Hier moet alle shit staan die ik heb.
Wat @Skynett hierboven ook al schrijft.
Door er niet naar op zoek te gaan met testbeelden maar de televisie gewoon te gebruiken en kleine imperfecties te accepteren. Elke televisie oled, fald, etc heeft zijn specifieke zwakke plekken.
Ik weet bij welke soort scenes/beelden me soms wat opvalt aan het beeld van mijn CX, maar ik heb er nooit iemand anders over gehoord. Het probleem is dat als je weet wat je kunt zien, vertical banding, verkleuring aan de randen etc, je hier echt op gaat letten. In plaats van te genieten van de algemene beeldkwaliteit

Geen microscoop gebruiken om perse fouten te gaan zoeken, die ga je altijd vindenJapser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
[...]
True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?

Laatste weken heb ik steeds vaker dat een advertentie blijft steken op 0:01 en je geen kant meer op kunt.
Heel vervelend als je de ontknoping van een programma wil zien.
Als er een oplossing is zou dat heel fijn zijn.
Ik geloof niet dat de mensen hierboven die min of meer zeggen "niet aanstellen" je eerste foto echt hebben bekeken, dit is duidelijk niet normaal.Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
[...]
True, het is lastig om dat allemaal in te schatten. Hoe dealen jullie hiermee dan?
Is het ook te zien als de TV uit staat? I.e. is 't iets dat op 't scherm zelf zit zoals een kras, of zit het "er onder" of "in" het beeld?
Heb je niet gewoon de beschermfolie op 't scherm laten zitten ofzo?
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Ja en nee, natuurlijk hoort een streep in het beeld niet. Maar de eerste foto is erg ingezoomed,op de 2e foto zie ik het al niet meer (kijkend op een telefoon). Daarnaast was de tv al omgeruild en zou de 2e het ook hebben...Da Fox schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:38:
[...]
Ik geloof niet dat de mensen hierboven die min of meer zeggen "niet aanstellen" je eerste foto echt hebben bekeken, dit is duidelijk niet normaal.
Is het ook te zien als de TV uit staat? I.e. is 't iets dat op 't scherm zelf zit zoals een kras, of zit het "er onder" of "in" het beeld?
Heb je niet gewoon de beschermfolie op 't scherm laten zitten ofzo?
Dan ben ik benieuwd: zie je dit ook met normaal gebruik zonder er bovenop te zitten?
De klantenservice van het bedrijf waar ik gekocht heb is akkoord met het inruilen (prima service wat dat betreft) en erkennen dat het niet hoort. Ik denk dat ze een soort van mindere batch ingekocht hebben.
Edit: ik ga hem van de week inruilen voor een 48" versie. Three times a charm ofzo =]
[Voor 8% gewijzigd door Japser op 05-02-2023 15:05]
Bij die van mij is anders niks mis! Perfect beeld vanaf de fabriek.Millert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:13:
@Japser
Wat @Skynett hierboven ook al schrijft.
Door er niet naar op zoek te gaan met testbeelden maar de televisie gewoon te gebruiken en kleine imperfecties te accepteren. Elke televisie oled, fald, etc heeft zijn specifieke zwakke plekken.
Ik weet bij welke soort scenes/beelden me soms wat opvalt aan het beeld van mijn CX, maar ik heb er nooit iemand anders over gehoord. Het probleem is dat als je weet wat je kunt zien, vertical banding, verkleuring aan de randen etc, je hier echt op gaat letten. In plaats van te genieten van de algemene beeldkwaliteit
Ik laat er verder ook niemand naar kijken, en als iemand kijkt plak ik zn mond dicht met duct tape zodat hij niks kan zeggen erover

Dit zorgt bij mij hierdoor de beste tv ervaring. Door er gewoon niet op te letten en te genieten van d beeldkwaliteit an sich out of the box!

2+2=4-1=3 QUICKMATH
Direct streamen vanaf de computer bleek een prima alternatief.de Peer schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Het is inderdaad niet hinderlijk. Dus accuut is er geen maatregel nodig, maar komende maanden ga ik eens wat dingen overwegen denk ik.
-Eerst mezelf overtuigen dat het écht de kabel is
-Dan kijken of alles goed aangesloten zit (connector goed vast etc). Heb ik hem niet per ongeluk op de HDMI/ARC aangesloten bijvoorbeeld (geen idee of dat uitmaakt).
-Kijken of er ergens storingsbronnen zijn (andere kabel die tegen HDMI kabel aanligt oid)
-Het overwegen van streamen van PC naar TV
-kastje / Shield kopen (niet om deze reden, maar omdat ik die mss sowieso al wil)
Als laatste optie is er: kabel vervangen, maar dan bij voorkeur in combinatie met een verbouwing of andere grote aanpassing in huis.
Voor de goede orde: Mijn leven bestaat uit meer dan de TV. dit is een ieniemini issue.
Dlna server op pc en dan gewoon de media player van de LG. Werk perfect. Geen hdmi kabel meer nodig.
Heeft me weer een halve verbouwing bespaard.
Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Met de toevoeging dat je met deze actie dus wel even toegang tot de firmware geeft aan een script op een of ander Russisch domein.Volkert schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:30:
Voor degenen die ook willen weten hoeveel uur hun LG OLED TV (in mijn geval 65C2 en 42C2) gedraaid heeft:
Ga in de webbrowser naar: http://webosapp.club/instart
Zeg ja tegen de prompt
Passcode 0413
Dan kom je in het systeemmenu en zie je de UTT (Usage Total Time) waarde, in mijn geval 2004 bij de ene en 119 bij de andere, maar die heb ik nog niet zo heel lang.
Het lukt dus NIET via de gewone menu's, ondanks wat meerdere YouTube filmpjes beweren ...

Zit het ook weer op dezelfde plek als bij je vorige tv, en welke plek is dat precies?
Dit is geen banding maar een hele dunne scherpe (1 of 2 pixel brede?) verticale lijn. Banding is meer een onregelmatig patroon van, vage, bredere strepen, daar gaat het echt om centimeter(s). Probeer eens even een andere test, bijv even een white screen in de youtube app (zoek op 10h of 24h white screen).
Naast het streepje, hoe groot is die verkleurde blob precies? Of is dit een camera artefact en zie je die blob ik het echt niet?

Draai eens een pixel refresh als je dat niet al gedaan hebt?
Of... heb je de beschermfolie er nog op zitten?

[Voor 17% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 08:50]
Foto 1: Is een verticale streep van boven tot beneden die zich uit als grijze dunne lijn , zit ongeveer op 1/8ste van de rechterzijkant. Vorige monitor had identieke streep maar dan horizontaal op 1/8ste van de onderkant over gehele breedte.
Foto 2: De "blob" komt denk ik door beroerde camera skills om monitor plaatjes te maken, maar je moet hier meerdere kleine streepjes kunnen zien. Zien eruit als kleine verticale krasjes, zitten midden boven aan het scherm. Heb er een vergroting uitgehaald maar er zitten er een stuk of 8-10 op het scherm rond die plek.
Zoals gezegd, ze vallen alleen op tegen een een egale witte of R/G/B achtergrond (monitor test Eizo), dus in Word of Explorer ofzo zie je ze.
[Voor 4% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 08:59]
[Voor 5% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 09:58]
Ik heb het hier gevonden iig. Blijkbaar stond mijn IP configuratie nu ineens op vast ingesteld adres. Heb het weer op DHCP gezet en alles lijkt nu weer goed te werken.Xqlus1ve schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:17:
[...]
Nee, en ik blok advertenties via mijn router.

Omdat je onderstaand bericht schreef dat deze er niet meer op zat.
Japser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:53:
Je ziet het duidelijk als de achtergrond wit is. Anyway, het loopt echt helemaal van boven naar beneden en een aantal kleinere streepjes. Het betreft geen krassen. De vorige u it had hetzelfde alleen dat horizontaal over de gehele breedte van scherm. Er zit geen folie meer over =]
De klantenservice van het bedrijf waar ik gekocht heb is akkoord met het inruilen (prima service wat dat betreft) en erkennen dat het niet hoort. Ik denk dat ze een soort van mindere batch ingekocht hebben.
Edit: ik ga hem van de week inruilen voor een 48" versie. Three times a charm ofzo =]
Ik dacht dus dat die twee lipjes een andere functie hadden.
Nu echter...
Je ziet die folie ook gewoon echt bijna niet , ook niet bij de bezels. Het is net alsof het er gewoon niet opzit.
Maar nu zoek ik naar excuses voor mezelf geloof ik...
[Voor 28% gewijzigd door Japser op 06-02-2023 11:42]
Ik las het topic hier al een tijd mee, maar dan nog stond ik even te zoeken en af te vragen wat er moest gebeuren.
[Voor 26% gewijzigd door Deleon78 op 06-02-2023 11:43]
Dit is echt al tientallen keren voorbij gekomen.Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:
Ja ik had dus die twee lipjes (waar dus kennelijk het folie mee af moet komen) op beide schermen losgehaald maar het folie kwam er dus niet af
Nu echter...
Je ziet die folie ook gewoon echt bijna niet , ook niet bij de bezels. Het is net alsof het er gewoon niet opzit.
Ik noem dit het “folie spook”!
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Gelukkig opgelost nu.
Je beeld zal nu ook een stuk beter zijn.

Ik had het ook, die lipjes kwamen er zo af maar de folie niet. Je bent toch bang om iets kapot te maken dus ik was daar ook terughoudend in.Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:
Ja ik had dus die twee lipjes (waar dus kennelijk het folie mee af moet komen) op beide schermen losgehaald maar het folie kwam er dus niet af
Nu echter...

Vroegah hadden de 3D tv's van LG ook een speciaal 3D folie hiervoor. Stond geen waarschuwing over in de handleiding en mensen vroegen zich af waarom dat folie er zo moeilijk af kwam...:)d0s schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:09:
[...]
Ik had het ook, die lipjes kwamen er zo af maar de folie niet. Je bent toch bang om iets kapot te maken dus ik was daar ook terughoudend in.
Nou... met het folie er nog op spiegelt het scherm flink, veel meer dan zonder.Japser schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:40:

*Beetje meelij met de winkel die een tv heeft moeten omruilen en nu bijna nog een keer.

[Voor 13% gewijzigd door Cap op 06-02-2023 14:14]
Het zal toch wel een logische vraag zijn ‘beste klant heeft U de folie al verwijderd’Cap schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:12:
[...]
Nou... met het folie er nog op spiegelt het scherm flink, veel meer dan zonder.
*Beetje meelij met de winkel die een tv heeft moeten omruilen en nu bijna nog een keer.

Eens. Een winkel die zich blijkbaar niet verdiept in het product wat ie verkoopt en gewoon dozen verscheept. Onderhoud en repairs? Daar huren we wel een externe partij voor in die het ook een worst zal wezen en gewoon per klus betaald wordt.MilesD. schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:32:
[...]
Het zal toch wel een logische vraag zijn ‘beste klant heeft U de folie al verwijderd’
Ach ja!
Ook al een tijdje geroot. Eerst enkel voor Moonlight (in-home gamestreaming) maar nu ook voor de remote-knoppen aanpassen.
Ideaal om direct naar een HDMI-kanaal te gaan (Rakuten-TV is nu HDMI 3 voor de Switch), Spotify te starten (kleine groene knop) of het scherm uit te zetten (rode kleine knop).
Sowieso snap ik niet waarom er geen dedicated knop op zit voor scherm uit... Maar lang leve root!
Zit er aan de achterkant ook nog een folie?Marcel Br schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:35:
En mijn domme vraag: Heb je de folie aan de achterkant ook verwijderd? Was bij mijn C1 nog lastiger dan de voorkant.

2+2=4-1=3 QUICKMATH
Bij mijn C2 in ieder geval niet, ik weet dat het bij eerdere modellen wel zo was. De C2 heeft een structuur op de achterkant, ik denk dat beschermfolie daar niet goed op zou blijven plakken.
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Mi 9T Pro V12.5.1 (RFKEUXM)
Op de G2 zat geen folie op de achterkant.daffie82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:28:
Ik heb een G1 tegen de muur hangen. Zit daar nog folie ergens aan de achterkant??
Op mijn G1 zit geen folie achterzijde ..daffie82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:28:
Ik heb een G1 tegen de muur hangen. Zit daar nog folie ergens aan de achterkant??
De oudere modellen zoals de C9/CX hadden wel folie aan de achterkant.
Was ook heel moeilijk te zien dat er folie op zat.
Deze folie werd dan ook vaak vergeten.
Maar goed de nieuwere modellen hebben dit niet meer dus dat is voorbij.
Blijft alleen de folie aan de voorkant over.
LG weet deze folie er zeer strak op te krijgen waardoor je het bijna niet kunt zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen gekleurde folie gebruiken, dat valt immers veel meer op en beschermt net zo goed.
Dat vond ik ook vreemd. Enige wat ik kan bedenken is dat het voor bepaalde testen nodig is die aan het einde van het productieproces plaatsvinden.HoppyF schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:22:
[...]
De oudere modellen zoals de C9/CX hadden wel folie aan de achterkant.
Was ook heel moeilijk te zien dat er folie op zat.
Deze folie werd dan ook vaak vergeten.
Maar goed de nieuwere modellen hebben dit niet meer dus dat is voorbij.
Blijft alleen de folie aan de voorkant over.
LG weet deze folie er zeer strak op te krijgen waardoor je het bijna niet kunt zien.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze geen gekleurde folie gebruiken, dat valt immers veel meer op en beschermt net zo goed.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.