moet retour en het is allemaal gedoe.
Enorm teleurgesteld in LG. Ik bezit ettelijke LG schermen (2 tv's en 5 monitors) en zit niet te zoeken naar mankementen. Maar over die C2 ben ik nu echt niet tevreden. Ik koop geen LG monitors meer. Ik ga over naar Sony in de toekomst. Voor monitors wordt het dan, ahum, Apple. Beide zullen duurder zijn maar ik verwacht dan tenminste wat dienst na verkoop.

Ook opvallend dat er in de reviews van de LG C2 zo weinig gezegd wordt over die pink tint, terwijl het internet er vol mee staat. Enkel bij RTINGS wordt het heel kort aangehaald. Kijk bijvoorbeeld eens op Reddit.
Sony gebruikt exact dezelfde LG WOLED panelen en kan ook flink last hebben van de roze tint. De garantieafhandeling daar is niet veel anders dan bij LG, dus dat is geen oplossing. Als je fatsoenlijke beeldkwaliteit wilt behouden zónder kans op roze tint dan is overstappen naar een TV met QD-OLED paneel de enige oplossing.

Verwijderd

Aziraphale schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:45:
[...]

Bij onweer moet ik van mijn broertje (doet tech support bij een grote provider) nog steeds alles er uit trekken ivm kans op rokende modems etc.
Dat is dan niet verstandig, bij blikseminslag slaat de bliksem 'dood' in het apparaat zelf, een kabel die dan doelloos op de grond ligt kan nog veel meer schade veroorzaken zoals bijvoorbeeld brand, ik weet niet anders dan alles gewoon laten zitten.

Dakantennes hebben we al een tijdje niet meer en daarvoor is het toen bedacht.

• Aziraphale
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:52:
[...]

Dat is dan niet verstandig, bij blikseminslag slaat de bliksem 'dood' in het apparaat zelf, een kabel die dan doelloos op de grond ligt kan nog veel meer schade veroorzaken zoals bijvoorbeeld brand, ik weet niet anders dan alles gewoon laten zitten.

Dakantennes hebben we al een tijdje niet meer en daarvoor is het toen bedacht.
Welke kabel die doelloos op de grond ligt? Ik trek dan de stekker uit het stopcontact, niet uit het apparaat.

Verwijderd

Aziraphale schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:18:
[...]

Welke kabel die doelloos op de grond ligt? Ik trek dan de stekker uit het stopcontact, niet uit het apparaat.
En waar laat je dan de stekker, die laat je op de grond liggen...

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

L0g0ff

omg

stin00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:08:
[...]

Dat gebeurt wel vaker, voorbeeld 1 en voorbeeld 2.

Het paneel gaat langzaam steeds verder achteruit, is defect. De oorzaak is gissen, mogelijk is het paneel niet goed gesealed in de fabriek en dringt vocht héél langzaam via de randen het paneel in.
Hey bedankt voor die reddit voorbeelden. Daar staat ook dat er een kans is dat LG dit moet fixen omdat het een fabrieksfout is. Daar zou dan 5 jaar garantie op zitten. Ik ga me er eens even in verdiepen. Thanks!

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

L0g0ff schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:04:
[...]
Daar zou dan 5 jaar garantie op zitten.
Zo te zien in dit PDF document niet het model wat jij bezit.

• CyBeRSPiN
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:14:
[...]

Zo te zien in dit PDF document niet het model wat jij bezit.
Lees vooral lid 12 goed. Precies de Wettelijke Garantie waar veel verkopers zich aan proberen te onttrekken.
Die mogen wat LG betreft dus ook “afgedwongen” worden.

Maar al met al is dit een groot pluspunt van de G-serie. Dat daar heel duidelijk vanuit LG 5 jaar garantie op wordt gegeven, dat kost de winkelier dus geen geld en dus geen gedoe.

Kom trouwens wel veel uitspraken tegen van de geschillencommissie die wel mee gaan met die Uneto tabel. Maar goed dat is geen rechter natuurlijk, die commissie is er voor de winkeliers.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-04-2024 12:49 ]

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:33:
[...]

Lees vooral lid 12 goed. Precies de Wettelijke Garantie waar veel verkopers zich aan proberen te onttrekken.
Die mogen wat LG betreft dus ook “afgedwongen” worden.

Maar al met al is dit een groot pluspunt van de G-serie. Dat daar heel duidelijk vanuit LG 5 jaar garantie op wordt gegeven, dat kost de winkelier dus geen geld en dus geen gedoe.
Heb het niet regel voor regel doorgelezen, maar dat is netjes te noemen.

12 Niets in deze garantie doet afbreuk aan uw wettelijke rechten met betrekking tot het product, inclusief uw rechten
jegens de verkoper van wie u het product hebt gekocht (al dan niet onder het koopcontract). Waar u de Producten
hebt gekocht als een consument, profiteert u van wettelijke rechten onder de toepasselijke wetgeving die betrekking
hebben op de verkoop van goederen die defect zijn of non-conformiteit. Deze rechten zijn van toepassing op producten
die u bij winkeliers koopt en u mag deze rechten afdwingen jegens de winkelier, ongeacht of het product onder deze
garantie valt.

• Aziraphale
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:29:
[...]

En waar laat je dan de stekker, die laat je op de grond liggen...
Eh, ja? Maar ik doe dit als bescherming bij inslag op het net. Een inslag op een losliggende stekker in mijn woonkamer lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk.

• Rivanov
Zo, ochtend klussen en de kabelpijp zit in de muur! :)
Zodra de snelgips droog is nog even met een roller verf overheen, dan is het perfect.
8cm diameter dus gaat met gemak alle kabels doorheen.

Nu wachten tot de 77G4 eindelijk geleverd gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK-IAqoZiHymAjjFbHP6fV06kUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCdpUbOLJUyK36cR6cS2CPXE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObTPMbFRDfm0UaItXFtjI_7fPBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4FTlq8tSPYiiVkfzjZ9sPVC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7uROvIBmEoTobgo1DGgl3Hw52o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVyukKsQ0jN8SpTF7HwLDtcj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AitWwMvOzCkYNQrYB3CdjeQ16o4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki93cYFFRJAZpJLlSCMiOCRy.jpg?f=fotoalbum_tile

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Rivanov schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:03:
Zodra de snelgips droog is nog even met een roller verf overheen, dan is het perfect.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Rivanov
Thanks! Zijn er ook content mee. :) Jammer dat je van al die inspanningen uiteindelijk niets meer ziet. :+

• brommer
stin00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:21:

Sony gebruikt exact dezelfde LG WOLED panelen en kan ook flink last hebben van de roze tint. De garantieafhandeling daar is niet veel anders dan bij LG, dus dat is geen oplossing. Als je fatsoenlijke beeldkwaliteit wilt behouden zónder kans op roze tint dan is overstappen naar een TV met QD-OLED paneel de enige oplossing.
Bedankt voor de info!

Ik zou denken dat Sony een andere coating toepast, ook al gebruiken ze LG-panelen. Sony gaat ook het OLED-aanbod verminderen in de toekomst. Nieuwe Bravia modellen 7- en 9-reeks zijn beide mini LED, enkel de 8-reeks is nog OLED.

Er gaat hier rap een nieuwe tv hangen. Ik ga die tv een jaar gebruiken denk ik. Volgende winter koop ik dan een nieuwe. Nooit gedacht dat ik maar één jaar zou doen met een tv! Normaal is het doel toch 4 jaar.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Rivanov schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:18:
[...]

Thanks! Zijn er ook content mee. :) Jammer dat je van al die inspanningen uiteindelijk niets meer ziet. :+
Haha uiteindelijk wel want je zit straks naar je nieuwe LG Tv te kijken zonder dat je maar een kabel ziet, dat is toch de grootste beloning? :D

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

brommer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:19:
[...]

Sony gaat ook het OLED-aanbod verminderen in de toekomst. Nieuwe Bravia modellen 7- en 9-reeks zijn beide mini LED, enkel de 8-reeks is nog OLED.
Echt? Dat is jammer om te horen, want OLED is toch geweldig! Is mini-led de opvolger van OLED of achteruitgang? :D

• Rivanov
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
[...]

Haha uiteindelijk wel want je zit straks naar je nieuwe LG Tv te kijken zonder dat je maar een kabel ziet, dat is toch de grootste beloning? :D
Absoluut! Zat nog in dubio hoe hoog ik de TV uiteindelijk wil gaan hangen.
TV meubel is namelijk 51cm hoog. En de toekomstig soundbar zal +/- 9cm hoog zijn. Wilde 'm dus minimaal 60cm hoog hebben hangen. Maar m'n wederhelft vond 65cm een wat betere hoogte.

We zitten op +/- 2.5/2.6m van de TV af. Bank kan eventueel nog een stukje naar achter mocht dat nodig zijn.

Maar wat zouden jullie doen op die afstand? De onderzijde van TV op 60cm of 65cm vanaf de vloer? :)

• stin00
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:22:
[...]

Absoluut! Zat nog in dubio hoe hoog ik de TV uiteindelijk wil gaan hangen.
TV meubel is namelijk 51cm hoog. En de toekomstig soundbar zal +/- 9cm hoog zijn. Wilde 'm dus minimaal 60cm hoog hebben hangen. Maar m'n wederhelft vond 65cm een wat betere hoogte.

We zitten op +/- 2.5/2.6m van de TV af. Bank kan eventueel nog een stukje naar achter mocht dat nodig zijn.

Maar wat zouden jullie doen op die afstand? De onderzijde van TV op 60cm of 65cm vanaf de vloer? :)
De eeuwige 'welke hoogte discussie' is hier al duizend keer gevoerd en levert constant dezelfde reacties op. Gewoon lekker zelf kiezen, jij gaat ernaar kijken :)

Maar 60cm is wel een vreemde keuze als je TV meubel 51 hoog is en je soundbar +- 9 cm, dan zit je ook al op 60cm... waarom heb je dan alle kabels in de muur weggwerkt, die zou je dan sowieso al nooit zien :+

Juist bij het ophangen wil je wel het zwevende effect benadrukken, dus ik zou boven de soundbar 5 tot 10 cm vrij laten. Anders ziet het er raar volgepropt uit. Dus ik zou 68 tot 70 cm doen, maar dat ben ik.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 19-04-2024 13:33 ]

• Rivanov
stin00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:30:
[...]

De eeuwige 'welke hoogte discussie' is hier al duizend keer gevoerd en levert constant dezelfde reacties op. Gewoon lekker zelf kiezen, jij gaat ernaar kijken :)

Maar 60cm is wel een vreemde keuze als je TV meubel 51 hoog is en je soundbar +- 9 cm, dan zit je ook al op 60cm... waarom heb je dan alle kabels in de muur weggwerkt, die zou je dan sowieso al nooit zien :+

Juist bij het ophangen wil je wel het zwevende effect benadrukken, dus ik zou boven de soundbar 5 tot 10 cm vrij laten. Anders ziet het er raar volgepropt uit. Dus ik zou 68 tot 70 cm doen, maar dat ben ik.
Soundbar is geen 1.71m breed he. ;) En aangezien de kabels bij de 77G4 niet vanuit het midden naar beneden lopen, zou je die dus altijd zien. En klopt, dan zou je maar een kabelgootje van 3cm zien.. maar ook dat vond mijn wederhelft nog te veel. Als we het doen, dan doen we het direct goed.

Maar omdat we relatief dichtbij zitten, wil ik de TV ook niet té hoog hebben hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 19-04-2024 13:33 ]

Verwijderd

stin00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:30:
[...]

Een vuistregel is nooit weg en daar komt bij dat mijn vrouw 1.63 is en ik 1.87 😱

• brommer
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:21:
Echt? Dat is jammer om te horen, want OLED is toch geweldig! Is mini-led de opvolger van OLED of achteruitgang? :D
Er is momenteel enkel een aankondiging geweest, zie https://www.sony.be/press...thuis-verder-te-verrijken. Op reviews is het nog wachten. Maar het topmodel wordt dus mini LED. Sony heeft de keuze uit alle gangbare paneeltechnologieën, dus ik vind het wel een statement.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

brommer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:40:
[...]

Er is momenteel enkel een aankondiging geweest, zie https://www.sony.be/press...thuis-verder-te-verrijken. Op reviews is het nog wachten. Maar het topmodel wordt dus mini LED. Sony heeft de keuze uit alle gangbare paneeltechnologieën, dus ik vind het wel een statement.
Ik zie ze namelijk OLED niet snel verslaan.. :D
Maar het kan natuurlijk altijd

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Het is juist de bedoeling dat je van al die inspanningen niks meer ziet.

Maar je hebt altijd nog de foto's.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:43

[Afbeelding]
Wel een lekker dikke buis. En waaaaa 77inch G4. Veel kijk plezier.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Rivanov
GerCor schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:47:
[...]

Het is juist de bedoeling dat je van al die inspanningen niks meer ziet.

Maar je hebt altijd nog de foto's.
No shit. :+

• andries98
G_Dragon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:43:
[...]

Ik zie ze namelijk OLED niet snel verslaan.. :D
Maar het kan natuurlijk altijd
Ik ook niet, maar hun eigen oled (8 serie) zie ik ze wel verslaan, die heeft namelijk geen mla. En dan is het verschil in helderheid dit jaar groter dan ooit (wrs doordat lcd tvs weer flinke helderheids boost lijken te maken). Ik verwacht dan ook dat oled het wint in wat donkerdere scenes; dan zijn de highlights ook nog fel. Maar dat de miniled het wint van de 8 serie bij heldere scenes, waar de oled dimt. Ook in heldere ruimtes wint miniled waarschijnlijk van 8 serie.
Het blijft gewoon echt zwart vs helderheid. Waarbij het verschil in zwart steeds kleiner wordt (door fijnere zones) en binnen hun series het verschil in helderheid groter helaas.
Bedankt voor de update.
@andries98 heeft al gereageerd zie ik.
Klopt ook wat hij zegt.
Er is GEEN sprake van afschrijving bij reparatie!
Dit is onjuist. Geen idee waarom de verkoper hiermee aankomt.
Opvallend is wederom de prijsverlaging voor jou. Eerst €244 en daarna weer verlagen.
Dat deugt al niet.
De vraag is nu hoe verder?
Wil je voor iets van €100 kosten je TV zonder meer gezeur toch laten repareren of hou je vast aan kosteloze reparatie met de nodige verdere e-mails en procedures.
Ondertussen zit je immers nog steeds met een defecte TV.
Ik begrijp het standpunt van de verkoper ook niet.
Ze verkopen al jaren TV’s en de service was daar altijd goed zo weet ik uit mijn nabije omgeving.
Beetje onnodig dwarsliggen lijkt het op.
Heb je nog contact gehad met je eigen rechtsbijstandsverzekering?

• Rivanov

• stevosmax

[Afbeelding]
Al iets gehoord van Ann wanneer de G4 geleverd wordt?
Ik ben serieus aan het twijfelen om hem nu ook al te kopen.

• Rivanov
stevosmax schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:46:
[...]

Al iets gehoord van Ann wanneer de G4 geleverd wordt?
Ik ben serieus aan het twijfelen om hem nu ook al te kopen.
Nee. Vandaag wel mail gehad van Ann over de cashback actie. Start begin mei en is € 200 op de 77G4. Momenteel nog niet voorradig.

Ik hou tevens zelf ook dagelijks de website van Exellent/Expert in de gaten. Zij zijn de leverancier en hebben momenteel de 2024 modellen ook nog niet op de website staan. Zal dus eind april / begin mei worden.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Dat was toch ook de doelstelling? Anders hadden de kabels wel over de muur kunnen lopen :+

• Rivanov
Afspraakbevestiging

Beste heer, mevrouw

In deze mail vindt u meer informatie over uw afspraak met Electro Logistics Group en wat u verder nog van ons kunt verwachten.

Afspraakmoment

dinsdag 23 april 2024
Tussen 8:00 en 22:00
_O_

Morgen komt m’n 77G4 die ik besteld heb via www.fransdesmet.be !

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 22-04-2024 18:43 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

OMD

Vraagje.

Ben in het bezit van een GX en gebruik al behoorlijk tijdje plex.

Nu weet ik toch niet meer hoe ik de playback settings tevoorschijn moet toveren om de subtitle offset aan te passen.

Ik heb dit in het verleden een paar keer gedaan maar ik heb elke button op de remote geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand het antwoord voor me? :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:21
OMD schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:54:
Vraagje.

Ben in het bezit van een GX en gebruik al behoorlijk tijdje plex.

Nu weet ik toch niet meer hoe ik de playback settings tevoorschijn moet toveren om de subtitle offset aan te passen.

Ik heb dit in het verleden een paar keer gedaan maar ik heb elke button op de remote geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand het antwoord voor me? :)
Pauzeren op de LG TV. Dan naar rechts de drie puntjes boven elkaar... Daar is als het goed is de zesde optie ondertiteling. Daar kan je de verschuiving aanpassen. Succes!

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

• OMD

OMD

TFX77 schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:12:
[...]

Pauzeren op de LG TV. Dan naar rechts de drie puntjes boven elkaar... Daar is als het goed is de zesde optie ondertiteling. Daar kan je de verschuiving aanpassen. Succes!
Bedankt voor je antwoord maar die bedoel ik niet. Ik bedoel de playback settings. Dat is een grijze balk bovenin beeld. Daar kan je dingen aanpassen zoals subtitle offset en audio offset. Ik kan trouwens geen offset aanpassen in het gewonen menu?

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA2fpjTnTBIRVnH9ECW8wclrAIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E5LHJ1xBPdDeEOsF6uRzUAH8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door OMD op 22-04-2024 21:19 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Mirx_NL
Nog nooit gezien in de Plex client. Ik doe het ook zoals TFX77 doet.

Gebruik je wel Plex en niet XPLAY of een andere client?

Edit: zo ziet het er blijkbaar uit op een AppleTV.
Dit is de LG interface

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7vb6Wb03pTNhI0sMKxHzy6mG48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeTyEc8f6IUmMjP51wygOk9s.jpg?f=fotoalbum_large

Die aanklikken, en dan krijg je een overlay waar je het kunt aanpassen.

[ Voor 103% gewijzigd door Mirx_NL op 23-04-2024 07:10 ]

• OMD

OMD

Mirx_NL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 06:58:
Nog nooit gezien in de Plex client. Ik doe het ook zoals TFX77 doet.

Gebruik je wel Plex en niet XPLAY of een andere client?

Edit: zo ziet het er blijkbaar uit op een AppleTV.
Dit is de LG interface

[Afbeelding]

Die aanklikken, en dan krijg je een overlay waar je het kunt aanpassen.
Ik heb die optie dus helaas niet. Alles staat er behalve de subtitle offset. Vaag verhaal dus.

Heb het ook nagenoeg nooit nodig maar er is één serie die stelselmatig verkeerd gaat lopen naar mate je verder in de aflevering komt.

Pagina: 1 ... 527 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.