• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
c4coupe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:04:
Laatst de serie 1899 gekeken. Ofja. Veel gemist. 😄

Als hdr is er gewoon niet naar te kijken overdag.

SDR en gamma op 1.9 en perfect beeld vind ik.
Volle zon niet, wel veel licht door het 8 meter aan glas achter me, waarvan constant 1.5 meter afgedekt is door een lamel voor de reflecties.

[...]
Je kunt op personalized settings (een andere kan ook, maar deze is het veiligst om te verkloten) nog even de AI Wizard proberen.

Misschien dat die onder water wat meer aan kan passen dan dat je zelf via het menu kan.
Verder kun je nog proberen om met de contrast en highlights (detail) te spelen om het iets beter te maken.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-10 21:59
Is het hele idee van HDR content niet dat HDR in absolute waarden werkt? I.e. in mijn begrip is het de director die kiest op welke helderheid hij zijn film of serie wil vertonen, en dan ligt daarmee de presentatie vast. Je kunt dan nog een beetje spelen met de toonmap, maar dat is voornamelijk om 'clipping' bij de highlights te voorkomen.

Als je zelf nog met gamma, contrast, en helderheid zou kunnen spelen, waarom gebruikt HDR dan absolute helderheidswaarden?

Los van bovenstaande vraag, heb je al eens geprobeerd om de 'black level' omhoog te schroeven?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 16:00
Zeker, het beeld is ook super ook. Maar in een lichte omgeving zoals thuis schiet het te kort in algemene helderheid voor mij.

Savonds uiteraard 0 problemen.
Da Fox schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:07:
Is het hele idee van HDR content niet dat HDR in absolute waarden werkt? I.e. in mijn begrip is het de director die kiest op welke helderheid hij zijn film of serie wil vertonen, en dan ligt daarmee de presentatie vast. Je kunt dan nog een beetje spelen met de toonmap, maar dat is voornamelijk om 'clipping' bij de highlights te voorkomen.

Als je zelf nog met gamma, contrast, en helderheid zou kunnen spelen, waarom gebruikt HDR dan absolute helderheidswaarden?

Los van bovenstaande vraag, heb je al eens geprobeerd om de 'black level' omhoog te schroeven?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33
Paprika schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:00:
[...]

En inmiddels weer een nieuw paneel, maar eveeneens weer een met een dode pixel. Het scheelt dat ik nooit last ga hebben van inbranding als het paneel continue vervangen blijft worden.
Er hangt nu een G3. Inmiddels dus het pad 65C8 -> 77C1 -> 77G3 bewandelt, maar dit upgrade pad is volledig te danken aan de afhandeling van de pixelgarantie.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:30

Rzaan

Altijd zoekende

Paprika schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Er hangt nu een G3. Inmiddels dus het pad 65C8 -> 77C1 -> 77G3 bewandelt, maar dit upgrade pad is volledig te danken aan de afhandeling van de pixelgarantie.
Via welke winkel heb je deze gekocht?

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:31
Paprika schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Merk je een (groot) verschil tussen de C1 en de G3, met het bekijken van HDR content?

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zit met een probleem en krijg het niet opgelost. Ik cast nogal eens naar mijn 65C35LA vanaf mijn win 10 laptop. Op de een of andere manier krijg ik geen verbinding meer met de tv. Cirkeltje draait een 30 tal seconden en krijg dan de melding dat er een probleem is bij het delen. Maar wat is het probleem? Alles al nagelopen en kan na uren stoeien de oplossing niet vinden. Iemand die de oplossing weet? Heb hier ook al gezocht in het topic en gegoogled.

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11 19:53
Rzaan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:20:
[...]

Via welke winkel heb je deze gekocht?
Ja dat wil ik ook wel weten, heb ook een 65c8 met burnin issues. Ben alleen beducht voor dead of stuck pixels, en vindt geen winkel met pixel garantie pakket.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MotorBeast schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:57:
Ik zit met een probleem en krijg het niet opgelost. Ik cast nogal eens naar mijn 65C35LA vanaf mijn win 10 laptop. Op de een of andere manier krijg ik geen verbinding meer met de tv. Cirkeltje draait een 30 tal seconden en krijg dan de melding dat er een probleem is bij het delen. Maar wat is het probleem? Alles al nagelopen en kan na uren stoeien de oplossing niet vinden. Iemand die de oplossing weet? Heb hier ook al gezocht in het topic en gegoogled.
Je zegt dat je alles al nagelopen hebt,wat heb je dan nagelopen? Dat geeft ons een beter beeld.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
MotorBeast schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:57:
Quickstart uitzetten en en 30 seconden de stroom eraf.

• MotorBeast
Wren schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:58:
[...]

Je zegt dat je alles al nagelopen hebt,wat heb je dan nagelopen? Dat geeft ons een beter beeld.
Netwerkdetectie, wifi reset, oude toestellen verwijdert op laptop, driver update laptop etc. Hij ziet tv ook wel maar laatste stukje lijkt alsof het blijft hangen.

• MotorBeast
pwh53 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:44:
[...]

Quickstart uitzetten en en 30 seconden de stroom eraf.
Zal dat eens checken en doen.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Millert schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:17:
[...]

Vandaag bericht dat LetMeRepair Benelux een afspraak met me gaat maken voor een onderzoek/kostenraming. Toch aan huis denk ik :).
Televisie (65CX) is twee weken terug aan huis gerepareerd. De voeding en het paneel (pixelgarantie) zijn hierbij vervangen. Paneel is van het WBE type. Na enige tijd gekeken te hebben naar onze oude 48 inch lcd televisie is het weer genieten van de beeldkwaliteit :*) .

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MotorBeast schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Netwerkdetectie, wifi reset, oude toestellen verwijdert op laptop, driver update laptop etc. Hij ziet tv ook wel maar laatste stukje lijkt alsof het blijft hangen.
Zoals net gezegd, quickstart uitzetten. Dat is de magische veroorzaker van heel veel ongein. Heb je de tv al gereset? Mij lijkt het erop dat iets in je netwerk het blokkeert.

• MotorBeast
Wren schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:23:
[...]

Zoals net gezegd, quickstart uitzetten. Dat is de magische veroorzaker van heel veel ongein. Heb je de tv al gereset? Mij lijkt het erop dat iets in je netwerk het blokkeert.
Reset is last resort voor me ivm alle beeldinstellingen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik heb even een probleem met mijn LG G2. Sinds ik mijn Mibox heb vervangen door het nieuwste exemplaar met Dolby Vision krijg ik regelmatig kortdurend een zwart scherm. Bij prime pauzeerder de film en kwam een melding dat ik de kabel moest vervangen. Ik gebruik HDMI kabels van de action, hetgeen
jaren goed ging. Gok dat deze uit 2016 stamt. Ze zijn 'with ethernet'.

Iemand een tip voor een betere kabel?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
sdk1985 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:36:
Ik heb even een probleem met mijn LG G2. Sinds ik mijn Mibox heb vervangen door het nieuwste exemplaar met Dolby Vision krijg ik regelmatig kortdurend een zwart scherm. Bij prime pauzeerder de film en kwam een melding dat ik de kabel moest vervangen. Ik gebruik HDMI kabels van de action, hetgeen

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn G3 en Apple TV 4k, toen de G3 in huis kwam toen heb ik ook de kabels vervangen. De combi Apple TV - G3 en nieuwe kabels zorgde ook voor dit probleem. de nieuwe kabel verwijderd en de oude terug geplaatst en weg probleem.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12

Ik heb deze eind vorig jaar gehaald
https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 16:13

Ik gebruik de vrij goedkope Amazon Basics HDMI kabels zonder problemen op mijn C3.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
DeDirecteur schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Ja die had ik gezien, ze reageren alleen niet of zijn 200km uit de buurt.
Waar woon je? Kan er misschien wel een regelen.

• DeDirecteur
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-11 14:26
lonehitman schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:33:
[...]

Waar woon je? Kan er misschien wel een regelen.
In de buurt van Rotterdam

• MotorBeast
Update probleem casten. Blijkbaar zat het probleem met casten in de drivers van de Nvidia videokaart. Heb die verwijderd en opnieuw geinstalleerd en kan nu weer casten.

• sdk1985
Geïnstalleerd ben benieuwd.

• sdk1985
Powder Toastman schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Ik gebruik de vrij goedkope Amazon Basics HDMI kabels zonder problemen op mijn C3.
Met dolby vision? Ik vermoed dat het daarmee mis is gegaan. Voordat ik de nieuwe Mibox had ging het goed.

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-11 15:05
Nu toch weer aan het twijfelen tussen de 65" en 77" G3 als de 4 reeks binnenkort beschikbaar is.
Is toch wel next level als je van een 55" komt.

Niemand last van teveel weg en weer kijken door de grootte van een 77" op een normale kijk afstand?
Of niet zeuren en :9~ ?

[ Voor 31% gewijzigd door PrettigGestoord op 07-03-2024 20:57 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
PrettigGestoord schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:54:
Nu toch weer aan het twijfelen tussen de 65" en 77" G3 als de 4 reeks binnenkort beschikbaar is.

Niemand last van teveel weg en weer kijken door de grootte van een 77" op een normale kijk afstand?
Dat kun je nu al met je 55” testen door er veel dichter op te zitten.
Het effect van “wow 77” is groot!” was hier na een paar dagen wel weg, het kijkt nu voor mn gevoel als een 65”. Maar wel blij mee, zou nu niet kleiner willen, maar met 65” was ook niks mis.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hoe doe je dat in de bioscoop, ga je dan in de IMAX op voorste rij zitten of meer naar het midden? En je ogen doen het werk he, je staat geen tennis in het echt te kijken :Y)

FYI, 77", 3,5 meter max hier. Verder wil ik er niet vandaan gaan zitten :')

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:26
Het is een stukje gewenning naar mijn mening. Zelf zitten we op zo’n 6 meter van een 55” in de woonkamer.
Dat klinkt klein en is het ook, maar voldoende voor gewone TV en wat series.

Als we film willen kijken dan hebben wij boven een 120” scherm (met JVC NZ7) op 3,5 meter zitafstand. :)

• Cardwizard
Xqlus1ve schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:17:
[...]

Hoe doe je dat in de bioscoop, ga je dan in de IMAX op voorste rij zitten of meer naar het midden? En je ogen doen het werk he, je staat geen tennis in het echt te kijken :Y)

FYI, 77", 3,5 meter max hier. Verder wil ik er niet vandaan gaan zitten :')
A. Qonsaides schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:58:
Het is een stukje gewenning naar mijn mening. Zelf zitten we op zo’n 6 meter van een 55” in de woonkamer.
Dat klinkt klein en is het ook, maar voldoende voor gewone TV en wat series.

Als we film willen kijken dan hebben wij boven een 120” scherm (met JVC NZ7) op 3,5 meter zitafstand. :)
Dat is wel verschillend per persoon inderdaad, Films en PS5 prima om lekker dicht op te zitten, kijk je veel normale tv dan hoeft dat van mij niet en vind ik het zelfs storend

[ Voor 27% gewijzigd door Cardwizard op 08-03-2024 08:33 ]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Cardwizard schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:33:
[...]

[...]

Dat is wel verschillend per persoon inderdaad, Films en PS5 prima om lekker dicht op te zitten, kijk je veel normale tv dan hoeft dat van mij niet en vind ik het zelfs storend
In welk opzicht is zoiets dan storend?

• Cardwizard
Xqlus1ve schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Ik hoef dat allemaal niet zo groot en dichtbij, vind ik echt vreselijk bij normale tv.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 16:13
sdk1985 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Met dolby vision? Ik vermoed dat het daarmee mis is gegaan. Voordat ik de nieuwe Mibox had ging het goed.
Nee, hier geen problemen mee. Heb eigenlijk alles met deze kabels aangesloten, behalve mijn Xbox Series X, die heb ik met de bijgeleverde kabel aangesloten.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:43
Xqlus1ve schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Misschien kwaliteit uitzendingen? Zowel resolutie als programma :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mucuracat schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:50:
[...]

Misschien kwaliteit uitzendingen? Zowel resolutie als programma :P
Optie 1: Als je meer normale tv kijkt dan (U)HD series / films, koop dan geen 77", bewaar dat dan voor de bioscoop.
Optie 2: lekker schuiven met je bank :P

Kan begrijpen dat 77" voor sommige mensen echt mega groot is, op een kleine muur / kast / woonkamer. Maar imho heb ik ook spijt van mijn 77".....

DAT IK GEEN 83" HEB GENOMEN! _O-

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:12
Xqlus1ve schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:16:
[...]

Optie 1: Als je meer normale tv kijkt dan (U)HD series / films, koop dan geen 77", bewaar dat dan voor de bioscoop.
Optie 2: lekker schuiven met je bank :P

Kan begrijpen dat 77" voor sommige mensen echt mega groot is, op een kleine muur / kast / woonkamer. Maar imho heb ik ook spijt van mijn 77".....

DAT IK GEEN 83" HEB GENOMEN! _O-
haha same here, je went er zo snel aan!
Wij zitten op 3,70m afstand van onze G3 77' en soms denk ik het had echt nog wel groter gemogen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcmSUwlQML6H2sBPHMW5NBKN3_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/117kcWy1KX43HgAeV9hUpttJ.jpg?f=fotoalbum_large

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Cardwizard
@overtones ik gok dat je weinig zit ? :+

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33

Zoals anderen ook al zeiden, ga voor de 77"!
Ik heb ook de switch gemaakt van een 55 -> 77 en heb er geen moment spijt van gehad.
Het ding was 'lomp' toen ik 'm ging ophangen en uit de doos haalde, maar ben er nu helemaal aan gewend. (en niet onbelangrijk, m'n vriendin was er eerst op tegen, maar die heb ik na een weekje ook niet meer horen klagen :+ ).
Ter volledigheid: ik zit er 4,5m vanaf (de 55" kwam nog uit een vorige woonsituatie waar we er natuurlijk veel dichter op zaten dan 4,5m).

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
Zit te twijfelen om mijn 65 B7D te vervangen door een 65 G2 die ik kan kopen voor 1379.
In de b7d zitten echt veel burn ins en zwarte vlekken in de hoeken terwijl die pas 5 jaar oud is.
zijn die G series echt zoveel beter ?

[ Voor 9% gewijzigd door alki op 08-03-2024 17:05 ]

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:51
alki schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:49:
Zit te twijfelen om mijn 65 B7D te vervangen door een 65 C2 die ik kan kopen voor 1379.
In de b7d zitten echt veel burn ins en zwarte vlekken in de hoeken terwijl die pas 5 jaar oud is.
zijn die G series echt zoveel beter ?
LG Display heeft in de afgelopen paar jaar een aantal wijziging doorgevoerd, deels hardware en deels software (LG Electronics). Hierdoor is de kans op burn-in minimaal geworden. Heeft dus niets met een G serie te maken.

Als je vraag is of een recente G serie m.b.t. beeldkwaliteit zoveel beter is dan een recente C serie is het antwoord genuanceerd.

In beginsel is de G serie aka 'Gallery' op de markt gebracht om strak tegen de muur te hangen net als een schilderij. Door concurrentie (Sony A90J) heeft LG in de tweede generatie G serie een heat sink geplaatst en maakt de derde generatie G serie gebruik van een heat sink + MLA waardoor het o.a. een veel hogere (piek)helderheid kan behalen en hiermee HDR impactvoller kan weergeven.

Van een B7 naar een C2 of C3 is een goede stap vooruit (veel betere processing, bouwkwaliteit en accurate weergave), van een B7 naar een G3 is drie stappen vooruit. Kijk je regelmatig naar HDR films/ series en hecht je hier waarde aan dan kan het interessant zijn om een G3 te overwegen. Ben je al tevreden met de HDR weergave van jouw B7? Dan is de 65C2 voor de genoemde prijs meer dan een goede deal.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:12
8) zitten doen we aan tafel :)

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
Freshouttheoven schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:13:
[...]

LG Display heeft in de afgelopen paar jaar een aantal wijziging doorgevoerd, deels hardware en deels software (LG Electronics). Hierdoor is de kans op burn-in minimaal geworden. Heeft dus niets met een G serie te maken.

Als je vraag is of een recente G serie m.b.t. beeldkwaliteit zoveel beter is dan een recente C serie is het antwoord genuanceerd.

In beginsel is de G serie aka 'Gallery' op de markt gebracht om strak tegen de muur te hangen net als een schilderij. Door concurrentie (Sony A90J) heeft LG in de tweede generatie G serie een heat sink geplaatst en maakt de derde generatie G serie gebruik van een heat sink + MLA waardoor het o.a. een veel hogere (piek)helderheid kan behalen en hiermee HDR impactvoller kan weergeven.

Van een B7 naar een C2 of C3 is een goede stap vooruit (veel betere processing, bouwkwaliteit en accurate weergave), van een B7 naar een G3 is drie stappen vooruit. Kijk je regelmatig naar HDR films/ series en hecht je hier waarde aan dan kan het interessant zijn om een G3 te overwegen. Ben je al tevreden met de HDR weergave van jouw B7? Dan is de 65C2 voor de genoemde prijs meer dan een goede deal.
Had me vertypt is een g2 voor die prijs :D

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb een 55C1, en tot een update ergens ik geloof begin vorige maand toonde die bij het opstarten altijd die band met apps wanneer ik de tv aanzette. Voor mij best handig want 99% van het gebruik is in de apps ipv via een HDMI oid.
Na die update gebeurt dit echter niet meer en beland ik gewoon in mijn HDMI van een apparaat dat uitstaat, zonder die band met apps er kort voor.
Weet iemand hoe ik dat weer krijg zoals het was?
Ik heb al de optie voor het starten op het homescreen aan en uit geprobeerd, maar die optie lijkt voor mij niet te doen wat ik er van verwacht, want ik merk er geen verschil van in ieder geval. Ik heb ook door de rest van de optie menus al heen gespit, maar niet gevonden wat ik zocht. Zou kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien.

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 18:19
Heeft iemand toevallig een foto kunnen vinden hoe de voedingsconnector eruit ziet aan de kant van de TV. Ik heb wel plaatjes gevonden, maar weet niet met zekerheid te zeggen of dit ook bij de LG G3 is.

Ik heb helaas geen mogelijkheid om een verlangkabel te gebruiken, ruimte tussen voorzetwand en daadwerkelijke muur is circa 3cm, waardoor de female plug teveel zal uitsteken en ik de kabel niet goed kan wegwerken.

Elektricien kwam met een mogelijkheid om te achterhalen hoe de voedingsstekker eruit ziet, aan de kant van het moederbord. Hij kan dan ervoor zorgen dat er een ander stekkertje komt die wel door de doorvoergat kan en deze ingeplugd kan worden aan de tv (op het moederbord).

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:49

DON PAPA

Tweaker-fan

cacao70 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:50:
Elektricien kwam met een mogelijkheid om te achterhalen hoe de voedingsstekker eruit ziet, aan de kant van het moederbord. Hij kan dan ervoor zorgen dat er een ander stekkertje komt die wel door de doorvoergat kan en deze ingeplugd kan worden aan de tv (op het moederbord).
Als je de achterkant open maakt, dan loop je het risico dat de garantie vervalt. Je kan beter de stroomstekker vervangen voor een dune verbinding, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACWjCVg4WJp-4bQ6eYu0LaYMOTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoL44IRthKZ79zFJ8XGF782b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42n7-CWQdbPErsSWjVXECPvjtlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJcDtl9Mkl4pXzS4XGw8VSKR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 12-03-2024 09:11 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09

The Zep Man

🏴‍☠️

DON PAPA schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:02:
Als je de achterkant open maakt, dan loop je het risico dat de garantie vervalt. Je kan beter de stroomstekker vervangen voor een dune stekker verbinding.
Precies dit. Een stekker vervangen (voor iets fatsoenlijks, uiteraard...) breekt geen garantie. Zie ook wasmachines en drogers die aangesloten worden op trekschakelaars. Een C13+C14 stekker lijkt mij inderdaad het makkelijkst. Daar zijn schroefbare varianten van. Kosten zijn minimaal en aansluiten is een makkie.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 12-03-2024 09:13 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik heb sinds kort een pc gebouwd waar ik mee game op de tv LG55c2. Nu heb ik probleem dat op willekeurige momenten het beeld even zwart wordt en het HDR logo zichtbaar wordt. HDR staat in princiepen altijd aan. Dit gebeurt alleen met de pc. Ik gebruik een HDMI 2.1 actieve glasvezel/aoc kabel van 20 meter. (https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000124100255/?s2a=)

Normale monitor bij de pc zelf heeft er geen last van. Zou de kabel lengte het probleem zijn gezien het een glas kabel is leek mij dit sterk, maar heb alles kwa instellingen al wel geprobeerd.

Waarom ik daar over twijfel is omdat het erg willekeurig gebeurd. Soms na een half uur maar soms heb ik 2 uur lang geen probleem. Iemand idee of tips?

• stin00
  • Niet online
perspectivebass schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:16:
Ik heb sinds kort een pc gebouwd waar ik mee game op de tv LG55c2. Nu heb ik probleem dat op willekeurige momenten het beeld even zwart wordt en het HDR logo zichtbaar wordt. HDR staat in princiepen altijd aan. Dit gebeurt alleen met de pc. Ik gebruik een HDMI 2.1 actieve glasvezel/aoc kabel van 20 meter. (https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000124100255/?s2a=)

Normale monitor bij de pc zelf heeft er geen last van. Zou de kabel lengte het probleem zijn gezien het een glas kabel is leek mij dit sterk, maar heb alles kwa instellingen al wel geprobeerd.

Waarom ik daar over twijfel is omdat het erg willekeurig gebeurd. Soms na een half uur maar soms heb ik 2 uur lang geen probleem. Iemand idee of tips?
20 meter is echt bizar lang voor een HDMI kabel, die afstand kan allerlei bandbreedte problemen geven. Zeker op 4K 120Hz 4:4:4 10-bit (HDR). Een actieve HDMI kabel die gevoed wordt via de HDMI poorten vind ik ook altijd bedenkelijk. Staat HDMI Ultra Deep Color aan op de TV en is de HDMI input op de TV aangepast naar 'PC' label?

Je zou nog even de 20m lange kabel op je monitor kunnen testen. Maar de kans lijkt me zeer groot dat het inderdaad aan de kabel ligt.

• perspectivebass
  • Nu online
stin00 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:24:
[...]

20 meter is echt bizar lang voor een HDMI kabel, die afstand kan allerlei bandbreedte problemen geven. Zeker op 4K 120Hz 4:4:4 10-bit (HDR). Een actieve HDMI kabel die gevoed wordt via de HDMI poorten vind ik ook altijd bedenkelijk. Staat HDMI Ultra Deep Color aan op de TV en is de HDMI input op de TV aangepast naar 'PC' label?

Je zou nog even de 20m lange kabel op je monitor kunnen testen. Maar de kans lijkt me zeer groot dat het inderdaad aan de kabel ligt.
Ja ben bewust dat het lang is inderdaad. Hij krijgt inderdaad voeding uit de HDMI zelf. Deep color en hij staat op de pc label dus dat zou het niet zijn. Zou kwa lengte ook met een 15 meter toe kunnen (kwam ik achter toen ik hem legde). Misschien ga ik het nog proberen met een 15 meter gecertificeerde versie. Het is alleen zo inconsistent waardoor ik niet de kabel had verwacht.

Andere monitor is een 60hz monitor en niet HDR dus is zou ook niet echt een goede vergelijking zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door perspectivebass op 20-03-2024 15:32 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:00

DexterDee

I doubt, therefore I might be

cacao70 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:50:
Ik heb op mijn G2-77" de stekker eraf geknipt en deze plug erop gezet:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71a7UvgJmfL._AC_SX679_.jpg

Voordeel hiervan is niet alleen dat de stekker heel compact is (nog een stuk kleiner dan een Euro stekker) maar dat je het andere deel kunt gebruiken om de kabel nog een stukje verder te verlengen. De oorspronkelijke kabel vond ik wat aan de korte kant, waardoor de kabel vlak nadat hij uit de muur zou komen al aan z'n eind was.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-10 09:14
Wat wordt er zoal gebruikt als de modus voor gamen? Ik zit nu een beetje te experimenteren met de cinema home setting en game optimiser maar mis even het wow effect. Latency is zodanig laag dat de tv niet perse in de game mode hoeft te staan. Ik kwam laatst nog een blog tegen waarin Filmmaker geprezen wordt icm rgb op limited, maar dat lijkt mij toch wel aan de extreme kant?

Edit; betreft trouwens een G3.

[ Voor 4% gewijzigd door MrLeeeet op 20-03-2024 17:06 ]

• perspectivebass
  • Nu online
MrLeeeet schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:34:
Wat wordt er zoal gebruikt als de modus voor gamen? Ik zit nu een beetje te experimenteren met de cinema home setting en game optimiser maar mis even het wow effect. Latency is zodanig laag dat de tv niet perse in de game mode hoeft te staan. Ik kwam laatst nog een blog tegen waarin Filmmaker geprezen wordt icm rgb op limited, maar dat lijkt mij toch wel aan de extreme kant?
Zal denk ik afhangen of je VRR functies wilt gebruiken wel/niet. Denk dat dat de grootste bepalende factornis nu oor game optimised of niet.

Al andere is vooral pers voorkeur en misschien type game. Sommige games zijn kwa stijl heel grauw terwijl andere games heel kleurrijk zijn.

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 18:19
DexterDee schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Ik heb op mijn G2-77" de stekker eraf geknipt en deze plug erop gezet:
[Afbeelding]

Voordeel hiervan is niet alleen dat de stekker heel compact is (nog een stuk kleiner dan een Euro stekker) maar dat je het andere deel kunt gebruiken om de kabel nog een stukje verder te verlengen. De oorspronkelijke kabel vond ik wat aan de korte kant, waardoor de kabel vlak nadat hij uit de muur zou komen al aan z'n eind was.
Hoe heet dit type stekkertje? Heb je toevallig een foto die ik kan zien hoe de oplossing bij jou is, dan kan ik een beter beeld vormen.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Convoy

g44p

• Mister Whoopi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-11 13:56
MrLeeeet schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:34:

Edit; betreft trouwens een G3.
Ik heb ook een G3 en mede door de vele Reddit posts over de Game mode van de G3 en de beperkte helderheid en kleuren wat geëxperimenteerd met de settings. Uiteindelijk overgegaan naar Filmmaker Mode in combinatie met auto low latency mode en HGIG (ingesteld via Color Control App) voor games met HDR. VRR is dan ook mogelijk. De latency ligt iets hoger dan, ik speel geen multiplayer shooters dus voor mij geen probleem. Maar de kleuren en helderheid waren voor mij de reden om deze setting te kiezen ten opzicht van game mode. Ori and the Will of Wisps, laat daar een heel duidelijk verschil in zien en knalt van het scherm.
Het blijft allemaal een persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik zou het zeker eens proberen.

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
Beste,

Ik heb nu een LG Oled65cx6LA 2020 Model, en ik ben flink aan het twijfelen om een nieuwe tv aan te schaffen.
Kijken jullie ook uit naar de nieuwe modellen van LG?
Zelf ga ik waarschijnlijk de nieuwe LG G4 65 inch aanschaffen.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

joey1990 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:13:
Beste,

Ik heb nu een LG Oled65cx6LA 2020 Model, en ik ben flink aan het twijfelen om een nieuwe tv aan te schaffen.
Nee. Mijn 77C2 is uitstekend.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

SED

@joey1990 wat wil je bereiken met een nieuwe tv in dezelfde maatvoering?

Copyright and left by SED...

Verwijderd

overtones schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:34:
[...]

haha same here, je went er zo snel aan!
Wij zitten op 3,70m afstand van onze G3 77' en soms denk ik het had echt nog wel groter gemogen.[Afbeelding]
Mijn oprechte complimenten voor je woonkamer, maar Jezus wat een lap van een TV, lees je de ondertiteling niet alsof je naar een tennis wedstrijd aan het kijken bent. ;)

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 13:30
SED schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:18:
@joey1990 wat wil je bereiken met een nieuwe tv in dezelfde maatvoering?
Ik wilde dit jaar eigenlijk al overstappen op een G model, dit heeft te maken dat ik een lichte woonkamer heb en veel reflectie ervaar op mijn tv. De G modellen hebben Super Anti-Reflectie technologie.
En een nieuwe speeltje is altijd leuk ;) .
En ik zit ongeveer 3 meter van het scherm af dus groter is echt niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door joey1990 op 21-03-2024 11:26 ]

• GerCor
  • Laatst online: 01:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

joey1990 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:13:
Beste,

Nope. Ik kijk pas naar een nieuwe TV als de huidige kapot gaat.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Mijn oprechte complimenten voor je woonkamer, maar Jezus wat een lap van een TV, lees je de ondertiteling niet alsof je naar een tennis wedstrijd aan het kijken bent. ;)
Haha, dat dacht ik vroeger ook (heb nu ook paar jaar 77"). Maar vergelijk het met een desktop scherm van 24" of 27" en het valt wel mee ;) ik zou zelfs richting de 100" durven, panning shots van slechte kwaliteit en lage fps content wordt dan voor mij (en een klein percentage anderen) waarschijnlijk wel een dingetje maar ik heb het ervoor over :) groter doet nog veel meer dan beeldkwaliteit (binnen oled, want terug naar matig zwart wil ik niet), al went grootte ook snel

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:24
GerCor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Nope. Ik kijk pas naar een nieuwe TV als de huidige kapot gaat.
Hier hetzelfde. We hebben nu een 55" C2 en zou echt niet weten wat er nog aan het beeld zou kunnen verbeteren. TV is gekalibreerd, werkt (nog) super snel en is voor ons qua grootte ook perfect. Heb sowieso het idee dat de echt grote stappen wel gemaakt zijn in OLED land. Oke, hogere helderheid is fijn voor HDR, maar de verschillen zitten dan wel echt in de hele felle highlights.
De TV is ook echt een perfecte match voor de PS5. Het is een verademing om op de 40 FPS VRR optie te gamen, als de game dit ondersteunt.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

SED

Oke, hogere helderheid is fijn voor HDR,
Dat heb ik me nu altijd afgevraagd. Toen ik vegon met the expanse kijken moest ik bujv ondertiteling op geel zetten. Sommige scenes en de letters branden bijna in mijn ogen
Kan me in mijn situatie geen hogere helderheid voorstellen.

Copyright and left by SED...

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:10
Die hoge piekhelderheid bij HDR vind ik ook onprettig. Dat ik mijn G3 kreeg een paar maanden geleden dacht ik te gaan leren kijken naar hoe mooi de nieuwe standaarden het konden bieden. Maar ook ik liep snel aan tegen het branden van mijn ogen op ondertiteling, witte vlakken in reclames of programma's. Ik heb de algemene helderheid van mijn tv teruggebracht naar 40 procent en gebruik hdr enkel bij gamen, waar het vaak mooi gebalanceerd wordt toegepast. Voor de rest eigenlijk nooit.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:21
Gerwin89 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:09:
[...]
De TV is ook echt een perfecte match voor de PS5. Het is een verademing om op de 40 FPS VRR optie te gamen, als de game dit ondersteunt.
De ps5 vrr werkt alleen bij framerates tussen 48 en 120 hz, er zijn wel verdubbelingsopties maar die schijnen nauwelijks gebruikt te worden omdat dat ook nadelen heeft. Dus ik denk dat je vooral blij bent met 40fps ipv de 30 fps van vroeger.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
SED schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Dat heb ik me nu altijd afgevraagd. Toen ik vegon met the expanse kijken moest ik bujv ondertiteling op geel zetten. Sommige scenes en de letters branden bijna in mijn ogen
Dit is dan ook een fout van de aanbieder van de streaming app. Had voorheen een apart Netflix account met half-transparante ondertiteling als compensatie voor witte HDR subs die veel te fel waren. Laatst nog eens gekeken, maar Netflix geeft subs bij HDR nu met normale helderheid weer. Bij Prime wordt het nog steeds verkeerd gedaan blijkbaar.

Probleem is ook dat veel aanbieders Amerikaans zijn en ondertiteling is daar iets voor doven en slechthorenden. De doorsnee Amerikaan heeft er een enorme hekel aan. Ondertiteling op geel zetten raad ik af trouwens. Dit geeft veel meer retentie/inbranden dan witte subs in mijn ervaring.

_██_
(ಠ_ృ)

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
SED schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Dit is gewoon een van de grootste ontwerpfouten ooit. Ondertitels zouden uitgezonderd moeten worden en gecapped ziijn op een x % helderheid.

Eerst HDR verwerking, daarna pas de ondertitels invoegen.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Gelukkig kan je voor (bijna) elke streaming applicatie de ondertiteling naar wens aanpassen en zo toch blijven genieten van de beeldkwaliteit in hdr :*). In het grijs en semi-transparant bevalt hier prima, buiten die ene heldere scène waar het dan tegen wegvalt.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:24
andries98 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:48:
[...]

De ps5 vrr werkt alleen bij framerates tussen 48 en 120 hz, er zijn wel verdubbelingsopties maar die schijnen nauwelijks gebruikt te worden omdat dat ook nadelen heeft. Dus ik denk dat je vooral blij bent met 40fps ipv de 30 fps van vroeger.
Je hebt gelijk inderdaad. Ik bedoelde de combinatie van 40 FPS en een 120 Hz paneel. Dat speelt echt heel vloeiend weg

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
Mister Whoopi schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:13:
[...]

Ik heb ook een G3 en mede door de vele Reddit posts over de Game mode van de G3 en de beperkte helderheid en kleuren wat geëxperimenteerd met de settings. Uiteindelijk overgegaan naar Filmmaker Mode in combinatie met auto low latency mode en HGIG (ingesteld via Color Control App) voor games met HDR. VRR is dan ook mogelijk. De latency ligt iets hoger dan, ik speel geen multiplayer shooters dus voor mij geen probleem. Maar de kleuren en helderheid waren voor mij de reden om deze setting te kiezen ten opzicht van game mode. Ori and the Will of Wisps, laat daar een heel duidelijk verschil in zien en knalt van het scherm.
Het blijft allemaal een persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar ik zou het zeker eens proberen.
Heb je een link naar de Reddit posts die hierover gaan? Ik heb wel wat zitten zoeken, maar er zijn zoveel topics en zoveel meningen. Heb nu nog een G1, maar ben aan het kijken naar de G4.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-11 16:30
vraagje,

de oudste hier heeft boven op de slaapkamer een LG Oled tv,

ik was vandaag even wat ophangen en zag vanuit mijn ooghoek dat zijn scherm er niet bepaald vrolijk uit zag ( vinger afdrukken etc )

is er een spray of iets wat ik er voor kan kopen? ik ben bang dat gedestilleerd water niet voldoende zal zijn,

voor onze led oude tv in de woonkamer hebben we ooit een spray kit gekocht bij scheer en foppen, is er ook zoiets voor Oled?

nu hoor ik velen denken, als je oudste zich er zelf niet druk om maakt waarom jij dan wel? wel, het is ook een beetje voor mezelf ( als ik ooit besluit het er op te wagen een oled tv te kopen )

alvast bedankt....

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:30

Rzaan

Altijd zoekende

joey82 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:11:

is er een spray of iets wat ik er voor kan kopen? ik ben bang dat gedestilleerd water niet voldoende zal zijn,
Dit verkoopt Hello TV
Foam

• joey82
nu vraag ik mij af, wat is het verschil tussen het gele en zwarte ( doekje )

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is 1 doekje, zwart om het schoon te maken en de gele kant om het droog te maken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ah verkopen ze dat ook al van eigen merk, vroeger verkochten ze een Spectral setje.

Heb het setje al sinds mijn eerste OLED uit 2016, gaat nog wel een jaar of 20 mee, verbruikt zeer weinig. Ik spray overigens de doek in en niet het scherm van de tv.

Verwijderd

vraagje,

ik was vandaag even wat ophangen en zag vanuit mijn ooghoek dat zijn scherm er niet bepaald vrolijk uit zag ( vinger afdrukken etc )

voor onze led oude tv in de woonkamer hebben we ooit een spray kit gekocht bij scheer en foppen, is er ook zoiets voor Oled?

nu hoor ik velen denken, als je oudste zich er zelf niet druk om maakt waarom jij dan wel? wel, het is ook een beetje voor mezelf ( als ik ooit besluit het er op te wagen een oled tv te kopen )

alvast bedankt....
Voor onze OLED gebruiken wij al jaren een klamvochtige microvezeldoek, koop wel de originele en niet de megameuk van de Action.

Gebruik het ook voor de rest van onze apparatuur, zoals de soundbar, Xbox, Playstation.

• Mister Whoopi
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-11 13:56
Hotzenwalder schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Heb je een link naar de Reddit posts die hierover gaan? Ik heb wel wat zitten zoeken, maar er zijn zoveel topics en zoveel meningen. Heb nu nog een G1, maar ben aan het kijken naar de G4.
Met name in het LGOLED subreddit is hier veel over te vinden:
https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/s/Tc8oxwX7PS
Bovenstaande post (toevallig opgeslagen) laat het verschil in latency zien. In het subreddit zijn er meer van dit soort posts met betrekking tot instellingen. Ik heb helaas niet alle posts paraat.
Deze video is wellicht ook interessant: YouTube: LG G3 / C3 / B3 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movi...

Daar is ook de link naar color control ap en hoe die werkt. Zeker de moeite waard, aangezien je dan alle instellingen kunt aanpassen wanneer dit via de tv niet lukt.

Edit: Hierbij nog een handige link voor pre 2023 lg oleds settings: https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/s/n94m1Iqlxc

[ Voor 5% gewijzigd door Mister Whoopi op 23-03-2024 10:06 ]

• MotorBeast
vraagje,

alvast bedankt....
Ik maak al jaren mijn Oled en vroeger Plasma schoon met lauw water met daarin een kleine hoeveelheid Dreft (paar druppels) en microvezel doek. Eerst met water (licht vochtige doek) en Dreft, daarna nog een keer natrekken met microvezeldoek met alleen water zodat de filmlaag van zeep weg is. Laten drogen en uitpoetsen met een schone katoenen vaatdoek. Nergens voor nodig al die foams of sprays.

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:45
Ben benieuwd naar de eerste reacties over de g4 die al te verkrijgen is.

• joey82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Voor onze OLED gebruiken wij al jaren een klamvochtige microvezeldoek, koop wel de originele en niet de megameuk van de Action.

Gebruik het ook voor de rest van onze apparatuur, zoals de soundbar, Xbox, Playstation.
de laatste doekjes voor onze eigen led tv zijn van de hema, die doen het prima, lijkt mij dat ze het dan ook goed moeten doen voor de oled :)

Verwijderd

MotorBeast schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Ik maak al jaren mijn Oled en vroeger Plasma schoon met lauw water met daarin een kleine hoeveelheid Dreft (paar druppels) en microvezel doek. Eerst met water (licht vochtige doek) en Dreft, daarna nog een keer natrekken met microvezeldoek met alleen water zodat de filmlaag van zeep weg is. Laten drogen en uitpoetsen met een schone katoenen vaatdoek. Nergens voor nodig al die foams of sprays.
wat vraag je per uur voor onze ramen buiten? :P

• MotorBeast
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:45:
[...]
wat vraag je per uur voor onze ramen buiten? :P
Specialisme ligt alleen op 65 inch enkel glas. :+

• Vulcan750
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Flauwekul, de microvezeldoeken van Action zijn prima en zacht!
Dat gezegd hebbende, dep in lauwwarm water een microvezeldoek en knijp deze goed uit. Met deze vochtige doek maak je het scherm (zonder druk!) schoon. Normale vingerafdrukken gaan zo prima weg, maar zitten er echt vettige vlekken dan kan je in het lauwwarme water een drupje mild afwasmiddel doen. Absoluut geen sprays of Glassex gebruiken!!! Deze middelen kunnen de coatings aantasten. Geldt overigens net zo goed voor computermonitors!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

Verwijderd

Vulcan750 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:26:
[...]

Flauwekul, de microvezeldoeken van Action zijn prima en zacht!
Dat gezegd hebbende, dep in lauwwarm water een microvezeldoek en knijp deze goed uit. Met deze vochtige doek maak je het scherm (zonder druk!) schoon. Normale vingerafdrukken gaan zo prima weg, maar zitten er echt vettige vlekken dan kan je in het lauwwarme water een drupje mild afwasmiddel doen. Absoluut geen sprays of Glassex gebruiken!!! Deze middelen kunnen de coatings aantasten. Geldt overigens net zo goed voor computermonitors!
‘Flauwekul’ Als je zo iedere conversatie start…

Het heeft te maken met de dichtheid van de microvezel, en daar zit nogal wat kwaliteit-verschil in, en heb echt nog nooit afwasmiddel hoeven gebruiken.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-11 19:42
Heeft iemand zijn G4 van Smith Arnhem al binnen? Helaas was de voorraad van de 77G4 al op 😭

• Vulcan750
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:13:
[...]

‘Flauwekul’ Als je zo iedere conversatie start…

Het heeft te maken met de dichtheid van de microvezel, en daar zit nogal wat kwaliteit-verschil in, en heb echt nog nooit afwasmiddel hoeven gebruiken.
Sorry, omdat het onzin is dat je pas een goede microvezeldoek heb als die van een bepaalde firma is. Ik noemde het "flauwekul", omdat je zo stellig beweert enkel een speciaal merk microvezeldoekjes te gebruiken. Ik heb 2 LG Oled tv's en diverse computer monitoren, Jouw bewering dat Action doekjes niet goed genoeg zijn om zoiets simpels als een tv of monitor van vingerafdrukken te ontdoen klopt niet. Uit ruime ervaring kan ik je zeggen dat, mits goed toegepast, dat wel heel prima gaat. Normaal gesproken gaat dit prima zonder gebruik van afwasmiddel, maar desnoods met een klein drupje. Dit heeft geen invloed op de coating. Natuurlijk zit er wel kwaliteitsverschillen tussen microvezeldoeken, maar Action microvezeldoekjes zijn veilig, krassen niet en doet de klus ook prima.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

Verwijderd

Vulcan750 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:35:
[...]

Sorry, omdat het onzin is dat je pas een goede microvezeldoek heb als die van een bepaalde firma is. Ik noemde het "flauwekul", omdat je zo stellig beweert enkel een speciaal merk microvezeldoekjes te gebruiken. Ik heb 2 LG Oled tv's en diverse computer monitoren, Jouw bewering dat Action doekjes niet goed genoeg zijn om zoiets simpels als een tv of monitor van vingerafdrukken te ontdoen klopt niet. Uit ruime ervaring kan ik je zeggen dat, mits goed toegepast, dat wel heel prima gaat. Normaal gesproken gaat dit prima zonder gebruik van afwasmiddel, maar desnoods met een klein drupje. Dit heeft geen invloed op de coating. Natuurlijk zit er wel kwaliteitsverschillen tussen microvezeldoeken, maar Action microvezeldoekjes zijn veilig, krassen niet en doet de klus ook prima.
Gewoon gebruiken wat je gewend bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2024 07:41 ]

• CyBeRSPiN
Cool! De upgrade naar WebOS 23 werd me zojuist aangeboden op mn G2.
Ben benieuwd.

Upgrade ging soepel. Mooi dat de tv qua interface nu weer helemaal up to date is, hoop dat de volgende versie ook nog als update komt :)

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-03-2024 08:19 ]

• MotorBeast
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:26:
[...]

Gewoon gebruiken wat je gewend bent.
Schuurspons. _O-

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik ben sinds 2021 in het bezit van een LG Oled CX48. Gisteren wilde ik de tv aanzetten, maar het beeld bleef zwart. TV werkt via insteek module Ziggo.
Tevens is een satelliet ontvanger aangesloten. Ook hierop zwart beeld maar wel geluid (aangesloten via HDMI op Onkyo receiver). Ziggo alleen optisch aangesloten op receiver (hier ook geen geluid.
De volgende dag was er (zowel Ziggo als SAT) weer beeld.
Iemand een idee waarvan dit kan liggen?

• mucuracat
Er komt Ziggo app voor LG tv's. Ze starten met tests.
Wel vanaf 2020 modellen. WebOS 5.0

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• GerCor

GerCor

mucuracat schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:57:
Er komt Ziggo app voor LG tv's. Ze starten met tests.
Wel vanaf 2020 modellen. WebOS 5.0
Ook een idee wanneer?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• mucuracat
Ten eerste, ik heb geen Ziggo meer en ten tweede is mijn tv van 2019 dus kan niet mee doen.

Mail: (Je moet dus lid zijn van Community test panel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTkfJvi8ey529-my8ynXEDVZ_fA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zkBPV8DBD6Fy0YHMZa9IrDoX.png?f=user_large

Bij klikken meld je aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDpIK5xpdlIa2uQrlGSD4r9r-_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mFcEaETz56OJjfhzFkQOCwfO.png?f=fotoalbum_large

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:45
* knip *
Taxeren doen we niet op het forum. Je kan inspiratie opdoen in Vraag & Aanbod, Marktplaats, etc.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 26-03-2024 22:43 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
CyBeRSPiN schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:07:
Cool! De upgrade naar WebOS 23 werd me zojuist aangeboden op mn G2.
Ben benieuwd.

Upgrade ging soepel. Mooi dat de tv qua interface nu weer helemaal up to date is, hoop dat de volgende versie ook nog als update komt :)
Ik kreeg vanmorgen ook de update aangeboden op mij C2, maar nog even overgeslagen. Dacht update later vandaag wel even. Maar als ik nu de update check doe, vindt de TV geef update. Zal waarschijnlijk moeten wachten tot de update opnieuw wordt aangeboden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:40
Ik heb vandaag ook de update ontvangen. Het ziet er goed uit. Het is alleen niet makkelijk om even te schakelen tussen mijn Apple tv en tv ontvanger als ik in het menu van de tv ben.
Hoop dat dit makkelijker te doen is.

• CyBeRSPiN
Dacht ergens gelezen te hebben dat er ingebouwde Chromecast support zou zijn, maar dat blijkt dus niet te kloppen.
Zie verder dat de Guide voor een aantal zenders nu een logo toont (Ziggo met CI+ kaart).

• stin00
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:02:
Dacht ergens gelezen te hebben dat er ingebouwde Chromecast support zou zijn, maar dat blijkt dus niet te kloppen.
Zie verder dat de Guide voor een aantal zenders nu een logo toont (Ziggo met CI+ kaart).
Ingebouwde Chromecast is voor nieuwe modellen en betreft daadwerkelijk ingebouwde chromecast hardware. Dat zal dus niet naar bestaande modellen komen.

• GerCor

GerCor

CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:02:
Heeft mij altijd verbaasd maar goed. Mijn dochter heeft een Samsung van €300. Chromecast ingebouwd.

Weet je ook voor welke TV (jaar) de zenderlogo's komen. Ik heb altijd CI module gehad op diverse merken TV. Nog nooit zenderlogo's gezien in de gids. Lijkt me geinig.

• CyBeRSPiN
@GerCor ik zie die logo’s nu op de G2 met de laatste WebOS 23 update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-Ds11QPJBRS6O57U3Kh6VuqS2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReEarLVqF4VrTtnMiatxCDfN.jpg?f=fotoalbum_large
Bij NPO en RTL ontbreekt het.

[ Voor 75% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-03-2024 22:01 ]

Pagina: 1 ... 524 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.