True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?Wren schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:20:
[...]
Hou er wel rekening mee dat je dit met een Panasonic ook kan gaan krijgen...
Gewoon kijken en genieten.Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
[...]
True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?
Hier moet alle shit staan die ik heb.
@Japser
Wat @Skynett hierboven ook al schrijft.
Door er niet naar op zoek te gaan met testbeelden maar de televisie gewoon te gebruiken en kleine imperfecties te accepteren. Elke televisie oled, fald, etc heeft zijn specifieke zwakke plekken.
Ik weet bij welke soort scenes/beelden me soms wat opvalt aan het beeld van mijn CX, maar ik heb er nooit iemand anders over gehoord. Het probleem is dat als je weet wat je kunt zien, vertical banding, verkleuring aan de randen etc, je hier echt op gaat letten. In plaats van te genieten van de algemene beeldkwaliteit
Door er niet naar op zoek te gaan met testbeelden maar de televisie gewoon te gebruiken en kleine imperfecties te accepteren. Elke televisie oled, fald, etc heeft zijn specifieke zwakke plekken.
Ik weet bij welke soort scenes/beelden me soms wat opvalt aan het beeld van mijn CX, maar ik heb er nooit iemand anders over gehoord. Het probleem is dat als je weet wat je kunt zien, vertical banding, verkleuring aan de randen etc, je hier echt op gaat letten. In plaats van te genieten van de algemene beeldkwaliteit
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Geen microscoop gebruiken om perse fouten te gaan zoeken, die ga je altijd vindenJapser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
[...]
True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?
Hebben meer mensen last met de KIJK-app (SBS6 terugkijken) op de C2?
Laatste weken heb ik steeds vaker dat een advertentie blijft steken op 0:01 en je geen kant meer op kunt.
Heel vervelend als je de ontknoping van een programma wil zien.
Als er een oplossing is zou dat heel fijn zijn.
Laatste weken heb ik steeds vaker dat een advertentie blijft steken op 0:01 en je geen kant meer op kunt.
Heel vervelend als je de ontknoping van een programma wil zien.
Als er een oplossing is zou dat heel fijn zijn.
Ik geloof niet dat de mensen hierboven die min of meer zeggen "niet aanstellen" je eerste foto echt hebben bekeken, dit is duidelijk niet normaal.Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
[...]
Is het ook te zien als de TV uit staat? I.e. is 't iets dat op 't scherm zelf zit zoals een kras, of zit het "er onder" of "in" het beeld?
Heb je niet gewoon de beschermfolie op 't scherm laten zitten ofzo?
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Ja en nee, natuurlijk hoort een streep in het beeld niet. Maar de eerste foto is erg ingezoomed,op de 2e foto zie ik het al niet meer (kijkend op een telefoon). Daarnaast was de tv al omgeruild en zou de 2e het ook hebben...Da Fox schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:38:
[...]
Ik geloof niet dat de mensen hierboven die min of meer zeggen "niet aanstellen" je eerste foto echt hebben bekeken, dit is duidelijk niet normaal.
Is het ook te zien als de TV uit staat? I.e. is 't iets dat op 't scherm zelf zit zoals een kras, of zit het "er onder" of "in" het beeld?
Heb je niet gewoon de beschermfolie op 't scherm laten zitten ofzo?
Dan ben ik benieuwd: zie je dit ook met normaal gebruik zonder er bovenop te zitten?
Je ziet het duidelijk als de achtergrond wit is. Anyway, het loopt echt helemaal van boven naar beneden en een aantal kleinere streepjes. Het betreft geen krassen. De vorige u it had hetzelfde alleen dat horizontaal over de gehele breedte van scherm. Er zit geen folie meer over =]
De klantenservice van het bedrijf waar ik gekocht heb is akkoord met het inruilen (prima service wat dat betreft) en erkennen dat het niet hoort. Ik denk dat ze een soort van mindere batch ingekocht hebben.
Edit: ik ga hem van de week inruilen voor een 48" versie. Three times a charm ofzo =]
De klantenservice van het bedrijf waar ik gekocht heb is akkoord met het inruilen (prima service wat dat betreft) en erkennen dat het niet hoort. Ik denk dat ze een soort van mindere batch ingekocht hebben.
Edit: ik ga hem van de week inruilen voor een 48" versie. Three times a charm ofzo =]
[ Voor 8% gewijzigd door Japser op 05-02-2023 15:05 ]
Bij die van mij is anders niks mis! Perfect beeld vanaf de fabriek.Millert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:13:
@Japser
Ik laat er verder ook niemand naar kijken, en als iemand kijkt plak ik zn mond dicht met duct tape zodat hij niks kan zeggen erover
Dit zorgt bij mij hierdoor de beste tv ervaring. Door er gewoon niet op te letten en te genieten van d beeldkwaliteit an sich out of the box!
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Direct streamen vanaf de computer bleek een prima alternatief.de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Het is inderdaad niet hinderlijk. Dus accuut is er geen maatregel nodig, maar komende maanden ga ik eens wat dingen overwegen denk ik.
-Eerst mezelf overtuigen dat het écht de kabel is
-Dan kijken of alles goed aangesloten zit (connector goed vast etc). Heb ik hem niet per ongeluk op de HDMI/ARC aangesloten bijvoorbeeld (geen idee of dat uitmaakt).
-Kijken of er ergens storingsbronnen zijn (andere kabel die tegen HDMI kabel aanligt oid)
-Het overwegen van streamen van PC naar TV
-kastje / Shield kopen (niet om deze reden, maar omdat ik die mss sowieso al wil)
Als laatste optie is er: kabel vervangen, maar dan bij voorkeur in combinatie met een verbouwing of andere grote aanpassing in huis.
Voor de goede orde: Mijn leven bestaat uit meer dan de TV. dit is een ieniemini issue.
Dlna server op pc en dan gewoon de media player van de LG. Werk perfect. Geen hdmi kabel meer nodig.
Heeft me weer een halve verbouwing bespaard.
Met de toevoeging dat je met deze actie dus wel even toegang tot de firmware geeft aan een script op een of ander Russisch domein.Volkert schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:30:
Voor degenen die ook willen weten hoeveel uur hun LG OLED TV (in mijn geval 65C2 en 42C2) gedraaid heeft:
Ga in de webbrowser naar: http://webosapp.club/instart
Zeg ja tegen de prompt
Passcode 0413
Dan kom je in het systeemmenu en zie je de UTT (Usage Total Time) waarde, in mijn geval 2004 bij de ene en 119 bij de andere, maar die heb ik nog niet zo heel lang.
Het lukt dus NIET via de gewone menu's, ondanks wat meerdere YouTube filmpjes beweren ...
Zit het ook weer op dezelfde plek als bij je vorige tv, en welke plek is dat precies?
Dit is geen banding maar een hele dunne scherpe (1 of 2 pixel brede?) verticale lijn. Banding is meer een onregelmatig patroon van, vage, bredere strepen, daar gaat het echt om centimeter(s). Probeer eens even een andere test, bijv even een white screen in de youtube app (zoek op 10h of 24h white screen).
Naast het streepje, hoe groot is die verkleurde blob precies? Of is dit een camera artefact en zie je die blob ik het echt niet?
Draai eens een pixel refresh als je dat niet al gedaan hebt?
Of... heb je de beschermfolie er nog op zitten?

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 08:50 ]
@Cap
Foto 1: Is een verticale streep van boven tot beneden die zich uit als grijze dunne lijn , zit ongeveer op 1/8ste van de rechterzijkant. Vorige monitor had identieke streep maar dan horizontaal op 1/8ste van de onderkant over gehele breedte.
Foto 2: De "blob" komt denk ik door beroerde camera skills om monitor plaatjes te maken, maar je moet hier meerdere kleine streepjes kunnen zien. Zien eruit als kleine verticale krasjes, zitten midden boven aan het scherm. Heb er een vergroting uitgehaald maar er zitten er een stuk of 8-10 op het scherm rond die plek.
:strip_exif()/f/image/ouUWCcGD9kA509MbyfFTjVQN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals gezegd, ze vallen alleen op tegen een een egale witte of R/G/B achtergrond (monitor test Eizo), dus in Word of Explorer ofzo zie je ze.
Foto 1: Is een verticale streep van boven tot beneden die zich uit als grijze dunne lijn , zit ongeveer op 1/8ste van de rechterzijkant. Vorige monitor had identieke streep maar dan horizontaal op 1/8ste van de onderkant over gehele breedte.
Foto 2: De "blob" komt denk ik door beroerde camera skills om monitor plaatjes te maken, maar je moet hier meerdere kleine streepjes kunnen zien. Zien eruit als kleine verticale krasjes, zitten midden boven aan het scherm. Heb er een vergroting uitgehaald maar er zitten er een stuk of 8-10 op het scherm rond die plek.
:strip_exif()/f/image/ouUWCcGD9kA509MbyfFTjVQN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals gezegd, ze vallen alleen op tegen een een egale witte of R/G/B achtergrond (monitor test Eizo), dus in Word of Explorer ofzo zie je ze.
[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 08:59 ]
Oke, maar wat betreft de laatste vraag, zit de beschermfolie nog op de voorkant van het paneel? Zo zien die strepen eruit namelijk. Kleine krasjes / oneffenheden op de beschermfolie. Zie de link naar reddit, dat ziet er net zo uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 09:58 ]
Ik heb het hier gevonden iig. Blijkbaar stond mijn IP configuratie nu ineens op vast ingesteld adres. Heb het weer op DHCP gezet en alles lijkt nu weer goed te werken.Xqlus1ve schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:17:
[...]
Nee, en ik blok advertenties via mijn router.
@Japser Dus de folie zat er nog op? Als dat het was, is het probleem gelukkig gemakkelijk verholpen
Omdat je onderstaand bericht schreef dat deze er niet meer op zat.
Omdat je onderstaand bericht schreef dat deze er niet meer op zat.
Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:53:
Je ziet het duidelijk als de achtergrond wit is. Anyway, het loopt echt helemaal van boven naar beneden en een aantal kleinere streepjes. Het betreft geen krassen. De vorige u it had hetzelfde alleen dat horizontaal over de gehele breedte van scherm. Er zit geen folie meer over =]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ja ik had dus die twee lipjes (waar dus kennelijk het folie mee af moet komen) op beide schermen losgehaald maar het folie kwam er dus niet af
Ik dacht dus dat die twee lipjes een andere functie hadden.
Nu echter...
Je ziet die folie ook gewoon echt bijna niet , ook niet bij de bezels. Het is net alsof het er gewoon niet opzit.
Maar nu zoek ik naar excuses voor mezelf geloof ik...
Nu echter...
Je ziet die folie ook gewoon echt bijna niet , ook niet bij de bezels. Het is net alsof het er gewoon niet opzit.
[ Voor 28% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 11:42 ]
Ik moet ook zeggen dat ze dat folie slimmer kunnen aanpakken. De handleiding was onduidelijk, de flipjes zijn onduidelijk en het folie is volledig transparant…
Ik las het topic hier al een tijd mee, maar dan nog stond ik even te zoeken en af te vragen wat er moest gebeuren.
Ik las het topic hier al een tijd mee, maar dan nog stond ik even te zoeken en af te vragen wat er moest gebeuren.
[ Voor 26% gewijzigd door Deleon78 op 06-02-2023 11:43 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 19:05
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG E8
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Dit is echt al tientallen keren voorbij gekomen.Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:
Ja ik had dus die twee lipjes (waar dus kennelijk het folie mee af moet komen) op beide schermen losgehaald maar het folie kwam er dus niet af
Nu echter...
Ik noem dit het “folie spook”!
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Gelukkig opgelost nu.
Je beeld zal nu ook een stuk beter zijn.
Ik had het ook, die lipjes kwamen er zo af maar de folie niet. Je bent toch bang om iets kapot te maken dus ik was daar ook terughoudend in.Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:
Nu echter...
Vroegah hadden de 3D tv's van LG ook een speciaal 3D folie hiervoor. Stond geen waarschuwing over in de handleiding en mensen vroegen zich af waarom dat folie er zo moeilijk af kwam...:)d0s schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:09:
[...]
Ik had het ook, die lipjes kwamen er zo af maar de folie niet. Je bent toch bang om iets kapot te maken dus ik was daar ook terughoudend in.
Nou... met het folie er nog op spiegelt het scherm flink, veel meer dan zonder.Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:
*Beetje meelij met de winkel die een tv heeft moeten omruilen en nu bijna nog een keer.
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 14:14 ]
Het zal toch wel een logische vraag zijn ‘beste klant heeft U de folie al verwijderd’Cap schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:12:
[...]
Nou... met het folie er nog op spiegelt het scherm flink, veel meer dan zonder.
*Beetje meelij met de winkel die een tv heeft moeten omruilen en nu bijna nog een keer.
Eens. Een winkel die zich blijkbaar niet verdiept in het product wat ie verkoopt en gewoon dozen verscheept. Onderhoud en repairs? Daar huren we wel een externe partij voor in die het ook een worst zal wezen en gewoon per klus betaald wordt.MilesD. schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Het zal toch wel een logische vraag zijn ‘beste klant heeft U de folie al verwijderd’
Ach ja!
En mijn domme vraag: Heb je de folie aan de achterkant ook verwijderd? Was bij mijn C1 nog lastiger dan de voorkant.
Heb al een tijdje de LG G1 die hier hangt. Nog erg tevreden, geen burn-in etc.
Ook al een tijdje geroot. Eerst enkel voor Moonlight (in-home gamestreaming) maar nu ook voor de remote-knoppen aanpassen.
Ideaal om direct naar een HDMI-kanaal te gaan (Rakuten-TV is nu HDMI 3 voor de Switch), Spotify te starten (kleine groene knop) of het scherm uit te zetten (rode kleine knop).
Sowieso snap ik niet waarom er geen dedicated knop op zit voor scherm uit... Maar lang leve root!
Ook al een tijdje geroot. Eerst enkel voor Moonlight (in-home gamestreaming) maar nu ook voor de remote-knoppen aanpassen.
Ideaal om direct naar een HDMI-kanaal te gaan (Rakuten-TV is nu HDMI 3 voor de Switch), Spotify te starten (kleine groene knop) of het scherm uit te zetten (rode kleine knop).
Sowieso snap ik niet waarom er geen dedicated knop op zit voor scherm uit... Maar lang leve root!
Zit er aan de achterkant ook nog een folie?Marcel Br schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:35:
En mijn domme vraag: Heb je de folie aan de achterkant ook verwijderd? Was bij mijn C1 nog lastiger dan de voorkant.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Bij mijn C2 in ieder geval niet, ik weet dat het bij eerdere modellen wel zo was. De C2 heeft een structuur op de achterkant, ik denk dat beschermfolie daar niet goed op zou blijven plakken.
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Mijn C2 voor de zekerheid ook nog even gecontroleerd, en daar zit geen folie op idd.
De achterkant van de C2 is van een ander materiaal gemaakt dan de C1. Dit maakt de TV is veel minder zwaar. Folie plakken op dit materiaal zou weinig zin hebben lijkt mij, want het materiaal is best wel krasbestendig lijkt mij.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb een G1 tegen de muur hangen. Zit daar nog folie ergens aan de achterkant??
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Op de G2 zat geen folie op de achterkant.daffie82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:28:
Ik heb een G1 tegen de muur hangen. Zit daar nog folie ergens aan de achterkant??
Op mijn G1 zit geen folie achterzijde ..daffie82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:28:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG E8
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De oudere modellen zoals de C9/CX hadden wel folie aan de achterkant.
Was ook heel moeilijk te zien dat er folie op zat.
Deze folie werd dan ook vaak vergeten.
Maar goed de nieuwere modellen hebben dit niet meer dus dat is voorbij.
Blijft alleen de folie aan de voorkant over.
LG weet deze folie er zeer strak op te krijgen waardoor je het bijna niet kunt zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen gekleurde folie gebruiken, dat valt immers veel meer op en beschermt net zo goed.
Dat vond ik ook vreemd. Enige wat ik kan bedenken is dat het voor bepaalde testen nodig is die aan het einde van het productieproces plaatsvinden.HoppyF schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:22:
[...]
De oudere modellen zoals de C9/CX hadden wel folie aan de achterkant.
Was ook heel moeilijk te zien dat er folie op zat.
Deze folie werd dan ook vaak vergeten.
Maar goed de nieuwere modellen hebben dit niet meer dus dat is voorbij.
Blijft alleen de folie aan de voorkant over.
LG weet deze folie er zeer strak op te krijgen waardoor je het bijna niet kunt zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen gekleurde folie gebruiken, dat valt immers veel meer op en beschermt net zo goed.
Standby-verbruik CX 1.8 W in plaats van 0.5 W?
In mijn strijd om het standby-verbruik hier in huis wat te beperken ben ik bij de TV aangekomen. Volgens mij energiemeter verbruikt deze in standby maar liefst 1.8 W, terwijl in de specs 0.5 W staat. Weet iemand wat je moet doen om die 0.5 W ook daadwerkelijk te halen?
In mijn strijd om het standby-verbruik hier in huis wat te beperken ben ik bij de TV aangekomen. Volgens mij energiemeter verbruikt deze in standby maar liefst 1.8 W, terwijl in de specs 0.5 W staat. Weet iemand wat je moet doen om die 0.5 W ook daadwerkelijk te halen?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Een gokje:Andrehj schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:37:
- Smart functionaliteit uitschakelen
- HDMI CEC uitschakelen
- Led lampje standby uitschakelen
PSN ID = Jorco
Quickstart+ ook even uitJorco schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:42:
[...]
Een gokje:
- Smart functionaliteit uitschakelen
- HDMI CEC uitschakelen
- Led lampje standby uitschakelen
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen, maar ik heb natuurlijk geen smart TV gekocht om vervolgens alle zaken als apps, youtube etc weer uit te zetten.
Inmiddels in de manual gevonden hoe je dat uit zet, maar ook de volgende zin:- HDMI CEC uitschakelen
" Als u geluid wilt uitvoeren naar de externe audio-apparatuur die is aangesloten met de
HDMI-kabel, stelt u SIMPLINK (HDMI-CEC) in op Aan."
Uiteraard is de TV via HDMI aangesloten op mijn surround versterker. Dat lijkt me nogal basisfunctionaliteit.
Dit uitschakelen is dus simpelweg onmogelijk.
Die heb ik net uit gezet. Verschil is niet meetbaar...- Led lampje standby uitschakelen
Maar uiteindelijk slaat het natuurlijk nergens op dat een dergelijke specificatie die de wetgever nota bene afdwingt alleen haalbaar is als je daarvoor je TV tot een of ander kreupel apparaat moet gaan maken.
Die stond al uit.stin00 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:01:
Quickstart+ ook even uit
Praktisch gezien is het standby-verbruik van deze TV dus geen 0.5 W maar 1.8 W.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Zo gaat dat vrijwel altijd met specificaties.Andrehj schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:18:
[...]
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen, maar ik heb natuurlijk geen smart TV gekocht om vervolgens alle zaken als apps, youtube etc weer uit te zetten.
[...]
Inmiddels in de manual gevonden hoe je dat uit zet, maar ook de volgende zin:
" Als u geluid wilt uitvoeren naar de externe audio-apparatuur die is aangesloten met de
Uiteraard is de TV via HDMI aangesloten op mijn surround versterker. Dat lijkt me nogal basisfunctionaliteit.
[...]
Die heb ik net uit gezet. Verschil is niet meetbaar...
Maar uiteindelijk slaat het natuurlijk nergens op dat een dergelijke specificatie die de wetgever nota bene afdwingt alleen haalbaar is als je daarvoor je TV tot een of ander kreupel apparaat moet gaan maken.
[...]
Die stond al uit.
Denk bijvoorbeeld aan de maximale helderheid van een scherm (terwijl dit gemeten wordt tijdens HDR op een klein oppervlak), de maximale accuduur van een apparaat, het benzineverbruik van de auto, etc, etc.
Ik had al het vermoeden dat je dan zou kiezen voor iets hoger verbruik. Led lampje uit scheelt natuurlijk wel, al is het nauwelijks meetbaar. Er is immers een lampje uit.
PSN ID = Jorco
@Andrehj Heb je een auto? En rijdt die ook zo zuinig als de fabrikant aangeeft? Die van mij in ieder geval niet. Ik kan er wel zo kort mogelijk bij komen door als een ‘zondags rijder’ door het leven te gaan, maar daar koop ik toch geen auto voor met 150pk! Zo heb ik ook een smartwatch van Garmin die volgens Garmin veel langer mee moet gaan op de batterij, maar… dan moet ik wel alle smart functies uitschakelen.
M.a.w., je kunt je erg druk maken om die 1.3W maar dat leidt waarschijnlijk tot niets. Heb je al eens berekend wat die 1.3W kost op jaarbasis?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verdorie, ik heb zelf ook een CX. Dat is op jaarbasis toch al snel 11 kWh verschil (bij 24/7 stand-by, dus het werkelijke totaal is lager). Dat wordt een maaltijd overslaan
. (overdrijven we niet een beetje als we ons druk maken om 1.3W?)
[ Voor 13% gewijzigd door Millert op 08-02-2023 20:29 ]
Wat je wellicht kan doen is het volgende:Andrehj schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:18:
[...]
[...]
- Open je settings menu
- Ga naar "General"
- Ga naar "OLED Care"
- Ga naar "Device Self Care"
- Ga naar "Energy Saving"
- Ga naar "Energy Saving Step"
- Kies "Maximum"
P.S.
WARNING: This Sneaky TV Setting Will RUIN Your Picture Quality if You Don't
Jazeker. Fabrieksopgave is 7.3 l/100km, en ik zit nu op 6.99PatrickC schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:26:
@Andrehj Heb je een auto? En rijdt die ook zo zuinig als de fabrikant aangeeft?
Maar ik geef wel toe dat ik dat niet kan halen als ik alle 186 paardjes de vrije loop laat. Maar dat is toch maar zelden nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 08-02-2023 22:19 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG E8
- LG W8
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik wil niet vervelend doen maar hoe nauwkeurig is je energie meter?Andrehj schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:18:
[...]
[...]
Inmiddels in de manual gevonden hoe je dat uit zet, maar ook de volgende zin:
[...]
Die heb ik net uit gezet. Verschil is niet meetbaar...
[...]
Die stond al uit.
(daarbij hoeveel is het verbruik van de energiemeter zelf?)
Ergens zit een optie dat je de tv met je telefoon aan kunt zetten, heb je die toevallig aan staan?Andrehj schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:37:
Geen idee.FrankRicard schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:52:
Ergens zit een optie dat je de tv met je telefoon aan kunt zetten, heb je die toevallig aan staan?
Ik snap het hoor, dat je probeert het sluipverbruik zoveel mogelijk naar beneden te halen. Als het moet kunnen, waarom dan niet onderzoeken wat daarvoor nodig is. SuccesAndrehj schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:18:
[...]
Jazeker. Fabrieksopgave is 7.3 l/100km, en ik zit nu op 6.99. En als ik niet 's zomers met de caravan zou rijden zou dat eerder rond de 6.5 zijn.
Maar ik geef wel toe dat ik dat niet kan halen als ik alle 186 paardjes de vrije loop laat. Maar dat is toch maar zelden nodig.
Ik heb eindelijk gevonden waarom de bestanden van mijn Synology DS118 niet (direct) verversen op mijn OLED C2 TV's.
De NAS is te slim
Je moet op de NAS bij Media Server -> DMA Compatibility -> Device List -> Betreffende LG TV het profiel van "LG TV" weer terugzetten op "Default Profile".
Heb nu geen kromme tenen meer
De NAS is te slim
Je moet op de NAS bij Media Server -> DMA Compatibility -> Device List -> Betreffende LG TV het profiel van "LG TV" weer terugzetten op "Default Profile".
Gebruik jij de ingebouwde mediaspeler / DLNA browser? Heb jij ooit problemen ondervonden met het laden van de directory? Voorheen leek dit erg traag te gaan en niet heel stabiel te zijn. Het leek alsof de TV perse eerst alle previews wilde laden van de huidige folder voordat je een folder in mocht of een bestand kon afspelen. In mijn laatste test met 03.30.16 leek dit verbeterd te zijn, maar ik heb nog niet de kans gehad om dit echt goed te testen.Volkert schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:00:
Ik heb eindelijk gevonden waarom de bestanden van mijn Synology DS118 niet (direct) verversen op mijn OLED C2 TV's.
De NAS is te slim
Het valt me op dat ik bij het RTL Nieuws een deel van de zwarte vloer een soort 'ruis' geeft. Net of je vroeger een scartkabel had die niet helemaal goed was en dan ruis in het beeld gaf.

Je ziet het in de schaduw van de desk. Ik moest even snel een foto maken, maar het is normaal duidelijker. De ruis zie je alleen in de schaduw.
Weet iemand hoe dit fenomeen heet en hoe je het kunt oplossen? Ik heb het alleen nog maar bij het RTL Nieuws gezien.

Je ziet het in de schaduw van de desk. Ik moest even snel een foto maken, maar het is normaal duidelijker. De ruis zie je alleen in de schaduw.
Weet iemand hoe dit fenomeen heet en hoe je het kunt oplossen? Ik heb het alleen nog maar bij het RTL Nieuws gezien.
Het enige dat ik zie is macro-blocking door overmatige compressie. En dat kan inderdaad liggen aan de manier waarop RTL Nieuws uitgezonden wordt.
Maar dat is zeker niet het soort ruis dat je krijgt bij een slechte SCART-kabel. SCART is analoog signaal, en wat je hier ziet is heel typisch voor een digitaal signaal.
Maar dat is zeker niet het soort ruis dat je krijgt bij een slechte SCART-kabel. SCART is analoog signaal, en wat je hier ziet is heel typisch voor een digitaal signaal.
Dank, ja scart is analoog maar het leek een beetje op die ruis.Twixie schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:58:
Het enige dat ik zie is macro-blocking door overmatige compressie. En dat kan inderdaad liggen aan de manier waarop RTL Nieuws uitgezonden wordt.
Ik kijk via NLZiet en het valt me wel vaker op dat er flinke compressie toegepast wordt.
Het heeft natuurlijk ook niet veel zin om hier opmerkingen over zware compressie te posten als je gewoon naar een bron zit te kijken van zo'n lage kwaliteit. Veel is daar nog 720p met een bitrate onder de 4Mbit/s. Maar ook in 1080p is de bitrate niet indrukwekkend.Binnetie schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:10:
[...]
Ik kijk via NLZiet en het valt me wel vaker op dat er flinke compressie toegepast wordt.
https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-
Met een fatsoenlijke tv zoals een LG OLED wordt dat alleen maar meer zichtbaar. Bagger in is toch wel bagger uit, verder niet op te lossen.
[ Voor 17% gewijzigd door CirclDigital op 11-02-2023 10:51 ]
Dat is sterk afhankelijk van wat je precies kijkt. De live kanalen van RTL, NPO en Talpa zijn op 7,5Mbit/s hetgeen KPN ook aanbiedt via haar nieuwe TV+ kastjes. Als je content terugkijkt met name dat van RTL dan is dat vaak in lagere kwaliteit omdat het direct concurreert met Videoland.CirclDigital schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:47:
[...]
Het heeft natuurlijk ook niet veel zin om hier opmerkingen over zware compressie te posten als je gewoon naar een bron zit te kijken van zo'n lage kwaliteit. Veel is daar nog 720p met een bitrate onder de 4Mbit/s. Maar ook in 1080p is de bitrate niet indrukwekkend.
https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-
Met een fatsoenlijke tv zoals een LG OLED wordt dat alleen maar meer zichtbaar. Bagger in is toch wel bagger uit, verder niet op te lossen.
De enige aanbieders die hogere kwaliteit bieden zijn KPN als je een glasvezelaansluiting hebt, dan kun je gebruik maken van de glaszenders die op 12Mbit/s worden aangeboden. En Ziggo via DVB-C icm de Media Next, die zitten ook op 12Mbit/s.
Aaargh... het lijkt er op dat met de laatste update (03.30.16) LG de Zoom setting (Picture > Aspect Ratio > User Selection > Vertical Zoom / 4-Way Zoom) heeft gesloopt. Nu kan ik op mijn Playstation 2 / HDMI converter het beeld niet meer schermvullend maken. Tijdens het starten van de console zie je deze twee settings heel kort even in beeld verschijnen (menu krijgt 2 extra opties voor 1 frame). Wat een faalhazen... 
Workaround:
Deze restrictie lijkt exclusief te zijn voor de "Game Optimiser" beeldmodus. (Daar is nu "Just Scan" geforceerd op "Auto", ik weet niet zeker of dat voorheen ook al zo was). Waarom ze af en toe toch nog voor één frame tevoorschijn komen is mij een raadsel maar OK. Dus als je in plaats van "Game Optimiser" een andere modus zoals "Sport" kiest dan zijn deze twee zoommodi weer beschikbaar. Dit heeft waarschijnlijk wel weer extra lag als nadeel

Workaround:
Deze restrictie lijkt exclusief te zijn voor de "Game Optimiser" beeldmodus. (Daar is nu "Just Scan" geforceerd op "Auto", ik weet niet zeker of dat voorheen ook al zo was). Waarom ze af en toe toch nog voor één frame tevoorschijn komen is mij een raadsel maar OK. Dus als je in plaats van "Game Optimiser" een andere modus zoals "Sport" kiest dan zijn deze twee zoommodi weer beschikbaar. Dit heeft waarschijnlijk wel weer extra lag als nadeel
[ Voor 35% gewijzigd door Da Fox op 11-02-2023 19:36 ]
Ik heb een 77G2 en wil straks overstappen naar F1 TV Pro want heb viaplay opgezegd. Daar werd ik echt niet vrolijk van. Nu heb ik begrepen dat er helaas geen F1 TV Pro app is. Begrijp dat niet helemaal want de Oleds van LG zijn toch erg populair. Wat heb ik nodig om toch F1 TV Pro aan de gang te krijgen?
Op een c2, En vast ook g2, werkt f1tv gewoon in de browser. Beter nog dan op een chromecast gtv in mijn geval. Op een c1 dan weee niet kwam langs in dit topic, dat is wel vrij apart voor zo'n nieuw model nog.cassiekai schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:34:
Ik heb een 77G2 en wil straks overstappen naar F1 TV Pro want heb viaplay opgezegd. Daar werd ik echt niet vrolijk van. Nu heb ik begrepen dat er helaas geen F1 TV Pro app is. Begrijp dat niet helemaal want de Oleds van LG zijn toch erg populair. Wat heb ik nodig om toch F1 TV Pro aan de gang te krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 11-02-2023 22:01 ]
Ik wist niet eens dat er geen WebOS app was voor F1 TV, want ik was ook van plan om weer een F1 TV Pro abonnement te nemen. Maar ik heb nog een Shield TV, die ik eigenlijk niet meer gebruik sinds ik de C2 heb (want die had alle apps tot nu toe aan boord) waarop de F1 TV app al staat. In jouw geval zou ik gewoon een Chromecast 4K met Google TV aanschaffen voor €50.cassiekai schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:34:
https://www.ibood.com/off...t-met-google-tv-4k/776338
Voor de F1TV app zou ik toch voor een Shield TV gaan, wel een stuk duurder, maar die geeft echt een stuk beter beeld (zeker met snelle beelden, zoals voetbal en F1) dan de Chromecast 4k met GoogleTV.
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2023 10:46 ]
Vanuit je iPad of iPhone via AirPlay kun je de app prima streamen. Werkt bij mij perfect.cassiekai schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:34:
Moet je natuurlijk een iPhone of iPad hebben. Anders kan het via een chromecast die je kunt aansluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door Kuhr89 op 12-02-2023 11:10 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Waarom zou een Chromecast 4K met Google TV een minder beeld hebben dan een Shield TV? Beide gebruiken dezelfde Android F1 TV app. Er draaien gewoon native apps op die Chromecast, dus je bent niet aan het casten.DON PAPA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:45:
Voor de F1TV app zou ik toch voor een Shield TV gaan, wel een stuk duurder, maar die geeft echt een stuk beter beeld (zeker met snelle beelden, zoals voetbal en F1) dan de Chromecast 4k met GoogleTV.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 12-02-2023 15:27 ]
@PatrickC Geen idee waarom het beeld van de Shield TV Pro een stuk beter is dan de Chromecast met GoogleTV, maar ik heb ze beide en zie een duidelijke verschil in beeldkwaliteit (vloeiender beeld) tussen deze twee. Maar als ik het prijsverschil tussen deze twee zie, vind ik het ook niet meer dan logisch dat de Shield TV pro de betere is van de twee 😉
Gewoon lekker eerst de browser proberen. Doe kwaliteit vond ik op mijn beurt weer veel beter dan de chromecast.DON PAPA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:36:
@PatrickC Geen idee waarom het beeld van de Shield TV Pro een stuk beter is dan de Chromecast met GoogleTV, maar ik heb ze beide en zie een duidelijke verschil in beeldkwaliteit (vloeiender beeld) tussen deze twee. Maar als ik het prijsverschil tussen deze twee zie, vind ik het ook niet meer dan logisch dat de Shield TV pro de betere is van de twee 😉
Misschien door de aparte (instelbare) upscale mode aanwezigheid op de 2019 Shield? Dus niet perse een minder beeld via de Google TV stick maar een ietwat beter beeld via de Shield met die functie?PatrickC schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:25:
Waarom zou een Chromecast 4K met Google TV een minder beeld hebben dan een Shield TV? Beide gebruiken dezelfde Android F1 TV app. Er draaien gewoon native apps op die Chromecast, dus je bent niet aan het casten.
Testing, one, two ...
Misschien een probleem met de beeldfrequentie (50hz vs 60hz). Dat kan zowel op een chromecast als op de shield tv nogal verschil uitmaken. Ik heb ze beide (shield tv is wel nog die van 2015, dus zal niet zo’n goede upscaling doen van 1080p naar 4k verwacht ik). Eerst maar eens een abonnement afsluiten… waar blijft die korting?DON PAPA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:36:
Dit vind ik wel interessante info! Vroeg me af of er ergens een lijstje is van beeldkwaliteit die de diverse TV aanbieders leveren (bitrate / resolutie etc.). Weet jij daarvan toevallig?Miki schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:11:
[...]
Dat is sterk afhankelijk van wat je precies kijkt. De live kanalen van RTL, NPO en Talpa zijn op 7,5Mbit/s hetgeen KPN ook aanbiedt via haar nieuwe TV+ kastjes. Als je content terugkijkt met name dat van RTL dan is dat vaak in lagere kwaliteit omdat het direct concurreert met Videoland.
De enige aanbieders die hogere kwaliteit bieden zijn KPN als je een glasvezelaansluiting hebt, dan kun je gebruik maken van de glaszenders die op 12Mbit/s worden aangeboden. En Ziggo via DVB-C icm de Media Next, die zitten ook op 12Mbit/s.
Recent ben ik overgestapt van Ziggo (Mediabox Next) naar T-Mobile vanwege glasvezel (abonnement wordt eind deze maand actief). De T-Mobile meneer zei dat ik geen TV kastje meer nodig zou hebben (hoewel hiervoor een meerprijs gerekend werd), want met mijn 55GX kon ik de T-Mobile app gebruiken die exact dezelfde kwaliteit zou leveren als wanneer ik met het TV-kastje zou kijken. Maar goed, hij zei vervolgens ook dat de kwaliteit van T-Mobile TV gelijk was aan die van DVB-C Ziggo, toen verloor hij z'n geloofwaardigheid wel.
Yes: kijk hier maar eens naar: https://breedbeeldweetjes...itrates-bij-kpn-en-ziggo/Majesty schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:41:
[...]
Dit vind ik wel interessante info! Vroeg me af of er ergens een lijstje is van beeldkwaliteit die de diverse TV aanbieders leveren (bitrate / resolutie etc.). Weet jij daarvan toevallig?
Recent ben ik overgestapt van Ziggo (Mediabox Next) naar T-Mobile vanwege glasvezel (abonnement wordt eind deze maand actief). De T-Mobile meneer zei dat ik geen TV kastje meer nodig zou hebben (hoewel hiervoor een meerprijs gerekend werd), want met mijn 55GX kon ik de T-Mobile app gebruiken die exact dezelfde kwaliteit zou leveren als wanneer ik met het TV-kastje zou kijken. Maar goed, hij zei vervolgens ook dat de kwaliteit van T-Mobile TV gelijk was aan die van DVB-C Ziggo, toen verloor hij z'n geloofwaardigheid wel.
T-Mobile had in het verleden een hoge bitrate maar is sinds de overstap naar het nieuwe platform TV Anywhere fors in kwaliteit gedaald. Voordeel is dat je gebruik kunt maken van eigen apparatuur en een minder complex netwerk hoeft te hebben ivm unicast streams maar eens, de geloofwaardigheid is idd weg
Mensen die problemen hebben met wielrennen en voetbal en inbranden? De statische kilometerbalkjes of scorebalkjes?
NeeKasseistamper schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:21:
Mensen die problemen hebben met wielrennen en voetbal en inbranden? De statische kilometerbalkjes of scorebalkjes?
Thanks! Voornamelijk KPN en Ziggo wat daar genoemd wordt maar heeft toch een beeld. T-Mobile heeft sinds vorige maand hun LG WebOS app in gebruik genomen (nog in beta), wellicht gaat dat nog wat doen met de bitrate op termijn, zou op glas toch veel hoger kunnen worden zou je denken.Miki schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:50:
[...]
Yes: kijk hier maar eens naar: https://breedbeeldweetjes...itrates-bij-kpn-en-ziggo/
T-Mobile had in het verleden een hoge bitrate maar is sinds de overstap naar het nieuwe platform TV Anywhere fors in kwaliteit gedaald. Voordeel is dat je gebruik kunt maken van eigen apparatuur en een minder complex netwerk hoeft te hebben ivm unicast streams maar eens, de geloofwaardigheid is idd weg
Het ligt niet zo zeer aan de app maar aan de techniek van verspreiding. Voorheen werd gebruikt gemaakt van Multicast streams en nu Unicast waar iedere kijker een eigen unieke stream krijgt. Hierdoor is er veel meer bandbreedte nodig en daarom knijpen ze de beeldkwaliteit af met een lagere bitrate om kosten te besparen.Majesty schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:30:
[...]
Thanks! Voornamelijk KPN en Ziggo wat daar genoemd wordt maar heeft toch een beeld. T-Mobile heeft sinds vorige maand hun LG WebOS app in gebruik genomen (nog in beta), wellicht gaat dat nog wat doen met de bitrate op termijn, zou op glas toch veel hoger kunnen worden zou je denken.
Het voordeel voor klanten met unicast streams is dat het netwerk eenvoudiger is en dus makkelijker uit te rollen is op andere platformen. Nadeel is dus dat het meer bandbreedte kost voor de betreffende Telco.
Hoeft niet. Gewoon de F1 TV Viewer app gebruiken ipv de officiële app. Werkt veel soepeler, handiger, sneller en het beeld is beter dan met de officiële app. Wel even sideloaden. Is echt binnen 5 minuten voor elkaar.DON PAPA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:45:
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu de prettigste manier vind om videobestanden (met externe ondertiteling) af te spelen van mijn computer naar mijn LG G2 tv.
1. De LG video player via DLNA (Plex server). Ondersteunt erg veel videoformaten maar externe srt ondertiteling pakt hij niet helaas (via DLNA).
2. De Plex app, via DLNA (Plex server). Ondersteunt aardig wat formaten (maar best veel ook niet). Externe srt ondertiteling werkt ook, maar dan moet ik dat srt bestand wel eerst via plex op de pc koppelen aan het videobestand.
3. gewoon de TV-Out functie van de videokaart, en dus via HDMI kabel. Werkt altijd, alle videobestanden, altijd ondertiteling.
Meestal begin ik dus met optie 1. Echter als ik een externe srt ondertiteling heb probeer ik optie 2. en als die het videobestand dan niet ondersteunt val ik terug op optie 3.
Is er, behalve een extra kastje (a la shield bijvoorbeeld) niet nog een betere oplossing, een alternatieve app die ook via DLNA e.e.a kan afspelen?
1. De LG video player via DLNA (Plex server). Ondersteunt erg veel videoformaten maar externe srt ondertiteling pakt hij niet helaas (via DLNA).
2. De Plex app, via DLNA (Plex server). Ondersteunt aardig wat formaten (maar best veel ook niet). Externe srt ondertiteling werkt ook, maar dan moet ik dat srt bestand wel eerst via plex op de pc koppelen aan het videobestand.
3. gewoon de TV-Out functie van de videokaart, en dus via HDMI kabel. Werkt altijd, alle videobestanden, altijd ondertiteling.
Meestal begin ik dus met optie 1. Echter als ik een externe srt ondertiteling heb probeer ik optie 2. en als die het videobestand dan niet ondersteunt val ik terug op optie 3.
Is er, behalve een extra kastje (a la shield bijvoorbeeld) niet nog een betere oplossing, een alternatieve app die ook via DLNA e.e.a kan afspelen?
Je kunt de Plex server automatisch ondertiteling laten downloaden vanaf Opensubtitles. Voorkeurstaal instellen en klaar. Werkt best wel goed, af en toe sync probleempjes.de Peer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:14:
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu de prettigste manier vind om videobestanden (met externe ondertiteling) af te spelen van mijn computer naar mijn LG G2 tv.
Ik weet niet wat je in optie twee precies bedoelt met DLNA, maar de Plex app verbindt toch gewoon op de Plex server zelf zonder gebruikt maken van DLNA?
Oh dat zou kunnen. dacht dat ook via DLNA ging.THM0 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:28:
[...]
Je kunt de Plex server automatisch ondertiteling laten downloaden vanaf Opensubtitles. Voorkeurstaal instellen en klaar. Werkt best wel goed, af en toe sync probleempjes.
Ik weet niet wat je in optie twee precies bedoelt met DLNA, maar de Plex app verbindt toch gewoon op de Plex server zelf zonder gebruikt maken van DLNA?
Plex gebruik ik dus als optie 1 niet werkt.
Maargoed met Plex heb ik geen subtitelproblemen. bij Plex is het voornaamste probleem dus dat hij best veel videobestanden niet kan afspelen.
En dan moet ik dus terugvallen op optie 3.
Wij willen graag de OLED65G26LA aanschaffen. Er is een prijsverhoging geweest waardoor ze nu een stuk duurder zijn. 2699,00 EUR bruto. 2199,00 met korting.
Wat zouden jullie doen wachten op nieuwe modellen en de aankondiging daarvan?
edit: lees nu dat ze al zijn aangekondigd en verwachte releasedate is maart/april.
edit: lees nu dat ze al zijn aangekondigd en verwachte releasedate is maart/april.
[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 20-02-2023 10:32 ]
Dat is glazenbol werk. Dat weten wij niet. Het zal denk ik niet zo zijn dat de nieuwe modellen ineens andere onderdelen hebben die goedkoper zijn, dikke kans dat de introductieprijs ook hoger zal zijn.Workaholic schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:23:
Wij willen graag de OLED65G26LA aanschaffen. Er is een prijsverhoging geweest waardoor ze nu een stuk duurder zijn. 2699,00 EUR bruto. 2199,00 met korting.
Misschien dat je hier nog wat voordeel kunt vinden: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Dat is helemaal waar.
De G3 zal vast wel weer iets beter (sneller/helderder) zijn, maar als je hem voor een leuke prijs wil kunnen kopen moet je geduld hebben tot november.
De aanloop naar Black Friday is historisch gezien het meest gunstig.
De G3 zal vast wel weer iets beter (sneller/helderder) zijn, maar als je hem voor een leuke prijs wil kunnen kopen moet je geduld hebben tot november.
De aanloop naar Black Friday is historisch gezien het meest gunstig.
Bij Smits Arnhem staat deze tv voor €1999,- op de website. Mijn ervaring is dat wanneer je even belt je een nog betere prijs krijgt. Weet niet of ze voorraad hebben.Workaholic schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:23:
Helaas werkt dat niet meer. Ik heb een 48C16LA en als ik met de browser naar F1TV ga, krijg ik alleen te zien dat de browser niet ondersteund wordt.d0s schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:00:
[...]
Op een c2, En vast ook g2, werkt f1tv gewoon in de browser. Beter nog dan op een chromecast gtv in mijn geval. Op een c1 dan weee niet kwam langs in dit topic, dat is wel vrij apart voor zo'n nieuw model nog.
Ik weet dat F1 wat zaken rond DRM heeft veranderd in het kielzog van rechtenverkoop aan Viaplay, waardoor heel veel eerdere oplossingen inmiddels niet meer werken helaas.
Ik loop daarom ook tegen hetzelfde probleem aan. Voor WebOS is er geen app beschikbaar, in de browser werkt het niet en een onofficiële app in kodi (mijn mediaplayer, die op een RPi4B draait) werkt al sinds 2021 niet meer...
Zelf zit ik nu daarom naar Chromecast 4k tv te kijken, maar dat is eigenlijk van de zotte op een TV die gewoon een krachtig OS aan boord heeft.
Overigens is dat ook de reden waarom Kodi op een RPi4 draait, terwijl er ook voor AndroidTV een versie bestaat.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Op de G2 werkt het nog wel steeds via de browser.deepbass909 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:45:
[...]
Helaas werkt dat niet meer. Ik heb een 48C16LA en als ik met de browser naar F1TV ga, krijg ik alleen te zien dat de browser niet ondersteund wordt.
Ik weet dat F1 wat zaken rond DRM heeft veranderd in het kielzog van rechtenverkoop aan Viaplay, waardoor heel veel eerdere oplossingen inmiddels niet meer werken helaas.
Ik loop daarom ook tegen hetzelfde probleem aan. Voor WebOS is er geen app beschikbaar, in de browser werkt het niet en een onofficiële app in kodi (mijn mediaplayer, die op een RPi4B draait) werkt al sinds 2021 niet meer...
Zelf zit ik nu daarom naar Chromecast 4k tv te kijken, maar dat is eigenlijk van de zotte op een TV die gewoon een krachtig OS aan boord heeft.
Overigens is dat ook de reden waarom Kodi op een RPi4 draait, terwijl er ook voor AndroidTV een versie bestaat.
Dat zeg ik toch ook?deepbass909 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:45:
[...]
Helaas werkt dat niet meer. Ik heb een 48C16LA en als ik met de browser naar F1TV ga, krijg ik alleen te zien dat de browser niet ondersteund wordt.
Belachelijk inderdaad wel dat het en niet in de browser werkt en er geen app is.
[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 21-02-2023 09:34 ]
Eerder belachelijk dat het op versies welke niet ver uit elkaar gelaunched zijn het op de ene wel doet, en de ander niet meer. Vraag ik mij gelijk af hoe dat dan gaat met de C2 welke ik nu bezit, of dat deze volgend jaar hetzelfde probleem geeft. (glazenbol, ik weet het, maar toch)d0s schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:34:
[...]
Dat zeg ik toch ook?op een c1 werkt het niet meer, op een c2/g2 wel.
Belachelijk inderdaad wel dat het en niet in de browser werkt en er geen app is.
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Even los van de vraag hoe lang tv's ondersteund en apps bijgehouden moeten worden (een Europese wet die daar wat vereisten aan stelt lijkt me wenselijk): dat "versies welke niet ver uit elkaar gelaunched zijn" argument snap ik niet zo goed, er zal toch altijd een moment zijn dat de support op een apparaat vervalt. Dwz modeljaar x niet meer, jaar x+1 nog wel (die is dan het jaar erna aan de beurt).
Klopt, maar voor zover ik weet zijn de verschillen in WebOS vooral hardware op hardware gebied en aan de kant van userinterface zo minimaal dat ze in dat opzicht eigenlijk gewoon identiek zijn. Ze vereisen bijv. geen specifieke versies van een app, op een C1 draaien dezelfde apps als op een C2. Enige wat ik me kan bedenken is dat de CPU/GPU van de C2 een bepaalde hardware-acceleratie ondersteunt die nodig is voor o.a. F1 TV en dat die ondersteuning op de C1 nog ontbreekt (denkt aan bijv. VP9).Cap schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:47:
Even los van de vraag hoe lang tv's ondersteund en apps bijgehouden moeten worden (een Europese wet die daar wat vereisten aan stelt lijkt me wenselijk): dat "versies welke niet ver uit elkaar gelaunched zijn" argument snap ik niet zo goed, er zal toch altijd een moment zijn dat de support op een apparaat vervalt. Dwz modeljaar x niet meer, jaar x+1 nog wel (die is dan het jaar erna aan de beurt).
Op een gegeven moment zal LG inderdaad stoppen met het releasen van updates voor de C1-generatie, maar zo ver is het nog lang niet. Vanuit de EU is er wetgeving die voorschrijft dat updates gedurende minimaal de economische levensduur beschikbaar moeten blijven. Er staat mij bij dat voor TV's en vergelijkbare consumentenelektronica 5 jaar werd aangehouden.
Ik vind het eerder irritant dat LG voor een OS heeft gekozen dat onder de motorkap nauwelijks afwijkt van AndroidTV (volgens ontwikkelaars van Kodi), maar wel een specifieke eigen certificering vereist die geld kost, waardoor een drempel opgeworpen wordt. Had ik 1,5 jaar terug geweten dat dit een implicatie zou zijn, was de LG van mijn shortlist gevallen, hoe goed het beeld op dat moment ook was voor de prijs en vergeleken met de concurrentie...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik snap dat uiteindelijk de support zal gaan vervallen echter we hebben het hierover de “voorgaande” versie van de nu huidige C2(launch mrt. 2022). Een model welke in maart 2021 (1 jaar daarvoor dus) geintroduceerd werd en nu dus max 2 jaar oud is. En nu worden er al dingen niet meer ondersteund welke in de C2 blijkbaar wel wordt ondersteund.Cap schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:47:
2+2=4-1=3 QUICKMATH
Heb je bronnen voor de wetgeving en voor wat je bijstaat? Dat lijkt mij erg interessant, ook voor een sliert aan andere apparaten.deepbass909 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:49:
Op een gegeven moment zal LG inderdaad stoppen met het releasen van updates voor de C1-generatie, maar zo ver is het nog lang niet. Vanuit de EU is er wetgeving die voorschrijft dat updates gedurende minimaal de economische levensduur beschikbaar moeten blijven. Er staat mij bij dat voor TV's en vergelijkbare consumentenelektronica 5 jaar werd aangehouden.
Iets algemener:
Wat ik lees in dit topic bevestigt de juistheid van mijn keuze om voor mijn TV (inmiddels iets van 2 jaar oud) nooit te vertrouwen op het ingebouwde 'smart'spul. Dankzij de keuze voor een lang ondersteund platform hoef ik niet bij elke streamingdienst mijzelf af te vragen of het werkt of niet, of mij te verbazen dat iets niet meer werkt.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Het probleem ligt natuurlijk primair bij de app ontwikkelaars zelf die er zelf voor kiezen om alleen voor heel specifieke apparaten en/of os versies hun spullen te updaten. F1 TV is daar wel het slechtste voorbeeld van, die ondersteunen gewoon helemaal geen smart tv's. Alleen recent met Android tv op een paar tv's is daar de uitzondering op gekomen... maar dat zal straks ook wel alleen de allerlaatste versie worden waar de meeste tv's dan weer niet naar upgraden.deepbass909 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:49:
[...]
Op een gegeven moment zal LG inderdaad stoppen met het releasen van updates voor de C1-generatie
Ik vind het eerder irritant dat LG voor een OS heeft gekozen dat onder de motorkap nauwelijks afwijkt van AndroidTV (volgens ontwikkelaars van Kodi), maar wel een specifieke eigen certificering vereist die geld kost, waardoor een drempel opgeworpen wordt. Had ik 1,5 jaar terug geweten dat dit een implicatie zou zijn, was de LG van mijn shortlist gevallen, hoe goed het beeld op dat moment ook was voor de prijs en vergeleken met de concurrentie...
Maar het is nou niet dat het verder een lastig op te lossen probleem is voor jou als kijker. Genoeg settop boxen of hardware streaming oplossingen die alles draaien. Die gaan tenminste wat langer mee in het upgrade circus.
Dan moet je in de EU-wetgeving rond e-waste gaan duidelijk. Ik heb gisteren geprobeerd de wetgeving terug te vinden, maar verzoop in de diverse documenten. Maar het is nog steeds een actueel onderwerp, waaronder bijv. ook de inmiddels beruchte verplichting valt dat alle mobiele telefoons een USB-C aansluiting moeten hebben.The Zep Man schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:05:
[...]
Heb je bronnen voor de wetgeving en voor wat je bijstaat? Dat lijkt mij erg interessant, ook voor een sliert aan andere apparaten.
Iets algemener:
Wat ik lees in dit topic bevestigt de juistheid van mijn keuze om voor mijn TV (inmiddels iets van 2 jaar oud) nooit te vertrouwen op het ingebouwde 'smart'spul. Dankzij de keuze voor een lang ondersteund platform hoef ik niet bij elke streamingapplicatie mijzelf maar af te vragen of het werkt of niet, of mij te verbazen dat iets niet meer werkt.
Beiden natuurlijk. LG door te kiezen voor een eigen certificering/goedkeuringsprocedure en de streaming partij omdat die niet wil investeren in de extra kosten.Deleon78 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:14:
Ligt het aan LG of aan de streaming partij?
Het zal me niks verbazen dat F1 TV nog wel met een applicatie komt. Door onderhandelingen met Viaplay leek het er in eerste instantie zelfs op dat F1 zelf helemaal geen content live zou gaan streamen, maar dat is afgelopen jaar al veranderd en dit jaar is het helemaal weer vrijgegeven.CirclDigital schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Het probleem ligt natuurlijk primair bij de app ontwikkelaars zelf die er zelf voor kiezen om alleen voor heel specifieke apparaten en/of os versies hun spullen te updaten. F1 TV is daar wel het slechtste voorbeeld van, die ondersteunen gewoon helemaal geen smart tv's. Alleen recent met Android tv op een paar tv's is daar de uitzondering op gekomen... maar dat zal straks ook wel alleen de allerlaatste versie worden waar de meeste tv's dan weer niet naar upgraden.
Maar het is nou niet dat het verder een lastig op te lossen probleem is voor jou als kijker. Genoeg settop boxen of hardware streaming oplossingen die alles draaien. Die gaan tenminste wat langer mee in het upgrade circus.
Ik ben in ieder geval nu naar een AndroidTV boxje aan het kijken om F1 te kunnen streamen en die op andere momenten aan de tv in de slaapkamer mag hangen om die weer geschikt te maken voor moderne media (hang nu een RPi3 aan, maar die trekt bijv. geen x265).
De wereld van F1 is groter dan alleen NL :-). Ze hebben in geen enkele markt de moeite genomen om iets met smart tv's te doen. Ze vinden het gewoon wel best dat de kern zo'n beetje IOS en Android is en dat je verder zelf maar een oplossing voor moet zoeken...deepbass909 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:57:
[...]
Het zal me niks verbazen dat F1 TV nog wel met een applicatie komt. Door onderhandelingen met Viaplay leek het er in eerste instantie zelfs op dat F1 zelf helemaal geen content live zou gaan streamen, maar dat is afgelopen jaar al veranderd en dit jaar is het helemaal weer vrijgegeven.
Met een beetje geluk komt er hier straks een extra KPN TV+ boxje binnen, daar zou het ook op moeten draaien.
Edit: heerlijk dat KPN..... voor TV+ moet je je abonnement aanpassen en dan betaal je gewoon de volle mep. Dus nieuwe klanten krijgen TV+ maar bestaande klanten dus niet, daar leveren ze nog steeds de oude box. Ook bij nieuwe extra ontvangers....
[ Voor 20% gewijzigd door CirclDigital op 22-02-2023 13:32 ]
Heb je een iPhone? Airplay.cassiekai schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:34:
If not, Google TV / Chromecastje voor 4K is nog maar 50 euro en werkt zoveel beter dan het standaard OS van LG.
Dat men zich nog steeds laat gijzelen door hun ISP met aanvullende dienstverlening en apparatuur blijft mij verbazen. Koop het af met een Android TV-apparaat (of Apple TV, als je meer in het Apple-ecosysteem zit) en stoor je niet meer aan dit soort zaken.CirclDigital schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:00:
Edit: heerlijk dat KPN..... voor TV+ moet je je abonnement aanpassen en dan betaal je gewoon de volle mep. Dus nieuwe klanten krijgen TV+ maar bestaande klanten dus niet, daar leveren ze nog steeds de oude box. Ook bij nieuwe extra ontvangers....
Denk dat niemand zich laat gijzelen hoor..... er zijn zoals je zegt genoeg oplossingen.The Zep Man schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:50:
[...]
Dat men zich nog steeds laat gijzelen door hun ISP met aanvullende dienstverlening en apparatuur blijft mij verbazen. Koop het af met een Android TV-apparaat (of Apple TV, als je meer in het Apple-ecosysteem zit) en stoor je niet meer aan dat soort zaken.
Maar als het gewoon kan met de settop box van de provider, die ik toch al nodig heb voor TV, waar ik toch al voor betaal, en waarbij ik maar 1 afstandsbediening nodig heb, waarom dan niet?
[ Voor 7% gewijzigd door CirclDigital op 22-02-2023 13:53 ]
CirclDigital schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:51:
Maar als het gewoon kan met de settop box van de provider, die ik toch al nodig heb voor TV, waar ik toch al voor betaal, en waarbij ik maar 1 afstandsbediening nodig heb, waarom dan niet?
Antwoord: omdat jij dan meer moet betalen.voor TV+ moet je je abonnement aanpassen en dan betaal je gewoon de volle mep. Dus nieuwe klanten krijgen TV+ maar bestaande klanten dus niet, daar leveren ze nog steeds de oude box. Ook bij nieuwe extra ontvangers....
Voor een deel... maar meer waarschijnlijk, ze hebben hun zaakjes gewoon niet op orde.
Volop reclame maken met een nieuw speeltje terwijl dat ook nog veel gebreken heeft (langzaam zappen) en voorlopig geen HD Glas kanalen. Terwijl je de oude ontvangers aan je bestaande klanten blijft uitleveren zonder optie voor een keuze.
En niet te vergeten, dat gekloot van F1 TV om niet op smart tv's te draaien....
Maar vooruit, daar kan LG niets aan doen.
Volop reclame maken met een nieuw speeltje terwijl dat ook nog veel gebreken heeft (langzaam zappen) en voorlopig geen HD Glas kanalen. Terwijl je de oude ontvangers aan je bestaande klanten blijft uitleveren zonder optie voor een keuze.
En niet te vergeten, dat gekloot van F1 TV om niet op smart tv's te draaien....
Maar vooruit, daar kan LG niets aan doen.
Klopt, alleen heeft Viaplay in een groot deel van Europa de rechten voor de F1..CirclDigital schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:00:
[...]
De wereld van F1 is groter dan alleen NL :-). Ze hebben in geen enkele markt de moeite genomen om iets met smart tv's te doen. Ze vinden het gewoon wel best dat de kern zo'n beetje IOS en Android is en dat je verder zelf maar een oplossing voor moet zoeken...
Ik weet niet of er veel verschil tussen de TV+ en de 4K ontvanger zit (volgens mij niet), maar wat ik op de site van KPN zie, draaien die beiden hetzelfde OS en kan je geen F1 TV kijken.Met een beetje geluk komt er hier straks een extra KPN TV+ boxje binnen, daar zou het ook op moeten draaien.
Maar goed, inmiddels gaan we flink offtopic.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.