• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:30
Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
[...]

True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?
Gewoon kijken en genieten.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
@Japser
Wat @Skynett hierboven ook al schrijft.

Door er niet naar op zoek te gaan met testbeelden maar de televisie gewoon te gebruiken en kleine imperfecties te accepteren. Elke televisie oled, fald, etc heeft zijn specifieke zwakke plekken.

Ik weet bij welke soort scenes/beelden me soms wat opvalt aan het beeld van mijn CX, maar ik heb er nooit iemand anders over gehoord. Het probleem is dat als je weet wat je kunt zien, vertical banding, verkleuring aan de randen etc, je hier echt op gaat letten. In plaats van te genieten van de algemene beeldkwaliteit :)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:45
[...]

True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?
Geen microscoop gebruiken om perse fouten te gaan zoeken, die ga je altijd vinden :)

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:39
Hebben meer mensen last met de KIJK-app (SBS6 terugkijken) op de C2?

Laatste weken heb ik steeds vaker dat een advertentie blijft steken op 0:01 en je geen kant meer op kunt.

Heel vervelend als je de ontknoping van een programma wil zien.

Als er een oplossing is zou dat heel fijn zijn.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
[...]

Ik geloof niet dat de mensen hierboven die min of meer zeggen "niet aanstellen" je eerste foto echt hebben bekeken, dit is duidelijk niet normaal.

Is het ook te zien als de TV uit staat? I.e. is 't iets dat op 't scherm zelf zit zoals een kras, of zit het "er onder" of "in" het beeld?

Heb je niet gewoon de beschermfolie op 't scherm laten zitten ofzo?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Wren
Da Fox schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:38:
[...]

Ik geloof niet dat de mensen hierboven die min of meer zeggen "niet aanstellen" je eerste foto echt hebben bekeken, dit is duidelijk niet normaal.

Is het ook te zien als de TV uit staat? I.e. is 't iets dat op 't scherm zelf zit zoals een kras, of zit het "er onder" of "in" het beeld?

Heb je niet gewoon de beschermfolie op 't scherm laten zitten ofzo?
Ja en nee, natuurlijk hoort een streep in het beeld niet. Maar de eerste foto is erg ingezoomed,op de 2e foto zie ik het al niet meer (kijkend op een telefoon). Daarnaast was de tv al omgeruild en zou de 2e het ook hebben...

Dan ben ik benieuwd: zie je dit ook met normaal gebruik zonder er bovenop te zitten?

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:07

Japser

Jeej!

Je ziet het duidelijk als de achtergrond wit is. Anyway, het loopt echt helemaal van boven naar beneden en een aantal kleinere streepjes. Het betreft geen krassen. De vorige u it had hetzelfde alleen dat horizontaal over de gehele breedte van scherm. Er zit geen folie meer over =]

De klantenservice van het bedrijf waar ik gekocht heb is akkoord met het inruilen (prima service wat dat betreft) en erkennen dat het niet hoort. Ik denk dat ze een soort van mindere batch ingekocht hebben.

Edit: ik ga hem van de week inruilen voor een 48" versie. Three times a charm ofzo =]

[Voor 8% gewijzigd door Japser op 05-02-2023 15:05]

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21
Millert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:13:
@Japser
Wat @Skynett hierboven ook al schrijft.

Door er niet naar op zoek te gaan met testbeelden maar de televisie gewoon te gebruiken en kleine imperfecties te accepteren. Elke televisie oled, fald, etc heeft zijn specifieke zwakke plekken.

Ik weet bij welke soort scenes/beelden me soms wat opvalt aan het beeld van mijn CX, maar ik heb er nooit iemand anders over gehoord. Het probleem is dat als je weet wat je kunt zien, vertical banding, verkleuring aan de randen etc, je hier echt op gaat letten. In plaats van te genieten van de algemene beeldkwaliteit :)
Bij die van mij is anders niks mis! Perfect beeld vanaf de fabriek.

Ik laat er verder ook niemand naar kijken, en als iemand kijkt plak ik zn mond dicht met duct tape zodat hij niks kan zeggen erover :). En als hij daarna wat zegt, is diegene niet meer welkom in mn huis. Na verloop van tijd accepteren ze dat gewoon :).

Dit zorgt bij mij hierdoor de beste tv ervaring. Door er gewoon niet op te letten en te genieten van d beeldkwaliteit an sich out of the box! _/-\o_ :9~

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:27

de Peer

under peer review

de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Het is inderdaad niet hinderlijk. Dus accuut is er geen maatregel nodig, maar komende maanden ga ik eens wat dingen overwegen denk ik.
-Eerst mezelf overtuigen dat het écht de kabel is
-Dan kijken of alles goed aangesloten zit (connector goed vast etc). Heb ik hem niet per ongeluk op de HDMI/ARC aangesloten bijvoorbeeld (geen idee of dat uitmaakt).
-Kijken of er ergens storingsbronnen zijn (andere kabel die tegen HDMI kabel aanligt oid)
-Het overwegen van streamen van PC naar TV
-kastje / Shield kopen (niet om deze reden, maar omdat ik die mss sowieso al wil)

Als laatste optie is er: kabel vervangen, maar dan bij voorkeur in combinatie met een verbouwing of andere grote aanpassing in huis.

Voor de goede orde: Mijn leven bestaat uit meer dan de TV. dit is een ieniemini issue.
Direct streamen vanaf de computer bleek een prima alternatief.

Dlna server op pc en dan gewoon de media player van de LG. Werk perfect. Geen hdmi kabel meer nodig.

Heeft me weer een halve verbouwing bespaard.

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volkert schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:30:
Voor degenen die ook willen weten hoeveel uur hun LG OLED TV (in mijn geval 65C2 en 42C2) gedraaid heeft:

Ga in de webbrowser naar: http://webosapp.club/instart
Zeg ja tegen de prompt
Passcode 0413

Dan kom je in het systeemmenu en zie je de UTT (Usage Total Time) waarde, in mijn geval 2004 bij de ene en 119 bij de andere, maar die heb ik nog niet zo heel lang.

Het lukt dus NIET via de gewone menu's, ondanks wat meerdere YouTube filmpjes beweren ...
Met de toevoeging dat je met deze actie dus wel even toegang tot de firmware geeft aan een script op een of ander Russisch domein. :)

• Cap
  • Niet online
Zit het ook weer op dezelfde plek als bij je vorige tv, en welke plek is dat precies?

Dit is geen banding maar een hele dunne scherpe (1 of 2 pixel brede?) verticale lijn. Banding is meer een onregelmatig patroon van, vage, bredere strepen, daar gaat het echt om centimeter(s). Probeer eens even een andere test, bijv even een white screen in de youtube app (zoek op 10h of 24h white screen).
Naast het streepje, hoe groot is die verkleurde blob precies? Of is dit een camera artefact en zie je die blob ik het echt niet? :? Valt zo iig een stuk meer op dan dat dunne lijntje.

Draai eens een pixel refresh als je dat niet al gedaan hebt?

Of... heb je de beschermfolie er nog op zitten? :F

[Voor 17% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 08:50]

• Japser

Japser

Jeej!

@Cap

Foto 1: Is een verticale streep van boven tot beneden die zich uit als grijze dunne lijn , zit ongeveer op 1/8ste van de rechterzijkant. Vorige monitor had identieke streep maar dan horizontaal op 1/8ste van de onderkant over gehele breedte.

Foto 2: De "blob" komt denk ik door beroerde camera skills om monitor plaatjes te maken, maar je moet hier meerdere kleine streepjes kunnen zien. Zien eruit als kleine verticale krasjes, zitten midden boven aan het scherm. Heb er een vergroting uitgehaald maar er zitten er een stuk of 8-10 op het scherm rond die plek.

Zoals gezegd, ze vallen alleen op tegen een een egale witte of R/G/B achtergrond (monitor test Eizo), dus in Word of Explorer ofzo zie je ze.

[Voor 4% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 08:59]

• Cap
  • Niet online
Oke, maar wat betreft de laatste vraag, zit de beschermfolie nog op de voorkant van het paneel? Zo zien die strepen eruit namelijk. Kleine krasjes / oneffenheden op de beschermfolie. Zie de link naar reddit, dat ziet er net zo uit.

[Voor 5% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 09:58]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02

TiMMieJ

PSN: Orixez

Xqlus1ve schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Nee, en ik blok advertenties via mijn router.
Ik heb het hier gevonden iig. Blijkbaar stond mijn IP configuratie nu ineens op vast ingesteld adres. Heb het weer op DHCP gezet en alles lijkt nu weer goed te werken.

• Japser

Japser

Jeej!

@Cap en de rest...

Ok....ik ga mezelf ff schamen :z ;w 7(8)7 :F

Zo, alvast alle toepasselijke smileys op mezelf losgelaten.

[Voor 10% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 11:22]

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
@Japser Dus de folie zat er nog op? Als dat het was, is het probleem gelukkig gemakkelijk verholpen :+
Omdat je onderstaand bericht schreef dat deze er niet meer op zat.
Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:53:
Je ziet het duidelijk als de achtergrond wit is. Anyway, het loopt echt helemaal van boven naar beneden en een aantal kleinere streepjes. Het betreft geen krassen. De vorige u it had hetzelfde alleen dat horizontaal over de gehele breedte van scherm. Er zit geen folie meer over =]

De klantenservice van het bedrijf waar ik gekocht heb is akkoord met het inruilen (prima service wat dat betreft) en erkennen dat het niet hoort. Ik denk dat ze een soort van mindere batch ingekocht hebben.

Edit: ik ga hem van de week inruilen voor een 48" versie. Three times a charm ofzo =]

• Japser

Japser

Jeej!

Ja ik had dus die twee lipjes (waar dus kennelijk het folie mee af moet komen) op beide schermen losgehaald maar het folie kwam er dus niet af

Ik dacht dus dat die twee lipjes een andere functie hadden.

Nu echter...

Je ziet die folie ook gewoon echt bijna niet , ook niet bij de bezels. Het is net alsof het er gewoon niet opzit.

Maar nu zoek ik naar excuses voor mezelf geloof ik...

[Voor 28% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 11:42]

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik moet ook zeggen dat ze dat folie slimmer kunnen aanpakken. De handleiding was onduidelijk, de flipjes zijn onduidelijk en het folie is volledig transparant…
Ik las het topic hier al een tijd mee, maar dan nog stond ik even te zoeken en af te vragen wat er moest gebeuren.

[Voor 26% gewijzigd door Deleon78 op 06-02-2023 11:43]

Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:
Ja ik had dus die twee lipjes (waar dus kennelijk het folie mee af moet komen) op beide schermen losgehaald maar het folie kwam er dus niet af

Nu echter...

Je ziet die folie ook gewoon echt bijna niet , ook niet bij de bezels. Het is net alsof het er gewoon niet opzit.

Dit is echt al tientallen keren voorbij gekomen.
Ik noem dit het “folie spook”!

HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Gelukkig opgelost nu.
Je beeld zal nu ook een stuk beter zijn. ;)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54

d0s

sssst

Nu echter...

Ik had het ook, die lipjes kwamen er zo af maar de folie niet. Je bent toch bang om iets kapot te maken dus ik was daar ook terughoudend in. :)

• Wren
d0s schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Ik had het ook, die lipjes kwamen er zo af maar de folie niet. Je bent toch bang om iets kapot te maken dus ik was daar ook terughoudend in. :)
Vroegah hadden de 3D tv's van LG ook een speciaal 3D folie hiervoor. Stond geen waarschuwing over in de handleiding en mensen vroegen zich af waarom dat folie er zo moeilijk af kwam...:)

• Cap
  • Niet online

Nou... met het folie er nog op spiegelt het scherm flink, veel meer dan zonder. ;)

*Beetje meelij met de winkel die een tv heeft moeten omruilen en nu bijna nog een keer. :+

[Voor 13% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 14:14]

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:21
Cap schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Nou... met het folie er nog op spiegelt het scherm flink, veel meer dan zonder. ;)

*Beetje meelij met de winkel die een tv heeft moeten omruilen en nu bijna nog een keer. :+
Het zal toch wel een logische vraag zijn ‘beste klant heeft U de folie al verwijderd’ ;)

• Deleon78
  • Nu online
MilesD. schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:32:
[...]

Het zal toch wel een logische vraag zijn ‘beste klant heeft U de folie al verwijderd’ ;)
Eens. Een winkel die zich blijkbaar niet verdiept in het product wat ie verkoopt en gewoon dozen verscheept. Onderhoud en repairs? Daar huren we wel een externe partij voor in die het ook een worst zal wezen en gewoon per klus betaald wordt.

Ach ja!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25
En mijn domme vraag: Heb je de folie aan de achterkant ook verwijderd? Was bij mijn C1 nog lastiger dan de voorkant.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Heb al een tijdje de LG G1 die hier hangt. Nog erg tevreden, geen burn-in etc.
Ook al een tijdje geroot. Eerst enkel voor Moonlight (in-home gamestreaming) maar nu ook voor de remote-knoppen aanpassen.

Ideaal om direct naar een HDMI-kanaal te gaan (Rakuten-TV is nu HDMI 3 voor de Switch), Spotify te starten (kleine groene knop) of het scherm uit te zetten (rode kleine knop).

Sowieso snap ik niet waarom er geen dedicated knop op zit voor scherm uit... Maar lang leve root!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21
Marcel Br schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:35:
En mijn domme vraag: Heb je de folie aan de achterkant ook verwijderd? Was bij mijn C1 nog lastiger dan de voorkant.
Zit er aan de achterkant ook nog een folie? :?

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
MrBas schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Zit er aan de achterkant ook nog een folie? :?
Bij mijn C2 in ieder geval niet, ik weet dat het bij eerdere modellen wel zo was. De C2 heeft een structuur op de achterkant, ik denk dat beschermfolie daar niet goed op zou blijven plakken.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54

d0s

sssst

Mijn C2 voor de zekerheid ook nog even gecontroleerd, en daar zit geen folie op idd.

• Japser

Japser

Jeej!

Hier ook niet op de achterzijde.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
De achterkant van de C2 is van een ander materiaal gemaakt dan de C1. Dit maakt de TV is veel minder zwaar. Folie plakken op dit materiaal zou weinig zin hebben lijkt mij, want het materiaal is best wel krasbestendig lijkt mij.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:32

daffie82

Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

Ik heb een G1 tegen de muur hangen. Zit daar nog folie ergens aan de achterkant??

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:30
daffie82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:28:
Ik heb een G1 tegen de muur hangen. Zit daar nog folie ergens aan de achterkant??
Op de G2 zat geen folie op de achterkant.

System | Racing is in my Blood

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:21
daffie82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:28:
Op mijn G1 zit geen folie achterzijde ..
MilesD. schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:42:
[...]

Op mijn G1 zit geen folie achterzijde ..
De oudere modellen zoals de C9/CX hadden wel folie aan de achterkant.
Was ook heel moeilijk te zien dat er folie op zat.
Deze folie werd dan ook vaak vergeten.
Maar goed de nieuwere modellen hebben dit niet meer dus dat is voorbij.
Blijft alleen de folie aan de voorkant over.
LG weet deze folie er zeer strak op te krijgen waardoor je het bijna niet kunt zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen gekleurde folie gebruiken, dat valt immers veel meer op en beschermt net zo goed.

• Deleon78
  • Nu online
HoppyF schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:22:
[...]

De oudere modellen zoals de C9/CX hadden wel folie aan de achterkant.
Was ook heel moeilijk te zien dat er folie op zat.
Deze folie werd dan ook vaak vergeten.
Maar goed de nieuwere modellen hebben dit niet meer dus dat is voorbij.
Blijft alleen de folie aan de voorkant over.
LG weet deze folie er zeer strak op te krijgen waardoor je het bijna niet kunt zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen gekleurde folie gebruiken, dat valt immers veel meer op en beschermt net zo goed.
Dat vond ik ook vreemd. Enige wat ik kan bedenken is dat het voor bepaalde testen nodig is die aan het einde van het productieproces plaatsvinden.
Pagina: 1 ... 491 492 493 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee