Of deze: https://www.amazon.nl/LG-...+remote%2Caps%2C85&sr=1-2
Volgens mij nog net een modelletje nieuwer en nagenoeg dezelfde prijs
Volgens mij nog net een modelletje nieuwer en nagenoeg dezelfde prijs
Het lijkt de officiele te zijn adv brand en type nummer. Als ik mij goed herinner staat de 20 voor de gx modellen (van voor g1). Ik dacht me te herinneren dat iemand eerder had dat bepaalde functies (zoals magic remote, of shortcut toetsen) niet werkte omdat de remote niet bij dezelfde generatie tv hoorde, dus let daarop.Tweakwondo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:48:
De magic remote scroll wiel is gebroken bij mij. Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar goed
Ik wil dus de AB vervangen maar kan nergens een officieel product vinden. De gene die ik wel kan vinden is deze op amazon ondanks vele goede reviews pik ik er aantal negatieve uit die vooral aangeven dat hierbij de scroll wiel snel kapot gaat. ik ga ervanuit dat het ook geen originele is. Heeft iemand ervaring met het product?
ik heb de CX die in lijn ligt met de gx zo ver mij bekend isandries98 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:18:
[...]
Het lijkt de officiele te zijn adv brand en type nummer. Als ik mij goed herinner staat de 20 voor de gx modellen (van voor g1). Ik dacht me te herinneren dat iemand eerder had dat bepaalde functies (zoals magic remote, of shortcut toetsen) niet werkte omdat de remote niet bij dezelfde generatie tv hoorde, dus let daarop.
[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 14-02-2024 07:29 ]
als het alleen bij dolby vsion is, is het waarschijnlijk een brakke hdmikabelJimmyNL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:44:
Sinds vanavond opeens grote problemen met mijn gloednieuwe C3. Het scherm crasht volledig als ik dolby vision voer vanuit o.a. mijn series X. [Afbeelding]
[Afbeelding]Vanuit het niets... zie de afbeelding. Iemand hier bekend mee?
Als je tv niet oud is, zou ik via lg rma doen. Had gedaan omdat knopjes minder goed leesbaar werden en kreeg nieuwe AB.Tweakwondo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:48:
De magic remote scroll wiel is gebroken bij mij. Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn maar goed
Ik wil dus de AB vervangen maar kan nergens een officieel product vinden. De gene die ik wel kan vinden is deze op amazon ondanks vele goede reviews pik ik er aantal negatieve uit die vooral aangeven dat hierbij de scroll wiel snel kapot gaat. ik ga ervanuit dat het ook geen originele is. Heeft iemand ervaring met het product?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Waar staat "ma" voor? Ik had online gezocht op de website van lg werd er alleen niet wijzer vanmucuracat schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:03:
[...]
Als je tv niet oud is, zou ik via lg rma doen. Had gedaan omdat knopjes minder goed leesbaar werden en kreeg nieuwe AB.
Betekenis RMA: (Google is je vriend)Tweakwondo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Waar staat "ma" voor? Ik had online gezocht op de website van lg werd er alleen niet wijzer van
De tv heb ik nu iets langer dan 3 jaar in bezit dus of er nog wat te regelen valt weet ik niet
Gisteren toch de AB via amazon besteld echter als het alsnog via lg zelf kan dan is dat uiteraard ook prima
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Thanks ik was nog niet helder wakker ik las namelijk MA ik zag geen R staanMrBas schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:22:
[...]
Betekenis RMA: (Google is je vriend)
Een RMA (return merchandise authorization) is een stap in het proces van het retourneren van eerder geleverde goederen aan de leverancier met als doel bijvoorbeeld vervanging, reparatie of terugbetaling. In het Nederlands wordt de afkorting RMA ook wel vertaald als Retourneren Met Autorisatie.
Goede, inmiddels een case liggen bij LG voor een nieuwe afstandsbediening voor het vervagen van de afstandsbedieningknopjes. Bedankt!mucuracat schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:03:
[...]
Als je tv niet oud is, zou ik via lg rma doen. Had gedaan omdat knopjes minder goed leesbaar werden en kreeg nieuwe AB.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ja zo heb ik vorig jaar ook een nieuwe gekregen. Had via Whatsapp contact met ze opgenomen en moest een foto van de achterkant van de tv en van de AB maken.MrBas schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:51:
[...]
Goede, inmiddels een case liggen bij LG voor een nieuwe afstandsbediening voor het vervagen van de afstandsbedieningknopjes. Bedankt!
Verwijderd
Open deur maar een belletje richting jouw leverancier of winkelier zou eerst toch voldoende moeten zijn.JimmyNL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:44:
Sinds vanavond opeens grote problemen met mijn gloednieuwe C3. Het scherm crasht volledig als ik dolby vision voer vanuit o.a. mijn series X. [Afbeelding]
[Afbeelding]Vanuit het niets... zie de afbeelding. Iemand hier bekend mee?
Foto van de productsticker gaat niet omdat de muurbeugel er half overheen hangt. Blijkt dat als je in het hoofdmenu 3x de mute knop indrukt achter elkaar je de informatie kan opvragen wat er op die sticker staat. Weer wat geleerd.CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:55:
[...]
Ja zo heb ik vorig jaar ook een nieuwe gekregen. Had via Whatsapp contact met ze opgenomen en moest een foto van de achterkant van de tv en van de AB maken.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
[ Voor 3% gewijzigd door Tweakwondo op 14-02-2024 22:22 ]
Bij mij ook op een C2 en telkens op hetzelfde stukje.Twixie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:38:
Nog iemand issues met nieuwste Netflix app? Keek vanavond een film, nadat de Netflix app geüpdatet werd. Film liep meerdere malen vast waarna telkens Netflix crashte. Dit op een C1.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Ja volgens mij wel, maar houd er wel rekening mee dat de 77” dan wel lager komt te hangen. Ook is de kabelinvoer anders mocht je deze nu netjes in de muur hebben weggewerkt.Rixos schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:52:
Ik heb een paar maanden terug een 65 inch LG G3 gekocht en hem met de no gap wall mount aan de muur laten monteren. Ik vroeg mij af of je ook een 77 inch zou kunnen hangen op dezelfde wall mount? Of heeft de 77 inch weer een andere?
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-02-2024 20:08 ]
Goede punten, voor de kabelinvoer maakt het niet zo veel uit, die is nu via een gootje weggewerkt die ik vrij makkelijk kan verhangen, ik heb ook nog genoeg ruimte om de tv iets lager (en hoger) uit te laten komen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:07:
[...]
Ja volgens mij wel, maar houd er wel rekening mee dat de 77” dan wel lager komt te hangen. Ook is de kabelinvoer anders mocht je deze nu netjes in de muur hebben weggewerkt.
Wat is precies het probleem dat je verwacht te krijgen? Bij je nieuwe tv zit die mount ook weer meegeleverd. In het ergste geval moet je wat gaten bijboren?Rixos schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:18:
[...]
Goede punten, voor de kabelinvoer maakt het niet zo veel uit, die is nu via een gootje weggewerkt die ik vrij makkelijk kan verhangen, ik heb ook nog genoeg ruimte om de tv iets lager (en hoger) uit te laten komen.
Is er ergens waar ik kan checken zodat ik zeker weet dat het geen probleem is?
[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 16-02-2024 21:21 ]
Inmiddels wat verder. Het issue is er niet altijd maar als het er eenmaal is dan blijft het wel doorgaan. Ditmaal eens overal de stekker uitgetrokken en na 10 min weer opgestart. Issue was toen weg. Wellicht nog een relatie met het KPN kastje. In het forum van KPN een vergelijkbaar issue gevondenvanderwolf schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:50:
Ik heb een LG OLED55C8 uit 2018 en de laatste tijd last van het standby lampje wat 3x knippert na het aanzetten en het beeld wat soms flitst of hapert door een zwarte knippering. Het is zelfs al een keer voorgekomen dat de TV uitschakelde na knipperen van het beeld. Er zit soms minuten tussen het knipperen/flikkeren als ie er last van heeft en soms gaat het ook dagen goed zonder problemen (3x knipperen lampje doet ie altijd).
Iemand hier ervaring mee? Is het iets waarmee ik zelf de oorzaak kan vaststellen of iets kan doen om het te verhelpen?
[ Voor 6% gewijzigd door SED op 17-02-2024 16:41 ]
Copyright and left by SED...
Op mijn C8 is die timer tegenwoordig 999u (in plaats van 50u of zo), dus ik heb een maandelijkse reminder staan om hem handmatig even te verlengen.la_fusion schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:11:
Op mijn G1 heb ik al geruime tijd de developer modus aan staan en middels IFTTT liet ik de aflopende timer van de developer modus automatisch verversen. Echter moet je bij IFTTT voor webrequests een pro versie gaan afnemen. Nu wil ik deze webrequest op mijn router gaan laten uitvoeren maar dat wil nog niet helemaal werken met wget en de https URL. Zonder in het specifieke geval te duiken, hoe hebben andere tweakers dat opgelost met hun developer modus en het verversen van de timer?
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-02-2024 23:03 ]
I know, daardoor al een stuk minder boeiend maar vind het wel fijn dat ik er echt niet meer naar om hoef te kijken.FrankRicard schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:26:
[...]
Op mijn C8 is die timer tegenwoordig 999u (in plaats van 50u of zo), dus ik heb een maandelijkse reminder staan om hem handmatig even te verlengen.
Verwijderd
[ Voor 108% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2024 04:04 ]
Afgelopen zondag meldde iemand een vergelijkbaar probleem, even terugscrollen..tmulder023 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:32:
Vandaag is CE-Repair geweest om mijn LG OLED65G26LA te voorzien van een nieuw paneel.
14 maanden gedraaid en 7 dode pixels!
Aardige monteur die het paneel binnen 30 min heeft vervangen.
Nu zit ik alleen met het volgende probleem.
Rechts onder hangt hij niet meer strak tegen de muur je hem makkelijk 1 a 2 cm nog naar achteren duwen met gemak.
Links onder, links boven en rechts boven hangt hij wel strak tegen de muur.
Wat ik ook probeer het lukt gewoon niet.
Iemand de gouden tip of de oplossing toevallig? of zelf dit meegemaakt.
Hiervoor hing hij super strak tegen de muur.
Naar voren trekken en kijken, het is een kabel of de tv hangt niet goed in de beugel.tmulder023 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:32:
Vandaag is CE-Repair geweest om mijn LG OLED65G26LA te voorzien van een nieuw paneel.
14 maanden gedraaid en 7 dode pixels!
Aardige monteur die het paneel binnen 30 min heeft vervangen.
Nu zit ik alleen met het volgende probleem.
Rechts onder hangt hij niet meer strak tegen de muur je hem makkelijk 1 a 2 cm nog naar achteren duwen met gemak.
Links onder, links boven en rechts boven hangt hij wel strak tegen de muur.
Wat ik ook probeer het lukt gewoon niet.
Iemand de gouden tip of de oplossing toevallig? of zelf dit meegemaakt.
Hiervoor hing hij super strak tegen de muur.
Getest en de kabels vallen mooi in de opening in het midden.pwh53 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:02:
[...]
Naar voren trekken en kijken, het is een kabel of de tv hangt niet goed in de beugel.
Dat was een ander probleem met een gat in de muurRuud2007 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:38:
[...]
Afgelopen zondag meldde iemand een vergelijkbaar probleem, even terugscrollen..
Heb de tv opgehangen zonder kabel en hij hangt nog steeds niet goed.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 04:02:
@tmulder023 zit er een kabel klem achter? En misschien is het paneel niet vlak? In dat geval met CE repair contact opnemen.
Copyright and left by SED...
Thanks! precies zo gedaan! je hoort idd een klik alleen aan de onderkant kraakt het scherm en schommelt hij.SED schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:56:
Vast niet nieuw maar bekijk dit nog eens ..
YouTube: LG OLED : How to wall mount your LG OLED G2 l LG
montage instructies..
Misschien is er iets gemist?
Probeer je kabels voorzichtig van onderuit kabelgoot (een beetje) te trekken, dit hielp bij mijtmulder023 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:12:
[...]
Thanks! precies zo gedaan! je hoort idd een klik alleen aan de onderkant kraakt het scherm en schommelt hij.
Ik denk dat ik dat was. Bij mij hing de tv niet goed in de beugel. De tv heeft 4 ophangpunten (lijken op knopen). Bij mij zaten alleen de bovenste in de beugel en de onderste niet. Daardoor stond de onderkant naar voren.tmulder023 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:49:
[...]
Dat was een ander probleem met een gat in de muur
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 22-02-2024 16:13 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Strakke diagnose…. De kans is gewoon groot dat er een instelling van je Denon verkeerd staat, of dat inderdaad de handshake verkeerd gaat.JimmyNL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:54:
Ik heb niet het vermoeden dat de Denon het niet goed doet.
Kan de denon ertussen alles correct met HDCP afhandelen?JimmyNL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:54:
Ik blijf mijn G3 tegen het goed detecteren van signaal aanlopen, waarbij de televisie aangeeft dat er geen signaal is maar wel het geluid van de bron duidelijk te horen is. De screensaver wordt dan weergegeven (de art gallery) en het wisselen van actieve bron lijkt niet helpen. Al mijn bronnen gaan in mijn Denon AVR 2800, en slechts één loopt vanuit de denon naar mijn tv. Ik heb niet het vermoeden dat de Denon het niet goed doet. Het lijkt meer iets in de handshake oid te zijn. Wat ik opvallend vind is dat mijn tv qua ingangen er dus slechts één gebruikt en dat in de geschiedenis toch wordt aangeven wat de bron op de denon was (mediabox, xbox, raspi, etc.) Ik zou het liever zien als bron: Denon en verder niks. Gewoon afspelen wat je binnen krijgt en niet te 'slim' willen doen. Alle kabels van goede kwaliteit. Alle ip adressen statisch. Klinkt toch als een software probleem in de tv?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee mijn LG C3 doet het ook niet goed met m'n Denon, zoals ook anderen wat ik hier heb gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Strakke diagnose…. De kans is gewoon groot dat er een instelling van je Denon verkeerd staat, of dat inderdaad de handshake verkeerd gaat.
[ Voor 42% gewijzigd door Whiskey48 op 22-02-2024 19:07 ]
Verwijderd
Leuk, maar CEC kan je ook gewoon uizetten….. gewoon een kwestie van instellen.Whiskey48 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:01:
[...]
Ik moet het even terugzoeken maar de conclusie zou zijn dat het HDMI CEC protocol oid (handshake) een open standaard zou zijn en het niet perse de schuld van de LG zou moeten zijn, enkel dat ze elkaar niet goed begrijpen.
Ik heb een Denon AVR-X2600H (Voornamelijk voor de 2 HDMI uit en 7 in) met eARC en een LG OLED65C35LA. Geen problemen met HDMI-CEC. Soms wil hij niet tegelijk aan met de TV even de spanning van beide apparaten is tot nu toe altijd de oplossing geweest. Dat is iets wat tussen meerdere CEC apparaten vaak de oplossing is.Whiskey48 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:01:
[...]
Nee mijn LG C3 doet het ook niet goed met m'n Denon, zoals ook anderen wat ik hier heb gelezen.
Ik moet het even terugzoeken maar de conclusie zou zijn dat het HDMI CEC protocol oid (handshake) een open standaard zou zijn en het niet perse de schuld van de LG zou moeten zijn, enkel dat ze elkaar niet goed begrijpen.
Enige is dat elke tv het prima deed met m'n Denon en blijkbaar meer mensen problemen hebben met een LG C3 of G3 icm een Denon versterker.
Ook zo iets: wifi tussen een Sonos en een Asus router. Beide wifi maar gaat blijkbaar ook vaak niet lekker tussen deze 2 merken.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Op de tv de ingang denon selecteren, bij de melding geen signaal op de denon de goede hdmi ingang selecteren, ik had precies hetzelfde met de soundbar.JimmyNL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:54:
Ik blijf mijn G3 tegen het goed detecteren van signaal aanlopen, waarbij de televisie aangeeft dat er geen signaal is maar wel het geluid van de bron duidelijk te horen is. De screensaver wordt dan weergegeven (de art gallery) en het wisselen van actieve bron lijkt niet helpen. Al mijn bronnen gaan in mijn Denon AVR 2800, en slechts één loopt vanuit de denon naar mijn tv. Ik heb niet het vermoeden dat de Denon het niet goed doet. Het lijkt meer iets in de handshake oid te zijn. Wat ik opvallend vind is dat mijn tv qua ingangen er dus slechts één gebruikt en dat in de geschiedenis toch wordt aangeven wat de bron op de denon was (mediabox, xbox, raspi, etc.) Ik zou het liever zien als bron: Denon en verder niks. Gewoon afspelen wat je binnen krijgt en niet te 'slim' willen doen. Alle kabels van goede kwaliteit. Alle ip adressen statisch. Klinkt toch als een software probleem in de tv?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ah kijk, Ik ga hier eens naar kijken straks.synorluna schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:25:
[...]
Ik denk dat ik dat was. Bij mij hing de tv niet goed in de beugel. De tv heeft 4 ophangpunten (lijken op knopen). Bij mij zaten alleen de bovenste in de beugel en de onderste niet. Daardoor stond de onderkant naar voren.
ik herken dit wel, alleen heb ik een Yamaha receiver ertussen, G3 > Yamaha > Shield.JimmyNL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:54:
oké bedankt! Dan pas ik dat niet aan - gelukkig heb ik toch 3 jaar pixelgarantie 😂😛Millert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:59:
@brtkpr Dat je de oled helderheid gewoon op 100 mag laten staan voor HDR zonder dat dit problemen geeft.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Nee. Ik stuur hier ook met een High Speed/"HDMI 1.4" kabel 4K HDR door vanaf een Nvidia Shield naar een LG G1. Ik doe beeld en geluid naar de TV, jij alleen beeld. Niet dat het extreem veel zal verschillen qua data die over de kabel moet. Lengte van de kabel speelt vooral in dit soort situaties, paar meter en het loopt wel los.daffie82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:45:
Lang verhaal kort : gebruikt Dolby Vision "iets" wat mijn huidige high speed hdmi kabel niet kan handlen?
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 26-02-2024 20:55 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Thanks! Bespaart mij weer geklooi achter mijn TV!FeaR schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:53:
[...]
Nee. Ik stuur hier ook met een High Speed/"HDMI 1.4" kabel 4K HDR door vanaf een Nvidia Shield naar een LG G1. Ik doe beeld en geluid naar de TV, jij alleen beeld. Niet dat het extreem veel zal verschillen qua data die over de kabel moet. Lengte van de kabel speelt vooral in dit soort situaties, paar meter en het loopt wel los.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-02-2024 15:42 ]
Het zal er ook mee te maken hebben hoeveel pixels uitvallen.MichaelReitsma schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:26:
Hoi,
Ik ben van plan een 77g3 aan te schaffen als vervanging van mijn 65c8 (burnin).
Ik krijg echter overal terug dat men geen pixel garantie geeft of te koop heeft als extra pakket.
Zijn er winkels die het wel hebben?
Wat voor beleid heeft lg hierop?
Zijn er veel issues of valt dit wel mee?
This title is for sale, please send me a PM
Lg gebruikt zover ik kan vinden voor al zijn tvs officieel ISO-9241-307 klasse 2. Wat inhoud 2 dode of lichtgevende (niet uitgaande) pixels per miljoen pixels, dus 2x8.3(=miljoenen pixels bij 4k). Dus is bij 17 dode of lichtgevende pixels pas. Dode en lichtgevende subpixels is iets ingewikkelder en max 5x8.3 dode of 10x8.3 lichtgevende subpixels bevatten (mixen kan ook).CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:36:
@MichaelReitsma vanuit LG heb je op de G2 en G3 toch 5 jaar garantie op het paneel? Daar hoef je geen extra garantie voor bij te kopen.
Zie https://www.lg.com/nl/OLE...2_Garantievoorwaarden.pdf
Of een individuele pixel al voor garantie in aanmerking komt weet ik echter niet.
Sowieso kwestie van goed checken binnen de 14 dagen retourtermijn. Als is dit echt een irritant groot formaat om terug te sturen en de doos te bewaren.
Ja, thnx, dat die van die klasse wist ik, alleen niet van de precieze aantallen. Blijft een gok dus ook al doet lg niet moeilijk. Ik denk wel dat ik al gek zou worden van 1 oplichtende pixel.andries98 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:33:
[...]
Lg gebruikt zover ik kan vinden voor al zijn tvs officieel ISO-9241-307 klasse 2. Wat inhoud 2 dode of lichtgevende (niet uitgaande) pixels per miljoen pixels, dus 2x8.3(=miljoenen pixels bij 4k). Dus is bij 17 dode of lichtgevende pixels pas. Dode en lichtgevende subpixels is iets ingewikkelder en max 5x8.3 dode of 10x8.3 lichtgevende subpixels bevatten (mixen kan ook).
Echter is bij ons ook zoiets als een deugdelijk product en 80 lichtgevde pixels bij elkaar is dat niet echt...
De realiteit is zover ik gezien heb dat als het defect later pas komt het vaak clusters of hele randen zijn. Lg lijkt er ook niet moeilijk over te doen zolang het maar zichtbaar is bij normale content (dus niet een of twee enkele en losstaande pixels, al is dat misschien ook nog te fixen).
Wel wil ik waarschuwen dat de lg 5 jaar garantie alleen het paneel vergoed en jezelf de voorrijd en arbeidskosten moet betalen, wat niet niks is (wat ik gezien heb gauw 1/4 van een nieuwe (paar maanden gereleasde) tv).
Ook geven ze niet duidelijk aan of dode/lichtgevende pixels vallen onder "defecte materialen en fabricagefouten van het paneel", ik vermoed van wel. Maar de houdige panelen zijn nog niet oud genoeg dus niemand die het zeker weet ben ik bang (dacht dat de 5 jaar garantie in amerika oid al langer was maar daar is de wetgeving ook weer anders).
PS: Leuk detail lg beloofd in hun specsheets reserve onderdelen tot 8 jaar na einde leverancierproductie op voorraad te houden (meestal is dat rond of iets voor nieuwe nieuwe serie), we weten ondertussen al dat dat niet gebeurd en ze bij 3 jaar oude modellen soms al zeggen het niet meer te hebben.
@MichaelReitsma: hoop dat je er wat aan hebt
“tenzij anders vereist door de nationale wetgeving die van toepassing is op deze garantie.”andries98 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:33:
[...]
Wel wil ik waarschuwen dat de lg 5 jaar garantie alleen het paneel vergoed en jezelf de voorrijd en arbeidskosten moet betalen, wat niet niks is (wat ik gezien heb gauw 1/4 van een nieuwe (paar maanden gereleasde) tv).
[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-02-2024 07:56 ]
Goed stuk!CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:37:
[...]
“tenzij anders vereist door de nationale wetgeving die van toepassing is op deze garantie.”
En dat is in Nederland het geval: we hebben hier de Wettelijke Garantie die je recht geeft op een conform product gedurende de te verwachten levensduur (zeker 5 jaar bij high end tv’s).
Dan wordt het soms wel een gevalletje recht hebben vs krijgen, en dan is het goed om onderzoek te doen hoe de verschillende verkopers hier mee om gaan.
Klopt, daardoor is die speciale 5 jaar garantie eigenlijk een wasse neus. En uiteindelijk val je dus terug op de wetgeving en mag je je recht gaan halen (ze proberen er zover ik weet altijd onderuit te komen voor een tijdje).CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:37:
[...]
“tenzij anders vereist door de nationale wetgeving die van toepassing is op deze garantie.”
En dat is in Nederland het geval: we hebben hier de Wettelijke Garantie die je recht geeft op een conform product gedurende de te verwachten levensduur (zeker 5 jaar bij high end tv’s).
Dan wordt het soms wel een gevalletje recht hebben vs krijgen, en dan is het goed om onderzoek te doen hoe de verschillende verkopers hier mee om gaan.
Arbeid is 1 a 2 uur ofzo voor het vervangen van een paneel. Het paneel van mijn oude 65GX (nieuwprijs 2799,- ex cashback) werd als volgt in rekening gebracht, per ongeluk aan mij ipv de verkoper, niks hoeven betalen zelf (ex BTW):
[Afbeelding]
Ca 200 incl BTW dus voor arbeid en transport.
Dit hoef je in NL dus niet te betalen als je TV binnen 5 jaar kapot gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 29-02-2024 11:40 ]
Update:tmulder023 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:46:
[...]
Ah kijk, Ik ga hier eens naar kijken straks.
Ook als ik de tv ophang zonder kabel zit het niet goed, je hoort wel de klik maar aan de onderkant schommelt hij erg goed helaas.
4- maart kom CE-Repair weer langs.
Laat je niks wijsmaken man.tmulder023 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Update:
De winkel heeft navraag gedaan bij LG en zij geven aan dat de G serie nooit strak tegen de muur komt aan de onderkant altijd 1 a 2 cm er vanaf.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Of kunnen jullie een foto delen van de zijkant?
Thanks
tmulder023 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Update:
De winkel heeft navraag gedaan bij LG en zij geven aan dat de G serie nooit strak tegen de muur komt aan de onderkant altijd 1 a 2 cm er vanaf.
Thanks
Hello TV > die schijnt deze vraag bij LG te hebben neergelegd.
[ Voor 7% gewijzigd door tmulder023 op 01-03-2024 11:47 ]
Is dit de GX toevallig? is wel een ander model.daffie82 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:42:
[...]
Laat je niks wijsmaken man.
[Afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 01-03-2024 11:49 ]
Maak eens een foto, kun je zien waarom dit is. Is het panel niet goed aan de behuizing vastgemaakt, zit ie wel goed in de beugel, waar raakt ie de muur, kun je een rechte lat erachter houden als ie van de muur is getrokken aan de beugel?tmulder023 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Hello TV > die schijnt deze vraag bij LG te hebben neergelegd.
Ik weet bijna 100% dat voor de vervangingen van het paneel niks aan de hand was en nu onderin dus een ruime speling heb van 2 a 3 cm.
Ik merk dat aan de onderkant waar led, sensor en aan/uit knop zit tegen de kabel aankomt.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:58:
[...]
Maak eens een foto, kun je zien waarom dit is. Is het panel niet goed aan de behuizing vastgemaakt, zit ie wel goed in de beugel, waar raakt ie de muur, kun je een rechte lat erachter houden als ie van de muur is getrokken aan de beugel?
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-03-2024 12:54 ]
Verwijderd
Het blijft voor ons adviseren op afstand, maar in het onderstaande fragment (08:40) - daar heeft men het over 2 clips, zijn deze bij jou terug geklikt?tmulder023 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:12:
[...]
Ik merk dat aan de onderkant waar led, sensor en aan/uit knop zit tegen de kabel aankomt.
Als ik de kabels weghaal op de stroomkabel na, dan is er nog geen verschil.
Ik denk dat je sowieso even moet beginnen met bekijken waar het probleem nou eigenlijk zit. Hoe je nu te werk gaat is hetzelfde als een helpdesk benaderen met alleen maar: Het doet het niet. Dat maakt het nogal lastig om te zien wat het probleem is.
Los van de situatie dat er in jouw geval misschien iets anders aan de hand is (muur niet vlak, beugel vervormd whatever) is het iig zeker dat wat de winkel zegt bullshit is. De tv zou, indien aan alle voorwaarden is voldaan, strak tegen de muur moeten kunnen hangen.tmulder023 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Update:
Thanks
Lijkt er op dat het nieuwe paneel niet goed is geplaatst.
Ja deze zitten goed.Verwijderd schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:04:
[...]
Het blijft voor ons adviseren op afstand, maar in het onderstaande fragment (08:40) - daar heeft men het over 2 clips, zijn deze bij jou terug geklikt?
[YouTube: LG G3 OLED Wall Mount Installation, the easy way!]
Zoals ik eerder heb aangegeven was er voor de vervanging van het paneel niks aan de had.cavanta schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat je sowieso even moet beginnen met bekijken waar het probleem nou eigenlijk zit. Hoe je nu te werk gaat is hetzelfde als een helpdesk benaderen met alleen maar: Het doet het niet. Dat maakt het nogal lastig om te zien wat het probleem is.
Heb je de tv gemeten met bijvoorbeeld een waterpas om te zien of de achterkant overal gelijk is en niet scheef of dergelijk. Zo'n grote opening is een enorme afwijking voor deze TV.
Hoe zit de beugel wanneer je deze dicht doet zonder de TV erop? Zit deze dan wel netjes dichtgeklapt?
Als je deze bovenstaande vragen kan beantwoorden met ja is er niks mis met de TV, maar waarschijnlijk met de kabels, het ophangen door jezelf, je muren.
Dit is idd bedrogFreshouttheoven schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:38:
[...]
Lijkt er op dat het nieuwe paneel niet goed is geplaatst.
Of de laatste foto is optisch bedrog of het is inderdaad niet netjes geplaatst en zit er in de linker bovenhoek speling/ valt de paneel links boven meer naar binnen.
Hier zou ik vrede mee hebben.Blaffeh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:57:
Mijn G3 65" is in 1 hoek ook niet echt helemaal vlak tegen de muur, maar dat is misschien een keer 5mm. Denk ook niet dat de muren hier echt goed vlak zijn.
Op marktplaats staan er een aantal te koop: https://www.marktplaats.nl/q/lg+c9+voet/DeDirecteur schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:42:
Ik heb een 55" C9 die altijd in een tv-kast gehangen heeft.
Nu hebben mijn vriendin en ik "besloten" om een tv-meubel te nemen waar de tv staand op komt te staan.
Ik heb alleen de voet niet meer, iemand een idee waar ik een originele voet kan bestellen?
Ja die had ik gezien, ze reageren alleen niet of zijn 200km uit de buurt.CyBeRSPiN schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:52:
[...]
Op marktplaats staan er een aantal te koop: https://www.marktplaats.nl/q/lg+c9+voet/
Ligt er ook maar net aan wat je als bron gebruikt. Als dat een externe bron is, bijvoorbeeld een ccwgtv kun je dat daar wel aangegeven.c4coupe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:45:
Misschien een domme vraag.
Maar als ik overdag hdr content kijk vind ik het te donker voor onze woonkamer.
Kan ik ergens kiezen dat hij hdr content toch laat zien als SDR content? Want SDR ziet er overdag veel helderder uit hier.
[ Voor 15% gewijzigd door Mirx_NL op 04-03-2024 11:28 ]
Mirx_NL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:26:
[...]
Ligt er ook maar net aan wat je als bron gebruikt. Als dat een externe bron is, bijvoorbeeld een ccwgtv kun je dat daar wel aangegeven.
Maar ook daar is het dan nog steeds een setting aanpassen, dus waarom gebruik je voor overdag en 's avonds niet gewoon een afwijkend profiel op de LG. Daar is toch redelijk snel tussen te switchen.
P.s. let wel dat er echt legio settings zijn afhankelijk van het bronmateriaal. Volgens mij zijn HDR en DV weer losse instellingen, dus kan zijn dat je na afstellen van een profiel net een ander profiel gebruikt dan je misschien verwacht.
Een gamma van 1.9c4coupe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:41:
Het grootste hekelpult is de instelling gamma waarden denk ik.
Bij hdr is dit niet in te stellen. Bij SDR kan ik schakelen naar 1.9. Dit terwijl hdr vaststaat op 2.2 lijkt wel.
Zelf bij de helderheid op 100% vind ik het overdag bij hdr nog te donker omdat de gamma waarden dit tegenhouden.
[...]
sjaak88 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 00:22:
Nog een trucje.
Vind je je weergave niet fel genoeg? Ga naar Picture instellingen en sta op Select Mode, voer nu achter elkaar op je afstandsbediening; 1,1,1,3,1,1,1 in en je krijgt een speciale menu.
Hier kan je EOTF op HLG zetten voor een veel heldere beeld.
Natuurlijk op eigen risico
[ Voor 30% gewijzigd door sjaak88 op 04-03-2024 13:02 ]
sjaak88 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:55:
[...]
Een gamma van 1.9![]()
Dat ziet er toch niet mooi uit? Heb jij de volle zon op je tv schijnen![]()
Maja ieder zo zijn ding.
Check mijn vorige post nog eensc4coupe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:04:
Laatst de serie 1899 gekeken. Ofja. Veel gemist. 😄
Als hdr is er gewoon niet naar te kijken overdag.
SDR en gamma op 1.9 en perfect beeld vind ik.
Volle zon niet, wel veel licht door het 8 meter aan glas achter me, waarvan constant 1.5 meter afgedekt is door een lamel voor de reflecties.
[...]
Organische Leds (OLEDs) kunnen inderdaad niet goed tegen direct zonlicht, daardoor kan het paneel (deels) kapot gaan. Dat is in dit topic wel algemeen bekend, maar bij de verkoop wordt dat nooit benoemdtmulder023 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:41:
Update:
Monteur geweest.
Paneel is juist gemonteerd > nergens kieren.
Hij geeft aan dat mijn nieuwe HDMI kabel net iets te dik is en dikker is dan de gleuf in de tv en hierdoor de heffing ontstaat.
Ik liet zien dat het probleem ook ontstond zonder de kabels.
Hij weer alles checken en geeft aan dat mijn muur niet helemaal waterpas is.
En er gewoon niks aangedaan kon worden.
Mijn huis is 100 jaar oud... het klopt niet alles is meer even recht hier.
En ja hij week wat af idd.
Tevens kreeg ik de tip om overdag de tv zoveel mogelijk uit de zon te laten.
Hij liet zien dat er gisteren al een melding is gekomen van een te warme paneel.
Volgens hebben zit er onderin ook een temperatuur sensor ? dit gebruikt men alleen voor de garantie afhandeling.
Deze tv's schijnen super gevoelig te zijn voor een lange tijd in volle zon!
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 04-03-2024 14:58 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq