Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Wat mij wel verward is dat er zo over geklaagd wordt. De diehardgamenerds zetten dwangmatig alle verbeteraars uit, dus dan is er geen onderscheid meer bij Sony of welk merk dan ook.
En als dan alle verbeteraars uit staan gaat men klagen dat het wat schokkerig over komt. Ja DUH. Dat is algemeen bekend bij OLED, daarom zitten die verbeteraars erop. :D
Mee eens. Als ik alles uit zet ziet dit beeld er hetzelfde uit als mijn 4K Sony van vorig jaar. Ikzelf gebruik TruMotion aan. Dan loopt alles lekker vloeiend. Net als bij de Sony. De Sony ging hier misschien een fractie beter mee om, maar voor mij geen significant verschil. Dan vind ik het contrast en zwartwaarden belangrijker.

Tevens vind ik de upscaling van de LG toch beter dan de Sony.

Wellicht zijn die beeldverbeteraars persoonlijk, maar ik ben tevreden op de manier zoals het nu werkt.
Het enige dat ik niet snap zijn mensen die zo heilig zijn aan plasma, omdat daarop alles zo goed was.
Ik heb zelf ook een plasma gehad in het verleden, maar die kon echt niet tippen aan het vloeiende beeld van de Sony of mijn LG.
Wederom, misschien kijk ik hier op een andere manier naar. Hetzelfde geldt voor gamers.

Elke tv heeft zijn minpunten en ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:26:
Kan iemand meten hoeveel tijd onderstaande stappen kosten met een 2017 OLED (bijvoorbeeld OLED55C7):

Aanzetten tot en met het kunnen weergeven van beeld (van HDMI-input zoals Xbox)
Aanzetten tot en met het kunnen wijzigen van input (van TV naar HDMI en vice versa)

Mijn huidige TV is echt traag en dat stoort mij enorm. Daarom kijk ik nu naar een C7 maar bovenstaande tijden kan ik online niet vinden.
Dat hangt af van of je de optie voor snel starten aan hebt staan. Ik heb die wel aan staan en ik weet niet waarom je het niet zou willen, anders dan het gevoel van een schone start. Maar die keuze is wel van invloed.

Mijn grove meting met snel starten aan geeft vijf seconden aan voordat hij beeld geeft van m'n UPC-box. Wijzigen van input kan dan ook meteen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Ligt er maar net aan op wat voor hardware je Plex draait. Ik op een DS 414 en die kan dat niet aan, klopt.
Zelfs met een Plex Pass met hardware transcoding op de DS916+ (Intel Pentium N3710 die op de HCL van Plex staat als werkend) werkt het niet soepel zowel via wifi (AC) en bedraad (100Mb). Plex pass dus maar weer geannuleerd. Ik zie de voordelen daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
[quote]Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

Dat herinner ik mij ook. Daarnaast had je piepschuimen handvatten die je er pas af haalde als de TV op z'n plek stond. Allemaal keurig aangegeven met plaatjes.
Als ik jouw was zou ik me niet te gek laten maken en heel internet afstruinen maar gewoon met gezond verstand de aanwijzingen volgen. ;)

piepschuim in de doos weer leggen zot dat het weer stevig is plat op de grond dan het scherm er boven op leggen met achter kand naar boven met plastiek er rond voor de voet zo vast te vijzen om dat ik mijn zetel niet betrouw en mijn eettafel ook niet :-( :P btw de tv moe tussen twee muuren staan straat kand dan langs andere kand schouwmuur 1m90 breete terwijl de tv 55' c7v 1m23 is moet lukken om dan nog achter mijn tv te kunnen voor de hdmi kabels van de ps4 pro een en een van de digibox (tv posten) plus als laaste nog een van de uhd 4k blu ray speler. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Hondadude op 11-10-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Lees even de vorige 190 pagina's. Ze maken elkaar hier helemaal gek. :+

Gewoon aanzetten, op ISF Dark, alle extra's uit, Oled light naar ongeveer zo'n 40 en op Warm1 zetten anders is (vind ik) het beeld te geel en wit niet wit. Verder gewoon genieten maar.

Happy viewing! *O*
En waar zet je contrast dan op ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:26:
Kan iemand meten hoeveel tijd onderstaande stappen kosten met een 2017 OLED (bijvoorbeeld OLED55C7):

Aanzetten tot en met het kunnen weergeven van beeld (van HDMI-input zoals Xbox)
Aanzetten tot en met het kunnen wijzigen van input (van TV naar HDMI en vice versa)

Mijn huidige TV is echt traag en dat stoort mij enorm. Daarom kijk ik nu naar een C7 maar bovenstaande tijden kan ik online niet vinden.

Alvast bedankt!
Waarom ga je niet even naar de winkel en test je dit zelf? Een goeie winkel laat jouw dit zien...

Ervaring tot nu toe, heeeeel veel stukken sneller als mijn "oude" 50" Sony Android TV. (807C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley2009 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:44:
[...]

En waar zet je contrast dan op ??
Ik heb hem op 80 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Ik krijg net het volgende bericht.

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit e-mailbericht informeren wij u over de status van de reparatie aan uw tv lcd 55" OLED55E6V met ordernummer , externe referentie: . Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Wij nemen in de regel binnen acht werkdagen na heden contact met u op om u nader te informeren over het vervolg.

In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Zal het mij benieuwen waar ze mee komen, want het design van deze bevalt mij goed,
tevens wil ik niet nog meer gaten boren in mijn muur.
Laat ik vandaag zelf ook precies dezelfde mail hebben gehad ben benieuwd waar ze mee gaan komen zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Zojuist maar weer een zwik posts naar de prullenbak geveegd. Discussieren over streaming diensten en het omzeilen van regiobeperkingen met een VPN. Hoe off-topic wil je gaan... Hoort hier niet thuis dus weg.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 12-10-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:38:
[...]

Laat ik vandaag zelf ook precies dezelfde mail hebben gehad ben benieuwd waar ze mee gaan komen zeg!
Ik kreeg 2 weken geleden dezelfde mail, had ze gister gebeld.

LG neemt contact op met de verkoper en je krijgt 2 opties,
Ze betalen het aankoop bedrag terug
Of ze leveren een nieuwe

Ik had gevraagd of het mogelijk was om eventueel met bijbetaling voor een nieuwer model te gaan, had de B6 maar nog niks gehoord van plattetv.

Respons van LG was erg snel, goede service d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:38:
[...]

Nou daar ben ik ook benieuwd naar, we houden elkaar op de hoogte.
Slux schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:58:
[...]

Ik kreeg 2 weken geleden dezelfde mail, had ze gister gebeld.

LG neemt contact op met de verkoper en je krijgt 2 opties,
Ze betalen het aankoop bedrag terug
Of ze leveren een nieuwe

Ik had gevraagd of het mogelijk was om eventueel met bijbetaling voor een nieuwer model te gaan, had de B6 maar nog niks gehoord van plattetv.

Respons van LG was erg snel, goede service d:)b
Zou toch mogelijk moeten zijn die bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
peet1965 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

[...]

Klopt net contact gehad met plattetv n.a.v. bericht van LG dat de tv gecrediteerd zou worden.

ik had de optie om het 1 op 1 om te ruilen voor het zelfde model of ik kan 690 euro bij betalen voor de C7.
ze krijgen de laatste inkoop terug van LG en de B6 is helaas behoorlijk in prijs gezakt.
Dus maar voor de laatste optie gegaan 690 euro bij betalen voor de C7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:38
@peet1965

Zodra je weet wat ze aanbieden even de volgende link checken voor de laatste prijs info van oled tv's

Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"

Miss kun je dan beter je geld terugkrijgen en via een andere winkel een c7 kopen bv.

Verschil tussen de 2 is +-200 euro.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Slux schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Klopt net contact gehad met plattetv n.a.v. bericht van LG dat de tv gecrediteerd zou worden.

ik had de optie om het 1 op 1 om te ruilen voor het zelfde model of ik kan 690 euro bij betalen voor de C7.
ze krijgen de laatste inkoop terug van LG en de B6 is helaas behoorlijk in prijs gezakt.
Ik denk dat dat de beste keuze zou zijn inderdaad.
LuisjeNL schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:59:
@peet1965

Zodra je weet wat ze aanbieden even de volgende link checken voor de laatste prijs info van oled tv's

Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"

Miss kun je dan beter je geld terugkrijgen en via een andere winkel een c7 kopen bv.

Verschil tussen de 2 is +-200 euro.
Goeie tip, zal ik in de gaten houden

Heeft er al iemand ervaring met dolby atmos bij de 2017 modellen?
Stuurt de tv deze naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
peet1965 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:51:
[...]
Heeft er al iemand ervaring met dolby atmos bij de 2017 modellen?
Stuurt de tv deze naar de receiver?
Mijn C7 stuurt inderdaad Dolby Atmos naar de receiver (Onkyo HT-R494) via HDMI ARC. Alleen nog maar getest met Netflix maar het werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 22:15
Slux schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Ik zou er niet mee akkoord gaan. Je hebt een geldige koopovereenkomst met plattetv. De TV kan niet gerepareerd worden. Dus kosteloze vervanging of ontbinding koop waarj ij het gehele aanschafbedrag terugkrijgt.

De deal tussen lg en plattetv staat daar los van. Weigert plattetv dit? Dan voor de rechter slepen. Echter mee dreigen is vaak al genoeg.

Zorg wel dat je een goede casus gaat onderbouwen mbt non-conformiteit.
[edit]
Ik had niet goed gelezen. Bovenstaande is niet echt van toepassing in dit geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 12-10-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet jij beter lezen, de kosteloze vervanging wordt wel degelijk aangeboden middels een 1 op 1 ruil. Een prima aanbod, zou alleen nooit zoveel bijbetalen voor een nieuwer model. Dus beter je geld terug of een nieuwe LG E6 halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Ik zou er niet mee akkoord gaan. Je hebt een geldige koopovereenkomst met plattetv. De TV kan niet gerepareerd worden. Dus kosteloze vervanging of ontbinding koop waarj ij het gehele aanschafbedrag terugkrijgt.

De deal tussen lg en plattetv staat daar los van. Weigert plattetv dit? Dan voor de rechter slepen. Echter mee dreigen is vaak al genoeg.

Zorg wel dat je een goede casus gaat onderbouwen mbt non-conformiteit.
Dat willen ze ook doen kosteloze vervanging maar wel voor het zelfde model.
ik wil nu een nieuwer/duurder model.

Ik weet niet in hoeverre ze wettelijk verplicht zijn om het volledige aankoop bedrag terug te storten als ze ook hetzelfde model kosteloos kunnen leveren
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:39:
Dan moet jij beter lezen, de kosteloze vervanging wordt wel degelijk aangeboden middels een 1 op 1 ruil. Een prima aanbod, zou alleen nooit zoveel bijbetalen voor een nieuwer model. Dus beter je geld terug of een nieuwe LG E6 halen.
Als ik op consuwijser lees

''Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen. ''

https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

Zoals ik het lees hoeven ze niks terug te betalen want ze bieden het zelfde product nieuw aan.

Ik vind het altijd moeilijke materie dit soort dingen

[ Voor 38% gewijzigd door Slux op 12-10-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:41:
[...]

Ik weet niet in hoeverre ze wettelijk verplicht zijn om het volledige aankoop bedrag terug te storten als ze ook hetzelfde model kosteloos kunnen leveren

[...]

''Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen. ''

Zoals ik het lees hoeven ze niks terug te betalen want ze bieden het zelfde product nieuw aan.

Wanneer vervanging of een reparatie niet mogelijk is heb je in principe recht op het ontbinden van de overeenkomst. Maar omdat (in deze situatie) vervanging wordt aangeboden, blijft de overeenkomst in stand. Tenzij zij uit coulance je de mogelijkheid bieden om een nieuwer en beter model (middels bijbetaling) aan te schaffen. Je kunt het eigenlijk opvatten dat het ontbinden van de overeenkomst enkel mogelijk is als vervanging of een reparatie niet kan worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

[...]

Dan heb ik half gelezen.

een 1 op 1 vervanging is idd geen issue ;) Ik had het gelezen als een: bijbetalen voor hetzelfde model :)

Ik schiet vaak in de verdediging omdat veel (lees hewel veel) webwinkels in deze situatie zich er gemakkelijk van af willen maken.
[...]

[...]

Ik heb mijn post aangepast. Ik had niet goed gelezen :)

Zoals plattetv het nu doet kan het wel ja. 1 op 1 vervanging is iig aangeboden en dan heb je geen recht o ontbinding idd.

[ Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 12-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Duidelijk dan laat ik het zo, ja het is een zakje geld bijleggen maar ik heb dan wel weer een nieuwer model met de C7
schijnt toch beter te zijn dan de B6

Ben benieuwd of ik de verschillen ga merken, kon niet echt een review vinden tussen de 2 modellen.

De versies met soundsbars vallen af want ik heb al een surround set, en de W7 die erg mooi is zit ook met een externe soundbar, plus die kabel is te kort voor mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
EnigmaNL schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:56:
[...]

Mijn C7 stuurt inderdaad Dolby Atmos naar de receiver (Onkyo HT-R494) via HDMI ARC. Alleen nog maar getest met Netflix maar het werkte prima.
Kijk dat is goed nieuws, ik zal eerst moeten wachten wat ze me gaan aanbieden.
Ik heb de Onkyo tx-nr 676e staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

peet1965 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Let wel, het zal waarschijnlijk geen 'volledig'/lossless Atmos-signaal zijn. Voor zover mij bekend ondersteunt hdmi 2.0b geen Atmos over arc, maar in ieder geval de LG SJ9-soundbar kan er wel mee overweg. Kennelijk dus ook die eerder genoemde receiver van Onkyo. Maar dat geldt wellicht lang niet voor alle receivers/soundbars die op papier Atmos ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Dat hangt af van of je de optie voor snel starten aan hebt staan. Ik heb die wel aan staan en ik weet niet waarom je het niet zou willen, anders dan het gevoel van een schone start. Maar die keuze is wel van invloed.

Mijn grove meting met snel starten aan geeft vijf seconden aan voordat hij beeld geeft van m'n UPC-box. Wijzigen van input kan dan ook meteen.
Bedankt!

Klinkt al beter dan wat ik nu heb, scheelt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
peet1965 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Dat is niks bijzonders toch? Behalve de 2017 series van LG doet de Xbox One S precies hetzelfde, heb hiermee ook bij de ondersteunende films van Netflix ook Dolby Atmos sound op mijn TX NR 656 van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:35:
[...]

[...]

Ik wacht nog op reactie maar ik weet natuurlijk wat ik ga doen doe het geld maar terug of het aankoopbedrag plus kleine bij betaling en dan ga ik mooi voor de E7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
dinandus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Dat is niks bijzonders toch? Behalve de 2017 series van LG doet de Xbox One S precies hetzelfde, heb hiermee ook bij de ondersteunende films van Netflix ook Dolby Atmos sound op mijn TX NR 656 van Onkyo.
Ja klopt dat weet ik, allen Vision nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peet1965
Ja ik zit ook naar die E7N te kijken. bij foka is de E6V niet meer leverbaar, dus geven ze het volgende type
maar als vervanging. Ik heb niet voor niets voor die uitstraling gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Is er een manier om mijn (Telenet/Belgie) digibox te bedienen met de smart remote? Hij wordt herkend als "adb hdtv decoder" maar de remote zelf stuurt blijkbaar geen signalen :/

[ Voor 36% gewijzigd door lapino op 12-10-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:46:
[...]

Ja ik zit ook naar die E7N te kijken. bij foka is de E6V niet meer leverbaar, dus geven ze het volgende type
maar als vervanging. Ik heb niet voor niets voor die uitstraling gekozen.
Ik ga bij platte tv toch ook gewoon eisen voor een nieuwe E7 de E6 heeft nog een verkoopwaarde van 2300 euro dus maak me niet zo gek. Kleine bijbetaling vanuit mijn kant is geen drama lijkt me altijd wel een goede deal.

Wordt vervolgd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:07:
[...]

Ik ga bij platte tv toch ook gewoon eisen voor een nieuwe E7 de E6 heeft nog een verkoopwaarde van 2300 euro dus maak me niet zo gek. Kleine bijbetaling vanuit mijn kant is geen drama lijkt me altijd wel een goede deal.

Wordt vervolgd ;)
Bij plattetv kijken ze niet naar de verkoop waarde maar naar de inkoop waarde dat is het bedrag wat ze terug van LG krijgen is mij verteld.
in mijn geval was de LG OLED65B6 € 2.299,00
de LG OLED65C7V € 2.990,00 verschil moet ik zelf bijbetalen.
Mooiste zou zijn als je model niet meer leverbaar is dan moeten ze wel een nieuwe model aanbieden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 12-10-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Slux schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

Mooiste zou zijn als je model niet meer leverbaar is dan moeten ze wel een nieuwe model aanbieden ;)
Of gewoon je geld terug ja :)

Maar ik ben trouwens wel benieuwd naar je ervaringen van het overstappen naar de 7 serie.

Misschien dat ik dat volgend jaar ook ga doen.

Gewoon, geld moet rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
overmorgen in de namiddag komen ze mijn 55' c7 leveren en andere inruilen (platte tv nl)

wat inruilen ? hw k950 van samsung en een UE40KU6450 voor min 1000eu op de lg c7 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hondadude op 12-10-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Nou ik ben nog steeds een beetje beduusd.

Heb de C7 sinds gisteren. Zit net TV te kijken met de vriendin. Wissel in pauze even naar netflix voor wat UHD content. Vervolgens weer terug naar de tv, geen geluid. Heh? Ook niet op de xbone ingang. Netflix en YouTube doen het wel. TV opnieuw gestart, kastje opnieuw gestart, soundbar (optisch) opnieuw gestart. Kabels gecheckt. Instellingen 30x nagelopen, maar had ik ook niets aan veranderd. Probleem bleef bestaan?! Wel geluid in de apps maar niet via hdmi. Nou tv gereset. Ook geen resultaat.

Ik wissel vervolgens nog een keer van YouTube naar de kpn box, en het geluid doet het opeens weer. Wtf?

Nou geen idee wat ik heb gedaan maar zweette toch wel ff met een dag oude tv?! Iemand zelfde probleem gehad?

@de rest bedankt voor instellingen qua stock calibratie. Hoeveel betere natuurlijke kleuren kun je krijgen met een andere optie haha

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Nieuwe FW update "gelekt" voor de C7 modellen.
04.70.06

Changelog vertaling van de koreaanse LG site.
2. Final Ver
-04.70.06

3. Change contents
ⓐ Tweeter Speaker No sound output problem and video ⓑ BT Soundbar connected after sound bar volume is up to MAX ⓒ Magic remote control Pairing is interrupted

Ⓓ Glitter Noise
Ⓔ Improved screen blinking when channel switching after DTV zoom zoom termination
수정 OLED DTV Lipsync correction
Ⓖ ATV Horizontal bars at the bottom of the screen
개선 Improve the backlight off shop
개선 Improved keylessness after pressing Menu key after AC On
Ⓙ White Flicker issues to improve
Ⓚ (Update) UHD ATSC3.0 reception problem response
Ⓛ (update) 17 year HDR10, HLG correspondence
Ⓜ T8 Store stream equipment improvement response (03.60.15)
Ⓝ OLED TV improved Dolby 5.1ch audio Lip-Sync (03.60.25)
Ⓞ Dolby TrueHD support (04.70.06) ⓟImage
flicker improvement (Deep Color ON (04.70.06)

Ook toegevoegd, Technicolor presets voor SDR en HDR.
Maar nog belangrijker, de lipsyncx problemen schijnen nu echt verholpen te zijn.
En de beeldkwaliteit / motion processing schijnt een zichtbare sprong naar voren gemaakt te hebben.
Helaas zelf morgen pas tijd om te proberen, maar voor degene die wel wil, hier is de link ( specifiek voor de EU versie ): http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Op een FAT32 stickje in de folder "lg_dtv" en de TV moet hem herkennen.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Malignant schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:26:
04.70.06

2. Final Ver
-04.70.06

3. Change contents
ⓐ Tweeter Speaker No sound output problem and video ⓑ BT Soundbar connected after sound bar volume is up to MAX ⓒ Magic remote control Pairing is interrupted

Ⓓ Glitter Noise
Ⓔ Improved screen blinking when channel switching after DTV zoom zoom termination

Maar nog belangrijker, de lipsyncx problemen schijnen nu echt verholpen te zijn.
En de beeldkwaliteit / motion processing schijnt een zichtbare sprong naar voren gemaakt te hebben.
Helaas zelf morgen pas tijd om te proberen, maar voor degene die wel wil, hier is de link ( specifiek voor de EU versie ): http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Klinkt als een behoorlijke update. Ben erg benieuwd, wacht zelf nog ff met de update maar er zullen vast mensen hier tussen zitten die niet kunnen wachten. Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34
@Malignant Worden deze niet automatisch er op gezet als de TV verbonden is met het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
@Noord27 Als hij officieel beschikbaar komt wel ja, maar wanneer dat is weet ik niet.
Kan best nog wel even duren voordat deze OTA komt.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
Tv momenteel 30 uur in gebruik (slides, content en games) en de vertical banding is aanzienlijk minder geworden, alleen helaas zie ik de banding wel nog in bijvoorbeeld Marco Polo (episode 2, 14:20)

Resultaat op 5% grey:

Oled light 10:
https://imgur.com/qoYgavR

Oled light 50+:
https://imgur.com/a/CZFvi

Ik twijfel nu gewoon heel erg of jullie deze problemen ook ondervinden en ik een slecht exemplaar heb gekregen en ik moet ruilen. Ik zie het 99% van de tijd niet, maar als men hier in het algemeen dit probleem niet heeft, weet ik dat het omruilen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
04.70.06

2. Final Ver
-04.70.06

3. Change contents

Ⓓ Glitter Noise

Wauw, klinkt als een mooie update!
Dolby TrueHD support, nice! Ben ook erg benieuwd naar die Technicolor modi, of die (nog) beter gaan zijn dan ISF Bright/Dark / HDR Cinema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peet1965
[...]

Bij plattetv kijken ze niet naar de verkoop waarde maar naar de inkoop waarde dat is het bedrag wat ze terug van LG krijgen is mij verteld.
En aangezien e6v bij foka niet meer leverbaar is ben ik benieuwd wat ze me gaan aanbieden.

Deze wordt ook vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Raymon89 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Wauw, klinkt als een mooie update!
Dolby TrueHD support, nice! Ben ook erg benieuwd naar die Technicolor modi, of die (nog) beter gaan zijn dan ISF Bright/Dark / HDR Cinema.
Ik snap hem niet helemaal de C7 heeft geen speaker en een ARC doet geen TrueHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Slux schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Ik snap hem niet helemaal de C7 heeft geen speaker en een ARC doet geen TrueHD
Techinisch gezien kan THD weldegelijk over ARC gestuurd worden.
eARC moet softwarematig geimplementeerd worden, de huidige HDMI2.0 standaard heeft daar genoeg bandbreedte voor. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Zoals aangegeven, de changlog komt via Google translate, dus dat laat zeker te wensen over.
Maar Google doet het nog steeds beter dan dat ik Koreaans spreek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
Malignant schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:39:
[...]
Techinisch gezien kan THD weldegelijk over ARC gestuurd worden.
eARC moet softwarematig geimplementeerd worden, de huidige HDMI2.0 standaard heeft daar genoeg bandbreedte voor. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Precies, daar hoop ik dus op :)
Ik denk dat ik niet ga wachten op de OTA update, dat zal nog wel een paar weken duren.. Vanavond of morgen eens de update handmatig installeren, ben namelijk erg benieuwd naar de Technicolor modi en de verbeteringen in motion e.d. die mensen melden. Vraag me wel af of ze het over motion interpolation hebben of niet, die heb ik namelijk toch uit staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
04.70.06

2. Final Ver
-04.70.06

3. Change contents

Ⓓ Glitter Noise

Motion processing..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Er zwerft btw ook een nieuwe firmware voor de B6 rond:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-550.html
Het is nog niet helemaal duidelijk wat er verbeterd is daar zijn ze het op verschillende fora nog niet over eens.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
willieboy90 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:04:
Tv momenteel 30 uur in gebruik (slides, content en games) en de vertical banding is aanzienlijk minder geworden, alleen helaas zie ik de banding wel nog in bijvoorbeeld Marco Polo (episode 2, 14:20)

Resultaat op 5% grey:

Oled light 10:

Oled light 50+:

Ik twijfel nu gewoon heel erg of jullie deze problemen ook ondervinden en ik een slecht exemplaar heb gekregen en ik moet ruilen. Ik zie het 99% van de tijd niet, maar als men hier in het algemeen dit probleem niet heeft, weet ik dat het omruilen zin heeft.
Die verticale branding heb ik ook maar zie je inderdaad 99% van de tijd niet. Het wordt minder na verloop van tijd, maar zal niet weggaan en dus zeker zichtbaar blijven bij de 5% slides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Die verticale branding heb ik ook maar zie je inderdaad 99% van de tijd niet. Het wordt minder na verloop van tijd, maar zal niet weggaan en dus zeker zichtbaar blijven bij de 5% slides.
Net zo 'erg'? Kun je wellicht checken of je de banding ziet bij Marco Polo aflevering 2, iets na 14:20? Als je bijvoorbeeld de amazon app opent zie ik heel licht ook banding op de achtergrond van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:14
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezig van een LG OLED65EF950V.
Prachtige TV met prachtige beeldkwaliteit, echter merk ik zo nu en dan bij het wisselen van shots (in films/series die 24p zijn) dat er een kleine hapering/stutter is. Dit komt voor bij panning maar ook het daadwerkelijk switchen tussen camerabeelden.
Het komt voor in verschillende films en series dus ligt niet aan specifieke content.

Ik speel mijn films en series af via een Nvidia Shield 4K waar Kodi op draait.

Is deze stutter te verhelpen met een instelling of firmware update?? Trumotion heb ik namelijk uitstaan aangezien ik me erger aan het 'fake' beeld.

Ik verneem graag jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
Mitch1987w schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:35:
Is deze stutter te verhelpen met een instelling of firmware update?? Trumotion heb ik namelijk uitstaan aangezien ik me erger aan het 'fake' beeld.

Ik verneem graag jullie reacties.
TrueMotion aan zetten maar beide sliders op 0.
Klinkt heel stom, maar pas dan schijnt de TV echt 24p te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Ik ga dat vanavond meteen proberen! Onwijs bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Nu ik toch al vragen aan het stellen ben hier, schiet mij ook het volgende binnen.
Beschikt iemand hier toevallig ook over een OLED65EF950V welke gekalibreerd is door een pro of naar eigen wens?? Is het mogelijk om deze settings te delen, zodat ik kan bekijken of deze ook in mijn smaak vallen?

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
willieboy90 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:04:

Resultaat op 5% grey:

Oled light 10:

Oled light 50+:

Wees "blij" dat je enkel banding hebt, ik heb een gele waas aan linkerkant scherm waardoor het vaak lijkt alsof de linkerkant ofwel feller is, ofwel een andere witbalans heeft. Stoort me véél meer dan die banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
lapino schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

Wees "blij" dat je enkel banding hebt, ik heb een gele waas aan linkerkant scherm waardoor het vaak lijkt alsof de linkerkant ofwel feller is, ofwel een andere witbalans heeft. Stoort me véél meer dan die banding.
Volgens mij heb ik hier ook enigszins last van, ik zie geen gele waas, maar ik heb wel het idee dat de linker kan iets lichter is.

Al met al, toch best veel problemen. Ik had minder issues met beeld kwaliteit verwacht voor een tv in deze prijsklasse.

Is er uberhaupt iemand wiens tv geen enkele van deze issues heeft? Géén banding en géén gele waas.

[ Voor 7% gewijzigd door DMC90 op 13-10-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

willieboy90 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Volgens mij heb ik hier ook enigszins last van, ik zie geen gele waas, maar ik heb wel het idee dat de linker kan iets lichter is.

Al met al, toch best veel problemen. Ik had minder issues met beeld kwaliteit verwacht voor een tv in deze prijsklasse.

Is er uberhaupt iemand wiens tv geen enkele van deze issues heeft? Géén banding en géén gele waas.
Perfecte TV bestaat niet. Maakt niet uit in welke prijsklasse je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Update hier op een 55c7 gedaan.
Draait tot nu toe goed.
Inderdaad een technicolor expert preset er bij.
Waar dat DolbyTrueHD op slaat ben ik nog niet achter, maar niet op eArc iig.
Interne speler van de tv herkent geen Atmos THD tracks. Gewoon beeld maar geen audiostream.

Verder geen tijd meer om te spelen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is die al officieel uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Nee niet via de OTA of Nederlandse site in ieder geval.

Mmm begrijpt ik nou goed dat na de update je Atmos geluid weggevallen is? Dat zou gek zijn. Dolby TrueHD zou misschien met een soortgelijk trucje als Atmos doorgestuurd kunnen worden naar je reciever/soundbar. Hoe het technisch precies zit weet ik niet meer maar dat maakte Atmos over ARC mogelijk, ook binnen de huidige beperkingen van HDMI. Hopelijk kunnen de HDMI poorten inderdaad softwarematig geüpgrade worden inderdaad. Anders kan dat nog wel eens een zure appel worden.

[ Voor 16% gewijzigd door WvB22 op 13-10-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoelang heb je moeten wachten op reactie dat je de opties kreeg zoals vermeld. Begint toch langzaam te kriebelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Puck
Hoe kalibreer je de HDR modus? Daar zijn die AVS filmpjes niet geschikt voor lijkt mij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Gonadan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:56:
@Puck
Hoe kalibreer je de HDR modus? Daar zijn die AVS filmpjes niet geschikt voor lijkt mij.
Zonder pattern generator nog niet afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand met een Samsung Galaxy telefoon probeert vanavond al een paar keer de screenshare op mijn tv (55C7) te gebruiken en typte net groot in mijn beeld "wie is dit". Waarschijnlijk verbindt iemand in de flat met de verkeerde tv. Of is dit een soort hack? Het is wel irritant dat mijn tv-programma steeds onderbroken wordt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:41:
[...]
Hoelang heb je moeten wachten op reactie dat je de opties kreeg zoals vermeld. Begint toch langzaam te kriebelen haha.
Ik had na 8 werkdagen na het mailtje dat ie niet te repareren was gemaild met repair en lg, dag later was het geregeld.
Aanstaande dinsdag komen ze hem omruilen
Jorgen schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:28:
Iemand met een Samsung Galaxy telefoon probeert vanavond al een paar keer de screenshare op mijn tv (55C7) te gebruiken en typte net groot in mijn beeld "wie is dit". Waarschijnlijk verbindt iemand in de flat met de verkeerde tv. Of is dit een soort hack? Het is wel irritant dat mijn tv-programma steeds onderbroken wordt.
Waarschijnlijk iemand op je wifi ? of bluetooth maar die komt net verder dan je directe buren
je kan het toch ook uitzetten in het menu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Slux Ik kon het zo gauw niet vinden, maar zal nog eens kijken.
Mijn Wifi wachtwoord heeft niemand, behalve ikzelf, dus dat is dan wel raar. In elk geval wel irritant dat een buitenstaander dus zomaar je scherm kan overnemen. Dat zou niet moeten mogen.

Edit: ik zie net dat het een soort wifi-zonder-router is, om eenvoudig te sharen. Hartstikke leuk, maar dan nog zou je op zijn minst toestemming moeten geven. Ik vond de betreffende Samsung Galaxy onder "Wifi Direct" en kan een share verzoek de andere kant op doen, maar er gebeurde niet veel. Ik kan Wifi Direct echter niet uitzetten. Enig idee waar ik moet kijken? Of hoe ik bepaalde apparaten kan uitsluiten/blokkeren?

[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Hier in de lokale supermarkt staat de 55B6V in de aanbieding.
€ 1.244,95 . Ik heb daar nog 6% extra op en € 220,00 bonnen liggen. Dus voor € 950,25 zou ik hem kunnen kopen. (Geen toonzaalmodel, staan 3 gesealde dozen)

Maar om 1 of andere reden twijfel ik. Als ik het forum hier doorlees zijn er toch wel redelijk wat problemen en ik ben nog steeds erg tevreden van mijn Panasonic P55PV60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 21:20
Ekfad schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:20:
€ 1.244,95 . Ik heb daar nog 6% extra op en € 220,00 bonnen liggen. Dus voor € 950,25 zou ik hem kunnen kopen. (Geen toonzaalmodel, staan 3 gesealde dozen)

Maar om 1 of andere reden twijfel ik. Als ik het forum hier doorlees zijn er toch wel redelijk wat problemen en ik ben nog steeds erg tevreden van mijn Panasonic P55PV60
Doen. Als je het niks vind, verkoop je hem voor een wat hogere prijs.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Ekfad schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:20:

Als je een tip hebt waar dat is, kom ik er ook 1tje halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
srdevil schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Als je een tip hebt waar dat is, kom ik er ook 1tje halen ;)
Gezien het hier geen prijsreactie forum is heb je een pm ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verder waar deze vraag thuis hoort: Keuze Soundbase / bar bij LG OLED 55C7V.

[ Voor 109% gewijzigd door FeaR op 14-10-2017 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Gonadan schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:56:
@Puck
http://diversifiedvideosolutions.com/dvs_uhdhdr-10.html

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
Mitch1987w schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:07:
Nu ik toch al vragen aan het stellen ben hier, schiet mij ook het volgende binnen.
Beschikt iemand hier toevallig ook over een OLED65EF950V welke gekalibreerd is door een pro of naar eigen wens?? Is het mogelijk om deze settings te delen, zodat ik kan bekijken of deze ook in mijn smaak vallen?

Nogmaals bedankt.
Ik heb de 55 inch variant.
ViNOK16Bit in "OLED televisies"

Houd er wel rekening mee dat 1 op 1 overnemen van de cms settings weinig zin heeft omdat elk paneel andere afwijkingen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Oh nice, ik heb nog geen hdr kalibraties gedaan.

Ga ik binnenkort eens snel doen :)

Maar ik meen mij iets te herinneren over b6 en moeizaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Speelt X-Play x265 files af op de OLED B6? 4K HDR?

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 14-10-2017 20:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Rivanov schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:27:
Speelt X-Play x265 files af op de OLED B6? 4K HDR?
Ja why not? LIgt wel aan je subs en audiotrack qua transcoding maar spelen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jep, hij werkt. x265 10-bits 4K HDR via X-Play over WiFi.

[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 14-10-2017 21:01 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Hoe krijg je dat voor elkaar want xplay speelt helemaal geeen x265 af op mijn b6v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

eironman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:26:
Hoe krijg je dat voor elkaar want xplay speelt helemaal geeen x265 af op mijn b6v
Eh, gewoon afspelen. Als dat niet werkt is er waarschijnlijk iets mis aan de server kant of met je netwerk. Of een beschadigde file oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Erg vreemd hoor? Kijk hier maar eens:

https://forums.plex.tv/di...-with-xplay-on-2017-lg-tv

Ik heb meerdere x265 bestanden en ze spelen allemaal niet af.

[ Voor 14% gewijzigd door eironman op 15-10-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 13:15
eironman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:49:

Hier ook totaal geen problemen met x265 4K HDR.

Kun je mij eens laten weten welke bestanden het zijn?
Dan kan ik eens kijken hoe het hier gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die weet hoe je WiFi direct en alle andere cast-mogelijkheden kunt uitzetten, dan wel van een pin kunt voorzien? Ik kan het niet vinden in de settings of op de website van LG. (Van de week nam een van de buren mijn beeld zomaar ineens over...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

eironman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:49:

Heb je "force direct play" aan staan? Zie je bij subtitles of audio stream een rood icoon? Spelen ze wel af via USB op de interne player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
eironman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:26:
Jawel hoor. Speelt gewoon perfect af. File staat op m'n NUC met Plex Media Server. En speel via WiFi af middels X-Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:12

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Nogmaals, dit topic is voor discussies over LG OLED TV's. Een kleine vraag met betrekking tot welle audio tracks er door worden gestuurd is best mogelijk, maar het is hier niet de plek om dat om te laten slaan in aankoopadvies.

@wvkreg dergelijke vragen kunnen in je eigen topic Keuze Soundbase / bar bij LG OLED 55C7V en niet hier.

Edit:
Commentaar mag via DM of email, dat wordt niet in het topic besproken.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 15-10-2017 18:58 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Nog meer mensen een update gedaan voor de tv? Op de Nederlandse site staat de update nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

slayer007 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:35:
Nog meer mensen een update gedaan voor de tv? Op de Nederlandse site staat de update nog niet op.
Gaat nog wel even duren, de laatst geposte (voor de C7) is een gelekte beta. Die bedoel je?

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 15-10-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ja, die gelekte update bedoel ik waarschijnlijk. 4.70.06. Dus nog even geduld hebben wat de update betreft. Ik heb geloof ik 4.60.09 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de c7 65inch? Geen image retention/burn in issues na verloop van tijd?

Zijn er over het algemeen oled bezitters die mij iets kunnen vertellen over dat image retention, of ze er last van hebben na veelvuldig gebruik?

Wil graag een oled aanschaffen maar lees veel negatieve verhalen en youtube filmpjes over image retention en dat dat bij alle oleds vroeg of laat het geval gaat zijn. De tv staat hier toch wel bijna de hele dag aan doorgaans en wil niet na paar maanden al op die problemen stuiten. Ik begrijp ook dat LG image retention/burn in niet dekt in de garantie..je zit er dus mooi mee opgescheept indien het zich bij jouw tv zal voordoen.

Het brengt me daardoor aan het twijfelen..kan iemand deze twijfels bevestigen of ontkrachten?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb de B6 en totaal geen last van image retention / inbranding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:38
@Verwijderd

Ik heb de 55 c7, bij ons staat hij ook heel veel aan, sowieso van 0530 tot +-2230 met mijn vrouw.

Ik ben zelf ook vaak overdag thuis en dan staat hij ook aan.

Al met al heel veel uurtjes! Kijken voornamelijk comedy central, dus geen vies rtl4 logo;) echt nergens last van, niet bij normaal beeld en ook niet bij 4k films.

Ik heb ook zelf lijn TV gecalibreerd en ook met de test bestanden niks raars te zien.

Houd er rekening mee dat je veel vaker negatieve reacties hoort dan positieve, wie zet er nou een filmpje op YouTube dat zijn TV goed werkt :+ lekker kopen en genieten(helemaal als je geen gtst kijkt)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuisjeNL schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:49:
@Verwijderd

Ik heb de 55 c7, bij ons staat hij ook heel veel aan, sowieso van 0530 tot +-2230 met mijn vrouw.

Ik ben zelf ook vaak overdag thuis en dan staat hij ook aan.

Al met al heel veel uurtjes! Kijken voornamelijk comedy central, dus geen vies rtl4 logo;) echt nergens last van, niet bij normaal beeld en ook niet bij 4k films.

Ik heb ook zelf lijn TV gecalibreerd en ook met de test bestanden niks raars te zien.

Houd er rekening mee dat je veel vaker negatieve reacties hoort dan positieve, wie zet er nou een filmpje op YouTube dat zijn TV goed werkt :+ lekker kopen en genieten(helemaal als je geen gtst kijkt)
Mooi om te horen dat je nergens last van hebt na veelvuldig gebruik, de c7 is inderdaad prachtig en puur genieten geblazen. Grappig dat je rtl4 logo benoemt, dacht er dus ook aan omdat ik juist wel vaak rtl4 kijk. Geen gtst alleen maar staat soms toch wel uren achter elkaar op 4. Moet ik me dan wel zorgen maken? Als je de gruwelverhalen moet geloven raakt zo'n logo of een vage afdruk ervan op een gegeven moment permanent ingebrand in het scherm, hetgeen garantie ook niet dekt. Ik wil me natuurlijk niet telkens zorgen te hoeven maken omdat ik een zender met een logo te lang aan heb staan. Nog even wikken en wegen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Sommige hebben inbranding, hier op Tweakers met name RTL 4 logo's (ik denk 3 mensen ofzo). Veel hebben ook nergens last van, waaronder ik na 13 maanden gebruik. Staat wel met name in de avonduren aan en weinig TV, meer films en games.

Of je je zorgen moet maken? Tja, het kan blijkbaar gebeuren, niemand die daar een definitief antwoord op heeft. Behalve dat geel/oranje logo's vaak de reden zijn. Er is niemand die met 100% zekerheid kan zeggen dat het bij jou niet zal gebeuren. Ik zou in ieder geval oppassen met RTL 4.

Image retention is sowieso iets waar elke OLED bezitter wel "last" van heeft, niet bij normale video content maar wel bij statische interfaces, en dan voor geel/oranje. Maar dat verdwijnt heel snel en is verder niet storend.

[ Voor 59% gewijzigd door Puck op 15-10-2017 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
De 4.70.06 OTA is er. Ik wacht nog even met updaten of er problemen zijn die ik niet wil.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:37:
De 4.70.06 OTA is er. Ik wacht nog even met updaten of er problemen zijn die ik niet wil.
Heb hem zojuist geinstaleerd en heb er alle vertrouwen in.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
MilesD. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:54:
[...]

Heb hem zojuist geinstaleerd en heb er alle vertrouwen in.. :+
ik ook. technicoler hdr zit erbij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
harley2009 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:59:
[...]

ik ook. technicoler hdr zit erbij..
De Netflix App kun je ook gelijk updaten indien aanwezig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik las iets dat er een zichtbare voorruitgang was in motion processing, beeld kwaliteit ?
Iemand wat van gemerkt met de nieuwe firmware ?

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 16-10-2017 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Slux schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:27:
Ik las iets dat er een zichtbare voorruitgang was in motion processing, beeld kwaliteit ?
Alle ervaringen gaan we vandaag met elkaar delen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Slux schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:27:
Ik moet zeggen dat ik er qua motion voor mijn gevoel inderdaad op vooruit ben gegaan.
Gisteren avond Spiderman Homecoming zitten kijken en echt genoten.
Merkte ook dat ik minder last van mijn ogen had na de film, normaal altijd wel wat last van 24p beeld.
Maar dat moet ik maar voor lief nemen want het SoE vind ik helemaal niet te pruimen.

Voor mijn gevoel is er qua kleuren ook het e.e.a. aangepast aan het CMS.
Merk dat er na de update toch een kleine shift zichtbaar is met iets meer verzadiging.

Tot op heden erg tevreden, maar nog maar 1 avond kunnen testen dus kan niet veel meer zeggen tot nu toe.
Nog geen tijd gehad om te kijken of de audio sync issues verholpen zijn met AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb de B6 en gebruik de CI module ism Ziggo.

Het valt me op dat in de 'Guide' alleen programma's van de huidige dag staan, en dat ik dus niet een programma kan opnemen waarvan ik weet dat die morgen gepland staat.

Is dat een Ziggo probleem of een beperking van deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02
Sponz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:58:
Ik heb de B6 en gebruik de CI module ism Ziggo.

Het valt me op dat in de 'Guide' alleen programma's van de huidige dag staan, en dat ik dus niet een programma kan opnemen waarvan ik weet dat die morgen gepland staat.

Is dat een Ziggo probleem of een beperking van deze tv?
Beperking van de tv. Mijn Samsung kan het wel. Met welke harde schijf kun je opnemen? Mijn USB schijf werkt niet helaas.
Pagina: 1 ... 49 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.